Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Het hardware/software overzicht is inmiddels achterhaald.
Hier staat een update:
Exirion in "Bouw een Debian/MythTV systeem met de As..."

Kort geleden kwam ik op het idee om een multimedia systeem voor in de woonkamer te bouwen op basis van een compacte barebone. De keus viel op de Asus Pundit. Toen ik ging rondkijken bleek al snel dat Asus precies op dat moment met de nieuwe Pundit-R op de markt kwam: een revisie van de Pundit met beduidend betere hardware.

Het nieuwe systeem is niet meer met een Sis-based mainboard gebouwd, maar met een ATI IGP 9100 bord met een betere performance en beduidende betere VGA-uitgang en TV-uitgang. De enige vraag was of de verbeterde hardware ook goed zou werken met Linux. De bedoeling was immers om een MythTV systeem te bouwen. Na een hoop gepruts, en de ontdekking dat er nog nauwelijks Linux-ervaringen met de nieuwe Pundit-R waren, besloot ik maar om even op een rij te zetten hoe je het systeem goed kunt installeren.

Als TV-kaart gebruik ik de Hauppauge PVR 350 met onboard MPEG encoder/decoder en IR remote control. Als digitale videorecorder een mooi ding :)

Hardware

Asus Pundit-R barebone system
2GHz Celeron (blijft koel en houdt het systeem stil)
256MB DDR400 Kingston
Samsung 160GB 5400rpm (erg stil en blijft koel)
Hauppauge PVR 350 met remote control

Plaatjes

Hier het systeem in volle glorie naast de TV+audio zut:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3741_2.jpg

Lekker compact systeempje dus :)

Hier de remote control van de PVR 350:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN2145_2.jpg

Software

===> Debian unstable (www.debian.org)

De IDE controller wordt gelukkig bruikbaar herkend met de 2.4.18 kernel, maar wel zonder DMA. XFree86 draait goed in de VESA modus. Dus gewoon Woody vanaf CD's installeren en daarna met apt-get een upgrade naar unstable doen.

===> kernel 2.6.6 (www.kernel.org)

Hiermee kun je de IDE controller expliciet laten ondersteunen, inclusief Ultra DMA. Verder is de algehele performance van de kernel t.o.v. de 2.4 serie kernels beduidend beter. Als je perse 2.4.x wilt gebruiken: 2.4.26 ondersteunt de ATI onboard IDE ook.

===> xfree86 4.4 (www.xfree86.org)

Debian unstable heeft XFree86 4.3 en vanwege de license issues met XFree86 4.4 is er nergens kant en klaar XFree86 4.4 voor Debian te vinden. De binaries los installeren met het installatiescript van XFree86 zelf ging echter heel soepel. Hiermee heb je accelerated 2D video voor de IGP 9100 (RS300-based).

===> ivtv ck77b patched (http://kmos.org/~ckennedy/ivtv/ivtv-0.1.10-pre2-ck77b.tgz)

ivtv 0.1.9 gaf problemen maar ik kwam erachter dat Kennedy patches maakt en besloot de toen laatste uit te proberen (ck77b). Het werkt als een tiet :) Met de 2.4 kernel ging het echter minder lekker, en die wilde ik eigenlijk gebruiken omdat LIRC (zie volgende item) niet goed aan de praat te krijgen was met 2.6.5 en 2.6.6.

===> lirc cvs 31-05-2004

LIRC was zelfs met patches niet werkend te krijgen met 2.6.x, maar vandaag kwam ik erachter dat de CVS van LIRC een werkende versie bevat die op 2.6.6 prima werkt :Y) Opmerking: Debian gebruikt autoconf 1.4P4 en je hebt 1.5 nodig. autoconf1.7 kun je met apt-get op unstable binnenslepen.

===> ALSA driver voor ATI integrated audio

De ALSA driver in de 2.6.6 kernel werkt OK met de onboard ATI audio.

===> Networking fix: patch voor 3c59x.c.

Tot slot de networking... Al die tijd had ik gedraaid met een los Realtek 8139 kaartje in de Pundit, want de NIC was niet werkend te krijgen. Het gaat om de 3C920B WNM EMB die ondersteund zou moeten worden door de 3C59X driver in Linux. Het bleek echter dat dit onboard geval een afwijkende device ID had. De oplossing: de driver subtiel aanpassen :)

Pas de volgende simpele patch toe op de driver source:

472d471
< CH_ATI_IXP200,
601d599
< { 0x10B7, 0x9202, PCI_ANY_ID, PCI_ANY_ID, 0, 0, CH_ATI_IXP200 },

Hiermee voeg je alleen de device ID toe om de interface herkend te laten worden en vervolgens werkt de driver prima.

===> MythTV 0.15

Zie www.mythtv.org ... een onderwerp opzich ;)

Zie ook het PVR topic hier op GoT.

Tot slot

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die plannen hebben om een PVR/DivX/MP3 systeem op basis van de Pundit-R te bouwen, of dat misschien al gedaan hebben. Hopelijk heb ik met deze opsomming iemand kunnen helpen :)

Ik groet u.

[ Voor 17% gewijzigd door Exirion op 26-05-2006 16:05 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit klinkt zeker erg goed.. en mooi uitgebreid omschreven ook :) Kun je een inschatting geven van de 'pc' herrie die van deze combinatie af komt? Is het meer dan de gemiddelde videorecorder en hoor je het ding duidelijk blazen? Zou je een snelle inschatting van de gemaakte kosten kunnen geven? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Spider.007 schreef op 31 mei 2004 @ 22:52:
Dit klinkt zeker erg goed.. en mooi uitgebreid omschreven ook :) Kun je een inschatting geven van de 'pc' herrie die van deze combinatie af komt?
Aangezien de PVR kaart de MPEG encoding/decoding doet staat de CPU met een hele lage load te draaien dus de fan blijft vrijwel altijd stil en je hoort dan alleen de voeding. In een volledig stille kamer wel merkbaar, maar niet hinderlijk. En dat zag ik als allergisch-voor-geluid-zijnde ;)
Is het meer dan de gemiddelde videorecorder en hoor je het ding duidelijk blazen?
Veel (goedkopere) videorecorders maken meer lawaai dan dit. Standaard is het systeem al stil en er is nog wel wat aan te sleutelen ook :)
Zou je een snelle inschatting van de gemaakte kosten kunnen geven? :)
De Pundit-R kost los 190 euro en is goedkoper ook wel te vinden. Ik ben aan het hele setje een slordige 600 euro kwijt geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 31-05-2004 22:58 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Is er ook een goedkoper alternatief voor de PVR-350 ?
Want ik zie hier bijvoorbeeld een Pinnacle PCTV kaartje met een Conexant chip, die ondersteund is door bttv, en die kost maar een fractie van de PVR-350. Maar die heeft dan geen hardware MPEG-2 decoder/encoder neem ik aan?
Want als je zo'n kaartje ook kon gebruiken, dan kom ik neer op een prijs van 399 euro (Asus pundit, Celly 2.4ghz, 256mb ddr pc333, WD 120gb 8mb cache, Pinnacle pctv).

Leuke topic by the way :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 01-06-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91616

Is er een reden waarom je ivtv 0.19 gebruikt en niet 0.1.10pre2 (hoef je nl. niet te patchen :) )

BTW Ziet er goed uit }:O

(de PVR 250 is goedkoper, die is zonder TV out)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91616 op 01-06-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 91616 schreef op 01 juni 2004 @ 10:22:
Is er een reden waarom je ivtv 0.19 gebruikt en niet 0.1.10pre2 (hoef je nl. niet te patchen :) )
Misschien moet je het even opnieuw lezen ;)
===> ivtv ck77b patched (http://kmos.org/~ckennedy/ivtv/ivtv-0.1.10-pre2-ck77b.tgz)

ivtv 0.1.9 gaf problemen maar ik kwam erachter dat Kennedy patches maakt en besloot de toen laatste uit te proberen (ck77b). Het werkt als een tiet Met de 2.4 kernel ging het echter minder lekker, en die wilde ik eigenlijk gebruiken omdat LIRC (zie volgende item) niet goed aan de praat te krijgen was met 2.6.5 en 2.6.6.
In de URL zie je dat ik een gepatchte 0.1.10 gebruik :P De 0.1.9 gaf problemen.
(de PVR 250 is goedkoper, die is zonder TV out)
Die PVR 250 heeft idd niet de (zeer goede) TV uitgang, en geen MPEG decoding. Wel encoding, en de 'bttv' kaartjes zonder onboard MPEG spul zijn inderdaad goedkoop. Probleem is echter dat je CPU load enorm veel hoger is, en je dus meer warmte en lawaai hebt. MPEG kaarten bieden voor het geld toch een stuk meer dan de goedkope kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Maar een Celly 2.4ghz met 256mb ram, kan die realtime MPEG-2 encoding aan?
Zijn er ook geen kaarten waar je hardwarematig in MPEG-4 (divx/xvid) kan encoden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wow, ziet er echt indrukwekkend uit zeg, ik ben al tijden op zoek naar "iets" voor DVD's afspelen, TV beeld opnemen, mp3 afspelen enzovoorts, maar ja, wat? Dit lijkt me een erg sterk alternatief voor de HD-recorders en divX spelers. Het is jammer dat ik zo weinig van Linux weet, want zoals je op ICQ al zei is het redelijk lastig te installeren allemaal.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Grrrrrene schreef op 02 juni 2004 @ 11:42:
Wow, ziet er echt indrukwekkend uit zeg, ik ben al tijden op zoek naar "iets" voor DVD's afspelen, TV beeld opnemen, mp3 afspelen enzovoorts, maar ja, wat? Dit lijkt me een erg sterk alternatief voor de HD-recorders en divX spelers. Het is jammer dat ik zo weinig van Linux weet, want zoals je op ICQ al zei is het redelijk lastig te installeren allemaal.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit niet een perfect project zou zijn om wat meer van Linux te leren. Aangezien dit hele project al is gedaan zou je er toch gewoon aan kunnen beginnen met bovenstaande beschrijving? Vergeet ook niet dat er via Google heel erg veel is te vinden mbt Linux problemen :) Het is niet zo lastig als het misschien lijkt ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Grrrrrene schreef op 02 juni 2004 @ 11:42:
Ik loop ook al tijden met het idee om zoiets te gaan bouwen zoals jij heb gemaakt, gelukkig heb ik al redelijk wat ervaring met Linux dus moet het wel mogelijk zijn.
Ik heb het topic gebookmarkt en als ik klaar ben met mijn verhuizing ga ik hier zeker naar kijken :)

Als je nog meer readme/howto/install informatie hebt is dat uiteraard welkom al is je startpost al heel informatief.

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Spider.007 schreef op 02 juni 2004 @ 11:46:
[...]

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit niet een perfect project zou zijn om wat meer van Linux te leren. Aangezien dit hele project al is gedaan zou je er toch gewoon aan kunnen beginnen met bovenstaande beschrijving? Vergeet ook niet dat er via Google heel erg veel is te vinden mbt Linux problemen :) Het is niet zo lastig als het misschien lijkt ;)
Uhuh, dat zat ik me ook te bedenken, maar het zou wel erg jammer zijn als ik het niet voor elkaar kreeg, 600 euro is, ondanks dat het niet meteen nutteloos is geworden, best veel geld nml om "ff linux te leren".

Anyway: Mocht je een uitgebreidere howto hebben, dan hou ik me aanbevolen, 'k kan je altijd vinden op ICQ/MSN natuurlijk, als ik er niet uit kom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Je moet geluk hebben of er een beetje makelijk drivers zijn voor je tv kaart. Want als dta niet mee zit kan je het echt vergeten.

Je moet eens weten hoe lang ik bezig ben geweet om te proberen om me skystar 1 tv kaart aan de praat te krijgen, maar het is me nog steeds niet gelukt. Vandaar maar watch tv pro in windows, lekker makelijk en het werkt perfect :-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het scheelt natuurlijk al dat Exirion hier een voorbeeldsysteem heeft gepost wat redelijk aansluit bij mijn eisen (en wat ondersteund blijkt te worden), een andere HD of proc of ander merk geheugen zal wel niet zo heel veel uitmaken, neem ik aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 02-06-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Grrrrrene schreef op 02 juni 2004 @ 17:53:
[...]

Uhuh, dat zat ik me ook te bedenken, maar het zou wel erg jammer zijn als ik het niet voor elkaar kreeg, 600 euro is, ondanks dat het niet meteen nutteloos is geworden, best veel geld nml om "ff linux te leren".
Als je toch al van plan was om bovenstaande aan te schaffen valt dat natuurlijk wel mee. Het feit dat Exirion deze setup reeds werkend heeft bespaard jou waarschijnlijk wat mogelijke problemen.
Anyway: Mocht je een uitgebreidere howto hebben, dan hou ik me aanbevolen, 'k kan je altijd vinden op ICQ/MSN natuurlijk, als ik er niet uit kom >:)
Dat is niet zo mooi. In dat geval zou ik het idd niet doen :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:08
Exirion schreef op 01 juni 2004 @ 17:33:
Die PVR 250 heeft idd niet de (zeer goede) TV uitgang, en geen MPEG decoding. Wel encoding, en de 'bttv' kaartjes zonder onboard MPEG spul zijn inderdaad goedkoop. Probleem is echter dat je CPU load enorm veel hoger is, en je dus meer warmte en lawaai hebt. MPEG kaarten bieden voor het geld toch een stuk meer dan de goedkope kaarten :)
Daar komt bij dat MPEG kaarten zoals de PVR 250/350 volgens de MythTV mailinglist ook een betere kwaliteit leveren dan de bttv kaarten (minder ruis). Verder schaat een PVR 250/350 oplossing veel beter omdat er veel minder data over de bus moet en je vrij eenvoudig meerdere kaarten kunt gebruiken zonder de machine uit te putten.

Hoe is jouw ervaring met de PVR 350 TV-out met andere content dan MPEG1 en MPEG2? Je zegt wel dat hij goed is, maar overal lees ik dat hij als framebuffer device zeer langzaam (buiten het feit dat hij geen enkele vorm van acceleratie kent zoals yuv en andere xv acceleraties) is en dat divx playback (in software) daarom nauwelijks mogelijk is.
Anoniem: 91634 schreef op 02 juni 2004 @ 17:59:
Je moet geluk hebben of er een beetje makelijk drivers zijn voor je tv kaart. Want als dta niet mee zit kan je het echt vergeten.

Je moet eens weten hoe lang ik bezig ben geweet om te proberen om me skystar 1 tv kaart aan de praat te krijgen, maar het is me nog steeds niet gelukt. Vandaar maar watch tv pro in windows, lekker makelijk en het werkt perfect :-) .
Je moet je hardware natuurlijk wel voor je toepassing uitkiezen. Op de MythTV mailinglist is enorm veel informatie te vinden, maar de consensus is toch wel dat je gewoon een PVR250/350 kaart moet aanschaffen (en een paar mobo's met VIA chipsets moet vermijden en als je een tv-out apart koopt deze het best van nvidia kan zijn).

Zelf heb ik toen ik hiermee begon alleen een PVR 250 kaart gekocht en die in een oude pc gestoken waarbij gelukkig alle hardware onder Debian na wat moeite wel werkte :) Vrij snel daarna een 160GB hd aangeschaft naast de 45GB en nu staan op het lijstje een vervanging van de celeron 400@450, een extra PVR250 (of 350), een extra hd en een (oude / gemodde) xbox om als extra renderer op m'n slaapkamer te fungeren met KnoppMyth. Het uiterlijk/kast boeit me niets, want ik heb de hele meuk achter de tv neergezet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 02-06-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die plannen hebben om een PVR/DivX/MP3 systeem op basis van de Pundit-R te bouwen, of dat misschien al gedaan hebben. Hopelijk heb ik met deze opsomming iemand kunnen helpen :)
Laat ik nou net ook de afgelopen 2 weken een beetje aan het rondkijken geslagen zijn naar dit soort dingen :o Mijn oog viel ook op de Pundit, vooral omdat ik de rechtopstaande kast al zie prijken naast m'n TV'tje :P Dat vind ik toch een groot voordeel t.o.v. andere barebones die ik gezien heb: hij ziet er gewoon mooi uit. de digimatrix even daar gelaten :9

Wat ik me afvraag zonder dit topic tot een hardware topic te willen bombarderen: wat is precies de reden dat je die Hauppage erbij genomen hebt? Is dat puur voor capturing, of is de TV-out ook (veel) beter dan de gewone TV-out? Of is deze processor / geheugen-combinatie in de praktijk niet krachtig genoeg voor bijv. MPG weergave omdat een deel van je geheugen voor weergave gebruikt wordt, o.i.d.?

Verder ben ik ook wel benieuwd of er mensen zijn die iets vergelijkbaars geprobeerd hebben op een windows systeem en of we er achter kunnen komen of er merkbare prestatieverschillen in zitten :) Ik heb zelf ook een lichte voorkeur voor Linux, maar da's eigenlijk puur voor de hobby, net wat Spider.007 al zegt:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit niet een perfect project zou zijn om wat meer van Linux te leren.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91616

Over hoe je een PVR onder Windows bouwt kan ik weinig zeggen, maar over prestaties onder Linux des te meer :)

Ik heb thuis 1 computer staan (P4 1,5 Mhz, hauppauge pvr250, geforce4 voor de tv-out) en gebruik freevo (ik geloof als enige hier).

Deze computer gebruik ik dus voor surfen, spellen (xmame), muziek (juk) etc etc en dus als PVR.

Ik heb freevo een eigen bureaubladje gegeven en het draait 24/7. Ik heb een aantal programma's als favoriet opgegeven, kijk er verder niet naar om en als ik tv wil zien, kijk ik in me lijst met opgenomen programma's wat er is.

Werkt perfect. Ik merk nauwelijks dat er opgenomen wordt (harde schijf maakt wat meer lawaai) en me cpu is 95/90% niet actief.

Het enige probleem is dat mijn harde schijf steeds vol zit. Ik zou meer TV moeten kijken ;)

(PS sorry exirion, inderdaad niet goed gelezen)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 91616 op 02-06-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Rukapul schreef op 02 juni 2004 @ 18:11:
Hoe is jouw ervaring met de PVR 350 TV-out met andere content dan MPEG1 en overal lees ik dat hij als framebuffer device zeer langzaam (buiten het feit dat hij geen enkele vorm van acceleratie kent zoals yuv en andere xv acceleraties) is en dat divx playback (in software) daarom nauwelijks mogelijk is.
Er zijn alternatieve drivers voor X-Windows die betere performance geven.

http://membres.lycos.fr/badzzzz/

Ik moet ze ook nog proberen ;)
drm schreef op 02 juni 2004 @ 18:19:
Wat ik me afvraag zonder dit topic tot een hardware topic te willen bombarderen: wat is precies de reden dat je die Hauppage erbij genomen hebt? Is dat puur voor capturing, of is de TV-out ook (veel) beter dan de gewone TV-out? Of is deze processor / geheugen-combinatie in de praktijk niet krachtig genoeg voor bijv. MPG weergave omdat een deel van je geheugen voor weergave gebruikt wordt, o.i.d.?
De Hauppauge wordt goed ondersteund door Linux en MythTV en de kwaliteit van de tuner en TV-uitgang is goed. Bovendien wist ik dat de onboard encoder/decoder goed was, dus als je een stil/koel systeem met weinig CPU load wilt ligt de keuze voor de hand. De CPU die ik gebruik zou redelijk kunnen timeshiften denk ik, maar als het uberhaupt al goed lukt dan gaat dat gepaard met hoge CPU load en dus warmte en lawaai. En dat wilde ik absoluut niet.

edit:
Late reactie overigens omdat ik 3 dagen voor werk weg/offline was.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 04-06-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Na wat stabiliteitsproblemen ben ik opnieuw gaan zoeken naar een stabiele oplossing. Het was namelijk zo dat ik bij het gebruik van de framebuffer driver voor de PVR 350 uitgang af en toe een hangend systeem kreeg. In de systeemlog was te zien dat het een DMA/IRQ probleem was. Dit probleem was ik eerder tegengekomen met de 2.4.26 kernel en daarom was ik voor de 2.6.6 gegaan. Die laatste was toch niet stabiel genoeg.
un 5 18:02:54 pundit kernel: Debug: sleeping function called from invalid context at arch/i386/lib/usercopy.c:623
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: in_atomic():1, irqs_disabled():0
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: Call Trace:
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c011ba82>] __might_sleep+0xb2/0xd3
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c020c929>] copy_from_user+0x27/0x86
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<cd8ea8f3>] ivtv_swap_copy_from_user+0x22/0x45 [ivtv]
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<cd8eb83b>] ivtv_fill_dec_buffers+0x2a4/0x48a [ivtv]
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<cd8ef340>] ivtv_start_v4l2_decode_stream+0x16a/0x2fc [ivtv]
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<cd8ebc0a>] ivtv_write+0xb3/0x112 [ivtv]
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c0158e57>] vfs_write+0xbc/0x127
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c0158f67>] sys_write+0x42/0x63
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: [<c01041b7>] syscall_call+0x7/0xb
Jun 5 18:02:54 pundit kernel:
Jun 5 18:02:54 pundit kernel: spurious 8259A interrupt: IRQ7.
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: spurious 8259A interrupt: IRQ15.
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: Debug: sleeping function called from invalid context at arch/i386/lib/usercopy.c:623
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: in_atomic():1, irqs_disabled():0
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: Call Trace:
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c011ba82>] __might_sleep+0xb2/0xd3
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c020c929>] copy_from_user+0x27/0x86
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<cd8ea8f3>] ivtv_swap_copy_from_user+0x22/0x45 [ivtv]
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<cd8eb83b>] ivtv_fill_dec_buffers+0x2a4/0x48a [ivtv]
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<cd8ebc0a>] ivtv_write+0xb3/0x112 [ivtv]
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c0158e57>] vfs_write+0xbc/0x127
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c0158f67>] sys_write+0x42/0x63
Jun 5 18:02:55 pundit kernel: [<c01041b7>] syscall_call+0x7/0xb
Jun 5 18:02:55 pundit kernel:
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: Debug: sleeping function called from invalid context at arch/i386/lib/usercopy.c:623
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: in_atomic():1, irqs_disabled():0
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: Call Trace:
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c011ba82>] __might_sleep+0xb2/0xd3
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c020c929>] copy_from_user+0x27/0x86
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<cd8ea8f3>] ivtv_swap_copy_from_user+0x22/0x45 [ivtv]
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<cd8eb83b>] ivtv_fill_dec_buffers+0x2a4/0x48a [ivtv]
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<cd8f380a>] __ivtv_dec_DMA_done+0x24/0x1b3 [ivtv]
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<cd8ebc0a>] ivtv_write+0xb3/0x112 [ivtv]
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c0158e57>] vfs_write+0xbc/0x127
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c0158f67>] sys_write+0x42/0x63
Jun 5 18:02:56 pundit kernel: [<c01041b7>] syscall_call+0x7/0xb
Jun 5 18:02:56 pundit kernel:
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: Debug: sleeping function called from invalid context at arch/i386/lib/usercopy.c:623
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: in_atomic():1, irqs_disabled():0
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: Call Trace:
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c011ba82>] __might_sleep+0xb2/0xd3
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c020c929>] copy_from_user+0x27/0x86
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<cd8ea8f3>] ivtv_swap_copy_from_user+0x22/0x45 [ivtv]
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<cd8eb83b>] ivtv_fill_dec_buffers+0x2a4/0x48a [ivtv]
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<cd8f380a>] __ivtv_dec_DMA_done+0x24/0x1b3 [ivtv]
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<cd8ebc0a>] ivtv_write+0xb3/0x112 [ivtv]
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c0158e57>] vfs_write+0xbc/0x127
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c0158f67>] sys_write+0x42/0x63
Jun 5 18:02:57 pundit kernel: [<c01041b7>] syscall_call+0x7/0xb
Jun 5 18:02:57 pundit kernel:
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: Debug: sleeping function called from invalid context at arch/i386/lib/usercopy.c:623
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: in_atomic():1, irqs_disabled():0
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: Call Trace:
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c011ba82>] __might_sleep+0xb2/0xd3
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c020c929>] copy_from_user+0x27/0x86
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<cd8ea8f3>] ivtv_swap_copy_from_user+0x22/0x45 [ivtv]
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<cd8eb83b>] ivtv_fill_dec_buffers+0x2a4/0x48a [ivtv]
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c011a192>] default_wake_function+0x0/0x12
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<cd8ebc0a>] ivtv_write+0xb3/0x112 [ivtv]
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c0158e57>] vfs_write+0xbc/0x127
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c0158f67>] sys_write+0x42/0x63
Jun 5 18:02:58 pundit kernel: [<c01041b7>] syscall_call+0x7/0xb
Big trouble dus :P Toen ben ik opnieuw gaan proberen met de 2.4.26 kernel, met een recentere versie van de CK patches voor de ivtv driver. Die bleek met 2.4.26 een stuk stabieler te werken. Inmiddels heb ik XFree86+KDE haarscherp op m'n TV draaien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 05-06-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 20:08
Exirion schreef op 31 mei 2004 @ 22:42:
===> lirc cvs 31-05-2004

LIRC was zelfs met patches niet werkend te krijgen met 2.6.x, maar vandaag kwam ik erachter dat de CVS van LIRC een werkende versie bevat die op 2.6.6 prima werkt :Y) Opmerking: Debian gebruikt autoconf 1.4P4 en je hebt 1.5 nodig. autoconf1.7 kun je met apt-get op unstable binnenslepen.
Kun je dit eens toelichten?

Ik heb vandaag m'n kernel naar 2.6.6 geupdate (Debian kernel source met apt-get), en lirc via CVS geprobeerd. Ten eerste bevat lirc cvs niet alle files, bv. ./configure ontbreekt. Ik heb daarom de files van cvs in een oude lirc dir gekopieerd zodat hij bouwde. Had je hier ook last van?

Kun je verder aangeven hoe je autoconf installeert met een hoger versie nr dmv apt-get? Ik werk al op testing/unstable maar zie 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Rukapul schreef op 09 juni 2004 @ 23:08:
Ten eerste bevat lirc cvs niet alle files, bv. ./configure ontbreekt. Ik heb daarom de files van cvs in een oude lirc dir gekopieerd zodat hij bouwde. Had je hier ook last van?
Nee, dat probleem had ik niet. Maar ik heb 'm alweer een tijdje. Eventueel kan ik wel een tar.gz online zetten met de versie die ik van de CVS heb gehaald.
Kun je verder aangeven hoe je autoconf installeert met een hoger versie nr dmv apt-get? Ik werk al op testing/unstable maar zie 'm niet.
Je hebt gelijk zie ik. Er staat wel een 2.13 in unstable :? Je kunt het daarmee proberen en anders is 1.5 vast wel handmatig te installeren met dpkg of volledig handmatige installatie.

Wel onhandig dat de samenstelling van unstable blijkbaar nogal unstable is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Maar weer 's een updateje (8> Het bleek dat er af en toe wat IRQ/DMA-gerelateerde problemen de kop op staken waardoor het systeem vrij onvoorspelbaar gedrag vertoonde. Soms was alles OK en ineens liep het keihard vast. Na veel lezen over de chipset en veel voorkomende problemen heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd en heb het probleem voor zover ik nu kan beoordelen opgelost met BIOS settings. Er is veel tijd en moeite in gaan zitten om vanalles uit te proberen 8)7

Vanavond heb ik het geheel uitgebreid getest. Zelfs met de ongepatchte ivtv 0.1.9 is het systeem nu wonder boven wonder stabiel, en dat met kernel 2.6.6. Hopelijk is het probleem nu dus echt opgelost. Als het zo blijft dan verhuis ik het beestje naar de woonkamer en kan het aan wat langdurige praktijktests onderworpen worden :P

1 ding is wel zeker: onder Windows XP is het systeem stabiel als een huis, en ook de PVR software voor Windows draait prima. De problemen die ik hier bespreek zijn dus vooral gerelateerd aan de combinatie van de hardware en de Linux kernel. Voor Windows brengt ATI zelf drivers van hun chipset uit, maar in de Linux kernel moet alles nog wat gestroomlijnd worden voor de relatief nieuwe 9100 IGP chipset.

Al met al ben ik nu (bijna?) tot een volledig en stabiel PVR systeem gekomen :Y)

Als er nog nieuws is dan zal ik een update posten.

edit:
Nog 1 ding wil ik even kwijt: de beeldkwaliteit van de PVR 350 is subliem. Je ziet geen verschil tussen uitgezonden materiaal en de opnamen ervan. Hauppauge heeft een verdomd mooi stuk hardware op de markt gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 12-06-2004 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
===> Debian unstable (www.debian.org)

De IDE controller wordt gelukkig bruikbaar herkend met de 2.4.18 kernel, maar wel zonder DMA. XFree86 draait goed in de VESA modus. Dus gewoon Woody vanaf CD's installeren en daarna met apt-get een upgrade naar unstable doen.
Is het niet beter om unstable met een netwerk install te installeren?
Van alle stable packages is waarschijnlijk al een nieuwere unstable versie, dus alles wat je installeert, download je daarna weer via een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 12 juni 2004 @ 12:44:
Is het niet beter om unstable met een netwerk install te installeren?
Wel als de netwerkkaart functioneert, maar zoals ik beschreef was dat een probleem ;) Ik zag dat er in de komende 2.6.7 kernel een fix in de 3c59x driver zit die 'm geschikt maakt voor de ATI onboard interface. Als je geen ander netwerkkaartje in de Pundit wilt zetten dan is Debian van CD installeren, de driver patchen en vervolgens een nieuw gecompileerde kernel (de 2.4.18 van CD) draaien de beste optie. Qua tijd maakt het niet zoveel verschil want een CD basis-installatie is zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 15:43

Aapzak

Your genuine OS hopper

leuk topic,

waanzinnig leuk project, mooie kast, mooi overzicht van gebruikte hard- en software.
Als ik dit een jaar eerder was tegengekomen had ik misschien niet een xbox gekocht en gemod, want dit is natuurlijk veel leuker om te doen, met als toegevoegde waarde dat je PVR hebt, wat ik op de xbox niet heb.

Tis mooi. 1 vraagje (nieuwsgierigheid, geen request), was je ook van plan een step-by-step handleiding te schrijven? Ik kan me voorstellen dat de minder begaafde linuxgebruiker met je huidige tekst in dit topic het niet voor elkaar krijgt om te maken. Ik vind dit project erg geschikt voor een pinned topic ofzo.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:26
Ik heb dit ook al een tijd willen doen, en ga het ook zeker na de zomer doen. Ik vraag me alleen af of die celleron 2.0 gig wel echt zo stil is...

En gebruik je hem alleen voor dit multimedia of ook stiekem een utp kabeltje als server? :)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Aapzak schreef op 12 juni 2004 @ 14:05:
1 vraagje (nieuwsgierigheid, geen request), was je ook van plan een step-by-step handleiding te schrijven? Ik kan me voorstellen dat de minder begaafde linuxgebruiker met je huidige tekst in dit topic het niet voor elkaar krijgt om te maken.
Als er voldoende belangstelling is dan is dat misschien de moeite waard. Voor nu denk ik dat mensen die een beetje thuis in Linux zijn genoeg weten om de boel te installeren. Verder zijn er genoeg beschrijvingen van MythTV installaties :)
Justin_Time schreef op 13 juni 2004 @ 10:53:
Ik heb dit ook al een tijd willen doen, en ga het ook zeker na de zomer doen. Ik vraag me alleen af of die celleron 2.0 gig wel echt zo stil is...

En gebruik je hem alleen voor dit multimedia of ook stiekem een utp kabeltje als server? :)
De Celeron 2.0GHz is het eerste 0,13 core model, dus wat dat betreft is het de aantrekkelijkste keuze voor dit soort toepassingen. Helaas heeft de Pundit geen FSB instellingen want ik zou 'm graag nog onderclocken of op een lager voltage laten draaien. Wat overclocking betreft heeft de CPU genoeg potentie:
A bit of further experimenting lead to a rock-solid default voltage speed of 2940MHz. Yes, you've read that correctly. Increasing the load voltage to ~ 1.6v lead to a stable speed of 3150MHz, as shown below.
De core die ik er nu in heb zitten schijnt vrij regelmatig tot dik boven de 3GHz geclockt te worden, dus ik denk dat ie op 2GHz nog op behoorlijk lager voltage dan het standaard voltage zou kunnen draaien :)

En het systeem hangt idd aan het netwerk zodat ik er op m'n desktop PC en notebook vandaan kan streamen/uploaden/downloaden. Verder is het ook nog wel grappig om TV te kijken op je laptop door de MPEG stream van de pundit via het netwerk door te sluizen ;) (met 802.11g is dat goed mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117161

Wel jammer dat je de TV-out van de Pundit-R nog niet kan gebruiken onder Linux. Enkel deze van de PVR350 en daarmee kan je geen DivX-en of DVD's afspelen. De vorige Pundit met de Sis chipset was dus eigenlijk beter geschikt als mediatoestel voor Linux.
Een ander nadeel van de Pundits is de optische SPDIF aansluiting aan de voorzijde van het toestel. Heb je een mooi kastje aan je tv staan maar moet je de klep vooraan openzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 117161 schreef op 24 juni 2004 @ 17:07:
Wel jammer dat je de TV-out van de Pundit-R nog niet kan gebruiken onder Linux.
Met de VESA drivers werkt de TV-out wel gewoon, maar de performance is natuurlijk ook hier beperkt. Hopelijk ondersteunen de ATI drivers binnenkort de TV-out en uberhaupt de 9100 IGP opzich.
Een ander nadeel van de Pundits is de optische SPDIF aansluiting aan de voorzijde van het toestel. Heb je een mooi kastje aan je tv staan maar moet je de klep vooraan openzetten...
Ik gebruik een externe soundcard met SPDIF die ik voorheen voor m'n laptop gebruikte ;) Maar het is inderdaad een groot minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk je nu dan Divx en en DVD via de tvout van de PVR350?
Ik heb dat geprobeerd maar de kwaliteit is echt niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 117161 schreef op 25 juni 2004 @ 13:36:
Kijk je nu dan Divx en en DVD via de tvout van de PVR350?
Ik heb dat geprobeerd maar de kwaliteit is echt niet om aan te zien.
Dat kun je beter doen met de TV-uitgang van je videokaart. In mijn geval die van de onboard ATI, en die geeft een erg scherp beeld. Net zo goed als die van de Asus 9600XT in m'n desktop machine. Native support is er nog niet voor de TV uitgang, maar met de VESA modus is het ieder geval sneller dan de PVR350 framebuffer ;)

(overigens speel ik zelf geen DivX en heb ik een goeie losse DVD-speler bij de TV staan dus heb er nog niet veel aandacht aan besteed, maar ik zal eens kijken)

Verder een kleine update:

Het enige probleem waar ik nog mee worstelde was een vaag MythTV probleem. Op de een of andere manier ging er elke keer iets mis met de database waardoor MythTV niet meer wilde tunen. Er is een sterke koppeling tussen de EPG data en het kanalen selecteren in MythTV. Zwak puntje, en zeker als je met zo'n irritant probleem te maken hebt. Uit frustratie over MythTV heb ik ook even Freevo geprobeerd en dat draaide binnen een half uurtje volledig werkend :P Nu lijkt MythTV uiteindelijk ook goed te werken.

In ieder geval heb ik totaal geen stabiliteitsproblemen meer met de hardware en de drivers. Ik heb vanalles opgenomen en zitten klooien om dingen uit te proberen en daarbij is het geheel geen enkele keer gecrashed. Binnenkort post ik misschien even screenshots van de BIOS settings en de kernel config file.

De enige issue nu nog: vlak na het wisselen van een kanaal is het beeld ongeveer 3 seconden schokkerig na het uitfaden van de MythTV OSD. Geen ramp, maar niet netjes. In de changelog van de laatste CK patch versies is te zien dat er wat dat betreft nog wat problemen op te lossen zijn dus het is wel een bekend probleem.

Al met al denk ik niet dat er nog veel specifieke info/issues te melden zijn over deze configuratie :) Ik ben nogsteeds enorm tevreden over de beeldkwaliteit en ook zonder MythTV kun je met 'cat /dev/video0 >opname.mpg' en 'mplayer opname.mpg' al prima opnemen en weergeven. Geen luxe UI, maar dat boeit de echte Tweakurt uiteraard niet zo 8)7

Overigens is de IVTV patch voor MPlayer erg aan te raden :) Die kan in ieder geval MPEG2 via de TV-out spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ook ik heb de Pundit-r
Wat een gaaf kastje, maar dit terzijde.

Ik heb woody 2,4,18 geinstalleerden mijn netwerkkaart een 3com 920 wordt niet herkend.

Ik ben aan het kijken of ik ergens een driver kan vinden. Daar kom ik vast wel uit, maar wou het even melden voor andere mensen die dit ook evt willen gaan installeren.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Ik kom er dus niet uit via lspci krijg ik alleen maar unknown devices.
Zoals in de openingspost wordt gemeld wordt dus blijkbaar alleen de IDE controller ondersteund.

Weet iemand hoe waar ik de driver module weghaal.
Eenmaal een werkend lan dan kan ik apt update en een poging doen om mijn eigen kernel te compileren. (op hoop van zegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 30 juni 2004 @ 20:41:
Ik ben aan het kijken of ik ergens een driver kan vinden. Daar kom ik vast wel uit, maar wou het even melden voor andere mensen die dit ook evt willen gaan installeren.
Als je nou m'n hele startpost (en verder) ff doorleest dan zie je de oplossing 8)7

Nog maar eens dan:

- installeer debian, installeer de kernel source
- patch de driver

Voila, je hebt verbinding en kunt verder naar hartelust updaten. Ik zag dat er in een release candidate van 2.6.7 een patch voor de netwerkkaart toegepast was, maar die zit er bij 2.6.7 uiteindelijk toch niet in. De patch is echter minimaal... dus geen probleem om ff te doen als je toch zowiezo je eigen kernels wilt compileren.

[ Voor 39% gewijzigd door Exirion op 30-06-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Je openingspost heb ik gelezen, maar aangezien ik geen linux guru ben zocht ik naar kant en klare drivers.

Kun je je kernel image misschien posten?

Of je make configfile..

Ik heb nu een realtek kaartje erin gezet, maar dit is niet hoe ik het graag zou willen hebben.
De 2.6.7 kernel is al uit geloof ik en er zijn ook veranderingen aan de ALSA driver doorgevoert lees ik als het goed is, de kaart werd al ondersteund, maar misschien is deze nog wat beter...

Ik zou je zeer dankbaar zijn voor de image.
Als ik het draaiend heb ga ik zelf proberen de boel te compileren, maar ik krijg echt ALTIJD een fout na het kiezen van alle ja/nee/module/? vragen.
(ook op een oude p3 600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Inmiddels is het half 6 in de ochtend. :P

Na tientalle pogingen een paar verrote boat loaders heb ik dan eindelijk een kernel gecompileert. |:(

Nu vraag ik me af hoe ik die patch van jou erin moet krijgen.. _/-\o_ (patch en dan make modules_install, maar hoe pcies)
Ik heb kernel 2.6.7

De config files, source en alles heb ik nog dus als het goed is kan ik zo die patch van jou erinzetten, maar weet alleen niet hoe. 8)7

Overigens heb ik Grub als bootloader.
is een make install voldoende om dit werkend te krijgen? (make menuconfig en make was succesvol) :?

[ Voor 5% gewijzigd door siepeltjuh op 01-07-2004 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Linkje met handige info over een shuttle met dezelfde chipset:
Hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 01 juli 2004 @ 15:08:
Linkje met handige info over een shuttle met dezelfde chipset:
Hier te vinden
Ik ken 'm, maar op het Shuttle bord gebruiken ze een andere NIC chipset. Daar is het een Realtek, in de Pundit een 3COM.

En over het doen van de patch: gebruik een editor en zoek de regelnummers die aangepast moeten worden. Over het verdere compileren, installeren en grub fixen: lees manuals en howto ;) Gaat hier een beetje te ver off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Oke beetje teveel off-topic.

Kun je je config file van x en van je kernel ook posten?

Ik heb inmiddels de driver werkend.
Overigens heb ik al een paar keer een kernel gemaakt voor de pundit-r, maar er komen steeds erg veel foutmeldingen tijdens het booten.

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn. En het helpt me enorm om verder te komen.

Overigens valt het me op hoe stil de Pundit-r is. Eerst dacht ik dat hij nog wel wat herrie zou maken door de gaatjes in de zijkant, maar helemaal nix.
Het enige wat ik hoor is mijn hd een western digital :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 01 juli 2004 @ 15:20:
Oke beetje teveel off-topic.

Kun je je config file van x en van je kernel ook posten?
Ik zit op m'n werk dus dat gaat niet lukken. In ieder geval moet je de 'vesa' driver gebruiken. In principe werkt dat out of the box als je Debian installeert.
Overigens valt het me op hoe stil de Pundit-r is. Eerst dacht ik dat hij nog wel wat herrie zou maken door de gaatjes in de zijkant, maar helemaal nix.
Het enige wat ik hoor is mijn hd een western digital :(
Ik heb bewust voor die Samsung gekozen omdat ze erom bekend staan dat ze erg stil zijn. Het zijn 5400rpm schijven die bedoeld zijn voor stille systemen, ten koste van wat performance. Dat laatst is niet boeiend voor wat MPEG lezen/schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Dan zie ik je config files later wel tegemoet. ;)

Ik denk dat ik ook een andere hd erin ga zetten.

Overigens wil ik hem ook gaan gebruiken als lan servertje. (routing, samba en dedi game server)
Deze programma`s draaien allemaal al als een trein.

Als ik een werkende goeie kernel heb zal ik er een dpkg package van maken (heb net hele tutor gelezen erover), dat is misschien ook wel handig voor anderen die zo`n kastje hebben en er net zo weinig verstand van hebben als mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Zou je alsjeblieft je config files willen posten?

Ik zit muur vast.
Krijg X met VESA niet aan de praat
De kernel boot wel, maar heb niet veel vertrouwen in het ding.

Ps. trekt zo`n 200 watt voeding het wel als je jouw spullen er in hangt en dan 2x 512 meg een draadloos 54g kaartje en een externe firewire schijf (200gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 03 juli 2004 @ 17:56:
Zou je alsjeblieft je config files willen posten?
Ik zit deze hele week in Boston dus dat gaat helaas niet lukken. Wordt vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
[b]
Ik zit deze hele week in Boston dus dat gaat helaas niet lukken. Wordt vervolgd ;)
Ik dacht al 'ben je er nog' :)

Maar goed veel plezier in het Amerikaanse dorpje ik wacht wel even af. Ben inmiddels nog niet veel verder gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Hier een linkje naar een site die hem uitvoerig getest heeft.

Het is dan wel in het frans, maar de tabellen spreken voor zich. En als de nood aan de man komt ondersteundbabelfish sinds kort ook nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:20

MrScratch

I am rubber, you are glue

Wat is er toch met dit topic dat het altijd midden in de nacht gekicked wordt? :-)

Maar de link naar het franse artikel gaat niet helemaal goed, ik denk dat deze het moet zijn: link

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Wellicht een stomme vraag misschien, maar zijn deze barebones ook te booten zonder toetsenbord/muis/monitor? Ik zie ze niet op de foto staan, dus vermoed van wel.
Ben zelf ook van plan om zo'n soort te kopen, maar ik wil geen toetsenbord enzo hoeven aan te sluiten (staat namelijk niet als je het in de woonkamer zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
echte tweakers zijn spier wit leven bij nacht en zien smelten in de zon.
daarom ook dit topic enkel snachts....

de link werkt wel zoals ik het kan zien...

als het goed is kan je net als met bijna elke pc in je bios instellen dat hij geen error moet geven tijdens het booten als er geen toetsenbord wordt gevonden (HALT ON : Ignore all)

een muis hoeft er zowieso niet aan te zitten...

de monitor kan ook gewoon net als de muis worden weggelaten.

Nieuw BIOS update
1003 Reduce Q-fan noise and improve stability of DDR400

[ Voor 23% gewijzigd door siepeltjuh op 09-07-2004 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Ah okee...dank...Dan zal ik toch eens verder naar deze Asus kijken, want die ziet er wel het mooist uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Inmiddels heb ik een kernel gebakken zonder errors :P

Wel ben ik erg onzeker over de opties mbt firewire pcmcia en videokaart.

Ik krijg een IP
heb Myth tv geinstalleerd na veel gedonder met de backend die eerst niet wou starten en vervolgens zeurde over een connectie probleem met de master server.
Ook het mysql gebeuren ging niet zonder slag of stoot.

Je moet echt goed opletten dat je niet aan de rechten gaat zitten te morren die standaard zijn ingesteld.
Hier is een goeie site te vinden waar je veel info krijgt over debian`s kant en klare packages (uit unstable) dit werkte voor mij een stuk makkelijker dan zelf te compilen laat staan het uit de cvs root te halen.

Ik ga vanmiddag een pvr 350 ophalen dat was het enige wat ik nog niet had. ben ik hier afgezien van de ivtv nog dingen nodig (instellingen van kernel ofzo)

Ik heb een USB Ati rf remote control deze werkt (na de optie in de kernel te enablen) prima, maar op dit moment kan ik alleen nog maar de pijltjes en 1-9 gebruiken.
Is het mogelijk dat je functies aan knoppen kan binden (eg. power knop poweroff etc)

En mijn belangrijkste vraag van de dag is :
Is het mogelijk dat ik de pc op mijn buro neerzet en via de tv-out myth tv op mijn televisie heb terwijl ik bijvoorbeeld kde of gnome ofzo op mijn buro heb?

In de xf86config file kun je meerdere pointing devices instellen dus dat meot wel te doen zijn, maar vraag mij af of het kwa display gaat werken.
De specs van de pc kunnen het wel hebben (er wordt toch niet meer dan openoficce/ konqueror op gedraait terwijl ik een film afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Ik ben bezig met MythTV aan het installeren op een VIA Epia systeem met Nehemiah 1GHz, en Pinnacle PCTV Pro, en dat alles in een Via Sereneti 2000 kast.

Ik volg de instructies die beschreven staan hier:

http://www.mythtv.org/modules.php?name=MythInstall

Die érg duidelijk zijn, naar mijn mening, alhoewel niet HELEMAAL up-to-date voor mandrake 10. Maar dat geeft niks, leer ik van. (en ik ben een absolute linux noob). Ik ben nu zo ver dat de setup, backend en frontend keurig starten, alleen de TV wil nog niet echt.

XMLTV is blijkbaar niet goed (zucht...), en alhoewel filldatabase blijkbaar ook zenders kan snaaien van xawTV (waar ik veel tijd in gestoken heb om DIE goed in te stellen, OEH! Reclame! Welke zender is dat??? Ah! RTL4! Volgende...), zou ik niet weten hoe ik dat doe. Ik weet niet waar xawTV z'n config bewaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

@TS> Waarom maak je niet ff een image van de boot partitie als je helemaal klaar bent? En dan met ftp ergens beschikbaar maken of zo? Is dat wat?
Als dan iemand een andere tv kaart heeft.. tja die moet dan maar wat andere drivers downloaden .. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106792

Je XawTV config file zit in ~/.xawtv
(waar ~ je user dir is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 10 juli 2004 @ 07:08:
Inmiddels heb ik een kernel gebakken zonder errors :P
Mooi zo. Zie je dat het met een beetje uitproberen wel lukt? ;)
En mijn belangrijkste vraag van de dag is :
Is het mogelijk dat ik de pc op mijn buro neerzet en via de tv-out myth tv op mijn televisie heb terwijl ik bijvoorbeeld kde of gnome ofzo op mijn buro heb?
Voor zover ik weet ondersteunt MythTV alleen menuweergave via X-Windows en TV-weergave optioneel via de PVR350 TV-out. Dual head werken lukt waarschijnlijk niet. Dual head wordt volgens mij alleen ondersteund door dual-head videokaarten die in 1 driver de desktop kunnen opslitsen.

Verdere update:

Ik heb de 1003 BIOS nu op de Pundit gezet en hij lijkt wat minder enthousiast (lees:minder hoorbaar) met z'n CPU fan om te gaan.

Verder draai ik nu de ivtv 99t patch van C.Kennedy. en die werkt soepeler met het OSD dan vorige versies. Het lijkt er op dat de driver binnenkort als stabiel beschouwd kan worden, al is er nog wel wat aan performanceverbetering te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Voor zover ik weet ondersteunt MythTV alleen menuweergave via X-Windows en TV-weergave optioneel via de PVR350 TV-out. Dual head werken lukt waarschijnlijk niet. Dual head wordt volgens mij alleen ondersteund door dual-head videokaarten die in 1 driver de desktop kunnen opslitsen.
Maar het onboard gebeuren van de pundit dan.. de VGA out gebruiken voor kde en de onboard tv out voor mythtv. Zoals je zelf al aangaf is de tv out van de Ati stukken mooier en beter dan die van de pvr350.
Of kan dit momenteel nog niet door het ontbreken van een goede Ati driver?
En hoelang duurt het ongeveer voordat Ati met een fatsoenlijke driver hiervoor uitkomt? (zoeken met google levert niets op)

Mijn kernel zal ik een dezer dagen hier online zetten incl config file. Zoek alleen nog even ruimte...

[ Voor 24% gewijzigd door siepeltjuh op 12-07-2004 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
siepeltjuh schreef op 12 juli 2004 @ 03:00:
Zoals je zelf al aangaf is de tv out van de Ati stukken mooier en beter dan die van de pvr350.
Dat heb ik nooit gezegd. Integendeel: de kwaliteit van de PVR350 is vrijwel ongevenaard. Het is wel zo dat de ATI veel beter presteert omdat de framebuffer voor de PVR350 meer een hack dan een echte feature is. Maar ik moet zeggen dat de ATI uitgang wel erg goed is, dus het is een prima alternatief.
Of kan dit momenteel nog niet door het ontbreken van een goede Ati driver?
En hoelang duurt het ongeveer voordat Ati met een fatsoenlijke driver hiervoor uitkomt? (zoeken met google levert niets op)
Ik heb de ATI alleen met de XFree86 driver en de VESA driver gebruikt. Werkt prima, maar niet bijster snel en bovendien krijg ik de TV-out er niet mee aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Laatst online: 10:52
Ik ben al maanden bezig een lijstje op te stellen met de voor mij perfecte hardware opstelling en dit topic heeft alles echt _compleet_ door elkaar gegooid. Forget die Shuttle SBwhatever, het wordt dus definitely een Pundit! Als PVR kaart kies ik toch voor de 250, tv-out van de pundit schijnt namelijk goed te noemen te zijn en accelerated encoding is voor mij toch belangrijker dan decoding. Tijdens encoding kan het namelijk zo zijn dat ik stilte wil, tijdens decoding betekend iets meer fan lawaai gewoon dat ik het volume van m'n suround setje een tandje hoger moet zetten...

Verder zat ik nog even na te denken over die SPDIF out aan de voorkant. Ik ken die SPDIF plugjes niet, maar als die dingen nou een beetje kort zijn moet daar toch nog wel wat aan te modden vallen. Gaatje boren naast de connector, plugje in de connector en draadje door gaatje doorlussen naar achter. Vervolgens hopen dat dat plugje kort genoeg is zodat het klepje van de pundit nog dicht kan en klaar is kees.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
RickN schreef op 12 juli 2004 @ 10:56:
Verder zat ik nog even na te denken over die SPDIF out aan de voorkant. Ik ken die SPDIF plugjes niet, maar als die dingen nou een beetje kort zijn moet daar toch nog wel wat aan te modden vallen. Gaatje boren naast de connector, plugje in de connector en draadje door gaatje doorlussen naar achter. Vervolgens hopen dat dat plugje kort genoeg is zodat het klepje van de pundit nog dicht kan en klaar is kees.
Toslink kabels mag je niet knikken en ik denk dat het vrijwel uitgesloten is dat dit je gaat lukken. Helaas ;) Natuurlijk kun je wel proberen je eigen Toslink uitgang te maken. Voor m'n SB Live kaart heb ik er jaren geleden ook een keertje 1 gemaakt en bijna iedereen gebruikt dezelfde Toshiba transmitter of een compatible model. Je kunt die waarschijnlijk prima als vervanging gebruiken en aan dezelfde aansluitingen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
elektronicaonline.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/OPT-90PLUG.jpg
OPT-90PLUG € 3,80
Haakse hoek voor Toslink kabels.
Handig als er achter een apparaatklepje weinig ruimte is.
Én, met een hamer past alles :P

Btw collega, ben jij toevallig geïnspireerd geraakt door één van pundit's die hier her en der op de campus een mythtv demotje staan te draaien? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RickN op 12-07-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
RickN schreef op 12 juli 2004 @ 11:31:
Btw collega, ben jij toevallig geïnspireerd geraakt door één van pundit's die hier her en der op de campus een mythtv demotje staan te draaien? ;)
Nee, ik zag een keer zo'n kastje draaien bij MyCom en vond 't meteen een leuk ding maar zag geen goed excuus om 'm te kopen ;) Dus ja, dan maar een PVR gaan bouwen he :+ En uiteindelijk merkte ik dat ze 'bij ons' nogal veel gebruikt worden inderdaad.

En nu maar hopen dat dat toslink-bochtje niet te ver uitsteekt om het klepje te sluiten ;) Ik zal eens kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 12-07-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RickN schreef op 12 juli 2004 @ 10:56:
Ik ben al maanden bezig een lijstje op te stellen met de voor mij perfecte hardware opstelling en dit topic heeft alles echt _compleet_ door elkaar gegooid. Forget die Shuttle SBwhatever, het wordt dus definitely een Pundit! Als PVR kaart kies ik toch voor de 250, tv-out van de pundit schijnt namelijk goed te noemen te zijn en accelerated encoding is voor mij toch belangrijker dan decoding.
Vrees dat je je dan toch nog wat beter moet informeren. De TV-out van de Pundit-R is nog niet aan de praat te krijgen onder linux (enkel zonder versnelling en zonder overscan, dus onbruikbaar). Wat je gelezen hebt slaat waarsch. op het vorige model pundit met de Sis chipset.
Ik heb van elk model er eentje thuis staan en zolang ati (of iemand anders) met een werkende driver voor de tv-out op de proppen komt raad ik de pundit-R af als mythtv-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 117161 schreef op 12 juli 2004 @ 15:14:
Ik heb van elk model er eentje thuis staan en zolang ati (of iemand anders) met een werkende driver voor de tv-out op de proppen komt raad ik de pundit-R af als mythtv-box.
Ik mag toch hopen dat ATI zo slim is om hun goed gereviewde 9100 IGP chipset binnenkort volledige Linux support te geven. Qua hardware is de nieuwe Pundit een stuk beter, dus ik neem de tijdelijke support issues voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Anoniem: 117161 schreef op 12 juli 2004 @ 15:14:
Vrees dat je je dan toch nog wat beter moet informeren. De TV-out van de Pundit-R is nog niet aan de praat te krijgen onder linux (enkel zonder versnelling en zonder overscan, dus onbruikbaar).
Maar gelukkig, zijn er ok nog, andere OSen. OSen zoals Windows XP, die zich niet bang laten maken maar doen waar ze voor staan.

Zoals Exirion al zegt, die support komt er wel en dat is zeker niet iets waardoor ik mijn aankoop zal laten beïnvloeden of uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 12-06 23:57
Exirion schreef op 12 juli 2004 @ 12:24:
[...]
En nu maar hopen dat dat toslink-bochtje niet te ver uitsteekt om het klepje te sluiten ;) Ik zal eens kijken.
Uit die droom kan ik je meteen helpen: dat past niet...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 12 juli 2004 @ 15:26:
[...]

Ik mag toch hopen dat ATI zo slim is om hun goed gereviewde 9100 IGP chipset binnenkort volledige Linux support te geven. Qua hardware is de nieuwe Pundit een stuk beter, dus ik neem de tijdelijke support issues voor lief.
Heb het een dikke maand gelden nagevraagd bij ATI en toen kon men nog niet antwoorden of die support er kwam. Naar verluid zou ATI zijn Linux support (moeten?) terugschroeven nu ze met Microsoft een deal hebben voor de XBOX 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 117161 schreef op 13 juli 2004 @ 13:16:
Heb het een dikke maand gelden nagevraagd bij ATI en toen kon men nog niet antwoorden of die support er kwam. Naar verluid zou ATI zijn Linux support (moeten?) terugschroeven nu ze met Microsoft een deal hebben voor de XBOX 2.
Als de XFree86 drivers voor de 9100 IGP tv-out support bieden dan is het voor mij wel best. Maar jammer is het wel, al s het verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RickN schreef op 12 juli 2004 @ 16:42:
[...]

Maar gelukkig, zijn er ok nog, andere OSen. OSen zoals Windows XP, die zich niet bang laten maken maar doen waar ze voor staan.

Zoals Exirion al zegt, die support komt er wel en dat is zeker niet iets waardoor ik mijn aankoop zal laten beïnvloeden of uitstellen.
Inderdaad, vandaar dat zei "raad ik de pundit-R af als mythtv-box" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 13 juli 2004 @ 13:18:
[...]

Als de XFree86 drivers voor de 9100 IGP tv-out support bieden dan is het voor mij wel best. Maar jammer is het wel, al s het verhaal klopt.
Ik las ergens dat wegens macromedia issues er in de XFree radeon driver geen TV-out mag voorzien worden. De enige hoop op het moment zit bij het Gatos project (http://sourceforge.net/projects/gatos/) die proberen TV out in de opensource driver te bouwen. Ze hebben in cvs momenteel een ati.4.4.0 tree waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 13-06 15:31
Ik moet zeggen dat ik dit topic met grote interesse gelezen heb.

Ik zit er ook al erg lang over te denken om een HT-PC box te gaan bouwen. Ik wil eerst met een gewone pc behuizing beginnen en experimenteren. Moet alleen nog de goede TV kaart kopen.

Beoogd testsysteem is een celeron 500 en voor zo'n processor is dus eigenlijk alleen een hardware-accelerated TV kaart een optie.

Wel zit ik, naast de twijfels in dit topic met kiezen tussen de PVR-350 tv uitgang en tv-outs van de videokaarten, ook nog met mijn twijfels over de ontvangst van mijn op te nemen signalen:

Vanwege aanstaande UPC tariefsverhogingen hier in Almere, zit mijn huisgenoot erover te denken om de kabel-tv eruit te gooien en misschien een schotel te nemen. Ook ik zit dit af en toe sterk te overwegen vanwege het relatief goede en goedkope zenderaanbod en de superieure beeldkwaliteit.

Nou las ik dat MyTHTV nog niet echt support heeft voor DVB-S kaarten. Het lijkt mij dus een erg leuk project om mee te gaan bouwen, maar ik hoop dat ze ook support gaan implementeren voor meer manieren van tv-ontvangst :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 13 juli 2004 @ 23:46:

Beoogd testsysteem is een celeron 500 en voor zo'n processor is dus eigenlijk alleen een hardware-accelerated TV kaart een optie.

Wel zit ik, naast de twijfels in dit topic met kiezen tussen de PVR-350 tv uitgang en tv-outs van de videokaarten, ook nog met mijn twijfels over de ontvangst van mijn op te nemen signalen:

Nou las ik dat MyTHTV nog niet echt support heeft voor DVB-S kaarten. Het lijkt mij dus een erg leuk project om mee te gaan bouwen, maar ik hoop dat ze ook support gaan implementeren voor meer manieren van tv-ontvangst :)
met de cel 500 denk ik dat je tegen (onder) de grens zit voor het afspelen van MPEG2 video in 720x576 (PAL) via een gewone videokaart. Dan ga je toch HW mpeg accelleratie voor playback moeten gebruiken (of een iets betere processor)
Ook voor de opnames moet je zeker voor HW-accel gaan (zoals je zelf al zei)

MythTV heeft al wel support voor DVB momenteel. Zowel -T als -S is ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Anoniem: 117161 schreef op 14 juli 2004 @ 11:29:
met de cel 500 denk ik dat je tegen (onder) de grens zit voor het afspelen van MPEG2 video in 720x576 (PAL) via een gewone videokaart.
Ik heb jaren geleden DivX op een Celeron 300A@450 gedraaid en dat ging vrijwel altijd goed. MPEG2 moet met een 500MHz Celeron zeker wel lukken, maar uiteraard heb je wel een relatief hoge CPU load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 13-06 15:31
Ik weet dat een Celeron 500 inderdaad op het randje zit van wat mogelijk is. Het gaat me ook niet zozeer om die celeron uiteindelijk ook daadwerkelijk 'in productie' te nemen, maar meer om te testen of de hele werking en interface van MythTV me wel bevalt.

Als dat zo is, dan wil ik ook een barebone gaan aanschaffen met iig. snellere hardware.

Ik wilde alleen maar ff weten of het systeem ook 'toekomstgericht' is met de mogelijkheid om samen te werken met DVB-S of idd -T apparaten.

Maar dit zit volgens de post boven mij dus wel goed :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
met het gatos project zijn ze nog wel een tijdje bezig.
momenteel zijn ze met 4.2.0 bezig en das experimental.

niet goed genoeg dus voor mythtv icm de hardware als ik de topicstarer zijn berichten lees. hij beveelt 4.4.0 aan vanwege stability gedoe...

het ziet er ook niet uit dat gator een projekt is waar veel aan gewerkt wordt.. dus ik verwacht niet dat zei eerder zijn met een functionerend 4.4.0 versie dan Ati.

zal Ati niet binnenkort 4.4.0 moeten gaan ondersteunen met hun propertair drivers. veel linux distro`s gaan zeer binnenkort 4.4.0 in hun unstabel gooien..

ik neem aan dat als ze dan xfree86 4.4.0 gaan ondersteunen ze die igp9100 ook wel even kunnen meenemen zoveel werk lijkt mij dat niet als fabrikant zijnde.

je hebt immers alle gegevens van de kaart en zeker omdat je ervaring hebt met het maken van een windows driver. dan zou een linux driver toch niet zo`n grote klus hoeven zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door siepeltjuh op 15-07-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 14 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Ik heb jaren geleden DivX op een Celeron 300A@450 gedraaid en dat ging vrijwel altijd goed. MPEG2 moet met een 500MHz Celeron zeker wel lukken, maar uiteraard heb je wel een relatief hoge CPU load.
Met mplayer en andere geoptimaliseerde players lukt dit zeker wel. De Mythtv playback is echter een log geval met al die Qt spullen en ik vrees dat je daar in de problemen raakt.

Als referentie : op een EPia-M (1gz c3 procesor) speelt een 720x576 mpg2 met mplayer aan 35% processorload, in mythtv zit ie aan 95% en schokt het beeld. Daarom moet je op de epia de mpeg HW decoding aanzitten voor mythtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siepeltjuh schreef op 15 juli 2004 @ 07:36:
met het gatos project zijn ze nog wel een tijdje bezig.
momenteel zijn ze met 4.2.0 bezig en das experimental.

niet goed genoeg dus voor mythtv icm de hardware als ik de topicstarer zijn berichten lees. hij beveelt 4.4.0 aan vanwege stability gedoe...

het ziet er ook niet uit dat gator een projekt is waar veel aan gewerkt wordt.. dus ik verwacht niet dat zei eerder zijn met een functionerend 4.4.0 versie dan Ati.

zal Ati niet binnenkort 4.4.0 moeten gaan ondersteunen met hun propertair drivers. veel linux distro`s gaan zeer binnenkort 4.4.0 in hun unstabel gooien..

ik neem aan dat als ze dan xfree86 4.4.0 gaan ondersteunen ze die igp9100 ook wel even kunnen meenemen zoveel werk lijkt mij dat niet als fabrikant zijnde.

je hebt immers alle gegevens van de kaart en zeker omdat je ervaring hebt met het maken van een windows driver. dan zou een linux driver toch niet zo`n grote klus hoeven zijn.
gatos heeft momenteen ook een 4.4.0. tree in CVS waar aan gewerkt hoor. Maar het is inderdaad niet echt een productief project.

Wat betreft de ATI driver, in de laatste release (26/05) voor xfree4.3 is nog geen sprake van 9100 igp (rs300).
Omdat de open source driver in xfree4.4 de 9100 igp wel ondersteunt wil nog niet zeggen dat de ati driver voor xfree4.4 deze ook gaat ondersteunen hé. Hiervoor is het echt rekenen op de goodwill van ATI.
Tot nu toe hebben ze enkel drivers uitgebracht voor hun insteek grafische kaarten. Voor de embedded spullen (moederborden en portables) verwijzen ze naar de fabrikanten voor drivers. En er blijft natuurlijk de vrees dat ze bewust hun IGP oplossingen gaan afschermen om de vrienden van Mircrosoft geen problemen te bezorgen met hun xbox 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Uh, Microsoft koopt toch spullen van Ati? dat contract is toch al getekend? Waarom zou Ati Ms dan willen paaien en niet linux support aanbieden?

Onder het contract kunnen ze niet meer uit. Ms is zeer groot, maar Ati is toch ook geen kleintje...

Zou het laks vinden als Ati dat niet zou doen. Ronduit belachelijk..

Hopelijk is de support een beetje goed voor die igp9100 van gatos.. dus 4.4 zit nu in cvs en die ondersteund de ati wel?

Meteen even kijken of ik het tot een build kan brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Uiteindelijk toch ook maar een pundit gehaald :9~
Deze uitgebreid met een :
P4 2,8GHz/533FSB/512k cache
Maxtor SATA/150 200GB
1024M TwinMos DDR400 (2x 512MB)
DVD-ROM (had ik nog liggen)

Was wel even gepriegel met de SATA kabel, want volgens mij hebben ze een connector verkeerd om gemonteerd (of op mobo of op HD), want ik moest het kabeltje nogal verdraaien. Voor de rest ziet ie er intern verzorgd uit, maar is wel krap an.
Qua koelinstallatie paste de met de CPU meegeleverde fan er niet op (of je kan maar 1 geheugenmodule plaatsen), maar de standaard fan houd het ook op een redelijke temp (rond 45 graden aldus lm_sensors).

Na nogal wat geklooi uiteindelijk debian unstable erop gekregen met kernel 2.6.7 (na hercompileren had ik gelijk ook de volle 200GB aan HD ruimte, wat daarvoor 66GB minder was). Het lijkt erop dat een make install in de 2.6.7 kernel tree toch wat sloopt, want bij het booten houd ie op na de melding dat ie cron start. De init lijkt in een loop te komen :?
Afijn dan maar op de oude manier gedaan (handmatig).

In 1e instantie vond ik hem toch wat te lawaaierig overkomen (had ik toch maar een Celeron genomen dacht ik nog), maar na een BIOS upgrade naar de laatste versie, is ie een stuk stiller geworden. Het is dat de temperatuur normaal blijft, maar anders zou je bijna denken dat ze de fans gewoon geheel uit hadden gezet ;)

Enfin nu met gnome bezig erop te zetten en dan maar eens zien of ik de rest ook werkend krijg

edit:

oh ja mijn hd ledje brand niet in de kast, maar dat zal wel zijn omdat de SATA de secundaire IDE bus is :? (de disk wordt als /dev/hdc herkend)

Verder is het verstandig om zeker in 1e instantie een ander netwerk kaartje erin te proppen, want dat scheelt nogal wat kopzorgen en is een stuk makkelijker dan.

[ Voor 11% gewijzigd door idef1x op 18-07-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
ik heb inmiddels voor mijn ouders ook zo`n kastje inelkaar gezet. 3ghz 1mb p4 met 512mb en de rest zoals de topicstarter.

Het ding is na de BIOS update pas stil (ervoor maakt hij echt nog teveel geluid)
Overigens lijkt me de 'standaard'koeler beter dan de p4 boxed. (ze doen immers hem er niet voor niets bij) ook omdat deze geheel uit koper bestaat en een veel betere fan heeft.

Ik heb windows XP MCE erop gezet, goed dit is wel weer off-topic, maar wou wel even zeggen dat het monsterlijk goed werkt. ze kunnen gewoon internetten en whatever. media center aanklikken en het is een HTPC. Geniaal.
Bespaard heeeeel veel gedonder als wat ik heb gehad met mythtv.

Nu is mijn vraag wat bied mythtv wat mce niet bied? afgezien van dat het linux is en opensource en bla .. gewoon functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

siepeltjuh schreef op 19 juli 2004 @ 05:46:
Nu is mijn vraag wat bied mythtv wat mce niet bied? afgezien van dat het linux is en opensource en bla .. gewoon functies.
Ten eerste heb jij MCE niet legaal, en kun je (eigenlijk) MCE niet kopen zonder er een computer bij aan te schaffen. MythTV is gewoon publiekelijk verkrijgbaar.

Ten tweede zal er waarschijnlijk weinig verschil in zitten, waarschijnlijk heeft MCE meer functies omdat er een big-ass bedrijf achter zit dat er veel geld in kan steken.

Ik kan me echter voorstellen dat een voordeel van een mythtv systeem is, dat het besturingssysteem minder ruimte inneemt dan een Windows OS, en dat je daardoor meer ruimte hebt voor media. En misschien is het stabieler, maar dat moet zichzelf maar bewijzen.

Edit:
ze kunnen gewoon internetten en whatever. media center aanklikken en het is een HTPC
Dit argument slaat natuurlijk kant nog wal. Dit is exact hetzelfde als een MythTV systeem: men kan ook gewoon mozilla/firebird/anything aanklikken om te internetten , en mythtv voor de media.

[ Voor 16% gewijzigd door RvdH op 19-07-2004 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RickJansen schreef op 19 juli 2004 @ 09:31:

Dit argument slaat natuurlijk kant nog wal. Dit is exact hetzelfde als een MythTV systeem: men kan ook gewoon mozilla/firebird/anything aanklikken om te internetten , en mythtv voor de media.
En mythtv heeft zelfs een module om te surfen en RSS newsfeeds te bekijken binnen dezelfde interface als de media. (mythbrowser en mythnews)

Het grootste gebreken mi van MCE zijn de prijs en het (tot nu toe) ontbreken van lokale TV-programmadata. Een PVR is geen PVR als er geen EPG (electronic program guide) bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Muyz schreef op 12 juli 2004 @ 17:36:
[...]

Uit die droom kan ik je meteen helpen: dat past niet...
Inderdaad, niet zonder het wat drastischere modwerk tenminste. Dat Tos bochtje is echt een stuk groter dan ik op basis van die foto (gecombineerd met wat wishful thinking) had gedacht. Ik overweeg nu het ding zover mogelijk af te schaven, want volgens mij zijn er nog wel een aantal milimeters te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119105

misschien wat off-topic maar in de zomereditie van de Belgische PC-Magazine (www.pcmagazine.be) stond een artikel over mythtv en daarin werd verwezen naar een bedrijf dat pre-built myth-pundit boxen verkoopt (en nog een hoop andere modellen). Linkje was www.tv-box.be. Voor 1.195 € lijkt me dat wel een prijzige oplossing maar je krijgt er wel 3 jaar support bij. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
ze kunnen gewoon internetten en whatever. media center aanklikken en het is een HTPC

Dat bedoel ik juist. Het is geen volwaardige browser althans tweakers.net opent hij bij mij niet.

En als je word of whatever zou willen doen zoals ik in mijn argument zij dan gaat dat niet lukken op mythtv. Dan moet je alweer sessie sluiten en kde starten ofzo.

Bij mce kan dat simultaan.

Je hebt wel gelijk wat betreft ruimte en geld. Ruimte boeit niet zo die paar honder mb op 160 gb...

Daarbij komt dat mythtv aardig moeilijk aan de praat te krijgen is. en dat was bij mce echt een peule schil.

Uiteindeljk zie ik meer toekomst voor mythtv als ze er een fatsoenlijke installer voor schrijven en wat meer automatische setup/instellingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

siepeltjuh schreef op 20 juli 2004 @ 00:41:
[...]

Dat bedoel ik juist. Het is geen volwaardige browser althans tweakers.net opent hij bij mij niet.
:D Kom op zeg.. doe eens serieus.
En als je word of whatever zou willen doen zoals ik in mijn argument zij dan gaat dat niet lukken op mythtv. Dan moet je alweer sessie sluiten en kde starten ofzo.
Bij mce kan dat simultaan.
Ehh.. ik begin me nu echt af te vragen of je uberhaubt weet waar je het over hebt. Als je MythTV draait, dan draai je al een windowmanager zoals KDE. En dan kun je dus net zo goed alt-tabben naar je OpenOffice document als dat in Windows zou kunnen.
Daarbij komt dat mythtv aardig moeilijk aan de praat te krijgen is. en dat was bij mce echt een peule schil.

Uiteindeljk zie ik meer toekomst voor mythtv als ze er een fatsoenlijke installer voor schrijven en wat meer automatische setup/instellingen maken.
Hierbij ga je er weer vanuit dat de mensen zelf zo'n box in elkaar zetten. Als dat zo is, dan heeft men normaal gesproken dus geen beschikking over MCE tenzij het straks als losstaand stuk software wordt verkocht. Daarnaast is MythTV helemaal niet moeilijk aan de praat te krijgen, als je maar weet waar je mee bezig bent. En als je dat niet weet, dan moet je niet verwachten dat alles met een klik op de muisknop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we de vergelijking tussen MCE en MythTV maar achterwege laten? Ten eerste is het licht offtopic en ten tweede vraagt dit om een flameware!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 20:03
Kan het gepraat over MCE hier achterwege blijven? Ik zie toch vrij duidelijk in de topictitel staan dat het onderwerp is "Bouw een Debian /MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone".

Geweldig dus als MCE bij jou alles doet wat je wilt, helemaal prima. Alleen heeft dat absoluut niets met dit topic te maken, dus de discussie daarover mag nu gestaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
Oké, dat Toshoekje is echt helemaal van de baan, hij steekt zover uit, daar valt echt niks aan te modden.

Alternatieve oplossing is nu dus een extra geluidskaart te installeren en daar de spdif out van te gebruiken. Nu is mijn vraag: is het voldoende om een goedkope geluidskaart mét spdif maar zónder dolby decoding (of beperkt) te nemen en die dan via spdif aan een dolby surround versterker te hangen? Met andere woorden, stuurt zo'n simpele geluidskaart wel een volledig 5.1 (of 6.1, 7.1) signaal over z'n spdif out?

b.v. soundblaster live! is erg cheapo, heeft spdif en een 5.1 decoder. Een soundblaster Audigy 2 ZS is een stúk duurder, maar heeft wel een 7.1 decoder, met DTS-ES en THX certification. Als ik die live! nu via spdif op een goede dolby 7.1 surround versterker met DTS e.d. aansluit, kan ik dan ook echt 7.1 verwachten of wordt ik dan beperkt tot 5.1 door de geluidskaart? De geluidskaart hoeft zelf geen 7.1 te decoden, dat doet de versterker wel, het gaat erom of de kaart een volledig signaal over de spdif stuurt.

Ik heb trouwens gisteren m'n Pundit-R gekregen en ik ben er echt super blij mee! In het begin schrok ik me kapot van de herrie die het ding maakte, maar dat was opgelost zodra ik de laatste bios geïnstalleerd had. Verder ging alles van een lijen dakje, bouwen was echt super simpel.

[ Voor 8% gewijzigd door RickN op 20-07-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RickN schreef op 20 juli 2004 @ 12:13:
Alternatieve oplossing is nu dus een extra geluidskaart te installeren en daar de spdif out van te gebruiken. Nu is mijn vraag: is het voldoende om een goedkope geluidskaart mét spdif maar zónder dolby decoding (of beperkt) te nemen en die dan via spdif aan een dolby surround versterker te hangen? Met andere woorden, stuurt zo'n simpele geluidskaart wel een volledig 5.1 (of 6.1, 7.1) signaal over z'n spdif out?
Als de geluidskaart geen DD/DTS/whatever encoder heeft, kan die alleen het signaal van een DVD 'forwarden'. Dan heb je met DVDs wel 5/6/7.1. Maar met Divx/Xvid niet. Dus het is geen volledige oplossing (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 20 juli 2004 @ 12:28:
[...]

Als de geluidskaart geen DD/DTS/whatever encoder heeft, kan die alleen het signaal van een DVD 'forwarden'. Dan heb je met DVDs wel 5/6/7.1. Maar met Divx/Xvid niet. Dus het is geen volledige oplossing (jammer genoeg).
niet helemaal juist volgens mij.

Ofwel stuur je je audio digitaal naar je versterker en gebruik je die decoder.
Ofwel zit er een decoder op je geluidskaart en dan kan je rechtstreek een 5.1 speakersetje aansturen

Of je nu digitale audio van een DVD of van een divx met AC3 geluid naar je verterker stuurt maakt niet uit hoor. Ik gebruik nu de uitgang van de pundit (met het klepje open dus) en die heeft ook geen decoder aan boord maar mijn versterker herkent wel 5.1 dolby digital als dat bij de video zit (zowel voor dvd's met xine als ac3 divx/xvid met mplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
idef1x schreef op 18 juli 2004 @ 13:51:
Was wel even gepriegel met de SATA kabel, want volgens mij hebben ze een connector verkeerd om gemonteerd (of op mobo of op HD), want ik moest het kabeltje nogal verdraaien. Voor de rest ziet ie er intern verzorgd uit, maar is wel krap an.[/edit]
Ik had even overwogen om een gewone PATA schijf aant te sluiten via SATA met zo'n abitomzetblokje, maar de connector van het SATA kabeltje zat bij mij ook verkeerd, ik heb het maar gelaten. Voor de rest ben ik zeer, zeer tevreden van de tv-out kwaliteit!

Ik draai wel geen debian/mythtv, aangezien er blijkbaar heel wat hindernissen te nemen zijn volgens dit topic ;) Nu draait er winxp met myhtpc op, wie weet switch ik ooit wel naar mythtv indien er voldoende support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 117161 schreef op 20 juli 2004 @ 14:50:
Of je nu digitale audio van een DVD of van een divx met AC3 geluid naar je verterker stuurt maakt niet uit hoor. Ik gebruik nu de uitgang van de pundit (met het klepje open dus) en die heeft ook geen decoder aan boord maar mijn versterker herkent wel 5.1 dolby digital als dat bij de video zit (zowel voor dvd's met xine als ac3 divx/xvid met mplayer)
Dat is waar, maar zijn er niet ook zat Divx/Xvid videos die geen AC3 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 20 juli 2004 @ 17:46:
[...]

Dat is waar, maar zijn er niet ook zat Divx/Xvid videos die geen AC3 gebruiken?
zeker wel maar dan stuurt mplayer (of whatever) PCM stereo geluid naar de versterker. Als je dan Dolby-prologic gebruikt op je versterker kan je zelfs surround simmuleren.
Met mplayer doe je dat door de parameter "-ac hwac3," mee tegeven. Dat wil zeggen dat hij ac3 naar de versterker doorsluist en als dat signaal niet in de video zit gebruikt hij de standaard codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
@calculon en @ idef1x

Ik heb ook een sata schijfje voor deze pc, maar ik krijg er geen windows XP op geinstalleerd, hij herkent de sata drive niet. Ik kan nergens vinden waar ik de drivers weg kan halen om te slipstreamen.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Op de site van Asus staat zelfs dat de pundit-r helemaal geen sata schijven ondersteund. maar goed er staan wel meer tegenstrijdigheden op die site.

zou ook een realtek kaartje in moeten zitten, maar is wel degelijk een 3com

http://www.asus.com.cn/su...m.aspx?ModelName=Pundit-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

siepeltjuh schreef op 21 juli 2004 @ 01:36:
@calculon en @ idef1x

Ik heb ook een sata schijfje voor deze pc, maar ik krijg er geen windows XP op geinstalleerd, hij herkent de sata drive niet. Ik kan nergens vinden waar ik de drivers weg kan halen om te slipstreamen.

Dat moet je niet in NOS vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
siepeltjuh schreef op 21 juli 2004 @ 01:36:
@calculon en @ idef1x

Op de site van Asus staat zelfs dat de pundit-r helemaal geen sata schijven ondersteund. maar goed er staan wel meer tegenstrijdigheden op die site.

zou ook een realtek kaartje in moeten zitten, maar is wel degelijk een 3com

http://www.asus.com.cn/su...m.aspx?ModelName=Pundit-R
Ik denk dat je naar de gegevens van de oude Pundit versie hebt zitten kijken. De nieuwe heeft inderdaad een 3com netwerk en een S-ata interface.

Heb net bij Asus zitten kijken. Kan tot nu toe ook alleen de oude versie vinden. Zoals je in de startpost kunt lezen is er een nieuwe versie:
Kort geleden kwam ik op het idee om een multimedia systeem voor in de woonkamer te bouwen op basis van een compacte barebone. De keus viel op de Asus Pundit. Toen ik ging rondkijken bleek al snel dat Asus precies op dat moment met de nieuwe Pundit-R op de markt kwam: een revisie van de Pundit met beduidend betere hardware.

Het nieuwe systeem is niet meer met een Sis-based mainboard gebouwd, maar met een ATI IGP 9100 bord met een betere performance en beduidende betere VGA-uitgang en TV-uitgang. De enige vraag was of de verbeterde hardware ook goed zou werken met Linux. De bedoeling was immers om een MythTV systeem te bouwen. Na een hoop gepruts, en de ontdekking dat er nog nauwelijks Linux-ervaringen met de nieuwe Pundit-R waren, besloot ik maar om even op een rij te zetten hoe je het systeem goed kunt installeren.
offtopic:
knip, een hoop info
Denk dat je nog wat verder moet zoeken

ik heb hem, ff wat met de url liggen klooien (ff -r achter product code zetten)
deze moet je hebben http://www.asus.co.jp/prog/spec.asp?m=Pundit-r&langs=01

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

CrossMozes schreef op 21 juli 2004 @ 12:13:
ik heb hem, ff wat met de url liggen klooien (ff -r achter product code zetten)
deze moet je hebben http://www.asus.co.jp/prog/spec.asp?m=Pundit-r&langs=01
wat is er mis met de nederlands mirror (die nog sneller is ook) en waar je gewoon met klikken kan komen?
http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=Pundit-r&langs=01 :P

Maar even een vraagje aan de TS en de andere mensen die een Pundit(-r) in huis hebben: Als ik het plaatje van die pundit goed bekijk kan het niet anders dan dat de cd/dvd-speler er schuin in hangt, is dit niet erg lastig om er eencd/dvd in te doen?
heeft er verder iemand al ervaring met divx met 5.1 geluid afspelen met pundit/myth en dan het surround sound ook over je boxen krijgen?

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seth4Chaos schreef op 21 juli 2004 @ 23:44:
[...]

Maar even een vraagje aan de TS en de andere mensen die een Pundit(-r) in huis hebben: Als ik het plaatje van die pundit goed bekijk kan het niet anders dan dat de cd/dvd-speler er schuin in hangt, is dit niet erg lastig om er eencd/dvd in te doen?
heeft er verder iemand al ervaring met divx met 5.1 geluid afspelen met pundit/myth en dan het surround sound ook over je boxen krijgen?
Je kan ongveer elke dvd lezer op zijn zijkant gebruiken zonder probleem (behalve voor de kleine mini cds, die vallen er steeds uit). Ook kan je de pundit horizontaal plaatsen en dan past hij mooi op de plaats waar vroeger de videorecorder stond te pronken :-)

Wat betreft dvix en DVD en 5.1 geluid, zie 5 (of zo) posts hogerop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Seth4Chaos schreef op 21 juli 2004 @ 23:44:
[...]
Hoe bedoel je schuin? Hij komt vertikaal (op zijn zijkant zeg maar) te hangen.
Een CD/DVD erin proppen gaat prima hoor. Anders kun je eens zoeken naar een DVD speler met van die extra CD/DVD houdertjes in de lade, maar bij mij blijft ie zo ook wel zitten/hangen/whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Anoniem: 117161 schreef op 22 juli 2004 @ 12:58:
[...]
Ook kan je de pundit horizontaal plaatsen en dan past hij mooi op de plaats waar vroeger de videorecorder stond te pronken :-)
Heb ik ook aan zitten denken, maar dan lijkt het mij mooier om er nog van die steun pootjes onder te zetten, want anders is schuift ie ook wat te makkelijk de kast uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 15:52
Ik ben ook een MythTV systeem aan het maken op een VIA epia C3. Met een PVR 250. Ik sluit hem aan via de VGA op mijn 30" LCD TV. Ik kan dan in 1280x768 internetten en zo en natuurlijk TV kijken.

Alles werkt al (bedankt http://www.epiawiki.org), behalve dat de DRM versie nog verkeerd is, maar dat ga ik vanmiddag even oplossen. Alles ziet er supertof uit. Lekker stil en meer dan snel genoeg.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste