Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Woei! Topic title change :D

* itsme meld zich bij deze als A75 eigenaar.
Erg prettige camera, mijn eerste digitale :D
Ik heb overigens met een A70 gespeeld voor een dag en daar kon ik bij macro foto's handmatig scherpstellen. Hoe krijg ik dze functionaliteit op mn A75? Het is namelijk erg lastig om bijvoorbeeld een dode vlieg scherp in beeld te brengen.

Ik zie overigens veel mensen bij macrofoto's ook croppen, ik zou echter ook graag eens zien hoe de ongecropte versie er uit ziet. Dan kan ik beter inschatten of ik t zelf wel goed doe :+

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

its_me schreef op 25 juni 2004 @ 11:14:
Woei! Topic title change :D

* BoAC meld zich bij deze als A75 eigenaar.
Erg prettige camera, mijn eerste digitale :D
Ik heb overigens met een A70 gespeeld voor een dag en daar kon ik bij macro foto's handmatig scherpstellen. Hoe krijg ik dze functionaliteit op mn A75? Het is namelijk erg lastig om bijvoorbeeld een dode vlieg scherp in beeld te brengen.

Ik zie overigens veel mensen bij macrofoto's ook croppen, ik zou echter ook graag eens zien hoe de ongecropte versie er uit ziet. Dan kan ik beter inschatten of ik t zelf wel goed doe :+
Voila
Met een A60 gedaan toen ik em net een week had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eindelijk dé topic title change waarbij wij A75 eigenaars eindelijk mee mogen doen :P En mooie foto's BoAC :D vooral die vlinder is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:40

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Vandaag is mijn A75 binnengekomen :) Donderdag besteld bij Alternate. Inclusief batterijset + lader en extra batterij set + snellader, tasje en 128 MB geheugen. Dit weekend maar eens even testen :9
Over een tijdje zal ik ook een paar foto's plaatsen, eerst eens even wat experimenteren.

Hoe lang gaat een set 1800 batterijen eigenlijk mee? Heb het nog niet kunnen terug vinden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook wat macro fotos gemaakt maar het lukt niet echt goed :(

het macro-en gaat me niet zo goed af. kan iemand maybe ff tips geven
gemaakt met A70 (stand M, sluitertijd onder de foto, diafragma 2.8,

hier de link naar het macro topic :)
[rml]IceB in "[ verzamel] Macro foto's - deel II"[/rml]

mijn grootste probleem is de focus.
ik krijg dit niet voor elkaar, macros nemen waar een ander opject 10cm achter staat lukt niet want dat word ook scherp.
weet iemand maybe een oplossing, ik gebruik Manual focus

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh 1800mAh weet ik niet zo uit me hoofd, ik weet wel dat ik met mijn 2300mAh heel veel plaatjes kan schieten :D
Denk dat je zonder flits de 500 wel kan halen, als je niet al te lang gaat klooien op 't lcd schermpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:43:
ik had ook wat macro fotos gemaakt maar het lukt niet echt goed :(

het macro-en gaat me niet zo goed af. kan iemand maybe ff tips geven
gemaakt met A70 (stand M, sluitertijd onder de foto, diafragma 2.8,

hier de link naar het macro topic :)
[rml]IceB in "[ verzamel] Macro foto's - deel II"[/rml]

mijn grootste probleem is de focus.
ik krijg dit niet voor elkaar, macros nemen waar een ander object 10cm achter staat lukt niet want dat word ook scherp.
weet iemand maybe een oplossing, ik gebruik Manual focus
Staat volgens mij duidelijk in het boekje ;)
Zet je je camera wel in de macro-mode (knopje met bloemetje eronder ;) ) ?
De camera gaat oranje knipperen naast 'zoek-lens' (en er verschijnt geen focus-kader in display) als de camera nergens op kan scherp stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ice is niet achterlijk he :)
bloemetje staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt BoAC, alleen ik denk dat hij bedoelt dat als er meerdere objecten in beeld zijn, hij op een object dat verder is dan het gewenste object autofocust ;) Wat je daartegen kunt doen is idd manual focus gebruiken, of de andere objecten even afschermen (zelfde afstand als te fotograferen object) zodat hij op gelijke afstand focust. Zorg ook dat je niet té dichtbij komt, dan pakt hij natuurlijk het volgende in beeld om op te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:26:
Klopt BoAC, alleen ik denk dat hij bedoelt dat als er meerdere objecten in beeld zijn, hij op een object dat verder is dan het gewenste object autofocust ;) Wat je daartegen kunt doen is idd manual focus gebruiken, of de andere objecten even afschermen (zelfde afstand als te fotograferen object) zodat hij op gelijke afstand focust. Zorg ook dat je niet té dichtbij komt, dan pakt hij natuurlijk het volgende in beeld om op te focussen.
Je kan ook aangeven dat de camera intelligent focus gebruikt of alleen op het midden van het beeld. Weet zo niet hoe dat heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden de powershot A70. Maar wat mij opvalt is dat mijn landschapfoto's wat aan de wazige kant zijn. Als voorbeeld heb ik hier even een foto geplaatst: http://members.chello.nl/a.reitsma12/canona70/IMG_0810.JPG

specs:

Sluitertijd: 1/125
Diafragma: f8.0
Mode: M
ISO: 50
Witbalans: bewolkt
Geen statief

Ik vind de kleuren vlekkerig opgebouwd waardoor alle detail uit de foto wegvalt. Weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb nu ff dit gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/v.bijlard/1a.JPG
sluitertijd: 1/200, F 2.8, ISO50
manual focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:17:
Ik heb sinds enkele maanden de powershot A70. Maar wat mij opvalt is dat mijn landschapfoto's wat aan de wazige kant zijn. Als voorbeeld heb ik hier even een foto geplaatst: http://members.chello.nl/a.reitsma12/canona70/IMG_0810.JPG

specs:

Sluitertijd: 1/125
Diafragma: f8.0
Mode: M
ISO: 50
Witbalans: bewolkt
Geen statief

Ik vind de kleuren vlekkerig opgebouwd waardoor alle detail uit de foto wegvalt. Weten jullie raad?
ik denk dat je de mettering mode verkeerd heb staan.
je hebt daar 3 soorten,
de eerste is voor dat soort foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:47:
zo ik heb nu ff dit gemaakt :)

[afbeelding]
sluitertijd: 1/200, F 2.8, ISO50
manual focus
Te kort gefocussed, het blaadje voor de bloem is scherp, de bloem zelf is alweer onscherp.

Ik doe meestal stand P, flits uit, aiaf uit en macro modus aan. Je krijgt dan gewoon 1 vakje waar ie op scherpstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:56:
[...]
Te kort gefocussed, het blaadje voor de bloem is scherp, de bloem zelf is alweer onscherp.

Ik doe meestal stand P, flits uit, aiaf uit en macro modus aan. Je krijgt dan gewoon 1 vakje waar ie op scherpstelt.
aiaf bedoelde ik ja 8)7
Zie mijn vorige post ;)
Voordeel van aiaf uitschakelen: dan ben je zekerder dat je op het gewenste voorwerp scherp stelt: Voorwerp in het midden, 'sluiterknop' half indrukken, kijken of de focus op het gewenste voorwerp staat, eventueel van richting veranderen en doordrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:49:
[...]

ik denk dat je de mettering mode verkeerd heb staan.
je hebt daar 3 soorten,
de eerste is voor dat soort foto's
Ok bedankt, ik zal dat eens gaan proberen. Ik had hem op gem. centrum meeting staan. Ja het is me nog niet helemaal duidelijk waar die metering opties voor zijn.
In de handleiding lees ik:

Evaluative light metering: lichtmeting in verschillende zones over totale beeld
Center weighted averaging: lichtmeting voornamelijk op het voorwerp in het centrum
Spot AE Point: enkel het centrumvoorwerp wordt gemeten
(misschien niet goed vertaald ;) )

Zou je mij kunnen uitleggen onder welke omstandigheden ik welke metering methode moet toepassen? Dan zullen m'n foto's een stuk verbeteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is de milion dollar vraag dat snap ik ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, nergens staat echt goed uitgelegd hoe het nou zit wat je wanneer moet gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Ok bedankt, ik zal dat eens gaan proberen. Ik had hem op gem. centrum meeting staan. Ja het is me nog niet helemaal duidelijk waar die metering opties voor zijn.
In de handleiding lees ik:

Evaluative light metering: lichtmeting in verschillende zones over totale beeld
Center weighted averaging: lichtmeting voornamelijk op het voorwerp in het centrum
Spot AE Point: enkel het centrumvoorwerp wordt gemeten
(misschien niet goed vertaald ;) )

Zou je mij kunnen uitleggen onder welke omstandigheden ik welke metering methode moet toepassen? Dan zullen m'n foto's een stuk verbeteren denk ik.
Het gaat niet om de lichtmeting opties, maar om de focusopties (die staan in het "setup" menu. Daar moet je de focus niet op AiAF zetten (want dan kiest hij zelf uit waar hij op scherpstelt). Als je hem hier vanaf zet dan stelt hij altijd scherp op het midden van de foto, en heb je dus meer controle over wat er scherp word...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb vorige week een A70 gekocht, voor mijn werk. Nu, wanneer ik de camera aansluit d.m.v USB, wordt de camera niet herkend als een soort externe HD, dus met driveletter!! Dit heb ik wel nodig, omdat ik met een ander programma de foto`s wil selecteren, liefst rechtreeks uit de camera, en toe moet voegen in een rapport.

Ik draai windows '98, SE.

Hoe krijg ik dit voorelkaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Distortion op 27-06-2004 09:42 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op 27 juni 2004 @ 09:29:
Ik heb vorige week een A70 gekocht, voor mijn werk. Nu, wanneer ik de camera aansluit d.m.v USB, wordt de camera niet herkend als een soort externe HD, dus met driveletter!! Dit heb ik wel nodig, omdat ik met een ander programma de foto`s wil selecteren, liefst rechtreeks uit de camera, en toe moet voegen in een rapport.

Dat kan dus niet met Canon's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Met een Canon A70 kan dit niet, je moet de Canon software/drivers gebruiken. Je kunt wel je USB aansluiten op een externe cardreader, die koop je voor een tientje of 2. Daar doe je dan je compactflash card in en die wordt wel herkend als externe drive.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Mijn camera kon niet direct worden geleverd door de grote vraag naar dat type toestel, maar vandaag kreeg ik een e-mailtje met het bericht dat mijn bestelling is verzonden. Naar alle waarschijnlijkheid kan ik morgen hier mijn eerste plaatje posten! :D

/me houdt zijn adem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01

Volgensmij kan dat zoiezo niet met windows 98. Hier lukt het wel met een a80 in combinatie met windows XP pro :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 28 juni 2004 @ 20:12:
[...]

Volgensmij kan dat zoiezo niet met windows 98. Hier lukt het wel met een a80 in combinatie met windows XP pro :)
Hoe doe je dat dan met XP? Met mijn A75 krijg ik het niet voor elkaar, ook niet nadat ik de WIA driver heb geïnstalleerd. Google/search hebben ook nog niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met geen enkele canon cam uit deze reeks kan het, je krijgt er geen driveletter bij. In Winxp komt hij wel in apparaatbeheer maar niet als extra schijf, maar als digital still camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 21:08:
met geen enkele canon cam uit deze reeks kan het, je krijgt er geen driveletter bij. In Winxp komt hij wel in apparaatbeheer maar niet als extra schijf, maar als digital still camera.
Nee, driveletter zoiezo niet, maar toch wel eenvoudig toegankelijk. Maakt verder toch niet uit, zolang je er geen progs/scripts voor gaat schrijven? (En dan nog zal er wel een toegangscode of iets dergelijks voor zijn ??)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze foto heb ik vanmidag gemaakt
commentaar is welkom
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pdarq/a70fotos/IMG_3796.jpg
de rest staat hier http://members.chello.nl/r.donker9/a70style.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind dat je bij deze foto wel een HEEL groot deel heb wat onscherp is en afleid. Ik vind ook niet dat het grote gedeelte iets toevoegd aan de foto. Zo ook de hond hoort bij dit gedeelte. (vind hommels inmiddels wel saai worden zoek is een ander insect op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 28 juni 2004 @ 22:08:
[...]

Nee, driveletter zoiezo niet, maar toch wel eenvoudig toegankelijk. Maakt verder toch niet uit, zolang je er geen progs/scripts voor gaat schrijven? (En dan nog zal er wel een toegangscode of iets dergelijks voor zijn ??)
't is ook makkelijk maar als je 1 of ander programma hebt welke alleen driveletters snapt kan je de cam dus niet benaderen.
Ik laat Windows automatisch alles kopieren zodra ik de cam aansluit (kan je instellen, rechtermuisklik op de cam -> eigenschappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook even aant ''macro'en'' geweest met mn A60 :), zijn gewoon pure fotos, zonder photoshop etc.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto2t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto3t.jpg
gloeilamp, met kortere sluitingstijd (weet niet meer wat ik ingesteld heb:P)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto4t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto5t.jpg
met flits

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kool0426/violet/foto6t.jpg
met flits
reacties welcome

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel mooie foto's tweakerboy..... en om dit nou te voorkomen:
(weet niet meer wat ik ingesteld heb:P)
heeft men EXIF data uitgevonden ;) Je hebt dr plugins van voor je browser dat 't bij eigenschappen komt, maar ook in windows XP en server 2003 is 't mogelijk dit uit te lezen. Staat gewoon bij Eigenschappen. Voor meer info zie de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Je gloeilamp is met sluiterstijd van 1/320 sec genomen O-)

edit:
Het handigst is dat photoshop ondanks dat je een foto bewerkt het er altijd in laat staan :*)

[ Voor 50% gewijzigd door Micha op 29-06-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat progje dus ff gedownload, wel handig en makkelijk dus voortaan dat ff gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk dat je bij de jack daniels foto jezelf in de reflectie ziet :)
oja en flitsen bij macro's was toch niet de bedoeling???

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, een vast hele oude vraag, maar ik kan het antwoord echt nergens vinden!!!
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de A70 en de A75?
B.v.d. Nick Laenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 17:39:
Hey mensen, een vast hele oude vraag, maar ik kan het antwoord echt nergens vinden!!!
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de A70 en de A75?
B.v.d. Nick Laenen
Zelfs google? Vast wel... Oja, je naam hoeft ook niet onder je post.

Maar om je even te helpen, de a75 heeft tov de a70 een groter lcd scherm, een 9 point aiaf, een foto-auto-rotatie, en dat voor een paar tientjes meer. Ik heb gekozen voor de a75, maar achteraf had ik misschien vanwege het prijsverschil beter de a70 kunnen kopen. Aan jou de keus.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach ja.... srry voor al mijn fouten ;)
ja de a75 is maar 10 euro verschil, dus dan neem ik die wel.
Blijft veel geld, maar ach..... moet toch een keer een camera kopen he!
iig bedankt!! greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de grotere LCD eigenlijk het prijsverschil wel waard, is wel fijn om een lekker duidelijk schermpje te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een A75 gekocht (voor 242€ :)), ben er erg blij mee. Ik heb al wat foto's genomen, gelukkig was het niet zo moeilijk om aan de camera te wennen (mijn ouders hebben een A80).
Ik wil eerst nog een beetje spelen voordat ik wat foto's post. Bovendien ben ik te lui om de foto's die ik net genomen heb post.. Nouja, vooruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0314048/oogup.jpg
Niet echt tevreden.. kan wat scherper, en ik had liever wat meer kleur gehad..
tips?
Deze vind ik wel leuk.. lastig concentreren op friedmanns vergelijkingen als je warme bedje erachter lonkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0314048/boekup.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te hoge iso vanwege die ruis? maar iig wel een goede foto met scherptediepte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 23:10:
te hoge iso vanwege die ruis? maar iig wel een goede foto met scherptediepte
Hm, ja hij stond op auto, weet niet welke ISO (ik kan het ook niet vinden in de EXIF). Ik had hem beter vanaf mijn statief en iso op 100, maar de foto kwam ineens in me op toen ik hem op mijn knie had liggen.
Ik vind de ruis in deze foto niet eens zo erg, geeft wel een beetje sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vanavond een onvoorziene gast in het trappenhuis:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkeijz/nachtvlinderklein.jpg

Jammer dat de bakstenen "boven" de vlinder teveel licht terug hebben gekaatst :(

Wat is het uberhaupt voor beest want voelde me niet zo op het gemak tijdens fotograferen :P
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
6/29/2004 10:50:14 PM
Shooting Mode
Program AE
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
4.0
Metering Mode
Spot
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
11.3 mm
Digital Zoom
None
Image Size
1536x2048
Image Quality
Superfine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
On
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Tungsten
AF Mode
Single AF
AF Range Mode
Macro
File Size
1242KB

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's toch gewoon een mot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Das een super bijzondere vlinder :D 1 van de snelste die er is weet niet meer exact hoe hard zeg gaan maar was snelllllll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op 29 juni 2004 @ 23:32:
Vanavond een onvoorziene gast in het trappenhuis:

[afbeelding]

Jammer dat de bakstenen "boven" de vlinder teveel licht terug hebben gekaatst :(

Wat is het uberhaupt voor beest want voelde me niet zo op het gemak tijdens fotograferen :P

[...]
Lindepijlstaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb zojuist een A75 gekocht.
Ik heb totaal geen evaring met digicams, maar ik ben zeer tevreden met de kwaliteit van de foto's . Maar ik heb 1 probleem :

http://home.wanadoo.nl/jvdveld/IMG_00034.jpg

Als je goed kijkt, zie je dat er een zekere 'bolling' is.

Is dit normaal? zo ja, hoe kan ik het aanpassen?

Alvast bedankt

grtz, Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Laatst online: 15-07 12:59
Een lichte bolling is inderdaad vrij normaal. Zeker voor goedkopere cameras.
Deze foto is trouwens vooral scheef.. :)

Wat ik wel eens gedaan heb is in photoshop een filter gebruiken om de bolling te corrigeren. Ik dacht Spherize (onder Distort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het niet aan je beeldscherm :?
ik zie nl niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 18:32:
ligt het niet aan je beeldscherm :?
ik zie nl niks
kijk maar naar de steentjes op de grond en de stenen van de huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joechei! :) /me meldt zich als kersversie eigenaar van een A75! Straks als iedereen voetbal zit te kijken ga ik op m'n gemak eens buiten foto's maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik heb een vraagje waar jullie mss antwoord op kunnen geven (wat ik dus hoop)
ik heb dus een canon a60 en ik heb er verder nooit problemen mee gehad maar ik wilde gister een foto van m´n honden maken en ik kan alleen nog maar zwarte foto´s maken.. ik heb al geprobeerd te formateren, hielp niet, ik heb alle instellingen gewist, hielp ook niet.. ik ga binnekort op vakantie dus ik hoopte dat julliemss weten of ik iets over het hoofd heb gezien of dat da ding echt gemaakt moet worden en dak dus geen camera heb op vakantie..
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is ie volgens mij wel stuk, zou iig even navraag doen bij de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Niet online
Zwarte foto's ook als je ze op de pc bekijkt?
Als het alleen zwarte foto's op de display van je camera zijn, heb je misschien je display uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 13:03:
hallo allemaal, ik heb een vraagje waar jullie mss antwoord op kunnen geven (wat ik dus hoop)
ik heb dus een canon a60 en ik heb er verder nooit problemen mee gehad maar ik wilde gister een foto van m´n honden maken en ik kan alleen nog maar zwarte foto´s maken.. ik heb al geprobeerd te formateren, hielp niet, ik heb alle instellingen gewist, hielp ook niet.. ik ga binnekort op vakantie dus ik hoopte dat julliemss weten of ik iets over het hoofd heb gezien of dat da ding echt gemaakt moet worden en dak dus geen camera heb op vakantie..
alvast bedankt
Hoe bedoel je, alleen nog zwarte foto's ?? Zwart-wit, of echt totaal zwart?? (en als het helemaal zwart is, had je in het verleden last van hot-pixels?? Kan je misschien testen of die er nog steeds zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m´n display staat aan,enm ookop de computer zijn ze helemaal zwart..
hot pixels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je niet je instellingen op handmatig staan ofzo? (te korte sluitertijd ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Klinkt als kapot. Maar post anders eens zo'n foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je het lenskapje er wel af gehaald >:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.lycos.nl/unknownspecies/IMG_0001.jpg
dis een zo´n foto.. helemaal zwart..
ik heb alle instellingen gewist.. dus dat isset ook niet dan .. toch?
en benhur, ik ben blond, maar niet zoo blond :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:41:
http://members.lycos.nl/unknownspecies/IMG_0001.jpg
dis een zo´n foto.. helemaal zwart..
ik heb alle instellingen gewist.. dus dat isset ook niet dan .. toch?
en benhur, ik ben blond, maar niet zoo blond :P haha
Foto is niet helemaal zwart. Doe maar eens auto levels in PS. Dan zie je dat de linker- en bovenrand iets lichter zijn dan de rest van de foto.
Kan je een foto posten met de EXIF-info er nog in? Ik ga er van uit dat je de foto's met explorer van je camera hebt gedownload. Doe dat eens met Zoombrowser, die geeft namelijk meer exif-data door.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van onze dwergteckel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/Lotje.jpg

Is geschoten met een Canon Powershot A70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
E-Rick schreef op 02 juli 2004 @ 15:24:
[...]

Foto is niet helemaal zwart. Doe maar eens auto levels in PS. Dan zie je dat de linker- en bovenrand iets lichter zijn dan de rest van de foto.
Kan je een foto posten met de EXIF-info er nog in? Ik ga er van uit dat je de foto's met explorer van je camera hebt gedownload. Doe dat eens met Zoombrowser, die geeft namelijk meer exif-data door.
Exif info gaat met explorer niet verloren hoor. Dat zit in de jpg file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Tycoontje schreef op 02 juli 2004 @ 15:34:
[...]

Exif info gaat met explorer niet verloren hoor. Dat zit in de jpg file.
Feit blijft dat in bovenstaande foto geen exif-info zit. (als het er wel in zit krijg ik het er in ieder geval niet uit)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op 02 juli 2004 @ 16:06:
[...]

Feit blijft dat in bovenstaande foto geen exif-info zit. (als het er wel in zit krijg ik het er in ieder geval niet uit)
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Nee, er zit inderdaad geen Exif info in. Dus die heeft er of nooit ingezeten of het is niet het bestand wat rechtstreeks van de camera komt.

dead_butterfly, waar zet je je foto's mee over van je cam naar je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de usb kabel die erbij zat en met zoombrowser ex ofzow:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Als je daarna geen ander programma meer hebt gebruikt, produceert je cam dus inderdaad rotte plaatjes.

Misschien dat het het geheugen nog kan zijn. Heb je het originele kaartje al eens geprobeerd?

Denk dat je 'm anders moet opsturen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:22:
met de usb kabel die erbij zat en met zoombrowser ex ofzow:P
Dat is in principe de goede manier. Heb je de foto nog in een ander programma geopend om bijvoorbeeld jpeg-compressie toe te passen?

Dingen die je nog kan proberen:
- Verschillende settings op je camera, dus P, Tv, auto, of een van de andere instellingen gebruiken, en kijken of alle foto's zwart worden
- andere flashkaart gebruiken
- direct vanuit windows verkenner de foto's downloaden dus niet via zoombrowser. (werkt alleen met winXP)

Hebben alle zwarte foto's trouwens de zelfde bestandsgrootte?

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op 02 juli 2004 @ 16:30:
[...]

Dat is in principe de goede manier. Heb je de foto nog in een ander programma geopend om bijvoorbeeld jpeg-compressie toe te passen?

Dingen die je nog kan proberen:
- Verschillende settings op je camera, dus P, Tv, auto, of een van de andere instellingen gebruiken, en kijken of alle foto's zwart worden
- andere flashkaart gebruiken
- direct vanuit windows verkenner de foto's downloaden dus niet via zoombrowser. (werkt alleen met winXP)

Hebben alle zwarte foto's trouwens de zelfde bestandsgrootte?
hebbik geprobeerd, geen verschil :( ze zijn allemaal een andere bestandsgrootte
deze foto hebbik alleen in m´n programma gehad ommem op internet te krijgen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft net A75 gehaald bij Dixons, leuk dingetje. Hier een foto gemaakt, alle settings op default :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7U0E7UU3H3F9/picserver.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A70 is ook weer terug , Informatique had dus gemeld dat er niks mee aan de hand was.
Ik maak nu zelf weer paar foto's en ik twijfel eigenlijk best erg of dit wel normaal kwaliteit is.
Ik zou jullie deze foto's wel willen laten zien maar heb even geen web-ruimte ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alskem laat opsture hoelang bennik hem danongeveer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 15:11:
alskem laat opsture hoelang bennik hem danongeveer kwijt?
Ik ben hem een anderhalf maand kwijt, maar dat was nog omdat ik op het eind ging bellen en ze lieten haasten omdat ik op vakantie zou gaan. Als je ook zegt dat je hem voor een bepaald datum nodig hebt zouden ze vast ook wel spoed erachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah, heb net mn eerste bliksem foto gemaakt
ik heb nog geen goed statief dus heb ik de camera met een mini statief op een schoenedoos in de vensterbank gezet
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.donker9/bliksemsmall.jpg
15sec
f8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani-22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 19:20
(jarig!)
Ben nu ook al enige tijd in het bezit van een A75, alleen nog niet echt veel tijd gehad om er ook daadwerkelijk wat mee te spelen. Net even een paar foto's geschoten. Omdat het bij mij in de kamer wat donker is, moest ik dus gebruik maken van de flits. Alleen waren de foto's beetje erg overbelicht. Toen schoot me iets te binnen wat ik hier ergens in een forum gelezen heb om het licht van de flits te verstrooien dmv een plastic beker. Dus heb even een plastic beker gepakt en wat geknipt en geprutst. En het hielp inderdaad.

De onderstaande foto's zijn alleen gecropt, meer niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.knoxville.nl/pics/arrows.jpg
Arrows A19 - Pedro Diniz - 1/60 - F2.8

Afbeeldingslocatie: http://www.knoxville.nl/pics/jos.jpg
Arrows A22 - Jos Verstappen - 1/60 - F2.8

Afbeeldingslocatie: http://www.knoxville.nl/pics/x60.jpg
Panasonic X60 - 1/60 - F2.8

Bij de laatst heb ik in plaats van het plastic bekertje een stukje karton gebruikt. Dat vondt de flitser niet echt fijn. Hij maakte een knappend geluid. Dus daar ben ik maar niet verder meegegaan. :7 - Naja.. experimenteren he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Gaat bij jullie het aan en uit zetten van de camera (a75) ook zo moeizaam? Bij ons moet je het knopje erg diep indrukken.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb sinds 2 dagen een a75 en ik heb daar geen last van.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
technopeuter schreef op 05 juli 2004 @ 11:59:
Gaat bij jullie het aan en uit zetten van de camera (a75) ook zo moeizaam? Bij ons moet je het knopje erg diep indrukken.
Diep indrukken hoeft niet nee, je moet m wel even inhouden, een sec ofzo.

* itsme is in zn nopjes met de camera :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani-22 schreef op 04 juli 2004 @ 02:06:
Ben nu ook al enige tijd in het bezit van een A75, alleen nog niet echt veel tijd gehad om er ook daadwerkelijk wat mee te spelen. Net even een paar foto's geschoten. Omdat het bij mij in de kamer wat donker is, moest ik dus gebruik maken van de flits. Alleen waren de foto's beetje erg overbelicht. Toen schoot me iets te binnen wat ik hier ergens in een forum gelezen heb om het licht van de flits te verstrooien dmv een plastic beker. Dus heb even een plastic beker gepakt en wat geknipt en geprutst. En het hielp inderdaad.

De onderstaande foto's zijn alleen gecropt, meer niet.

[afbeelding]
Arrows A19 - Pedro Diniz - 1/60 - F2.8

[afbeelding]
Arrows A22 - Jos Verstappen - 1/60 - F2.8

[afbeelding]
Panasonic X60 - 1/60 - F2.8

Bij de laatst heb ik in plaats van het plastic bekertje een stukje karton gebruikt. Dat vondt de flitser niet echt fijn. Hij maakte een knappend geluid. Dus daar ben ik maar niet verder meegegaan. :7 - Naja.. experimenteren he..
tip: gebruik ook geen oude floppydisk om het licht te verstrooien :X Ik kan je 1 ding zeggen: het rookt en stinkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/mk-pk1.html

Wat denken jullie hiervan? Lijkt een goede deal, toch? Ben een beetje aan het zoeken en soms vind je de camera wel iets goedkoper, maar dan is geheugen/batterijen/tasje weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Lijkt me op zich een mooie aanbieding, echter zullen ze je er meer over kunnen vertellen in het canon A80 ervaringen topic :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:27:
[...]

tip: gebruik ook geen oude floppydisk om het licht te verstrooien :X Ik kan je 1 ding zeggen: het rookt en stinkt O-)
Ik mag toch hopen dat het dan de floppy-disk is die stinkt? :P
Of help je daarmee je flits, of in het ergste geval je camera naar de mallemoeren?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Heb na al het enthousiasme ook een canon besteld, een A60. Net 5 dagen binnen, al heel wat foto's (geprobeerd) te maken. Bevalt prima! Maar nu komt het...
wilde net m'n spa citroentje pakken, kijk niet helemaal, en tik langs het glas zodat er allemaal spetters op m'n camera komen. :| Ik snel die spetters wegvegen, en gekeken wat de schade was. Op het eerste oog nix. Opgelucht haal ik adem en zet 'm aan de kant. Na een paar minuten nog eens gepakt en nog eens goed gekeken.

Toen zag ik tot mijn grote schrik dat er een druppel achter het LCD is gekomen en een hele vieze vlek veroorzaakt! :'( De vlek is nog steeds niet weg en gaat denk ik ook niet meer weg. Het rare is ook dat je het op de foto's ook een beetje ziet. Niet erg goed, maar toch.

Zou dit probleempje binnen de garantie vallen?

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Niet online
Voodooforever schreef op 05 juli 2004 @ 23:14:
Zou dit probleempje binnen de garantie vallen?
Nee, je maakt immers zelf het apparaat opzettelijk stuk. Wellicht dat Canon het uit coulance wel gratis of voor weinig herstelt, maar het is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 05 juli 2004 @ 22:59:
[...]

Ik mag toch hopen dat het dan de floppy-disk is die stinkt? :P
Of help je daarmee je flits, of in het ergste geval je camera naar de mallemoeren?? B)
die floppy gaat stinken, maar aan het geluid te horen lijkt me het ook niet gezond voor de camera 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds kort een Powershot A70 waar ik erg tevreden over ben :)

Alleen nu heb ik met mijn "beginnersgepruts" enkele toch wel erg leuke, maar net niet helemaal scherpe foto's gemaakt :'(

Weet iemand makkelijke software (geen Photoshop bv.) met een "tooltje" waarmee ik foto’s wat scherper kan maken? Ik dacht zelf dat hier wel trucjes voor waren…

Bij voorbaat dank en sorry als ik dezelfde vraag in een ander topic over het hoofd heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Heeft iemand al de lensadapter en andere lenzen?
Wat ik laatst las is dat opzetlenzen vervormingen geven aan de randen zou je dan ook wat voorbeelden kunnen neerzetten met de desbetreffende lenzen?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

technopeuter schreef op 06 juli 2004 @ 13:46:
Heeft iemand al de lensadapter en andere lenzen?
Wat ik laatst las is dat opzetlenzen vervormingen geven aan de randen zou je dan ook wat voorbeelden kunnen neerzetten met de desbetreffende lenzen?
Als je even terugbladert in deze thread vind je op pag 3 deze link: http://cortex.hopto.org/klu2k4/ van CorteX1337, geschoten met opzet-zoomlens.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tijd om mijn bijdrage te doen aan dit topic, ik heb m'n camera nu zo'n 2 uur :)

Ik heb wel een hot pixel gevonden, op een vol zwart veld is ie rood :(

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_0196thumb.jpg

gemaakt met "polaroid filter" zonnebril voor de lens :)

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 06-07-2004 15:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Zou graag willen zien hoe een opzetlens eruit ziet op zo'n A75

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Zo ongeveer (het is een A40).

Afbeeldingslocatie: http://www.nagnag.jp/digitalcamera/cameras/a40/images/a40zoom.jpg

Met dank aan meneer Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, dat ziet er lelijk uit zo'n getunede A40. Wel groot lensje trouwens!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_0288.jpg

hot pixel :(

gaat dit op den duur vervelend worden? of valt het makkelijk weg te werken? Zijn er überhaupt camera's die het helemaal niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

steveman schreef op 06 juli 2004 @ 19:55:

gaat dit op den duur vervelend worden? of valt het makkelijk weg te werken? Zijn er überhaupt camera's die het helemaal niet hebben?
Had je die hot pixels al voordat je foto's van de zon ging nemen? Zo ja, terug naar de winkel. Zo nee, het valt me op dat de hot pixels op de plek van de zon zitten (ongeveer) maar dat kan natuurlijk stom toeval zijn. In dit geval kan je nog steeds terug naar de winkel, een nieuwe camera hoort in mijn ogen geen hot pixels te hebben.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.ai.rug.nl/~renkema/netmis.jpg

ik schrok ff van je reply!

maar na nader onderzoek (alle 3 zonnefoto's overlayed op zelfde reso over hotpixelfoto) levert op dat de zonnen op andere plekken zitten dan de hotpixels [insert phew smiley] :)

anders zou ik hem idd zelf gesloopt hebben :(

maargoed morgen even bellen ... heb ik dat ding net binnen moet ie weer weg :(

in de handleiding staat: "Do not point the camera directly into the sun or at ohter intense light sources could damge your eyesight"

kennelijk is die sensor robust genoeg. De handleiding is vrij volledig, er wordt zefls voor gewaarschuwd dat je je kunt snijden aan de stukken glas als je een externe lens laat vallen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
steveman schreef op 06 juli 2004 @ 19:55:

Gisteren terug gegaan met een a80 die een aantal hotpixels had (een rode, 3 blauwe op een rij). We kregen meteen een nieuwe mee (was wel zo'n etalagemodel, dus vol vlekken op het lcd-display :/ , en heel veel stikkertjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 08-09 23:23
*snik boehoe* gister naar het dolfinarium geweest en veel foto's gemaakt met mijn Canon A70. Maar aan het einde van de middag wilde ik een foto maken van de dolfijnen en stonden er een beetje veel mensen. Dus ik dacht hee een boomstam daar ga ik even op staan, ik pak mijn vriendin bij de schouder vast en stap op die stam, en die begint te rollen en ik val, met de lens op de grond.. |:(

Arm beetje onder het bloed, maar dat maakte niet uit snel checken of de cam het nog deed. Maar nee de lens zit scheef en op het scherm de melding e18, ik heb aan de lens getrokken en nu heb ik niet altijd de e18 melding maar in/uit zoomen kan niet en de lens sluit ook niet meer af. Echt, wat een domper.

-Nu heb ik zojuist de cam opengehaald, tja geen garantie meer (gekocht 26-5-2003), maar daar kom ik niet verder mee, de lens zit in een soort afgesloten circuit en is zo pietepeuterig dat ik dat niet aandurf. Hij doet nu tenminste nog iets..

Wat nu? Weet iemand wat een reparatie kost? Ik heb de cam gekocht voor €419,- en tegenwoordig kost deze iets van €225,- . Is het nog de moeite waard? Of kan iemand dat ding voor mij repareren (omgeving zwolle). Ik baal echt als een achtdubbelestekkerdopos. Een nieuwe A70 aanschaffen vind ik zonde, want na 1 jaar oefenen had ik mij al voorgenomen om er een nog wat geavanceerdere camera bij te nemen, maar was nog niet van plan om deze dit jaar te gaan kopen.

Dit is de laatste foto. blijkbaar heb ik van schrik tijdens mijn val de knop ingedrukt..

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pics/a70_rip.jpg

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
-ChRiZz- schreef op 07 juli 2004 @ 14:07:
-Nu heb ik zojuist de cam opengehaald, tja geen garantie meer (gekocht 26-5-2004), maar daar kom ik niet verder mee, de lens zit in een soort afgesloten circuit en is zo pietepeuterig dat ik dat niet aandurf. Hij doet nu tenminste nog iets..
1,5 maand geleden gekocht?? Volgensmij heb je gewoon 1 jaar fabrieksgarantie hoor?? Je zal wel 2003 bedoelen dan. Tja, jammer maar helaas...

Lijkt mij niet echt een goed idee om 'm te repareren: 1) duurt 'n tijd voor je 'm dan eindelijk weer hebt 2) je wilt toch een nieuwe 3) waarschijnlijk is de reparatie bijna even duur als de camera waard is (al heb ik er gelukkig geen ervaring mee). Maar ik denk dat er hier genoeg rondhuppelen die je dat wel kunnen vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 08-09 23:23
inquestos schreef op 07 juli 2004 @ 14:17:
[...]
1,5 maand geleden gekocht?? Volgensmij heb je gewoon 1 jaar fabrieksgarantie hoor?? Je zal wel 2003 bedoelen dan. Tja, jammer maar helaas...
Thnx, aankoopdatum aangepast, had waarschijnlijk nog steeds tranen in mijn ogen toen ik aan het posten was. Ik denk ook dat reparatie geen optie is maar ik heb er geen ervaring mee dus ben benieuwd. Verzekering oplichten is niet mijn ding...

Slache!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste