Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
Zo heb vandaag mijn Canon A60 binnen van progress.nl wat een leuk ding voor 153,00 euri...Ben er nog een beetje mee aan het stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Alsof je met die fabrieksgarantie de camera had kunnen laten repareren :?
Ik snap niet helemaal waarom je die aankoopbon erbij hebt gepakt als je weet dat zo'n valpartij echt niet onder garantie valt...
Of mis ik iets?

[ Voor 51% gewijzigd door Crusader op 07-07-2004 19:53 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

inquestos schreef op 07 juli 2004 @ 13:46:
[...]

Gisteren terug gegaan met een a80 die een aantal hotpixels had (een rode, 3 blauwe op een rij). We kregen meteen een nieuwe mee (was wel zo'n etalagemodel, dus vol vlekken op het lcd-display :/ , en heel veel stikkertjes)
M'n ouders waren even langsgeweest, ik heb hem meegegeven want ze wonen in de buurt van waar ik hem besteld heb (progress automatisering Hengelo) Hopelijk krijgen ze ook meteen weer een nieuwe mee en hoef ik niet te wachten op 1 of andere reparatie... maar dan het liefst geen showmodel waar iedereen met z'n tengels aangezeten heeft :/ ik wil hem zelf vies maken!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ik ben zelf een tevreden A70 gebruiker en heb daarom aan een vriendin de A60 aangeraden (goedkoop en goed). Maar nu heeft ze een heel raar probleem met haar A60.

Als ze de camera op de tv aansluit werkt alles prima.
Als ze de camera daarna los koppeld van de tv werkt het display plots niet meer!

Camera aan/uit etc het maakt allemaal niets uit het display doet gewoon niks meer
in geen 1 stand. Na een dag of zo gaat hij het vaak plots weer doen. Afgelopen zaterdag had ze hem weer even op de tv aangelosten gehad en uiteraard weer hetzelfde probleem. Alleen nu doet ie het nog steeds niet.

Iemand enig idee of dit vaker meegemaakt? Camera is nog in garantie maar dan is ze hem z'n tijd kwijt en we gaan juist volgende week op vakantie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Denk dat de display gewoon uit staat :)

DISP knopje indrukken dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Tycoontje op 07-07-2004 22:45 . Reden: Moest even zoeken. Cam lag niet in de buurt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 23:23
Crusader schreef op 07 juli 2004 @ 19:51:
Alsof je met die fabrieksgarantie de camera had kunnen laten repareren :?
Ik snap niet helemaal waarom je die aankoopbon erbij hebt gepakt als je weet dat zo'n valpartij echt niet onder garantie valt...
Of mis ik iets?
Was meer om aan te geven dat ik hem nog niet zo heel lang had.. & aan de buitenkant van de cam valt niet echt te zien dat ie is gevallen..

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 15:19:
Het is mij dus opgevallen dat er veel meer accessoires zijn die op de a75 passen dan alleen de 3 canon lensjes. Ik zat er eigenlijk aan te denken om een overzichtje te maken van al deze accessoires, hier alvast een begin:
LA-DC52C lensadapter
Soligor lensadapter (alluminium)
TC-DC52 2.4x teleconverter
WC-DC52 Groothoekconverter 0.7x
250D (52mm) Close-up objectief (macro)
CrystalVue Optical Lx8 Digital 8x telelens
WP-DC30 Waterdichte behuizing (tot 40m)

Er zijn vast nog wel meer leuke dingetjes te krijgen, dus weet je nog wat laat maar weten.
En ik ben trouwens zelf op zoek naar een tas voor mijn a75 waar ik ook genoeg ruimte heb voor de extra lensen, batterijen en CF kaartje en het liefst geen rugzak maar een voor aan de schouders.
Die CrystalVue Optical Lx8 Digital 8x telelens waar is die te krijgen hier in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een linkpagina op mn a70site
dus als er mensen nog een site hebben met fotos kan je die mailen dan zet ik die erbij
http://members.chello.nl/r.donker9/a70style.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kijkt verbaasd* m´n cam doetet gewoon weer, net offer nix aan de hand was... ik wou morge langs de winkel gaan (ben ziek geweest vandaarmorge pas..) maar das dan niet meer nodig of wel? wakannet dan geweest zijn? :P ik hebbem de hele week op de kast gezet :P en nou issie weer als nieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou m'n broer is langsgeweest bij Progress Hengelo met m'n cam. Ze wilden (begrijpelijk) zelf zien of er idd dooie pixels in zitten (had ze nog een link naar een foto gestuurd...)

maargoed na 50 minuten van foto's maken en canon helpdesks bellen was de conclusie: Dead on arrival. Helaas hebben ze er niet meer op voorraad, maar hadden er wel wat besteld zou 2 weken duren, maar al wel eerder besteld. 1 van de 2 is voor mij en sturen ze weer naar me op.

Ben benieuwd.

Overigens hadden ze daar nog nooit van dat probleem gehoord en wilden ze graag zien wat het was...

Dus canon maakt goeie foto's of zij hebben weinig ervaring met het verkopen ervan :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:13:
*kijkt verbaasd* m´n cam doetet gewoon weer, net offer nix aan de hand was... ik wou morge langs de winkel gaan (ben ziek geweest vandaarmorge pas..) maar das dan niet meer nodig of wel? wakannet dan geweest zijn? :P ik hebbem de hele week op de kast gezet :P en nou issie weer als nieuw :P
Je had 'm al een tijdje he? (Als in.. langer dan 2 weken)
Zo niet, zou ik 'm voor de zekerheid toch terug brengen onder het motto "ik heb me bedacht en wil m'n geld terug".

Anders ligt het er een beetje aan hoe lang je nog garantie hebt. Als dat nog wel een tijdje is.. niks aan de hand. Zo niet, zou ik er in ieder geval een mailtje naar Canon aan wagen. Vragen wat zij adviseren. (Kan je natuurlijk altijd doen.. kost tenslotte niks).

Met een twijfelachtig toestel zou ik in ieder geval liever niet opgescheept zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:02
Tycoontje schreef op 07 juli 2004 @ 22:32:
Denk dat de display gewoon uit staat :)

DISP knopje indrukken dus.
Was dat maar waar, uiteraard heb ik dat knopje al vaker ingedrukt dan de spatie balk op me toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb nu de canon a75 (met 256mb kingston en 32 mb cannon standaart kaartje) ik vind het super ik zal er ff foto bij posten

http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/hom.jpg
en nog een van onze kat
http://www.people.zeelandnet.nl/sebastiansk/rocky.jpg

2048x1536 met beetje compressie
maar heb m een beetje extra gecomprimeerd

is dit nou een beetje redelijk foto :P ik vind m niet lelijk
ben nog geen super fotograaf want dis helemaal op auto gedaan

nog een vraagje ik heb duracel procell baterijen industrieel :D maar hoveel mAh is een goede gewone batterij als een duracel

2100mAh oplaatbare batterijen gaan die langer mee als een goede alcaline batterij of gaat oplaatbaar altijd nog een stuk korter mee?

[ Voor 119% gewijzigd door BruceLee op 08-07-2004 23:58 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oplaadbaar gaat minder lang mee, maar omdat je 1000x kunt opladen uiteindelijk veel langer dus.

ik heb zelf de GP 2100 battjes met de usmart oplader (vol in 36 minuten :*) ) bevalt prima, al heb ik er nog maar 2 dagen mee kunnen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nee, juist de oplaadbare Nimh batterijen gaan stukken langer mee in een digicam dan gewone alcaline-batterijen, omdat nimh batterijen beter geschikt zijn voor het stroomgebruik dat een digicam vraagt (daar zit een technisch verhaal achter over de interne weerstand van verschillende typen batterijen waarvan ik alleen de essentie begrijp).

Zelf heb ik uiteindelijk na even zoeken een hapé snellader gekocht bij de kijkshop incl 4 2300 batterijen voor 29,95. Die laadt ze op in minder dan 3 uur en heeft een delta V beveiliging tegen overladen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 08 juli 2004 @ 17:04:
[...]

Je had 'm al een tijdje he? (Als in.. langer dan 2 weken)
Zo niet, zou ik 'm voor de zekerheid toch terug brengen onder het motto "ik heb me bedacht en wil m'n geld terug".

Anders ligt het er een beetje aan hoe lang je nog garantie hebt. Als dat nog wel een tijdje is.. niks aan de hand. Zo niet, zou ik er in ieder geval een mailtje naar Canon aan wagen. Vragen wat zij adviseren. (Kan je natuurlijk altijd doen.. kost tenslotte niks).

Met een twijfelachtig toestel zou ik in ieder geval liever niet opgescheept zitten.
khebbum al vanaf ongeveer kerst.. en ik heb hem superveel gebruikt, da ding gingmee naar school, mee met uitgaan, als er iemand hier was foto´s van maken en ik heb 2 hele schatige husky hondjes dus daar gaan ook een hoop foto´s heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rudedadude schreef op 09 juli 2004 @ 09:56:
Nee, juist de oplaadbare Nimh batterijen gaan stukken langer mee in een digicam dan gewone alcaline-batterijen, omdat nimh batterijen beter geschikt zijn voor het stroomgebruik dat een digicam vraagt (daar zit een technisch verhaal achter over de interne weerstand van verschillende typen batterijen waarvan ik alleen de essentie begrijp).

Zelf heb ik uiteindelijk na even zoeken een hapé snellader gekocht bij de kijkshop incl 4 2300 batterijen voor 29,95. Die laadt ze op in minder dan 3 uur en heeft een delta V beveiliging tegen overladen.
goh, ik had wel eens gehoord dan in RC auto's en vliegtuigjes Nicd battjes beter werkten omdat die sneller te ontladen waren, maar dit had ik nooit durven dromen :) nou ja beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
is nu niet meer zo, ik zit zelf ook in de modelbouw en ik kan met zekerheid vertellen dat die nieuwste nimh beter zijn dan de nicd batt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op marktplaats deze teleconverter
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/foto/canon/29942.jpg

past deze op de a70, en krijg je dan geen fignetiring ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
WiLLoW_TieN schreef op 07 juli 2004 @ 19:27:
Zo heb vandaag mijn Canon A60 binnen van progress.nl wat een leuk ding voor 153,00 euri...Ben er nog een beetje mee aan het stoeien.
Ben tot nu toe erg blij met mijn nieuwe Canon A60 PowerShot.

Ben ook onder mijn budget gebleven van 255,00 voor een complete camera.

De camera zelf was 153,00,de 128 Mb CF-card van Dane-Elec was 29,75,"de" snellader van de Hema was 19,95. Verder nog een knap tasje van AriVVo van 19,95 en een PCMCIA CF-card reader voor 15,00 van SanDisk ( Ja ik heb een zeer oude laptop zonder USB |:( ) en als laatste nog 8 penlites 2100 mAh van Hape voor 14,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 17:01:
ik zag op marktplaats deze teleconverter
[afbeelding]

past deze op de a70, en krijg je dan geen fignetiring ofzo?
Dat is een converter voor een spiegelreflex, past zeker niet, voor de A70 moet je een voorzetlens hebben met 52 mm draad (als je adapter 52 mm draad heeft)
Met een teleconverter op een zoomlens krijg je ALTIJD vignettering in groothoekstand van de zoomlens...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik wil een eigen plaatje op die cam zetten aan welke welke specs moet het voldoen rsolutie 150x120 jpg maar als ik dat wil added zegt hij unreadable JPG

heb een a 75

update ahaa 320 x 240

nu heb ik t plaatje geupload maareuh hoe zorg ik er voor dat hij nou met dat plaatje opstart hij gebruikt nog steeds de standaart

[ Voor 32% gewijzigd door BruceLee op 09-07-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

BruceLee schreef op 09 juli 2004 @ 20:50:
ik wil een eigen plaatje op die cam zetten aan welke welke specs moet het voldoen rsolutie 150x120 jpg maar als ik dat wil added zegt hij unreadable JPG

heb een a 75

update ahaa 320 x 240

nu heb ik t plaatje geupload maareuh hoe zorg ik er voor dat hij nou met dat plaatje opstart hij gebruikt nog steeds de standaart
update lol heb t voor elkaar

oops quote ipv edit

[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 09-07-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Ik krijg steeds de E18 melding, probleem met de lens, inruilen of laten repareren volgens de startpost. Hij stopte er notabene mee tijdens de trouwdag van mijn zus. Ik heb hem niet laten vallen ofzo, hij nokte er mee tijdens een rustig moment aan een eettafel :(

Ik zal nog even vertellen wat hij nu doet. Zodra ik de cam aanzet krijg ik het canon opstartscherm, de lens geeft een een klein tikje maar blijft hangen op de helft (hij gaat niet meer naar binnen en niet meer helemaal naar buiten...blijft gewoon hangen.) Vervolgens krijg ik 3 piepjes en links onderin staat E18.

Ik heb hem vorig jaar mei online gekocht, geen garantie meer...als iemand weet wat ik nog kan proberen, graag. Waar kan ik heb overigens laten repareren, en wat zou dat kosten?

Ik baal hier echt van, kan dat ding echt niet missen op vakantie (14 aug.)

Het gaat hier om een a60, overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hoe doe je op de A60 instellen dat 'ie zelfonspant? Ik bedoel dat je zeg maar 10sec instelt en jezelf dan een pose inneemt en het toestel na 10sec zelf fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Silent Thunder schreef op 11 juli 2004 @ 14:15:
Hoe doe je op de A60 instellen dat 'ie zelfonspant? Ik bedoel dat je zeg maar 10sec instelt en jezelf dan een pose inneemt en het toestel na 10sec zelf fotografeert.
RTFM ;)

Klik op func tijdens foto, en dan naar transportmode, en de 10 selecteren

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 11 juli 2004 @ 14:15:
func => 3e optie van boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 14:03:
Ik krijg steeds de E18 melding, probleem met de lens, inruilen of laten repareren volgens de startpost. Hij stopte er notabene mee tijdens de trouwdag van mijn zus. Ik heb hem niet laten vallen ofzo, hij nokte er mee tijdens een rustig moment aan een eettafel :(
Ditzelfde probleem had ik dus ook na het laten vallen van mijn canon. Weet je zeker dat iemand niet stiekem aan je camera heeft gezeten? De kosten voor reparatie wegen niet op tegen het aanschaffen van een nieuwe ben ik bang.
Ik heb mijn a70 helemaal opengehaald en via een ixus e18 repair handleiding (http://www.ixus-world.de/...repair_guide/e18_01en.htm) getracht om hem te repareren. Helaas zonder succes. De lens steekt er half uit en kan niet meer focussen, tenzij je helemaal inzoomt maar ja dat is niet echt prettig foto's maken op die manier. Ik rouw met je mee :'( Rouw duurde bij mij van woensdag t/m zaterdagnacht. 8)7 nu tijd om een nieuwe cam uit te gaan zoeken..

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat foto's genomen met een A70 in ISO400 modus véél korreliger zijn dan deze in ISOauto modus ? Zelfs bij het afdrukken op gewoon 10x15 formaat zijn de pixels duidelijk zichtbaar en zijn ze niet op aan te zien. Toestel staat ingesteld op de hoogste resolutie, dus daar kan het niets mee te maken hebben.

Wat is trouwens jullie algemene indruk van de afdrukservice van het Kruidvat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:37:
Is het normaal dat foto's genomen met een A70 in ISO400 modus véél korreliger zijn dan deze in ISOauto modus ?
In auto mode bepaald het toestel zelf welke ISO instelling hij zal gaan gebruiken. Mijn indruk is dat dit meestal een ISO 100 of 200 is. Door zelf het toestel in ISO 400 te zetten krijg je dus vrijwel altijd een korelliger foto dan in de auto stand :) Waarom zet je hem eigenlijk op 400? Hoger dan 100 zou ik niet gaan.
Wat is trouwens jullie algemene indruk van de afdrukservice van het Kruidvat ?
Op zich goed wat ik van mijn foto's weet die ik daar eens heb afgedrukt. Kijk anders ook eens naar de HEMA, daar kun je de foto's in hun originele verhouding (3x4) afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de A70 bewust in de 400 mode gezet om (zonder flits) foto's te kunnen nemen van mijn pasgeboren dochter in redelijk donkere omstandigheden. Ik dacht even dat het aan de afdrukservice van Kruidvat lag, maar andere foto's van die reeks zijn perfect scherp. Zijn die ISO modes dan niet vergelijkbaar met die van klassieke reflexcamera's ? Daar kan je met een 400 rolletje toch perfecte foto's verkrijgen op 10x15 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld :

http://allserv.Ugent.be/~kvrompae/IMG_001322-06-04.jpg

Achteraf vergeten de instelling terug op auto te zetten --> honderden foto's (zelfs genomen in direct zonlicht) waardeloos want veel te korrelig. Zou ik met behulp van één of ander grafisch programma hier nog wat van kunnen maken of moet ik ermee leven zoals ze nu zijn ?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:49:
Zijn die ISO modes dan niet vergelijkbaar met die van klassieke reflexcamera's ? Daar kan je met een 400 rolletje toch perfecte foto's verkrijgen op 10x15 formaat.
Dat verschilt per merk camera (CCD/CMOS sensor) net als het ook bij een kleinbeeldrolletje wat kan verschillen in korreligheid :)

Overigens is ISO 400 digitaal niet hetzelfde als ISO 400 analoog wat ruis/korreligheid betreft. Voor kleinbeeld durf ik gerust op 400 te schieten maar bij mijn A70 laat ik dat wel uit m'n hoofd. Zou je met bijvoorbeeld een Canon 300D op ISO 400 gaan schieten dan zul je zien dat er minder ruis aanwezig is dan ISO 400 bij een A60/70/75 :)

Ervaring leert dat je voor nette foto's bij deze camera's niet boven de 200 wilt en bij voorkeur op 50 of 100 moet schieten.

Ik zie dat je voorbeeldfoto op 1/400e van een seconde is geschoten. Dat kan ook best 1/200e of langzamer zonder een bewogen foto te krijgen :)
offtopic:
Je kent de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop al? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Noise Ninja er op los gelaten, ziet er al heel wat beter uit ! Afwachten wat de afgedrukte versie geeft !

voor:

http://allserv.ugent.be/~kvrompae/IMG_0014.JPG

na:

http://allserv.ugent.be/~kvrompae/IMG_0014filtered.JPG

Bedankt alvast !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:20:
Net Noise Ninja er op los gelaten, ziet er al heel wat beter uit ! Afwachten wat de afgedrukte versie geeft !
Dat scheelt een hoop op het scherm zeg. Hopelijk is het resultaat afgedrukt net zo positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 14:03:

Ik zal nog even vertellen wat hij nu doet. Zodra ik de cam aanzet krijg ik het canon opstartscherm, de lens geeft een een klein tikje maar blijft hangen op de helft (hij gaat niet meer naar binnen en niet meer helemaal naar buiten...blijft gewoon hangen.) Vervolgens krijg ik 3 piepjes en links onderin staat E18.

Ik heb hem vorig jaar mei online gekocht, geen garantie meer...als iemand weet wat ik nog kan proberen, graag. Waar kan ik heb overigens laten repareren, en wat zou dat kosten?

Ik baal hier echt van, kan dat ding echt niet missen op vakantie (14 aug.)

Het gaat hier om een a60, overigens.
Heel vaak Duitse modelen online en dus tweejaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb sinds kort een A75, maar nou valt mij op dat foto's van objecten op afstand niet echt bepaald scherp zijn. Nou weet ik dat het een kleine zoomlens is en dat je daarmee altijd compromissen sluit, maar is deze mate van onscherpheid wel normaal?

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.d-termination.nl/labman/foto/A75/IMG_0108_small.jpg
F/4.8 | 15sec | Handmatige focus (oneindig)

Kleuren zijn beetje rechtgetrokken (snel) en beetje jpg compressie...

Mijn A60 was op afstand ook wel wat onscherp maar zo erg kan ik me toch niet herrinneren (en kan ik ook niet testen omdat die nog ter reparatie bij Canon ligt)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:44:
[...]

Heel vaak Duitse modelen online en dus tweejaar garantie?
Zou heel goed kunnen! Kan me nog herinneren dat er een duitse handleiding bij zat. (ben deze week niet thuis, kan nu niet kijken) Waar heb ik die garantie dan? Bij canon duitsland, of gewoon even informeren bij de shop waar ik heb toen der tijd heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Labman schreef op 12 juli 2004 @ 23:27:
Ik heb sinds kort een A75, maar nou valt mij op dat foto's van objecten op afstand niet echt bepaald scherp zijn. Nou weet ik dat het een kleine zoomlens is en dat je daarmee altijd compromissen sluit, maar is deze mate van onscherpheid wel normaal?

Voorbeeld:

[afbeelding]

Mijn A60 was op afstand ook wel wat onscherp maar zo erg kan ik me toch niet herrinneren (en kan ik ook niet testen omdat die nog ter reparatie bij Canon ligt)
Met 15 seconden sluitertijd poetst de ruisonderdrukking alles weg, is geen maatstaf............

PS, voor 15 seconden vind ik hem erg netjes.......

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Labman schreef op 12 juli 2004 @ 23:27:

Voorbeeld:

[afbeelding]

waaris die foto gemaakt? :| lijkt beetje op de nieuwbouw wijk hierachter :P (sal wel neit maar wel grappig op zich :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/15sec.jpg

sluitertijd 15 seconden F/4,8

gemaakt met A75 (terug wegens hot pixels :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op 13 juli 2004 @ 13:03:
[afbeelding]

sluitertijd 15 seconden F/4,8

gemaakt met A75 (terug wegens hot pixels :( )
die is wel heel korrelig, ISO400 ofzo :?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/bliksem(Small).jpg
15sec @ A60
'k heb ook een zooi foto's zonder bliksem en die zijn ook niet zo korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja hij zal waarschijnlijk op auto hebben gestaan. Ik had het ding die dag binnen gekregen dus experimenteerde ik nog niet genoeg met de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net eindelijk mijn Canon powershot A75 binnengekregen... Zet hem aan heel eventjes beeld op het schermpje maar daarna niks meer aan beeld :( Al andere batterijen geprobeerd maar hij doet het echt niet :( Heb de zaak dus maar gemaild waar ik hem vandaan heb. Jammergenoeg zit die zaak alleen in duitsland 400km hier van daan :( dus hopen dat ze een beetje snel reageren en voor een nieuwe zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12-09 16:25
Staat 't displaytje niet gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wou even melden dat ze bij de V & D ook een goed tasje hebben voor de

Canon A60/70/75 van Case-Logic voor 9,95. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op 13 juli 2004 @ 17:12:
Staat 't displaytje niet gewoon uit?
Nee het staat niet uit, krijg maar heeeeeel soms beeld op het schermpje..... Krijg net mail terug van het bedrijf waar ik hem gekocht heb dat ik hem op moet sturen naar Canon :(. Hopenlijk krijg ik hem nog terug voordat ik op vakantie ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Inderdaad, nu issie wel (iets) scherper.. nog niet superscherp maar dat mag je denk ik ook niet verwachten...

Afbeeldingslocatie: http://www.d-termination.nl/labman/foto/A75/IMG_0116_small.jpg
F/4.8 | 1/400sec

Foto is trouwens idd gemaakt in nieuwbouwwijk, uit m'n dakraam.. nieuwbouwwijk in emmen..
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:11:
Krijg net mail terug van het bedrijf waar ik hem gekocht heb dat ik hem op moet sturen naar Canon :(. Hopenlijk krijg ik hem nog terug voordat ik op vakantie ga..
Nou, tenzij je in de herfstvakantie op vakantie gaat zou ik daar maar niet te hard op rekenen.. die van mij is nu al 5 weken weg en ik kreeg vorige week een telefoontje dat het nog wel 2 á 3 week langer kan duren omdat ze het zo druk hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door Labman op 13-07-2004 18:38 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Labman schreef op 13 juli 2004 @ 18:37:
Nou, tenzij je in de herfstvakantie op vakantie gaat zou ik daar maar niet te hard op rekenen.. die van mij is nu al 5 weken weg en ik kreeg vorige week een telefoontje dat het nog wel 2 á 3 week langer kan duren omdat ze het zo druk hebben...
Nou dat zou niet zo mooi zijn.... apparaat heb ik vanmiddag ontvangen.. tis dat die shop 400km hiervandaan ligt anders zou ik er heen rijden....
Ik hoop dat er iets snellers te regelen is met Canon, want wil wel een cam hebben voor op vakantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op 13 juli 2004 @ 17:58:
Wou even melden dat ze bij de V & D ook een goed tasje hebben voor de

Canon A60/70/75 van Case-Logic voor 9,95. :*)
die had ik voor 7,95 bij de BCC :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Deluxe Soft Compact Case PSC60
voor zo'n 12 euro (incl verzendkosten) via ebay:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~penas000/IMG_0016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Weet iemand waar ik een lensring voor de A70 los kan krijgen? mijne is wat beschadigd en wil hem eigenlijk vervangen, maar kan nergens vinden waar ik zo'n ding kan krijgen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mono-oXide schreef op 13 juli 2004 @ 23:34:
[afbeelding]
mooi dingetje. zo ene moet ik ook hebben voor me a60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weer een teleconverter gevonden op marktplaats:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/video/accessoires/8360.jpg
hij heeft een 52mm adapterring en er zit een 0.65groothoek converter bij,
zal ik met deze lenzen fignetering hebben ofzo? de lenzen zijn nl voor een video camcorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben dus ook van plan om een A75 aan te schaffen. Omdat daar zo'n grappig print/share knopje op zit, vraag ik mij af of het ook mogelijk zou zijn om de fotos direct op een mp3 speler met harddisk te laden, zoals een Xclef500. Op de site van Canon kan ik het niet vinden, maar misschien dat een tweaker deze combinatie ook gebruikt?

Het is dus niet de bedoeling om ze daarop te gaan bekijken, alleen om de harddisk van het mp3 ding te gebruiken als extra opslagruimte. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Is een dane-elec kaartje (de normale versie) goed genoeg om het maximaal aantal minuten te kunnen filmen ermee? Dwz 30sec of 3 minuten, of is een kaart met een snellere schrijfsnelheid daarvoor nodig

D-E gebruikers le me know :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:29:
Hoi,

Is een dane-elec kaartje (de normale versie) goed genoeg om het maximaal aantal minuten te kunnen filmen ermee? Dwz 30sec of 3 minuten, of is een kaart met een snellere schrijfsnelheid daarvoor nodig

Ja hoor, ik heb al tijden 512 mb, en film er maar raak mee :)

Alleen als je 400 foto's en 10 filmpjes hebt, is die wel iets trager ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
El Reino schreef op 14 juli 2004 @ 11:46:
Weet iemand waar ik een lensring voor de A70 los kan krijgen? mijne is wat beschadigd en wil hem eigenlijk vervangen, maar kan nergens vinden waar ik zo'n ding kan krijgen.

:)
niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hee, wat grappig. Dat vroeg je in deel 6 ook al! 8)7
El Reino in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Mijn antwoord van toen staat er meteen onder.

Een stukje verder had iemand hetzelfde probleem:
insan1ty in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Ik stuurde 'm door naar dezelfde post:
Tycoontje in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Hij deed er ook wat mee:

Moraal van het verhaal.. het gaat niet vanzelf. Had je al contact gehad met Canon ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Jukebox schreef op 15 juli 2004 @ 00:43:
Ik ben dus ook van plan om een A75 aan te schaffen. Omdat daar zo'n grappig print/share knopje op zit, vraag ik mij af of het ook mogelijk zou zijn om de fotos direct op een mp3 speler met harddisk te laden, zoals een Xclef500. Op de site van Canon kan ik het niet vinden, maar misschien dat een tweaker deze combinatie ook gebruikt?

Het is dus niet de bedoeling om ze daarop te gaan bekijken, alleen om de harddisk van het mp3 ding te gebruiken als extra opslagruimte. Iemand?
Ik heb de combinatie van een a75 een een Xclef hd500. Ik denk niet dat het gaat werken, omdat de a75 alleen de share optie kan gebruiken wanneer deze wordt aangestuurd vanuit de computer. Installatie van de benodigde software is daarvoor essentieel om de canon herkend te laten worden. Op een Xclef waarop die mogelijkheid tot het installeren van software niet bestaat zal dat dus niet werken. Bovendien weet ik niet of er usb kabels zijn met aan beide kanten de kleine aansluiting zoals de xclef en a75 die gebruiken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmidag bij de mediamarkt in amsterdam een tasje gekocht voor mn a70
van vanguard voor 7 euro!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.donker9/tasje.JPG
heeft nog iemand antwoord op mn vraag over de teleconverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

voor zover ik weet heb je fignetering bij telelenzen wanneer je ze oningezoomd gebruikt.

DISCLAMER

ik ben geen expert.

[offtopic]

ik zie je cam in dat tasje zitten... hoe heb je nou die foto genomen? :? :+

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 15-07-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeey ik heb bericht van byte-pro gehad dat ik mijn cam naar hun op kan sturen zodat ze mij een nieuwe (werkende) kunnen opsturen :D
Vind het eigenlijk ook niet meer dan normaal want je gaat lijkt mij je klanten niet opzadelen met een kapot product wat jij hun toestuurd.... Iets wat ze dus in eerste instantie wel geprobeert hebben. Al helemaal omdat het een defect is wat niet tijdens transport heeft kunnen ontstaan maar gewoon een productiefout is.
Nu maar hopen dat ik voordat ik op vakantie ga naar Wroclaw in Polen, waar ik foto's moet maken voor een keuzevak fotografie, een nieuwe werkende camera binnen heb.
Ik ga hem morgen maar aangetekend opsturen naar hun. Deze keer wel wat beter verpakt dan dat zij hem naar mij hebben opgestuurd. Mischien dat ze daar nog wat van zullen leren.

Ik hou jullie op de hoogte van de gang van zaken. Want €258,06 voor een Canon Powershot A75 + 256mb CF en verzendkosten is niet veel d8 ik zo. Alleen jammer dat ik een kapotte cam binnenkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Tycoontje schreef op 15 juli 2004 @ 11:10:
Hee, wat grappig. Dat vroeg je in deel 6 ook al! 8)7
El Reino in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Mijn antwoord van toen staat er meteen onder.

Een stukje verder had iemand hetzelfde probleem:

Ik stuurde 'm door naar dezelfde post:
Tycoontje in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee..."

Hij deed er ook wat mee:

Moraal van het verhaal.. het gaat niet vanzelf. Had je al contact gehad met Canon ondertussen?
OEI.... |:( 8)7 8)7 |:(
schaamte op mij!
(ik word dement denk ik )...(dit is echt te triest zeg)
Heb toen mail naar canon gestuurd, maar niets van weer gehoord....
(haha, wel grappig eigenlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A60 is een tijdje geleden uit me handen gevallen..
Hij lag zowat half los op de grond, heb het nog zo kunnen maken dat hij toch nog een beetje sluit..
maar hij wil niet helemaal helemaal sluiten
ik vind dit moeilijk uit te leggen..
heb dus ff een foto gemaakt met me telefoon
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~esser250/a60.jpg
kan ik dit gewoon in de winkel laten maken waar ik hem gekocht heb (mediamarkt)
of moet ik hem naar canon sturen?
ik weet ook niet meer precies hoellang ik garantie heb oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canon noch de winkel gaan dat kostenloos repareren natuurlijk, zelf slopen valt niet onder garantie.
Ik zou 'm openschroeven en kijken of je e.e.a. terug kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nu al een aantal keer gelezen dat er toesteltjes waren gevallen of beschadigd. Is het niet mogelijk om een fotocamera te verzekeren? Zoals dat bijvoorbeeld mogelijk is bij een telefoontoestel. De camera zal dan verzekerd zijn tegen alle soorten schade (schade welke veroorzaakt wordt door de klant). Ik las dat het postorderbedrijf Otto een garantie van 3 jaar kan geven, uiteraard tegen een extra toelage. Want ik zou helemaal gek worden als mn A75 straks kapot is op een vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mono-oXide schreef op 13 juli 2004 @ 23:34:
[afbeelding]
Leuk met die tekst erop maar trekt natuurlijk wel de aandacht van geboefte.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:06:
IK heb nu al een aantal keer gelezen dat er toesteltjes waren gevallen of beschadigd. Is het niet mogelijk om een fotocamera te verzekeren? Zoals dat bijvoorbeeld mogelijk is bij een telefoontoestel. De camera zal dan verzekerd zijn tegen alle soorten schade (schade welke veroorzaakt wordt door de klant). Ik las dat het postorderbedrijf Otto een garantie van 3 jaar kan geven, uiteraard tegen een extra toelage. Want ik zou helemaal gek worden als mn A75 straks kapot is op een vakantie.
Jazeker is dat te verzekeren :)

Ik heb van de week een A75 gekocht (bij de lokale foto boer)
En tegen bijbetaling is ie verzekerd.
Ook voor het laten vallen van een camera of wat dan ook.
Tevens ook tegen diefstal vezekerd.

En nu moet ie weer terug :'( vanwege een blauwe hot pixel die ik ondekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik had al eerder beloofd wat fotootjes online te zetten, maar tot nu toe had ik geen exemplaren waarmee ik voor de dag durfde te komen. Ik had me natuurlijk achter het feit dat ik een n00b ben, kunnen verschuilen, maar ik heb wel een beetje trots ;) Zie hier een paar stukjes Limburg:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/limbabwe01/IMG_0330_kl.jpg
(1.) Hier het fietspad waarover ik naar huis fiets vanuit het werk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/limbabwe01/IMG_0337_kl.jpg
(2.) Onderweg kom ik dit boerderijtje tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/limbabwe01/IMG_0354_kl.jpg
(3.) Langs de kant van het eerdergenoemde fietspad staat een lange reeks veldbloemen, waaronder deze klaproos.

Klik voor een middelmatig grote afbeelding (800x600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:22:

[..]

[afbeelding]
(3.) Langs de kant van het eerdergenoemde fietspad staat een lange reeks veldbloemen, waaronder deze klaproos.

ik wil niet heel lullig doen, maar dit is een klaproos:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/foto/natuur/thumbs/118_1860.JPG
(klik)

Ik moet toegeven dat het wel op een klaproos lijkt :Y)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:22:
Zo, ik had al eerder beloofd wat fotootjes online te zetten, maar tot nu toe had ik geen exemplaren waarmee ik voor de dag durfde te komen. Ik had me natuurlijk achter het feit dat ik een n00b ben, kunnen verschuilen, maar ik heb wel een beetje trots ;) Zie hier een paar stukjes Limburg:

[afbeelding]
(1.) Hier het fietspad waarover ik naar huis fiets vanuit het werk.

[afbeelding]
(2.) Onderweg kom ik dit boerderijtje tegen.

[afbeelding]

Lang geen gekke foto's maar ik had ze geplaatst in een Flevopolder, voor ik las over Limburg.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:29:
Hoi,

ik heb gewoon 256 mb van kingston voor 49.95 niks high speed ofzo kan gewoon 30 sec op 640x480 en 3 min op 320x240 geen problemen :)

ik heb nog een vraagje
ik heb dus 256 mb en kan 154 foto's maken op 2048x1536 op Superfine
en op fine 275 is wel leuk verschil zelf kan ik het kwaliteits verschil zo niet zien...
dus welke opslag kwaliteit kiezen jullie superfine, fine,normal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:03
Hoi ik heb een klein probleempje. Windows 2003 server herkent mijn A70 niet in windows. Naja half. Als ik hem aan men usb kabel hangt geeft die nog netjes aan dat er nieuwe hardware is en dat het een A70 is. Maar als die klaar is met instaleren van de hardware zie ik er niks meer van. Ook met de progs van de cd vind ik geen camera.

Vroeger werkte het wel, en op men win xp werkt het ook, maar wil het hier graag ook werkend hebben.

iemand tips :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mich schreef op 18 juli 2004 @ 12:26:
Hoi ik heb een klein probleempje. Windows 2003 server herkent mijn A70 niet in windows. Naja half. Als ik hem aan men usb kabel hangt geeft die nog netjes aan dat er nieuwe hardware is en dat het een A70 is. Maar als die klaar is met instaleren van de hardware zie ik er niks meer van. Ook met de progs van de cd vind ik geen camera.

Vroeger werkte het wel, en op men win xp werkt het ook, maar wil het hier graag ook werkend hebben.

iemand tips :9
http://home.triad.rr.com/faq/WNS2003%20FAQ.htm

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:03
tnx.

ik had al bij services.msc gekeken, maar kon niet het juiste vinden, nu dus wel en het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:06:
Ik heb mijn digitale camera verzekerd bij centraal beheer (ff apeldoorn bellen) het kost me 1 euro per maand en dan is hij verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies buitenhuis.

Edit: Dat was dus niet zo. Dat ging alleen als de camera duurder dan 200 euro was en dan was de rest niet mee verzekerd :/

Maar heb nu naar de ABN amro gebeld en daar heb ik nu wel alles verzekerd voor 2 euro per maand inclusief batterijen en tasje en geheugenkaart. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Justawitte op 19-07-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik ben van plan de TC-DC52 telelens (2.4x) aan te schaffen.
Nu vraag ik me af of iemand een voorbeeld kan posten hoever je dan kunt inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

2.4 keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
En waar blijft die 3x zoom dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op 20 juli 2004 @ 02:21:
Ik ben van plan de TC-DC52 telelens (2.4x) aan te schaffen.
Nu vraag ik me af of iemand een voorbeeld kan posten hoever je dan kunt inzoomen.
http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op 19 juli 2004 @ 14:40:
[...]

Ik heb mijn digitale camera verzekerd bij centraal beheer (ff apeldoorn bellen) het kost me 1 euro per maand en dan is hij verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies buitenhuis.

Edit: Dat was dus niet zo. Dat ging alleen als de camera duurder dan 200 euro was en dan was de rest niet mee verzekerd :/

Maar heb nu naar de ABN amro gebeld en daar heb ik nu wel alles verzekerd voor 2 euro per maand inclusief batterijen en tasje en geheugenkaart. :*)
Dat is wel goed nieuws!! Ik zou dan met een wat geruster hart foto's maken. En ik vind het bvedrag nou niet angstaanjagend veel!! 1 a 2 euro per maand. Ik ga ook wel ff bij de ABN AMRO informeren, maar ook bij mijn verzekeringsmaatschappij. In ieder geval bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf hou me vooral bezig met het programeren van de diverse powershot canon modellen maar ook heb het firmware front is weer eens wat nieuws aanwezig.

repost DPFORUM's

New improved firmware. see =>
http://nostromo.tky.hut.fi/~jplauril/canonhacking/

programeer info:
http://groups.yahoo.com/group/canondigicamhacking/

http://groups.yahoo.com/group/PowerShot_programming_research

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps het gaat hier om een A70 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beertjeman schreef op 20 juli 2004 @ 16:09:
[...]

En waar blijft die 3x zoom dan? :P
Schei nou eens uit met die keer zoom, het gaat om de bereikbare brandpuntsafstand (omgerekend naar kleinbeeld, omdat er bij digitaal weinig valt te vergelijken wegens de verschillende sensormaten)

Maximale branduntsafstand =252 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Yes, andere gevallen a70 voor slechts 50 euro op de kop getikt :) en kloddertje soldeer heeft em gefixed. Dat is een fijne pleister op de wonde, zei aantal postings terug. (was met oude cam van boomstam afgedonderd toen ik meer van onderstaande fotos wilde maken, vond de cam niet leuk, E18 melding)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pics/dolfinarium1.jpg

Maar nu vrolijk verder foto's maken.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

-ChRiZz- schreef op 20 juli 2004 @ 23:41:
Yes, andere gevallen a70 voor slechts 50 euro op de kop getikt :) en kloddertje soldeer heeft em gefixed. Dat is een fijne pleister op de wonde, zei aantal postings terug. (was met oude cam van boomstam afgedonderd toen ik meer van onderstaande fotos wilde maken, vond de cam niet leuk, E18 melding)

[afbeelding]

Maar nu vrolijk verder foto's maken.
dolfinarium? weer terug naar de plaats des onheils?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Laatst online: 04-09 11:48
Die zestien MB die stand bij de Canon A60 wordt geleverd, kan dat tegelijkertijd met bijvoorbeeld een 256 mb kaartje in de camera gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
nee er past (natuurlijk) maar 1 kaartje tegelijk in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
(de meeste) camera's kunnen maar 1 kaartje tegelijk an he ;) antwoord is dus nee
edit:

te laat...

[ Voor 19% gewijzigd door El Reino op 21-07-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Laatst online: 04-09 11:48
oke. Nee ik dacht dat die zestien MB dan intern was ofzo :)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in het topic dat de batterijen van de A75 een week meekunnen. Iemand had deze ervaring dan, he!! Dat is wel heel positief, vind ik! Maar wat zijn jullie ervaringen met de batterijen?? Zijn ze positief of negatief?? Ik sprak laatst iemand, die zweert bij een accu. Wat vinden jullie hiervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Ligt er aan welke batterijen je hebt...mAh daar gaat het om :) Ik heb 2 setjes GP batterijen van 2100mAh, daar houdt ik het - afhankelijk van flitsen,tussendoor foto's bekijken op scherm - wel meer dan een week mee uit op vakantie. Maar ja, uiteraard ook weer afhandelijk van hoeveel foto's je maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

er staan wel allerlei batterijbesparende tips verspreid in dit subforum, ook de vakantiefaq is wel hanidg, display uit enzo.

Ik heb ook gp 2100mah batterijen, alleen heb ik ze nog maar 1x op hoeven laden dus werkten ze nog niet optimaal (pas na 3x laden ofzo volledige capaciteit). Maar ze gaan wel lang mee in m'n a75 (kan niet wachten tot ik hem weer terug heb! :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
El Reino schreef op 21 juli 2004 @ 11:19:
Ligt er aan welke batterijen je hebt...mAh daar gaat het om :) Ik heb 2 setjes GP batterijen van 2100mAh, daar houdt ik het - afhankelijk van flitsen,tussendoor foto's bekijken op scherm - wel meer dan een week mee uit op vakantie. Maar ja, uiteraard ook weer afhandelijk van hoeveel foto's je maakt..
Ik heb 2300mAh batts en met deze heb ik 400 foto's in 1 week @ tenerife kunnen maken en toen ik thuis kwam heb ik nog iets van 100 foto's kunnen maken.

Zuinig is de A60 dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar weken in het bezit van een PowerShot A60. Alleen heb ik al vanaf het begin een probleem. Ik gebruik een geheugenkaart van Dane-Elec (256 MB) en krijg steeds na een stuk of 20/30 foto's een mislukte foto met de melding "geheugenkaart fout" of "corrupte data".

Als ik zo'n mislukte foto op de pc overzet krijg ik verschillende probleemgevallen:
1: de foto is als thumbnail te zien en wil verder niet openen (met Irfanview opent de foto dan bijv. wel, dan blijkt dat de helft van de foto 'geen gegevens' bevat)
2: de foto is niet te openen, ook geen thumbnail te zien
3: de foto kan wel gewoon geopend worden en bestaat uit een leuke creatie van 3 verschillende foto's

In de digitale camera van m'n moeder heeft hetzelfde geheugenkaartje altijd goed gewerkt. Helaas is deze camera (canon ixus 330) nu mee op vakantie dus ik kan niet kijken of deze geheugenkaart daar nu wel problemen geeft.

Heeft iemand enig idee waar deze fout precies vandaan komt? Waar het aan ligt? En wat ik eraan kan doen?
Ligt het aan de camera, aan het geheugenkaartje of aan de combinatie van beide?

Het is echt heel erg vervelend. Laatst in de dierentuin 200 foto's gemaakt waavan er ongeveer 15 mislukt waren. Op zo'n camera/geheugenkaart valt niet meer te vertrouwen..

Het is natuurlijk logisch om een ander geheugenkaartje te proberen, maar die heb ik op dit moment niet ter beschikking. Maar misschien komt dit probleem iemand anders bekend voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Op wat ik gelezen heb *lijkt* het altijd een geheugenkaart probleem te zijn. Heb je verder die geheugenkaart voor gebruik eerst in je a60 zelf geformateerd? Mogelijk zit daarbij een probleem. De handleiding van de canon raadt tenminste aan om altijd voor gebruik de cf kaart in het toestel te formateren om eventuele problemen tegen te gaan

[ Voor 29% gewijzigd door Rudedadude op 24-07-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Vervelend hoor, kan me niet herinneren dat ik deze fout eerder heb gezien. Je zegt zelf al dat het kaartje in een andere camera zonder problemen heeft gewerkt, dan lijkt me dat het toch de camera is die het probleem veroorzaakt.

Heb je hem al eens geformatteerd via de camera zelf? Zo nee, probeer dat dan eens.
Overigens zou ik het niet zoeken in de combinatie van camera en geheugen, eerder in 1 van die 2.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste