Heb nog wel Lineage 2 gedaan, tenminste eventjes de Open Beta getest maar vond het niet veel. Ragnarok ook nog gespeeld. Maar nu speel ik niets, aangezien WoW mijn enkel aanspreekt, en de release te dicht bij is om nog even een andere MMORPG te spelen. Andere MMORPGs speken mij niet zoveel aan, op Everquest 2 na.
Volgens deze bron zou WoW dus november uit kunnen komen.There's official word posted on the beta forums that the Community Manager (Katricia) has left. No indication given whether she quit, was fired, and whether or not it relates to the next piece of info.
I only have confirmation through one source, but I consider it reliable. Vivendi dropped a bomb on Blizz today, mandating that there will be a code freeze on 9/16, a gold date of 10/16 and a general release in November. Evidently they're not doing so well financially and want Blizzard/WoW to bail them out in the fourth quarter.
Again, this is one person at Blizzard's take as reported to me, I haven't seen any actual memos or anything. It's a shame, though, as I can't imagine how they could possibly wrap up all the new content, features, artwork, music, etc. etc. that's planned AND fix the bugs (that are barely noticeable when you're playing for free, but not acceptable in a pay-to-play game from my perspective) in just a month and a half. It looks to me like Blizzard will likely release a game that's 10x more finished than OTHER games of the genre, yet won't actually live up to the standard of Blizz games in terms of being complete. What a shame.
Sith
Dat zou om twee redenen behoorlijk zuur zijn.
Ten eerste hoor je van veel mensen die de US CB spelen dat WoW heel veel potentie heeft maar ook nog erg veel content mist.
Ten tweede betekend dit dat er waarschijnlijk geen OB zal komen waardoor je het spel niet kan uitproberen voordat je het koopt.
[ Voor 3% gewijzigd door ebborazor op 03-08-2004 23:33 ]
Verwijderd
Ik maak me meer druk over het PVP systeem. Alleen maar levelen tegen slechte AI "mobs" is niet leuk. Dat heeft EQ me geleerd, DAOC bevestigd, en Lineage2 heeft nog eventjes nageschopt. En hard ook.
Player versus player is veel uitdagender. Maar het huidige systeem lijkt me niet erg... spannend. Een beetje doelloos.
Ik heb er dus wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt
* sOid heeft nog nooit zo erg naar een spel uitgekeken
Bovendien las ik dat HL2 in November uitkomt (jaja...hebben we eerder gehoord) en dat levert ze zeker weten meer op dan WoW, helemaal op korte termijn.
Volgens mij is het gewoon een gare roddel.
Je hebt 1 (europe) server met PvP zones (waar je vanaf een bepaald level pas in kan) met PvP objectives, je MOET dus samenwerken.
-Er zijn dus geen aparte PvP servers
-Het lijkt me allerminst saai
-Wat de beloningen zijn is nog niet bekend
Dit staat in het stukje in de PC Zone en in de startpost.
Over de verschillende servers per continent: Misschien doen ze hetzelfde als bij Battle.net, je kan op verschillende continent servers, maar moet je wel helemaal overnieuw beginnen (en meer kans op lagg).
[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 04-08-2004 13:18 ]
Het lijkt mij ook verre weg van saai wordenGman schreef op 04 augustus 2004 @ 13:17:
Ik snap jullie PvP redenaties trouwens niet.
Je hebt 1 (europe) server met PvP zones (waar je vanaf een bepaald level pas in kan) met PvP objectives, je MOET dus samenwerken.
-Er zijn dus geen aparte PvP servers
-Het lijkt me allerminst saai
-Wat de beloningen zijn is nog niet bekend
Dit staat in het stukje in de PC Zone en in de startpost.
Over de verschillende servers per continent: Misschien doen ze hetzelfde als bij Battle.net, je kan op verschillende continent servers, maar moet je wel helemaal overnieuw beginnen (en meer kans op lagg).
Voor de rest houden ze heel veel content achter. Wat heeft men eraan als je al 80% van je content opbaart in een open beta? Dat is natuurlijk erg dom. Naar mijn gevoel zullen ze nog geen kwart van de retail content laten zien in de ob. Maarja, thats just my 2 cents
Verwijderd

Maar wat is zo zie is dat ze gewoon goeie contact met de spelers hebben, de community is goed.
Wie heeft jou verplicht om deel te nemen aan de EU bèta?Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:48:
t schijnt dat ze al in november p2p gaan inbrengen,nou lekker voor ons eu beta testers dan.
Als je het niet leuk vind, ga je toch lekker een andere MMORPG doen.

Zelfde geldt voor ebbo.
Wij europeanen hebben via legale wegen nog niets van de totale bèta of release content geziet. Op GoT wordt wel eens gesproken met de uitdrukking: lees de draad voor je blaat. Dit gaat w.b. WoW ook op.
[ Voor 7% gewijzigd door PromWarMachine op 04-08-2004 18:43 ]
Verwijderd
Blizzard zorgt express dat het geen maanden en maanden duurt om de level cap te bereiken. Waarom? Omdat er 8 races zijn waaronder weer 9 races, waarvan iedereen er wel minstens 5 uit wil proberen. Dus het lvlen zal best meevallen. Wat veel moeilijker is nadat je je lvl cap hebt gehaald, is om een hero te worden, dat vreet wel weer tijd (dat heb ik gelezen tenminste).
waar slaat het op dat je mij in deze post betrekt?PromWarMachine schreef op 04 augustus 2004 @ 18:40:
[...]
Wie heeft jou verplicht om deel te nemen aan de EU bèta?
Als je het niet leuk vind, ga je toch lekker een andere MMORPG doen.
Zelfde geldt voor ebbo.
Wij europeanen hebben via legale wegen nog niets van de totale bèta of release content geziet. Op GoT wordt wel eens gesproken met de uitdrukking: lees de draad voor je blaat. Dit gaat w.b. WoW ook op.

Deepsevens (balzamons
Maar waarom ik het niet jammer zou mogen vinden dat ik het spel voordat ik het koop niet dmv een beta zou mogen testen ontgaat mij totaal.
Opheldering daar over dus of de volgende keer beter opletten dat je fanboy attitude niet in de weg staat van je redenatie.
Afgesproken?
^_^ ==> Met deebbo schreef op 04 augustus 2004 @ 20:31:
[...]
waar slaat het op dat je mij in deze post betrekt?
\/\/\/\/\/
Maar waarom ik het niet jammer zou mogen vinden dat ik het spel voordat ik het koop niet dmv een beta zou mogen testen ontgaat mij totaal.
Wat ik zei ging over het afkraken van -of het ontbreken aan- content, voordat je een van de producten daadwerkelijk gezien en gevoeld hebt.
Opheldering daar over dus of de volgende keer beter opletten dat je fanboy attitude niet in de weg staat van je redenatie.
Dream on.
Deze WoW strips al eens langsgekomen?

En deze is ook wel leuk

[ Voor 12% gewijzigd door Gman op 05-08-2004 13:24 ]
http://www.worldofwar.net/randomravings/037.jpg
http://www.worldofwar.net/randomravings/035.gif
http://www.worldofwar.net/randomravings/034.gif
[ Voor 9% gewijzigd door Roet op 06-08-2004 13:59 ]
(hun search werkt tenminste wel)

[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 06-08-2004 13:33 ]
Deze plek is te koop.
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Als ik naar de world editor ga en ik maak lucht (k) hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik dat dan ook zie ingame?
Ik heb geen id maar ik denk dat je hier: De Grote Warcraft III ROC & TFT topic - Deel 14 sneller een antwoord op je vraag zal krijgenVerwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 13:11:
Hallo mensen, ik weet dat dit een topic over world of warcraft is maar ik moet even wat weten over warcraft 3: the Frozen Throne.
Als ik naar de world editor ga en ik maak lucht (k) hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik dat dan ook zie ingame?
Gaaf, even een keer uitprinten en lekker in het zonnetje lezenDeepSeven schreef op 07 augustus 2004 @ 13:38:
Voor de mensen die het niet weten trouwens, hier staat de HELE geschiedenis van warcraft. Van de schepping van het universum tot het einde van W3:tft . Erg boeiend om te lezen, zeker als je van fantasy houdt.
Hulde dude.DeepSeven schreef op 07 augustus 2004 @ 13:38:
Voor de mensen die het niet weten trouwens, hier staat de HELE geschiedenis van warcraft. Van de schepping van het universum tot het einde van W3:tft . Erg boeiend om te lezen, zeker als je van fantasy houdt.
Alleen hoe komt hij aan dit verhaal? Het zal niet letterlijk uit de boeken overgenomen zijn...
Aan elkaar geplakt, zonder het laatste hoofdstuk (dat is er nog nietApocrypha schreef op 07 augustus 2004 @ 13:45:
[...]
Gaaf, even een keer uitprinten en lekker in het zonnetje lezen
http://worldofwarcraft.com/info/classes/hunter.shtml
[edit]Het lijkt me moeilijk te kiezen tussen herbalism en dan enchanting of herbalism en alchemy.
[ Voor 11% gewijzigd door marshallq op 08-08-2004 15:50 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Deze Hunter ability lijkt me zeer stoer.
Hunter's Mark - Places the Hunter's Mark on the target, increasing the Ranged Attack Power of all attackers against that target by X. In addition, the target of this ability can always be seen by the Hunter whether it stealths or turns invisible. The target also appears on the mini-map. Lasts for Y min. This is very useful for pointing out which target the group should attack. It's also useful in Player vs. Player fights. =]
[ Voor 64% gewijzigd door PromWarMachine op 08-08-2004 19:59 ]
Document
Diegenen die niet op 2 kanten printen kunnen m het beste even editen.
Het font op pagina 1 is ArcanaGMMStd-Manuscript.otf
Geen idee of dat een standaard font is dus maar ff online gegooid.
Overigens heb ik gezien dat er tóch wel 2 een aparte PvP server is, mijn excuses voor het eerder ontkennen.
Maar voor zover ik lees op de site is dat alleen voor de beta gedaan.
En er is weer nieuwe FanArt...erg mooi gedaan!
Ik ben maar weer begonnen met Morrowind RPG om de tijd door te komen
[ Voor 5% gewijzigd door Gman op 09-08-2004 14:06 ]
Verwijderd
Inderdaad! Laten we allemaal massaal actie ondernemenCthulhu schreef op 08 augustus 2004 @ 16:14:
Wordt tijd dat ze eens de europese beta laten beginnen, schiet niet echt op
ServertypesGman schreef op 09 augustus 2004 @ 14:05:
Overigens heb ik gezien dat er tóch wel 2 een aparte PvP server is, mijn excuses voor het eerder ontkennen.
Maar voor zover ik lees op de site is dat alleen voor de beta gedaan.
Zie bovenstaande link, er komen zodra het spel live is 2 verschillende servers.
Een server met forced PvP aka Horde vs. Alliance (Je bent alleen veilig in eigen territorium mits je de andere faction niet aanvalt, want dan enable je PvP voor 5 mins.)
Of een server waarbij PvP voor 5 minuten aangezet kan worden met het /pvp command. Grootschalig PvP vind op die server alleen plaats in bepaalde gebieden (battlegrounds) PvE server dus.
Ik zie nergens staan dat dit in de final zo gedaan wordt, sterker nog ze zeggen dat het anders kan worden in de final.
Zie quote van die page:
(Dit staat ook op de "Race War Tips" pagina)Horde vs. Alliance Race War Server
The Horde vs. Alliance race war server will establish a straightforward method for the development team to test and balance the races and classes in a PvP environment. PvP concepts will be gradually introduced on this server. This means that the initial implementation of PvP is not how our final model will work once World of Warcraft is released. This patch includes the fundamental ideas of PvP in order to tune and refine the very foundation of our PvP model.
koelStealth2000 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:05:
[...]
Servertypes
Zie bovenstaande link, er komen zodra het spel live is 2 verschillende servers.
Een server met forced PvP aka Horde vs. Alliance (Je bent alleen veilig in eigen territorium mits je de andere faction niet aanvalt, want dan enable je PvP voor 5 mins.)
Of een server waarbij PvP voor 5 minuten aangezet kan worden met het /pvp command. Grootschalig PvP vind op die server alleen plaats in bepaalde gebieden (battlegrounds) PvE server dus.
Ik zal denk ik morgen es lekker in de zon zitten, dat warcraft docje lezen.
Verwijderd
Mijn obsesie begint rare vormen aan te nemen
btw:
weer wat nieuwtjes op www.worldofwarcraft.com
Jij ook al, ik word echt gek. Ga de meest idiote fratsen uithalen. Uitrekenen dat ik 15 jaar kan WoWen van m'n vakantiebaantje, bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 03:13:
Elke keer als ik zie dat er in dit topic gepost is, word ik altijd bang dat iemand mededeelt dat hij of zij in de beta zit en dat er niet meer gemaild word.
Mijn obsesie begint rare vormen aan te nemen
btw:
weer wat nieuwtjes op www.worldofwarcraft.com

Verder ververs ik minstens 15 keer per dag 'mijn' WoW-nieuws website. (wow.warcry.com)
De hele WoW geschiedenis lezen, ook zoiets. Ben nu bij chapter 1, aan het eind. Heb iets van 10 blz gelezen, in niet al te simpel Engels, maar het is zeer zeker de moeite waard. Voor degenen die minimaal de campaign van RoC en/of TFT gedaan hebben en zeker geinteresseerd zijn in WoW en de invloed van WoW op de WarCraft verhaallijn, is het echt een must-read!
Bij voorkeur op een zomeravond zoals gisteren of gewoon in 't zonnetje. Alleen moet ik werken, dus dat zonnetje zit er niet in.
OT: Yup, al een tijdje. Post alleen weinig. Zit ook al een tijdje in een WoW clan. (hehe, ook al verslaafd voordat het spel is begonnen...)admiral schreef op 09 augustus 2004 @ 23:57:
[...]
koelik wist niet dat jij dit topic ook volgde
Ik zal denk ik morgen es lekker in de zon zitten, dat warcraft docje lezen.
Doe niet zo dwaas. Jij bent slimmer dan deze opmerking.Apocrypha schreef op 10 augustus 2004 @ 17:42:
Mjah, dan heb je nu iig al gelijk want alles wat nu komt is dus al na 9 augustus. Maar het kan dus best zijn de emails pas over 3 maanden komen
Voor de USA release komt er nog een open beta, dat kán bijna niet anders. Aangezien USA release voor Q4 geplanned staat en een open beta toch minimaal een maand moet duren, wil je een goede stress test kunnen houden... zal de EU beta nooit meer 3 maanden kunnen wachten. Het heeft weinig nut een open beta (open, dus voor iedereen) te houden als de EU servers nog niet eens 'single-tested' zijn door close beta spelers.
WoW staat voor Q4 geplanned ja, december is nog 4 maanden verwijderd. Dus als ze een minstens een maand nodig hebben kunnen we in theorie nog best 3 maanden wachten op onze mailtjesPromWarMachine schreef op 10 augustus 2004 @ 21:16:
[...]
Doe niet zo dwaas. Jij bent slimmer dan deze opmerking.
Voor de USA release komt er nog een open beta, dat kán bijna niet anders. Aangezien USA release voor Q4 geplanned staat en een open beta toch minimaal een maand moet duren, wil je een goede stress test kunnen houden... zal de EU beta nooit meer 3 maanden kunnen wachten. Het heeft weinig nut een open beta (open, dus voor iedereen) te houden als de EU servers nog niet eens 'single-tested' zijn door close beta spelers.
Wat ik wil zeggen is dat 9 augustus een speculatie is van Roet en Promwarmachine, gebasseerd op de USA/Korea beta. Verwacht nou niet meteen dat we deze week mailtjes krijgen. Het kan best zijn dat we nog een tijd moeten wachten. Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vertrouwen in Blizzard Europe, maargoed dat is mijn visie erover.
Thanks, maar het duurde minimaal 3 seconde voor de browser geladen was, als je het ook even had gequote, had 't weer sneller gegaan.Siliakus schreef op 11 augustus 2004 @ 18:30:
Een nieuwsbericht op de wow site betreffende de beta:
http://www.wow-europe.com/en/
Hier voor die Duitsers en Fransen.World of Warcraft European Closed Beta Test News - Ryann, 11/08/2004
It’s been two weeks since the close of the European World of Warcraft Beta Test sign-ups, and the selection process for the first group of beta testers is now nearing completion. However, as we have an impressive list of applications the finalization of the first selection still lays a little way ahead.
The first wave of authentication keys for the European Closed Beta Test will be sent out to beta testers by email as soon as the selection process is completed. With these keys, testers will be able to create their accounts for the Beta Test using a Web interface that will be hosted on the official European World of Warcraft Beta Test Web sites (www.wow-europe.com/de, /fr, and /en).
During its first phase, the Beta Test will not be localized, which means that all European beta testers will initially be using the English language version of the game client. However, as the Beta Test progresses, fully localized French and German clients will be made available for download.
We will announce the notification of the first group of testers and the start of the European World of Warcraft Closed Beta Test on these sites as well as on the official European Blizzard sites: Blizzard.co.uk, Blizzard.de, and Blizzard.fr.
See you in Azeroth…
Maar idd een release voor q4 2004 zal waarschijnlijk wel weer uitgesteld worden ben ik bang...
HOEWEL: kerst is een goede verkoopgelegenheid natuurlijk
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Ik weet niet of jij het weet, maar de Europese release staat sowieso al niet voor Q4 2k4da_prinz schreef op 11 augustus 2004 @ 20:07:
man man man wat heb ik een zin om dit spel te spelen en wat baal ik ervan dat ik er net een paar dagen te laat bij was voor het inschrijven voor de beta test
Maar idd een release voor q4 2004 zal waarschijnlijk wel weer uitgesteld worden ben ik bang...
HOEWEL: kerst is een goede verkoopgelegenheid natuurlijkdus zullen ze het dan wel af willen hebben
Er is een nieuwe sneak peek uit, waarin men de major changes in de komende patch (voor de USA beta) toelicht. Erg interessant. Dit gebeurt doorgaans 2 of 3 dagen voor het daadwerkelijk implementeren. Als Roet met zijn eerdere speculatie gelijk gaat krijgen, betekent dit een spoedige start van de European closed bèta.
[q=http://www.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&t=194029&p=1]
We’ve been in the “coming soon” stage with the new patch for a little over a week now, so we figured now is a good time to offer a sneak peek of just a few of the changes that we’ll be implementing. The real fun will be reviewing the full patch notes when those are available, but for the time being, we hope you find some of this info useful. As for the patch, well, it’s coming soon.
Boats and Zeppelins
Boats and zeppelins will be added to the world in a couple locations. A boat will be added between Booty Bay and Ratchet, and a zeppelin will be added between Orgrimmar and Tirisfal. A zeppelin will also be added between Grom'gol and Orgrimmar. The round trip on all three of these new transports will be around five minutes, with a pause at each destination of one minute each. If you miss a transport, you will have a very short wait before it returns. If you log out or crash during your journey, you will log back in on the same transport as you logged out on, though you will likely be at a different location along its path. Because this was the original intention for our world travel, the instant-teleport NPC's at these locations will be removed, but they still remain at the other locations where boats and zeppelins have not yet been added. Please keep in mind that the Goblin Transit Authority is not responsible for accidents, so do not jump off of boats or zeppelins when riding them because you may land in a place where you cannot reach your corpse.
Flight Paths
Many new flight paths will be added for world travel. Be sure to check your flight-path NPC's to see what new paths have opened up. Not all of the paths will be in yet; more are on the way in the near future.
Sharing Quests
You will now be able to share your quests with your entire party. To utilize this option, you’ll need to open your quest log, select a quest, and press the “Share Quest” button. All members of your party will then be presented with the quest as though you were the quest-giving NPC.
Some restrictions:
• You’ll only be able to share with party members.
• Party members will have to be nearby when you share.
• Party members will have to meet the prerequisites of the quest. For example, if you’re on step 2 of a quest and your friend is still on step 1, you won’t be able to give your friend a “shortcut” to step 2.
• Quests generated from items cannot be shared.
Tracking
Tracking of all types will now work until canceled, but you will only be able to have one type of tracking working at a time (Herb Finding, Mineral Finding, Sense Undead, etc.).
Faction/Reputation
Ratchet, Gadgetzan, and Booty Bay will now utilize our most current system of factions and reputation adjustments. Assaulting bankers, vendors, transportation specialists, etc. may result in a loss of permanent reputation with these cities.
Chat
The chat user interface has been revamped, and we will continue to make changes based on player feedback and designer upgrades.
Denk dat de beta later komt als de patch, maarja het blijft maar een beetje gokken/speculeren.quote: BlizzardWe've locked down all content for the upcoming patch. We're testing and tuning it.
It's possible that the patch will be ready by the end of the week. If something major comes up, that will push it into early next week.
Mja, er is eerder al gezegd, dat we toch beginnen op de USA servers, omdat ze nog niet alle EU servers gereed hebben. Ook is er pas verteld, dat we eerst een notificatie krijgen van het sturen van mails. Dan worden de mails echt verstuurd en weer een fase later kan je pas spelen. Je moet eerst een account maken, via hun website, met de verkregen serial.Roet schreef op 12 augustus 2004 @ 18:26:
[...]
Denk dat de beta later komt als de patch, maarja het blijft maar een beetje gokken/speculeren.
Dat zou betekenen dat ze de push tegelijkertijd kunnen doen met het sturen van de mails of het aankondigen daarvan. Het echt spelen, duurt nog wel minstens een week.

Iemand die een gok durft te doen qua kansen qua beta-test: Een kleine kans om mee te mogen doen, vrij groot, of 50/50?
🌞🍃
De kans is best wel verwaarloosbaar dus, helaas. Maar er komt dus nog een test-fase met veel users?
🌞🍃
Sorry dat ik even off-topic ga, maar ik wil even zeggen dat ik me er echt over verbaas dat DutchCommando overal komt waar ik ook komDutchCommando schreef op 12 augustus 2004 @ 21:28:
Niet groot voor fase 1. Ik heb getallen gehoord van in de 600.000 signups en voor fase 1 worden er 3.000 geselecteerd.
Sorry moest ik even zeggen
Ontopic: ik kijk ook erg uit naar het mailtje van blizzard
1 op de 200, is grotere kans dan de loterij winnen hoorDataBeest schreef op 12 augustus 2004 @ 21:43:
Damn, dat zijn nogal wat signups
De kans is best wel verwaarloosbaar dus, helaas. Maar er komt dus nog een test-fase met veel users?
[ Voor 25% gewijzigd door McFlipp op 12-08-2004 21:59 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Jij stalkt mij gewoonMcFlipp schreef op 12 augustus 2004 @ 21:56:
[...]
Sorry dat ik even off-topic ga, maar ik wil even zeggen dat ik me er echt over verbaas dat DutchCommando overal komt waar ik ook komStalk je me ofzo?

Ik denk overigens dat het aantal signups uiteindelijk lager is, ze halen dubbele weg en filteren andere werelddelen.
Wie niet zeg maar
Er is een plaatje verschenen van de Charger, de Paladin mount. Niet echt iets bijzonders, als je het mij vraagt.
Er moet simpelweg nog te veel gebeuren. Heel maybe dat de US de game eerder in final release krijgen. Maar Europa zal practisch zeker niet dit jaar de game nog spelen.
Overigens, waar heb jij gelezen dat bij het begin van de EU beta op VS servers wordt gespeeld? Wat is dan het 'nut' van die beta test?
Gaat volgens mij o.a. of Blizzard Europa haar zaakjes qua server/patchen en alles up en running heeft.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Hier ergens is de officiele bron, die hier door mij gequote is. Let op het derde kopje, the game will not be localized.quakerix schreef op 13 augustus 2004 @ 08:03:
Overigens, waar heb jij gelezen dat bij het begin van de EU beta op VS servers wordt gespeeld? Wat is dan het 'nut' van die beta test?
Gaat volgens mij o.a. of Blizzard Europa haar zaakjes qua server/patchen en alles up en running heeft.
Het nut? Later, gaat het wel werken op EU servers in DE/FR/EN. Altijd later, bij Blizzard.
Verwijderd
Er staat in het officiele bericht niets over de locatie van de game servers.PromWarMachine schreef op 13 augustus 2004 @ 10:17:
[...]
Hier ergens is de officiele bron, die hier door mij gequote is. Let op het derde kopje, the game will not be localized.
Het nut? Later, gaat het wel werken op EU servers in DE/FR/EN. Altijd later, bij Blizzard.
Er staat dat er op de europese web servers kan worden geregistreerd (DE/FR/EN).
Verder staat er, dat in eerste instantie met de engelse client wordt gespeeld. Later worden de duitse en franse clients toegevoegd.
Als er wordt gesproken over "Localized" dan hebben ze het over de taal van de client, niet over de locatie van de servers.
En waarom hadden ze anders 2 maanden geleden al de servers naar de EU gestuurd om daar geinstalleerd te worden? Maarja het is eigenlijk al logisch genoeg.
En de Paladin mount is inderdaad duf, maar de Paladin is over het algemeen gewoon een duf char
Wel rare woordkeus. Localized, dan denk je toch aan een locatie... ^o)
Anyways, Paladin is een goede support class. In Mage vs Warrior fights lijkt me een Paladin toch zeer nuttig.
De interessantste heb ik gequote, de rest is te zien in de bron.
Dat aantal users per server lijkt me helemaal niet veel? Ligt er ook aan hoeveel servers er komen natuurlijk, maar het is minder dan ik me had voorgesteld.How much of the world, including dungeons, is unlocked and available to testers today? What is the end-of-beta goal that the developers want to see for released/tested content?
With the next patch, we will be raising the level cap to level 55 and we will be opening up the corresponding zones and dungeons to accommodate characters of that level. We have almost finished all the adventuring zones for characters up to level 60, and we only have a few more outdoor zones and dungeons to go. We are also adding "raid" content to the game (epic encounters that take several groups to defeat); however, while we intend to have a great deal of this content, we will only beta test a small amount and reserve the rest for discovery by players on release.
What is the target average number of players going to be on retail servers?
The concurrency rate is currently planned to be around 2000-2500 players at peak times. There won't be a maximum amount of players that are allowed to "live" on a server, but this is the amount of characters we expect to actually be in the world at any given time.
Will there be more weather effects than the random lightning by the Dark Portal?
Yes, we do plan on adding more of these types of effects. This is on our list of things to do, but we don't have an ETA at this time.
Verwijderd
Dit zegt nou nog niet wanneer we het kunnen verwachten, zo snel mogelijk.World of Warcraft European Closed Beta Test News - Ryann, 11/08/2004
It’s been two weeks since the close of the European World of Warcraft Beta Test sign-ups, and the selection process for the first group of beta testers is now nearing completion. However, as we have an impressive list of applications the finalization of the first selection still lays a little way ahead.
The first wave of authentication keys for the European Closed Beta Test will be sent out to beta testers by email as soon as the selection process is completed. With these keys, testers will be able to create their accounts for the Beta Test using a Web interface that will be hosted on the official European World of Warcraft Beta Test Web sites (www.wow-europe.com/de, /fr, and /en).
During its first phase, the Beta Test will not be localized, which means that all European beta testers will initially be using the English language version of the game client. However, as the Beta Test progresses, fully localized French and German clients will be made available for download.
We will announce the notification of the first group of testers and the start of the European World of Warcraft Closed Beta Test on these sites as well as on the official European Blizzard sites: Blizzard.co.uk, Blizzard.de, and Blizzard.fr.
See you in Azeroth…
Dat zeggen ze nou al sinds de beta sign-ups, zo snel mogelijk kan ook over een maand zijn dus we schieten er niks mee op, Blizzard.
http://www.worldofwarcraft.com/ voor changelog e.d.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Ze mogen heus wel wat stealth hebben maar doe dan iets van doorzichtig en niet compleet foetsie.
Wat me wel lol lijkt is de Tauren Hunter lol

Komende dagen is er een game beurs in Duitsland, daar is Blizzard ook aanwezig met WoW, maar daar laten ze de Amerikaanse versie zien, als ze die keys wat eerder hadden gestuurd, konden de eerste Europese betatesters live op die beurs gaan spelen
Maar zal wel pas volgende week worden voordat de 1e keys worden gestuurd
Wanneer is die beurs? Waar is die beurs? Kan je er WoW spelen?Cthulhu schreef op 18 augustus 2004 @ 16:48:
Wordt idd eens tijd dat ze die keys gaan sturen
Komende dagen is er een game beurs in Duitsland, daar is Blizzard ook aanwezig met WoW, maar daar laten ze de Amerikaanse versie zien, als ze die keys wat eerder hadden gestuurd, konden de eerste Europese betatesters live op die beurs gaan spelen
1
2
3
4
5
| If $answer1 = BETWEEN $today+4 and $today+11 AND $afstand_answer2 < 300 AND $answer3 = "YES" then { echo("HOOOOAH, count me in!") } |
[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 18-08-2004 16:54 ]
Ja en volgende week wordt het weer de week daarop... Het kan net zo goed nog een maand duren.Cthulhu schreef op 18 augustus 2004 @ 16:48:
Wordt idd eens tijd dat ze die keys gaan sturen
Hier informatie (in het Duits) over dit zogenoemde game event. Ook al is de volledige content nog niet vertaald, waarschijnlijk probeert Blizzard hier wel een Duitstalige playable demo neer te zetten. Laat maar zitten, zeg ik dan.
En als ik naar de reclames op die website kijk, dan zal EA wel (weer) omnipresent zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door PromWarMachine op 18-08-2004 19:14 ]
En ja, je kan er WoW spelen, maar reken er maar op dat het druk zal zijn bij die comps
[ Voor 27% gewijzigd door Cthulhu op 18-08-2004 19:41 ]
Bron? Engelstalige website?Cthulhu schreef op 18 augustus 2004 @ 19:39:
Die beurs is in Leipzig volgens mij, en ze laten de Amerikaanse versie zien, ook dus de Amerikaanse servers, en geen Europese
En ja, je kan er WoW spelen, maar reken er maar op dat het druk zal zijn bij die comps
Dat is een andere beurs, de beurs in duitsland heet Games Convention:PromWarMachine schreef op 18 augustus 2004 @ 19:13:
http://www.wcg-europe.org.
Hier informatie (in het Duits) over dit zogenoemde game event. Ook al is de volledige content nog niet vertaald, waarschijnlijk probeert Blizzard hier wel een Duitstalige playable demo neer te zetten. Laat maar zitten, zeg ik dan.
edit:
En als ik naar de reclames op die website kijk, dan zal EA wel (weer) omnipresent zijn...
http://www.gc-germany.de/
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&item=8124252303
[ Voor 3% gewijzigd door Cthulhu op 18-08-2004 19:48 ]
Het geld is bestemd voor een goed doel, de winnaar wordt vandaag bekend gemaakt op die duitse beurs:Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 23:00:
EUR 1.310,00 ???????
OMG dat ga je er toch niet voor betalen.
14:00 Uhr bis 14:45 Uhr eBay Live-Auktion am Stand von Vivendi Universal
Games (Halle 5, C40)
quote: http://Blizzard.comWorld of Warcraft in Europe - Caswallawn, 19/08/2004
In the coming weeks, there will be a few sightings of World of Warcraft in Europe, most notably at the Game Stars Live event in London (Wednesday 1st to Sunday 5th of September) and at the Games Convention in Leipzig, Germany (Thursday 19th to Sunday 22nd of August).
Visitors to Game Stars Live, which takes place from 1st to 5th September at London's ExCeL centre, will have the opportunity to play the US closed-beta version of the game and experience the vibrant world of Azeroth firsthand. World of Warcraft will be presented on stand no. F11/F12 in the Main Hall N1-N5.
If you are in London early September, be sure to make some room in your schedule so you can stop by and check out what’s waiting for you in the not at all distant future.
En Blizzard beweerde nog wel dat het niet zolang zou gaan duren als de US beta
Verwijderd
Wat wel het geval is dat ik, in navolging van het leuke werk voor 'het grote Starcraft / Broodwar'-topic, bezig ben om materiaal aan te leveren om de startpost van dit draadje wat te verfraaien.
Ik ben zojuist begonnen aan een 'Title-image' maar ik zit een beetje met een dilemma...
Ik kan niet kiezen!
En meer speciefiek de keuze welke 'achtergrond' te gebruiken.
Bij deze dan ook twee voorbeeldjes van de beide richtingen die ik ermee op wil / kan. (Beide Klikbaar!)
Een zonnige zonsondergang:

Of de planeet:

Gaarne advies mensen!
Ook over het gebruikte logo e.d. aangezien ik niet zeker weet ok ik wel tevreden ben met de gouden letters die ik geschilderd heb.... Ik weet het perfectionist
Mocht het een beetje in de smaak vallen dan ben ik ook wel bereid om de headers / kopjes voor de rest van de startpost te vervaardigen!
Maar misschien kun je dit beter in het 2d topic onder W&G posten, daar komen wat meer grafisch getalenteerdere mensen. En ja, ik schrok wel toen ik dit topic weer zag, maar ik beheerste me en bekeek eerst het topic alvorens me mail
Edit: oh, en het lettertype ziet er ook wel leuk uit, al vindt ik het niet passen voor een logo, wel voor gewone fanart. Volgens mij kun je het officiele lettertype en meer uit de fansite kit van wow die blizzard een tijdje geleden gereleased heeft halen!
[ Voor 22% gewijzigd door DeepSeven op 24-08-2004 22:50 ]
Als ik toch moet kiezen, doe dan de onderste maar... ik zie alleen niet echt een gelijkenis met WoW?
Deze plek is te koop.
En ik geloof dat er ook ooit iets over een clan is geopperd. Het lijkt mij namelijk wel leuk om met de die-hard fans die zich al een jaar of meer (ik ook ja) met world of warcraft bezig houden er een te vormen. Of is dat nog te vroeg?
Eerder te laat dan te vroeg.DeepSeven schreef op 24 augustus 2004 @ 23:39:
Zou er ook niet een nl site komen trouwens? Hoe zit er daar mee?
En ik geloof dat er ook ooit iets over een clan is geopperd. Het lijkt mij namelijk wel leuk om met de die-hard fans die zich al een jaar of meer (ik ook ja) met world of warcraft bezig houden er een te vormen. Of is dat nog te vroeg?
Overigens denk ik niet dat het erg zinvol is om daar heel veel tijd en energie in te gaan steken. Degene die pertinent geen Engels kunnen lezen of schrijven, zijn toch niet geïnteresseerd in WoW, waarom zou je het dan nog vertalen? Daar komt nog bij dat de gemiddelde leeftijd bij een MMORPG minstens 5 tot 7 jaar hoger ligt dan bij, bijvoorbeeld een spel als CounterStrike.
Veel van ons zullen net zo goed en snel 'dagelijks' Engels kunnen lezen als dat ze dat in het Nederlands zouden kunnen. Lastige literatuur is natuurlijk anders.
We hebben al eerder een discussie gehad over het vertalen van zo'n fansite. De spells kun je niet vertalen: "Orb of Fire" --> "Bal van Vuur", "damage per second" --> "schade per seconde".

Wat je dan wel kunt vertalen is het nieuws wat er omtrent WoW te melden valt, maar om complete Forum-posts van Blizzard te gaan vertalen... zie jij 't zitten?
Het enige waar ik een WoW-site voor zou willen maken en onderhouden is de kans op een bèta slot voor het hele team dat aan de website werkt. Aangezien we voor een dergelijke kans veel en veel te laat zijn, zou een dergelijke website voor mij niet interessant genoeg zijn.
Dit topic is gesloten.