Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 7.019 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heet dat in FC3 rc.local. Daar laad ik de module tijdens het booten. Misschien moet ik daar ipv in de modprobe.conf die opties in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:49:
Volgens mij heet dat in FC3 rc.local. Daar laad ik de module tijdens het booten. Misschien moet ik daar ipv in de modprobe.conf die opties in stoppen.
Gedeeltelijk... Een bash scriptje heeft natuurlijk wel een andere syntax dan een modules.conf scriptje. Als je alles in de juiste volgorde laadt dan werkt een bash scriptje prima, en dat kan je dan aanroepen vanuit rc.local.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:11:
Om verlost te zijn van alle rondzwervende remote controls heb ik maar eens een mooie gekocht om ze te vervangen :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg strak ding en volledig programmeerbaar :Y)
Dat ding ziet er erg goed uit... Ik kan alleen het typenummer niet lezen... Welke is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dat het dan is...
Ik ben een tijdje aan het prutsen geweest met beide files. bedankt voor je hulp en snelle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:02:
Dat ding ziet er erg goed uit... Ik kan alleen het typenummer niet lezen... Welke is het?
Het is de Philips SBC RU 760 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met m'n USB keyboard en de Pundit-R. Ik kan niet (cold) booten met het keyboard op USB, dan werkt ie niet. Cold boot op PS/2 en dan op USB pluggen werkt weer wel. Erg raar. Lijkt me een Linux kernel probleem? Ziet iemand anders dit misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 15:23
Exirion schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:53:
[...]

..... Heb je de laatste MCE drivers voor de ATI 9100? Misschien kan daar nog wat verschil in zitten, maar ik betwijfel het.

.....
Ik heb de asus site en google al geraadpleegt maar kan deze niet vinden. Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
electronic-man schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:50:
Ik heb de asus site en google al geraadpleegt maar kan deze niet vinden. Waar heb je die gevonden?
www.ati.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
update:

Vandeweek heb ik een VGA naar SCART kabel in elkaar gesoldeerd om RGB signaal van de Pundit naar de TV over te brengen. Ik heb een ouderwetse VGA kabel met metalen stekkers genomen die je open kunt schroeven. 1 plug eraf gehaald en een SCART plug aangesoldeerd. Toen kwam ik er te laat achter dat ik een 5V aansluiting nodig had die ontbrak op deze VGA kabel. Dus toen een nieuwe 15-pins plug aan gesoldeerd en het geheel compleet gemaakt.

Het testen was een ramp en het geheel leek maar niet stabiel te krijgen te zijn. Het scherm bleef scrollen. Toen kwam ik erachter dat de VGA 5V sync signaal uitspuugt terwijl SCART aan 0.3V genoeg heeft. Oversturing dus, en dan vervormt het sync signaal. Toen een extra 1KOhm weerstand tussen het sync signaal en de SCART pin gesoldeerd en toen was het opgelost :)

Tot nu toe is het me nog niet gelukt 720x576 te krijgen, maar met 720x540 werkt het perfect. Ik heb het vermoeden dat het 720x576-probleems iets te maken heeft met de nachtmerrie die Powerstrip heet... :X

Maar ik heb in ieder geval scherp beeld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
Thanks, logische plaats maar had er nog niet aan gedacht :D
Ik kan nu eindelijk video's afspelen, TV kaart werkt nu, ga nu kijken of ik de orginele afstandsbediening van de PVR350 aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
electronic-man schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:41:
ga nu kijken of ik de orginele afstandsbediening van de PVR350 aan de praat krijg.
Girder met Hauppauge plugin :)
Je kunt wel Girder config files voor MCE vinden en dan de events koppelen aan je PVR350 remote keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
Exirion schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:33:
[...]

Girder met Hauppauge plugin :)
Je kunt wel Girder config files voor MCE vinden en dan de events koppelen aan je PVR350 remote keys.
Ik snap je voorstel niet helemaal. Op dit moment ben ik zover dat een aantal buttons op de remote werken (play/stop, dus de driver voor de remote is ok), maar nog niet alle buttons werken. Daartoe moet ik bij mijn weten de Irremote.ini aanpassen. Ik ben aan het snuffelen geweest in Irremote.ini. maar kom er niet helemaal uit. Daar moet dan ergens beschreven worden in de trand:
[MCE]
GREEN={ctrl}k
4={numpad4}
GO={ctrl}x
REWIND={ctrl}a
SKIPREV={f5}
RESERVED={ctrl}{shift}s
CHNLDOWN={ctrl}{down}
VOLUP={ctrl}{right}
0={numpad0}
FULLSCREEN={ctrl}{shift}f
BLUE={ctrl}w
STOP={ctrl}g
TV={ctrl}v

De vraag is, welke hardware button gebruikt MCE voor welke functie.

Ik heb de site http://www.promixis.com/ doorzocht naar "Girder config files voor MCE ". Ik vindt daar alleen een driver om de hun remote binnen MCE te gebruiken.

Indien iemand zijn remote werkend heeft met de Hauppauge ontvanger dan kan zijn Irremote.ini behulpzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou, is de tv-out van de pvr 350 wel goed te gebruiken met myth-tv of niet?

Ik wil namelijk proberen alles via de tv-out van de pvr 350 te doen. Dus ook bijvoorbeeld divx-jes afspelen en de menu's van mythtv. Kan dit?

edit: Ik heb overigens geen pundit-r, maar een ander systeem met een pvr-350 erin :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:45:
Hoe zit het nou, is de tv-out van de pvr 350 wel goed te gebruiken met myth-tv of niet?

Ik wil namelijk proberen alles via de tv-out van de pvr 350 te doen. Dus ook bijvoorbeeld divx-jes afspelen en de menu's van mythtv. Kan dit?
Voor standaard MythTV werkt het zeer goed: opnemen, afspelen, OSD, etc.

Als je DIVX wilt afspelen op de PVR 350 dan heb je een zeer snelle CPU nodig omdat de PVR 350 alleen een framebuffer aanbiedt, maar geen hardware acceleratie voor scaling en yuv conversie etc. zoals moderne videokaarten dat kunnen.

Ik kan op mijn Celeron 700 geen high bitrate (>1 Mbps) XVID afspelen tenzij ik scaling uitzet (dus niet fullscreen). Moet echter nog een gepatchte MPlayer proberen die efficenter met de PVR 350 omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:48:
[...]

Voor standaard MythTV werkt het zeer goed: opnemen, afspelen, OSD, etc.

Als je DIVX wilt afspelen op de PVR 350 dan heb je een zeer snelle CPU nodig omdat de PVR 350 alleen een framebuffer aanbiedt, maar geen hardware acceleratie voor scaling en yuv conversie etc. zoals moderne videokaarten dat kunnen.

Ik kan op mijn Celeron 700 geen high bitrate (>1 Mbps) XVID afspelen tenzij ik scaling uitzet (dus niet fullscreen). Moet echter nog een gepatchte MPlayer proberen die efficenter met de PVR 350 omgaat.
Ik heb een P4 1,8. Ik heb in dat systeem ook een riva tnt2 je met een tv-out, maar die krijg ik nog niet echt lekker aan de praat. Die pvr 350 moet ik nog kopen (en dat ga ik nu doen denk ik :D)

en nog even een tussendoor vraag. De IR van de pvr 350 werkt goed met lirc las ik. Maar ik wil even een heel praktisch puntje weten. Hoelang is t kabeltje voor de IR ontvanger? :)

hij moet namelijk naar de kamer naast waar m'n computer staat. Is effectief een metertje ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv-out op de pvr heeft mij al heel wat tijd gekost om dat te trachten goed aan de praat te krijgen. Ik wil mythtv ook op de tv-out hebben maar ik ben nog steeds bezig om ivtv-fb aan de praat te krijgen.

Er staat wel een aantal goede instructie sets op internet, maar mij is het nog niet gelukt. Het beste resultaat tot nu toe is dat als ik rechtstreeks mbv dd video van de tuner naar de tv-out stuur, ik eerst heel kort mijn desktop in beeld krijg. Voor de rest zwart beeld en ook geen mythtv interface.

Overigens als ik inmiddels de ivtv-fb laad dat krijg ik nu ook geen beeld op mijn tv-out van mijn viperII. Dat wordt dus weer via ssh de boel rechtzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:56:
Er staat wel een aantal goede instructie sets op internet, maar mij is het nog niet gelukt. Het beste resultaat tot nu toe is dat als ik rechtstreeks mbv dd video van de tuner naar de tv-out stuur, ik eerst heel kort mijn desktop in beeld krijg. Voor de rest zwart beeld en ook geen mythtv interface.
Heb je goed gelet op de localalpha en globalalpha settings? Die zijn namelijk essentieel om beeld te krijgen van de encoder dan wel de framebuffer. Je moet eens zoeken bij ivtvfbctl :)

Probeers eens achter elkaar:
ivtvfbctl /dev/fb0 -globalalpha -nolocalalpha
ivtvfbctl /dev/fb0 -noglobalalpha -localalpha

Bekijk na beide settings het resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 01-12-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuw aanknopingspunt om verder mee te prutsen. Ik ga het proberen mijn volgende 'pvr350' sessie, (ik zit op nu mijn werk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:50:
en nog even een tussendoor vraag. De IR van de pvr 350 werkt goed met lirc las ik. Maar ik wil even een heel praktisch puntje weten. Hoelang is t kabeltje voor de IR ontvanger? :)

hij moet namelijk naar de kamer naast waar m'n computer staat. Is effectief een metertje ofzo
Toevallig dat ik dat ding bij me heb (wil hem gebruiken voor een zelf te bouwen IR receiver op seriele poort voor een PC zonder PVR kaart) en hij is 180% van de diepte van m'n bureau en 500% de lengte richting van een A4 -> ca 1.50m lang :P
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:56:
De tv-out op de pvr heeft mij al heel wat tijd gekost om dat te trachten goed aan de praat te krijgen. Ik wil mythtv ook op de tv-out hebben maar ik ben nog steeds bezig om ivtv-fb aan de praat te krijgen.
Zorg dat je de ivtv-dev driver gebruikt die in de utils directory staat van Chris Kennedy's ivtv versie, bv 0.2.0-rc (erg stabiel en release candidate, documentatie volgens mij in doc dir). ivtv-fb heb ik zelf nooit goed aan de gang gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een pvr-350 gekocht, maar krijg het ding niet goed aan de praat. Ik kreeg in de eerste instantie alleen maar ruis te zien (met cat /dev/video0 > ~/test.mpg), na veel gepruts (tuner type ingesteld enzo) krijg ik ruis met een klein beetje goed beeld erdoorheen. Ik heb netjes het kanaal ingesteld met het ptune tooltje.

Pal, kanaal e5, zou ned1 moeten zijn, dat is het ook wel, maar met heel erg veel (zwarte) storing erdoor. Kanaal e8 is inderdaad ned2, maar ook met veel storing.

Deze storing licht overigens niet aan de kabel, want deze werkt zonder storing in een televisie. Heeft iemand enig idee waar het probleem zit?

Ik denk dat ik het ding vanavond anders maar even naar mn windows machine overzet, om mezelf ervan te kunnen verzekeren dat ie daar wel goed werkt. Misschien is er wel gewoon iets mis met 'm. Of kent iemand het probleem?
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:46:
als dat mbv de frambuffer is moet je eens proberen om
Was dit een reply op deze post FlipperDolfijn? :), Ik ben namelijk nog niet zover om te spelen met de tv out. Ik krijg er nog niet eens gewoon beeld uit :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat mbv de frambuffer is moet je eens proberen om

/usr/bin/ivtvfbctl /dev/fb0 -alpha -on -globalalpha -nolocalalpha

een aantal van bovenstaande opties te proberen. Dat tuned de saa7127 module die je s-video-out van de pvr350 gebruikt.

bron :: http://www.wilsonet.com/mythtv (howto hoofdstuk 10)
overigens werkt het onderstaande commando vlotten dan eerst capturen naar mpeg en dan afspelen.
dd if=/dev/video0 of=/dev/video16 bs=64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:12:
Pal, kanaal e5, zou ned1 moeten zijn, dat is het ook wel, maar met heel erg veel (zwarte) storing erdoor. Kanaal e8 is inderdaad ned2, maar ook met veel storing.
Probeer het eens met het ivtvctl tooltje door direct frequenties in te voeren:
ivtvctl -r tuner=0,freq=XXX
waarbij XXX de frequentie in kHz maal 16 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu met het volgende commando geprobeerd(die rukapul letterlijk gaf werkt niet)
ivtvctl -p 4 -u 0x00000000000000FF -r 2804
Geeft alleen maar storing(die p 4 geeft aan dattie input 4 gebruikt, dat is Tuner 0. De -u geeft aan dattie de pal standaard gebruikt en de r de frequency)

overigens. Ik gebruik Gentoo, met kernel 2.6.9-gentoo-r6 en ivtv-0.2.0_rc3 uit de portage tree(ik heb ook zelf v1.9 gedownload, maar die kreeg ik niet gecompiled)

Edit:

VOOR DE MENSEN DIE NET ALS IK PAS EEN PVR-350 HEBBEN GEKOCHT KAN ONDERSTAANDE INFORMATIE VAN BELANG ZIJN:

Ik heb op internet gezocht en kwam op shspvr.com terecht. Het schijnt dat nieuwe PVR-350 met tunertype 38 op dit moment problemen ondervinden met de ivtv driver. Er wordt gezocht naar een oplossing. In de tussentijd kun je het proberen met een paar van de genoemde opties in de thread erover:

http://www.shspvr.com/forum/viewtopic.php?t=6335

Ik houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

xychix

FreeBSD Rules !

Gaan dingen als timeshifting ook werken met deze machine ?

anders is een dreambox met dvb-c (kabel) dvb-d (digi kabel) of dvb-s (sataliet) toch interessanter?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien niet helemaal de juiste plaats voor deze vraag; maar wat is nou het feitelijke verschil tussen de pvr150, pvr150mce, pvr250 en pvr350... Krijg elke keer wel een hele lijst specs, maar kom er niet helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
xychix schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:44:
Gaan dingen als timeshifting ook werken met deze machine ?
Uiteraard. Sterker nog, dankzij de MPEG encoder _en_ decoder op de PVR350 gaat timeshifting fantastisch omdat de PC CPU amper iets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:56:
VOOR DE MENSEN DIE NET ALS IK PAS EEN PVR-350 HEBBEN GEKOCHT KAN ONDERSTAANDE INFORMATIE VAN BELANG ZIJN:

Ik heb op internet gezocht en kwam op shspvr.com terecht. Het schijnt dat nieuwe PVR-350 met tunertype 38 op dit moment problemen ondervinden met de ivtv driver. Er wordt gezocht naar een oplossing. In de tussentijd kun je het proberen met een paar van de genoemde opties in de thread erover:

http://www.shspvr.com/forum/viewtopic.php?t=6335

Ik houd jullie op de hoogte :)
Op de site van Chris Kennedy staat ook een patch voor 'new tuners', zelf heb ik ze niet gebruikt maar mischien moet je er is naar kijken. Als het goed is staan ze op http://67.18.1.101/~ckennedy/ivtv alleen kom ik daar momenteel niet op.

suc6

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth4Chaos schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:26:
[...]

Op de site van Chris Kennedy staat ook een patch voor 'new tuners', zelf heb ik ze niet gebruikt maar mischien moet je er is naar kijken. Als het goed is staan ze op http://67.18.1.101/~ckennedy/ivtv alleen kom ik daar momenteel niet op.

suc6
Ik kom daar sinds gisteren ook niet meer op. Was er wel even geweest, maar er stond dat het alleen voor bepaalde types was waar de mijne niet bij stond. Maar zodra die site er weer is ga ik 't toch proberen.

Ik baal er een beetje van dattie niet werkt :(

edit:
Hoera hij doet het. Ik weet niet precies waar het nu door komt, maar goed, mijn huidige instellingen zijn als volgt:

kernel:
code:
1
2.6.10-rc2-mm4 (mm-sources onder gentoo)

ivtv:
code:
1
2
3
ivtv-0.2.0_rc2, onder gentoo geemerged met het commando:

ACCEPT_KEYWORDS="~x86" emerge ivtv

/etc/modules.d/ivtv heeft de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
options ivtv ivtv_debug=1 ivtv_std=2 tuner=38 tda9887=0
options msp3400 once=1 simpler=1 simple=0
add below ivtv msp3400 saa7115 tuner saa7127

post-install ivtv /usr/bin/ivtvctl -p 4 -u 0xFF -r 2804

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik sta op het punt een soortgelijk Pundit-R systeem te bouwen, maar ben nog in dubio over de processor. Het performance verschil tussen de Intel Celeron en de Intel Celeron-D familie lijkt toch wel aanzienlijk door de grotere cache en de grotere bussnelheid. Het is dan ook erg aanlokkelijk bijvoorbeeld een Intel Celeron D330 oid in te zetten, maar ik weet niet of deze teveel warmte zal produceren. Het systeem komt in de huiskamer te staan, dus geluid is zeker belangrijk.

Verder zal er een WD 120G 7200rpm, 2x256M geheugen en een PVR-350 aan toe worden gevoegd.

Zijn er wellicht ervaringen met een andere processor dan de 2.4G Celeron? Zorgt dat voor een luidruchtige CPU fan?

Groeten,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
otter-tweakers schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:11:
Ik sta op het punt een soortgelijk Pundit-R systeem te bouwen, maar ben nog in dubio over de processor. Het performance verschil tussen de Intel Celeron en de Intel Celeron-D familie lijkt toch wel aanzienlijk door de grotere cache en de grotere bussnelheid. Het is dan ook erg aanlokkelijk bijvoorbeeld een Intel Celeron D330 oid in te zetten, maar ik weet niet of deze teveel warmte zal produceren. Het systeem komt in de huiskamer te staan, dus geluid is zeker belangrijk.

Verder zal er een WD 120G 7200rpm, 2x256M geheugen en een PVR-350 aan toe worden gevoegd.

Zijn er wellicht ervaringen met een andere processor dan de 2.4G Celeron? Zorgt dat voor een luidruchtige CPU fan?

Groeten,

Niels
Wat de CPU betreft: zoek eens uit hoeveel Watt ze gemiddeld verstoken. Dat kun je vrij makkelijk opzoeken en wat ik me kan herinneren is dat het met de Celeron-D allemaal vrij warm wordt.

Wat de harddisk betreft: Neem een andere. Ik gebruik zelf een Samsung (stiller zul je niet vinden) en in m'n desktop machine heb ik 2x120GB WD vervangen door 2x200GB Seagate 7200.7. Die Seagates zijn VEEL stiller dan de WD's, en voor een huiskamer PC waar de HD snelheid niet echt boeit zou ik absoluut weer Samsung kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
updateje voor Linux: Het kostte me moeite om TV compatible signaal uit de Radeon te krijgen in Linux terwijl het in Windows met powerstrip wel lukte. Probleem was dat de Radeon bios opgeeft dat de minimale dotclock 20MHz is ipv de 12.5MHz die veel andere kaarten opgeven.

Na wat zoekwerk bleek de radeon driver van XFree86 een optie te hebben om te overriden:

Section "Device"
Identifier "Generic Video Card"
Driver "radeon"
Option "MonitorLayout" "CRT,NONE"
Option "ForceMinDotClock" "12MHz"
EndSection

Met een geschikte modeline heb ik nu 720x576 output terwijl het in Windows alleen maar met 720x540 wil lukken.

Note: dit is puur van belang voor degenen die een VGA->SCART kabel gebruiken om de Radeon op de TV aan te sluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 08-12-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
Exirion schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:08:
Met een geschikte modeline heb ik nu 720x576 output terwijl het in Windows alleen maar met 720x540 wil lukken.
Kan je die modeline hier posten? Misschien is dat een aanknopingspunt om werkende Powerstrip-instellingen te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
ocmer schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:04:
Kan je die modeline hier posten? Misschien is dat een aanknopingspunt om werkende Powerstrip-instellingen te vinden...
code:
1
Modeline        "720x576" 13.88 720 742 808 888 576 580 583 625 Composite Interlace

Laat je me je resulaten even weten? Ik heb MCE nu goed draaien met 720x540 en ik heb geen zin om weer door de powerstrip horror heen te moeten als 720x576 nogmaals mislukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Weer een verbetering: perfecte weergave van interlaced PAL opnamen van de PVR encoder :)

Hoewel de kwaliteit van de RGB overdracht van VGA naar SCART goed is bleef er iets knagen omdat in Linux de weergave van TV-opnamen via VGA/SCART iets miste ten opzichte van weergave via de PVR350 uitgang. In het algemeen worden deinterlacing filters gebruikt (zoals -vop pp=lb bij mplayer) maar daar gaat dan toch het een en ander fout. Vooral het feit dat 50 interlaced frames per seconde er vloeiender uitziet dan 25 hele beelden per seconde valt op.

Ik kwam erachter dat MPlayer de "-vf tfields=4" optie kent. Dat zorgt ervoor dat interlaced materiaal werkelijk als zodanig weergegeven wordt zonder deinterlacing filter te gebruiken. Het probleem was echter dat de weergave na een paar seconden al niet meer vloeiend liep vanwege sync problemen.

De eerste stap was om de modeline zodanig aan te passen dat de vertical refresh exact 25Hz is. Met powerstrip kun je alles finetunen zodat je een klein beetje overscan hebt, het beeld gecentreerd hebt en de refresh precies op 25Hz staat. De modeline die powerstrip uitspuugt zet je dan in je X config file.

De volgende stap was om de weergave in sync te laten zijn met de schermopbouw. MPlayer heeft de "-double" optie om double buffering te gebruiken en te wachten op de verticale retrace voor een buffer switch. Probleem: lang niet alle videodrivers ondersteunen het goed.

Na wat rondzoeken las ik dat Matrox drivers een goeie ondersteuning hebben voor gesynchroniseerde weergave en dat er inmiddels ook iets voor andere kaarten was: VIDIX. Volgende probleem: VIDIX leek een verlaten project (CVS content was stokoud) maar in MPlayer pre5 hebben ze wat patchwerk gedaan. Helaas niet genoeg om de 9100 IGP te ondersteunen. Dus dan maar op goed geluk de device ID erbij stoppen en kijken wat er gebeurt:

Vanuit de Mplayer root:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
In libdha/pci_ids.h voeg toe: 

#define DEVICE_ATI_RADEON_9100IGP 0x5834

In vidix/drivers/radeon_vid.c voeg "DEVICE_ATI_RADEON_9100IGP" toe bij "ati_card_ids[]"

Om een of andere reden wilde het syncen nog niet lekker werken dus dan maar even iets weggeknipt:

In de functie vixPlaybackFrameSelect: conditie voor radeon_wait_vsync weghalen. 
Hij wacht dan altijd op vsync.

Overigens is het progwerk in VIDIX al om te huilen. Overal staan for-loops waar de CPU z'n load mee tot 100% jaagt. Maar dat terzijde... Het werkt in ieder geval.

MPlayer start ik nu als volgt:

code:
1
mplayer -autosync 30 -vo xvidix -double -fs -vf tfields=4 <mpegfile>

Resultaat: Foutloze interlaced weergave van 25Hz PAL opnamen :Y)

Het enige voordeel van de PVR350 uitgang is nu nog CPU load (en het feit dat je altijd audio en video gegarandeerd in sync hebt). Ik kan de effectieve load momenteel niet meten omdat de vidix driver alles opslurpt, maar zelfs met een deinterlacing filter lag het al ruim onder de load die ik in Windows MCE heb.

Ik heb meerdere PVR350 opnamen bekeken en zolang je geen UI wilt afbeelden is de kwaliteit van VGA/SCART nu geweldig. De PVR350 heeft een goed anti-flickering filter, maar je mist 'm niet als je video weergeeft :)

Ik denk in ieder geval dat ik de PVR350 uitgang niet meer zo gauw zal gebruiken ;)

NOTE: interlaced video op deze manier weergeven werkt alleen als de verticale resolutie bij weergave gelijk is aan de verticale opname-resolutie. In dit geval dus 576 voor PAL.

Volgende op te lossen probleem: In Windows wil 720x576 maar niet werken. Alleen 720x540 lukt en m'n TV heeft gek genoeg met die instellingen een iets minder goed contrast. In Linux heb ik nu dus beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Asus Pundit-R barebone system
2GHz Celeron (blijft koel en houdt het systeem stil)
256MB DDR400 Kingston
Samsung 160GB 5400rpm (erg stil en blijft koel)
Hauppauge PVR 350 met remote control
Damn, ik had al exact zo'n PC-tje samengesteld via de pricewatch, alleen i.p.v een 2.0 heb ik een 2,26GHz Celeron D staan (die schijnen koeler te blijven).
Zit alleen te denken aan een iets grote harddrive.

Ik wilde er WinMCE 2005 op gaan draaien, maar nu ik dat Linux proggie gezien heb :9, begin ik toch hevig te twijfen.
Hoewel mn ervaring met Linux niet al te omvangrijk is, zijn de resultaten vaak best goed (FreeSCO draait als een tit hier :))

Nu alleen het spul nog bestellen en tijd maken om het in elkaar te knutselen (Linux is meestal best tijdrovend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:22:
Ik kan de effectieve load momenteel niet meten omdat de vidix driver alles opslurpt, maar zelfs met een deinterlacing filter lag het al ruim onder de load die ik in Windows MCE heb.
Ik heb net wat usleep()'s rondgestrooid in de radeon VIDIX driver en de CPU load is van 100% naar 40% gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
ocmer schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:04:
Ik weet niet hoe het er bij jou voor staat, maar bij mij werkt het nu :)

Het probleem was dat powerstrip na het toevoegen van de custom resolutie 720x576 wilde dat je reboot om te testen of de resolutie valide is. Na het booten bleek de resolutie niet beschikbaar te zijn, zonder een melding te krijgen of wat dan ook.

Zonet gebeurde het bij toeval dat powerstrip ineens 720x576 vermeldde nadat ik de TV even via composite ipv de VGA/SCART kabel had aangesloten. Toen heb ik de 720x576 met vrij triviale waarden (met google vind je er een aantal die vrij dichtbij elkaar liggen) ingevuld en gefinetuned, en nu werkt het zowaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exirion of wie het ook weet :)

Wat voor harddisk moet er in die Pundit?
Een S-Ata of IDE???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:09:
Wat voor harddisk moet er in die Pundit?
Een S-Ata of IDE???
Kan allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even een vraag tussendoor, misschien een hele stomme..... maar ik ben toch benieuwd naar het antwoord.

Zelf heb ik net een Pundit-R aangeschaft en in afwachting op de Hauppauge PVR 500 MCE kaart die ik heb besteld (in de US, hier nog niet leverbaar) probeerde ik mijn Pinnacle PCTV pro kaartje in te bouwen. Ik heb er nog niet heel erg veel tijd aan besteed, maar zoals het er net uit zag is die kaart 'te groot' om in de kleine pundit kast gepropt te worden. Hebben jullie soms de kast letterlijk uit elkaar gehaald om de TV kaart op de riser te prikken? Want met de TV kaart op de riser, krijg ik de riser kaar niet fatsoenlijk meer terug in de kast....

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord, want ik zou het jammer vinden om deze machine zonder TV kaart te moeten uitrusten.... :) (Dat was tenslotte het hele idee...)

@Loekie : Je kan via de webshop van Hauppauge ook de PAL versie bestellen, die wordt via hun distro-centrum in Ierland verscheept; vraag me niet hoe het mogelijk is dat ze nog niet in de winkel liggen als ze ze zelf wel kunnen 'shippen'.... Het verbaasde mij ook!

Bedankt voor eventuele tips/info!

Groeten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:29:
...Hauppauge PVR 500 MCE kaart die ik heb besteld (in de US, hier nog niet leverbaar)...
offtopic:
Ehm, kun je in de V.S. ook PAL-tvkaarten kopen dan? Of gebruik je het ding niet in Europa?

Voor de rest idd mooi kaartje, staat hier ook op het verlanglijstje ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Hoi,

Even een vraag tussendoor, misschien een hele stomme..... maar ik ben toch benieuwd naar het antwoord.

Zelf heb ik net een Pundit-R aangeschaft en in afwachting op de Hauppauge PVR 500 MCE kaart die ik heb besteld (in de US, hier nog niet leverbaar) probeerde ik mijn Pinnacle PCTV pro kaartje in te bouwen. Ik heb er nog niet heel erg veel tijd aan besteed, maar zoals het er net uit zag is die kaart 'te groot' om in de kleine pundit kast gepropt te worden. Hebben jullie soms de kast letterlijk uit elkaar gehaald om de TV kaart op de riser te prikken? Want met de TV kaart op de riser, krijg ik de riser kaar niet fatsoenlijk meer terug in de kast....

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord, want ik zou het jammer vinden om deze machine zonder TV kaart te moeten uitrusten.... :) (Dat was tenslotte het hele idee...)

@Loekie : Je kan via de webshop van Hauppauge ook de PAL versie bestellen, die wordt via hun distro-centrum in Ierland verscheept; vraag me niet hoe het mogelijk is dat ze nog niet in de winkel liggen als ze ze zelf wel kunnen 'shippen'.... Het verbaasde mij ook!

Bedankt voor eventuele tips/info!

Groeten
Het is even klooien maar door een bepaalde draai te maken kun je de riser+kaart er weer goed in krijgen. Wel staat de kaart na plaatsing iets onder spanning omdat ie tegen de kastbodem aandrukt. Opzich kan dat niet zo'n kwaad maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de bodem een beetje bewerkt zodat de kaart zo goed als vrij hangt. Dat moet je niet te ver doen want dan past de voet niet meer onder de Pundit behuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie; ben in ieder geval blij om te horen dat ik niet de enige ben met het probleem; Als ik het goed begrijp kan ik dus naar alle waarschijnlijkheid de MCE PVR 500 er straks ook gewoon goed in plaatsen? (Die is volgens mij net zo groot als de 350...)

Ik ga het zo nog een keer proberen! Ik laat nog wel even weten voor de geinteresseerden hoe het afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 15:42
Exirion schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:03:
[...]

Ik weet niet hoe het er bij jou voor staat, maar bij mij werkt het nu :)
Bij mij nog niet; zie ook mijn andere posting http://gathering.tweakers...message/22357079#22357079.

Welke Powerstrip parameters gebruik je nu voor 720x576?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
ocmer schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:11:
Bij mij nog niet; zie ook mijn andere posting http://gathering.tweakers...message/22357079#22357079.

Welke Powerstrip parameters gebruik je nu voor 720x576?
Zie andere topic :) Ik denk dat jouw timings wel OK zijn zo te zien en ik gebruik waarden die niet veel afwijken van wat je met google als voorbeelden vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:28

Jis

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:27:
[...]
edit:
Hoera hij doet het. Ik weet niet precies waar het nu door komt, maar goed, mijn huidige instellingen zijn als volgt:
[..]
Top tip, met die instellingen kreeg ik ook opeens beeld idd onder FC3 :) Alleen de framebuffer wilde niet lukken ;( Ga nu maar weer KnoppMyth terugzetten en kijken of ik daar mee verder kom...
otter-tweakers schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:11:

Ik heb een Celly D320 (2,4Ghz) erin en de fan blijft stil, je hoort em alleen ff 1 seconde als je em aanzet.

Misschien ist wel slimmer om 1x512 te kopen dan, want 1 bank zit nogal dicht tegen de cpu.
[..]maar zoals het er net uit zag is die kaart 'te groot' om in de kleine pundit kast gepropt te worden. Hebben jullie soms de kast letterlijk uit elkaar gehaald om de TV kaart op de riser te prikken? Want met de TV kaart op de riser, krijg ik de riser kaar niet fatsoenlijk meer terug in de kast....
Ik heb de PVR350 erin 'gepropt', dat past idd niet zomaar helaas. Ik heb em in het bovenste slot gedaan en van de riser kaart het lipje geknipt omdat ik em anders niet erin kreeg. Verder stak het bovenste schroefje van de pvr350 te ver uit, dus heb ik die los geschroeft en er een busje tussen gedaan zodat ie psies nie meer uitstak en toch vast zat. Daarna plakband op de rand van de kaart en binnenkant kast gedaan om eventuele kortsluiting te voorkomen. Daarna met een tang de zijkant v.d. kast opzij gehouden zodat ik de riserkaart er recht naar beneden in kon drukken. Tis een bietje wrikken ff maar dan zit ie ook als een huis :P

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister ook een pundit R systeempje binnengekregen, maar tot mijn verbazing zat er al een koeler in, en de koeler van mijn 2,66 Celeron D past er niet eens in,

Mijn vraag is of ik de ASUS koeler erin kan laten en de intel koeler verpatsen of alsnog die Intel koeler erin proberen te krijgen? (Ik weet niet welke meer geluid maakt of beter koelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:10:
Mijn vraag is of ik de ASUS koeler erin kan laten en de intel koeler verpatsen of alsnog die Intel koeler erin proberen te krijgen? (Ik weet niet welke meer geluid maakt of beter koelt?)
Asus koeler laten zitten. Prima ding, en speciaal gemaakt voor de behuizing.

Ik heb er wel een 80x80 fan voor gehangen en de zwarte trechter verwijderd. Scheelt nog een stuk aan geluid. Hij draait bij mij standaard op 1700rpm.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 15-12-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
Exirion schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:16:
[...]

Wat de CPU betreft: zoek eens uit hoeveel Watt ze gemiddeld verstoken. Dat kun je vrij makkelijk opzoeken en wat ik me kan herinneren is dat het met de Celeron-D allemaal vrij warm wordt.

Wat de harddisk betreft: Neem een andere. Ik gebruik zelf een Samsung (stiller zul je niet vinden) en in m'n desktop machine heb ik 2x120GB WD vervangen door 2x200GB Seagate 7200.7. Die Seagates zijn VEEL stiller dan de WD's, en voor een huiskamer PC waar de HD snelheid niet echt boeit zou ik absoluut weer Samsung kiezen.
Bedankt voor deze reaktie. Ik heb op de Intel site naar de warmte afgifte van de verschillende processoren gekeken en de Celeron-D komt hier inderdaad slecht uit. Ik heb voor een P4 Northwood 2.53M gekozen. Na Googlen inderdaad de Samsung gekozen. Dit alles bevalt heel goed. Ik vind alleen dat de fan van de PSU nog wel veel lawaai maakt, maar ik heb al postings gezien van mensen die met een potmeter de draaisnelheid verlaagd hebben.

Mythtv draait inmiddels (na alle uitdagingen met een PVR-350 met type=38 tuner). Het enige probleem dat ik nog heb is dat ik op sommige kanalen (RTL4, Net5 en enkele andere) geen geluid is. debug=1 aanzetten bij het laden van msp3400 laat geen gekke dingen zien.

Hebben anderen dit wellicht ook? Onder Windows op dezelfde frequentie krijg ik wel geluid. Ik woon in Barendrecht (omgeving R'dam) waar UPC TV levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
otter-tweakers schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:00:
[...]

Mythtv draait inmiddels (na alle uitdagingen met een PVR-350 met type=38 tuner). Het enige probleem dat ik nog heb is dat ik op sommige kanalen (RTL4, Net5 en enkele andere) geen geluid is. debug=1 aanzetten bij het laden van msp3400 laat geen gekke dingen zien.

Hebben anderen dit wellicht ook? Onder Windows op dezelfde frequentie krijg ik wel geluid. Ik woon in Barendrecht (omgeving R'dam) waar UPC TV levert.
Laat maar. Het toevoegen van 'standard=0x03' bij het laden van de msp3400 module lijkt effect te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aanleiding van mijn vorige post m.b.t. tot de Hauppauge PVR 500....

Ik heb hem zojuist ontvangen en inderdaad met de nodige moeite weten in te bouwen. De kaart is aanzienlijk langer dus buiten de 'standaard' problemen die mensen ondervonden met de 250/350 kaarten heb ik ook nog een klein conflictje gehad met de 'luchtgoot' in de Pundit-R kast van de CPU koeling....

Indien er belangstelling is voor meer informatie dan post ik graag wat meer info over de 500 kaart. Ik ga hem nu eerst uitgebreid testen en checken of mijn CPU nog voldoende koeling krijgt...

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:10:
Indien er belangstelling is voor meer informatie dan post ik graag wat meer info over de 500 kaart. Ik ga hem nu eerst uitgebreid testen en checken of mijn CPU nog voldoende koeling krijgt...
Die informatie is natuurlijk erg welkom. Ik ben zelf ook vooral geinteresseerd in de beeldkwaliteit van de PVR150/PVR500 kaarten, want ik heb hier en daar gelezen dat er met de nieuwe chipsets kostenbesparingen zijn doorgevoerd die invloed zouden hebben op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die PVR-500MCE niet goed aan de praat.
Echt belabberde beeldkwaliteit (Asus Pundit-R).

Ik gebruik MCE2005 UK, en ik krijg het niet voor elkaar.
Configureer ik MCE met 2 tuners dan krijg ik geen beeld.
Configureer ik het met 1 tuner, dan krijg ik belabberd beeld.

En zonet kreeg ik (nadat de Pundit een tijdje had aangestaan en behoorlijk warm was geworden) de melding dat MCE gestopt was met capturing vanwege signal loss.

Als ik de kabel gewoon aansluit op de televisie heb ik redelijk beeld.
Hoe goed moet het signaal zijn, voordat het werkt in MCE?!
Derhalve heb ik voor de zekerheid maar nieuwe coax kabel + connectors van Hirschmann besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een Pundit met een PVR-250.

Daarop draait Gentoo (met freevo) en xorg 6.7.0.
Ik gebruik de TV-out in samenwerking met de ati-fglrx drivers (3.12.0) met de hack vanop rage3D (zie ook post van Exirion).

De TV-out werkt naar behoren (mooi scherp beeld).

Ik zou graag spelletjes willen kunnen spelen die gebruik maken van 3D-versnelling, maar dat lukt niet... Ik meende nochtans dat dat dankzij de drivers van ati (met hack) wel zou moeten werken?

Krijgt iemand van jullie dingen die van opengl gebruik maken aan de praat?

Ik heb al wat gezocht, maar weet niet goed welke zoektermen ik moet gebruiken. Via google krijg ik honderden topics ivm niet-werkende tv-out, maar nooit specifiek over 3D-versnelling...

Enkele gegevens:
glxgears => crash van X

via ssh inloggen lukt en top geeft 99% glxgears
killall -g glxgears => totale crash, enkel harde reset geeft oplossing.

lsmod | grep fglrx
  1. fglrx 211876 7
dmesg | grep fglrx
  • fglrx: module license 'Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERM ANY' taints kernel. [fglrx] Maximum main memory to use for locked dma buffers: 372 MBytes. [fglrx] module loaded - fglrx 3.12.0 [Jul 16 2004] on minor 0 [fglrx] AGP detected, AgpState = 0x1f00021b (hardware caps of chipset) [fglrx] AGP enabled, AgpCommand = 0x1f000312 (selected caps) [fglrx] free AGP = 54800384 [fglrx] max AGP = 54800384 [fglrx] free LFB = 55382016 [fglrx] max LFB = 55382016 [fglrx] free Inv = 0 [fglrx] max Inv = 0 [fglrx] total Inv = 0 [fglrx] total TIM = 0 [fglrx] total FB = 0 [fglrx] total AGP = 16384
cat /var/log/Xorg.0.log | grep \(EE\)
  • (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
cat /var/log/Xorg.0.log | grep \(WW\)
  • (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown. (WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory) (WW) fglrx(0): board is an unknown third party board, chipset is supported (WW) fglrx(0): could not detect XFree86 version (query_status=-3)
glxinfo
  • name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture GLX extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9000/9100 IGP Series DDR Generic OpenGL version string: 1.3.4510 (X4.3.0-3.12.0) OpenGL extensions: [blaat] glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess [tabelletje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook ik volg dit topic nog steeds met interesse.

Ik blijf alleen nog steeds met een niet lekker gevoel zitten:

De PunditR lijkt me een uistekende barebone, zeker nu de tv-out die erop zit eindelijk fatsoenlijk lijkt te werken. Zolang timeshiften en zo zonder hardware-decoding en met een redelijk koele processor maar goed werkt.

Ik wil namelijk geen WinTV PVR350 (meer) kopen aangezien ik eigenlijk niet afhankelijk wil zijn van een tv-out op een tvkaart die ooit vervangen zou kunnen worden door bv. misschien een DVB-oplossing.

Nou zit ik alleen nog met een heel groot probleem: De WinTV PVR 250 (zou ik dus genoeg aan moeten hebben) lijkt mij nu de beste keus vanwege de ook goede ondersteuning in Linux.

Echter, deze kaart lijkt end of life en kan ik nergens meer krijgen :(. blijft dus een PVR 150 of PVR 150 mce over. Alleen stemt een beetje googlen naar de status van de linux-ondersteuning van deze kaart me niet zo vrolijk :/

Heeft iemand al enige ervaring met deze kaart met mythtv?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Eymey schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:08:
blijft dus een PVR 150 of PVR 150 mce over. Alleen stemt een beetje googlen naar de status van de linux-ondersteuning van deze kaart me niet zo vrolijk :/

Heeft iemand al enige ervaring met deze kaart met mythtv?
MythTV is wat dat betreft alleen afhankelijk van de ivtv drivers en voor zover ik weet is de PVR150 support er al. Ik weet alleen niet hoe stabiel.

Kijk eens op ivtv.no-ip.com en kijk dan met name in de ChangeLog van een recente 0.3 RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

otter-tweakers schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:18:
Laat maar. Het toevoegen van 'standard=0x03' bij het laden van de msp3400 module lijkt effect te hebben. ;)
Dat is vreemd. Ik woon ook in Barendrecht en heb ook een PVR-350 met tuner type 38 en naast de "normale" problemen hiermee heb ik nergens last van. Zonder die standard=0x03 toe te voegen wel te verstaan.

Het lijkt me tenminste niet dat er in verschillende delen van Barendrecht met verschillende PAL standaarden gewerkt wordt :)

Mijn config is nu zo (Gentoo, vanilla 2.6.10-rc3, ivtv 0.3.2a):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/etc/modules.d/ivtv
alias char-major-81     videodev
alias char-major-81-0   ivtv
options ivtv tda9887=0
post-install /usr/bin/ivtvctl -p 4 -u 0xff -r 2804

/etc/modules.autoload.d/kernel-2.6
tda9887
ivtv

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 05-01-2005 09:30 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Exirion schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:24:
[...]

MythTV is wat dat betreft alleen afhankelijk van de ivtv drivers en voor zover ik weet is de PVR150 support er al. Ik weet alleen niet hoe stabiel.

Kijk eens op ivtv.no-ip.com en kijk dan met name in de ChangeLog van een recente 0.3 RC versie.
Vziw heeft ene Ulf gisteren een patch op de ivtv mailinglist gepost die (betere) support voor de PVR150 en PVR500 zou moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rukapul schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:04:
[...]

Vziw heeft ene Ulf gisteren een patch op de ivtv mailinglist gepost die (betere) support voor de PVR150 en PVR500 zou moeten bieden.
Kijk, dat geeft hoop :)

Ik ga gewoon proberen zo'n PVR150 te bemachtigen (zijn overal ook zeer moeilijk leverbaar heb ik gemerkt). Voorlopig houd ik hem toch in een windows-bak, tot ik het geld heb om met barebone hardware aan de slag te gaan :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:04:
[...]

mmm, kun je de link ook geven naar dit bericht?
Want ik krijg de PVR500 in de Pundit-R nog steeds niet aan de praat!

mmm, laat maar: ik draai Windows MCE ... of ik zou de Linux variant moeten gaan proberen, maar daar heb ik helemaal geen verstand van.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparta,

De reden waarom die PVR-500 niet 'zomaar' op de Pundit-R werkt heeft te maken met een IRQ conflict. Check je instellingen van de kaart even onder 'Systeem beheer' -> Hardware onder windows. Bij mij had hij standaard van die 'virtuele' IRQ's toegewezen gekregen (= boven de 15). De oplossing :

Windows installeren en tijdens de eerste setup fase (blauw scherm en mogelijkheid om op F2 te drukken voor 'extra' controllers) druk je op F5 en kies je 'Standard PC' (Andere HAL) en installeer je de hele zooi. In de bios heb je PNP OS op 'No' staan en door met de IRQ settings te klooien zorg je ervoor dat uiteindelijk je tuners op IRQ 7 en 11 staan respectievelijk (uit mijn hoofd was dit de enige combo die bij mij goed werkte).... Dit test je door met het bijgeleverde programmatje op je Hauppauge CD BEIDE tuners in preview mode te testen. (Test is succesvol als je geen vastloper krijgt; beeld hoef je hier nog niet te verwachten aangezien je de kanalen nog niet getuned hebt!) Doe dit uiteraard nadat je je drivers en MPEG-2 decoder (ik gebruik nvidia) hebt geinstalleerd. Als al je hardware goed werkt moet je je ACPI HAL/KERNEL weer installeren onder windows. (Update driver op 'Standard PC' in je 'System properties')

Ik heb alle windows MCE updates geinstalleerd (ook de non-essentials) en na heel lang en veel proberen heeft bovenstaande uiteindelijk voor mij gewerkt. Ik ben er 1 week mee bezig geweest dus ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Edit : Vergeet niet windows met de optie '/pcilock' op te starten. Dit zorgt ervoor dat windows met zijn 'spreekwoordelijke' fikken van je IRQ mappings afblijft.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 21:29
@Gearpin

Ik ben nu ook al 2 dagen bezig om deze combinatie aan de praat te krijgen, dus ik ben blij te horen dat je een oplossing gevonden hebt. :) Nu voor de vragen:

- Met IRQ settings klooien, neem ik aan dat je bedoelt in het BIOS met wel of niet op reserverd zetten? Of heb je ook nog zaken met XP ingesteld?
- Zou je een overzichtje kunnen maken met op welke IRQ nu wat zit bij jou?
- Heb je alles werkend gekregen of heb je nog zaken uitgezet in het BIOS? Ik neem aan in ieder geval de paralelle poort?
- Staan er nu nog IRQs op reserved in jouw BIOS of kan je uiteindelijk weer alles aanzetten?

Alvast bedankt voor je moeite,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:16:
Sparta,

De reden waarom die PVR-500 niet 'zomaar' op de Pundit-R werkt heeft te maken met een IRQ conflict. Check je instellingen van de kaart even onder 'Systeem beheer' -> Hardware onder windows. Bij mij had hij standaard van die 'virtuele' IRQ's toegewezen gekregen (= boven de 15). De oplossing :

Windows installeren en tijdens de eerste setup fase (blauw scherm en mogelijkheid om op F2 te drukken voor 'extra' controllers) druk je op F5 en kies je 'Standard PC' (Andere HAL) en installeer je de hele zooi. In de bios heb je PNP OS op 'No' staan en door met de IRQ settings te klooien zorg je ervoor dat uiteindelijk je tuners op IRQ 7 en 11 staan respectievelijk (uit mijn hoofd was dit de enige combo die bij mij goed werkte).... Dit test je door met het bijgeleverde programmatje op je Hauppauge CD BEIDE tuners in preview mode te testen. (Test is succesvol als je geen vastloper krijgt; beeld hoef je hier nog niet te verwachten aangezien je de kanalen nog niet getuned hebt!) Doe dit uiteraard nadat je je drivers en MPEG-2 decoder (ik gebruik nvidia) hebt geinstalleerd. Als al je hardware goed werkt moet je je ACPI HAL/KERNEL weer installeren onder windows. (Update driver op 'Standard PC' in je 'System properties')

Ik heb alle windows MCE updates geinstalleerd (ook de non-essentials) en na heel lang en veel proberen heeft bovenstaande uiteindelijk voor mij gewerkt. Ik ben er 1 week mee bezig geweest dus ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Edit : Vergeet niet windows met de optie '/pcilock' op te starten. Dit zorgt ervoor dat windows met zijn 'spreekwoordelijke' fikken van je IRQ mappings afblijft.....
Hoe moet ik nu die IRQ's instellen in het BIOS dan?!

Hoe start ik Windows op met /pcilock ?! Bedoel je tijdens de setup? Of gewoon altijd als ik Windows ga starten? (instellen in boot.ini geloof ik dan toch)

NB: Ik vind dat de case van de Pundit-R zelf wel heel erg warm wordt! En zo te voelen komt dat bij de harde schijf vandaan. Ik vind dat de harde schijf ook wel heel erg weinig ruimte heeft om te koelen!

Nou geweldig ... alles gedaan zoals je hebt gezegd.
MCE2005 geinstalleerd volgens jou instructies. Alles werkt.
Vervolgens de drivers van de cd-rom van het moederbord geinstalleerd, herstarten en hatsa: Windows startup loopt vast (dat zwarte beeld met het Windows logo en de bewegende voortgangsindicator. Die stopt dus na 3x) :(

ok, ik heb MCE ff in Safe Mod gestart.
In de Device Manager stond nu ook een floppy drive controller met een uitroepteken.
Maar er zit helemaal geen floppy drive in dat ding ... dus ik die device eruitgegooid en nu start ie weer gewoon op.

Ik schrijf maar alles op hier, wat er gebeurd, hopelijk heeft iemand er later nog wat aan (of ik zelf :))

Ok, ik start nu op met /pcilock, de tuners staan op 5 en 3 ...
En nog steeds werkt het niet. Tuner 1 wel: maar vaak Signal loss (dus stopt ie ermee) en bij Tuner 2 loopt het hele systeem vast. In de Device Manager zijn geen conlicten waarneembaar.

Vraag is nu:
Hoe krijg ik nu de TV kaarten in het BIOS op IRQ 7 en 11?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben bezig met mijn MythTV setuppje te bouwen, zijn wel brakke specs:

Pentium2 450mhz
384mb SDRAM

Ik heb Gentoo geinstaleerd, dan Gnome geinstaleerd, en nu wil ik dus MythTV/MythVideo/MythMusic instaleren, maar ik dacht dat je eerst MPlayer moest instaleren daarvoor?? Ik doe dat, ik start Mplayer, error's langs alle kanten natuurlijk :| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Zojuist heb ik me uit ergenis over de plaatsing van de toslink uitgang (aan de voorkant, waar niemand hem wil hebben...) beziggehouden met het maken van een coax spdif uitgang aan de achterkant van de Pundit. Ik hoopte dat de toslink uitgang via draadjes met het mainboard verbonden zou zijn, maar hij bleek op het mainboard gesoldeerd te zijn. Solderen is dus onvermijdelijk.

Wat er moet gebeuren: de hele Pundit uit elkaar halen zodat je bij de achterkant van het mainboard kunt komen. Vervolgens kun je op het achterpaneeltje nog net een tulp-aansluiting kwijt:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN2928_2.jpg

Daarna moet je een kabeltje (liefst afgeschermd) tussen de toslink module en de tulp-uitgang solderen. Ik heb ervoor gekozen om de tulp-uitgang geisoleerd van de behuizing te monteren (massa van de tulp raakt de massa van de behuizing niet direct) maar dat maakt niet zo gek veel uit.

En zo heb ik het kabeltje aan het mainboard gesoldeerd:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN2924_2.jpg

En voila, digitaal geluid via de achterkant :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 28-05-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:49
Na een paar dagen ivtv-devel te hebben gevolgt werkt bij mij nu de Amity2 oftewel de PVR150MCE nu ook met geluid. Ik ben nu druk bezig Mythtv aan het installeren.

Voor degenen die 150MCE ook onder linux willen gebruiken hier de overige gegevens:

de ivtv-0.3.2b driver van http://205.209.168.201/~ckennedy/ivtv/ivtv-0.3/
(dit is de ivtv-03.2a gepatched met oa de patch van Ulf)

Zorg voor je de driver compiled dat de volgende kernelopties aanstaan (ikzelf gebruik 2.6.10)Cryptographic API, met daar onder
MD5
SH1
en Testing module

modprobe ivtv resulteerde in tuner type 4 bij mij wat zeg maar een dummy device is. na wat speurwerk werkt modprobe ivtv tuner=38 bij mij.

[ Voor 62% gewijzigd door Candymirror op 10-01-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:16:
Sparta,

Ik kan nu dus niet meer mijn PC op standby krijgen, en ik krijg ook ACPI niet meer geinstalleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is mythtv stabiel genoeg om hetzelfde systeem ook als mail/web/game-server te gebruiken?

Dit in verband met de stroomkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Laatst online: 10-09 16:59
Candymirror schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:40:
Na een paar dagen ivtv-devel te hebben gevolgt werkt bij mij nu de Amity2 oftewel de PVR150MCE nu ook met geluid. Ik ben nu druk bezig Mythtv aan het installeren.
....
Ik heb ook een PVR150MCE met geluid werkend gekregen. Ik merk echter dat het wel twee kanalen geluid is, maar geen stereo! Beide kanalen zijn gelijk..

Is het bij jou wel 'echt' stereo???

Jaap.

Experiment:
I've tuned my PVR-150 to a channel
I've tuned my TV to the same channel
I've connected my Stereo audio out from my TV to the audio inputs of my
PVR-150
I run aplay -f dat /dev/video24

I run ivtvctl -p 0 (SVideo input, thus sound from my TV)
result: Stereo sound (pseudo 5.1 sound from all my speakers)

I run ivtvctl -p 6 (Tuner input, thus sound from my PVR)
result: Only sound from my center speaker, thus both audio channels are
equal (mono)

I run ivtvctl -p 0 (again)
result: Stereo again

I run ivtvctl -p 6 (again)
result: Mono again

etc....

Conclusion: The stereo from my PVR-150 isn't realy stereo, it's two
equal mono channels

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:49
@ Jaap

Ik heb al een tijdje m'n mail niet meer uitgelezen wat betrefd ivtv-devel :(

Mijn machine staat nog steeds in een test opstelling en heb er eigenlijk niet zo'n acht opgeslagen of het daadwerkelijk stereo is. Ik heb dmesg bekeken en zag in eerste instantie bij het laden van ivtv.ko idd mono langs komen bij het laden van cx..... driver, maar later bij een getunede zender netjes stereo. Ben er toen eigenlijk ook zondermeer van uit gegaan dat het stereo was. Ik zal binnenkort eens audio stream rippen en deze door een Hafler Matrix Decoder gooien om eens te controleren waar de audio uitkomt. Maar dan moet ik mijn testopstelling verhuizen of de audio op een cd fikken.

Mischien weet jij een simpeler oplossing??

Ik heb trouwens nog steeds een voor mij belangrijker probleem:
Bij het tv kijken onder mythtv krijg ik alleen de linkerboven hoek te zien van de zender er valt zo'n beetje 1/3 van de rechter zijde en de onderzijde weg. switchen van beeldformaat met de "E" toets helpt ook niet.

Iemand die weet hoe dat komt, het lijkt haast of het beeld ingezoomd staat.

Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Candymirror schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:53:
Ik heb trouwens nog steeds een voor mij belangrijker probleem:
Bij het tv kijken onder mythtv krijg ik alleen de linkerboven hoek te zien van de zender er valt zo'n beetje 1/3 van de rechter zijde en de onderzijde weg. switchen van beeldformaat met de "E" toets helpt ook niet.

Iemand die weet hoe dat komt, het lijkt haast of het beeld ingezoomd staat.
Groet Ronald
Bij mij deed dit probleem zich voor als ik de relolutie met ivtvctl op 720x576 zet
en in myth nog op 480x480 of iets anders dan 720x576

staat het alletwee op 720x576 doet ie het perfect.

ben alleen opzoek naar beter instellingen voor caputure.
standaard (en nog steeds het best werkend) heb ik
720x576 met een bitrate van 4500 maar dit is toch wel erg veel hd ruimte wat ik nu verbruik.

welke bitrate en resolutie gebruiken jullie met mythtv icm pvr x50?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:30:
[...]

Hoe moet ik nu die IRQ's instellen in het BIOS dan?!

Vraag is nu:
Hoe krijg ik nu de TV kaarten in het BIOS op IRQ 7 en 11?
Hoi,

Hoe is je dit gelukt? Binnen de device manager staan de opties om dit te veranderen op uit.
IRQ steering op standard PC staat ook uit!!

8)7 Help, hoe nu verder?

mvg

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het werkte niet ... check het forum van Hauppauge, dan kom je mijn topic daar ook tegen.
En blijkt dat de Pundit niet goed werkt met de PVR 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een pvr te bouwen met Debian/Mythtv en een Hauppauge 350.
Echter die laatste is een analoge kaart en werkt volgens de forums goed.
Maar nu hebben wij hier op de kabel van Essent tegenwoordig ook digitale televisie.
Het leek mij wel een leuk idee om dat ook meteen mee te nemen in het project.

Is er een mogelijkheid om in plaats van een analoge een digitale kaart te gebruiken ?
En zo ja, wat voor kaart zou ik dan moeten gebruiken en hoe werkt dat met die smart-card ?

Wellicht zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of op dit idee gekomen zijn.

Gr. Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Beste lezers,

Ik heb een probleem. Ik heb een ASUS pundit-r (specs onderaan) met een hauppauge pvr-500 dual tuner. Netjes MCE geinstaleerd en het loopt als een tiet. Alleen als ik live TV wil gebruiken krijgt je het MCE ronddraai laad icon :+ en daar blijft hij op hangen! Er gebreurd verder niks!
Heeft iemand dit probleem gehad? Kan iemand me helpen?

Pundit-R
2400 Celeron d
512 DDR PC 3200
Hitachi 160 gig
Asus WIFI 54g
Hauppauge pvr-500

Product Name and Model Pundit-R
Motherboard Model P4R8L
CPU Intel P4 up to 3.2 GHz+ (Northwood/Prescott) /2400 Celeron d
Socket 478
800/533/400 MHz
Chipset North Bridge: ATI RS300
South Bridge: IXP200
Memory PC 3200/2700/2100 DDR SDRAM /512 MB PC 3200
2 x DDR333 DIMM
Up to 2 GB
Expansion Slots 2 x PCI
Graphics ATI Radeon 9100 Integrated Graphics
IDE 1 x ATA 100 /160 gig IDE hitachi
S-ATA 1 x SATA
LAN 10/100 Mbps
Audio ADI AD1888
6 Channel
Dimension (mm) W x H x D 91 x 357 x 275
Drive Bays 1 x 3.5"
1 x 5.25"
Front Panel 1 x PCMCIA
1 x 4-in-1 Card Reader
1 x S/PDIF-out
2 x IEEE 1394 (6pin/4pin)
2 x USB 2.0
1 x Microphone
1 x Headphone
Rear Panel 2 x USB 2.0
Line-In/Line-Out/Mic-in
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x Parallel Port
1 x Serial Port
1 x D-sub (VGA Out)
1 x DVI-out (VGA Out)
1 x S-Video (TV Out)
1 x Composite (TV Out)
1 x RJ45 LAN
Power Supply 200W (PFC/ none PFC)

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35
Hoe heb je in godsnaam die pvr 500 erin gekregen, dat ding is een centimeter of 3 te lang lijkt wel!
Is er misschien ergens een guide waar dat in beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:10:
Is er een mogelijkheid om in plaats van een analoge een digitale kaart te gebruiken ?
En zo ja, wat voor kaart zou ik dan moeten gebruiken en hoe werkt dat met die smart-card ?

Wellicht zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of op dit idee gekomen zijn.

Gr. Ronald
Daar loopt ook een ander topic over, dat ik ook met interesse volg. Zodra ik zeker weet dat een bepaalde (niet te dure) configuratie gaat werken, ga ik waarschijnlijk ook aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35
Stubby schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:29:
[...]

Hoe heb je in godsnaam die pvr 500 erin gekregen, dat ding is een centimeter of 3 te lang lijkt wel!
Sorry, even een schaamteloze zelf-quote, maar het lijkt wel of dit topic opeens dood bloedt, dus bij deze nogmaals de vraag:

kan iemand mij uitleggen hoe je die PVR 500 in de pundit-R ingebouwd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43
Stubby schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:29:
[...]

Hier heb ik wat fototjes staan van wat je moet doen:

http://home.student.utwente.nl/s.vanduijne/pvr500mce/

Door de lucht inlaat er af te halen, de kaart in de bovenste pci slot, een paar dingen te vebuigen, past het uiteindelijk precies... Je moet met behoorlijke kracht aan de onderkant van de kast trekken om em er in te krijgen.

Maar de kaart werkt niet i.c.m. de Pundit-R... IRQ conflict die niet te verhelpen is lijkt het...

Steven

[ Voor 24% gewijzigd door Steven_SvD op 16-02-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nieuwste BIOS is het nu wel te doen!
Lees verder in dit topic: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2518

Ik vind de Pundit-R nog wel erg veel lawaai maken, heeft iemand enig idee wat ik daar aan zou kunnen doen?! (vooral de CPU fan)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:02:
Ik vind de Pundit-R nog wel erg veel lawaai maken, heeft iemand enig idee wat ik daar aan zou kunnen doen?! (vooral de CPU fan)
Als je nou het topic even goed had doorgelezen dan had je gezien dat ik er iets aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry, dacht dat ie bij jou al gelijk stil was, vandaar dat ik het nog niet had doorgenomen helemaal (opnieuw, want ik heb het in het begin wel bijgehouden). Q-fan helpt wel, maar dan nog is het veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:11:
Oh sorry, dacht dat ie bij jou al gelijk stil was, vandaar dat ik het nog niet had doorgenomen helemaal (opnieuw, want ik heb het in het begin wel bijgehouden). Q-fan helpt wel, maar dan nog is het veel lawaai.
De "trechter" versterkt het geluid en de fan is vrij klein en lawaaiig. Ik heb er een 80x80 op 1600rpm in zitten zonder de trechter erop. Hij draait op een constant toerental. Verder heb ik het rooster uit de voeding gesloopt. Scheelt ook lawaai, en misschien vervang ik die fan nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfiew, hoop leeswerk, maar ik ga vanavond het een en ander proberen.
Heb je ook de gaatjes boven de processor uitlaat eruit gehaald en een fanquard in de plaats gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb ook wel interesse in een dergelijk systeem (moet alleen nog overwegen om er een dual-tuner Windows MCE bak van te maken of toch gewoon MythTV op debian te nemen) maar vraag me af wat zo'n bak nou aan energie verbruikt.

Hoeveel slurpt zo'n ding nou ongeveer als 'ie aan staat en niets doet en als 'ie TV opneemt of 'afspeelt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
|orion schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:20:
Ik heb ook wel interesse in een dergelijk systeem (moet alleen nog overwegen om er een dual-tuner Windows MCE bak van te maken of toch gewoon MythTV op debian te nemen) maar vraag me af wat zo'n bak nou aan energie verbruikt.
Afhankelijk van de gebruikte CPU gok ik zo'n 100W voor het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijven de fans draaien van de Pundit-R als ik m in standby zet (veranderen van de BIOS instellingen helpt helaas niet). Ook heb ik gemerkt dat de spanning van de usb-poorten afgaat in standby (handig met mijn uxb wireless desktop!) en ook van de PCMCIA poort.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de PCMCIA poort wel ingeschakeld blijft en de USB poorten?! Want om de zoveel tijd moet de Pundit-R in standby modus op internet controleren op programmeer-updates van www.vodio.com en dat gaat zo niet lukken.
En om nou de pc de hele dag aan te laten staan ... is ook weer zonde van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
graag zou ik enkele vragen willen stellen.
ik heb gelezen dat je aan het moederbord moet prullen (verbuigen) om de pvr350 in de puntid te krijgen.
kunt u hier eventjes zeggen of dit veel is (ik zou hetzelfde systeem willen bouwen);
dit met de reden dat ik geen te grote risicos wil nemen als ik iets nieuw koop( heb niet veel geld voor reparaties en ben niet zo goed in computerhardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:28

Jis

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:01:
hallo,
graag zou ik enkele vragen willen stellen.
ik heb gelezen dat je aan het moederbord moet prullen (verbuigen) om de pvr350 in de puntid te krijgen.
kunt u hier eventjes zeggen of dit veel is (ik zou hetzelfde systeem willen bouwen);
dit met de reden dat ik geen te grote risicos wil nemen als ik iets nieuw koop( heb niet veel geld voor reparaties en ben niet zo goed in computerhardware).
Het moederbord hoef je niet aan te komen, de zijkant/bodem van je kast moet je tijdelijk opzij buigen. Ik heb het lipje van de losse riserkaart afgeknipt omdat het mij anders niet lukte, maar is misschien niet echt nodig. Zie ook 3e alinea: Jis in "Bouw een Debian/MythTV systeem met de As..."

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt als het zo lukt ga ik het toch op die manier doen.
was eerst van plan rond te kijken naar een andere kast maar dit is dus niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Tipje: de sync van audio en video in mplayer was tot nu toe erg problematisch met de atiixp driver. Inmiddels is dat opgelost sinds de 1.0.8 release, dus je hoeft geen aparte geluidskaart meer te gebruiken om goed gesynct geluid te hebben.

Momenteel ben ik nog aan het klooien met manieren om interlaced PAL video soepel af te kunnen spelen op m'n nieuwe TV (LCD). Ik vermoed dat het display bij VGA alleen maar op 60Hz weergeeft dus snelle bewegingen van PAL video zijn niet soepel. Hopelijk is het op te lossen, want anders ben ik alsnog genoodzaakt om de VGA->SCART oplossing weer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44
Hoi allemaal

goed topic hier, ik heb er al lang na gekeken en heb dankzij dit topic een pundit-r gekocht. Ik zit nu met de tv-out te klooien, die doet nogal raar en ik denk dat dat komt omdat mijn XF86Config-4 bestand verkeerd is.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd maar ik krijg maar geen X op mijn tv. Soms dan krijg ik na een poging om X te starten sowieso geen beeld meer en moet ik eerst de stroom van de pundit afhalen voordat ik weer beeld op mijn tv kan krijgen.

Zou iemand van jullie een werkende XF86Config-4 bestand kunnen posten? dan weet ik zeker dat die goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
ranjo schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:00:
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd maar ik krijg maar geen X op mijn tv. Soms dan krijg ik na een poging om X te starten sowieso geen beeld meer en moet ik eerst de stroom van de pundit afhalen voordat ik weer beeld op mijn tv kan krijgen.
Allereerst moet je er op letten dat je TV aan de Pundit hangt voordat je de Pundit aanzet. Er zit een hardwarematige detectie op en als je TV er niet aan hangt dan werkt ie in zowel Windows als Linux niet.

Verder kan ik je niet helpen aan een kant en klare XF86Config-4 aangezien ik via VGA/DVI op een LCD TV draai. Maar om je een stukje op weg te helpen:

Configureer de fgrlx driver van ATI zodat ie op een monitor werkt en kijk dan hier eens naar:

Option "MonitorLayout" "CRT, STV"
Option "IgnoreEDID" "off"
Option "HSync2" "31.5 - 68.7"
Option "VRefresh2" "50 - 70"
Option "ScreenOverlap" "0"
# === TV-out Management ===
Option "NoTV" "no"
Option "TVStandard" "PAL-B"
Option "TVHSizeAdj" "0"
Option "TVVSizeAdj" "0"
Option "TVHPosAdj" "0"
Option "TVVPosAdj" "0"
Option "TVHStartAdj" "0"
Option "TVColorAdj" "0"
Option "GammaCorrectionI" "0x00000000"
Option "GammaCorrectionII" "0x00000000"

Met een 640x480 moet het dan al draaien. Het mooiste voor PAL video is 720x576 op 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Heey Exirion

Bedankt voor de tip maar het werkt nog steeds niet :(.
Ik krijg wat ik ook verzin alleen maar grafisch beeld op mijn monitor, ook als die pas na het booten wordt aangesloten. De pundit herkend de tv wel want ik kan hem wel zien booten.

Hier zijn wat van mijn specs:

Pundit-R
Ubuntu 5.04
Xorg 6.8.2-2
fglrx 8.8.25

Alle pakketen heb ik via apt binnen gehaald. (dus alleen ubuntu pakketen)

zie hier mijn xorg.conf bestand
Section "Files"
FontPath "unix/:7100" # local font server
# if the local font server has problems, we can fall back on these
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/CID"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
# paths to defoma fonts
FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID"
EndSection

Section "Module"
Load "bitmap"
Load "dbe"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "record"
Load "type1"
Load "vbe"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "keyboard"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc104"
Option "XkbLayout" "us"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "Device"
Identifier "ATI Technologies, Inc. Radeon 9100 A5 (R200 IGP)"
Driver "fglrx"
BusID "PCI:1:5:0"
Option "MonitorLayout" "CRT, STV"
Option "IgnoreEDID" "off"
Option "HSync2" "31.5 - 68.7"
Option "VRefresh2" "50 - 70"
# === TV-out Management ===
Option "NoTV" "no"
Option "TVHSizeAdj" "0"
Option "TVVSizeAdj" "0"
Option "TVHPosAdj" "0"
Option "TVVPosAdj" "0"
Option "TVHStartAdj" "0"
Option "TVColorAdj" "0"
Option "GammaCorrectionI" "0x06419064"
Option "GammaCorrectionII" "0x06419064"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "DELL P991"
Option "DPMS"
HorizSync 30-107
VertRefresh 48-120

EndSection

Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "ATI Technologies, Inc. Radeon 9100 A5 (R200 IGP)"
Monitor "DELL P991"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 1
Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "800x600" "720x400" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 4
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 8
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 15
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 16
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "640x480"
EndSubSection
EndSection

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen "Default Screen"
InputDevice "Generic Keyboard"
InputDevice "Configured Mouse"
EndSection

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection
Ook heb ik modprobe fglrx gedaan en dan krijg ik geen output (goed toch).

Verder heb ik op mijn monitor als Xorg draat storing wanneer de harde schijf iets doet. (alsof er een gsm afgaat) dit is alleen als ik fglrx gebruik, anders niet.
Ook had ik onder windows het probleem dat wanneer de cpu cooler harder draait (meestal maar 5 sec) het beeld (tv-out) in eens een stuk minder kleur heeft. Wat minder leuk is tijdens het film kijken. Hiermee heb ik nog geen problemem gehad bij linux maar dat is logisch want ik heb er nooit grafisch beeld op gekregen :(:(

Alvast bedankt voor de hulp :)

Jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
ranjo schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:01:
Heey Exirion

Bedankt voor de tip maar het werkt nog steeds niet :(.
Ik krijg wat ik ook verzin alleen maar grafisch beeld op mijn monitor, ook als die pas na het booten wordt aangesloten. De pundit herkend de tv wel want ik kan hem wel zien booten.

Hier zijn wat van mijn specs:

Pundit-R
Ubuntu 5.04
Xorg 6.8.2-2
fglrx 8.8.25

Alle pakketen heb ik via apt binnen gehaald. (dus alleen ubuntu pakketen)

zie hier mijn xorg.conf bestand

[...]

Ook heb ik modprobe fglrx gedaan en dan krijg ik geen output (goed toch).

Verder heb ik op mijn monitor als Xorg draat storing wanneer de harde schijf iets doet. (alsof er een gsm afgaat) dit is alleen als ik fglrx gebruik, anders niet.
Ook had ik onder windows het probleem dat wanneer de cpu cooler harder draait (meestal maar 5 sec) het beeld (tv-out) in eens een stuk minder kleur heeft. Wat minder leuk is tijdens het film kijken. Hiermee heb ik nog geen problemem gehad bij linux maar dat is logisch want ik heb er nooit grafisch beeld op gekregen :(:(

Alvast bedankt voor de hulp :)

Jarno
Bij mij werkt het...

Ik heb ook een pundit-R , draai Fedora Core 3, en gebruik fglrx versie 8.12.10 (de nieuwste).

Als xorg.conf gebruik ik:

# XFree86 4 configuration created by pyxf86config

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen 0 "Screen1" 0 0
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "Files"

# RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name of the
# file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally
# no need to change the default.
# Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated together)
# By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent of
# the X server to render fonts.
RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"
FontPath "unix/:7100"
EndSection

Section "Module"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "fbdevhw"
Load "glx"
Load "record"
Load "freetype"
Load "type1"
# Load "dri"
EndSection

Section "InputDevice"

# Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with xset(1))
# Option "Xleds" "1 2 3"
# To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
# Option "XkbDisable"
# To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
# lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S.
# keyboard, you will probably want to use:
# Option "XkbModel" "pc102"
# If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
# Option "XkbModel" "microsoft"
#
# Then to change the language, change the Layout setting.
# For example, a german layout can be obtained with:
# Option "XkbLayout" "de"
# or:
# Option "XkbLayout" "de"
# Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
#
# If you'd like to switch the positions of your capslock and
# control keys, use:
# Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps"
# Or if you just want both to be control, use:
# Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps"
#
Identifier "Keyboard0"
Driver "kbd"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "us"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "yes"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
VendorName "Monitor Vendor"
ModelName "GC150AT/ATA"
DisplaySize 300 230
HorizSync 31.0 - 60.0
VertRefresh 55.0 - 75.0
Option "dpms"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "TV"
VendorName "Monitor Vendor"
HorizSync 10.0 - 50.0
VertRefresh 40.0 - 60.0
Modeline "720x576" 13.88 720 742 808 888 576 580 583 625 Composite Interlace
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
HorizSync 30-68
VertRefresh 50-120

Mode "720x576" #Obtained from fbset -fb /dev/fb0 -x
# D: 41.475 MHz, H: 44.693 kHz, V: 74.488 Hz
DotClock 41.476
HTimings 720 752 840 928
VTimings 576 580 584 600
Flags "-HSync" "-VSync"
EndMode
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "radeon"
VendorName "Videocard vendor"
BoardName "ATI Radeon 9100 IGP"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard1"
Driver "vesa"
VendorName "Videocard vendor"
BoardName "ATI Radeon 9100 IGP"
EndSection

#Section "Screen"
# Identifier "Screen0"
# Device "Videocard0"
# Monitor "Monitor0"
# DefaultDepth 24
# SubSection "Display"
# Viewport 0 0
# Depth 16
# Modes "800x600" "640x480"
# EndSubSection
# SubSection "Display"
# Viewport 0 0
# Depth 24
# Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
# EndSubSection
#EndSection
Section "Device"
Identifier "Card0"

Driver "fglrx"

# Option "mtrr" "off"
# Option "DestopSetup" "0x00000000"
Option "no_dri" "yes"
Option "OverlayOnCRTC2" "yes"
Option "MonitorLayout" "STV,STV"
# Option "IgnoreEDID" "off"
# Option "HSync2" "30.0-115.0"
# Option "VRefresh2" "50.0-160.0"

Option "NoTV" "no"

# Option "TVHSizeAdj" "8"
Option "TVVSizeAdj" "20"
Option "TVHPosAdj" "10"
Option "TVVPosAdj" "-10"
# Option "TVHStartAdj" "0"
# Option "TVColorAdj" "0"
# Option "GammaCorrectionI" "0x00000000"
# Option "GammaCorrectionII" "0x00000000"

Option "VideoOverlay" "on"
# Option "UseInternalAGPGART" "yes"
# Option "ForceGenericCPU" "no"

VendorName "ATI Technologies Inc"
BoardName "Pundit-R"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen1"
Device "Card0"
# Monitor "TV"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
Modes "720x576" "800x600"
EndSubSection
EndSection
Section "DRI"
Group 0
Mode 0666
EndSection

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
japieb schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:
[...]

Bij mij werkt het...

Ik heb ook een pundit-R , draai Fedora Core 3, en gebruik fglrx versie 8.12.10 (de nieuwste).

Als xorg.conf gebruik ik:

[...]
Bedankt voor de tip, heb jij ook last van storing op de monitor (en evt op de tv) als de harde schijf iets doet?

Het is trouwens een Maxtor 120 gig, het typenr kan ik zo niet krijgen maar die post ik later nog wel.

Ik ga em dalijk testen, ik ben nu debain er op aan het zetten met de hoop dat ik zo veel mogelijk overeenkom met dit topic met de hoop dat het dan wel werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door ranjo op 20-04-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:31:
Tipje: de sync van audio en video in mplayer was tot nu toe erg problematisch met de atiixp driver. Inmiddels is dat opgelost sinds de 1.0.8 release, dus je hoeft geen aparte geluidskaart meer te gebruiken om goed gesynct geluid te hebben.
Ik had ook enige haperingen met mplayer bij video. Die waren er niet bij Xine. Die zouden opgelost moeten zijn met deze nieuwe alsa? Bedankt voor het melden _/-\o_ Mplayer draagt toch mijn voorkeur tov Xine...
japieb schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:
[...]
fglrx versie 8.12.10 (de nieuwste).
Begrijp ik goed dat jullie niet langer de hack van de fglrx-driver nodig hebben om het te doen werken?? Dan ga ik er dit weekend ook weer mee aan de gang! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
Begrijp ik goed dat jullie niet langer de hack van de fglrx-driver nodig hebben om het te doen werken?? Dan ga ik er dit weekend ook weer mee aan de gang! :Y)
Klopt, ik patch niets...

JapieB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste