Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 07:35

Phobos

je bent een soepkip

ik zit nou in de missie dat je dat space dingetje moet maken met ernaar allemaal bouwmaterialen te brengen. Staal is me gelukt, maar ik heb geen idee hoe ik die electronic appliance moet doen. Bij de fabriek ervoor staat in stock : - 3 electronic appliance. En met aluminium hetzelfde. hoe krijg ik deze bouwstoffen er toch naartoe?

edit; het is al opgelost, door van de engelse versie naar de duitse te gaan :/

[ Voor 12% gewijzigd door Phobos op 26-06-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

http://www.bfmaps.nl/~lig...age_changer_103_SETUP.rar

Dat is de nieuwe vertaling die wel goed moet werken, Engels en Nederlands. Hier heb ik een pagina gemaakt om foute vertalingen te submitten: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/bugtrans.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Anoniem: 26235 schreef op 26 juni 2004 @ 20:44:

Dat is de nieuwe vertaling die wel goed moet werken, Engels en Nederlands. Hier heb ik een pagina gemaakt om foute vertalingen te submitten: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/bugtrans.php
Missie omschrijvingen kunnen blijkbaar niet vertaald worden :(
Ik krijg alleen het menu in NL of EN en sommige ingame dingen, maar het ingame menu en de omschrijvingen blijven duits.
Iemand een tekst file met de vertalingen van de missies... mijn duits is fukced up :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Missie omschrijvingen kunnen wel in het Nederlands, alleen dat kost wat meer tijd.

Reden dat ik het nog niet erin heb gedaan is:
1. ik wou iig een release af hebben, grootste gedeelte is wel vertaald
2. die teksten vrij veel tijd kosten om te vertalen
3. sommige teksten met lange verhalen lastig te copy/pasten zijn omdat het goed moet gebeuren omdat je anders waardes overschrijft die met de missie te maken hebben.

Dat sommige engelse teksten wel vertaald zijn komt omdat die gozer van de eerdere release dat al gedaan heeft :P

En tot slot ben ik niet van plan te stoppen met vertalen, ik wil eerst het spel wat beter/serieuzer spelen (komt ook wel de vertaling ten goede hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heeft iemand ook de industrie lijsten online gezien? Zodat ik weet hoe en waar de grondstoffen naar toe moeten?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Anoniem: 26235 schreef op 26 juni 2004 @ 20:44:

Klein foutje, niet onoverkomelijk, maar je gebruikt steeds 'produceerd'. Maar daar moet het 'produceert' zijn (deze fabriek produceert ijzer).
'Geleverd' klopt wel iig.

Hulde verder aan je vertaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 26235 schreef op 26 juni 2004 @ 21:44:
Missie omschrijvingen kunnen wel in het Nederlands, alleen dat kost wat meer tijd.

Reden dat ik het nog niet erin heb gedaan is:
1. ik wou iig een release af hebben, grootste gedeelte is wel vertaald
2. die teksten vrij veel tijd kosten om te vertalen
3. sommige teksten met lange verhalen lastig te copy/pasten zijn omdat het goed moet gebeuren omdat je anders waardes overschrijft die met de missie te maken hebben.

Dat sommige engelse teksten wel vertaald zijn komt omdat die gozer van de eerdere release dat al gedaan heeft :P

En tot slot ben ik niet van plan te stoppen met vertalen, ik wil eerst het spel wat beter/serieuzer spelen (komt ook wel de vertaling ten goede hoop ik).
Oh oke! :z
Kun je vertellen hoe dat vertalen van die bestanden werkt? Ik zie de tekst wel, maar er zijn erg veel andere zaken in zo'n file. Heeft tekst een vaste lengte of kan het gewoon tussen die """ staan? En hoe zit het met tabs en spaties enzo...
Als het beetje easy is, wil ik wel een contributie leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

oZner schreef op 28 juni 2004 @ 10:22:
[...]

Oh oke! :z
Kun je vertellen hoe dat vertalen van die bestanden werkt? Ik zie de tekst wel, maar er zijn erg veel andere zaken in zo'n file. Heeft tekst een vaste lengte of kan het gewoon tussen die """ staan? En hoe zit het met tabs en spaties enzo...
Als het beetje easy is, wil ik wel een contributie leveren...
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is opzich best makkelijk :)

Ik gebruik winmerge: http://winmerge.sourceforge.net/ (wel met spaties laten zien, is optie in editor, is makkelijk/overzichtelijker)

en

Editpadpro http://www.editpadpro.com/ om teksten die hetzelfde zijn gemakkelijk te kopiëren naar alle files.

Let wel even op: ik heb met Terr over die language files gehad en van hem mocht ik het hiet op GoT zetten mits ik er 1 exe file van maken deed. Losse language files (*.gen in dit geval) mogen hier niet.

En om nog even over die lengtes te hebben: ik houd me voor de zekerheid aan de gehouden lengtes. Als het tekort is vul ik het op met spaties en als het langer wordt dan moet een string eindigen met: "2 spaties hiertussen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

call me crazy, maar ik kan de missie omschrijvingen dus niet vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ctrl-f

Duitse willekeurige *.gen file zoeken op: Gefährlicher Westen
of
Nederlands: Het wilde westen

sommige titels had/heb ik al wel veranderd zoals je nu misschien zult opmerken maar het complete verhaal is nog duits dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehe beetje creatief zitten doen met CloneCD ;) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:49

Mojo

The Power Within

Anoniem: 26235 schreef op 29 juni 2004 @ 23:07:
Whehe beetje creatief zitten doen met CloneCD ;) :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat heb je gedaan dan? :? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Zonder No-CD de 1.10 patch geistalleerd. Interesting. 8)

Maar daar hebben we het voor de rest niet meer over. En ja ik heb het spel ook, alhoewel ik eerder vermeldde dat ik het niet ging kopen, en dat ben ik nog niet van plan, er zitten te veel bugs/rare features. Misschien als het nog ooit gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

* Mojo mist iets meent hij :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Signposts zitten alleen in patch 1.10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51794

Bij een eindeloze game blijft mijn geld de hele tijd op het startbedrag staan :?

is dit een bugje ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Niet als je sandbox speelt, anders wel.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien een newbie vraag,maar wat is een sandbox... wanneer ik zoek op het forum kom ik bij security vragen uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

Entity

9000rpm

Anoniem: 51794 schreef op 30 juni 2004 @ 09:06:
misschien een newbie vraag,maar wat is een sandbox... wanneer ik zoek op het forum kom ik bij security vragen uit?!
Als je Endless game kiest, kun je in het begin kiezen voor "Sandkasten" (Sandbox), "Leicht", "Mittel" en "Schwer", zie daarvoor de screenshot van Lighteye een paar posts eerder. Sandbox wil zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken om het financiële gedeelte van het spel. Je hebt dus in principe onbeperkte funds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+ stom van me...

bedankt voor de toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor wie het nog speelt: heb een nieuwe versie van de language changer: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/download.php

Missie omschrijvingen zijn nog steeds niet vertaalt, ik hoop het af te krijgen voor de Nederlandse (official) release iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik vraag mij nog steeds af hoe die 1.10 werkende te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67984

Is dit met die nieuwe 1.10 patch?

Ik heb zelf nu 1 trein station, geen problemen mee.
Maar als ik de 2e wil bouwen accepteerd dat ding hem helaas niet.

Vandaar deze vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik was helemaal verslaafd aan Transport Tycoon Deluxe maar ik deze game zal daar niet aan kunnen tippen denk ik.

Het spel is prachtig opgezet maar ik denk dat ze ivm met tijdnoot een hele hoop dingen links hebben laten liggen. Treinen die door elkaar rijden, spoorwissels waar een stuk doodlopend spoor aan zit, Treinverbindingen die per sé aan elkaar gekoppeld moeten worden, etc etc.

Ik hoop dat dit nog met een patch opgelost gaat worden, anders kijk ik nu al uit naar deel 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

wat nogal mis is dat ik de stations niet kan draaien. ik kan helaas ook het speelveld niet draaien waardoor veel dingen moeilijk te zien zijn.

of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Objecten kun je draaien met de spatiebalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:38
Laus als je even gelezen had was je het wel al tegengekomen. is pas zo'n 10 keer beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Riesjard schreef op 07 juli 2004 @ 20:49:
[...] Treinverbindingen die per sé aan elkaar gekoppeld moeten worden, etc etc. [...]
Volgens Jowood hebben ze dat express gedaan om een aantal redenen:
* Je moet een tactische beginspot kiezen omdat je jezelf anders vastspeelt.
* Je kan je "empire" zien groeien op de map enzo, omdat je niet overal sporen kan leggen.

Ik vind het zelf ook een baggerbeslissing, het spel word er absoluut niet speelbaarder op IMO :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

Leondendungen schreef op 08 juli 2004 @ 14:03:
Laus als je even gelezen had was je het wel al tegengekomen. is pas zo'n 10 keer beschreven.
hmmm, sorry, niet goed genoeg gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Volgens Jowood hebben ze dat express gedaan om een aantal redenen:
* Je moet een tactische beginspot kiezen omdat je jezelf anders vastspeelt.
* Je kan je "empire" zien groeien op de map enzo, omdat je niet overal sporen kan leggen.

Ik vind het zelf ook een baggerbeslissing, het spel word er absoluut niet speelbaarder op IMO :([/quote]

maar het maakt het spel wel moeilijker. doordat je inderdaad een tactisch begin spot moet kiezen en nie zo willekeurig stukje spoorlijn kunt gaan aanleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 08:15
Zojuist is patch 1.20 gereleased, je vindt um HIER

Verrote is wel, dat het CloneCD trucje niet meer werkt... ;(

Dat met die stations die je móet koppelen is puur gedaan omdat je anders alleen maar hoeft te richten op transporten die vlakbij elkaar liggen, bijvoorbeeld:

Een kolenmijn ligt vlakbij een kolenkrachtcentrale. Jij legt er een spoor tussen en verdient handen vol geld.
Ergens anders op de map is hetzelde aan de hand. Om nu te voorkomen dat je overal kleine "transport eilandjes" gaat maken hebben ze voor deze oplossing gekozen.... Tsja, beetje vreemd, maar het went vanzelf, het houdt het in elk geval een stuk spannender.

[ Voor 59% gewijzigd door Chillout op 21-07-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chillout schreef op 21 juli 2004 @ 15:30:
Zojuist is patch 1.20 gereleased, je vindt um HIER

Verrote is wel, dat het CloneCD trucje niet meer werkt... ;(

Dat met die stations die je móet koppelen is puur gedaan omdat je anders alleen maar hoeft te richten op transporten die vlakbij elkaar liggen, bijvoorbeeld:

Een kolenmijn ligt vlakbij een kolenkrachtcentrale. Jij legt er een spoor tussen en verdient handen vol geld.
Ergens anders op de map is hetzelde aan de hand. Om nu te voorkomen dat je overal kleine "transport eilandjes" gaat maken hebben ze voor deze oplossing gekozen.... Tsja, beetje vreemd, maar het went vanzelf, het houdt het in elk geval een stuk spannender.
werkt hier wel met dezelfde cd :)

vertaling is niet zoveel werk zo te zien :P

"Einnahmen\nGesamt: %s\nVorjahr: %s\nAktuell: %s" ""
en
"Kaputte Fahrzeuge automatisch ersetzten/nachkaufen" ""

is er bijgekomen verder niks veranderd (nah ja op 2 strings na maar dat zegt hier toch niet zoveel ;) )

//edit: wel raar 1.10 exe was 1,2 MB ongeveer en de nieuwe is 5,6 MB 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 21-07-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Wellicht hebben ze een hoop bugs uit de sourcecode gehaald?

En de seinen fatsoenlijk laten werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
hmm, het werkt na zo'n 25 keer retry-en toch :o
ik ook weer blij :D

er zitten inderdaad héél wat bugfixes in...
(Vertaald door de babbelende vis ;)
Following features and bug-fixes are integrated:

- now main and interlocking signals can be used. We recommend to absolutely read the documentation likewise made available to the Download! Signals are not under any circumstances self-describing a complex topic and.

- by computer opponent caused crash - > repaired
- possible crash with meeting of two courses in parallel curves - > repaired
- computer opponent used always resembles personalities - > repaired
- memory is not released as required with animations - > repaired
- courses do not hold now no more with railway barriers
- opponent names can be changed by means of file AINames.txt (no support!!!)
- various smaller bug-fixes

- signals also in the sand box mode available
- automatic putting back of the signal system to the end of the month (as precautionary measure for the avoidance of deadlocks during wrong signal circuit)
- incomes of a line also in the Fahrzeugtooltipp visibly (data resemble as in line list)
- comfortable loading of several Slots with the same product (last desired Slot in timetable clicks, SHIFT-CLICKS on product, product starting from the selected Slot from right to the left is filled up - to either beginning or an occupied Slot is reached) - numbered load-guides in the timetable to the better clarity
- optional can be replaced broken vehicles immediately and automatically (an appropriate vehicle is in the depot, this is used - otherwise a vehicle is again bought)
- acceleration of the test functions with timetable
- long computation times for route with complex route net - > now at least zirka ten times faster
- signals cause deadlocks with free distance - > repaired
- errors with path searches (the way there is found, way back however not) - > repaired
- nose not connected stations - > repaired
- crash with access to not existing platform (because way not found) - > repaired
- meet crash of courses (long and briefly) - > repaired
- flier is blocked by rails - > repaired
- crash with open timetable, if vehicle of the timetable explodes - > repaired
- crash because at the end of a rail switch a road crossing was - > repaired
- crash during rail road crossing with truck terminal exit - > repaired
- crash with platform extend (timetable of a vehicle exploded and a station of the timetable and the other one was deleted extended) - > repaired
- superconductor curve on normal tunnel (no way found) - > repaired
- course in the tunnel is blocked by course in the station - > repaired
- course turns over changed switch, although the direction is not permitted (switch was exchanged against other switch) - > repaired
- strange behavior of long courses with turning loops with bridges and tunnel with meeting with own end - > repaired
- drifting Lkws and kutschen when leaving the terminal - > repaired
- problem, if a switch were inserted and still in the building is, and a timetable are opened, over this switch go - > repaired
- automatic changing of the route when change in the route network (course looks for always new route and/or shortest way, if in the route network something changes) - > repaired
- various one further bug-fixes

If it should come against expecting to the installation of the Patches to problems, we recommend the following procedure way: Play install again - > Patch 1,20 install now (old spielstaende are not lost thereby!).

Most old spielstaende should be able to be also further used. We unfortunately cannot guarantee however that all older spielstaende function also with the Patch 1.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108843

Ik zag de nieuwe patch toen ik toevallig vandaag weer eens op de site van Transport giant langs kwam.
Dus ik heb het spel eens weer geinstalleerd.
Ik had me de moeite kunnen besparen er is niet veel bijzonders bijgekomen.
Afgezien van een aantal bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
Ja er is niet echt veel bijgekomen, afgezien wat handigheidjes bij het route&laden scherm.

Maar ja, wie weet hoe de uiteindelijke versie die hier gereleased gaat worden eruit ziet? ;)

In elk geval wordt er gewerkt aan een hoop "nieuws":
een creatie van mijn eigen hand (is nog niet af!): De Syntus trein aka Lint41
Afbeeldingslocatie: http://forum.jowood.com/attachment.php?attachmentid=4662

[ Voor 7% gewijzigd door Chillout op 23-07-2004 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chillout schreef op 23 juli 2004 @ 02:15:
Ja er is niet echt veel bijgekomen, afgezien wat handigheidjes bij het route&laden scherm.

Maar ja, wie weet hoe de uiteindelijke versie die hier gereleased gaat worden eruit ziet? ;)

In elk geval wordt er gewerkt aan een hoop "nieuws":
een creatie van mijn eigen hand (is nog niet af!): De Syntus trein aka Lint41
[afbeelding]
gokje:

Afbeeldingslocatie: http://www.nedrail1435.nl/fotos/archief10/fotos/DSCF0106.JPG

:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
freak :P
ja goed gegokt

wist je trouwens, dat als je een weg of spoor aanlegt, en het nog geel is (de bouw staat gepland, alleen werken de mannetjes niet zo snel ;) ), en je er direct een zelfde weg over heen gooit, je grátis in één keer de weg af kan laten bouwen? Je hoeft dan niet meer te wachten tot het helemaal is afgebouwd, wat weer de nodige tijd scheelt. (werkt overigens alléén met rechte stukken rails, niet met bochten, maar het werkt wél met asfalt/snelweg)

[ Voor 91% gewijzigd door Chillout op 23-07-2004 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah ik kwam, toen ik dat poste, net toevallig van het transport giant forum vandaan waar ik dat zag ;)

Anyway: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/download.php voor nieuwe language files die geschikt zijn voor versie 1.20 + taalfoutjes die verbeterd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillout
thanks man
ik fiets er gelijk even doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik heb de demo gedownload.
Wat een onduidelijk onintuitief spel is dit.
Alhoewel ik redelijke ervaring heb met alle Railroad Tycoon delen, met Transport Tycoon en allerlei Civ achtige spelen snap ik er echt geen hout van. En er zit niet eens een tutorial bij!
Ik ga fijn even verder zoeken...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120483

* Gelieve niet in meerdere topics je probleem te plaatsen. Dutch Commando had het gewoon fout, een apart topic voor je probleem is beter ;) *

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 07-08-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb met veel verwachting uitgekeken naar dit spel. Als ik dit hier zo lees dan denk ik toch dat ik het spel maar niet koop :)

Ik snap de mensen bij JoWood niet. Het idee van zo'n spel is volgens mij het simuleren van het modeltreintjes gevoel. Overzicht hebben. Alles kunnen zien en beinvloeden. Het oplossen van ingewikkelde spoorwegnet puzzels moet gewoon centraal staan in zo'n spel. En dan ook nog slim bezig zijn met winsten en je tegenstanders... In TG vind je er weinig tot niks van terug...

Als ik hier in de winkels kijk (Wenen) dan zie ik heel veel JoWood spellen. Jammer dat JoWood zichzelf niet eens toelegt op het maken van een echt goed spel. Die 30 andere spelletjes (die ook allemaal matig zijn) kunnen ze zich dan besparen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Anoniem: 41187

Vunzz schreef op 26 juli 2004 @ 21:45:
Ik heb de demo gedownload.
Wat een onduidelijk onintuitief spel is dit.
Alhoewel ik redelijke ervaring heb met alle Railroad Tycoon delen, met Transport Tycoon en allerlei Civ achtige spelen snap ik er echt geen hout van. En er zit niet eens een tutorial bij!
Ik ga fijn even verder zoeken...
Ik had precies het zelfde ! Wat een raar spel zeg snap er geen aap van.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 41187 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:12:
[...]

Ik had precies het zelfde ! Wat een raar spel zeg snap er geen aap van.
komt mooi uit, je moet er ook geen aap van snappen, DAN gaat het pas echt fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

hmmm
weet iemand hoe ik de volgende situatie oplos :

A=========b========C

A&C zijn steden, b is een kippenfarm

IK wil nu van A naar b met mail en passagiers, van b naar C met eieren,post,passagiers.

maar elke keer als ik op b aankom unload hij alle passengiers, ook al worden die daar niet geaccepteerd :?
tenmiste hij komt met mail en mensen aan op b, maar als hij vertrekt zijn die opeens weg (staat vraagteken bij) iemand die daar wijs uit kan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

Spotter

Lichtnicht

Weet er iemand waar je (in de engelse versie) fertilizer vandaar haalt? Dit zoeken toch wel een aantal boerderijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108843

Het transport systeem is ook wel zeer slecht en onrealistisch uitgewerkt ik vraag me wel eens af waar komen al die mensen vandaan die in dat gehucht de trein willen nemen, en als je een grote stad hebt is het helemaal idioot.

Begin eens in 1850 en leg tussen twee plaatsen een weg aan met paard en wagens met post, je kunt niet tegen de vraag transporteren.

En in latere jaren met vrachtwagens, gewoon belachelijk onrealistisch.

Dat is ook de reden daat ik het spel niet meer speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

zal wel dom zijn, maar wat zijn de requirements voor een brug :?
moet in de derde missie van amerika oa een brug bouwen, maar ik kan overal bruggen bouwen, behalve over een rivier :(
dan blijft ie rood, zonder te zeggen waarom.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:02

PoweRoy

funky!

heuveltje schreef op 16 augustus 2004 @ 16:38:
zal wel dom zijn, maar wat zijn de requirements voor een brug :?
moet in de derde missie van amerika oa een brug bouwen, maar ik kan overal bruggen bouwen, behalve over een rivier :(
dan blijft ie rood, zonder te zeggen waarom.
voor brug moet je een redelijk stuk van tevoren al een brug gaan 'aanleggen'.
dwz ong 6 of meer 'blokjes' al beginnen :/

over transport giant niet veel goeds vind ik zelf. ziet er beter uit maar zeer irritante manier van bouwen(vergeet je t vinkje...)
beetje on overzichtelijk

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 10:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

alhoewel het niet onwijs makkelijk is vermaak ik me er toch prima mee... totdat het weer eens besluit flink te crashen. aargh wat irritant :(

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67185

Het spel werkt bij mij nog steeds niet, snap er geen pepernoot van. Ik heb op het forum van JoWooD al veel meer mensen gezien bij wie het spel niet werkt, zowel mensen met Ati als Nvidia.

Het wordt tijd dat ze bij JoWooD eens gaan uitzoeken wat er fout zit in dat stukkie programmatuur van ze. :7

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb het spel nu ook een paar keer proberen te spelen. Maar ik snap er nog niet echt wat van.

Ik snap namelijk niet hoe je een route aan moet maken om goederen te vervoeren.

Ik geloof dat je eerst een Truck Terminal bij je bron moet zetten en daarna bij de bestemming. Maar als ik dat heb gedaan bij het "Lumberjack Repository" en bij de "Sawmile" dan kan ik als ik een nieuwe route wil maken wel een paard aan klikken zodat ik aangeef dat ik met die wil vervoeren. Maar daar onderstaat dan geen grondstoffen.

Is er misschien ergens online een tutorial ofzo met de basis vaardigheden of is hier iemand zo lief om het mij ff uit te leggen. :*)

• CORVETTE
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Zit nu net in de 3e missie , maar hoe kan ik precies zijn hoeveel wagons en personen / goederen je kan vervoeren in een trein / wagon ?

Dat vind ik vrij wazig.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jackazz schreef op 19 augustus 2004 @ 09:54:
Ik heb het spel nu ook een paar keer proberen te spelen. Maar ik snap er nog niet echt wat van.

Ik snap namelijk niet hoe je een route aan moet maken om goederen te vervoeren.

Ik geloof dat je eerst een Truck Terminal bij je bron moet zetten en daarna bij de bestemming. Maar als ik dat heb gedaan bij het "Lumberjack Repository" en bij de "Sawmile" dan kan ik als ik een nieuwe route wil maken wel een paard aan klikken zodat ik aangeef dat ik met die wil vervoeren. Maar daar onderstaat dan geen grondstoffen.

Is er misschien ergens online een tutorial ofzo met de basis vaardigheden of is hier iemand zo lief om het mij ff uit te leggen. :*)
dat kreeg ik nog wel uitgevogeld :)
-bouw 2 truckstops
-zorg dat er een weg tussen die 2 ligt

-koop paard
-klik op truckstop
-selecteer rechts paard en klik op pijltje naar links (je kunt ook meerdere paarden voor je karretje spannen :)
-klik op vertrekpunt.
-nu kun je rechts goederen om te vervoeren kiezen met pijltje naar links
-klik op eindbestemming

vergeet vinkje niet om het goed te keuren

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Thnx voor de uitleg. Nu kan ik tenminste verder bekijken hoe het spel precies werkt. Want volgens mij is het wel leuk als je het een beetje door hebt.

• Elve1984
is het al duidelijk wanneer de officele release datum is in nederland. en welke taal dat deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

CORVETTE schreef op 19 augustus 2004 @ 11:42:
Zit nu net in de 3e missie , maar hoe kan ik precies zijn hoeveel wagons en personen / goederen je kan vervoeren in een trein / wagon ?

Dat vind ik vrij wazig.
Bij producten zoals erts , bomen etc. kan ik het gemakkelijk zien.
Maar personen en post is wel heel vaag.

Als ik op een dorp of stadje sta zie je hoeveel personen er ( maximaal ? ) met de trein gaan. Maar hoeveel is dat binnen het gebied van een station ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 22:03

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Het station bevat altijd de hele plaats (of helemaal niet)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38
Heb al wat tutorials gedaan en ben een endless game begonnen, heb al aardig wat gebouwd, nu wil ik nog weer een station bouwen (treinstation) maar ik kan dan niet op confirm klikken zodra ik deze kies, rails aan bestaande trajecten is geen probleem, maar een nieuw traject maken wil niet? :?:?:?:?
Wie heeft dit probleem ook / wat is de oorzaak? zoveel stations heb ik nog niet eens stuk of 9 hoogstens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 17:03

Zoefff

❤ 

Je kan geen apart traject maken, alle stations moeten altijd met elkaar verbonden zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Zoefff schreef op 21 augustus 2004 @ 19:45:
Je kan geen apart traject maken, alle stations moeten altijd met elkaar verbonden zijn.
Lekker iritant dan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 15:56
Maar op die manier bouw je wel een echt railnetwerk, wat als je het goed aanpakt wel weer veel interessanter is dan allemaal losse trajecten imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
wouter76 schreef op 22 augustus 2004 @ 10:56:
Maar op die manier bouw je wel een echt railnetwerk, wat als je het goed aanpakt wel weer veel interessanter is dan allemaal losse trajecten imho :)
jah dat is wel zo ben ik inmiddels ook achter :)
Heb al een mooi railimperium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Basszje

Reisvaap!]

wouter76 schreef op 22 augustus 2004 @ 10:56:
En lekker realistisch :P

Ik heb met T-tycoon juist de grootste lol gehad door het verbinden van al die kleine netwerkjes en zo een groot traject op te bouwen. ( zoals je het IRL ook zou verwachten :X )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Je kunt op een wat omslachtige manier wel losse trajecten maken. Dan moet je een nieuw station aan je a bestaande traject maken en dan later de rails tussen je nieuwe en je oude station weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 20:08

oZy

Kun je dit spel ook in een window spelen ipv alleen fullscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Basszje schreef op 22 augustus 2004 @ 20:03:
[...]

En lekker realistisch :P

Ik heb met T-tycoon juist de grootste lol gehad door het verbinden van al die kleine netwerkjes en zo een groot traject op te bouwen. ( zoals je het IRL ook zou verwachten :X )
Ik deed vroeger altijd voor elk transport een apart spoor bouwen. Was toen 8 ofzo, dus ik vond het al heel knap van me toen ik 3 treinen op 1 spoor kreeg zonder crashes :P

Nu alles over een groot netwerk, alleen je moet wel uitkijken dat het niet ergens vast loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
De laadtijden van een trein kunnen wel erg lang duren. Zo heb ik een trein met post die er 3 maanden over doet om te laden... Dát lijkt me niet erg realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Basszje

Reisvaap!]

wouter76 schreef op 27 augustus 2004 @ 10:25:
De laadtijden van een trein kunnen wel erg lang duren. Zo heb ik een trein met post die er 3 maanden over doet om te laden... Dát lijkt me niet erg realistisch.
Noem je maatschappij "NS" dan :P . Maar ja als treinen door elkaar kunnen, hoeveel realisme wil je hebben :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Zo ik heb hem eindelijk besteld, kan niet wachten......
En helaas is mijn vakantie a.s. maandag afgelopen en dan krijg ik hem ook binnen.....

Wat een planning :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
hey ik last net op de site van transport giant dat er een add on aan komt. je moet in de add on Australie veroveren/ collonaliseren. alleen wel jammer dat de hele versie van het spel nog niet te koop is in nederland, heeft iemand enig idee wanneer dat ie nu daadwerkelijk uitkomt?

groeten Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Het is wel al in Nederland te krijgen, zie bijvoorbeeld nlstore.nl en winkelwijs.nl (of proxis.be, maar daar moet je wel opletten dat je de Engelse versie hebt en niet de Franse).

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ja okay maar dat is via internet. bedoel eigenlijk gewoon in de winels

• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:37
Is er iemand die weet hoe je een verkeerd geplaatst station weer verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik heb de demo vandaag ook eens gedownload. De interface van het spel is cool maar het werkt inderdaad heel vaag allemaal. Je moet eerst een voertuig koppelen, en vervolgens moet je in een ander scherm een route voor het voertuig opgeven.

Maar vooral het terugkijken naar alle voertuigen die je hebt is niet echt handig uitgewerkt.

Het is wel een heel cool spel met heel veel mogelijkheden, met wat ik tot nu toe heb gezien. Echt moeilijk is het ook niet. Ik lees hier dat het regelmatig crasht bij sommige mensen, gelukkig heb ik dat niet gehad tijdens het spelen van de demo. Ik weet wel dat Traffic Giant, dat ik hier heb liggen, ook een heel erg instabiel spel was.

Verder heb ik gekeken waar ik het spel kan kopen, maar dat is volgens mij nog nergens. Tijd om het te downloaden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik wordt echt moe van die bugs in dit spel. Nu heb ik weer dat een stukje weg niet verwijderd kan worden en de reden blijft onduidelijk. Bovendien werd het treinroute vindmechnisme niet altijd goed, waardoor je je treintjes niet kunt laten rijden!

• Dennis
En ik heb nu ook nog een savegame die er continue uit knalt. Er valt gewoon niet meer mee te spelen. Ik heb uit ergernis maar een mail naar JoWood gestuurd om te vragen of ze daar wel kunnen programmeren (maar dan vriendelijk en subtieler).

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Bij mij werkt het vooralsnog als een trein :D .... Heb je wel een legale versie? ... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Voxie2 op 18-09-2004 22:03 ]

• Dennis
Ik heb geen legale versie, en inderdaad, de demo werkte bij mij ook prima, en het spel in het begin ook, maar nu mijn imperiummetje groter wordt krijg je net zulke vage crashes als ik destijds bij Traffic Giant had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:15
Geen legale versie? Dan wil ik van nu af aan geen vragen van jou meer zien omtrent problemen met dit spel en hoe deze op te lossen. Wij op GoT helpen namelijk niet met warez en de problemen die daar bij voorkomen.
En gebruik voortaan ook even de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) wil je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Je mag je conclusies wel iets minder snel trekken, Crash. Ik bezit onder andere de legale versie van Traffic Giant, ook van JoWood, en dat spel was ook een negatieve uitschieter qua bugs.

Probleem is dat ik bereid ben het spel legaal aan te schaffen (al mijn spellen zijn legaal) alleen weet ik bijna zeker dat ik straks weer een spel heb waar ik alleen maar even per game mee kan spelen, omdat, zo gauw je een beetje een groot imperiummetje krijgt, het spel continue eruit knalt.

Dat Voxie2 nog geen problemen heeft ondervonden zegt niks, bij mij deed hij het ook prima bij de demo, en nieuwe games werken perfect, maar als je 50 treintjes, 200 vrachtwagentjes en 400 millioen op je rekening hebt staan is het spel niet meer zo stabiel.

Dus ik begrijp je punt omtrent warez, maar als JoWood mij kan vertellen hoe het nou komt en het spel hier fatsoenlijk in de winkels komt te liggen, dan koop ik het heus wel. Ik heb trouwens mijn savegame ook naar ze opgestuurd, zodat ze er hopelijk iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Hmm, nou zover ben ik idd nog niet! Dus als het zover komt ben ik inderdaad ook benieuwd of het allemaal wel een beetje stabiel blijft. Ik zou dus graag horen wat ze je van Jowood laten weten. Ze hebben natuurlijk inmiddels wel een patch uitgebracht? Lost die niet aardig wat op in zo'n geval?

Ik zag op de site dat er nu al een add-on aan zit te komen. Wel apart dat ze dat nu al doen dan, als het spel zelf nog niet vlekkeloos werkt... maar goed, dat is natuurlijk hun beslissing. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe in elk geval wel erg veel plezier van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Kvond het echt een wederom typisch Jowood spel. Wat dat betreft begint het op Davilex te lijken.
Het idee verdient een 10! Prachtig leuke spelideeen verzinnen ze. Maar de uitvoering is gewoon beneden alle maat!
Ik vond Traffic giant overigens een uitzondering. Leuk spelidee, en simpele gameplay. Op die voet hadden ze door moeten gaan, niet die van industry giant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik ben benieuwd Voxie2, de illegale versie die ik heb is versie 1.20, de nieuwste dus.

Ik heb een maitlje van JoWood teruggekregen.
Hello,

we will check this savegame and if there are problems we try to fix it. You should get the game by internet www.amazon.nl

Regards

Kai Mayer

(Support Jowood Austria)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Zou die dan eindelijk vandaag uitkomen? Op Bol.com staat de releasedatum van vandaag. Maar voor Hotel Giant staat ie op ergens in mei van dit jaar, dus ik vraag me af hoe geloofwaardig die info is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ook mijn nieuwe spelletje is niet meer speelbaar omdat Transport Giant eruit knalt zodra je hem laadt. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13
Wellicht lees ik erover heen... maar als ik een lijn van A -- > B heb...
En ik kopieer deze (met bijv. paarden) via het bekende kopieer knopje..
Dan krijg ik 4 ipv 2 paarden voor de wagen ... :?

Toegegeven... het gaat wel sneller :+

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Je moet gewoon één lijn van A naar B hebben (zoals je die wil hebben, met 2 paarden ervoor) en dan een keer op het kopieer knopje drukken en dan krijg je precies dezelfde situatie nog een keer. En dát werkt niet? Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13
Voxie2 schreef op 01 oktober 2004 @ 10:35:
Je moet gewoon één lijn van A naar B hebben (zoals je die wil hebben, met 2 paarden ervoor) en dan een keer op het kopieer knopje drukken en dan krijg je precies dezelfde situatie nog een keer. En dát werkt niet? Bedoel je dat?
Ja... de kar die dan al op die lijn zit krijgt dan 2 paarden erbij 8)7

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Bij mij werkt het wel goed :?. Alleen als je het achteraf doet door een paard te selecteren en je wilt dán de kopieerknop gebruiken dan wordt er één paard onbruikbaar. Toch wel één (van de vele) bugs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Het is alweer een tijdje geleden dat er enige activiteit is geweest omtrent dit spel. Ik zelf heb het spel nooit gekocht, omdat ik er gewoon teveel mis mee vond, mede ook wat ik las, maar ook de dingen die ik zelf ondervonden heb.

Hoe zit dat nu? Is er inmiddels een hoop verholpen met bv patches? Of heeft iedereen zijn enthousiasme verplaatst naar een ander spel en de aandacht voor dit spel compleet verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Gezien de website (1 patch) denk ik niet dat we teveel verbeteringen moeten verwachten. Zelfs Traffic Giant is na al haar patches nog rete-instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Ik heb hem net uit de winkel geplukt voor 6 euro inclusief uitbereiding.

Grappige game voor een budgetgame maar klopt het dat je sporen op 1 of andere manier met elkaar in verbinding moeten staan kan niet 2 aparte sporen aanleggen die nergens op wat voor manier via via of wat dan ook met elkaar verbonden zijn.

Dit is in de campaign mode freeplay heb ik nogniet geprobeerd

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Nope,moet idd direct op elkaar aansluiten.

LinkedIn

Anoniem: 63800

das goed vervelend (-:

0.0 boeied dus
Al je spoorlijnen moeten met elkaar in verbinding staan dit slaat echt totaal nergens op als je het mij vraagt zo kinderachtig en het word alleen maar een teringzooi.
Erg jammer want het is leuk te spelen met de uitbereiding

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 25-08-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

*kick*

Dit topic ligt alweer een tijdje op z'n gat. En niet voor niets neem ik aan! Zeker als ik hierboven lees en zelf ook al gezien heb dat dit inmiddels al een budget game is! Zelf heb ik ook interesse verloren omdat ik nog weet dat het qua gameplay echt niet ok was.

Mijn conclusie: Je spel kan er nog zo gelikt uitzien, de gameplay is 10x belangrijker! Kijk naar de topics over TTD, die wordt nog steeds gespeeld, terwijl het spel al 10 jaar (!!) oud is. Dat zegt behoorlijk wat. Een goede leer, lijkt me toch...

Hoe denken jullie hierover? Zonde van dit spel? Of speel je het nog steeds weleens? Ik weet nog dat er toen met grote verwachting op dit spel werd gewacht, toen was het eenmaal uit, en toen had iedereen ineens spontaan geen interesse meer... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
De gameplay vind ik uitstekend maar zoals bij alle JoWood spellen loopt het spel weer 10.000 keer vast als je een beetje ver komt in het spel. En ik houd van groot bouwen dus heb ik dat nogal vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Dennis schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:30:
De gameplay vind ik uitstekend maar zoals bij alle JoWood spellen loopt het spel weer 10.000 keer vast als je een beetje ver komt in het spel. En ik houd van groot bouwen dus heb ik dat nogal vaak.
Valt de gameplay enigszins te vergelijken met TTD dan bijvoorbeeld?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste