[mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 11:58
Mr_gadget schreef op 03 oktober 2004 @ 12:21:
Ik heb mijn iriver ook uit de VS, het bedrijf dat hem leverde had alleen een opzetstukje voor de adapter meegeleverd. Geen hele voltage omzetter ofzo, alleen een stekker die de amerikaanse pinnetjes omzet naar een europese stekker...

BTW: ben er nog steeds niet goed uit hoe die lyric support nu werkt, het verkloot de hele mp3 want er staat de hele tijd searching sync... |:(
Aha ok, ik las ook ergens dat de tuner in de states versie met grotere stappen (0.02 Mhz ofzo?) gaat en daardoor in Europa niet alle zenders goed ontvangen kunnen worden. Mijn radio ontvangst is inderdaad niet toppie. Heb jij dat ook? Of heb je hem met EU firmware geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet naar het instellingen gaan, door de grote knop ff ingedrukt te houden en dan naar general gaan, tuner region veranderen en dan doet ie het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag net dat H120 nu ook als black edition leverbaar is:

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=75

Hij ziet er dus precies hetzelfde uit als de H140. Ik vind het mooier als dat goudachtig beige.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/75_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Komen ze ook lekker laat mee zeg :|
Die had ik dus echt veel liever gehad dan de 'champagne' kleur die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de URLs van Kopje_Thee dat er twee koptelefoon ingangen zijn? Eentje voor remote+koptelefoon en eentje voor alleen de koptelefoon.
Dit was bij de champagne dinges niet zo..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Hij is, op de vorm van het hold knopje na (als ik de plaatjes goed bekeken heb), exact het zelfde. Wat zou je eigenlijk aan twee hoofdtelefoon uitgangen hebben?
Ik vind trouwens die champagne kleurige veel mooier. Alleen jammer dat je slijtage (schaafplekken) er erg goe op ziet (ze een aantal posts terug).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
DeeD2k2 schreef op 06 oktober 2004 @ 20:43:
Hij is, op de vorm van het hold knopje na (als ik de plaatjes goed bekeken heb), exact het zelfde. Wat zou je eigenlijk aan twee hoofdtelefoon uitgangen hebben?
Ik vind trouwens die champagne kleurige veel mooier. Alleen jammer dat je slijtage (schaafplekken) er erg goe op ziet (ze een aantal posts terug).
Dat tweede gat naast de koptelefoonaansluiting is voor de data van de afstandbediening. Je kunt er geen tweede koptelefoon in steken. Als je graag met z'n tweeen wilt luisteren, dan kun je eventueel een koptelefoon in je line-out prikken, dat werkt als de koptelefoon hoogohmig is (er zit geen eindtrap voor deze aansluiting) en je de muziek niet te hard zet (of de bas te hoog), want dan gaat het kraken.

Overigens zijn de afbeeldingen bij het artikel van een H140, niet van een zwarte H120. Ze zijn niet precies hetzelfde! De H140 is 3mm dikker dan de H120, waarschijnlijk omdat er een dikkere schijf in zit (De 40GB iPod is ook 3mm dikker dan de 20GB versie, er zullen wel dezelfde schijven in zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:31:
ik zag net dat H120 nu ook als black edition leverbaar is:

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=75

Hij ziet er dus precies hetzelfde uit als de H140. Ik vind het mooier als dat goudachtig beige.

[afbeelding]
ja lekker dan :(
die wou ik zo graaag hebben maja ...

hoe vinden jullie de nieuwe firmware btw ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ PhilipsFan
Ik neem aan dat je yrd had wille quoten? Ik wist dit namelijk al... ;)

@ HIValicious
Eén grote flop. Ze hadde hele mooie dingen beloofd, maar daar is nauwelijks wat van waargemaakt. Als ze niets hadden beloofd, dan was het gewoon een goede firmware geweest. Alleen schijnt de vollume regeling nu ook van invloed te zijn op de digitale uitgang. Dit heb ik alleen maar één keer "ergens tussendoor" gelezen en niet kunnen testen...
Meer reacties kan je trouwens een groot aantal posts terug vinden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
DeeD2k2 schreef op 07 oktober 2004 @ 10:35:
@ PhilipsFan
Ik neem aan dat je yrd had wille quoten? Ik wist dit namelijk al... ;)
Ja, het was een beetje merkwaardige quote. Ik reageerde op twee dingen, dat van die koptelefoonaansluiting wist jij dan wel, maar anderen volgens mij nog niet. En vervolgens reageerde ik op jouw opmerking dat de H120 (zwart) en H140 er precies hetzelfde uitzien, wat dus klopt op die 3mm na. Ik quootte jullie allebei een beetje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ach zoo... :P

Maar hij is inderdaad 3mm dikker. Net als alle andere HDD speler met 1,8" 40GB 3mm dikker zijn dan hun 20GB broertjes. Nou mag een fanatieke OM-ganger mij wel eens uitleggen waarom dat is... Dat is mij standaard HDD's toch ook niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Misschien een hele rare vraag, maar is de remote control, o.a. voor de H-140, eigenlijk ook los verkrijgbaar hier in Nederland?

Ik zie, hoor en lees op verschillende fora dat mensen, heel vreemd maar waar, verschillende in handen krijgen. De ene heeft een verbeterd clipsysteem, de ander het verouderde (lees: snel kapot gaande) systeem, andere knopjes, betere hold knop, noem het maar op. Kan ik niet met zekerheid zeggen, maar zo komt het wel "over" :).

De reden van mijn vraag is omdat mijn clipje van de remote control helaas (erg snel) kapot is gegaan; ik begin toch te merken dat zo'n ding toch knap handig is om niet steeds je speler uit je broekzak te halen...

Hopelijk kan er iemand hier meer info over verschaffen / heeft iemand dit ook gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door InsjaHH op 08-10-2004 20:51 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zwarte iskin voor mn Iriver besteld! Ben benieuwd wanneer ie binnen komt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/images/iriver/title.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:12
Vet! Ik ga ook ff kijken voor zo'n iSkin, vind die standaard kleur v/d H120 niet zo heel speciaal namelijk :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is zon lichtgevende ghost iskin ook wel geinig, maar ik vond de zwarte het meest strak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat wij ons geen zorgen hoeven gaan maken over de levensduur van de batterij in de iHP.
Nu zit er een goede batterij in en ik ben maar heel zelden berichten tegen gekomen waarin over de batterij geklaagd wordt. Nog geen onbruikbare spelers vanwege een verslechterde batterij, zoals we dat zo vaak over de Ipod horen.

Ben je echter niet tevreden over de capaciteit van de batterij in de iHP dan kun je overwegen een nieuwe batterij aan te schaffen. Hiervoor zijn twee opties. De meest betrouwbare op het moment is de ons reeds bekende optie van iriver@lounge:

http://forum.iriverlounge.com/viewtopic.php?t=19

Deze batterij kost 51 euro incl. shipping

Leuk om te weten is dat in januari/februari de 1.900 mAh batterij in de verkoop gaat met een speeltijd van 28 uur.

Een tweede optie is:

http://www.misticriver.ne...d.php?t=4680&page=1&pp=20

Deze batterij kost $ 39,95 excl. shipping, is getest op een iHP en werkt.
Opmerkingen:
- deze batterij is aan de dikke kant. Hij past, maar bij het sluiten van de iHP moet enige druk uitgevoerd worden.
- De batterij is minder intensief getest dan de eerste optie. Dan denken we aan constante energie output en warmte etc.
- De connectie van deze batterij is gemaakt voor een Ipod, wil de batterij werken in een iHP dan moet de bedrading in de connectie plug worden omgewisseld.

Ik persoonlijk wacht nog tot mijn garantie verlopen is, of op het moment dat ik mijn garantie recht verspil door de Rockbox firmware naar mijn speler te laden. Ik hoop dan toch wel een 1.900 mAh batterij via iriver@lounge te kunnen bemachtigen.

Ik hoop dat ik de dag mee mag maken dat mijn iriver 30 uur draait op de schitterende Rockbox firmware met een capaciteit van 60 GB:

- Gapless
- OTF playlist
- opname van FM
- misschien zelfs wel opname mogelijkheden zonder problemen.
- Al het moois dat wel al hebben.

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:59:
Ik persoonlijk wacht nog tot mijn garantie verlopen is, of op het moment dat ik mijn garantie recht verspil door de Rockbox firmware naar mijn speler te laden. Ik hoop dan toch wel een 1.900 mAh batterij via iriver@lounge te kunnen bemachtigen.
Dat moet je nog wel even wachten want volgens mij hebben wij Nederlanders 2 jaar garantie op dat ding i.t.t. de Amerikanen die maar 1 jaar hebben.

Ik zou die rockbox firmware ook echt niet op mijn H140 zetten als er geen weg terug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Zo'n batterij klinkt idd goed! Maar kan ik als knakker met twee linkerhanden zo'n ding wel vervangen? Helaas heb ik 2 jaar garantie dus wordt het een moeilijke beslissing. Ik wacht sowieso tot de 1900 variant. Deze werken toch wel op een 140?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Dat moet je nog wel even wachten want volgens mij hebben wij Nederlanders 2 jaar garantie op dat ding i.t.t. de Amerikanen die maar 1 jaar hebben.

Ik zou die rockbox firmware ook echt niet op mijn H140 zetten als er geen weg terug was.
Ik kijk al zo lang uit naar gapless playback, dat ik zodra het gereleased is en het gapless playback ondersteunt de rockbox firmware zal installeren. Waarschijnlijk zullen de mensen van rockbox het wel mogelijk maken de oude frimware terug te zetten, maarja als je speler geen kick meer geeft en de rockbox firmware staat er op... dan zit je met een probleem. Ik ben bereid dat risico te nemen.

m.b.t de batterij geldt natuurlijk ook.. alles is te herstellen. Als je een andere batterij er in kan zetten, kan je ook de oude weer terug zetten m.b.t. de garantie. Niemand hoeft te weten dat je de batterij hebt vervangen.

Het schijnt erg makkelijk te zijn de iHP, zonder enige sporen achter te laten, open te maken. Je kan makkelijk bij de batterij die met een plugje makkelijk te verwijderen is. Geen probleem dus lijkt mij.
Zie voor een handleiding:

http://www.iriverlounge.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik nou alles wel zo'n beetje gelezen over de H120, de Apple en de Zen touch, maar het lijkt alsof er over alledrie wel het een en ander te zeiken valt. Aangezien ik altijd het beste wil, maar eigenlijk compleet nieuw ben wat mp3 spelers betreft heb ik maar 1 vraag, is de H120 nou z'n geld waard of niet? Mij lijkt ie beter dan die andere twee, alleen al omdat je er meer mee kan, maar als al het commentaar van de afgelopen 17 pagina's nou echt storend is, moet ik me misschien bedenken. Al vind ik de Zen te breed en de Apple te populair...
Dus, ondanks alle dingen die er (nog) niet goed aan zijn, is dit een goeie koop? De 320 ligt vooralsnog boven mijn budget, helaas, dus die valt af. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 11:58
Ik denk dat de mensen die waarde hechten aan de features van de iRiver zeer tevreden zijn. Ik wil hem zelf gaan gebruiken om in combinatie met een goede microfoon en mixer gitaarspel op te nemen, en dan zijn alle in/uitgangen zowel analoog als optisch ideaal. Geluidskwaliteit is perfect (icm EX71 dopjes), codec ondersteuning is prima. Bediening is ff wennen maar naderhand zeker goed.

Redenen om toch voor een iPod te kiezen zouden kunnen zijn:
- Betere integratie met je computer door iTunes. Dit heeft weer tot nadeel dat je iTunes ook echt nodig hebt om de features van de speler volledig te kunnen gebruiken. Die afhankelijkheid vond ik persoonlijk wat minder.
- Betere playlist-support. Dit mis ik wel een beetje op de iHP, on-the-fly playlists. Zou echter eraan moeten komen.
- Betere navigatie. Qua bedieningsgemak kun je Apple niet overtreffen, en dat geldt niet alleen voor hun muziekspelers.
- Looks, is echter volslagen nutteloos omdat het ding toch altijd in je broekzak zit en mensen die alleen maar patsen worden toch niet gewaardeerd in de maatschappij :P

Ik ken de Creative niet zo goed, ik kan me geen voordelen bedenken die hij tegenover de iHP heeft. Geloof dat de batterij het iets langer doet, maar zoals je hierboven kunt lezen is de iHP batterij ook prima en kun je later eventueel zelfs uitbreiden naar een batterij van 30 uur.

Daarbovenop komt de open-source Rockbox firmware eraan en dat opent weer een heel nieuw scala aan mogelijkheden voor de iHP. De kans dat dergelijke firmware ooit voor een iPod / Creative komt lijkt me klein.

Tenslotte: De remote van de iRiver roelt!! iPod en Creative hebben er geen standaard.

Met andere woorden, als ik opnieuw mocht kiezen zou ik zeker de iRiver weer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:45:
Volgens mij heb ik nou alles wel zo'n beetje gelezen over de H120, de Apple en de Zen touch, maar het lijkt alsof er over alledrie wel het een en ander te zeiken valt. ...
Elke speler heeft zijn eigen voor- en nadelen. De doorslaggevende redenen voor mij om de iRiver te kiezen ipv de iPod:

* Geen flauwekul software om de muziek erop te zetten (en dus geen DRM mogelijk)
* Optische uitgang (de ingang gebruik ik bijna nooit)
* De fantastische afstandbediening

Maar je mist inderdaad de 'hipheidsfactor' van de iPod, je kunt erop rekenen dat iedereen die je trots je speler laat zien gaat vragen waarom je geen 'echte' iPod hebt gekocht. Dan sta je met je mond vol tanden, want normale mensen begrijpen dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 11:24:
Ik heb mijn clip er helemaal afgehaald omdat ik hem op mijn dashboard wil bevestigen. Zat idd ook vastgeschroefd.
Xenna, nu weet ik niet of je hem nog nodig hebt en het kan een beetje raar overkomen, maar is er misschien een mogelijkheid dat ik dat clipje van je remote kan overnemen sinds je hem niet gebruikt?

Mijn clipje is helaas overleden / gebroken, dus vandaar deze wat rare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 09 oktober 2004 @ 20:19:
Xenna, nu weet ik niet of je hem nog nodig hebt en het kan een beetje raar overkomen, maar is er misschien een mogelijkheid dat ik dat clipje van je remote kan overnemen sinds je hem niet gebruikt?

Mijn clipje is helaas overleden / gebroken, dus vandaar deze wat rare vraag.
Ik snap het en ik had het even overwogen toen je er over schreef, maar ik hou hem toch liever zelf voor het geval ik de speler nog eens doorverkoop.

Maar geen nood: Je kunt hier voor 38 EUR gewoon een nieuwe remote bestellen:

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=65

Ik zie nu ook dat dezelfde zaak auto opladers verkoopt voor 20 EUR (die waren eerder niet verkrijgbaar in Nederland):

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=202

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 21:18:
[...]

Ik snap het en ik had het even overwogen toen je er over schreef, maar ik hou hem toch liever zelf voor het geval ik de speler nog eens doorverkoop.

Maar geen nood: Je kunt hier voor 38 EUR gewoon een nieuwe remote bestellen:

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=65

Ik zie nu ook dat dezelfde zaak auto opladers verkoopt voor 20 EUR (die waren eerder niet verkrijgbaar in Nederland):

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=202
Nee oke, ik begrijp je volkomen. Ik heb inderdaad die website gezien (schijnt tevens de enige website te zijn waar ze die remote controls uberhaupt verkopen), maar er staat een "?"-teken voor de status van het product. Klinkt heel erg als, ja we bestellen hem wel vanuit Amerika en de levertijd is niet aan te geven.

Maar goed, in ieder geval bedankt voor het erop wijzen van de website. Ik moet er voorlopig maar mee leven, 38 euro is geen goedkoop grapje voor zo'n ding. En al helemaal niet als je nagaat dat 't me eigenlijk om het clipje ging :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:42:
Heb zwarte iskin voor mn Iriver besteld! Ben benieuwd wanneer ie binnen komt :P

[afbeelding]
Er staat op de iskin site dat hij voor de H1x0 serie is, maar de H140 is iets dikker dan de H120. Weet je of hij daar ook mooi omheen past?

[edit] wel lezen natuurlijk... je kan bij het bestellen kiezen voor size A of B. A is voor H100, H110, H115 en H120; B is voor de H140 :)

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 10-10-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 10 oktober 2004 @ 10:50:
[...]

Er staat op de iskin site dat hij voor de H1x0 serie is, maar de H140 is iets dikker dan de H120. Weet je of hij daar ook mooi omheen past?

[edit] wel lezen natuurlijk... je kan bij het bestellen kiezen voor size A of B. A is voor H100, H110, H115 en H120; B is voor de H140 :)
welke heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik wil ook graag een Iskin hebben, heb alleen geen creditcard of iets dergelijks. Iemand die binnenkort ook een iskin gaat halen?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb er nog geeneen besteld, maar ik heb een H140, dus ik moet de B grootte hebben. Als er nog een paar mensen zijn die hem hebben willen kunnen we misschien transportkosten delen?
Ik heb ze totnutoe alleen nog maar bij iskin.com gezien; weet iemand of een nederlandse (web)shop ze ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Zo'n iskin voor m'n iriver lijkt me ook wel wat, alleen hij wordt dan wel echt een stuk dikker :/ :

Afbeeldingslocatie: http://www.misticriver.net/photos/albums/iskin/normal_P1010021.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem nu altijd in het origele hoesje zitten, maar die sluit niet zo goed af als die van de H120, en zeker niet zoals een iSkin. Vergeleken met het hoesje zal het ws wel meevallen, en die clip is verwijderbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Bij nader inzien ga ik er toch maar niet 1 bestellen. Hij wordt dan idd best wel dik en ik gebruik nu ook nooit het hoesje. Als je later nog eens de behuizing kan vervangen dan doe ik dat misschien wel. Eentje die helemaal zilverkleurig is of zwart ofzo :)

Ik heb btw volgens mij een bug gevonden(!). Wanneer je hem aanzet en gewoon gaat afspelen, is het geluid een beetje gedempt. Dit valt niet op omdat het altijd zo klinkt. Pas als je ff 3x snel op de knop A-B hebt gedrukt komt het geluid volledig tot z'n recht. De bass wordt dan harder en de treble ook duidelijker hoorbaar. Je kunt dit ook bereiken door in het menu naar Sound te gaan, en dan naar Sound Balance (zonder iets te veranderen, alleen hierheen gaan is al voldoende). Maar 3x op A-B drukken gaat sneller natuurlijk en hoor je het gelijk :)

Zodra je weer een knop gebruik, zoals pauze of volgende nummer, dan wordt het geluid weer een beetje gedempt. Als je daarna weer 3x snel op A-B drukt is het geluid weer voller. Tenminste, dit is bij mij het geval. Ik gebruik de Sony MDR-EX71 dopjes en de laatste firmware.

Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 11-10-2004 13:12 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik merk helemaal niets. Het blijft gewoon het zelfde. Zowel met het A-B knopje als via Sound Balance. Ik heb trouwens een H120 ver1.40E met EX71.

De iSkin valt mij eigenlijk ook wat tegen qua dikte. Ik ben al vrij snel gebruikt met het gebruiken van het bijgeleverde hoesje omdat het de hele speler net zo dik maakte als de joystick. De iSkin leek me dus wel een uitkomst. Mij speler ziet er, zoals ik al gepost had, niet bepaald gaaf meer uit...
Maar even afwachten tot de eerste hem hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Payne schreef op 11 oktober 2004 @ 13:10:
Bij nader inzien ga ik er toch maar niet 1 bestellen. Hij wordt dan idd best wel dik en ik gebruik nu ook nooit het hoesje. Als je later nog eens de behuizing kan vervangen dan doe ik dat misschien wel. Eentje die helemaal zilverkleurig is of zwart ofzo :)

Ik heb btw volgens mij een bug gevonden(!). Wanneer je hem aanzet en gewoon gaat afspelen, is het geluid een beetje gedempt. Dit valt niet op omdat het altijd zo klinkt. Pas als je ff 3x snel op de knop A-B hebt gedrukt komt het geluid volledig tot z'n recht. De bass wordt dan harder en de treble ook duidelijker hoorbaar. Je kunt dit ook bereiken door in het menu naar Sound te gaan, en dan naar Sound Balance (zonder iets te veranderen, alleen hierheen gaan is al voldoende). Maar 3x op A-B drukken gaat sneller natuurlijk en hoor je het gelijk :)

Zodra je weer een knop gebruik, zoals pauze of volgende nummer, dan wordt het geluid weer een beetje gedempt. Als je daarna weer 3x snel op A-B drukt is het geluid weer voller. Tenminste, dit is bij mij het geval. Ik gebruik de Sony MDR-EX71 dopjes en de laatste firmware.

Zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben?
Hahaa, ik dacht van, laat ik het maar niet posten; het zal wel paranoia overkomen. Maar als je het zo beschrijft is het dus precies wat ik zelf ook geconstateerd heb, inderdaad zachtere volume output ("gedempt" is hier wellicht niet het goede woord). De tip van 3x A-B kende ik niet, mooi snel alternatief dan naar dat Sound Balance te gaan.

Deze bug zat er met de 1.40E firmware in en was duidelijk te horen, met de huidige 1.60E firmware merk ik het ook nog steeds, echter in veel mindere mate (denk ik).
Dit heb ik zelf niet gemerkt, dus dat het weer gebeurt bij het gebruik van knoppen. Maar goed, iRiver nu kennende betreffende firmware zal dit vast niet snel worden opgelost (excuses, maar 't is gewoon "reality", we hebben het zelf helaas mogen constateren) :P. Desalnietemin ben ik nog altijd blij dat ik voor de H140 heb gekozen! :*).

edit:
Momenteel gebruik ik mijn Sennheiser PX-200's met dus de H140.

[ Voor 3% gewijzigd door InsjaHH op 11-10-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weet iemand trouwens wat de standaard doppen van de H140 zijn? Op de pagina van MMPort staat 'Sennheiser made', maar geen typenr. Ze lijken wel verdacht veel op de MX400rc, maar zijn volgens mij net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 11 oktober 2004 @ 14:41:
Weet iemand trouwens wat de standaard doppen van de H140 zijn? Op de pagina van MMPort staat 'Sennheiser made', maar geen typenr. Ze lijken wel verdacht veel op de MX400rc, maar zijn volgens mij net iets anders.
Holland Global (H120)

Onder het kopje: "In de doos":
"Stereo oor telefoon (iRiver Cresyn)"

edit: hoewel:

MP3 man (H120)

"Stereo iRiver koptelefoon"

MMPORT (H120)

"Hoogwaardige koptelefoontjes (Made by Sennheiser)"

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Mijn IHP120 liep dit weekend vast, iedere keer als ik hem resette bleef hij hangen op het schermpje: checking files ofzo, batterij leeg laten gaan, opladen, daarna deed ie het weer, vanmorgen: weer vastloper :( Maar nu trucje gevonden: zet de speler op hold, reset hem, speler gaat uit, zet hem weer aan, en hij doet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13
gwystyl schreef op 11 oktober 2004 @ 14:41:
Volgens mij is het de MX300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bij mijn h140 zaten ook mx300 dopjes.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

fixxx schreef op 12 oktober 2004 @ 10:30:
Mijn IHP120 liep dit weekend vast, iedere keer als ik hem resette bleef hij hangen op het schermpje: checking files ofzo, batterij leeg laten gaan, opladen, daarna deed ie het weer, vanmorgen: weer vastloper :( Maar nu trucje gevonden: zet de speler op hold, reset hem, speler gaat uit, zet hem weer aan, en hij doet het weer!
Ah gelukkig, ik ben niet de enige. Bij mij deed hij dat ook. Telkens resetten maar nee hoor, hij bleef iedere keer hangen op "Checking File System". Heel zorgwekkend natuurlijk maar toen kwam bij mij ineens een idee op, wat jij ook al had bedacht: speler op hold zetten, resetten, speler gaat uit na te kennen hebben gegeven dat het ding op hold staat, speler weer aanzetten en dan is het klaar.

Eerst deed ik bovenstaande handeling om te voorkomen dat hij "eeuwig" op het laden scherm zou blijven staan (harde schijf blijft wel draaien en tja, dat zou lullig zijn als ie dan crasht door schokken). Maar ja, ik wilde onderweg naar huis toch wel wat muziek hebben :). Dus ik toch maar weer aanzetten en toen deed hij het weer. Ik slaakte een zucht van opluchting. Ik was al bang dat ik hem terug moest gaan sturen... Waar ik niet al te beste ervaringen mee heb.

Oh btw, de oordopjes die erbij geleverd worden zijn gemodificeerde Sennheiser MX300 oordopjes. Niet de echte, want die zijn heel anders. Ik vind het koord alleen wel veel te kort, van de bijgeleverde dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
in korea wonen allemaal kleine mensen, zal wel precies de goede koort lengte voor hun zijn ;-)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Even een andere vraag, sinds enige tijd ga ik regelmatig hardlopen, maar zou ik hiervoor mijn H120 mee kunnen nemen, ondervind de harde schijf hier last van?

Zijn er al mensen die dit regelmatig doen?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat gaat denk ik niet echt goed werken. Als ik moet rennen voor een trein bv dan heeft ie daar best veel moeite mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Huh? Ik gebruik m altijd met crosstrainers en dat soort meuk, nog nooit overgeslagen! En hij zit altijd in m'n broekzak. Als ie bij jou wel overslaat is 't misschien een idee om 'm rond je middel te hangen, of op een ander gedeelte wat weinig heen en weer beweegt. Om je nek als je er nog steeds mee wilt patsen :P
Ik heb trouwens een 140, misschien dat een 120 gevoeliger is voor overslaan?

[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 14-10-2004 16:04 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop er ook altijd mee op de loopband, nergens geen problemen mee. Nog nooit overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op 14 oktober 2004 @ 13:40:
Even een andere vraag, sinds enige tijd ga ik regelmatig hardlopen, maar zou ik hiervoor mijn H120 mee kunnen nemen, ondervind de harde schijf hier last van?

Zijn er al mensen die dit regelmatig doen?
Rustig lopen: geen probleem
semi hard lopen: soms duurt het ff voordat liedje is ingeladen
hard lopen: problemen met inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Gaat de harde schijf daar niet kapot van dan? :?
Dat vermoeden had ik namelijk.. Als ik moet rennen om de trein te halen zet ik m meestal ff uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Dat is waar ik ook bang voor ben, wil de harde schijf natuurlijk niet beschadigen op een loopband kun je hem wellicht nog ergens anders neerleggen of heb je hem dan ook in je broek zitten.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op 14 oktober 2004 @ 18:20:
Dat is waar ik ook bang voor ben, wil de harde schijf natuurlijk niet beschadigen op een loopband kun je hem wellicht nog ergens anders neerleggen of heb je hem dan ook in je broek zitten.
Ik heb hem altijd in mijn hand als ik op de loopband loop, heb nergens geen problemen mee ook niet met inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeen hardeschijf hoort toch in rusttoestand (niet aan het lezen) van een hoogte van 20 meter kunnen vallen. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen. Het is ook maar een rechthoekig ding met een schijfje. Kan wel een tikkie hebben zou ik denken.
Echter, als de HD aan het lezen is, kan een val van een half metertje al fataal zijn. Tenminste, dat is bij velen iPod's gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar als een H120 een flinke klap krijgt als ie aan het lezen is, trekt de leeskop dan een spoor?
btw: weet iemand of die rockbox firmware al af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockbox is nog ver verwijderd van een werkende firmware.
Ze hebben de Ihp wel aangesloten aan de BDM interface. Ze hebben echter maar 1 exemplaar van de Ihp, er is dus maar 1 iemand die echt met de hardware aan de slag is. Ze kunnen al wel het een en ander aansturen en ze hopen eind dit jaar een eerste basis firmware te hebben zodat die verder ingevuld kan worden en er gedebugt kan worden door iedereen die bereid is het spul op de iHP te draaien.
Dit is dus nog geen volledige functionele firmware. Dit duurt nog wel ff.

Er zijn een aantal mensen de bestaande rockbox firmware iHP compatible te maken voorzover dit mogelijk is.
Er zit trage doch zekere vooruitgang in. Laten we hopen dat het wat wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oiz

Ik heb mn mp3 vrijdag ontvangen. :) :) :) :) ihp120(zwartttt) (V1.60e)
staat ondertussen al voor 3/4vol (ook software) (had al mn cd's al geript)

maar wanneer ik een mixcd beluister (redelijk veel dus) dan is het irritant dat ie een korte stilte weergeeft tussen huidige & het volgende nummer.

die GAP-dinges om stiltes te knippen staat al aan en als ik in winamp afspeel dan doet ie het acceptabel.
is dit normaal ??

Groetz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn iskin is momenteel in Keulen :P, dus ik verwacht hem komende week. Zal wat foto's plaatsen als ik hem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enja, hoe zit het juist met de tollerantie van gsm's in de buurt (zelfde broekzak)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het is geen gapless speler, dus de pauzes zijn normaal. Alleen de Rio Karma kan het. De laatste versie van iRiver's firmware is een mooie flop, kortom de gaatjes blijven. Je kan je CD's dus het best naar enkele MP3's rippen...

GSM's zullen niet meer problemen opleveren dan extra karssen op het beeldscherm. GSM straling is al lang niet zo sterk meer en de inhoud van je H120 is netjes afgeschermd. (Ik doe ze beide in een anders zak; de krassen zijn niet mooi en je broekzak wordt zo vol... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 12:58:
....een mooi Rockbox firmware verhaal....
Hoe kom je aan die wijsheid? Hebben ze een site ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 18 oktober 2004 @ 00:05:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Hebben ze een site ofzo?
www.rockbox.org

er is een iriverport wiki, met een hele hoop info
en er is een iriver onderdeel op hun forum.
De wiki wordt voornamelijk gebruikt door de mensen die aan het project werken en is dus geen "state of progress" overzicht.
de meeste info over vooruitgang is te halen uit het forum of de chat sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu die zwarte iskin, ben er erg tevreden over. Ziet er mooi uit, bescherming voor schermpje, gewoon top!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/iskin.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Kan je een foto maken van de zijkant? Ik wil wel eens weten hoeveel dikker hij ervan wordt. Die voorkant ziet er trouwens erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm jah, hij wordt een klein beetje dikker, maar minder dik dan het leren hoesje. Voor mn gevoel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 12:10
hey, met die iSkin ziet hij er idd ook erg mooi uit maar waar heb je hem besteld en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
@ Yalhambra, Ziet er mooi uit zo helemaal zwart.
Kan je nog alle knoppen goed gebruiken zonder dat je heel hard moet drukken of met het topje van je vinger ergens moet prutsen?
En zou je idd misschien nog een foto kunnen maken uit een andere perspectief? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is erg lastig foto's maken omdat alles zo zwart is :P Het knoppen indrukken gaat nog steeds even makkelijk, misschien zelfs nog wel makkelijker :P Alleen het hold knopje is nu wel wat diep verzonken, waardoor die iets minder makkelijk te bereiken is, maarja, die knop gebruik je niet zo heel veel achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mijn onlangs aangeschafte ihp 120 laat de aluminium verf los, hij ziet er nu al niet meer uit, is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Hèhè, een lotgenoot! Ik dacht dat ik de enige was...

DeeD2k2 in [mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 21:36:
Van mijn onlangs aangeschafte ihp 120 laat de aluminium verf los, hij ziet er nu al niet meer uit, is dit normaal.
[betweet-mode]
Zo zie je maar, het hoesje zit er niet voor niets bij :o
[/betweet-mode]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik dacht een keer dat er viezigheid opzat, probeerde ik het eraf te krabben, krabte ik de lak eraf :/ Ik heb nu ook 1 zo'n zwart streepje erop, wel balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Hey,

Een tijd geleden bedacht ik mij ineens: het is een Jukebox, right? Niet meer dan een printplaatje, een harde schijf met veeel muziek en een display. Het enige verschil met een gewone 1,8"hdd in je handen hebben is dat dit apparaat je de mogelijkheid geeft de muziek die erop staat ook daadwerkelijk af te spelen.
Geweldig natuurlijk, maar je mogelijkheden worden dus beperkt door de software die erop staat die het zooitje bestuurt. Nu draai ik nog wel eens wat muziek op feestjes enzo (niets professioneels met draaitafels of zelfs maar winamp met een crossfade pluginnetje) en dus gewoon m'n iHP in de AUX-in steken en afspelen maar.
Wat ik wel heb zitten denken is: zou een crossfade mogelijkheid niet iets zijn voor zo'n jukebox? Ik denk dat velen dat wel zouden zien zitten. Ik zou erg verbaasd zijn als blijkt dat dat technisch gezien niet mogelijk is aangezien er genoeg buffer in zit (10MB) en OGG is ook geen kleintje om te decoderen dus de cpu kracht om 2 nummers te crossfaden zou ook niet zo'n big deal moeten zijn, toch?
Ik zou dat graag als feature zien omdat dat net weer iets meer dat party-effect geeft dan dat een nummer eerst helemaal uit-fade voordat de volgende weer begint.

Hoe denken jullie hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 19 oktober 2004 @ 23:58:
Ik dacht een keer dat er viezigheid opzat, probeerde ik het eraf te krabben, krabte ik de lak eraf :/ Ik heb nu ook 1 zo'n zwart streepje erop, wel balen :(
Moet je ook zon iskin kopen, ziet ie er weer als nieuw uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:07:
[...]

Moet je ook zon iskin kopen, ziet ie er weer als nieuw uit :P
Waar kan je die bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@Acolyte
Misschien zou hij het kunnen, misschien niet. Ik weet wel dat de Rio Karma het kan (Had je toch die moeten kopen. :P ) Ja, voor een aantal kan het een leuke optie zijn. Ik zou hem alleen niet gebruiken. Ik begin me namelijk al snel te ergeren als muziek slecht "gemixed" is. En dat gebeurt vrij snel met een crossfader. (Ik kan het zelf trouwens ook niet...)
Volgens past jou post mee thuis op een request forum van iRiver. Wij kunnen namelijk niet veel meer zeggen dan "lijkt me leuk" of "lijkt me niks". Ik heb alleen het vermoeden dat iRiver niet zo snel meer aan een firmware zal beginnen en als ze het doe, zullen ze geen vooruitstrevende opties, zoals deze, beloven. De tijd zal het leren. En wacht ook de Rockbox firmware eens af. Daar kunnen ze ook nog wel wat leuke dingen in petto hebben...

@GFM
Op iSkin.com.

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-10-2004 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 21:36:
hier ook :'( :'( :'( :'( :'( Volgens mij is het gewoon normaal :(

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

@DeeD2k2
Ja, dat was eiglijk exact de bedoeling ook :). Kijken hoe anderen erover denken. Ik weet ook wel dat mijn post beter thuis hoort op een iRiver requestforum en ik weet dat ook dat niet veel nut zal hebben sinds iRiver niet eens gapless playback kan realiseren.

Over wat je zegt dat je je snel gaat ergeren aan slecht gemixte liedjes: kan ik het mee eens zijn, zij het niet dat ik voor Winamp toch een set erg goede XFade plugins heb die hun werk erg goed doen. Die kijken een deel ook naar het tempo, geluidsniveau en eindritueel (instant stop, silent fadeout, etc).

@roelieboelie
Gebruik dan ook het hoesje wat erbij zit! Het mag dan spuuglelijk zijn, beschermen doet ie als de beste. Ik had hem een keer laten stuiteren midden op het CS in Groningen (had gewone oordopjes mee ipv ook die afstandsbediening, dus veel minder stevig vast). Zonder dat hoesje betwijfel ik of hij er zonder schade uit was gekomen. Nu wel tenminste :).

Tegenwoordig zweer ik bij hoesjes, ze hebben bewezen serieus de levensduur van dit soort spul te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik heb ervaren dat-ie er dan niet zonder schade vanaf komt. Er zit nu een lelijke plek op het chroom... :X Ik was wel blij dat ik het verlengsnoer van m'n EX71 niet gebruikt had. Dan was de van niet gebroken en vrees ik dat ik voor de derde keer één had kunnen kopen.
Tegenwoordig heb ik hem dan ook altijd in een broekzak (toen in het borstzakje van m'n dienstkleding). Maar, zonder hoesje. Dan ligt-ie beter in de hand en heb je je zakken niet meteen zo vol. En die schade, ach, het was toch al geen mooi ding en het zit in je broekzak...
offtopic:
Cool! Nog een Groninger met een iRiver :P
Welke plug-in is dat trouwens? Of heet die Xfade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:17:
Ik heb ervaren dat-ie er dan niet zonder schade vanaf komt. Er zit nu een lelijke plek op het chroom... :X Ik was wel blij dat ik het verlengsnoer van m'n EX71 niet gebruikt had. Dan was de van niet gebroken en vrees ik dat ik voor de derde keer één had kunnen kopen.
[...]
offtopic:
Cool! Nog een Groninger met een iRiver :P
Welke plug-in is dat trouwens? Of heet die Xfade?
Gebruik je dan wel het hoesje? Ik geef toe dat de speler er aanzienlijk dikker van wordt maar ja, bescherming gaat boven formaat vind ik. €400+ vind ik een behoorlijk bedrag en het zou lullig zijn als zoiets duurs om het leven komt door laksheid van de gebruiker (lees: niet de middelen gebruiken die je tot je beschikking hebt).
Apparatuur slijt ook sneller wanneer het rechtsstreeks schuurt met sleutels, spijkerstof of nja gewoon ergens in zonder beschermend hoesje. Mijne ziet er dan ook nog steeds piekfijn uit. Hoe anders is dat bij mijn Minidisc: de hoeken en de knoppen zijn helemaal afgebladdert. Gewoon de tekens van gebruik natuurlijk maar had ik nou maar het leren (eigenlijk best mooie) hoesje gebruikt ter bescherming.

offtopic:
XFade is inderdaad 1tje daarvan maar die vind ik persoonlijk maar goedkoop. Die kijkt nergens naar, laat 1e nummer outfaden en de 2e gewoon infaden en that's it.
Nee, de beste is nog wel SqrSoft Advanced Crossfading v1.75. Ondanks dat de naam doet vermoeden dat het uitsluitend commercieel is is het tegendeel waar: het is in princiepe gratis, wanneer je om de 5 x gebruiken een browser window kunt dulden waarin je wordt aanbevolen een licentie te kopen. Ff zoeken op www.winamp.com, hij staat er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Nee, doe ik niet. (Staat trouwens ook in het stukje dat je weggeknipt hebt.) Ik heb hem altijd "alleen" in mijn (linker) broekzak zitten. Geen sleutels, telefoon o.i.d. Het enige dat beschadigd is, is de lichte verf. Vooral bij de hold- en onder de record-knop. Zie ook de foto's op pagina 16 (bij 25 posts per pagina). De streepjescode stikker is er trouwens al afgeweekt (door zweten). Maar op het beeldscherm en het plastic eromheen zitten geen krasjes en op de chromen randen nauwelijks. Zakken zijn tegenwoordig van "gewone" stof, dat scheelt een hoop.
Iedereen heeft nou eenmaal een eigen evenwicht gevonden tussen 'bescherming en formaat'. Daarom hoopte ik dat de iSkin qua formaat mee zou vallen. Dat doet-ie helaas niet...

offtopic:
Bedankt, ik zal hem eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:54:
Nee, doe ik niet. (Staat trouwens ook in het stukje dat je weggeknipt hebt.) Ik heb hem altijd "alleen" in mijn (linker) broekzak zitten. Geen sleutels, telefoon o.i.d. Het enige dat beschadigd is, is de lichte verf. Vooral bij de hold- en onder de record-knop. Zie ook de foto's op pagina 16 (bij 25 posts per pagina). De streepjescode stikker is er trouwens al afgeweekt (door zweten). Maar op het beeldscherm en het plastic eromheen zitten geen krasjes en op de chromen randen nauwelijks. Zakken zijn tegenwoordig van "gewone" stof, dat scheelt een hoop.
Iedereen heeft nou eenmaal een eigen evenwicht gevonden tussen 'bescherming en formaat'. Daarom hoopte ik dat de iSkin qua formaat mee zou vallen. Dat doet-ie helaas niet...

offtopic:
Bedankt, ik zal hem eens proberen...
heb je de iskin in het echt gezien? ik vind het wel meevallen hoeveel dikker ie wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Wel jammer dat de verzendkosten zo ontzettend hoog zijn.. Ze zijn al niet zo goedkoop, en met die verzendkosten erbij worden ze dan wel erg duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 20 oktober 2004 @ 15:18:
Wel jammer dat de verzendkosten zo ontzettend hoog zijn.. Ze zijn al niet zo goedkoop, en met die verzendkosten erbij worden ze dan wel erg duur..
maar de dollar koers is momenteel wel relax :) En eh, ik had het er wel voor over. Zou niet meer zonder kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 14:54:
Nee, doe ik niet. (Staat trouwens ook in het stukje dat je weggeknipt hebt.)
Klopt, ik had het wel gelezen maar weer vergeten :P. Domme mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:12:
heb je de iskin in het echt gezien? ik vind het wel meevallen hoeveel dikker ie wordt
Ik heb dit op een post van jou gebaseerd. Je hebt namelijk gezegd dat het "minder dik dan het leren hoesje" wordt. Dit vond ik wel zo gematigd dat het wat tegenviel.
Ook onderstaand plaatje maakte dat het wat tegenviel.
Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/images/iriver/title.jpg
Op het middelste plaatje zie je dat de joystick er niet uitsteekt. Dat was bij het leren hoesje ook zo, dus ik concludeer dat ze ongeveer even dik zijn.
Als het echt zo veel minder is, mag je het voor de grap wel eens opmeten. (Dan is allen de prijs nog een obstakel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Acolyte schreef op 20 oktober 2004 @ 12:37:

@roelieboelie
Gebruik dan ook het hoesje wat erbij zit! Het mag dan spuuglelijk zijn, beschermen doet ie als de beste. Ik had hem een keer laten stuiteren midden op het CS in Groningen (had gewone oordopjes mee ipv ook die afstandsbediening, dus veel minder stevig vast). Zonder dat hoesje betwijfel ik of hij er zonder schade uit was gekomen. Nu wel tenminste :).

Tegenwoordig zweer ik bij hoesjes, ze hebben bewezen serieus de levensduur van dit soort spul te verlengen.
dan zal ik jouw eens wat vertellen, dat hoesje is gewoon 100% niks.

Deze vakantie naar Italie gaan, IHp-120 natuurlijk mee! Mooi in het hoesjes zodat deze niet beschadigd. Nou, hij is juist door het hoesjes beschadigd!!!! Volgens mij kwam het omdat het daar nogal warm is. hoge temperatuur + IHp-120 in je zak = erg warm. Het binnenste van het hoesje is zeg maar gewoon gesmolten. De ihp kleefde aan mijn hoesje....dus vandaar dat bijna heel me IHP-120 kaal is geworden :(
klote hoesjes

als ik hem nu gewoon in me zak had gedaan...dan had ik mischein wat krassen erbij, maar dan zat er nog een beetje kleur op mijn ihp-120 B)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-10-2024

Cyril

it's all in my mind

Ik heb sinds een paar dagen ook een iskin hoesje. Ik heb ter vergelijking een aantal foto's geschoten:
klik
en ja, die iskin trekt nogal wat stof aan :(

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 20 oktober 2004 @ 17:43:
[...]
Ik heb dit op een post van jou gebaseerd. Je hebt namelijk gezegd dat het "minder dik dan het leren hoesje" wordt. Dit vond ik wel zo gematigd dat het wat tegenviel.
Ook onderstaand plaatje maakte dat het wat tegenviel.
[afbeelding]
Op het middelste plaatje zie je dat de joystick er niet uitsteekt. Dat was bij het leren hoesje ook zo, dus ik concludeer dat ze ongeveer even dik zijn.
Als het echt zo veel minder is, mag je het voor de grap wel eens opmeten. (Dan is allen de prijs nog een obstakel.)
Ik heb een hoesje met een kapje over het schermpje heen (allereerste versie), misschien is dat het verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Als ik naar de foto''s van Cyril kijk, dan is de Iskin echt wel VEEL dunner dan het orginele hoesjes wat erbij zit. en veel mooier :-)

* roelieboelie wil ook een Iskin

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ja idd met iSkin is ie mooi O+ en tenminste niet zo dik, bij mij is nu al het hele stikkertje met serienummer weggesleten :X en ik heb m pas een maand. Ook zitten er schaafplekken rond de hold knop en aan de andere kant onder de microfoon.

Ik wil wel een iskin maar ik en mn ouders hebben geen creditcard :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Afbeeldingslocatie: http://www.niorg.com/iriver/img_0266_klein.jpg

Dit is inderdaad een groot verschil... Hij wordt interessanter!
Of heb je liever niet dat ik hem hier zo neerzet, Cyril?

@ Yalhambra
Zijn er nu al meerdere versies dan?

@hellboy123
Zijn die verzendkosten niet over de totale bestelling? :7 Alleen blijft 29,99 Dollar vrij veel...

[ Voor 17% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-10-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
hellboy123 schreef op 20 oktober 2004 @ 19:31:

Ik wil wel een iskin maar ik en mn ouders hebben geen creditcard :'( |:(
ik heb zelf ook geen creditcard :-( en heb ook zeer veel interesse...iemand die wel een creditcard heeft en ook een iskin wil? kunnen we mee bestellen :P scheelt veel in de verzending 8)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Tip voor alle iRiver-gebruikers waarvan het serienummerstickertje aan de achterkant nog leesbaar is:
plak er een stukje doorzichtig plastic overheen zodat hij niet beschadigd raakt. Anders kan je fluiten naar je garantie als je serienummer niet meer leesbaar is op het stickertje. (of is dat inmiddels veranderd?)

@Roelieboelie: inkoopactie? :7

@ Foto iRiverhoesje vs. iSkin: Dit is wel een klein beetje een valse vergelijking want als je goed kijkt zie je dat het iriverhoesje "vliegt" boven de grond omdat hij nog leunt op die clip waarmee je hem om je riem kan doen.
Het verschil in dikte is dus wel iets minder als op de foto.

[ Voor 38% gewijzigd door Dude86 op 20-10-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
inkoop actie lijkt me opzich een goed plan;) nu alleen nog iemand vinden die intersse heeft EN een credit card :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dit weekend wel ff foto's maken met originele hoesje en met iskin en zonder en dan allemaal naast elkaar met iets als een cdhoesje zodat je dikte kunt vergelijken.

edit:
studenten kunnen bij postbank eerste jaar gratis credit card aanvragen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een hoofdtelefoon de Sennheiser PX 100 (open model) of de PX 200 (gesloten type) aan te schaffen voor gebruik op de IHP 120, is dit een goede keuze of zijn er betere alternatieven. Wie heeft ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
IA lijkt mij wel een goed idee, alleen kan ik hem zelf niet organiseren :-( Aangezien je natuurlijk een credit-card nodig moet hebben ;-)

Iemand die zich geroepen voelt om een IA of iets dergelijks te starten?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

roelieboelie schreef op 20 oktober 2004 @ 19:25:
Als ik naar de foto''s van Cyril kijk, dan is de Iskin echt wel VEEL dunner dan het orginele hoesjes wat erbij zit.
Ehm, als je ziet hoe weinig de joystick eruit steekt en dat vergelijkt met de originele hoes ... :? Die stick is al zo moeilijk te bedienen, met een hoesje er omheen is 't bij al helemaal op goed geluk mikken en klikken..
En die prijs alleen al .. 8)7 alles bij elkaar echt niet waard!
Dan maar een paar krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
YoG schreef op 21 oktober 2004 @ 11:13:
[...]

Ehm, als je ziet hoe weinig de joystick eruit steekt en dat vergelijkt met de originele hoes ... :? Die stick is al zo moeilijk te bedienen, met een hoesje er omheen is 't bij al helemaal op goed geluk mikken en klikken..
En die prijs alleen al .. 8)7 alles bij elkaar echt niet waard!
Dan maar een paar krasjes.
noujah dan denk jij er totaal anders over dan andere mensen, de meesten willen langer genieten van hun voortreffelijke mp3 speler en hebben er wat voor over om hem mooi te houden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

hellboy123 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:57:
[...]

noujah dan denk jij er totaal anders over dan andere mensen, de meesten willen langer genieten van hun voortreffelijke mp3 speler en hebben er wat voor over om hem mooi te houden :9~
Dan heb jij het over iets anders.. functionaliteit heeft bij mij toch een streepje voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Daar kan ik hem geen ongelijk in geven, want toen ik vroeger een iPod had, had ik ook een iSkin erbij gekocht, en dat was geen pretje om die 4 knoppen bovenaan het scrollwieltje in te drukken. Voorderest was het een prima ding, maar daar erger je je wel heel erg aan kan ik je vertellen. En dan is de pret er al snel af, ookal biedt hij zo'n goede bescherming.

Ik weet niet hoe het met deze iSkin zit, ik zou eigenlijk ook wel willen weten, of eigenlijk willen uitproberen, of het middelste scrollknopje nog makkelijk te bedienen is met de iSkin.
Als dat zo is, dan weet ik wel bijna zeker dat ik een iSkin wil :Y)

Edit: Ik probeer het nu een beetje na te bootsen hoe het voelt door er 2 cd's met het gat in het midden over het knopje heen te leggen, en dan kijken of het nog een beetje te bedienen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Dude86 op 21-10-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die zich vervelen of graag afgeleid zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kroes484/Pics/Schuin_voor.jpg

Check de link voor meer info en foto's!:
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=5191

Ik had nooit zo'n behoefte aan een dock, maar nu ik er een gemaakt heb gebruik ik hem met veel plezier. Niet dat het m'n leven heel veel makkelijker maakt, maar de iHP is nu in een hand omdraai verbonden met zowel de PC als een stroomvoorziening. (USB) Ik hoef niet meer opzoek naar de adapter, een vrij stopcontact, etc.

Met 2 schakelaars kunnen de verbindingen met de PC en/of de stroomvoorziening aan en uit gezet worden terwijl de iHP in de dock blijft staan.

Ik heb vaak genoeg mijn iHP op het randje van een bank, bureau, tafel, etc. gelegd omdat er een stopcontact in de buurt zat. Nu hoef ik niet meer te vrezen dat de iHP van een van de randjes valt. Veilig en stevig in een docking station.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
@ Mr_M_B: Really Cool! Ga die dingen op bestelling produceren, is vast vraag naar :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.