[mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een n00b vraagje, maar zou graag antwoord hierop willen als het mogelijk is:

Zou je met de direct encoding cable bv ook muziek van je pc kunnen opnemen? Audio streams (realplayer etc.) rippen zou dan heel makkelijk worden, want dat is dan mijn bedoeling. Dus dan plug je hem gewoon in waar je normaal de oordopjes of koptelefoon voor de pc inplugt. Kan dat op die manier of niet?
Encoding kabel

Deze encoding kabel is geschikt voor spelers met een line-in ingang. De kabel bevat aan beide kanten een male mini-jack aansluiting. Sluit de kabel aan de ene kant op een geluidsbron zoals een discman aan, en aan de andere kant in de line-in ingang van de MP3-speler. Zo kunt u van iedere mobiele geluidsbron muziek opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:30:
Even een n00b vraagje, maar zou graag antwoord hierop willen als het mogelijk is:

Zou je met de direct encoding cable bv ook muziek van je pc kunnen opnemen? Audio streams (realplayer etc.) rippen zou dan heel makkelijk worden, want dat is dan mijn bedoeling. Dus dan plug je hem gewoon in waar je normaal de oordopjes of koptelefoon voor de pc inplugt. Kan dat op die manier of niet?

[...]
Natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. Wat voor kwaliteit mp3 levert dat dan op? Belangrijk dit, want als het dus zo is ga ik hem waarschijnlijk kopen. 8)

En kan je de volume van h140 hoog genoeg zetten voor een écht hard geluid, want sommige mp3 spelers zijn daar echt soft in. :S Ik wil hem gewoon keihard zetten als ik dat wil. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:58:
[...]

Aha. Wat voor kwaliteit mp3 levert dat dan op? Belangrijk dit, want als het dus zo is ga ik hem waarschijnlijk kopen. 8)

En kan je de volume van h140 hoog genoeg zetten voor een écht hard geluid, want sommige mp3 spelers zijn daar echt soft in. :S Ik wil hem gewoon keihard zetten als ik dat wil. :Y)
kwaliteit van de mp3 kun je zelf instellen op je IHP-1xx tot 320 kbs. meer dan voldoende lijkt mij. ook komt er goed hard geluid uit, volgens mij 2x 20mW ofzoiets, hard genoeg (voor mij dan, heb hem altijd rond de 10-15 staan en dat ding kan tot 40 ''streepjes''.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de opnamefunctie alleen nog gebruikt voor microfoonopnamen (interne mic) en die kwaliteit is uitstekend n.m.m. Een collega van mij zit in een band en prikt zijn H120 geregeld in de mengtafel om opnames te maken. Hij is heel tevreden over het resultaat.

Hij kan redelijk hard. Redelijk, want ik vind voluit nog wel te dragen (dus echt heel hard is het niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:11:
[...]

Ik heb de opnamefunctie alleen nog gebruikt voor microfoonopnamen (interne mic) en die kwaliteit is uitstekend n.m.m. Een collega van mij zit in een band en prikt zijn H120 geregeld in de mengtafel om opnames te maken. Hij is heel tevreden over het resultaat.

Hij kan redelijk hard. Redelijk, want ik vind voluit nog wel te dragen (dus echt heel hard is het niet ;-)
Verschilt ook per mp3tje. Ik vind voluit te hard.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
@Xenna voluit? weet je hoe hard dat is man! ben jij doof ofzo?

Heb trouwens wat ontdekt, jullie zullen het allemaal wel al weten maar mijn Iskin is glow in the dark :-) echt lachen, dacht opeens, wat is dat voor lichtgevend ding langs mij....was het mijn ihp-120 :+

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
[...]

Als je echt in goede kwaliteit wilt opnemen, gebruik dan het Wave-formaat en niet de ingebouwde mp3-encoder, die is namelijk nogal brak. Op 192kbps kapt ie alles boven 15kHz bijvoorbeeld af. Als je door een analoge kabel geluid van je pc opneemt of stemgeluid met een microfoon dan boeit dit natuurlijk niet, maar als je 'm inplugt op de mengtafel bij een band... Kun je later op je pc de opgenomen stukken met een fatsoelijke codec ombatterijen naar mp3.

De geluidssterkte hangt inderdaad af van je mp3tjes, daar kom je nog wel achter. Als je op allerlei manieren mp3tjes verzamelt dan zul je merken dat je bij het afspelen voortdurend aan de volumeknop draait, omdat lang niet elk nummer op dezelfde sterkte klinkt. Normaliseren helpt niet, want dat maximaliseert alleen de piekwaarden. Beter gaat het met bv mp3gain, dan kun je alle nummers een voor het oor gelijke sterkte geven. Ikzelf heb alles op die manier 'genormaliseerd' op 89dB, de standaardwaarde van mp3gain. Als je de iHP dan op maximaal volume zet dan gaat het echt wel hard, maar niet knetterhard zodat het vervormt. Uiteraard hangt de uiteindelijke maximale geluidssterkte ook weer af van de gevoeligheid van de koptelefoon die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de lineout uitgang van de h120 sluit ik deze aan op de tape ingang van de geluidinstallatie, het gevolg is dat ik dan de volume knop van de h120 voluit moet hebben en de volume knop op de stereo ook bijna voluit om wat een redelijk volume te verkrijgen. Wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:55:
Via de lineout uitgang van de h120 sluit ik deze aan op de tape ingang van de geluidinstallatie, het gevolg is dat ik dan de volume knop van de h120 voluit moet hebben en de volume knop op de stereo ook bijna voluit om wat een redelijk volume te verkrijgen. Wat doe ik fout.
zoiets had ik ook, bijna geen geluid. zet een versterktje tussen je ihp-120 en stereo.

probleem opgelost, bij mij tenminste. 8)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:55:
heb je niet een optische ingang bij je stereoinstallatie?!, das echt een wereld van veschil :P Ik snap niet dat er niet meerdere mp3 spelers zijn met optische uit/(in)gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:42:
[...]

Als je echt in goede kwaliteit wilt opnemen, gebruik dan het Wave-formaat en niet de ingebouwde mp3-encoder, die is namelijk nogal brak. Op 192kbps kapt ie alles boven 15kHz bijvoorbeeld af.
Aha. Op 128 kbps neemt ie wel op tot en met 44 kHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:26:
[...]
Aha. Op 128 kbps neemt ie wel op tot en met 44 kHz?
Nope. Da's ook logisch, hij zal op 128 zeker niet beter opnemen dan op 192. Bij WAV neemt ie keurig het hele spectrum op, zoals het hoort. Het probleem zit dus duidelijk in de encoder-implementatie.

Trouwens ik neem aan dat je bedoelt 20kHz? Want het hoorbare spectrum gaat normaal ook al niet tot 44kHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het *.hex bestandje verwijderen na een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:40:
Kun je het *.hex bestandje verwijderen na een firmware update?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt.

En nog een vraagje, ik ben een mierenneuker ja...bij de interne mic hoor ik een kleine ruis, een constant gezoem zegmaar. Hoort dat? Bij de externe microfoon hoor ik het namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem pas twee dagen en nu dus al een kapotte speler. Een vriend van mij heeft exact dezelfde, en bij hem geen gezoem, niets. Perfect. Niet te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

roelieboelie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:33:
@Xenna voluit? weet je hoe hard dat is man! ben jij doof ofzo?

Heb trouwens wat ontdekt, jullie zullen het allemaal wel al weten maar mijn Iskin is glow in the dark :-) echt lachen, dacht opeens, wat is dat voor lichtgevend ding langs mij....was het mijn ihp-120 :+
LOL.. Jammer dat ze er geen voor de H3x0 gaan maken :'(

Ik neem aan dat de geluidssterkte bij de H3x0 serie ongeveer gelijk is aan de H1x0 serie. Dan is maximaal echt te hard bij mij!! Boven de 30 moet ik hem al haast niet zetten, 40 is abnormaal. Met de EX71-doppen treden er dan nog niet eens heel erge vervomringen op, maar het begint wel zeer te doen..

@Aardappelhoofd: kan dat gezoem niet veroorzaakt worden door de HDD die aan het spinnen is tijdens het opnemen? Heb ik wel meer mensen over gelezen dat dit een een soort van ruis veroorzaakt.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb nog steeds die ruis :'( .heb ik dus sinds ik nwe oordoppies heb..
PhilipsFan schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:16:
[...]
Klopt, de line-out heeft niet de kracht om een koptelefoon aan te sturen. Ik heb het gister ook even geprobeerd naar aanleiding van jouw post en het klinkt inderdaad niet zo mooi. Maar die ruis heb ik niet, weet je zeker dat er dan niet gewoon ruis in je mp3-tje zit?
Nee zeker weten niet en in de line-out heb ik het dus ook.
Je zult geen extra ruis krijgen door verbindingsstukken, maar ik heb die dingen nog nooit los te koop gezien. Misschien dat ze er wel zijn.
Ik heb er een bij Conrad gezien maar die is een beetje bulky, maar ze bestaan dus wel ! _/-\o_ Linkje daarheen.

Weet iemand waar ik die dingen in een wat kleinere maat kan kopen?

_

Enneh, nog een vraagje. Wie weet hoe die USB kabel precies heet die je bij je IHP krijgt?
Het ziet eruit als mini-usb-b, maar het is nog een slag kleiner.
Kun je die ook apart kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 28-01-2005 17:19 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:04:
[...]

OK, bedankt.

En nog een vraagje, ik ben een mierenneuker ja...bij de interne mic hoor ik een kleine ruis, een constant gezoem zegmaar. Hoort dat? Bij de externe microfoon hoor ik het namelijk niet...
Tjah, ik heb dat ook bij mn H100, en je hoort af en toe tikjes van de harde schijf. Ik dacht tot nu toe dat dit alleen bij de interne mic was, omdat die zo dicht bij de HD zit. Maar zelfs wanneer je via de optische line in dingen van bv een dat-recorder opneemt, heb je "digitale ruis" en willekeurige tikjes in de opnames. Op de originele dat zaten geen tikjes, nadat ik via optische line in de dat had omgezet naar wav om vervolgens te gaan bewerken, zat er allemaal tikjes in en wat digitale ruis. Het was op zich heel minimaal, maar wel zo aanwezig dat je die line in dus niet kunt gebruiken voor profi opnames. De analoge line in heeft zelfde probleem. Jammergenoeg heb ik alsnog analoog de dat recorder op mn geluidskaart aan moeten sluiten om op te nemen, en toen waren de tikjes etc in de opnames weg. Ik blijf het wel vreemd vinden, dat je zelfs via optische line in ruis en tikjes hebt. Je zou zeggen digitaal naar digitaal zou perfect moeten zijn, maar niet dus :'( Heel jammer. Als je er niet op let, zul je het waarschijnlijk niet horen, maar zoals gezegd voor profi opnames niet te gebruiken. (wellicht dat ze deze problemen in de nieuwere versies niet hebben, ik weet het niet, heb er eigenlijk nog nooit wat over gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:55:
[...]

Tjah, ik heb dat ook bij mn H100, en je hoort af en toe tikjes van de harde schijf. Ik dacht tot nu toe dat dit alleen bij de interne mic was, omdat die zo dicht bij de HD zit. Maar zelfs wanneer je via de optische line in dingen van bv een dat-recorder opneemt, heb je "digitale ruis" en willekeurige tikjes in de opnames. Op de originele dat zaten geen tikjes, nadat ik via optische line in de dat had omgezet naar wav om vervolgens te gaan bewerken, zat er allemaal tikjes in en wat digitale ruis. Het was op zich heel minimaal, maar wel zo aanwezig dat je die line in dus niet kunt gebruiken voor profi opnames. De analoge line in heeft zelfde probleem. Jammergenoeg heb ik alsnog analoog de dat recorder op mn geluidskaart aan moeten sluiten om op te nemen, en toen waren de tikjes etc in de opnames weg. Ik blijf het wel vreemd vinden, dat je zelfs via optische line in ruis en tikjes hebt. Je zou zeggen digitaal naar digitaal zou perfect moeten zijn, maar niet dus :'( Heel jammer. Als je er niet op let, zul je het waarschijnlijk niet horen, maar zoals gezegd voor profi opnames niet te gebruiken. (wellicht dat ze deze problemen in de nieuwere versies niet hebben, ik weet het niet, heb er eigenlijk nog nooit wat over gelezen)
Ik was ook iets te voorbarig met mijn conclusies, ik nam op op mijn (wankele) bureautafel, met daarop een laptop, en mijn h120 aan de oplader. Kennenlijk veroorzaakte dat een raar geluid in combinatie met de laptop die zomend op de tafel stond...en nu ik even stop met typen hoor ik dat mijn bureau lamp het zoemende geluid maakt :S :D Daar lag dat ding inderdaad naast ;)

Maargoed, later heb ik dus anders opgenomen en toen was het "niet-kloppende" geluid wel weg. Dus ik ben weer tevreden.

Verder ben ik echt a-technisch, wat is het verschil tussen optisch en analoog? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort samengevat :P optisch=digitaal niet-optisch=analoog Digitaal zou je geen kwaliteits verlies, ruis is wat dan ook moeten hebben, maar blijkbaar is er intern iets niet helemaal lekker ontworpen. Maar zoals gezegd, ik weet niet of de nieuwere revisies dezelfde problemen hebben. Ik heb namelijk de allereerste versie van de IHP serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:39:
kort samengevat :P optisch=digitaal niet-optisch=analoog Digitaal zou je geen kwaliteits verlies, ruis is wat dan ook moeten hebben, maar blijkbaar is er intern iets niet helemaal lekker ontworpen. Maar zoals gezegd, ik weet niet of de nieuwere revisies dezelfde problemen hebben. Ik heb namelijk de allereerste versie van de IHP serie
Ik heb net via de oortelefooningang van een simpele discman een liedje opgenomen, ging perfect. Hoor ook niets vreemds...maarja ik ben en blijf een leek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:39:
Die tikjes schijnen op te treden als de HD opspint, wat eens in de X minuten het geval is tijdens opnemen. De speler dropt dan 1 of meer samples met als gevolg een klein tikje. Dit schijnt goed op te lossen te zijn met het pop-filter in sommige audio-applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de firmware....?

Die kerels van iRiver mogen wel eens op gaan schieten, op de mensen van Rockbox (ofzo...) wacht ik geduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruiken de afstandsbediening eigenlijk? En hoe, en waar heb je hem vastgekikt? Ik vind het apparaatje namelijk niet prettig werken, die ultra lange draad; allemaal extra geklooi. Kan het kwaad als je het niet gebruikt? Ik bedoel raakt die andere uitgang dan niet "beschadigd" of iets dergelijks? Bovendien gebruik ik nu de joystick "veelvuldig", kan dat kwaad :o

Ja...ik ben een echte mierenneuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vastklikken werkt niet optimaal nee, maar ik kan de mijne redelijk goed (draadjes m'n vest in gewerkt) kwijt. Dat ding zelf werkt goed vind ik, maar ik doe het toch zonder; draadje wordt anders te lang en om m uit m'n broekzak te halen heb ik maar één hand nodig, voor de AB twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:17:
Vastklikken werkt niet optimaal nee, maar ik kan de mijne redelijk goed (draadjes m'n vest in gewerkt) kwijt. Dat ding zelf werkt goed vind ik, maar ik doe het toch zonder; draadje wordt anders te lang en om m uit m'n broekzak te halen heb ik maar één hand nodig, voor de AB twee.
Goed werkt de afstandsbediening inderdaad, misschien was ik daarin enigszins onduidelijk. Ik doelde meer op de praktische kant, zoals jij ook min of meer aangeeft. Gelukkig, dan ben ik in ieder geval niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 07:57:
[...]

Die tikjes schijnen op te treden als de HD opspint, wat eens in de X minuten het geval is tijdens opnemen. De speler dropt dan 1 of meer samples met als gevolg een klein tikje. Dit schijnt goed op te lossen te zijn met het pop-filter in sommige audio-applicaties.
Ok, dus het klopt. Jammer hoor, het leek ideaal die input, maar is voor mij dus niet bruikbaar. Ik heb overigens met Adobe Audit het eruit proberen te filteren, maar het was niet weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:59:
Ok, dus het klopt. Jammer hoor, het leek ideaal die input, maar is voor mij dus niet bruikbaar. Ik heb overigens met Adobe Audit het eruit proberen te filteren, maar het was niet weg te krijgen.
Ik sluit niet uit dat het met een software upgrade in de toekomst wordt opgelost. Het schijnt dat het met het popfilter van Cool Edit (pro?) weg te krijgen is. Dat heb ik tenminste iemand ergens zien schrijven.

Ik heb de clip van mijn remote geschroefd, er klittenband op geplakt en hij zit nu full time op mijn auto dashboard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 07:13:
[...]

Ik sluit niet uit dat het met een software upgrade in de toekomst wordt opgelost. Het schijnt dat het met het popfilter van Cool Edit (pro?) weg te krijgen is. Dat heb ik tenminste iemand ergens zien schrijven.

Ik heb de clip van mijn remote geschroefd, er klittenband op geplakt en hij zit nu full time op mijn auto dashboard. ;)
Ik heb het gezien ja, geniaal :)

Deze negentienjarige pukkelkop is wel in het bezit van een rjibewijs, maar een auto ontbreekt helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:59:
[...]

Ik heb wel eens opnames van klassieke muziek gemaakt met de externe mic maar ik had nergens last van....de microfoon lag wel ver van de speler af maar het klonk best goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 07:13:
[...]

Hoe heb je dan de speler aangesloten :? Lijkt me niet dat je dan gewoon met je koptelefoon op rijdt namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:44:
Hoe heb je dan de speler aangesloten :? Lijkt me niet dat je dan gewoon met je koptelefoon op rijdt namelijk :P
Ik heb deze foto's volgens mij al eerder in deze (lange) thread gepost:

Afbeeldingslocatie: http://xenna.no-ip.com/auto/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xenna.no-ip.com/auto/console.jpg

De line-out van de H140 gaat naar de AUX-in van de autoradio. De voedingsadapter is achter het dashboard op 12v aangesloten en de a.b. had ik al verteld.

Als ik m'n auto instap leg ik m'n H140 in het dashboardkastje, plug 2 of 3 (voeding is optioneel) kabels in en ik heb mijn hele discotheek in de auto. Ik denk dat ik hem 95% van de tijd zo gebruik. Ik durf hem niet in de auto te laten liggen i.v.m. kou en vocht enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, netjes gedaan :)

Als je radio een AUX-in heeft is het idd zo gepiept, maar je hebt het mooi weggewerkt. Ik zou m gewoon neer hebben gekwakt en het kabeltje laten lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KOOPTIP over de iRiver H120: in de pricewatch is de goedkoopste zaak 291,23 euro (pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)), maar bij Dixons (of all places!) hebben ze, omdat het een uitlopend model is, 'm nu voor 246 euro staan. Niet ieder filiaal heeft 'm nog maar ze kunnen 'm wel onderling verzenden zeg maar.
En nee ik update niet de pricewatch omdat je nu al moeite zult moeten doen om er nog 1 te vinden. Als je er eentje zocht is dit wel je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horen jullie wanneer de voice monitor ingeschakeld staat ook een ruis? :o Bij daadwerkelijk opnemen valt deze ruis weer weg. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:35:
Hmm, netjes gedaan :)

Als je radio een AUX-in heeft is het idd zo gepiept, maar je hebt het mooi weggewerkt. Ik zou m gewoon neer hebben gekwakt en het kabeltje laten lopen :+
Ja, in sommige dingen ben ik wel netjes, in andere wat minder. M'n buro bijvoorbeeld... :(

Ik vind het ook geen gezicht als mensen zo'n pda/navigatie stellage aan hun raam hebben hangen met een bos bungelende kabels. 't is ook praktisch. Die AUX-in zit achterop de radio en zo heb ik m'n sigarettenaansteker nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:06:
KOOPTIP over de iRiver H120: in de pricewatch is de goedkoopste zaak 291,23 euro (pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)), maar bij Dixons (of all places!) hebben ze, omdat het een uitlopend model is, 'm nu voor 246 euro staan. Niet ieder filiaal heeft 'm nog maar ze kunnen 'm wel onderling verzenden zeg maar.
En nee ik update niet de pricewatch omdat je nu al moeite zult moeten doen om er nog 1 te vinden. Als je er eentje zocht is dit wel je kans.
Fucking hell... had ik dat geweten, dan had ik m testijds niet 2e hands gekocht :(

Edit:
Bij www.dapstore.com verkopen ze trouwens vervangende batterijen voor de H1x0's, 1900mAh voor 39 euro. Ook verkopen ze daar een 'battery pack', oftewel zo'n ding waar je 4x AA'tjes instopt en dat vervolgens aansluit op de DC-in. Kost maar 11 euro, dus ga je lang op reis, aanrader.

Maar heeft iemand een idee hoe lang je met dat battery pack kan spelen op standaard batterijtjes :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:22 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

• gwystyl
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Inderdaad, maar dan wel voor de echte Tweakerts!
This is for the time being only for developers. Rockbox is not even close to useful for ordinary users. You do this on your own risk!!!
Ik wacht er dus nog ff mee....

Verwijderd

Ik begin ook steeds meer hoop te vestingen op de jongens van Rockbox.

Iriver zelf beloofd veel maar ze zijn nu wel al extreem lang onvertijd ...

• uniquorn
  • Laatst online: 03-10 11:40

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Persoonlijk zou ik, als Iriver zijnde, het soort initiatieven als RockBox toejuichen en steunen (zij het niet via de officiele kanalen) want dit zorgt er voor dat mensen krijgen wat ze willen zonder dat je zelf extra programmeurs in dienst hoeft te nemen.
uiteraard niet officieel want als het misgaat......
ook zorgen dit sort initiatieven voor een extra stuk markt...
maarja wie ben ik

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Is het mogelijk om de iSkin te bestellen zonder credit card? Ik wil hem namelijk heel graag hebben, maar elke keer als ik hem probeer te bestellen vraagt hij om credit card informatie.

Edit: ik wil met paypal betalen btw.

Edit2: Die Rockbox firmware ziet er goed uit, maar ik hoop wel dat als de firmware éénmaal af is, ze wat betere instructies op de site zetten, want met de huidige instructies zal zelfs menig tweaker moeite hebben (waaronder ikzelf). Laat staan de gemiddelde gebruiker.

[ Voor 48% gewijzigd door Krekker op 11-02-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:29:
Edit2: Die Rockbox firmware ziet er goed uit, maar ik hoop wel dat als de firmware éénmaal af is, ze wat betere instructies op de site zetten, want met de huidige instructies zal zelfs menig tweaker moeite hebben (waaronder ikzelf). Laat staan de gemiddelde gebruiker.
Ik heb ze al, ik kan ze hier wel vast neerzetten als je wilt:

- Download .hex file
- Kopieer .hex file naar root dir van H1x0
- Start H1x0
- Kies firmware upgrade in de menu's

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je de Rockbox firmware ook al geprobeerd dan? En zo ja hoe stabiel kwam het over en wat voor voordelen zag je tov de iRiver firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 23:32
de rockbox firmware was toch nog totaal niet werkend? ik dacht dat er stond dat ze eindelijk voor elkaar hadden gekregen dat ie wou opstarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Er is één wel heel belangrijke reden dat de firmware nog niet klaar voor gebruik is: Hij kan nog geen geluid voortbrengen. Ze hebben bijvoorbeeld nog geen drivers voor de DAC/ADC chip. Ook hebben ze nog geen keuze gemaakt wat codecs betreft.
Toch hebben ze grote vooruitgang, want ze kunnen de firmware opstarten, ermee browsen en de instellingen veranderen. Ook de USB werkt volledig. Kortom, ze hoeven nog maar weinig te doen, maar dat zijn/lijken wel de moeilijkste.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dit is trouwens ook erg grappig... :7

Afbeeldingslocatie: http://titania.student.utwente.nl/mario.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rockbox.org/twiki/pub/Main/IriverPort/iriver_lcd_test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 02-10 15:12
Cool :D Werkt dat mario echt of is het alleen een plaatje?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Yep, het werkt echt alleen nog erg sloom staat er.....

http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IriverPort

Op de rockbox comparison chart staat trouwens ook dat de standaard rockbox firmware spraakgestuurde menu bediening heeft! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:25:
Heb je de Rockbox firmware ook al geprobeerd dan? En zo ja hoe stabiel kwam het over en wat voor voordelen zag je tov de iRiver firmware?
Neeeee!

Ik maakte een (serieus) grapje. Als de rockbox firmware af is zal de installatieprocedure ongetwijfeld zijn zoals ik beschreef (gelijk aan de iRiver update procedure dus). De enige reden waarom ze het nu moeilijk laten lijken is dat ze niet willen dat jan en alleman ermee gaat spelen, terwijl het:
a. Nog niet veel nuttigs doet (geen geluid)
b. Misschien onder sommige omstandigheden je speler zal slopen.

Voor ons gewone gebruiker is het dus een kwestie van rustig afwachten. Maar het ziet er wel goed uit, vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen heb ik m'n h140 al een paar dagen in het bezit en om eerlijk te zijn was ik er in het begin niet zo content van omwille van volgende redenen

1) ik zit met ruis op m'n afstandsbediening die zogezegd zou verdwijnen bij firrmware 1.63 maar daar klopt niks van (maar goed ik kan daar nog mee leven aangezien ge buiten op straat daar niks van hoort enkel binnen maar dan gebruik ik ab maar niet Is het de moeite om hierover te gaan klagen want heb gehoord dat ge dan gewoon nieuwe ab krijgt met zelfde probleem Blijkbaar lijdt elke ab eraan of klopt dat niet?

2) ik ben niet tevreden over die line out. Of ik mij kabel naar mijn stereo in de line out inplug of in de koptelefoonuitgang, ik hoor nauwelijks verschil en het verschil dat ik toch hoor is in het voordeel van de koptelefoonuitgang Vreemd toch? De line out van mijn md geeft een pak beter geluid. Ik heb ook gemerkt dat als ik het volume niet op 40 maar op 30 zet en de volumeknop van stereo noodgedwongen wat meer openzet dat dan de kwaliteit beter wordt. kHeb zo de indruk dat er vervormingen optreden als ik volume van speler helemaal openzet! Naart schijnt zou met firmware 1.4 de volumeknop geen invloed hebben op de line out? Maar wordt de geluidskwaliteit hier dan ook beter van?

3) heb 3.5 gig aan ogg files op m'n computer alleen krijg ik daar het geluid ni van genormaliseerd Ik dacht dat dit kon met vorbisgain maar heb ondertussen al (veel te laat) ontdekt dat de h140 dit niet ondersteund. Dikke miserie dus! Heb mezelf ondertussen al zover gekregen om niet meer alles opnieuw te rippen en maar te leven met getranscode files van ogg naar mp3. Op die manier spaar ik veel tijd uit en het verschil in kwaliteit vind ik aanvaardbaar althans dat dacht ik want nu blijken al die programmas zoals 4musics enz... gelimiteerd te zijn (ergens wel logisch maar kom) en kan ik ze ook al niet op aanvaardbare tijdsduur transcoden (nu duurt dit met 4musics 66 uur en moet ik tussen elke file 5sec wachten en op continue drukken) Ne visa om het programma te kopen heb ik niet en cracks ervan vind ik ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Wat is het beste programma hiervoor?

4) kan je de riemclip van de beschermhoes makkelijk verwijderen. Ik durf namelijk geen brut geweld te gebruiken uit schrik teveel schade te veroorzaken Iemand dit ooit al gedaan?

5)op wat slagen die SRS en Wow toestanden Is dat voor iets nuttig. Hoe moet ik dit instellen? Momenteel lijk ik de beste kwaliteit te krijgen door zelf de bassen en treble in te stellen

6) bestaan er docking stations voor de h140 Officieel niet maar dat was voor het externe battery pack ook, iets wat ge ondertussen al wel ergens kunt kopen (weliswaar niet van iRiver)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik zit met een probleem :(

Ik heb net een h-120 gehaald en het kon ook niet anders dan mis gaan :(
Ik krijg de adapter er niet in deze is te groot, doe ik iets fout?

Ik heb nog een andere adapter van iriver (cd speler) liggen dus ik dacht slim die proberen.
Het is dus dezelfde adapter ook te groot :(

Verder heb ik ook vage witte vingerafdrukken alsof er krijtvingers aan hebben gezeten.
Deze zitten op de afstandbediening ONDER dat klipje, hoe je in hemelsnaam daar vingers onder krijgt, is dit normaal?

Het ijzer van het apparaat zat ook wat vlekjes maar die poetste ik er zo af met een vochtige doek, beetje lijm achtig maar plakte niet.
Alles zag er wel ongebruikt uit, overal plakbandje op, tie raps waren netjes gedraaid, stickertje op het scherm zat er strak op en moest ik zelf beschadigd eraf peuteren.

Zit er trouwens een sticker op de afstandbedieningscherm?

Als iemand weet wat voor andere adapter ook past hoor ik het graag want ik wil draaien :(

Ik kon het weten, helemaal blij naar huis met dat ding, dit heb ik nu dus ALTIJD van dit soort rare dingen :(

• Krekker
BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:59:
Zit er trouwens een sticker op de afstandbedieningscherm?
Volgens mij wel, zo één waar een screenshot op staat.
Als iemand weet wat voor andere adapter ook past hoor ik het graag want ik wil draaien :(
Sommige nokia adapters passen ook. En volgens mij passen standaard multi-plug adapters er ook in.

• BARACUS
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:04:
[...]

Volgens mij wel, zo één waar een screenshot op staat.
Ik zie net op een foto bij mp3speler.nl dat er geen sticker op de afstandbediening zit.
[...]

Sommige nokia adapters passen ook. En volgens mij passen standaard multi-plug adapters er ook in.
Laat ik die net hebben afgeknipt omdat er een bos rotzooi naast de vaste telefoon hing |:(

• Krekker
BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:15:
Ik zie net op een foto bij mp3speler.nl dat er geen sticker op de afstandbediening zit.
Kan wel, weet het ook niet meer zeker.
Laat ik die net hebben afgeknipt omdat er een bos rotzooi naast de vaste telefoon hing |:(
:| Maargoed, waarom breng je dat ding niet gewoon terug. Misschien krijg je gewoon een hele nieuwe iRiver.

BTW: ik bedenk mezelf net opeens iets. Is er eigenlijk iemand met een carputer die een leuke dock voor in z'n auto heeft gemaakt? Gewoon erin zetten en dan via je carputer afspelen :9

• BARACUS
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:26:

:| Maargoed, waarom breng je dat ding niet gewoon terug. Misschien krijg je gewoon een hele nieuwe iRiver.

9
Ga ik ook doen maar vandaag niet meer, zo'n pokke eind fietsen.
Ze hebben het ook niet meer op voorraad dus ik heb geen zin om ook 2 weken te wachten.
De bedoeling is een nieuwe krijgen en ondertussen deze in bruikleen :)

Hmm mijn projectiewekker adapter past erop :) alleen te weinig volt (3.5 ipv 5) dus zal wel iets langer duren lijkt me weinig kwaads kunnen :?

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 17-02-2005 16:45 ]

Verwijderd

BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:35:
Hmm mijn projectiewekker adapter past erop :) alleen te weinig volt (3.5 ipv 5) dus zal wel iets langer duren lijkt me weinig kwaads kunnen :?
Kijk uit met dat soort geintjes. Ik heb mijn eerste player opgeblazen door er een andere adapter in te stoppen. Die was wel 12v maar ik had de netstekker eruit gehaald. Die iRivers zijn iig niet onkwetsbaar!

• hellboy123
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:03:
ondertussen heb ik m'n h140 al een paar dagen in het bezit en om eerlijk te zijn was ik er in het begin niet zo content van omwille van volgende redenen

1) ik zit met ruis op m'n afstandsbediening die zogezegd zou verdwijnen bij firrmware 1.63 maar daar klopt niks van (maar goed ik kan daar nog mee leven aangezien ge buiten op straat daar niks van hoort enkel binnen maar dan gebruik ik ab maar niet Is het de moeite om hierover te gaan klagen want heb gehoord dat ge dan gewoon nieuwe ab krijgt met zelfde probleem Blijkbaar lijdt elke ab eraan of klopt dat niet?
idd zover ik weet is dat bij geen van de firmware updates verholpen
2) ik ben niet tevreden over die line out. Of ik mij kabel naar mijn stereo in de line out inplug of in de koptelefoonuitgang, ik hoor nauwelijks verschil en het verschil dat ik toch hoor is in het voordeel van de koptelefoonuitgang Vreemd toch? De line out van mijn md geeft een pak beter geluid. Ik heb ook gemerkt dat als ik het volume niet op 40 maar op 30 zet en de volumeknop van stereo noodgedwongen wat meer openzet dat dan de kwaliteit beter wordt. kHeb zo de indruk dat er vervormingen optreden als ik volume van speler helemaal openzet! Naart schijnt zou met firmware 1.4 de volumeknop geen invloed hebben op de line out? Maar wordt de geluidskwaliteit hier dan ook beter van?
ik heb versie 1.43, ik vind de line out uitstekend(je moet m echter wel eerst aanzetten in t menu!! anders doet ie gewoon de koptelefoon aansluiting na, ja dat was ik dus vergeten :+ )

Verwijderd

Volkomen tevreden met me iriver, alleen duurt het bladeren volgens artiest wel erg lang. Is dit echt niet op te lossen zonder een "gevaarlijk" firmware erop te zetten?

Groetjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:52:
Volkomen tevreden met me iriver, alleen duurt het bladeren volgens artiest wel erg lang. Is dit echt niet op te lossen zonder een "gevaarlijk" firmware erop te zetten?

Groetjes
Ik heb alles in mappen onderverdeeld en gebruik gewoon de directory tree, een stuk makkelijker dan 100 artiesten af te gaan, die soms ook nog fout staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:13:
[...]

Ik heb alles in mappen onderverdeeld en gebruik gewoon de directory tree, een stuk makkelijker dan 100 artiesten af te gaan, die soms ook nog fout staan.
Ik heb 8 gb aan muziek erop staan. De meteen geripte cd's staan gewoon in aparte mappen, gesorteerd in weer andere mappen per genre. Alleen heb ik ook "losse" mp3's die ik ook wel wil uitzoeken. Splitsen volgens alfabet is ook geen optie daar ik vaak de shuffle functie gebruik en ik dus op deze manier alleen kan wisselen tussen muziek van dezelfde letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Door het Rockbox enthousiasme is mijn vorige vraag een beetje verloren gegaan. Kun je een iSkin bestellen zonder credit card. Ik kwam er vandaag achter dat je ook met cheques kan betalen, maar moet je dan weer een eurocheque gebruiken ofzo?

Het liefst betaal ik met paypal, maar dan gaat paypal weer om mijn credit card informatie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
w4s4 cr4ft schreef op maandag 28 februari 2005 @ 00:09:
Door het Rockbox enthousiasme is mijn vorige vraag een beetje verloren gegaan. Kun je een iSkin bestellen zonder credit card. Ik kwam er vandaag achter dat je ook met cheques kan betalen, maar moet je dan weer een eurocheque gebruiken ofzo?

Het liefst betaal ik met paypal, maar dan gaat paypal weer om mijn credit card informatie vragen.
Nee helaas....kan niet.....maar er is nu wel een IA waar je een Iskin kunt kopen als je wilt voor aantrekkelijke prijzen.

http://www.inkoopacties.net/ia/61c3p4y4

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:28:
[...]

Nee helaas....kan niet.....maar er is nu wel een IA waar je een Iskin kunt kopen als je wilt voor aantrekkelijke prijzen.

ok dan !!!
als iedereen nou voor die glo gaat!!
dan kunnen we nog es een korting uithalen!
>:)

http://www.inkoopacties.net/ia/61c3p4y4/1?g=pqg1lrpz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:36:
[...]

ok dan !!!
als iedereen nou voor die glo gaat!!
dan kunnen we nog es een korting uithalen!
>:)

http://www.inkoopacties.net/ia/61c3p4y4/1?g=pqg1lrpz
Ik zou voor de zwarte gaan....heb ik zelf ook en is zéér mooi. Vooral als je een IHP-120 hebt. :+

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:00:
[...]

Ik zou voor de zwarte gaan....heb ik zelf ook en is zéér mooi. Vooral als je een IHP-120 hebt. :+
die zwarte vinik nou echt gewoon lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
kvind die ebony/wit wel tof :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
roelieboelie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 09:28:
[...]

Bedankt! Super! Had nog niet helemaal in de gaten hoe de IA site werkt, Dus kon ik deze inkoopactie nooit vinden (heb het nu inmiddels wel door). Wel jammer dat het nog wel even duurt voor de inkoopactie is afgerond.

In het forum van die inkoopactie heb ik ook kunnen lezen dat er iSkins verkocht worden in de mediamarkt. Kan iemand dit bevestigen? Ik woon zelf namelijk in Oss en er is hier in geen kilometers afstand een Mediamarkt in de buurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Magic666

No one's neighbour!

iHP-120 "overleden" denk ik zo.....

volgende problemen:
- opstarten met de play knop werkt niet meer; ik kan de speler alleen nog opstarten door de reset knop in te drukken. De stop knop en alle andere knoppen/functies doen het gewoon als de speler aan is.

- als een nummer wordt afgespeeld vervormt ie na enkele seconden, het nummer wordt te langzaam afgespeeld (de battery indicator gaat ook een paar pixels missen). Ga ik via de navigator knop naar de index van de HD gaat de muziek weer terug naar normale snelheid.

Net een jaar+1 maand oud... en wat lees ik bij mp3spelers.nl... 1 jaar garantie!! :( :(
Heb ze wel een mail gestuurd maar ik vrees het ergste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Magic666 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:28:
Net een jaar+1 maand oud... en wat lees ik bij mp3spelers.nl... 1 jaar garantie!! :( :(
als ik me niet vergis zit er op de iriver gewoon 2 jaar fabrieksgarantie.. dus dan moet het alsnog goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Magic666 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:28:
Iriver biedt idd 2 jaar fabrieksgarantie. Alleen in de VS is de garantie 1 jaar, maar zelfs als je een iRiver importeert uit de VS heb je 2 jaar garantie, omdat je hem in NL gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb idd nog garantie :)

Ik moet hem echter naar Duitsland opsturen, iemand ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn iriver is nu onderweg naar de VS voor garantie, ik had hem gekocht bij coolelectronics.nl die in de VS gevestigd zijn....

Ik had ze eerst ff gemaild en ze zeiden dat ik hem kon opsturen en zij zouden hem dan naar iriver doorsturen. Ik heb hem aangetekend opgestuurd, is mischien ook wel slim, kan je in ieder geval aantonen dat hij is verzonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Ik heb de mijne destijds rechtstreeks naar Korea verzonden. De dag dat hij daar aankwam zonden zij een nieuw exemplaar terug.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterGenuis
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07-2017

WaterGenuis

-=&0&=-

Goedkope IHP-120 bij Dixons

Ik had 3 weken geleden bij Dixons de aanbieding (EU 246,- ) besteld, maar ben er in de tussentijd achter gekomen dat ik beter zijn opvolger kan gebruiken. Ik was echter niet zo netjes geweest om mijn bestelling af te melden ..... FOEI, FOEI, FOEI !

Belde Dixons vanmiddag dat ie binnen was ;-( Dat had ik dus ook niet meer verwacht na 3 weken.

Ik heb belooft (als kleine compensatie) dat ik zou melden dat er tenminsten nog 1 is

Bij deze dan : er ligt een IRiver IHP-120 voor EU 246,- in de Dixons vestiging in Blerick

Zo, ben ik een beetje mijn schuldgevoel kwijt ;-)

Groeten,

Jack #

P.S. ik ben geen DIxons-fan en heb er ook geen aandelen, maar ik had van deze aanbieding op dit forum gehoord en vond het fair om dit ook weer hier terug te melden.

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mr_gadget schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:48:
Mijn iriver is nu onderweg naar de VS voor garantie, ik had hem gekocht bij coolelectronics.nl die in de VS gevestigd zijn....

Ik had ze eerst ff gemaild en ze zeiden dat ik hem kon opsturen en zij zouden hem dan naar iriver doorsturen. Ik heb hem aangetekend opgestuurd, is mischien ook wel slim, kan je in ieder geval aantonen dat hij is verzonden....
aangetekend zowiezo, wat mij opvalt is dat de een hem naar de VS moet sturen en de ander naar Korea... en ik moet hem weer naar Duitsland sturen.... 8)7
Ben benieuwd of ik dan ook gewoon een nieuwe krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mijn speler kwam al uit VS en het is de VS versie, een zwarte ihp 120..dus de leverancier zal hem wel aan iriver america moeten sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:10:
[...]

aangetekend zowiezo, wat mij opvalt is dat de een hem naar de VS moet sturen en de ander naar Korea... en ik moet hem weer naar Duitsland sturen.... 8)7
Ben benieuwd of ik dan ook gewoon een nieuwe krijg :)
Liever Duitsland dan Korea, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hehehe ja dat wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
NIEUWE FIRMWARE UIT!!!! VERSIE 1.65

GEEN OTF en fatsoenlijke gapless maar wel VEEL EXTRA FEATURES VOOR RECORDING!:

1. Record Setting features support: The Record Type, Bitrate, AGC features of the previous firmware version can now be set in the Record menu.

2. Internal Mic Volume feature support: When recording with the internal microphone, you can ajust the volume. (Default is 16, you can select from 0~20)

3. Line in Volume feature support: When recording from a different device you can set the volume of the recording. (Default is 16, you can set from 0~20)
※ Does not work when recording through Optical In.

4. Voice Detect feature support: When there is a sound for a selected amount of time during silence, it will detect that sound and start recording. Level represents the volume of the sound. So, when there is a sound that is greater than the level that you set, the recording will begin.

5. Auto Sync feature support: When using Line In, Optical In recording, the recording file will be splitted according to the gaps between the songs. For example, if set for 3 seconds and there is no sound for 3 seconds, the recording will continue on to a different file. (0~5 seconds can be set, if set to 0 seconds the Auto Sync feature will be deactivated.)
※ This feature does not apply if set to "Record Setting → FORMAT → WAV" and only works when set to MP3.

6. A-B buttom will display the Record Setting screen when in recording stand-by mode: In the previous version, if you clicked on the A-B button you could only change the Source but in firmware v1.65 it will directly display the Record Setting screen where the settings can be changed.

(N/A is when the corresponding feature is not supported. If selected INT.MIC under Source, the Output Vol. does not work.)

7. Menu→Record Menu changed to be the same as the H300 series Record menu:
(left: Previous Record menu, right: New Record menu)

Hier te downloaden voor de IHP120 en IHP140: http://service.iriver.co....th=1&idx=481&p_name=H140D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm H120_140kor-v165.zip,??? dus koreaanse versie? Kan ik dat veilig gebruiken op mijn in Nederland bestelde (wel bij een webshop uiteraard) H140?
In de categorie 'gewoon proberen'... ff gedaan. Volgens mij doetie het prima, merk niet zoveel verschil met 1.63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Leuk nieuws, eindelijk weer eens wat leven in deze oude serie... :9

Is de optische line-out weer een echte line-out, ofwel ongevoelig voor volume instellingen? Dat was bij de vorige (v1.63) voor zover ik weet namelijk niet het geval en voor mij de reden dat ik nog altijd v1.40 draai. Daar heb ik geen backup van. (Iemand?)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. Internal Mic Volume feature support: When recording with the internal microphone, you can ajust the volume. (Default is 16, you can select from 0~20)

fit is misschien een hele goede verbetering, dan krijg je mischien veel minder overload voor die brakke int. microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iets bekend over de EU firmware update? Ik heb mijn H120 nu ruim een maand. Het enige minpuntje is het ontbreken van otf playlists...maarja wie weet komt dat nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:22:
Al iets bekend over de EU firmware update? Ik heb mijn H120 nu ruim een maand. Het enige minpuntje is het ontbreken van otf playlists...maarja wie weet komt dat nog :)
Je kunt gewoon de koreaanse firmware erover doen....is totaal geen verschil.....behalve dat de ID3TAGs op Korean zijn ingesteld én de radio op Koreanse zenders is afgesteld....maar dit kun je gewoon in het menu veranderen. Ik heb nog nooit een EU firmware erop gehad, behalve toen ik hem kreeg. ;)

@gwystyl: alleen het menu recording is flink uitgebreid. voor de rest merk ik ook nog geen verschil en die opspin bug zit er ook nog bij mij in :9

[ Voor 12% gewijzigd door roelieboelie op 11-03-2005 13:18 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:22:
Ah, weer iemand die de shuffle functie niet gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:58:
[...]

Ah, weer iemand die de shuffle functie niet gebruikt ;)
Ik geloof dat een nadere toelichting niet nodig is ;)

Ik wil toch wel graag de EU-versie. Staat toch fijner: EU. En dan zou er geen sprake zijn van een Europese identiteit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:59:
[...]

Ik geloof dat een nadere toelichting niet nodig is ;)

Ik wil toch wel graag de EU-versie. Staat toch fijner: EU. En dan zou er geen sprake zijn van een Europese identiteit... ;)
Er is nogal commotie geweeest over het draaien van de HD. opspin bug. Hele petities van geweest...maar Iriver wil niet luisten. Even zoeken in dit topic. dan weet je wat het precies inhoud.

En als je de EU versie wilt, wat niks verschilt van de Koreanse.....denk dat dan nog wel ff 1 weekje kan wachten.....ze zijn nogal sloom met de site updaten enzo (vroeger tenminste, mischien nu niet meer ;-) )

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

top! de optische line-in werkt ook weer, dat was even een minpuntje bij de vorige versie!

verder is er inderdaad niet zo heel ver veranderd, alleen bij het opname gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff wat advies nodig.. heb hier een iRiver IHP120.. de amerikaanse versie.. de zwarte dus. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het is echt het beste wat ik ooit gekocht heb! (qua mp3 spelers dan :p).. maar ik wil hem toch weg doen.. reden is dat ik op zoek ben iets kleins.. h10 .. of iets anders.. Iemand enig idee voor hoeveel ik hem kwijt kan? Hij ziet er gewoon nieuw uit.. werkt 100% .. alle acessiores.. uit de VS gehaald via amazon.com. ik zat te denken in de richting van 230 euro of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
230 is wel veel, ik heb hem pas geleden voor 246 bij Dixons gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jokke schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:12:
230 is wel veel, ik heb hem pas geleden voor 246 bij Dixons gekocht
hmm.. nou jah.. was het een aanbieding dan? ik zie hem niet op de dixons site of hier: pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)

nou jah ik ga gewoon proberen kijken wat ik ervoor kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:25:
[...]
hmm.. nou jah.. was het een aanbieding dan? ik zie hem niet op de dixons site of hier: pricewatch: iRiver H120, 20GB (USB 2.0, Radio)

Laat je dan even weten hoeveel je ervoor gehad hebt als je hem verkoopt? :)
Ik ga namelijk misschien ook mijn h120 verkopen over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Was inderdaad een aanbieding, tip uit dit topic dat Dixons de laatste h120'jes aan het verkopen was voor 246 euri :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje mijn iHP-120 en hij blijkt er niet zo goed tegen te kunnen om te vallen terwijl hij net aan het opstarten is :'( Nu herkent hij de harddisk niet meer....

Garantie hoef ik al lang niet meer op te rekenen, en ik vind dit natuurlijk een mooie gelegenheid om mijn machientje eens om te gaan bouwen naar een iHP-140, m.a.w. een 40GB harddisk erin gooien.

Weet iemand waar ik zo'n harddisk te pakken zou kunnen krijgen? Als ik het goed heb begrepen is het niet zo dat zomaar elke 1.8" harddisk erin past (komt ook nog eens bij dat 1.8" schijven ook redelijk lastig te krijgen zijn....

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

reinhrst schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:35:
Ik heb nu een tijdje mijn iHP-120 en hij blijkt er niet zo goed tegen te kunnen om te vallen terwijl hij net aan het opstarten is :'( Nu herkent hij de harddisk niet meer....

Garantie hoef ik al lang niet meer op te rekenen, en ik vind dit natuurlijk een mooie gelegenheid om mijn machientje eens om te gaan bouwen naar een iHP-140, m.a.w. een 40GB harddisk erin gooien.

Weet iemand waar ik zo'n harddisk te pakken zou kunnen krijgen? Als ik het goed heb begrepen is het niet zo dat zomaar elke 1.8" harddisk erin past (komt ook nog eens bij dat 1.8" schijven ook redelijk lastig te krijgen zijn....
Volgens mij is het wel een keer langs gekomen, maar ik weet niet meer in welk deel. Misschien een mooie voor in de topicstart (evt van een volgend deel)? Linkje naar PW van 1.8" compatibele HDD's en een linkje naar een HDD-verwissel-guide?
Ik zal ff op zoek gaan naar beiden, maar het kan tot morgen duren voor ik het hier plaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhrst schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:35:
Realiseer je je wel dat die dingen 2 jaar garantie hebben? Zo lang zijn ze toch nog niet op de markt dat je buiten de garantie zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EU firmware is nu ook uit.

Lekker die versie 1.65, kan nu maar tot 128k opnemen :S Voorheen 320...

Nouja, eerst dit maar even testen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.