Verwijderd
Een stukje feedback voor svketel, naar aanleiding van het jouwe:Remy schreef op 07 juni 2004 @ 21:58:
svketel, dat is echt typisch een 'hoeveelheid' shot, erg mooi, ook vanwege het beperkte DOF
Een iets te beperkte DoF als je het mij vraagt. Het zou een mooiere foto zijn als de knop er in zijn geheel scherp op stond en de achtergrond was zoals hij nu is... Hij voldoet wel aan het thema ja, er zit een 'hoeveelheid' luizen op de knop, maar zo origineel als de maatbeker (en ik hoop mijn eigen inzending) bijvoorbeeld is hij imho niet.
(Nu ik dit terug lees klinkt het negatiever dan ik 't bedoel
Nog even ebayzo een hart onder de riem steken (rare uitdrukking eigenlijk): Dat is weer een nadeel wat de 'archieffotoinzenders' hebben... ze kunnen een foto nooit verbeteren naar aanleiding van de feedback erop; hooguit een andere uitkiezen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 23:08 ]
Ben het met je eens! Vooral over het dikgedrukte moet volgende keer echt een regel komen...WEL of NIET! En dan ook geen gezeur meer. En aangezien jij de TS elke keer bent denk ik dat jij het samen met de website beheerder (Digicontest) mag beslissen. (evt met een poll?)Mooooody schreef op 07 juni 2004 @ 21:21:
de laatste 4 foto's die gepost zijn voldoen in mijn ogen niet echt aan het thema....
het zijn meer foto's opgezocht in een archief met een leuk verhaaltje er omheen....
insturen mag uiteraard wel, maar de stemmers zullen streng zijn
ik denk trouwens (weet niet of er mensen met me eens zijn) dat er tot nu toe maar 4 of 5 inzendingen echt met het thema te maken hebben....
jammer dat mensen al zo snel een foto uit hun archief plukken i.p.v. eerst na te denken en daarna op pad te gaan..... (nofi naar de mensen die dit wel gedaan hebben hoor)
we kunnen het niet verbieden, maar jammer is het wel
in ieder geval nog succes voor de komende 2,5 week....ik zal er zelf weinig bij zijn, want ik moet deze week bijna 60 uur werken...en dat is ook een beste hoeveelheid
Mensen kunnen het dan altijd proberen om een archief foto in te sturen maar 9 van de 10 keer is het toch wel te zien!
Bedankt voor het hart QloneVerwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:05:
[...]
Nog even ebayzo een hart onder de riem steken (rare uitdrukking eigenlijk): Dat is weer een nadeel wat de 'archieffotoinzenders' hebben... ze kunnen een foto nooit verbeteren naar aanleiding van de feedback erop; hooguit een andere uitkiezen![]()
Waarover gaat dit precies? Lief bedoeld maar snap het niet helemaal...
Je hebt wel gelijk ja! Maar dan blijft het nog "makkelijk"! Iedereen heeft vaak wel iets passends in zijn archief...
[ Voor 19% gewijzigd door Ebayzo op 07-06-2004 23:19 ]
Default blanke hetero
I agree totallyEbAyzo schreef op 07 juni 2004 @ 23:16:
Ben het met je eens! Vooral over het dikgedrukte moet volgende keer echt een regel komen...WEL of NIET! En dan ook geen gezeur meer.
Er zijn al teveel postings welke 'de sfeer' verpesten helaas.
Verwijderd
Verwijderd
Je bent zo'n beetje in je eentje een ware oorlog begonnen tegen de archieffoto's... Ik vond deze luizige foto wel een mooi voorbeeld van hoe een archieffoto ook tegen kan werken. Als het een archiefplaat is, jammer voor de inzender, vanwege de uitvoering krijgt hij alleen punten als ik ze overhoud. Is het geen archiefwerk, dan springt hij morgen met de cam de tuin in en produceert aan de hand van de feedback een plaat waar niks meer op aan te merken is en loopt er fluitend met de hoofdprijs vandoorEbAyzo schreef op 07 juni 2004 @ 23:16:
[...]
Bedankt voor het hart Qlone![]()
Waarover gaat dit precies? Maar dan blijft het nog "makkelijk"! Iedereen heeft vaak wel iets passends in zijn archief...
Op een of andere manier vind ik persoonlijk (ik volg de contests al een tijdje, al is dit de eerste waar ik echt aan mee doe) de archieffoto's vaak net wat missen om echt goed bij een onderwerp te horen. Je moet wel veel geluk hebben wil je een archief hebben waar bijvoorbeeld zo'n maatbekerfoto in zit. Die foto met de ingredienten (wat ik ook een leuke plaat vind, gewoon vanwege 't idee) zou je eventueel wel op archief kunnen hebben, maar 't is toch ook niet zo'n foto die je dagelijks maakt. De echte archieffoto's zoals de bospaden of die stapel mensen op elkaar moeten 't echt hebben van het verhaaltje erbij, anders haal je niet eens eruit waar ze 't onderwerp raken...
Hm... lange lap tekst al weer,dus:
-- >8 -- BEGIN HIER MET LEZEN -- >8 --
Ja, ik vind het inzenden van een archieffoto jammer, maar ik ben wel van mening dat, tenzij je *echt* een stoer archief hebt, je er toch minder kans mee maakt. Hoe abstracter de onderwerpen, hoe minder kans een archief maakt. Dat is de reden dat ik een onderwerp als 'hoeveelheid' veel leuker vind dan 'eten & drinken' bijvoorbeeld; er zijn zoveel creatieve dingen mee te doen en het is relatief moeilijk om *precies* de juiste foto uit een archief te halen...
Ja leuk
Iets meer info over het hoe wat en waarom zou geen kwaad kunnen....
Ik heb overigens een poging gewaagd om mn foto te verbeteren en ik vroeg me af of dat gelukt is ...
Anyone comments ?

Of kan ik beter gewoon een heel andere pic maken ?
[ Voor 37% gewijzigd door salutem op 08-06-2004 03:01 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Kortom: nieuwe foto zou (imho) meer kans maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Vrieskist op 08-06-2004 08:29 ]
Bedankt voor de snelle reactie
[ Voor 26% gewijzigd door Vrieskist op 08-06-2004 09:32 ]
Kan wel zo zijn dat je minder kans maakt maar al deze inzendingen maken wel de stemming onoverzichtelijk! Keuze maken is vaak al lastig en zeker als er heel veel foto's zijn waarvan een groot aantal archief beelden zijn..
[ Voor 76% gewijzigd door Ebayzo op 08-06-2004 11:41 ]
Default blanke hetero
mmm kvind die rietjes toch echt et origineelst en mooiste kleuren hebben.Vrieskist schreef op 08 juni 2004 @ 09:32:
Hmm ... ik zal eens pogen die #2 eens opnieuw te maken.
Bedankt voor de snelle reactie
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik vind deze erg mooi,Vrieskist schreef op 06 juni 2004 @ 21:09:
[afbeelding]
Deze heb ik nu gesubmitVind het toch iets meer uitstralen.
je ogen kijken automatisch de diepte in, maar omdat deze onscherp is ga je weer naar de randjes kijken. Je blijft rond kijken in de foto, wat ik IMHO graag zie in een foto. Daarbij de leuke kleurtjes, ik vind het erg mooi.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
graag commentaar welke jullie de beste vinden!
nr1: Aantal hoeveelheden inclusief bord met alle snoepjes. (warm licht)

LINK
nr2: zelfde met koud licht en zonder bord (mijn persoonlijk favoriet, kleuren van de snoepjes komen het beste uit)

LINK
nr3: close met warm licht

LINK
nr4: warm licht zonder bord

LINK
Waarom dit voldoet lijkt me duidelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-06-2004 13:47 ]
Het is inderdaad een foto uit mijn archief,: 31 mei geschoten geloof ik... net voor de nieuwe contest. Maar aangezien de knoppen nu groter zijn er er vlg. mij gene luis meer te bekennen was, of iig veel minder hebt ik toch deze maar ingezonden. Andere hoek zit er dus niet meer in, heb 'm bij de contest al geuppedVerwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:05:
[...]
Een stukje feedback voor svketel, naar aanleiding van het jouwe:
Een iets te beperkte DoF als je het mij vraagt. Het zou een mooiere foto zijn als de knop er in zijn geheel scherp op stond en de achtergrond was zoals hij nu is... Hij voldoet wel aan het thema ja, er zit een 'hoeveelheid' luizen op de knop, maar zo origineel als de maatbeker (en ik hoop mijn eigen inzending) bijvoorbeeld is hij imho niet.
(Nu ik dit terug lees klinkt het negatiever dan ik 't bedoel. Is dit de beste luizenfoto die je hebt? Als je nog in de gelegenheid bent er meer te maken zou ik de hoek anders kiezen en de knop precies van de zijkant of misschien wat van de onderkant nemen. Hij is dan makkelijker helemaal scherp te krijgen, en dat alleen al zorgt vaak voor een heel mooi contrast met de achtergrond, zeker met zo'n DoF. )
Nog even ebayzo een hart onder de riem steken (rare uitdrukking eigenlijk): Dat is weer een nadeel wat de 'archieffotoinzenders' hebben... ze kunnen een foto nooit verbeteren naar aanleiding van de feedback erop; hooguit een andere uitkiezen![]()
Volgende keer beter dan maar... dank voor de tips iig!
Heb je de snoepjes nog? Dan zou ik hetzelfde doen met die woorden alleen dan op een witte ondergrond en met goede belichting! (Denk dat je vandaag aan de zon al voldoende hebt voor nette belichting...)Mystic Spirit schreef op 08 juni 2004 @ 13:38:
Ik zie dat er tijdens mijn afwezigheid aardig wat mooie foto's bij gekomen zijn! waar maar weer eens uit blijkt dat ik een behoorlijke n00b ben! maar goed ik kreeg vrijdag snoepjes op het werk van de redactie van het personeelsblad en het werd "leesvoer" genoemd. Ik kreeg direct het idee om hier een leuke plaat van te maken en hier onder zie je het resultaat! alle foto's zijn appart gemaakt en hier en daar beetje bijgeknipt verder is er niks gesoept.
graag commentaar welke jullie de beste vinden!
nr1: Aantal hoeveelheden inclusief bord met alle snoepjes. (warm licht)
[afbeelding]
LINK
nr2: zelfde met koud licht en zonder bord (mijn persoonlijk favoriet, kleuren van de snoepjes komen het beste uit)
[afbeelding]
LINK
nr3: close met warm licht
[afbeelding]
LINK
nr4: warm licht zonder bord
[afbeelding]
LINK
Waarom dit voldoet lijkt me duidelijk
Default blanke hetero
Verwijderd
Bij deze dus weg-gehaal door mijzelfMooooody schreef op 08 juni 2004 @ 20:17:
beetje jammer dat mensen nogsteeds niet hun best doen om zich aan de regels te houden
daarom nogmaals: eerst de startpost lezen
[ Voor 96% gewijzigd door UTM op 08-06-2004 20:31 ]
Ik heb de snoepjes nog maar ik ben bang dat als ik een witte ondergrond gebruik dat de witte snoepjes niet goed meer uit komen!EbAyzo schreef op 08 juni 2004 @ 14:19:
[...]
Heb je de snoepjes nog? Dan zou ik hetzelfde doen met die woorden alleen dan op een witte ondergrond en met goede belichting! (Denk dat je vandaag aan de zon al voldoende hebt voor nette belichting...)
ja ik begon zelf ook te twijfelen of de laatste niet de beste zou zijn!Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 15:04:
Mystic Spirit, als ik mocht kiezen uit de foto's met die snoepjes, dan zou ik voor de laatste gaan. Dat is IMHO de meest sfeervolle.
Ik heb de snoepjes van foto 1 die op het bord liggen wel opgegeten, de woorden liggen nog in de keuken ongeveer net zoals ze op de foto's staan
[ Voor 46% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-06-2004 15:36 ]
Totaal geen mooie compositie...slechte belichting....saai onderwep....en veel te druk!w03f schreef op 08 juni 2004 @ 15:29:
Aangezien we het hier over hoeveelheid hebben en daar niet echt een voorwerp aan vast te knopen is kan je alle kanten op. Laatst zat ik met een vriend van mij mijn CPU Cooler te verwisselen en viel het ons de hoeveelheid stof op het moederbord op. Een fotootje dusIk zat dus lekker te Gotten en kwam hier terrecht. Ik las 'hoeveelheid' dacht aan foto, dacht aan GoT (computers) en hier is die dan
[afbeelding]
Let maar eens op de hoeveelheid stof in zowel de cooler als op het moederbord
Toch vrij origineel lijkt mij
Gijsh, nog bedankt voor het lenen van je camera om dit plaatje te schieten![]()
Foto overigens geschoten met een Canon Powershot A80
Kijk anders eerst even het topic door! Dan zie je wat voorbeelden hoe het wel kan...
En weer een stukje richting Anti-archief en "ik drop hem hier maar even neer" foto's!
Default blanke hetero
daarom nogmaals: eerst de startpost lezen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kan iemand mij uitleggen wat dit met het onderwerp te maken heeft?
* Ebayzo heeft nu eindelijk een goed statief! Hopen dat ik nog een leuk idee krijg voor de contest want mijn vorige idee is al niet zo origineel meer (maatbeker / weegschaal met meel oid! Kan ook geen goede weegschaal vinden)
[ Voor 47% gewijzigd door Ebayzo op 09-06-2004 10:14 ]
Default blanke hetero
als het zo door blijft gaan, zie ik er geen lol meer in om moeite te doen voor deze contest...EbAyzo schreef op 09 juni 2004 @ 10:13:
http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/630.got.popup
Kan iemand mij uitleggen wat dit met het onderwerp te maken heeft?
de contest bestaat al bijna 2 jaar en vooral deze maand is er een opkomst van mensen die het verpesten voor de rest....
ik denk dat ik het anders ga aanpakken....
als iemand zich niet aan de regels houdt, mag hij/zij niet meedoen met de contest van die betreffende maand....
ik zou zo al een stuk of 5 mensen kunnen uitsluiten omdat ze willekeurige foto's in dit topic en de contest plaatsen....
dus nogmaals: post hier alleen de foto die je gaat insturen én blijf bij het onderwerp....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Onsportief gedrag bij zoiets moois en leuks als fotografie wordt gewoon niet getolereerd, heel simpel
Laten we dan ook zorgen dat deze contest wèl leuk en sportief kan verlopen, dan kan iedereen er weer plezier aan beleven
Remy schreef op 09 juni 2004 @ 10:44:
Om Mooooody's post nog even kracht bij te zetten: voor de vorige contest zijn een aantal clone-accounts van een paar users gebanned wegens het verpesten van de contest met stemmen op foto's. Een volgende keer dat zoiets (of iets vergelijkbaars) gebeurt, dan kan de persoon die het doet niet alleen een ban voor de extra account(s) verwachten, maar ook sancties voor die persoon's eigen account.
Onsportief gedrag bij zoiets moois en leuks als fotografie wordt gewoon niet getolereerd, heel simpel
Laten we dan ook zorgen dat deze contest wèl leuk en sportief kan verlopen, dan kan iedereen er weer plezier aan beleven
Eindelijk een officiële waarschuwing...vooral deze maand is het echt niet normaal hoeveel mensen zomaar wat dumpen in het topic!

Nog maar een keertje dan
Mijn voorbeeld was dan wel een hele erge
[ Voor 15% gewijzigd door Ebayzo op 09-06-2004 10:52 ]
Default blanke hetero
nou, de mijne was vrij officieel hoor....ik ben de Balkenende van de contest en de mods zijn mijn Wouter Bosjes
Ik heb nog niet een keer mee gedaan (te druk helaas om een keer uitgebreid de tijd te nemen voor een goede contest photoshoot). Het lijkt echter haast wel elke keer of de fotos alleen binnen 10 dagen na aanvang van de contest gemaakt moeten worden. Elke keer zijn de 1e 200 posts voorzien van fotos en commentaar waarna het een beetje doodbloeit imo. Wellicht dat Moooody (of hoeveel o's heb je in je nickVrieskist schreef op 09 juni 2004 @ 13:04:
We hebben nog tot de 25e toch? Dan kan er nog heel wat gebeuren
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Of gewoon zou houden, maar iets eerder stemmen op de 20e ofzo ... tot de 22e .. niet zo lang dus. En dan daarna rustig de tijd om een nieuw onderwerp te vinden, zodat je daarmee niet in de problemen komt zoals deze maand.
- eerst goed nadenken wat je wil fotograferen (paar dagen)
- uitvoeren idee (1 à 2 weken)
- daarna resultaat posten en evt. iets optimaliseren (n.a.v. tips die je krijgt)
- daarna posten in contest
ik zeg dat er meer dan genoeg tijd is om een goed idee te bedenken en uit te voeren...
een matige foto die niet aan het thema voldoet uit het archief plukken kan binnen 2 minuten, zoals we in deze eerste week gezien hebben....
als die mensen nou eerst rustig nadenken en hun idee goed vorm proberen te geven, dan kunnen we met zijn allen deze contest tot een hoger niveau tillen...
dat was ook mijn insteek dus. begrijp me niet verkeerd, sommige foto's zijn echt goed maar wellicht dat er nog eens gebrainstormd kan worden over de indeling/opzet van de contest om idd dat hogere niveau te bereiken.Mooooody schreef op 09 juni 2004 @ 14:12:
nee, ik zeg niet dat je precies dit tijdschema moet volgen....
ik zeg dat er meer dan genoeg tijd is om een goed idee te bedenken en uit te voeren...
een matige foto die niet aan het thema voldoet uit het archief plukken kan binnen 2 minuten, zoals we in deze eerste week gezien hebben....
als die mensen nou eerst rustig nadenken en hun idee goed vorm proberen te geven, dan kunnen we met zijn allen deze contest tot een hoger niveau tillen...
Als 2 voetbalploegen ons een slechte wedstrijden voorschotelen, ligt dat ook niet aan de spelregelspy.mosjuh schreef op 09 juni 2004 @ 14:42:
[...]
dat was ook mijn insteek dus. begrijp me niet verkeerd, sommige foto's zijn echt goed maar wellicht dat er nog eens gebrainstormd kan worden over de indeling/opzet van de contest om idd dat hogere niveau te bereiken.
De contest zit goed in elkaar, de invulling is aan de deelnemers....
Dat willen we juist tegengaan om het plezier van de rest te vergroten en het niveau te verhogen...Vrieskist schreef op 09 juni 2004 @ 14:47:
Tja, je zal altijd houden dat er iemand langskomt, ineens er iets neerplant en wat dus totaal niet overeenkomt met het thema.
Zo'n foto kan best hoog eindigen als de stemmers ook de regels niet kennen...Maar ... zo'n foto wint toch niet, dus waarom je er steeds druk om maken?
Liever een goede discussie, dan een slechte fotoTuurlijk, het is zwaar irritant, maar je er steeds over opwinden vervuilt dit topic ook
[ Voor 92% gewijzigd door Mooody op 09-06-2004 14:51 ]
Of misschien een apart forum op de contest site? Dan kan je bijvoorbeeld ook diverse topics maken zoals een "show je picture" of een "dit is mijn inzending" en een "discussie over de contest".
Verwijderd
Kan je die niet wijzigen met programma's?Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 16:00:
archieffoto's vallen toch tegen te gaan dmv exif data enzooi?? of heb ik het nu helemaal aan t verkeerde eind?
Als je je foto edit is de exif al weg volgens mij?
Maar meeste mensen denken daar toch niet aan! En dan is het wel te zien
Default blanke hetero
Ik vindt dat originele foto wel meegestuurd moet worden en ook te bekijken moet zijn. dit geeft een betere indruk over de capaciteiten van de "fotograaf". Als je niet kan fotograferen, maar als de beste kan photoshoppen en uit 6 foto's 1 superfoto bijelkaar knipt en plakt is het natuurlijk niet eerlijk dat je wint want het blijft een foto contest!Vrieskist schreef op 09 juni 2004 @ 17:15:
Maar iedereen edit zijn foto toch wel een beetje? Dat is het leuke van digitale fotografie ... Dat je naast je ingestuurde foto ook nog het orgineel mee stuurt kan natuurlijk wel.
Verwijderd
In Paint Shop Pro 7 is de EXIF er dan uit, ja. Van PSP8 weet ik het niet; nooit geprobeerd.EbAyzo schreef op 09 juni 2004 @ 16:48:
Als je je foto edit is de exif al weg volgens mij?
Bij Photoshop 7 en 8 niet, daar blijft de EXIF er nog mooi inzitten.
Hmm ... dat is wel heel extreem voorbeeld natuurlijkMystic Spirit schreef op 09 juni 2004 @ 17:51:
[...]
Ik vindt dat originele foto wel meegestuurd moet worden en ook te bekijken moet zijn. dit geeft een betere indruk over de capaciteiten van de "fotograaf". Als je niet kan fotograferen, maar als de beste kan photoshoppen en uit 6 foto's 1 superfoto bijelkaar knipt en plakt is het natuurlijk niet eerlijk dat je wint want het blijft een foto contest!
Nou ja "extreem"...... Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat iemand bij het onderwerp hoeveelheid, een geshopt plaatje maakt van een mooi landschap met daarop 3 verschillende personen uitkepnipt uit andere foto's, op 20 verschillende plaatsen waardoor er dus 60 personen zichtbaar zijn op de "gemaakte" foto.Vrieskist schreef op 09 juni 2004 @ 18:20:
[...]
Hmm ... dat is wel heel extreem voorbeeld natuurlijk
van zoiets vindt ik dat het niet mee zou mogen doen aan de contest
Het enige wat ik doe is resizen, misschien eens een stukje wegsnijden of het contrast iets aanpassen. Niet echt ingrijpende veranderingen dus.
Verwijderd

Ik heb zomaar het gevoel dat het echter niet extreem speciaal is, en dat de beoordelingen ook niet al te positief zullen zijn...
Ik weet nog niet of ik ga meedoen deze maand.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, met PS7 en PS-CS blijft je EXIF OK. Sla een van mijn plaatjes maar eens op, en kijk. Dan zul je zien dat de foto's pas net geschoten zijn.Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:02:
als ik edit (fotosoep cs) blijven de datas goed staan ? maja misschien wel handig een link naar het origineel meesturen om te checken ? misschien beetje omslachtig maarja dan heb je iig geen last meer dat er archieffotos worden geplant
wat simpel gesoep moet kunnen vindt ik... beetje bijknippen etc. en rezisen moeten we allemaal anders kan je niet echt lekker posten op GoTVrieskist schreef op 09 juni 2004 @ 18:38:
Hmmz ... dan moet je verrekte goed kunnen photoshoppen!
Het enige wat ik doe is resizen, misschien eens een stukje wegsnijden of het contrast iets aanpassen. Niet echt ingrijpende veranderingen dus.
ik moet ook zeggen dat ik het niet extreem speciaal vindt, wat ik wel vindt is dat het zeer goed voldoet aan het onderwerp! dat beeld het leuk uit! ik heb ook al heel moie foto's gezien die ik minder bij het onderwerp vindt passen. Dat het in het onderwerp past is voor mij het belangrijkst.Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:42:
Ik heb net iets geprobeerd met betrekking tot dit thema.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zomaar het gevoel dat het echter niet extreem speciaal is, en dat de beoordelingen ook niet al te positief zullen zijn...
Dus wat mij betreft maak je kans
Ik vind het gekozen onderwerp ook passen bij het thema. Wel zou ik de foto's nogmaals proberen te maken in een meer steriele omgeving (zie bv. de setup van iemand hierboven op zijn bed) met bv. een wit matte achtergrond en zonder de reflectie in de glazen. Dan denk ik dat je een behoorlijk slicke foto kan maken!Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ga nog eens proberen op een andere plaats, en een schijnwerper die ik heb, als ik die nog vinden kan.
Bedankt voor het commentaar. Het leek wel op wat ik al had verwacht. Meer is uiteraard welkom.
Welke hoek zouden jullie preferen? Recht van voren, waarin de glazen elkaar vervormen/vertekenen als speciaal effect, of juist de schuin-van-boven variant ?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:49 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Dat is 50% verdunde cola, omdat ik niet genoeg meer had...Floris schreef op 09 juni 2004 @ 22:09:
Ik denk dat je vooral zelf je artistieke gebeuren er in moet leggen. Overigens vind ik een bruinig goedje in een glas niet echt smakelijk
Het andere is gewoon water.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:14 ]
ik dacht al dat heel erg oude bedorven wijn wasVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 22:13:
[...]
Dat is 50% verdunde cola, omdat ik niet genoeg meer had...
Het andere is gewoon water.
ik zou zeggen maak er leuke groene ranja en mooie donkerrode wijn van volgende keer
stuk kreppapier in water doet ook wonderen trouwens
je kan ook je, naar jou mening beste resultaat, submitten en leren van het resultaat (comments) dat je krijgt voor een volgende contest?Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Als het me lukt om wat van die blauwe en rode Aquarius te bewaren die ik altijd drink... ideetje. Bedankt voor de tipMystic Spirit schreef op 09 juni 2004 @ 22:44:
ik dacht al dat heel erg oude bedorven wijn was
ik zou zeggen maak er leuke groene ranja en mooie donkerrode wijn van volgende keer
stuk kreppapier in water doet ook wonderen trouwens
Verwijderd
Dat is mijn foto. Om daar nog even verder op in te haken, zorg dat de witbalans van je camera goed staat en wit ook echt wit is, en om de achtergrond zo wit mogelijk te maken kan het handig zijn de exposure compensation 1 of zelfs 2 stops hoger te zetten.Jasper schreef op 09 juni 2004 @ 21:26:
[...]
Ik vind het gekozen onderwerp ook passen bij het thema. Wel zou ik de foto's nogmaals proberen te maken in een meer steriele omgeving (zie bv. de setup van iemand hierboven op zijn bed) met bv. een wit matte achtergrond en zonder de reflectie in de glazen. Dan denk ik dat je een behoorlijk slicke foto kan maken!
Bij mijn foto probeerde ik een sterk contrast in de kogeltjes te krijgen, dus aan de ene kant het wit van de omgeving aan de onderkant, en voor de rest de bovenkant zo zwart mogelijk (dus de rest van de ruimte was donker tijdens het fotograferen, op de lamp voor de belichting na en een paar onderbemeten plafondspots om toch nog iets 'ambient' licht te hebben). Dit leverde recht uit de cam al een vrij goede plaat op. Achteraf heb ik in photoshop nog wat met de levels gespeeld en het contrast wat aangepast.
Voor wat betreft de glazen:

Het idee is goed, en er is veel meer uit te halen dan je nu laat zien. Wat tips:
- Geen cola
- Heel veel meer licht
- Als je zo veel licht hebt en verschillende kleuren vloeistof kan je nog gebruik maken van de vrolijk gekleurde schaduwen die de glazen werpen op de achtergrond. Ik heb thuis nog wat transparante dobbelstenen liggen geloof ik, ik zal eens kijken of ik een 'demo' kan schieten....
- Ik zou alle glazen even ver vullen met vloeistof.
Oja... en zorgen dat alle glazen helemaal op de foto staan, dus de voet er niet afknippen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 09:48 ]
let ook even op de weerspiegeling die je krijg in je glazen. is waarschijnlijk wel weg te editten nadien maar het is logsicherwijs makkelijker als je het al kan voorkomen imoVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:47:
een hele boel opbouwende kritiek
Ik vond juist dat het verschillend vullen van de glazen goed bij het onderwerp paste omdat je dan glazen hebt met verschillende hoeveelheden!Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 09:47:
[...]
- Ik zou alle glazen even ver vullen met vloeistof.
Verwijderd
Dat wel, maar het maakt de foto zo rommeligMystic Spirit schreef op 10 juni 2004 @ 12:55:
[...]
Ik vond juist dat het verschillend vullen van de glazen goed bij het onderwerp paste omdat je dan glazen hebt met verschillende hoeveelheden!
dat vindt ik niet
ik weet niet wat dat is met fotograven, foto's en rommelig..... ik vindt dat er best wat verschillende dingen voor mogen komen op een foto. Dit maakt naar mijn idee de foto leuker om te zien, omdat je niet alle nuances in 1 keer kan ontdekken (mits goed uitgevoerd natuurlijk!)
rommelig is een foto pas als de foto te druk wordt van de alles wat er op staat imho.
Verwijderd

1: Doe een idee op en maak een eerste testfoto voor de compositie.
2: Stel de witbalans in omdat je dat vergeten was
3: Hij is te donker in 2, dus pruts wat met exposure compensation om 'm lichter te maken
4: Trek de levels wat bij in photoshop
Klaar
nijs zeg.. btw, wat zijn die bolletjes eigenlijk?Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:53:
Tips voor een foto (n.a.v. de glazenfoto en de ingredientenfoto)
[afbeelding]
1: Doe een idee op en maak een eerste testfoto voor de compositie.
2: Stel de witbalans in omdat je dat vergeten was
3: Hij is te donker in 2, dus pruts wat met exposure compensation om 'm lichter te maken
4: Trek de levels wat bij in photoshop
Klaar
beetje offtopic maar dat zijn wel geinige setjes op die site!Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:33:
Metalen kogeltjes uit een geomag set
http://www.geomagsa.com/
Totally oftopic! Maar erg cool spul dat met die bolletjes...Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:33:
Metalen kogeltjes uit een geomag set
http://www.geomagsa.com/
Mystic Spirit schreef op 10 juni 2004 @ 22:46:
[...]
beetje offtopic maar dat zijn wel geinige setjes op die site!
[ Voor 33% gewijzigd door Ebayzo op 10-06-2004 22:48 ]
Default blanke hetero
die geomag fotos straalt wat meer sfeer uit imo.. deze compositie vind ik om de een of andere reden niet helemaal je vorige foto halen.. wellicht dat je wat kan schuiven met de plaats waar je die gewichten neerzet? zo "braaf" in het midden kan ook een heel ander effect krijgen als je bijv wat meer achtergrond erbij fotografeert en het onderwerp wat meer "wegstopt"..Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:16:
Toch... heb ik nu jullie advies nodig...
Is een van deze 2 beter dan de kogeltjes foto?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Geintje natuurljk.
Als ik eerlijk moet zijn: ik vind de nieuwe foto beter bij het onderwerp passen dan die foto met de kogeltjes. Qua techniek lijken ze mij gelijkwaardig, al is de achtergrond grijs/grijzer. Dat gaat echter wel beter samen, omdat een witte achtergrond de gewichtjes misschien zal laten wegvallen voor een te groot deel. De 1ste foto vind ik qua kleuren mooier, maar de 2de qua opzet van de gewichtjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 23:31 ]
Dat ben ik niet direct met je eens. Ik vind zelf de eerste foto creatiever en speelser omgaan met het brede thema. Er wordt een bepaalde hoeveelheid getoond in het bakje, maar er worden ook kogeltjes getoond welke 'teveel' zijn, wat ook een bepaalde hoeveelheid aanduidt.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:30:
Als ik eerlijk moet zijn: ik vind de nieuwe foto beter bij het onderwerp passen dan die foto met de kogeltjes.
But... Dat is mijn mening
Verwijderd
En firepower... je hebt me wel geinspireerd tot het maken van een foto voor mijn 'archief' met je glazen: http://www.clone.demon.nl/forumpics/Glass-frame.jpg
Verwijderd
Jij hebt wat met half wit/half grijze achtergronden hè? Ziet er wel strak uit. Jammer dat dat hier met de blichting zo lastig is.
Als ik moest kiezen zou ik heel erg gaan twijfelen tussen foto 1 en de kogeltjes.....Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
foto 1 heeft mooie schaduwen en vindt ik persoonlijk beter passen.
MAAR, de kogeltjes zijn echt perfect uitgevoerd.......
misschien nieuwe foto in de opstelling van foto 1 proberen!
Verwijderd
JaVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:49:
Jij hebt wat met half wit/half grijze achtergronden hè?
Ik vind je eerste ook mooier!Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
/me heeft na het weekend weer wat meer tijd, deze week nauwelijks aan fotograferen of posten toegekomen
Is dat een opgezette pauw of iets dergelijks? Of getekend ofzo want de kop en het begin van de veren zien er zo "getekend" uit.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:38:
Mijn inzending voor het onderwerp hoeveelheid:
[afbeelding]
Vind de kleuren wel erg cool (Pauwen 0wnen
Oog van frodo staat nog op de Contestsite? Moooooody
[ Voor 24% gewijzigd door Ebayzo op 11-06-2004 08:48 ]
Default blanke hetero
Verwijderd
Nice. Als je die nou had ingestuurd voor het onderwerp sexy/erotisch van 2 maanden terugVerwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:38:
Mijn inzending voor het onderwerp hoeveelheid:
[afbeelding]
Verwijderd
Komt denk ik doordat hij s'avonds met invulflits gemaakt is.EbAyzo schreef op 11 juni 2004 @ 08:45:
[...]
Is dat een opgezette pauw of iets dergelijks? Of getekend ofzo want de kop en het begin van de veren zien er zo "getekend" uit.
Vind de kleuren wel erg cool (Pauwen 0wnen)
Oog van frodo staat nog op de Contestsite? Moooooody![]()
Hij is zeker niet opgezet
dat hebben pauwen altijd hoorEbAyzo schreef op 11 juni 2004 @ 08:45:
[...]
Is dat een opgezette pauw of iets dergelijks? Of getekend ofzo want de kop en het begin van de veren zien er zo "getekend" uit.
Vind de kleuren wel erg cool (Pauwen 0wnen)
Oog van frodo staat nog op de Contestsite? Moooooody![]()
klik-er-de-klik-want-"niet contest fotos"-mogen-niet-toch?
het is niet echt een geslaagde foto maar zo heel veel fotos van een pauw heb ik niet bij de hand
Het is nog een WIP dus graag commentaar. Is
(gemaakt met een powershot a70)
Waarom precies vindt jij dat de foto aan het thema van deze keer voldoet?micdis schreef op 11 juni 2004 @ 12:16:
Heb nog nooit meegedaan aan de contest dus het is een "probeersel".
Het is nog een WIP dus graag commentaar. Iskwaliteit door compressie.
(gemaakt met een powershot a70)
[afbeelding]
ik snap dat het 1 ding is en dat dat ook een hoeveelheid is
Persoonlijk zou ik een nieuw dingetje (wat het ook mag zijn) ipv een met de soldeertin er nog aan nemen
[ Voor 11% gewijzigd door Micha op 11-06-2004 12:33 ]
1) mag de pauw foto wat kleiner?
2) micdis: foto voldoet niet echt aan het thema
C) oog van frodo is verwijderd
users met een foto's die ook niet aan het thema voldoen en waarbij ik vriendelijk verzoek om nog eens na te denken over je inzending:
- thijsg (wel heel ver gezocht)
- salutem (het is veel, maar het zou ook leuk zijn dat je herkent wat het is)
- opgezetfan (foto van kunstwerk is niet creatief, ook wel vergezocht)
- boutwout (aub direct verwijderen
- ralf (twijfelgeval, bewerking zou ik niet zo overdrijven)
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 11-06-2004 14:10 ]
Ja...hij is cool...maar kun je hem niet iets meer van boven fotograferen
Default blanke hetero