Om het Topic maar is omhoog te gooien...
[MCE Topic] Officieel stelt Microsoft enkele eisen aan een systeem voordat deze MCE compatible is:
* 1,6 Ghz processor (echter wil je optimaal gebruik maken wordt een 2,8 Ghz processor aangeraden)
* 512 MB ram
*TV-Tuner kaart met hardware matige encodering
* Videokaart met 128MB ram
[Exirion]
...
Het geheel werkt voor zover ik nu kan beoordelen goed en stabiel, ondanks de verhalen dat een 9100 IGP het MCE-geweld niet aan zou kunnen.
...
Het geheugen heb ik vergroot van 256MB naar 512MB, waarvan 128MBwordt gebruikt voor video. Het systeem trekt het met een Celeron 2GHz en de onboard video goed. Overigens heb ik net als in Linux (in Windows met ATI tool) de PCI latency op 64 ipv 255 gezet en dat loste schokkerig beeld bij TV kijken op.
Uhhm...Misschien een beetje offtopic... (aangezien het niet over Myth Tv gaat, of misschien toch een klein beetje maar ik denk dat ze me in het MCE topic me niet of niet goed kunnen helpen...:P)
Hoe kan je het geheugen van die ATI kaart indelen, hij staat namelijk bij mij op 64mb hoe krijg je hem naar 128mb?
offtopic:
(ik heb zelf ook een Pundit-r)
Misschien is het wel weer allemaal basic stuff enalles maar ik dacht kan het altijd proberen, een trucje ofzo? of begrijp ik de zin niet helemaal goed?
offtopic:
Ik ga trouwens hoogst waarschijnlijk voor de Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) versie, de 350 versie leek mij iets te veel van het goede, en ik zie geen nut in een afstandsbediening als ik een cordless mouse heb
Thnx iig voor een reactie
Edit: ik denk dat ik het al snap, las de zin dus niet goed door,...
Maar dan nog, is 64MB echt niet te weinig voor zulk soort systemen (zowel het Myth project als MCE?)
ahh was ff zoeken, bij dit topic staat het...
Grafische kaart in Asus Pundit-R
ben overtuigt...
[
Voor 11% gewijzigd door
Underworld op 25-08-2005 00:08
]