hey mensen hoe duur zijn die iskins?? ze zien er echt wel cool uit!
Check iSkin.com ($ 29,99) of MisticRiver.net ($27,95), beide excl verzendkosten... is al verschillende malen genoemd overigensVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:36:
hey mensen hoe duur zijn die iskins?? ze zien er echt wel cool uit!
Verwijderd
Form follows function zeggen ze dan ja....Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 07:09:
Vorige week rende ik een stukje (maak ik geen gewoonte van) waarop mijn H140 uit mijn zak schoot en over de keien stuiterde. Ik was wel blij dat dat dikke lelijke bruine standaardhoesje eromheen zat. Hij had geen krasje en deed het nog prima...
Functie is belangrijker dan vorm...
Hoe staat het er met de Iskin bestelling voor? Is er al besteld ? :-P
Hoi
Ik heb ook een iskin besteld en is binnen 3 dagen keurig aangekomen. Ben er erg blij mee
@ALEX: heb jij mijn mailtje met intresse voor de iskin nog gekregen? heb vet veel probs met @home... srry daarvoor ajb...
H120/H140 Firmware V1.63
(EU Version)
-. This is the official firmware of H120/H140 V1.63(EU)
!!!The upgrade is made by the replacement of "iHP" into "H".
-. Please read "How to Upgrade Firmware".
Additional Features
1. File Delete
Files can be deleted directly from the player. (Only audio files can be deleted)
Files can be deleted by pressing REC in the NAVI mode while playback is stopped.
Files can not be deleted during playback and folders can not be deleted.
2. Format (MENU > GENERAL > FORMAT)
Files can be formatted directly from the player. (The format function was added because users with Windows 2000 and higher with more than 40GB could not format from the windows explorer)
3. Adjust Playback Speed (MENU > CONTROL > PLAYBACK SPEED)
The playback speed can be adjusted in speeds from -5 to 5.
(Actual speed adjustments range from ± 10%).
Adjustments towards '-' will slow playback speed, and towards '+' will quicken it.
Playback speed adjustments are limited to 44 kHz MP3 files. The SRS setting will be automatically turned off when the playback speed is adjusted during SRS.
4. Delete Gaps Between Songs (MENU > CONTROL > GAP DELETE)
When an extended period of silence is detected at the end of a song, this function will automatically jump to the beginning of the next song. Selecting the setting to ON will activate this function.
5. Text Support for Sub-folders
The TEXT VIEWER function has been enhanced to read and recognize in sub-folder of TEXT folder..
Fixed Bugs
1. ID3 Tag error display showing "EX?" for certain files has been fixed.
!!!!(Problem arising from using the MP3GAIN program)
2. Display of remote control problems using NAVI in the Playlist mode has been fixed.
3. Noise from remote control and LCD has been fixed.
[ Voor 31% gewijzigd door NoTimeRemains op 20-12-2004 13:07 ]
This is the Way.
Verwijderd
Parafraseren heet dat of is dat misschien dat de reden dat de H140 er uit ziet als een baksteen?Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:27:
Form follows function zeggen ze dan ja....
Ik heb wel enige ervaring met het laten vallen van kostbare electronica en het valt me wel op de de electronica het vaak nog wel overleeft. Het is eerder de - meestal - plastic kast die begint te scheuren en als het eenmaal begint ligt hij snel in tweeen. Dus wel prettig dat de H* van een Lada achtige carrosserie zijn voorzien
zal vanaaf ff mailtje sturen, die mensen van iskin reageren niet op mijn mails (kennelijk zitten ze niet te wachten op korting vragende "zuinige" hollanders
) dus het wordt een gewone bestelling, heb je mailtje niet gehad btw
Verwijderd
Hey hadden jullie dit al gezien?! http://www.dapstore.com/pd1916431808.htm?categoryId=1 Een externe battery unit voor je IHP100! Das handig voor op vakantie
Hmm handyVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:15:
Hey hadden jullie dit al gezien?! http://www.dapstore.com/pd1916431808.htm?categoryId=1 Een externe battery unit voor je IHP100! Das handig voor op vakantie
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Nee ik kwam het tegen via het forum van iriver, heb geen verdere ervaringen of reviews. Wel erg handig als je gaat camperen en je je iriver mee wilt nemen
Zo'n extra battery-pack heb ik zelf eens gemaakt voor men eigen H140 (kwestie van beetje solderen en een mooi doosje erom krijgen), powered by 4x 2300 mAh batterijtjes. Uiteindelijk heb ik de opstelling getest (volle accu + batterypack), kunstmatig volume op 22 en niet skippen enzo, 36 uur meegehaald.
Werkelijke test tijdens een vliegreis van 18 uur (24 uur aan het reizen, taxi etc) naar Indonesie en nog veel power over aan 't eind om muziek te luisteren. Kon je wel vertellen dat toen de volume bijna de hele tijd op 30, z'n maximum, zat i.v.m. achtergrondgeluid he van het vliegtuig. Ondanks de closed headphones...
Werkelijke test tijdens een vliegreis van 18 uur (24 uur aan het reizen, taxi etc) naar Indonesie en nog veel power over aan 't eind om muziek te luisteren. Kon je wel vertellen dat toen de volume bijna de hele tijd op 30, z'n maximum, zat i.v.m. achtergrondgeluid he van het vliegtuig. Ondanks de closed headphones...
Verwijderd
Ik heb een iRiver H102. Helaas is hij stuk
, maar ik kan hem naar de winkel terug brengen. Maar dan heb ik wel een bon nodig, die ik dus niet heb
. Zou iemand mij aan een kopietje of een echte bon kunnen helpen?
Zo ja mail dan ffies naar: rutgerkoekkoek(apenstaartje)gmail.com

Verwijderd
hmm kdenk niet dat dit mag, dit is fraude en als je het terugwilsturen heb je meer nodig dan een bon....Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:38:
Ik heb een iRiver H102. Helaas is hij stuk, maar ik kan hem naar de winkel terug brengen. Maar dan heb ik wel een bon nodig, die ik dus niet heb
. Zou iemand mij aan een kopietje of een echte bon kunnen helpen?
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49520 interessant artikel
zal wel ff een scan maken van het artikel als ik de consumentengids krijg
Verwijderd
Nee.. ze zeiden zelfs bij de Dixons dat alleen de doos waar het inzat al genoeg was, maar ik heb daar helemaal niets van,dus alleen met een bon of doos kan het wel. Het gaat erom dat ze weten dat ik hem niet gestolen heb oid, dat ze kunnen zien dat hij gekocht is.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:36:
[...]
hmm kdenk niet dat dit mag, dit is fraude en als je het terugwilsturen heb je meer nodig dan een bon....
Het is inderdaad niet legaal wat je vraagt, maar...
je kan beter iemand persoonlijk mailen als je dit voor elkaar wilt krijgen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Wordt een lekker werkje om iedereen te mailen die er een heeft, maar de gene die een bon of doos beschikbaar wilt stellen kan altijd me mailen. Je krijgt het dan gewoon weer terug.Mooooody schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:54:
Het is inderdaad niet legaal wat je vraagt, maar...
Tja je moet er wel wat voor over hebben als je zoveel geld wil "besparen"
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Heb ook een artikel gelezen in de Telegraaf. De H120 was zelfs als beste getest!fixxx schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:36:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49520 interessant artikelzal wel ff een scan maken van het artikel als ik de consumentengids krijg
NOSIG
Verwijderd
http://www.consumentenbon....pdf?ticket=cbBSgEXUY1pE_bigchristiaan schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:22:
[...]
Heb ook een artikel gelezen in de Telegraaf. De H120 was zelfs als beste getest!
misschien kunnen jullie zo ook meegenieten
Dan moet je wel lid zijn, want je moet op de site je gegevens invullenVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:28:
[...]
http://www.consumentenbon....pdf?ticket=cbBSgEXUY1pE_
Ik ben lid, en heb ff het artikeltje doorgebladerd.
De uitslag van de test van de hdd-mp3 spelers:
- Iriver H320
- Iriver iHP-120
- Creative Zen Touch
- iAudio M3
- Rio Karma
- Thomson PDP2842
- Apple iPod
- Philips HDD120
- Sony NW-HD1
- Creative Zen Xtra
In dat rijtje kan ik me eigenlijk helemaal vinden, maar ik wil jullie het hele resultaat niet onthouden. Wat een slechte test/tabel is dat!

De flashspelers, of zoals de Consumentenbond ze zo mooi noemt vastgeheugenspelers, heb ik eruit gelaten om de grootte te reduceren en ze toch niet interessant zijn.
Hun naamgeving mag voor mij/ons dan wel lachwekkend zijn, maar ik besef wel dat het de beste benaming is voor hun doelgroep.
Waar het mij om gaat is de kolom voorzieningen. Het begint al met de mededeling dat de H120 geen radio noch ID3-tag ondersteuning heeft. Heb ik dus al die tijd naar een andere radio geluisterd en mijn MP3 voor niets, tot in den treuren, geordend...
Daarnaast wordt de H120 ook wat te kort gedaan in aansluitmogelijkheden. Ik mis de (digitale) line-in. Of is die naar de iPod Mini gesprongen? Want wat heeft die aan een line-in zonder opnamefunctie?
De tabel had dus nog wel een keer overgekeken mogen worden. De tekst die eromheen staat is overigens ook niet alles. Ook met de inhoud daarvan kan je geen speler kopen. Het is niet veel meer dan een samenvatting van de tabel. Er wordt enkel (goed) opgemerkt dat de bijgeleverde dopjes vaak vervangen moeten worden omdat de kwaliteit ervan ondermaats is.
Al met al is de test dus beter dan die van Radar een paar maanden geleden, toch is het zoals ik de Consumentenbond ken: Een leuk geprobeerd opstapje voor de totale leken...
€0.02

De flashspelers, of zoals de Consumentenbond ze zo mooi noemt vastgeheugenspelers, heb ik eruit gelaten om de grootte te reduceren en ze toch niet interessant zijn.
Waar het mij om gaat is de kolom voorzieningen. Het begint al met de mededeling dat de H120 geen radio noch ID3-tag ondersteuning heeft. Heb ik dus al die tijd naar een andere radio geluisterd en mijn MP3 voor niets, tot in den treuren, geordend...
Daarnaast wordt de H120 ook wat te kort gedaan in aansluitmogelijkheden. Ik mis de (digitale) line-in. Of is die naar de iPod Mini gesprongen? Want wat heeft die aan een line-in zonder opnamefunctie?
De tabel had dus nog wel een keer overgekeken mogen worden. De tekst die eromheen staat is overigens ook niet alles. Ook met de inhoud daarvan kan je geen speler kopen. Het is niet veel meer dan een samenvatting van de tabel. Er wordt enkel (goed) opgemerkt dat de bijgeleverde dopjes vaak vervangen moeten worden omdat de kwaliteit ervan ondermaats is.
Al met al is de test dus beter dan die van Radar een paar maanden geleden, toch is het zoals ik de Consumentenbond ken: Een leuk geprobeerd opstapje voor de totale leken...
€0.02
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Jammer dat de Zen Micro niet werd getest, die had de iPod mini wel verslagen op die punten.
ben benieuwd hoe die nieuwe "kleine" iriver het gaat doen, klinkt mij in de oren als een ipod-mini killer
hopen dat ze de prijs een beetje laag houden
[ Voor 22% gewijzigd door lex op 23-12-2004 17:06 ]
Bestandsoverdracht: Matig??
Getest op een Win3.1-PC zeker met USB1
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Dacht ik ook...Yohan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:23:
En ik had het bij de tabel ook al gezien, maar ik ben te lui om er zelfs maar een e-mail over te sturen. Ach, als ik iets wil hebben qua electronica, vertrouw ik niet echt op de consumentengids. Dat ding is heel leuk voor stofzuigers, espressomachines en dergelijke, voor MP3 spelers, computers, koptelefoons en GSM's kijk ik wel ergens anders.
Ook snap ik niet dat de consumentenbond zoveel waarde hecht aan de meegeleverde dopjes, aangzien die toch bij alle HD spelers gelijk is (oke, de philips is marginaal beter en die van creative marginaal slechter) en de kwaliteit met een goede koptelefoon veel belangrijker is, en hoe ze vrijwel alle spelers een +/++ beoordeling geven, zeker als je weet dat de line-out van de ipod

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 15:46 ]
Thanx, ik ben niet lid maar kon em downloaden dmv "opslaan als..."Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:28:
[...]
http://www.consumentenbon....pdf?ticket=cbBSgEXUY1pE_
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Mijn IHP 120 is uitgerust met firmware 1.60, nu lees ik dat er ook versie 1.63 is. Wat is het verschil tussen deze beide, is het de moeite waard om te upgraden.
Ofwel, er zijn twee letters weggehaald. Het is maar wat je de moeite waard vind...iRiver Schreef op 8 november 2004:
The upgrade is made by the replacement of "iHP" into "H".
Wat me tijdens het opzoeken van bovenstaand regeltje opviel, is dat iRiver z'n website veranderd heeft. Ziet er wel grappig uit; wat frisser. Nu de sites van de distibutors nog...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
En een fatsoenlijke firmware upgradeDeeD2k2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:50:
[...]
Ofwel, er zijn twee letters weggehaald. Het is maar wat je de moeite waard vind...
Wat me tijdens het opzoeken van bovenstaand regeltje opviel, is dat iRiver z'n website veranderd heeft. Ziet er wel grappig uit; wat frisser. Nu de sites van de distibutors nog...

Ik krijg mijn nieuwe H120 morgen binnen en nu vroeg ik me iets af over de batterij. Hoe hou ik hem nu in optimale conditie: Steeds helemaal leeg laten gaan of juist altijd weer bijladen? Of maakt t gewoon geen ruk uit? Wat zeggen onze tweakerts hierover?
Het beste is geloof ik om hem niet 100% leeg te laten lopen, maar rond de 90% leeg dan opladen. Het is niet zo heel erg als je hem een keertje oplaad als ie nog voor 50% vol is, maar dat moet je niet constant doen.Morgion schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:06:
Ik krijg mijn nieuwe H120 morgen binnen en nu vroeg ik me iets af over de batterij. Hoe hou ik hem nu in optimale conditie: Steeds helemaal leeg laten gaan of juist altijd weer bijladen? Of maakt t gewoon geen ruk uit? Wat zeggen onze tweakerts hierover?
Hallo. Ik wil binnenkort een iRiver H120 gaan kopen. Maar had nog een vraag en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:
Kan je nu al op de iRiver zelf een playlist 'on-the-fly' maken? Ik zie overal staan dat het in de nieuwste firmware zou moeten zitten, maar niet of het er daadwerkelijk in zit.
Kan je nu al op de iRiver zelf een playlist 'on-the-fly' maken? Ik zie overal staan dat het in de nieuwste firmware zou moeten zitten, maar niet of het er daadwerkelijk in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Skar op 03-01-2005 14:09 ]
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Naar mijn weten gaat het wel, maar ik maak mijn m3u altijd gewoon in windows en dan kopieer ik de hele directory naar mijn speler en dan heb ik ook mijn playlists. Bovendien is het op de pc met een groot shcerm natuurlijk altijd veel makkelijker dan zo'n klein schermpje.Skar schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:09:
Hallo. Ik wil binnenkort een iRiver H120 gaan kopen. Maar had nog een vraag en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:
Verwijderd
nee or je kunt em nog niet op de speler zelf maken, daar wordt nog aan gewerkt.Skar schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:09:
Bij iRiver moet je niet teveel hopen op firmware-updates, die komen pas als er echt problemen zijn. Het lijstje met features die nog moeten komen is al een paar maanden niet meer ingekort geweest.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:53:
[...]
nee or je kunt em nog niet op de speler zelf maken, daar wordt nog "aan gewerkt".
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
En die sukkels hadden niet eens door dat je de database kon aanzetten. Volgens de consumentenbond zit er geen fm radio op, geen id3 tag ondersteuning en is er geen software meegeleverd....Yohan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:23:

Gelukkig verloopt de ontwikkelling van de Rockbox firmware voorspoedig. Met een beetje geluk hebben we over een paar kleine maandjes een open source, volledig functioneel (on the fly playlist, true gapless, almost-true-random shuffle), alternatief voor de iRiver firmware.Thierryziezo schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:02:
[...]
Bij iRiver moet je niet teveel hopen op firmware-updates, die komen pas als er echt problemen zijn. Het lijstje met features die nog moeten komen is al een paar maanden niet meer ingekort geweest.
Edits: typo's en shit
[ Voor 9% gewijzigd door Krekker op 06-01-2005 23:30 ]
Verwijderd
vandaag ontvangen en overal zitte testen, tis een superding
upgedate naar de 1.60
nu heb ik paar vraagjes,
1) 'k heb als language, dutch gekozen, maar de taal blijft engels
het vakje voor dutch staat aangekozen nochtans
'k heb de speler "gereboot", maar de taal blijft op engels
2) hoe kan ik radio opnemen?
'k kan blijkbaar enkel line ine, ingebouwde & externe microfoon gebruiken
mucho thanx
upgedate naar de 1.60
nu heb ik paar vraagjes,
mucho thanx
Verwijderd
1) Gezien de kwaliteit van je Nederlands zou ik het lekker op Engels houden.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:06:
vandaag ontvangen en overal zitte testen, tis een superding
upgedate naar de 1.60
nu heb ik paar vraagjes,
mucho thanx
2) Opnemen van de radio is onmogelijk (schijnt een firmware kwestie te zijn dus misschien dat de roxbox (sp) jongens dat weten te verhelpen).
Ik ben - zoals waarschijnlijk de meesten - nogal huiverig voor dit soort custom-firmware. Hebben de makers een officiële site waar je details en news kunt bekijken? Google levert een hoop vage en smoezelige paginaatjes op..w4s4 cr4ft schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:19:
[...]
Gelukkig verloopt de ontwikkelling van de Rockbox firmware voorspoedig. Met een beetje geluk hebben we over een paar kleine maandjes een open source, volledig functioneel (on the fly playlist, true gapless, almost-true-random shuffle), alternatief voor de iRiver firmware.
Edits: typo's en shit
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Je hebt gelijk, lekker afwachten. Ze zijn ook nog niet zo lang bezig. Het kan best een superproject worden. Het is een spin off van een custom firmware versie voor een andere speler en ik heb begrepen dat die wel degelijk een succes is. Ik ben niet ontevreden met de huidige firmware, maar het is fijn als je kunt kiezen..Yohan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:54:
Ik ben - zoals waarschijnlijk de meesten - nogal huiverig voor dit soort custom-firmware. Hebben de makers een officiële site waar je details en news kunt bekijken? Google levert een hoop vage en smoezelige paginaatjes op..
Toch een beetje verder zoeken danYohan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:54:
[...]
Ik ben - zoals waarschijnlijk de meesten - nogal huiverig voor dit soort custom-firmware. Hebben de makers een officiële site waar je details en news kunt bekijken? Google levert een hoop vage en smoezelige paginaatjes op..
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd echt heel erg veel last van de opspinn bug, dat wil zeggen dat m'n harddisk blijft draaien 
Eigenlijk altijd als ie de buffer heeft volgeschreven nadat het einde van de huidige bereikt was, als ik zelf een ander nummer selecteer en dat ding is klaar met volschrijven dan stopt de harddisk gewoon...
Ik heb 1.60, weet iemand of hier iets aan te doen is?

Eigenlijk altijd als ie de buffer heeft volgeschreven nadat het einde van de huidige bereikt was, als ik zelf een ander nummer selecteer en dat ding is klaar met volschrijven dan stopt de harddisk gewoon...
Wachten op de Rockboxxx firmware. Ik zweer dat die er eerder is dan de officiele firmware van iriver Hoe lang wachten we nou al weer niet....)Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:21:
Ik heb de laatste tijd echt heel erg veel last van de opspinn bug, dat wil zeggen dat m'n harddisk blijft draaien
Eigenlijk altijd als ie de buffer heeft volgeschreven nadat het einde van de huidige bereikt was, als ik zelf een ander nummer selecteer en dat ding is klaar met volschrijven dan stopt de harddisk gewoon...Ik heb 1.60, weet iemand of hier iets aan te doen is?
heb trouwens gister mijn Iskin binnen gekregen. Echt een super mooi hoesje! Iedereen die twijfelt: KOPEN. Het is wat geld, maar dan heb je echt iets moois hoor. Serieus. Alleen hij trekt wel stof aan. Enige nadaal. Maar voor de rest, het past precies en niet half-half met het standaard hoesje wat je erbij krijgt.
geweldig gewoon! Heb mijn ihp-120 nieuw leven ingeblazen
Hoi
Ik heb soms last dat ie de laatste paar seconden van een nummer overslaat
Dat zal wel te maken hebben met dat zogenaamde Gap-less gedoe ?
Maareh, ik heb sinds een paar dagen nieuwe oordopjes (Shure E3). Ik hoor sindsdien een aardige hoeveelheid ruis, die eigenlijk alleen opvalt als er geen muziek is. Maar ik wil 't wel graag weghebben. Iemand een ideetje hoe?
Kan het misschien aan het aantal Ohm liggen ?
Hier de specs, zijn deze dopjes te 'zwaar' ofzo?
Transducer Type: single low mass/high energy
Sensitivity (at 1 kHz): 115 dB SPL/mW
Impedance (at 1 kHz) 26 ohms
Output Connector: Gold-plated stereo, 3.5 mm (1/8-inch) phone plug
Cable Length: 1.57 m (62 in.)
Maareh, ik heb sinds een paar dagen nieuwe oordopjes (Shure E3). Ik hoor sindsdien een aardige hoeveelheid ruis, die eigenlijk alleen opvalt als er geen muziek is. Maar ik wil 't wel graag weghebben. Iemand een ideetje hoe?
Hier de specs, zijn deze dopjes te 'zwaar' ofzo?
Transducer Type: single low mass/high energy
Sensitivity (at 1 kHz): 115 dB SPL/mW
Impedance (at 1 kHz) 26 ohms
Output Connector: Gold-plated stereo, 3.5 mm (1/8-inch) phone plug
Cable Length: 1.57 m (62 in.)
[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 11-01-2005 18:06 ]
De eindtrap van de iHP ruist een beetje. Kennelijk waren je vorige oordopjes zo slecht dat het je nooit is opgevallen. Ik hoor het ook met de bijgeleverde oordopjes. Maar het is zo minimaal, je hoort het inderdaad als je in een stille omgeving luistert tussen de muziekstukken of bij hele zachte passages. Ik heb het nooit als storend ervaren, terwijl ik iha hoge eisen stel aan geluidskwaliteit. Ik denk niet dat er iets aan te doen is, volgens mij is het een hardware-probleem.YoG schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:02:
[...]
De line-out heeft de ruis niet, misschien zijn je oordopjes licht genoeg om zich hierdoor te laten aansturen, mits je het volume niet te hoog zet en de bassen niet teveel opdraait. Proberen! En wat je eventueel nog kan doen is een setje oortelefoontjes kopen met volumeregelaar in het snoer. Die zet je dan heel laag en dat compenseer je door de iHP hoger te zetten. De hoeveelheid ruis is namelijk onafhankelijk van het volume. Heb je het volume met die nieuwe dopjes ook lager staan?
Bedankt, heb t met Line-Out geprobeerd maar gek genoeg zit die ruis daar ook, en het geluid voor de rest is niet echt van-je-het ('t klinkt een stuk 'kaler' allemaal).PhilipsFan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:45:
[...]
De line-out heeft de ruis niet, misschien zijn je oordopjes licht genoeg om zich hierdoor te laten aansturen, mits je het volume niet te hoog zet en de bassen niet teveel opdraait. Proberen! En wat je eventueel nog kan doen is een setje oortelefoontjes kopen met volumeregelaar in het snoer. Die zet je dan heel laag en dat compenseer je door de iHP hoger te zetten. De hoeveelheid ruis is namelijk onafhankelijk van het volume. Heb je het volume met die nieuwe dopjes ook lager staan?
Kan ik zo'n volume-regelaar ook los kopen, dat ik 'm er gewoon tussenkoppel? Of krijg ik dan juist nog meer ruis vanwege alle verbindingsstukken ?
Er gebeurde mij vandaag toch iets "verschrikkelijks", zat ik lekker radio te luisteren op m'n H140, gaat de telefoon naast me; ik schrikken en wilde de telefoon opnemen in de andere kamer... vergeet ik dat ik de iRiver nog "aan" me had en boem, recht op z'n snoet van m'n bureau gevallen
.
Consequenties: gelukkig niets, geen schrammetje
. Wijze les: niet schrikken en ervoor zorgen dat je dat ding in je broekzak houdt of in ieder geval bij je houdt ipv op je bureau.
Wel zou er grotere consequenties zijn geweest als hij van z'n HD aan het lezen was, dat lijkt me wel vanwege de roterende schijf...
Consequenties: gelukkig niets, geen schrammetje
Wel zou er grotere consequenties zijn geweest als hij van z'n HD aan het lezen was, dat lijkt me wel vanwege de roterende schijf...
Klopt, de line-out heeft niet de kracht om een koptelefoon aan te sturen. Ik heb het gister ook even geprobeerd naar aanleiding van jouw post en het klinkt inderdaad niet zo mooi. Maar die ruis heb ik niet, weet je zeker dat er dan niet gewoon ruis in je mp3-tje zit?YoG schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:44:
[...]
Bedankt, heb t met Line-Out geprobeerd maar gek genoeg zit die ruis daar ook, en het geluid voor de rest is niet echt van-je-het ('t klinkt een stuk 'kaler' allemaal).
Je zult geen extra ruis krijgen door verbindingsstukken, maar ik heb die dingen nog nooit los te koop gezien. Misschien dat ze er wel zijn. Anders ff een soldeerbout ter hand nemen en zelf iets in elkaar frotten. Je bent toch een Tweaker?Kan ik zo'n volume-regelaar ook los kopen, dat ik 'm er gewoon tussenkoppel? Of krijg ik dan juist nog meer ruis vanwege alle verbindingsstukken ?
Verwijderd
Nu begrijp je waarom ik hem altijd in zijn (lelijke) bruine tasje bewaar.InsjaHH schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:09:
Er gebeurde mij vandaag toch iets "verschrikkelijks", zat ik lekker radio te luisteren op m'n H140, gaat de telefoon naast me; ik schrikken en wilde de telefoon opnemen in de andere kamer... vergeet ik dat ik de iRiver nog "aan" me had en boem, recht op z'n snoet van m'n bureau gevallen.
Consequenties: gelukkig niets, geen schrammetje. Wijze les: niet schrikken en ervoor zorgen dat je dat ding in je broekzak houdt of in ieder geval bij je houdt ipv op je bureau.
mijn moeder vergat gister even dood leuk mijn H120 van het tafelkleed te halen toen ze die uit ging kloppen ( hoe ze het doet, ik weet het ook niet, maar t was zo)InsjaHH schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:09:
Er gebeurde mij vandaag toch iets "verschrikkelijks", zat ik lekker radio te luisteren op m'n H140, gaat de telefoon naast me; ik schrikken en wilde de telefoon opnemen in de andere kamer... vergeet ik dat ik de iRiver nog "aan" me had en boem, recht op z'n snoet van m'n bureau gevallen.
Consequenties: gelukkig niets, geen schrammetje. Wijze les: niet schrikken en ervoor zorgen dat je dat ding in je broekzak houdt of in ieder geval bij je houdt ipv op je bureau.

wel een ontiegelijk domme actie van me ma

We've got that ring of confidence
Als die klik niet al te hard is, hoef je je geen zorgen te maken, want die hoor ik bij m'n H340 ook altijd bij het opspinnen (afspinnen eigenlijk nooit op gelet, dan heb ik de muziek al aan meestal...). Een beetje een zacht soort rateltje, tikje, zo klinkt het.
offtopic:
Wel erg knap van je moeder idd..
. Uit voorzorg misschien toch maar een iSkin gebruiken. Ter bescherming tegen onhandige omgevingsfiguren..
Wel erg knap van je moeder idd..

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Dat heb ik dus ook, ik had hem een keer per ongeluk laten vallenYukkie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:52:
[...]
mijn moeder vergat gister even dood leuk mijn H120 van het tafelkleed te halen toen ze die uit ging kloppen ( hoe ze het doet, ik weet het ook niet, maar t was zo)nu zit er dus een vet lelijke buts op het hoekje aan de onderkant. en me hdd klikt soms bij het op spinnen en afspinnen, was me nooit eerder op gevallen, is dat erg?
wel een ontiegelijk domme actie van me ma

Dus daarom had ik al mijn muziek naar de computer gekopieerd en de speler geformateerd en op schrijffouten gecontroleerd. Alleen bij het terugzetten van de muziek krijg ik de hele tijd "cyclische redundantie foutcontrole" foutberichten....
Dus nu ga ik hem nog maar een keer formateren en de orginelen er op zetten en dan hoop ik dat ik erg geen last meer van heb...
Ooit een Iskin gezien? Dan zweer ik dat je dat bruine tasje meteen weg doet. Iskin is mooi en degelijk. echt waarVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:28:
[...]
Nu begrijp je waarom ik hem altijd in zijn (lelijke) bruine tasje bewaar.
Hoi
Wellicht geen goed nieuws, maar toen mijn pas 2 dagen oude, nieuwe WD 250GB schijfje rare kuren vertoonde en moeilijk bestanden kon lezen, kreeg ik dezelfde fouten als wat je hier zegt. Die cyclische redundantie fouten. Na 3 dagen verder bleek hij ook SMART fouten (Bad SMART status) te geven; conclusie ook bij de winkel zelf: in dit geval een DOA.Mr_gadget schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:11:
Alleen bij het terugzetten van de muziek krijg ik de hele tijd "cyclische redundantie foutcontrole" foutberichten....
Ik vermoed dat jouw schijfje waarschijnlijk ook z'n einde heeft gezien. Snel backuppen, mocht je dat niet hebben gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door InsjaHH op 13-01-2005 19:37 ]
Verwijderd
Alleen op een plaatje maar dat vond ik niet zo erg mooi. Voordeel van het bruine tasje is wel dat het lekker dik is dus goed beschermd bij een val (hij is al een keer over de amsterdamse keien gestuiterd). Denk je dat die iskins net zo goed zijn wat dat betreft? Lijkt meer een soort condoompje op de foto.roelieboelie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:10:
Ooit een Iskin gezien? Dan zweer ik dat je dat bruine tasje meteen weg doet. Iskin is mooi en degelijk. echt waar
Verwijderd
Ik heb een iskin op mn H100, en die beschermt mn speler beter dan dat goedkope hoesje wat erbij zat....
Zo'n siliconen iSkin werkt als een soort stootkussen, als je je iRiver laat flikkeren dan "stuitert" hij zegmaar.
Als hij niet zo duur was geweest had ik hem meteen gekocht.
Iemand die wat winkels weet waar hij voor een goede prijs te koop is?
Als hij niet zo duur was geweest had ik hem meteen gekocht.
Iemand die wat winkels weet waar hij voor een goede prijs te koop is?
Mijn tasje is zwartVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:51:
[...]
Alleen op een plaatje maar dat vond ik niet zo erg mooi. Voordeel van het bruine tasje is wel dat het lekker dik is dus goed beschermd bij een val (hij is al een keer over de amsterdamse keien gestuiterd). Denk je dat die iskins net zo goed zijn wat dat betreft? Lijkt meer een soort condoompje op de foto.
Verwijderd
Heb je dan misschien een H120? Een collega van mij heeft een H120 en die heeft inderdaad een zwart tasje dat een stuk dunner lijkt dan mijn bruine. De H140 en de H120 hebben verschillende dikten, dus die leren tasjes zijn niet compatible.
lol, condoomVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:51:
[...]
Alleen op een plaatje maar dat vond ik niet zo erg mooi. Voordeel van het bruine tasje is wel dat het lekker dik is dus goed beschermd bij een val (hij is al een keer over de amsterdamse keien gestuiterd). Denk je dat die iskins net zo goed zijn wat dat betreft? Lijkt meer een soort condoompje op de foto.
nee man...echt geen condoom hoor, wat iemand hiervoor al zegt, het is klein beetje stuiterbaar zodat de mp3speler een zachte val maakt. Tevens word je 120/140 ook meteen veel dunner én die condoom om je iriver is zo mooi hè.
@ dimitio: in NL zijn ze na mijn weten nog niet te verkrijgen (?). Je bent net te laat, paar weken geleden had hier iemand een kleine actie georganiseerd om gezamelijk te bestellen. totale bedrag was 30 euro inc. alle verzending. meder dankzij de koers van de euro V.S dollar
[ Voor 17% gewijzigd door roelieboelie op 14-01-2005 11:01 ]
Hoi
Inderdaad... dankzij die actie
waarvoor dank Alex
heb ik nu ook zo'n 'condoom' om mijn H140. Sinds eergisteren om precies te zijn. Een stuk mooier dan het bruine leren tasje dat erbij hoorde.
Hij trekt inderdaad wat stof aan, maar hij is nu wel dunner en past mooi in de binnenzak van mijn jas.
Hij trekt inderdaad wat stof aan, maar hij is nu wel dunner en past mooi in de binnenzak van mijn jas.
Verwijderd
Ik denk dat ik hem toch eens in het echt zou moeten zien.roelieboelie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:59:
lol, condoom![]()
nee man...echt geen condoom hoor, wat iemand hiervoor al zegt, het is klein beetje stuiterbaar zodat de mp3speler een zachte val maakt. Tevens word je 120/140 ook meteen veel dunner én die condoom om je iriver is zo mooi hè.
Ik gebruik mijn H140 bijna uitsluitend in de auto, dus de dikte is niet zo heel belangrijk. Bovendien is het essentieel dat het hoesje de afstandsbediening/line out/power aansluitingen vrijlaat. Doet die iSkin dat ook? Bij het bruine ding heb ik de line out zelf uitgestansd en dat ziet er wel netjes uit. Stansen in een condoom is misschien niet zo slim?@ dimitio: in NL zijn ze na mijn weten nog niet te verkrijgen (?). Je bent net te laat, paar weken geleden had hier iemand een kleine actie georganiseerd om gezamelijk te bestellen. totale bedrag was 30 euro inc. alle verzending. meder dankzij de koers van de euro V.S dollar
Verwijderd
De iskin laat allee in en uitgangen vrij. De zijn wel bedekt, maar met een soort "flapje" die je "open" kunt maken
ik heb mijn 'condoom' nog niet van Alex ... mss vandaag? hope so!
This is the Way.
Condooms voor je Iriver. Tja...veiliger kan niet.
en er zit inderdaad oeveraal een ''flapje'' voor, mooi weggewerkt in de condoom zelf. Ik moet zelfs een beetje pueteren om het flapje los te krijgen. Er zit alleen geen flapje waar je je REMOTE en oordoppen in kan steken.
Tevens heeft Iskin ook een screenprotector, dik laag plastic voor je LCD, echt fijn ;-). uiteraard kun je die weg laten.
en er zit inderdaad oeveraal een ''flapje'' voor, mooi weggewerkt in de condoom zelf. Ik moet zelfs een beetje pueteren om het flapje los te krijgen. Er zit alleen geen flapje waar je je REMOTE en oordoppen in kan steken.
Tevens heeft Iskin ook een screenprotector, dik laag plastic voor je LCD, echt fijn ;-). uiteraard kun je die weg laten.
Hoi
Wel jammer van die condooms, zo komt er nooit een iRiver mini
Verwijderd
Beste mede genieters van de h100 serie.
Vandaag getracht deze mooie speler middels een optische kabel op mijn jvc receiver aan te sluiten.
Helaas gaat dit niet. De receiver heeft een andere aansluiting (optisch) dan de h140. Verder terug kwam ik in een berichtje een uitleg tegen over het hoe aansluiten van de h140 op zo'n andere ingang. Dit zou via een MD-plug, of een optische kabel met twee verschillende pluggen moeten. Ben aan het google'n geslagen en kan zo'n ding niet vinden. Help me please
Vandaag getracht deze mooie speler middels een optische kabel op mijn jvc receiver aan te sluiten.
Helaas gaat dit niet. De receiver heeft een andere aansluiting (optisch) dan de h140. Verder terug kwam ik in een berichtje een uitleg tegen over het hoe aansluiten van de h140 op zo'n andere ingang. Dit zou via een MD-plug, of een optische kabel met twee verschillende pluggen moeten. Ben aan het google'n geslagen en kan zo'n ding niet vinden. Help me please

Verwijderd
Ik had een vraagje, kan ik met een EU versie in principe gewooon US firmware erop flashen of verneuk ik dan m'n speler?
Dit om te kijken of ik heel misschien geen/minder last heb van de opspin bug met een andere firmware, ik heb de Europese al allemaal geprobeerd...
Dit om te kijken of ik heel misschien geen/minder last heb van de opspin bug met een andere firmware, ik heb de Europese al allemaal geprobeerd...
Verwijderd
Ja dat kan...Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:28:
Ik had een vraagje, kan ik met een EU versie in principe gewooon US firmware erop flashen of verneuk ik dan m'n speler?
Dat zal waarschijnlijk niet veel helpen.Dit om te kijken of ik heel misschien geen/minder last heb van de opspin bug met een andere firmware, ik heb de Europese al allemaal geprobeerd...
PS: Als je hem toch verneukt is het op je eigen risico
Verwijderd
Loop even naar de plaatselijke audiozaak, daar kunnen ze je vast wel helpen aan zon verloop stukje. Die klik je op het kabeltje dat je al hebt en dan kun je hem zo op je iriver aansluiten. Die optische uitgang is echt ideaal, een van de redenen waarom ik toch niet voor een apple had gekozen destijds.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:12:
http://www.electronica-online.nl/Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:12:
ha, ik ben toevallig ook bezig geweest met optische zooi. Alleen het lukt voor geen meter, ik heb wel een goedkabeltje. Maar als ik hem aansluit op mn pioneer home cimema komt er geen geluid uit:S moet ik eerst iets inschakelen op mn mp3? (h120)
Geeft de optische uitgang wel rood licht bij het afspelen? Anders moet je deze eerst inschakelen in het menu. Uiteraard moet je ook op je receiver aangeven dat ie naar de optische ingang luistert.hellboy123 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:10:
ha, ik ben toevallig ook bezig geweest met optische zooi. Alleen het lukt voor geen meter, ik heb wel een goedkabeltje. Maar als ik hem aansluit op mn pioneer home cimema komt er geen geluid uit:S moet ik eerst iets inschakelen op mn mp3? (h120)
hahhaPhilipsFan schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:45:
[...]
Geeft de optische uitgang wel rood licht bij het afspelen? Anders moet je deze eerst inschakelen in het menu. Uiteraard moet je ook op je receiver aangeven dat ie naar de optische ingang luistert.

dankjewel voor de info anders was ik nu nog aan het rotzooien geweest
Verwijderd
Ik ben al ettelijke weken op zoek naar een hdd mp3 player maar ben nog steeds aan het twijfelen tussen een iRiver h140 of deze Xclef hd 800-500
De bedoeling is om de player aan te sluiten aan stereoinstallatie, afstandsbediening, grootte, radio enz maken dus weinig uit. Vooral capaciteit (40gb), auto track separartion, prijs, mogelijkheid tot deftig aansluiten op stereo is belangrijk
Ik zou voor de h140 opteren om volgende redenen
-heeft optical/analog line in/out
-40gb
-klein, afstandsbediening (kan dus evt ook als deftige walkman dienen)
MAAR:
-geen auto encoding track separation,
-iets te duur naar m'n goesting,
-batterij moeilijker vervangbaar naart schijnt,
-slechte reputatie kwa firmware ter beschikking stellen
-ik ben niet zeker of die unit met meest recente firmware meer als 9999 liedjes aankan
-zou nogal traag worden vanaf er veel liedjes opstaan en zeker als je met database werkt
Daarentegen heeft de xclef ook zijn voordelen
-50 euro goedkoper
-auto encoding track separation
-zou sneller zijn in opstarten
-kan ik ook als walkman gebruiken als ik afstandsbediening erbij koop
-goede service en firmware updates
-kan tot 25000 files aan
-optical line in
MAAR:
-slechts 20gb dus eigenlijk duurdere player
-en vooral geen line out dus moet ik dat ding via de oortelefoonuitgang aansluiten maar die heeft slechts vermogen van 10mW (in tegenstelling tot de h140 met 20mW)
en dan nog de Xclef 500 40gb
-op advanced mp3 players site verkopen ze die reconditionned voor 200 euro
-makkelijk vervangbare en goedkope batterij en harde schijf (hoewel ik wel toekom met 40gb)
MAAR
-geen track separation,
-kan ik ook niet als walkman gebruiken want te groot
-en eveneens maar 10mW output,
-bovendien lijkt me dit stillaan verouderde unit
-geen optical line in
-naart schijnt kan je geen muziek afspelen als hij aan het opladen is en moet je het spul aanzetten om op te laden terwijl het scherm blijft branden
Kortom mijn vragen?
-Wie kan me uit dit dilemma helpen en weet meer over deze dingen?
-Is 10mW voldoende om op stereo aan te sluiten? zonder dat ik volume van stereo 10 keer zo hard moet zetten!
-Wat is eigenlijk het exacte verschil met een line out buiten het feit dat volume daarvan niet regelbaar is en dat het groter vermogen heeft dan oortjesuitgang
-Weet er iemand waar je een Xclef hd 800 40gb kan aanschaffen want deze vekoopt men percies niet? Prijs?
-Is de aanschaf van een reconditionned unit wel te vertrouwen? Hoe zit het dan met de oorspronkelijke garantie ervan?
-Is de batterij van de xclef 800 even makkelijk te vinden als die van de 500?
-Wie weet er hoeveel files de h140 aankan?
-Kan je de Xclef aansluiten op adapter en dan toch muziek afspelen doorheen versterker van stereo tijdens opladen? zou toch moeten kunnen, maar ge hoort vanalles?
-Moet ik mss aan andere players denken?
-Kan ik de batterijduur opdrijven van deze players door andere batterij te kopen die erin past en zo ja welke?
Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar de h140 zeker als de Xclef 800 niet in 40gb versie bestaat maar de slechte service van iRiver zit me wat tegen evenals het niet automatisch onderscheiden van tracks en in laatste instantie de prijs en het batterijprobleem
Ah ja
ik ben iemand die graag degelijk gerief heeft zonder al te veel gadgets (zoals kleurenscherm, 200 EQ modes, foto's en video's bekijken, ....)dat minstens 5jaar en langer mee kan gaan Mijn bedoeling is om al mijn MD muziek naar MP3 player over te zetten (vandaar dat auto encoding track seperation mij zo handig lijkt)
alvast bedankt voor dit te lezen, help me aub uit dit trilemma
De bedoeling is om de player aan te sluiten aan stereoinstallatie, afstandsbediening, grootte, radio enz maken dus weinig uit. Vooral capaciteit (40gb), auto track separartion, prijs, mogelijkheid tot deftig aansluiten op stereo is belangrijk
Ik zou voor de h140 opteren om volgende redenen
-heeft optical/analog line in/out
-40gb
-klein, afstandsbediening (kan dus evt ook als deftige walkman dienen)
MAAR:
-ik ben niet zeker of die unit met meest recente firmware meer als 9999 liedjes aankan
-zou nogal traag worden vanaf er veel liedjes opstaan en zeker als je met database werkt
Daarentegen heeft de xclef ook zijn voordelen
-50 euro goedkoper
-auto encoding track separation
-zou sneller zijn in opstarten
-kan ik ook als walkman gebruiken als ik afstandsbediening erbij koop
-kan tot 25000 files aan
-optical line in
MAAR:
-slechts 20gb dus eigenlijk duurdere player
-en vooral geen line out dus moet ik dat ding via de oortelefoonuitgang aansluiten maar die heeft slechts vermogen van 10mW (in tegenstelling tot de h140 met 20mW)
en dan nog de Xclef 500 40gb
-op advanced mp3 players site verkopen ze die reconditionned voor 200 euro
-makkelijk vervangbare en goedkope batterij en harde schijf (hoewel ik wel toekom met 40gb)
MAAR
-geen track separation,
-kan ik ook niet als walkman gebruiken want te groot
-en eveneens maar 10mW output,
-bovendien lijkt me dit stillaan verouderde unit
-geen optical line in
-naart schijnt kan je geen muziek afspelen als hij aan het opladen is en moet je het spul aanzetten om op te laden terwijl het scherm blijft branden
Kortom mijn vragen?
-Wie kan me uit dit dilemma helpen en weet meer over deze dingen?
-Is 10mW voldoende om op stereo aan te sluiten? zonder dat ik volume van stereo 10 keer zo hard moet zetten!
-Wat is eigenlijk het exacte verschil met een line out buiten het feit dat volume daarvan niet regelbaar is en dat het groter vermogen heeft dan oortjesuitgang
-Weet er iemand waar je een Xclef hd 800 40gb kan aanschaffen want deze vekoopt men percies niet? Prijs?
-Is de aanschaf van een reconditionned unit wel te vertrouwen? Hoe zit het dan met de oorspronkelijke garantie ervan?
-Is de batterij van de xclef 800 even makkelijk te vinden als die van de 500?
-Wie weet er hoeveel files de h140 aankan?
-Kan je de Xclef aansluiten op adapter en dan toch muziek afspelen doorheen versterker van stereo tijdens opladen? zou toch moeten kunnen, maar ge hoort vanalles?
-Moet ik mss aan andere players denken?
-Kan ik de batterijduur opdrijven van deze players door andere batterij te kopen die erin past en zo ja welke?
Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar de h140 zeker als de Xclef 800 niet in 40gb versie bestaat maar de slechte service van iRiver zit me wat tegen evenals het niet automatisch onderscheiden van tracks en in laatste instantie de prijs en het batterijprobleem
Ah ja
ik ben iemand die graag degelijk gerief heeft zonder al te veel gadgets (zoals kleurenscherm, 200 EQ modes, foto's en video's bekijken, ....)dat minstens 5jaar en langer mee kan gaan Mijn bedoeling is om al mijn MD muziek naar MP3 player over te zetten (vandaar dat auto encoding track seperation mij zo handig lijkt)
alvast bedankt voor dit te lezen, help me aub uit dit trilemma
Ik snap niet waarom je zo'n probleem maakt van het vervangen van een *oplaadbare* batterij terwijl je het ding op een stereo wilt aansluiten. Als ie toch vast aan je stereo hangt, dan kan hij ook wel spelen op de adapter en slijt de batterij alleen als je 'm af en toe als walkman gebruikt. Sowieso is die batterij erg goed, dus dit lijkt me geen issue.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:03:
[...]
MAAR:
Ook dat gemier over die firmware, was destijds hier ook zo'n rant over, maar wat is er precies mis met die firmware en wat is er voor reden om het updaten van firmware als voordeel te zien? Als je het doet omdat je hoopt dat er nieuwe functies worden toegevoegd ben je dom bezig, want je weet het nooit zeker. Koop je apparaten op basis van de aanwezige functies bij aankoop.
Als bijvoorbeeld de codecs steeds zouden veranderen, dan had je wel een punt. Als de firma dan steeds te laat is dan zou je je muziek steeds niet kunnen afspelen. Maar dat lijkt me met mp3 niet van toepassing. Ik snap ook niet waarom iedereen denkt dat iRiver een slechte naam heeft wat betreft firmware. Ze hebben ooit es iets beloofd en dat niet helemaal waargemaakt, maar ik kan me herinneren dat de hele iHP-serie destijds zomaar gratis ogg-ondersteuning heeft gekregen. Dat vind ik nogal wat voor een firmware-update!
Het vermogen van de eindtrap maakt niet uit als je 'm aansluit op de stereo. Je gebruikt dan hopelijk de line-out, welke door het ontbreken van een eindtrap een betere geluidskwaliteit levert dan een koptelefoonuitgang. Of 10mW veel of weinig is weet ik niet, misschien dat je met een zwaardere koptelefoon problemen kunt krijgen.-en vooral geen line out dus moet ik dat ding via de oortelefoonuitgang aansluiten maar die heeft slechts vermogen van 10mW (in tegenstelling tot de h140 met 20mW)
Volgens mij moet je je afvragen wat een reconditionned unit precies is. Zit daar een nieuwe harde schijf en batterij in? Dan lijkt het me geen probleem. Voor die prijs vrees ik het ergste, lijkt me niet handig. Anders hebben we over een paar maanden misschien een topic: "Hoe recover ik 40GB aan mp3-tjes van een gecrashte harde schijf?"-Is de aanschaf van een reconditionned unit wel te vertrouwen? Hoe zit het dan met de oorspronkelijke garantie ervan?
9999 files, 1999 directories. Dat laatste is bij mij eerder een probleem. Als je een hoge bitrate aanhoudt dan haal je die 9999 files toch nooit. Je moet bij de iHP gewoon een methode bedenken om de quirks van het apparaat heen. Geen directories met hele lange lijsten bestanden. Als je dat doet dan start ie ook niet traag op.-Wie weet er hoeveel files de h140 aankan?
Die garantie heb je natuurlijk nooit. Niemand weet nog hoe die harde schijven in portable apparaten zich zullen houden op de lange termijn, hoewel ze natuurlijk langer in laptops gebruikt worden. Maar deze worden niet zo intensief bewogen als een mp3-speler.ik ben iemand die graag degelijk gerief heeft zonder al te veel gadgets (zoals kleurenscherm, 200 EQ modes, foto's en video's bekijken, ....)dat minstens 5jaar en langer mee kan gaan
Perfect omschreven PhilipsFan
Enige wat ik er aan kan toevoegen is check sites als kieskeurig en de Tweakers ShopSurvey en let vooral op service-afhandeling. De instelling van het bedrijf waar je koopt is belangrijker dan de garantie die de fabrikant levert. En kijk dan asjeblieft niet op een paar euro (spreek uit ervaring
)
Enige wat ik er aan kan toevoegen is check sites als kieskeurig en de Tweakers ShopSurvey en let vooral op service-afhandeling. De instelling van het bedrijf waar je koopt is belangrijker dan de garantie die de fabrikant levert. En kijk dan asjeblieft niet op een paar euro (spreek uit ervaring
Verwijderd
Payne en Yalhambra....
Bedankt voor jullie reply. Ben meteen even teruggegaan naar de electronicawinkel op de hoek voor een verloopstuk of nieuwe kabel. Verloopstuk hadden ze niet en nieuwe kabel zou circa 50 Euro kosten. Via de link welke ik van jullie kreeg een nieuw kabeltje besteld. Euro 11 inclusief bezorgkosten......
Thanks
Bedankt voor jullie reply. Ben meteen even teruggegaan naar de electronicawinkel op de hoek voor een verloopstuk of nieuwe kabel. Verloopstuk hadden ze niet en nieuwe kabel zou circa 50 Euro kosten. Via de link welke ik van jullie kreeg een nieuw kabeltje besteld. Euro 11 inclusief bezorgkosten......
Thanks
let er wel op dat de IHP-xxx geen echte line-out heeft
Hoi
Je bedoelt waarschijnlijk dat de volumeregelaar invloed heeft op de signaalsterkte van de analoge line-out en dat de volumeregelaar en equalizer invloed hebben op zowel de analoge als digitale line-out.roelieboelie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:34:
Dat is soms irritant ja, voor de beste geluidskwaliteit moet het volume op maximaal en de equalizer op normal, maar dat vergeet je vaak weer terug te zetten en als je dan de volgende dag op de fiets stapt en een lekker muziekje opzet...
We've got that ring of confidence
Ik begin nu toch wel te balen van iRiver. Ze hebben een helebooel dingen beloofd vorig jaar qua nieuwe functies (OTF playlists and real-shuffle) maar sinds de zomer heb ik niets meer gezien. Draai nu 1.63 maar die staat er ook alweer een hele tijd op... Moeten we onze hoop dan toch vestigen op de Rockbox jongens?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
tenzij je hem optisch aansluitroelieboelie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:34:
Verwijderd
Ook dan niet.
Oja, voor iedereen met de opspinn bug, voor mijn gevoel werd het minder erg na een downgrade van 1.60 naar 1.40. Het proberen waard dus als je lange reizen maakt
Verwijderd
Wat versta jij dan onder een echte line out?! Das toch een uitgang die puur alleen het geluid doorgeeft en er verder niks mee doet. (en waar oa de volume regelaar geen invloed op heeft) Sinds nieuwe firmware hebben de equaliser settings idd invloed op de line out, maar bij de vorige firmwares was dit niet het gevalVerwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:45:
[...]
Ook dan niet.
Oja, voor iedereen met de opspinn bug, voor mijn gevoel werd het minder erg na een downgrade van 1.60 naar 1.40. Het proberen waard dus als je lange reizen maakt
Verwijderd
allereerst, bedankt voor de repley's
van die batterij maak ik niet echt een probleem, ik wil alleen zeker weten dat je ze in belgie makkelijk kan vervangen zonder player op te sturen naar fabriek Waarom ik het toch bij de nadelen heb gezet is omdat ik er zelf nog altijd niet goed uit ben of ik die player nu en als walkman en als hifi gebruik of dat ik nog een extra flash mp3playerke bijkoop als walkman.
wat betreft die line out: mag ik nu besluiten dat het beter is een toestel met (al dan net echte) lineout te kopen? want als de line out van de h140 niet verschillend is van een gewone koptelefoonuitgang dan kan ik dit criterium laten vallen en komen er al heel wat meer players in aanmerking tot aankoop Kortom: is er nu een verschil in kwaliteit met de koptelefoonuitgang (na uitschakelen van EQ en volume op max) of ni? Want hoe komt het trouwens dat geen enkele andere player line out's heeft terwijl dit mij toch iets essentieels lijkt?
dat van die firmware heb ik ook alleen maar afgeleid uit wat ik kon lezen op het net (en is ook niet gebaseerd op enkele reviews maar op ettelijke dagen leesvoer) Maar niettemin geef ik u gelijk, Philipsfan: ge koopt zo'n ding voor de functies die het bij de verkoop heeft. Dus ook dat is niet zo belangrijk voor mij.
Aan hoeveel Gb 's en directories zit je trouwens Philipsfan?
Is advanced mp3 palyers (http://www.advancedmp3players.co.uk/) een goeie on line winkel om zoiets te kopen? voor zij die daar evt al iets gekocht hebben, ervaringen?
Die opspinbug, komt die bij iedereen voor? blijkbaar niet aan de uitleg te lezen Heeft dat grote invloed op batterijlevensduur?
Als laatste uit intresse: Wie zijn de Rockbox jongens? Wat zijn OTF playlists en real shuffle (wil dit laatste zeggen dat je met de h140 liedjes niet random kunt laten afspelen?
van die batterij maak ik niet echt een probleem, ik wil alleen zeker weten dat je ze in belgie makkelijk kan vervangen zonder player op te sturen naar fabriek Waarom ik het toch bij de nadelen heb gezet is omdat ik er zelf nog altijd niet goed uit ben of ik die player nu en als walkman en als hifi gebruik of dat ik nog een extra flash mp3playerke bijkoop als walkman.
wat betreft die line out: mag ik nu besluiten dat het beter is een toestel met (al dan net echte) lineout te kopen? want als de line out van de h140 niet verschillend is van een gewone koptelefoonuitgang dan kan ik dit criterium laten vallen en komen er al heel wat meer players in aanmerking tot aankoop Kortom: is er nu een verschil in kwaliteit met de koptelefoonuitgang (na uitschakelen van EQ en volume op max) of ni? Want hoe komt het trouwens dat geen enkele andere player line out's heeft terwijl dit mij toch iets essentieels lijkt?
dat van die firmware heb ik ook alleen maar afgeleid uit wat ik kon lezen op het net (en is ook niet gebaseerd op enkele reviews maar op ettelijke dagen leesvoer) Maar niettemin geef ik u gelijk, Philipsfan: ge koopt zo'n ding voor de functies die het bij de verkoop heeft. Dus ook dat is niet zo belangrijk voor mij.
Aan hoeveel Gb 's en directories zit je trouwens Philipsfan?
Is advanced mp3 palyers (http://www.advancedmp3players.co.uk/) een goeie on line winkel om zoiets te kopen? voor zij die daar evt al iets gekocht hebben, ervaringen?
Die opspinbug, komt die bij iedereen voor? blijkbaar niet aan de uitleg te lezen Heeft dat grote invloed op batterijlevensduur?
Als laatste uit intresse: Wie zijn de Rockbox jongens? Wat zijn OTF playlists en real shuffle (wil dit laatste zeggen dat je met de h140 liedjes niet random kunt laten afspelen?
Verwijderd
Er zit een groot verschil tussen de line-out en de koptelefoonaansluiting. Als ik mijn autoradio aux-in in de koptelefooonuitgang steek klinkt het geluid voor geen meter. Koptelefoon in line-out klinkt ook niet. Impedantie? Uitgangsvermogen? Ik weet het niet, maar het scheelt flink en de H140 klinkt perfect over de autoradio via de line-out.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:09:
Kortom: is er nu een verschil in kwaliteit met de koptelefoonuitgang (na uitschakelen van EQ en volume op max) of ni? Want hoe komt het trouwens dat geen enkele andere player line out's heeft terwijl dit mij toch iets essentieels lijkt?
De iHP heeft een echte line-out, in de zin dat er een onversterkt en dus onvervormd signaal wordt uitgegeven. Het is echter niet een ongemodificeerd signaal, want de volumeknop en equalizer hebben er invloed op. Maar deze werken geheel digitaal, dus als je 'm op maximaal zet en de eq op normal, dan heb je een volwaardig line-out signaal. Desgewenst zelf digitaal!Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:09:
[...]
De 'opspin-bug' zoals hier vaak genoemd, zou, als je het al een bug vindt, eigenlijk de downspin-bug moeten heten. Ik zal het proberen uit te leggen. In een 'normale' situatie wordt de harde schijf van de iHP uitgeschakeld tijdens het afspelen.Het ding laadt z'n buffergeheugen vol en spint de harddisk down, en pas als de buffer bijna leeg is spint ie 'm even weer up om de volgende hoeveelheid data te laden. Het interval hangt uiteraard af van de bitrate, bij mij moet ie zo om de 10 minuten even opspinnen.Die opspinbug, komt die bij iedereen voor? blijkbaar niet aan de uitleg te lezen Heeft dat grote invloed op batterijlevensduur?
Nu de 'bug'. Als je tijdens het luisteren (dus met stilstaande schijf) op de menu-knop drukt zodat je in de lijst met bestanden/artiesten/titels/whatever lijst terecht komt, dan wordt de schijf gestart. Het voordeel hiervan is dat als je een nieuw nummer kiest (en dat ga je doen, waarom ga je anders dat menu in) dat meteen na het kiezen gestart wordt. In dit geval is er niks aan de hand en spint de schijf gewoon weer down na het inladen.
Als je echter het menu weer verlaat ZONDER een nieuw nummer te hebben gekozen, dan 'vergeet' de iHP om de schijf weer down te spinnen. Deze blijft dus draaien tot het buffergeheugen leeg is, dan worden de volgende liedjes ingeladen en stopt de schijf weer. In het ongunstigste geval (opspinnen vlak na downspinnen) draait de schijf dus ongeveer 10 minuten onnodig. Dat kost je inderdaad wat power uit je batterij.
Er zijn nog wat situaties waarbij de schijf niet wordt downgespind, bijvoorbeeld als je de iHP aanzet zonder het afspelen te starten, dan blijft de schijf ook draaien. Dit is erger, want aangezien hij niet speelt zal hij ook geen buffer gaan volladen en draait de schijf dus tot de ingestelde timeout voor uitschakelen. In mijn geval is dat een uur. Als je dat een paar keer doet dan is je batterij zo leeg.
Maar wees eerlijk: wanneer komen deze situaties voor? Zet jij je iHP aan om er vervolgens NIET naar te luisteren? Of zit je constant te bladeren door de bestanden zonder een nieuwe te kiezen? Ik niet. Heb dan ook weinig last van deze 'bug'. Ik vind het zeker geen argument om deze speler niet te kopen, want de grote 'nominale' batterijlading van deze speler compenseert ruimschoots het verlies mocht je toch eens je speler per ongeluk aanzetten.
Rockbox is een open-source firmware voor een Archos jukebox. Deze is dus niet geschreven door de fabrikant, maar door de 'Rockbox jongens'. Ze zijn op dit moment bezig om deze ook voor de iRiver geschikt te maken. Je kunt de voortgang hier volgen.Als laatste uit intresse: Wie zijn de Rockbox jongens?
On The Fly playlists wil zeggen dat je op het apparaat zelf een playlist kunt samenstellen. De iHP kan weliswaar overweg met playlists van Winamp, maar die moet je altijd op de pc maken. Op de iHP kun je helaas geen playlists op het apparaat zelf maken, je kunt wel 1 liedje kiezen die na de volgende komt. Wat betreft Real Shuffle: de iHP heeft WEL een shuffle mode, maar die is niet willekeurig in die zin dat de volgorde steeds hetzelfde is. Als je met song 1 begint en daarna komt nummer 5 (bijvoorbeeld) dan zal dat de volgende keer ook zo zijn. Echt shuffle is natuurlijk geheel willekeurig kiezen, zodat de volgorde telkens weer anders is. Je kunt dit wel omzeilen door eerst handmatig een willekeurig nummer uit het menu te kiezen. Ik stoor me er niet heel erg aan, maar soms is het jammer.Wat zijn OTF playlists en real shuffle (wil dit laatste zeggen dat je met de h140 liedjes niet random kunt laten afspelen?
Verwijderd
Als je de optische uitgang gebruikt en niet de laatste firmware gebruikt heb je dus wel een echte line out want:PhilipsFan schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:24:
[...]
De iHP heeft een echte line-out, in de zin dat er een onversterkt en dus onvervormd signaal wordt uitgegeven. Het is echter niet een ongemodificeerd signaal, want de volumeknop en equalizer hebben er invloed op. Maar deze werken geheel digitaal, dus als je 'm op maximaal zet en de eq op normal, dan heb je een volwaardig line-out signaal. Desgewenst zelf digitaal!
[...]
- volume knop heeft geen invloed op line out
- eq settings ook niet
Verwijderd
bedankt voor die deskundige uitleg, toch nog enkele vraagjes
*kan je die batterij of een gelijksoortige nu in belgie kopen of ni? Is dat bv een batterij vergelijkbaar met die van sommige gsm's
*ervaring met winkel "advanced mp3 players"?
*welke mp3 player zouden jullie kopen mocht jullie HDD van iRiver het begeven? opnieuw derzelfde? Wat denken jullie van de Mpio van 40gb, specificaties zijn beter als die van de h140 maar naart schijnt zou die toch niet goed zijn?
*is die realshuffle nu niet opgelost met de nieuwste firmware (ik dacht daar iets over gelezen te hebben)
Maar goed, het zal wss wel de h140 worden want die heeft als enige een line out. Vreemd toch dat geen enkele andere player dat aanbiedt?
*kan je die batterij of een gelijksoortige nu in belgie kopen of ni? Is dat bv een batterij vergelijkbaar met die van sommige gsm's
*ervaring met winkel "advanced mp3 players"?
*welke mp3 player zouden jullie kopen mocht jullie HDD van iRiver het begeven? opnieuw derzelfde? Wat denken jullie van de Mpio van 40gb, specificaties zijn beter als die van de h140 maar naart schijnt zou die toch niet goed zijn?
*is die realshuffle nu niet opgelost met de nieuwste firmware (ik dacht daar iets over gelezen te hebben)
Maar goed, het zal wss wel de h140 worden want die heeft als enige een line out. Vreemd toch dat geen enkele andere player dat aanbiedt?
Verwijderd
Ik zou direct dezelfde kopen. Line-out is daarbij inderdaad een belangrijke overweging, maar de remote en de recorder zijn ook vrij belangrijk.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:46:
Nee, maar in de praktijk kan ik daar wel mee leven. Alleen als ik hem aan mijn PC heb gehad moet ik even wat rommelen (paar nummers vooruit, shuffle aan, paar nummers vooruit, shuffle uit ,paar nummers vooruit shuffle aan) om het weer opnieuw random te maken.*is die realshuffle nu niet opgelost met de nieuwste firmware (ik dacht daar iets over gelezen te hebben)
Inderdaad vreemd. Aangezien ik mijn H140 vooral in de auto gebruik is dat een van mijn belangrijkste eisen.Maar goed, het zal wss wel de h140 worden want die heeft als enige een line out. Vreemd toch dat geen enkele andere player dat aanbiedt?
Je kan optische kabels kopen met aan 1 kant de i-river aansluiting en aan de andere kant dat normale blokje. Werkt prima.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:18:
[...]
Loop even naar de plaatselijke audiozaak, daar kunnen ze je vast wel helpen aan zon verloop stukje. Die klik je op het kabeltje dat je al hebt en dan kun je hem zo op je iriver aansluiten. Die optische uitgang is echt ideaal, een van de redenen waarom ik toch niet voor een apple had gekozen destijds.
Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!
Dit topic is gesloten.