Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 07:33
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/dhof/images/spacer.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/wowtopic/wowlogo.gif

World of Warcraft - MMORPG

World Of Warcraft is Blizzards eerste MMORPG (Massive Multiplay Online RPG). Dit betekent dat er duizenden mensen op een server kunnen. De game speelt zich af 4 jaar na Warcraft III: Reign of Chaos, in een totaal verwoest Azeroth.

WoW heeft een volledige 3D wereld met een real life (waarschijnlijk) dag/nacht cycle, dungeons en grote steden. MMORPGS hebben wel een klein nadeel, je zal een maandelijkse bedrag moeten neertellen omdat Blizzard de game continu blijft bijwerken en uiteraard omdat je dataverkeer genereerd.

World of Warcraft - Features

Four years have passed since the aftermath of Warcraft III: Reign of Chaos, and a great tension now smolders throughout the ravaged world of Azeroth. As the battle-worn races begin to rebuild their shattered kingdoms, new threats, both ancient and ominous, arise to plague the world once again.

World of Warcraft is an online role-playing experience set in the award-winning Warcraft universe. Players assume the roles of Warcraft heroes as they explore, adventure, and quest across a vast world. Being "Massively Multiplayer," World of Warcraft allows thousands of players to interact within the same world. Whether adventuring together or fighting against each other in epic battles, players will form friendships, forge alliances, and compete with enemies for power and glory.

A dedicated live team will create a constant stream of new adventures to undertake, lands to explore, and monsters to vanquish. This content ensures that the game will never be the same from month to month, and will continue to offer new challenges and adventures for years to come.

Game Features:

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/arrow.gif Adventure together with thousands of other players simultaneously.
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/arrow.gif Create and customize your own hero from the unique races and classes of the Warcraft universe.
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/arrow.gif Explore an expansive world with miles of forests, deserts, snow-blown mountains, and other exotic lands.
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/arrow.gif Visit huge cities and delve through dozens of vast dungeons.
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/arrow.gif Enjoy hundreds of hours of gameplay with new quests, items, and adventures every month.

World of Warcraft - (mini) FAQ (Frequently Asked Questions)

WoW zelf heeft een hele grote faq. Ik heb hieronder een stukje vertaald:

:? Wanneer komt WoW in de winkels?
We hebben nog geen release date voor WoW vrijgegeven. We willen de tijd nemen om aan de verwachtingen te voldoen die de mensen van Blizzard Entertainment gewend zijn. In Korea en in de USA zal de game eind 2004 uitkomen.

:? Zal er maandelijks moeten betaald worden voor World of warcraft?
Ja; we zijn nog steeds aan het uitzoeken wat de preciese prijs zal zijn. Mijn schatting: €10 tot €12,50. Daarnaast zul je ook de game nog eens moeten aanschaffen, wat ook zo rond de 45,- E gaat kosten waarschijnlijk.

:? Waarom is WoW niet gratis?
Dit geld zal gebruikt worden voor het onderhoud van de servers en het spel zelf.

:? Welke Rassen zijn er?

The AllianceThe Horde:? Welke Classes zijn er?Let op! Niet ieder ras kan iedere class spelen

:? Welke keuzes zijn er dan?
[list]
Alliance (21 mogelijkheden)
[list]• Dwarves {Hunter, Mage, Paladin, Priest, Rogue, Warrior}
Gnome {Mage, Rogue, Warlock, Warrior}
Human {Mage, Rogue, Paladin, Priest, Warlock, Warrior}
Night Elves {Druid, Hunter, Rogue, Priest, Warrior}

Horde (20 mogelijkheden)
  • Orcs {Hunter, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior}
  • Tauren {Druid, Hunter, Shaman, Warrior}
  • Trolls {Hunter, Mage, Rogue, Priest, Shaman, Warrior}
  • Undead {Mage, Priest, Rogue, Warlock, Warrior}
:? Hoeveel Characters kan ik per account maken?
8. Maar dit kan nog veranderen tijdens de beta. Het is trouwens max 8 over alle realms verspreid. Dus niet 8 per realm. 8 per account.

:? Wat zijn de system requirements?
De system requirements van de beta zijn al wel bekend. De requirements van de vollidige game nog niet. Hier de beta requirements:

Beta System Requirements
[list]
Windwos System/OS
[list]
• 800 MHz or higher CPU.
• 256 megabytes or more of RAM.
• GeForce 2 graphics card or better.
• 3 gigabytes or more of available hard drive space.
• DirectX® 9.0 or above.

Mac System/OS
  • 1.0 GHz or higher G4 or G5 processor.
  • 512 megabytes RAM or higher. DDR RAM recommended.
  • ATI or NVIDIA video hardware with 64 MB VRAM or more.
  • 3 gigabytes or more of available hard drive space.
  • MacOS X 10.3 ("Panther") or better.

World of Warcraft - PvP Info

Dit verhaal legt het beter uit als dat ik het kan waarschijnlijk, vandaar het volgende verhaal dat veel duidelijk zal maken hoop ik. Helaas staat een belangrijk puntje er nog niet in, en dat is dat het PvP zal worden gebaseerd op een paper/rock/scissors balance. Komt er op neer dat bijvoorbeeld een mage het wint van een warrior, maar weer verliest van een priest and so on.
Imagine if you would, two towns on either end of the instance, both humming away quietly as peons and peasants went to work chopping wood and mining gold. Zoom into the Great Hall and you can see a barracks just on the crest of the hill where a Grunt comes marching out. He forms up with two other waiting grunts and three troll headhunters and then they take off down the path. Hurrying to catch up with your Tauren shaman character, you patrol the near zones of your outpost. No humans to be seen, you continue onward until you come across a night elf druid leading a group of dwarf riflemen.

Battle is joined…. The Orc grunts smash into the thin line that the Night Elf druid presents in a vain attempt to screen the riflemen. You cast healing wave on the lead grunt and lighting bolt the druid. Within a few moments there is nothing left of the human scout party, but at a sizable cost to your little party. Two grunts are down and a headhunter is badly wounded, not to mention that you are out of mana. As soon as a small sigh escaped your lips for surviving this encounter, a gnome warrior, human mage, and dwarf hunter crest the hill drawn on by the sounds of battle. No rest for you and yours as you rush to challenge them even in your weakened state.

As you can tell by our small fictional example, the PvP zones in World of Warcraft are designed to have the feel of being in a Warcraft III game while still maintaining the intensity of a Battlefield 1942 type game. The zones are designed to be used as teams and with objectives to achieve. This isn't just a bloodbath in the center of the map. You'll want to do everything you can to destroy your opponent's infrastructure in order to keep them from spawning new friendly units to accent the players in the zone.

At the same time where the game will have a tactical feel, there is a clear sense of this being a heroic adventure. Just done Rambo style. Jeffrey Kaplan described it like this; "When I die, I don't want to have to run thirty minutes to get back, you know. I don't want to sit and say 'You know, this really isn't fun, I keep dying.' I want to go 'That was awesome! I just died, get me back out there!!'"

To facilitate this, Blizzard has instanced the PvP zones. You'll know when you're headed in that PvP zone by the red swirling mists on the edges of the portal. (Portal is the best word we have for it, the ones we saw were actually very organic looking.) Then when you join that instanced zone, you are placed in an instance with other characters that are around your level and ability. You won't have to worry about being plucked off constantly by characters that are no where near your power level.

The objective of these zones is to have a moving front, where battles are being fought between different groups from each faction. Some controlled by the computer, some controlled by the players. The CGW article this last fall alluded to this when they mentioned that you would be able to fight alongside other NPCs at times as well. Dying is an inconvenience, but never approaching the level where you don't want to respawn immediately. Think along the lines of Battlefield 1942 or a team Halo game.

We commented that this sort of PvP made it possible to basically reenact the cinematic that was released before Warcraft III went gold where the screaming Orc horde came streaming over the hill crest. Blizzard just smiled.

Siege weapons should then be part of the equation. Our first hint to this was when we were told that the Infernal summon of the warlock would have siege value in PvP. They also hope to include catapults, steam tanks, and other siege equipment that the players could man to level the opposition's outpost. No word yet if Portable towers will be a purchasable item.

So what happens when you meet your objectives in the PvP zone? Blizzard isn't sure yet. There are some ideas, maybe a new vendor becomes available, maybe some new quests are unlocked. The problem is that the rewards have to be scaled such that they don't make it undesirable to play the other side. This is something that will continue to be tested and played to determine the right balance.
toon volledige bericht
GameSpot PvP Preview voor extra info

World of Warcraft - Handige links

Enkelijke handige sites:Sites voor tijdens het spelen:Vorige Topics:Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/dhof/images/spacer.gif

World of Warcraft - Screenies!?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/wowtopic/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/wowtopic/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/wowtopic/3.jpg

Niet zoveel screenies, want ik denk dat de meesten die nou wel gezien hebben. Voor als je meer wil zien, moet je hier klikken. En hier voor movies.

World of Warcraft - Beta Info

De beta signups zijn gesloten!

Mails worden waarschijnlijk 2 weken na het einde van de inschrijving verstuurd, net zoals dat in de US ging dus.

Om up2date te blijven: http://www.wow-europe.com/en/index.shtml

Ook is er ons IRC channel. Klik hier om te joinen.
De startpost zal nog worden bijgewerkt. Had niet verwacht dat zoveel mensen zouden reageren op de beta signups :).

Even voor de gein een poll toegevoegd. In verband met het geringe aantal mensen dat waarschijnlijk zal stemmen heb ik het maar op class gedaan, vond dat wel het intressantste. Tenzij iemand een race poll wil, dan maak ik die wel :).

Poll: Welke Class kies jij als eerste character?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/dhof/images/spacer.gifAfbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=11942&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Deze openings post is tot stand gebacht met hulp van Switch en Roet ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Roet op 03-08-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42

PromWarMachine

Forsaken Archer

In reactie op: Cthulhu in "Het Grote World of Warcraft Topic"
Crosspost uit vorige topic :)

Dat van DAoC klinkt wel logisch, maar ik zie het toch anders. Of ik het ergens gelezen heb, weet ik niet meer. Vooral een paar maanden geleden was ik erg actief op het WoW-forum, tegenwoordig is het wat minder.

Het nut van een Europese Engels-talige WoW-versie zou dus alleen zijn dat je op die manier op Europese servers kunt spelen?
Dat vind ik een work-around. Waarom alle moeite om een Europese Engels-talige versie te bouwen cq vertalen. Je kunt net zo goed gebruik maken van de Amerikaanse versie en de mogelijkheid om op elke realm te connecten. Als je dan op de Duitse, Franse of Koreaanse realms komt, wordt daar uiteraard de moedertaal gesproken, maar op de Engelstalige Europese servers, wordt gewoon Engels gesproken. Als dit mogelijk is, waarom zou je dan een aparte Europese Engelstalige versie moeten maken?

Als het is, zoals jullie beweren dan komen er dus 6(!) verschillende versies uit van een enorm spel.
• Duitse versie (Duits)
• Franse versie (Frans)
• Koreaanse versie (Koreaans)
• Amerikaanse versie (Engels)
• Europese versie (Engels)
• Koreaanse versie (Engels)
Elke quest update dien je dus 6x in te typen. Dat werkt toch nooit?

Bij StarCraft & WarCraft III heb je ook diverse realms. Zelfs in Asië. Dat je vervolgens geen bal snapt van wat er gezegd wordt, doet er niet toe. Het is wel mogelijk. En ik heb gewoon de Amerikaanse versie van bovenstaande spellen.

Een laatste argument is, dat er een Frans en Duits team van Blizzard in Europa gestationeerd is. Deze werken gescheiden van elkaar. Als ze samen ook aan een Europees Engels-talige versie zouden werken, lijkt het me toch een stuk handiger als je bij elkaar in een gebouw zit, zodat je kunt samenwerken.

edit:

Nice topicstart Roet! :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Iedereen al opgegeven voor de Euro beta I presume? :)

Heb zelfs me ouders en me zus gerecruteerd om in te schrijven, extra kansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:30

Wub

Ik heb me opgegeven voor beta account natuurlijk :)

Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat je beter niet meerdere aanmeldingen per adres kunt doen omdat ze je dan niet accepteren.

Er stond ergens in de regels volgens mij dat je maar 1 aanmelding per adres mag.

Anders krijg je van die lui die voor elk familie lid in de omgeving een account aanvraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29
PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 15:35:
In reactie op: Cthulhu in "Het Grote World of Warcraft Topic"

Als het is, zoals jullie beweren dan komen er dus 6(!) verschillende versies uit van een enorm spel.
• Duitse versie (Duits)
• Franse versie (Frans)
• Koreaanse versie (Koreaans)
• Amerikaanse versie (Engels)
• Europese versie (Engels)
• Koreaanse versie (Engels)
Elke quest update dien je dus 6x in te typen. Dat werkt toch nooit?

edit:

Nice topicstart Roet! :)
Tuurlijk hoeft niet alles 6x getyped te worden. Engels is Engels, dus die 3 Engelse versies hoeven maar 1x getyped te worden. Er hoeft enkel een (server?) instelling gewijzigd te worden.

En de topicstart, hmmm. Dat logo met die gare paarse kleur eromheen vind ik niet zo :P.
Anoniem: 114195 schreef op 06 juli 2004 @ 15:41:
Iedereen al opgegeven voor de Euro beta I presume? :)

Heb zelfs me ouders en me zus gerecruteerd om in te schrijven, extra kansen :)
Volgens mij heb jij je kansen nu tot 0 gereduceerd omdat er maar 1 persoon per "household" ingeschreven mag worden. Laten we hopen dat ze nu niet alle aanmeldingen verwijderen maar nog 1 actief houden :).

[ Voor 39% gewijzigd door DutchCommando op 06-07-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:30

Wub

Ik heb trouwens nog 3 goede aanvullingen voor de links in de start topic:

http://www.thottbot.com/wow/

Zeer uitgebreide data base van alle items/skills etc.

http://www.warlocksden.wowmb.net/

Uitgebreide forum speciaal over de klasse Warlock. Maar ze hebben ook enorm veel informatie over het spel. Echt de moeite waard daar te kijken.

http://www.pwcs.ca/forum/

Op dit forum staan filmpjes die je kunt downloaden waar ze laten zien hoe het spel eruit zit. (ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik vraag me ook af hoe ze dat nou geregeld hebben aangezien ze gezegd hadden er rekening mee te houden. Zo houden ze er ook rekening dat sommige mensen op dezelfde credit card zullen gaan betalen enzo. Ik denk eigenlijk dat het wel mogelijk is, misschien tot 2 per household?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Tuurlijk hoeft niet alles 6x getyped te worden. Engels is Engels, dus die 3 Engelse versies hoeven maar 1x getyped te worden. Er hoeft enkel een (server?) instelling gewijzigd te worden.
Dude....
Zitten we te discussiëren, terwijl we allebei 't zelfde bedoelen. :D

Over die realm selectie. In de alpha kon je al een server selecteren, dus ik neem aan dat iedereen op elke realm kan spelen.
Je kunt zelfs (zie Blizzard FAQ) op elke realm een character hebben. ;)
Roet schreef op 06 juli 2004 @ 15:53:
Ik vraag me ook af hoe ze dat nou geregeld hebben aangezien ze gezegd hadden er rekening mee te houden. Zo houden ze er ook rekening dat sommige mensen op dezelfde credit card zullen gaan betalen enzo. Ik denk eigenlijk dat het wel mogelijk is, misschien tot 2 per household?
Bètatest != uiteindelijke game. :)

[ Voor 27% gewijzigd door PromWarMachine op 06-07-2004 15:55 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wub schreef op 06 juli 2004 @ 15:45:
Ik heb me opgegeven voor beta account natuurlijk :)

Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat je beter niet meerdere aanmeldingen per adres kunt doen omdat ze je dan niet accepteren.

Er stond ergens in de regels volgens mij dat je maar 1 aanmelding per adres mag.

Anders krijg je van die lui die voor elk familie lid in de omgeving een account aanvraagt :P
Uiteraard wonen me zus en me ouders allebei ergens anders dan ik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 15:54:
[...]

Dude....
Zitten we te discussiëren, terwijl we allebei 't zelfde bedoelen. :D
Nee, want ik zeg dat er wel een Europese Engelse versie komt en daarnaast gewoon de Amerikaanse. Jij zegt van niet en zegt dan gelijk dat er een Engelse vertaling komt van de Amerikaanse game voor de Europese Engelse markt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Roet, verander ff je spacer width want op dit moment is hij iets te breed, 600 is beter. Daarnaast is het ook handig als je die bgcolor weghaalt want je hebt toch een .gif gemaakt. Het ziet er nu niet uit met mijn grey/silver skin @ GoT. :+

Hier stond code, maar omdat Roet zo'n groot lettertype gebruikt verneukte het zijn layout.

[ Voor 42% gewijzigd door DutchCommando op 06-07-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja maar dan krijg ik een witte achtergrond hier :o

Done!

grmbl.. geef mij maar weer de schuld he! ;(

[ Voor 40% gewijzigd door Roet op 06-07-2004 16:13 . Reden: nu jij nog je layout onvriendelijke posts weghalen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Roet schreef op 06 juli 2004 @ 16:06:
Ja maar dan krijg ik een witte achtergrond hier :o
Niet zo moeilijk doen he ;). Verander die table gewoon ff naar dit stukje:

Hier stond code, maar omdat Roet zo'n groot lettertype gebruikt verneukte het zijn layout.

EDIT: Bravo O-)

Deze openings post is tot stand gebracht met hulp van Switch, Roetje en DutchCommando. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door DutchCommando op 06-07-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 15:59:
[...]

Nee, want ik zeg dat er wel een Europese Engelse versie komt en daarnaast gewoon de Amerikaanse. Jij zegt van niet. en zegt dan gelijk dat er een Engelse vertaling komt van de Amerikaanse game voor de Europese Engelse markt? 8)7
Zo snappen we elkaar en zijn we er eindelijk uit. :X
We zijn het dus niet eens. :+

Time will tell!

Op de poll heb ik gevote voor: Mage!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 15:59:
[...]

Nee, want ik zeg dat er wel een Europese Engelse versie komt en daarnaast gewoon de Amerikaanse. Jij zegt van niet en zegt dan gelijk dat er een Engelse vertaling komt van de Amerikaanse game voor de Europese Engelse markt? 8)7
Als ik kijk naar andere games staan taal van de server en taal van de client compleet los van elkaar.

In Amerika zul je alleen een engelstalige versie kunnen krijgen. In Europa zal de 'geinternationaliseerde' versie te koop worden. In die versie zul je waarschijnlijk gewoon een taal kunnen kiezen voor de interface e.d. van je client. Net als met normale offline games dus.

Afhankelijk van op welke server je inlogt (amerikaans/europees engels/frans/duits/etc) zal je content echter ook in die taal zijn.

Ik snap de discussie dus niet helemaal van amerikaans engels/ europees engels/ etc :P

Ik hou persoonlijk wel van dwergen trouwens.. Denk dus een Dwarf Paladin :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Bosmonster schreef op 06 juli 2004 @ 16:38:
[...]

Als ik kijk naar andere games staan taal van de server en taal van de client compleet los van elkaar.

In Amerika zul je alleen een engelstalige versie kunnen krijgen. In Europa zal de 'geinternationaliseerde' versie te koop worden. In die versie zul je waarschijnlijk gewoon een taal kunnen kiezen voor de interface e.d. van je client. Net als met normale offline games dus.

Afhankelijk van op welke server je inlogt (amerikaans/europees engels/frans/duits/etc) zal je content echter ook in die taal zijn.

Ik snap de discussie dus niet helemaal van amerikaans engels/ europees engels/ etc :P

Ik hou persoonlijk wel van dwergen trouwens.. Denk dus een Dwarf Paladin :)
Ik volg de discussie ook niet meer echt, om het simpel te houden:

Amerikaanse versie---> Spelen op amerikaanse servers
Europese versie ---> Spelen op europese servers
Aziatische versie ---> Spelen op Aziatische servers

Ik maak trouwens een Undead Mage :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cthulhu op 06-07-2004 16:53 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Wat zou de class zijn die het meeste damage doet (over tijd)? Ik denk aan een Rogue aangezien je in een party met een tank gemakkelijk achter een monster kan gaan staan en backstabben.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 16:52:
[...]

Ik volg de discussie ook niet meer echt, om het simpel te houden:

Amerikaanse versie---> Spelen op amerikaanse servers
Europese versie ---> Spelen op europese servers
Aziatische versie ---> Spelen op Aziatische servers
Dat hoop en denk ik niet. Die verwachting was er met Asheron's Call 2 ook, maar kreeg nogal wat kritiek te verduren, omdat veel europese spelers er voor kiezen om met vrienden in Amerika te spelen en vice versa.

Persoonlijk zou het mij niet zo boeien overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Bosmonster schreef op 06 juli 2004 @ 17:08:
[...]

Dat hoop en denk ik niet. Die verwachting was er met Asheron's Call 2 ook, maar kreeg nogal wat kritiek te verduren, omdat veel europese spelers er voor kiezen om met vrienden in Amerika te spelen en vice versa.

Persoonlijk zou het mij niet zo boeien overigens :)
Dat kan ook, maar dan moeten ze dus de Amerikaanse versie kopen(die hier ws ook eerder te koop is als de Europese versie), daarmee kun je op de Amerikaanse servers spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Iemand zich al geregistreerd voor de eu beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Offcourse :), ik zat al vanaf de alpha met WoW te spele, maar begon me te vervelen na een tijdje, daarna een hele tijd niet meer mee bezig geweest.
Tot ik weer ff op het forum keek en zag dat EU Beta inschrijvingen van start waren gegaan :)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 13:44

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Anoniem: 115621 schreef op 06 juli 2004 @ 17:40:
Iemand zich al geregistreerd voor de eu beta ?
Wist dat ik iets vergeten was :P Net gedaan dus, thanks, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Drie weekjes wachten op enig resultaat van alle inschrijvingen, best vervelend als je eigenlijk zo graag dit spel wilt spelen :p

Anyhoe, ik heb een Paladin gevote, waarschijnlijk een Dwarf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tidus schreef op 06 juli 2004 @ 18:26:
Drie weekjes wachten op enig resultaat van alle inschrijvingen, best vervelend als je eigenlijk zo graag dit spel wilt spelen :p

Anyhoe, ik heb een Paladin gevote, waarschijnlijk een Dwarf :D
Wellicht dat de selectieprocedure nu sneller gaat, maar bij de USA bèta zat er tussen het eind van de inschrijving en de verlossende mailtjes nog 2 weken. :X
Reken je dus nog maar niet rijk.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Zo te zien is de priest class nog niet echt bekend :) Is namelijk best een goede party class met zijn goede heal spells en buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:21
Je moet er ook echt het type voor zijn om een priest te spelen. Dat heb ik bij EQ wel gemerkt (cleric) het is gewoon een saaie class waar je de hele tijd de healknop moet indrukken. Zo nu en dan een nuke maar das dan ook alles. En als dat weer voorbij is dan is het weer tijd om je party/raid te buffen nou fantastisch :P .

Hoe dan ook zijn ze onmisbaar voor de taaiere enemies waar je heal power voor nodig hebt. Maar nogmaals je moet er echt het type voor zijn...

Ik ga waarschijnlijk Undead mage of een orc/tauren warrior/shaman horde uiteraard. Als het alliance wordt dan waarschijnlijk een paladin/warlock of een mage (ja daar is ie weer >:) )

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 24-04 15:38
Nee, niet in wow. De priest is volgens katricia (community manager op wow forums) een heel erg gave class, die perfect kan solo'en. Priest kan dus wel degelijk meer dan alleen support aan een party geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

DeepSeven schreef op 06 juli 2004 @ 20:01:
Nee, niet in wow. De priest is volgens katricia (community manager op wow forums) een heel erg gave class, die perfect kan solo'en. Priest kan dus wel degelijk meer dan alleen support aan een party geven.
Ja, maar in een party zal de Priest wel hoofdzakelijk de healer/buffer zijn, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116269

Ik denk dat ik ga beginnen met een Human Paladin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deffo een Tauren Shaman :)

Zodra dat beetje verveeld een Human Rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Koetjeboe schreef op 06 juli 2004 @ 17:48:
[...]

Wist dat ik iets vergeten was :P Net gedaan dus, thanks, hehe
np

ik heb me een keer bij de engelse en een keer bij de duitse geregistreerd

het zoals en englse zou zeggen

*just to make things certain 8)7 8)7 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Wellicht dat de selectieprocedure nu sneller gaat, maar bij de USA bèta zat er tussen het eind van de inschrijving en de verlossende mailtjes nog 2 weken. :X
Reken je dus nog maar niet rijk.
Van mij ma er best 2 weken tussen zitten want ik ga de 20ste voor 3 weken op vakantie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tonio op 06-07-2004 21:32 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

"One other area of grouping I’d like to touch on is AOE grouping with Mages. Let it Snow, Let it Snow, Let it Snow!

Remember Frost Nova? Remember Blizzard? These two spells are your one way ticket to the fastest, most fun and rewarding gaming experience I’ve ever seen in World of Warcraft. You will need at least two mages and one priest. Anything more is a luxury. Three Mages is great, four Mages is destruction on a nuclear scale."

AOE groups, klinkt bekend als ex-DAoC speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Anoniem: 115621 schreef op 06 juli 2004 @ 21:25:
[...]

np

ik heb me een keer bij de engelse en een keer bij de duitse geregistreerd

het zoals en englse zou zeggen

*just to make things certain 8)7 8)7 *
Please note that only one entry per household is permitted. Multiple applications will be disqualified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 24-04 15:38
Misschien is het slimmer om dat dik gedrukt in de startpost te zetten Roet :), dan ziet iedereen dat direct en gaat ook niemand de mist in.
Ik ga eerst voor de human paladin. Dan een tauren hunter (met gun _/-\o_ ), night elf warrior, dwarf rogue, human warlock... and on and on ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
BTW ik ben 15 jaar, enuhmm ik heb een pinpas, maar is dat ook een creditcard :S
Er staat op (hij is van rabobank) Europas , daaronder staat Maestro, kan ik nu betalen met die pinpas ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Night Elf Druid waarschijnlijk, en anders misschien een hunter.

Vriend van mij gaat ook spelen, maar die wisselt rond lvl 20 altijd van character. Ik ga gewoon flink veel achtergrondinformatie opzoeken, zodat ik van tevoren weet wat mijn favo char is. En druid komt daarvoor nu het meest in aanmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

caspergt schreef op 06 juli 2004 @ 23:53:
BTW ik ben 15 jaar, enuhmm ik heb een pinpas, maar is dat ook een creditcard :S
Er staat op (hij is van rabobank) Europas , daaronder staat Maestro, kan ik nu betalen met die pinpas ? :)
Nee, dit is geen credit card, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

BaN5Hee schreef op 06 juli 2004 @ 22:46:
[...]

Please note that only one entry per household is permitted. Multiple applications will be disqualified.
Ik vind dat best een slechte zaak, stel je woont in een studentflat oid... dan ben je mooi de klos als iemand anders ook een key op hetzelfde (meestal) adres invult. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Tidus schreef op 07 juli 2004 @ 03:21:
[...]

Ik vind dat best een slechte zaak, stel je woont in een studentflat oid... dan ben je mooi de klos als iemand anders ook een key op hetzelfde (meestal) adres invult. :/
dan vul je het adres van je ouders in :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Maar hoe moeten alle jongeren gaan betalen dan, ik neem aan dat de doelgroep toch wel een beetje de jongeren zijn met een "game" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
caspergt schreef op 07 juli 2004 @ 09:44:
Maar hoe moeten alle jongeren gaan betalen dan, ik neem aan dat de doelgroep toch wel een beetje de jongeren zijn met een "game" :?
De doelgroep van betaalde MMORPG's ligt grotendeels boven de 18.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
ohhh .... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Volgens mij is het de bedoeling dat je ook met andere middelen kan betalen, niet alleen via CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Bosmonster schreef op 07 juli 2004 @ 09:45:
[...]

De doelgroep van betaalde MMORPG's ligt grotendeels boven de 18.
Niet helemaal waar, de doelgroep zal lager liggen, vanaf een jaar of 15. (Je, moet de engelse taal zeker beheersen, maar dat deed ik al volmondig op die leeftijd :p )

Waarom :?

15 jarige hebben nog altijd pappies die kunnen betalen voor hun, ze maken gebruik van CreditCards omdat dit de goedkoopste manier van banktransfers is. Paypal is een 3rd party company en is dus ook weer extra kosten en meestal niet al te snel (Mijn evaringen zijn goed hoor) en normale bankoverschriften, zeker naar het buiteland, duren veel te lang en zijn administratief gezien niet echt aantrekkelijk. :/

Meestal wordt de doelgroep helaas bij mmorpg's wel iets hoger hierdoor, is ook wel fijn hoor, het houdt namelijk de echte lamers/cheaters meestal wel buiten de deur.

EDIT: Helaas moet ik bijna altijd bekennen dat bij MMORPG's altijd in de beta's/alpha's wordt gezegd dat er verschillende manieren van betalen mogelijk zouden moeten worden. Meestal is dit niet zo, of iig niet voor Europa. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Mathizsias op 07-07-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
En als je pappie en mammie nou geen creditcard hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
caspergt schreef op 07 juli 2004 @ 09:44:
Kennelijk is dat op dit moment ook niet zo'n probleem. Wel apart dat je ouders geen CC hebben trouwens :S

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

caspergt schreef op 07 juli 2004 @ 09:57:
Geen oudere broer, aardige buurman, oom, tante, opa, oma, etc..? Die je eens in de maand een keer kan vragen om met jou samen iets online te betalen? Dan maak jij het verschuldigde bedrag gewoon terug over naar deze of geen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
caspergt schreef op 07 juli 2004 @ 09:57:
Dan vraag ik me af in welke wereld je pappie en mammie leven :P

Tenzij ze Nederland nooit uitkomen natuurlijk... of geregistreerd staan in Tiel :P

Maar goed.. ze zullen voor de Europeanen wel een alternatieve betalingswijze implementeren neem ik aan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Jep dat zag je ook bij de signup. Daar hadden ze meteen een survey van gemaakt leek het :P. Wel slim want iedereen beantwoord hem. Daar stond ook in welke betaalmethode je ging gebruiken. Kon je kiezen uit toch een stuk of 6 dingen. Game cards stond er ook bij, maar ik denk dat dat omwille de beveiliging misschien niet doorgaat. Ik heb uiteraard ook credit card ingevuld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Wat is nu het verhaal achter de game zeg maar :) Je koopt je figuurtje met een creditcard, start de game op, komt terecht in een landschap I presume, en dan ? ... Moet je gewoon willekeurig alles wat beweegt een rotschop verkopen en decapitaten, of moet je handelen, of andermans basis overnemen, of moet je huisje boompje beestje doen en je medespeler de struiken in trekken, .. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 22:22

Glorificationer426

come we hero rush yes?

offtopic:
LANG niet iedereen zn ouders heeft een CC, ik snap niet dat daar zo raar naar gekeken wordt door sommige mensen :)
Veel mensen hebben t simpelweg niet nodig.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sommige ouders hebben wel een CC maar willen niet online betalen. (Quote vader: "Alleen bij Amazon, want dat is WEL veilig") 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja precies :P
vond dat r een beetje uit de hoogte gedaan werd ^^

Maar aan de andere kant vind ik t dan ook wel weer prettiger want je elimineert de 13-16jarige vervelend spammende, laag iq, alles vragende niets zelfuitzoekende luie varkentjes door betalingen CC only te maken.
Da's wel weer een vette plus ntlk :P

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Anoniem: 14124 schreef op 07 juli 2004 @ 11:31:
Wat is nu het verhaal achter de game zeg maar :) Je koopt je figuurtje met een creditcard, start de game op, komt terecht in een landschap I presume, en dan ? ... Moet je gewoon willekeurig alles wat beweegt een rotschop verkopen en decapitaten, of moet je handelen, of andermans basis overnemen, of moet je huisje boompje beestje doen en je medespeler de struiken in trekken, .. :?
Je koopt de game ~45 euro
Je koopt een account (serial) ~10-13 euro p/m
Je start de game
Je maakt een character aan (per account 8 tot 10 characters)
Je komt in de wereld
Je gaat wat quests doen en wat monsters doden

Daarna ga je levellen. Dat kun je doen door monsters te killen, door quests te doen, door tradeskills uit te voeren. Tradeskills zijn bijvoorbeeld mijnen, herbalism, vissen, leatherworking en meer van dat soort dingen. Je kunt ook de wereld ontdekken als een scout of gewoon alle creeps die je tegenkomt vermoorden. Het is maar net wat jij leuk vind.

Je schijnt heel ver te kunnen levellen, bijna zonder te vechten. Dit (o.a.) om ook de vrouwelijke fans tevreden te stellen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:53

admiral866

The King Personality Disorder

waarschijnlijk kun je als je game gekocht heb ook wel de eerste maand gratis spelen.

Nog ff een vraagje. Zou het zo gaan dat je een key bij je cd krijgt en vervolgens een account koopt per maand? en hoe werkt die key, controleren ze daar ook op als je online wil?
Anders download ik de game wel en koop ik alleen een maandelijks account/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Anoniem: 14124 schreef op 07 juli 2004 @ 11:31:
Niet echt veel onderzoek gedaan he? ;)

http://www.blizzard.co.uk/wow
admiral schreef op 07 juli 2004 @ 11:57:
waarschijnlijk kun je als je game gekocht heb ook wel de eerste maand gratis spelen.

Nog ff een vraagje. Zou het zo gaan dat je een key bij je cd krijgt en vervolgens een account koopt per maand? en hoe werkt die key, controleren ze daar ook op als je online wil?
Anders download ik de game wel en koop ik alleen een maandelijks account/
Je moet de game kopen om daadwerkelijk op een van de Servers te spelen. Je key, die je bij WoW niet los kan kopen(nog niet, en waarschijnlijk ook niet), is verbonden aan je account.

[ Voor 36% gewijzigd door Mathizsias op 07-07-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat weten we pas zeker op het moment dat het in de winkel ligt, maar ik verwacht dat je in de winkel een CD met serial koopt voor de CD en vervolgens online een 'account serial' koopt, om characters op te maken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Yep of t gaat allemaal via internet, je koopt de game, download de client en vult je key in die je krijgt bij t reggen van je acc. Zo gaat t bij lineage 2 tenminste : )

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Glorificationer schreef op 07 juli 2004 @ 12:04:
Yep of t gaat allemaal via internet, je koopt de game, download de client en vult je key in die je krijgt bij t reggen van je acc. Zo gaat t bij lineage 2 tenminste : )
Het uiterlijk van de doos cq DVD box is al bekend. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 12:00:
Dat weten we pas zeker op het moment dat het in de winkel ligt, maar ik verwacht dat je in de winkel een CD met serial koopt voor de CD en vervolgens online een 'account serial' koopt, om characters op te maken.
De serial die bij het spel zit is (zoals met 99,9% van alle MMORPG's) benodigd voor het afsluiten van een abonnement.

Downloaden van de client lijkt me overigens niet te gebeuren met WoW. Gewoon kopen op CD/DVD. (waarom zou je die downloaden als je hem net gekocht hebt :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Bij lineage 2 is t zo, je kan de box kopen voor $60 of downloaden voor $49, niet iedereen wil zon stomme doos erbij : P

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Glorificationer schreef op 07 juli 2004 @ 12:11:
Bij lineage 2 is t zo, je kan de box kopen voor $60 of downloaden voor $49, niet iedereen wil zon stomme doos erbij : P
Dat zou op zich wel kunnen.. maar dan inderdaad downloaden voor een redelijk bedrag.

Persoonlijk zou ik wel eenb eetje extra willen betalen voor een mooie doos, het spel op DVD en een handleiding of gedrukte map e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Idd. gedrukte map is wel handig ja. Maar daarentegen, er zijn ook allang printbare maps te vinden van alle steden e.d. Het radar systeem wat in WoW zit werkt imho erg goed. Ook de waypoints zijn erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

In het begin kun je ws een maand gratis spelen, je moet ws wel al een CC nummer invullen in het begin, tenminste, dat was bij SWG zo.
Uiteraard kun je dan ook een willekeurig nummer invullen :P

Pas na een maand wordt het acount echt geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bosmonster schreef op 07 juli 2004 @ 12:08:
[...]

De serial die bij het spel zit is (zoals met 99,9% van alle MMORPG's) benodigd voor het afsluiten van een abonnement.

Downloaden van de client lijkt me overigens niet te gebeuren met WoW. Gewoon kopen op CD/DVD. (waarom zou je die downloaden als je hem net gekocht hebt :P)
Goed punt. Dat is inderdaad de beste security, omdat de key online gecontroleerd wordt. Op die manier zijn illegale kopiën theoretisch onbruikbaar.
Bosmonster schreef op 07 juli 2004 @ 12:30:
[...]

Dat zou op zich wel kunnen.. maar dan inderdaad downloaden voor een redelijk bedrag.

Persoonlijk zou ik wel eenb eetje extra willen betalen voor een mooie doos, het spel op DVD en een handleiding of gedrukte map e.d.
Met hem ^_^
Als vanaf het begin in Nederland ook de Collectors Edition te koop is, dan koop ik die. Vaak is het echter zo dat je de gewone editie in de winkel kunt kopen en de special edition moet bestellen op internet. Dat wil ik niet. Dat pakketje moet door zoveel mensenhanden en gaat in zoveel autootjes, er kan heel veel mis gaan. Dan zit ik me compleet op te vreten als medetweaker X al WoW speelt, omdat hij naar de winkel is gerend en ik moet wachten op de postbode. :X
Cthulhu schreef op 07 juli 2004 @ 12:43:
In het begin kun je ws een maand gratis spelen, je moet ws wel al een CC nummer invullen in het begin, tenminste, dat was bij SWG zo.
Uiteraard kun je dan ook een willekeurig nummer invullen :P

Pas na een maand wordt het acount echt geactiveerd
Grapjas. :P

Natuurlijk kan dat niet. Je zou dan immers elke maand zo'n fake account aan kunnen maken en elke maand gratis spelen. Je speelt dan wel telkens met een ander character, maar het is op die manier mogelijk oneindig gratis te spelen.

Bij registratie van je account zul je een geldig creditcard nummer of paypal account (of iets anders) in moeten vullen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

De eerste maand hoeft dat niet, als je je account wilt activen na de 1e maand, ja dan moet je wel een geldig Cc nummer invullen :)

Ik heb bij SWG gewoon een fakenummer ingevuld, en het account na de 1e maand niet geactiveerd

1e maand was toch gratis, dus boeit het niet wat voor nummer je invult

[ Voor 15% gewijzigd door Cthulhu op 07-07-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb me ook ingeschreven. Zat er al lang op te wachten.
Class die ik ga spelen is prolly mage. Race weet ik nog niet zeker. Ik wou voor Gnome gaan, maar die mount :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cthulhu schreef op 07 juli 2004 @ 13:52:
De eerste maand hoeft dat niet, als je je account wilt activen na de 1e maand, ja dan moet je wel een geldig Cc nummer invullen :)

Ik heb bij SWG gewoon een fakenummer ingevuld, en het account na de 1e maand niet geactiveerd

1e maand was toch gratis, dus boeit het niet wat voor nummer je invult
Dat begrijp ik wel, want dat zei je net ook... maar op die manier is het toch mogelijk om eindeloos accountjes te blijven maken? Dat mag SWG zo doen, maar ik denk dat WoW dat toch anders doet. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 13:56:
[...]

Dat begrijp ik wel, want dat zei je net ook... maar op die manier is het toch mogelijk om eindeloos accountjes te blijven maken? Dat mag SWG zo doen, maar ik denk dat WoW dat toch anders doet. ;)
Nee, dat kan niet oneindig :P
Ze houden wel bij wanneer de 1e maand is afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

stokkie schreef op 07 juli 2004 @ 13:55:
Ik heb me ook ingeschreven. Zat er al lang op te wachten.
Class die ik ga spelen is prolly mage. Race weet ik nog niet zeker. Ik wou voor Gnome gaan, maar die mount :/
Je klinkt alsof je denkt dat je maar 1 account mag hebben. Je mag er op dit moment 8 maken. Vroeger was het 10. Hoeveel het tijdens release is, is niet bekend, maar ik verwacht 10.
Cthulhu schreef op 07 juli 2004 @ 13:57:
[...]
Nee, dat kan niet oneindig :P
Ze houden wel bij wanneer de 1e maand is afgelopen :)
Hoe zou je dan moeten weten wanneer jouw maand afgelopen is, als je geen uniek (=geldig) credit card id moet opgeven? :X
1 per e-mailaccount zou kunnen, maar je kunt legio gratis adressen maken.

Je moet iets unieks hebben om er voor te zorgen dat er geen misbruik van gemaakt wordt. :)

Zoals ik al zei; het makkelijkst is gewoon een account laten maken, met verplicht, geldig cc-nummer en dan X maanden gratis geven, maar minimale termijn van Y maanden.

1 maand gratis, bij abo van 6 maanden of 3 maanden gratis bij abo van een jaar, lijkt me wel wat. :Y)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

[quote]PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 14:24:

Hoe zou je dan moeten weten wanneer jouw maand afgelopen is, als je geen uniek (=geldig) credit card id moet opgeven? :X
1 per e-mailaccount zou kunnen, maar je kunt legio gratis adressen maken.

Je moet iets unieks hebben om er voor te zorgen dat er geen misbruik van gemaakt wordt. :)

Zoals ik al zei; het makkelijkst is gewoon een account laten maken, met verplicht, geldig cc-nummer en dan X maanden gratis geven, maar minimale termijn van Y maanden.

[quote]

Als de eerste(gratis) maand is afgelopen, kun je niet meer inloggen, tenzij je je echte CC gegevens invult, en ze geld kunnen incaseren van je bankrekening.

Bij SWG keken ze naar de datum dat je de 1e keer inlogt, vanaf dan gaat de 1e maand in, is die maand afgelopen, kun je dus niet meer gratis spelen :)

Dus de 1e keer maakt het niet uit wat voor nummer je invult, nadat je de eerste keer bent ingelogd, gaat die gratis maand in.
Als je na die maand verder wilt spelen, moet je pas je echte CC gegevens invullen

Nog een edit
Wat heeft het trouwens voor zin om je echte CC nummer in te vullen, als de 1e maand toch gratis is? De 1e maand halen ze niks van je bankrekening :)
Pas als je na een maand besluit om ermee door te gaan, heeft het zin om je echte CC nummer in te vullen, zal ook wel moeten, anders kun je niet meer spelen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Cthulhu op 07-07-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Tidus schreef op 07 juli 2004 @ 12:00:
[...]

Niet echt veel onderzoek gedaan he? ;)

http://www.blizzard.co.uk/wow
Nee je zou verwachten dat je dergelijke vragen gewoon op een forum kunt stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cthulhu schreef op 07 juli 2004 @ 14:39:
--knip--
Nog een edit
Wat heeft het trouwens voor zin om je echte CC nummer in te vullen, als de 1e maand toch gratis is? De 1e maand halen ze niks van je bankrekening :)
Pas als je na een maand besluit om ermee door te gaan, heeft het zin om je echte CC nummer in te vullen, zal ook wel moeten, anders kun je niet meer spelen :P
Nou... je vergeet iets. Je kunt op dat account na een maand niet meer verder spelen. Niemand die jou echter tegen houdt als je gewoon een nieuw account aan maakt. Je begint weer helemaal aan het begin, maar je zou zo wel een ander class of race kunnen zijn.
Als je bij voorbaat al je echte CC-nummer invult, dan krijg je alsnog je eerste maand gratis, maar zul je wel een minimale termijn lid moeten blijven. Het nadeel hieraan is, dat je geen 'demo' hebt, maar daar is dan ook de open beta voor bedoelt. :)
Anoniem: 14124 schreef op 07 juli 2004 @ 14:55:
[...]

Nee je zou verwachten dat je dergelijke vragen gewoon op een forum kunt stellen ;)
Kan ook. ;)
offtopic:
pssst, niets tegen Tidus zeggen hoor :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

die aanmeld site doet het ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 15:11:
[...]

Nou... je vergeet iets. Je kunt op dat account na een maand niet meer verder spelen. Niemand die jou echter tegen houdt als je gewoon een nieuw account aan maakt. Je begint weer helemaal aan het begin, maar je zou zo wel een ander class of race kunnen zijn.
Als je bij voorbaat al je echte CC-nummer invult, dan krijg je alsnog je eerste maand gratis, maar zul je wel een minimale termijn lid moeten blijven. Het nadeel hieraan is, dat je geen 'demo' hebt, maar daar is dan ook de open beta voor bedoelt. :)

[...]

Kan ook. ;)
offtopic:
pssst, niets tegen Tidus zeggen hoor :+
toon volledige bericht
Dat kan dus niet :)
Je hebt toch niet 10 verschillende inlognamen/passwords?
Je hebt maar 1 inlognaam/pass, en die verloopt automatisch na een maand, tenzij je betaald :)

Je accountnaam is dus je inlognaam, en daar heb je er maar 1 van :)
Je kunt dus niet 2 verschillende accountnamen hebben, of je moet 2 versies van het spel hebben :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cthulhu op 07-07-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 14:24:
[...]

Je klinkt alsof je denkt dat je maar 1 account mag hebben. Je mag er op dit moment 8 maken. Vroeger was het 10. Hoeveel het tijdens release is, is niet bekend, maar ik verwacht 10.
Meerdere accounts mag je altijd wel hebben, jij doelt denk ik op chars per account?
Ik wou gewoon voor mijn main char een Gnome, maar nu er rook uit de mounts komt is dat iets minder.

Valt me nog mee dat ze niet op scootertjes rondrijden :X

/edit
En nee, ik denk neit dat je maar 1 char/account kunt hebben. Ik lees namelijk wel (een beetje) rond voordat ik ergens induik.

[ Voor 12% gewijzigd door stok op 07-07-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

stokkie schreef op 07 juli 2004 @ 15:52:
[...]

Meerdere accounts mag je altijd wel hebben, jij doelt denk ik op chars per account?
Ik wou gewoon voor mijn main char een Gnome, maar nu er rook uit de mounts komt is dat iets minder.

Valt me nog mee dat ze niet op scootertjes rondrijden :X

/edit
En nee, ik denk neit dat je maar 1 char/account kunt hebben. Ik lees namelijk wel (een beetje) rond voordat ik ergens induik.
Volgens mij kan je 8 character per account maken.
Maar is dat ook per server? Of kun je per account, 8 characters maken op elke server?

Ik basseer me trouwens een beetje op DAoC, daar heb je zo'n 6 euro servers, en kan je per account op elke server 8 characters maken, dus 8 op elke Engelse server, 8 op de Duitse servers enz.

[ Voor 14% gewijzigd door Cthulhu op 07-07-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk zoveel chars willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 02-05 19:47
Klopt het dat je geen bevestiging via mail krijgt na aanmelding voor de beta?

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

stokkie schreef op 07 juli 2004 @ 16:03:
Waarom zou je eigenlijk zoveel chars willen?
Bij DAoC ligt dat iets anders, daar heb je 3 Realms(Albion/Hibernia/Midgard), en per server kun je maar op 1 realm tegelijk spelen :)
Wil je dus op een andere realm spelen, moet je ook van server wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Adagio schreef op 07 juli 2004 @ 16:12:
Klopt het dat je geen bevestiging via mail krijgt na aanmelding voor de beta?
Ja. 240,000 aanmeldingen voor de USA bèta in de eerste week. Wordt een dure grap als je die allemaal gaat mailen. ;)

8 characters per account, ongeacht welke server je op speelt. Niet 8 per server, dat wordt wel erg veel chars. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 16:26:
[...]
8 characters per account, ongeacht welke server je op speelt. Niet 8 per server, dat wordt wel erg veel chars. :P
Dat is dus met alle MMORPG's die ik gespeeld heb niet zo. Daar heb je gewoon zoveel chars per server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 15:11:
PWM weet gewoon weereens niet waar hij het over heeft :+.

Om een account te maken moet je de key die bij je aangekochte WoW doos zit invoeren, deze key kan dan ook niet meer gebruikt worden om weer een account aan te maken. De eerste maand zal waarschijnlijk gratis zijn en daarna wordt er niet automatisch geld afgeschreven maar moet je dat met je creditcard doen.

[ Voor 63% gewijzigd door DutchCommando op 07-07-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Bosmonster schreef op 07 juli 2004 @ 16:49:
[...]

Dat is dus met alle MMORPG's die ik gespeeld heb niet zo. Daar heb je gewoon zoveel chars per server.
Volgens mij ook, ik denk dat je per server gewoon 8 characters kan maken, dat was bij SWG zo, en ook bij DAoC, dus ook bij WoW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:13

DarkUnreal

Postmaster General

Ik heb me zojuist ook geregistreerd. Maar de kans dat je die beta binnen krijgt (hoe doen ze dat, sturen ze een download link in een mail ofzo?) zal wel erg klein zijn.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Anoniem: 14124 schreef op 07 juli 2004 @ 14:55:
[...]

Zelf dingen leren is het eerste wat ik ontdekte toen ik ooit aan GoT begon ;)

Ik heb m'n UTFS, RTFM's gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

DutchCommando schreef op 07 juli 2004 @ 16:52:
PWM weet gewoon weereens niet waar hij het over heeft :+.
LOL!
[...]

Dit wist ik toevallig heel zeker.
Alles is uiteraard subject to change, maar op dit moment is het 8 characters per account, ongeacht welke server.
How many characters are allowed per account?
The current limit is a total of 8 characters across all realms. This number is subject to change.
[...]

Waarschijnlijk heb jij er meer gespeeld dan ik, maar er is tot nu toe geen enkele MMORPG die meer gebruikers en/of realms heeft dan WoW verwacht te krijgen.

Hiervan uitgaande zul je toch ergens een beperking moeten opleggen die je concurrenten niet hebben. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een (veel) hoger maandbedrag te vragen of door de mogelijkheden per account te beperken.

Als je het berekent is deze keus vrij logisch. ~240,000 closed bèta registraties in USA. Betere referenties van aantal geintresseerden kun je meten met een open bèta, maar ik denk dat ik met een uiteindelijk gebruikersaantal van 1 miljoen een redelijke schatting maak.
Tel daarbij op dat je minimaal 7 realms (USA / Canada / Korea (Kor) / Korea (Eng) / Duitsland (Duits) / Frankrijk (Frans) / Euro (Eng) ) en 8 chars per realm (volgens jullie :P ) kunt hebben, dan zou dat een theoretisch maximum van 56.000.000 characters opleveren. :7
Lijkt me enigszins overdreven. ;)

offtopic:
DutchCommando zijn zin :P :w

[ Voor 76% gewijzigd door PromWarMachine op 07-07-2004 18:28 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 18:13:
[...]

LOL! Dit wist ik toevallig heel zeker.
Alles is uiteraard subject to change, maar op dit moment is het 8 characters per account, ongeacht welke server.
Ehm, ik zeg helemaal niks over characters? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
PWM is gewoon een stomme fanboy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
8 chars is toch genoeg of niet? Je kiest gewoon een server en gaan met die banaan. Na 5 jaar everquest en al de middernacht raids die tot 6 uur s 'ochtends of later konden duren is het voor mij niet zo moeilijk om een server te kiezen. Dat wordt uiteraard de engelse euro server of 1 daarvan mochten er meerdere zijn. Op een amerikaanse server heb ik nik smeer te zoeken ook niet meer richting guildmates die ik tijdens andere MMOs heb leren kennen.

Maar goed 8 characters per account...8 rassen dus voor elke slot een ras. 9 classes dus 1 zul je niet gaan spelen en je zult er echt wel sommige classes bij hebben die je niet leuk vind dus die 8 slots is prima toch ;). Waarschijnlijk ga ik voor 2 classes om full te spelen en dan nog een 3de erbij als die andere 2 goed op niveau zijn.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

stokkie schreef op 07 juli 2004 @ 18:55:
PWM is gewoon een stomme fanboy :P
kommaarkommaarkommaar :P

'k Heb in ieder geval niet voor niets alle (forum-)FAQs en de hele Blizzard.com/wow site gelezen. :+

@Tr!gger: Als ik bètatester zou worden, is het eerste waar ik over ga klagen het aantal characters per account. :P
Aangezien je niet alle classes kunt spelen, wil ik er minimaal 9!

@RocketKoen \/\/\/\/ : D2 is geen MMORPG hè. De content blijft hetzelfde. Bij WoW wordt de content constant geupdate. Hierdoor kan je niet alleen de client vertalen. De server zal ook constant gepatched worden. Om te voorkomen dat Nederlanders last hebben van hardnekkige Fransen die geen zin hebben om Engels te leren, geven we ze gewoon een eigen realm. :P

Leeg? Ja, dat zou kunnen ja... ze zullen wel onderzocht hebben of dat rendabel is, lijkt me?

[ Voor 62% gewijzigd door PromWarMachine op 07-07-2004 19:07 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
uhm, waarom aparte realms voor frans en duits....
in D2 heb je ook het spel in duits en frans, maar de server (realm) is gewoon hetzelfde

een MMO met alleen mensen uit 1 land kan nogal leeg worden...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

PromWarMachine schreef op 07 juli 2004 @ 18:13:
Tel daarbij op dat je minimaal 7 realms (USA / Canada / Korea (Kor) / Korea (Eng) / Duitsland (Duits) / Frankrijk (Frans) / Euro (Eng) ) en 8 chars per realm (volgens jullie :P ) kunt hebben, dan zou dat een theoretisch maximum van 56.000.000 characters opleveren. :7
Lijkt me enigszins overdreven. ;)
woei, geen duitsers/fransen in de euro server, ,heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 28333 schreef op 07 juli 2004 @ 19:12:
[...]

woei, geen duitsers/fransen in de euro server, ,heerlijk :D
Waarom? Die duitsers kunnen zo de euro server op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 02-05 19:47
Roet schreef op 07 juli 2004 @ 19:39:
[...]

Waarom? Die duitsers kunnen zo de euro server op hoor :)
Blizzard had toch een policy als het ging om bad language enzo? Kunnen ze zo'n filter niet zo toepassen dat hij ook Franse en Duitse woorden op de euro server filtert? :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Is af en toe best relax gamen met Duitsers, speel wel eens op de Duitse DAoC server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
Er is weer een nieuwe gameplay movie te downloaden deze keer met een Night Elf druid in de hoofdrol...

De link is hier te vinden met de andere movies mocht je ze nog niet gezien hebben: http://worldofwarcraft.4players.de:1038/juniorx3videos.php

Kan er nog geen 1ste indrukken over geven...ben zelf ook hard bezig te downen (met 460kb _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tr!gger schreef op 07 juli 2004 @ 21:46:
Er is weer een nieuwe gameplay movie te downloaden deze keer met een Night Elf druid in de hoofdrol...

De link is hier te vinden met de andere movies mocht je ze nog niet gezien hebben: http://worldofwarcraft.4players.de:1038/juniorx3videos.php

Kan er nog geen 1ste indrukken over geven...ben zelf ook hard bezig te downen (met 460kb _/-\o_ )
Good job! *D
Deze versie gaat bij mij erg traag. Hier is de site van junior3x zelf. Daar is de Bittorent versie te downloaden, die bij mij toch een stuk sneller is dan de http versie.

@Roet:
Kan jij de link naar het oude topic in de TS zetten? Het Grote World of Warcraft Topic
Eventueel mag deze site ook wel bij de movie-sectie. :)
Naar aanleiding van onze poll zijn hier stats te vinden over de races / classes in de échte bèta's _o_

@Tr!gger:
Kan jij hem mirroren als je hem hebt? Ik haal niet meer dan 10 kb/sec :/

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 07-07-2004 22:57 ]

Dividend for Starters

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.