[mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:10:
De EU firmware is nu ook uit.

Lekker die versie 1.65, kan nu maar tot 128k opnemen :S Voorheen 320...

Nouja, eerst dit maar even testen.
ik heb dan wel de K versie er nog opstaan, maar ik heb gister nog het 1 en ander opgenomen op 192k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had vanmiddag een nare ervaring met de 1.65 (k) versie: ik hoorde de harde schijf ratelen/opspinnen alsof hij ergens tegenaan liep (meer herrie dan gewoon opspinnen dus), en bij los spelen herkende hij geen MP3's.
Gekoppeld aan mijn computer werd de harde schijf wel herkend (daar was ik wel druk van aan het lezen, maar voorheen nooit echt hoorbaar gehad), dus heb ik 1.63 E er maar weer op gezet.
Ik heb 1.65 E wel gedownload, maar zolang ik niet de behoefte krijg om de mic veel te gebruiken blijf ik lekker (weer) bij 1.63.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:38:
Leuk nieuws, eindelijk weer eens wat leven in deze oude serie... :9

Is de optische line-out weer een echte line-out, ofwel ongevoelig voor volume instellingen? Dat was bij de vorige (v1.63) voor zover ik weet namelijk niet het geval en voor mij de reden dat ik nog altijd v1.40 draai. Daar heb ik geen backup van. (Iemand?)
1.40 kun je volgens mij nog altijd gewoon van de Iriver site plukken.

Wat me meer interesseert is of er eindelijk wat gedaan is aan het opspinnen, want ik wordt echt helemaal gek als m'n accu na 8 uur leeg is. Dan had ik net zo goed een iPod 4G kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:39:
[...]

ik heb dan wel de K versie er nog opstaan, maar ik heb gister nog het 1 en ander opgenomen op 192k?
Ik kom echt niet boven de 128 uit...Is 1.63 nog te downloaden via de iriver website, kon hem zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Echt maf dat ze gewoon niet luisteren naar de gebruikers wat die willen voor updates |:( .....zou on the fly playlists gewoon niet kunnen? Hoewel rockbox er ook mee bezig is, die komen wel met interessante features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:55:
[...]

Ik kom echt niet boven de 128 uit...Is 1.63 nog te downloaden via de iriver website, kon hem zo snel niet vinden.
Alles wat je zoekt op http://www.iriver.com/htm...t.asp?searchProductIdx=43

Er is trouwens ook een eu versie van de 1.65 firmware te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Realiseer je je wel dat die dingen 2 jaar garantie hebben? Zo lang zijn ze toch nog niet op de markt dat je buiten de garantie zou zijn?
Ik ben bang dat ik alle garantie-claims wel kan vergeten aangezien ik enerzijds het kassabonnetje kwijt bent, en anderzijds inmiddels 2 schoefjes uit het geheel in mijn tapijt ben verloren (je bent tweaker en je wilt wat ;) )....

Ik zal eens op zoek gaan naar die linkjes naar de 1.8" website - dacht dat ik het forum toch wel goed had doorgespit maar blijkbaar niet genoeg!

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Niet online
reinhrst schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:40:
[...]

Ik zal eens op zoek gaan naar die linkjes naar de 1.8" website - dacht dat ik het forum toch wel goed had doorgespit maar blijkbaar niet genoeg!
In het forum heb ik niets gevonden maar ben maar eens verder op zoek gegaan met het volgende resultaat:
Alternate.nl verkoopt 20GB en 40GB 1.8" harddisks - een paar weken geleden dezen ze dat nog niet - voor 119 en 149 euro's resp. Probleem is echter dat de 40GB disk 8mm dik is, terwijl de 20GB (en mijn huidige schijf) slechts 5mm dik zijn. Dat betekent dus of een iHP-40 die niet meer dicht kan, of het toch een iHP-20 laten.
(dit verklaart gelijk waarom de iHP-40 22mm dik is, t.o. 19mm voor de iHP-20. De 20GB schijven hebben 1 platter van 20GB, de 40GBm hebben 2 van deze platters).
Er is nog een optie: Alternate.de verkoopt een 30GB 5mm 1.8" schrijf (ook toshiba) voor 129. Ik ga eens kijken of ik de nederlandse alternate zo gek kan krijgen een van deze dingetjes voor me te laten opsturen vanuit Duitsland, dan ga ik er een iHP-30 van maken :) .

Ik houd jullie op de hoogte!

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 25-09 22:44
Als je hem dan toch open hebt: Voor €39,00 heb je er ook een accu in die ruim 28 uur meegaat. ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Als je dat allemaal lukt met die hardescijf vervangen. Laat het even weten, ik zou dit ook graag willen doen >:)

Ben benieuwd als je dat zomaar kan vervangen.....herkent de firmware dan nog wel je hardeschijf qua groote?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Weet iemand of de LCD afstandsbediening van de H100 ook werkt op de H300?

Wat is er trouwens verandert in de 1.65 firmware? Ik kan nl. niet op die site komen, krijg allemaal japans.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Deddiekoel schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:01:
Weet iemand of de LCD afstandsbediening van de H100 ook werkt op de H300?

Wat is er trouwens verandert in de 1.65 firmware? Ik kan nl. niet op die site komen, krijg allemaal japans.
LCD van de H100 werkt op de H300...maar volgens mij nog niet helemaal perfect (?)

veranderingen met 1.65? kijk eens op de vorige bladzijde van dit topic ;) Lezen blijft moeilijk voor sommige mensen

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Een beetje een goedkope actie van iRiver; deze firmware is er volgens mij alleen maar zodat ze kunnen zeggen dat er weer een nieuwe is. Dingen waar echt veel om gevraagd wordt (sneller scrollen door de bestanden, otf pl etc.) zitten er niet in.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Excuus voor de topic bump, maar ik vroeg mij af of er meerdere mensen last hebben van stofdeeltjes *onder* het grote LCD scherm op de speler zelf? Ik ben in het bezit van een H-140 en als het zonnetje erop schijnt valt het ten eerste niet goed te lezen, maar ten tweede de stofdeeltjes erg op.

Hoogstwaarschijnlijk is dit gebeurt tijdens mijn vakantie in Indonesie, op 1 of andere manier is het "eronder" gekomen. Is er een mogelijkheid om deze voorzichtig te "openen" / stofdeeltjes weg te halen of praat ik dan over heel het apparaat openen :?.

Ik kan er intussen wel mee leven, maar ik vroeg 't me af of er meerdere mensen dit euveltje hebben. Doet mij sterk aan mijn Nokia 6610 denken, die trekt ook zoveel stofdeeltjes aan: enkel hier is het wel gewoon weg te poetsen door de cover eventjes eraf te halen :9.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Geloof dat ik er op misticriver wel eens iets over had gelezen. Om het scherm te poetsen onder de bovenste transparante laag moet je echt je hele speler uit elkaar halen. Het schijnt zo te zijn dat je met een busje samengeperste lucht die stofdeeltjes makkelijk kunt wegblazen via de line in/out en via de koptelefooningang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Oke, daar heb ik nog niet aan gedacht, thanks! Ik ga er dinsdag meteen eentje zoeken. Ik vraag me enkel dan wel af, *waarheen* blaas je de stofdeeltjes dan naar toe? Het lijkt mij niet verstandig om die deeltjes naar de HD te "blazen" :9.

Ik ga ook eens rondsnuffelen op MisticRiver.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Dat kleine beetje stof dat je je speler inblaast zal hij echt niet dood van gaan. Sterker nog, ik denk dat je meer stof in je speler krijgt als je hem openmaakt om schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Voor iedereen die trouwens nog een optische kabel zoekt voor zijn Hx00 kan in deze inkoopactie zijn optische kabel bestellen. Er staat er nu alleen één van één meter, maar op verzoek worden er van 5 en van 10 meter toegevoegd.

Edit: na wekenlang wachten is de iskin inkoopactie afgelast. Als iemand een iSkin gaat bestellen zou ik het graag willen weten, dan wil ik graag meebestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Krekker op 29-03-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Laatst online: 29-07 12:17
Whoehoeee! Nadat mijn Iriver een tijdje geleden plots was overleden heb ik van iriver amerika deze week een splinternieuwe speler terug gekregen! Wat een top garantie echt niet normaal! _/-\o_

Alleen nu heb ik hier dus een nieuwe speler liggen maar ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat ik hem nog eens laat vallen en wil hem daarom wel verkopen. Ondankbaar he :+

Dus iemand interesse in een splinternieuwe zwarte :9 iriver H120 inclusief assesuares en extra lcd afstandsbediening?

bij interesse kan je mailen naar zomer @ hanglos.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Zomer op 30-03-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Zomer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:54:
Whoehoeee! Nadat mijn Iriver een tijdje geleden plots was overleden heb ik van iriver amerika deze week een splinternieuwe speler terug gekregen! Wat een top garantie echt niet normaal! _/-\o_

Alleen nu heb ik hier dus een nieuwe speler liggen maar ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat ik hem nog eens laat vallen en wil hem daarom wel verkopen. Ondankbaar he :+

Dus iemand interesse in een splinternieuwe zwarte :9 iriver H120 inclusief assesuares en extra lcd afstandsbediening?
je hebt al mail :)

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 30-03-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zomer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:54:

bij interesse kan je mailen naar zomer @ hanglos.nl
Had je hem ook in de VS gekocht of toevallig via coolelectronics.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Ik zit er stiekem op te hopen dat ook mijn iRiver binnenkort overlijdt. Er zit namelijk één hele lelijke kras op die er op is gekomen toen ik hem een keer liet vallen (toen ik hem nog pas had 8)7 ). Als ik dan een nieuwe krijg ben ik meteen van die kras af. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Laatst online: 29-07 12:17
Mr_gadget schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:16:
[...]

Had je hem ook in de VS gekocht of toevallig via coolelectronics.nl?
nee ik heb hem op 8/7/2004 gekocht bij mp3spelers.nl maar heb de garantie gewoon rechtstreeks geregeld met iriver amerika, top service.

Maar goed, ik wil hem dus graag verkopen, dus als je interesse hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Niet online
InsjaHH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:10:
[....]
Hoogstwaarschijnlijk is dit gebeurt tijdens mijn vakantie in Indonesie, op 1 of andere manier is het "eronder" gekomen. Is er een mogelijkheid om deze voorzichtig te "openen" / stofdeeltjes weg te halen of praat ik dan over heel het apparaat openen :?.
[...]
Ik hoop dat het is gelukt met de perslucht. Zo niet, het openmaken van het apparaat is niet zo veel werk als het lijkt. Benodigdheden: 1 speciale schroevendraaier (kostte me 3,75 bij de ijzerhandel op de hoek), en je angst overkomen om aan zo'n ding te gaan sleutelen. Eerst schroef je de boven- en onderkant eraf, dan voorzichtig de harddisk eruit halen. Vervolgens nog een schroefje of 4 en je hebt de voorkant eraf.

Ik ga vandaag mijn 30GB harddisk bestellen, en ook gelijk maar zo'n 28 uurs accu - als ik nou toch bezig ben.....

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Post ff wat foto's van de "operatie"!

Maar zal hij een 30 GB hardeschijf wel herkennen? En je blijft aan het maximum aantal files zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Mr_gadget schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:43:
Maar zal hij een 30 GB hardeschijf wel herkennen? En je blijft aan het maximum aantal files zitten...
Lijkt me wel. Er zijn al mensen geweest die hun harde schijf hebben vervangen door een groter exemplaar.

Als mijn garantie is afgelopen zijn er hopelijk al harde schijven van 40 gig met 1 platter voor een betaalbare prijs. Dan ga ik hem ook eens flink "opereren". :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Laatst online: 03-10 11:40

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

reinhrst schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:13:
[...]

Ik hoop dat het is gelukt met de perslucht. Zo niet, het openmaken van het apparaat is niet zo veel werk als het lijkt. Benodigdheden: 1 speciale schroevendraaier (kostte me 3,75 bij de ijzerhandel op de hoek), en je angst overkomen om aan zo'n ding te gaan sleutelen. Eerst schroef je de boven- en onderkant eraf, dan voorzichtig de harddisk eruit halen. Vervolgens nog een schroefje of 4 en je hebt de voorkant eraf.

Ik ga vandaag mijn 30GB harddisk bestellen, en ook gelijk maar zo'n 28 uurs accu - als ik nou toch bezig ben.....
misschien lees ik er overheen maar waar is zo'n accu te bestellen dan?

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uniquorn schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:35:
[...]

misschien lees ik er overheen maar waar is zo'n accu te bestellen dan?
http://www.dapstore.com/pd1151879454.htm?categoryId=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:43:
Post ff wat foto's van de "operatie"!

Ik zal zeker wat foto's online gooien!

Ik hoop er ook op dat hij die 30GB gaat herkennen. Sterker nog, ik hoop zelfs dat mijn harddisk inderdaad het onderdeel was dat stuk was :)

Ach, zo niet dan kan ik 'm altijd nog binnen 8 dagen terugsturen.

Voor de accu heb ik 1-2 dagen levertijd gemeld gekregen, voor de 30GB schijf (alternate.de) geldt "bis 8 Wochen" :? Ik hoop dat ik het nog zo lang uithoud met mijn 265MB spelertje dat ik nu heb....

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de garantie vervalt als je nieuwe firmware erop zet :S Klopt dit, want zelf lijkt dit me onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:58:
Ik heb ergens gelezen dat de garantie vervalt als je nieuwe firmware erop zet :S Klopt dit, want zelf lijkt dit me onzin...
Zolang je gewoon originele iRiver firmware erop zet van de iRiver site vervalt je garantie niet. Als je een programma gebruikt als ihpbmp of je flasht er rockbox op, dan vervalt de garantie wel. Maar als je voor het terugsturen weer de originele firmware flasht, kunnen ze nooit weten dat er andere firmware op heeft gestaan.

Is er trouwens iemand die een Rockbox Bootloader kan uploaden? Ik bedoel dus een .hex bestand die de rockbox firmware opstart. Het liefst met firmware 1.60 of 1.63.

Er stond er één op misticriver (met versie 1.40), maar die wil rockbox.iriver niet echt zien op mn iHP hdd.

[ Voor 21% gewijzigd door Krekker op 02-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met die Rockbox firmware :?
w4s4 cr4ft schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:54:
Ik zit er stiekem op te hopen dat ook mijn iRiver binnenkort overlijdt. Er zit namelijk één hele lelijke kras op die er op is gekomen toen ik hem een keer liet vallen (toen ik hem nog pas had 8)7 ). Als ik dan een nieuwe krijg ben ik meteen van die kras af. })
Laat m nog een keer vallen dan >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 14:53
Eet dit apperaat ook nog andere formaten ? Dus kan ik hem gebruiken als extra HDD ?of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 23:32
blackraid3r schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:55:
Eet dit apperaat ook nog andere formaten ? Dus kan ik hem gebruiken als extra HDD ?of niet
ja, je kan gewoon alles er po gooien, ik heb al een keer een paar spellen van een vriend meegenomen op mn mp3-speler(de h120). Ook hoef je gelukkig geen software te gebruiken om er iets op te zetten, zoals t zeer slome prog van creative :r , maar gewoon lekker met de verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Maar ik kan er niet vanaf afspelen ? Via verkenner is handig :) geen gezeik met proggies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt er wel vanaf spelen in de zin van dat je het aan kunt klikken op de H120 vanuit de verkenner.
Het is dus geen automatische mediaspeler of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 00:05:
Hoe zit het nou met die Rockbox firmware :?
De Rockbox firmware zit nog in de ontwikkelingsfase. Hij kan al vrij veel (heb hem nou ondertussen al geflasht dankzij iemand op misticriver), maar hij kan nog geen muziek afspelen 8)7. Wel kun je een sample.wav bestandje in de root zetten en in het debug menu (wat er waarschijnlijk weer uit gaat als de firmware gold gaat) kun je dat afspelen. Verder komt er ook geluid uit als je de gameboy emulator gebruikt, maar dat is erg hakkelig.

Standaard zitten er al behoorlijk verslavende spelletjes op zoals Sokoban en verder natuurlijk het onvermijdbare snake :)

Dat hij geen muziek kan afspelen wil overigens niet zeggen dat als je Rockbox installeert, je niks kunt met je H1x0, want als je de rec toets ingedrukt houdt tijdens het aanzetten, of als je hem aanzet met de ab, dan opent hij de standaardfirmware. Sterker nog, je kunt met rockbox dingen renamen etc. en die verandering zie je natuurlijk ook met je iRiver firmware.
Laat m nog een keer vallen dan >:)
Tja, dat durf ik dan ook weer niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe het gekomen is, maar ik trek net m'n H120 uit m'n broekzak, zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.sinestra.nl/got/iriver_kapot.jpg

:( :'(

Voor wie het niet helemaal duidelijk is, het scherm is gebarsten (onder de buitenste laag), en er is Liquid Crystal gelekt. Als het ding aanstaat valt er ook totaal geen soep van te maken, tussen deze mooie rood-blauwe strepen komt geen niks te staan.
Weet iemand of dit onder garantie valt (niet dus :/), of of het te repareren valt, en zoja, hoeveel dat gaat kosten? Of heb ik zojuist 250 euro door de plee gespoeld? :'(

Anders moet ik maar eens op zoek naar een nieuwe denk ik. Jammer, kheb dit ding nog niet zo lang maar nu al erg veel plezier er van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Garantie lijkt me... Als het onder de buitenste laag zit, lijkt het me niet dat ze kunnen zeggen dat je het zelf gedaan hebt.
Gewoon ff RMA aanvragen/terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is eigenlijk de garantieperiode? 2 jaar toch, mag ik hopen... :'(

Ding is namelijk, je gelooft het niet, een jaar en 4 dagen oud :(

edit:
MP3spelers.nl biedt op (bijna) al haar producten minimaal 1 jaar fabrieksgarantie mits het product niet is opengeschroefd, zwaar is beschadigd of is gevallen.
Minimaal een jaar dus, misschien heb ik er twee. Ding is natuurlijk wel zwaar beschadigd, maar niet gevallen ofzo: aan de buitenkant is niet één kras te zien, ding heeft al-tijd in het hoesje gezeten.

edit2:
Thankgod, iriver geeft 24 maanden garantie :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij geeft iRiver zelf 2 jaar fabrieksgarantie, je hebt dus geluk :)
Edit: je had het dus zelf ook al gezien :P

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 07-04-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben wel de 2e eigenaar. Ik weet niet of dat uitmaakt...?

Ik heb wel gewoon de factuur. Op de site zelf staat niet dat de garantie alleen voor de eerste eigenaar geldt, en dat staat ook niet op de factuur, die ook het garantiebewijs is.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag je toch gewoon aan de vorige eigenaar of hij je wil helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:27:
Hmm, ik ben wel de 2e eigenaar. Ik weet niet of dat uitmaakt...?

Ik heb wel gewoon de factuur. Op de site zelf staat niet dat de garantie alleen voor de eerste eigenaar geldt, en dat staat ook niet op de factuur, die ook het garantiebewijs is.
Geldt gewoon voor de huidige eigenaar. Stel je voor dat je em voor iemand anders zou kopen en cadeau zou doen; dan heeft diegene dus geen garantie meer? :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Auw, dit doet echt pijn in m'n hart. ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:29:
[...]

Auw, dit doet echt pijn in m'n hart. ;( ;(
Ik heb ook even zitten huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:01:
[...]

Geldt gewoon voor de huidige eigenaar. Stel je voor dat je em voor iemand anders zou kopen en cadeau zou doen; dan heeft diegene dus geen garantie meer? :P
Wow, thnx :) Soms geldt het alleen voor de oorspronkelijk eigenaar, staat dan ergens vermeldt. Ik kon het al nergens vinden, dus ik hoopte al dat ik er gewoon aanspraak op kon maken. Maar wat is jouw mening, garantiegeval? Of zullen ze zeggen 'eigen schuld, dikke bult'?
Nogmaals, er is aan de buitenkant dus echt niets te zien wat duidt op misbruik, en er was dan ook geen misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Als je niet kan zien dat je hem hebt laten vallen of andere dingen mee hebt geprobeerd, dan is het garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week geleden snokte er iemand per ongeluk ad kabel van mn afstandsbesturing (ihp120)
play/pause werkte niet meer

Vandaag wouw ik het herstellen
die afstandsbesturing maar opengedaan.
gesoldeerd , getest en HET WERKT TERUGG juuuyyy
kdenk bij mezelf "dit lap je me geen 2e keer oor ik lijm je blokvast!"
dus ik met die afstandsbesturing naar de bureax gelopen en gelijmd
TEST: werkt NIET meer
ik es die afstandsbesturing goed bekijken
tienstiens de weerstand R21 zit er niet meer op
ik op een foto kijken die ik had getrokken toen ik juist open was , en ja hoor die weerstand zat er toen nog op!

DOHH kalf dak ben jis nog in garantie en dan begin ik er aan te vijzen..... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( 8)7

mijn vraag , weet iemand hoeveel ohm die R21 is??
of verkoopt er iemand zijn afstandsbesturing voor een IHP120 (zwart)
zou ik het nog in de garantie krijgen?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RAVEL-, ik begrijp je niet helemaal :?
Volgens mij heb je je AB gesloopt :P Hoeveel Ohm een R21 is kun je gewoon via Google vinden, en bij je lokale electronicaboer kun je dan de goede resistor kopen.
blackraid3r schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:17:
Als je niet kan zien dat je hem hebt laten vallen of andere dingen mee hebt geprobeerd, dan is het garantie.
Yes :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:11:

Volgens mij heb je je AB gesloopt :P Hoeveel Ohm een R21 is kun je gewoon via Google vinden,
)
Ik denk niet dat die schema's van die AB van de IHP-1xx online staat hoor. 8)7

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Die mensen van Rockbox mogen dan nog niet ver zijn met de AB-ondersteuning, maar ik denk wel dat ze je kunnen vertellen waar wat zit in dat ding. Die zou je, volgens mij, best kunnen mailen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3Speler.nl verwijst mij door naar iRiver...

Moet ik de speler echt naar DL sturen en 5 weken kwijt zijn en zelf de kosten van pakketvervoer, verzekerd en aangetekend, betalen?
Ik dacht dat je altijd garantie had bij de verkoper, en niet bij de fabrikant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3spelers had toch problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Niet online
Geboorte van een iHP-130

We beginnen vast met de spoiler: Ja het is gelukt een 30GB harde schijf in mijn iHP-120 te gooien - hij is nu muziek aan het overpompen en ik heb er alle vertrouwen in dat hij het zo ook gaat afspelen!

Geschiedenis
Na een kleine valpartij had mijn speler geen zin meer om op te starten. De melding was telkens check HDD connection of check HDD. Aangezien ik geen zin had om bij Dixons ruzie te gaan maken over de garantie, bovendien niet wist waar de bon was en mijn speler niet kwijt wou zijn, ben ik zelf aan het klussen gegaan. Eerst bleef ie nog werken als ik op een bepaald punt druk gaf tijdens het spelen, maar al snel gaf de speler helemaal de geest (muv radio). Inmiddels is het 4 maanden verder er denk ik dat opsturen voor garantie toch een beter plan was geweest... Maargoed!

Harddisk
De harddisk in de iHP-120 is een toshiba 20GB (MK2004GAL). Een willekeurige 1.8" harddisk kopen en erin gooien is niet aan te raden omdat de 1.8"s geen vaste maten hebben, en zelfs geen universele pin-layout. Toshiba levert 1.8" schijven met 1 platter (de 20 en 30GB) en met 2 platters (de 40 en 60 GB). De 1 platter-schijven zijn 5mm dik, de 2 platter schijven 8mm. Een poging om een 2-platter schijf in je iHP-120 te plakken, resulteert er dan ook in dat je 3mm moet opvullen op een of andere ranzige manier (natuurlijk past de 2-platter-schijf wel in de iHP-140, welke ook precies 3cm dikker is).
De 20GB schijf is bij alternate nederland te koop voor 119 euro. Maar omdat ik toch nog iets profijt wilde hebben van mijn harddisk-pech ben ik op zoek gegaan naar de 30GB, bij alternate.de. Voor 138 euro incl verzendkosten was ik eigenaar van de MK-3006GAL "Festplatte 1.8 Zoll". Bij de bestelling werd een levertijd van 8 weken genoemd, en betalen moest via de bank vooruit. Na 2,5 week was de betaling gedaan en had ik 'm in huis!
Tegelijk met de harddisk had ik ook een 28-uurs accu besteld (zie eerder dit topic) bij dapstore. Deze zou binnen 2 dagen per rembours geleverd worden maar hier heb ik niets meer over vernomen, niet per email en ook geen postbode gezien. Mocht hij nog komen dan accepteer ik 'm niet meer en stuur 'm terug!

Operatie
Men neme 1 kapotte iHP-120:
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171561_700_700_pPOl.jpeg
Verdere tools die nodig zijn:
1 schroevendraaier die op de 6-hoekige schroefjes past die iRiver gebruikt (3,75 bij de ijzerhandel op de hoek)
1 vervangende harddisk (zie hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171562_700_700_Sf0K.jpeg

de 4 schoefjes aan de bovenkant en 4 aan de onderkant openschroeven, en de bovenkant verwijderden, de onderkant openklappen. Hierna de speler openklappen:
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/media/1150001-1200000/1171310_700_700_Rije.jpeg
We zien hier de harde schijf, omgeven door een rubbertje dat 'm moet schermen tegen schokken(maar dus niet voldoende heeft gedaan).

Verwijderen van het rubbertje gaat heel makkelijk:
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171311_700_700_ElR0.jpeg

De harddisk zit vast door de pinnetjes aan de onderkant, en wordt aan de bovenkant tegengehouden door een ander rubbertje. Hij kan aan de bovenkant gewoon gelift worden, en dan voorzichtig naar boven van de pinnetjes afgeschoven worden (helaas is de foto niet heel scherp):
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171353_700_700_v1Jr.jpeg

Vervolgens de omgekeerde handeling met de nieuwe schijf, en het rubbertje terugleggen (zorg dat het aan alle kanten goed om de schijf heenzit):
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171356_700_700_IIgi.jpeg

Daarna speler weer dichtschroeven, klein gebedje opzeggen, de usb kabel erin rammen en:
Afbeeldingslocatie: http://images.startpda.net/showImage.php/1171250_600_600_xEZF.jpeg

De speler wordt gevonden, herkend en geinstalleerd. De schijf moet nog in windows XP geinitialiseerd worden (dan krijgt hij geloof ik een uniek id om raid mee te kunnen bouwen - wel handig 8)7 - en geformateerd.

Nu kunnen we er bestandjes naartoe slepen. Ik heb er zoveel vertrouwen in dat ik gelijk mijn hele 14 GB collectie erheen gooi, en daarna pas ga proberen of hij 'm ook wil afspelen. Over 78 minuten weet ik meer, tot dan: Lord of the Rings - battle for middle-earth :)

(Foto's genomen met sony P5 - gehost bij Hyves)

Edit:
78 minuten later:
Het werkt! Wat is die iRiver toch geweldig! Sinds december niet meer in de oplader gegooid, zojuist zo'n 14 GB naar de speler gekopieerd, allemaal op de batterij, en nu aan het luisteren - nog steeds op de batterij! Waarom zou ik die grotere batterij willen ?!?!?!

Update
(25 mei 2005)
Laatst nog een mailtje ontvangen van DAPStore dat de 28-uurs batterij niet leverbaar is op het moment..... Eigenlijk wel prima want het is me nog nooit echt gebeurd dat de batterij leeg was, behalve als ik vergeet 'm uit te zetten.....
Verder geen enkel probleem meer gehad met het apparaatje: als nieuw!

[ Voor 13% gewijzigd door reinhrst op 25-05-2005 10:13 ]

Claude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dude :)

Jammer dat een scherm vervangen (zie hierboven) niet zo makkelijk gaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 00:21
Mooi verhaal, met prima plaatjes _/-\o_

Ik begin zelf te twijfelen of ik hier ook niet aan moet gaan beginnen.. Misschien hebben jullie een tip?

De situatie:
Zit nu met een H120 die barstensvol staat, het liefst zou ik een 40 willen. (zwart is nml ook mooier dan mijn champagne vind ik)
Kan ik dus deze verkopen, maar ik ben bang dat ik er niet veel voor kan vangen, er is zoveel keus tegenwoordig..:( Ik wil het liefst niet meer dan €100 bijleggen voor de H140 te kopen, dus dan moet ik wel ong €260 voor mn spelertje zien te vangen.

Nou is ie nog redelijk nieuw (juni vorig jaar), heeft ie dus nog dik een jaar garantie, en is ie redelijk onbeschadigd. (altijd hoesje eromheen)

Ik zou m op marktplaats oid kunnen zetten, maar daar staan er maar heel weinig. Ik denk dank ook dat de 2ehandskoper daar niet gaan kijken. Misschien is E-bay een optie, maar daar heb ik absoluut geen ervaring mee.

Misschien kan ik dus beter hopen dat ie in de garantieperiode verrot gaat, krijg ik netjes een nieuwe
O-)
Of (na de garantieperiode) er een 30 GB-schijf inrommelen.

Of misschien is hier iemand die een 40GB heeft, maar aan 20GB genoeg heeft en wel wil ruilen? (uiteraard betaal ik dan bij voor de extra GB's)

Wat vinden jullie dat ik moet doen? / Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Stefangrp schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:16:

Nou is ie nog redelijk nieuw (juni vorig jaar), heeft ie dus nog dik een jaar garantie, en is ie redelijk onbeschadigd. (altijd hoesje eromheen)
hmm ik heb ook altijd dat hoesje er om heen zitten, en toch laat de verf op sommige plekken los, vooral rond de hold knop :(

als ik jou was zou ik m eerst aanbieden op die sites, als de response niet groot genoeg is gewoon een 30gig er in gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou wachten tot de garantie verlopen is in ieder geval.
En als je een beetje handig bent, kun je prima er een nieuwe hdd inzetten dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
tja schroefjes losdraaien kan iedereen :) veel moeilijker is het niet als ik het zo lees haha
maargoed, ik ga er idd niet aan sleutelen voordat de garantie verlopen is!

Stiekem hoop ik dat ie het begeeft binnen de garantie met voortekenen, zodat ik alle muziek er nog af kan halen. En dat ze bij Mp3man wel zo vriendelijk zijn dat ik met bijbetaling een H140 terugkrijg ipv H120.

Maargoed, er zit 2 jaar garantie op, dus het zal wel een goed product zijn dan.

Iemand die wil ruilen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Mooi verhaal. Heel erg handig voor mensen die hun hdd in de toekomst willen vervangen. Ikzelf heb voorlopig nog meer dan genoeg aan 20 gig (heb nog net zo'n 4-5 gig aan muziek) dus vervangen hoeft nog niet. Tegen de tijd dat ik behoefte heb aan meer diskruimte zijn er misschien zefls al 60 gig schijven met één platter, dus dan heb ik mooi een 60 gig mp3speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zit er al een tijdje over te denken om toch voor een H340 te gaan. Ben erg blij met mijn H140 maar de H340 heeft twee enorme voordelen: USB On The Go en USB charging.

Nu zag ik op de Rockbox site dat ze al ondersteuning hadden voor USB charging.
http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IriverPort
Geldt dat ook voor de H1xx serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Deddiekoel schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:42:
Ik zit er al een tijdje over te denken om toch voor een H340 te gaan. Ben erg blij met mijn H140 maar de H340 heeft twee enorme voordelen: USB On The Go en USB charging.

Nu zag ik op de Rockbox site dat ze al ondersteuning hadden voor USB charging.
http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/IriverPort
Geldt dat ook voor de H1xx serie?
lijkt me tamelijk onmogelijk, anders hadden ze het er toch al standaard ingedaan van iRiver af.

btw: mn oordopjes zijn kapot gegaan ;( maar ff nieuwe kopen...iemand goede suggesties(ja ik weet dat er een heel topic over loopt, maar welke klinken goed in combinatie met de iRiver?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
hellboy123 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:33:
[...]

lijkt me tamelijk onmogelijk, anders hadden ze het er toch al standaard ingedaan van iRiver af.

btw: mn oordopjes zijn kapot gegaan ;( maar ff nieuwe kopen...iemand goede suggesties(ja ik weet dat er een heel topic over loopt, maar welke klinken goed in combinatie met de iRiver?)
Heb zelf de MX400 en de MX450....allebij zéér mooi geluid _/-\o_ Alleen de MX450 ziet er nogal cheap uit, ze lijken op die dopjes van packerd bell audio keys. De MX400 ziet er in tegenstelling wel mooi uit (zwart en ziet er iets robuuster uit dan de mx450)

Mijn mening

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
hellboy123 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:33:
[...]

Het maakt op zich vrij weinig uit welke audiospeler je gebruikt voor de keuze van oordopjes. Natuurlijk klinkt het geluid beter als de bron beter is, maar je kunt eigenlijk bijna nooit te goede oordopjes kopen. Oordopjes die goed klinken met de ene mp3speler en slecht met de andere bestaan niet. Zeker niet als die andere een iRiver is, want iRiver is één van de merken met een betere geluidskwaliteit. Ikzelf had eerst de EX71's van Sony, maar toen de Sharp MD33's populair werd en ik overal las dat hij qua geluid in de buurt van de shure e2c's kwam besloot ik om een setje te bestellen. Zeker geen miskoop. In Wat zijn goede oordopjes? Deel 4 staat een vergelijking met foto's enzo van mij. Misschien kun je die even lezen.

Om even wat meer informatie te geven over de geluidskwaliteit:
De MD33's zijn, vooral nu ze al aardig ingespeeld zijn, veel zuiverder dan de EX71's. In het geval van de laatste wordt eigenlijk alles een beetje overstemt door het laag. Ook geeft deze het geluid een beetje vlak weer. De bas is sterk en de rest is maar oppervlakkig. De MD33's bieden veel meer evenwicht en geloof het of niet, maar sinds ik ze gebruik ben ik al meerdere malen verast met een extra stem in een nummer, die ik nog nooit had opgemerkt met mijn sony's.

De Sony's gebruik ik nu eigenlijk niet meer en houd ik alleen achter de hand voor als mijn sharp's ooit kapotgaan (hopen dat ik ze niet nodig zal hebben). Voor de rest gebruik ik alleen nog mijn sharp's. Veel beter geluid en nog goedkoper ook. Doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 11:36
Op dit moment zit ik hier met een prachtige iRiver iHP-140 opgescheept. Hij zit nog volledig in een ongeopende verpakking ... uiteraard zit hier een verhaaltje aan vast:

Een paar maandjes geleden studeerde ik in de US en had mijn pa z'n iHP-140 op vakantie in het zwembad laten flikkeren ... juist ja, erg handig. Vervolgens vroeg hij mij een nieuwe in de US te bestellen @ $400,-
Ik braaf dat ding besteld, heb ik hem binnen om naar huis te sturen krijg ik een mailtje: heb al een iPod gekocht ...
Nu kun je bij Amazon die dingen terugsturen ... alleen moet je dat wel op tijd doen! Mijn fout: dat apparaat doodleuk te laat terugsturen. Maw ik kon hem daar niet meer kwijt, toch maar dat apparaat mee terug genomen (op Schiphol ook nog eens 80 euro invoerrechten moeten dokken :( ). Helaas heb ik hem in mijn vriendenkring ook nog niet weten te slijten.

Mochten er hier mensen zijn die interesse hebben in een ongeopende iRiver iHP140, stuur me maar een mailtje. Er zit nu een Amerikaanse lader in, maar misschien heb ik nog ergens de lader van de overleden iRiver van mn pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zag op dapstore.com dat er een USB oplaad draadje bestaat. Kreng is 11 euro met 10 euro verzendkosten? Zijn er nog andere plaatsen waar iets dergelijks te koop is voor ce H1xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik zat daarnet even te zoeken waar dit apperaat nog verkrijgbaar is. Maar bij vrijwel de meeste sites is dat niet het geval meer. Iemand nog een plaats waar ik hem zou kunnen krijgen. Ik mail ook even de gene boven me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
blackraid3r schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:45:
Ik zat daarnet even te zoeken waar dit apperaat nog verkrijgbaar is. Maar bij vrijwel de meeste sites is dat niet het geval meer. Iemand nog een plaats waar ik hem zou kunnen krijgen. Ik mail ook even de gene boven me :)
zou nog moeilijk worden, het is een "oud" model dat niet meer geleverd wordt. Misschien moet je eens kijken bij de grotere amerikaanse internetshops(weet geen voorbeelden, nooit wat besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik heb al wat geregeld met Zenit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
blackraid3r schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:54:
Ik heb al wat geregeld met Zenit :)
netjes, ik weet zeker dat jhe tevreden bent als hem eenmaal hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Eergisterenochtend zag ik aan de linkerkant van mijn iHP120 een barstje bij de microfoon in de buurt. Toen ik er even naar wilde kijken kwam er opeens een heel stukje los. Het ziet er nu zo uit (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_M4110003.jpg

Het vervelende is dat er een krasje boven zit wat er eigenlijk totaal los van staat. Dat krasje is nog van maanden geleden toen ik mijn iHP een keer liet vallen. Zouden ze hier problemen over maken als ik hem opstuur voor RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ze zullen niet de complete buitenkant vervangen voor je. Een krasje komt er nooit vanzelf op, dus daar geldt geen garantie voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb er wel eens aan zitten denken ze te vragen of je niet een lege behuizing op kunnen sturen. Al dan niet tegen betaling. Mijn champagne H120 is namelijk niet meer champagne op de zijkanten en op sommige plekken (zoals bij de Hold-knop) zit er zelfs geen 'grondverf' meer op; daar is het grijs, de kleur van de gebruikte kunststof.
Het zou leuk zijn als je laat weten wat iRiver voor je kan betekenen... Nare plek trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-04-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nu ik 'check HDD connection' error-meldingen blijf krijgen, maar 's een RMA-nr bij MMPORT aangevraagd. Heb de H140 sinds september 2004, dus ik verwacht dat ik gewoon een goed werkende versie terug krijg.
Hopelijk wel snel, want ik moet binnenkort een verslag schrijven (enkele weken). Dan is het wel handig om een externe harde schijf bijdehand te hebben. Om niet te spreken over 25 Gb MP3's die nu niet afgeluisterd kunnen worden (zit slechts 40 mb geheugen in mijn K700i :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

DeeD2k2 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:49:
Ik heb er wel eens aan zitten denken ze te vragen of je niet een lege behuizing op kunnen sturen. Al dan niet tegen betaling. Mijn champagne H120 is namelijk niet meer champagne op de zijkanten en op sommige plekken (zoals bij de Hold-knop) zit er zelfs geen 'grondverf' meer op; daar is het grijs, de kleur van de gebruikte kunststof.
Het zou leuk zijn als je laat weten wat iRiver voor je kan betekenen... Nare plek trouwens.
Ik heb nu al een tijdje de i-skin en ik moet zeggen dat het me erg bevalt. De speler wordt er maar iets dikker van(minder dan bij de originele hoes) en het beschermt perfect. Ook het plaatje voor het beeldscherm zorgt ervoor dat daar tenminste geen krassen of barsten in komen.

Een goed id al wil je je speler heel houden. Enige nadeel is dat de hold knop wat minder bereikbaar is en dat het voedingsstekkertje slecht blijft zitten al beweeg je de speler.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik vind het volume van deze mp3speler niet echt hard als ik hem bijvoorbeeld op zijn max (40) zet. Ik gebruik de standaard oordopjes die erbij zaten. Als het goed is zijn dat Sennheiser MX300 oordopjes, volgens mij bevatten deze 32 Ohm en 116 dB.
Is het mogelijk om oordopjes te kopen die een harder geluid geven dan de Sennheiser MX300 in dezelfde volume-stand op deze mp3speler? En welke oordopjes zouden dan in aanmerking kunnen komen?
Of is het mogelijk om op een andere manier het volume te verhogen? Het volume van de mp3's verhogen met een programma als MP3Gain wil ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
ja rune schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:03:
Ik vind het volume van deze mp3speler niet echt hard als ik hem bijvoorbeeld op zijn max (40) zet. I
8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( Ben jij doof ofzo? Als ik hem op 40 heb staan dan wil ik die dingen echt niet in me horen hebben tering hard. 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:(

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Als je hem bij 40 te hard vind dan ligt het probleem idd bij jouw oren en niet bij de speler zelf :P (of hij moet kapot zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde laatst van iemand die een H320 had dat ze een probleem had met de line-out, zij is gewoon terugegaan naar de winkel (RAF) en kreeg een nieuwe mee. Dat is pas service.

MP3Spelers.nl doet het op dit moment een stuk minder :( Imho hoef ik dat ding helemaal niet 5 (!) weken kwijt te zijn, want zolang doet iRiver max. over een RMA. Ik ga ze maar eens bellen in de vakantie, dan heb ik tenminste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ja rune schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:03:
Ik vind het volume van deze mp3speler niet echt hard als ik hem bijvoorbeeld op zijn max (40) zet. Ik gebruik de standaard oordopjes die erbij zaten. Als het goed is zijn dat Sennheiser MX300 oordopjes, volgens mij bevatten deze 32 Ohm en 116 dB.
Is het mogelijk om oordopjes te kopen die een harder geluid geven dan de Sennheiser MX300 in dezelfde volume-stand op deze mp3speler? En welke oordopjes zouden dan in aanmerking kunnen komen?
Of is het mogelijk om op een andere manier het volume te verhogen? Het volume van de mp3's verhogen met een programma als MP3Gain wil ik niet doen.
k 8)7 . Om toch maar een beetje nuttige te reageren op deze (nep)post. Mn originele dopjes waren kapot gegaan, toen op mp3man.nl ff nieuwe dopjes besteld, de mx400. Het valt me op dat ik de speler minder hard hoef te zetten voor het zelfde geluidsniveau.
Masterfvz schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:16:
[...]

Ik heb nu al een tijdje de i-skin en ik moet zeggen dat het me erg bevalt. De speler wordt er maar iets dikker van(minder dan bij de originele hoes) en het beschermt perfect. Ook het plaatje voor het beeldscherm zorgt ervoor dat daar tenminste geen krassen of barsten in komen.

Een goed id al wil je je speler heel houden. Enige nadeel is dat de hold knop wat minder bereikbaar is en dat het voedingsstekkertje slecht blijft zitten al beweeg je de speler.
ik wil idd ook wel zo'n iskin hebben, helaas is de InkoopActie hiervan beeindigd, zonder resultaat. En mn ouders hebben geen credit card, dus is het tamelijk onmogelijk voor mij om er 1 te bestellen. Of weet iemand nog een nederlandse zaak die die dingen verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
nah ik begin een beetje gek te worden over deze mp3 speler, hij is gewoon prachtig. maar de lak, die laat gewoon los...Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/heijmans/12.jpg
en dat terijl hij bijna altijd in het hoesje heeft gezeten...toch maar een keer een iskin proberen te bestellen :/

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 01-05-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Ik vraag me toch af hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor..;)
Die van mij heeft nog absoluut geen last van zulk soort mankementen. Heb m bijna een jaar, en ik gebruik m bijna iedere dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Stefangrp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:03:
Ik vraag me toch af hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor..;)
Die van mij heeft nog absoluut geen last van zulk soort mankementen. Heb m bijna een jaar, en ik gebruik m bijna iedere dag..
ik gebruik m ook iedere dag, en hij zit zo goed als altijd in het standaard hoesje. Toen ik m na een tijdje uit DAT hoeje haalde was de lak weg.... heb m trouwens vanaf september vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Waarschijnlijk word het beetje warm in dat hoesje waardoor de verf loslaat, ofzoiets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
blackraid3r schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:51:
Waarschijnlijk word het beetje warm in dat hoesje waardoor de verf loslaat, ofzoiets dergelijks
dat zou ik wel erg vaag vinden als dat zo is... maar je weet maar nooit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik vind de lak die erop zit sowieso niet al te best. Die van mij ziet er minstens net zo uit als die van hellboy; ik gebruik geen hoesje. Als ik dat vergelijk met de lak op mijn telefoon of toetsenbord vind ik het nogal dramatisch. Helemaal gezien ik die twee veel vaker/intensiever gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
DeeD2k2 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:26:
Ik vind de lak die erop zit sowieso niet al te best. Die van mij ziet er minstens net zo uit als die van hellboy; ik gebruik geen hoesje. Als ik dat vergelijk met de lak op mijn telefoon of toetsenbord vind ik het nogal dramatisch. Helemaal gezien ik die twee veel vaker/intensiever gebruik.
Bij mij is zowat alle lak er al af....heel de voorkant + zijkant, alleen de achterkant is nog heeft een kleurtje, vandaar dat ik ook al een tijdje mijn spelertje kleertjes aandoe zodat hij het niet koud krijgt

O+ Iskin O+

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Beschermen is altijd een optie. Aan de andere kant die je ook geen iSkin om je auto om de lak goed te houden. Die blijft, bij normaal gebruik, gewoon toonbaar. Dat had ik bij mijn iRiver ook graag gezien. Veel meer dan twee keer per dag aangezet worden en in mijn binnenzak zitten doet-ie namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
DeeD2k2 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:59:
Beschermen is altijd een optie. Aan de andere kant die je ook geen iSkin om je auto om de lak goed te houden. Die blijft, bij normaal gebruik, gewoon toonbaar. Dat had ik bij mijn iRiver ook graag gezien. Veel meer dan twee keer per dag aangezet worden en in mijn binnenzak zitten doet-ie namelijk niet...
totaal mee eens., en ik gebruik bijna alleen de afstandsbediening voor alles, en die ziet er nog wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Daarnet mijn H140 in ontvangst genomen van Zenit. Bedankt nog ervoor :)

Die verpakking was wel even irritant maar als hij eenmaal open is :):) geweldig apperaat. Ben nu nog even ermee aan het spelen maar het ziet er allemaal op en top uit. Geweldig apperaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn H140 is stuk (zoals ik ook al eerder schreef). De dag na hemelvaart had ik eindelijk tijd om hem op te sturen.
Krijg ik vandaag een mailtje van MMPORT dat hij door de leverancier is beoordeeld, en dat ze hebben geconstateerd dat hij al geopend is geweest --> weg garantie. Ze konden wel een prijsopgave voor reparatie sturen.
Ik ben er zelf echter niet aangeweest, en hij heeft altijd in een hoesje gezeten. Het lijkt me dus stug als er sporen op staan van schade of gebruik van een schroevendraaier.
Dit heb ik MMPort ook gemaild, nou ff afwachten wat de reactie is. Ik baal er echter wel flink van. Op hun advies heb ik hem juist niet open gesloopt (hij zei 'check HDD connection', dus dat is met het juiste gereedschap vast wel te checken, zeker na het H120 --> H130 verhaal)
Ik ben er achter gekomen dat er een Toshiba MK4004GAH in zit (staat op de Rockbox site).
Ik weet alleen nog niet of de HDD of iets anders kapot is, dus dat ga ik ff afwachten. Het zou me echter wel behoorlijk tegenvallen als hij niet gewoon onder garantie gemaakt wordt. Ik betaal geen dik 400 euro om op zo'n manier aan de kant gezet te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gwystyl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:47:
Mijn H140 is stuk (zoals ik ook al eerder schreef). De dag na hemelvaart had ik eindelijk tijd om hem op te sturen.
Krijg ik vandaag een mailtje van MMPORT dat hij door de leverancier is beoordeeld, en dat ze hebben geconstateerd dat hij al geopend is geweest --> weg garantie. Ze konden wel een prijsopgave voor reparatie sturen.
Ik ben er zelf echter niet aangeweest, en hij heeft altijd in een hoesje gezeten. Het lijkt me dus stug als er sporen op staan van schade of gebruik van een schroevendraaier.
Dit heb ik MMPort ook gemaild, nou ff afwachten wat de reactie is. Ik baal er echter wel flink van. Op hun advies heb ik hem juist niet open gesloopt (hij zei 'check HDD connection', dus dat is met het juiste gereedschap vast wel te checken, zeker na het H120 --> H130 verhaal)
Ik ben er achter gekomen dat er een Toshiba MK4004GAH in zit (staat op de Rockbox site).
Ik weet alleen nog niet of de HDD of iets anders kapot is, dus dat ga ik ff afwachten. Het zou me echter wel behoorlijk tegenvallen als hij niet gewoon onder garantie gemaakt wordt. Ik betaal geen dik 400 euro om op zo'n manier aan de kant gezet te worden!
Mocht je de reparatie moeten betalen, dan denk ik dat je beter een nieuwe speler kunt kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja daar was ik al bang voor. Ben 's aant rondkijken wat een nieuwe HDD kost (als het daar aan ligt tenminste, dat weet ik nog niet), maar bij dat H120-->130 verhaal staat dat een 30 Gb €138 kostte, dus een 40 Gb zal nog wel iets duurder zijn. Tel daar een beetje arbeidsloon/onderzoekskosten bij op en het lachen vergaat me nog meer :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 02-10 16:09
gwystyl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:47:
Wat een belachelijke reactie van MMPORT. Je hebt helemaal geen zak te maken met de leverancier, je hebt het ding gekocht van MMPORT en zij zijn verantwoordelijk dat jij een goed produkt krijgt. Als ze je blijven afschepen met dit soort flauwekul dan wordt het tijd om je rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

Daar komt bij, al was die speler wel geopend geweest, dan zullen zij moeten aantonen dat het defect daardoor is veroorzaakt en dat je daarom geen garantie hebt. Het is niet zo dat puur het openschroeven van je apparaat de garantie doet vervallen, wat denken ze wel.

Ik heb die van mij ook bij MMPORT vandaan, maar ik zal me na dit bericht wel 10x bedenken daar iets weer te kopen en ik raad anderen aan dit ook te doen. Dit is te ridicuul voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
PhilipsFan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:50:
Daar komt bij, al was die speler wel geopend geweest, dan zullen zij moeten aantonen dat het defect daardoor is veroorzaakt en dat je daarom geen garantie hebt. Het is niet zo dat puur het openschroeven van je apparaat de garantie doet vervallen, wat denken ze wel.
dat weet ik nog niet zo zeker. Volgens mij staat in de voorwaarden dat het apparaat alleen door erkent personeel geopend mag worden. Als je je daar niet aan houdt, ben je logischerwijs je garantie kwijt.

Nu wil het geval dat de betreffende speler helemaal niet opgegemaakt is. Dat verandert de zaak. Dan mogen die lui van het service centre je wel eens haarfijn uit gaan leggen waaruit ze opmaken dat het wél gedaab zou zijn. Ik vrees dat het een welles-nietes spelletje gaat worden.
In dat geval is het wel zo netjes als MMPort je tegemoet komt. Je hebt hun immers uitgekozen voor een aankoop van 400 euro. Ook hier vrees ik voor. Toen in de tweede keer een H120 kocht (de eerste was binnen een maand gestolen), kon er nog geen tientje vanaf. Bij mp3spelers.nl was dat echter geen enkel probleem!
Ik heb die van mij ook bij MMPORT vandaan, maar ik zal me na dit bericht wel 10x bedenken daar iets weer te kopen en ik raad anderen aan dit ook te doen. Dit is te ridicuul voor woorden.
Voor mij geldt dus het zelfde. ;)

Succes gwystyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had me na aanschaf van een H120 bedacht, en wilde toch de H140. Bij een vraag of dit kon reageerden ze steeds vrij snel en de afhandeling was ook netjes. Ik heb dus hoop dat ze me geloven en dat hij wel gerepareerd wordt. Is dat niet het geval dan bedenk ik me ook nog wel 10x voor ik daar weer wat koop.
Ik ga iig na afhandeling van dit gebeuren de shop survey updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zie ook mijn ervaringen in de ShopSurvey, over precies zo'n kwestie. Easy-Com wilde destijds niet mijn iRiver repareren, omdat ik uit voorzorg de sticker met het serienummer had verwijderd (deze was er nog wel, maar zat niet meer op de speler geplakt). Ik heb em uiteindelijk naar Korea moeten sturen, en toen direct een nieuwe ontvangen van iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yohan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:54:
Zie ook mijn ervaringen in de ShopSurvey, over precies zo'n kwestie. Easy-Com wilde destijds niet mijn iRiver repareren, omdat ik uit voorzorg de sticker met het serienummer had verwijderd (deze was er nog wel, maar zat niet meer op de speler geplakt). Ik heb em uiteindelijk naar Korea moeten sturen, en toen direct een nieuwe ontvangen van iRiver.
Da's inderdaad ook nog een optie, maar als het ff niet hoeft doe ik dat liever niet :). Ik zit nog steeds te wachten op een reactie van MMPORT, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Waar kan ik trouwens de laatste firmware halen ? Op de iriver site ken ik het niet echt vinden. Of ik ben scheel..
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.