Ja dat is één van de redenen dat ik het vroeg...Anoniem: 118067 schreef op 06 juli 2004 @ 13:53:
[...]
Review van de ZM 80D: http://www.insanetek.com/index.php?page=zalmanzm80d-hp
Alleen dit is een beetje aan de wazige kant:
"As far as I know, the ZM80D is officially qualified to be compatible with all current cards other than the new generation video cards--X800 series and 6800 series. Zalman engineers have tested this on the X800 and it has fit, but has not passed all tests to ensure 100% compatibility. Those of you who own an X800 Pro can take your chances, as they will be high, but do not expect a guarantee. As far as the 6800 goes, there has been no word. John at Zalman has informed me that there will be a new revision for the newer cards to ensure 100% compatibility"
Past ie nou wel of niet want ik wil hem ook wel hebbe hebbe hebbe....
Anoniem: 118067
Tja ik kan er ook niks aan doen dat het wazig is
Quote van PC Center:
Wij hebben deze VGA cooler al op voorraad en kost 35.00 euro incl BTW.
De optionele fan ZM-OP1 is ook leverbaar, kost 8.50. Op de verpakking
staat dat hij werkt op alle VGA kaarten die Heatsink Mounting Holes
hebben (gatjes naast chipset).
Met vriendelijke groet,
Alex Bivol
PC Center
Ik denk dat ik hem toch maar ga halen..... ben wel benieuwd naar de resultaten. Had eerst de ZM-80C op mijn Ti4200 @ 4600 en dat beviel super!

Quote van PC Center:
Met vriendelijke groet,
Alex Bivol
PC Center
Ik denk dat ik hem toch maar ga halen..... ben wel benieuwd naar de resultaten. Had eerst de ZM-80C op mijn Ti4200 @ 4600 en dat beviel super!
Anoniem: 66398
Heb hem besteldAnoniem: 118067 schreef op 06 juli 2004 @ 15:45:
Tja ik kan er ook niks aan doen dat het wazig is![]()
Quote van PC Center:
Met vriendelijke groet,
Alex Bivol
PC Center

Met een hamer past alles 

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 114195
Iemand nog een Powercolor x800 pro kopen? Schijnt toch niet modbaar te zijn (heb t overigens nog niet geprobeerd). Klokt prima, werkt prima, alles compleet maar ik ga toch maar voor een ViVo uitvoering ivm makkelijker flashen 
Thx Thund3r, maar is al verkocht

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114195 op 06-07-2004 20:46]
www.tweakers.net/aanbodAnoniem: 114195 schreef op 06 juli 2004 @ 20:08:
Iemand nog een Powercolor x800 pro kopen? Schijnt toch niet modbaar te zijn (heb t overigens nog niet geprobeerd). Klokt prima, werkt prima, alles compleet maar ik ga toch maar voor een ViVo uitvoering ivm makkelijker flashen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Waar ga je em kopen??Anoniem: 114195 schreef op 06 juli 2004 @ 20:08:
De Mycom en Computer-Land hier in Utrecht hebben ze op voorraad voor zover ik weet
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 114195 op 06-07-2004 23:39]
hebben die de vivo kaarten?! want dan hebben ze die hier bij mycom in adam natuurlijk ook!
Me 2 Me 2

Ben zeeeer benieuwd naar de resultaten

Nou, javascript werkt nog geen eens op die site, kan nog geen eens bestellen?Anoniem: 118067 schreef op 06 juli 2004 @ 23:53:
[...]
Me 2 Me 2. Alleen dan bij PC Globe, zag hem net staan in de pricewatch en volgens de webshop nog 20 op voorraad (en natuurlijk wel ietsie goedkoper (28 euries)).... dus zal er vast wel 1 voor mij tussen liggen!
Nieuws
Catalyst 4.7 komt er deze week officieel aan, dus houdt deze pagina in de gaten aangezien die vaak eerder online komt dan de drivers zelf: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_47_Release_Notes.html
Bron: Catalyst Maker himself.
Catalyst 4.7 komt er deze week officieel aan, dus houdt deze pagina in de gaten aangezien die vaak eerder online komt dan de drivers zelf: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_47_Release_Notes.html
Bron: Catalyst Maker himself.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
De link die je daar geeft werkt niet echt
Twitter || There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Iemand heeft de makers van Doom3 een vraag gesteld omtrent een mogelijk gebruik van 3Dc;
Could you tell me if DOOM will support (either in retail >or in a future patch) the new "3Dc" normal map compression format ATi is introducing with the R420? Since from previous comments by John Carmack DOOM is using tangent space normal maps this would be perfect for 3Dc since it only needs 2 channels for compression.
Robert Duffy from ID software wrote:
We do not support 3Dc but for medium quality mode we do swizzle the red and alpha components and use DXT5 compression. In high quality mode we use uncompressed normal maps. In most cases the swizzled compressed versions do a really good job apart from hard angles or curved edges. It was a good trade off for lower memory video cards. ATI has a good write up on various methods of normal map compression on their site.
Dit was te verwachten natuurlijk, John Carmack slaapt onder een Nv dekbed.
Maar wat ik me afvraag; er bestaan 3Dc map converters, is dit niet zelf te doen?
Could you tell me if DOOM will support (either in retail >or in a future patch) the new "3Dc" normal map compression format ATi is introducing with the R420? Since from previous comments by John Carmack DOOM is using tangent space normal maps this would be perfect for 3Dc since it only needs 2 channels for compression.
We do not support 3Dc but for medium quality mode we do swizzle the red and alpha components and use DXT5 compression. In high quality mode we use uncompressed normal maps. In most cases the swizzled compressed versions do a really good job apart from hard angles or curved edges. It was a good trade off for lower memory video cards. ATI has a good write up on various methods of normal map compression on their site.
Dit was te verwachten natuurlijk, John Carmack slaapt onder een Nv dekbed.

Nogmaals: wacht gewoon nog even af tot het spel ook echt klaar is. Die Carmack (en ook die Gabe van HL2) kunnen zoveel zeggen als ze willen maar ik wacht gewoon het eindproduct af.Anoniem: 38733 schreef op 07 juli 2004 @ 05:09:
Iemand heeft de makers van Doom3 een vraag gesteld omtrent een mogelijk gebruik van 3Dc;
Dit was te verwachten natuurlijk, John Carmack slaapt onder een Nv dekbed.Maar wat ik me afvraag; er bestaan 3Dc map converters, is dit niet zelf te doen?

Klopt. Het werkt nog niet.Royal schreef op 07 juli 2004 @ 00:48:
De link die je daar geeft werkt niet echt

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 93354
Hoe zit het nou met de x800xt? Komt die er nog? en komt ie ook in nederland? En hoeveel moet ie gaan kosten?
Als je nou ff verder kijkt dan je neus lang is.......in de startpost bijvoorbeeld.Anoniem: 93354 schreef op 07 juli 2004 @ 11:00:
Hoe zit het nou met de x800xt? Komt die er nog? en komt ie ook in nederland? En hoeveel moet ie gaan kosten?
zou leuk zijn als de nieuwe catalyst 4.7 vandaag uitkwam, nl net vandaag een ait radeo 9700pro overgekocht
voor weinig geld (50€) en moet toch ff XP herinstallen 2day...
* yonexfreak is weer happy en kan weer ff beter gamen dan met de oude GF2 TI 64mb

* yonexfreak is weer happy en kan weer ff beter gamen dan met de oude GF2 TI 64mb

[Voor 11% gewijzigd door yonexfreak op 07-07-2004 11:21]
I don't drive fast, I only fly low!
50 euro, goede dealyonexfreak schreef op 07 juli 2004 @ 11:21:
zou leuk zijn als de nieuwe catalyst 4.7 vandaag uitkwam, nl net vandaag een ait radeo 9700pro overgekochtvoor weinig geld (50€) en moet toch ff XP herinstallen 2day...

En natuurlijk een stuk beter dan oude rommel als een GF2

ckerz...ben benieuwd hoever ik vooruitga nu qua grafisch geweld 
heb tft 17inch dus max wat ik aankan is toch ''maar'' 1280@32bits@60hz...moet nu toch heel eind komen met als mn games
(overige spec is amd 2000+ XP met 512mb SDram@133hzz, en 120gb HD ata133 WD
maargoed genoeg offtopic, verder over het mooie paradepaardje wat ATI heet
* yonexfreak heeft nu voor eerst een ATI kaart ipv Nvidia en verwacht dat het een slimme keuze is

heb tft 17inch dus max wat ik aankan is toch ''maar'' 1280@32bits@60hz...moet nu toch heel eind komen met als mn games

(overige spec is amd 2000+ XP met 512mb SDram@133hzz, en 120gb HD ata133 WD
maargoed genoeg offtopic, verder over het mooie paradepaardje wat ATI heet
* yonexfreak heeft nu voor eerst een ATI kaart ipv Nvidia en verwacht dat het een slimme keuze is

[Voor 5% gewijzigd door yonexfreak op 07-07-2004 11:53]
Dat is zeker een mooi kaartje, ook voor op je systeem en ZEKER in vergelijking met je oude kaart 

Nieuws
Digitimes maakt melding van de R430-chip. Geen idee wat dit is, maar er staat bij dat het op 0.11u wordt gemaakt. High-end lijkt me dus uitgesloten (aangezien er geen low-k kan worden gebruikt op 0.11u), maar gezien het typenummer zou het wel een highend moeten zijn.
Daarnaast maken ze ook melding van RV410 op 0.11u.
Bron: http://www.digitimes.com/news/a20040707A7033.html
Digitimes maakt melding van de R430-chip. Geen idee wat dit is, maar er staat bij dat het op 0.11u wordt gemaakt. High-end lijkt me dus uitgesloten (aangezien er geen low-k kan worden gebruikt op 0.11u), maar gezien het typenummer zou het wel een highend moeten zijn.
Daarnaast maken ze ook melding van RV410 op 0.11u.
Bron: http://www.digitimes.com/news/a20040707A7033.html
Anoniem: 112759
De X800 pro is bij de meeste shops nog geen eens uit.. nou, bij pcmegastore nog niet dan ..Anoniem: 93354 schreef op 07 juli 2004 @ 11:00:

Anoniem: 64080
Ik heb de X800 Pro bij Alternate besteld. Zij zeggen dat ie binnen 3-5 dagen leverbaar was. Vorige week dinsdag besteld en nog niks 

Anoniem: 112759
ummm, bij Alternate was de Sapphire X800 2 weken geleden binnen, binnen een week uitverkocht ..Anoniem: 64080 schreef op 07 juli 2004 @ 17:26:
Ik heb de X800 Pro bij Alternate besteld. Zij zeggen dat ie binnen 3-5 dagen leverbaar was. Vorige week dinsdag besteld en nog niks

Anoniem: 25672
In dit nieuwsbericht http://www.digitimes.com/news/a20040707A7033.html wordt gesproken over een R430. Waar kan ik die plaatsen binnen de openingspost? Is dat deze:
?R450/480 Er wordt steeds meer gespeculeerd over de refresh van R420. Deze zou nu nog R450 heten, maar het kan best zijn dat-ie als R480 op de markt komt. Net als bij de R300 -> R350 refresh moet men denken aan snellere kloksnelheden plus wat tweaks. Tegen het einde van het jaar moet 800 Mhz GDDR3 volop verkrijgbaar zijn voor productie met R450/R480
Verwacht Launch: Winter 2004
Leverbaar: Winter 2004
Anoniem: 93354
Ja die heb ik wel gezien, maar dat is alleen de pci-e versie, er zou toch misschien ook een agp versie komen van de x800xt?n0kn0k schreef op 07 juli 2004 @ 11:02:
[...]
Als je nou ff verder kijkt dan je neus lang is.......in de startpost bijvoorbeeld.
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 07-07-2004 20:42]
Anoniem: 111269
lol
ik heb 24 mei me X800 Pro van Sapphire bestelt (Vivo (als het goed is)), normaal keek ik elke dag of ie binnen is, kijk ik vandaag smiddags niet---> kijk ik als de winkel dicht is, is ie dus toch binnen....
[LOL]
Tip van de week, kijk niet of je X800 Pro binnen is overdag, maar kijk savonds rond half tien
[/LOL]
ik heb 24 mei me X800 Pro van Sapphire bestelt (Vivo (als het goed is)), normaal keek ik elke dag of ie binnen is, kijk ik vandaag smiddags niet---> kijk ik als de winkel dicht is, is ie dus toch binnen....
[LOL]
Tip van de week, kijk niet of je X800 Pro binnen is overdag, maar kijk savonds rond half tien
[/LOL]
nogmaals, hebben deze ook de ViVo kaarten? want dan ga ik er ook een halen bij de mycom hier in adamAnoniem: 114195 schreef op 06 juli 2004 @ 23:38:
[...]
De Mycom en Computer-Land hier in Utrecht hebben ze op voorraad voor zover ik weet
edit:
hoe weet je dat het een vivo kaart is dan?Anoniem: 111269 schreef op 07 juli 2004 @ 21:40:
lol
ik heb 24 mei me X800 Pro van Sapphire bestelt (Vivo (als het goed is)), ....
[Voor 30% gewijzigd door jeehaa op 07-07-2004 23:35]
Schop!
Catalyst 4.7 Releasenotes:
http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_47_Release_Notes.html
Interessante gedeeltes:
Download: http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=6&submit.y=5
Catalyst 4.7 Releasenotes:
http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_47_Release_Notes.html
Interessante gedeeltes:
- Further improvements in our Vertex Shader handling bring performance improvements to applications that use stencil shadow volumes. For example, the Battle of Proxycon and Troll's Lair tests gain 10-30% on RADEON™ X800 PRO.
- Call of Duty framerates improve 5-10% when anti-aliasing is enabled on RADEON™ X800-series products.
- Aquamark performance is up slightly (2-3%) on RADEON™ X800-series products.

Download: http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=6&submit.y=5
[Voor 15% gewijzigd door CJ op 07-07-2004 23:34]
En niet alleen de release notes! Ook de 4.7 drivers nu online!
http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html
edit: CJ, waar zie jij TAA? Ik niet in beeldschermpaneel hoor. Toch weer via een regtweak dan?
http://www.ati.com/home/online/CatalystXPdriver.html
edit: CJ, waar zie jij TAA? Ik niet in beeldschermpaneel hoor. Toch weer via een regtweak dan?

[Voor 30% gewijzigd door Nik op 07-07-2004 23:48]
Performance inpackt op een R9800 PRO met 3D Mark is:
4.6: 5754
4.7: 5874
Toch wel een leuk verschil. Met de kloksnelhenden op 440/770 = 6938
Leuke drivers
Nu nog beeldkwaliteit uitzoeken (kan helaas nergens mee vergelijken).
En kan nog steeds geen TAA vinden
En ik wil een nieuwe skin/layout voor mijn driver paneel (zoals beloofd
).
4.6: 5754
4.7: 5874
Toch wel een leuk verschil. Met de kloksnelhenden op 440/770 = 6938

En kan nog steeds geen TAA vinden

Anoniem: 107554
hmm vreemd
Ik wil de 4.6 deïnstalleren om de 4.7 erop te zetten. Krijg ik ineens allemaal vage errors, waaronder eentje dat ie een dll niet kan laden... Toch zegt ie dat de 4.6 verwijderd is, en ik reboot. Hij "lijkt" ook echt foetsie te zijn. Maar als ik de 4.7 erop wil zetten, geeft ie aan het begin van de setup dezelfde errors
En natuurlijk weigert ie uhm ook verder te installeren, dus ik zit nu lekker met 800x600@60hz beeld...
Ik denk dus dat het tijd wordt om zon restenkiller te gaan gebruiken, weet iemand een goede?
Ik wil de 4.6 deïnstalleren om de 4.7 erop te zetten. Krijg ik ineens allemaal vage errors, waaronder eentje dat ie een dll niet kan laden... Toch zegt ie dat de 4.6 verwijderd is, en ik reboot. Hij "lijkt" ook echt foetsie te zijn. Maar als ik de 4.7 erop wil zetten, geeft ie aan het begin van de setup dezelfde errors

En natuurlijk weigert ie uhm ook verder te installeren, dus ik zit nu lekker met 800x600@60hz beeld...
Ik denk dus dat het tijd wordt om zon restenkiller te gaan gebruiken, weet iemand een goede?
Weet iemand waarom ATi eigenlijk geen nieuwe drivers meer uitbrengt voor Win98/ME? Voor die twee OS'en zijn de Catalyst 4.3 drivers de laatst beschikbare...
(niet dat het voor mij uitmaakt, ik draai XP, maar sommige kennissen hebben nog een Radeon-kaartje onder 98SE draaien)
(niet dat het voor mij uitmaakt, ik draai XP, maar sommige kennissen hebben nog een Radeon-kaartje onder 98SE draaien)
[Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 08-07-2004 00:15]
Omdat Windows 98 zo ver verouderd is! Halleluja! Dat OS is 6-7 jaar oud! Het wordt toch tijd dat iedereen overstapt naar XP. Maargoed, dat is een eindeloze discussie denk ik...
Yup. ook het aantal games that uitkomt met support voor Windows 9x is omlaag aan het gaan... het is simpelweg "end of life"
There is no place like ::1
Even over de TAA. In de registry staat de optie er wel. Alleen staat het op "0" (radXT)
[Voor 6% gewijzigd door Sayko op 08-07-2004 00:38]
Yep had ik ook al gezien. het werkt touwens ook gewoon goed als je het aan zet. Voor de rest een kleine performance winst, en natuurlijk de bugfixes. Voor de rest niet veel boeiends onder de motorkap van mijn 4.7 injectiedriver 

jongens jongens jongens toch (en meisjes). Niks geklooi in je register om Temp AA te activeren....
Temporal AA staat hier:
Je gaat naar je 3D tabblad. Dan vink je "Use Custom Settings" aan... en wat zie je dan?? "Temporal Anti-Aliasing".

Eventjes "Application Preference" afvinken, en je kan Temp AA aan zetten.
Zo simpel is het.
Temporal AA begint pas te werken bij een framerate hoger dan 60 fps. Bij een fps lager dan 60, schakelt Catalyst terug naar standaard AA (afhankelijk van wat je hebt gekozen).

Temporal AA staat hier:
Je gaat naar je 3D tabblad. Dan vink je "Use Custom Settings" aan... en wat zie je dan?? "Temporal Anti-Aliasing".

Zo simpel is het.

Temporal AA begint pas te werken bij een framerate hoger dan 60 fps. Bij een fps lager dan 60, schakelt Catalyst terug naar standaard AA (afhankelijk van wat je hebt gekozen).
[Voor 22% gewijzigd door CJ op 08-07-2004 00:55]
Ik niet... Hoe kan dit?
Misschien alleen op de Engelse versie?
En dan nog, hoeveel TAA doet hij dan? 2xTA of 3xTA? Heel vaag... hadden ze mooier op kunnen lossen!
Misschien alleen op de Engelse versie?
En dan nog, hoeveel TAA doet hij dan? 2xTA of 3xTA? Heel vaag... hadden ze mooier op kunnen lossen!
[Voor 93% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 00:57]
Geen idee. Ik heb Catalyst 4.6 gedelete door middel van het standaard Uninstall programmaatje dat bij Catalyst hoort. Daarna pc herstart, nieuwe drivers geinstalleerd, opnieuw herstart... Even checken in de display properties... et voila... Temporal AA.proller schreef op 08 juli 2004 @ 00:55:
Ik niet... Hoe kan dit?
Weet je zeker dat je alle oude meuk er af hebt geflikkert en er geen oude bestanden zijn blijven hangen?
Denk toch dat het in de taalinstelling zit dan. Want hier heb ik het net zoals jij geinstalleerd, zonder succes. 

Geldt dit ook voor de 9700pro serie, want ik krijg de optie TAA niet te zien. Anders moet ik ook maar de driver cleaner ophalen.CJ schreef op 08 juli 2004 @ 00:54:
jongens jongens jongens toch (en meisjes). Niks geklooi in je register om Temp AA te activeren....![]()
Temporal AA staat hier:
[afbeelding]
Zo simpel is het.
Merk dat ik moe ben

[Voor 15% gewijzigd door Miki op 08-07-2004 01:16]
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Zelf na driver cleaner(s) werkt het niet bij mij. ATi, hoe zit dat
(ga toch eens een mail sturen, als dat lukt).
edit: zojuist even een mail naar ATi gestuurd over het probleem. Hopelijk krijg ik snel antwoord

edit: zojuist even een mail naar ATi gestuurd over het probleem. Hopelijk krijg ik snel antwoord

[Voor 33% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 01:22]
Ja dit geldt ook voor de 9700Pro serie. Ik heb op dit moment nog een 9700Pro en de screen laat dus exact zien wat ik zie.Miki schreef op 08 juli 2004 @ 01:13:
[...]
Geldt dit ook voor de 9700pro serie, want ik krijg de optie TAA niet te zien. Anders moet ik ook maar de driver cleaner ophalen.
Merk dat ik moe benIk zie dat proller ook geen TAA heeft. Overigens heb ik hier ook de nederlandse taal voor de drivers. Voor de resterende info zie sig.

Heb net even zitten spelen met Temporal AA. In m'n favoriete game C&C Renegade kon ik het met gemak op 4xAA + 2xTemporal zetten en dus 8xAA benaderen. En ik moet zeggen dat het er heeeeeel erg strak uit zag.

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van temporal AA.

Aaahh ik zie een vette wordt voor mijn neus die ik niet mag pakken
Dan maar even wachten op de ATi Support 

Ach, in nieuwere games als Far Cry zal je op mijn huidige kaart niet zo veel aan temporal AA hebben. Maar in veel 'oudere' games waar je met gemak boven de 60 fps zit, is het toch leuk dat je nu 4xAA kan hebben met maar de performancehit van 2x. Je krijgt dus mooier beeld met meer fps. En dat is in mijn ogen altijd goed.
En ja, als je stil staat en je staart lang genoeg naar de lijnen, dan zie je ze inderdaad een klein beetje 'dansen' (dus veranderen van patroon), maar ik vind het niet echt storend ofzo.
Gevonden op Rage3D, meer mensen met dezelfde problemen dat er geen Temp AA te zien is. Het lijkt inderdaad te komen door een anderstalige (anders dan Engels) Windows.
En ja, als je stil staat en je staart lang genoeg naar de lijnen, dan zie je ze inderdaad een klein beetje 'dansen' (dus veranderen van patroon), maar ik vind het niet echt storend ofzo.
Gevonden op Rage3D, meer mensen met dezelfde problemen dat er geen Temp AA te zien is. Het lijkt inderdaad te komen door een anderstalige (anders dan Engels) Windows.
In another thread it was being discussed that maybe the problem was related to the version of windows (the language) that was installed. Some seemed to think that maybe the cp in multi language version didnt get updated but I have no idea if their right.
[Voor 32% gewijzigd door CJ op 08-07-2004 02:38]
Je bedoelt zeker TAA aangevinkt incl 4x AA slider ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
*edit laat maar.
[Voor 95% gewijzigd door Imperium op 08-07-2004 09:56]
Iemand met een X800 3Dmark al getest?
Ben vanavond pas laat thuis 

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
mooi dat in uitgebracht is..vanavond moest ik toch al ff XP herinstallen..kan ie mooi gelijk laatste catalyst drivers erbij doen 

Net 9500 Pro getest en Temp AA werkt prima. Deze week krijg ik mijn X800 Vivo dus dan zal ik die daar mee eens testen 

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hoe zit dat bij jullie met OS versies, en met taalinstellingen? Laat even weten of het werkt, en wat je taalinstelling is, en welke Windows versie je hebt, en welke kaart.
Ik zal beginnen:
R350 9800 PRO
TAA werkt NIET (via menu)
Win XP PRO Nederlands
edit: Heb net een mail van ATi terug gehad, simpele FAQ over Windows XP, waar het woord TAA niet 1x in voor komt. Slechte service daar
edit2:
Search Results For: TAA
First 0 results from 0 matching documents.
Begin nu toch wel erg vreemd tegen ATi op te kijken zeg!
Ik zal beginnen:
R350 9800 PRO
TAA werkt NIET (via menu)
Win XP PRO Nederlands
edit: Heb net een mail van ATi terug gehad, simpele FAQ over Windows XP, waar het woord TAA niet 1x in voor komt. Slechte service daar

edit2:
Search Results For: TAA
First 0 results from 0 matching documents.

[Voor 39% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 10:32]
Het bekende verhaal; ten opzichte van Cat 4.6 een winst van ong. 500 punten. Nu 12.156 (gehardmodde Asus X800Pro@XT op default XT speeds 520/560 + Athlon64 3000 noc)Thund3r schreef op 08 juli 2004 @ 09:58:
Iemand met een X800 3Dmark al getest?Ben vanavond pas laat thuis
Alleen, naar ik me herinner had ik met 4.7 beta 200 puntjes méér als nu.

Enne..., belangrijk voor de mensen die een Pro gehardmod hebben naar een 16pipe XT: extract de driverset éérst met Winrar en verwijder vervolgens de WDM map, dan pas installen. (anders schiet WinXP in de zeik met een blauw scherm omdat een van origine Pro de Rage chip niet heeft. Met 4.7 beta heb je dat probleem niet, maar met de echte 4.7 wel.)
[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-07-2004 10:49]
Beta drivers van ATi zijn altijd sneller (geen idee waarom... maar het is gewoon zo). En eigenlijk is het geen beta, het zijn gewoon drivers die ATi steeds maak. Deze worden meegegeven aan producenten voor bijvoorbeeld driver CD's enzo. Alleen, 1x in de maand geeft ATi zijn drivers vrij voor download. Meestal pakken ze de meest stabiele driver er voor.
En, ik heb weer een nieuwe mail naar ATi gestuurd, ik hoop dat ze dit keer fatsoenlijk reageren.
En, ik heb weer een nieuwe mail naar ATi gestuurd, ik hoop dat ze dit keer fatsoenlijk reageren.
[Voor 43% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 10:45]
Ik denk dat de fout niet bij ons ligt maar bij ATi zelf. Op de forums van rage3d zijn we namelijk niet de enigen. Waar het op neer komt is dat degene die geen TAA heeft 9 van de 10 keer een anders talige versie van XP heeft dan de standaard US-english.proller schreef op 08 juli 2004 @ 10:44:
Beta drivers van ATi zijn altijd sneller (geen idee waarom... maar het is gewoon zo). En eigenlijk is het geen beta, het zijn gewoon drivers die ATi steeds maak. Deze worden meegegeven aan producenten voor bijvoorbeeld driver CD's enzo. Alleen, 1x in de maand geeft ATi zijn drivers vrij voor download. Meestal pakken ze de meest stabiele driver er voor.
http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?f=59
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Daar was ik ook al over uit. Ik ben benieuwd wat ze met deze info gaan doen. best een grote blunder al zeg ik het zelf (wordt natuurlijk in het nVidia topic opgeblazen door allerlei figuren NOFI maar zo gaat dat de laatste tijd wel). Pffff 

Bij mij doet TAA het ook niet.
9800Pro@XT
Windows XP prof Nederlands
Zal inderdaad wel aan de taal liggen. Wel balen zeg.
9800Pro@XT
Windows XP prof Nederlands
Zal inderdaad wel aan de taal liggen. Wel balen zeg.
Beauty is in the eye of the beerholder
Bij mij doet TAA het dus ook niet:
X800 PRO
Windows XP Home
Vervelend....
X800 PRO
Windows XP Home
Vervelend....
nieuw bericht over de x800se:
http://www.tweakers.net/nieuws/33223
de x800se wordt dus alleen voor de OEM's
Laten we hopen dat x bit labs het niet goed heeft
http://www.tweakers.net/nieuws/33223
de x800se wordt dus alleen voor de OEM's

ATi kennende zal er wel snel een fix voor komen 

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
die Temporal AA vind ik maar niks hoor, ik speel Battlefield 1942 al een tijdje @ z'n max. (6x FSAA/16xAA/ALLES Op high, vsync uit) en in bf1942 dus ook alles op high/100%/1024x768x32. en haal met temporal maar 50 fps ofzo. en ziet hetzelfde eruit... en zonder Temporal, dus de normale FSAA, loopt ie 100+ FPS 
weet iemand hoe dit komt?

[Voor 6% gewijzigd door Imperium op 08-07-2004 11:38]
NL versie WinXP?Nippletwister schreef op 08 juli 2004 @ 11:27:
Bij mij doet TAA het dus ook niet:
X800 PRO
Windows XP Home
Vervelend....
Vreemd. Als je op 50 fps zit, dan wordt temporal AA zowiezo uitgeschakeld (alles onder 60 fps) en valt de game terug op het minimum AA wat je standaard had ingesteld (in jouw geval dus 6xAA). V-Sync wordt trouwens standaard aangezet door TAA.Imperium schreef op 08 juli 2004 @ 11:38:
die Temporal AA vind ik maar niks hoor, ik speel Battlefield 1942 al een tijdje @ z'n max. (6x FSAA/16xAA/ALLES Op high, vsync uit) en in bf1942 dus ook alles op high/100%/1024x768x32. en haal met temporal maar 50 fps ofzo. en ziet hetzelfde eruit... en zonder Temporal, dus de normale FSAA, loopt ie 100+ FPS
Volgens mij staat TAA standaard op 2x, dus in jouw geval zou je dan 12xAA kwaliteit moeten kunnen krijgen (6xAA + T2). Probeer standaard AA eens op 4x te zetten en kijken of het wat uitmaakt.
ik zal het proberen. momentje 
*edit
nou dat werkt dus ook niet, alsweer lage FPS. 72 ofzo. dus dan maar weer terug naar de ouwe FSAA

*edit
nou dat werkt dus ook niet, alsweer lage FPS. 72 ofzo. dus dan maar weer terug naar de ouwe FSAA

[Voor 64% gewijzigd door Imperium op 08-07-2004 11:57]
Ach, dat de Far Cry 1.2 patch 5 Juli uit zou komen maar er nog steeds niet is hoor je ons toch ook niet over?proller schreef op 08 juli 2004 @ 10:55:
Daar was ik ook al over uit. Ik ben benieuwd wat ze met deze info gaan doen. best een grote blunder al zeg ik het zelf (wordt natuurlijk in het nVidia topic opgeblazen door allerlei figuren NOFI maar zo gaat dat de laatste tijd wel). Pffff

Een stel amerikanen lieten mij de TAA optie zien, die ik niet kan vinden. Maar goed, zij lieten zien dat er alleen maar een checkbox is. Geen 2x of 3x keuze. Vaag?
Dat is toch best vreemd, want TAA zou je betere AA kwaliteit moeten geven tegen een kleinere performance hit'. Bij mij werkte het dus gewoon prima. Ik kreeg bv 4xAA kwaliteit zonder de performancehit van 4xAA. Ik gebruikte dus standaard 2xAA + Temporal. De performancehit was misschien ietsje groter dan standaard 2xAA, maar nog altijd minder dan 4x standaard AA.Imperium schreef op 08 juli 2004 @ 11:53:
ik zal het proberen. momentje
*edit
Geen keuze inderdaad, zoals je ook kan zien op m'n screen van een paar posts terug. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden.HuggyB schreef op 08 juli 2004 @ 12:31:
Een stel amerikanen lieten mij de TAA optie zien, die ik niet kan vinden. Maar goed, zij lieten zien dat er alleen maar een checkbox is. Geen 2x of 3x keuze. Vaag?
Ik denk dat ze het voorlopig alleen bij 2x laten. 3x zou je wel in de registry moeten kunnen aanpassen. Waarom ze het doen? Misschien omdat het beter is om de drempel van 60 fps te verhogen voor 3x, en de meeste R3x0 kaarten dit toch niet goed aan kunnen?
nou weet ik nog steeds niet of die sapphires van de Mycom en computerland ViVo's zijn...
Ik heb vannochtend cat 4.7 hier geinstalleerd (eerst cat 4.6 goed verwijdert) en ik kan nu geen enkel spel of benchmark opstarten.
De drivers lijken goed geinstalleerd te zijn maar toch werkt geen enkel spel. Zodra ik een spel/benchmark start heb ik 2 tellen beeld (niet het menu maar echt het spel) en daarna loopt hij vast. Daarna gaat ook het beeld uit, temperatuur van m'n videokaart blijft wel iets oplopen tot ongeveer 36 graden (heatsink). Alleen een reboot helpt nog.
Heb al bij ATI en met google gezocht maar kon niet een zelfde soort probleem vinden.
mijn systeempje:
video: Sapphire 9600XT
voeding: 400Watt
Misschien dat ik vanavond een schone installatie van Windows probeer, maar hopelijk is er hier iemand die een oplossing weet.

De drivers lijken goed geinstalleerd te zijn maar toch werkt geen enkel spel. Zodra ik een spel/benchmark start heb ik 2 tellen beeld (niet het menu maar echt het spel) en daarna loopt hij vast. Daarna gaat ook het beeld uit, temperatuur van m'n videokaart blijft wel iets oplopen tot ongeveer 36 graden (heatsink). Alleen een reboot helpt nog.
Heb al bij ATI en met google gezocht maar kon niet een zelfde soort probleem vinden.
mijn systeempje:
video: Sapphire 9600XT
voeding: 400Watt
Misschien dat ik vanavond een schone installatie van Windows probeer, maar hopelijk is er hier iemand die een oplossing weet.

Oh ja, voor 3x had je 85 nodig.... dacht ik... oh well.CJ schreef op 08 juli 2004 @ 12:40:
Geen keuze inderdaad, zoals je ook kan zien op m'n screen van een paar posts terug. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden.
Ik denk dat ze het voorlopig alleen bij 2x laten. 3x zou je wel in de registry moeten kunnen aanpassen. Waarom ze het doen? Misschien omdat het beter is om de drempel van 60 fps te verhogen voor 3x, en de meeste R3x0 kaarten dit toch niet goed aan kunnen?
Heel vaag, maar ik heb nu na wat uitgeprobeerd te hebben, toch Temporal Anti-Aliasing. Eerst had ik de taal-instellingen veranderd in het configuratiescherm. Dat bleek helaas niet te helpen, ook al installeerde ik de drivers opnieuw, geen Temp AA. Maar na het veranderen van de taalinstellingen enzo waren veel snelkoppelingen veranderd van icoontjes. Ik heb toen een syteemherstel van het laatste herstelpunt gedaan, waar Catalyst 4.7 bij inbegrepen zit en na het opnieuw opstarten had ik ineens de engelse Catalyst 4.7 en ook Temp AA. Hoewel de tabbladen (3D, Smartgart, Color enz.) in het engels zijn, zijn de hulpbestanden daarentegen gewoon in het Nederlands
. Heel vaag allemaal, maar Temp AA is nu wel aanwezig
.
Ik heb een Nederlandse Windows XP Pro

Ik heb een Nederlandse Windows XP Pro
Degrader, je hebt min of meer inderdaad de workaround gevonden. Maar ik neem aan dat ATi binnenkort wel een 'nieuwe versie' of patch released. Dat doen ze meestal als er een storende fout in de drivers zit.
Wel raar dat je na het veranderen van de taalinstellingen en een reinstall van de drivers nog geen TAA optie zag staan. Dit werkte namelijk wel voor iemand op Rage3D:
Wel raar dat je na het veranderen van de taalinstellingen en een reinstall van de drivers nog geen TAA optie zag staan. Dit werkte namelijk wel voor iemand op Rage3D:
Houdt dit topic in de gaten want er komt ongetwijfeld wel een melding wanneer het gefixed is: Official "I don`t have Temp AA" in my Catalyst CPJust found out it's definately a CP issue. I have ENG OS WinXP installed. Changed all regional settings to US ,installed 4.7 again and i had tempAA option in the tabs. Then i changed regional settings to Polish again and now they are gone.
[Voor 16% gewijzigd door CJ op 08-07-2004 15:46]
Ja, bij hem werkte dat inderdaad wel. Misschien dat ik een taaloptie heb gemist.
Bovendien, als ik kijk naar de CP-installatiebestanden, welke zich bevinden in de map "H:\Program Files\ATI Technologies\", dan vind ik daar niet alleen de map ATI Control Panel, maar ook nog een map genaamd ATI Control Panel(2).
Bovendien, als ik kijk naar de CP-installatiebestanden, welke zich bevinden in de map "H:\Program Files\ATI Technologies\", dan vind ik daar niet alleen de map ATI Control Panel, maar ook nog een map genaamd ATI Control Panel(2).
[Voor 34% gewijzigd door Degrader op 08-07-2004 16:49]
voor de geintereeserde ik heb een beter workaround gevonden, je moet ewoon in de controlpanel map het bestand atruixx.nld verwijderen (of verplaatsen) nu pak tie automagisch het engelse controlpanel met de TAA checkbox
[Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 08-07-2004 17:05]
Volgens mij komt dat door het systeemherstelDegrader schreef op 08 juli 2004 @ 16:34:
Ja, bij hem werkte dat inderdaad wel. Misschien dat ik een taaloptie heb gemist.
M1lamb3r schreef op 08 juli 2004 @ 16:58:
voor de geintereeserde ik heb een beter workaround gevonden, je moet ewoon in de conrolpanal map het bestand atruixx.nld verwijderen (of verplaatsen) nu pak tie automagisch de engelse control panal met de TAA checkbox

[Voor 28% gewijzigd door djengizz op 08-07-2004 17:03]
Haha nou ik w8 al een paar dagen daar en ze hebben hem dus blijkbaar niet op voorraad, nou ja slechte site hoor.. zeggen dat ze genoeg exemplaren hebben toen ik belde, in het zelfde uur nog besteld en op eens niet op voorraad?Anoniem: 118067 schreef op 06 juli 2004 @ 23:53:
[...]
Me 2 Me 2. Alleen dan bij PC Globe, zag hem net staan in de pricewatch en volgens de webshop nog 20 op voorraad (en natuurlijk wel ietsie goedkoper (28 euries)).... dus zal er vast wel 1 voor mij tussen liggen!
Anoniem: 113431
Het zal weer aan mij liggen hoor maar ik kan atruixx.nld nergens vinden. Ook niet bij controlpanel map.M1lamb3r schreef op 08 juli 2004 @ 16:58:
voor de geintereeserde ik heb een beter workaround gevonden, je moet ewoon in de controlpanel map het bestand atruixx.nld verwijderen (of verplaatsen) nu pak tie automagisch het engelse controlpanel met de TAA checkbox
Ook al gezocht met het progje zoeken naar bestanden maar dat hielp ook niks.
Iemand nog een idee

Edit: gevonden

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113431 op 08-07-2004 17:53]
Kweet het had ze vanmiddag ook aan de lijn...... fout in de webshop.. er zijn er 20 besteld maar komen met een beetje geluk morgen en anders maandag binnenAnoniem: 66398 schreef op 08 juli 2004 @ 17:44:
[...]
Haha nou ik w8 al een paar dagen daar en ze hebben hem dus blijkbaar niet op voorraad, nou ja slechte site hoor.. zeggen dat ze genoeg exemplaren hebben toen ik belde, in het zelfde uur nog besteld en op eens niet op voorraad?

Ken dat bestand weer es niet vinden (heb ook altijd pech
)
Trouwens wel gaar dat ATi dit niet even getest heeft zeg
Bestandje moet toch staan onder ATI/Support/WXP-121564-452156-ennogwatcijfers/CPanel/bestandjehier.nld ?
^ woeps! gewoon onder Program Files dus. Maar ik kan het bestand niet weghalen (is al in gebruik). Veilige modus maar eens proberen dan
edit: yupz
Hier werkt het nu ook! Gewoon veilige modus starten, onder program files de juiste map zoeken, en dan de files verwijderen. Best simpel, maar wel vaag...
Bedankt!

Trouwens wel gaar dat ATi dit niet even getest heeft zeg

Bestandje moet toch staan onder ATI/Support/WXP-121564-452156-ennogwatcijfers/CPanel/bestandjehier.nld ?
^ woeps! gewoon onder Program Files dus. Maar ik kan het bestand niet weghalen (is al in gebruik). Veilige modus maar eens proberen dan

edit: yupz

Bedankt!
[Voor 79% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 20:49]
Werkt bij mij nu ook. Even kijken of het wat is....
Beauty is in the eye of the beerholder
Temp AA werkte hier meteen, maar ik heb nu opeens zo'n belabberde FPS in UT2004 en die mods? Heel raar. 

Is nu met de nieuwste catalyst een ZWAAR irritante bug opgelost?
(ik draai nu de omega softmod drivers 9800se --> 9800pro dus ik wil wel zeker weten dat het allemaal goed draait).
Als je via de normale VGA uitgang (=primary uitgang) je monitor hebt en je wilt daarna je Beamer op de DVI uitgang (=secondary uitgang) aansluiten verandert ineens de primary ineens in secondary!!!
Aangezien je het beeld van de beamer gigantisch moet tweaken, betekent dit dus dat je op de beamer niks ziet EN je een wazig blauw scherm voor je neus hebt.
Echt hopeloos
(ik draai nu de omega softmod drivers 9800se --> 9800pro dus ik wil wel zeker weten dat het allemaal goed draait).
Als je via de normale VGA uitgang (=primary uitgang) je monitor hebt en je wilt daarna je Beamer op de DVI uitgang (=secondary uitgang) aansluiten verandert ineens de primary ineens in secondary!!!
Aangezien je het beeld van de beamer gigantisch moet tweaken, betekent dit dus dat je op de beamer niks ziet EN je een wazig blauw scherm voor je neus hebt.
Echt hopeloos
tja, 4.7 werkt hier ook ruk, maar teruggegaan naar een mindere ruk driver 4.6 . Duurt soms gewoon jaren voordat ATI eens bugs oplost (BF Vietnam vb etc. etc. ).
niet echt, aangezien het alleen te zien in een engelse windows versie.proller schreef op 08 juli 2004 @ 23:20:
Dat tooltje is nu overbodig lijkt me IMHO.
Geen last van en nooit last van gehadRed devil schreef op 08 juli 2004 @ 22:21:
Is nu met de nieuwste catalyst een ZWAAR irritante bug opgelost?
Echt hopeloos

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nog 4 posts en dan is het tijd voor deel 8 (waar ik nu wat frequently asked questions in heb gestopt zoals "wat is Temporal AA" en "Wat is 3Dc" (lees: gecopieerd uit eerdere firstposts)).
Het lijkt er op dat dit toch iets is wat veel mensen nog niet helemaal snappen. Dus vandaar dat ik dit maar weer in de fp ga stoppen.
Het lijkt er op dat dit toch iets is wat veel mensen nog niet helemaal snappen. Dus vandaar dat ik dit maar weer in de fp ga stoppen.
Natuurlijk is er nu een oplossing voor, door het verwijderen van één bestandje, maar mocht je dat niet vinden, of je vind het eng heb je nu een alternatief via het tooltje bij driverheaven 

Laat CJ dat ook maar in de volgende OP zettenhjs schreef op 09 juli 2004 @ 06:17:
Natuurlijk is er nu een oplossing voor, door het verwijderen van één bestandje, maar mocht je dat niet vinden, of je vind het eng heb je nu een alternatief via het tooltje bij driverheaven

Met de 4.7 ga ik er toch 600 pnts op voorruit met mn X800 Pro
Nu bijna 10.021 normaal zonder overdrive/overclock 

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit topic is gesloten.