[PC] Silent Hunter III

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 13.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Valkyre

Kitesurf FTW!

Steffy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:46:
[afbeelding]
Dit snap je niet, dit ding bleef een uur doorvaren, dat geloof je toch niet 8)7 Hij shoot ook nog maar omdat ie scheef hing kon hij de gun niet meer onder een goeie hoek krijgen en dus niks raken :P

[afbeelding]
Hier nog een geniale pic genomen in een storm 8)
die eerste pic had ik daar straks ook met een C2 Cargo 2 torpedoes, 1 achter en 1 in het midden, en nog steeds zonk nie niet :( toen nog maar 1 op de boeg, en toen was ie wel exit, maar goed wel 3 torps :(

@megamind en iedereen waarvan de torps afketsen of het niet doen.

* ten eersr zorg dat je minimaal 400 m tussen jou en het doelwit in zit. (te dichtbij staat de torpedo nog niet op scherp.
* wanneer een Torpedo afkets betekent dat dat de hoek waarmee de torpedo het schip raakt te groot is.
zorg ervoor dat je zoveel mogenlijk het schip met 90 graden raakt.
je gyro angel moet tussen de 320 en 040 graden zijn.
je moet met de attack scope"F3" of de USO "u" op het doelwit richten er komt dan rechtsboven "target data" te staan.
* zorg ervoor dat je boot rechtdoor vaart, of stil ligt natuurlijk! en een constante snelheid heeft.

je kan ook nog de koppen veranderen op "magnetische" of "impact"
als je bijvoorbeel een torp op magnetische in stelt, en je mikt ongeveer 0.5 meter onder het schip, dus stel een scheep heeft een "draft" van 6 meter betekent dat dat het schip 6 meter onder water steekt. dus jij stelt je torpedo in op 6.5 meter dan ontploft je torp onder het schip :) schijnt heel effectief te zijn, maar ik vind het niet echt geweldig.
je kan ook de torp tegen het schip aan laten varen dan gaat ie ook af :)

en je zet de kop op impact dan wanneer de torp onder de goede kop het schip raakt hij boem gaat :)

maar basically let op de goede gyroangel.

je kan een schip "locken" maar dan richt je op het midden van een schip.
als je bijvoorbeeld je periscoop naar de voorkant van een schip beweegt en dan vuurt, word de torp op de voorkant van een schip gericht :)
doe je dit bijvoorbeel op de achterkant knal je de motoren aan gort, en hij ligt sowieso stil, en met een beetje geluk raak je de brandstof tank en heb je de jackpot :)

neem bijvoorbeel een T2 Tanker, stel je torp op 3/4 meter in, en als je tussen de beide torentjes richt heb je zo goed als zeker met 1 schot die tanker aan gort :)

maar zoals ik al zei, het gaat allemal onder welke hoek een torpedo inslaat, so watch the gyro angle :)

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 28-03-2005 20:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ja die gyro angle is dus de oplossing van de computer berekende data? Ik bedoel, het schip vaart vooruit met 5kts ofzo, en de enemy die vaart van je af (dus ik zou dwars op hem varen) met een constante 8kts en hij veranderd geen koers. Kan ik dus gewoon met attackscope locken op het midden van het schip en komt hij dan ook terecht in het midden van het schip? Of moet ik dan kijken wat de gyro angle aangeeft, mijn mikker daarheen sturen en dan vuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jij lockt in het midden van het schip, de boordcomputer rekent uit in wat voor hoek de torpedo moet komen te staan om te compenseren voor de snelheid van het schip en als het schip rechtdoor blijft varen met die constante snelheid, dan komt de torpedo in het midden van het schip. Probleem is dat voor destroyers nogal beweeglijk zijn en vaak van snelheid veranderen en ook nog eens heel snel varen meestal. Merchants houden meestal een constante snelheid maar willen ook nogal eens gaan slalommen als ze je ontdekt hebben. Dus je kan niet zomaar zeggen dat je altijd raak schiet. Ligt dus namelijk ook aan het schip.

En dan tegen Steffy.... ik heb absoluut geen last van de problemen die jij opnoemt hoor? Ik snap ook niet wat er mis is met het menu?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roodhoedje schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Dat had ik dus ook, aangezien er geen dieptebommen werden gelanceerd er maar een koers in gezet en ben wat anders gaan doen maar een tijdje is het wachten niet leuk meer :). Het was nog s'avonds ook heb vanalles geprobeert. Toen ik nog gedoken was achterlangs steken zodat ze me niet horen door hun eigen schroef heen, maar dat mocht allemaal niet baten ik snap niet hoe je die kwijt wil raken.

Misschien moet iemand maar is een guide bouwen 'hoe een destroyer te misleiden' ofzo. Heb nou niet echt een idee hoe ik dat moet aanpakken.

Volgende gedaan:
-Stil liggen en wachten. (geen zin blijven rondjes om je heen varen)
-Als de destroyer over je heen gevaren is andere koers aannemen. (verschillende snelheden gepakt maar maakte geen verschil, onderwater gaat het allemaal niet zo hard :+ ).
-Destroyer negeren en gewoon koers naar huis. (geen zin blijven rondjes om je heen varen)

Iemand nog een idee O-)
Nog even hierop terugkomend, ik zat op 100 meter diepte met sluipvaart, boven mij voeren 5 destroyers met de nodige dieptebommen en sonarpings, toen ging ik naar 17 meter en ze hielden er mee op. (het was wel 's nachts) Misschien moet je het zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

weet iemand trouwens waar de savegames komen te staan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet mijn torpedo altijd op magnetic. 5 m is de goeie diepte vor de meeste destroyers. 8-9m voor C2 merchant 11m voor tankers. 1-1,5m onder de "keel". Maar als het slecht weer is dan is het beste om impact pistol te kiezen. Magnetic torpedo ontploft 1m onder het schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

phew kom er net op tijd achter dat SH3 de savegames in de map mijn documenten zet, heb net format C gedaan maar gelukkig staan mijn documentne op E: :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even hierop terugkomend, ik zat op 100 meter diepte met sluipvaart, boven mij voeren 5 destroyers met de nodige dieptebommen en sonarpings, toen ging ik naar 17 meter en ze hielden er mee op. (het was wel 's nachts) Misschien moet je het zo eens proberen.
Als een destroyer over je heen gaat: proberen zo te manouvreren dat je zo lang mogelijk in zijn kielzog blijft maar van hem af draait. Op die manier maak je langzaam afstand en kan hij je na passeren niet horen doordat je zijn eigen schroefgeluid vaart. Sluipvaart is altijd een aanrader, gecombineerd met 2-3 knopen snelheid. Op grotere afstand altijd proberen ervoor te zorgen dat destroyers je silhouet minder goed kunnen "zien" als ze je met ASDIC pingen. Recht op ze af varen of recht van ze vandaan is dus de beste remedie. Als je eens goed wil oefenen, probeer dan eens door het Kanaal te varen, daar wemelt het van de destroyers, torpedobootjes en armed trawlers.

Zat gisteravond midden in een supergroot konvooi, 's nachts met harde wind en dichte mist. Visibility lag rond de 300 meter, dus behalve een stuk of 16 sounds op mijn TDC geen enkel schip gezien. Voer plots bijna tegen een Cargo C3 aan. Heb hem een spread van 3 torps gegeven op 300 m met pistol op magnetic in de hoop dat ze zouden armen. 1 Was dud, 2 anderen kelderden hem. Niet dat ik dat gezien heb, ben meteen als de sodemieter gedoken en heb het drama met mijn hydrofoon beluisterd. Heb het konvooi nog geprobeerd te schaduwen maar raakte het kwijt. Zag later dat de C3 wel bij mijn kills stond, alsmede een destroyer (???). Wat een prachtspel!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een super geweldige game maar zit alleen met een probleem (tja wanneer heb je es een game die meteen helemaal perfect werkt:P)
Na ong. 5 minuten begint het geluid in een keer vreselijk te kraken en hoor je alleen maar herrie...iemand zelfde probleem en is dit op te lossen?

kheb windows XP SP2, SB live value kaartje btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:31:
echt een super geweldige game maar zit alleen met een probleem (tja wanneer heb je es een game die meteen helemaal perfect werkt:P)
Na ong. 5 minuten begint het geluid in een keer vreselijk te kraken en hoor je alleen maar herrie...iemand zelfde probleem en is dit op te lossen?

nieuwste SB drivers en/of hardwareacceleratie op geluidskaart in dxdiag een tandje lager zetten zijn meestal de beste remedies tegen dit soort dingetjes.

Koop zelf nooit geen creative kaartjes meer, drivers zijn mij veel te instabiel, juist door dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm dat probleem had ik dus ook, en door idd hardwareacceleratie iets lager te zetten deed ie het weer, of door mijn USB headset te gebruiken, dan werkt ie ook prima.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:31:

Same here, zelfde kaartje. Na 2 minuten is het gekraak bij mij echter weer weg, had hetzelfde bij Richard Burns Rally.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik ff een stomme vraag mag stellen, waar stel ik de resolutie in? Zag niets onder options staan? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een vraag heb, neem dan even het topic door dmv van de topic search. Dan had je namelijk gezien dat dat niet kan.

Vergeet ook niet de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) te gebruiken als je snel nog iets toe te voegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 08:09
MartijnA3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:33:
Als ik ff een stomme vraag mag stellen, waar stel ik de resolutie in? Zag niets onder options staan? :?
Kan je niet instellen die staat vast op 1024*768, er wordt wel verwacht dat er een mod uitkomt om dit te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][

Dat is het probleem met SB driver.
Van de SHIII FAQ:

I experience some "crackling sounds"
Some people have this problem and some of them could fix it by starting DXDIAG (start->Run) and switching off the "hardware acceleration for sound".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roodhoedje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:52:
[...]

Kan je niet instellen die staat vast op 1024*768, er wordt wel verwacht dat er een mod uitkomt om dit te omzeilen.
Het schijnt dat de graphicsengine native gemaakt is voor 1024x768. Ben dus benieuwd of een dergelijke mod wel gaat werken zonder artefacts. Ik vind hem overigens prima en mooi draaien onder deze resolutie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:00:
[...]

Het schijnt dat de graphicsengine native gemaakt is voor 1024x768. Ben dus benieuwd of een dergelijke mod wel gaat werken zonder artefacts. Ik vind hem overigens prima en mooi draaien onder deze resolutie hoor.
Ja, alleen heb je een tft ( just like me ) met een native resolutie van 1280 bij 1024 ziet het er niet echt strak uit op 1024 bij 768. Dus zijn er wsl. een hoop mensen die graag wat hogere reso's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:30:
[...]
Zag later dat de C3 wel bij mijn kills stond, alsmede een destroyer (???). Wat een prachtspel!!
Ik had hetzelfde. Zat in een konvooi, een C2 neergehaald, meteen verdwenen maar de destroyers kwamen me op het spoor, ik ging maar tijdens de dieptebommen vol gas vol bakboord zoals me hadden uitgelegd in de tutorial. Helaas was ik iets te diep gegaan (ik raakte de bodem op 95m ofzo) waardoor ik schade opliep. Ik ga weer wat ondieper varen en opeens hoor ik een lawaai, voor de gein even boven kijken ligt die destroyer opeens doormidden en zinkt. De andere destroyer brand..
Misschien zoals eerder gemeld gaan die dingen elkaar afschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Artz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:04:
[...]

Misschien zoals eerder gemeld gaan die dingen elkaar afschieten?
Doen ze idd. Tenminste bij het 'examen' van de konvooi aanval wel. Het is zelfs zo erg dat ze de rest van het konvooi ook per ongeluk raken als deze in de vuurlinie zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:16:
[...]

Doen ze idd. Tenminste bij het 'examen' van de konvooi aanval wel. Het is zelfs zo erg dat ze de rest van het konvooi ook per ongeluk raken als deze in de vuurlinie zitten.
Vaag. Heb wel gehoord dat destroyers op elkaar gaan schieten als de een per ongeluk de ander raakt. Heb gisteren ook een vissersboot zien zinken in slecht weer. Ik zag hem, maakte een id met mijn scope en plots sloeg hij om, zo te zien door een hoge golf. Bug of niet, ik vond het in ieder geval gaaf, moet je maar niet gaan vissen met dat schijtweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 16:53

Steffy

Ayreonaut

:D Schepen schieten echt op elkaar. Ik zat zondag achter 2 vrachtschepen aan, z'n kleine en z'n C2. Die kleine voer op het laatst voorop omdat die C2 geraakt was door een torpedo en niet zo snel meer kon, ik voer dus boven water maar die kleine had een Gun achterop het dek, die grote niks en die kleine dus de hele tijd schieten en schieten, na een tijdje hoefde ik nog maar 2 keer te schieten en toen was het schip stuk, die kleine kreeg toen nog maar een torpedo >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Steffy op 29-03-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die t*ring herrie heb ik nog niet weggekregen (ook niet met de dxdiag trick), ben maar overgeschakeld naar me onboard geluids kaart waar me headset aan hangt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:38:
Die t*ring herrie heb ik nog niet weggekregen (ook niet met de dxdiag trick), ben maar overgeschakeld naar me onboard geluids kaart waar me headset aan hangt :o
Bij mij werkt het wel. SB live 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op het SH3 forum het nodige gevonden over de muziek (die ik maar niets vind).
Door alle ogg-bestanden in de directory ../data/sound/music te wissen is er geen ingamemusic meer. Door eigen mp3's of ogg's te plaatsen in de directory ../data/sound/gramophone kun je tijdens je vaart deze nummers via de grammofoon afspelen (radioman). Erg gaaf om daar WO2 muziek of de volledige soundtrack van Das Boot in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Het is wat rustig hier, daarom maar ff wat pics om de boel wat op te fleuren :P

Afbeeldingslocatie: http://img40.exs.cx/img40/3353/lol32id.th.jpg

Ik had dit niet eerder gezien, meestal omdat je tot zinken brengt maar deze kwam ik zo dicht bij, wou toch eens zien wat voor schip 3 torpedo's wist te overleven >:) Boot met vrachtauto's dus, die overgens Engeland nooit gehaald hebben :P Check hier onder maar

Afbeeldingslocatie: http://img40.exs.cx/img40/6418/lol18vl.th.jpg

En deze met nog wat tankjes die ook ergens op de zeebodem liggen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img40.exs.cx/img40/6530/lol20gz.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:01:
Heb op het SH3 forum het nodige gevonden over de muziek (die ik maar niets vind).
Door alle ogg-bestanden in de directory ../data/sound/music te wissen is er geen ingamemusic meer. .
je zou natruulijk ook gewoon naar het menu gaan en dan sound options en het vinkje bij "ingame music" weghalen!
Steffy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:28:
:/ Het is wat rustig hier, daarom maar ff wat pics om de boel wat op te fleuren :P

[afbeelding]

Ik had dit niet eerder gezien, meestal omdat je tot zinken brengt maar deze kwam ik zo dicht bij, wou toch eens zien wat voor schip 3 torpedo's wist te overleven >:) Boot met vrachtauto's dus, die overgens Engeland nooit gehaald hebben :P Check hier onder maar
3 torpedoes voor een C3 Cargo, wel een beetje overkill.
als je een torpedo in het midden schiet op ongeveer 3/4 meter diep dan breekt hij met een beetje geluk en anders nog 3/4 shots met deckgun en wedden dat ie exit is :P

[ Voor 50% gewijzigd door Valkyre op 30-03-2005 23:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou natruulijk ook gewoon naar het menu gaan en dan sound options en het vinkje bij "ingame music" weghalen!
Dat kan ja, maar dan heb je dus ook geen grammofoonmuziek!
Als je muziek aangevinkt hebt staan en je je grammofoon uitzet, bv tijdens silent running, dan neemt de ingamemuziek het normaliter weer over. Nu dus niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Gohan-san schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:27:
3 torpedoes voor een C3 Cargo, wel een beetje overkill.
als je een torpedo in het midden schiet op ongeveer 3/4 meter diep dan breekt hij met een beetje geluk en anders nog 3/4 shots met deckgun en wedden dat ie exit is :P
8)7 Snapte het ook niet maar deze wist echt 3 te overleven, je ziet het zelf vaart nog steeds verder. Maar 1 was op de punt en de andere 2 op de achterkant het midden miste ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gisteren op een career missie kreeg ik radio meldingen van een groot konvooi, ik ging de juiste richting op met tijdacceleratie, toen ik dat stopte werd er ineens geschreeuwd dat we 'under attack' waren, ik gaf het commando voor een crash dive en keek via F12 waardoor we werden aangevallen, het bleek ontzettend te stormen en toen werd ik overvaren door een destroyer. Iedereen dood.

Volgende keer toch maar onder water. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Heeft iemand die speciale U-boten al gekregen (die prototypes). Ze staan in de technology tree van het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MartijnA3 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:57:
Gisteren op een career missie kreeg ik radio meldingen van een groot konvooi, ik ging de juiste richting op met tijdacceleratie, toen ik dat stopte werd er ineens geschreeuwd dat we 'under attack' waren, ik gaf het commando voor een crash dive en keek via F12 waardoor we werden aangevallen, het bleek ontzettend te stormen en toen werd ik overvaren door een destroyer. Iedereen dood.

Volgende keer toch maar onder water. 8)7
LOL tjah de tijd is een gevaarlijk iets he :+ alleen ga je boven water natuurlijk sneller door de diesels.. wel vaag dat je word overvaren! maar waarom ook niet ik bedoel als ik de kapitein was van een destroyer dan zou ik ook boven je moeten varen om die diepte bommen los te laten of om je natuurlijk te overvaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen ook wel geleerd dat als het slecht weer is (zware zee en/of weinig zicht) het slimmer is met 3 kts. onder water te varen. Je hoort de schepen dan in ieder geval aan komen, ipv dat je in dichte mist zelf een C3 torpedeerd met je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Weet iemand toevallig de reden waarom ik de melding krijg: 'can not initialize 3d engine' als ik op wil starten. Voor de rest doen alle games het, alleen deze (nog) niet. Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die grote vrachtschepen niet zomaar met 1 torpedo zinken klopt wel, torpedo's zijn geen magische instant killers. In werkelijkheid schijnt het ook zo gegaan te zijn, verder wordt ook de crew van de schepen (die natuurlijk niet werkeloos toekijken hoe het water hun schip instroomt) gesimuleerd.
De missies in SH3 zijn wel heel de oorlog hetzelfde maar in de loop der jaren verandert er wel nogal wat. Je kunt je uboot niet alleen upgraden maar ook een hele nieuwe boot met meer torpedo's, meer flak en een grotere snelheid krijgen. Verder is het zo dat de tegenstand ook steeds lastiger wordt. In 1939 is het allemaal vrij makkelijk maar later in de oorlog krijg je te maken met steeds sterkere escortes en steeds grotere gebieden met vliegtuigbewaking. Zo eentonig is het spel dus ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:11:
Weet iemand toevallig de reden waarom ik de melding krijg: 'can not initialize 3d engine' als ik op wil starten. Voor de rest doen alle games het, alleen deze (nog) niet. Bvd :)
Kijk es op het officiele forum vanaf http://www.silenthunteriii.com
Daar staan redelijk veel bugreports (die zijn er genoeg helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Gaaf spel hoor, maar ik vind het wel irritant dat je onwijs ver moet varen, dus zet je de tijd op x1024, maar als je dan in een storm een vliegtuig ontdenkt ben je al snel te laat, de bommen vallen al voordat je kunt ingrijpen. Kom je een destoyer tegen zit je er als het mistig is al bekant tegenop en hebben ze je zo te pakken... Als de tijd op 1024 staat heb je echt geen tijd om elke paar uur te checken of het stormt en je onderwater moet gaan... Hoe pakken jullie het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
x1024?? Ik kan de versnelling maar op x32 zetten? Hoe doe jij dat zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelican schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:03:
Gaaf spel hoor, maar ik vind het wel irritant dat je onwijs ver moet varen, dus zet je de tijd op x1024, maar als je dan in een storm een vliegtuig ontdenkt ben je al snel te laat, de bommen vallen al voordat je kunt ingrijpen. Kom je een destoyer tegen zit je er als het mistig is al bekant tegenop en hebben ze je zo te pakken... Als de tijd op 1024 staat heb je echt geen tijd om elke paar uur te checken of het stormt en je onderwater moet gaan... Hoe pakken jullie het aan?
Bij slecht zicht/weer vaar ik meestal onder water, langzaam en op periscopediepte. Je kan namelijk verder horen dan zien. Bij beter weer vaar ik boven water, al ga ik wel elke 6 uur ofzo even een uurtje onder water, wederom om rond te luisteren. Ik vind zo meer schepen en voorkom dat ik in dichte mist een destroyer tegenkom of een schip torpedeer met mijn sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
dan moet je in je map gaan. Linkerkant, 4de van boven ofzo, daar kan je de versnelling op x1024 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26
Wzup iedereen.

silent hunter is lachen gisteren eve een single missie gespeeld
die met dat grote convooy met al die destroyers en warships.
ik zo met me peri beetje rond turen zie ze op een afstandje.
Ik lanceer me gehele arsenaal aan torpedo's richting dat convooy lekker spray patroon.
ik raakte ze alemaal >:) 8) (8>

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gisteren ging zonder dat ik ook maar iets heb veranderd aan mijn systeem het laden van SHIII opeens ontzettend traag (3 minuten) en schokte m'n beeld telkens als ik naar een andere view ging. Erg vaag. Andere spellen deden het nog prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:07:
Gisteren ging zonder dat ik ook maar iets heb veranderd aan mijn systeem het laden van SHIII opeens ontzettend traag (3 minuten) en schokte m'n beeld telkens als ik naar een andere view ging. Erg vaag. Andere spellen deden het nog prima.
Als je de forums van ubi mag geloven: welkom bij het wonder dat Star-Force heet. Heb hetzelfde ook gehad, zomaar opeens. Moest ook plots na elke reboot m'n cd-key opnieuw invoeren, anders startte hij niet op. Was het kwijt na volledige uninstall, reinstall en niet dat nare gameshadow installeren en het gebeurt nu niet meer (tot nu toe althans).

Op ubi forums zijn veel mensen laaiend omdat StarForce beveiliging niet met hun dvd-drives werkt. Met name panasonic drives lijken last te hebben. Hierdoor kunnen ze en het spel niet spelen, en omdat StarForce kennelijk drivers overschrijft in windows gaat de hele drive raar doen (geen dvd's meer kunnen lezen enzo). Leuk! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

En BIG beweert dat juist de illegale games slecht zijn voor je pc... :)
Ben eindelijk het nut van de hydrophone aan het ontdekken... Vond het al zo raar dat de vijand wel op 50 km afstand te zien was, maar op 10 km in de buurt niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:44:
[...]
Als je de forums van ubi mag geloven: welkom bij het wonder dat Star-Force heet.
Dat was het gelukkig niet bij mij. SHIII gebruikt bij mij zo'n 700Mb geheugen als het draait, aangezien ik 'maar' 512Mb RAM heb was ie heftig aan het swappen. Aangezien mijn schijf 70% gefragmenteerd was kan dat wel eens lang duren. 8)7

Schijf gedefragmenteerd en nieuwe vaste swapfile aangemaakt en nu gaat het weer goed. Maar ik heb toch maar 512Mb bij besteld, kost toch geen drol.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het al eerder te lezen is geweest, alleen heb ik als ik career doe en ik een save game laadt ik na 10 meter varen het spel word uitgetieft |:( |:( iemand?

al gevonden :'(
Het "officiele" forum op www.silenthunteriii.com staat vol met gemelde bugs.

Meest frapante zijn:
- allerhande problemen rond savegames die onvindbaar zijn, niet meer opstarten, CTD's veroorzaken

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Geen idee hoe het zit met anderen maar ik kan mezelf er niet toe dwingen om het op te starten, had nog wel leuke screenies willen maken maar het kan me allemaal ff niet meer boeien, komt volgende week vast wel weer maar heb nu echt geen zin in gamen 8)7

Misschien wordt ik nu te oud ofzo, of zou het weer overgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 00:51

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Steffy schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:53:
Geen idee hoe het zit met anderen maar ik kan mezelf er niet toe dwingen om het op te starten, had nog wel leuke screenies willen maken maar het kan me allemaal ff niet meer boeien, komt volgende week vast wel weer maar heb nu echt geen zin in gamen 8)7

Misschien wordt ik nu te oud ofzo, of zou het weer overgaan :P
Zal toch niet? Ik vind dit juist een echt "oude lullenspel" Niet zo van die oppervlakkige flitserdeflits aktie meuk. Maar strategie plannen, geduld oefenen, slim manoevreren.
Ik beschouw mijzelf een oude lul en ik vind het een prachtspel ( net als voorgaande versies en heeeeel lang geleden ook silent service op de C64)
Wat ook helpt is dat mijn opa in WW2 op de Nederlandse O21 gevaren heeft als torpedomaker. Dit was de meest succesvolle Nederlandse sub. De kapitein heeft een boek geschreven: Onder de bloedvlag van de O21. Die heb ik uiteraard en meerdere malen gelezen. :)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reken mezelf ook tot de oude game-rotten. Aah, de vic20, de C64, dat waren nog eens tijden. In ieder geval fijn om weer eens een spel met inhoud te spelen, ipv een run-'n-gun als doom3 die je in een weekje uitgespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Komt wel weer, zit net midden in een rouwproces na het verlies van de Band der bands :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Megamind schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:25:
x1024?? Ik kan de versnelling maar op x32 zetten? Hoe doe jij dat zo snel?
moet je bij je kaart doen (F5 ???)

maar hebben jullie het ook niet dat als je een torpedo afvuurt dat ie stuitert tegen de romp van het schip en dan niet afgaat? :? :? :'( :(

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:21:
[...]

maar hebben jullie het ook niet dat als je een torpedo afvuurt dat ie stuitert tegen de romp van het schip en dan niet afgaat? :? :? :'( :(
Dan zit je waarschijnlijk er erg dicht op. Of misschien dat je torpedo onder een te schuin hoek tegen je slachtoffer aan komt zodat hij niet explodeerd.( dit hoeft niet altijd, ik heb vaak meegemaakt dat de torpedo gewoon explodeerd onder een hele schuine hoek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

nee zelfs gewoon als ik 30+sec van het schip afzit :/

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
30 seconden is erg dichtbij hoor. Probeer eens een afstand van 1500-2000 meter. Als de hoek dan niet te schuin is moet het goed gaan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnA3 op 03-04-2005 21:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

is er eigenlijk ook een scherm waar ik me sonar kan ZIEN ipv alleen maar die berichten lezen van: afstand tot dichstbijzijnde schip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

webfreakz.nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:41:
is er eigenlijk ook een scherm waar ik me sonar kan ZIEN ipv alleen maar die berichten lezen van: afstand tot dichstbijzijnde schip? :)
:P Nee, bestond niet in die tijd als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

webfreakz.nl schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:21:
[...]

Probeer eens een magnetic op +/- 1 meter onder het schip, als die er net onder komen dan gaan ze bijna altijd af, en handig is ook dat ze onder elke hoek op een schip afgevuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

MartijnA3 schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:39:
30 seconden is erg dichtbij hoor. Probeer eens een afstand van 1500-2000 meter. Als de hoek dan niet te schuin is moet het goed gaan. :)
hahah 30 seconden is juist perfect, beter kan haast niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
1500-2000 meter is wel erg ver

de aanbevolen afstand in het echt was 500-1500 meter.

ik ga zelf meestal voor 600 of 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de 500 en 800 meter is prima. Neem nooit T1's mee, die maken een bellenspoor die je aanwezigheid massaal verraad. Schepen weten hem soms te ontwijken, maar altijd ben je het bokje vwb destroyers. De T2's maken geen bellenspoor en kunnen door de magnetische ontsteking ook onder het schip ontploffen, wat met wat mazzel in een keer het schip doet breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ben met een career begonnen in 1939. Gezien de Type II boot beetje weinig torpedo's en geen dekgun heeft, ben ik maar voor het andere Flottile (7) gegaan.

Na wat hints hier maar eens boven ierland gaan kijken. Kwam echt een flink convooi tegen. En omdat het 1939 was nog zonder begeleiding. Dus lekker lopen knallen. Helaas bleef het weer maar slecht dus toen ik door mijn torpedo's was kon ik helaas geen dekgun gaan gebruiken.

Ik zit me af te vragen op welke realisme jullie em hebben staan? mijne staat op default 29%

Hoe kan je de externe torpedo's laden? ik zie er nl. nog 2 aan de romp hangen maar die kan je niet gebruiken? Edit: ik heb het al gevonden. Je kan ze idd slepen naar internal reserves. Maar dat zal wel niet werken als het zwaar weer is. Kan me tenminste voorstellen dat als je geen deckgun kan gebruiken je ook niet met grote torpedo's kan slepen....

[ Voor 18% gewijzigd door Shuriken op 04-04-2005 13:48 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 22:03

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Shuriken: Als ik me goed herinner kon dat ook al met Silent Hunter II, alleen duurde het ontzettend lang voordat je die geladen hebt. Als ik me niet vergis laadde ik die in de duikboot zodra ik de eerste twee torpedo's in de torpedobuizen had gestopt. Aangezien je toen missies had waar je op de route moest gaan wachten van een verwacht konvooi had je alle tijd om ze tijdens het wachten aan de oppervlakte te laden.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:28:
Tussen de 500 en 800 meter is prima. Neem nooit T1's mee, die maken een bellenspoor die je aanwezigheid massaal verraad. Schepen weten hem soms te ontwijken, maar altijd ben je het bokje vwb destroyers. De T2's maken geen bellenspoor en kunnen door de magnetische ontsteking ook onder het schip ontploffen, wat met wat mazzel in een keer het schip doet breken.
Ik vind die met belletjes wel makkelijk altijd :P kun je het ding volgen :) Misschien wat minder keuze omdat ze je veraden maar boeie.

Btw sinds vandaag in plaats van 512 nu 1024Mb intern, straks maar ff proberen hoe het nu draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:28:
Neem nooit T1's mee, die maken een bellenspoor die je aanwezigheid massaal verraad.
je kan ze echter wel een flink hogere snelheid geven, en als je op 5 a 6 honderd meter zit en een goed zijwaards schot hebt wordt het toch erg moeilijk voor de tegenstander om hem nog te ontwijken

en natuurlijk zien ze het 's nachts sowieso niet zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Tomcat84 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:28:
[...]

je kan ze echter wel een flink hogere snelheid geven, en als je op 5 a 6 honderd meter zit en een goed zijwaards schot hebt wordt het toch erg moeilijk voor de tegenstander om hem nog te ontwijken

en natuurlijk zien ze het 's nachts sowieso niet zo snel :)
En de T1's kunnen ook gewoon op magnetic... Niet alleen de T2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Zo weer ff gespeeld, toch wel weer heel erg leuk en spannend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Kwam net m'n eerste convooi tegen! 1 destroyer erbij, en hoewel er geen wolkje in de lucht was de golven laag, stormde het helaas toch, en m'n torpedo's waren er al doorheen... Balen.

Kan iemand me vertellen waarom een C2 Cargo, met amerikaanse vlag en tanks op het dek, als "neutraal" wordt aangegeven? Moet je die gewoon afknallen of krijg je dan strafpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

pelican schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:02:
Kwam net m'n eerste convooi tegen! 1 destroyer erbij, en hoewel er geen wolkje in de lucht was de golven laag, stormde het helaas toch, en m'n torpedo's waren er al doorheen... Balen.

Kan iemand me vertellen waarom een C2 Cargo, met amerikaanse vlag en tanks op het dek, als "neutraal" wordt aangegeven? Moet je die gewoon afknallen of krijg je dan strafpunten?
Waarschijnlijk is Amerika nog niet officieel in Oorlog met Duitsland, ik laat als het echt goeie schepen zijn wel eens paar zinken. Bv van die Tankers enzo, of je er strafpunten voor krijgt, ik denk het niet maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelican schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:26:
[...]

En de T1's kunnen ook gewoon op magnetic... Niet alleen de T2's
T1's hebben alleen een impact ontsteking, dat je de knop op magnetic kan zetten lijkt mij dan eerder een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
overigens neem ik zelf zeer zelden T1s mee, ondanks mijn verdedigende argument zojuist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:14:
[...]

T1's hebben alleen een impact ontsteking, dat je de knop op magnetic kan zetten lijkt mij dan eerder een bug.
Probeer ze maar eens uit, 0,5 tot 1 meter onder het schip. Werken net zo goed als de T2's. Op magnetic raken ze het schip niet maar ontploffen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MartijnA3 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:45:
[...]

Dat was het gelukkig niet bij mij. SHIII gebruikt bij mij zo'n 700Mb geheugen als het draait, aangezien ik 'maar' 512Mb RAM heb was ie heftig aan het swappen. Aangezien mijn schijf 70% gefragmenteerd was kan dat wel eens lang duren. 8)7

Schijf gedefragmenteerd en nieuwe vaste swapfile aangemaakt en nu gaat het weer goed. Maar ik heb toch maar 512Mb bij besteld, kost toch geen drol.
Klopt dit?

Ik zou dit graag ook graag willen spelen, maar als 512Mb te weinig is (andere specs: P4 3Ghz, Radeon9600), dan laat ik het nog even links liggen. Helaas :/

Kan iemand dit bevestigen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 03:23:
[...]

Klopt dit?

Ik zou dit graag ook graag willen spelen, maar als 512Mb te weinig is (andere specs: P4 3Ghz, Radeon9600), dan laat ik het nog even links liggen. Helaas :/

Kan iemand dit bevestigen? :)
Nou, heb zelf sinds kort ook een dimmetje extra erbij gezet, totaal nu 1 gig ram. En ik heb echt met alle spellen een verbetering geconstateerd. Gewoon derbij zetten, je krijgt er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik speel met 512MB RAM, is gewoon goed te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel het spel ook prima met 512mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik speelde tot gister met 512 en nu met 1Gig draait het toch wel een stukje beter dan eerst. Ik zeg niet dat het niet speelbaar is maar het is zeker weten een stuk beter met 1Gig.

Maar een Radeon 9600 8)7 Nee dan zul je zeker wel 1Gig moeten hebben, die kaart trekt dit soort spellen echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het net geprobeerd, en so far so good.
Hij gaat alleen af en toe stotteren als ik op x1024 vaar, en als er veel rokende schepen zijn, verder gaat-ie prima :)

(@Steffy: Ja, I know, als ik het geld had, dan had ik wel meer geheugen en een andere grafische kaart ;) :P)

Overigens moet ik wel zeggen: Wat een enorm gaaf spel!
Ik moet nog wel alles onder de knie krijgen, maar ik heb dat convooi-examen gehaald :)
En ben nu met m'n eerste bezig. Ik vind het wel een beetje vermoeiend dat m'n ventjes snel moe worden, maar ik kwam er gelukkig net achter dat je poppetjes bij kan kopen :)

Verder lukt het zoeken nog niet zo goed, ik zie soms wel een rood en/of groen vierkantje, maar als ik dan ga zoeken (twee lijntjes terkken, ertussen zigzaggen), dan kan ik ze meestal niet vinden, maar dat zal wel een kwestie van oefenen zijn :)

En als je klaar bent met een missie, moet je de boot dan weer in z'n hok parkeren (zoas ik net deed op 5 meter van de kade 8) ), of kan je eerder stoppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

pelican schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:02:

In 1939 heeft Amerika zich nog niet aan de zijde van de geallieerden geschaart. Dat gebeurde pas in 1941 na de aanval op Pearl.

Die storm melding word in patch 1.2 veranderd in ruige zee oid.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 07:55
Wat ik me afvraag is hoe de sonar en radar werken. Met de hydrofoon kan ik al bepalen vanaf welke richting er geluid (boten) komen. Maar kun je zonder zicht ook bepalen hoe ver die boten dan van je af zitten? Volgens mij moet dat toch met de radar boven water en sonar onder water. Maar als ik de radioman of de sonarman aanklik om iets te doen, krijg ik geen feedback of die eigenlijk wel iets aan het doen is.

En hoe doe je dat manueel? Met de hydrofoon kun je zo een beetje met die wijzers draaien en volgens de handleiding zit er links onder een knopje om een ping (sonar) te verzenden maar daar klik je op en dan gebeurt er volgens mij niks en manueel radar besturen snap ik helemaal niks van......

Voor de rest is het wel een gaaf spel zo'n vijand besluipen en dan een torpedo er op afschieten of van 500 meter ineens omhoog komen om ze te beschieten met je deckgun. Houd ik wel van O+

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
als ik tegen mijn gunner zeg plot an intercept corse zegmaar hoe moet ik er dan voor zorgen dat hij er ook na toe gaat? en is er trouwens geen red alarm in dit spel dat ik aan en uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.2 is nu ook uit. Met mijnenvelden en anti sub netten. Ben mij zeer benieuwd hoe het er nu uitziet.

http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/44341.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Laatst online: 19-09 07:55
Volgens mij begin ik dat detecteren van anderen boten ook een beetje te begrijpen, dat lijntje van de hydrofoon geeft ook een indicatie van hoever je tegenstander zit en na 3 of vier peilingen over een langere tijd kun je ook vrij nauwkeurig de koers bepalen van dat schip.

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Iemand al een keer een konvooi gezien in deze formatie? 8)7

Da's vragen om problemen!

Afbeeldingslocatie: http://ikzegtog.op.het.net/sh3/sh3-scr-01-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ikzegtog.op.het.net/sh3/sh3-scr-02-small.jpg

Die destroyer was maar alleen dus die heb ik meteen bovenop z'n schroef geramd, even gewacht tot ie zonk en dan maar knallen. Viel trouwens niet mee want er zat nog een C2 cargo tussen met 2 deckguns en later kwamen er nog 2 vliegtuigen die in 1 run iets van 16 bommen lieten vallen. Was ff schrikken maar na een half uurtje ofzo was het laatste schip gekelderd.

Terug in de base had ik iets van 20 awards! :) Echt een gave sim!

Voor de fanataci, het was op 17 juli 1943 in grid AL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Heb net de eerste tutorial gedaan, navigate through the channel, go north while submerged at 25 meters depth blablabla... Alles staat op completed maar de missie houd niet op? Er staat wel leuk dat ik via de radio uitleg oid krijg maar als ik die radioman vraag om berichten dan zegt hij dat er geen radio contact is geweest, ook de grammofoon (?) afspelen werkt niet. Moet ik terug varen naar de basis ofzo?

Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Gwn op "Esc" klikken duwen :-)

[ Voor 39% gewijzigd door Tofu op 05-04-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:54:
Patch 1.2 is nu ook uit. Met mijnenvelden en anti sub netten. Ben mij zeer benieuwd hoe het er nu uitziet.

ik zie nergens staan dat ze mijnenvelden en anti sub netten hebben in de nieuwe patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Laatst online: 27-09 08:09
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:54:

Dat zijn wel welkome toevoegingen is niet leuk meer als je zo een engelse haven kan binnen varen. Daarnaast als je er eenmaal ligt waar zijn al die boten dan ? Die zie je ook niet in je eigen haven beetje jammer je zou toch verwachten dat er wat geladen moet worden enzo 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:31:
[...]

ik zie nergens staan dat ze mijnenvelden en anti sub netten hebben in de nieuwe patch
Even gequote van het forum van silent hunter....
################################################################################

SILENT HUNTER III v1.2

################################################################################

WARNING:

1. This new patch modifies game data and in this cases the saves that are made while in missions will not work properly. We highly recommend before installing this patch that "all the Captains should returned to bases" or to load a previous in base save (after install) in order to avoid eventual problems.
2. The version of the multiplayer game has been labeled as 1.2 and it is incompatible with previous version 1.0. Note that the multiplayer version for patch 1.1 is in fact the same as for gold: 1.0. Therefore it is not allowed to join to a server having different version that one is using, a message "Wrong game version" is popped up when trying to join to a different multiplayer version.

SHIPS & AIRPLANES DAMAGE SYSTEM

1. Improvements in collision and damage model have been made for several ships:
- Liberty Cargo
- C2 Cargo
- T2 Tanker
- T3 Tanker
- Tug Boat
- LST

CAMPAIGN DATA

1. Netherlands properly enters and exits the war now
2. Gdansk is now renamed Danzig when under German control
3. Added mine fields and anti sub nets

INTERFACE

1. Local time displayed (under the current date) when the mouse is over the current hour (bottom-right corner) in game; this local time will depend on the U-Boot position on Earth (which is divided in 24 slices having 15 longitudinal degrees each);
2. Game version displayed in the bottom-right corner of the main menu page;
3. Data from notepad (top-right section in periscopes or UZO pages) will not be reset on expert mode when the target in view is changing;
4. A new tool: Angle tool (protractor) on navigation map;
5. No weapon officer assist option (a new option in difficulty settings); when this option is checked then the Identify target and Solution to target orders from Weapons officer will be disabled;
6. Wound badge fixed (when drag & drop);

WEATHER SYSTEM

1. Solved issues related to rain on time compression (rain will not became invisible after long time compression sessions)
2. A more balanced weather system

GAME EDITOR

1. Solved Game Editor crashes related to terrain data, mission objectives and triggers

IN-GAME

1. Solved the black sun problem and environment texture errors
2. The escorts will now make evasive maneuvers while pursuing contact (depending on the crew skill)

MULTIPLAYER

1. Ready button issue was fixed
2. Message box issues
3. The interface to servers list has been slightly updated to reflect the version of the game server and also to show if the server is password protected
4. The crash that is happening when chatting in session menu has been fixed.
5. Other minor updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:31:
[...]

Dan lees je niet goed :P
Kijk maar op de homepage
/me spuitje 11 \o/
sjakietrekhakie schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:13:
Heb net de eerste tutorial gedaan, navigate through the channel, go north while submerged at 25 meters depth blablabla... Alles staat op completed maar de missie houd niet op? Er staat wel leuk dat ik via de radio uitleg oid krijg maar als ik die radioman vraag om berichten dan zegt hij dat er geen radio contact is geweest, ook de grammofoon (?) afspelen werkt niet. Moet ik terug varen naar de basis ofzo?

Snap er niks van...
Met 'm' kan je radioberichten lezen, en de grammofoon kan je gebruiken om je eigen mp3tjes af te spelen :)

Overigens ben ik ook bezig, en het lukt me maar niet om een boot te raken :/

Ik speel nu in september 1939, val een schip van de zijkant aan (zodat-ie op '0' staat bovenin, recht voor me dus), zorg dat de gyro-nogwat tussen de 350 en 10 staat, schiet.... en die dingen missen keer na keer :/ :(
Eronderdoor, ervoorlang, erachterlangs (terwijl ik toch echt op het midden mik (mbv 'lock').

Allerlei afstanden geprobeerd, >2500, 1500, 1000, 500, <500, maar het wil niet lukken, hoogstens sporadisch. Periscoop-diepte of op de surface maakt ook weinig uit. De instellingen zijn standaard (dus realism op 29% ofzo?).

Had net m'n laatste torpedo raak, en was zo gefrustreerd (want die flak-gun lukt nooit, omdat-ie denkt dat het storm is) dat ik die boot maar ben gaan rammen. En toen was ik dood.

Maar heeft iemand tips? Die naval academy was appeltje-eitje, maar nu is het opeens 1- keer moeilijker (maar is ook andere boot, misschien is dat het?)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 05-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

anandus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:44:
[...]
Kijk maar op de homepage
/me spuitje 11 \o/

[...]
Met 'm' kan je radioberichten lezen, en de grammofoon kan je gebruiken om je eigen mp3tjes af te spelen :)

Ik speel nu in september 1939, val een schip van de zijkant aan (zodat-ie op '0' staat bovenin, recht voor me dus), zorg dat de gyro-nogwat tussen de 350 en 10 staat, schiet.... en die dingen missen keer na keer :/ :(
Eronderdoor, ervoorlang, erachterlangs (terwijl ik toch echt op het midden mik (mbv 'lock').

Allerlei afstanden geprobeerd, >2500, 1500, 1000, <1000, maar het wil niet lukken, hoogstens sporadisch. Periscoop-diepte of op de surface maakt ook weinig uit. De instellingen zijn standaard (dus realism op 29% ofzo?).

Had net m'n laatste torpedo raak, en was zo gefrustreerd (want die flak-gun lukt nooit, omdat-ie denkt dat het storm is) dat ik die boot maar ben gaan rammen. En toen was ik dood.

Maar heeft iemand tips? Die naval academy was appeltje-eitje, maar nu is het opeens 1- keer moeilijker (maar is ook andere boot, misschien is dat het?)
Haha heb ook wel eens geprobeerd een boot te rammen, van afstand lijken ze maar klein maar als je dichtbij komt 8)7 Dan ben jij misschien een 10e deel van de totale lengte van die boten :D en dan kun je rammen wat je wilt maar die dingen varen dan echt wel door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

}:O }:O Moet nu gewoon naar GR89...das bij Kaapstad..zuid Afrika 13.000km.

Laaange reis op 1024 time accl. :|...cker als je op ahead one third moet 12knots ivm diesel verbruik.... B)

[ Voor 28% gewijzigd door DJ Chicken op 05-04-2005 20:54 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
je kan natuurlijk dieselverbruik uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of steeds onder water varen, verbruik je ook geen diesel, alleen de reis duurt iets langer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:35:
Of steeds onder water varen, verbruik je ook geen diesel, alleen de reis duurt iets langer. :)
Levert niet veel op...tijden diesel laadt hij de accu weer op waardoor je dan met diesel weer langzamer gaat en dus minder ver komt }:O

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

anandus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:44:
[...]
Kijk maar op de homepage
/me spuitje 11 \o/

[...]

Allerlei afstanden geprobeerd, >2500, 1500, 1000, 500, <500, maar het wil niet lukken, hoogstens sporadisch. Periscoop-diepte of op de surface maakt ook weinig uit. De instellingen zijn standaard (dus realism op 29% ofzo?).

Heb je al eens op F6 gedrukt? Daar kan je instellen of de torpedo met een magnetische of een impact ontsteking gebruikt. Ook kun je daar instellen hoe diep je torpedo moet "cruisen". Ook kun je daar je torpedo volgen, dus kun je zien wat er telkens mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pelican schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:05:
[...]

Heb je al eens op F6 gedrukt? Daar kan je instellen of de torpedo met een magnetische of een impact ontsteking gebruikt. Ook kun je daar instellen hoe diep je torpedo moet "cruisen". Ook kun je daar je torpedo volgen, dus kun je zien wat er telkens mis gaat.
Dat werkt, inderdaad.
De torpedo op impact zetten, en ook op fast, en hopseflops, de ene merchant na de andere gaat nu ten onder :)

Ik had het overigens hier gelezen, geweldig voor beginners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Wat me ineens opvalt is dat als je die missie doet, die trouwens werkelijk waar altijd het zelfde is en die heb je gehaald dat je mannetjes opeens wel 3 keer zo snel moe zijn dan anders, ik heb soms wel 3 dagen nodig om ergens te komen, al die tijd gaat het balkje niks achteruit en dan ineens als je die 24 uur gedaan hebt zijn ze binnen een halve dag moe 8)7 Das best wel irritant |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.2 is uit!!! Support op bugfixes ziet er voorlopig goed uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Klopt het dat je met de nieuwe Geforce 6600 serie het spel niet kan spelen omdat het spel de kaart niet herkend?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste