[PC] Silent Hunter III

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 13.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
anandus schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:56:
Ik heb geen Silent Hunter 4 topic gevonden, dus dan maar in dit topic, de doelgroep zit wel goed :+

Er is een interview uit met de maker van Silent Hunter 4, incl. Pics! :D :9~

Hier te vinden

Paar plaatjesvan Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Holy mother of god!!
Heb echt zin in weer een goede Subsim, en dit ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb Silent Hunter III een paar dagen terug ontdekt en ben er helemaal verslaafd aan geraakt. Echt een gaaf spel. De vrijheid, realisme, en grafisch ook erg OK. Erg meeslepend.

Wat ik minder vind is de eentonigheid: ga naar grid XX11 en patrouilleer daar. Ook is het irritant om steeds vanuit Kiel te moeten vertrekken en steeds weer een koers te moeten plotten om Denemarken heen. :X Gelukkig zit ik nu in St. Nazaire, een stuk dichterbij de actie.

En qua AI is het soms ook maar wazig. Destroyers weten zich totaal geen raad met havens, blijven roekeloos tegen steigers en kades opvaren (en vormen zo een makkelijke prooi). :? Of vliegtuigen die hun dieptebommen kwijt zijn, al een half uur in brand staan (en toch niet neerstorten) en toch maar attacks runs blijven maken :? En het crew management systeem is bescheten, als die lui moe worden gaan ze niet automatisch pitten lijkt het, en dan kan ik met veel te veel muisklikken (vervelend) de boel gaan redden.

Het is geen perfect spel, maar afgezien van bovenstaande tekortkomingen is het moeilijk om een betere subsim te maken. Misschien wat betere textures en meer details op schepen en wat meer afwisseling in de missies. Natuurlijk was het leven op een U-boot in het echt vaak ook maar saai, maar ik ben een gamer, geen matroos.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:08:
Ik heb Silent Hunter III een paar dagen terug ontdekt en ben er helemaal verslaafd aan geraakt. Echt een gaaf spel. De vrijheid, realisme, en grafisch ook erg OK. Erg meeslepend.

Wat ik minder vind is de eentonigheid: ga naar grid XX11 en patrouilleer daar. Ook is het irritant om steeds vanuit Kiel te moeten vertrekken en steeds weer een koers te moeten plotten om Denemarken heen. :X Gelukkig zit ik nu in St. Nazaire, een stuk dichterbij de actie.

En qua AI is het soms ook maar wazig. Destroyers weten zich totaal geen raad met havens, blijven roekeloos tegen steigers en kades opvaren (en vormen zo een makkelijke prooi). :? Of vliegtuigen die hun dieptebommen kwijt zijn, al een half uur in brand staan (en toch niet neerstorten) en toch maar attacks runs blijven maken :? En het crew management systeem is bescheten, als die lui moe worden gaan ze niet automatisch pitten lijkt het, en dan kan ik met veel te veel muisklikken (vervelend) de boel gaan redden.

Het is geen perfect spel, maar afgezien van bovenstaande tekortkomingen is het moeilijk om een betere subsim te maken. Misschien wat betere textures en meer details op schepen en wat meer afwisseling in de missies. Natuurlijk was het leven op een U-boot in het echt vaak ook maar saai, maar ik ben een gamer, geen matroos.
\

als je de manual leest zul je erachter komen dat je niet elk bemanningslid afzonderlijk hoeft te verplaatsen maar dat je hele groepen in 1 keer kan omgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Dat klopt, maar dan heb je vaak het probleem dat bepaalde compartimenten al (deels) vol zijn, zodat je alsnog veel mensen stuk voor stuk moet verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 06-09-2006 17:41 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Het grootste gebrek van Silent Hunter III was de uitwerking van de havens. Als er al patrouille bij de haven was, dan stelde het zelden iets voor, waar liggen verdraaid de vrachtschepen? Waar de marineschepen? Sinds wanneer zijn er geen kustkannonen, radar, mijnen in de havens etc.?
De enige grote verandering was het mannagen van je team, maar voor de rest is er feitelijk weinig wezelijks verandert ten opzichte van Silent Hunter II. En aan het review te zien gaan ze in Silent Hunter IV nog steeds niet de goede kant op.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Captain Pervert
Er zijn twee expansion packs verkrijgbaar die dat alles zo'n beetje toevoegen. Maar het had al in het origineel moeten zitten.

Ik verbaas me er ook steeds over dat ik in een haven kan rondvaren en alles ongestraft kan mollen, maar meer dan 3-4 schepen liggen er niet, en dat zijn meestal kleintjes.

Verwijderd

als je grote schepen in havens wil aantreffen zal je even wat websites met guides na moeten kijken.

Ik weet dat de meeste beroemde schepen wel te vinden zijn en neer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
lol, ik heb het spel dus net, en ben net ongeveer 2 uur bezig geweest met varen en toen vond ik het wel heel saai...wat bleek, ik had de time multiplier nog niet gevonden, dus was pas 10 km verder ofzo :D

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
nog even een vraagje ik kan altjid maar 3 torpedo's afvuren daarna zijn ze op...hij reload ze gewoon niet terwijl auto-reload aanstaat...hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
FireFoz schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:53:
nog even een vraagje ik kan altjid maar 3 torpedo's afvuren daarna zijn ze op...hij reload ze gewoon niet terwijl auto-reload aanstaat...hoe doen jullie dat?
Sta je toevallig op silent running? Dan worden torpedo's niet gewisseld...

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Spike-man schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:21:
[...]

Sta je toevallig op silent running? Dan worden torpedo's niet gewisseld...
Met silent running moet je inderdaad opletten.

In deze mode wordt er ook niet gepompt als je water maakt en compartimenten worden ook niet gerepareerd. Heel goed opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Hmm nee volgensmij had ik die mode niet aanstaan...ik ben overigens met een career bezig en was pas bij mission 2,heeft dat er wat mee te maken? Wss heb ik de meest standaard sub die er is, want het is ook nog 1939 :)

Ik had vanacht (3 uur, moest om 8 uur weer op...verslavend spel :p) een destroyer achter me aan vlak voor de kust van engeland...ik was per ongeluk zo dicht bij de kust dat het nog maar een meter of 20 diep was, dus ik kon niet eens echt ontsnappen. De destroyer kwam recht over me heen varen met dieptebommen, dus ik full speed in reverse, en ontkwam aan zn dieptebommen...vervolgens maakte hij een bocht zodat ie precies 90 graden voor mij kwam te liggen, dus ik snel torpedo's afvuren en weg was ie :)
Ik was echt blij want vlak daarvoor had ik ook al een "battle" met een destroyer, toen zat ik op 100m diepte en had ik behoorlijk wat schade...best spannend is dat vind ik :) Echt een top spel :)

Btw, wat betreft SH IV, wat jammer dat je geen duitser meer bent :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weer een beetje SH4-spam (bij gebrek aan een SH4-topic :P ):
filmpje!

Oud filmpje op youtube (let op het gat in het schip op 6:50 en verder)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 06-12-2006 09:08 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Megabump. ^^

Ik heb een klein probleempje. :P Vorige week toch maar 'ns gehaald en al een beetje zitten kloten in de tutorials. Alleen, al m'n torpedo's ketsen af op scheepsrompen. Ik heb al geprobeerd te variëren met afstand, (0.5 tot 1.5 NM) varend of liggend schieten, torpedosnelheid, explode on impact of ook magnetisch, hoek waaronder ik schiet, (als ik haaks op 'm lig of recht voor z'n boeg) etc, etc. Manual doorgelezen maar zonder direct iets te vinden. Iemand enig idee hoe ik bootjes neer kan schieten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50
vanaf hoe ver schiet jij op je doelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

[..] Ik heb al geprobeerd te variëren met afstand, (0.5 tot 1.5 NM) [..]
Vanaf die afstand dus.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Valkyre

Kitesurf FTW!

Exitium schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:53:
Megabump. ^^

Ik heb een klein probleempje. :P Vorige week toch maar 'ns gehaald en al een beetje zitten kloten in de tutorials. Alleen, al m'n torpedo's ketsen af op scheepsrompen. Ik heb al geprobeerd te variëren met afstand, (0.5 tot 1.5 NM) varend of liggend schieten, torpedosnelheid, explode on impact of ook magnetisch, hoek waaronder ik schiet, (als ik haaks op 'm lig of recht voor z'n boeg) etc, etc. Manual doorgelezen maar zonder direct iets te vinden. Iemand enig idee hoe ik bootjes neer kan schieten? :)
volgens mij houd ik als uiterste minimale afstand 700 meter aan, dan heb je een redelijke grootte kans dat ze al op scherp gezet zijn.

heb je de kop op Magnetic of Impact staan? als je ze op impact heb staan, probeer ze zoveel mogelijk op 90 graden in te laten slaan. (ook niet te diep want dan ketsen ze op de ronding van het schip af)

hehe ik ben ook laatst weer begonnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16
Zijn het niet gewoon "dude" torps?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Je krijgt geen zeven duds op rij. :P
Gohan-san schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:14:
heb je de kop op Magnetic of Impact staan? als je ze op impact heb staan, probeer ze zoveel mogelijk op 90 graden in te laten slaan. (ook niet te diep want dan ketsen ze op de ronding van het schip af)
Laatste was inderdaad het probleem, net even hoogte aangepast naar 1 tot 3 meter en dat ging al een stuk lekkerder. Nog steeds in die tut bezig though, moet nog even een lekkere kill order vinden. Blijf nu meestal liggen tot ik die achter me kan raken, dan draaien voor die tanker en dan zo manoevreren dat ik die middelste (die in het begin vlak voor je ligt) achteruit kan raken en tegelijkertijd op koers lig om die grote boot in te halen. Moet alleen die vijfde er nog bij zien te krijgen, die vaart zo lekker de andere kant op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53

Valkyre

Kitesurf FTW!

Exitium schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:09:
Je krijgt geen zeven duds op rij. :P

[...]

Laatste was inderdaad het probleem, net even hoogte aangepast naar 1 tot 3 meter en dat ging al een stuk lekkerder. Nog steeds in die tut bezig though, moet nog even een lekkere kill order vinden. Blijf nu meestal liggen tot ik die achter me kan raken, dan draaien voor die tanker en dan zo manoevreren dat ik die middelste (die in het begin vlak voor je ligt) achteruit kan raken en tegelijkertijd op koers lig om die grote boot in te halen. Moet alleen die vijfde er nog bij zien te krijgen, die vaart zo lekker de andere kant op. :+
ik kan de tut niet echt goed meer herinneren maar gewoon echtte missies doen das veel leuker.
als ik een convoy tegen kom.
eerst de tankers er uit vissen, zijn vaak met 1 torp af te knallen. dan de C3's (ook met 1 torp)

ik zorg altijd dat ik in tube 3 + 4 bij de start elektric torps geladen heb zodat die 2 kan gebruiken, zonder dat ze mij door hebben.
en als die bijna inslaan het proberen zo te time, dat je nog 2 snelle steam torps er achter aan kan gooien op een paar andere schepen.

niks is mooier dan 4 torpedos die binnen 20 sec naelkaar inslaan, en als ze dan ook nog allemaal zinken heb je de jackpot :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een idee heeft of Silent Hunter 3 kan draaien op Vista 64-bit? Zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Zo: voor EUR 5,99 op de kop getikt bij de FRS. Nu bezig met installeren via dvd. Shit in 2005 ook al spellen van 2GB :O

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Jazzper

BB4E^Guerilla

Waar heb je die gescoord?

edit: aaarg FRS las er gewoon overheen. Ok ook maar eens kijken daar.

[ Voor 61% gewijzigd door Jazzper op 12-08-2007 15:42 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Jazzper schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:42:
Waar heb je die gescoord?

edit: aaarg FRS las er gewoon overheen. Ok ook maar eens kijken daar.
Zonder boekje, maar wel de geur van iets verbrands. Lijkt wel een rookschadepartij. Maar ik zie er verder niets van. Ik ruik het alleen. Jammer dat ie bij mij rood beeld geeft terwijl andere spellen (CoD 1, BiA) wel goed werken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, het spel weer eens geïnstalleerd :)

Nu zie ik door de mod-bomen het bos niet meer, er zijn aardig wat megamods zo te zien.
GWX, NYGM, Living Silent Hunter, etc.

Welke is aan te raden als je gewoon casual wil spelen?
Realisme is secundair, mij gaat het om het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:04:
Zo, het spel weer eens geïnstalleerd :)

Nu zie ik door de mod-bomen het bos niet meer, er zijn aardig wat megamods zo te zien.
GWX, NYGM, Living Silent Hunter, etc.

Welke is aan te raden als je gewoon casual wil spelen?
Realisme is secundair, mij gaat het om het spel.
Op windows 10? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe O-)

Mijn oude (offline) XP computer, is inmiddels echt gaar (op alle vlak, zit al vol met reserve onderdelen)
Dus ik wil deze kopen voor al mijn oude XP spellen.
https://www.qxsystems.nl/laptops/dell-latitude-e6420-880

Alleen staat daar Windows 10 op, XP erop installeren raden ze (niet de winkel) me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het werkt prima op Windows 10, ik ervaar geen enkel probleem.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste