weet iemand al wanneer die ongeveer uitkomt??
Vlak voor de E3 van dit jaar werd ergens gezegd dat ie winter 2007 uit zou komen. Dus eerste kwartaal volgend jaar en niet december volgend jaar. Magoed, til daar maar niet te zwaar aan want het is nergens bevestigd en het wordt vast weer uitgesteldjorisw86 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:16:
weet iemand al wanneer die ongeveer uitkomt??
als ze de tijd dan ook wijs besteden ben ik tevredenWmm schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:23:
[...]
Vlak voor de E3 van dit jaar werd ergens gezegd dat ie winter 2007 uit zou komen. Dus eerste kwartaal volgend jaar en niet december volgend jaar. Magoed, til daar maar niet te zwaar aan want het is nergens bevestigd en het wordt vast weer uitgesteld.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dat filmpje is idd erg lekker! Ik kan niet wachten tot dat hij uit is
Zeker, maar nog steeds geen spoor van NOD te bekennen.

Een beetje C&C fan herkent de muziek tijdens het filmpje ook wel.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Ik ben niet echt onder de indruk helaas. Echt veel teveel HDR, het water ziet er heel lelijk uit, het komt allemaal nogal ehrm.. blurry en pastel over.
Tjah, het is ook nog niet het eindproductVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:59:
Ik ben niet echt onder de indruk helaas. Echt veel teveel HDR, het water ziet er heel lelijk uit, het komt allemaal nogal ehrm.. blurry en pastel over.
ik krijg een beetje een Gererals gevoel bij het zien van dit filmpje...
ik dacht btw dat er eerst een nieuwe Red Alert uitkwam?? of word dat nou door een ander team gedaan, want westwood is een hele tijd geleden over genomen toch?
ik dacht btw dat er eerst een nieuwe Red Alert uitkwam?? of word dat nou door een ander team gedaan, want westwood is een hele tijd geleden over genomen toch?
Ff mezelf quoten dan maar. Iemand op Fok! roept dat EA zou mikken op een release eind 2007, dat was in de PC gameplay gezegd. Geen pijl op te trekken dus en maar lekker wachten op bericht van EAWmm schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:23:
[...]
Vlak voor de E3 van dit jaar werd ergens gezegd dat ie winter 2007 uit zou komen. Dus eerste kwartaal volgend jaar en niet december volgend jaar. Magoed, til daar maar niet te zwaar aan want het is nergens bevestigd en het wordt vast weer uitgesteld.
Vind het verder een bagger filmpje, beetje geknal van tanks en heli's op gebouwen die weer net iets mooier in elkaar storten dan vroeger. De graphics lijken erop en verder is het van hetzelfde laken een pak met Eva en wat intell over het Tiberium...
Westwood is door EA over genomen... En ja, er was eind 2004 sprake van een nieuwe RA, iemand van het ontwikkelteam had een mail rondgestuurd naar fan sites dat eraan gewerkt werd. Dat was dan ook het eerste en laatste wat we ervan gehoord hebben.koekoek2003nl schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:22:
[ Voor 24% gewijzigd door Wmm op 21-08-2006 19:09 ]
Ik dacht altijd dat deel 3 Tiberian Twilight zou gaan heten...
Dawn
Sun
Twilight
Anderen die ditzelfde dachten of
Dawn
Sun
Twilight
Nieuwe trailer! 
http://www.gamershell.com/download_15083.shtml
http://www.gamershell.com/download_15083.shtml
[ Voor 56% gewijzigd door Angeloonie op 21-08-2006 19:19 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
doh 
Maar wel gaaf dat je nu echt gebouwen mooi kan slopen

Is wel grappig dat je daar over begint. Ik zit nu star trek armada 2 te spelen. Een spel van 3 jaar oud, en als ik een borg cube aan vlarden schiet dan gaat hij net als die gebouwen op het plaatje uit elkaarAngeloonie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:
doh
Ik vond dus dat ze daar nog wel even aan mogen werken
Zie er idd erg netjes uit. Als dat in die trailer ingame beelden zijn. Vind ik het een aardige verbetering met generals en RA2. En al een heel groot verschil met tiberian sun.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
WHOAH! gaaf filmpje! Als ik het goed begrijp: in Tiberium Wars moet je strijden om dat ''tiberium'' weg te krijgen en alle zones weer ''groen'' te krijgen? Of moet men in de groene zones strijden om het veilig te houden?
Ik denk dat dr nog altijd gewoon spraken is van GDI vs NOD.sjaakhaar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:17:
WHOAH! gaaf filmpje! Als ik het goed begrijp: in Tiberium Wars moet je strijden om dat ''tiberium'' weg te krijgen en alle zones weer ''groen'' te krijgen? Of moet men in de groene zones strijden om het veilig te houden?
Inderdaad, dat klopt. Nog even een leuk weetje; op play.com staat het volgende bij C&C 3:Wmm schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:06:
[...]
Ff mezelf quoten dan maar. Iemand op Fok! roept dat EA zou mikken op een release eind 2007, dat was in de PC gameplay gezegd. Geen pijl op te trekken dus en maar lekker wachten op bericht van EA.
Ik zeg er wel bij dat releasedates van play.com echt geen solide data zijn. Je kunt het denk ik beter zien als een schatting.quote: http://play.comavailability: Due for release on 30/03/2007
Ik vind het ook een bagger filmpje inderdaad. Gewoon een simpele sandbox. Wat ik een beetje jammer vind ik dat ze niets zeggen over de gameplay en de aanpassingen daar aan. Graphics geloof ik tegenwoordig allemaal wel.Vind het verder een bagger filmpje, beetje geknal van tanks en heli's op gebouwen die weer net iets mooier in elkaar storten dan vroeger. De graphics lijken erop en verder is het van hetzelfde laken een pak met Eva en wat intell over het Tiberium...
Ik ben veel enthousiaster als ze zeggen dat je nu bij de launch al een refresh-button in de online lobby hebt bijvoorbeeld
Met supreme commander ook in de aantocht gaat het een zware kluif worden voor de échte gamers. De af en toe RTS spelende generatie zal ongewtijfeld voor de bekende naam kiezen tezamen met de publiciteit die EA daar omheen gaat creeeren
Deze plek is te koop.
inderdaad! Maar ik denk dat 'tiberian wars' een working titel isg00fy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:18:
Ik dacht altijd dat deel 3 Tiberian Twilight zou gaan heten...
Dawn
Sun
Twilight
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
heb er ook heel erg zin in, denk dat ik weer (net zoals met red alert 2 destijds) weer lekker het pakje op de release dag uit de winkel haal en de eerste paar dagen niet meer van mijn computer afkom
Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]
Wat KeeZ zegt.
Mooie graphics.... nou... joepie....
Ik wil weten of de sidebar terugkomt, of er een goede opvolger voor Kane is gevonden, oftewel of het "CnC gevoel" nog enigszins terug te vinden is. Als TW te veel op Generals gaat lijken (en daar ben ik heel erg bang voor) dan doe ik wel gewoon Supreme Commander.
Over de titel, Tiberian Twilight zou inderdaad logischer zijn, en dan deel 4 (EA kennende komt die nog wel).... Tiberian Night/Moon?
Mooie graphics.... nou... joepie....
Ik wil weten of de sidebar terugkomt, of er een goede opvolger voor Kane is gevonden, oftewel of het "CnC gevoel" nog enigszins terug te vinden is. Als TW te veel op Generals gaat lijken (en daar ben ik heel erg bang voor) dan doe ik wel gewoon Supreme Commander.
Over de titel, Tiberian Twilight zou inderdaad logischer zijn, en dan deel 4 (EA kennende komt die nog wel).... Tiberian Night/Moon?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Wat heeft iedereen toch met die sidebar? Het is niks meer dan een voorbijgestreefde interface als je het mij vraagt. Neemt teveel ruimte in en schiet tekort van zodra je uit meerdere factories wil produceren - oh wacht, da's waar ook je kan dan wel geen twee units tegelijkertijd maken maar het bouwen gaat in plaats daarvan wel sneller
.
Westwood moet eens een keer goed gaan nadenken en wat meer moeite en tijd steken in het bedenken en maken van slimme gameplay in plaats van altijd maar weer de leken te verstrooien met de ene fancy screenshot na de andere om vervolgens teleur te stellen met het ene gebrek in de speelbaarheid na het andere..Sinds Red Alert 2 al geen goed spel meer gemaakt
.
hi rijk
/ sry rijk -_-

Westwood moet eens een keer goed gaan nadenken en wat meer moeite en tijd steken in het bedenken en maken van slimme gameplay in plaats van altijd maar weer de leken te verstrooien met de ene fancy screenshot na de andere om vervolgens teleur te stellen met het ene gebrek in de speelbaarheid na het andere..Sinds Red Alert 2 al geen goed spel meer gemaakt

hi rijk
[ Voor 3% gewijzigd door Glorificationer426 op 22-08-2006 18:15 ]
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Huh? Die sidebar komt toch ook terug? Dat heb ik in dit topic ergens gelezen in een interview ofzo... Of zat ik nou te dromen? 
En over die trailer: ziet er goed uit. Ik snap sommigen hier ook niet hoor. Bij de eerste trailers werd geklaagd dat er geen goede ingame filmpjes en cutscenes in zaten, nu zit dat erin en is het weer "maar een sandbox filmpje"...
Ik vind het er veelbelovend uitzien, maar inderdaad, ff de gameplay en bugvrijheid afwachten
En over die trailer: ziet er goed uit. Ik snap sommigen hier ook niet hoor. Bij de eerste trailers werd geklaagd dat er geen goede ingame filmpjes en cutscenes in zaten, nu zit dat erin en is het weer "maar een sandbox filmpje"...
Ik vind het er veelbelovend uitzien, maar inderdaad, ff de gameplay en bugvrijheid afwachten

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
offtopic:
]Als ik dit zo lees vinden jullie Red Alert2 ook een goede game?
mijns inziens kwam het bij lange na niet in de buurt van Red Alert met die rare "cartoon like" graphics
]Als ik dit zo lees vinden jullie Red Alert2 ook een goede game?
mijns inziens kwam het bij lange na niet in de buurt van Red Alert met die rare "cartoon like" graphics
een mcv vond ik vaak ook iritant, die was duur en moest zo lang bouwen, met een "geld haal"autotje (zoals we dat vroeger noemden) was het idd makkenlijker,
wat ik het aller leukste vind is dat je zelf compleet een basis in kan richten, en dat het er ook een beetje gezellig uitziet ala tiberium sun, ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, maar het moet er wat gezelliger uitzien
Ik vind vooral de multiplayer van Red Alert 2 sterk. Single player is wat kort en eenvoudig vind ik. Helaas is er na 1.006 geen officiele patch meer gekomen die voor wat meer balans zorgde in MP (desolator is nogal goed vs allies).
Agreed agreed, alleen Westwood is ter ziele gegaan. Het is alleen nog maar EA wat te klok slaatGlorificationer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:09:
Wat heeft iedereen toch met die sidebar? Het is niks meer dan een voorbijgestreefde interface als je het mij vraagt. Neemt teveel ruimte in en schiet tekort van zodra je uit meerdere factories wil produceren - oh wacht, da's waar ook je kan dan wel geen twee units tegelijkertijd maken maar het bouwen gaat in plaats daarvan wel sneller.
Westwood moet eens een keer goed gaan nadenken en wat meer moeite en tijd steken in het bedenken en maken van slimme gameplay in plaats van altijd maar weer de leken te verstrooien met de ene fancy screenshot na de andere om vervolgens teleur te stellen met het ene gebrek in de speelbaarheid na het andere..Sinds Red Alert 2 al geen goed spel meer gemaakt.
hi rijk/ sry rijk -_-
Generals was trouwens nog een goed spel hoor, alleen de ondersteuning in de vorm van patches e.d. stokte al snel waardoor het het toch niet helemaal was. Maar de mogelijkheid van een topgame was er imo. De uitbreiding was bij voorbaad al bagger met al die armies.
@ Roet: er is wel iets gezegd over de online mogelijkheden. EA zou met ingame clan support komen en er zou voip gebruikt kunnen worden. Althans, dat stond in het artikel van PC Gamer, of er ook een refreshbutton komt in de lobbies stond er niet bij
Dat is verder ook het enige wat me boeit aan het spel, het online spelen. Ik heb weinig vertrouwen in de singleplayer. Het verhaal rondom het Tiberium heeft me in de twee vorige games enorm geboeid. Maar het is nu EA en de echte Kane gaat niet meespelen. Hoe is hij eigenlijk geeindigd aan het eind van Tib Sun / Firestorm? Dat is 6 jaar geleden, weet het echt niet meer.
Edit:
Ik denk, weer eens ff neuzen op Gamereplays.org of er nog wat nieuwtjes zijn. Ik kijk in de faq, er staat wat over een releasedate:
Voor de mensen die Gamereplays.org niet kennen, het is bij voorbaat al de site voor cnc3 replays en heeft contacten met o.a. EA. Wat natuurlijk niet betekent dat bovenstaande quote door EA aan hun gegeven zal zijn1.1 - When is the release date? *UPDATED* Go to the top of the page
Release date has now been hinted to be Q1 2007
Verder, zie http://www.gamereplays.or...com=faq&CODE=01&cid=8#1.1.
[ Voor 11% gewijzigd door Wmm op 22-08-2006 19:03 ]
w0000h0000 net die trailer gezien, ziet er uber uit. Ik hoop alleen dat het een echte CnC word aangezien zeg maar, uhm, niemand van het originele westwood nog bij EA werkt. MAAR de grootste plus aan die gameplay trailer... WARFARE! het beste ingame rts nummer allertijden! fear warfare
een opgepoetste versie daarvan heb ik echt gemist in tiberian sun. wat ze met ra2 wel deden in vorm van goede sogns van ra1 dus 
Nu hopen dat het origineel of een opgepoetste versie of nog betere allebei bestaan in de game zit. dan gaat alle muziek uit en dat nummer op repeat
/happymode
Nu hopen dat het origineel of een opgepoetste versie of nog betere allebei bestaan in de game zit. dan gaat alle muziek uit en dat nummer op repeat
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
De sidebar vind ik juist een vooruitstrevende interface: per fabriekje produceren kon je in Dune 2 & Warcraft: Orcs vs. Humans al. Waarom veel mensen er zo gek op zijn komt IMO door het overzicht: je kan "in het veld" je bewegingen / aanvallen uitvoeren, en ondertussen hou je in de gaten wat je basis allemaal produceert.Glorificationer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:09:
Wat heeft iedereen toch met die sidebar? Het is niks meer dan een voorbijgestreefde interface als je het mij vraagt. Neemt teveel ruimte in en schiet tekort van zodra je uit meerdere factories wil produceren - oh wacht, da's waar ook je kan dan wel geen twee units tegelijkertijd maken maar het bouwen gaat in plaats daarvan wel sneller.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
oeh, nog meer mensen hun EA mail al gechecked? Kane lives.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ze mogen 'overbright' ook wel eens uitzetten

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Joe Kucan gaat idd Kane spelen, net als in de vorige delen 
You saw it here first. We just picked up another video communication from an anonymous source from the Brotherhood of Nod. As we feared, the self-proclaimed “Messiah” has returned--Kane in his truest and most powerful form…lives. The Brotherhood of Nod is sure to be reignited by their leader, and there is little doubt that the third Tiberium War will soon be upon us. The source ended with this quote:
"You cannot kill the Messiah"
[ Voor 78% gewijzigd door Mindsurfer op 23-08-2006 12:01 ]
Zeer terleurstellende graphics als je het mij vraagt gebaseerd op een antieke engine... Jammer dat EA zelfs het C&C genre misbruikt om de laatste druppel eruit te melken...
"misbruikt" ? Geweldig spel juist, imo heeft dit spel op dit moment niet veel met uitmelken te maken, het stond al lang vast dat dit deel eraan zat te komen, de graphics vind ik er ook wel lekker uitzien om eerlijk te zijn.Darth Malak schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:00:
Zeer terleurstellende graphics als je het mij vraagt gebaseerd op een antieke engine... Jammer dat EA zelfs het C&C genre misbruikt om de laatste druppel eruit te melken...
superB
maar wel met een oude gererals engine... beetje lafjes dusinXs schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
"misbruikt" ? Geweldig spel juist, imo heeft dit spel op dit moment niet veel met uitmelken te maken, het stond al lang vast dat dit deel eraan zat te komen, de graphics vind ik er ook wel lekker uitzien om eerlijk te zijn.
3.1 - What engine will power C&C 3?
EA will use an enhanced and upgraded version of the SAGE engine (Strategy Action Game Engine). This was the same engine that provided the legendary "feel" of Generals and Zero Hour, and the stunning graphics of Battle for Middle Earth and Battle for Middle Earth 2. This latest revision is looking to incorperate the best of both worlds.
nee hij zegt "You cannot kill the Messiah"
voor de mensen die niet op EA's spam list staan.
http://files.ea.com/downl...erium/nodtransmission.wmv
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Ik vind dit dus zó heerlijk. Die Joe Kucan heeft zo'n gave uitstraling, zeker in de rol van Kane (hij schijnt overigens irl een zeer beschaafde, aardige en vriendelijke vent te zijn, nooit te beroerd om een handtekeningetje te zetten e.d.). De 'feel' is bij dit filmpje wel weer terug hoor. De rockmuziek die gaat spelen nadat hij zegt "You can't kill the Messiah" is kenmerkend voor de filmpjes imo.
jammer dat hij zoon loze opmerking als "You can't kill the Messiah" moet maken

offtopic:
ik merk dat ik een beetje zeikerig overkom, alleen ik heb niet veel gezien waarvan ik denk WOW ja dit gaat iets compleet nieuws en tofs worden wat nog nooit is gedaan
ik merk dat ik een beetje zeikerig overkom, alleen ik heb niet veel gezien waarvan ik denk WOW ja dit gaat iets compleet nieuws en tofs worden wat nog nooit is gedaan
[ Voor 52% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-08-2006 16:55 ]
Ik ook niet, ik vind de filmpjes ook helemaal niet belangrijk. Ik heb nog niet iets gezien dat vernieuwend was in het genre (of in de reeks). Ze gaan zelfs achteruit met de MCV en de sidebar, naar mijn mening. Maar erg veel fans zijn hier wel blij mee schijnt, dus wat dat betreft hebben ze reden genoeg om het te doen.koekoek2003nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:53:
jammer dat hij zoon loze opmerking als "You can't kill the Messiah" moet maken
offtopic:
Veel fans staan te springen om een nieuwe c&c (ik zelf ook, alleen ga niet mee met de hype en blijf net zo als jou gewoon kritisch)Roet schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:55:
[...]
Ik ook niet, ik vind de filmpjes ook helemaal niet belangrijk. Ik heb nog niet iets gezien dat vernieuwend was in het genre (of in de reeks). Ze gaan zelfs achteruit met de MCV en de sidebar, naar mijn mening. Maar erg veel fans zijn hier wel blij mee schijnt, dus wat dat betreft hebben ze reden genoeg om het te doen.
Die gebouwen zien er echt super sfeervol uit van beide sidesMorax schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:08:
GameReplays.org heeft screens van NOD!!!
Man, dat ziet er gelikt uit
Gaat denk ik echt een top spel worden en is zeker een goeie opvolger van de C&C serie
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Met het uitmelken bedoelde ik dat ze gewoon nog de antieke generals engine gebruiken i.p.v. eens te investeren in een echte upgrade en een echt vervolg.inXs schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
"misbruikt" ? Geweldig spel juist, imo heeft dit spel op dit moment niet veel met uitmelken te maken, het stond al lang vast dat dit deel eraan zat te komen, de graphics vind ik er ook wel lekker uitzien om eerlijk te zijn.
Hmm... ziet er nog steeds erg gedateerd uit... Weinig vernieuwend t.o.v. generals.Morax schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:08:
GameReplays.org heeft screens van NOD!!!
Man, dat ziet er gelikt uit
Ik moet ook zeggen, de ontwerpen hiervaan grijpen mooi teug naar de units in het origineel. Vooral die Hand of NOD, ook erg netjes gedaan. Dat leek bij de Screens van GDI wat minder, maar goed.
Vooralsnog vind ik het zeker interessant. Ik verwacht geen wonderen of heel veel vernieuwing, maar wel een klein stukje geliktheid. Hopen dat dat niet ten koste gaat van de gameplay.
Vooralsnog vind ik het zeker interessant. Ik verwacht geen wonderen of heel veel vernieuwing, maar wel een klein stukje geliktheid. Hopen dat dat niet ten koste gaat van de gameplay.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Ik vind het dan weer jammer dat de mannetjes veel te groot zijn, komop zeg 2 mannetjes groter dan een tank

Ik heb nou niet het idee dat het einde van de SAGE engine in zicht is. Zeker als je kijkt wat er allemaal nog mogelijk is, zoals in Battle for middle Earth 2. Sowieso zal de engine geupgrade worden zodat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn. Ik zou niet weten waarom er een nieuwe engine zou moeten komen. Bedoel, Call of Duty 1 was gebasseerd op de Quake III engine, die was toen toch ook al oud, maar toch konden ze er mooie beelden mee op het beeld toveren.Darth Malak schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:54:
[...]
Met het uitmelken bedoelde ik dat ze gewoon nog de antieke generals engine gebruiken i.p.v. eens te investeren in een echte upgrade en een echt vervolg.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Duidelijk geval van, if it ain't broke...Luuk1983 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:11:
[...]
Ik heb nou niet het idee dat het einde van de SAGE engine in zicht is. Zeker als je kijkt wat er allemaal nog mogelijk is, zoals in Battle for middle Earth 2. Sowieso zal de engine geupgrade worden zodat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn. Ik zou niet weten waarom er een nieuwe engine zou moeten komen. Bedoel, Call of Duty 1 was gebasseerd op de Quake III engine, die was toen toch ook al oud, maar toch konden ze er mooie beelden mee op het beeld toveren.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Jij klikt liever miniscuul kleine mannetjes aan die bijna niet te zien zijn op de kaart? Dat is gewoon gedaan om het speelbaar te houden. Veel RTS'en hebben dat hoor. En waarom ga je zeuren over realisme, dat is in dit spel volgens mij niet echt aan de ordemdcobra schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:05:
Ik vind het dan weer jammer dat de mannetjes veel te groot zijn, komop zeg 2 mannetjes groter dan een tank

Verwijderd
qua verhoudingen moet je idd niet zo zeuren, maar wat ik wel storend vind is dat alles steeds "groter" wordt om de mooie graphics te showen. Vroegah in RA had je op 640x480 4x zoveel units om te controllen dan nou op 1280x1024 om maar wat te noemen.. beetje vreemd.. zo gaat het steeds meer naar massa rpg achtig spelen.Roet schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:41:
[...]
Jij klikt liever miniscuul kleine mannetjes aan die bijna niet te zien zijn op de kaart? Dat is gewoon gedaan om het speelbaar te houden. Veel RTS'en hebben dat hoor. En waarom ga je zeuren over realisme, dat is in dit spel volgens mij niet echt aan de orde.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 10:43 ]
De boel nog steeds niet weten te schalen stelt me wederom teleur.. Zowieso is de 'grootsheid' iets wat ik echt zwaar mis bij C&C, als je bij generals al gigantische legers wist te controleren kon je de boel vaak al zwaar zien vertragen, dat terwijl een oorlog daar toch vaak om draait...
Natuurlijk is kane uberroxxor, maar was hij dat al niet in de 20e eeuw ?
Deze plek is te koop.
Noem eens een rts game die perfect en realistisch geschaald is? Dus waar een boot gigantisch groot is en een ventje maar een heel nietig iets is? Ik denk niet dat die er zijn, ik heb er iig nooit een gespeeld.KeeZ schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:25:
De boel nog steeds niet weten te schalen stelt me wederom teleur.. Zowieso is de 'grootsheid' iets wat ik echt zwaar mis bij C&C, als je bij generals al gigantische legers wist te controleren kon je de boel vaak al zwaar zien vertragen, dat terwijl een oorlog daar toch vaak om draait...
En dat alleen maar omdat het op die manier onspeelbaar wordt. Generals was trouwens sowieso niet bedoeld voor grootschalige gevechten, alleen "10 minutes no rush / no sw" spelers weten dat niet volgens mij.
Goed, ff echt wat leuks: er zijn nieuwe filmpjes verschenen met echte ingame beelden (dus met sidebar \o/). Klikkerdeklik
De sidebar is behoorlijk aangepast en biedt nu ook de mogelijkheid om units unitspecifieke opdrachten te geven (dit was in RA2 en ervoor gewoon niet mogelijk, in Generals dus wel -> b.v. het bouwen van een speakertower op een overlord). Ook is ie vrij klein en heb je daardoor een groter blik op het veld.
Infantry heeft nieuwe mogelijkheden, je ziet ze duidelijk een speciale formatie aannemen langs de gebouwen in een van de filmpjes. Ook lijkt infantry met rocketlaunchers een behoorlijke impact te hebben op tanks zoals in Generals waardoor het massen van tanks al eenvoudig te counteren is door mass rocketdudes. Dat is mooi, want vooral in RA2 (expansion daargelaten) was infan vrij nutteloos tegen tanks, hoe het in TS was weet ik niet precies meer maar iig niet zoals in Gens.
De gebouwen van NOD en GDI zijn flink gedetailleerd en zien er mooi uit (de een wat meer dan de ander natuurlijk). Toch blijkt duidelijk dat het MCV systeem gewoon gebruikt wordt zoals in de vorige games, helaas. Erg jammer imo.
Al met al heb ik door deze filmpjes iets meer vertrouwen gekregen, de sidebar is zeker beter dan die uit de vorige games dus dat kan nog goed komen. Ik had even gehoopt dat je gebouwen moest selecteren en dan in de sidebar units kon aanklikken om te bouwen, maar dat is helaas toch niet het geval denk ik. Je hebt een stuk of 4-5 tabs, net zoals in RA2. Het MCV systeem is nog steeds mijn grote minpunt aan de game magoed. De graphics boeien me in principe niet zo, liever goede gameplay, maar zien er goed genoeg uit. Helaas wordt nog steeds niets verteld over het online gebeuren behalve dan dat ze hun best doen om de lag te verminderen (dus wijzen ze zeker ook GameSpy de deur
Volgens mij werk je nog steeds wel per building, dus een barracks maakt een aantal units en een construction yard bouwt je buildings.
Zo te zien commandeeer je je units 'squad based' zodat je dus ook afzonderlijke type units kan aansturen, dat lijkt er in ieder geval meer op
Ziet er wel erg goed uit, gelukkig is de hand of nod terug, zijn er weer obelisks of light en flametanks pwnen nog steeds
Toch denk ik dat ik iets mis... wat weet ik niet...
Zo te zien commandeeer je je units 'squad based' zodat je dus ook afzonderlijke type units kan aansturen, dat lijkt er in ieder geval meer op
Ziet er wel erg goed uit, gelukkig is de hand of nod terug, zijn er weer obelisks of light en flametanks pwnen nog steeds
Deze plek is te koop.
NIeuwe screenies: http://www.gamershell.com...ium_wars/screenshots.html
Verwijderd
Je kunt een oude enige blijven uitbouwen maar dat heeft toch zo zijn beperkingen. Bepaalde dingen zullen door het ontwerp van de engine simpelweg onmogelijk zijn, en onmogelijk blijven. Als dat belangrijke dingen zijn dan vormt het gebruiken van een oude engine een behoorlijke beperking van je mogelijkheden. Eigenlijk heeft het gebruik van een oude engine maar twee voordelen. Het scheelt een boel ontwikkelingstijd en een boel geld.Luuk1983 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:11:
[...]
Ik heb nou niet het idee dat het einde van de SAGE engine in zicht is. Zeker als je kijkt wat er allemaal nog mogelijk is, zoals in Battle for middle Earth 2. Sowieso zal de engine geupgrade worden zodat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn. Ik zou niet weten waarom er een nieuwe engine zou moeten komen. Bedoel, Call of Duty 1 was gebasseerd op de Quake III engine, die was toen toch ook al oud, maar toch konden ze er mooie beelden mee op het beeld toveren.
De vraag is of de SAGE engine voor CnC3 nog voldoet of dat die uiteindelijk toch teveel beperkingen oplevert. Ik denk dat als je kijkt naar de enorme vernieuwingen die Supreme Commander gaat bieden en je dat vergelijkt met CnC3 (wel een aantal vernieuwingen, maar toch ook veel van hetzelfde) dan is duidelijk wat men had kunnen bereiken. Dat betekend niet dat CnC3 een slecht spel zal zijn (ik zal het waarschijnlijk wel spelen, met plezier) maar misschien had het ook een stuk beter kunnen zijn. Maar ja, as is verbrande turf.
Met een fatsoenlijke zoommogelijkheid hoeft een verschil in grootte geen enkel probleem te zijn. Wil je infanterie aanklikken moet je gewoon ff inzoomen, wil je die vloot schepen aanklikken moet je weer ff wat verder uitzoomen. No problemo.Roet schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:41:
[...]
Jij klikt liever miniscuul kleine mannetjes aan die bijna niet te zien zijn op de kaart? Dat is gewoon gedaan om het speelbaar te houden. Veel RTS'en hebben dat hoor. En waarom ga je zeuren over realisme, dat is in dit spel volgens mij niet echt aan de orde.
Dat je die nog nooit gespeelt hebt kan kloppen. Supreme Commander komt pas begin volgend jaar uit.Wmm schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:
[...]
Noem eens een rts game die perfect en realistisch geschaald is? Dus waar een boot gigantisch groot is en een ventje maar een heel nietig iets is? Ik denk niet dat die er zijn, ik heb er iig nooit een gespeeld.
En dat alleen maar omdat het op die manier onspeelbaar wordt.
Dat vind ik dan weer erg jammer. Dat CnC3 niet erg realistisch is vind ik prima (Generals was mij hier en daar zelfs iets te realistisch), maar daar zit wel een grens aan. Een tank is een tank, een f*cking groot apparaat dat hard schiet. Een tank die 3x moet schieten voordat er 1 mannetje dood is terwijl die met z'n maatjes met rocket launchers compleet gehakt maken van de tanks (bepantsering heeft blijkbaar geen enkel effect) vind ik persoonlijk te ver gaan en ronduit frustrerend. Ik denk dat je balancing problemen ook wel anders op kunt lossen.Wmm schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:
Ook lijkt infantry met rocketlaunchers een behoorlijke impact te hebben op tanks zoals in Generals waardoor het massen van tanks al eenvoudig te counteren is door mass rocketdudes. Dat is mooi, want vooral in RA2 (expansion daargelaten) was infan vrij nutteloos tegen tanks, hoe het in TS was weet ik niet precies meer maar iig niet zoals in Gens.
ps: Ik wil overigens niet de supcom fanboy uithangen ofzo, maar aangezien het allebei rtsen zijn en ze allebei volgend jaar uitkomen lijkt een vergelijking tussen de twee me niet onterecht. En ja, ik zie momenteel wat meer in supcom maar dat maakt me m.i. nog geen fanboy.
Van mij hoeft een RTS niet natuurgetrouw geschaald te zijn; hoe wil je een enkele infanterist schalen t.o.v. een vliegdekschip??? In- en uitzoomen lijkt mij alleen maar irritant; daar gaat je overzicht van naar de knoppen.
Tsja en dat SupCom vernieuwender is / zou zijn; dat zien we wel. Ik denk dat ik beide spellen wel ga uitproberen; mijn verwachtingspatroon van CnC3 ligt iig niet direct in het inslaan van nieuwe wegen, maar eerder het verlaten van de RA2 / Generals fiasco's.
Ik weet dat fiasco een overdreven term is voor RA2 / Generals; ik heb beide ook uitgebreid gedaan. Maar RA2 was me -ondanks een leuke gameplay- gewoon te cartoon-style, en Generals vond ik te veel een spel voor beginners
Tsja en dat SupCom vernieuwender is / zou zijn; dat zien we wel. Ik denk dat ik beide spellen wel ga uitproberen; mijn verwachtingspatroon van CnC3 ligt iig niet direct in het inslaan van nieuwe wegen, maar eerder het verlaten van de RA2 / Generals fiasco's.
Ik weet dat fiasco een overdreven term is voor RA2 / Generals; ik heb beide ook uitgebreid gedaan. Maar RA2 was me -ondanks een leuke gameplay- gewoon te cartoon-style, en Generals vond ik te veel een spel voor beginners

Filmpjes gezien op IGN met sidebar en die ziet er echt goed uit. Alleen moet je nu toch de Construction Yard selecteren om iets te bouwen of is het ala C&C style dat al je produkten in de sidebar meteen staan en niks hoeft te selecteren ??
Wordt denk ik echt een top spel die me weer maanden achter de pc houdt
Trouwens niet zeuren over verhoudingen in de C&C serie ... dat hoort er gewoon bij ( remember de Mammoet Tank 2 in Tiberian Sun ?? Die echt enorm klein op het veld was terwijl in zo'n cutfilmpje hij gigantisch groot was )
[ Voor 12% gewijzigd door Ikkuh84 op 25-08-2006 10:41 ]
Ik vind de verhoudingen juist beter kloppen dan voorheen. Mensen zijn nu redelijk klein vergeleken met een tank, dat is wel 's anders geweest
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Seraphin schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:53:Tsja en dat SupCom vernieuwender is / zou zijn; dat zien we wel. Ik denk dat ik beide spellen wel ga uitproberen.
Inderdaad gewoon beide uitproberen en dan kijken wat er beter/slechter/anders/sfeer/muziek enz aan is. Om op voorhand een discussie te gaan voeren wat er beter lijkt te zijn is niet handig, de marketingmachine van beide spellen zal de sterren van de hemel beloven...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik wilde net zeggen, die mammoth tank lijkt echt inderdaad enormGrrrrrene schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:17:
Ik vind de verhoudingen juist beter kloppen dan voorheen. Mensen zijn nu redelijk klein vergeleken met een tank, dat is wel 's anders geweest
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Was dit al langsgekomen?
http://media.pc.ign.com/media/823/823989/vids_1.html
Hier zie je eindelijk gameplay en de sidebar.
http://media.pc.ign.com/media/823/823989/vids_1.html
Hier zie je eindelijk gameplay en de sidebar.
http://www.gamershell.com/screenpop.php?id=219857 vind je het gek dat de schaal niet klopt de unit zijn gewoon veel groter dan een "normaal" mens.
Ik ben gewoon heel erg bang dat het een prachtgi spel wordt wat gewoon niet lekker speelt, zoals gewoon is bij EA tegenwoordig.
En voor de blinde mensen onder ons, als je nou gewoon de filmpjes kijkt, dan zie je de Obelisks of Light in actie...
En voor de blinde mensen onder ons, als je nou gewoon de filmpjes kijkt, dan zie je de Obelisks of Light in actie...
[ Voor 31% gewijzigd door gabiballetje op 25-08-2006 14:14 ]
Hey ik lees dat er ook een derde groep in voorkomt, speelbaar.
http://www.insidegamer.nl...tiberiumwars/nieuws/11725
[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 25-08-2006 14:42 ]
Hmm dat was al een redelijke tijd bekend. Geloof zelfs toen ze C&C3 uit de doeken deden dat ze al zeiden dat er een 3de ras zou zijn ...gladiool schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:40:
Hey ik lees dat er ook een derde groep in voorkomt, speelbaar.
Die obelisk of light wordt ook beschikbaar gesteld, wist de maker in een interview te vertellenTimocos schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
de Nod ziet er echt vet uit
Hopelijk komt de Obelisk of Light ook weer
![]()
en Attilerie natuurlijk
![]()
Filmpjes gezien op IGN met sidebar en die ziet er echt goed uit. Alleen moet je nu toch de Construction Yard selecteren om iets te bouwen of is het ala C&C style dat al je produkten in de sidebar meteen staan en niks hoeft te selecteren ??
Wordt denk ik echt een top spel die me weer maanden achter de pc houdt
Trouwens niet zeuren over verhoudingen in de C&C serie ... dat hoort er gewoon bij ( remember de Mammoet Tank 2 in Tiberian Sun ?? Die echt enorm klein op het veld was terwijl in zo'n cutfilmpje hij gigantisch groot was )
Verwijderd
Hoe kom je daarbij? Dat is echt wel kane in die filmpjes.Wmm schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:59:
[...]
Maar het is nu EA en de echte Kane gaat niet meespelen. Hoe is hij eigenlijk geeindigd aan het eind van Tib Sun / Firestorm? Dat is 6 jaar geleden, weet het echt niet meer.
Ja hoor, die high tech gebouwen en units zaten er voor niks in zeker? SW zijn helemaal voor grootschalige gevechten. Generals was meer dan alleen 1v1 op een te kleine map als TD en taktieken als gatt/TH spam en CC verkopenWmm schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:
[...]
Generals was trouwens sowieso niet bedoeld voor grootschalige gevechten, alleen "10 minutes no rush / no sw" spelers weten dat niet volgens mij.

Jammer hè, dat het weer naar de roots van C&C gaat. Blijf anders lekker generals spelen.Toch blijkt duidelijk dat het MCV systeem gewoon gebruikt wordt zoals in de vorige games, helaas. Erg jammer imo.
BTW. Waarom laden die ign filmpjes zo extreem traag?
Als je kijkt naar de datum van de post zie je dat ik dat zei voordat het 1e filmpje met Kane online kwam. Kucan (de man die Kane speelt) heeft altijd laten weten niets meer met EA te maken te willen hebben afaik, dus had ik zeker verwacht dat hij niet mee zou spelen. Nu hij dat dus wel doet is dat een enorme meevallerVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:02:
[...]
Hoe kom je daarbij? Dat is echt wel kane in die filmpjes.
TD is geen te kleine map, elke 2 player map in Gens was prima. Verder kon ik prima uit de voeten op al die maps. Dat TD in ZH ook vrijwel m'n enige map was op een gegeven moment komt omdat veel maps gewoon imba worden in bepaalde matchups.[...]
Ja hoor, die high tech gebouwen en units zaten er voor niks in zeker? SW zijn helemaal voor grootschalige gevechten. Generals was meer dan alleen 1v1 op een te kleine map als TD en taktieken als gatt/TH spam en CC verkopen
Generals, en elke CNC game, is bedoelt voor actie vanaf de start en niet om eerst een half uur een gigantisch leger te bouwen en een miniwedstrijdje wie het eerst 10 sw's klaar heeft. Maar laten we daar aub niet weer over beginnen. Discussies over rushen of niet rushen zijn al zoveel vaker gevoerd en dat hoeft nu niet weer.
Generals is allang dood en ZH heb ik intussen wel gezien.[...]
Jammer hè, dat het weer naar de roots van C&C gaat. Blijf anders lekker generals spelen.
BTW. Waarom laden die ign filmpjes zo extreem traag?
Vernieuwing is ook leuk en teruggaan naar de roots van CNC is geen vernieuwing, eerder makkelijk cashen omdat 90% van de spelers zo graag een "echte" CNC wil. Het zou ook een echte CNC zijn als EA het MCV systeem iets verandert had, b.v. met mini MCV's. Waarom niet gelijk een mini versie beschikbaar stellen die je kunt bouwen @ je main MCV. Begin van de game kun je dan kiezen; of mini of gelijk echt bouwen. Mini kun je overal heen karren maar heeft b.v. het nadeel dat je er maximaal zoveel gebouwen naast kunt zetten en dat je niet steeds een grotere bouwcirkel krijgt. Tada, daar is in principe een systeem dat al voor behoorlijk meer mogelijkheden zorgt maar nog steeds MCV is.
De sidebar rechts lijkt me zo aardig opgelost, het is niet dat ding dat in RA2 zat en dat ik nu ongelooflijk brak zou vinden. Ook kun je met dat ding uit RA2 geen unitspecifieke zaken hebben zoals upgrades op die ene unit. Dat veranderen ze dan weer wel maar MCV laten ze voor wat het is.
En wat biedt TW tot nu toe eigenlijk extra, het hele spel lijkt zo verdomde veel op TS, zelfs de stemmen zijn gelijk. Ik kreeg gelijk het gevoel alsof ik weer TS aan het spelen was. Er is helemaal niets vernieuwd (op de sidebar na), veel units zijn hetzelfde en er is wat nieuw spul. Enige wat echt opvalt is natuurlijk dat de graphics veel beter zijn, maar dat is logisch. Hoewel, het gebruikt niet eens een state of the art engine maar een van zo'n 4 jaar oud.
Het lijkt er in mijn ogen enorm op dat EA heel goed doorheeft dat een groot deel van de CNC community een ouderwetse CNC wil na Generals en besluit ze dat dan letterlijk te geven zonder vrijwel enige vernieuwing door te voeren.
Het is eigenlijk erg te zien dat EA een van de drie grootste rts franchises in huis heeft die er zijn (WarCraft en Starcraft) maar er maar niet in lijkt te slagen om echte topgame neer te zetten die op professioneel niveau gespeeld wordt en die men over 10 jaar nog actief speelt. Of CNC3 moet dat veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Verwijderd
ik hoop niet dat die mannetjes weer zo rocketproof worden zoals voorgaande delen, bazooka-ventjes het afleggen tegen gewone infanterie. Het realistischer zou zijn dat je dood zou gaan als je geraakt wordt door bazooka raketten lijkt mij

Daarom maken ze hem juist ook? Als het nieuw is, dan zit iedereen te miepen dat het niet een echte C&C is, proberen ze er wel een echte C&C van te maken krijg je dit weer te horen, het is nooit goed geloof ikWmm schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:52:
[...]
Als je kijkt naar de datum van de post zie je dat ik dat zei voordat het 1e filmpje met Kane online kwam. Kucan (de man die Kane speelt) heeft altijd laten weten niets meer met EA te maken te willen hebben afaik, dus had ik zeker verwacht dat hij niet mee zou spelen. Nu hij dat dus wel doet is dat een enorme meevaller.
[...]
TD is geen te kleine map, elke 2 player map in Gens was prima. Verder kon ik prima uit de voeten op al die maps. Dat TD in ZH ook vrijwel m'n enige map was op een gegeven moment komt omdat veel maps gewoon imba worden in bepaalde matchups.
Generals, en elke CNC game, is bedoelt voor actie vanaf de start en niet om eerst een half uur een gigantisch leger te bouwen en een miniwedstrijdje wie het eerst 10 sw's klaar heeft. Maar laten we daar aub niet weer over beginnen. Discussies over rushen of niet rushen zijn al zoveel vaker gevoerd en dat hoeft nu niet weer.
[...]
Generals is allang dood en ZH heb ik intussen wel gezien.
Vernieuwing is ook leuk en teruggaan naar de roots van CNC is geen vernieuwing, eerder makkelijk cashen omdat 90% van de spelers zo graag een "echte" CNC wil. Het zou ook een echte CNC zijn als EA het MCV systeem iets verandert had, b.v. met mini MCV's. Waarom niet gelijk een mini versie beschikbaar stellen die je kunt bouwen @ je main MCV. Begin van de game kun je dan kiezen; of mini of gelijk echt bouwen. Mini kun je overal heen karren maar heeft b.v. het nadeel dat je er maximaal zoveel gebouwen naast kunt zetten en dat je niet steeds een grotere bouwcirkel krijgt. Tada, daar is in principe een systeem dat al voor behoorlijk meer mogelijkheden zorgt maar nog steeds MCV is.
De sidebar rechts lijkt me zo aardig opgelost, het is niet dat ding dat in RA2 zat en dat ik nu ongelooflijk brak zou vinden. Ook kun je met dat ding uit RA2 geen unitspecifieke zaken hebben zoals upgrades op die ene unit. Dat veranderen ze dan weer wel maar MCV laten ze voor wat het is.
En wat biedt TW tot nu toe eigenlijk extra, het hele spel lijkt zo verdomde veel op TS, zelfs de stemmen zijn gelijk. Ik kreeg gelijk het gevoel alsof ik weer TS aan het spelen was. Er is helemaal niets vernieuwd (op de sidebar na), veel units zijn hetzelfde en er is wat nieuw spul. Enige wat echt opvalt is natuurlijk dat de graphics veel beter zijn, maar dat is logisch. Hoewel, het gebruikt niet eens een state of the art engine maar een van zo'n 4 jaar oud.
Het lijkt er in mijn ogen enorm op dat EA heel goed doorheeft dat een groot deel van de CNC community een ouderwetse CNC wil na Generals en besluit ze dat dan letterlijk te geven zonder vrijwel enige vernieuwing door te voeren.
Het is eigenlijk erg te zien dat EA een van de drie grootste rts franchises in huis heeft die er zijn (WarCraft en Starcraft) maar er maar niet in lijkt te slagen om echte topgame neer te zetten die op professioneel niveau gespeeld wordt en die men over 10 jaar nog actief speelt. Of CNC3 moet dat veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.
superB
Dat zul je altijd houden. Er is een groep mensen die wil dat de nieuwe C&C alles exact hetzelfde heeft als zijn voorganger, en er zijn mensen die liever een nieuwe game zien. Er is een groep mensen die de singleplayer belangrijk vinden en er zijn mensen die de singleplayer nooit zullen spelen en enkel multiplayer spelen. Er is een groep mensen die bunkeren en je hebt mensen die rushen. Je hebt altijd wel wat groepen die klagen.inXs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:16:
[...]
Daarom maken ze hem juist ook? Als het nieuw is, dan zit iedereen te miepen dat het niet een echte C&C is, proberen ze er wel een echte C&C van te maken krijg je dit weer te horen, het is nooit goed geloof ik
Ik ben meer iemand van vernieuwing en snelheid. Ik rush en ik zou graag wat vernieuwing zien. Ookal zal ik de game waarschijnlijk veel spelen, singleplayer boeit mij echt niet en zal ik net als bijvoorbeeld ZH de SP nooit uitspelen.
Ik klaag dan ook over het MCV systeem, alhoewel het nog onbekend is hoe het in de game is verwerkt. Ik ga er vanuit dat ze weinig zullen hebben aangepast aangezien de meeste C&C spelers erg conservatief zijn. Als je maar wel makkelijk een 2de basis ergens op de map neer kan planten. Je moet wel vrijheid hebben in de game vind ik. Tegenwoordig mag het accent toch wel wat meer worden gelegd op de multiplayer als je het mij vraagt. Als je wilt heb je die singleplayer binnen een dag of 2 uitgespeeld en als de multiplayer niets is, is het voor mij (en vele anderen) gauw afgelopen.
12 jaar geleden toen ik de eerste C&C opstarte op mijn pentium 75 met 8 Mb ram
dit wordt echt weer een gave game. Hopenlijk laten ze wel de super units weg zoals ze die hadden in Tiberian Sun daar vond ik echt geen zak aan.
Er ziten bij C&C in principe altijd al helden in het spel met extra relatief sterke en nuttige powers. Ik denk niet dat ze daar van af gaan wijkenet36s schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:
dit wordt echt weer een gave game. Hopenlijk laten ze wel de super units weg zoals ze die hadden in Tiberian Sun daar vond ik echt geen zak aan.
Hehe, dat klopt. Maar zoals Roet zegt, je houdt altijd mensen die dit willen en andere mensen die dat willen.inXs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:16:
[...]
Daarom maken ze hem juist ook? Als het nieuw is, dan zit iedereen te miepen dat het niet een echte C&C is, proberen ze er wel een echte C&C van te maken krijg je dit weer te horen, het is nooit goed geloof ik
Maar imo kunnen ze ook de middenweg nemen, door vernieuwingen gewoon in de verhaallijn te stoppen. Dat er dus een logische verklaring voor is. Als je nu zoineens NOD met bulldozers laat werken... Dat zou nergens op slaan (maar tis wel beter
Het derde, nog onbekende, leger schijnt wel mobiele basissen te krijgen. Misschien is dat de manier waarop eigenlijk GDI en NOD ook zouden moeten werken
Mijn mening tot nu toe is gewoon dat TW totaal geen echt nieuwe dingen biedt ten opzichte van TS. Tuurlijk, een derde zijde, stormen betere graphics. Maar dat zijn niet echt de dingen die het doen, een derde fractie en betere graphics zijn zelfs standaard dingen. Normaal gesproken wordt EA door iedereen gebashed als ze weer eens geen vernieuwing doorvoeren en nu is het juist weer gogogo EA
Trouwens, waarom in hemelsnaam squadbased infantry

C&C: Commandoaapelite schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:38:
[...]
Er ziten bij C&C in principe altijd al helden in het spel met extra relatief sterke en nuttige powers. Ik denk niet dat ze daar van af gaan wijken
C&C RA: Tanya
C&C RA2: Tanya
C&C RA2 YR: Tanya, Boris
Dat vind ik best meevallen lijkt me? Heb TS nooit gespeeld (achterlijke units en totaal achterhaald op het moment van release..)
Hoop alleen wel dat je verder kan uitzoomen want als dit in die fimpjes max uitgezoomd is ben ik bang dat je al snel het overzicht gaat verliezen. Hoop niet dat ze dezelfde fout maken als in generals. Verder ziet het er allemaal mooi uit en de geluiden klinken ook goed
.
En wel heel erg kewl dat kane back is, zonder kane geen NOD
.
En wel heel erg kewl dat kane back is, zonder kane geen NOD
[ Voor 10% gewijzigd door bAdmuTs op 26-08-2006 11:58 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
TS units zijn gewoon perfect in stijl zoals ze hoorden en geweldig in elkaar gezet. TS heeft de beste sfeer en gameplay van alle C&C nogsteeds.Angeloonie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:47:
[...]
C&C: Commando
C&C RA: Tanya
C&C RA2: Tanya
C&C RA2 YR: Tanya, Boris
Dat vind ik best meevallen lijkt me? Heb TS nooit gespeeld (achterlijke units en totaal achterhaald op het moment van release..)
TS had btw 2 helden, Ghost Stalker en Cyborg Commando en een 3e was een voertuig de MK2.
"held" units horen er gewoon bij.
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Mwahdaves2hd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:11:
[...]
TS units zijn gewoon perfect in stijl zoals ze hoorden en geweldig in elkaar gezet. TS heeft de beste sfeer en gameplay van alle C&C nogsteeds.
TS had btw 2 helden, Ghost Stalker en Cyborg Commando en een 3e was een voertuig de MK2.
Eerlijk gezegd vond ik TS geen flikker aan.
C&C: RA is voor mij de allerbeste uit de reeks, hele goede sfeer, goede gameplay en hele goede muziek... alle C&C'en daarna ging het keihard bergafwaards.
Ik kan het niet meer oneens met je zijn, naar mijn idee is TS de slechtste van alles, en RA2 het beste, dan RA en dan C&C.daves2hd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:11:
[...]
TS units zijn gewoon perfect in stijl zoals ze hoorden en geweldig in elkaar gezet. TS heeft de beste sfeer en gameplay van alle C&C nogsteeds.
Ook qua sfeer en gameplay vond ik TS minder, het kwam altijd op hetzelfde neer, waar je bij RA2 veel meer mogelijkheden hebt.
Ook de engine was ruk. Leuke lichteffecten hoor, maar het spel zag er model wise niet goed uit, stomme uitziende eenheden, vreemd kleurgebruik, stomme engine waarin je dus 1km diepe kraters kreeg omdat iets dat op een schuin stuk stond amper geraakt kon worden.
Nee... TS was echt de beste hoor...
Inderdaad, een groot probleem wat steeds meer voor komt, is dat een game mooi is, maar het overzicht veel te gelimiteerd is, en dat speelt bagger.bAdmuTs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:57:
Hoop alleen wel dat je verder kan uitzoomen want als dit in die fimpjes max uitgezoomd is ben ik bang dat je al snel het overzicht gaat verliezen. Hoop niet dat ze dezelfde fout maken als in generals. Verder ziet het er allemaal mooi uit en de geluiden klinken ook goed.
En wel heel erg kewl dat kane back is, zonder kane geen NOD.
Ik vond vooral leuk dat je in RA vanaf de kantlijn lekker met wat schepen iemand anders zijn basis aan gort kon knallen. Naval units in CC3 plz. Verders boeit het me niet dat je nu heel mooi gebouwen in je omgeving aan gort kan schieten. Wil gewoon een Tanya met een Chinook in iemand's basis kunnen droppen en dan ouderwetse powerplants aan diggelen blazen. Tanyas terug in CC3 plz. En dan ook graag waakhonden en Tesla coils. Verders dan nog de mogelijkheid om muurtjes om je basis te plempen. Maak anders gewoon RA met een nieuw jasje en wat extra units, mooiere MP en mooiere maps
Hoeft allemaal geeneens semi 3D of iets. Moet toch zo klaar zijn
[ Voor 7% gewijzigd door seamus21 op 26-08-2006 13:47 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Euh, Tanya, waakhonden en Tesla Coils in een Tiberium game? Dat hoort in Red Alert hoor, dus reken maar niet op die units / gebouwenseamus21 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:46:
Ik vond vooral leuk dat je in RA vanaf de kantlijn lekker met wat schepen iemand anders zijn basis aan gort kon knallen. Naval units in CC3 plz. Verders boeit het me niet dat je nu heel mooi gebouwen in je omgeving aan gort kan schieten. Wil gewoon een Tanya met een Chinook in iemand's basis kunnen droppen en dan ouderwetse powerplants aan diggelen blazen. Tanyas terug in CC3 plz. En dan ook graag waakhonden en Tesla coils. Verders dan nog de mogelijkheid om muurtjes om je basis te plempen. Maak anders gewoon RA met een nieuw jasje en wat extra units, mooiere MP en mooiere mapsHoeft allemaal geeneens semi 3D of iets. Moet toch zo klaar zijn
![]()
@ verder hierboven: TS was wel leuke / goede game imo. Red Alert 2 was way over the top maar heb ik me ook meer dan prima mee vermaakt. TD en RA1 zijn imo nog steeds de beste games, kan geen keuze maken welke het beste zou moeten zijn.
Ik snap niet waarom TS zo gebashed wordt eigenlijk? Okay, grafisch was het niet geweldig, maar qua sfeer vond ik het erg lekker in elkaar zitten. De filmpjes waren gewoon stoer en niet zo idioot als bij RA2, wat meer een comedy was dan een spannend spel imo. Zowel in-game als in de FMVs vond ik dat TS wel het duistere C&C sfeertje wist vast te houden wat in RA2 falikant misging.
Multiplayer zat RA2 wel wat lekkerder in elkaar, maar wmb is voor een C&C game een sterke single player campaign minstens zo belangrijk.
Multiplayer zat RA2 wel wat lekkerder in elkaar, maar wmb is voor een C&C game een sterke single player campaign minstens zo belangrijk.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Ik vind TS ook de beste. Er zitten gewoon mijn favoriete units in. De structures zijn ook de beste. NOD cloak is geweldig en alle gebouwen hebben de perfecte designs voor GDI/NOD. De ondergrondse units zijn ook origineel en de air units zijn het tofst van alle C&C's.
Nah beste... C&C TD is wat mij betrefd een betere rts voor z'n tijd. Maar evengoed beter dan RA2
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Ik hoop dat er eindelijk eens fatsoenlijk air to air combat in zit. Zelfs in Generals was dat nog maar matig. Misschien moeten ze voor dat gedeelte eens kijken naar Total Annihilation
. Air to Air combat hoort gewoon in een fatsoenlijke moderne RTS.
Tanya, waakhonden en Tesla Coils in C&C3?
C&C3 speelt zich in de toekomst af hoor, Tanya en die waakhonden zijn allang vergaan en die tesla coils liggen in een museum te roesten
Tegen muren hebben we tanks tegenwoordig
Maar prikkeldraaid tegen infantery zou wel leuk zijn.
C&C3 speelt zich in de toekomst af hoor, Tanya en die waakhonden zijn allang vergaan en die tesla coils liggen in een museum te roesten
Verwijderd
C&C3 is geen Red Alert...Dutch_Razor schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:20:
Tanya, waakhonden en Tesla Coils in C&C3?
Inderdaad, dat is een heel andere verhaallijn en tijd:
RA1: 1946.
RA2: 2000.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Waarom zou Kucan nog moeten meespelen, ik kan me zo voorstellen dat we gezien het einde van Tiberium Dawn (Temple die instort) een ontknoping krijgen van Kane in de vorm van de gemaskerde leider die een soort Darth Vader rol vervult in de vorm van half machine half mens. Om zo maar eens wat te noemen. Dan heb je geen Kucan nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 20:10 ]
oorspronkelijk was het plan om er een verhaallijn van te maken hoorPrutz0r schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:14:
[...]
Inderdaad, dat is een heel andere verhaallijn en tijd:
RA1: 1946.
RA2: 2000.

http://www.youtube.com/watch?v=XHdgstg-7KY
Met RA2 is hier btw wel een einde aan gekomen en hebben ze de C&C en RA definitief gesplitst.
Btw vind ik het ook beter als ze RA en C&C gewoon gescheiden houden.
Dat zeg ik....
Lichtelijk offtopic, maar wist je dat het me opviel dat in beide gevallen in RA1 óf dat de Geallieerden óf dat de Russen wonnen, Stalin doodging? Ze mochten hem niet zo blijkbaar 
* Jejking is even zoeken naar het Geallieerden-einde dat Stalin zo'n leuk betonblok op zn paasei krijgt
Edit: niet gevonden, iemand nog dat filmpje? Niet dat ik kick op dood en moord enzo
* Jejking is even zoeken naar het Geallieerden-einde dat Stalin zo'n leuk betonblok op zn paasei krijgt
Edit: niet gevonden, iemand nog dat filmpje? Niet dat ik kick op dood en moord enzo
[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 26-08-2006 23:32 ]
Mja, ik doe zelf alsof RA2 nooit gemaakt is (leuk spel hoor, maar de verhaallijn was ruk) en hou het verhaal op RA (1950s-1960s) - TD (1990s+) - TS/Firestorm (2030+) en nu TW daar achteraan,
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
verandering is idd niet altijd een verbetering... damn wat heb ik een hekel aan die quad based troep.Trouwens, waarom in hemelsnaam squadbased infantry
Ik hoop dat ze die helden zoals chrono miner (oid in RA2 ) wel achterwege laten en het houden bij Con. Burton en Tanya.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Iemand op Generals.nl kwam net met een nieuw filmpje die we hier nog niet gezien hebben afaik:
http://www.gamevideos.com/video/id/5345. Je kunt hem downloaden (ongeveer 200 mb, aardig nette kwaliteit). Ze spelen een heel potje en geven ondertussen uitleg en je krijgt wat meer tijd om bepaalde dingen te zien.
Positief vind ik dat als je b.v. twee barracks hebt je ook 2 units op hetzelfde moment kunt bouwen d.m.v. die tabs. Net als in Generals dus terwijl het voor Generals het bouwen van die units alleen maar sneller ging als je meer van dezelfde gebouwen had.
De Obelisk is echt sterk, jammer dat hij vrij klein is. Komt niet echt imponerend over. Engineers die je zo overal heen kunt vliegen kan nog leuk worden, engineer rush (mits die mogelijkheid gelijk beschibaar is natuurlijk, dat werd me niet echt duidelijk).
http://www.gamevideos.com/video/id/5345. Je kunt hem downloaden (ongeveer 200 mb, aardig nette kwaliteit). Ze spelen een heel potje en geven ondertussen uitleg en je krijgt wat meer tijd om bepaalde dingen te zien.
Positief vind ik dat als je b.v. twee barracks hebt je ook 2 units op hetzelfde moment kunt bouwen d.m.v. die tabs. Net als in Generals dus terwijl het voor Generals het bouwen van die units alleen maar sneller ging als je meer van dezelfde gebouwen had.
De Obelisk is echt sterk, jammer dat hij vrij klein is. Komt niet echt imponerend over. Engineers die je zo overal heen kunt vliegen kan nog leuk worden, engineer rush (mits die mogelijkheid gelijk beschibaar is natuurlijk, dat werd me niet echt duidelijk).
Dit topic is gesloten.