De Grote GoT FotoContest [Juni '04]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

En misschien wil je 'm nog even door photoshop heenhalen om je achtergrond echt wit te maken (ik zie nog wat grijs-achtige vlekken buiten de schaduw van het voorwerp).

Oh... en wat heb je gedaan ermee? Ik vind 'm wel heel erg pixelig...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik weet niet wat je met je foto gedaan hebt maar hij blijft "vies" alle onregelmatigheden blijven afleiden.... alle witte puntjes op het zwarte bijvoorbeeld....

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

UTM

Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet wat je met je foto gedaan hebt maar hij blijft "vies" alle onregelmatigheden blijven afleiden.... alle witte puntjes op het zwarte bijvoorbeeld....
Vind ik niet. Dit heeft juist wel iets, ik vind het meer een soort van 'eye-catcher"

Verwijderd

Mooooody schreef op 11 juni 2004 @ 13:00:
3 dingen....

1) mag de pauw foto wat kleiner?
2) micdis: foto voldoet niet echt aan het thema
C) oog van frodo is verwijderd

users met een foto's die ook niet aan het thema voldoen en waarbij ik vriendelijk verzoek om nog eens na te denken over je inzending:

- thijsg (wel heel ver gezocht)
- salutem (het is veel, maar het zou ook leuk zijn dat je herkent wat het is)
- opgezetfan (foto van kunstwerk is niet creatief, ook wel vergezocht)
- boutwout (aub direct verwijderen ;))
- ralf (twijfelgeval, bewerking zou ik niet zo overdrijven)
Wat is dit nou? Dat het niet creatief is ken me geen reet schelen, dan stem je er maar niet op, het is geen reden om niet mee te doen. En het is geen kunstwerk of bokaal of iets dan ook. En het thema is hier wel erg duidelijk.

Met hoeveelheid kan je alle kanten op. veel dingen (macro?), veel mensen, veel geld of juist iets wat heel weinig is, geisoleerd wat dan ook. alles waar het thema hoeveelheid in is terug te vinden.

Het meest interessant is het natuurlijk als je een bepaald contrast weet te vinden, sowieso altijd mooi als je dat kan bereiken met het schieten van foto's.

Het schieten van een plaatje van veel snoepjes of koekjes is dus niet genoeg, ook niet een verzameling van al je mobiele telefoons of de hoeveelheid kattenharen op je lievelingskat (nu al niet meer origineel). Probeer net iets meer te zeggen met je foto dan uit het onderwerp blijkt.

De contest wordt steeds minder leuk om aan mee te doen zo. :( En volgens mij wil vergezocht ook zeggen dat het juist wel origineel is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 14:37 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

UTM

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:36:
[...]

Wat is dit nou? Dat het niet creatief is ken me geen reet schelen, dan stem je er maar niet op, het is geen reden om niet mee te doen. En het is geen kunstwerk of bokaal of iets dan ook. En het thema is hier wel erg duidelijk.

Met hoeveelheid kan je alle kanten op. veel dingen (macro?), veel mensen, veel geld of juist iets wat heel weinig is, geisoleerd wat dan ook. alles waar het thema hoeveelheid in is terug te vinden.

Het meest interessant is het natuurlijk als je een bepaald contrast weet te vinden, sowieso altijd mooi als je dat kan bereiken met het schieten van foto's.

Het schieten van een plaatje van veel snoepjes of koekjes is dus niet genoeg, ook niet een verzameling van al je mobiele telefoons of de hoeveelheid kattenharen op je lievelingskat (nu al niet meer origineel). Probeer net iets meer te zeggen met je foto dan uit het onderwerp blijkt.

De contest wordt steeds minder leuk om aan mee te doen zo. :( En volgens mij wil vergezocht ook zeggen dat het juist wel origineel is.
True, het wordt allemaal wel heel erg 'serieus' genomen. Kom op zeg, als er een keer een wat mindere foto tussen zit hoef je gelijk niet alles af te kraken. Ooit gehoord van leren?.
users met een foto's die ook niet aan het thema voldoen en waarbij ik vriendelijk verzoek om nog eens na te denken over je inzending:
Erm, jij bepaalt maar even welke foto's aan het thema voldoen en niet. Als _ik_ denk dat een foto daar wel aan voldoet, kun je daar toch niet om heen imo aangezien _ik_ het denk.

[ Voor 16% gewijzigd door UTM op 11-06-2004 14:41 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Het is deze maand nou eenmaal gewoon een drama! Je moet nu gewoon een keer regels maken en duidelijkheid geven over hoe het hoort te lopen! (Denk aan archief foto's enzo)
w03f schreef op 11 juni 2004 @ 14:39:
[...]

True, het wordt allemaal wel heel erg 'serieus' genomen. Kom op zeg, als er een keer een wat mindere foto tussen zit hoef je gelijk niet alles af te kraken. Ooit gehoord van leren?.

[...]

Erm, jij bepaalt maar even welke foto's aan het thema voldoen en niet. Als _ik_ denk dat een foto daar wel aan voldoet, kun je daar toch niet om heen imo aangezien _ik_ het denk.
Aangezien mooooody een sitebeheerder is van de contest site heeft hij wel degelijk een bepalende functie!

[ Voor 65% gewijzigd door Ebayzo op 11-06-2004 14:44 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Jawel, maar zoals je zelf zegt er zijn geen vaste regels over archief of creativiteit, dus mag hij daar nix over zeggen vind ik, dan stemt ie maar niet op mij.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Misschien moeten we deze maand maar aanvaarden dat het thema te breed op te vatten is. 1 is een hoeveelheid, maar niks ook. ik heb er ook nog over gedacht de muur te fotgraveren zag je alleen maar wit. de hoeveelheid is dan dus 0..... maar ik vondt het te flauw.....

dat de beste moge winnen.......

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-06-2004 14:50 ]

Verwijderd

Canon A75 net 1 dag, 1ste digicam. Verse aardbeien met slagroom, moet je niet teveel van eten :P

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/cantina/pics_1/aardbei.JPG

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 14:49:
Misschien moeten we deze maand maar aanvaarden dat het thema te breed op te vatten is.
Een thema kan nooit *te* breed zijn... Waarom kan een contest met nog veel vreemdere onderwerpen in andere forums (fredmiranda.com is een heel goed voorbeeld) met veel minder regels elke week weer vlekkeloos verlopen... zonder dat er archieffoto's worden ingezonden, zonder dat mensen de paar regels die er zijn overtreden en er worden echt schitterende foto's ingestuurd. Soms hebben ze wat uitleg nodig, maar is dat werkelijk zo'n probleem?
Alle problemen die de contests hier hebben (sfeer, feedback, valsspelen, obscure onderwerpen) zijn daar net zo goed mogelijk maar worden gewoon *geen* issue...
Het is deze maand nou eenmaal gewoon een drama! Je moet nu gewoon een keer regels maken en duidelijkheid geven over hoe het hoort te lopen!
Of juist niet... te veel regels is ook niet goed. Wat hebben we nou werkelijk nodig aan regels?
- Wil je dat er op een foto gestemd wordt, zet 'm dan op de foto site.
- Je kan 1 foto inzenden.
- Voor discussie en feedback op je foto is deze thread.
- Stemmen doen we vanaf de 25e (ofzo) en de winnaar kiest een nieuw onderwerp.
- Archief foto's worden als minder sportief ervaren.

Dus, voor mooooooody, ga niet lopen roepen dat inzendingen 'niet voldoen'. Of ze voldoen bepalen de deelnemers aan een contest wel door wel of niet op een plaat te stemmen. Ebayzo, houd op over je archieffoto's, win de contest en overleg om het als regel te laten opnemen bij een volgende contest. En voor whoever de contest gaat winnen, geef eens geen voorbeelden bij een onderwerp en stuur mensen niet in een bepaalde richting. Laat de creativiteit de vrije loop en zie aan het eind van de maand wel wat er van is geworden...

En tot slot, nog een vraagje: Het is de bedoeling, officieel, dat hier alleen foto's worden geplaatst die 'meedoen' met de contest. Waar kunnen we wel terecht voor feedback? Ik heb zo'n vermoeden dat als we allemaal een '[contest] ik wil feedback' thread openen deze maar een kort leven hebben, maar in dit topic mag het ook weer niet... Waar wel??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 15:08 ]

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 14:49:
Misschien moeten we deze maand maar aanvaarden dat het thema te breed op te vatten is. 1 is een hoeveelheid, maar niks ook. ik heb er ook nog over gedacht de muur te fotgraveren zag je alleen maar wit. de hoeveelheid is dan dus 0..... maar ik vondt het te flauw.....

dat de beste moge winnen.......
Dat zou een heel 'makkelijke' foto zijn waar je geen enkele vaardigheid voor nodig hebt en daarom van mij geen punten krijgen. Wat mij betreft zou 'ie inderdaad wel aan het onderwerp voldoen met dat verhaal erbij...

Het is daarentegen natuurlijk wel de bedoeling dat mensen wat moeite doen voor een foto. Behalve dat een contest leuk kan zijn om te bepalen wie nou de 'beste' fotograaf is, kan je het ook zien als een mooie manier om eens nieuwe technieken uit te proberen of te leren. Ook kan het je, afhankelijk van het onderwerp, anders naar dingen doen kijken, wat behalve een mooie contestplaat ook nog andere mooie foto's op kan leveren. Als je mee doet aan zo'n contest moet je fotograferen toch wel minstens een beetje als hobby zien, anders werkt het niet... Misschien is dat ook wel de reden dat dit soort dingen op fotografieforums beter werken; men staat er wat serieuzer tegenover...

Verwijderd

Ik heb weer veel gemist deze weekjes ;)

Wat een gezeur hier de hele tijd. Hou het gewoon ontopic, maak een leuke foto over het onderwerp hoeveelheid, en pleur niet al je foto's op het forum, selecteer van te voren wat je laat zien aan de andere, en hal de beste 2 eruit ofzo, zodat je daarover wat feedback krijgt.

HOU HET IIG ONTOPIC DEZE MAAND!!!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:04:
[...]

Een thema kan nooit *te* breed zijn...

[...]
Dit kan ik niet met je eens zijn.
In het geval van het thema hoeveelheid kan het juist wel te breed zijn. Het is zelfs zo breed dat je net zo goed geen thema had kunnen bepalen, omdat alles in een bepaalde hoeveelheid voorkomt.
als je de horizon fotograveerd met een mooie zonsondergang, fotograveer je het oneindige want verder dan dat kan je niet zien. Zo'n foto zou beter passen in een zon of licht thema, maar kan dus ook in het thema hoeveelheid geplaatst worden, omdat oneindig de grootste hoeveelheid is.

Ik denk dat als we alle afgelopen contests erbij pakken dat we alle onderwerpen die revu hebben gepasseerd kunnen scharen onder het thema hoeveelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-06-2004 15:20 ]

Verwijderd

Wat zouden jullie doen aan mijn aardbeien foto in een programma als photoshop. Ik ben eigenlijk wel tevrden over het resultaat. Zouden jullie nog iets veranderen? Croppen, soepen weet ik het allemaal?

Ik hoor het graag. :)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:23:
Wat zouden jullie doen aan mijn aardbeien foto in een programma als photoshop. Ik ben eigenlijk wel tevrden over het resultaat. Zouden jullie nog iets veranderen? Croppen, soepen weet ik het allemaal?

Ik hoor het graag. :)
ten eerste zouden wij ervoor zorgen dat we een webhost kozen met direct linking ;) zodat de afbeelding zichtbaar was :+

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 15:18:
[...]

In het geval van het thema hoeveelheid kan het juist wel te breed zijn. Het is zelfs zo breed dat je net zo goed geen thema had kunnen bepalen, omdat alles in een bepaalde hoeveelheid voorkomt.
als je de horizon fotograveerd met een mooie zonsondergang, fotograveer je het oneindige want verder dan dat kan je niet zien. Zo'n foto zou beter passen in een zon of licht thema, maar kan dus ook in het thema hoeveelheid geplaatst worden, omdat oneindig de grootste hoeveelheid is.

Ik denk dat als we alle afgelopen contests erbij pakken dat we alle onderwerpen die revu hebben gepasseerd kunnen scharen onder het thema hoeveelheid.
Dat maakt niet uit wanneer de winnaar toch democratisch bepaald wordt... Daarbij kiezen stemmers (mits alles eerlijk gaat) automatisch diegene die de mooiste link naar het thema heeft verbeeld.

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 15:18:
[...]

Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. In theorie, ja, alles heeft wel een hoeveelheid en zou dus binnen het onderwerp passen. Past het 'goed' bij het onderwerp is dan de 2e vraag. Er zijn foto's waar het thema 'hoeveelheid' een veel grotere rol speelt dan bij een zonsondergang. Bij de meeste inzendingen was wellicht 'aantal' een toepasselijker thema geweest omdat ze bijna allemaal gaan over een bergje van het een of ander. Er zijn er maar een paar die uitgaan van een wat andere betekenis van 'hoeveelheid' dan een telbare eenheid. 'Te veel' was mijn insteek; het is niet het aantal balletjes wat van belang is maar het feit dat het er 'te veel' zijn voor het doosje. De 'hoeveelheid' is te groot en spreekt ook uit de foto en spreekt er ook duidelijker uit dan bij je zonsondergang voorbeeld. Ook de foto met ingredienten vind ik een goede; want juist bij het bakken ben je bezig met het meten en wegen van hoeveelheiden.

Dus ja, ik ben het met je eens dat met een leuk verhaaltje elke foto 'voldoet' aan het onderwerp, maar nee, ik vind het niet te breed aangezien het wel degelijk heel goed mogelijk is foto's te maken die zeer dicht aansluiten bij het onderwerp.
Zo'n foto zou beter passen in een zon of licht thema
Een zwarte foto zou ook bij een 'licht' thema passen. Sterker nog, alle foto's passen in een 'licht' thema aangezien er zonder licht niets te zien zou zijn :) .

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GsJosh schreef op 11 juni 2004 @ 15:38:
[...]

Dat maakt niet uit wanneer de winnaar toch democratisch bepaald wordt... Daarbij kiezen stemmers (mits alles eerlijk gaat) automatisch diegene die de mooiste link naar het thema heeft verbeeld.
Ik snap niet helemaal in hoeverre dit een reactie is op mij, maar dat de stemmers kiezen wie er wint lijkt me duidelijk.
Het probleem is alleen dat het kader "hoeveeilheid" geen duidelijke afbakening is waarbinnen een stemmer zou moeten oordelen of een foto voldoet of niet. Hierdoor krijg je een grote diversiteit aan foto's die niet vergelijkbaar zijn.

Verwijderd

Ik zou zorgen dat hij scherp is :) . Ook is het leuk als er op een foto meer te zien is dan alleen wat rode brokjes; er moet echt een onderwerp in te herkennen zijn, iets waar je blik naartoe wordt getrokken.
Hierdoor krijg je een grote diversiteit aan foto's die niet vergelijkbaar zijn.
Ja! Geweldig toch... :)
Een contest wordt dan eindelijk eens meer dan 'wie schiet de mooiste <vul hier iets in>' en gaat richting 'gegeven onderwerp X, maak maar iets moois wat er mee te maken heeft'... Op zo'n moment worden creativiteit en geniale ingevingen net zo gewaardeerd als foto skillz, en is het niet meer een kwestie van 'wie het best met de cam om kan gaan wint'. Leuker, lijkt mij.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 15:50 ]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:43:
[...]

*KNIP*
Bij de meeste inzendingen was wellicht 'aantal' een toepasselijker thema geweest omdat ze bijna allemaal gaan over een bergje van het een of ander. Er zijn er maar een paar die uitgaan van een wat andere betekenis van 'hoeveelheid' dan een telbare eenheid.
*KNIP*
Dus ja, ik ben het met je eens dat met een leuk verhaaltje elke foto 'voldoet' aan het onderwerp, maar nee, ik vind het niet te breed aangezien het wel degelijk heel goed mogelijk is foto's te maken die zeer dicht aansluiten bij het onderwerp.

[...]

Een zwarte foto zou ook bij een 'licht' thema passen. Sterker nog, alle foto's passen in een 'licht' thema aangezien er zonder licht niets te zien zou zijn :) .
Aantal zou inderdaad beter bij de meeste inzendingen passen. Het is idd ook mogelijk foto's te maken die zeer goed bij het onderwerp passen zoals jouw foto die bij mij voorlopig op nummer 1 staat!

Ik moet je toch enigzins gelijk geven dat het onderwerp niet TE breed is maar dan wel zeer zeer breed.
Wat ik er eigenlijk mee bedoelde te zeggen in mijn eerste post omternt het te breed zijn van het onderwerp is dat het onderwerp zo breed is dat er geen discussie kan zijn over het toepasselijk zijn van de foto want elke foto KAN.

En inderdaad zonder licht is er geen beeld dus ook geen fotografie dus in principe zou daar ook alles onder kunnen vallen 8)7
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:46:
[...]

*KNIP*

[...]

Ja! Geweldig toch... :)
Een contest wordt dan eindelijk eens meer dan 'wie schiet de mooiste <vul hier iets in>' en gaat richting 'gegeven onderwerp X, maak maar iets moois wat er mee te maken heeft'... Op zo'n moment worden creativiteit en geniale ingevingen net zo gewaardeerd als foto skillz, en is het niet meer een kwestie van 'wie het best met de cam om kan gaan wint'. Leuker, lijkt mij.
Hier heb je opzich een punt. je kan dit ook anders uitleggen.
Het vervelende is namelijk dat iedereen hoeveelheid op een andere manier invult en dat er dus al snel een beoordeling komt op de technische perfectie van de foto omdat er op relevantie richting het onderwerp eigenlijk niet beoordeeld kan worden. Jouw foto vindt ik toevallig erg goed passen in het thema, maar wat technische perfectie betreft is het ook een hoogstaaltje. Ik ben bang dat mensen hierop vooral gaan beoordelen omdat fotografie toch nog altijd visueel iets is :)

De zorgvuldig opgestelde regel "geef een foto geen punten die erg goed is uitgevoerd maar niet aan het onderwerp voldoet" gaat in deze contest dus gewoon niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-06-2004 16:06 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:04:
Dus, voor mooooooody, ga niet lopen roepen dat inzendingen 'niet voldoen'. Of ze voldoen bepalen de deelnemers aan een contest wel door wel of niet op een plaat te stemmen.
Ik heb niet gezegd dat ze niet voldoen, ik heb gezegd dat de deelnemers nog eens na kunnen denken over hun inzending....gewoon als tip van de organisatie :)

Het gaat al bijna 2 jaar goed zonder al te veel corrigeren van de organisatie, maar deze maand is er helaas een tendens van veel twijfelachtige inzendingen.
Iemand moet er voor zorgen dat het niveau niet te laag wordt....
En tot slot, nog een vraagje: Het is de bedoeling, officieel, dat hier alleen foto's worden geplaatst die 'meedoen' met de contest. Waar kunnen we wel terecht voor feedback? Ik heb zo'n vermoeden dat als we allemaal een '[contest] ik wil feedback' thread openen deze maar een kort leven hebben, maar in dit topic mag het ook weer niet... Waar wel??
Nog een keer heel kort dan: dit topic is zeker ook voor feedback, maar niet voor mensen die op de 1e dag van de nieuwe contest een foto hebben gevonden op hun harde schijf en verwachten dat de rest ze gaat helpen om deze foto contest-waardig te maken.

Het gaat dan vooral om lichte foto-technische feedback bij een foto waar je zelf achter staat. Feedback gebruiken om de meningen te toetsen getuigd niet echt van creativiteit.

Maar goed, als iedereen zich aan het kleine aantal regels houdt en gewoon bezig gaan met de wedstijd i.p.v. de regels naar zijn hand te zetten, kan het nog leuk worden deze maand :Y)
Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 16:06:
De zorgvuldig opgestelde regel "geef een foto geen punten die erg goed is uitgevoerd maar niet aan het onderwerp voldoet" gaat in deze contest dus gewoon niet op.
dus volgens jou mag een foto van een mooie boom winnen deze maand :?

foto's die totaal niet aan het thema voldoen, worden verwijderd....

het is aan de stemmers om te kijken welke foto in hun ogen het thema het leukst/best/origineels visualiseert....

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 11-06-2004 16:29 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Ook maar weer eens een nieuwe poging wagen met m'n nieuwste aanwinst (Canon EOS 300D Rebel).

Weet nog niet welke van de 2 ik ga insturen. Moet er zelf nog een poosje naar kijken vindt ze namelijk alle 2 wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.froeling.net/got_contest/Hoeveelheid_01s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.froeling.net/got_contest/Hoeveelheid_02s.jpg

Enig commentaar is welkom....

En het is een mengpaneel, wat dus de hoeveelheid aan geluid bepaald.

[ Voor 18% gewijzigd door SideBuster op 11-06-2004 16:43 . Reden: typo ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Verwijderd

Erg veel reflecties, die het moeilijk maken te zien wat het nou is...

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:05
lijkt op een schuifpaneel, maar vind de reflectie wat te veel van het goeie.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

xzoticate schreef op 11 juni 2004 @ 16:59:
lijkt op een schuifpaneel, maar vind de reflectie wat te veel van het goeie.
het is ook niet alsof hij erbij heeft gezet wat het is of wel :+

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mooooody schreef op 11 juni 2004 @ 16:24:
[...]
*KNIP*

dus volgens jou mag een foto van een mooie boom winnen deze maand :?

foto's die totaal niet aan het thema voldoen, worden verwijderd....

het is aan de stemmers om te kijken welke foto in hun ogen het thema het leukst/best/origineels visualiseert....
Nee van mij mag dat niet want ik vindt dat niet passen. maar iemand anders kan dit wel vinden passen. Dus vindt ik niet dat in dit geval jij mag bepalen welke foto wel of niet aan het onderwerp voldoet om dat er meer dan genoeg redenen te verzinnen zijn waarom een foto mee mag doen.

Ook is het verwijderen van foto's die volgens jou niet voldoen in strijd met je eigen regel dat men geen punten moet geven aan foto's die volgens diegene niet voldoen, want dan ontneem jij de beoordelende partij het inzicht zelf te bepalen of een foto aan het onderwerp voldoet.

ik wil wel benadrukken dat ik niet aan de poten van het bestuur wil zagen, maar dat ik graag overeenstemming wil berijken over het feit dat er een zeer brede interpretatie aan het onderwerp hoeveelheid gegeven kan worden.

Ik leg me erbij neer dat er dus een hoop foto's zullen zijn die naar mijn mening niet voldoen aan het thema, deze krijgen van mij dus ook geen punten. EN ik hoop dat iedereen dit zal doen!!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ging ik even in de kelder en zag er het metertje van de stookolie....
Belichting is met kaars gedaan(die je in het glas ziet, met opzet). En voor de techs onder ons, er zit zo'n 1000 liter (80cm dus)in, gok ik... Ohja, metertje is zo'n 40jaar oud
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/final.jpg
Cam is A70 (0.7sec, f2.8, iso 50)

[ Voor 19% gewijzigd door jvvv op 11-06-2004 17:37 ]

• Mooody
Mystic Spirit schreef op 11 juni 2004 @ 17:29:

Ook is het verwijderen van foto's die volgens jou niet voldoen in strijd met je eigen regel dat men geen punten moet geven aan foto's die volgens diegene niet voldoen, want dan ontneem jij de beoordelende partij het inzicht zelf te bepalen of een foto aan het onderwerp voldoet.

ik wil wel benadrukken dat ik niet aan de poten van het bestuur wil zagen, maar dat ik graag overeenstemming wil berijken over het feit dat er een zeer brede interpretatie aan het onderwerp hoeveelheid gegeven kan worden.
Daarom verwijder ik alleen de foto's waarbij geen twijfel is dat ze niet aan het thema voldoen.
De foto van het oog sloeg echt helemaal nergens op en als ik niet ingrijp krijgen we straks 100 inzendingen per maand waarvan er maar 10 in de buurt komen van het thema. Gevolg: de stemmer heeft geen zin om alle foto's te bekijken en geeft maar punten aan random mooie foto's.

Hierom is het ook belangrijk dat je een goede toelichting bij de foto geeft. Zo kan een foto waarvan het niet helemaal duidelijk is dat het bij het thema hoort, toch nog goed gevonden zijn.
Maar als je zomaar foto's kan insturen die in de verste verte niets met het thema te maken hebben en er ook geen verklaring is waarom deze geplaats is, dan krijg je binnenkort grapjassen die random foto's gaan insturen met een vergezocht verhaaltje eronder.

Er moet gewoon op bepaalde momenten worden ingegrepen, want op GoT lopen helaas nog een boel pubers rond. Ik heb het de afgelopen tijd vaker mee gemaakt, maar niet altijd naar buiten gebracht.

Bepaalde regeltjes zijn gewoon nodig om te zorgen dat het niet uit de hand loopt....
Het is ook niet zo dat ik koste wat het kost mijn regels door wil drukken, want ik heb de meeste regels niet eens verzonnen ;)

Ik hoop dat deze kwestie hierbij is afgesloten en dat we weer verder kunnen gaan met de foto's....
We doen het al 2 jaar op deze manier en nooit commentaar of problemen gehad :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 11-06-2004 17:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Droopey
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Tja, ik wilde ook voor het eerst mee doen deze maand (loonstrookje macro)... Kreeg gelijk (indirect) te horen dat het een archieffoto was... Exif liet toch ERG duidelijk zien dat de foto uur voor plaatsing genomen was...

Ik heb mijn best gedaan, maar inderdaad wordt er deze maand (voor het eerst volgens mij, ik volg de contests al best lang) erg veel gezeikt wordt over niets, maar goed.... Ik denk dat ik deze maand maar oversla, en een andere keer voor het eerst mee ga doen....

Hier had uw reclame kunnen staan.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

tozzke

aka tozzert

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/got/IMG_7654_1.JPG

mijn toekomstige auto "gerasterbate"

hoeveelheid dots, dat moge duidelijk zijn

• Capa
  • Laatst online: 01-02 13:22
Tozzman schreef op 11 juni 2004 @ 20:11:
[afbeelding]

Jah, maar of dat een contest foto is? :X
Het onderwerp is op die foto niet de hoeveel stipjes maar de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 11-06-2004 21:13 ]

• jvvv
Tozzman schreef op 11 juni 2004 @ 20:11:
[afbeelding]

Hoe heb je het gedaan? Want ik heb de indruk dat het een scan is. Als je kijkt, heb je de indruk dat je de plooi van de foto kan zien. Heb je de foto zelf geschoten?

• Droopey
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

jvvv schreef op 11 juni 2004 @ 21:14:
[...]

Hoe heb je het gedaan? Want ik heb de indruk dat het een scan is. Als je kijkt, heb je de indruk dat je de plooi van de foto kan zien. Heb je de foto zelf geschoten?
als ik een gok moet maken.... http://homokaasu.org/rasterbator/ ... daar heeft ie een rasterbate gemaakt van een foto, die heeft ie uitgeprint en alle vellen mooi tegen elkaar gelegd en vervolgens hier gepost....

[ Voor 6% gewijzigd door Droopey op 11-06-2004 21:29 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kijk anders eens hier, dan kun je ze zelf maken :)

/edit: Ej, Droopey, snel het linkje veranderen he? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 11-06-2004 21:32 ]

Hier staat tekst

• Mooody
een voorwaarde is natuurlijk wel dat je de foto zelf hebt gemaakt en dit lijkt me gewoon een productfoto van die Seat :)
post het origineel eens....

Verwijderd

Ik heb nog wat geëxperimenteerd met de setup. Commentaar gewenst. :)

Ik denk dat onderstaande foto wellicht ingezonden wordt voor de wedstrijd. (Zonder kader.)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/small-light1-border.jpg

Sony DSC-F717, F/3.5, 1/50s, ISO100, geen flits. Belichting met TL-buis en schijnwerper.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:57 ]

Verwijderd

Zodan... da's nogal een verschil met je eerste pogingen. Ik vind deze foto best wel mooi, maar heb toch nog 1 kritiekpuntje: Ik heb de indruk dat de glazen scheef staan. Misschien wil je 'm nog even recht zetten. Mooie kleuren.

Verwijderd

Dat gevoel heb ik ook, verder vind ik het relief achter de glazen van het behang op de muur niet zo mooi

Verwijderd

Qlone: Ik dacht ook dat de glazen scheef stonden... maar de tafel is toch echt waterpas, en de camera ook.... ik zal zien wat ik kan fixen. :)

Kutkabouter (wat een nick.. :| ) ik kan niet even opnieuw behangen :P

Qlone: jij verdraaide, grrr..... * argzel * Wat heb jij een ogen man! Ik heb in PS een rechte lijn moeten trekken, om een paar pixels afwijking te zien. :)

Daarna heb ik het nagemeten met de laserwaterpas en de schuifmaat: de tafel stond perfect waterpas, en de camera op het statief ook. MAARRRR.... het tafelblad is links ietjes dunner dan rechts volgens mijn schuifmaat. Het tafelblad helt 0.8 graden, met de lage kant links. Een rotate van 0.8 graden naar rechts en een minicrop in PS hebben het rechtgezet. Letterlijk. (Hopelijk zie je nu niet een of andere afwijking van 0.01 graad of zo... :P )

Weten we dit ook weer. :)

Had ik de reflecties uit de glazen kunnen houden als ik een polafilter had gehad? Zo ja, dan bestel ik dat misschien morgenavond nog, en dan ga ik nog een keer proberen als ik dat binnen heb. Hier moet ik nog over denken... het is 45 euro, en ik ga morgen al naar een meeting, en dat na het bestellen van een groothoeklens. Mijn arme beurs. :'(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:55 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:47:

Ik denk dat onderstaande foto wellicht ingezonden wordt voor de wedstrijd. (Zonder kader.)

[afbeelding]
Nice! Wat een verbetering man....zeker wat puntjes waard!
Droopey schreef op 11 juni 2004 @ 20:09:
Tja, ik wilde ook voor het eerst mee doen deze maand (loonstrookje macro)... Kreeg gelijk (indirect) te horen dat het een archieffoto was... Exif liet toch ERG duidelijk zien dat de foto uur voor plaatsing genomen was...

Ik heb mijn best gedaan, maar inderdaad wordt er deze maand (voor het eerst volgens mij, ik volg de contests al best lang) erg veel gezeikt wordt over niets, maar goed.... Ik denk dat ik deze maand maar oversla, en een andere keer voor het eerst mee ga doen....
Is jou post getrashed ofzo? Kan hem nergens meer vinden! Wilde even kijken wat voor commentaar je dan kreeg

Al gevonden! Maar er is geen moment gezegd dat jij een archief foto hebt gepost! Alleen zei Mooody dat hij de link met "hoeveelheid" niet zag! (Wat ik overigens niet met hem eens was)

Dus geen reden om niet mee te doen!

[ Voor 56% gewijzigd door Ebayzo op 11-06-2004 23:52 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:39:
Had ik de reflecties uit de glazen kunnen houden als ik een polafilter had gehad? Zo ja, dan bestel ik dat misschien morgenavond nog, en dan ga ik nog een keer proberen als ik dat binnen heb. Hier moet ik nog over denken... het is 45 euro, en ik ga morgen al naar een meeting, en dat na het bestellen van een groothoeklens. Mijn arme beurs. :'(
Polarisatiefilters zijn altijd leuk om te hebben, dus de aanschaf toch wel waard (ik moet er ook nog steeds een kopen, maar weet niet voor welke lens ik 'm wil (ze hebben allemaal een andere maat)). Voor de glazen vind ik de reflecties niet zo storend eigenlijk; het is niet alsof ik er een mannetje met een camera in kan onderscheiden...

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:24
Wow FirePower, da's een behoorlijke verbetering!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

tozzke

aka tozzert

na de vorige foto, welke ik eigenlijk al niet serieus in wilde sturen, nu een serieuze(re) inzending

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/got/IMG_7662_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/got/IMG_7663_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/got/IMG_7665_1.JPG

ik persoonlijk twijfel behoorlijk. Alhoewel de eerste 2 erg op elkaar lijken, spreekt de 2e me toch iets meer aan

zowel hoeveelheid woorden als de betekenis vertaald uit het engels

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 12-06-2004 17:20 ]

• jvvv
Tozzman schreef op 12 juni 2004 @ 17:19:
na de vorige foto, welke ik eigenlijk al niet serieus in wilde sturen, nu een serieuze(re) inzending

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik persoonlijk twijfel behoorlijk. Alhoewel de eerste 2 erg op elkaar lijken, spreekt de 2e me toch iets meer aan

zowel hoeveelheid woorden als de betekenis vertaald uit het engels
De 1ste spreekt meer aan. Je hebt meer diepte.

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40

BBrunekreeft

Dus...

Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbrunekr/got/Bijen_1.jpg

Foto genomen op 1 meter afstand, balancerend op een paaltje.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

BBrunekreeft schreef op 12 juni 2004 @ 21:02:
Mijn inzending:
[afbeelding]

Foto genomen op 1 meter afstand, balancerend op een paaltje.
Jammer van het blaadje in beeld, en dat de foto onscherp is,
Wel een hoeveelheid ;)

* shameblaster krijgt nachtmerries van al die wespen :D

Cons:::BB4E

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40

BBrunekreeft

Dus...

shameblaster schreef op 12 juni 2004 @ 21:06:
[...]

Jammer van het blaadje in beeld, en dat de foto onscherp is,
Wel een hoeveelheid ;)

* shameblaster krijgt nachtmerries van al die wespen :D
Mijn idee was eigenlijk dat het wel een contrast is: een zo'n zielig takje bij al die bijen (geen wespen)
En die hoeveelheid: wat je ziet is nog niet eens 1/10 van wat er in die boom hing :P

[ Voor 24% gewijzigd door BBrunekreeft op 12-06-2004 21:33 ]

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 15:19
Ik denk dat dit mijn inzending word. Doe voor de eerste keer mee.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/melle_ia/contest_juni.jpg (plaatje is clickable)

De bloemmetjes zijn een grote hoeveelheid, en de vlinder is in z'n eentje. De foto is genomen met een Canon Powershot A60.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Melle schreef op 12 juni 2004 @ 22:20:
Ik denk dat dit mijn inzending wordt. Doe voor de eerste keer mee.

[afbeelding] (plaatje is clickable)

De bloemmetjes zijn een grote hoeveelheid, en de vlinder is in z'n eentje. De foto is genomen met een Canon Powershot A60.
Nou dat is volgens mij maar 1 bloem :+

Default blanke hetero

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
EbAyzo schreef op 13 juni 2004 @ 07:45:
[...]
Nou dat is volgens mij maar 1 bloem :+
Eerder 1 knop met meerdere bloemetjes, dus zie de hoeveelheid er wel in terug ;)

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 14:38
Tsjaa.... dan zal ik ook nog maar eens een poging wagen. Gemaakt met een nikon D1X.

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/got/DSC_3469.JPG

• Kanarie
  • Laatst online: 00:34

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Veel water in de sloot en in de lucht.

Het oorspronkelijke idee was om de wolken te fotograferen via de spiegeling in een plas. Helaas waren vanwege de zonnige dag alle plassen verdwenen, dus moest ik het met de sloot stellen.

Gebruikt is een Canon EOS 300D, op de P mode. Ben niet echt tevreden met het resultaat, maar wil toch ook eens meedoen met de Fotocontest. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/images/contestjuniklein.jpg

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 15:34

nimm2

.

vond het toch een lastig thema hoor, dat hoeveelheid! welke idioot heeft dat verzonnen?

:)

maar goed, toch iets met een bepaalde hoeveelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.rogier.luna.nl/troep/millenniumtoren.jpg

• Mooody
in dat geval kan ik ook meedoen met deze foto :P

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/fotos/_parijs/fotos/034.jpg

of deze

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/fotos/_parijs/fotos/006.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 14-06-2004 09:10 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mooooody schreef op 14 juni 2004 @ 09:02:
in dat geval kan ik ook meedoen met deze foto :P

[afbeelding]
Als je met archief wil werken ja ;)

Default blanke hetero

• Mooody
wie wil dat nou niet? ;)

Verwijderd

Veel water in de sloot en in de lucht.
[afbeelding]
Toch vind ik 'hoeveelheid' hier nou niet uit spreken. Dan had ik toch meer een bijna overstromende sloot verwacht ofzo (of zo'n sluisje wat je vaak ziet in sloten ofzo)...
maar goed, toch iets met een bepaalde hoeveelheid:
afbeelding
Is dat gebouw niet veel mooier als je 't precies recht van voren schiet? (Dat is toch dat ding in r'dam, vlak bij 't station?)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mooooody schreef op 11 juni 2004 @ 17:38:
[...]

Ik hoop dat deze kwestie hierbij is afgesloten en dat we weer verder kunnen gaan met de foto's....
We doen het al 2 jaar op deze manier en nooit commentaar of problemen gehad :)
_/-\o_ ik sluit mij aan _/-\o_

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:47:

[afbeelding]

Sony DSC-F717, F/3.5, 1/50s, ISO100, geen flits. Belichting met TL-buis en schijnwerper.
_/-\o_ Hulde firepower! hele verbetering met de eerste! een waardige tegenstander voor de kogeltjes van qlone :Y)

Verwijderd

M@rijn schreef op 13 juni 2004 @ 11:17:
Tsjaa.... dan zal ik ook nog maar eens een poging wagen. Gemaakt met een nikon D1X.

[afbeelding]
Deze komt voor mij toch ergens bovenaan te staan!
Heb wel al betere gezien, maar dit komt toch wel rond de 3de plaats voor mij.

Reden :
- Niet cliché (Hoeveelheid zit hier in vele dingen : aantal radiators, die elk bestaan uit groter aantal buisjes, en in die buisjes zou een grote hoeveelheid water moeten lopen. Het afbladerende behangsel van de muur doet mij ook aan hoeveelheid denken, het is er te-veel)
- Mooi kleurenschema
- Mooie compositie

Wat ik iets minder vind is de diepte waarop is scherpgesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 14:00 ]

Verwijderd

just submitted:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bmp/50resized.jpg
CloseUp van een enkele van vele honderden kaarsen die branden in de Onze Lievevrouwebaseliek in Maastricht.
Waarom hoeveelheid:
- grote hoeveelheid kaarsen.
- allemaal verschillende lengten.
- iedere vlam is anders.
- en toch zijn het allemaal dezelfde kaarsen
Comments please ;)

Archief? treu, maar hij's nog niet verjaard :P

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Ook ik doe weer eens mee :)
Laatst (nog in juni) kregen we bij een gelegenheid toch een hoeveelheid amaretto voorgeschoteld :o

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pyrus/hoeveelheid_tn.jpg

Heb al een beetje gesleuteld eraan met Paint Shop, beetje gecropped en de kleuren wat aangepast. Camera instellingen weet ik niet meer... zal ik ff uit de EXIF halen.

Zelfontspanner op 2 seconden
Sluitertijd: 1/2 seconde
Focuslengte: 5 mm
F-nummer: 2,8
Belichtingscompensatie: 0

Toestel: Canon Powershot A70

[ Voor 17% gewijzigd door Pyrus op 14-06-2004 21:29 ]

LinkedIn

Verwijderd

ikzelf vidn het jamemr dat de bovenkant van de glazen er niet op staan, had ik wel wat leuker gevonden. reflectie is ook aardig. je hebt niet echt 1 vast punt om naar te kijken, beetje onrustig...

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Deze heb ik zojuist toegevoegd op de contest site.

Onder het motto: Sound Amount
Afbeeldingslocatie: http://www.froeling.net/got_contest/Hoeveelheids.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SideBuster op 15-06-2004 03:40 ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

SideBuster schreef op 15 juni 2004 @ 03:39:
Deze heb ik zojuist toegevoegd op de contest site.

Onder het motto: Sound Amount
[afbeelding]
naar mijn mening een origineel idee. ik wil niet beweren dat ik de uitwerking beter had gekund maar wellicht dat je voor een iets andere compositie had kunnen kiezen. een paar mogelijke pointers
- vanuit een andere hoek zodat je niet tegen de lichtinval in fotografeert (spreekt mij niet zo aan persoonlijk)
- niet dat schuifje centreren in de foto. stel erop scherp en probeer dan meer van het mengpaneel in beeld te krijgen. gebruik daarvoor een wat grotere F-setting zodat je de rest van dat paneel wat onscherper in beeld krijgt en het voor de kijkbuiskindertjes duidelijk is wat je onderwerp is. ik zou dan het schuifje wat meer rechtsonder in beeld brengen uit een wat lagere hoek

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
kzat te twijfelen om toch iets anders in te zenden aangezien mijn huidige foto een beetje onduidelijk is en al gemaakt is voordat dit thema bekend was.

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/5228/chikkies2.jpg

Deees heb ik eergisteren gemaakt met dit thema in mn achterhoofd.
4 kuikentjes die je pas na even kijken allemaal ziet.

Beetje jammer van het gaas ....
Misschien maak ik em nog wel even over en dan zonder gaas.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het lijkt mij idd een goed idee om in ieder geval 1 van de lagen gaas uit de foto te halen en het liefst beide natuurlijk! verder vindt ik het wel een leuke foto!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
ik wacht nog steeds tot de wind een beetje gaat liggen zodat ik mijn rietjes opnieuw op de foto kan zetten :D en anders moet ik het een dezer dagen toch maar eens zo proberen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Met het commentaar zoals ik die op de contest-site heb gezet. :)
Je kunt het vergezocht noemen maar ik heb heel lang zitten wachten en denken over de foto die ik zou maken en uiteindelijk liep ik bij Station Sloterdijk toen ik dit zag. Ik heb een aantal foto's gemaakt met de contest in het achterhoofd want voor mij sluit dit precies aan bij het onderwerp. :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TFDBEE7DPMGR

Voor wie goed kijkt is een groot aantal contrasten te zien. Deze foto is genomen bij Station Sloterdijk (Amsterdam) en onder de sporen is een stuk gras doorkruisd met asfalt en gekapte (metalen) bomen. Dit is het symbool van de vooruitgang met de vernietigende uitwerking op de natuur die daarbij hoort.

De 'hoeveelheid' schuilt dan ook in de eindeloosheid die doorgesneden wordt door het asfalt, de gekapte metalen bomen geven de onmetelijkheid aan van de vooruitgang.

Een diepe betekenis dus. :)

Ik heb de foto bewerkt omdat ik een foto wilde hebben met een harde uitstraling. Het orgineel was niet hard genoeg en dus heb ik het contras opgeschroefd, de kleuren explosief hard gemaakt en ik heb een flinke hoeveelheid ruis toegevoegd aan het geheel.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik kan je redenatie begrijpen, maar waarom zou je ruis willen toevoegen ?

(Ik zat me al af te vragen waarom die foto op het gebied van ruis er zo brak uitzag. Fotografisch gezien vind ik hem best mooi :) )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:33 ]

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:33:
Ik kan je redenatie begrijpen, maar waarom zou je ruis willen toevoegen ?

(Ik zat me al af te vragen waarom die foto op het gebied van ruis er zo brak uitzag. Fotografisch gezien vind ik hem best mooi :) )
Ruis is niet altijd negatief hoor, het kan juist ook een heel mooi effect geven!!

mijn T.net systeemspecspagina

• bazs2000

bazs2000

Ruis zie ik als een middel om een foto iets realistisch mee te geven. Juist omdat ik de hardheid wilde vastleggen was dit voor mij het middel om juist datgene naar voren te halen wat mij zo boeit. :)

En ja, daar ben ik een rare in. :P

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pyrus schreef op 14 juni 2004 @ 21:19:
Ook ik doe weer eens mee :)
Laatst (nog in juni) kregen we bij een gelegenheid toch een hoeveelheid amaretto voorgeschoteld :o

[afbeelding]

Heb al een beetje gesleuteld eraan met Paint Shop, beetje gecropped en de kleuren wat aangepast. Camera instellingen weet ik niet meer... zal ik ff uit de EXIF halen.

Zelfontspanner op 2 seconden
Sluitertijd: 1/2 seconde
Focuslengte: 5 mm
F-nummer: 2,8
Belichtingscompensatie: 0

Toestel: Canon Powershot A70
Beetje onscherp geloof ik. Volgens mij staat er net geen 1 glas scherp op :? . Wel erg mooie kleuren verder

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bazs2000 schreef op 16 juni 2004 @ 20:12:
Met het commentaar zoals ik die op de contest-site heb gezet. :)
Je kunt het vergezocht noemen maar ik heb heel lang zitten wachten en denken over de foto die ik zou maken en uiteindelijk liep ik bij Station Sloterdijk toen ik dit zag. Ik heb een aantal foto's gemaakt met de contest in het achterhoofd want voor mij sluit dit precies aan bij het onderwerp. :)

[afbeelding]

Voor wie goed kijkt is een groot aantal contrasten te zien. Deze foto is genomen bij Station Sloterdijk (Amsterdam) en onder de sporen is een stuk gras doorkruisd met asfalt en gekapte (metalen) bomen. Dit is het symbool van de vooruitgang met de vernietigende uitwerking op de natuur die daarbij hoort.

De 'hoeveelheid' schuilt dan ook in de eindeloosheid die doorgesneden wordt door het asfalt, de gekapte metalen bomen geven de onmetelijkheid aan van de vooruitgang.

Een diepe betekenis dus. :)

Ik heb de foto bewerkt omdat ik een foto wilde hebben met een harde uitstraling. Het orgineel was niet hard genoeg en dus heb ik het contras opgeschroefd, de kleuren explosief hard gemaakt en ik heb een flinke hoeveelheid ruis toegevoegd aan het geheel.
Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn foto die pagina terug staat (chip) vind het mooi gelukt dat contrast geeft echt een extra lading aan de foto. Als maar die mensen die zeggen dat er ruis is die begrijpen het nog niet helemaal geloof ik. Een foto hoeft niet altijd helemaal clean te zijn. Al die cleane foto's worden alleen maar saai.

hier nog even mijn chip :D
[afbeelding

[ Voor 10% gewijzigd door Micha op 16-06-2004 21:39 ]

Verwijderd

micdis schreef op 16 juni 2004 @ 21:37:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd bij mijn foto die pagina terug staat (chip) vind het mooi gelukt dat contrast geeft echt een extra lading aan de foto. Als maar die mensen die zeggen dat er ruis is die begrijpen het nog niet helemaal geloof ik. Een foto hoeft niet altijd helemaal clean te zijn. Al die cleane foto's worden alleen maar saai
Inderdaad, ik vind dit erg mooi. Beetje ja hoe zeg je dat, inderdaad ruwe foto. Erg mooi gedaan :)

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb sinds kort een casio exilim ex-z40 , ik denk dat ik ook maar eens mee ga doen met de contest.

Ik denk dat ik deze foto in ga sturen, waarschijnlijk maak ik hem morgen nog een keer, maar dan beter belicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.fireworkfreaks.com/erik_private/cjuni_01.JPG

Ik weet het, het is niet erg origineel, ik kon niet echt veel beters verzinnen op dit moment.

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

AtlonXP1800 schreef op 16 juni 2004 @ 21:45:
Ik heb sinds kort een casio exilim ex-z40 , ik denk dat ik ook maar eens mee ga doen met de contest.

Ik denk dat ik deze foto in ga sturen, waarschijnlijk maak ik hem morgen nog een keer, maar dan beter belicht:

[afbeelding]

Ik weet het, het is niet erg origineel, ik kon niet echt veel beters verzinnen op dit moment.
je camera schaduw staat op de foto?

Verwijderd

Hier mij foto voor de contest... 1e keer dat ik meedoe, vind'm wel goed gelukt! :)

Clickable:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tijmen.kip/got/tn_pennen.JPG

Verwijderd

Verzamel je pennen ofzo!?

Leuke foto, maar niet 'bijzonder'.

Mag iets meer contrast in.

Verwijderd

Nee mams ;)

Ik ben nog ontzettend n00b in fotografie, heb dacht ik wel een redelijk goede cam. Cybershot DSC-P92, van Sony. Kan je jammer genoeg alleen niet zoveel mee instellen, is voornamelijk point&click... ;)

Offtopic: ik wil deze lens er mss bijkopen, verstandig?
Kapje en Lens

Bij mekaar ong. 200 euro. Is dat het waard en voegt het veel toe aan de cam?

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 15:35:
Hier mij foto voor de contest... 1e keer dat ik meedoe, vind'm wel goed gelukt! :)

Clickable:

[afbeelding]
Heyyy, die Nijenhuis pen, is dat Nijenhuis keukens? :+
Gewoon ff naar site surfen Erazzzer :/

[ Voor 8% gewijzigd door Erazzzer op 18-06-2004 00:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:47:
[...]

Dat is mijn foto. Om daar nog even verder op in te haken, zorg dat de witbalans van je camera goed staat en wit ook echt wit is, en om de achtergrond zo wit mogelijk te maken kan het handig zijn de exposure compensation 1 of zelfs 2 stops hoger te zetten.
Bij mijn foto probeerde ik een sterk contrast in de kogeltjes te krijgen, dus aan de ene kant het wit van de omgeving aan de onderkant, en voor de rest de bovenkant zo zwart mogelijk (dus de rest van de ruimte was donker tijdens het fotograferen, op de lamp voor de belichting na en een paar onderbemeten plafondspots om toch nog iets 'ambient' licht te hebben). Dit leverde recht uit de cam al een vrij goede plaat op. Achteraf heb ik in photoshop nog wat met de levels gespeeld en het contrast wat aangepast.

Voor wat betreft de glazen:
[afbeelding]
Het idee is goed, en er is veel meer uit te halen dan je nu laat zien. Wat tips:

- Geen cola :) . Mooi zou ik vinden als in alle glazen een andere kleur vloeistof zat, eventueel de regenboogkleuren (hint: limonadesiroop en kleurenwiel voor inspiratie)
ik zou het met wijn en water doen .. "water bij de wijn doen" .. slaat ook nog eens echt op 'hoeveelheid'

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:43:
OK... hierbij dan mijn inzending voor deze contest. Kritiek en suggesties zijn altijd welkom.

De titel van mijn inzending is 'Te veel'.

[afbeelding]
(Gemaakt met een Canon EOS 10D en Sigma F2.8 50mm EX lens)
mooie foto .. schaduwen en contrast very nice .. kleuren ook .. alleen had ik verder geexperimenteerd met de compositie .. volgens mij kan ie iets spannender ..

..

• gvdh81
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

wahhhh ik heb ook een goed idee :) Ik ga hem vanavond schieten!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb nog een poging gewaagd om een wat betere versie van mijn foto te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.fireworkfreaks.com/erik_private/cjuni_02_resize.JPG

Ik ben er niet 100% tevreden over, maar heb besloten om het zo te laten.
De muntjes liggen op een spiegel, wat het effect geeft alsof het soort stapeltjes zijn.

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wil de winnaar naar dit topic kijken, leuk thema voor volgende maand :)

• bazs2000

bazs2000

AtlonXP1800 schreef op 18 juni 2004 @ 20:38:
Ik heb nog een poging gewaagd om een wat betere versie van mijn foto te maken:

[afbeelding]

Ik ben er niet 100% tevreden over, maar heb besloten om het zo te laten.
De muntjes liggen op een spiegel, wat het effect geeft alsof het soort stapeltjes zijn.
Jammer van al dat stof. Het loont de moeite om al dat stof weg te halen, nu leidt het de aandacht een beetje af van het onderwerp. Probeer dat eens en moet je dan de resultaten vergelijken, je zult versteld staan. :)

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Erazzzer schreef op 18 juni 2004 @ 20:42:
Wil de winnaar naar dit topic kijken, leuk thema voor volgende maand :)
Inderdaad een erg leuk thema. Zat net toevallig ook de topic door te neuzen.

• marsian
  • Laatst online: 07-02 15:30
Ik heb 2 foto's, ben er nog niet uit welke ik wil insturen.

Het word of deze
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.weij/contest/stam1_klein.jpg

of deze
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.weij/contest/stam2_klein.jpg

Zijn gemaakt met Pentax Z1p analoge camera op zwart-wit film van Kodak. Beide fotos zijn ingescaned met Epson scanner. Graag jullie commentaar.

• Vrieskist
[nofi]
Hmm .. is deze wedstrijd enkel voor digicam's of ook analoog?
[/nofi]

Verwijderd

Vrieskist schreef op 20 juni 2004 @ 14:36:
[nofi]
Hmm .. is deze wedstrijd enkel voor digicam's of ook analoog?
[/nofi]
"De Grote GoT FotoContest"?!

• Vrieskist
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 14:58:
[...]
"De Grote GoT FotoContest"?!
Wedstrijd site: digicontest.concept-q.biz/contest/0.got

Verwijderd

In de openingspost staat dat hij primair is voor digicams, maar als je die nou niet hebt mag je ook best meedoen met een gewone cam staat er...

Verwijderd

Wat is dat voor onzin... een foto is een foto, onafhankelijk van de camera.

Van mij uit mogen analoge foto's gewoon meedoen.

• marsian
  • Laatst online: 07-02 15:30
Snap niet waarom dit in een keer een punt van discussie wordt. Ben niet de eerste die met een analoge camera meedoet.

[ Voor 20% gewijzigd door marsian op 21-06-2004 12:32 ]

• Xtuv
  • Laatst online: 06-02 22:37
Volgens mij gaan we nu een beetje een discussie maken over een probleem wat er niet is :?
Niemand zegt dat je met een analoge camera niet mee mag doen..

Ik heb mijn inzending gedaan. Zie wel wat 't word... hopenlijk volgende maand een wat 'gezelliger' topic.

Verwijderd

Ik heb hier een paar prachtige platen gezien, en ondanks dat ik daar niet tegenop kan, doe ik toch maar weer eens mee

Ondanks de eenvoud van deze foto, vind ik dat hij blijft boeien.
De 'hoeveelheid' in deze foto lijkt me duidelijk.
Behalve dat, vat hij het verloop van de informatica-age samen. Aan de ene kant groen-op-zwart als in archaïsche computers, aan de andere kant een hi-tech uitstraling. De diepte in de foto benadrukt de tijdspanne tussen die 2.

Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/Picture%20037.jpg

Iedere overeenkomst met een bepaalde science fiction film uit de vorige eeuw berust op puur toeval.

Verwijderd

Hehe.... puur toeval. :P

Fotografisch gezien is het inderdaad "simpel" (wat is simpel?), maar ik vind hem wel erg origineel vanwege de aparte insteek, en qua uitstraling goed bij het thema passen.

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Oke laat ik dan ook maar eens meedoen.
Ik liep op het strand en kwam een kluitje met schelpen tegen. ik moest meteen denken aan deze wedstrijd.

hier de fotot
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hdb/foto/DSCF2617b.jpg

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste