De Grote GoT FotoContest [Juni '04]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:17:
De winnaar kiest het onderwerp. Er is nog geen winnaar, dus geen onderwerp. Iedereen heeft wel zijn eigen idee. :P
Dat is waar ja.
Meedoen mag je zeker, maar als je erg overduidelijk zegt dat je een archieffoto plaatst, krijg je van sommigen op je donder (terecht, ik vind archieffoto's in wedstrijden ook niets), en van anderen krijg je gewoon geen punten, ondanks de mogelijk fantastische kwaliteit van de foto.
Jah daar kan ik ook slecht tegen, maar jah. Wat wordt er precies onder een archieffoto verstaan? Elke foto die niet speciaal voor de contest is gemaakt?
Commentaar op je geposte foto: heel leuk gelukt, die hommel die zo in de lucht hangt. Lastig om dat goed te krijgen. Probeer de foto echter eens bij te werken; wat lichter, en meer contrast, en een iets hogere saturatie.
Thnx voor de adviezen! :) Ik zal er eens mee aan de slag gaan.

Edit: ik ben met de foto aan de slag gegaan en heb nu een nieuwe - naar mijn mening duidelijkere - versie. :)
Hij is alleen niet echt vergelijkbaar met die van jou. Ten eerste omdat ik het lichtspel (donkere achtergrond en zonnige voorgrond) zelf zeer interessant vind, ten tweede omdat ik het niet voor elkaar kreeg de achtergrond duidelijker te maken en de voorgrond minder belicht te laten lijken. 8)7
Maar de nieuwe versie straalt wel meer warmte uit dan zijn voorganger. Ik moet bijna in mijn ogen knijpen om hem goed te kunnen zien. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door JaFFoG op 26-06-2004 00:12 ]

Bla

Verwijderd

JaFFoG schreef op 25 juni 2004 @ 21:30:
Jah daar kan ik ook slecht tegen, maar jah. Wat wordt er precies onder een archieffoto verstaan? Elke foto die niet speciaal voor de contest is gemaakt?
Elke foto die geschoten is vóór het bekend worden van het nieuwe onderwerp is een archieffoto. Hij is immers ouder dan de nieuwe wedstrijd... de foto is dus inderdaad niet speciaal gemaakt met de wedstrijd in gedachten.
Thnx voor de adviezen! :) Ik zal er eens mee aan de slag gaan.
Graag gedaan. Hopelijk heb je er iets aan.

Ik heb een poging ermee gewaagd. Het is een probeerseltje van een minuutje of 2-3. Mensen die er meer tijd insteken (en wellicht meer weten van Photoshop) kunnen hem misschien beter krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/bloemhommel.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 21:47 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ya inderdaad! Snap heel goed dat partyfotografie erg lastig is. Ging ook alleen even over deze foto. Als die technisch in orde was had je mij waarschijnlijk niet gehoord :)
Ik ben dus één van die tegenstanders van archieffoto's! Het is gewoon niet leuk als iemand zomaar ff wat van zijn schijf pakt terwijl iemand anders moeite doet voor een plaatje speciaal hiervoor! Daar gaat het ook om, binnen 4 weken een mooi plaatje schieten over het onderwerp.

Default blanke hetero

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

zo, ik heb net ook mijn punten uitgedeeld:

5 punten: jasper
Erg mooie foto, en ook leuk bedacht.

3 punten: reanimation
Mischien niet speciaal voor de contest gemaakt, maar het geeft wel leuk een hoeveelheid aan.

2 punten: e-rick
mooie foto, erg appart effect.

1 punt: qlone
Foto geeft mooi een hoeveelheid aan, door de witte ondergrond ziet de foto er erg mooi uit.

• JaFFoG
EbAyzo schreef op 26 juni 2004 @ 08:50:
(...)

Ik ben dus één van die tegenstanders van archieffoto's! Het is gewoon niet leuk als iemand zomaar ff wat van zijn schijf pakt terwijl iemand anders moeite doet voor een plaatje speciaal hiervoor! Daar gaat het ook om, binnen 4 weken een mooi plaatje schieten over het onderwerp.
Uiteraard, ik ben het ook eens met de regel. Ik vroeg het me alleen maar af... :)

Bla

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Kunnen we dan bij de volgende wedstrijd eindelijk een keer duidelijk een regel daarvoor neerzetten? Dat het a) wel mag of b) niet mag.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Micha op 27-06-2004 12:18 ]

• 2bme
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Misschien een idee om als volgende onderwerp 'gezelligheid' te pakken... want dat mis ik hier een beetje in dit topic :+

Wél een aantal erg mooie foto's deze keer.

Persoonlijk ben ik ook tegen archieffoto's, je schiet een plaatje pas voor een contest, als het onderwerp ervan bekend is.... en niet doorbladeren van 'ow ja, deze is wel van toepassing op het onderwerp'.

Maar daarbij dus aansluitend: dan vind ik het commentaar dat ik bij de puntenbeoordeling heb gelezen wel erg vreemd: Er kreeg er één meer punten, omdat hij de foto eerder had ingestuurd....

Als je juist niet wil dat mensen archieffoto's gaan insturen, dan moet je dus ook niet gaan aanmoedigen om maar zo snel mogelijk foto's in te sturen. Men moet even de tijd krijgen om een compositie te bedenken en uit te werken (niet iedereen kan iedere dag op 't strand zijn bijv.).
Ahh, jammer, net te laat om nog mee te doen... Las juist vandaag van de contest (ga me toch maar wat meer verdiepen in fotografie) en heb een mooie foto een paar weken geleden geschoten.
@ JaFFoG, ik vind de foto op zich erg goed gelukt, maar ben dan toch benieuwd naar je motivatie betreffende het onderwerp 'hoeveelheid'. Als ik een top 10 van onderwerpen voor deze foto zou moeten bedenken, dan zou daar iig geen 'hoeveelheid' bij staan.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

mAdRaZ0r schreef op 27 juni 2004 @ 17:44:
Maar daarbij dus aansluitend: dan vind ik het commentaar dat ik bij de puntenbeoordeling heb gelezen wel erg vreemd: Er kreeg er één meer punten, omdat hij de foto eerder had ingestuurd....
Maar het ging hier wel om een foto speciaal voor de contest gemaakt...

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

als ik zo vrij mag zijn om de volgende post uit dit draadje aan te halen om de winnaar nog even op het idee te brengen voor een nieuw onderwerp:

[rml]Erazzzer in "De Grote GoT FotoContest [ Juni '04]"[/rml]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[...]
That will be me! Maar als je kan lezen:
EbAyzo schreef op 25 juni 2004 @ 10:43:
l0l :P Contestsite loopt constant vast hier :P

Mijn punten:

5: "Te veel" door Qlone
3: "Groot genoeg" door Jasper
2: "Glazige hoeveelheid" door FirePower
1: "Ritmiek" door OpgezetFan

De reden dat ik Qlone 5 punten geef is omdat het sinds het begin mijn favoriet al was. Korte tijd daarna kwam Jasper wel met een hele mooie plaat maar doordat Qlone eerder was met zijn uitwerking krijgt hij de 5 punten. Verbeterd voor de zeikerds onder ons Ik kon moeilijk kiezen tussen Qlone en Jasper! Qlone was al vanaf het begin mijn favoriet maar Jasper kwam later ook nog met een mooie plaat! Het strakke van Qlone en de mooie compositie van Jasper spraken met allebei erg aan! Maar omdat de foto van Qlone me al vanaf het begin had geboeid heb ik hem 5 punten gegeven! Eigenlijk verdienen ze allebei 5 punten :) FirePower heeft na wat proberen ook een hele leuke foto ingestuurd daarom ook hij 2 punten! Opgezetfan dan nog 1 punt voor zijn mooie idee!

En ik heb speciaal niet op foto's zoals "Heel veel mieren" en "Lonely Tree" gestemd omdat dit gewoon domweg archief plaatjes zijn en ik dat oneerlijke competitie vind (Hoewel Lonely Tree wel een mooie foto was)
Nuff said...

Default blanke hetero

• JaFFoG
(...) Persoonlijk ben ik ook tegen archieffoto's, je schiet een plaatje pas voor een contest, als het onderwerp ervan bekend is.... en niet doorbladeren van 'ow ja, deze is wel van toepassing op het onderwerp'.

(...)

Als je juist niet wil dat mensen archieffoto's gaan insturen, dan moet je dus ook niet gaan aanmoedigen om maar zo snel mogelijk foto's in te sturen. Men moet even de tijd krijgen om een compositie te bedenken en uit te werken (niet iedereen kan iedere dag op 't strand zijn bijv.). (...)
En daar ben ik het dus helemaal mee eens! _/-\o_
(...) @ JaFFoG, ik vind de foto op zich erg goed gelukt, maar ben dan toch benieuwd naar je motivatie betreffende het onderwerp 'hoeveelheid'. Als ik een top 10 van onderwerpen voor deze foto zou moeten bedenken, dan zou daar iig geen 'hoeveelheid' bij staan.
Ik zat te denken aan "een bloem met een 'overvloed' aan stuifmeel voor die ene hommel."
Maar dat zie jij er dus duidelijk niet in... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JaFFoG op 27-06-2004 23:06 ]

Bla

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Archieffoto's moeten echt verbannen worden vanaf volgende maand! Als je nu op de contest site kijkt zijn plaats 3,4 en 5 allemaal al archieffoto's. Hierdoor hebben de rietjes en ritmiek bijvoorbeeld minder kans om te winnen omdat die 3 archieffoto's al veel punten hebben opgeslokt!

Ik denk ook dat mensen die dit GoT draadje niet volgen en alleen op de site kijken ook niks van deze discussie afweten dus er ook gewoon doodleuk op stemmen. :/

Jammer weer...

Default blanke hetero

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
EbAyzo schreef op 28 juni 2004 @ 13:34:
Archieffoto's moeten echt verbannen worden vanaf volgende maand! Als je nu op de contest site kijkt zijn plaats 3,4 en 5 allemaal al archieffoto's. Hierdoor hebben de rietjes en ritmiek bijvoorbeeld minder kans om te winnen omdat die 3 archieffoto's al veel punten hebben opgeslokt!

Ik denk ook dat mensen die dit GoT draadje niet volgen en alleen op de site kijken ook niks van deze discussie afweten dus er ook gewoon doodleuk op stemmen. :/

Jammer weer...
Jammer weer zo'n reactie.
Zolang er geen regel voor is heb je geen recht om er moeilijk over te gaan doen, je kan hoogstens aangeven dat je liever wel die regel hebt, en dat is nu wel duidelijk. Wat mij betreft mag die regel ook best komen, dat is mijn punt niet.

Maar deze manier van omgaan met de andere contest deelnemers verziek de sfeer behoorlijk, je kan best wat genuanceerder reageren.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Xtuv schreef op 28 juni 2004 @ 13:40:
[...]

Jammer weer zo'n reactie.
Zolang er geen regel voor is heb je geen recht om er moeilijk over te gaan doen, je kan hoogstens aangeven dat je liever wel die regel hebt, en dat is nu wel duidelijk. Wat mij betreft mag die regel ook best komen, dat is mijn punt niet.

Maar deze manier van omgaan met de andere contest deelnemers verziek de sfeer behoorlijk, je kan best wat genuanceerder reageren.
8)7

Ik doe nooit mee aan een fotocontest (we hebben hier thuis zelfs pas een week een dc, en niet eens een van mij/ ben meer iemand van de 3d-contests/projecten), overigens kijk ik 'm wel vaak door, maar wat je nu zegt slaat natuurlijk werkelijk nergens op...

Ik weet niet of je jezelf gewoon in bescherming wilt nemen, maar de regel dat je gewoon archieffoto's mag gebruiken slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Niet alleen is het oneerlijk voor beginners die nog niet een heel archief hebben aangelegd, en er daardoor ook niet zo een uit kunnen plukken die én mooi is, en geschikt is voor deze contest, ook kan er niet echt sprake zijn van deelnemen, wanneer je alleen iets instuurd wat je al tijden geleden op je camera had vastgelegd...

Ebayzo geeft alleen aan dat het zo in het vervolg niet meer kan gaan, omdat het erg jammer is dat de contest zo verloopt (hoezo is dat moeilijk doen? )

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Xtuv
inquestos schreef op 28 juni 2004 @ 15:58:
[...]

8)7

Ik doe nooit mee aan een fotocontest (we hebben hier thuis zelfs pas een week een dc, en niet eens een van mij/ ben meer iemand van de 3d-contests/projecten), overigens kijk ik 'm wel vaak door, maar wat je nu zegt slaat natuurlijk werkelijk nergens op...

Ik weet niet of je jezelf gewoon in bescherming wilt nemen, maar de regel dat je gewoon archieffoto's mag gebruiken slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Niet alleen is het oneerlijk voor beginners die nog niet een heel archief hebben aangelegd, en er daardoor ook niet zo een uit kunnen plukken die én mooi is, en geschikt is voor deze contest, ook kan er niet echt sprake zijn van deelnemen, wanneer je alleen iets instuurd wat je al tijden geleden op je camera had vastgelegd...

Ebayzo geeft alleen aan dat het zo in het vervolg niet meer kan gaan, omdat het erg jammer is dat de contest zo verloopt (hoezo is dat moeilijk doen? )
je hoeft niet met argumenten te komen waarom die regel er moet zijn. Dat is het hele punt niet. Ik doe voor het eerst mee aan een contest, ik kijk of er een regel is voor 'archief foto's'. Nee dus, ik kijk naar oudere contest, zie veel archief foto's. Dus, stuur een foto in die ik een weekje geleden heb gemaakt. Kun je mij toch moeilijk kwalijk nemen?

Ik vind het simpelweg sfeerverziekend om er dan zo over door te blijven zeuren, kaart het dan aan bij de 'organisatie' en laat een regel opstellen zodat het voor eens en altijd duidelijk is en dit soort reacties niet meer hoeven te komen, maar ga toch niet steeds herhalen wat iedereen toch wel weet, eerst bij het insturen, dan nog eens bij het punten geven, berijk je toch niks mee :(

En waarom zou ik me moeten verdedigen als ik me aan de regels houd? 8)7

Nou, kom maar op met die volgende contest en de -geenarchieffoto- regel.. (en een beetje een fijn onderwerp graag :P)

• JaFFoG
Xtuv schreef op 28 juni 2004 @ 20:16:
[...]

(...) maar ga toch niet steeds herhalen wat iedereen toch wel weet, eerst bij het insturen, dan nog eens bij het punten geven, berijk je toch niks mee :( (...)
Daar bereik je inderdaad niets mee. ;)

Dus, komt die regel er of niet? Of heeft nog niemand het aan "de organisatie" voorgelegd? Als ik het zo zie is toch wel zo'n slordige 90% het er mee eens. We hoeven toch geen handtekeningen te gaan inzamelen he? 8)7
Xtuv schreef op 28 juni 2004 @ 20:16:
(...) Nou, kom maar op met die volgende contest en de -geenarchieffoto- regel.. (en een beetje een fijn onderwerp graag :P)
Yay! :) :*)

Bla

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Precies, doe even een poll over het archief foto verhaal. Los het eens en voor altijd op.

• Xtuv
JaFFoG schreef op 28 juni 2004 @ 21:02:
[...]

Daar bereik je inderdaad niets mee. ;)
't blijft lastig.. nederlands ;(
(bedankt voor het verbeteren, leer ik weer van :D)

[ Voor 14% gewijzigd door Xtuv op 29-06-2004 01:27 ]

• Micha
  • Niet online
Makkelijk he als maar miereneuken over nederlands. Verneukt het topic een beetje ;) (los van alle andere contest versaaiende onderwerpen)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/plaatjes/Judisch%20Museum5.JPG

vorig jaar gemaakt in het joods muzeum in Berlijn

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Mooooody schreef op 25 juni 2004 @ 11:54:
[...]

Gelukkig heeft niet iedereen zo'n denkpatroon als jij, want dan zou de chaos nog groter worden :Y)
Kan je je voorstellen wat voor gedoe dat geweest zou zijn met die niet-werkende cookies dan? :+

Maar nee ik doe inderdaad niet mee, vind het onderwerp niet bepaald boeiend en heb (gelukkig) al genoeg foto's te maken en bewerken, dat ene vrije avondje dat ik zo nu en dan overheb wil ik graag met sociaal contact doorbrengen. :)
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 15:59:
[...]

Cam van een telefoon? 8)7

[knip]Maar goed, Aan de ene kant niet zo raar. Tenslotte is het geen "normale" foto zoals alle andere inzendingen van de contest :)
Nup, gelukkig hebben ze daar alle begrip voor ;)

Bericht hierboven

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

HyperTrophy schreef op 29 juni 2004 @ 02:20:
[afbeelding]

vorig jaar gemaakt in het joods muzeum in Berlijn
goede, veelzeggende foto idd. en ook nog precies op het goede moment nu er een woeste discussie woedt over het wel of niet accepteren van archieffoto's :+ je krijgt mijn 5 punten, gewoon om dwars te liggen hier B)

[ Voor 8% gewijzigd door py.mosjuh op 29-06-2004 08:04 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Naarling ;)

Maar inderdaad, volgende maand gewoon een regel in de startpost. (WEL of NIET archieffoto's)
inquestos schreef op 28 juni 2004 @ 15:58:
[...]

8)7

:Y)

Maar die punten heb ik helaas al meerdere keren in dit topic aangekaart! Het probleem blijft gewoon dat veel stemmers dit draadje niet volgen denk ik dus gewoon vrolijk op de archieffoto's stemmen.

Default blanke hetero

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

EbAyzo schreef op 29 juni 2004 @ 09:49:
Naarling ;)

Maar inderdaad, volgende maand gewoon een regel in de startpost. (WEL of NIET archieffoto's)

[...]

Maar die punten heb ik helaas al meerdere keren in dit topic aangekaart! Het probleem blijft gewoon dat veel stemmers dit draadje niet volgen denk ik dus gewoon vrolijk op de archieffoto's stemmen.
Dat is volgens mij idd een probleem dat mensen dit draadje niet volgen!
dat komt volgens mij ook door de berijkbaarheid van dit draadje.
Begin van de maand moest ik weer zoeken naar dit draadje er werd niet heen gelinkt vanuit de sluitpost van de vorige draad. Ook gaat de link vanaf de contest site naar het GoT forum naar de thema forums. Dat schiet natuurlijk ook niet op, die moet gewoon leiden naar de actieve draad van dat moment.

Misschien zijn dat 2 tips voor de volgende draad!

• Xtuv
EbAyzo schreef op 29 juni 2004 @ 09:49:
Naarling ;)

[...]

Zou het misschien ook kunnen dat die mensen een andere mening hebben dan jij :?

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een heel andere insteek waar weer heel veel mensen zich aan zullen storen..

Imho zijn alle foto's die meedoen aan de contest qua thema etc. even goed. Ik vind dat het niet aan mij, als stemmer, is om te bepalen welke foto's goed genoeg aan het thema voldoen dat is aan de organistatie (moooody in dit geval, van mij mogen er dan ook gerust af en toe wat meer foto's uit de contest verwijderd worden).
Dezelfde opvatting heb ik bij archief foto's. Als ze meedoen, en het is de mooiste foto, dan krijgt de archief foto punten. Immers zou de foto geen punten mogen krijgen, niet meedoen dus, dan was hij er al uit gehaald.

Bij het stemmen kijk ik dus vooral naar hoe mooi/goed een foto is. En een stuk minder naar hoe goed hij in het thema past/of het een archief foto is.

En eigenlijk zou ik willen dat meer mensen zo zouden denken, want naar mijn smaak krijgen nu veel te vaak lelijke slechte foto's punten omdat ze zo mooi het thema uitbeelden. Ik zie het thema meer als richtlijn, om elke maand toch een beetje een richting aan de deelnemers te geven. Niet als heilige graal welke zo goed mogelijk benaderd dient te worden ten koste van een kwalitatief goede foto.

En mbt archief foto's: Het liefst zou ik ze compleet uitbannen.. maar dat wil niet.. Exif info is niet heilig, en zelfs met een beetje hex-editor zo te vinden en te veranderen. En ik ben bang dat als je uitdrukkelijk archief foto's gaat verbieden er een hele heksenjacht zal ontstaan op de mooiste foto's, welke wel eens archief foto zouden kunnen zijn.

Verwijderd

Olie op het vuur....

'k Heb de discussie over archieffoto's, etc. een tijdje gevolgd.
Na alle meningen hier eens goed onder de loep genomen te hebben kan ik nog steeds niet bedenken waarom een archieffoto niet bij een contest/challenge/thema of hoe het wil noemen zou mogen meedoen.

Is er minder moeite voor gedaan? Volgens mij niet. Het maken van de foto kostte evenveel moeite. De maker heeft alleen op een ander tijdstip de tijd en energie in de foto gestoken.

Je loopt ook een hoop mooie en passende foto's mis. Foto's die op een wat verderweg gelegen lokatie zijn genomen loop je al mis. Dat leger beelden in China zou mooi in het hoeveelheid thema kunnen passen, maar om nu even speciaal voor de contest af te reizen... Ben je er toevallig vorig jaar geweest, dan mag het ineens niet gebruikt worden.
Bij dit thema werd al een foto naar het archief verbannen die een paar dagen voor de start was geschoten. Wat als de fotograaf een week later naar die locatie was geweest? "He, dit is een leuke foto en ook echt iets voor het thema!" <klik> En dan mag het wel???

Enige tijd geleden kwam ik iets even kroms tegen bij een contest elders: je mocht de foto eigenlijk niet bewerken, alleen croppen en resizen was toegestaan. In je camera mag je wel contrast, helderheid, verzadiging, zwart/wit, sepia enzo gebruiken. Softfocus filters op je lens schroeven was prima, maar dit naderhand uitvoeren was verboden. Toen er RAW files te berde werden gebracht werd de discussie ineens verstomd. Wat moet je inderdaad aanvangen met bestanden waarmee de camera niet eens de basisbewerkingen meer heeft uitgevoerd en waarbij je min of meer verplicht bent om er wat mee te doen.

Natuurlijk moet een foto aan het thema voldoen, maar met enerzijds zeer vage thema's en anderzijds zoveel uitleg dat het weer een heel beperkt thema wordt is dat vaak wel te beargumenteren.

Dat het in veel gevallen niet te controleren valt of een foto wel of niet uit het archief komt is eigenlijk ook wel een goed argument om dit niet te verbieden. Een dergelijk verbod moet wel te handhaven zijn.

Kortom: is het nu de uiteindelijke foto die telt of gaat het erom wie de meeste tijd en energie kan steken tijdens de periode van de contest om een passende foto te maken?

Okay, laat nu de kritiek maar op mij neerdalen...

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ik denk wat voor de meesten het probleem met archief foto's is, is dat archief foto's onder "optimale omstandigheden" zijn gemaakt.

Jou voorbeeld van het chinese leger is een goed voorbeeld, een dergelijke foto zou zeker erg mooi kunnen zijn, en verschillende mensen zouden een dergelijke foto kunnen maken, maar ze hebben domweg de mogelijkheden niet hiertoe.
Als je wil dat iedereen onder dezelfde omstandigheden foto's maakt is het het makkelijkst om dit aan een beperkte periode te koppelen, een kleine maand in dit geval. Het is immers onwaarschijnlijk dat iemand even naar een droomlocatie gaat om een overdonderende foto te schieten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 29-06-2004 15:37 ]

• 2bme
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Hehehe, hierboven inderdaad olie op het vuur ;)

Zal eerst eens beginnen met die reactie daarboven:
Bij het stemmen kijk ik dus vooral naar hoe mooi/goed een foto is. En een stuk minder naar hoe goed hij in het thema past/of het een archief foto is
Waarom dan nog een fotocontest houden met een onderwerp? Hou dan een contest met "post hier je mooiste archieffoto"
want naar mijn smaak krijgen nu veel te vaak lelijke slechte foto's punten omdat ze zo mooi het thema uitbeelden
Als er al lelijke foto's winnen... waarom stuur je er dan geen in die wél mooi is, vers geschoten en ze allemaal verslaat ? :+
Is er minder moeite voor gedaan? Volgens mij niet.....<knip>Je loopt ook een hoop mooie en passende foto's mis. Foto's die op een wat verderweg gelegen lokatie zijn genomen loop je al mis
Nee, maar de foto is NIET genomen met het onderwerp in gedachten.
Je begint een contest met het idee van een onderwerp, en dat de fotograaf dat onderwerp op zijn manier (en zo mooi mogelijk) moet uitbeelden.
Nogmaals, anders krijg je een contest van 'wie heeft het mooiste archief' ipv "wie beeld het onderwerp het mooiste uit".

Het probleem van het niet kunnen controleren.... tsja, dan hoop je gewoon op de eerlijkheid van de deelnemers. Dat béétje vertrouwen probeer ik nog wel te hebben in de mede Gotter...
Al zou het hier om 1000'den € 's prijzengeld gaan, dan zou dat misschien iets anders zijn :+

Maar @ Mooooody:
Kan er idd niet een poll gehouden worden?

* 2bme votes anti-archief

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• inquestos
  • Nu online
Poll: Wel of geen archieffoto's toestaan?
wel
geen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=11562&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 14:58:
Olie op het vuur....

.............

Okay, laat nu de kritiek maar op mij neerdalen...
Nou ga je volledig voorbij aan de volgende vraag:
Waarom wordt deze contest gehouden ???

Om de mooiste foto uit te kiezen die er over dit onderwerp is, of gewoon voor het plezier van ieder. Het lijkt mij niet leuk om bij een contest je archief in te duiken op zoek naar een geschikte foto. Het maken van een foto is wat anders, en daarnaast ook leerzaam (toch ook een doel van dit topic, nietwaar? ). Het is al helemaal niet leuk om te verliezen omdat iemand in z'n leven al x00.000 foto's heeft gemaakt, en dus niet alleen veel ervaring heeft, maar daarnaast ook zeker wel een geschikte foto in z'n archief...

[ Voor 63% gewijzigd door inquestos op 29-06-2004 18:44 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

mAdRaZ0r schreef op 29 juni 2004 @ 16:21:
Het probleem van het niet kunnen controleren.... tsja, dan hoop je gewoon op de eerlijkheid van de deelnemers. Dat béétje vertrouwen probeer ik nog wel te hebben in de mede Gotter...
Al zou het hier om 1000'den € 's prijzengeld gaan, dan zou dat misschien iets anders zijn :+
Lees dan het begin van dit topic en het einde van de vorige. Het blijkt dat zelfs voor een contest, waar de enige eer die te behalen is het kiezen van het volgende onderwerp is, er vals gespeeld moet worden met stemmen...

• JaFFoG
* JaFFoG votes geen archieffoto's

Wat valt er nog verder toe te voegen aan de motivatie die inquestos gegeven heeft? Niet veel denk ik. Het gaat inderdaad om de kwaliteiten van de fotograaf en de inspiratie. Bij een foto uitzoeken komt weinig inspiratie kijken, alleen een uurtje op "Next" en "Previous" klikken ("icoontjes" if you like).

Dus van mij mag er een regel komen... maar dat was denk ik al duidelijk 8)7 ;)

Bla

Verwijderd

geen gevote.... :)

vind archief pruttel niet origineel..

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
ook geen gevote.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Xtuv
Toch vreemd dat 'wel' voor staat in aantal votes.. blijkbaar is het voor velen dus niet zo'n probleem. Ik stem niet, niet/wel maakt voor mij niet uit.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Uiteraard niet gevote
Xtuv schreef op 29 juni 2004 @ 12:59:
[...]

Zou het misschien ook kunnen dat die mensen een andere mening hebben dan jij :?
Zou het misschien zijn dat jij niet kan lezen en ik zei dat er een regel moet komen dat er WEL of NIET archief gebruikt mag worden (ik sluit me bij de regels aan)
Lees mijn posts en je ziet mijn kritiek :)
Xtuv schreef op 29 juni 2004 @ 23:29:
Toch vreemd dat 'wel' voor staat in aantal votes..
:?

[ Voor 83% gewijzigd door Ebayzo op 29-06-2004 23:42 ]

Default blanke hetero

• Xtuv
EbAyzo schreef op 29 juni 2004 @ 23:35:
Zou het misschien zijn dat jij niet kan lezen en ik zei dat er een regel moet komen dat er WEL of NIET archief gebruikt mag worden (ik sluit me bij de regels aan)

:?
Ja lezen blijft moeilijk.. |:(
Jij hebt het over mensen die het topic niet lezen en daarom nog op archieffoto's stemmen.

Toen ik keek was 't 9 voor 8 tegen.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Xtuv schreef op 30 juni 2004 @ 00:25:
[...]

Ja lezen blijft moeilijk.. |:(
Jij hebt het over mensen die het topic niet lezen en daarom nog op archieffoto's stemmen.

Toen ik keek was 't 9 voor 8 tegen.
SOrry :)

Lijkt erop dat archief foto's geweigerd gaan worden _/-\o_

Default blanke hetero

• Micha
  • Niet online
offtopic:
Toch nog 9 mensen die wel stemmen :? best veel vraag me af wie :p

[ Voor 14% gewijzigd door Micha op 30-06-2004 12:18 ]

• JaFFoG
Nouja, het feit dat "wel" nu nogsteeds op 9 staat zegt denk ik genoeg... 32 vs 9 zegt genoeg denk ik... ;)

Bla

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Dan mogen jullie me zeggen hoe er te controleren valt dat het om een archieffoto gaat :)
Er zijn 1001 manieren om de datum van een bestand te manipuleren....

En wat als één van jullie 2 weken geleden op haar/zijn vakantie een prachtige foto heeft geschoten die prima overeen komt met het thema....dan zal je balen dat er weer een nieuw regeltje is gekomen....

Het gaat al 2 jaar goed op deze manier, ik denk niet dat de regels moeten worden veranderd, maar juist de mentaliteit van de deelnemers.....minder mekkeren en meer foto's maken.....

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 30-06-2004 15:51 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Jammer dat dat 'gecontroleerd' moet worden. Als de regel 'geen archieffoto' is dan lever je toch gewoon geen archieffoto in, of denk ik nu te eerlijk :X .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 16:57:
Jammer dat dat 'gecontroleerd' moet worden. Als de regel 'geen archieffoto' is dan lever je toch gewoon geen archieffoto in, of denk ik nu te eerlijk :X .
Ja. Jammer genoeg zijn er genoeg mensen in de wereld die op elke mogelijke manier proberen regels te omzeilen of te verbuigen voor eigen voordeel, zelfs als het enige voordeel is "het kiezen van het volgende onderwerp".

• inquestos
  • Nu online
Mooooody schreef op 30 juni 2004 @ 15:51:
Dan mogen jullie me zeggen hoe er te controleren valt dat het om een archieffoto gaat :)
Er zijn 1001 manieren om de datum van een bestand te manipuleren....

En wat als één van jullie 2 weken geleden op haar/zijn vakantie een prachtige foto heeft geschoten die prima overeen komt met het thema....dan zal je balen dat er weer een nieuw regeltje is gekomen....

Het gaat al 2 jaar goed op deze manier, ik denk niet dat de regels moeten worden veranderd, maar juist de mentaliteit van de deelnemers.....minder mekkeren en meer foto's maken.....
Dat kan je moeilijk controleren, dat moet je dan maar voor waar aannemen. Als je het toch doet ben je gewoon een beetje zielig bezig lijkt me....

en zoiezo, hoe bewijs je dat een foto wel van jou is??

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik vindt dit allemaal een beetje gezeur hoor, er staan niets over in de officiele regels dus bij dit contest mag daar niet op afgerekend worden (ik stem niet op die foto want die is 3 weken oud ofsow)

Verwijderd

inquestos schreef op 30 juni 2004 @ 17:22:
hoe bewijs je dat een foto wel van jou is??
Als we dáár niet eens meer van uit kunnen gaan, dan is dit de laatste wedstrijd waaraan ik meedoe.

• Mooody
Ik vind dat archieffoto's wel moeten kunnen in ieder geval.

Zal vaak genoeg voorkomen dat iemand een periode geen tijd heeft om erop uit te gaan om foto's te maken, maar wel een perfecte foto voor de contest heeft liggen.
Beetje onzinnig om dan de eerder gemaakte foto te weigeren.

Wel kunnen we bijv. invoeren dat je bij je foto de datum zet waarop hij gemaakt is.
Op deze manier kan elke stemmer zichzelf bepalen of hij/zij archieffoto's vindt kunnen...

Denk bijv. aan een situatie waarin een stemmer 2 foto's even goed vindt, voor hem kan het evt. dan de doorslag geven of een foto speciaal voor de contest is gemaakt of uit het archief is geplukt...

Dus aub geen nieuwe regeltjes meer, dan krijg je alleen maar nog meer vraag naar regels en gezeur van mensen die anderen betrappen....
Nogmaals: het werkt al 2 jaar prima zo, ik zie geen problemen....

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 30-06-2004 17:51 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mooooody schreef op 30 juni 2004 @ 17:47:
Ik vind dat archieffoto's wel moeten kunnen in ieder geval.

Zal vaak genoeg voorkomen dat iemand een periode geen tijd heeft om erop uit te gaan om foto's te maken, maar wel een perfecte foto voor de contest heeft liggen.
Beetje onzinnig om dan de eerder gemaakte foto te weigeren.

Wel kunnen we bijv. invoeren dat je bij je foto de datum zet waarop hij gemaakt is.
Op deze manier kan elke stemmer zichzelf bepalen of hij/zij archieffoto's vindt kunnen...

Denk bijv. aan een situatie waarin een stemmer 2 foto's even goed vindt, voor hem kan het evt. dan de doorslag geven of een foto speciaal voor de contest is gemaakt of uit het archief is geplukt...

Dus aub geen nieuwe regeltjes meer, dan krijg je alleen maar nog meer vraag naar regels en gezeur van mensen die anderen betrappen....
Nogmaals: het werkt al 2 jaar prima zo, ik zie geen problemen....
Sorry hoor :X

Er is gestemd! 75% (ongeveer) is er tegen, dan veranderen we de regels toch! Archief foto's horen nou eenmaal niet thuis in een foto wedstrijd. (vind ik)

Vind dat we nu gewoon het in de regels moeten opnemen aangezien het overgrote deel het ermee eens is! En tjah...het is te manipuleren maar het zullen wel heeeeeel veel minder archieffoto's worden iig!

Default blanke hetero

• Mooody
Lijkt er meer op dat jij je zin hebt doorgedrukt, want veel meer mensen heb ik er in de afgelopen 2 jaar niet over horen zeuren.

Ik ben zelf niet expliciet voor archieffoto's, maar ook niet voor het verbieden er van.

Vergeet niet dat je nu ook weer heel goed moet letten op de keuze van het thema. De onderwerpen moet vlakbij te schieten zijn, succesfactor is afhankelijk van het weer in een korte periode etc. etc.

Maar ik zal niet kinderachtig zijn en deze regel volgende maand invoeren.
Ben alleen bang dat de kwaliteit van de contest nu lager zal worden, terwijl het plan was de kwaliteit juist te verhogen, maar goed....

[ Voor 51% gewijzigd door Mooody op 30-06-2004 19:33 ]

Verwijderd

Mjah... 3 van de huidige contest top-5 foto's zijn archieffoto's. Dat vind ik voor een contest wel jammer. Ik kan me ebayzo's fanatisme tegen die dingen levendig voorstellen.
edit:

Ik denk echter, dat het 'ontmoedigen' van archieffoto's genoeg moet zijn. Helemaal erop controleren lukt toch niet...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:47 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 19:45:
Mjah... 3 van de huidige contest top-5 foto's zijn archieffoto's. Dat vind ik voor een contest wel jammer. Ik kan me ebayzo's fanatisme tegen die dingen levendig voorstellen.
edit:
Ik denk echter, dat het 'ontmoedigen' van archieffoto's genoeg moet zijn. Helemaal erop controleren lukt toch niet...
Idd...je moet geen heksenjacht ontketenen! Maar iedereen ziet dat de boot van deze maand bijvoorbeeld een archieffoto is. Dit soort duidelijke voorbeelden filter je er dan iig uit en zo blijven de punten over voor mensen die wel expliciet foto's hebben geschoten met het oog op de contest v.d. maand!
Mooooody schreef op 30 juni 2004 @ 19:29:
Lijkt er meer op dat jij je zin hebt doorgedrukt, want veel meer mensen heb ik er in de afgelopen 2 jaar niet over horen zeuren.

Ik ben zelf niet expliciet voor archieffoto's, maar ook niet voor het verbieden er van.

Vergeet niet dat je nu ook weer heel goed moet letten op de keuze van het thema. De onderwerpen moet vlakbij te schieten zijn, succesfactor is afhankelijk van het weer in een korte periode etc. etc.

Maar ik zal niet kinderachtig zijn en deze regel volgende maand invoeren.
Ben alleen bang dat de kwaliteit van de contest nu lager zal worden, terwijl het plan was de kwaliteit juist te verhogen, maar goed....
Ik ben blij dat mensen het met mij eens zijn! Zeker deze maand was de kwaliteit van sommige inzendingen bedroevend laag en het percentage archieffoto's was ook vrij hoog. Ik denk juist dat de kwaliteit wel omhoog gaat omdat mensen zich gaan uitsloven voor een goede foto....

Default blanke hetero

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik stel me nog steeds de vraag of
Afbeeldingslocatie: http://harlequin.myadsl.nl/forum/Picture%20037.jpg een foto is? Is er niemand opgevallen dat dit recht uit een matrix filmpje komt? Of mis ik iets?

De puntengeving op fotos is weer netjes (humhum)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

jvvv schreef op 30 juni 2004 @ 20:06:
Ik stel me nog steeds de vraag of
[afbeelding] een foto is? Is er niemand opgevallen dat dit recht uit een matrix filmpje komt? Of mis ik iets?

Denk op zich wel dat het een foto is maar vind het niet echt een foto die thuishoort binnen de top10 (maar da's mijn mening)

Op zich wel leuke foto maar ook weer niet bijzonder. Vrij saai eigenlijk...
Omschrijving :
Close-up van een gedeelte van Pi op m'n beeldscherm
Is dit een serie?

[ Voor 10% gewijzigd door Ebayzo op 30-06-2004 20:12 ]

Default blanke hetero

• vanardenne
  • Niet online
ik volg deze contest topics nu 2 maandjes (met het oog dat ik op termijn ook een relaxte digitale camera wil hebben :) ) en ik begrijp de argumenten tegen de archief foto's zeker. Het is een wedstrijd, daar doe je aan mee, en vanaf dat moment gaan de deelnemers van de wedstrijd aan de slag om het doel te halen:

een mooie foto inleveren die
a. voldoet aan het thema
b. mooi genoeg is om te winnen
en wat ik er bij zie is
c. leren jezelf te verbeteren als fotograaf

als je dat als doel stelt maakt het niet uit of het om een archief foto gaat of niet, het gaat namelijk om wat je inlevert. Echter is juist het leuk van zo'n contest om hier speciaal voor op pad te gaan voor de contest! (en er zijn tal van redenen die al lang genoemd zijn waarom geen archief foto's beter zijn) Natuurlijk is het niet te controleren maar ook ik vind dat je hier best uit mag gaan van een stukje eerlijkheid.

Nu lijkt mijn conclusie te worden dat archief foto's verboden moeten worden, niets is minder waar. Ik denk dat het hier gaat om een stuk duidelijkheid. Als er gesteld wordt dat het wel mag, so be it. Mag het niet? nog beter! Maar het is zonde om te zien dat er zoveel woorden vuil gemaakt moeten worden aan dit soort discussies. Daar gaat het nou juist niet om in deze topic, het gaat om het foto's maken, om het plezier wat de deelnemers daar in hebben, om wat je er van kan leren, om steeds beter te worden en wellicht een keer een contest winnen. Ik stel dan ook voor om zeker iets te zeggen in de regels hierover, bij voorkeur geen archief foto's, maar dat het vooral van belang is dat hier niet zoveel over gezeurd wordt. Desnoods hou je er rekening mee bij het geven van je punten maar deze discussie telkens oprakelen vervuilt het topic en gaat het doel ervan voorbij.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Amen _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Ebayzo op 30-06-2004 20:38 ]

Default blanke hetero

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 13:45
Ook ik kan niet anders dan het hier wel mee eens zijn. Zoals eerder gezegd als men een archieffoto plaats laat hem/haar dat dan ook vertellen op de contestsite.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

jvvv schreef op 30 juni 2004 @ 20:06:
Ja, ik ben 't er ook niet mee eens! :+ :P >:) :Y)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 21:42:
[...]

Ja, ik ben 't er ook niet mee eens! :+ :P >:) :Y)
Ik had je 5 puntjes gegeven maar vond de plaat van jasper ook heel netjes! Vind het niet onverdiend ;)

Default blanke hetero

• inquestos
  • Nu online
De voorstanders van archieffoto's doen een beetje alsof het vanzelfsprekend is om archieffoto's toe te staan...

De meeste deelnemers van 3d-contests (en ik denk ook wel van andere contests) zouden een hartverlamming krijgen als ze zouden lezen dat eerder gemaakt werk ook toegestuurd mag worden. Bedoeling van contest is toch gewoon om een onderwerp bij het thema te verzinnen en daar een foto van te maken, niet een foto kiezen die het dichtst bij het thema ligt...

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

inquestos schreef op 30 juni 2004 @ 22:55:
De voorstanders van archieffoto's doen een beetje alsof het vanzelfsprekend is om archieffoto's toe te staan...

De meeste deelnemers van 3d-contests (en ik denk ook wel van andere contests) zouden een hartverlamming krijgen als ze zouden lezen dat eerder gemaakt werk ook toegestuurd mag worden. Bedoeling van contest is toch gewoon om een onderwerp bij het thema te verzinnen en daar een foto van te maken, niet een foto kiezen die het dichtst bij het thema ligt...
Ja idd...ik heb ook qua stemsysteem al eens met de 3Dcontest gegooid!

Maar ja, einde discussie! Volgende maand komt er een regel..

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 30-06-2004 23:05 ]

Default blanke hetero

• Reanimation
Overigens ik heb dit contest een archief foto ingestuurd, tis is tevens mijn laatste archieffoto ik wist niet dat er zo'n geruzie over zou komen

Verwijderd

nou, tis nu 23.22...ik denk dat Groot genoeg gewonnen heeft, gefeliciteerd van mijn kant! ik ben klaar voor de volgende contest ! :)

Verwijderd

EbAyzo schreef op 30 juni 2004 @ 22:47:
[...]

Ik had je 5 puntjes gegeven maar vond de plaat van jasper ook heel netjes! Vind het niet onverdiend ;)
Ik heb ook die van jasper 5 punten gegeven; ik mocht niet op m'n eigen foto stemmen :Y) en het is natuurlijk gewoon een goeie plaat...

• Mooody
Jasper is de winnaar met deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/578/440/626.jpg

Gefeliciteerd :D

Zou hij z.s.m. een nieuw thema in dit topic kunnen posten?

Verwijderd

thema, thema, thema >:)

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18

shameblaster

BB4E^Cons

Cons:::BB4E

Verwijderd

nog een tip: rood

• 4POX
  • Laatst online: 06-02 18:13

4POX

Everybody is wired

tip: duur(zaamheid) ;)

AKA Rinkel weblog

• Xtuv
* Xtuv is ondanks het grote verschil in punten en het gezeur over archieffoto's blij met de 3e plek :Y

Verwijderd

Thema's:
  • cirkels
  • gekaderd
  • orde (en chaos)
  • razernij

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Schiet is op joh jasper >:) :P

• Reanimation
Thnx voor het stemmen op mijn foto!! uiteindelijk 4e geworden :)

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 21:40

BBrunekreeft

Dus...

Hmmm. 0 stemmen voor mijn non-archief-bijen foto... :'(
Niet dat het me verbaasd hoor.. ;)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben best tevreden :) de eerste keer dat ik mee doe en toch 7 punten! dank aan de 4 personen die mijn foto met deze puntjes gewaardeerd hebben!

Gefeliciteerd Jasper!!! ik wacht met smart op jouw nieuwe thema! mijn camera staat klaar!

PS kan er aan het eind van dit topic een link naar het nieuwe topic gepost worden? kan ik het iets makkelijker terug vinden deze keer! :?

[ Voor 25% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-07-2004 16:04 ]

Verwijderd

Miniatuur nep *dingen* binnen een echte foto.

jaah .. dit is een leuk onderwerp }:O

BTW, gefeilciteerd .. mooie foto :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 17:02 ]

• JaFFoG
Even een kort vraagje: is er ook een uiterste datum dat er een onderwerp bekend moet zijn? Stel dat de winnaar nou een poosje niet op het forum komt of dat hij/zij op vakantie is, wordt er dan na, bijvoorbeeld, zeven dagen (week) door de "organisatie" een onderwerp gekozen?

Just in case... ;)

Bla

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Xtuv schreef op 01 juli 2004 @ 12:59:
* Xtuv is ondanks het grote verschil in punten en het gezeur over archieffoto's blij met de 3e plek :Y
Iemand die zelf een archieffoto instuurd zal het al gauw gezeur vinden :+

Jasper congrats! Verdiend gewonnen....

[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 01-07-2004 22:47 ]

Default blanke hetero

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Dit is du zo inspiratieloos als dit gekozen wordt. Omdat het 'leuk' is en een ander meer profesionelere contest dit als thema had, gaan wij het ook eens doen.... jesus. Maarja, ik (en vele anderen) achten volgens mij toch niet veel belang aan de fotografische waarde van deze contest...

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

jvvv schreef op 01 juli 2004 @ 23:02:
[...]

Dit is du zo inspiratieloos als dit gekozen wordt. Omdat het 'leuk' is en een ander meer profesionelere contest dit als thema had, gaan wij het ook eens doen.... jesus. Maarja, ik (en vele anderen) achten volgens mij toch niet veel belang aan de fotografische waarde van deze contest...
je kan het natuurlijk ook wat breder opvatten in de trend van het in beeld brengen van optische illusies, wat natuurlijk een heel breed onderwerp is (net als het zojuist afgesloten onderwerp). en imo is fotografie een hobby en dat is iets dat per definitie leuk dient te zijn...

• Xtuv
EbAyzo schreef op 01 juli 2004 @ 22:47:
[...]

Iemand die zelf een archieffoto instuurd zal het al gauw gezeur vinden :+
Ok ik had het beter anders kunnen zeggen: "ondanks de discussie over.."
(discussie = gezeur :+)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

JaFFoG schreef op 01 juli 2004 @ 19:02:
Even een kort vraagje: is er ook een uiterste datum dat er een onderwerp bekend moet zijn? Stel dat de winnaar nou een poosje niet op het forum komt of dat hij/zij op vakantie is, wordt er dan na, bijvoorbeeld, zeven dagen (week) door de "organisatie" een onderwerp gekozen?

Just in case... ;)
vraagik me ook af ;) maar 7 dagen :o dat is wel heel lang :P

• Mooody
Jaaaaaaaasperrrrrrrrrrr!!!???

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mooooody schreef op 02 juli 2004 @ 13:46:
Jaaaaaaaasperrrrrrrrrrr!!!???
is het toevallig gelukt om deze vriendelijke meneer een mailtje te sturen?
Het is al 2 juli en we hebben nog geen onderwerp :Y)
Is er een limiet moooooody? want zo werkt het natuurlijk niet! gaat de keueze dan over op de nummer 2 of bepaal jij dan het onderwerp? stel dat de nummer 2 ook traag reageerd!

• Xtuv
Mystic Spirit schreef op 02 juli 2004 @ 13:57:
[...]

is het toevallig gelukt om deze vriendelijke meneer een mailtje te sturen?
Het is al 2 juli en we hebben nog geen onderwerp :Y)
Is er een limiet moooooody? want zo werkt het natuurlijk niet! gaat de keueze dan over op de nummer 2 of bepaal jij dan het onderwerp? stel dat de nummer 2 ook traag reageerd!
Dan wil de nummer 3 het wel doen ;) :D

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen ;)
maar ik vindt ff een woordje van de leiding hoe het nou zit niet overbodig! (hint!)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Zo te zien is jasper afk, als ik op zijn profiel klik is zn laatse post van 28/6

• Mooody
Heb Jasper gisteren al gemaild, maar nog geen antwoord....
Ik probeer het nog een keer, als vanavond hier nog niets staat, dan mag de nummer 2 een nieuw thema bedenken. Dit moet echt morgen in het topic staan.

Ik ben er morgen niet, dus maak ik zondag het nieuwe topic aan. Tot dan kan dit topic worden gebruikt om te brainstormen voor de contest van juli. (wanneer het thema bekend is dan)

Verwijderd

Meld je het dan ook al aan nr. 2 dan... kan die zich er op voorbereiden en als die ook niet reageerd een polletje maken met een aantal suggesties..

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Geen polls voor suggesties.... het is de keus van de winnaar! dus laat die het ook bepalen en anders de nummer 2 of de nummer 3 maar geen polls... dan is de helft van de eer van het winnen weg!

• JaFFoG
Mystic Spirit schreef op 02 juli 2004 @ 16:44:
Geen polls voor suggesties.... het is de keus van de winnaar! dus laat die het ook bepalen en anders de nummer 2 of de nummer 3 maar geen polls... dan is de helft van de eer van het winnen weg!
Daar ben ik het in zoverre mee eens dat er natuurlijk wel een deadline zit voor het kiezen van een onderwerp. Als de "1e, 2e, 3e, etc.-regeling" niets oplevert binnen de gestelde tijd (drie dagen dus in dit geval) dan moet het toch op een snelle manier opgelost worden. In die situatie zie ik de poll wel als uitkomst, dus wat mij betreft is het wel een mogelijkheid, maar alleen als last resort.

Bla

Verwijderd

Nog geen nieuw topic en onderwerp :?.

Verwijderd

Hmm... nog niks gehoord van jasper? Het is inmiddels zondag. Mocht jasper niet reageren, dan zou ik als #2 aan de beurt komen om een onderwerp te kiezen. Mocht jasper dus echt niet reageren, dan zou ik graag 'Eng/Griezelig' als onderwerp voor willen dragen. Als hij wel reageert dan vervalt dit uiteraard en gaan we mee met zijn keuze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:25:
Hmm... nog niks gehoord van jasper? Het is inmiddels zondag. Mocht jasper niet reageren, dan zou ik als #2 aan de beurt komen om een onderwerp te kiezen. Mocht jasper dus echt niet reageren, dan zou ik graag 'Eng/Griezelig' als onderwerp voor willen dragen. Als hij wel reageert dan vervalt dit uiteraard en gaan we mee met zijn keuze.
Nou heb ik weer een maand om inspiratie hiervoor op te doen moeilijk :).

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

JaFFoG schreef op 04 juli 2004 @ 06:21:
[...]

Daar ben ik het in zoverre mee eens dat er natuurlijk wel een deadline zit voor het kiezen van een onderwerp. Als de "1e, 2e, 3e, etc.-regeling" niets oplevert binnen de gestelde tijd (drie dagen dus in dit geval) dan moet het toch op een snelle manier opgelost worden. In die situatie zie ik de poll wel als uitkomst, dus wat mij betreft is het wel een mogelijkheid, maar alleen als last resort.
Als last resort ben ik eigenlijk gewoon voor een bepaling van het onderwerp door de leiding. anders vertraagt het alleen nog meer.. maar als dit the last resort zou zijn dan zou ik ook niet protesteren.

Iig Qlone heeft zijn onderwerp al bekend gemaakt, dus dat probleem lopen we deze maand niet tegenaan! :)

• Mooody
Eng/griezelig wordt het dan....

Qlone, zou je een omschrijving kunnen geven van dit thema, dan zet ik deze in het nieuwe topic....

Verwijderd

Mooooooooody, dat kan:

"Eng/griezelig
Denk bij eng/griezelig aan situaties of 'dingen' waarbij je je niet heel erg op je gemak voelt. Voor de een is dat z'n oma met die enorme wrat op haar neus, voor de ander een donkere steeg 's nachts vol met spinnen :) ; vrij persoonlijk dus, en een lekker breed onderwerp waar je creativiteit de vrije loop gelaten kan worden."

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 16:17 ]

• 4POX
  • Laatst online: 06-02 18:13

4POX

Everybody is wired

Is het misschien een idee om deze keer de wedstrijd 2 maanden te laten duren.

1. Omdat het nu de zomer periode is , en je zo iedereen een kans biedt.
2. Omdat dit keer de wedstrijd enkele dagen later begint.

AKA Rinkel weblog

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

IK heb net al een aardige foto voor de contest genomen :) ik zal dit topic er niet mee ontsieren (omdat het hier nog niet thuis hoort), maar zodra het nieuwe topic er is komt hij er zeker! ;)

edit:
Thnx Qlone voor de link! Mijn foto zit er in!

[ Voor 13% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-07-2004 17:39 ]

Verwijderd

[rml]De Grote GoT FotoContest [ Juli '04][/rml] ... moody moet alleen nog even de beschrijving overnemen...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste