Hey, ik krijg hier binnenkort een nieuwe pc: P4 520 (2.8ghz + HT), 1gb ram. Ik heb me eigenlijk steeds voorgenomen hier Debian op te installeren, maar ik lees hier dat Gentoo ook een goed alternafief is. Ik heb weinig kennis van linux (wel ooit eens mandrake9 gehad op een blauwe maandag), maar ben niet bang om me hierin te verdiepen... Als ik dus een distro wil hebben welke in beginsel goed zelf te sturen is, wat zijn dan de voor- en nadelen van deze 2 (of andere dergelijke) distro's ten opzichte van elkaar. Waar zit em het verschil, naast het al of niet zelf compileren? Als ik Debian zou nemen wilde ik sowieso de kernel zelf gaan compileren..
Ik wil verder uiteindelijk weinig met linux doen (geen webserver of wat dan ook). Het moet meer een systeem zijn dat lekker te hobbytweaken valt en tegelijk een GUI en apps als OOo.org en xmms draait.
--------------------------------------------------------------------------------------
Onder het motto van eerst vragen, dan zelf zoeken, ben ik tot de conclusie gekomen dat mij Gentoo toch wat meer aanspreekt: Zelf alles compileren (wat dus geen probleem is met deze bak) en dus een (minimale?) performancewinst behalen, up-to-date software en bugfixes en de goede documentatie op gentoo.org.
Ik wil verder uiteindelijk weinig met linux doen (geen webserver of wat dan ook). Het moet meer een systeem zijn dat lekker te hobbytweaken valt en tegelijk een GUI en apps als OOo.org en xmms draait.
--------------------------------------------------------------------------------------
Onder het motto van eerst vragen, dan zelf zoeken, ben ik tot de conclusie gekomen dat mij Gentoo toch wat meer aanspreekt: Zelf alles compileren (wat dus geen probleem is met deze bak) en dus een (minimale?) performancewinst behalen, up-to-date software en bugfixes en de goede documentatie op gentoo.org.
[ Voor 30% gewijzigd door .zolder op 06-10-2004 19:43 ]