Ik heb Silent Hunter III een paar dagen terug ontdekt en ben er helemaal verslaafd aan geraakt. Echt een gaaf spel. De vrijheid, realisme, en grafisch ook erg OK. Erg meeslepend.
Wat ik minder vind is de eentonigheid: ga naar grid XX11 en patrouilleer daar. Ook is het irritant om steeds vanuit Kiel te moeten vertrekken en steeds weer een koers te moeten plotten om Denemarken heen.

Gelukkig zit ik nu in St. Nazaire, een stuk dichterbij de actie.
En qua AI is het soms ook maar wazig. Destroyers weten zich totaal geen raad met havens, blijven roekeloos tegen steigers en kades opvaren (en vormen zo een makkelijke prooi).

Of vliegtuigen die hun dieptebommen kwijt zijn, al een half uur in brand staan (en toch niet neerstorten) en toch maar attacks runs blijven maken

En het crew management systeem is bescheten, als die lui moe worden gaan ze niet automatisch pitten lijkt het, en dan kan ik met veel te veel muisklikken (vervelend) de boel gaan redden.
Het is geen perfect spel, maar afgezien van bovenstaande tekortkomingen is het moeilijk om een betere subsim te maken. Misschien wat betere textures en meer details op schepen en wat meer afwisseling in de missies. Natuurlijk was het leven op een U-boot in het echt vaak ook maar saai, maar ik ben een gamer, geen matroos.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.