Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

JaFFoG schreef op 18 juni 2004 @ 12:40:
Dan moet je dus nog maar even wachten tot er een fix voor is ;) O-)

Wat ik trouwens ook nog mis in de game is dat er op de map niet aangegeven wordt watvoor industrie wat is... Alles is dezelfde kleur, wat je dwingt tot zoeken... :'( :O
Je bedoelt een fix voor die update ? Je hebt toch meestal geen fixen nodig voor die updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Het ging net over minder legale versies. Aangezien we daar allergisch voor zijn, zijn er een paar berichten verdwenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg_lang2.png

Download setup (9,8 MB): http://www.bfmaps.nl/~lig...anguage_changer_SETUP.rar

Als je denkt alleen de exe file nodig te hebben (alleen als je al VB6 dll's e.d. geinstalleerd hebt staan (126 kB): http://www.bfmaps.nl/~lig...uage_changer_exe_ONLY.rar

is nogal een verschil in grootte zul je denken, maar die 10 MB comprimeerd nauwelijks, zal wel door setup van VB komen ofzo, die exe only is voornamelijk tekst en dat comprimeerd wel ;)

Heb net ook gezien dat er bij die officiele update een nieuwe language file zit (duits dus). Deze zit niet in dit progsel. Ik denk niet dat het verschrikkelijk veel uitmaakt of je mijn language files gebruikt in de nieuwe update, hooguit dat je een paar tekst strings niet zult zien van de toegevoegde dingen.

Verder is het Nederlands nog niet voltooid, ben voornamelijk eerst verder gegaan met dit progsel en de engelse versie is van die gozer die het al eerder online heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Is die engelse versie nou legaal of niet? En zo ja, zijn er updates van?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx !!! Heb jij deze language changer gemaakt trouwens? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ja, daarnaast is de map ook nog eens vet klein ;(
Maar die kun je groter instellen:
Extra's > Overview map options

T'is nie veel, maar t'is wat! :9

[ Voor 8% gewijzigd door JaFFoG op 18-06-2004 14:49 ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Heeft iemand de engelse language file al geprobeert met de geupdate duitse versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cvs79 schreef op 18 juni 2004 @ 15:25:
Heeft iemand de engelse language file al geprobeert met de geupdate duitse versie??
Over een uurtje of 2 ga ik het proberen. Ik laat het dan wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die update is heel slim gedaan hoor. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 90180 schreef op 18 juni 2004 @ 16:08:
[...]
Over een uurtje of 2 ga ik het proberen. Ik laat het dan wel weten.
Anoniem: 90180 schreef op 18 juni 2004 @ 17:46:
Die update is heel slim gedaan hoor. :|
Dat van die twee uurtjes klopt wel ongeveer. Maar wat vind je er nou echt van?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niet, update werkt niet bij mijn versie. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 90180 op 18-06-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Misschien omdat tie een niet zo originele .exe heeft ? 8)7

Ik denk dat jowood dat ook wel weet, en in die update ook wat andere onaangekondige aanpassingen heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De warez leechers dat ze bij Jowood zijn :+

Anyway ben nog steeds bezig met vertalen en ben gelijk maar aan de slag gegaan met die 1.10 vertaling. Veel is natuurlijk nog hetzelfde maar her en der bij de treinen is er wel wat toegevoegd voor de stoplichten dus :)

En zoals ik al eerder dacht: je kunt die nieuwe vertaling gewoon gebruiken bij de oude versie zeg maar, je zult hooguit een paar strings niet zien omdat je een outdated exe hebt die het moet 'weergeven' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nimmolon schreef op 18 juni 2004 @ 18:14:
Misschien omdat tie een niet zo originele .exe heeft ? 8)7

Ik denk dat jowood dat ook wel weet, en in die update ook wat andere onaangekondige aanpassingen heeft gedaan.
Precies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
MENSEN: ik heb uitgevonden hoe je met je rechtermuis knop kunt scrollen!!!

Doe dit: houd je LINKER muisknop ingedrukt, en druk dan je RECHTER muisknop in. Vervolgens laat je je linker muisnop los, en scrol je (1 beweging). Blijf de rechtermuisknop vast houden, druk je linkermuisknop weer in, laat je rechtermuis knop los en dan je linker ook.

tadaa :+

Het klinkt heel moeilijk maar het werkt best snel nog eigenlijk :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Komop jongens, en mogelijk meisjes... Waar blijven de pics! Ik wil meer zien.
Verder nog opmerkingen van het spel? nog min of plus punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Ik heb het spel vanmiddag gespeeld, maar ik vind het geen leuk spel. De muziek vind ik eentonig en saai, het gehele uiterlijk van het spel voelt houterig en onwennig aan. Als je de speed op High hebt staan en er komt een nieuwsbericht tevoorschijn, kun je het spel niet pauze zetten. Erg irritant. En dit is nog maar 1 van de tientallen ergernissen in het spel

Mijn cijfer: 5 (van 10)
Op zich best leuk opgezet, maar het spel is grauw en verveelt snel. De graphics in TTD vond ik zelfs beter (en kleurrijker) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Mocht ik je straks gelijk moeten geven, zal ik wel eens met openTDD aan de slag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Cis schreef op 18 juni 2004 @ 20:09:
Ik heb het spel vanmiddag gespeeld, maar ik vind het geen leuk spel. De muziek vind ik eentonig en saai, het gehele uiterlijk van het spel voelt houterig en onwennig aan. Als je de speed op High hebt staan en er komt een nieuwsbericht tevoorschijn, kun je het spel niet pauze zetten. Erg irritant. En dit is nog maar 1 van de tientallen ergernissen in het spel

Mijn cijfer: 5 (van 10)
Op zich best leuk opgezet, maar het spel is grauw en verveelt snel. De graphics in TTD vond ik zelfs beter (en kleurrijker) :)
KLopt, maar je kunt wel het nieuws bericht weg klikken en vervolgens de tijd op stop zetten en dan lezen :)

Wat ik eigenlijk nog het grootste nadeel vind ten opzichte van TTD is dat je in TTD meerdere vensters tegelijk open kon hebben en hierbij niet..

Ik denk overigens wel dat het spel nog leuk/succesvol GAAT worden met een aantal patches :)
Het ziet er wel goed uit, het heeft best veel opties e.d. Ik denk dat het wel beter is dan TTD MITS de besturing beter was (gameplay), er wissels waren (zitin de patch 1.10), er meer en duidelijke opties waren tbt je bedrijf, dwz grafieken enz. en nog wat andere kleinere dingen zoals hoogte verschillen, schuin bouwen enz.

Wat wel zo is natuurlijk, dat TTD bijna 10 jaar oud is en dit net nieuw. Voor een spel van 5 jaar terug zou het wel goed zijn maar voor nu is het eigenlijk niet echt bijzonder... maar het kan wel vermakelijk zijn na die patches dus denk ik :)

Ik zal vanvaond nog ff wat screens posten :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

JJJ

[edit]
Never mind :) Probleem is al opgelost. Nu alleen nog even karretjes erachter zien te krijgen :P

[ Voor 77% gewijzigd door JJJ op 18-06-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

ik vind het echt superjammer dat twee treinen elkaar gewoon kunnen passeren op een enkelspoor |:( |:(
dat is echt megaonrealistisch, ik vind het veel uitdagender om het spoor zo aan te leggen dat verschillende treinen over een traject kunnen rijden zonder te botsen (zoals in TTD _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108843

De patch van de seinen is echt slecht.

kijk het duitse forum er maar op na, de ene naar de andere thread over hoe waardeloos de seinen wel niet in elkaar zitten.
alles wat je aanlegt loopt gewoon vast, de seinen in de stations kun je niet verwijderen.
Dus een andere trein rijd door het blok voor het perron waar een andere trein in staat, en ze staan allerbij gewoon tegen overelkaar.
Nog niemand in het Duitse forum weet een oplossing, iedereen vraagt maar en vraagt maar.

Hoe Jowood dit heeft kunnen bedenken vraag ik mij echt af. in tdd en ook in Trains & Trucks tycoon was het signaleringssysteem beter.
Zelf de freeware game Simutrans was beter.
Die vaste seinen in de stations zorgen dat alles gewoon vast loopt.
Zoiets slechts heb ik nog nooit gezien.

Bij Jowood vraag je soms echt wel eens af is dit nou een feature of is dit een bug.
Het lijkt wel of ze er plezier aan hebben als mensen zich dat afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941 schreef op 18 juni 2004 @ 21:46:
ik vind het echt superjammer dat twee treinen elkaar gewoon kunnen passeren op een enkelspoor |:( |:(
dat is echt megaonrealistisch, ik vind het veel uitdagender om het spoor zo aan te leggen dat verschillende treinen over een traject kunnen rijden zonder te botsen (zoals in TTD _/-\o_ )
Download de Patch zou ik zeggen, en laat eens zien hoe het wel moet.
Op het duitse forum heb ik nog geen antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een paar screens van mij dan.

ben nu een beetje serieuzer begonnen en de campagne gestart (vertaling is af en toe nog wel wat brak in het NL merk ik :+ )

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg15_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg16_2.jpg
Feature: effectiviteit of luiheid van programmeurs 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg17_2.jpg
Beetje brak spoorwegennet, maar ik ben verplicht om alle lijnen te verbinden op een 1 of andere manier nah ja heb dit er maar van gemaakt :+ overigens ook een klikfoutje middenboven bij het spoor, had geen zin om voor 1 foutje helemaal overnieuw te beginnen erg brak allemaal :(

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/Transport_Giant/tg18_2.jpg
MEUH

1 ding snap ik nog niet in deze missie :X hoe the hell moet ik (in het Duits) elektrogeräte (electrische middelen ofzo) bij het olympisch stadion krijgen? Ben geloof ik alle fabrieken bij langs geweest maar begrijp nog steeds niet hoe ik dat maak ofzo :?

Verder is het opzich best wel leuk, beetje afzien door de bugs maar als ze blijven patchen en luisteren naar de fans komt het misschien nog wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Feature: effectiviteit of luiheid van programmeurs
:/ Damn... wat slordig.... ;( Dat kan mooi het spel verpesten :(
En zulke dingen zie je weer niet bij de screens die ze uitbrengen... |:( neee daar is alles perfect.... O-)

[ Voor 30% gewijzigd door -Skyhawk- op 18-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
-Skyhawk- schreef op 18 juni 2004 @ 22:33:
[...]

En zulke dingen zie je weer niet bij de screens die ze uitbrengen... |:( neee daar is alles perfect.... O-)
lol wat denk jij dan.. :) Ze willen dat spel verkopen

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 26235 schreef op 18 juni 2004 @ 22:24:
Nog een paar screens van mij dan.

ben nu een beetje serieuzer begonnen en de campagne gestart (vertaling is af en toe nog wel wat brak in het NL merk ik :+ )

[afbeelding]
Beetje brak spoorwegennet, maar ik ben verplicht om alle lijnen te verbinden op een 1 of andere manier nah ja heb dit er maar van gemaakt :+ overigens ook een klikfoutje middenboven bij het spoor, had geen zin om voor 1 foutje helemaal overnieuw te beginnen erg brak allemaal :(
Dat is idd een van de grootste ergenissen die ik ook heb :(. Een verkeerde klik en je kan helemaal opnieuw beginnen of het hele zooitje laten staan.
Ook super-irritant dat je alles aan elkaar moet koppelen :(. Dit geven ze trouwens ook niet aan als je aan het bouwen bent. Je bent aan het bouwen en je klikt op (v) en er gebeurt niets :?. Geef dan ieder geval een message weer waarin staat dat er iets mis is.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Mr_UnAnimouS schreef op 18 juni 2004 @ 23:04:
[...]

Dat is idd een van de grootste ergenissen die ik ook heb :(. Een verkeerde klik en je kan helemaal opnieuw beginnen of het hele zooitje laten staan. (...)
True! Echt mega irritant is dat! :(
Mr_UnAnimouS schreef verder...:
(...) Ook super-irritant dat je alles aan elkaar moet koppelen :(. Dit geven ze trouwens ook niet aan als je aan het bouwen bent. Je bent aan het bouwen en je klikt op (v) en er gebeurt niets :?. Geef dan ieder geval een message weer waarin staat dat er iets mis is.
Het feit dát er iets mis (of onvolledig) is wordt al aangegeven doordat de (V) knop grijs gekleurd is (uitgeschakeld). Zodra hij groen is, is het plan in orde en kan er overgegaan worden tot de bouw. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die missie van de olympische spelen:
Solche Großbaustellen benötigen Unmengen an Material.\nErgreifen sie diese Chance und liefern sie termingerecht alle benötigten Baumaterialien. Sollten alle Baustellen rechtzeitig zur Eröffnung fertig werden
iemand die dit ff snel kan vertalen? Wat ik er nu van begrijp is dat ik alle fabrieken met bouwmaterialen met elkaar moet verbinden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Anoniem: 26235 schreef op 18 juni 2004 @ 23:29:
Over die missie van de olympische spelen:
[...]

iemand die dit ff snel kan vertalen? Wat ik er nu van begrijp is dat ik alle fabrieken met bouwmaterialen met elkaar moet verbinden ofzo?
Gokje:
Zulke immense bouwwerken hebben een enorme hoeveelheid bouwmateriaal nodig.
Grijpt u deze kans om op de juiste termijn alle benodige bouwmaterialen te leveren. Zorg dat alle bouwwerken klaar zijn vóór de opening.
(is die laatste zin wel compleet?)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee komt dit nog achter maar leek me niet van belang: , dann steht dem Aufschwung ihres Unternehmens sicher nichts mehr im Weg.

hum dan heb ik nog niks aan die missie uitleg dus :/ nah ff een nachtje erover slapen misschien vind ik het morgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Hier een paar screenshots van mij (tweede missie uit de US campaign). :)
Uiteraard kun je op de shots klikken voor de full-sized screenshots. :*)

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/tg_ss/tg_001_s.jpg
Lang leve de inspiratie tot ingewikkelde spoorbouw! :P

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/tg_ss/tg_002_s.jpg
Iemand een idee hoe je van die eindblokken (stootblokken heten ze geloof ik) bouwt? Of zitten die in de seinen-patch (heb 'm nog niet geïnstalleerd)? :?

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/tg_ss/tg_003_s.jpg
ff een graantje meepikken... 8)

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/tg_ss/tg_004_s.jpg
geloof het of niet, maar elk spoor heeft een aparte functie... B)

Er volgen er later vast nog wel wat :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 14:41

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 26235 schreef op 18 juni 2004 @ 22:24:

Er zit een undo functie in waarmee je je laatste bouwactie kan verwijderen (tijdens het plannen dus)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb het spel nu ook, en ik merk dat de vertalingen wel slecht zijn :x
De missies zijn bijvoorbeeld allemaal in het duits nog. Kun je die bestandjes gewoon editen?? (zie zien er nogal rommelig uit enzo).

Verder vind ik het spel wel klote spelen. Vooral dat rechter muisknop gedoe. En ik was bezig met een spoor aan te leggen en ik kreeg iets niet weg, drukte ik op escape... ook alles weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15895

voor mensen die problemen hebben met dat bedrijven geen spullen accepteren of niet betalen(en er geen needed kopje bij het bedrijf staat), dat komt door de vertaling. Die gast die het heeft vertaalt heeft perongeluk ook een paar waardes veranderd en/of quotes vergeten. Daardoor pakt ie niet alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 26235 schreef op 18 juni 2004 @ 23:47:
nee komt dit nog achter maar leek me niet van belang: , dann steht dem Aufschwung ihres Unternehmens sicher nichts mehr im Weg.

hum dan heb ik nog niks aan die missie uitleg dus :/ nah ff een nachtje erover slapen misschien vind ik het morgen :+
Voor zulk grote bouw-werkzaamheden zijn enorm veel materialen nodig.
Grijp deze kans en lever binnen het gestelde termijn alle benodigde bouw materialen.
Als alle bouw-werkzaamheden op tijd af zijn dan staat niets een lancering van uw bedrijf meer in de weg.

Lijkt me vrij simpel dat je binnen een gesteld termijn alle materialen naar desbetreffende bouwplaatsten moet vervoeren. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat je het zegt dan zal ik de nederlandse versie maar ff opnieuw doen en die duitse versie alleen updaten :P ik had ook al wel het idee dat ie sommige dingen niet updaten deed zeg maar vooral bij dingen die vervoerd moeten zijn, blijft steeds op nul.

Ik denk overigens niet dat ie quotes (aanhalingstekens bedoel je denk ik?) vergeten is want dan start het spel niet dacht ik.

Is btw soms ook wat onduidelijk met vertalen, soms staat er engels commentaar en soms duits commentaar bij. Nah ja ook niet echt commentaar maar meer strings zeg maar om de engine aan te sturen.

//edit: verhaaltje boven mij: damn dat is bijna onmogelijk in de gestelde tijd :X maar ik zal dat dan een sproberen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 19-06-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Anoniem: 26235 schreef op 19 juni 2004 @ 14:29:
//edit: verhaaltje boven mij: damn dat is bijna onmogelijk in de gestelde tijd :X maar ik zal dat dan een sproberen 8)7
Gaat dit (nog steeds) over scenario 1 in Europa?

Zoja: ik heb 'm net ff gespeeld. Begonnen in 1910. Voltooid in 1918 (tijd was tot 1924). De eerste missies zijn niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

JaFFoG schreef op 18 juni 2004 @ 23:20:
[...]

Het feit dát er iets mis (of onvolledig) is wordt al aangegeven doordat de (V) knop grijs gekleurd is (uitgeschakeld). Zodra hij groen is, is het plan in orde en kan er overgegaan worden tot de bouw. :)
Als je een tweede route hebt gemaakt (treinsporen) en hem niet koppelt aan je al bestaande route. Dan is het knopje wel groen, maar als je erop klikt doet ie niks :(. Je moet gokken wat er dan mis is :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65293

dom gelul verkeerde topic :o :+

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 65293 op 19-06-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Mr_UnAnimouS schreef op 19 juni 2004 @ 19:08:
[...]

Als je een tweede route hebt gemaakt (treinsporen) en hem niet koppelt aan je al bestaande route. Dan is het knopje wel groen, maar als je erop klikt doet ie niks :(. Je moet gokken wat er dan mis is :P.
Heb ik geen last van :?
Als ik een 2e route aanmaak, die NIET gekoppeld is aan mijn originele netwerk, blijft ie gewoon grijs. Klikken is onmogelijk :)

Trouwens wel een lompe constraint in het spel. Nu moet ik soms een heel lange spoorlijn aanleggen om in het noorden iets te beginnen, als ik in het zuiden van oorsprong ben begonnen :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Nog meer pret met spoorwegen als je veel eilanden hebt die ver uit de kust liggen :{.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

shuogg schreef op 19 juni 2004 @ 22:07:
Nog meer pret met spoorwegen als je veel eilanden hebt die ver uit de kust liggen :{.
Bruggen zijn inderdaad schandalig duur

Nog een hint voor iedereen die de scenario's snel wil afmaken (vanaf 1950/1970): aan het begin alle voertuigen verkopen en vervolgens vliegtuigen inzetten.
Vliegtuigen maken onwaarschijnlijk veel winst.
Ik had het scenario 1970 (verdien tussen 1970 en 1990 2.000.000 muntjes :) ) in 1974 al uitgespeeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Mr_UnAnimouS schreef op 19 juni 2004 @ 19:08:
[...]

Heb ik, net als Cis, geen last van. Bij mij blijft het knopje echt grijs totdat er gebouwd kan worden.

Wat ik wel vervelend vind is dat het spel er soms zomaar uitknalt. Ben je lekker bezig je netwerkje uit te breiden *plop* en daar is je tweede Windows desktop weer... :'(

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

JaFFoG schreef op 20 juni 2004 @ 10:12:
[...]

Heb ik, net als Cis, geen last van. Bij mij blijft het knopje echt grijs totdat er gebouwd kan worden.

Wat ik wel vervelend vind is dat het spel er soms zomaar uitknalt. Ben je lekker bezig je netwerkje uit te breiden *plop* en daar is je tweede Windows desktop weer... :'(
Nou dan ga ik het spel maar is opnieuw installeren :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E2789V6KQWX3/picserver.jpeg

100 ox carts, op zo'n klein stukje.
Allemaal winst :|

Dit spel is nogal makkelijk :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
lol wat denk jij dan.. Ze willen dat spel verkopen
Als je een spel zo moet verkopen, aanbieden... Dan lijkt het me beter dat ze beter hun best gaan doen, en anders maar een andere baan zoeken. :/
Bedoel ze kunnen toch zelf wel zien dat het lelijk / beter kan?? Ze kunnen toch programmeren??

* -Skyhawk- snapt het niet altijd... 8)7

En komt er verder nog een verbetering in de vertaling? Nog hot nieuws van het wood forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Wat ik ook nogsteeds niet snap is dit:

Afbeeldingslocatie: http://michiel.flytava.com/tg_ss/waarvoor_dienen_ze.gif
Voertuigen die niets kunnen vervoeren zonder meer dan 100% beladen te zijn (waardoor ze nooit hun topsnelheid kunnen bereiken)... :?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 22:25

stunter

dat staat hier JaFFoG
Anoniem: 15895 schreef op 19 juni 2004 @ 14:13:
voor mensen die problemen hebben met dat bedrijven geen spullen accepteren of niet betalen(en er geen needed kopje bij het bedrijf staat), dat komt door de vertaling. Die gast die het heeft vertaalt heeft perongeluk ook een paar waardes veranderd en/of quotes vergeten. Daardoor pakt ie niet alles goed.
Ik ben terug gegaan naar de duitse versie om deze reden
Heb een nieuwe instal gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door stunter op 20-06-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eens een paar dagen met de SeinenPatch gespeeld, die is echt waardeloos.

Als ik moet kiezen uit treinen die door elkaar rijden of treinen die helemaal niet rijden. Dan maar die door elkaar rijden.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar alles wat ik met seinen doe loopt gewoon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

JaFFoG schreef op 20 juni 2004 @ 13:21:
Wat ik ook nogsteeds niet snap is dit:

[afbeelding]
Voertuigen die niets kunnen vervoeren zonder meer dan 100% beladen te zijn (waardoor ze nooit hun topsnelheid kunnen bereiken)... :?
Ligt aan de vertalings patch die ook gezellig allerlei andere waarden overschrijft. Als je die weghaalt werkt alles wel fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage schreef op 20 juni 2004 @ 18:20:
[...]

Ligt aan de vertalings patch die ook gezellig allerlei andere waarden overschrijft. Als je die weghaalt werkt alles wel fatsoenlijk.
Klopt ik haal de file offline.

Ik heb de oorzaak nog niet gevonden. Verder moet het voldoende zijn om de gemaakte backup files terug te zetten.

Enige waarde wat veranderd wordt (op de vertaling na dan) is Country=custom in tg.ini in de root voor de rest niets... en dit heb ik net ff getest door de orginele duitse vertaling te gebruiken en die country op custom te zetten: dan behou ik wel normaal alle waardes dus dit lijkt mij uitgesloten. Moet dus fouten zitten in de language files zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Zojuist heb ik de Europa-campaigns uitgespeeld. Vond er eigenlijk weinig aan. Zie bijvoorbeeld de laatste campaign. Je moet flink geld hebben en je hebt 20 jaar om de missie succesvol af te ronden. Maarja, zoals ik een aantal posts terug al zei, is er 1 heel makkelijke manier om geld te verdienen.
Kortom: ik begon in 2030 en in april 2034 was ik al klaar :/

En wat ik helemaal irritant vind: je kunt niet doorspelen als je een campaign af hebt. Je wordt meteen weer naar het menuscherm gegooid :/

Nee, sorry, ik heb weinig goede woorden over dit spel.
Wat in eerste instantie fantastisch leek, groeit uit tot 1 groot rampenspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Basszje

Reisvaap!]

Cis schreef op 21 juni 2004 @ 01:46:
Nee, sorry, ik heb weinig goede woorden over dit spel.
Wat in eerste instantie fantastisch leek, groeit uit tot 1 groot rampenspel
Die mening ben ik ook toegedaan. Vooral door het rampzalige treinenbouw systeem waarbij je alles aan elkaar moet aansluiten ( |:( ) en diverse andere dingen.

Dit spel heeft het helaas net niet, leuk idee maar nee helaas :{

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
En ik sluit me hierbij aan. Om bovengenoemde redenen.

Maar ik heb OpenTTD/TTPatch eigenlijk ook wel gezien, ik moet gewoon een nieuwe Transport Tycoon. En dan bedoel ik geen simpele versie, maar gewoon met meer opties dan TTD :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de oorzaak gevonden denk ik van de foute vertaling: iedere .gen is ietwat anders kwa waardes. Zal wel te maken hebben met o.a. de missies waar deze verschillende waardes nodig zijn om de missie beter te kunnen doen.

//edit: doordat die gozer van de Engelse vertaling er identieke bestanden van maakte ging ik er ook vanuit dat ze allemaal wel hetzelfde waren, niet dus...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 21-06-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
shuogg schreef op 21 juni 2004 @ 09:21:

Maar ik heb OpenTTD/TTPatch eigenlijk ook wel gezien, ik moet gewoon een nieuwe Transport Tycoon. En dan bedoel ik geen simpele versie, maar gewoon met meer opties dan TTD :P.
Dan zul je nog moeten w8en tot september. Dan komt locomotion = transport tycoon 2 uit :) . (als die niet wordt uigesteld)

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

JosephdeJong schreef op 21 juni 2004 @ 10:50:
[...]

Dan zul je nog moeten w8en tot september. Dan komt locomotion = transport tycoon 2 uit :) . (als die niet wordt uigesteld)
Ik heb gekeken naar de screenshots van dat spel, maar ik vind ze er een beetje heel kinderachtig uitzien. Dat was ook 1 van de redenen waarom ik heel snel met Rollercoaster en Zoo Tycoon ben gekapt. Verschrikkelijk kinderachtig, weinig diepgang, snel eentonig.
Ik hoop dat Chrissie het toch nog wat ingewikkeld maakt en de seinen-problematiek goed oplost B)

Maar goed, dat hoort in een ander topic besproken te worden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Cis schreef op 21 juni 2004 @ 10:59:
[...]

Ik heb gekeken naar de screenshots van dat spel, maar ik vind ze er een beetje heel kinderachtig uitzien. Dat was ook 1 van de redenen waarom ik heel snel met Rollercoaster en Zoo Tycoon ben gekapt. Verschrikkelijk kinderachtig, weinig diepgang, snel eentonig.
Ik hoop dat Chrissie het toch nog wat ingewikkeld maakt en de seinen-problematiek goed oplost B)

Maar goed, dat hoort in een ander topic besproken te worden B)
Daarom zie ik Locomotion niet als echte opvolger, ik wil gewoon eentje die nog meer simulatie is en niet simplistisch/ubermainstream is als RCT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Basszje

Reisvaap!]

Cis schreef op 21 juni 2004 @ 10:59:
[...]

Hoho kijk uit met wat je vergelijkt . Imo was Zoo Tycoon niets aan door de suffe gameplay, maar Rollercoaster was erg cool imo. Vooral achtbanen bouwen en daar een beetje mee klieren enzo. Erg vermakelijk :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Basszje schreef op 21 juni 2004 @ 12:38:
[...]

Hoho kijk uit met wat je vergelijkt . Imo was Zoo Tycoon niets aan door de suffe gameplay, maar Rollercoaster was erg cool imo. Vooral achtbanen bouwen en daar een beetje mee klieren enzo. Erg vermakelijk :)
Jij hebt gewoon een rare smaak. :P
Zoo Tycoon vond ik dan nog leuker: beetje dieren fokken en weer verkopen B)

Maar goed, we zullen wel zien wat Locomotion ons brengt. Vooralsnog heb ik Transport Giant gedeinstalled (en ben ik blij dat ik het niet gekocht heb). Ik ga weer lekker verder met TTD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij is dit spel ook van matige kwaliteit.
De interface zuigt echt enorm, heb ik net een mooie dubbelsporige baan, breid ik de baan uit, en rijden de treinen ineens weer allemaal op hetzelfde spoor, dan ligt het ene spoor er voor niets bij.
Dubbelspoor wil bijna niet, verder kom ik heel wat features tegen die meer op bugs lijken.

Maar het is mijn eigen schuld dat ik teveel verwachtingen had van dit spel.
Het is een spel van Jowood, en de spellen van Jowood zijn allemaal matig en sommigen zelfs slecht te noemen.
Het beste was nog Industry Giant, maar voor de rest was het allemaal matig tot slecht.
En om nou te zeggen dat Industry Giant een topgame was gaat ook wel iets te ver.

Door al die bugs, verkrampte features en waardeloze interface, lijkt transport Giant meer een beta versie dan een volledig spel.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 108843 op 21-06-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
Anoniem: 108843 schreef op 21 juni 2004 @ 14:27:
Voor mij is dit spel ook van matige kwaliteit.
De interface zuigt echt enorm, heb ik net een mooie dubbelsporige baan, breid ik de baan uit, en rijden de treinen ineens weer allemaal op hetzelfde spoor, dan ligt het ene spoor er voor niets bij.
Dubbelspoor wil bijna niet, verder kom ik heel wat features tegen die meer op bugs lijken.

Maar het is mijn eigen schuld dat ik teveel verwachtingen had van dit spel.
Het is een spel van Jowood, en de spellen van Jowood zijn allemaal matig en sommigen zelfs slecht te noemen.
Het beste was nog Industry Giant, maar voor de rest was het allemaal matig tot slecht.
En om nou te zeggen dat Industry Giant een topgame was gaat ook wel iets te ver.

Door al die bugs, verkrampte features en waardeloze interface, lijkt transport Giant meer een beta versie dan een volledig spel.
KLOPT
En het lijkt me ook dat de meeste features/bugs niet aangepast kunnen worden.

Eigenlijk moeten ze gewoon helemaal opnieuw beginnen, dus compleet nieuwe engine:
-> nieuwe ideeen
-> meer luisteren naar 'consument'
-> maar, graphics kunnen grotendeels blijven

Maarja, kweet zeker dat ze dit niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

* Bolk heeft gister ff openttd geinstalleerd en voor dat ie het wist was het 2 uur 's nachts :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 12-06 07:30
Bolk schreef op 21 juni 2004 @ 16:21:
* Bolk heeft gister ff openttd geinstalleerd en voor dat ie het wist was het 2 uur 's nachts :P
Dit had ik dus ook gister :+

Alleen OpenTTD heeft een bug ofzo... prijzen zijn erg laag vergeleken met gewone TTDX. Net alsof er ergens iets mis gaat met afstand-prijs verhouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97422

Anoniem: 108843 schreef op 21 juni 2004 @ 14:27:Door al die bugs, verkrampte features en waardeloze interface, lijkt transport Giant meer een beta versie dan een volledig spel.
Dat vind ik ook. Ik had hem afgelopen zaterdag heel de dag gespeeld en heb er veel energie ingestoken om hem leuk te vinden. Maar het lukt me gewoon niet. Ik vind de 6 of 7 jaar oude transport tycoon voor dos zelfs beter dan transport tycoon. Het bouwen van rails kost erg veel tijd en is duur, bij tt ligt hij er meteen en kunnen de treinjes meteen gaan rijden. De grafict zijn wel iets mooier, maar als je inzoomt dan word alles blurry en dat ziet er helemaal niet uit. Kort gezegd: een echte tegenvaller, die een hoop patches nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
FlamerX schreef op 21 juni 2004 @ 19:01:
[...]

Dit had ik dus ook gister :+

Alleen OpenTTD heeft een bug ofzo... prijzen zijn erg laag vergeleken met gewone TTDX. Net alsof er ergens iets mis gaat met afstand-prijs verhouding...
Misschien had je inflation afgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWAD
  • Laatst online: 15-06 18:11

MWAD

Morron With A Dress

kep de demo net gespeeld , beetje eentoonge missie ( 5 forten maken)
, maar ik kan niet op continue drukken , is dit omdat dit de demo is ??... , had nl nog wel wat meer missies verwacht....

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 17:03

Zoefff

❤ 

MWAD schreef op 21 juni 2004 @ 21:12:
kep de demo net gespeeld , beetje eentoonge missie ( 5 forten maken)
, maar ik kan niet op continue drukken , is dit omdat dit de demo is ??... , had nl nog wel wat meer missies verwacht....
Je kan idd niet op continue drukken omdat het de demo is.

Overigens begin ik achter steeds meer "hidden" features te komen. Zo kom je bijvoorbeeld meteen in het bouw-menu van het desbetreffende vervoersmiddel, als je op een stuk rails of weg drukt, best handig :)

Ook kan je eigenlijk nog best veel met de route van een trein doen, bij bijvoorbeeld dubbel spoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35340/full.jpg

Als je een route maakt, krijg je deze rode streep te zien, de exacte route die de trein gaat volgen. Het maakt dus uit op welk perron je klikt bij een station, als je goed kijkt zie je het perron ook groen oplichten. Verder kan je, wanneer er meerdere mogelijkheden zijn, bij iedere wissel op het traject aangeven welke kant de trein op moet, door op die rooie rondjes te drukken. Zo kan je dus een enkelspoor met inhaalpunten maken oid, zonder dat de treinen "door elkaar" rijden :)

Dit is overigens zónder de seinen-patch, die heb ik nog niet geinstalleerd.

En als je je afvraagt waarom ik met dat spoor eerst 2 sporen oversteek, en vervolgens wéér oversteek, dat is omdat ik er geen extra bocht naast kan leggen, omdat daar een berg staat ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116850

Ik vind die wissels zo gruwelijk lelijk, met al die doodlopende stukjes spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 17:03

Zoefff

❤ 

Ja, dat ben ik dan wel weer met je eens... ziet er inderdaad niet uit, snap ook niet hoe ze op het idee zijn gekomen dat je geen "enkele" wissels kan hebben |:(

Overigens liep ik net weer tegen een puntje aan, je kan een station niet als kopstation gebruiken, waarbij dezelfde trein naar verschillende bestemmingen vertrekt.

De trein komt van station A het kopstation B binnen. Vervolgens moet de trein het kopstation B weer aan dezelfde kant verlaten, en naar station C gaan. Dat lukt me dus niet. Doe ik iets fout, of is het een tekortkoming van het spel?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Je kan aan het eind van de rode streep de richting omdraaien met een mini versie van die switch bij de wissels.. het is ff zoeken maar hij staat er echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 12-06 07:30
shuogg schreef op 21 juni 2004 @ 19:53:
[...]

Misschien had je inflation afgezet?
Nee, "turn inflation off" staat uit bij mij. Maar gewoon het verschil met TTDX is groot. Bij TTDX leverd elke trein altijd meer op dan hij kost per jaar voor 1 run van coal, maar bij OpenTTD niet. Misschien was TTDX wel bugged...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Zoefff schreef op 21 juni 2004 @ 21:44:
(...) Ook kan je eigenlijk nog best veel met de route van een trein doen, bij bijvoorbeeld dubbel spoor. (...)
Joah, moar da's logisch B)
Zoefff schreef op 21 juni 2004 @ 21:44:
(...) Als je een route maakt, krijg je deze rode streep te zien, de exacte route die de trein gaat volgen. Het maakt dus uit op welk perron je klikt bij een station, als je goed kijkt zie je het perron ook groen oplichten. Verder kan je, wanneer er meerdere mogelijkheden zijn, bij iedere wissel op het traject aangeven welke kant de trein op moet, door op die rooie rondjes te drukken. Zo kan je dus een enkelspoor met inhaalpunten maken oid, zonder dat de treinen "door elkaar" rijden :) (...)
Is dit niet al behandeld elders in dit topic? :z

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
stunter schreef op 20 juni 2004 @ 14:10:
dat staat hier JaFFoG

[...]

Ik ben terug gegaan naar de duitse versie om deze reden
Heb een nieuwe instal gedaan
Dat is niet wat ik bedoel. De demo had dit ook namelijk...

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Wow! Wat een mooi spel zeg. Wanneer zal de Engelse release er zijn?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t gaat wel lekker met mn bedrijfje :) inkomsten per jaar: rond de 650 miljoen met maar 43 treinen, 8 vliegtuigen, 8 vrachtwagens en 2 heli's

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poehej86/Pics/TG.JPG
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Spel te makkelijk? nah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Wat ik overigens ook nog mis (en ik kan mij niet herinneren dit punt ergens in het topic gelezen te hebben) is de mogelijkheid tot het "wijzigen" van het land, zoals omhoog maken, uitgraven, riviertjes en/of polders creëren, etc. Dit vond (en vind) ik een leuke feature in TT(D) waar ik toch wel veel gebruik van maakte. Dit is allemaal recht-toe-recht-aan eigenlijk...

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116850

Ja maar dat is ook het grootste punt van kritiek aan het adres van Jowood. Het spel bestaat uit niet meer dan lijntje van A naar B leggen. Dat kan vermakelijk zijn maar biedt minder diepgang dan het steenoude TTDLX, daar kon je fly-overs maken, en alles aan het landschap aanpassen om een zo efficiënt mogelijk (spoor)wegnet te bouwen.

In TG zit een statisch landschap waar je niets mee kan. Dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen zit ik op een inkomen van meer dan een miljard per jaar :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forum.jowood.com/showthread.php?s=&threadid=29471 in deze thread o.a. verteld een developper dat er een mapeditor zal komen :)
We will release the map-editor (don´t ask me when, I don´t know up to now). Then you will be able to make your own little world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja dat is slechts een omweg om je spel een beetje aantrekkelijker te maken... het valt me toch echt tegen na zo'n lange tijd van geduld hebben...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik vind het echt een raar spel.

- Als ik een route maak van A naar B, dan klik ik op een paardje en het pijltje <-. Met dat paardje kun je dan een route maken van A (met grondstof) naar B.
Dan kun je die route kopieëren door het plusje, automatisch heb je dan een paardje minder, maar je ziet nergens dat je die route nogmaals hebt. Klik je bovenin op het lege vakje dan staat die route er wel, maar geen paardje.
Klik je daar nog een paardje heen met het <- knopje dan heb je ineens dubbele paarden voor je kar! :?
Ik snap er geen flikker van, dan is er toch geen overzicht...

- En die vertalingen... veel (lees: bijna alles) is duits, de missies en veel teksten. Iemand al een betere?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huidige vertalingen zijn niet goed zowel mijn nederlandse als die engelse niet. A.s. vrijdag release ik een nieuwe prog met engelse en nederlandse vertaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWAD
  • Laatst online: 15-06 18:11

MWAD

Morron With A Dress

Ok ik snap er nu helemaal nix meer van

ik heb ergens het hele spel "gevonden" en geinstalleerd , crack erop enzo je kent het wel ;)

nu had ik eerder dit draadje aangegeven dat de demo het bij mij niet deed
dus daarom het hele spel maar geinstalleerd , en het volledige spel doet het dus ook niet :(

nu heb ik ook op het forum gekeken en daar had iemand hetzelfde probleem , dat lag aan de virusscanner ofzo die hij op ze pc had draaien ..

nu heb ik die ook ( en even voor TG uitgezet ) en hij doet het *&@#%$$% nogsteeds niet ....

hebben mensen dit probleem ook gehad ?..
zo ja hoe heb je het spel aan de praat gekregen, want ik vind dit echt een toppertje

( heb de demo bij een maat van me moeten spelen en is (dus) goed bevallen

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:53

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 97422 schreef op 21 juni 2004 @ 19:25:
[...]
Ik vind de 6 of 7 jaar oude transport tycoon voor dos zelfs beter dan transport tycoon. .
6-7 jaar oud? Dat kan niet... Transport Tycoon stamt uit 1994/95... dus al bijna 10 jaar :)

Maar de DOS versie van TT is dezelfde als de Windows port. Wat heeft Microprose nl. gedaan? Ze hebben 'Fish Technology' (als ik het me goed herinner) een windows wrapper voor de DOS game laten schrijven. Dus het is exact dezelfde versie...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

Entity

9000rpm

Ik heb het spel inmiddels al redelijk vaak gespeeld. Het spel vermaakt me op dit moment wel, al zitten er wel erg veel dingen in die ik zelf anders gedaan zou hebben. Bovendien denk ik dat ik het spel binnenkort wel beu ben, dat in tegenstelling tot (Open)TTD, wat ik ook nog vaak speel.

Oftewel: wel een grappig spel, maar niets bijzonders. Het begint ook redelijk eentonig te worden na een tijdje.

Overigens had ik er niet beter van verwacht eigenlijk. Ik ben nog geen JoWood spel tegengekomen dat me echt lang kan boeien, de gameplay is meestal te slecht of te onlogisch.

Dan maar even wachten op Locomotion, al kijk ik er niet teveel naar uit. Ik denk niet dat het spel beter wordt dan TTD namelijk en dat is eigenlijk te zien aan de screenshots en info die tot nu toe is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
Sander Prinsen schreef op 24 juni 2004 @ 19:34:
...

Dan maar even wachten op Locomotion, al kijk ik er niet teveel naar uit. Ik denk niet dat het spel beter wordt dan TTD namelijk en dat is eigenlijk te zien aan de screenshots en info die tot nu toe is uitgegeven.
Ik ben benieuwd hoe Locomotion wordt, echter (aan de screens te zien) ziet het er goedkoop uit. Ik hoop dat die Sawyer er wat leuks van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb het spel nu ook [wel goed voor mijn duits ;)] maar ik zit met een probleempje. Ik heb een treinlijn gebouwd, maar nu weigert het spel om mijn treinen erop te laten rijden, het spoor is 100% af [heb het hele spoor langsgelopen en er word niks meer gebouwd] en ik heb maar 2 stations. Toch al ik mijn trein orders wil geven, blijft hij beweren dat hij [op biede stations] dit niet kan doen omdat het station nog niet af zou zijn, of niet verbonden [terwijl dit WEL het geval is]. safe » exit » load helpt niet :(
Ook de trein verkopen en een nieuwe kopen heeft geen zin :/

Blijkbaar bouwt hij mijn trein op een niet [meer] bestaand station en kan hij dus de andere stations niet bereiken ofzo :(

Iemand bekend met deze bug en hoe je er omheen komt?

[ Voor 11% gewijzigd door StarLite op 25-06-2004 15:05 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 22:03

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Heb je de rails wel dóór het station gelegd?

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak eens een screenshot ervan. En weet je zeker dat het al klaar is met bouwen, dat je geen gele (d8 ik) stukken meer hebt? Die gele stukken betekenen dus dat het nog bezig is met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Voordat ik me in het officiele spel laat glijden, meteen mijn gal maar even spuwen. Het idee is gewoon leuk! Daarom ga ik er nog wel een paar uur aan verslijten.
Maar die bediening is wel zo gruwelijk kut!
Dat bouwen, wie verzint zoiets |:(
Ik heb dus van de weeromstuit mijn rechtermuisknop er al afgesloopt!
En dan die bulldozer, die doet niets bij mij :|

Enfin, leuk spel hoor ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
Die vertaling zorgt voor super veel bugs bij mij. Mijn broertje speelt de Duiste versie en heeft geen last van erge bugs.

De Engelse versie komt als het goed is bijna uit, is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 26235 schreef op 25 juni 2004 @ 15:28:
Maak eens een screenshot ervan. En weet je zeker dat het al klaar is met bouwen, dat je geen gele (d8 ik) stukken meer hebt? Die gele stukken betekenen dus dat het nog bezig is met bouwen.
Ik heb op beide stations het spoor door het station heen liggen en er is geen geel spoor meer. ik speel de duitse versie [zonder vertalings patch dus]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Je probeert toch geen elektrische trein op een traject zonder bovenleiding te laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sander Prinsen schreef op 25 juni 2004 @ 16:11:
Je probeert toch geen elektrische trein op een traject zonder bovenleiding te laten rijden?
Nee, maar ben er wel achter wat er fout ging, je hebt blijjbaar 2 soorten spoor voor treinen zonder bovenleiding, ik had de verkeerde te pakken :X

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

StarLite schreef op 25 juni 2004 @ 17:05:
[...]

Nee, maar ben er wel achter wat er fout ging, je hebt blijjbaar 2 soorten spoor voor treinen zonder bovenleiding, ik had de verkeerde te pakken :X
Je had die van paardentrams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Sander Prinsen schreef op 25 juni 2004 @ 17:14:
[...]

En dan komen we meteen op het volgende punt wat mijn verbazing treft (of is het "schept"? :X): die paardentrams. Ik heb ze nog nooit gebouwd en ik kan me ook eigenlijk geen situatie indenken waarbij dit handig zou zijn. De zelfde paarden kunnen net zo goed over de weg die er al ligt. Zo bespaar je een hoop kosten lijkt mij, of is die "rails" (volgens mij gewoon twee gleuven waar de wielen in vallen) echt zo goedkoop dat het rendabel is? :?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sander Prinsen schreef op 25 juni 2004 @ 17:14:
[...]

Alleen gewone treinen, daar ging het ook fout dus ;)

Maarjah, tis op zich wel een leuk spel, maar degene die bedacht heeft dat AL je spoor met elkaar vebonden moet zijn, mogen ze van mij part nu met pensioen sturen en NOOIT meer laten programmeren. Het slaat echt nergens op. Wil je een mooi spoorbaantje maken, kan het niet omdat je aan de andere kant van de map al een lijntje hebt liggen :/

Tis trouwens niet een moeilijk spel, als je je treinen niet opblaast kan je niet verliezen :o
Net ff een potje freeplay gedaan @ medium:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/tg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/tg2.jpg
588 miljoen per jaar inkomsten, 564 miljoen winst.
Dit met:
* 47 treinen
* 4 schepen
* 3 vliegtuigen

De overige 5 planes op de screenshot zijn afgedankte 747's en de 4 heli's waren het geld niet waard, dus die moet ik nog verkopen...
1 traject [met 2 treinen] brengt trouwens 5,5 mil per run op. De treinen komen meer dan 1 keer per maand binnen aan beide kanten, dus meer dan 10 mil per maand van dat ene lijntje, het zijn 4 van die snelle maglevs aan elkaar tussen 2 grote steden :)

[ Voor 44% gewijzigd door StarLite op 26-06-2004 02:03 ]

\o/

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste