• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Reanimation schreef op 03 juni 2004 @ 21:28:
[...]

Wat boeit het hoe oud de foto is, geen maanden iig!
Ja het boeit!

Dit is geen wedstrijd meer....

Bij voetbal zeg je toch ook niet: "Ik heb op de training 5 doelpunten gemaakt dus wij staan 5-0 voor"

Als een wedstrijd begint begin je met "strijden" en trek je niet zomaar foto's uit het archief!

Vooral bij deze contest valt het me op dat opeens heel veel mensen archief foto's posten! Dit verziekt gewoon het hele idee van een contest in mijn ogen.
Dit is gewoon een doodnormale point and shoot foto (en nog scheef ook)

Default blanke hetero

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:47:
Dit is mijn inzending. Ik vond het net een massa mensen lijken.

[afbeelding]

Klikbaar ! :)
na aper :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
EbAyzo schreef op 04 juni 2004 @ 12:46:
[...]

Ja het boeit!

Dit is geen wedstrijd meer....

Bij voetbal zeg je toch ook niet: "Ik heb op de training 5 doelpunten gemaakt dus wij staan 5-0 voor"

Als een wedstrijd begint begin je met "strijden" en trek je niet zomaar foto's uit het archief!

Vooral bij deze contest valt het me op dat opeens heel veel mensen archief foto's posten! Dit verziekt gewoon het hele idee van een contest in mijn ogen.

[...]

Dit is gewoon een doodnormale point and shoot foto (en nog scheef ook)
Het onderwerp maakt het er ook wel makkelijker op om archief foto's te gebruiken. Je hebt vast wel ergens een leuke foto liggen waar je "hoeveelheid" in herkent.

Ik zie overigens het probleem van archief foto's ook niet, ze zijn door dezelfde persoon gemaakt en ze hebben er ook tijd aan besteedt. Ik wordt een beetje moe van het gezeik over die archief foto's :O

• salutem
Tsja ja komt waarschijnlijk door het feit dat je idd makkelijk aan een foto komt op die manier dan hem nu zo te maken.

En wat is archief ?

Deze foto is 1,5 maand oud is ie dan al te oud ? :P

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/5868/623.jpg

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ten eerste: Wat is dat? 8)7 . Ten tweede, een foto uit een archief wil dus zeggen dat de foto al eerder vastgelegd is dan dat de contest begon. Lijkt me logisch dat jij dan kan bedenken dat iedere foto die uit een archief komt 'te oud' is.

EbAyzo heeft, vind ik, een duidelijk standpunt waar wellicht in de toekomst aandacht aan besteed moet worden. Misschien een regel? Geen archieffoto's?

• salutem
ja ik strijd er al jaren voor ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat het gebeurt maarja wat doe je eraan ze willen niet.

En wie ze is weet ik niet want vanaf de eerst contest werd hier al overgezeikt dus ja moedig streven maar je krijgt het er toch niet doorheen ze willen gewoon niet.

Btw het is een kandelaar :) met een vlammetje erin wat brandt.

http://home.planet.nl/~leeu6668/DSC0641.jpg <---KLIK ensow !

[ Voor 20% gewijzigd door salutem op 04-06-2004 13:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:41:
Het is toch juist de bedoeling om hier feedback te krijgen en later pas op de contest site te zetten?
Ja idd en menig poster hier weet dat niet of negeert dat gewoon, mijn idee: post hem dan niet hier en gelijk op de contestsite.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

salutem schreef op 04 juni 2004 @ 13:45:
ja ik strijd er al jaren voor ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat het gebeurt maarja wat doe je eraan ze willen niet.

En wie ze is weet ik niet want vanaf de eerst contest werd hier al overgezeikt dus ja moedig streven maar je krijgt het er toch niet doorheen ze willen gewoon niet.

Btw het is een kandelaar :) met een vlammetje erin wat brandt.

http://home.planet.nl/~leeu6668/DSC0641.jpg <---KLIK ensow !
Wow :) kon echt niet herkennen wat het was! Coole foto.
GsJosh schreef op 04 juni 2004 @ 13:43:
Ten eerste: Wat is dat? 8)7 . Ten tweede, een foto uit een archief wil dus zeggen dat de foto al eerder vastgelegd is dan dat de contest begon. Lijkt me logisch dat jij dan kan bedenken dat iedere foto die uit een archief komt 'te oud' is.

EbAyzo heeft, vind ik, een duidelijk standpunt waar wellicht in de toekomst aandacht aan besteed moet worden. Misschien een regel? Geen archieffoto's?
Als we het nou met z'n allen eens worden over dit onderwerp dan hoeft er nooit meer over gezeurd te worden. Er moet gewoon een regel komen! Of het nou wel of niet mag...

Default blanke hetero

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik zie het nog steeds niet... Die kandelaar met vlam :?. Vreemde kandelaar dan. Is het een negatief ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Josh op 04-06-2004 15:34 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
GsJosh schreef op 04 juni 2004 @ 15:33:
Ik zie het nog steeds niet... Die kandelaar met vlam :?. Vreemde kandelaar dan. Is het een negatief ofzo?
yep hij's 'inverted'......

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit is ook een behoorlijke hoeveelheid ;) :D

Afbeeldingslocatie: http://www.majafaasen.nl/got/minigolf.jpg

check mijn webshop!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
aan het aantal geposte foto's te zien moet de contest an bijna vol zitten.....ff kijken ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Waarom is die foto inverted en wat heeft het met het thema te maken?

Sorry maar ik vind hem echt afgrijselijk lelijk :/.

• salutem
GsJosh schreef op 04 juni 2004 @ 16:18:
Waarom is die foto inverted en wat heeft het met het thema te maken?

Sorry maar ik vind hem echt afgrijselijk lelijk :/.
LOL

Nou dan stem je toch niet op mij :)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

De Bij schreef op 04 juni 2004 @ 15:59:
Dit is ook een behoorlijke hoeveelheid ;) :D

[afbeelding]
jeetje...wat een slechte foto's worden er gepost man :r

Let een beetje op wat je post mensen!!! Niet zomaar je vakantiekiekjes posten maar doe eens wat moeite :(

Default blanke hetero

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Pardon? Ik moet zeggen dat ik mij voor een amateur toch best uitgeslooft heb en dan zeg je dat ik er weinig aandacht aan besteed heb? Het kan best beter uitgevoerd en de link met het thema is niet fantastisch, daar ben ik het mee eens, maar voor mijn doen is dit nog wel redelijk :(.
salutem schreef op 04 juni 2004 @ 16:24:
[...]

LOL

Nou dan stem je toch niet op mij :)
Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Misschien als je antwoord geeft zie ik wel waarom het zo'n 'mooie' foto is en daarom moet je me overtuigen :P.

[ Voor 36% gewijzigd door Josh op 04-06-2004 17:39 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

GsJosh schreef op 04 juni 2004 @ 17:38:
Pardon? Ik moet zeggen dat ik mij voor een amateur toch best uitgeslooft heb en dan zeg je dat ik er weinig aandacht aan besteed heb? Het kan best beter uitgevoerd en de link met het thema is niet fantastisch, daar ben ik het mee eens, maar voor mijn doen is dit nog wel redelijk :(.

[...]

Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag. Misschien als je antwoord geeft zie ik wel waarom het zo'n 'mooie' foto is en daarom moet je me overtuigen :P.
Voel je niet aangesproken Josh! Bedoelde zeker niet jou..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/duidelijk.jpg
Even terug ge-invert en eindelijk is het me compleet duidelijk wat het is...

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 04-06-2004 18:16 ]

Default blanke hetero

• salutem
En bedankt :P

• Mooody
EbAyzo schreef op 04 juni 2004 @ 18:13:
Even terug ge-invert en eindelijk is het me compleet duidelijk wat het is...
oja, wat is het? :P

in het algemeen: een foto van een kunstwerk heeft natuurlijk niets te maken met de kunst van de fotografie....het is gewoon een snapshot van de creativiteit van een ander.....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mooooody schreef op 04 juni 2004 @ 19:21:
[...]

oja, wat is het? :P

in het algemeen: een foto van een kunstwerk heeft natuurlijk niets te maken met de kunst van de fotografie....het is gewoon een snapshot van de creativiteit van een ander.....
True...op zich is de foto niet heel bijzonder maar dat inverten gaf het "iets"

Default blanke hetero

• Vrieskist
Er hangt een flinke negatieve sfeer rond deze contest deze maand eigelijk :P

• Xtuv
  • Laatst online: 06-02 22:37
Vrieskist schreef op 04 juni 2004 @ 20:51:
Zeg dat wel.. weinig lol om zo mee te doen. Ja ik kom met een foto die ik toevallig vorige week gemaakt heb, ik heb de regels doorgelezen, nergens gevonden dat dat niet mag. Ik heb bij de vorige contest gekeken en kom daar verschillende foto's tegen waar bij staat 'vorig jaar geschoten op blabla'.
Maar blijkbaar hebben een aantal mensen hier problemen mee, ik kan me best voorstellen dat je dat niet fijn vind, maar om dan de sfeer hier te gaan verzieken, beetje jammer.

Verwijderd

Ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal mensen hier er moeite mee heeft dat er archief-foto's gebruikt worden. Echter, zolang er nergens in de regels staat dat dit niet mag, waarom dan er moeilijk over doen; het mag gewoon. Wel ben ik het eens met deze 'tegenstanders' en zou het leuk vinden als bij een volgende contest in de regels opgenomen wordt dat een foto genomen moet zijn speciaal voor de contest.

Kunnen we dit nagaan? Meestal niet. Is zo'n regel dan 'af te dwingen'? Ook al niet... je moet als deelnemer aan een contest dan gewoon het eergevoel hebben niet vals te spelen (wat helaas al onmogelijk is gebleken, en ik ben er dus *wel* voor om deze 'deelnemers' uit de contests te weren, maar dat is een aparte discussie) en binnen de relatief korte tijd die er staat voor een enkele contest op zoek te gaan naar een onderwerp. Ik weet dat dat eng is, en dat je dan 'naar buiten' moet en het risico loopt andere mensen tegen te komen, maar that's life :+ . Ik denk ook dat het leidt tot creatievere foto's uiteindelijk, of in ieder geval hopelijk tot meer spontaniteit en competitie. Bij het toestaan van archief-foto's is er een kans dat de persoon met het grootste archief wint.

Ik heb trouwens inmiddels ook wel een leuk idee (denk ik), dus dat ga ik eerdaags eens uitwerken (speciaal voor de contest :P )

• salutem
Vrieskist schreef op 04 juni 2004 @ 20:51:
Ja daar kan ik het makkelijk helemaal mee eens zijn ;)

Verwijderd

OK... hierbij dan mijn inzending voor deze contest. Kritiek en suggesties zijn altijd welkom.

De titel van mijn inzending is 'Te veel'.

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/teveel-frame.jpg
(Gemaakt met een Canon EOS 10D en Sigma F2.8 50mm EX lens)

• salutem
Helemaal af. nix aan doen.

De tegenstelling is perfekt tussen zwart wit, vierkant en rond !
Super plaat, en beeld ook goed hoeveelheid uit.

Verwijderd

@Qlone: kijk dit is een contestwaardige plaat helemaal top je krijgt van mij alvast 5 punten :)

Verwijderd

Dank jejullie wel :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 23:06 ]

Verwijderd

wou dat ik al op zo'n niveau was, echt stoer!@ ;) !!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Qlcone? Ronduit prachtige plaat, geen kenner maar kan gewoon zien dat zoiets mooi is. Salutem, negatief snap ik dr niets van maar normaal is hij nog wel te doen. Nog steeds snap ik de foto niet geheel. Link met het thema? Uitwerking kan beter.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:43:
OK... hierbij dan mijn inzending voor deze contest. Kritiek en suggesties zijn altijd welkom.

De titel van mijn inzending is 'Te veel'.

[afbeelding]
(Gemaakt met een Canon EOS 10D en Sigma F2.8 50mm EX lens)
Lol :) ik ga nieteens meer iets insturen :)

5 punten voor jou...lijkt me duidelijk ;) (Of het moet een archieffoto zijn :P )

Picture taken: 4-6-2004 at 22:21 -> dus geen archief!

[ Voor 8% gewijzigd door Ebayzo op 05-06-2004 00:10 ]

Default blanke hetero

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Jullie moeten deze n00b helpen! ;(

Wat is beter? Chaos of orde? Ik weet het echt niet.

Pics van de Chaos zijn al eerder gepost en staat ook op de contest site. Hier zijn een paar orde foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3856.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3859.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3867.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3870.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3893.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3895.jpg

• salutem
GsJosh schreef op 05 juni 2004 @ 00:01:
Salutem, negatief snap ik dr niets van maar normaal is hij nog wel te doen. Nog steeds snap ik de foto niet geheel. Link met het thema? Uitwerking kan beter.
Yo dude :)

Als jij em afgrijselijk vindt wat moet ik dan nog uitleggen ;)
Kijk ff op de contest site misschien dat je me uitleg daar wel snapt.

Verwijderd

EbAyzo schreef op 05 juni 2004 @ 00:08:
[...]

Lol :) ik ga nieteens meer iets insturen :)

5 punten voor jou...lijkt me duidelijk ;) (Of het moet een archieffoto zijn :P )

Picture taken: 4-6-2004 at 22:21 -> dus geen archief!
[rml]Qlone in "De Grote GoT FotoContest [ Juni '04]"[/rml] , dan weet je mijn standpunt t.o.v. archieffoto's. Ik vind de uitdaging van contests juist om in korte tijd iets leuks te bedenken en uit te werken (wat ook de reden is dat ik 'moeite' heb met heel concrete, strikte onderwerpen). Alles wat ik inzend is dus per definitie geen archiefwerk...

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

salutem schreef op 05 juni 2004 @ 00:29:
[...]

Yo dude :)

Als jij em afgrijselijk vindt wat moet ik dan nog uitleggen ;)
Kijk ff op de contest site misschien dat je me uitleg daar wel snapt.
Sorry voor mijn gedrag. Wie ben ik als onervaren fotograaf (mag ik mijzelf zo noemen? :?) om jou te beoordelen? Ik trek mijn eerder genoemde standpunten in, ik blijf neutraal. :>

• salutem
Hij is braaf :P

• Vrieskist
Dat je niet een prof. fotograaf bent betekent niet dat je geen mening mag hebben over een foto. Je vind iets toch mooi of niet mooi?

Verwijderd

GsJosh schreef op 05 juni 2004 @ 00:09:

Pics van de Chaos zijn al eerder gepost en staat ook op de contest site. Hier zijn een paar orde foto's:

[afbeelding]
Ik vind deze wel grappig, alleen moet je 'm dan echt helemaal 100% symmetrisch maken en recht zetten en zorgen dat de punaises helemaal scherp zijn en niet alleen het 'hoedje'...
http://www.tgroen.nl/GoT/IMG_3893.jpg

Ik vind wel de chaos foto's op een of andere manier beter passen bij het onderwerp 'hoeveelheid'... (al is dat misschien ook omdat er al een aantal 'bergen' van voorwerpen zijn ingestuurd)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 01:05 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind de laatste erg cool! Alleen iets beter belichten en het wat ronder maken!

Default blanke hetero

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Bedankt voor de reacties! Over mijn mening kan ik heel duidelijk zijn. Ik blijf die foto 'niet mooi' vinden maar ik gaf Salutem een aanwijzing dat de foto nog wat verbetering nodig heeft om echt een leuke macro te worden. Toen vertelde hij mij dat als ik de foto niet mooi vind, niet erop moet stemmen. Logish! Maar het was niet mijn bedoeling om de foto af te kraken (alhoewel ik wel erg onvriendelijke woorden eruit gesmeten heb :P) maar om hem te helpen.

Wel nu, to the point.
Ik vind #5 en #6 zelf inderdaad ook erg mooi. Ik wilde met #5 een beetje een 'bollig' effect krijgen. Je ziet duidelijk dat ik gefocust heb op de punaise in het midden en de andere punaisepuntjes staan allemaal gelijdelijk scheef. Het effect viel alleen een beetje tegen en om alles scherp te krijgen is een hele klus. Ook wist ik niet hoe ik een indirecte belichting kon krijgen dus er is veel weerspiegeling.

#1 t/m #4 zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, het enigste verschil is dat ik met belichting heb gespeeld om de puntvormige schaduws te krijgen. Maar wanneer ik met een lamp werk voor die schaduw wordt het geheel weer erg donker en indirect belichten erg moeilijk. Ik vind dan #3 dan toch wel het best gelukt.

Wat vinden jullie?

Verwijderd

Ik denk dat ik 1 van deze drie instuur wat vinden jullie?

1.
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/DSCF2137.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/DSCF2138.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/DSCF2139.jpg

Verwijderd

Als je een van die drie wilt insturen, zou ik voor de eerste gaan.

Qua foto niet extreem speciaal, maar hij bevat wel een interessante tekst. :)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:16:
Ik denk dat ik 1 van deze drie instuur wat vinden jullie?

1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Kun je koppeling met het thema even uitleggen, ik zie het niet.

Verwijderd

Nou, ik zie het wel.

Niets is een hoeveelheid. Hoeveel dan?

Het is helemaal niets. Maar, juist omdat het niets is, is het wel iets.

Ook als je niets bent (geen hoeveelheid), ben je iets (wel hoeveelheid).

(Kijk eens in W&L :D )

Ik vind het eigenlijk best wel een interessante en aparte invulling van het thema, als is het dan ook niet zo'n fotografisch wonder. Maar, misschien kan dat laatste nog verbeterd worden door de tekst anders te fotograferen.... ik doel nu met name op de eerste foto van Opgezetfan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 21:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:04:
Nou, ik zie het wel.

Niets is een hoeveelheid. Hoeveel dan?

Het is helemaal niets. Maar, juist omdat het niets is, is het wel iets.

Ook als je niets bent (geen hoeveelheid), ben je iets (wel hoeveelheid).

(Kijk eens in W&L :D )

Ik vind het eigenlijk best wel een interessante en aparte invulling van het thema, als is het dan ook niet zo'n fotografisch wonder. Maar, misschien kan dat laatste nog verbeterd worden door de tekst anders te fotograferen.... ik doel nu met name op de eerste foto van Opgezetfan.
Hoe had je dit dan in je ged8te om dit anders te fotograferen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:14:

Hoe had je dit dan in je ged8te om dit anders te fotograferen :)
Hey, dit is jouw idee! Daar heb ik niet over nagedacht. :)

Misschien ga ik zelf nog wel iets inzenden omdat ik eindelijk een fatsoenlijke camera heb. (Een Sony F717, overigens.) Dan kan ik jou, als concurrent, toch niet helpen? ;)

Geintje natuurlijk. Als ik kon, zou ik je wel wat tips geven om die tekst mooier te fotograferen, maar ik heb er geen idee van. Experimenteer eens wat, het is in elk geval een aardig idee :)

Verwijderd

Oké bedankt voor jullie reacties en ga zeker experimenteren :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26
Mijn eerdere posting wordt het niet, omdat ik ook van mening ben dat het om de kunsten van de fotograaf gaat in plaats van een foto van het creatieve werk van iemand anders (zeker in het geval van mijn posting :P).

Anyhoe, hier mijn bijdrage. Niet uit het archief maar net geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://home.parse.nl/~jasper/fotos/hoeveelheid-05.jpg

Sony DSC-S50 @ F/11 - 1/500

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Jasper; Super.... van mij kan je tot nu toe op de 5 punten rekenen!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Droopey op 06-06-2004 01:56 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:05
@jasper: mooie plaat niks aan doen en inleveren

Verwijderd

Hij is mooi alleen jammer van de overbelichte zon.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jasper schreef op 05 juni 2004 @ 21:40:
Mijn eerdere posting wordt het niet, omdat ik ook van mening ben dat het om de kunsten van de fotograaf gaat in plaats van een foto van het creatieve werk van iemand anders (zeker in het geval van mijn posting :P).

[afbeelding]

Qlone mag zijn 5 punten van mij weer inleveren ;) hij krijgt er nu 4....

5 punten gaan voorlopig naar jou!

Super foto!!!

Default blanke hetero

• Capa
  • Laatst online: 01-02 13:22

[afbeelding]

Ok, ik hoef al niet meer mee te doen... deze wint toch wel :P
Hij krijgt tot op heden iig van mij 5 punten :)

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[afbeelding]

Mooi!
Locatie?

• salutem

No comment absoluut af.

Haal jij F11 (12 op de contest site) met die cam ????

[ Voor 26% gewijzigd door salutem op 06-06-2004 00:31 ]

• nimm2
  • Laatst online: 02-02 15:34

nimm2

.

zo is het maar net

het beeld moet volgens mij niet worden meegenomen in de manier waarop je een foto beoordeelt, maar idd alleen de manier waarop de foto is genomen, kader, compositie e.d.

door het nemen van een foto zou je iets kunnen toevoegen

• Jasper
Tnx all :)
Dit is in Zandvoort. Was aan het kloten met de maatbeker in het raamkozijn (zie bv. http://home.parse.nl/~jasper/fotos/hoeveelheid-03.jpg) en kreeg toen het idee om richting de zee te lopen.
salutem schreef op 06 juni 2004 @ 00:29:
Haal jij F11 (12 op de contest site) met die cam ????
Yup. Respect voor mijn oude sony he ;)
De 12 op de contest site heb ik maar ingevuld omdat 11 er niet tussen stond ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper op 06-06-2004 01:11 ]

• salutem
oe dude die luchtfoto is bijna nog beter !
Meet een hoeveelheid lucht oid :P errug gaaaaf.

Idd Restecpa voor je sony :P

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

De eerste keer dat ik hier iets neerzet... Heb al vaker gedacht om iets te plaatsen, maar nooit de 'guts' gehad zeg maar....

Afbeeldingslocatie: http://www.bugattiweb.com/got/junesmall.jpg
Tja, wat de belastingdienst wilt hebben is ook een behoorlijke 'hoeveelheid'...

ook in het groot te zien

Commentaar welkom!

n.a.v. Vrieskist de kaders weggehaald..... Ziet er gelijk minder mooi uit...

[ Voor 34% gewijzigd door Droopey op 06-06-2004 12:05 ]

• Vrieskist
Bedenk wel dat je niet een plaat mag plaatsen met zo'n kadertje.

Verwijderd

salutem schreef op 06 juni 2004 @ 02:01:
oe dude die luchtfoto is bijna nog beter !
Meet een hoeveelheid lucht oid :P errug gaaaaf.

Idd Restecpa voor je sony :P
Ik vind de strandfoto toch wel beter dan die luchtfoto. De maatbeker van 1 liter in combinatie met de enorme hoeveelheid water in de zee sluit mooi aan bij het thema.

Qua belichting vind ik de strandfoto eigenlijk maar matig. De zon aan de linkerkant is overbelicht en er is de nodige lens flare te zien. Het is bij het stemmen vast niet de bedoeling dat ik op m'n eigen foto ga stemmen, en het is een erg mooie plaat (die met kop en schouders uitsteekt boven de concurrentie), dus vooralsnog een boel punten hiervoor...

Gelukkig is de sfeer in de contest weer een beetje de goede kant op aan het draaien en stijgt het niveau van de inzendingen ook (of mensen zijn bezig wat moois te maken, zoals de punaisefoto's) :) .

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
foto #5 en #6 zijn VET! die moet je doen! vooral 5

• Vrieskist
Heeft iemand nog commentaar op mijn foto van de stenen? :P De enige foto waar niet over gepraat is geloof ik :)

P.S. Dat maatbekertje is ook met een kader geplaatst, nu wil ik niet mierenneuken, maar dat mag geloof ik niet :)

[ Voor 35% gewijzigd door Vrieskist op 06-06-2004 14:06 ]

Verwijderd

Volgens de regels mag dat inderdaad niet. Ik heb de foto die ik hier op GoT heb gepost met rand gepost (ziet er niet uit anders met het paars van het forum) en op de fotosite zonder rand. Zo ziet ie er toch goed uit EN houd ik me aan de regels 8) :P

edit:
Hmm... de maatbeker staat met rand op de fotosite. Ik heb dus spontaan weer 5 punten uit te delen. Kandidaten? :+

edit:
Voor de post onder deze, mijn naam is niet jasper

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 14:21 ]

• Vrieskist
*refresht de digi foto contest pagina nog eens*

ik zie nog steeds een kader rond de foto ...

http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/626.got.popup

[ Voor 25% gewijzigd door Vrieskist op 06-06-2004 14:19 ]

• Vrieskist
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:13:
edit:
Hmm... de maatbeker staat met rand op de fotosite. Ik heb dus spontaan weer 5 punten uit te delen. Kandidaten? :+
(psst, mijn stenen)

Verwijderd

OK, wat feedback op de stenen dan :)
Die vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als de dakpannen en de schelpen (al vind ik 'm beter dan de dakpannen en iets minder dan de schelpen (die is mooi van kleur)). Je hebt een leuke hoek gekozen om vanuit te fotograferen, maar hij mist nog iets wat hem 'speciaal' maakt...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 14:27 ]

• Vrieskist
Het zijn slechts gewone straatstenen, i know :) Ik werk nog aan iets beters :)

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik ben al een tijd niet meer echt op GoT geweest, maar meer op DPZ en zag dit topic, lijkt me leuk om mee te doen!

Mijn eerste probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/got/photocontest_juni.jpg

Ik ga nog nadenken over iets originelers, als ik dat niet vind kan ik deze alsnog insturen ;)

/oja, gemaakt in de keukenstudio ;)

/opmerking:

Ik wil me aanmelden op de site met dezelfde username die ik ook op GoT heb, maar ik krijg de melding dat mijn nick te kort is. Zal ik een andere gebruikernaam kiezen, of kan dit aangepast worden?

[ Voor 31% gewijzigd door RRX op 06-06-2004 17:51 ]

mijn T.net systeemspecspagina

• Jasper
Doh. Had de regels w.b. kaders niet gezien :o

Foto aangepast op de contest site, tnx :)

Verwijderd

RRX schreef op 06 juni 2004 @ 17:39:
Ik ben al een tijd niet meer echt op GoT geweest, maar meer op DPZ en zag dit topic, lijkt me leuk om mee te doen!

Mijn eerste probeersel:

[afbeelding]

Ik ga nog nadenken over iets originelers, als ik dat niet vind kan ik deze alsnog insturen ;)

/oja, gemaakt in de keukenstudio ;)
Misschien wil je nog wat doen aan de belichting (kaal) en eventueel wat spelen met de witbalans, of is de 'keukenstudio' lichtgeel? :) Het idee vind ik wel grappig...

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 17:55:
[...]

Misschien wil je nog wat doen aan de belichting (kaal) en eventueel wat spelen met de witbalans, of is de 'keukenstudio' lichtgeel? :) Het idee vind ik wel grappig...
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/got/photocontest_juni_white.jpg

En wat bedoel je met kale belichting? te weinig schaduwvorming, of moet het nog statischer, dus zo belicht dat nergens schaduw valt?

Hier ook nog een versie die wat krapper gecropped is:

Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/got/photocontest_juni_crop.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RRX op 06-06-2004 18:13 ]

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

RRX schreef op 06 juni 2004 @ 18:03:
[...]

Zoiets:

[afbeelding]

En wat bedoel je met kale belichting? te weinig schaduwvorming, of moet het nog statischer, dus zo belicht dat nergens schaduw valt?
Voor een van beide kan je kiezen. Ik zou persoonlijk denk ik bij dit soort foto voor een wat sfeervollere belichting kiezen, dus eventueel de lamp(en) lager zetten en inderdaad zorgen voor wat meer en duidelijkere schaduwen. Als je kiest voor het helemaal weglaten van schaduwen zou ik ook de achtergrond veranderen en kiezen voor 'helemaal wit', in plaats van de tegeltjes... (Wat ik met mijn foto ook heb geprobeerd. Als je de opstelling ziet waarmee ik de foto heb gemaakt lach je je rot trouwens; die is echt megasimpel.)

Verwijderd

Hoe heb je dat dan gedaan ?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Mystic Spirit schreef op 03 juni 2004 @ 20:25:
ik heb besloten toch maar ff mijn eenzame spriet te posten om te tjekken wat jullie vinden!
foto is genomen in appelschaa, het was een alleen staande spriet naast een groot veld sprieten waar ik een macrotje van gemaakt heb :) (hij is wel zwaar ge-compressed trouwens!)

[afbeelding]

en hier de LINK naar de originele foto (1,2mb)

shieten maar!

oohw ja volgens mij voldoet de foto aan het topic omdat het 1 spriet is naast een grote hoeveelheid sprieten :+
er is trouwens niks aan gesoept.....en gemaakt met een canon a80
Mystic Spirit heeft voor deze foto het hele bos lopen strippen :+

Oja Qlone, mooie plaat (afbeelding), maar 1 miniscule aanmerking: misschien kun je de schaduw van het doosje wegsoepen? Die vind ik minder ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakaq op 06-06-2004 18:41 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op 06 juni 2004 @ 18:36:
[...]
Oja Qlone, mooie plaat (afbeelding), maar 1 miniscule aanmerking: misschien kun je de schaduw van het doosje wegsoepen? Die vind ik minder ;)
Dat heb ik gedaan, maar uiteindelijk toch gekozen voor de versie met schaduw; die vond ik uiteindelijk toch net iets mooier (het was zichtbaar dat ik de schaduw had weggesoept...). Verder vind ik dat je zo min mogelijk aan een foto moet veranderen, dus ik heb alleen wat kleurcorrectie toegepast en de kleine versie een beetje gesharpend...

PS: Mijn 'studio'...
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/studio.jpg
(Mijn bed in de slaapkamer was het enige wat ik had wat ook een fatsoenlijke witte reflectie aan de onderkant van de balletjes produceerde...)

• Vrieskist
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/500/375/620.jpg
Deze heb ik nu gesubmit :) Vind het toch iets meer uitstralen.

Verwijderd

Ik was niet eens met de contest bezig... maar dacht er de volgende dag opeens aan toen ik de foto's weer bekeek.
Traditie in mijn vriendengroep:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/jelle.tromp/hoopje.jpg

Fototechnisch niks speciaals maar vond het wel bij het thema passen.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 01:25:
Ik was niet eens met de contest bezig... maar dacht er de volgende dag opeens aan toen ik de foto's weer bekeek.
Traditie in mijn vriendengroep:
[afbeelding]

Fototechnisch niks speciaals maar vond het wel bij het thema passen.
Leuk |:(

Denk dat je wel een kans maakt...slechte belichting / onscherp / onderwerp niet mooi in het midden van foto...

Default blanke hetero

Verwijderd

EbAyzo schreef op 07 juni 2004 @ 09:18:
[...]
onderwerp niet mooi in het midden van foto...
Dat is om te zorgen dat er nog wat te 'ontdekken' valt in de foto B) :+

• Vrieskist
Ik moet toegeven dat de compositie zeer orgineel is. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Vrieskist op 07-06-2004 09:39 ]

• wisselwerking
Huh? Onderwerp is toch niet Gay-gangbang?

• Vrieskist
gangbang is ook een hoeveelheid ;)

• Cliffie
  • Laatst online: 07-02 10:11

Cliffie

Trompetslet

EbAyzo schreef op 07 juni 2004 @ 09:18:
[...]

Leuk |:(

Denk dat je wel een kans maakt...slechte belichting / onscherp / onderwerp niet mooi in het midden van foto...
Ik lees regelmatig deze contest-topics, maar jouw houding in dit topic is lekker positief zeg, pffff....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 13:17

E-Rick

I love it :7

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/The-Lens_600.jpg

Waarom ik denk dat deze foto aan het thema voldoet:
-de hoeveelheid reflecties en verschillende brekingen waardoor het gaas, de lucht en de achtergrond op verschillende manieren te zien zijn
- de hoeveelheid verschillende beelden en projecties die allemaal op dezelfde plek, als een soort transparante lagen over elkaar heen liggen en in elkaar over lopen
-de hoeveelheid draadjes die het gaas vormen

[ Voor 55% gewijzigd door E-Rick op 07-06-2004 11:24 ]

Choose life

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Het is een foto van een tijdje geleden (3/4 jaar schat ik), maar vindt hem nog steeds erg mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.jonggoud.nl/extra/tweakers/114-1421_IMG_copie2.jpg

Genomen met Powershot S30
Shutter: 1/320 sec
Lens F/2.8

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Vrieskist
E-Rick schreef op 07 juni 2004 @ 11:20:
Mijn inzending:

[afbeelding]

Waarom ik denk dat deze foto aan het thema voldoet:
-de hoeveelheid reflecties en verschillende brekingen waardoor het gaas, de lucht en de achtergrond op verschillende manieren te zien zijn
- de hoeveelheid verschillende beelden en projecties die allemaal op dezelfde plek, als een soort transparante lagen over elkaar heen liggen en in elkaar over lopen
-de hoeveelheid draadjes die het gaas vormen
Opzich wel genig, maar ik kan niet echt iets erin herkennen.

[ Voor 84% gewijzigd door Vrieskist op 07-06-2004 11:39 . Reden: ff de quote erbij ]

Verwijderd

xzoticate schreef op 07 juni 2004 @ 10:11:
Huh? Onderwerp is toch niet Gay-gangbang?
Homofobie?? Nee hoor dit zijn gewoon vrienden die vieren dat de onderste jarig is.. na een paar biertjes en cocktails.
De relatie met het thema kan je pas begrijpen als je een keer onderop hebt gelegen :)
Maar nog 3 daagjes en dan ga ik naar Vancouver en New York en dan zal ik echt eens mijn best gaan doen.

Verwijderd

Cliffie schreef op 07 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Ik lees regelmatig deze contest-topics, maar jouw houding in dit topic is lekker positief zeg, pffff....
Tsja ben het wel met Ebayzo eens, dit is echt een foto die zeker geen kans maakt.
jonggoud.nl schreef op 07 juni 2004 @ 11:24:
Het is een foto van een tijdje geleden (3/4 jaar schat ik), maar vindt hem nog steeds erg mooi:

[afbeelding]

Genomen met Powershot S30
Shutter: 1/320 sec
Lens F/2.8
Wil je mij ff uitleggen waar het thema hoeveelheid te vinden is :?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 11:50:
[...]

Wil je mij ff uitleggen waar het thema hoeveelheid te vinden is :?
Dat was erbij ingeschoten... Dit stukje bos heeft eigenlijk heel veel paden die elkaar kruizen (je ziet ze wel denk ik), en het contrast van zo'n hoeveelheid met 1 persoon vond ik wel mooi... Misschien komt het niet echt over omdat ik de plek goed ken

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• salutem
Ja tis niet zo dat het niet echt over komt
maar het is er eerder dat het er gewoon niet is :)

• wisselwerking
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 11:31:
[...]

Homofobie?? Nee hoor dit zijn gewoon vrienden die vieren dat de onderste jarig is.. na een paar biertjes en cocktails.
De relatie met het thema kan je pas begrijpen als je een keer onderop hebt gelegen :)
Maar nog 3 daagjes en dan ga ik naar Vancouver en New York en dan zal ik echt eens mijn best gaan doen.
Hahahah nee hoor (ik zal er in het vervolg even een ;) bij doen). Je zou de foto ook kunnen gebruiken als het onderwerp gewicht is. Maar ja, kwalitatief is het niet een goede foto (gewoon een kiekje van vrienden tijdens het stappen).

Ik moet trouwens zeggen dat deze contest wel goede inzendingen heeft tot nu toe. Ik heb al overduidelijke favorieten (maar ik geloof dat er meer mensen dat al hebben).

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

xzoticate schreef op 07 juni 2004 @ 12:19:
[...]

Hahahah nee hoor (ik zal er in het vervolg even een ;) bij doen). Je zou de foto ook kunnen gebruiken als het onderwerp gewicht is. Maar ja, kwalitatief is het niet een goede foto (gewoon een kiekje van vrienden tijdens het stappen).

Ik moet trouwens zeggen dat deze contest wel goede inzendingen heeft tot nu toe. Ik heb al overduidelijke favorieten (maar ik geloof dat er meer mensen dat al hebben).
Ja inderdaad..er zijn er een paar die gewoon echt heel mooi zijn dit keer! Maar ook een paar die totaal nergens op slaan...mijn lijstje is al ingevuld in ieder geval!

Default blanke hetero

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

EbAyzo schreef op 07 juni 2004 @ 12:35:
[...]

Ja inderdaad..er zijn er een paar die gewoon echt heel mooi zijn dit keer! Maar ook een paar die totaal nergens op slaan...mijn lijstje is al ingevuld in ieder geval!
Mijne ook.... totdat ik zelf een superhelder moment krijg om net die ene foto te nemen natuurlijk....

Maar deze maand zitten er echt hele mooie bij!

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

iemand nog remarks op de mijne??? tot nu toe geen reactie gezien, waardoor ik het idee heb dat ik iets beter mijn best moet doen.... Maakt ook niet uit natuurlijk, 't is een leuk onderwerp!

• Vrieskist
Wel leuke foto hoor :) (ik wou toen wel iets erover zeggen, maar door het kader kon ik het niet goed beoordelen)

Leuke diepte enzo erin, maar hij is alleen niet (nofi) super speciaal :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Droopey schreef op 07 juni 2004 @ 15:37:
iemand nog remarks op de mijne??? tot nu toe geen reactie gezien, waardoor ik het idee heb dat ik iets beter mijn best moet doen.... Maakt ook niet uit natuurlijk, 't is een leuk onderwerp!
Behalve dat het een loonstrookje is waar velen hier van dromen? Euh nee, ik vind het wel eluk bedacht, maar het mist iets voor mij. Een beetje sjoege ofzo, geen idee hoe ik dat uit moet leggen...

Bericht hierboven

• Mooody
de laatste 4 foto's die gepost zijn voldoen in mijn ogen niet echt aan het thema....
het zijn meer foto's opgezocht in een archief met een leuk verhaaltje er omheen....

insturen mag uiteraard wel, maar de stemmers zullen streng zijn :P

ik denk trouwens (weet niet of er mensen met me eens zijn) dat er tot nu toe maar 4 of 5 inzendingen echt met het thema te maken hebben....

jammer dat mensen al zo snel een foto uit hun archief plukken i.p.v. eerst na te denken en daarna op pad te gaan..... (nofi naar de mensen die dit wel gedaan hebben hoor ;))

we kunnen het niet verbieden, maar jammer is het wel :z

in ieder geval nog succes voor de komende 2,5 week....ik zal er zelf weinig bij zijn, want ik moet deze week bijna 60 uur werken...en dat is ook een beste hoeveelheid :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Mooody op 07-06-2004 21:28 ]

Verwijderd

Uhh moody doel je daarmee ook op mijn foto?

• Mooody
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:32:
Uhh moody doel je daarmee ook op mijn foto?
jup, ik vind jouw inzending ook niet echt aan het thema voldoen....
het is een foto van een kunstwerk (gedicht) en heeft weinig te maken met je eigen creativiteit....
en een ongeschreven regel bij een foto van een kunstwerk is dat het hele kunstwerk goed in beeld is (als waardering voor de maker), ook dit is helaas niet het geval (kleine DOF)

maar goed, mocht je willen veranderen, dan kan dat nog tot de 25e
niet veranderen is ook prima, misschien heeft de stemmer een andere mening :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 07-06-2004 21:43 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste