Toon posts:

Miniatuur nep *dingen* binnen een echte foto.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
"Miniatuur nep dingen binnen een echte foto" het klink verwarrend, dat is het ook. Een tijd geleden vond ik een website over fotografie. Die hadden een grappige contest.

Het was de bedoeling dat je bijvoorbeeld een miniatuur speelgoed auto nam en die in een positie plaatste zodat het leek alsof de miniatuur auto deel uit maakte van het echte verkeer. Niet met gebruik van een image editing pakket maar door met het camera dicht op de miniatuur auto te gaan zitten zodat groter lijkt dan hij in werkelijk is. Zo zou je bijvoorbeeld de kleine auto tussen echte auto's kunnen "parkeren"

Hehm vage uitleg...

Echter nu weet ik niet hoe deze techniek heet, ben ook de url van de site vergeten. Google en got search konden me ook niet verder helpen. Maar zou hier toch nog graag wat informatie over willen

Iemand enig id hoe deze techniek heet of heeft iemand een url?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 22:46
Net zoals die reclame van Canon met die 2 meiden bij dat Jezus-beeld.

Ik kan je niet verder helpen, maar vind het wel cool hoe ze't doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd nu je het zegt! Dat bedoel ik :-) Nu zal idd iedereen het wel snappen...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ik vraag me dan meteen af hoe je dat scherp krijgt. De speelgoed auto moet toch best dichtbij de lens staan.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-12 20:24
Mja wat wil je erover weten? Denk dat je met zelf uitproberen ook een eind komt :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je echt een paar leuke voorbeelden wilt zien, moet je eens naar een paar James Bond films kijken. Er is een hele serie DVD's waarbij op elke DVD een feature zit waarop één aspect extra uitgelicht wordt ("Q" is een heel goede in memoriam voor Desmond Llewellyn) en de trucs met miniaturen worden netjes uitgelegd in één ervan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een dergelijk geintje wordt ook uitgelegd op de LOTR dvd's.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 07 juni 2004 @ 14:05:
Als je echt een paar leuke voorbeelden wilt zien, moet je eens naar een paar James Bond films kijken. Er is een hele serie DVD's waarbij op elke DVD een feature zit waarop één aspect extra uitgelicht wordt ("Q" is een heel goede in memoriam voor Desmond Llewellyn) en de trucs met miniaturen worden netjes uitgelegd in één ervan.
Ja volgens mij gebruiken ze de techniek vaker dan we denken, thunderbirds is ook zo iets :-)
Door willem169 - Monday 07 June 2004 14:01
Mja wat wil je erover weten? Denk dat je met zelf uitproberen ook een eind komt :-)
Een gallery of zo, voor leuke ideeën en tips.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:19:
[...]
Ja volgens mij gebruiken ze de techniek vaker dan we denken,
Ik heb ook wel zo'n vermoeden :P
thunderbirds is ook zo iets :-)
De klassieke Thunderbirds waren gedaan met poppen. De mond werd, voor praten, bestuurd met electrische signalen door de draad waaraan ze hingen. Supermarionation (van marionet, niet van Super Mario) was een heel mooie techniek voor die tijd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 07 juni 2004 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook wel zo'n vermoeden :P

[...]

De klassieke Thunderbirds waren gedaan met poppen. De mond werd, voor praten, bestuurd met electrische signalen door de draad waaraan ze hingen. Supermarionation (van marionet, niet van Super Mario) was een heel mooie techniek voor die tijd.
offtopic:
En af en toe kwam er nog zo'n mensenlijke om iets vast te pakken of zo..

Maar ja ik vraag me toch af hoe die techniek heet, ik neem aan dat daar vast ook honderden gallery's van zijn maar ja hoe geraak je daar? Anders toch maar even naar de videotheek om alle dvd's te huren.. :p 8)7

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:46:
[...]
Maar ja ik vraag me toch af hoe die techniek heet
[...]
Mr. Liu schreef op 07 juni 2004 @ 14:41:
[...]
Supermarionation (van marionet, niet van Super Mario)
[...]

Verwijderd

Er was een site waarop honderden foto's stonden van speelgoedauto's die zo neergezet/vastgehouden werden dat ze echt leken. Ik weet de URL niet meer.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-12 16:27
Volgens mij bedoelt de TS deze website:

http://dubster.com/cars/index.asp

Leuk geintje. Werkt het best met een digicam vanwege de grote en makkelijk haalbare scherptediepte (anders is een van de 2 delen al snel onscherp).

Verwijderd

Topicstarter
Haha, das er idd een van, (niet de site die ik op het eerste moment bedoelde) maar deze voldoet zelfs nog beter! :) :) thnx!

Afbeeldingslocatie: http://dubster.com/cars/images/el_abuelo_t.jpg
Niet van mij - maar wel wat ik bedoel..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leuke site :)

Ik denk dat het een hele uitdaging is om een foto perfect te krijgen. Te denken valt aan:
1) locatie
2) belichting (valt op als-tie niet klopt)
3) detailniveau modelletje
4) scherptediepte kloppend maken
4) kleurtemperatuur

Affijn... met een goed model, een goeie digi en net iets meer dan de basisskills photoshop :P wordt dit een hele lange thread!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op 07 juni 2004 @ 15:16:
Leuke site :)

<sn!p tips>

Affijn... met een goed model, een goeie digi en net iets meer dan de basisskills photoshop :P wordt dit een hele lange thread!
Kan idd een leuke lange draad worden, ik denk dat ik eens wat ga proberen oid, eens zoeken op zolder naar een miniatuurtje en dan naar buiten 8)

Verwijderd

hehe lache foto's hier. Vooral die botsingen zijn leuk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 11:08

Floor-is

5.2

Afbeeldingslocatie: http://dubster.com/cars/images/fiets_t.jpg Nog best aardig :)

Bericht hierboven

• RèLF
  • Laatst online: 30-07 19:33

Obviously you're not a golfer

• Fire69
  • Laatst online: 15-12 22:46
Ze vragen 125$ voor zo'n gecrasht autotje! :X

• Freee!!

Freee!!

Op zich best aardig, maar je ziet dat het fake is door de tegels (die geven iets te goed de diepte aan).

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

een soort iets ooit op t klokhuis gezien. dat was dan misschien meer klooien met perspectief maar komt ook aardig in de buurt?

Afbeeldingslocatie: http://cyberart.hml.nl/users/lode/web-photo-gallery/___got/opbal.jpg

jammer dat het kisjte (waar mn broertje op staat) nog wel zichtbaar is, maar een probeersel

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog weinig geprobeerd maar dit met die bal vind ik een leuk id. Ik ga morgen ook eens wat aanklooien en eens kijken welk klein kind ik een autotje kan aftroggelen :|

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Fire69 schreef op 07 juni 2004 @ 17:50:
Ze vragen 125$ voor zo'n gecrasht autotje! :X
de kostprijs wordt voornamelijk veroorzaakt door het in top conditie verkerende boompje waar de auto tegen aan is gekreukeld :)

verder een onwijs dwaas product

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Ja volgens mij gebruiken ze de techniek vaker dan we denken, thunderbirds is ook zo iets :-)
Maar bij the Thunderbirds is ALLES op schaal nagemaakt en het idee van de TS is om iets kleins echt te laten lijken door het in een grote omgeving te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 07 juni 2004 @ 23:56:
[...]

Maar bij the Thunderbirds is ALLES op schaal nagemaakt en het idee van de TS is om iets kleins echt te laten lijken door het in een grote omgeving te plaatsen.
Ja daar ging het eigenlijk ook allemaal niet meer over :) maar je had vaker dat bij de thunderbirds een echte hand in het zicht die dan bijvoorbeeld op een knop drukte oid. Je weet wel als er iets met een soepele handeling gedaan moest worden. De thunderbirds zijn dan eigenlijk het tegen over gestelde van waar dit topic over gaat. Verder is idd alles op schaal bij de thunderbirds.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 00:03:
[...]

Ja daar ging het eigenlijk ook allemaal niet meer over :) maar je had vaker dat bij de thunderbirds een echte hand in het zicht die dan bijvoorbeeld op een knop drukte oid. Je weet wel als er iets met een soepele handeling gedaan moest worden. De thunderbirds zijn dan eigenlijk het tegen over gestelde van waar dit topic over gaat. Verder is idd alles op schaal bij de thunderbirds.
Klopt, maar let eens goed op als er een echte hand in beeld komt of wat dan ook. Hierbij is het zo dat er niets op schaal is, maar dat is allemaal gewoon echt (bijv iets dat met een pen geschreven wordt).

Je zou dan een moeten kijken naar the secret service die ze een aantal jaren later hebben gemaakt (dat was een nogal vaag idee van mensen en marionetten in 1 serie te laten spelen waarbij je voor de ene scene een marionet zag en in de volgende een mens.).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 08 juni 2004 @ 00:37:
[...]

Klopt, maar let eens goed op als er een echte hand in beeld komt of wat dan ook. Hierbij is het zo dat er niets op schaal is, maar dat is allemaal gewoon echt (bijv iets dat met een pen geschreven wordt).
....
Dat is inderdaad zo, als er een hand in beeld komt is inderdaad niets meer op schaal maar dan is alles "normaal". Hehm :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:45:
Ik heb zelf nog weinig geprobeerd maar dit met die bal vind ik een leuk id. Ik ga morgen ook eens wat aanklooien en eens kijken welk klein kind ik een autotje kan aftroggelen :|
Ik ga ook maar'es aan de gang... laat ik er nou zelf een van 3 hebben rondhobbelen thuis... met een enorme sloot autootjes (alle slechte gewoontes heeft-ie van mij :9 )

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

sebastius schreef op 07 juni 2004 @ 14:13:
Was toch zo dat een van de 2 hoofdrolspelers kleiner was en daarom dichterbij de camera moest staan oid :?

BTW, deze is wel vrij echt:
Afbeeldingslocatie: http://dubster.com/cars/images/schumacher_voor_mijn_t.jpg
In de zin van: geen hand die de auto vasthoud oid :)

[ Voor 24% gewijzigd door sjaakaq op 08-06-2004 11:11 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Die techniek gebruikte al heel vroeg, zo ver ik kon na gaan voor het eerst in 1958
tijdens de film Attack of the 50 feet woman, steen goede film, al is het om de eerste SF/X.

De vrouw in kwestie groeide uit tot een giganties mens.
om de grote weer tegeven, lag zij in een bad dicht bij de camera.
De tegels in het bad waren verkleint .
Op de achtergrond en veel lager stond de man naast het echte zwembad.

De tegels van het bad en het zwembad werden gematcht, zodat deze in het beeld perfect door liepen.

het draait echt allemaal om diepte en creativiteit :)

Ergo de voorganger van de film gebruikte ook die techniek zie ik nu 1957

En als het met echte dingen kan, kan het ook zeker heeeeeeeeeel goed met nep dingen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fantafilm.it/Schede/1951b/58-13b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fantafilm.it/Schede/1951b/58-13d.jpg

Misschien is dit wel leuk om even door te lezen,
het wel en we van film trucage .....onderste stukje laat een schaal model van star wars zien, en hoe ze het filmen

klikkerdeklik :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 09:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Attack of the 50 feet woman? Nooit van gehoord :? zal wel aan mij liggen.
Idd een oude techniek, niet erg vernieuwend "KIJK JANUARI 1981" maar wel leuk om te lezen :) thnx

• Acid_Burn
  • Laatst online: 05-12 14:42

Acid_Burn

uhuh

Miniaturen en maquettes gebruiken is in de filmindustrie de gewoonste zaak van de wereld :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 00:04:
Attack of the 50 feet woman? Nooit van gehoord :? zal wel aan mij liggen.
Idd een oude techniek, niet erg vernieuwend "KIJK JANUARI 1981" maar wel leuk om te lezen :) thnx
Ze hebben daar ooit nog een remake van gemaakt met Daryl Hannah of zo dacht ik...

Verwijderd

Inderdaad, heel goed op gemerkt, al was die remake weer veel minder , zoals bijna altijd .
maar goed veel te off topic natuurlijk. :+
Het stukje uit de kijk was natuurlijk al oud en dus niet vernieuwend maar kon helemaal niets recents vinden gisteren. **googled verder ... **
..maar dacht waarom ook niet, het gaat om het zelfde principe :)
Film is ook fotografie maar dan met bewegende plaatjes ;)

*YW*

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 11:09:
[...]

Was toch zo dat een van de 2 hoofdrolspelers kleiner was en daarom dichterbij de camera moest staan oid :?

BTW, deze is wel vrij echt:
[afbeelding]
In de zin van: geen hand die de auto vasthoud oid :)
die viel mij idd ook al op
erg knap gedaan enzo :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Karp
  • Laatst online: 07:39
ik denk dat deze "tutorial" ook wel relevant is
http://www.dpchallenge.com/how.php?HOW_ID=35

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 20:19

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://www.dpchallenge.com/how/71912/images/image006.jpg
:o

Cons:::BB4E

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12 18:41

PnD

like in Pinda ^_^

dat is meer gefotosoept?
zonee, dan owned ie :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12 20:44

Exirion

Gadgetfetisjist

PnD schreef op 10 juni 2004 @ 10:42:
dat is meer gefotosoept?
Waarom? Het ziet er vrij simpel en natuurlijk uit. Het idee is wel erg leuk en goed gelukt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

van de site die Karp poste :P is dat plaatje

Verwijderd

In de film Tarantulla (ook erg oud) hebben ze het met een spin gedaan. Erg scary!
Maar deze techniek roept lekker veel ideeën op. Dit ga ik ook eens proberen.

offtopic:
Thunderbirds are gone :'(

Verwijderd

Topicstarter
Die is idd erg leuk :)

Die site http://www.dpchallenge.com/how.php?HOW_ID=35 die tuto is wel leuk om door te lezen, echter tips haal ik er niet uit. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat bij die foto (zie link boven) die heuvel in de achtergrond zit, ik vind het een beetje nep uit zien, ziet er een beetje gemaakt uit.

Zou je ook kunnen doen met bijvoorbeeld een voetbal en een tafeltennis bal. (hehm veel meer ideën heb ik ook niet :r ik geloof dat ik mijn inspiratie een beetje uitgekotst heb.) Iemand nog leuke tips. Volgens mij moet je er ook per toeval tegen aanlopen als je er echt gaat naar zitten zoeken dan gaat het misschien gemaakt uitzien.

Verwijderd

Ik heb de net mijn legertruckje opgezocht (en niets of mijn legertruck :+), maar bij alle foto's is of het minatuur of zijn de echte auto's wazig/scherp.
Hoe krijg ik ze nu beide scherp (op welk object moet ik scherp stellen)?

Btw in de eerste Terminator wordt toch ook van deze techniek gebruikgemaakt?

Hier een probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/auto.jpg

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:46:
Ik heb de net mijn legertruckje opgezocht (en niets of mijn legertruck :+), maar bij alle foto's is of het minatuur of zijn de echte auto's wazig/scherp.
Hoe krijg ik ze nu beide scherp (op welk object moet ik scherp stellen)?
Scherp stellen (bij voorkeur handmatig) op het midden tussen de twee objecten en dan het kleinst mogelijke diafragma gebruiken (dus je hebt goed licht nodig).

[ Voor 2% gewijzigd door Freee!! op 10-06-2004 11:59 . Reden: Typo ]

Verwijderd

nog eens proberen, thanx voor de tips.

offtopic:
waar moet het heen met de wereld? Een tweaker die naar buiten gaat!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://temp.pawel.nl/got/foto/klein-effect/parkeer-2-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.pawel.nl/got/foto/klein-effect/straat-1-klein.jpg

Om maar niet eens over de scherpte van de foto te praten maar ik vind de verhoudingen ook niet erg mooi. Die eerste in dat parkeervak. Het klopt gewoon niet.

Voor de personen die ook hier mee willen docteren, wat tips:
1) reageer niet op toeterende mensen (iedereen schijnt graag op de foto te willen)
2) neem een beter autotje dan die wat ik gebruikte, ziet er niet uit.
3) reageer nogmaals niet op toeterde mensen. (± 3 minuten 4 keer)
4) denk vooral niet dat je snel een perfecte foto maakt, dacht ik ook "oh eitje, kan ik ook." niet dus.
4) negeer openbaarvervoerbussen helemaal, die toeteren het meest.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:21:
[afbeelding]

[afbeelding]

Om maar niet eens over de scherpte van de foto te praten maar ik vind de verhoudingen ook niet erg mooi. Die eerste in dat parkeervak. Het klopt gewoon niet.

Voor de personen die ook hier mee willen docteren, wat tips:
1) reageer niet op toeterende mensen (iedereen schijnt graag op de foto te willen)
2) neem een beter autotje dan die wat ik gebruikte, ziet er niet uit.
3) reageer nogmaals niet op toeterde mensen. (± 3 minuten 4 keer)
4) denk vooral niet dat je snel een perfecte foto maakt, dacht ik ook "oh eitje, kan ik ook." niet dus.
4) negeer openbaarvervoerbussen helemaal, die toeteren het meest.
Nog een tip:
Zorg bij een min of meer horizontaal genomen foto dat de grond niet zichtbaar is als je een paar dingen naast elkaar wilt zetten. Sterker, vermijdt alle dingen waaruit de hersenen snel diepte kunnen afleiden.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 10 juni 2004 @ 14:17:
[...]

Nog een tip:
Zorg bij een min of meer horizontaal genomen foto dat de grond niet zichtbaar is als je een paar dingen naast elkaar wilt zetten. Sterker, vermijdt alle dingen waaruit de hersenen snel diepte kunnen afleiden.
Sterk punt, echter ziet een beetje diepte er wel mooi uit! Maar ja laat ik maar eens beginnen met het begin..

• BezurK
  • Laatst online: 09-12 08:30
Die techniek hebben ze in een enorm ver uitgewerkte vorm gebruikt bij LOTR. Het verschil in grootte tussen de mensen/elven en de hobbits deden ze grotendeels door te "faken" met perspectief. Grootste probleem was om ze tijdens gesprekken elkaar aan te laten kijken, want eigenlijk keken ze allebei gewoon naar lucht aangezien ze meters uit elkaar stonden soms :)

Vooral die scene in the fellowship is heel gaaf waar Bilbo een kopje thee inschenkt voor Gandalf als hij bij hem op bezoek komt in Bag End. Bilbo staat dus letterlijk 2 meter verder van de camera als Gandalf. En de thee schenkt hij in een gat in de tafel geloof ik terwijl het kopje dus gewoon voor Gandalf's neus staat :)

Voor de liefhebbers: staat (volgens mij) een hele feature (van een uur ofzo) op de eerste special features DVD van the fellowship (extended edition)

edit:
Mmm, had eerst ff het draadje moeten lezen: ;)
sebastius schreef op 07 juni 2004 @ 14:13:

[ Voor 13% gewijzigd door BezurK op 10-06-2004 15:15 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier mijn bijdrage :)

Afbeeldingslocatie: http://www.majafaasen.nl/Vliegtuig.JPG

Speelgoed vliegtuigje van mijn schoonvader even ingepikt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door De Bij op 02-02-2005 09:35 ]

check mijn webshop!

Verwijderd

De Bij schreef op 11 juni 2004 @ 23:26:

[afbeelding]

nice, als je het niet zou weten zou je gewoon denken dat het echt is _/-\o_

Deze truckjes gebruiken ze ook vaak in films voor grote gebouwen die instorten of idd zoals in LOTR met mensen met een zogenaamd hoogteverscil die er eigenlijk helemaal niet is

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:44 ]

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:43:
[...]

nice, als je het niet zou weten zou je gewoon denken dat het echt is _/-\o_

Deze truckjes gebruiken ze ook vaak in films voor grote gebouwen die instorten of idd zoals in LOTR met mensen met een zogenaamd hoogteverscil die er eigenlijk helemaal niet is
Dank je wel voor je reply :)
De staart staat er ook niet op omdat ik hem daar vast hield :D
Ik zal zo nog wel even een foto gewoon op schaal posten ;)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.majafaasen.nl/got/vliegtuig2.jpg

normale pic even toegevoegd. :P

[ Voor 12% gewijzigd door De Bij op 12-06-2004 10:35 ]

check mijn webshop!

Verwijderd

Topicstarter

[afbeelding]

Idd ziet er wel fun uit. Mini crash maken misschien >:) als je dat ding op een huis laat afgaan ziet het er wel lachen uit volgens mij :P

Verwijderd

[afbeelding]

:D

Ik wou al bijna iets zeggen als "wat moet een vliegtuig in dit topic :? "

:Y)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 12:27

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Oeh.. leuke thread :)
Ik heb al een paar idee’tjes, beetje lastig uit te voeren met m’n Nikon Coolpix 880 alleen ivm focus etc.
Toch ff proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou leuk zijn, ik heb nu vele malen geprobeerd en ik geloof niet dat ik een ster ben.

Te donker, te licht, te wazig etc etc

Verwijderd

@ De Bij - Awsome! _/-\o_ ik zou durven zweren dat hij echt was!

toch denk ik dat dingen als witch mountain probeert met autotjes in een parkeervak erg lastig word.. als ik mn nieuwe cam binnenheb ga ik zeker proberen :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.bal2/tree.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://jeffp.endoria.net/upload/kunst.jpg

Ik was vanmiddag mijn hond aan het uitlaten, totaal niks om te fotograferen. Deze foto totaal niet met opzet voor deze draad geschoten. :) Komt ook in de buurt van...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:34:
[afbeelding]
Ik was vanmiddag mijn hond aan het uitlaten, totaal niks om te fotograferen. Deze foto totaal niet met opzet voor deze draad geschoten. :) Komt ook in de buurt van...
Leuke foto --> Ik wilde bijna opmerken dat zelfs de schaduw klopte totdat me opviel dat je vingers onscherp waren en het huisje niet :) Leuke foto!
Lol, als ik nog ergens een baby born vandaan kan halen.. . .. .kun je ook wel een schrikbarende foto van maken!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:04 . Reden: ter verduidelijking :P ]

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hierdoor geinspireerd de volgende pic geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.rutten/ash_small.jpg

hehe moviemaniacs rulen!

[ Voor 5% gewijzigd door abrakadaver op 18-06-2004 19:12 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/john.vugts/MyGallery/MyGalleryPictures/Trauma%20Heli%201Small.jpg

Lijkt net de echte adac/anwb trauma heli, maar in het echt is dit een schaalmodel van ongeveer 1,50, radio controlled. Als je er verstand van hebt kun je het zien aan de paddles, de meesten zien het niet.

Foto © John Vught

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 19:22 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:21:
[afbeelding]

Lijkt net de echte adac/anwb trauma heli, maar in het echt is dit een schaalmodel van ongeveer 1,50, radio controlled. Als je er verstand van hebt kun je het zien aan de paddles, de meesten zien het niet.

Foto © John Vught
WoW, die lijkt echt ckers echt, toen ik um zag zonder je tekst te hebben gelzen dacht ik van, wtf doet deze hier nou weer

* shameblaster gaat ook is kijken of ie wat kan verzinnen :P

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/john.vugts/MyGallery/MyGalleryPictures/Trauma%20Heli%204Small.jpg
is ook wel vet

Verwijderd

Is ie idd, maar zo valt het al iets meer op dat het een schaalmodel is door de persoon met zender aan de linkerkant

• Erazzzer
  • Laatst online: 09:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik hoop dat de aankomende winnaar GoT Fotocontest Juni in dit topic rondneust. Want dit lijkt me een geweldig thema voor volgende maand :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:16

steveman

Comfortabel ten onder

Heb je om dit "goed" ,absoluut niet beledigend bedoelt voor de pogingen hier, te doen niet een deepfocuslens nodig :?

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 18-06-2004 20:35 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:17:
Is ie idd, maar zo valt het al iets meer op dat het een schaalmodel is door de persoon met zender aan de linkerkant
Toch wel mooi gedaan... Het model is dusdanig gedetailleerd dat het voor 'echt' door kan...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 21:04 ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
abrakadaver schreef op 18 juni 2004 @ 19:00:

hehe moviemaniacs rulen!
Kan je ook even een "gewoon" plaatje maken van het "poppetje" :)

Verwijderd

abrakadaver schreef op 18 juni 2004 @ 19:00:
[...]

[afbeelding]

hehe moviemaniacs rulen!
Hehe, gaaf.
Welke quote zal ik kiezen... :D

- Klatuu berada nicto
- Hail to the king baby
- Well hellooo mr. smartypants
- Gimme sugar baby

})

• abrakadaver
Blizard schreef op 18 juni 2004 @ 23:00:
[...]

Kan je ook even een "gewoon" plaatje maken van het "poppetje" :)
jah, is goed, ben nu effe aan het werk dus zal vanavond worden. Maar hij is zo'n 30cm hoog
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 23:35:
[...]

Hehe, gaaf.

- Klatuu berada nicto
- Hail to the king baby
- Gimme sugar baby

})
fancypants ;)

ben inmiddels thuis, dus hierbij het "poppetje" van een paar posts hierboven... kun je zien hoe klein ie eigelijk is. (Hij staat in bij de drempel ;) )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.rutten/ash2_small.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 19-06-2004 19:29 ]

Verwijderd

Erazzzer schreef op 18 juni 2004 @ 20:23:
Ik hoop dat de aankomende winnaar GoT Fotocontest Juni in dit topic rondneust. Want dit lijkt me een geweldig thema voor volgende maand :)
Das inderdaad een erg leuk id!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12 11:17

roger is here

duss..

Ik dan ook maar even hier een hercules heel laag :)

Afbeeldingslocatie: http://rogerishere.bravepages.com/vliegtuig.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klik voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/Straaljagerthumb.jpg

Deze foto heb ik genomen met mijn 1000mm zoomlens ;)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:30

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:21:
[afbeelding]

Foto © John Vught
Als je goed kijkt zie je het ook aan de piloot, of wie er dan ook in zn oranje pakje in zit. Die zit toch wel erg stijf en glimmend...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• abrakadaver
-DarkShadow- schreef op 20 juni 2004 @ 13:13:
Klik voor groter.
[afbeelding]

Deze foto heb ik genomen met mijn 1000mm zoomlens ;)
ook heel leuk gedaan!

Verwijderd

Madurodam, that's the place to be.
Plaatje die ik er een tijdje geleden heb geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.haargel.nl/madurodam/images/PICT3390.jpg

Precies tegen de zon in, maar het idee is er.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 18:00 ]

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

ja.. wel leuk natuurlijk
alleen ik mis toch wel de "een echte foto"
want het ging toch om nep dingen binnen een echte foto

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 23:35:
[...]

Hehe, gaaf.

- Klatuu berada nicto
- Hail to the king baby
- Gimme sugar baby

})
Meer van "Heeeeere's Johnny!" (afgezien van die kettingzaag dan) :)

• abrakadaver
Ramzzz schreef op 22 juni 2004 @ 09:31:
[...]

Meer van "Heeeeere's Johnny!" (afgezien van die kettingzaag dan) :)
mwaaah, die quotes komen toch echt wel van army of darkness :P

maar het topic begint een beetje rustig te worden, er zijn toch nog wel meer mensen met leuke ideeen? zometeen maar weer es dingen gaan zoeken die ik op de foto kan zetten :p

Verwijderd

Hier nog een foto van mijn broertje en mijn zwager in dit inmiddels ten onrechte verlate topic. (kom op het was juist zo leuk) :?

Het is wel een beetje nagedaan van die "tutorial" maar ik vond hem toch leuk gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/klein.jpg

Voor de mensen met een Canon Powershot A80, gewoon op landscape modus zetten en in het midden scherp stellen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb dit een paar jaar geleden voor school moeten doen, je moest een kalenderplaat met een berglandschap mee nemen (easy, elk bedrijf geeft die kalenders jaarlijks uit :z ) en daarvoor allemaal diertjes, stukjes grasmat enzo gaan plaatsen.

Ik heb hier nog een hele zut paardenbeeldjes, misschien kan ik daar wat mee :)

Lijkt me een handige toevoeging, hou je F-waarde hoog. Met een F-waarde van, mijn kleinste iig, 2.8, krijg je een grote scherptediepte waardoor je object op de voorgrond (in dat geval) scherp wordt en je achtergrond blurry. Wel leuk voor macrofoto's maar voor dit effect totaal niet :)

Zie ook deze foto's. Verwijderd in "Miniatuur nep *dingen* binnen een echte ..."
Sorry Witch Mountain. Maar hierop sluit het dus niet aan :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

kewl :) Ik wou altijd al eens meedoen aan zoiets. Eens kijken of ik wat tijd kan vinden :)

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:23

KnOeFz

no comment...

Dark Blue schreef op 16 augustus 2004 @ 19:42:
[knip] grote scherptediepte waardoor je object op de voorgrond (in dat geval) scherp wordt en je achtergrond blurry. [knip]
Dat noem je juist weinig scherpte diepte.. toch? B)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Pagina: 1