Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 11.014 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
amd althon xp 2000+
moederbord (zou niet weten welke is voor iemand anders).
256mb ddr 333mhz
cd brander
cd speler
onboard videokaart.
1x 40gb hd maxtor
1x 6 gb hd onbekend merk.

de voeding moet zo goedkoop mogelijk zijn maar wel stabiel)

de computer had een piekspanning ofzo gegeven had ik begrepen van die mensen
en het nou mobo cpu geheugen en hdd vervangen maar geen nieuwe voeding |:(
dit draait nou nog op 150 watt noname vinden ze het gek dat ie geregeld vast loopt

[ Voor 33% gewijzigd door Avvd op 01-08-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
spacejam schreef op 01 augustus 2004 @ 21:11:
amd althon xp 2000+
moederbord (zou niet weten welke is voor iemand anders).
256mb ddr 333mhz
cd brander
cd speler
onboard videokaart.
1x 40gb hd maxtor
1x 6 gb hd onbekend merk.

de voeding moet zo goedkoop mogelijk zijn maar wel stabiel)

de computer had een piekspanning ofzo gegeven had ik begrepen van die mensen
en het nou mobo cpu geheugen en hdd vervangen maar geen nieuwe voeding |:(
dit draait nou nog op 150 watt noname vinden ze het gek dat ie geregeld vast loopt
Tja elke sweex/qtec voeding van 300-350w trekt dat makkelijk. Zelfs met een goed merk van 250 watt is dat geen probleem. Voor 20 euro heb je zo'n voeding bij elke locale pc-boer. :)
joRDzz schreef op 31 juli 2004 @ 16:21:
Ik weet dat ik geen Qtec moet kopen, maar ik zie een 550 watt bij gistron voor 26,95 euro. (Ik weet het gistron, zelf meegemaakt :x ) Maar is het altijd zo dat Qtec je hele moederbord meebrandt als er iets fout gaat? Hebben 'merk' voedingen dat niet?

Edit: Ik kan een Antec Lanboy overkopen met 350 watt voeding (ook Antec) voor ongeveer 50 euro. Kan ik dat het beste doen of is er een goedkopere oplossing ? Zie specs.
Tja voor 10 euro meer heb je een aopen 300w voeding, die vaak beter en stiller is. Ik koop die laatste regelmatig voor mensen die een kapotte voeding hebben, de meeste systemen hebben wel genoeg aan 300w. Mocht je dan toch zo'n 500w voeding nemen, dan zou ik voor die techsolo gaan, en daar de 120mm fan op 7 volt zetten, dan heb je een prima voeding :)

Overigens wat is er mis met gistron? :X

Die antec is verre weg het beste natuurlijk, maar wel ietsje duurder. ALs je ook de kast kan gebruiken, zou ik dat zeker doen, niet besparen op je basis onderdelen.
SICK schreef op 30 juli 2004 @ 12:03:
Ik ben van plan om een Aopen XCube EZ65 (barebone) te kopen en deze heeft maar 220watt voeding. Dus daarom vraag ik me af of dit zou werken:

proc:intel p4 2.67ghz 533fsb
mem:1x 512mb ddr 333mhz infineon (misschien over een tijdje nog 512 er bij)
vid:club3d radeon9700(non pro)
cd/dvd:nec 1300a
hdd1: sata hitachi 160gb
hdd2: pata wd 120gb
sound: sblive! 5.1 (of het onboard sound moet mee te leven zijn, zal wel niet:))
floppy: lijkt me niet nodig

In de reviews van de Ez65 die ik heb gelezen werden soortgelijke systemen gebruikt alleen dan maar 1hd en een floppy drive
Ik snap je probleem ja, toch zijn die barbone voedingen vaak best taai en trekken ze meer dan je denkt. Zo ook de 200w van aopen. Daar heb ik hier toch ook een amd XP systeem aanhangen incl vga en soundcard. En dan ook nog overclocked en 2 extra casefans. Ik zou het proberen en anders 1 hdd laten vallen en je SB live laten vervallen, onboard is erg goed tegenwoordig hoor, bovendien is die sblive ook niet meer top of the bill :)

[ Voor 66% gewijzigd door Race Eend op 01-08-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Ik heb nog een hele handige site gevonden die volgens mij nog niet in dit topic voorbij is gekomen. Misschien is het wat om hem in de beginpost te zetten, maar dat is verder niet aan mij.

Je kan hier alles aanklikken wat je in je computer hebt zetten en hij rekent HET MAZIMAAL HAALBARE AANTAL WATT'S DAT JE MAXIMAAL VERBRUIKT.

Natuurlijk moet hierbij wel meegenomen worden in de voerweging welke voeding je hebt, want als je een q-tecje hebt dat zal je toch wel wat hoger moeten gaan zitten als je een 300 watt voeding hebt en je komt uit op 279 ofzo.

Maar hier de link:

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

euhm, bij mij is die link dood, jammer want zou wel even een uitkomst zijn.
Anoniem: 119483 schreef op 02 augustus 2004 @ 12:42:
hij doet het bij mij gewoon hoor. Probeer anders eerst even gewoon de home en dan in het menu opzoeken
Al geprobeerd, ook met Opera, IE en firefox. Maarja kan natuurlijk aan mijn verbinding liggen. Overigens wel een mooie Japanse site gevonden en een wel erg simpele.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 119987 op 02-08-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

hij doet het bij mij gewoon hoor. Probeer anders eerst even gewoon de home en dan in het menu opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:50
Een levicom 420 watt zou dit goed draaien op mijn systeem? Heb hem gezien bij freezing hardware voor 40 euro, dan kom ik uit op ongeveer 52 euro. Of kan ik beter een 360 watt chieftec voeding kopen :? Dan kom ik ook rond die prijs uit.
Via die link heb ik 297 watt nodig (ruim genomen, extra dingen aangeklikt).

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ok mijn spekkies :
Die caps komen van het kopieren ;)
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • ASUS A7N8X REV 1.xx (SOUND, LAN)
  • AMD ATHLON XP 2600+ @ 12.5*166 (2088 MHz) AIUHB 0303 UPQW
  • (2x) CORSAIR 256 MB 200 MHz XMS 2-3-3-8 @ 200 MHz Dual Channel
    (1x) CORSAIR 512 MB 200 MHz XMS 2-3-3-8 @ 200 MHz Dual Channel
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
    HITACHI DESKSTAR 180GXP (IC35L120AVV207) 123,5 GB
  • HERCULES RADEON 9800SE AIW @ 378/297 (4x1)
  • AOPEN 8X8 DVD DUAL AAN (SINGLE LAYER, 8x4x8x4)
  • ASUS DVD-E616P
  • TRUST 511 5.1 SOUND EXPERT DIGITAL SURROUND
  • 3 Zalman 92mm fans en 2 coolermaster 80mm fans (ZALMAN CNPS7000B-CU op CPU)
Mijn systeem loopt lekker stabiel (geen plotse reboots ed.) maar met speedfan het ik dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/speedfan.JPG

Dit was in stressfase van m'n systeem, de vraag is dus:
Zal mijn voeding het blijven trekken als ik die Trust geluidskaart (die in het vet gedrukt) vervang door een SB Audigy 2 ZS?

edit:
De hierboven genoemde site met voeding calc zei dit:
Your power supply rating should be greater than 339.5 watts. I suggest adding 30 watts, which would be 369.5 watts, for future expansion.

edit:
Het budget voor een nieuwe voeding is ongeveer 75 euri, anders wordt de voeding wel erg duur ...

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 03-08-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 10:01
Heb sinds niet al te lange tijd bij computerland een ToPower 450 watt Gehaald.
Ik had ze gebeld voor de 420 Watt die op hun site stond, maar ze zeiden dat dat een fout op hun site was, ze hadden er 1 van 450 watt voor dezelfde prijs.
http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=5301

Natuurlijk vondt ik dat best, ik daar eenmaal aangekomen (ceintuurbaan), kreeg ik de voeding te zien en tot mijn grootste verbazing leek het precies op de voeding die een vriend van mij heeft een Be Quiet! BQT - 450 Watt
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1211

Ik eenmaal thuisgekomen en de waardes opgezocht van de Be Quiet 450, die komen dus op elk punt overeen! ook de stilte etc. echt alles

De waardes op een stressed systeem zijn (1 uur Farcry en heb de gemiddelde waardes genomen)
+ 3.30 = +3.29
+ 5.00 = +5.02
+12.00 = +11.98

Alleen het stickertje op de voeding komt niet overeen 8)7
Deze Voeding is echt een aanrader voor maar €65, de Be Quiet 450 staat ervoor €89

Site Fabrikant: www.topower.com.tw

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1173-1211G.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door PPanic op 03-08-2004 15:16 ]

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie en tot nu toe heb ik nog geen tijd gehad om jullie vragen te beantwoorden. Vanavond zal ik proberen daar tijd voor te maken, zodat ik alles kan afhandelen. Tot die tijd moet je maar even geduld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Ik ben eigenlijk op zoek naar een stille voeding waarvan de kabels al gemeshed zijn. En dan niet alleen de ATX, maar ook de rest. Ik had er laatst (voor mijn vakantie) een aantal gezien, maar kan ze nu nergens meer vinden lijkt het wel.

Wie weet er een paar voor me (met 1 ben ik ook al blij :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

SH4D3H schreef op 03 augustus 2004 @ 11:06:
Ok mijn spekkies :
Die caps komen van het kopieren ;)
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
Mijn systeem loopt lekker stabiel (geen plotse reboots ed.) maar met speedfan het ik dit gemaakt:
[afbeelding]

Dit was in stressfase van m'n systeem, de vraag is dus:
Zal mijn voeding het blijven trekken als ik die Trust geluidskaart (die in het vet gedrukt) vervang door een SB Audigy 2 ZS?

edit:
De hierboven genoemde site met voeding calc zei dit:
Your power supply rating should be greater than 339.5 watts. I suggest adding 30 watts, which would be 369.5 watts, for future expansion.

edit:
Het budget voor een nieuwe voeding is ongeveer 75 euri, anders wordt de voeding wel erg duur ...
toon volledige bericht
Een oude PCI kaart vervangen (je geluidskaart dus) zal waarschijnlijk niet zo veel uit moeten maken voor je voeding. Dus als je systeem het nu zonder problemen trekt, zal het dat met die Audigy 2 ZS waarschijnlijk ook nog wel doen.

Je huidige voeding is tamelijk krap bemeten voor dit systeem, dus als je aan een nieuwe voeding denkt, zou ik het richting de 350+ Watt zoeken. A-merken uiteraard. Denk aan de Tagan 380, Antec 380, Zalman 400, Chieftec 360, en andere A-merken volstaan natuurlijk ook.

Maar, zoals gezegd, als je nu geen problemen ondervindt met je systeem, zul je dat met de nieuwe geluidskaart ook niet hebben. Je voeding zal het dus nog steeds trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 41542 schreef op 03 augustus 2004 @ 16:41:
[...]

Een oude PCI kaart vervangen (je geluidskaart dus) zal waarschijnlijk niet zo veel uit moeten maken voor je voeding. Dus als je systeem het nu zonder problemen trekt, zal het dat met die Audigy 2 ZS waarschijnlijk ook nog wel doen.

Je huidige voeding is tamelijk krap bemeten voor dit systeem, dus als je aan een nieuwe voeding denkt, zou ik het richting de 350+ Watt zoeken. A-merken uiteraard. Denk aan de Tagan 380, Antec 380, Zalman 400, Chieftec 360, en andere A-merken volstaan natuurlijk ook.

Maar, zoals gezegd, als je nu geen problemen ondervindt met je systeem, zul je dat met de nieuwe geluidskaart ook niet hebben. Je voeding zal het dus nog steeds trekken.
Ik dacht dat omdat de Audigy2 een hardware geluidskaart is en de trust gewo0n een softwarekaartje is...
Maar als dat geen invloed zal hebben ga ik maar voor de kaart :)

edit:
Hier een grafiekje van UT2K4; vanaf opstarten tot afsluiten.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/romamideero/speedfan2.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door SH4D3H op 03-08-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

SH4D3H schreef op 03 augustus 2004 @ 17:17:

Ik dacht dat omdat de Audigy2 een hardware geluidskaart is en de trust gewo0n een softwarekaartje is...
Maar als dat geen invloed zal hebben ga ik maar voor de kaart :)

edit:
Hier een grafiekje van UT2K4; vanaf opstarten tot afsluiten.
[afbeelding]
Neemt die Thrust een PCI slot in, of zit het gewoon op je mobo, want van een software kaart heb ik nog nooit gehoord. Mocht het zo zijn dat het onboard is, kan het wel uitmaken voor je voeding, ik dacht namelijk dat die Thrust van jou ook een PCI kaartje was.

In elk geval kan je gewoon proberen of je voeding het trekt als je die Audigy er in prikt. Mocht je systeem instabiel worden, dan heb je inderdaad een nieuwe voeding nodig. En dan geldt nog steeds mijn eerder geposte advies voor je nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Het is een geluidskaart zonder eigen processor, niet zoals de Audigy 2 dus.
Die Trust maakt gebruik van de CPU en daarom dacht ik dat die daarvoor minder stroom nodig zou hebben ...
Owja, en er zit een foutje in mijn specs; die laatste 512 DIMM komt er morgen weer in, omdat die kapot was. Ik heb daardoor nog niet kunnen testen daarmee. Zal die DIMM voor een lagere 5volts lijn zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
joRDzz schreef op 02 augustus 2004 @ 13:07:
Een levicom 420 watt zou dit goed draaien op mijn systeem? Heb hem gezien bij freezing hardware voor 40 euro, dan kom ik uit op ongeveer 52 euro. Of kan ik beter een 360 watt chieftec voeding kopen :? Dan kom ik ook rond die prijs uit.
Via die link heb ik 297 watt nodig (ruim genomen, extra dingen aangeklikt).
Ja die levicom dingen zijn over het algemeen niet slecht. Chieftec ook niet. Beide goede merken. Ik heb de chieftec zelf en weet dat ze erg stil zijn. Maar ik denk dat de levicom ook wel stil zal zijn.

Als ik naar de voltlijnen kijk op de site zie ik dat chieftec hoger opgeeft dan levicom. Omdat ik weet uit eigen ervaring dat de chieftec voeding erg stil is, geef ik die voorkeur, maar ik denk dat je aan beide geen slechte voeding heb (wel ziet de chieftec er wat moderner uit dan daar op het plaatje hoor). :)
toeter schreef op 03 augustus 2004 @ 15:50:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een stille voeding waarvan de kabels al gemeshed zijn. En dan niet alleen de ATX, maar ook de rest. Ik had er laatst (voor mijn vakantie) een aantal gezien, maar kan ze nu nergens meer vinden lijkt het wel.

Wie weet er een paar voor me (met 1 ben ik ook al blij :D )
Thermaltake onderandere. Zelf heb ik de 560w versie, Maar ook de andere versies bezitten vaak kabels die gemeshed zijn. kijk maar op de site:
www.thermaltake.com
SH4D3H schreef op 03 augustus 2004 @ 19:27:
Het is een geluidskaart zonder eigen processor, niet zoals de Audigy 2 dus.
Die Trust maakt gebruik van de CPU en daarom dacht ik dat die daarvoor minder stroom nodig zou hebben ...
Owja, en er zit een foutje in mijn specs; die laatste 512 DIMM komt er morgen weer in, omdat die kapot was. Ik heb daardoor nog niet kunnen testen daarmee. Zal die DIMM voor een lagere 5volts lijn zorgen?
Zowel die PCI kaart als je extra geheugen ga jij echt niet merken in je gebruik van je voeding. Extra harde schijven, snellere videokaarten en snellere processoren daarentegen wel. Overigens zijn de waardes van je voeding lang niet slecht, voor een goedkoop merk en maar 300w. Ze houden niet heel veel over, maar de voltages zijn zo te zien aardig stabiel. Zolang jij geen vastlopers hebt is er niets aan de hand :)
Anoniem: 119483 schreef op 02 augustus 2004 @ 10:12:
Ik heb nog een hele handige site gevonden die volgens mij nog niet in dit topic voorbij is gekomen. Misschien is het wat om hem in de beginpost te zetten, maar dat is verder niet aan mij.

Je kan hier alles aanklikken wat je in je computer hebt zetten en hij rekent HET MAZIMAAL HAALBARE AANTAL WATT'S DAT JE MAXIMAAL VERBRUIKT.

Natuurlijk moet hierbij wel meegenomen worden in de voerweging welke voeding je hebt, want als je een q-tecje hebt dat zal je toch wel wat hoger moeten gaan zitten als je een 300 watt voeding hebt en je komt uit op 279 ofzo.

Maar hier de link:

http://www.jscustompcs.com/power_supply/
Die is al een aantal keer langs gekomen ja, voor het grootste gedeelte zal die site vast kloppen, maar elk onderdeel is natuurlijk anders. Net als dat overklokken niet wordt meegeteld etc. Maar als hulpje is die site best handig idd :)

[ Voor 69% gewijzigd door Race Eend op 03-08-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106665

ok, mijn systeem zal hebben

a64 3200 (hopelijk overgeklokt naar 3400)
9800pro (hopelijk overgeklokt naar xt)
3 120mm casefans
2x512mb
2 ide schijven 40g 120g
1 sata schijf 200g
1 dvd r/w
1 dvd player
1 tv kaart
mogelijk een losse geluidskaart als onboard tegenvalt
en natuurlijk mobo, muis, keybord

Ik denk dat 400w 12v 16a genoeg is.

De keuze is;
fortron 350 49e ('slechts'16a 12v) 2jr garantie
tagan 380 60e 3jr garantie

De fortron is van de fsb group inc en die schijnt, gemaskeerd, door andere duurdere firma's ook gebruikt te worden.
http://www.challengecomputers.nl/
deze heeft ook een andere fortron 350 voor 29e, geen info erbij.
Voor dat geld kun je amper een noname kopen.
Ik zou liever wat meer vermogen hebben.
400w die wel in usa te krijgen is maar hier heb ik 'm niet kunnen vinden.
Heeft iemand een 400w fortron gezien?
Zit ik te zeiken en is 350w plenty?

De tagan is ietsje duurder maar lijkt mij een hele goede, ook kwa reviews en heeft plenty of power.

afgevallen zijn;
huntkey 400 38e
sweex 650 39e
tagan 330 49e (maar een tientje minder dan de 380)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Race Eend schreef op 03 augustus 2004 @ 22:27:
[...]

Ja die levicom dingen zijn over het algemeen niet slecht. Chieftec ook niet. Beide goede merken. Ik heb de chieftec zelf en weet dat ze erg stil zijn. Maar ik denk dat de levicom ook wel stil zal zijn.

Als ik naar de voltlijnen kijk op de site zie ik dat chieftec hoger opgeeft dan levicom. Omdat ik weet uit eigen ervaring dat de chieftec voeding erg stil is, geef ik die voorkeur, maar ik denk dat je aan beide geen slechte voeding heb (wel ziet de chieftec er wat moderner uit dan daar op het plaatje hoor). :)
Ik heb de levicom gisteren besteld, krijg hem morgen :) Ik denk dat het plaatje niet goed is op freezing hardware :) Als je een beetje gegooled op win400ps, lees je wat reviews (komt hij gemiddeld uit, maar de levicom 350 watt is niet meer te koop).

http://www.alltests.de/ha...rgleich/ntvergleich_4.php

Ik vind het wel raar dat ik dit model niet op de levicom site kan vinden :?
Maja ik zal morgen hem is testen :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Race Eend schreef op 03 augustus 2004 @ 22:27:

Thermaltake onderandere. Zelf heb ik de 560w versie, Maar ook de andere versies bezitten vaak kabels die gemeshed zijn. kijk maar op de site:
www.thermaltake.com
Thnx, weet je toevallig of ze er ook zijn met 1 mesh kleur? Dat lijkt me wel het mooiste.

En blijft deze voeding een beetje stil? De stilste DB's zijn niet mis, maar wanneer de temp oploopt gaat het aantal DB's ook omhoog. Of blijft hij lekker koel en dus ook stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
joRDzz schreef op 03 augustus 2004 @ 23:36:
[...]

Ik heb de levicom gisteren besteld, krijg hem morgen :) Ik denk dat het plaatje niet goed is op freezing hardware :) Als je een beetje gegooled op win400ps, lees je wat reviews (komt hij gemiddeld uit, maar de levicom 350 watt is niet meer te koop).

http://www.alltests.de/ha...rgleich/ntvergleich_4.php

Ik vind het wel raar dat ik dit model niet op de levicom site kan vinden :?
Maja ik zal morgen hem is testen :)
Oops, heb je wel eens gekeken naar die review. Ze geven hem daar een 5 voor het geluid, hij is verder goed, maar sehr laut, volgens de review. Terwijl de 350w levicom wel een 8.5 voor geluid krijgt...
toeter schreef op 04 augustus 2004 @ 00:08:
[...]

Thnx, weet je toevallig of ze er ook zijn met 1 mesh kleur? Dat lijkt me wel het mooiste.

En blijft deze voeding een beetje stil? De stilste DB's zijn niet mis, maar wanneer de temp oploopt gaat het aantal DB's ook omhoog. Of blijft hij lekker koel en dus ook stil?
Ik heb ze van TT niet gezien in 1 mesh kleur, opzich vind ik meerdere kleurtjes ook wel leuker, tenzij je natuurlijk een hele super strakke case wil met maar 1 kleur.

Overigens zijn de molexen allemaal in het blauw en de floppy-connectors dus ook. De ATX stekker zwart. Sata connectors groen, P4 stekkertje rood. Ik vind het wel leuk staan, overigens heb ik tegenwoordig een nieuw mobo etc, maar ik kan ff geen nieuwe pic maken (digicam is mee op vakantie :()

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RgAQHrcTSZSOyRkJZRL8S55g3Ahpj1teZIzeO7eHHzEsuN6J1P65JijAJoyaWhHgc0mV564puuSBzuN0f0vAsJx7wtaiYbbZnx2sGnPA0wk/P3180109.JPG?dc=4675475056714291558

Andere voedingen met volledige mesh ken ik verder niet echt, ook niet met die in 1 kleur, zoek anders eens op google ervoor :)

[ Voor 44% gewijzigd door Race Eend op 04-08-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
oops x2 :(

[ Voor 99% gewijzigd door Race Eend op 04-08-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Race Eend schreef op 04 augustus 2004 @ 09:34:

Ik heb ze van TT niet gezien in 1 mesh kleur, opzich vind ik meerdere kleurtjes ook wel leuker, tenzij je natuurlijk een hele super strakke case wil met maar 1 kleur.

Overigens zijn de molexen allemaal in het blauw en de floppy-connectors dus ook. De ATX stekker zwart. Sata connectors groen, P4 stekkertje rood. Ik vind het wel leuk staan, overigens heb ik tegenwoordig een nieuw mobo etc, maar ik kan ff geen nieuwe pic maken (digicam is mee op vakantie :()

Andere voedingen met volledige mesh ken ik verder niet echt, ook niet met die in 1 kleur, zoek anders eens op google ervoor :)
Toch nog een keer gezocht en nu vind ik wel wat leuks. Aerocool voedingen zijn standaard UV-gemesht en het ziet er nog okay uit ook. Ze hebben trouwens ook erg handige molexconnectors, je klikt ze er schijnbaar zo af.

soort van review
site aerocool

Nu ze nog zien te krijgen want bestellen is erg lastig zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Race Eend schreef op 04 augustus 2004 @ 09:34:
[...]

Oops, heb je wel eens gekeken naar die review. Ze geven hem daar een 5 voor het geluid, hij is verder goed, maar sehr laut, volgens de review. Terwijl de 350w levicom wel een 8.5 voor geluid krijgt...
Hij maakt niet veel geluid hier :) Maar ik weet nie wat ik er van moet denken, het plaatje op freezing hardware was bijna goed :( Maar hij heeft een strakke 5 volt, 4,97-4,99. Maar mijn 12 volt :'( Niet stressed is hij nu 12,55 (max ik 12,6 met 5%). Stressed is hij nog veel hoger soms rondt de 12,80 :'(. Moet ik hem nou terug sturen of wat kan ik het beste doen?

edit:
Met multimeter gemeten, speedfan ed, geven veel andere waardes aan

[ Voor 7% gewijzigd door jordz. op 04-08-2004 12:38 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Wat zijn de waardes in het bios?
Overigens: als je met een multimeter wél goede voltages hebt, dan zou ik me niet te veel zorgen om die waarden van software proggies maken. Multimeter is toch de beste manier om te meten. :)
toeter schreef op 04 augustus 2004 @ 12:10:
[...]

Toch nog een keer gezocht en nu vind ik wel wat leuks. Aerocool voedingen zijn standaard UV-gemesht en het ziet er nog okay uit ook. Ze hebben trouwens ook erg handige molexconnectors, je klikt ze er schijnbaar zo af.

soort van review
site aerocool

Nu ze nog zien te krijgen want bestellen is erg lastig zie ik.
helaas komt ie er in de review niet zo geweldig uit :(

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=aeropower550wpsu1

[ Voor 64% gewijzigd door Race Eend op 04-08-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Hij was met de multimeter juist niet goed :( Maar ik mag een andere uitzoeken van freezing hardware :) Want ze vinden het teveel, maar hij mag (van levicom) 10% opzitten, maar dat is teveel zeiden ze. Ik kan zo een andere uitzoeken, maar moet ik hem wel opsturen, zodra hun die andere hebben, krijg ik een andere opgestruurd.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Ik stuur hem maar terug (kost weer 5 euro) en dan krijg ik het aankoopbedrag terug. Maar natuurlijk niet de rembours :( Dus weer 18 euro weg :( Nou ga ik morgen denk ik maar naar nijmegen en daar deze voeding kopen: ToPower Active PFC 370W P4/2 Fans voor 49 euro, iemand daar ervaringen mee :? Of met de PSU Enhance 360W Double ADDA fan + SATA connect 22/27.5 dBa € 45,00 :?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

joRDzz schreef op 04 augustus 2004 @ 13:47:
Ik stuur hem maar terug (kost weer 5 euro) en dan krijg ik het aankoopbedrag terug. Maar natuurlijk niet de rembours :( Dus weer 18 euro weg :( Nou ga ik morgen denk ik maar naar nijmegen en daar deze voeding kopen: ToPower Active PFC 370W P4/2 Fans voor 49 euro, iemand daar ervaringen mee :? Of met de PSU Enhance 360W Double ADDA fan + SATA connect 22/27.5 dBa € 45,00 :?
Mag ik je een tip geven ga gewoon voor een goed A-merk.Voorbeeld de 370watt Enermax voeding noisetaker kost een paar tientjes meer maar dan hebt je wel een zéér goede voeding , zeer stil en zéér stabiel en zéér goed afgewerkt.

Ikzelf hebt de 470 watt voeding ervan en deze is echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Anoniem: 96789 schreef op 04 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

Mag ik je een tip geven ga gewoon voor een goed A-merk.Voorbeeld de 370watt Enermax voeding noisetaker kost een paar tientjes meer maar dan hebt je wel een zéér goede voeding , zeer stil en zéér stabiel en zéér goed afgewerkt.

Ikzelf hebt de 470 watt voeding ervan en deze is echt uitstekend.
Ik wil best een goed merk voeding kopen (wat duurder), maar graag in de winkel en niet via internet. En dan worden die merken al snel 100 euro oid :( Ik wil ongeveer 50, 60 euro voor uitgeven. Morgen in den bosch of nijmegen.
Daar hebben ze:

- mycom (hebben ze niks (aopen/zalman))
- dynabyte (alleen qtec)
- computerland (de topower, die leek me wel goed :) of een codegen eigen merk)
- orbit (hebben ze die enhance, of qtec of andere duurdere merken)

Weet er iemand nog andere winkels daar waar ik een goede voeding kan kopen ?

bvd

edit:
Zie net dat in de buurt een heel uigebreide winkel zit, hoop dat ze alles op voorraad hebben :) Zie hier de prijslijst: http://www.moc.nl/products.php?group_id=VOE Ik zie nu dat er dus altijd een N voorstaat, N = Niet altijd beschikbaar :P

[ Voor 13% gewijzigd door jordz. op 04-08-2004 15:54 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 22:57
Een wat lastigere vraag.
Ik ben opzoek naar een 350 watt voeding (of meer) die niet hoger is dan 8 Centimeter.
De enige die ik ben tegengekomen die gaat passen is de Enermax EG265S-VE. maar daarvan ben ik er nog niet achter hoeveel watt hij nou is :/

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94048

Google is ook een vrij ingewikkelde zoekmethode, maar als je het eenmal onder de knie hebt, weet ik zeker dat het je gaat lukken. Daar je waarschijnlijk liever lui dan moe bent, heb ik het zoekwerk maar voor je verricht;

http://www.google.com/sea...&p=&q=Enermax%20EG265S-VE

Voeding produceert 250 / 265 watt, vrij weinig dus, en hoevele je nodig hebt weetk nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 22:57
Anoniem: 94048 schreef op 04 augustus 2004 @ 22:28:
Google is ook een vrij ingewikkelde zoekmethode, maar als je het eenmal onder de knie hebt, weet ik zeker dat het je gaat lukken. Daar je waarschijnlijk liever lui dan moe bent, heb ik het zoekwerk maar voor je verricht;

http://www.google.com/sea...&p=&q=Enermax%20EG265S-VE

Voeding produceert 250 / 265 watt, vrij weinig dus, en hoevele je nodig hebt weetk nie.
Moet een fatsoenlijk game systeempje worden. De specs staan nog lang niet vast maar reken maar op 4 HDD's, dvd fikkert, x800XT (ofzo) en een 3Ghz CPU (intel/amd).
Dus vrees dat het dan nog ff door zoeken word :/

Oh en als je goed had gelezen had je gezien dat ik het "nog" niet wist ;) was er inmiddels al achter. Had alleen maar op de enermax site gekeken en daar kon ik t niet vinden :?
Toch bedankt ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Krijg binnenkort het volgende systeem:

Intel PIV 3,0GHz Prescott (dus veel power nodig...)
Asus P4P800E DLX
2x 512MB PC4000 (Crucial Ballistix, std op 2,8V Vdimm)
Maxtor 120Gb
Maxtor 30Gb
Soundblaster Audigy
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
Pioneer DVD-ROM
AOpen CRW2040 CD-RW
Casefan

Zit er aan te denken om wat te gaan overclocken, en in de (nabije) toekomst een extra harde schijf en/of een DVD brander toe te voegen.

Nu zit ik een beetje te twijfelen of de Tagan 380W voldoende is voor dit systeem, of dat ik beter voor de 480W kan gaan? De Tagan lijkt me sowieso een goede optie, gezien de prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
offtopic:
Krijg je er geen voeding bij?
Of bedoel je dat je het systeem gaat kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
PPanic schreef op 03 augustus 2004 @ 11:44:
Heb sinds niet al te lange tijd bij computerland een ToPower 450 watt Gehaald.
Ik had ze gebeld voor de 420 Watt die op hun site stond, maar ze zeiden dat dat een fout op hun site was, ze hadden er 1 van 450 watt voor dezelfde prijs.
http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=5301

Natuurlijk vondt ik dat best, ik daar eenmaal aangekomen (ceintuurbaan), kreeg ik de voeding te zien en tot mijn grootste verbazing leek het precies op de voeding die een vriend van mij heeft een Be Quiet! BQT - 450 Watt
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1211

Ik eenmaal thuisgekomen en de waardes opgezocht van de Be Quiet 450, die komen dus op elk punt overeen! ook de stilte etc. echt alles

De waardes op een stressed systeem zijn (1 uur Farcry en heb de gemiddelde waardes genomen)
+ 3.30 = +3.29
+ 5.00 = +5.02
+12.00 = +11.98

Alleen het stickertje op de voeding komt niet overeen 8)7
Deze Voeding is echt een aanrader voor maar €65, de Be Quiet 450 staat ervoor €89

Site Fabrikant: www.topower.com.tw

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik ga die 450 topower (Be Quiet) ook halen, nou hopen dat ik dus ook zo'n Be Queit heb :) Staat er gewoon op jouw voeding topower? Maakt topower dus helemaal geen eigen voedingen :? Hoop dat ik dus ook een goede heb 8)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
Hai , Wat is jullie ervaring met Chieftec voedingen?

Tot dusver heb ik er geen problemen mee gehad maar wil binnenkort een 6800GT kaartje aanschaffen en dan natuurlijk meteen aan de slag, dus niet eerst een andere voeding aanschaffen.

Huidig heb ik een Chieftec HPC-360-202 voeding en er hangt aan:

Asus A7v600
Amd AthlonXP 3200+
Geheugen 1024Mb Twinmos Twister PC3200 DDR400 2,3,3,6
2x Maxtor Diamond max 9 120GBSata RAID 0 | Maxtor Diamond max 9 200GB Ata133
Club3d AtiRadeon9500Pro
Aopen 52x32x52
Lite-on LT-163 16x48
Soundblaster Live! 5.1
3com 3c905tx 100Mbit 3com 3c940 1000MbitLom
Zalman CNPS7000A
1x 80mm Baggerfan @ 5 volt + 120mm NeXus

Wat denken jullie ? Nieuwe voeding meteen of gaat ie het redden. De luchtstroom aan de achterkant is vrij warm maar absoluut geen instabiliteit tot dusver.

[ Voor 12% gewijzigd door Pakjebakmeel op 05-08-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Hij komt er ook niet heel erg slecht vanaf. Misschien heeft hier iemand ervaring met deze voeding of dit merk? Ervaringen zijn welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Hmmz aangezien ik mss me CPU gemold heb :X wil ik een ander mobo'tje en CPU:
oud :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
nieuw :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • MSI K8T Neo-FSR, K8T800
  • AMD SEMPRON 3100+
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
Zal mijn voeding dit nog houden?

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 05-08-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

SH4D3H schreef op 05 augustus 2004 @ 12:53:
oud :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
nieuw :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • AMD SEMPRON 3100+
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
toon volledige bericht
Ik weet dat Erazer het allemaal beoordeelt. Maar mijn ervaringen en ook vele andere met maxpower is dat het nou niet echt goede voedingen zijn en zo snel mogelijk kan vervangen met een redelijk systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Hoe doet de enermax EG425AX-VE het tov de zalman ZM400A qua geluidproductie en prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 97917 schreef op 05 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Ik weet dat Erazer het allemaal beoordeelt. Maar mijn ervaringen en ook vele andere met maxpower is dat het nou niet echt goede voedingen zijn en zo snel mogelijk kan vervangen met een redelijk systeem :)
Mijn ervaring is wel aardig hoor :)
Nog geen voedingsproblemen gehad ...
maar zal ie ut ook blijven trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door SH4D3H op 05-08-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Owja en mocht het niet mogelijk zijn, wat zou ik er dan af moeten halen om het wel mogelijk te maken? Want een kapotte CPU was ik niet op voorbereid en een budget voor een nieuwe voeding is er dan niet meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Heb ik een dure 450 watt topower gekocht, weer het zelfde probleem 12,60 idle ongeveer :( Hoe kan dit ? :( Ik waag het er gewoon op hoor :( Kan dit een fout in mijn multimeter zijn ? :( De bios geeft het ook zo aan, maar speedfan geeft hele strakke lijnen aan ? :(

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Klein beetje meer is toch niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
SH4D3H schreef op 05 augustus 2004 @ 00:03:
offtopic:
Krijg je er geen voeding bij?
Of bedoel je dat je het systeem gaat kopen :?
Het wordt een nieuw systeem bestaande uit nieuwe onderdelen plus onderdelen uit mijn huidige systeem. Alleen denk ik dat mijn huidige voeding (Q-tec 350W low noise) het niet gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
SH4D3H schreef op 05 augustus 2004 @ 21:21:
Klein beetje meer is toch niet erg?
Ik had (zoals je eerder kan lezen in dit topic) al een levicom 420 watt voor 40 euro besteld bij freezing hardware. Maar omdat de 12 volt lijn zo hoog was, had ik hem maar terug gestuurd. Dus 20 euro aan verzendkosten weg :( Nou een duurdere gekocht 450 watt topower voor 65 euro (is het zelfde als de Be Quiet, voor 89 euro, alleen ander merk). Dus kon ik net zo goed die andere voeding houden, ik wil mijn probleem graag weten, als iemand bij kan helpen :? Verder is alles stabiel, net even doom 3 gespeeld :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 10:01
joRDzz schreef op 05 augustus 2004 @ 01:10:
[...]

Ik ga die 450 topower (Be Quiet) ook halen, nou hopen dat ik dus ook zo'n Be Queit heb :) Staat er gewoon op jouw voeding topower? Maakt topower dus helemaal geen eigen voedingen :? Hoop dat ik dus ook een goede heb 8)
Op de Sticker en natuurlijk de doos, staat inderdaad ToPower
Plaatje op de doos komt niet overeen met de inhoud, gewoon in de winkel bekijken, als je doos niet kunt openmaken omdat het pijn doet aan je ogen dan zit je goed, hij is namenlijk zeer glimmend

En ik denk wel dat ToPower eigen voedingen maakt, check de site eens.
Denk eerder dat Be Quiet ze niet zelf maakt.
Daarnaast beschikken de Be Quiet! voedingen over zogeheten 'After Cooling'. Dit zorgt ervoor dat de koelers nog 3 minuten actief blijven, nadat de PC uitgeschakeld is.
Dit is het enigste wat de ToPower mist, een niet echt nodige future.

[ Voor 28% gewijzigd door PPanic op 05-08-2004 21:37 ]

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Volgens mij zag ik op de doos of ergens staan dat hij het ook heeft :) Maar ik heb me pc nog niet uit gehad dus het zou beste kunnen :) Alleen vind ik het jammer dat me voltlijn zo hoog is, maar ik denk dat dit niet door de voeding komt, omdat de levicom dat ook had, die ik dus terug gestuurd heb. En ja hij glimt :*)

edit:
Op de doos staat ECASO (Encjanced Cooling After System Off) + een grafiekje :)

[ Voor 14% gewijzigd door jordz. op 05-08-2004 22:10 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

Door boccakill - Thursday 05 August 2004 23:18

hallo,

ik heb nu een de volgende specs:

AMD Athlon XP 3200+, 400Mhz, 512Kb, SocketA, Box
Twinmos Dual-Channel 1024Mb Kit, 2x512Mb PC3200
XFX Geforce 6800 GT 256Mb DDR3, DVI, TVout, Retail
Asus A7N8X-E Deluxe,SockA,nForce2,Aud,SATARAID,LAN
Lite-On DVD/CD Recorder 8x4x12x DVD+/-RW, Retail,
Philips 109E50 19''CRT Monitor, .25dp, New Design
Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8Mb,ATA133
Philips DVD-Rom speler 16x50x, bulk

mijn voeding is chieftec 360 watt!

Ik wil graag upgraden naar een:

AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2-Platinum socket 939

zal die voeding nog volstaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

epo

Mijn huidige voeding is het aan het begeven, daarom op zoek naar een nieuwe voeding. Deze 2 voedingen lijken me wel wat :
- CoolerMaster Real Power Voeding ATX 450W
- Antec NeoPower 480 EC

Blijkbaar zijn ze nog te nieuw, ik zie ze nog nergens te koop/in voorraad :( ff wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 20:10
Hoeveel watt is aantebevelen met dit systeem:

AMD Athlon64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 256MB Corsair XMS PC4000
Maxtor 120Gb
Soundblaster Audigy
Asus 9600XT
Pioneer DVD-RW
Pioneer DVD-ROM
4 x CASEFAN
2 x CCFL

[ Voor 4% gewijzigd door borstel op 05-08-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:32
Ik wil mijn PC binnekort nog een IDE harde schijf van 120 GB in mijn PC doen. Zal de voeding van mijn PC redden?

Mijn systeem:

Topower 370 Watt voeding
Lian-LI PC-60 met 4 casefans
Pentium 4 2,53 GHz (533 MHZ FSB) met boxed koeler
Asus P4PE moederboard
Soundblaster 5.1 Live player
Twee netwerkkaarten (1 ervan is onboard)
Adaptec 2904CD fast SCSI-2 controller
Sapphire 9800 Pro 128 MB
Diskdrive
Pioneer DVD105S rom speler (slot-in)
Benq DW822a DVD-brander
IBM 40 GB HD ide (7200 toeren)
Fujitsu 9,1 GB HD SCSI (10000 toeren)
2x512 MB geheugen
Omnicube KVM-switch (stroom wordt via de PS/2 poorten gevoed)
Pilot Wheelmouse Optical Black
Thrustmaster Firestorm 3 dual power joypad met Force feed back

Als deze voeding niet trekt, dan ga ik een Zalman 400 Watt voeding of een Antec aanschaffen.

[ Voor 2% gewijzigd door amiga1260 op 05-08-2004 23:42 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57017

mmm antec. ik weet het niet. Heb nu al een tijd een Antec 430 Watt.

Het werkt allemaal wel goed, maar net had ik 2 reboots. Niks is te warm
en ik vertrouw die voltages ook niet echt.

Sluit ik hem aan op een ga-7vaxp waar je geen extra power connector
op het moederbord moet gebruiken krijg ik betere waardes.

Momenteel zit hij dus op de ga-7n400pro2.

Voltage Values
CPU Core 1.62 V
+2.5 V 2.74 V
+3.3 V 3.20 V
+5 V 4.17 V
+12 V 11.90 V
+5 V Standby 4.68 V

Computer loopt gewoon goed maar kan dit nog? Ik weet het van
dat 5-10% regeltje maar moet ik het zekere voor het onzekere nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 57017 op 06-08-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 05 augustus 2004 @ 12:53:
oud :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
nieuw :
  • 300 WATT MAXPOWER PSU
  • AMD SEMPRON 3100+
  • MAXTOR (6L040J2) 40 GB
  • ASUS DVD-E616P
toon volledige bericht
SH4D3H schreef op 05 augustus 2004 @ 16:45:
Owja en mocht het niet mogelijk zijn, wat zou ik er dan af moeten halen om het wel mogelijk te maken? Want een kapotte CPU was ik niet op voorbereid en een budget voor een nieuwe voeding is er dan niet meer :|
Ik zat net te lezen dat die Sempron ook maar 1.41 volts op de core nodig heeft, geen stroomslurpertje eigenlijk :)
Maar zou ik het redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
amiga1260 schreef op 05 augustus 2004 @ 23:41:
Ik wil mijn PC binnekort nog een IDE harde schijf van 120 GB in mijn PC doen. Zal de voeding van mijn PC redden?

Mijn systeem:

Topower 370 Watt voeding
Lian-LI PC-60 met 4 casefans
Pentium 4 2,53 GHz (533 MHZ FSB) met boxed koeler
Asus P4PE moederboard
Soundblaster 5.1 Live player
Twee netwerkkaarten (1 ervan is onboard)
Adaptec 2904CD fast SCSI-2 controller
Sapphire 9800 Pro 128 MB
Diskdrive
Pioneer DVD105S rom speler (slot-in)
Benq DW822a DVD-brander
IBM 40 GB HD ide (7200 toeren)
Fujitsu 9,1 GB HD SCSI (10000 toeren)
2x512 MB geheugen
Omnicube KVM-switch (stroom wordt via de PS/2 poorten gevoed)
Pilot Wheelmouse Optical Black
Thrustmaster Firestorm 3 dual power joypad met Force feed back

Als deze voeding niet trekt, dan ga ik een Zalman 400 Watt voeding of een Antec aanschaffen.
toon volledige bericht
Makkie, ik weet niet wat je huidige meet waardes zijn, maar 370w is voldoende voor dat systeem, zelfs met een extra hdd. :)
joRDzz schreef op 04 augustus 2004 @ 15:10:
[...]

Ik wil best een goed merk voeding kopen (wat duurder), maar graag in de winkel en niet via internet. En dan worden die merken al snel 100 euro oid :( Ik wil ongeveer 50, 60 euro voor uitgeven. Morgen in den bosch of nijmegen.
Daar hebben ze:

- mycom (hebben ze niks (aopen/zalman))
- dynabyte (alleen qtec)
- computerland (de topower, die leek me wel goed :) of een codegen eigen merk)
- orbit (hebben ze die enhance, of qtec of andere duurdere merken)

Weet er iemand nog andere winkels daar waar ik een goede voeding kan kopen ?

bvd

edit:
Zie net dat in de buurt een heel uigebreide winkel zit, hoop dat ze alles op voorraad hebben :) Zie hier de prijslijst: http://www.moc.nl/products.php?group_id=VOE Ik zie nu dat er dus altijd een N voorstaat, N = Niet altijd beschikbaar :P
toon volledige bericht
Die aopen voedingen zijn prima hoor, erg stil is mijn ervaring. Heb 2 stuks van de 300w gehad (http://www.aopen.nl/products/power/AO300-12APN.htm) en die zijn echt vrijwel onhoorbaar in de laagste stand (traploos regelbaar).
Bovendien zijn ze niet erg duur (300w voor 40 euri)
Anoniem: 57017 schreef op 06 augustus 2004 @ 00:31:
mmm antec. ik weet het niet. Heb nu al een tijd een Antec 430 Watt.

Het werkt allemaal wel goed, maar net had ik 2 reboots. Niks is te warm
en ik vertrouw die voltages ook niet echt.

Sluit ik hem aan op een ga-7vaxp waar je geen extra power connector
op het moederbord moet gebruiken krijg ik betere waardes.

Momenteel zit hij dus op de ga-7n400pro2.

Voltage Values
CPU Core 1.62 V
+2.5 V 2.74 V
+3.3 V 3.20 V
+5 V 4.17 V
+12 V 11.90 V
+5 V Standby 4.68 V

Computer loopt gewoon goed maar kan dit nog? Ik weet het van
dat 5-10% regeltje maar moet ik het zekere voor het onzekere nemen?
toon volledige bericht
Dan is er gewoon iets mis met die voeding!! Als dat idle waardes zijn helemaal. Waarmee lees je dit uit? Hang er eens een multimeter aan. Want deze waardes zijn uber slecht. Dan heb je gewoon een half kapotte voeding en moet je garantie gaan claimen 8)7 :X

[ Voor 55% gewijzigd door Race Eend op 06-08-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32648

Kga binnenkort een nieuw systeem aanschaffen. En zit te twijfelen over welke voeding ik moet nemen. Ben niet van plan om over te clocken en ik wil een goed prijs/kwaliteit voeding die uiteraard stabiel is. Het betreft het volgende onderdelen:

AMD64 3000+
MSI K8N Neo Platnium Socket 745
512MB Kingston DDR400 geheugen CL2.5
ATA Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
Creative Soundblaster Audigy ZS
Saphire Radeon 9800 Pro 128MB
DVD/Brander

Ik zat persoonlijk te denken aan Tagan 380 W maar iemand anders zegt beter een Antec True 380 maar vindt ik net beetje te duur. Maar als het zoveel beter is dan hoor ik het wel. Of is er nog een andere merk die nog goed voldoet en hoeveel watt moet ik minimaal hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57017

Race Eend schreef op 06 augustus 2004 @ 13:49:
Dan is er gewoon iets mis met die voeding!! Als dat idle waardes zijn helemaal. Waarmee lees je dit uit? Hang er eens een multimeter aan. Want deze waardes zijn uber slecht. Dan heb je gewoon een half kapotte voeding en moet je garantie gaan claimen 8)7 :X
ik zal er even een multimeter aanhangen en de waardes nakijken.
Lijstje hierboven heb ik met everquest uitgelezen.

Als ik met Gigabyte easyTune Check dan krijg ik dit

Vcore 1.590-1.610
+3.3v 3.210
+5v 4.960
+12v 11.730-11.790

Gekke is dat het system stabiel is. Cpu burinstest, aquamark, 3dmark 9 keer
en nog meerdere testen doet hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kep een xp2100@2700, 2hdd's, audigy2,tvkaart,cd-r/dvd,r9800pro op een aopen 250 wat voeding. Bij 3dmark test 4 en doom3 schiet de vidkaart in vpu recover mode waarschijnlijk door de te krappe voeding. Welke voeding raden jullie mij aan (tot de 60euro ong)
In de laatste CT staat een voeding test en daarin komt de Fortron Aurora 350W er goed uit (beste prijs/kwaliteits verhouding) Heeft iemand ervaring met deze voeding? PRijs is 48,50

edit
zou een tagan 380 watt genoeg zijn voor mijn machine? Lees veel goede dingen over tagen en hij zit binnen me budget

[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 06-08-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Laatst online: 06:32
@Race Eend:

Dit zijn de waardes:

+12 V 12,032
+5 V 4,945
+3,3 V 3,344

Uitgelezen met ASUS Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

epo

zijn er al gebruikers ervaringen met de Enermax EG485AX-VHB SFMA 480Watt Lownoise Voeding ? http://www.enermax.com.tw...=1&gon=244&Gid=18&Gid2=37 ben op zoek naar een nieuwe voeding, en deze lijkt me wel wat na het lezen van wat reviews. Of is het misschien slimmer om te wachten op de nieuwe antec neopower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
amiga1260 schreef op 06 augustus 2004 @ 23:07:
@Race Eend:

Dit zijn de waardes:

+12 V 12,032
+5 V 4,945
+3,3 V 3,344

Uitgelezen met ASUS Probe
Die waardes zijn perfect! Nieuwe harde schijf gaat dus geen problemen opleveren :)

Pak je bios er ook nog even bij, als die waardes overeenkomen dan weet je helemaal zeker dat het klopt.
Rev! schreef op 06 augustus 2004 @ 22:01:
Kep een xp2100@2700, 2hdd's, audigy2,tvkaart,cd-r/dvd,r9800pro op een aopen 250 wat voeding. Bij 3dmark test 4 en doom3 schiet de vidkaart in vpu recover mode waarschijnlijk door de te krappe voeding. Welke voeding raden jullie mij aan (tot de 60euro ong)
In de laatste CT staat een voeding test en daarin komt de Fortron Aurora 350W er goed uit (beste prijs/kwaliteits verhouding) Heeft iemand ervaring met deze voeding? PRijs is 48,50

edit
zou een tagan 380 watt genoeg zijn voor mijn machine? Lees veel goede dingen over tagen en hij zit binnen me budget
Targan 380w past prima bij jou systeem, zelfs de 330w zou het nog goed trekken. Toch zou ik ivm de toekomst de 380w versie pakken, dan heb je nog wat over.
Veel mensen op het forum hebben goede ervaringen met deze Targan, dus ik zou zeggen, ga der voor >:)

[ Voor 54% gewijzigd door Race Eend op 07-08-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 57017 schreef op 06 augustus 2004 @ 18:37:
[...]

ik zal er even een multimeter aanhangen en de waardes nakijken.
Lijstje hierboven heb ik met everquest uitgelezen.

Als ik met Gigabyte easyTune Check dan krijg ik dit

Vcore 1.590-1.610
+3.3v 3.210
+5v 4.960
+12v 11.730-11.790

Gekke is dat het system stabiel is. Cpu burinstest, aquamark, 3dmark 9 keer
en nog meerdere testen doet hij perfect.
toon volledige bericht
Deze waardes zijn redelijk normaal. Ze houden niet echt over, zeker de 3 en de 12 volt lijn niet, maar echt krietiek zijn ze niet. Wat doet ie stressed? En tja, zolang die stabiel is, is er niet zo veel aan de hand, maar in je andere setup is ie niet stabiel begrijp ik uit je verhaal?!

Wat zijn je bios waardes? En wat meette je multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hmmz een qtec 400watt trekt het volgens mij ook niet(had die eerst erin, toen ff met de aopen 250watt geprobeert) 3dmark test 4 werkt nu wel alleen doom3 klapt er nog steeds uit. Hopelijk werkt het met die tagan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28702

AMD 2600+ XP
Club3D x800
512MB Kingston
Abit NF7
1X 40Gb 1X80Gb
1cd-rom speler

Ik wil een Aopen H600B gaan halen en daar zit een 350WATT voeding in, dit zou toch wel genoeg zijn? en is die voeding van aopen? lijkt me wel logisch?

bvd Roy

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 28702 op 07-08-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe luid zijn de enermax noisetaker series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Rev! schreef op 07 augustus 2004 @ 13:15:
hmmz een qtec 400watt trekt het volgens mij ook niet(had die eerst erin, toen ff met de aopen 250watt geprobeert) 3dmark test 4 werkt nu wel alleen doom3 klapt er nog steeds uit. Hopelijk werkt het met die tagan beter
Tja beide voedingen zijn het gewoon net niet.. denk dat de targan je probleem zal verhelpen. Temps zijn goed neem ik aan?
Anoniem: 28702 schreef op 07 augustus 2004 @ 16:31:
AMD 2600+ XP
Club3D x800
512MB Kingston
Abit NF7
1X 40Gb 1X80Gb
1cd-rom speler

Ik wil een Aopen H600B gaan halen en daar zit een 350WATT voeding in, dit zou toch wel genoeg zijn? en is die voeding van aopen? lijkt me wel logisch?

bvd Roy
350w van aopen is voldoende voor dat systeem. Gaat prima lukken!
Anoniem: 70503 schreef op 08 augustus 2004 @ 11:52:
Hoe luid zijn de enermax noisetaker series?
Over het algemeen allemaal zeer stil, veel enermax series hebben een handmatige instelling zodat je hem op de laagste stand kan zetten.
Mijn ervaring met enermax is dat de fans helaas snel gaan ratelen, iets wat ik met chieftec, antec, aopen, en thermaltake niet heb, vandaar dat mijn enermax 465w ook snel weer weg was.. (maar goed ik kan net zo goed pech gehad hebben hoor, daar niet van)..

[ Voor 57% gewijzigd door Race Eend op 08-08-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik heb de configuratie zoals die nu in mijn ondertitel staat, en ik heb een X800 pro besteld en ben van plan deze te OC-en naar XT PE.
Ik denk niet dat mijn no-name 300 Watt voeding dat nog langer gaat trekken. Maar waaraan moet ik gaan denken? een Zalman 400 Watt of iets dergelijks, of moet ik eventueel nog hoger gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb nu een Aopen 350watt voeding, met ledfan.

Alleen heb ik nu mijn hele pc stil... gaat de fan herrie maken bij een bepaalde belasting. Nu ben ik op zoek naar een andere, stilleren.

Mijn systeem:

Asus P4P800-E Deluxe
Intel P4 2,8 C (northwood)
1 GB Twinmos (2x 512mb ddr400)
2 Maxtor Hd's
Usb Card Reader intern
Diskdrive
Sapphire Radeon 9800 Pro
Avermedia Tv kaart
3Com Netwerkkaart
Dvd-rom (pioneer)
CD-Brander
DVD-Brander

Wat is een goede vervanger voor deze voeding? En is mijn voeding die ik nu heb voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het algemeen allemaal zeer stil, veel enermax series hebben een handmatige instelling zodat je hem op de laagste stand kan zetten.
Mijn ervaring met enermax is dat de fans helaas snel gaan ratelen, iets wat ik met chieftec, antec, aopen, en thermaltake niet heb, vandaar dat mijn enermax 465w ook snel weer weg was.. (maar goed ik kan net zo goed pech gehad hebben hoor, daar niet van)..
Hmm en was jouw ook een noisetaker series?
Als hij zou beginnen te ratelen dan breng ik hem gewoon binnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 70503 schreef op 09 augustus 2004 @ 09:32:
[...]

Hmm en was jouw ook een noisetaker series?
Als hij zou beginnen te ratelen dan breng ik hem gewoon binnen :p
Nee ik had deze:
http://www.enermax.com.tw...=1&gon=240&Gid=26&Gid2=36

Alleen dan ook met handmatige instelling. Kan het niet op die site vinden, maar mijne leek sterk op die.
Nog een nadeel van enermax. Ze hebben de atx stekker en de P4 stekker netjes geshield, alleen het materiaal is zo keihard dat het buigen in de case erg lastig is. Ook zit de P4 stekker aan de aux en een extra molex vast (onhandig, aux gebruik je toch niet) Ook in zo'n onhandig hard hulseltje, overigens.

Bij mij ging de fan, vooral op een hogere stand, een beetje ratelen, maar niet echt als een oude fan, maar meer het enermax geluid, weet niet hoe je dat goed uit moet leggen. Net alsof er niet genoeg smeer op zit.. zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 08:46
hoi lui,

ik zoek een stille voeding voor m'n pentium3 systeem. sinds ik de nieuwe EMU geluidskaart heb wil het systeem nogal eens spontaan freezen en ik denk dat dat aan een gebrek aan vermogen ligt.

ik lees net dat pentium3 5V nodig heeft en pentiumIV op 12V loopt. de EMU kaart heeft ook wat vermogen op 12V nodig maar ik wil dus wel zeker weten dat moderne voedingen ook voldoende 5V uitsturen om m'n processor van vermogen te voorzien.

m'n setup:
ASUS CUSL2-C
966 Mhz pentium3 CPU
2 x HD (80 en 60 GB maxtor)
EMU 1820M
simpele AGP videokaart
DVD writer NEC
CD writer Lite-on

totnutoe heb ik goede verhalen gelezen over Tagan, Enermax en Antec... wat ik wil weten is of dat de moderne voedingen van die merken ook werken op mijn ouderwets systeem en of 380Watt voldoende is. al die verhalen over 500+ voedingen lijken me in mijn geval overdreven (geen overclocking/heftige videokaart) maar ik wil wel de zekerheid van een stabiel systeem.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Hallo iedereen,

Ik heb sinds de aanschaf van een GeForce FX5950 Ultra zeer hoogswaarschijnlijk een voeding probleem.

Intel Pentium 4 2.8GHz 1MB cache HT
1X 512DDR 3200 RAM
Asus P4P800 SE
54X36X54 Medion CD Brander
NEC 1300A
Q-Tec 400 Watt Voeding
1X Case Fannetje
40 GB Matrox Harddisk

Welke voeding raden jullie mij aan?

Alvast heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Capitals door kopieren :+
VOEDING : Enermax 301AX-VE-GFMA
MOEDERBORD : EpoX EP-8KDA3+
PROCESSOR(S) : AMD ATHLON 64 2800+
GEHEUGEN : (2x) CORSAIR 256 MB 200 MHz XMS
HARD DISK(S) : HITACHI DESKSTAR 180GXP (IC35L120AVV207) 123,5 GB
VIDEOKAART(EN) : HERCULES RADEON 9800SE AIW @ 378/297 (4x1)
MONITOR(EN) : PACKARD BELL PNP 4480
BRANDER(S) : AOPEN 8X8 DVD DUAL AAN (SINGLE LAYER, 8x4x8x4)
CD/DVD-DRIVE(S) : ASUS DVD-E616P
SCSI : N/A
SPEAKERS : TRUST 4000P 5.1 HOME THEATRE SYSTEM
GELUIDSKAART(EN) : ONBOARD NVIDIA
NETWERKKAART(EN) : ONBOARD NVIDIA
VIDEO IN/OUT : IN & OUT
FIREWIRE : N/A
MUIS : TYPHOON OPTICAL
TOETSENBORD : PACKARD BELL (...)
CPU COOLER : ZALMAN CNPS7000B-CU
CASEFANS : 2x 92mm INTAKE @ SIDEPANEL, 1x 80mm OUTTAKE @ REAR
1x 92mm OUTTAKE @ TOP, 1x 92mm OUTTAKE @ SIDEPANEL
1x 80mm OUTTAKE SIDEPANEL

Gaat dit werken?
Dan gaat ut natuurlijk over die voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118577

Moederbord: Epox GA-71XE
Processor: AMD Athlon 800 (omfg oldi)
RAM: 2 x 128 mb, 1 x 64
HD's: 1 x 30 GB maxtor, 1 x 4 gb WD
Overig: 1 x 5.1 geluidskaart
1 x ati radeon 7000, 1 x netwerkkaart
1 x tv kaart asus tm/fm
1 x usb 2.0 PCI uitbereidingskaart
1 x HP CD Writer 9500
1 x CD rom 52x oem

Draait allemaal op 250 watt maar is dat niet wat te weinig?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 118577 op 09-08-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 118577 schreef op 09 augustus 2004 @ 22:41:
Moederbord: Epox GA-71XE
Processor: AMD Athlon 800 (omfg oldi)
RAM: 2 x 128 mb, 1 x 64
HD's: 1 x 30 GB maxtor, 1 x 4 gb WD
Overig: 1 x 5.1 geluidskaart
1 x ati radeon 7000, 1 x netwerkkaart
1 x tv kaart asus tm/fm
1 x usb 2.0 PCI uitbereidingskaart
1 x HP CD Writer 9500
1 x CD rom 52x oem

Draait allemaal op 250 watt maar is dat niet wat te weinig?
Nee hoor, 250w is voldoende voor dat systeem, nix mis mee. Zelfs met een goede 200w red je dat nog wel :) (zoals in een barbone of een aopen micro atx kast).
SH4D3H schreef op 09 augustus 2004 @ 22:31:
Capitals door kopieren :+
VOEDING : Enermax 301AX-VE-GFMA
MOEDERBORD : EpoX EP-8KDA3+
PROCESSOR(S) : AMD ATHLON 64 2800+
GEHEUGEN : (2x) CORSAIR 256 MB 200 MHz XMS
HARD DISK(S) : HITACHI DESKSTAR 180GXP (IC35L120AVV207) 123,5 GB
VIDEOKAART(EN) : HERCULES RADEON 9800SE AIW @ 378/297 (4x1)
MONITOR(EN) : PACKARD BELL PNP 4480
BRANDER(S) : AOPEN 8X8 DVD DUAL AAN (SINGLE LAYER, 8x4x8x4)
CD/DVD-DRIVE(S) : ASUS DVD-E616P
SCSI : N/A
SPEAKERS : TRUST 4000P 5.1 HOME THEATRE SYSTEM
GELUIDSKAART(EN) : ONBOARD NVIDIA
NETWERKKAART(EN) : ONBOARD NVIDIA
VIDEO IN/OUT : IN & OUT
FIREWIRE : N/A
MUIS : TYPHOON OPTICAL
TOETSENBORD : PACKARD BELL (...)
CPU COOLER : ZALMAN CNPS7000B-CU
CASEFANS : 2x 92mm INTAKE @ SIDEPANEL, 1x 80mm OUTTAKE @ REAR
1x 92mm OUTTAKE @ TOP, 1x 92mm OUTTAKE @ SIDEPANEL
1x 80mm OUTTAKE SIDEPANEL

Gaat dit werken?
Dan gaat ut natuurlijk over die voeding :)
toon volledige bericht
Ben bang dat ie dat net wel/net niet gaat trekken. Als je iets nieuws zou gaan uitzoeken, dan zou ik als ik jou was kijken voor 380-400w. Van een goed merk als zalman/aopen/targan etc.

Je kunt het allicht proberen, die enermaxjes doen het over het algemeen erg goed. Maar jij hebt wel redelijk wat zware hardware eraan hangen. Maar mocht ie het niet trekken, kan je altijd nog wat nieuws kopen, ik zou het gewoon even proberen en 60 euro besparen :)
IntelForce schreef op 09 augustus 2004 @ 22:25:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds de aanschaf van een GeForce FX5950 Ultra zeer hoogswaarschijnlijk een voeding probleem.

Intel Pentium 4 2.8GHz 1MB cache HT
1X 512DDR 3200 RAM
Asus P4P800 SE
54X36X54 Medion CD Brander
NEC 1300A
Q-Tec 400 Watt Voeding
1X Case Fannetje
40 GB Matrox Harddisk

Welke voeding raden jullie mij aan?

Alvast heel erg bedankt :)
toon volledige bericht
Licht een beetje aan je budget, maar ik zou voor een goede 350w-400w voeding gaan. Van een a-merk. Zoals aopen/enermax/targan/thermaltake/zalman etc etc.
380w targan wordt hier allom geprezen, en lijkt me een goede keuze voor dat systeem.

[ Voor 70% gewijzigd door Race Eend op 09-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

Ik moet een andere voeding hebben maar ik zou niet weten hoeveel watt ik moet nemen en wat voor merk ?

de kast heb ik : Link
daar zitten 4 fans in.
en een fancontrol display

Verder :
1x 40gb
1x 160gb
dvd speler
dvd brander
Pentium 4
usb hub (intern)
Sound Blaster Audigy LS
een iets wat verouderde videokaart (maar die word binnekort vernieuwd naar een vette)

denk dat ik zo alle info heb gegeven die je nodig hebt om te weten hoeveel watt je enz nodig hebt ?
zo niet laat het me even weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 10-08-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik zit te denken om een nieuwe videokaart te kopen (X800), maar ik heb het idee dat ik dan ook aan een andere voeding zal moeten wil ik er ook nog een hddtje of 2 bij kopen..

Ik heb nu een Enermax 350 Watt, doet het opzich perfect met deze pc. Specs van het systeem nu zijn

Abit IC7-MAX3
Intel Pentium IV 2.6C
4x 256Mb Kingston HyperX DDR SDRAM PC3200 @ 231Mhz (1:1, 3.2v)
Asus V8420 GeForce 4 Ti4200 128Mb
Creative SoundBlaster Live! 5.1 Digital
Pinnacle PCTV Pro
2x 120Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 (8Mb Cache, SATA)
120Gb Western Digital Caviar SE (8Mb, ATA)
120Gb Western Digital Caviar (2Mb, ATA)
LiteOn CDRW 24x10x40x
LiteOn DVDROM 16x48x

Enermax EG365P-VE FM 350 Watt

Daarnaast heb ik nog 4 CCFL's, 3 80mm casefans en 1 120mm casefan.. Maar dat zal allemaal niet zoveel uitmaken..
Ik zat zelf te denken aan de Tagan 480watt, lekker veel 'ruimte' voor uitbreiding, degelijke voeding en een zeer nette prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Is die Zalman ZM400B-APS 400 Watt wat? ;)
Het vreemde is dat hier staat : 400 Watt, (Combined power: 380 Watt), die snap ik niet :\
Mss dat iemand me wat kan uitleggen over amperages? Msn ofsow?

[ Voor 2% gewijzigd door SH4D3H op 10-08-2004 20:13 . Reden: Typootje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:16

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik ben van plan om een leuke file-server te maken van onderstaand systeem, maar ik weet niet zeker of ik genoeg heb aan 'n 350W enermax voeding..

Moederbord : MSI 694D Pro
Processor : Dual P3 @ 1 GHz
Geheugen : 4x 512MB DSRAM @ PC133
Harddisks : 4x 200GB SATA (Maxtor, 7200rpm) + 2x 40GB IDE (Maxtor, 7200rpm)
DVDROM : 1 dvd speler
Beeld : Asus GeForce 2 GTS, AGP
PCI : 1 3com netwerkkaartje + 1 SATA raid controller
Koeling : 4 case fan's

weet verder niet of standaard dingen zoals floppy en tobo+muis altijd mee gerekend worden, maar die zitten er ook op :)

offtopic:
zijn er trouwens ook waterkoeling-cpu-blokjes voor socket370?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811 schreef op 10 augustus 2004 @ 18:37:
Ik moet een andere voeding hebben maar ik zou niet weten hoeveel watt ik moet nemen en wat voor merk ?

de kast heb ik : Link
daar zitten 4 fans in.
en een fancontrol display

Verder :
1x 40gb
1x 160gb
dvd speler
dvd brander
Pentium 4
usb hub (intern)
Sound Blaster Audigy LS
een iets wat verouderde videokaart (maar die word binnekort vernieuwd naar een vette)

denk dat ik zo alle info heb gegeven die je nodig hebt om te weten hoeveel watt je enz nodig hebt ?
zo niet laat het me even weten.
toon volledige bericht
Omdat ik de kast al van thermaltake heb zat ik te denken aan ook een voeding van thermaltake, maar zijn dit goede voedingen ofniet ?
en zou voor mij een 480 watt of een 560 watt nodig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 103811 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:36:
[...]

Omdat ik de kast al van thermaltake heb zat ik te denken aan ook een voeding van thermaltake, maar zijn dit goede voedingen ofniet ?
en zou voor mij een 480 watt of een 560 watt nodig zijn ?
Ik weet niet welke P4 cpu je hebt. Maar je systeem zal prima lopen op een 350w voeding hoor. Maar een beetje extra ruimte voor de toekomst kan nooit kwaad. Thermaltake maakt ook goede voedingen ja, zelf heb ik de 560w versie.

Als ik jou was zou ik voor deze gaan:
http://www.thermaltake.com/purepower/W003536.htm
En dan de W0035 met Passive PFC (minder lekstroom). Deze heeft een stille 12cm fan en zeer mooie gerounde kabels!
DaaNium schreef op 10 augustus 2004 @ 20:26:
ik ben van plan om een leuke file-server te maken van onderstaand systeem, maar ik weet niet zeker of ik genoeg heb aan 'n 350W enermax voeding..

Moederbord : MSI 694D Pro
Processor : Dual P3 @ 1 GHz
Geheugen : 4x 512MB DSRAM @ PC133
Harddisks : 4x 200GB SATA (Maxtor, 7200rpm) + 2x 40GB IDE (Maxtor, 7200rpm)
DVDROM : 1 dvd speler
Beeld : Asus GeForce 2 GTS, AGP
PCI : 1 3com netwerkkaartje + 1 SATA raid controller
Koeling : 4 case fan's

weet verder niet of standaard dingen zoals floppy en tobo+muis altijd mee gerekend worden, maar die zitten er ook op :)

offtopic:
zijn er trouwens ook waterkoeling-cpu-blokjes voor socket370?
toon volledige bericht
Dat gaat je enermax wel trekken hoor! 6 harde schijfjes is niet al te veel, enermaxen hebben toch allemaal erg sterke 12v lijnen. Gewoon doen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Race Eend op 10-08-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
SH4D3H schreef op 10 augustus 2004 @ 20:13:
Is die Zalman ZM400B-APS 400 Watt wat? ;)
Het vreemde is dat hier staat : 400 Watt, (Combined power: 380 Watt), die snap ik niet :\
Mss dat iemand me wat kan uitleggen over amperages? Msn ofsow?
Dat is zeker wat! Stille en stabiele voeding!

400 watt is haalbaar, maar als de 5/3volt lijn en 12v lijn tegerlijk max belast worden is je maximale vermorgen 380w. Verder niet te veel op letten, soms staat het erbij en soms niet. Bovendien maken die 20watt verder nix uit.
(ik weet dit overigens niet helemaal zeker, dus correct me if I'm wrong)
ThaSarge schreef op 10 augustus 2004 @ 20:08:
Ik zit te denken om een nieuwe videokaart te kopen (X800), maar ik heb het idee dat ik dan ook aan een andere voeding zal moeten wil ik er ook nog een hddtje of 2 bij kopen..

Ik heb nu een Enermax 350 Watt, doet het opzich perfect met deze pc. Specs van het systeem nu zijn

Abit IC7-MAX3
Intel Pentium IV 2.6C
4x 256Mb Kingston HyperX DDR SDRAM PC3200 @ 231Mhz (1:1, 3.2v)
Asus V8420 GeForce 4 Ti4200 128Mb
Creative SoundBlaster Live! 5.1 Digital
Pinnacle PCTV Pro
2x 120Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 (8Mb Cache, SATA)
120Gb Western Digital Caviar SE (8Mb, ATA)
120Gb Western Digital Caviar (2Mb, ATA)
LiteOn CDRW 24x10x40x
LiteOn DVDROM 16x48x

Enermax EG365P-VE FM 350 Watt

Daarnaast heb ik nog 4 CCFL's, 3 80mm casefans en 1 120mm casefan.. Maar dat zal allemaal niet zoveel uitmaken..
Ik zat zelf te denken aan de Tagan 480watt, lekker veel 'ruimte' voor uitbreiding, degelijke voeding en een zeer nette prijs..
toon volledige bericht
Ik denk dat het krap gaat worden ja, met die enermax. Alhoewel het een taaie voeding is. Je kan het ook gewoon proberen, als de voltages netjes blijven hoef je niet te vrezen voor je voeding. Mocht ie het toch niet doen, dan is die targan een goede keuze ja!

[ Voor 52% gewijzigd door Race Eend op 10-08-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Wat moet ik me indenken met die amperages?
Meer is beter maar waarom?
I = U/R ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64112

Momenteel ondervind ik nogal wat problemen met een Noname 400Watt voeding van een jaar oud. Mijn Raptor schijven lijken het niet prettig te vinden.. Bij het verwijderen van wat andere schijven worden de probz wel minder en daarom denk ik dat het aan mijn voeding ligt.. Het wordt dus tijd voor een nieuwe..

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X-E Deluxe
Kinston HyperX 512 MB PC3200 Cas2
Asus V9950 (Geforce FX 5900)
2 x Western Digital Raptor 36Gb 10.000 rpm
2 x Western Digital 120Gb 7200 rpm
Creative Soundblaster Live!
4 x 80mm casefan
CCFL 30 cm

In de nabije toekomst komt hier nog een 200Gb HD + controller en een DVD fikker bij. Mijn vraag aan jullie is natuurlijk wat voor psu ik nu het beste kan nemen. Persoonlijk ben ik nogal onder de indruk van de Termaltake Silent Truepower 560W vanwege zijn stabiliteit, hoeveelheid dedicated lijnen en verzorgde uiterlijk.. Het is duidelijk dat het best een voeding 'voor op de groei' mag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Anoniem: 64112 schreef op 10 augustus 2004 @ 22:32:
Momenteel ondervind ik nogal wat problemen met een Noname 400Watt voeding van een jaar oud. Mijn Raptor schijven lijken het niet prettig te vinden.. Bij het verwijderen van wat andere schijven worden de probz wel minder en daarom denk ik dat het aan mijn voeding ligt.. Het wordt dus tijd voor een nieuwe..

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X-E Deluxe
Kinston HyperX 512 MB PC3200 Cas2
Asus V9950 (Geforce FX 5900)
2 x Western Digital Raptor 36Gb 10.000 rpm
2 x Western Digital 120Gb 7200 rpm
Creative Soundblaster Live!
4 x 80mm casefan
CCFL 30 cm

In de nabije toekomst komt hier nog een 200Gb HD + controller en een DVD fikker bij. Mijn vraag aan jullie is natuurlijk wat voor psu ik nu het beste kan nemen. Persoonlijk ben ik nogal onder de indruk van de Termaltake Silent Truepower 560W vanwege zijn stabiliteit, hoeveelheid dedicated lijnen en verzorgde uiterlijk.. Het is duidelijk dat het best een voeding 'voor op de groei' mag zijn ;)
toon volledige bericht
Ik heb hem ook duidelijk om die redenen gekocht, amperages zijn goed en hij ziet er prachtig uit. Verder heeft ie een Active PFC en is het een zeer stille voeding.

Helaas wel om en nabij 150 euro geloof ik. Enige nadeel die er te noemen valt (in theorie) is de 12v lijn. Die is nl 22a. Voor een 560w voeding is dat niet uitzonderlijk veel. Toch is 22a meer dan genoeg om alles aan kwijt te kunnen. Mijn systeem heeft stressed 11.96v op de 12v lijn en idle 12.06, zeer nette waardes dus.

Van de week was de eerste keer dat de voeding bij mij harder ging draaien. toen was het 30 graden op mijn kamer en zat ik 2 uur video te coderen. Daar valt wel mee te leven. 3 minuten later ging ie weer in stille modus (17dba).

Als ik weer voor de keuze stond, zou ik hem weer kopen, prachtige stille en stabiele voeding mét meshed kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen met de volgende onderdelen:
-Processor: AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed)
-Moederbord: MSI K8N Neo Platinum, nForce3
-Geheugen: 2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)
-Videokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
-Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Retail)
-Harde schijf: Hitachi DK 7K250 S-ATA 8MB 160Gb
-Harde schijf: Maxtor 40gb
-CDromspeler 48x
-DVDrom +CDrw combo
-Monitor: Samsung Syncmaster 710N (Zilver)

De voeding waar ik aan zit te denken nav een artikel in de ComputerTotaal is de Antec True380. Daar werd zijn broertje (Antec TrueControl 550W) getest en die kwam goed uit de test. Aangezien deze nogal duur is en misschien iets teveel van het goede :P zat ik te denken aan de 380. Nu weet ik niet of deze voeding voldoende is en of er geen goedkoper alternatief is omdat ik 'm toch aardig duur (90 euro) vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had al een topic geopend maar is geclosed :S
ik ga dus Silent PurePower Standard 560W Series kopen of een 480 watt, maar goed ik kan geen winkel vinden waar ze het verkopen ?
Idd ik heb al op internet zelf gezien dat je het wel via internet gewoon kan bestellen maar ik wil het in een winkel eerst even bekijken enz.
dus kan iemand mij vertellen waar ik dit merk kan kopen ?
woon zelf in breda.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Petor schreef op 11 augustus 2004 @ 13:44:
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen met de volgende onderdelen:
-Processor: AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed)
-Moederbord: MSI K8N Neo Platinum, nForce3
-Geheugen: 2 x 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)
-Videokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
-Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Retail)
-Harde schijf: Hitachi DK 7K250 S-ATA 8MB 160Gb
-Harde schijf: Maxtor 40gb
-CDromspeler 48x
-DVDrom +CDrw combo
-Monitor: Samsung Syncmaster 710N (Zilver)

De voeding waar ik aan zit te denken nav een artikel in de ComputerTotaal is de Antec True380. Daar werd zijn broertje (Antec TrueControl 550W) getest en die kwam goed uit de test. Aangezien deze nogal duur is en misschien iets teveel van het goede :P zat ik te denken aan de 380. Nu weet ik niet of deze voeding voldoende is en of er geen goedkoper alternatief is omdat ik 'm toch aardig duur (90 euro) vind.
toon volledige bericht
Er zijn genoeg andere alternatieven hoor. Zoals de targan 380w. Gewoon ff dit topic doorlezen en in pricewatch zoeken. Er zijn veel andere merken die ietsje goedkoper zijn :)
Anoniem: 103811 schreef op 11 augustus 2004 @ 15:10:
had al een topic geopend maar is geclosed :S
ik ga dus Silent PurePower Standard 560W Series kopen of een 480 watt, maar goed ik kan geen winkel vinden waar ze het verkopen ?
Idd ik heb al op internet zelf gezien dat je het wel via internet gewoon kan bestellen maar ik wil het in een winkel eerst even bekijken enz.
dus kan iemand mij vertellen waar ik dit merk kan kopen ?
woon zelf in breda.
alvast bedankt
Bij alternate in dordrecht verkopen ze thermaltake voedingen, daar hebben ze ook een winkel. www.alternate.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Race Eend op 11-08-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
Race Eend schreef op 11 augustus 2004 @ 16:37:
[...]

Er zijn genoeg andere alternatieven hoor. Zoals de targan 380w. Gewoon ff dit topic doorlezen en in pricewatch zoeken. Er zijn veel andere merken die ietsje goedkoper zijn :)
Maar met die 380W zit ik goed of moet ik hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Race Eend schreef op 11 augustus 2004 @ 16:37:
Bij alternate in dordrecht verkopen ze thermaltake voedingen, daar hebben ze ook een winkel. www.alternate.nl
THNX meer alternatieven zijn welkom ;)
maar ik kan alleen maar een adres vinden in ridderkerk ?
kan jij mischien het adres in dordrecht geven ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 11-08-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 07:31
Hey ik heb een probleempje, soms wil mijn pc niet opstarten als ik op de aanknop duw, de fans draaien 1 keer rond en dan nix meer. Nu vraag ik me af als dit misschien kan komen door de voeding?

Specs:
AMD 2800+ (@ stockspeed)
ASUS A7N8X-E Deluxe
512 MB KINGSTON
120 GB SATA MAXTOR
NEC 2500
DVD SPELER
RADEON 9800se (softmodded naar 8 pipelines)
4 casefan's
AEROGATE II

De voeding is van chieftec, 360 Watt, deze zat standaard in Chieftec Matrix kast.
Zou ik meer power nodig hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Petor schreef op 11 augustus 2004 @ 17:02:
[...]

Maar met die 380W zit ik goed of moet ik hoger?
Jaaaaa, :) Die 380w is ruim voldoende voor jou systeem, zelfs nog meer dan genoeg ruimte voor de toekomst!
Anoniem: 103811 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:11:
[...]

THNX meer alternatieven zijn welkom ;)
maar ik kan alleen maar een adres vinden in ridderkerk ?
kan jij mischien het adres in dordrecht geven ?
ridderkerk is de enige zo te zien. Dordrecht is niet ver van ridderkerk, dus ik denk dat het gewoon fout in mijn hoofd zat. Neem niet aan dat ze ook in dordrecht zitten. :)

Kijk anders even bij pricewatch. En dan bij die thermaltake voedingen en ga gewoon even de lijst met aanbieders af. Je kan ook bij een zaak in de buurt gaan kijken en daarna bij een goedkoper adres bestellen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Race Eend op 11-08-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Pietjuh schreef op 11 augustus 2004 @ 20:15:
Hey ik heb een probleempje, soms wil mijn pc niet opstarten als ik op de aanknop duw, de fans draaien 1 keer rond en dan nix meer. Nu vraag ik me af als dit misschien kan komen door de voeding?

Specs:
AMD 2800+ (@ stockspeed)
ASUS A7N8X-E Deluxe
512 MB KINGSTON
120 GB SATA MAXTOR
NEC 2500
DVD SPELER
RADEON 9800se (softmodded naar 8 pipelines)
4 casefan's
AEROGATE II

De voeding is van chieftec, 360 Watt, deze zat standaard in Chieftec Matrix kast.
Zou ik meer power nodig hebben??
toon volledige bericht
Lijkt me niet, die voeding moet dat wel trekken. Tenzij die niet helemaal in orde is.
Heb je een andere voeding waarmee je het even kan testen? Want met een 300w voeding lukt dat systeem ook nog wel.. (wel van a merk)

Anoniem: 29160

Hey Eraser,
ik hoop dat jij je expertise los zou willen laten op het volgende:

Elk zelfgebouwd systeem is anders, maar tededede, dit is mijn pasbestelde systeem:
Thermaltake XaserV Wingo-Black 7000+
MSI K8N NEO Platinum, nForce3
AMD Athlon 64 3400+

Corsair Geheugen 512 DDR PC400
Plextor DVD-brander
WD HD 120GB
RADEON 9600 Vid Kaart

Als ik hier bijv. Doom3 of later HL2 op wil spelen en wil 3dmax-en,
is een Zalman ZM300B-APS 300watt PSU, met maximale ampere:
+3.3VDC 28A
+5VDC 30A
+12VDC 18A
-12VDC 0.8A
-5VDC 0.3A
+5VSB 2.0A
genoeg?

Link naar de specificaties van de Zalman

• Race Eend
Anoniem: 29160 schreef op 12 augustus 2004 @ 07:46:
Hey Eraser,
ik hoop dat jij je expertise los zou willen laten op het volgende:

Elk zelfgebouwd systeem is anders, maar tededede, dit is mijn pasbestelde systeem:
Thermaltake XaserV Wingo-Black 7000+
MSI K8N NEO Platinum, nForce3
AMD Athlon 64 3400+

Corsair Geheugen 512 DDR PC400
Plextor DVD-brander
WD HD 120GB
RADEON 9600 Vid Kaart

Als ik hier bijv. Doom3 of later HL2 op wil spelen en wil 3dmax-en,
is een Zalman ZM300B-APS 300watt PSU, met maximale ampere:
+3.3VDC 28A
+5VDC 30A
+12VDC 18A
-12VDC 0.8A
-5VDC 0.3A
+5VSB 2.0A
genoeg?

Link naar de specificaties van de Zalman
toon volledige bericht
Hallo Daryath, Ik hoop dat ik ook mag antwoorden ;) Eraser is op vakantie in schotland (tenminste dat zegt de tekst onder zijn icoon).

Heb je die zalman voeding op het moment al in bezit of ben je van plan die te gaan kopen? Als je hem nog moet kopen, dan zou ik een stapje zwaardere voeding nemen, denk aan een 350w of 380w. Targan 380w zou een hele goede zijn voor jou systeem. Vele tweakers hebben hem al aangeschaft en zijn er zeer tevreden over.
- Hij is niet duur +/- 60 euro (pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX))
- Is zeer stil
- en levert zeer stabiele voltages

Mocht je die zalman 300w voeding al in bezit hebben, dan gaat dat ook nog wel lukken, alleen als je dan in de toekomst een zwaardere videokaart zou aanschaffen zal je hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig hebben.

Anoniem: 118508

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, met een nvidea 6800 erin. Ik vraag me nu af welke voeding ik moet kopen. Ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden, dus ik hoop dat jullie daar rekening mee houden. Je hebt voedingen met 400watt die 30 euro zijn en van 100 euro, dus ik weet niet goed waar ik naar moet kijken.

Mijn nieuw systeem word:
amd 64 3000+
Chaintech VNF 250
Dane Elec 1024 Mb PC3200
Nvidea Geforce 6800
BTC 8* DVD brander
Seagate SATA 120 Gb 8 Mb 7200 tpm
En alles zit in zwarte Sweex kast.

Dat lijkt me wel een aardig systeempje en ik hoop dat jullie antwoord weten op mijn vraag.

Alvast bedankt!

• Race Eend
Anoniem: 118508 schreef op 12 augustus 2004 @ 17:15:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, met een nvidea 6800 erin. Ik vraag me nu af welke voeding ik moet kopen. Ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden, dus ik hoop dat jullie daar rekening mee houden. Je hebt voedingen met 400watt die 30 euro zijn en van 100 euro, dus ik weet niet goed waar ik naar moet kijken.

Mijn nieuw systeem word:
amd 64 3000+
Chaintech VNF 250
Dane Elec 1024 Mb PC3200
Nvidea Geforce 6800
BTC 8* DVD brander
Seagate SATA 120 Gb 8 Mb 7200 tpm
En alles zit in zwarte Sweex kast.

Dat lijkt me wel een aardig systeempje en ik hoop dat jullie antwoord weten op mijn vraag.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ja als je echt goedkoop wil doen moet je de techsolo 500w kopen. Niet zo heel erg stil, maar wel erg goede stabile voeding en kost 30 euro ofzo. Je kan dan zelf de 120 mm fan op 7volt zetten en dan is ie erg stil!
Bij gistron te koop: www.gistron.com

Iets duurder is de targan 380w, die is 60 euro en wel een stille voeding. Ik zou trouwens niet te veel besparen op de voeding. Het is 1 van de belangrijkste onderdelen, bovendien kan een kapotte voeding meerdere onderdelen slopen en dan toch nog een duurkoop zijn!

Race Eend schreef op 12 augustus 2004 @ 17:55:
[...]

Ja als je echt goedkoop wil doen moet je de techsolo 500w kopen. Niet zo heel erg stil, maar wel erg goede stabile voeding en kost 30 euro ofzo. Je kan dan zelf de 120 mm fan op 7volt zetten en dan is ie erg stil!
Bij gistron te koop: www.gistron.com

Iets duurder is de targan 380w, die is 60 euro en wel een stille voeding. Ik zou trouwens niet te veel besparen op de voeding. Het is 1 van de belangrijkste onderdelen, bovendien kan een kapotte voeding meerdere onderdelen slopen en dan toch nog een duurkoop zijn!
Ok bedankt, die targan 380w kan die pc wel trekken dus? En het is een goede koop?

• Race Eend
Anoniem: 118508 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:00:
[...]

Ok bedankt, die targan 380w kan die pc wel trekken dus? En het is een goede koop?
Ja die targan gaat dat wel trekken :)
Hier staat een review van een tweaker.. zou dat maar allemaal even goed doornemen :) AttiX.SkategoaT in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 5"

• Petor
  • Niet online
Uhm, ik las gisteren in de Computer!Totaal van juli/augustus het volgende:
De Tagan480W wilde maar geen leven blazen in ons AOpen AX4c Max-moederbord. Wij vermoeden een timingprobleem met de functies PS_ON# en PWR_OK tussen moederbord en voeding. De werking is als volgt. Het moederbord geeft het PS_ON#-signaal af aan de voeding, zodra u op de aan/uit-knop van de computer drukt. De voeding moet nu de 3,3V-, 5V en 12V-lijnen omhoog gooien en stabiel maken. Zodra dat laatste gebeurd, geeft de voeding een PWR_OK af aan het moederbord. Wanneer de tijdsduur tussen PS_ON# en PWR_OK langer is dan het moederbord toestaat of het moederbord het signaal mist, wordt de opstartprocedure afgebroken.
De Tagan hebben we aangesloten op een Gigabyte 8KNXP Ultra-moederbord en dan werkt de voeding uitstekend.

Lekker klote dus als je voeding het niet doet met je moederbord, hoe kan je dit oplossen?

Race eend, zou deze voeding ook geschikt zijn?

NX-3000 Real Silent Power Supply 300Watt

meer informatie: http://www.nexustek.nl/nx3000.htm

Ik heb er niet zoveel verstand van, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen.

• Race Eend
Petor schreef op 12 augustus 2004 @ 19:18:
Uhm, ik las gisteren in de Computer!Totaal van juli/augustus het volgende:
De Tagan480W wilde maar geen leven blazen in ons AOpen AX4c Max-moederbord. Wij vermoeden een timingprobleem met de functies PS_ON# en PWR_OK tussen moederbord en voeding. De werking is als volgt. Het moederbord geeft het PS_ON#-signaal af aan de voeding, zodra u op de aan/uit-knop van de computer drukt. De voeding moet nu de 3,3V-, 5V en 12V-lijnen omhoog gooien en stabiel maken. Zodra dat laatste gebeurd, geeft de voeding een PWR_OK af aan het moederbord. Wanneer de tijdsduur tussen PS_ON# en PWR_OK langer is dan het moederbord toestaat of het moederbord het signaal mist, wordt de opstartprocedure afgebroken.
De Tagan hebben we aangesloten op een Gigabyte 8KNXP Ultra-moederbord en dan werkt de voeding uitstekend.

Lekker klote dus als je voeding het niet doet met je moederbord, hoe kan je dit oplossen?
Heb ik gelezen ja, toch 1 review zegt niet alles en misschien is het een fout in het testexemplaar. Bovendien is dat de 480w versie en niet de 380w. ;)

Ik denk dat daar geen oplossing voor is, de enige oplossing zal wel zijn een andere combinatie, dus die 2 niet gebruiken. Maar ik denk gewoon dat het een exemplarisch foutje is. Of een raar moederbord. Ik zou deze review niet als doorslaggevend beschouwen en eerst even wat andere reviews lezen :)
Anoniem: 118508 schreef op 12 augustus 2004 @ 19:45:
Race eend, zou deze voeding ook geschikt zijn?

NX-3000 Real Silent Power Supply 300Watt

meer informatie: http://www.nexustek.nl/nx3000.htm

Ik heb er niet zoveel verstand van, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen.
Nou nee, die is iets te ligt voor jou systeem., zeker als er een NV FX6800 in gaat komen, ik zou minimaal voor 350-400 watt gaan, zoals al gezegd.

[ Voor 37% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 20:11 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.