ja dat was ik nog vergeten.. ik hb de nieuwste 1.40 firmware op de speler staan
Hey
Ik ben op zoek naar een 20GB mp3speler, en mijn oog is op de iHP120 gevallen.
Ik heb geen zin/tijd om alle 3 delen van dit forum door te lezen, dus excuses als ik in herhaling val.
Ik zie op verschillende sites waar je hem kan kopen dan weer een zwarte, dan weer een bruin/grijze...Zijn er verschillende versies hiervan? Ik vind namelijk de zwarte veel mooier!
En ik neem aan dat de iHP120 nu gewoon H120 heet? (en is dat dan ook de oorzaak van het kleurverschil?)
Verder zie ik op de afstandsbediening soms een progress balkje, maar soms ook van die balkjes die op de muziek reageren (hardere muziek => langer balkje)
Kan je instellen wat je wilt zien tijdens het afspelen?
Ik heb geen zin/tijd om alle 3 delen van dit forum door te lezen, dus excuses als ik in herhaling val.
Ik zie op verschillende sites waar je hem kan kopen dan weer een zwarte, dan weer een bruin/grijze...Zijn er verschillende versies hiervan? Ik vind namelijk de zwarte veel mooier!
En ik neem aan dat de iHP120 nu gewoon H120 heet? (en is dat dan ook de oorzaak van het kleurverschil?)
Verder zie ik op de afstandsbediening soms een progress balkje, maar soms ook van die balkjes die op de muziek reageren (hardere muziek => langer balkje)
Verwijderd
Hier in nederland heb je alleen de grijze/zilveren, in de VS en misschien meer landen heb je ook de zwarte, maar die moet je dan importeren.eswa schreef op 31 augustus 2004 @ 13:31:
Hey
Ik heb alleen een progress balkje op mijn AB en zover ik weet kan je dat niet veranderen. Op de main unit heb je wel zo'n muziek reageer balkje en een progress balkje.
Je moet het knopje ingedrukt houden ipv telkens drukken dan krijg je shuffle en repeat functie.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 12:51:
hey mensen, ik heb ook net een ihp 120 gekocht en ben er ontzettend blij mee! ik heb meteen zo'n 10 cd's via windows media player naar de speler gekopieerd (allemaal WMA-bestanden) maar toen ik deze wilde afspelen deed hij dit niet! hij opent de bestanden wel maar skipt na 2 seconden over naar de volgende track (die doet het ook niet en zo gaat het door)
hij speelt trouwens niet de bestanden af maar is zeg maar 2 seconden aan het 'denken'.. weet iemand hier iets tegen/voor? Ik kan wel alles naar MP3 converten maar dat is ontzettend veel werk.
(de mp3tjes die op de speler staan speelt hij trouwens wel normaal af)
EN dan heb ik nog een probleem.. de shuffle- en repeatfuncties werken niet! Ik heb ze wel in het menu geselecteerd maar hij doet alleen 'D' en 'A-B repeat', hoe vaak ik ook op het A-B knopje druk!
Kan iemand me helpen?
Misschien de handleiding nog maar eens doorlezen ;-)
Hij is uit :
http://service.iriver.co....w.asp?idx=360&p_name=H120
http://www.misticriver.ne...BB2&file=viewtopic&t=3873
Versie 1.60
Edit: Maar Gapless werkt niet, Shuffle zou ook niet werken, OTF playlist zit er niet in en de update is niet voor de H100/110.
Edit 2: Pure rommel : Geen OTF playlist, geen real shuffle, "Gap delete" werkt niet of half ( Hakt het laatste stukje van een liedje af waarvan de speler denkt dat het stilte is ) Prima gedaan Iriver. Eerst een statement maken wat er allemaal in zou zitten en dat hij eind augustus zou uitkomen en nu dit.
http://service.iriver.co....w.asp?idx=360&p_name=H120
http://www.misticriver.ne...BB2&file=viewtopic&t=3873
Versie 1.60
Edit: Maar Gapless werkt niet, Shuffle zou ook niet werken, OTF playlist zit er niet in en de update is niet voor de H100/110.

Edit 2: Pure rommel : Geen OTF playlist, geen real shuffle, "Gap delete" werkt niet of half ( Hakt het laatste stukje van een liedje af waarvan de speler denkt dat het stilte is ) Prima gedaan Iriver. Eerst een statement maken wat er allemaal in zou zitten en dat hij eind augustus zou uitkomen en nu dit.
[ Voor 93% gewijzigd door Theebag op 31-08-2004 17:11 ]
hmmm wat dacht je van ff te wachten op de eu release?
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Enneh, ik heb een vergelijking gepost op Riovolution (iHP120 vs. Rio Karma)
(ok, ze zijn misschien partijdig, en zegge dak een Karma moet neme, maargoed)
En zonder daar verder opin te gaan, zei een gast
(ok, ze zijn misschien partijdig, en zegge dak een Karma moet neme, maargoed)
En zonder daar verder opin te gaan, zei een gast
De lange opstart tijd, hm, geen echte gapless, ok, zal wel...maar wat is er minder aan de equilizer?That depends. Do you need voice recording? A remote? Then get the iriver. Otherwise, the Karma has a better equalizer and menu system, as well as gapless playback. Also, the iriver has a ridiculously long startup time.
Verwijderd
dat heb ik 3 keer gedaan maar dat heb ik er niet uit begrepen.. maar bedankt:)svdvlist2 schreef op 31 augustus 2004 @ 14:46:
[...]
Je moet het knopje ingedrukt houden ipv telkens drukken dan krijg je shuffle en repeat functie.
Misschien de handleiding nog maar eens doorlezen ;-)
weet je trouwens ook iets voor het WMA probleem?
Voor nederlandse handleiding check:Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 18:28:
[...]
dat heb ik 3 keer gedaan maar dat heb ik er niet uit begrepen.. maar bedankt:)
weet je trouwens ook iets voor het WMA probleem?
http://www.iriver.com/sup...name=H120&word=&category=
Probeer eens een ander proggie om te rippen zoiets als CDex (gratis) http://www.cdex.n3.net/ maar erg goed, je kon ook in andere formaten rippen zoals ogg en mp3.
MS heeft af en toe z'n eigen willetje qua software ed en misschien hebben je wma's daar last van, en misschien staat de kopieerbeveiliging aan.
WMP9: extra --> opties --> muziek kopieren --> deactiveer 'muziek tegen kopieren beveiligen'. (volgens mij is dit een soort drm!!)
Kijk of het zo goed gaat met 1 van beide manieren
[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 31-08-2004 19:04 ]
Eswa,
Je kan de H140 kopen, die is zwart (kost je wat meer, maar je hebt wel 40GB) of je importeert de Amerikaanse H120 die is ook zwart. Dat heb ik gedaan, zwart is mooi
Ik hem door coolelectronics.nl laten importeren,ze hadden alleen slechte communicatie met hun filiaal in de VS waardoor het wel wat langer duurde....
Je kan de H140 kopen, die is zwart (kost je wat meer, maar je hebt wel 40GB) of je importeert de Amerikaanse H120 die is ook zwart. Dat heb ik gedaan, zwart is mooi
Ik hem door coolelectronics.nl laten importeren,ze hadden alleen slechte communicatie met hun filiaal in de VS waardoor het wel wat langer duurde....

Ohja, coolelectronics heeft hem idd int zwart! Kick ass! Die is egt ZO veel mooier dan de grijze, imho.
En wat zou er mis/minder goed kunnen zijn aan de equelizer? (er zit er toch gewoon eentje op met schuifbalkjes neem ik aan?)
En wat zou er mis/minder goed kunnen zijn aan de equelizer? (er zit er toch gewoon eentje op met schuifbalkjes neem ik aan?)
laat maar
[ Voor 97% gewijzigd door martijn.s op 31-08-2004 20:27 ]
Verwijderd
svdvlist2, bedankt voor je reactie. Jammer dat er verder niks aan te doen is.. ik zal het allemaal ff moeten converteren (veeel werk) aangezien het programma dat ik heb (db power amp) geen folders pakt, maar alleen audio file (ik moet dus elke map met muziek APART selecteren en converteren..
).. als je daar ook nog een oplossing voor zou hebben (een ander programma dat jij gebruikt ofzo) ben je helemaal een held
voortaan gebruik ik dat nieuwe proggie
erg handig!

voortaan gebruik ik dat nieuwe proggie
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 21:43 ]
Verwijderd
De nieuwe firmware 1.60 is uit!!!
Kijk op http://service.iriver.co....w.asp?idx=360&p_name=H120
Werkt tot nu toe goed.
Oh,ik dacht dat ik een primeur had maar het was al bekend zie ik.
Kijk op http://service.iriver.co....w.asp?idx=360&p_name=H120
Werkt tot nu toe goed.
Oh,ik dacht dat ik een primeur had maar het was al bekend zie ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 22:29 ]
Verwijderd
Echt...eswa schreef op 31 augustus 2004 @ 20:16:
Ohja, coolelectronics heeft hem idd int zwart! Kick ass! Die is egt ZO veel mooier dan de grijze, imho.
Zwart is inderdaad mooier, ik heb een H140 en m'n collega heeft een H120 en ik vind de mijne ook veel mooier. Tenminste als ik hem uit het lelijke bruine tasje haal, wat niet vaak voorkomt... ;-)
Equalizer...En wat zou er mis/minder goed kunnen zijn aan de equelizer? (er zit er toch gewoon eentje op met schuifbalkjes neem ik aan?)
Nee, er zit geen equalizer op met balkjes, alleen een aantal presets. Sommige van de presets kun je een beetje aanpassen. Ik vind de equalizer settings trouwens niet slecht.
Je kan met CDex ook files als wma converteren naar bijv mp3.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:42:
svdvlist2, bedankt voor je reactie. Jammer dat er verder niks aan te doen is.. ik zal het allemaal ff moeten converteren (veeel werk) aangezien het programma dat ik heb (db power amp) geen folders pakt, maar alleen audio file (ik moet dus elke map met muziek APART selecteren en converteren..).. als je daar ook nog een oplossing voor zou hebben (een ander programma dat jij gebruikt ofzo) ben je helemaal een held
![]()
![]()
voortaan gebruik ik dat nieuwe proggieerg handig!
Convert --> re-encode Compressed Audio File(s) --> zet een vinkje bij 'look in subfolders'--> open de map die je wil converteren inc onderliggende mappen.
Ik weet all1 niet of CDex je brakke wma's kan converteren naar een goede wma/mp3 file.
De EU versie voor de nieuwe firmware (versie 1.60) is te vinden op:
Deze is voor de H120 en de H140
EDIT: ik heb 'm ff getest qua booten icm database (db) met de nieuwe database scanner namelijk v1.70 ipv v1.10 en ben onder de indruk. In mijn geval duurt het booten nog maar 10 seconden vanaf het moment dat ik 'm aanzet, dat is slechts 40% van de oorspronkelijke tijd met v1.40 EU. (er staat atm 10 gieg aan mp3 en ogg op)
Deze is voor de H120 en de H140
EDIT: ik heb 'm ff getest qua booten icm database (db) met de nieuwe database scanner namelijk v1.70 ipv v1.10 en ben onder de indruk. In mijn geval duurt het booten nog maar 10 seconden vanaf het moment dat ik 'm aanzet, dat is slechts 40% van de oorspronkelijke tijd met v1.40 EU. (er staat atm 10 gieg aan mp3 en ogg op)
[ Voor 47% gewijzigd door svdvlist2 op 01-09-2004 09:10 ]
Normaal eindigt een liedje met een paar seconden rust als ie geript is, maar met deze gapless playback, het woord gap (kloof) less (minder) zegt het al, is de kloof verdwenen!!DDX schreef op 01 september 2004 @ 09:07:
phew
>Gap Delete Function
waar is nou gapless playback ?!?!
Verwijderd
Mm, nieuwe frimware lijkt prima te werken.
Alleen de harddisk spint nog altijd helemaal door na het opstarten
als de speler niet speelt en ik aan het blederen ben hoor ik de harddisk continu rondjes draaien
Is hier al een oplossing voor ?
als de speler niet speelt en ik aan het blederen ben hoor ik de harddisk continu rondjes draaien
Hmm, eigenlijk ben ik helemaal niet blij met file delete en format.
Mijn speler heeft namelijk ondertussen al 2 keer uit zichzelf hele tijd allerlei acties uitgevoerd (volume verhogen/verlagen, skippen naar volgend/vorig nummer, vastzitten in de recordmodus, etc etc), is probleem met de joystick ofzo (iig geen virus). Ik ben nu dan ook bang dat het ooit nog een keer zou kunnen gebeuren en dat hij dan uit zichzelf bestanden zou gaan verwijderen of in één keer gewoon mijn hele speler zou formatteren.
Nou ja, maar hopen dat het niet zal gebeuren...
Mijn speler heeft namelijk ondertussen al 2 keer uit zichzelf hele tijd allerlei acties uitgevoerd (volume verhogen/verlagen, skippen naar volgend/vorig nummer, vastzitten in de recordmodus, etc etc), is probleem met de joystick ofzo (iig geen virus). Ik ben nu dan ook bang dat het ooit nog een keer zou kunnen gebeuren en dat hij dan uit zichzelf bestanden zou gaan verwijderen of in één keer gewoon mijn hele speler zou formatteren.
Nou ja, maar hopen dat het niet zal gebeuren...
Verwijderd
Zo ik heb geupgrade, ben nu ff die gapless playback aan het proberen
maar ehm, nog steeds een rust omdat ie het volgende nummer moet laden
Beetje vaag, waar is die gapless playback, ik heb hem iig bij control geactiveerd. is gaat om 192kbit mp3'tjes van concert van Peter Gabriel
Je moet dit maar eens lezen, niks gapless playback
http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=
Je moet dit maar eens lezen, niks gapless playback
http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 11:47 ]
Die firmware is niet helemaal toppie volgens mij.
Ik heb net ff mijn battery helemaal leeggespeeld, keurig melding dat mijn battery low is, okee. Hij gaat uit, das normaal, maar normaal gesproken als je 'm dan weer wilt starten krijg je de medling 'low battery', nu niet, er gebeurt nix, ik doe de adapter erin, ik zet 'm aan, krijg de melding 'low battery' WTF. Normaal gesproken hoort ie met de adapter op te starten, maar nu niet. (ja het groene lampje brandt)
Ik heb wel wat positiefs, toen die aan het spelen was had ik geen last meer van die spin-up bug. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd maar heb het niet meer gekregen, helaas zie ik ook meldingen van mensen waarbij het niet opgelost was.
Ik heb net ff mijn battery helemaal leeggespeeld, keurig melding dat mijn battery low is, okee. Hij gaat uit, das normaal, maar normaal gesproken als je 'm dan weer wilt starten krijg je de medling 'low battery', nu niet, er gebeurt nix, ik doe de adapter erin, ik zet 'm aan, krijg de melding 'low battery' WTF. Normaal gesproken hoort ie met de adapter op te starten, maar nu niet. (ja het groene lampje brandt)
Ik heb wel wat positiefs, toen die aan het spelen was had ik geen last meer van die spin-up bug. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd maar heb het niet meer gekregen, helaas zie ik ook meldingen van mensen waarbij het niet opgelost was.
[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 01-09-2004 13:38 ]
Omg dit is toch te schandelijk?? Hier heeft iedereen dus zo lang op moeten wachten??
Wat een mattennaaiers daar bij iRiver. Eerst aankondigen dat er in de komende firmware upgrade 'gapless playback' en 'on the fly playlists' gaat komen, vervolgens maanden (!) de upgrade uitstellen, en wanneer die uit is zit er geen echte gapless playback bij, en van 'on the fly playlists' is ook niks te bekennen.
Wat een naaistreek zeg!!
Der zijn hier mensen die elke dag op de site gekeken hebben om te kijken of de nieuwe firmware der al is en dan flikken ze dit...
Wat een mattennaaiers daar bij iRiver. Eerst aankondigen dat er in de komende firmware upgrade 'gapless playback' en 'on the fly playlists' gaat komen, vervolgens maanden (!) de upgrade uitstellen, en wanneer die uit is zit er geen echte gapless playback bij, en van 'on the fly playlists' is ook niks te bekennen.
Wat een naaistreek zeg!!

Hmmm, na het lezen van deze thread en de pagina op de Iriver site, heb ik besloten om de nieuwe firmware niet te installeren. Redenen:
* files deleten of formatteren op de speler vind ik helemaal geen voordeel. Waarom zou je dat doen? Om ruimte te maken voor nieuwe bestanden? Maar die kun je er pas opzetten als je het ding toch weer aan je pc hangt. Bovendien vind ik het nogal link, stel er zit iemand te spelen en klikt per ongeluk op formaat.
* Gapless werkt kennelijk niet goed. Dat is ook heel moeilijk bij mp3 omdat mp3'tjes een rond aantal frames hebben. Ik heb het voor mezelf allang opgelost door live-concerten, mixen en Mike-Oldfield-muziek gewoon in 1 lange mp3 te rippen.
* Afspeelsnelheid veranderen? Wie heeft dat bedacht? Wat zou je daar in vredesnaam mee moeten doen?
* Text support voor subfolders: leuk hoor, maar ik gebruik die hele tekstfunctie nooit. Als ik teksten had willen lezen, dan had ik ze wel afgedrukt...
* Die bugjes die gefixt zijn: alleen de storinkjes bij gebruik van de afstandsbediening zou leuk zijn, al heb ik me nooit geergerd aan die storinkjes.
* Sneller scannen van de database, dit zou heel mooi zijn en een goede reden om de firmware wel te installeren. Alleen heb ik net een directory-indeling gemaakt die het database-probleem grotendeels omzeilt, dus ook hiervan is voor mij het nut beperkt.
* De enige feature waar ik echt op zat te wachten was OTF playlist, maar die zit er niet in.
Jammer...
* files deleten of formatteren op de speler vind ik helemaal geen voordeel. Waarom zou je dat doen? Om ruimte te maken voor nieuwe bestanden? Maar die kun je er pas opzetten als je het ding toch weer aan je pc hangt. Bovendien vind ik het nogal link, stel er zit iemand te spelen en klikt per ongeluk op formaat.
* Gapless werkt kennelijk niet goed. Dat is ook heel moeilijk bij mp3 omdat mp3'tjes een rond aantal frames hebben. Ik heb het voor mezelf allang opgelost door live-concerten, mixen en Mike-Oldfield-muziek gewoon in 1 lange mp3 te rippen.
* Afspeelsnelheid veranderen? Wie heeft dat bedacht? Wat zou je daar in vredesnaam mee moeten doen?
* Text support voor subfolders: leuk hoor, maar ik gebruik die hele tekstfunctie nooit. Als ik teksten had willen lezen, dan had ik ze wel afgedrukt...
* Die bugjes die gefixt zijn: alleen de storinkjes bij gebruik van de afstandsbediening zou leuk zijn, al heb ik me nooit geergerd aan die storinkjes.
* Sneller scannen van de database, dit zou heel mooi zijn en een goede reden om de firmware wel te installeren. Alleen heb ik net een directory-indeling gemaakt die het database-probleem grotendeels omzeilt, dus ook hiervan is voor mij het nut beperkt.
* De enige feature waar ik echt op zat te wachten was OTF playlist, maar die zit er niet in.
Jammer...
* Je kan files pas deleten als je gestopt ben met spelen.PhilipsFan schreef op 01 september 2004 @ 13:38:
Hmmm, na het lezen van deze thread en de pagina op de Iriver site, heb ik besloten om de nieuwe firmware niet te installeren. Redenen:
Jammer...
*Ik gebruik ook een goede folder structuur, maar gebruik ook de database. Ik heb namelijk de top2000 van radio 2 erop staan en dan is het wel erg makkelijk om er een nr tussen uit te pikken dmv de database, vroeger werkte het super vertragend qua booten, maar dat hebben ze bij iriver al een stuk verbeterd!!
* Wat the hell heb je aan otf playlists, die maak je toch gewoon op je pc'tje met wmp / winamp.
BTW: op de site van iriver heeft een melding gestaan (niet de .com versie) dat ze onverwachte problemen hadden met de H firmware, de firmware van de andere series waren wel aardig op tijd.
Verwijderd
De enige optie die wel leuk is is die afspeelsnelheid. Vooral handig als je snelle gitaarsolo's wilt instuderen. Het kunnen verwijderen van bestanden is handig als je de record optie gebruikt. Ze zouden alleen iets moeten maken dat je die optie ook uit kunt schakelen
Verwijderd
Had net hetzelfde probleem. Na een minuut of twee wachten start mijn H-120 weer gewoon op en geeft de display aan dat ie connected is met de adapter.svdvlist2 schreef op 01 september 2004 @ 13:36:
Die firmware is niet helemaal toppie volgens mij.
Ook ik heb hier nog last van met de nieuwe 1.60EU firmware. Enige wat er aan te doen is (een workaround), door gewoon een ander nummer te kiezen zodat hij weer zijn buffer begint te vullen (rood lampje) en zodra hij klaar is, niet meer doorspint.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:25:
Mm, nieuwe frimware lijkt prima te werken.
Heb tevens gemerkt dat met die "delete gap" functie, het buffer vullen een heel stuk langer erover doet (rood lampje blijft langer knipperen). En dat voor vrij weinig impact, het blijft nog altijd niet "de" gapless playback die de meesten van ons bedoelden / in gedachten hadden...
Kun je de firmware ook 'downgraden'? Dus 1.6 even uitproberen en vervolgens weer 1.4 erop zetten?
Al met al misschien toch ff proberen...
Dat heb ik ook gelezen, maar de vraag blijft nog steeds wat je eraan hebt. Ruimte maken voor nieuwe files is niet heel zinvol als je geen pc bijdehand hebt om er nieuwe files op te zetten.svdvlist2 schreef op 01 september 2004 @ 13:43:
* Je kan files pas deleten als je gestopt ben met spelen.
Dit zou de reden zijn om toch 1.6 uit te proberen. Mijn folderstructuur is handig, maar de database biedt toch meerwaarde. (Hoewel ik het trouwens een crime vond om met 1800 artiesten naar de 'L' te scrollen, maar misschien hebben ze dat inmiddels ook versneld?)*Ik gebruik ook een goede folder structuur, maar gebruik ook de database. Ik heb namelijk de top2000 van radio 2 erop staan en dan is het wel erg makkelijk om er een nr tussen uit te pikken dmv de database, vroeger werkte het super vertragend qua booten, maar dat hebben ze bij iriver al een stuk verbeterd!!
Ja, dat kan heel goed, maar ik vind het toch leuk om een paar liedjes te kiezen waar je zin hebt om naar te luisteren. Ik fiets meestal 20 minuten naar m'n werk en hoe handig die afstandsbediening ook is, tijdens het fietsen een nieuw nummer uitzoeken is niet je van het.* Wat the hell heb je aan otf playlists, die maak je toch gewoon op je pc'tje met wmp / winamp.
Al met al misschien toch ff proberen...
Jup, maar dat lijkt me niet nodig.PhilipsFan schreef op 01 september 2004 @ 16:23:
Kun je de firmware ook 'downgraden'? Dus 1.6 even uitproberen en vervolgens weer 1.4 erop zetten?
Ik zet heel vaak mappen met mp3's van onbekende artiesten op mijn iRiver.Dat heb ik ook gelezen, maar de vraag blijft nog steeds wat je eraan hebt. Ruimte maken voor nieuwe files is niet heel zinvol als je geen pc bijdehand hebt om er nieuwe files op te zetten.
Ik kan ze nu 'on the go' uitzoeken en daarna de uitgezochte map kopieren naar mijn pc.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hoe zit dat nou precies met het vervolg op deze soap? Want het was eerst toch de bedoeling dat er twee nieuwe firmware's zouden komen, eentje in Mei/Juni en dan nog eentje wat later. Komt er dus nog "binnenkort" en 2e firmware (met OTF playlist)? Of houden ze het bij deze afgeraffelde firmware die veels te laat is gekomen en hebben ze schijt aan de 2e update?
Verwijderd
lama
ik d8 dat het nog niet gepost was
[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 21:31 ]
Verwijderd
Hmm heb jij het topic een beetje gevolgd vandaag?!Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 21:27:
de niewe firmware is uit :D:D:D:D:D:D:D:D
linkie voor de h110 http://www.iriver.com/down/iriver_pds/H110eu-V160.zip
Maar aan de belangrijkste twee punten hebben ze niks gedaan
De opspinbug en OTF-playlists...
svdvlist2, het handige van OTF-playlists is dat je gewoon een afspeellijst kan maken naar je stemming op dat moment...en sommige nummers gaan eerder vervelen dan andere...
svdvlist2, het handige van OTF-playlists is dat je gewoon een afspeellijst kan maken naar je stemming op dat moment...en sommige nummers gaan eerder vervelen dan andere...
Verwijderd
Mij IHP 120 is uitgerust met firmware 1.17e. Wat voor extra`s (voor en nadelen) heeft de nieuwe versie 1.60. Is de radio ontvangst ook beter geworden.
Bestaat er een site waarop de verschillen 1.17e t.o.v. 1.60 is aangegeven.
Tis niet eng om te updaten ofzo...Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:31:
Mij IHP 120 is uitgerust met firmware 1.17e. Wat voor extra`s (voor en nadelen) heeft de nieuwe versie 1.60. Is de radio ontvangst ook beter geworden.
Je gaat er altijd op vooruit, dus waarom niet ff die minuut er aan spenderen?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Idd, let er gewoon op dat je player aan de adapter hangt bij het updaten (ik mag er niet aan denken dat de firmware-update mislukt door een lege batterij). Voor de rest gewoon de instructies op de iRiver-site volgen.
Succes!
Succes!
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
knillus, er zijn een hoop extra features bij gekomen die je toch niet gebruikt maar het grootste voordeel is dat er minder bugs inzitten, minder db errors etc...
Verwijderd
Dat zijn onbelangrijke punten.Mr_gadget schreef op 03 september 2004 @ 15:58:
Maar aan de belangrijkste twee punten hebben ze niks gedaan![]()
De niet-random shuffle, dat is een belangrijk punt! ;-)
Verwijderd
Jah dat irriteert mij ook. Als je vanaf een zelfde nummer shuffle start krijg je steeds weer de zelfde reeks nummersVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 09:04:
[...]
Dat zijn onbelangrijke punten.
De niet-random shuffle, dat is een belangrijk punt! ;-)
Kan iemand me ff uitleggen hoe die Iriver caption editor werkt? Het lukt me helemaal niet om lyrics aan de mp3's toe te voegen...
De site van iRiver is dood. Heeft iemand voor mij een mirror van de 1.60EU firmware?
[ Voor 10% gewijzigd door JJapie op 05-09-2004 17:53 ]
iRiver NordicGFM schreef op 05 september 2004 @ 17:52:
De site van iRiver is dood. Heeft iemand voor mij een mirror van de 1.60EU firmware?
Verwijderd
Ik weet niet of het al bekend was, maar Rockbox (3rd party firmware voor de Archos players) gaan hun firmware mogelijk ook uitbrengen voor de iRiver H100 series...
http://rockbox.haxx.se/twiki/bin/view/Main/IriverPort
Ik zal es de 1.6 firmware proberen.
http://rockbox.haxx.se/twiki/bin/view/Main/IriverPort
Ik zal es de 1.6 firmware proberen.
Verwijderd
Ik heb 2 vragen. Teneerste, moet je voor een nieuwe firmwareupdate de oude firmware van de hoofdfolder halen en de nieuwe er in zetten? En kan het zijn dat de taal wel op dutch is ingesteld maar ik toch nog alles in het engels heb.
Verwijderd
nee, bij het plaatsen van de nieuwe firmware op de speler, vraagt je compu of je het bestaande bestand wilt vervangen(omdat het dezelfde naam heeft), dan moet je gewoon ja zeggen, speler van je compu losmaken en firmware upgrade doen. Tweede vraag is ja, dat klopt, alles blijft in het engels, maar kan wel gewoon goed nederlandse teksten en namen van nummers weergeven.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:13:
Ik heb 2 vragen. Teneerste, moet je voor een nieuwe firmwareupdate de oude firmware van de hoofdfolder halen en de nieuwe er in zetten? En kan het zijn dat de taal wel op dutch is ingesteld maar ik toch nog alles in het engels heb.
Dat bestand op je HDD is toch alleen maar voor de update zelf. Daarna kun je die toch prima verwijderen?
Met de nieuwe firmware kun je toch ook OTF files verwijderen? Iemand enig ide hoe dat in zijn werk gaat?
Edit: Even voorbij de lengte van mijn neus gekeken:
http://www.iriver.com/sup...=&category=&p_name=&word=
Met de nieuwe firmware kun je toch ook OTF files verwijderen? Iemand enig ide hoe dat in zijn werk gaat?
Edit: Even voorbij de lengte van mijn neus gekeken:
http://www.iriver.com/sup...=&category=&p_name=&word=
[ Voor 61% gewijzigd door Deddiekoel op 09-09-2004 14:32 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn computer mijn iriver niet meer herkent
iemand dit ook eens gehad?
Ik heb windows Xp home, eerste bleek usb plug en play uitgezet te zijn door een update van MS
maar nu ik dat weer aan heb gezet werkt het nog steeds niet, mijn iriver verschijnt niet als extra harde schijf...bij de digitale camera werkt het wel gewoon...
Ik heb windows Xp home, eerste bleek usb plug en play uitgezet te zijn door een update van MS

Ziet windows je speler helemaal niet hangen of wordt er alleen geen driveletter toegewezen? Dat laatste heb ik ook gehad en ik heb toen onder systeembeheer van windowsxp zelf een driveletter toegewezen. Het probleem was daarna verholpen.
Bedoel je op de speler zelf? of via de computer?
Heb je de nieuwste firmware wel?
Heb je de nieuwste firmware wel?
Ben er inmiddels zelf uit, maar bedankt voor de help!
Na ongeveer 2 uur proberen en zoeken bleek dat er ergens iets niet goed stond bij apparaatbeheer, configuratiescherm, systeem en dan aparaatbeheer. Toe ik mijn iriver voor de zoveelste keer inplugde verscheen hij in dat scherm wel alleen met een kruisje, bleek dat ie op uitgeschakeld stond....
Mijn firewall ofzo had dus specefiek mijn iriver uitgeschakeld want ik had die instellingen al een keer eerder bekeken, je zag het alleen als mijn ihp was ingepluged....
Na ongeveer 2 uur proberen en zoeken bleek dat er ergens iets niet goed stond bij apparaatbeheer, configuratiescherm, systeem en dan aparaatbeheer. Toe ik mijn iriver voor de zoveelste keer inplugde verscheen hij in dat scherm wel alleen met een kruisje, bleek dat ie op uitgeschakeld stond....

Mijn firewall ofzo had dus specefiek mijn iriver uitgeschakeld want ik had die instellingen al een keer eerder bekeken, je zag het alleen als mijn ihp was ingepluged....
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een gestorven iHP-1xx
Als iemand een kapotte heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Als iemand een kapotte heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
wat moet je nu weer met een kapotte IHP-1xx? je maak me wel erg nieuwsgierig... ;-)
Hoi
die heb ik, zat in mijn tas en die is van hoog gevallen, herkend nu de hdd niet meer, en het interne schermpje is kapot. Maar ik hoop toch wel dat de verzekering mij aan een nieuwe wil helpen...

Verwijderd
Roelieboelie,
ik zag net dat je al gekeken hebt onder de post van iemand die een gestorven iHP wil repareren. Ik heb op zijn bericht gerageerd dus waarschijnlijk heb je het daar al gelezen.. Maar wellicht heb je alleen gereageerd. Duzz...
Ik wil graag een niet werkende iHP die niet al te veel moet kosten om de mensen van rockbox van dienst te zijn.
Zij zijn bezig met een alternatief firmware project en willen graag een niet werkende iHP om de hardware te kunnen onderzoeken. Dit is natuurlijk nodig om firmware te kunnen schrijven. Gezien het grote succes dat Rockbox heeft behaald met het schrijven van de archos firmware zou ik graag een rockbox firmware release zien voor de iHP. Ze zijn nog maanden verwijderd van ook maar enige succes en misschien komt dit succes er nooit.. maar goed toch zou ik ze graag willen helpen.
dus ZOMER mocht jij straks met een niet werkende iHP zitten die niet terug hoeft naar iriver/de verkoper.. dan zou ik die graag van je willen overnemen.
ik zag net dat je al gekeken hebt onder de post van iemand die een gestorven iHP wil repareren. Ik heb op zijn bericht gerageerd dus waarschijnlijk heb je het daar al gelezen.. Maar wellicht heb je alleen gereageerd. Duzz...
Ik wil graag een niet werkende iHP die niet al te veel moet kosten om de mensen van rockbox van dienst te zijn.
Zij zijn bezig met een alternatief firmware project en willen graag een niet werkende iHP om de hardware te kunnen onderzoeken. Dit is natuurlijk nodig om firmware te kunnen schrijven. Gezien het grote succes dat Rockbox heeft behaald met het schrijven van de archos firmware zou ik graag een rockbox firmware release zien voor de iHP. Ze zijn nog maanden verwijderd van ook maar enige succes en misschien komt dit succes er nooit.. maar goed toch zou ik ze graag willen helpen.
dus ZOMER mocht jij straks met een niet werkende iHP zitten die niet terug hoeft naar iriver/de verkoper.. dan zou ik die graag van je willen overnemen.
lol, zo'n vermoeden had ik idd i.v.m rockbox gedoetje. Ik vind het echt goed werk wat die mensen wel allemaal niet doen enzoVerwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:18:

Hoi
Verwijderd
Daar hoop ik dus ook op.
De firmware die het rockbox team voor de archos heeft geschreven heeft echt alles wat ik maar zou willen voor de iHP.
Met een beetje mzzl zien we over een mnd of 6 wat resultaat. Op iriver wachten duurt waarschijnlijk langer.
De firmware die het rockbox team voor de archos heeft geschreven heeft echt alles wat ik maar zou willen voor de iHP.
Met een beetje mzzl zien we over een mnd of 6 wat resultaat. Op iriver wachten duurt waarschijnlijk langer.
Inderdaad, ik zou graag .cue bestand support zien op mijn iHP-100 (ja ik noem m toch lekker zo). Ik heb namelijk nogal wat mix cd's met cue bestanden erbij.
Veder heb ik mijn iHP'tje vandaag 2 verdiepingen naar benden gegooid terwijl ik zelf via de trap mijn weg vallend naar benden vond. Dit heeft hij zonder noemenswaardige schade overleefd. Hulde!
Veder heb ik mijn iHP'tje vandaag 2 verdiepingen naar benden gegooid terwijl ik zelf via de trap mijn weg vallend naar benden vond. Dit heeft hij zonder noemenswaardige schade overleefd. Hulde!
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd en kom tot de constatering dat de equaliser/bass/treble instellingen worden doorgestuurd via de optical out. Dit was bij de vorige firmware niet het geval. Hebben jullie dit ook opgemerkt?
Ik vind idt jammer aangezien ik via de optical out juist het "cleane" geluid wuil hebben met daarin enkel en alleen de mp3/wav/ogg/etc decompressie. Reden om de oude firmware weer terug tezetten
Ik vind idt jammer aangezien ik via de optical out juist het "cleane" geluid wuil hebben met daarin enkel en alleen de mp3/wav/ogg/etc decompressie. Reden om de oude firmware weer terug tezetten
Mij viel vandaag pas op de 1.6 firmware minder piepjes geeft bij de lcd afstandsbediening, nog erger het valt nu nog alleen op bij echte stilte! (speler staat op pauze of net aan) dus de afstandsbediening zit er weer tussen
Toch nog iets goed uit die 1.6 firmware gekomen!
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
Is de batterij van de IHP 120 makkelijk te verkrijgen en zelf te vervangen?. Wordt er op een site met foto`s aangetoond hoe het toestel gedemonteerd moet worden?.
Of het makkelijk is weet ik niet, maar het is te doen. Als je wilt, kan je er zelfs een batterij inzetten die een stukje langer meegaat. Bijna een uurtje og 30 zeg maar...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Ik delete wel eens bestanden automatisch van mijn iHP-120, maar tot mijn grote verbazing komen ze dan in 1 of andere onzichtbare prullenbak terecht... Weet iemand hoe ik die prullenbak kan legen?
Schijfopruiming uitvoeren en dan je iriver selecteren. Dan zul je zien dat je een hokje kan aanvinken om die files te verwijderen.
Ik zag in de changelog van de laatste firmware (160), dat het mogelijk moet zijn om on the fly bestanden te deleten.
Ik heb echter alle opties in het menu een paar keer doorgelopen, en ook verschillende knop-combi's getest, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe het precies werkt?
edit: *zucht*. Zoeken is ook een kunst. Van de downloadpagina van de nieuwe EU firmware
Ik heb echter alle opties in het menu een paar keer doorgelopen, en ook verschillende knop-combi's getest, maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe het precies werkt?
edit: *zucht*. Zoeken is ook een kunst. Van de downloadpagina van de nieuwe EU firmware
Additional Features
1. File Delete
-
Files can be deleted directly from the player. (Only audio files can be deleted)
Files can be deleted by pressing REC in the NAVI mode while playback is stopped.
Files can not be deleted during playback and folders can not be deleted.
[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 21-09-2004 07:52 ]
Is er eigenlijk al een nieuwe aflevering in de firmware soap? ik zit nog steeds op OTF playlists te wachten...
ze zouden ook een automatische lijst van populaire nummers kunnen toevoegen, of had ik dan maar een apple moeten kopen?
BTW: wat is een goede cd ripper voor ogg vorbis, die gelijk de tags invult?

[ Voor 1% gewijzigd door Mr_gadget op 22-09-2004 13:56 . Reden: TYPO ]
Verwijderd
EAC, amen
wel wat ingewikkelder maar er zijn genoeg simpele tutorials om daarmee aan de slag te gaan.
wel wat ingewikkelder maar er zijn genoeg simpele tutorials om daarmee aan de slag te gaan.
DBPoweramp. Download dan wel de OGG plug-in erbijMr_gadget schreef op 22 september 2004 @ 13:54:
[ Voor 12% gewijzigd door BackSlash op 22-09-2004 22:39 . Reden: url's toegevoegd ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
En EAC staat voor Exact Audio Copy neem ik aan?Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:56:
EAC, amen![]()
Ja. En je kan hier vinden hoe je ermee een CD naar ogg omzet.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Voor mensen die serieus in Ogg Vorbis zijn geïnteresseerd, is het leuk om te weten dat Xiph.org versie 1.1 van libvorbis heeft gereleased. Helaas zijn er nog geen binaries beschikbaar op vorbis.com
Op zeer korte termijn wel op Rarewares. Bijbehorend topic op HydrogenAudio.
In deze nieuwste release zijn diverse quality tweaks verwerkt, die voorheen alleen in speciale custom versies zaten.
Op zeer korte termijn wel op Rarewares. Bijbehorend topic op HydrogenAudio.
In deze nieuwste release zijn diverse quality tweaks verwerkt, die voorheen alleen in speciale custom versies zaten.
Hoe ziet jou H1x0 er uit? Niet dat ik die dingen niet ken, ik word nu door één van muziek voorzien, maar qua schade. Ik heb nu een H120 van ongeveer 3,5 maanden oud en hij ziet er niet erg gaaf meer uit, zoals je op onderstaande foto's ziet.
Ik gebruik het ding dagelijks en dan heb ik hem, zonder ook maar iets anders, los in mij broekzak zitten. Tenzij ik thuis ben. Dn hangt-ie aan een versterker of ligt-ie naast me. De eerste 2 à 2,5 maand heb ik hem wel in het hoesje gehad. Daar ging-ie gemiddeld eens in de twee dagen uit.

Zoals je ziet, begint aan beide kanten de verf een beetje weg te slijten. Ook het Serie Nummer stickertje is behoorlijk slecht aan het worden. Die had ik er dus eigenlijk af moeten halen.
Waar ik met deze post een beetje naar toe wil: is dit, na zo'n korte periode van gebruik normaal of moet ik eens contact opnemen met mp3cdspeler.nl (waar hij vandaan komt). Zo erg mishandel ik hem toch ook weer niet...
Ik gebruik het ding dagelijks en dan heb ik hem, zonder ook maar iets anders, los in mij broekzak zitten. Tenzij ik thuis ben. Dn hangt-ie aan een versterker of ligt-ie naast me. De eerste 2 à 2,5 maand heb ik hem wel in het hoesje gehad. Daar ging-ie gemiddeld eens in de twee dagen uit.
Zoals je ziet, begint aan beide kanten de verf een beetje weg te slijten. Ook het Serie Nummer stickertje is behoorlijk slecht aan het worden. Die had ik er dus eigenlijk af moeten halen.
Waar ik met deze post een beetje naar toe wil: is dit, na zo'n korte periode van gebruik normaal of moet ik eens contact opnemen met mp3cdspeler.nl (waar hij vandaan komt). Zo erg mishandel ik hem toch ook weer niet...
Verwijderd
Is en wat is het verschil tussen de Europese en Amerikaanse (U.S.) H120/H140 modellen en de firmwares zijn er ook in twee soorten (EU en US).
Ik denk dat het normaal is dat je speler wel enkele krasjes vertoont na een paar maand gebruik. Zelf heb ik hem bijna een jaar en er is nog geen enkel krasje/putje te bespeuren (ik laat de player altijd in het leren hoesje en dat zit nog eens in een apart tasje).
Ik bestuur de player met men afstandsbediening zodat ik men speler nooit uit hoef te halen (enkel om hem op te laden natuurlijk...
Ik bestuur de player met men afstandsbediening zodat ik men speler nooit uit hoef te halen (enkel om hem op te laden natuurlijk...
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Verwijderd
hoe zit het met het opnemen van FM->mp3 ?
dat kon niet zeker?
kan dit met de tijd door een firmwareupdate aangepast worden? of is het te hardwarematig?
Greetz
dat kon niet zeker?
kan dit met de tijd door een firmwareupdate aangepast worden? of is het te hardwarematig?
Greetz
Ik heb zelf de H140 besteld, maar ik ben ook van plan om hem de hele tijd in het hoesje te houden. In het hoesje zitten toch ook openingen voor USB en lader? Hoeft ie er helemaal nooit uit.....Thierryziezo schreef op 24 september 2004 @ 16:48:
Ik denk dat het normaal is dat je speler wel enkele krasjes vertoont na een paar maand gebruik. Zelf heb ik hem bijna een jaar en er is nog geen enkel krasje/putje te bespeuren (ik laat de player altijd in het leren hoesje en dat zit nog eens in een apart tasje).
Mijn player gaat nooit uit het leren hoesje, maar wel uit mijn Jansport-tasje om hem op te laden of om er nieuwe muziek op te zetten. Zo'n tasje is wel praktisch: je player wordt nog eens extra beschermd en alles zit mooi weg (ik heb altijd een line-in- en USB-kabeltje mee in het tasje).
Foto van het tasje:
Foto van het tasje:

[ Voor 3% gewijzigd door Thierryziezo op 25-09-2004 09:02 ]
Verwijderd
Men zegt dat het hardwarematig is maar aan de andere kant zag ik laatst een post van iemand die met de alternatieve rockbox firmware bezig was dat er in de hardware toch een faciliteit voor aanwezig zou zijn.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:16:
dat kon niet zeker?
Hope for the best and prepare for the worst...
Waar heb je dat tasje vandaan? Is het eigenlijk een tasje voor een fototoestel ofzo? VertelThierryziezo schreef op 25 september 2004 @ 09:01:
Mijn player gaat nooit uit het leren hoesje, maar wel uit mijn Jansport-tasje om hem op te laden of om er nieuwe muziek op te zetten. Zo'n tasje is wel praktisch: je player wordt nog eens extra beschermd en alles zit mooi weg (ik heb altijd een line-in- en USB-kabeltje mee in het tasje).
Vier weken geleden heb ik mijn iHp 120 teruggestuurd omdat ie niks meer deed en gisteren krijg ik een email van de winkel waar ik hem gekocht heb dat de importeur van IRiver geen vervanging voor me heeft en dat ik maar iets nieuws moet uitzoeken.
maar ik wil helemaal niet iets nieuws .Heb liever een iHp 120 of 140 ipv een 320 of 340.
Ik vind het erg vreemd dat IRiver mij niet aan een vervanging kan helpen terwijl bij verschillende winkels hij nog gewoon te bestellen is.
Ben erg hard aan het nadenken wat nu het beste is om te doen. Misschien toch maar een ander merk.
maar ik wil helemaal niet iets nieuws .Heb liever een iHp 120 of 140 ipv een 320 of 340.
Ik vind het erg vreemd dat IRiver mij niet aan een vervanging kan helpen terwijl bij verschillende winkels hij nog gewoon te bestellen is.
Ben erg hard aan het nadenken wat nu het beste is om te doen. Misschien toch maar een ander merk.
Dat tasje heb ik een jaar of 2 geleden van een tante gekregen voor nieuwjaar. Het heeft een jaar in de kast geleden en toen ik men iRiver kreeg, heb ik het eindelijk es bovengehaaldStefangrp schreef op 25 september 2004 @ 11:37:
[...]
Waar heb je dat tasje vandaan? Is het eigenlijk een tasje voor een fototoestel ofzo? Vertel
Normaal gezien past hij ook in gewone fototasjes.
Als ik mijn iRiver nu ergens meeneem, steek ik het tasje met de iRiver veilig weg en bestuur ik hem met de a/b. (Werkt perfect overigens
Verwijderd
Hardwarematig is het mogelijk om van FM op te nemen. Dat is zoals Xenna al aangaf gebleken uit de hardware research van Rockboxx. Het lijkt er zelfs op dat iriver er hardwarematig bewust rekening mee heeft gehouden dat opname van FM een van de features van de speler moest worden. Waarom dit op het moment geen feature is??? Dat schijnt te komen doordat de HD interfereert tijdens de opname en dat het daarom softwarematig geschrapt is.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:16:
dat kon niet zeker?
Greetz
BTW: is het iemand al eens gelukt lyrics op het schermpje van je iriver te krijgen tijdens het betreffende nummer?
jep, maar het is een hoop priegel werk om het te gelijk laten lopen.Mr_gadget schreef op 25 september 2004 @ 18:23:
BTW: is het iemand al eens gelukt lyrics op het schermpje van je iriver te krijgen tijdens het betreffende nummer?
een waardeloos iets vind ik het
Hoi
Even een vraagje, ik heb een iHP100 en sinds een tijdje is er volgens mij playlist support. Maar is er iemand die mij kan uitleggen hoe deze werkt, kan ik gewoon in winamp/xmms een playlist maken en die dan afspelen?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Verwijderd
Yep, die playlist file (met extensie .m3u) zet je gewoon ergens op je H100. Vervolgens druk je op de knop rechtsonder (werkt niet terwijl je afspeelt) om de lijst met playlists op te vragen.G F0rce 1 schreef op 27 september 2004 @ 08:54:
Even een vraagje, ik heb een iHP100 en sinds een tijdje is er volgens mij playlist support. Maar is er iemand die mij kan uitleggen hoe deze werkt, kan ik gewoon in winamp/xmms een playlist maken en die dan afspelen?
Dus gewoon als je hem net hebt aangezet (of je drukt op de stop knop als je al wel muziek gespeeld hebt), druk op de knop A-B, dan kan je uit al je playlists kiezen.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Ik ben ook erg geinteresseerd in de h110. heb hem op de duiste ebay gevonden, maar kan niet echt oordelen of de rpijs realistisch is. (120 euro !!!:O) betrouwbaar ?
Het is een tweedehands met een 10Gb harde schijf. Dat model is al een tijd niet meer in de handel, dus ik verwacht dat hij een kleine twee jaar oud is. Dan is het niet zo'n rare prijs vind ik....Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:04:
Ik ben ook erg geinteresseerd in de h110. heb hem op de duiste ebay gevonden, maar kan niet echt oordelen of de rpijs realistisch is. (120 euro !!!:O) betrouwbaar ?
Het is mij nu eindelijk geluktroelieboelie schreef op 25 september 2004 @ 18:57:
[...]
jep, maar het is een hoop priegel werk om het te gelijk laten lopen.
een waardeloos iets vind ik het

Ik heb hem nu inderdaad een dikke ander half jaar en toen was hij vrij nieuw, heb er toendertijd €450 voorbetaald.gwystyl schreef op 28 september 2004 @ 20:23:
[...]
Het is een tweedehands met een 10Gb harde schijf. Dat model is al een tijd niet meer in de handel, dus ik verwacht dat hij een kleine twee jaar oud is. Dan is het niet zo'n rare prijs vind ik....
Hey guys,
Heb nu ook een mooie iHP-120. Hij komt echter uit de States en er zit geen adapter bij.
Twee vraagjes
- Ik las ergens dat iemand gewoon een Nokia adapter gebruikte om hem op te laden. Deze is idd ~5V, maar levert maar 500 mA. Heeft dit geen nadelige gevolgen voor de batterij? (2A is vereist volgens de handleiding)
- Moet ik nu ook US firmware gebruiken omdat het een US speler is? Zijn er verschillen tussen US en EU firmware?
Heb nu ook een mooie iHP-120. Hij komt echter uit de States en er zit geen adapter bij.
Twee vraagjes
- Ik las ergens dat iemand gewoon een Nokia adapter gebruikte om hem op te laden. Deze is idd ~5V, maar levert maar 500 mA. Heeft dit geen nadelige gevolgen voor de batterij? (2A is vereist volgens de handleiding)
- Moet ik nu ook US firmware gebruiken omdat het een US speler is? Zijn er verschillen tussen US en EU firmware?
Een speler ZONDER adapter klinkt eerder als een gejatte speler. Ik neem aan dat je bedoelt dat er een US-adapter bij zit.Finwe schreef op 02 oktober 2004 @ 22:34:
Hey guys,
Twee vraagjes
Ik heb het zelf geprobeerd met 3 verschillende Nokia adapters (3310, 7110, 6610), maar ik krijg het plugje er niet in. Volgens mij is het pinnetje te dik. Omgekeerd werkt de iHP-adapter ook niet op mijn Nokia. Helaas, want ik wil graag de iHP op mijn werk kunnen opladen zonder dat ik steeds om de adapter moet denken. Ik ben nu aan het uitzoeken of het niet toch stiekum via de USB kan.
Een te laag amperage lijkt me niet zo'n probleem. Wat er zal gebeuren als de iHP daadwerkelijk meer amperes wil dan de adapter kan leveren: dan zakt de spanning in elkaar en kan de batterij niet worden opgeladen. Behalve dat kan ik verder geen nadeel bedenken.
Volgens mij kun je gewoon EU-firmware in de speler flashen, de spelers zijn hardwarematig gezien wereldwijd gelijk. De verschillen zijn overigens klein, het gaat voornamelijk om de frequentie-indeling van de radio.
Nee ik heb hem als nieuw gekocht van iemand die hem in de states had gekocht maar slechts enkele keer gebruikt, aardige man en alle spullen zaten erbij, zelfs doos (behalve de adapter dus). Gejat dus zeker nietPhilipsFan schreef op 03 oktober 2004 @ 10:18:
[...]
Een speler ZONDER adapter klinkt eerder als een gejatte speler. Ik neem aan dat je bedoelt dat er een US-adapter bij zit.
Vreemd, mijn nokia adapter past prima (en die past ook op 6610 / 7650) en hij is nu ook aan het laden. Misschien dat de states spelers andere voeding-aansluiting hebben. Thanks voor je reply iig, zal de firmware ook ff checken.Ik heb het zelf geprobeerd met 3 verschillende Nokia adapters (3310, 7110, 6610), maar ik krijg het plugje er niet in. Volgens mij is het pinnetje te dik. Omgekeerd werkt de iHP-adapter ook niet op mijn Nokia. Helaas, want ik wil graag de iHP op mijn werk kunnen opladen zonder dat ik steeds om de adapter moet denken. Ik ben nu aan het uitzoeken of het niet toch stiekum via de USB kan.
Een te laag amperage lijkt me niet zo'n probleem. Wat er zal gebeuren als de iHP daadwerkelijk meer amperes wil dan de adapter kan leveren: dan zakt de spanning in elkaar en kan de batterij niet worden opgeladen. Behalve dat kan ik verder geen nadeel bedenken.
Volgens mij kun je gewoon EU-firmware in de speler flashen, de spelers zijn hardwarematig gezien wereldwijd gelijk. De verschillen zijn overigens klein, het gaat voornamelijk om de frequentie-indeling van de radio.
Ik heb mijn iriver ook uit de VS, het bedrijf dat hem leverde had alleen een opzetstukje voor de adapter meegeleverd. Geen hele voltage omzetter ofzo, alleen een stekker die de amerikaanse pinnetjes omzet naar een europese stekker...
BTW: ben er nog steeds niet goed uit hoe die lyric support nu werkt, het verkloot de hele mp3 want er staat de hele tijd searching sync...
BTW: ben er nog steeds niet goed uit hoe die lyric support nu werkt, het verkloot de hele mp3 want er staat de hele tijd searching sync...

Dit topic is gesloten.