[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk veld in Far Cry het bovenstaande filmpje is? Ik heb wat velden in Far Cry gespeeld met een X800pro, voornamelijk multiplayervelden, en kan met de beste wil van de wereld geen texture glittering ontdekken.
Als iemand een manier weet hoe ik dat specifieke veld kan laden (ben nog niet zo ver in single player) dan kan ik dat even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Bigbot schreef op 10 juni 2004 @ 16:36:
Misschien was het gewoon zo dat ATi zat te wachten tot Nvidia hun Nv40 ging launchen zag toen opeens dat die kaart hun zou verslaan en het enige wat ze op dat punt nog konden was de Briliniaire filtering van de 9600 gaan gebruiken.
dan nog moet de hardware het ondersteunen!
R3x0 kan het sowieso niet(iig niet op de manier zoals het nu gebeurt), welke driver je dr ook tegenaan gooit!

het zit dus ook in de hardware wat aangeeft dat ze het vanaf het begin af aan al van plan waren te gebruiken. prestaties vd NV40 bij launch hebben daar waarschijnlijk geen invloed op gehad

[ Voor 33% gewijzigd door Puppetmaster op 10-06-2004 16:47 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Jaja de pionier van de cheats is terug. Tss .... en echt wel meelijwekkend hoe de ATi fanboys blijven volhouden dat het geen cheats zijn.

Conclusie:
1. Trilineair is niet echt trilineair
2. Beeldkwaliteit wordt er wel slechter door (zie hierboven)
3. Een niet cheatende x800 is trager dan een niet cheatende 6800u
nVidia is de enige echte pionier (credits to the master :P }) ) van de cheaters, zelf de TNT had cheats... :D alleen was niemand toen in die zaken geinteresseerd (en had nv toch superieure kwaliteit aan 3dfx ;) )
Ik ontken niet dat de kwaliteit zakt, maar je mag niet vergeten dat het verschil ook moet opvallen, wat hier niet het geval is (zelf die filmpjes kunnen mij niet overtuigen). De 6800 gebruikt ook optimalisaties (geen cheats, ik beschouw cheats als app specifieke optimalisaties) voor aniso. Ik geloof zelf dat er in de drivers (ati en nv) verschrikkelijk wordt gegocheld met mipmaps op afwijkende resoluties. Maar naar mijn mening zijn ATi en nVidia vrij in de beslissing deze optimalisaties te gebruiken ze betalen met kwaliteit maar dat blijken beide niet erg te vinden. Als men nu een optie wil om de ati optim. uit te schakelen vind ik dat nogal hypocriet, iedereen vond de beeldkwaliteit van de R9600 prima. Je moet niet beginnen optimalisaties uit te schakelen omdat het optimalisaties zijn!
Vroeger had ATi de beste AA, nu nog steeds hoewel het gat bij 4xFSAA gedicht is.
Vroeger had nVidia de beste aniso, ze verloren deze troef door iets te zwaar te optimaliseren. Nu zijn ATi en nVidia (ook met optimalisaties) aan elkaar gewaagd. TERWIJL ATi een kleinere performance hit heeft bij aniso en FSAA. (maar geen SSAA wil ondersteunen :( )

nVidia kwam met app specifieke optimalisaties wat voor mij absoluut niet in kan, nu blijkt dat er nog resten van de nv3x optimalisaties voor de nv40 worden gebruikt (Halo enzo). Dit kan er voor mij niet door. Toch moeten we niet beginnen met een heksenjacht op cheats en optimalisaties.
The funny thing is, though this is yet another nitpicking of quality features, no one is really doing serious IQ examinations and showing "look! See!" at how they feel the technique is bad. The difference seems to be so small that it requires bit-subtraction to notice it, or 4x magnification of a few small sections of a screen to notice ANY change at all--and those changes have basically been invisible to a game in operation.
Big_Bertha_EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oh oh jij moet echt een prijs krijgen voor verzinsels en goedpraterij, niks beters te doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:38:
oh oh oh jij moet echt een prijs krijgen voor verzinsels en goedpraterij, niks beters te doen ??
* epo krijgt de prijs constructieve kritiek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wie praat er goed hier? mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:39:
[...]

Weet iemand welk veld in Far Cry het bovenstaande filmpje is? Ik heb wat velden in Far Cry gespeeld met een X800pro, voornamelijk multiplayervelden, en kan met de beste wil van de wereld geen texture glittering ontdekken.
Als iemand een manier weet hoe ik dat specifieke veld kan laden (ben nog niet zo ver in single player) dan kan ik dat even testen.
Here you go.

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=13076

de NV40 moet idd heel snel een volwaardig dx9 pad gaan volgen in Far Cry met minimaal fp 32 precisie, (zo groot is die hit ook niet en dat terwijl er nog aan gesleuteld moet worden, zie R300-pad) ik wist niet dat dat ook in Halo het geval was?

Hoe zit het eigenlijk in de overige testen, 3DMark etc?

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 10-06-2004 20:09 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:23

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:38:
Wat verzint ie dan ?
nieuws: Ongeoptimaliseerd trilineair filteren getest op ATi X800 Der staat zelfs in dat Nvidia ook optimalisaties heeft maar dat je die in hun nieuwe drivers kunt uitschakelen.
Als jij optimalisaties cheaten vindt dan cheaten ze dus allebei? dus allebei B kaarten toch... :| (Cj en oelang komen steeds wel met feiten...en jij? o nee cheaters...ati fanboys kom eens met goede kritiek en laat die nvidia fan gedrag ff achterwege man)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

het laatste jaar is er maar een duidelijk aan het cheaten geweest. (in 3dmark vooral)
Wat je nu ziet bij ati is een optimalisatie, graag zie ik dat je het aan en uit kan zetten in het control panel, net zoals nVidia nu eindelijk doet met hun optimalisatie bij briliniear filtering.

Ik zeg niet dat wat ATI doet goed is, maar wel dat nVidia meer vage dingen heeft gedaan het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-xp schreef op 10 juni 2004 @ 21:13:
[...]

Wat verzint ie dan ?
nieuws: Ongeoptimaliseerd trilineair filteren getest op ATi X800 Der staat zelfs in dat Nvidia ook optimalisaties heeft maar dat je die in hun nieuwe drivers kunt uitschakelen.
Als jij optimalisaties cheaten vindt dan cheaten ze dus allebei? dus allebei B kaarten toch... :| (Cj en oelang komen steeds wel met feiten...en jij? o nee cheaters...ati fanboys kom eens met goede kritiek en laat die nvidia fan gedrag ff achterwege man)
Ik heb nog geen 1 feit gezien van oetan of cj, zij komen hier alleen maar met goedpratertjes en niks meer. Het is gewoon een feit dat de "optimalisatie" van ATI gewoon een cheat is PUNT. Nvidia had vorige jaar ook zulke dingen, en toen werd NVIDIA door personen als jullie met de grond gelijk gemaakt. Nu ATI hetzelfde doet
is het opeens een optimalisatie 8)7 . Lekkere feiten :z ,

Kijk eens naar mijn specs, ik heb ATI 9800pro en een ATI 9100 voordat je mij voor allerei dingen gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 16:30

Pubbert

random gestoord

epo, waarom ga je niet eens een keertje lekker op tijd naar bed :z

Mjah, optimalisaties of niet, ze moeten gewoon uitschakelbaar zijn in feite, zeker als je het in dergelijke maat gaat zien. Ik kan in de filmpjes niet echt een duidelijk merkbaar verschil opmerken (Ik las op ander forum dat het zelfs gemaakt was -dat FC filmpje dus- in een zelfgemaakte map).

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:40
oeLangOetan schreef op 10 juni 2004 @ 18:33:
[...]
(maar geen SSAA wil ondersteunen :( )
Wasda?

Overigens vind ik het wat vreemd om de filterings optimalisatie een cheat te noemen van de ATI kant. Tis namelijk een Hardware feature, geen driver feature, en ze zijn niet zo stom om cheats in hun chips te stoppen lijkt me ;)
Het lijkt op die filmpjes wel of het een LOD setting is die de glittering veroorzaakt, hijs precies op dezelfde aftstand de hele tijd, ik denk dat ze die glittering er op driver niveau wel uit kunnen krijgen door de LOD afstand op te schuiven

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:16:
[...]

Ik heb nog geen 1 feit gezien van oetan of cj, zij komen hier alleen maar met goedpratertjes en niks meer. Het is gewoon een feit dat de "optimalisatie" van ATI gewoon een cheat is PUNT. Nvidia had vorige jaar ook zulke dingen, en toen werd NVIDIA door personen als jullie met de grond gelijk gemaakt. Nu ATI hetzelfde doet
is het opeens een optimalisatie 8)7 . Lekkere feiten :z ,

Kijk eens naar mijn specs, ik heb ATI 9800pro en een ATI 9100 voordat je mij voor allerei dingen gaat uitmaken.
Ze komen wel met feiten, en zelfs al zouden ze dat niet doen ze hebben er meer kijk op dan jouw. De optimalisaties van nvidia waren heel anders en werden bij bepaalde dingen gebruikt. Dat van ati is opzich wel een cheat omdat je geen full trinilar krijgt maar van de andere kant is er ook geen zichbaar verschil dus ik zie het probleem niet, en gebruikte nvidia ook niet brilanair ipv trilainer? of heb ik dat verkeerd gelezen? Is het niet zo dat ati het met niewe drivers wel mogelijk maakt om echt full trilainer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:16:
verbaasde me enigzins idd ;)
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:54:
[...]
Is het niet zo dat ati het met niewe drivers wel mogelijk maakt om echt full trilainer te doen?
ik hoop het wel!

in 4.6 iig nog niet :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:54:
[...]

Ze komen wel met feiten, en zelfs al zouden ze dat niet doen ze hebben er meer kijk op dan jouw. De optimalisaties van nvidia waren heel anders en werden bij bepaalde dingen gebruikt. Dat van ati is opzich wel een cheat omdat je geen full trinilar krijgt maar van de andere kant is er ook geen zichbaar verschil dus ik zie het probleem niet, en gebruikte nvidia ook niet brilanair ipv trilainer? of heb ik dat verkeerd gelezen? Is het niet zo dat ati het met niewe drivers wel mogelijk maakt om echt full trilainer te doen?
Jaja op zich wel een cheat en op zich niet, spreek jezelf lekker tegen :Z

Je kan mij toch niet overtuigen, dat JIJ het probleem niet ziet boeit me niet zo, en yep als die optie komt die de cheat uitzet, willen we graag nieuwe benches zien !

Zo, tijd om eens lekker te gaan slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 17:42
Super Sampeling is dat. Dit is geeft een mega beeldkwaliteit waar geen radeon zelfs maar in de buurt komt maar heeft een performance drop vn ongeveer 60% ofzo. Wel mooi bij oude games maar echt handig is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Vorig jaar speelde ik nog Morrowind met 4xS op mijn ti4400, dat was idd een enorm verschil, het is perfect bruikbaar voor als je bijvoorbeeld nog op 800*600 speelt op een wat kleiner scherml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Epo, wat jij een cheat vindt, hoeft een ander niet meteen een cheat te vinden.

Als ik het me goed herinner vindt zelfs nVidia dat een cheat pas een cheat is als er sprake is van applicatie specifieke optimalisaties EN wanneer de beeldkwaliteit er merkbaar op achteruit gaat.

Om maar even bij nVidia's standpunt te blijven... er is geen sprake van applicatie specifieke optimalisatie. En over de beeldkwaliteit van de 9600-serie (die dezelfde filteringtechnieken gebruikt als de X800) heeft niemand tot nu toe geklaagd in de meer dan 12 maanden dat de kaart op de markt is.

Om maar even terug te vallen op het Quack incident. Door een klein foutje in de drivers gebruikte de Radeon8500-serie de Quake3 optimalisaties voor de originele Radeon, waardoor ongeveer 5 textures (van de weet ik veel hoeveel totaal aantal textures) niet goed werden weergegeven. Genoeg reden voor mensen (voornamelijk nVidiots) om meteen 'cheat' te roepen. Diezelfde week nog bracht ATi een patch uit die er voor zorgde dat nu alle textures wel goed gefilterd werden. Maar de optimalisatie bleef er in zitten, want wanneer het goed werd uitgevoerd veranderde dit de IQ niet.

De meeste mensen zijn zich er echter niet eens bewust van het feit dat de optimalisaties nog in de Catalyst-drivers zitten, maar ze zeuren er niet om, omdat ze er niets van merken... de beeldkwaliteit is volgens veel sites zelfs beter dan de toen vergelijkbare GF3Ti500 en er zelfs beter op is geworden.

Zowel Quack als Trylineair zijn dus een optimalisatie, die al tijden lang zonder klachten in gebruik zijn. Waarom is het dan nu ineens een cheat? Waar was jij toen de 9600serie geintroduceerd werd en de eerste benchmarks inclusief IQ tests openbaar werden gemaakt? Beetje hypocriet om dan nu ineens aan te komen zetten met al je cheat aantijgingen.

Aan de andere kant... Wat nVidia deed met brilineair was zichtbaar het IQ verlagen om snelheid te krijgen in games. Hadden ze dezelfde IQ weten te behouden dan hadden er waarschijnlijk weinig (of in ieder geval minder) mensen geklaagd. Blijkbaar gebruikt ATi dus betere algoritmes dan nVidia aangezien ze al meer dan een jaar geen klachten hebben gekregen over hun IQ.

Oh en niet te vergeten dat nVidia clippingplanes gebruikte in 3DMark2k3 om snelheid te winnen... dan is het aanpassen van een filteringalgoritme kinderspel vergeleken bij het niet-renderen van grote gedeeltes van een benchmark. Noem het 'excusen zoeken' of wat je maar wilt... maar voor mij is dit een feit.

En nu komen er wat filmpjes uit van mensen die echt op zoek zijn naar verschillen... filmpjes die zijn geresized, een fps cap hebben, aan compressieverlies onderhevig zijn (wat dus kwaliteitsverlies betekent).. Tja, uiteindelijk zal je dan verschil zien... en om eerlijk te zeggen zag ik het verschil niet, totdat mensen vertelden waar ik naar moest kijken. Maar is dat vergelijkbaar met wat je zag bij brilineair van nVidia? Nee, want daar was geen 'microscoop' voor nodig, daar was het niet nodig om het plaatje met 400% te vergroten, daar was het niet nodig om een reference rast. er over heen te halen.. waarom niet? Omdat het allemaal direct zichtbaar was.

Het zal mij echt worst zijn wat voor iedereen toelaatbaar is (optimalisatie) of niet (cheat). Voor mij persoonlijk is een cheat pas een cheat wanneer de IQ er zichtbaar slechter op wordt om meer snelheid te krijgen. Het gaat er uiteindelijk om dat je op het beeld tovert wat de developer heeft bedoelt. En of je nu van punt A via punt D naar punt Z komt, of van punt A naar punt R naar punt Z komt, dat zal me echt worst wezen. Als ze er maar komen.

En ja, het zou leuk zijn als ATi een knopje in de drivers zou zetten om de optimalisaties uit te zetten (wat volgens Digit Life ook gaat gebeuren). Mensen willen blijkbaar graag keuzes kunnen maken. Maar mijn verwachting is dat 95% van de bezitters van een X800-kaart er voor kiest om zelfs dan de optimalisaties aan te laten, omdat je het verschil toch niet ziet en het wel sneller is met optimalisaties.

offtopic:
Overigens had ik toch wel een wat meer volwassen reacties verwacht van je Epo, als ik niet in je profiel had gekeken had ik namelijk echt niet geweten dat je al 29 was. Dit is absoluut niet als flame bedoelt, maar een normale discussie als volwassenen onder elkaar moet toch ook kunnen?
:?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op ander forum dat het zelfs gemaakt was -dat FC filmpje dus- in een zelfgemaakte map
Aha, daar komt de aap uit de mouw. Een Ati hater die met een onkundig gemaakte map de X800 te kijk wil zetten. :| Bij het 9700 filmpje valt het minder op omdat de framerate te laag is.
Een poosje geleden maakte ikzelf Black Hawk Down mappen, en je krijgt een soortgelijk effect (wall glittering) als je muurdelen elkaar niet goed laat overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 05:04:
[...]

Aha, daar komt de aap uit de mouw. Een Ati hater die met een onkundig gemaakte map de X800 te kijk wil zetten. :| Bij het 9700 filmpje valt het minder op omdat de framerate te laag is.
Een poosje geleden maakte ikzelf Black Hawk Down mappen, en je krijgt een soortgelijk effect (wall glittering) als je muurdelen elkaar niet goed laat overlappen.
FF kalm , mischien zijn dit wel de woorden van een ati fanboy die pissed was dat er iets op te merken viel en het zo van de wereld wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 05:04:
[...]

Dat filmpje van Max Payne 2 laat anders ook duidelijk mindere kwaliteit tov de 9800pro versie zien. Persoonlijk ga ik nog altijd liever vooruit tov mijn 9800pro dan achteruit.

Vooralsnog ga ik ervanuit dat iemand met de beste bedoelingen onderzoekingen naar de beeldkwaliteit gedaan heeft. Misschien heeft hij vwb het Far Cry filmpje fouten gemaakt, misschien niet. De tijd zal het wel leren.

Verder zal het mij niet verbazen als bij toekomstige reviews niet alleen Screenshots getoond zullen worden maar ook meer en meer korte ingame Filmpjes om verschillen aan te tonen. Zelf vind ik dat ook veel realistischer. Alleen de sterke groei in dataverkeer zal die ontwikkeling misschien nog wat afremmen.
Het gaat er uiteindelijk niet om hoe een screenshot er uitziet maar hoe het ingame eruitziet. Filmpje dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2004 10:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op 10 juni 2004 @ 13:22:
[...]

Verklaar u nader :-) Ik weet dat Point of View niet zo veel aan software meelevert maar dat geld in de kaart investeert (wat ik eigenlijk het liefst heb).
Maar het lijkt mij niet dat de GT en de Ultra hetzelfde zijn maar verschillend van prijs.
Als de GT de ultra is, wat is de ultra dan ?
Een Ultra-ultra :P
De Ultra en GT zijn van dezelfde productie lijn. De beste worden Ultra's de andere GT's...
En bij Point of View hebben ze voorlopig enkel de reference design van de Ultra versie overgenomen van de Ultra voor de GT en Ultra...
Ze zetten er enkel een daar nVidia gelabeld GT chip op of een Ultra chip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Help!!!! schreef op 11 juni 2004 @ 10:16:
[...]
Verder zal het mij niet verbazen als bij toekomstige reviews niet alleen Screenshots getoond zullen worden maar ook meer en meer korte ingame Filmpjes om verschillen aan te tonen. Zelf vind ik dat ook veel realistischer. Alleen de sterke groei in dataverkeer zal die ontwikkeling misschien nog wat afremmen.
Het gaat er uiteindelijk niet om hoe een screenshot er uitziet maar hoe het ingame eruitziet. Filmpje dus.
Korte ingame filmpjes zijn voor mij zeer onbetrouwbaar om de IQ aan te tonen, tenzij ze op de originele grootte zijn en op exact dezelfde framerate runnen. En dat zal voorlopig niet het geval zijn.

Filmpjes met bv FRAPS worden vaak gecapped op 25 of 30 FPS, terwijl ze misschien op 80 fps in de game draaiden. Daarna worden ze ook nog eens gecomprimeerd met bv DivX... en compressie leidt bij videofilmpjes vaak tot kwaliteitsverlies (bv korreligheid van bepaalde structuren). Tel daarbij op dat ze vaak ook nog eens geresized zijn... resizen leidt vaak tot minder aliasing en kan texture flikkeringen veroorzaken op plekken waar dit eigenlijk in de game normaal gesproken niet te zien is. Filmpjes hebben voor mij dus nog voorlopig te veel nadelen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
sjek schreef op 11 juni 2004 @ 00:59:
[...]

Super Sampeling is dat. Dit is geeft een mega beeldkwaliteit waar geen radeon zelfs maar in de buurt komt maar heeft een performance drop vn ongeveer 60% ofzo. Wel mooi bij oude games maar echt handig is het nog niet.
voordeel is dat je bv 2x ssaa zou kunnen gebruiken in splinter cell (die toch niet zo geheugen intensief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:22:
[...]

De Ultra en GT zijn van dezelfde productie lijn. De beste worden Ultra's de andere GT's...
En bij Point of View hebben ze voorlopig enkel de reference design van de Ultra versie overgenomen van de Ultra voor de GT en Ultra...
Ze zetten er enkel een daar nVidia gelabeld GT chip op of een Ultra chip...
Dan zijn het nog 2 verschillende cores. En het mem dan ???

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Deathchant schreef op 11 juni 2004 @ 13:55:
[...]

Dan zijn het nog 2 verschillende cores. En het mem dan ???
Nee, dan zijn het dezelfde cores, alleen de "slechtere" cores worden GT, omdat deze een grotere kans hebben om het niet goed te doen op de Ultra snelheden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Thund3r schreef op 11 juni 2004 @ 14:18:
[...]

Nee, dan zijn het dezelfde cores, alleen de "slechtere" cores worden GT, omdat deze een grotere kans hebben om het niet goed te doen op de Ultra snelheden.
Precies. Net zoals de FX5900Ultra en FX5900 van dezelfde core(NV35) kwamen. Alleen was bij de FX5900 niet 100% te garanderen dat deze ook op dezelfde snelheden wilde lopen als de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dank u voor jullie opheldering. Wist ik geeneens, ook niet van die 5900 naar 5900Ultra.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
Deathchant schreef op 11 juni 2004 @ 14:58:
dank u voor jullie opheldering. Wist ik geeneens, ook niet van die 5900 naar 5900Ultra.
Ik ook niet, al ben ik er een tijd geleden achtergekomen dat mijn fx5900 zonder problemen als 5950ultra werkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 11 juni 2004 @ 12:47:
[...]

Korte ingame filmpjes zijn voor mij zeer onbetrouwbaar om de IQ aan te tonen, tenzij ze op de originele grootte zijn en op exact dezelfde framerate runnen. En dat zal voorlopig niet het geval zijn.

Filmpjes met bv FRAPS worden vaak gecapped op 25 of 30 FPS, terwijl ze misschien op 80 fps in de game draaiden. Daarna worden ze ook nog eens gecomprimeerd met bv DivX... en compressie leidt bij videofilmpjes vaak tot kwaliteitsverlies (bv korreligheid van bepaalde structuren). Tel daarbij op dat ze vaak ook nog eens geresized zijn... resizen leidt vaak tot minder aliasing en kan texture flikkeringen veroorzaken op plekken waar dit eigenlijk in de game normaal gesproken niet te zien is. Filmpjes hebben voor mij dus nog voorlopig te veel nadelen.
De bedoeling is natuurlijk dat de reviewer ingame bepaalde passages gaat beoordelen. Net zoals in het MP2/FarCry voorbeeld waarbij het personage door een bepaalde ruimte loopt.

Zolang hij de effecten die hij op die manier aantreft voldoende "gecaptured" in het door hem aangeboden filmpje terugziet zie ik geen problemen.

Bovendien wordt in de foto's ook vaak van lossy compressie gebruikgemaakt. Verder heeft een foto net zo goed als nadeel dat het maar 1 frame is en dat het er ingame bij 80 FPS heel anders uit kan zien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ergens op een banner las ik "The gf6800u is my platform of choice" met daaronder "John Carmack".
Nu had ik dit al verwacht omdat nVidia beter is in OpenGL dan ATI, alleen mis ik de benchmarks van doom3 ...
Verschillende sites hadden toch een doom3 testversie om te benchmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 18-08 19:11
is die testversie soms net als de beta met geen opties? of is die iets verder en kun je gewoon met alle opties spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En komt er ook een geforce 6xxx die kwa prijs en prestaties rond de FX5900XT ligt?
Of zelfs betere prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 11 juni 2004 @ 21:23:
Ergens op een banner las ik "The gf6800u is my platform of choice" met daaronder "John Carmack".
Nu had ik dit al verwacht omdat nVidia beter is in OpenGL dan ATI, alleen mis ik de benchmarks van doom3 ...
Verschillende sites hadden toch een doom3 testversie om te benchmarken?
Ik denk niet dat je met die test versie de werkelijke resultaten kan zien dat is net als met die hl2 benches en ati die kloppen nu ook voor geen kont meer.

offtopic:

Ik vind John Carmack wel een beetje een sell-out geworden, hij was zo anti ms en anti omkopen enzo, en kijk nu hebben ze hem een zak geld gegeven en d3 ook op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo, Hij heeft gelijk omdat in opengl gf6800u vele malen beter presteert dan de x800, niks mis mee om dat ff goed te promoten! De 6800 Presteert gewoon veel beter met Doom3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:04:
Hoezo, Hij heeft gelijk omdat in opengl gf6800u vele malen beter presteert dan de x800, niks mis mee om dat ff goed te promoten! De 6800 Presteert gewoon veel beter met Doom3.
Hoe weet jij dat? Heb je al benches gezien dan...

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, maar dat is wel een tijdje geleden, dat is hier ook weleens gepost, het was wel met een beta versie. Maar het is bekend dat in opengl de 6800 gewoon stukken beter performed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

SI4live schreef op 13 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Waarschijnlijk zal de 6800 veel beter presteren in Doom3, maarja dat zeiden ze ook over Far Cry, was ook niet echt een succes, maargoed met die speciale nVidia mod komt het veel beter ui de verf als op enige andere kaart.

Verder moet je ook nog maar afwachten op HL2 zoveel beter presteerd onder Ati!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
De doom 3 performance is juist zeer belangrijk want er zullen tientallen topgames gemaakt worden met die engine, buiten doom 3 zelf zal bijv quake 4 deze engine gebruiken.
Dat ati sneller is met FSAA en AF is btw ook maar een papieren argument, immers ga je bij shaderintensieve games die opties nooit gebruiken anders krijg je een slideshow, en voor de huidige games is een radeon9800pro prima om FSAA en AF in te stellen, dus een 6800 al zeker.
Ik kijk nog een maand of 2 de kat uit de boom tot er doom 3 benchmarks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
SI4live schreef op 13 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Dat is niet nodig de fx 5900 serie presteerde ook al beter als de 9800 serie in D3. Dit komt omdat de nv40 veel openGL instructies heeft ingebouwd en de r420 er geen heeft. Dit is natuurlijk in het voordeel van de nvidia kaart en zal daarbij altijd een stap voor hebben op ati.

Dat John Carmack de nv40 als een betere kaart ziet heeft niks met een zak geld te maken. De nv40 is gewoon een prettiger kaartje voor hun nieuwe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
De fx serie is alleen sneller omdat er gebruik gemaakt wordt van 16 bit precisie, de radeon heeft echter 24bit, dus daar zit al een deel van dat performanceverschil.
Nu de 6800 dezelfde pipeline setup heeft als de concurrentie zal de perfomance beter zijn met gelijke precisie, of misschien zelf gelijk met 32 bit precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:04:
Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel hij wou geen dx9 gebruiken omdat dat van ms was enzo maar nu geef ms hem een zak geld en dan komt die game wel op de xbox net als die nu dik nv promoot niet dat daar wat mis mee is dat is alleen maar goed voor Nvidia maar die dude zei altijd dat ie niet zo commercieel was maargoed daar gaat het in dit topic niet over.

Ik denk dat Nvidia wel sneller zal zijn in d3 al zal dat niet in 32bit preciesie zijn omdat dat best een grote performance hit geeft en ATi die met niewe opengl drivers komen al is het nog maar de vraag wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:05:
[...]

Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel hij wou geen dx9 gebruiken omdat dat van ms was enzo maar nu geef ms hem een zak geld en dan komt die game wel op de xbox net als die nu dik nv promoot niet dat daar wat mis mee is dat is alleen maar goed voor Nvidia maar die dude zei altijd dat ie niet zo commercieel was maargoed daar gaat het in dit topic niet over.

Ik denk dat Nvidia wel sneller zal zijn in d3 al zal dat niet in 32bit preciesie zijn omdat dat best een grote performance hit geeft en ATi die met niewe opengl drivers komen al is het nog maar de vraag wanneer.
DAt heeft niks met dx9 te maken. John Carmack gebruikt altijd al openGL (quake, quake2, Quake3, wolfenstein etc) omdat het een open standaard is, en hij vind dat openGL meer potentie heeft voor de toekomst.
Als de engine van D3 een mega succes wordt en voor veel games gebruikt gaat worden dan is dat een hele grote troef voor nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:15

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Even een stukje uit de PCM van deze maand. Voor mij was dit nieuw misschien niet voor iedereen. Helaas staan er geen bronnen in het artikel:

"Zelfs DirectX 10-functionaliteit voor de komende Longhorn-versie van Windows is al door Nvidia op de chip geïntegreerd."

Daar naast geven ze aan dat ATI in alles behalve 3dmark 15 to 20% sneller is en 10% goedkoper.

Ik stap denk ik maar weer terug naar Nvidia, directX9.0c en mogelijk zelfs DirectX10 HW compatibel.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 13-06-2004 18:56 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat er al wat van inzit maar ik denk niet dat het iets is wat al bruikbaar is. Anders had Nvidia dat echt allang bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 09:53:
En komt er ook een geforce 6xxx die kwa prijs en prestaties rond de FX5900XT ligt?
Of zelfs betere prestaties?
ja ik denk de 6800non ultra.
in duitsland dacht ik voor 299 euro.
als hij ook te krijgen is zal het wel lager liggen.
8 pipes en de clockspeeds van een 5900XT.
zal denk ik toch wel lekker meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 17:08

SG

SG surft naar info hardewaren

sWORDs schreef op 13 juni 2004 @ 18:54:
Even een stukje uit de PCM van deze maand. Voor mij was dit nieuw misschien niet voor iedereen. Helaas staan er geen bronnen in het artikel:

"Zelfs DirectX 10-functionaliteit voor de komende Longhorn-versie van Windows is al door Nvidia op de chip geïntegreerd."

Daar naast geven ze aan dat ATI in alles behalve 3dmark 15 to 20% sneller is en 10% goedkoper.

Ik stap denk ik maar weer terug naar Nvidia, directX9.0c en mogelijk zelfs DirectX10 HW compatibel.
Denk dat het meer slaat op een functie overlap zoals Parhilia dat had tussen DX8.1 en DX9.0

aangezien er nergens anders overgerept wordt in review's lijkt het me erg sterk.

Daarnaast duurt het nog heel lang eer longhorn er is maar ook DX10 misschien wel 2 generaties GPU's.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 18-08 17:14
Bigbot schreef op 13 juni 2004 @ 19:33:
ja ik denk de 6800non ultra.
in duitsland dacht ik voor 299 euro.
als hij ook te krijgen is zal het wel lager liggen.
8 pipes en de clockspeeds van een 5900XT.
zal denk ik toch wel lekker meekomen.
De gewone 6800 heeft 12 pipes dus de performance zal zo'n 150% van de 5900XT zijn. Daarbovenop komt nog de betere shaderperformance, en hopelijk een goeie OC.

En blijven hopen op een 6800-->6800U mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
6800 naar 6800u
die mod zal denk ik niet gaan.
de non ultra heeft DDR geheugen en de ultra DDR3.
hopelijk zal de mod van 12 naar 16 pipes gaan maar de full speed zal niet kunnen komen.
misschien geheugen beetje overclocken.
maar voor onder de 300 zal het een leuk kaartje zijn.
hopelijk vlug onder de 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sWORDs schreef op 13 juni 2004 @ 18:54:

Er staat dat ATI sneller is en jij stapt terug naar Nvidia, heel logisch? 8)7
Ownee wel logisch, jij 'speelt' graag 3DMark. >:)
En voor DirectX hoef je dat echt niet te doen, khebbut elke keer weer gezien hoor, tegen de tijd dat er games waren met die features had ik alweer een nieuwe vga (1,5 jaar ongeveer). Neej ik ga mij niet meer blindstaren op featuren die 'binnenkort' gebruikt gaan worden. Je kan je beter richten op NU. Het zijn leuke kaartjes, maar ik ben niet zo heel erg onder de indruk eerlijk gezegd. Ik zing het nog wel even uit met mij 9700Pro, dan heb ik pas een explosieve klapper (eind dit jaar/begin volgend jaar).

BTW wie is die 'ze' in de quote? Nvidia zelf of PCM? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Voor "nu" heb je genoeg aan een radeon 9800, dus wie voor "nu" een kaart wil doet een zeer goede koop aan een ati 9800 pro, als je een supergoede koop wil, dan koop je een 9800se en mod je hem naar pro, als hij niet modbaar is verkoop je hem meteen en haal je een andere, ruim 50% van de se kaarten zijn perfect te modden naar pro.

Doom 3 komt deze zomer of begin herfst uit, het wordt ongetwijfeld een ontzettend veeleisend spel met alles op high, dus dan wil je een kaart die perfect de mogelijkheden van het spel benut, en dat is volgens JC de 6800u.
Daarbij krijgt far cry zelfs al ondersteuning voor de nieuwe shaders, dus eindeloos wachten zal wel niet het geval zijn.

Ook die trilineare optimalisatie in de hardware van de x800 vind ik niet goed, op de filmpjes zie je een duidelijk verschil, dus met een gf6800 heb je beter beeld want je kan met die kaart tenminste de optimalisatie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

Ad Hox

N/A

Ik zie bij Informatique dit staan:

XFX Geforce 6800 128Mb, 2xDVI, TVout, Retail voor 335,-

Ik kan nergens info vinden op internet, kan iemand mij wat informatie geven? Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Dat is de gewone GeForce 6800. Die heeft 12 Pipelines + 325MHz core en 700MHz geheugen! Vooral die 12 Pipes ipv 16 pipes maakt em langzamer als de 6800GT en 6800Ultra.. Zelf zie ik de 6800 ook wel zitten, alleen ik wil maximaal 275euro uitgeven. Dus een ATI 800Pro wordt het dan sowieso niet ;)

Kan iemand mij ook iets meer vertellen over de HDTV ondersteuning op de 6800 kaarten?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

Ad Hox

N/A

Dat 2x DVI van die kaart staat mij wel aan :D. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dacht die HDTV zou nog niet werken
zal hopelijk wel met nieuwe drivers ofzo.

Als je familie in Duitsland hebt ofzo zou je eens in duitsland moeten kijken.
op moment 6800NU voor 299,=

[ Voor 42% gewijzigd door Deadsy op 13-06-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De 6800 is shaping up:
newer drivers certainly fix up sm3 performance in sm2.1 so no problems there anymore

though 61.34 doesn't seem all that great yet there are a few later sets which perform really good and seems to have even less bugs than 61.34

I'm starting to like my 6800UE more every minute

running it at 475/1180 right now with the 61.51 drivers and performance/IQ is simply great

can't wait for the next far cry patch to see what performance/IQ is like
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=13231

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:05:
[...]

en ATi die met niewe opengl drivers komen al is het nog maar de vraag wanneer.
JA en Nvidia met nieuwere Direct3D drivers >:) zie berichtje edward _/-\o_
Bovendien moet je sowieso ff 20% procent van de ATI benchmarks prestaties afhalen icm trilineare filtering vanwege het cheaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
me deens is niet wat het is geweest :+
maar de cijfertjes kan ik wel lezen.
bij de meeste dingen zijn ze er goed op vooruit gegaan.
Verschil met de X800Xt is vaak zo klein dat het niet noemenswaardig meer is.

En dit zou nog niet de eind versie zijn?
maarja kan ook niet als je bekijkt dat ze er bij UT flink op achteruit gegaan zijn.

Zou leuk zijn geweest als ze de Gt meegenomen hadden maarja kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook die trilineare optimalisatie in de hardware van de x800 vind ik niet goed, op de filmpjes zie je een duidelijk verschil
Geen enkele 'serieuze' reviewer (Tom's Hardware, Anandtech etc.) heeft commentaar gehad op de beeldkwaliteit van de X800 ten opzichte van de oudere generatie kaarten (9800pro/xt) en de 6800 Ultra. Zij beoordelen niet aan de hand van (dubieuze?) filmpjes maar hebben de kaarten grondig onderzocht in real-time. Lijkt me verstandiger om van daaruit je conclusie's te trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:03:
[...]

Geen enkele 'serieuze' reviewer (Tom's Hardware, Anandtech etc.) heeft commentaar gehad op de beeldkwaliteit van de X800 ten opzichte van de oudere generatie kaarten (9800pro/xt) en de 6800 Ultra. Zij beoordelen niet aan de hand van (dubieuze?) filmpjes maar hebben de kaarten grondig onderzocht in real-time. Lijkt me verstandiger om van daaruit je conclusie's te trekken. ;)
Hmm, nee hoezo, het is idd duidelijk te zien op de filmpjes, conclusie : CHEAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, jij moet voorzitter worden van de Nv fanclub Nederland, of ben je dat al? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ff offftopic, hoe zit dat nou met die dvi? Mijn Iiyama HM903DTA heeft alleen analoge aansluiting. Als je zo'n verloop-ding ertussen zet (analoog naar DVI), is dat dan optimaal ofwat? Niet iedereen heeft TFT schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Deathchant schreef op 14 juni 2004 @ 08:40:
ff offftopic, hoe zit dat nou met die dvi? Mijn Iiyama HM903DTA heeft alleen analoge aansluiting. Als je zo'n verloop-ding ertussen zet (analoog naar DVI), is dat dan optimaal ofwat? Niet iedereen heeft TFT schermen.
Eigenlijk is het stom, want je gaat dan het signaal 2x omzetten in feite, dus je zult er wel qua kwaliteit op achteruit gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:49:
[...]

Haha, jij moet voorzitter worden van de Nv fanclub Nederland, of ben je dat al? :)
Nee dank je, ik neem aan dat jij bij de top 10 ATI Fan boys zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:51
Thund3r schreef op 14 juni 2004 @ 09:05:
[...]

Eigenlijk is het stom, want je gaat dan het signaal 2x omzetten in feite, dus je zult er wel qua kwaliteit op achteruit gaan.
Nee hoor. Je gaat nog steeds van digitaal naar analoog alleen gebeurt dat nu niet op de kaart, maar buiten de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kunnen Apple en Epo er beiden mee kappen en dit via MSN of ICQ of whatever gaan uitdragen.
Dit gaat over de Nv40 en niet over jullie fanboy gedrag.
want jullie zijn beide datgene waarvan jullie zeggen dat jullie het niet zijn.

btw krijg je zon van DVI naar VGA verloop stuk erbij?

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 14-06-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:51
Bigbot schreef op 14 juni 2004 @ 11:45:
kunnen Apple en Epo er beiden mee kappen en dit via MSN of ICQ of whatever gaan uitdragen.
Dit gaat over de Nv40 en niet over jullie fanboy gedrag.
want jullie zijn beide datgene waarvan jullie zeggen dat jullie het niet zijn.
Mee eens. Volgens mij ging het vorige topic ook op slot door dat soort geneuzel. Er is ergens ook een ATI vs nVidia topic kan ik me herinneren
btw krijg je zon van DVI naar VGA verloop stuk erbij?
Meestal krijg je er wel eentje bij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ja normal krijg je er eentje bij om op je VGA te zetten voor een DVI monitor maar nu heb je eentje nodig die andersom werkt.
ik dacht namelijk dat die duur waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt er in dit topic nou zo moeilijk gedaan over die optimalisaties die al of niet als cheats beschouwd kunnen worden? Ten eerste is dit topic niet bedoelt om hierover te discussieren en ten tweede zijn die kaarten verdomme nog nauwlijks verkrijgbaar. Ik vind dat Nvidia en ATI eerst maar eens de winkels een flinke voorraad kaartjes moeten gaan verkopen en dan kan iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat hij wel of niet als cheat ziet en of hij meer waarde hecht aan pure snelheid (waar ATI volgens de laatste betrouwbare reviews het iets beter in doet) of meer mogelijkheden (waar Nvidia het beter doet ivm ps 3.0 en die hdtv uitgang en die encode chip die erop zit om de processor te ontlasten bij het encoden van filmpjes).

Dus laten we hier gewoon ervaringen posten een geen geflame naar elkaar over gecheat enzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:03:
[...]

Het is wel te zien hoor, op bepaalde texture patronen, ik spreek uit eigen ervaring, jij hebt er ook één, dus jij moet het ook zien? Kijk maar eens schuin op een "muur" of "vloer", de mipmaplijnen zijn vaag te zien.
De fimpjes geven precies weer wat ik ook zie.
Maar echt storend vind ik het niet en het is de performance waard.

Hopelijk komt deze week m'n Gainward binnen dan kan ik eens vergelijken.

Het moraal van het verhaal zal wel worden dat je met beide kaarten gewoon geen miskoop kan doen, ze kruipen nu al naar elkaar toe met de gf6800 op nog een kleine, maar steeds meer weggewerkte shaderachterstand.
Mooie tijden for us :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:23:
...
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:49:
...
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 09:07:
....
Nee dank je, ik neem aan dat jij bij de top 10 ATI Fan boys zit?
Apple en epo, ik wil jullie verzoeken te kappen met het vergallen van dit topic en gewoon volwassen te posten. Kunnen jullie dat niet dan volgen maatregelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Remy op 14-06-2004 12:45 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Over wat nu een cheat is of niet, daar heb ik mezelf hier twee pagina's terug al over uitgelaten: [rml]CJ in "[ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 To..."[/rml]
Bigbot schreef op 13 juni 2004 @ 23:31:
dacht die HDTV zou nog niet werken
zal hopelijk wel met nieuwe drivers ofzo.

Als je familie in Duitsland hebt ofzo zou je eens in duitsland moeten kijken.
op moment 6800NU voor 299,=
HDTV gaat helemaal niet meer werken op de 6800-serie. nVidia heeft gelogen toen ze zei dat ze HDTV support zou bieden met de NV40. nVidia's Derek Perez heeft aangegeven dat zowel de NV40 als de bestaande referenceborden geen ondersteuning bieden voor een HDTV signaal. Maar misschien dat dit wel gaat komen in NV43 en NV41.
If you’re counting on HDTV working on your spanky new 6800, you’re out of luck: it has been confirmed this morning by Derek Perez of NVIDIA that the both the core and the existing reference board have no capacity to support an HDTV signal – though it is planned for the future NV43 & NV41 cores. If you are hoping a third party vendor is going to slap a discrete chip on there, you are likely to be disappointed because as far as we know no vendors are straying from the reference design.

The key lesson here is reading what is said, not reading what you expect: "6800 will support HDTV" is not the same statement as "6800 does support HDTV". To say that NVIDIA's Marketing is a little misleading here would be an understatement.
Bron: http://www.bit-tech.net/
http://www.beyond3d.com/f...026&highlight=hdtv+nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Asus V9999U verschijnt in de pricewatch:

http://www.multicom-shop....HPSESSID=D8O3IKkTuPnUXBXR

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
naam ziet er leuk uit maar wat gaan ze hierna doen?
cijfertje erbij duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

op die site staat:
ASUS V9999 Geforce 4 FX6800 Ultra LOL

Een GeForce 4, 5, en 6 in één :) Zeg dan meteen de Asus GeForce 456Ultra
Dan zullen ze de 6900Ultra wel de Asus V9999,5 noemen ofzo.....

Dus eigenlijk heb je het meeste profijt van zo'n DVI-ding als je een TFT scherm hebt? Ik weet namelijk niet of ik mijn monitor beter op de VGA kant kan aansluiten of op de DVI kant met dat verloopstukje ertussen.
Nou ja, met de 6800Ultra zal het wel moeten :)

Trouwens, op tweakers staat dat de nieuwe GeForces deze maand verzonden worden. Dat zal wel 30 juni worden en dan liggen ze pas 2 weken later in de winkel. Nog twee weken later en er zijn wat meer merkjes te krijgen. Dan is het inmiddels als midden juli! Schandalig, nVidia zei 45 dagen na papier release :(

Wat ik deze keer wel matig vind is dat de Ultra een groene PCB heeft en de NON ultra een blauwe (terwijl het andersom moet) http://www.beareyes.com/2/lib/200406/11/20040611211.htm

[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 14-06-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

[On-topic]
ASUS V9999 Geforce FX6800 ben ik ookal eerder tegen gekomen op een site.. naja aangezien ik nog wat hardware moet bestellen voor m'n 2e game pc, wacht ik eff af welke web winkel 't eerst de Asus ASUS V9999 kan leveren en dan koop ik daar alles, mja de chips gaan nu pas de deur uit :(
[On-topic]

[Off-topic]
epo geeft alleen maar z'n visie op nVidia tov Ati, 't lijkt mij logische dat de meesten hier wat positiever over nVidia zijn dan in bijvoorbeeld 't Ati topic het heet niet voor niks het nVidia topic, zolang alles serieus blijft is er niks aan de hand wat mij betreft, maar sommige proberen toch een discusie uit te lokken met Ati is veel beter, wordt lid van de nVidia fan club ofzo, bla bla!!!! GET REAL!!!!! Ze zijn aan elkaar gewaagt nu zijn het vooral de persoonlijke ervaringen en extra features die de doorslag geven en waarschijnlijk dus ook veel fanboy vs fanboy gezeik....
[/off-topic]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik kap er graag mee, alleen kan ik het soms niet laten om te reageren op een apple. En ja mijn voorkeur ligt bij Nvidia. Er moet gewoon gekapt worden die negatieve nvidia publiciteit, maar goed ik nok ermee, het heeft idd toch geen nut.

Ik zag dat de 61.34 driver te downloaden is, edward2 gaf al aan dat deze driver een flink stukje extra performance geeft, ben benieuwd of er nog mensen wereldwijd dit kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

trouwens, als de kaarten nu al verspreid zijn......hebben we dan ene optimale kaart? Normaal krijg je fatsoenlijke, WHQL merkgerelateerde drivers erbij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:15

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 20:26:
[qoute van mij]

[/qoute van mij]

Er staat dat ATI sneller is en jij stapt terug naar Nvidia, heel logisch? 8)7
Ownee wel logisch, jij 'speelt' graag 3DMark. >:)
En voor DirectX hoef je dat echt niet te doen, khebbut elke keer weer gezien hoor, tegen de tijd dat er games waren met die features had ik alweer een nieuwe vga (1,5 jaar ongeveer). Neej ik ga mij niet meer blindstaren op featuren die 'binnenkort' gebruikt gaan worden. Je kan je beter richten op NU. Het zijn leuke kaartjes, maar ik ben niet zo heel erg onder de indruk eerlijk gezegd. Ik zing het nog wel even uit met mij 9700Pro, dan heb ik pas een explosieve klapper (eind dit jaar/begin volgend jaar).

BTW wie is die 'ze' in de quote? Nvidia zelf of PCM? :?
Nvidia ivm directX 9.0c hw compatible en mogelijk zelfs DirectX10 HW compatibel. Het staat er gewoon achter. Natuurlijk duurt het even voor er een nieuwe directX gebruikt wordt, maar ik wil niet om de havenklap de videokaart updaten. Ook vermeld de PCM dat met een X800 of een 6800 het eindelijk goed spelen is op 1600x1200 zelfs met AA aan en laat dat nou net de native resolutie van mijn TFT zijn. (Iiyama E511S) Lijkt me ideaal een 20,1" IPS TFT panel (16ms, ook bij grijs naar grijs) en een 6800 of een X800 en welke van de twee maakt dat niet zoveel uit. De een kiest voor de prijs en de performance en ik voor de features en mogelijke features omdat ik denk het er wel even mee uit te kunnen houden.

Misschien is wachten tot volgend jaar wel beter, maar voor mij is m'n 9700 pro niet snel genoeg op 1600x1200, het gaat maar houdt niet echt over.

En ze is PCM, maar de internet benchmarks laten ongeveer hetzelfde zien.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 22:28
Ik vraag me af hoeveel verschel het maakt als de 6800 Ps 3.0 gebruik TOV de X800 maar dan moeten er eerst games komen waar je het goed mee kan testen want far cry is niet helemaal een goede test door qualiteids verschillen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 15:34
juist net wel frank , farcry bezit alle goede dingen om verchillende dingen te meten op dit moment , met half life 2 en doom 3 kunnen we straks niks meten helaas omdat beide games per merk geoptimaliseerd zijn helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Daar is ie dan, voor de yuppende gamers onder ons, de gf6800Ultra CoolFX van Gainward op "VOORRAAD" voor slechts € 900:

http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 14-06-2004 21:40 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
slechts.. ok geef het me dan koop ik hem. :*)

btw is die waterkoeling die bij de coolFX erbij is goed? ik bedoel of gaat de pomp na een maand kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een leuke test waarin de gewone 6800 is meegenomen en de 6800GT, en ow ja, de 6800 serie wint hier alle testen van de x800pro (er is geen xt meegenomen).

http://www.firingsquad.co...ormance_and_overclocking/

Dit is trouwens met de 61.34 Wonderdrivers getest :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 00:31:
Hier een leuke test waarin de gewone 6800 is meegenomen en de 6800GT, en ow ja, de 6800 serie wint hier alle testen van de x800pro (er is geen xt meegenomen).

http://www.firingsquad.co...ormance_and_overclocking/
Zo toch duidelijk dat de 6800 ultra en vrijwel altijd (90%) sneller is als de x800pro en de Gt vrijwel gelijk is aan de pro. Nu wordt de keuze toch opeens heel interessant voor de kopers. Ze zijn allebei single slot en de x800pro en de 6800gt liggen in hezelfde prijs segment.
Wat is nu de juiste keuze voor het mensen?? Denk dat het nu op kwaliteit van de kaarten aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, alleen zal je die met een loop moeten vergelijken, kwestie van wil je wil, de extra AF opties van ATI of de nieuwere features van de Nvidia kaart.

Die 6800 Non Ultra ziet er ook niet zo slecht uit, de kaart zou rond de 260 euro gaan kosten, lijkt me een redelijke prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Gipsy King schreef op 14 juni 2004 @ 20:58:
juist net wel frank , farcry bezit alle goede dingen om verchillende dingen te meten op dit moment , met half life 2 en doom 3 kunnen we straks niks meten helaas omdat beide games per merk geoptimaliseerd zijn helaas :/
En daarom is Far Cry ook een TWIMTBP game en pompt nVidia veel geld in de SM3.0 patch. ;) Zelfs met Far Cry kan je er over twisten of het er nog wel eerlijk aan toe gaat.

Doom III gaat sneller lopen op de NV40. Valve zegt dat HL2 tot zo'n 40% sneller loopt op de X800-serie. Straks komen nog games uit als Serious Sam 2 die intensief gebruik maakt van ATi's 3Dc.... Far Cry gaat naast SM3.0 ook 3Dc ondersteunen... tel daarbij op de ontelbare games die gebaseerd zullen zijn op de D3 engine of de Source engine van HL2 of Cry Engine of SS2 engine... en dan is het helemaal moeilijk om een eerlijke vergelijking te maken.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 15 juni 2004 @ 01:40:
[...]

En daarom is Far Cry ook een TWIMTBP game en pompt nVidia veel geld in de SM3.0 patch. ;) Zelfs met Far Cry kan je er over twisten of het er nog wel eerlijk aan toe gaat.

Doom III gaat sneller lopen op de NV40. Valve zegt dat HL2 tot zo'n 40% sneller loopt op de X800-serie. Straks komen nog games uit als Serious Sam 2 die intensief gebruik maakt van ATi's 3Dc.... Far Cry gaat naast SM3.0 ook 3Dc ondersteunen... tel daarbij op de ontelbare games die gebaseerd zullen zijn op de D3 engine of de Source engine van HL2 of Cry Engine of SS2 engine... en dan is het helemaal moeilijk om een eerlijke vergelijking te maken.... :X
Gewoon beiden kopen, dat doe ik ook, gelukkig zijn er geen 3 of 4 kaarten aan elkaar gewaagd met elk hun sterke punten :D , hoewel, ik heb nu de pro ook al ;)

Btw, de 6800 schijnt pas bij forceware 61.50 echt merkbaar sneller te worden, zie b3d. En euh Microsoft en Cry tech moeten opschieten met dx9c en de patch.

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 15-06-2004 09:25 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 00:57:
yep, alleen zal je die met een loop moeten vergelijken, kwestie van wil je wil, de extra AF opties van ATI of de nieuwere features van de Nvidia kaart.

Die 6800 Non Ultra ziet er ook niet zo slecht uit, de kaart zou rond de 260 euro gaan kosten, lijkt me een redelijke prijs.
Ja idd. AF en FSAA is bij ATi eerder een hoge framerate dan echt kwaliteit. nVidia levert wat FPS-jes in, maar komt wel betere kwaliteit voor terug. :)

260 is idd een redelijke prijs, de GT is echter veel aantrekkelijker als je kijkt naar het verschil tussen de 6800nu en 6800U, zowel qua prijs en prestatie.
Ik geloof wel dat de Ultra de eerste is die uitkomt...

Zeker als je bedenkt (zoals iedereen zegt) dat de GT een Ultra is, maar niet goed op ultra loopt.
Maar ik weet alleen niet welk mem de GT gebruikt. De 6800Ultra heeft 1.6 ns.

Trouwens, op de firingsquad website bij de final thoughts:
"GeForce 6800 is basically a well-oiled GeForce FX 5950 Ultra with shader model 3.0"

de 6800 scoort toch beduidend hoger. Als je nu zegt de geforce 4mx is een well-oiled geforce 2, dan zeg ik alé

@edward2: ik wou dat ik zoveel geld had (en ik verder geen andere prioriteiten had) dat ik me steeds alle kaarten zou kopen.
Als je de 6800Ultra, GT en non ultra gaat kopen en daarnaast ook de X800PRO en XT en XT platinum, ben je wel een kapitaal kwijt (heb je sponsors ofzo :P )
Ik neem aan dat je je de beste kaart houdt na de testen die je dan doet. Doe je die anderen weg dan ?

[ Voor 28% gewijzigd door Deathchant op 15-06-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nieuwe review op een non-ultra:

http://www.firingsquad.co..._overclocking/default.asp

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 15-06-2004 10:01 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is precies dezelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 15 juni 2004 @ 09:23:
[...]

@edward2: ik wou dat ik zoveel geld had (en ik verder geen andere prioriteiten had) dat ik me steeds alle kaarten zou kopen.
Als je de 6800Ultra, GT en non ultra gaat kopen en daarnaast ook de X800PRO en XT en XT platinum, ben je wel een kapitaal kwijt (heb je sponsors ofzo :P )
Ik neem aan dat je je de beste kaart houdt na de testen die je dan doet. Doe je die anderen weg dan ?
In princiepe wilde ik alleen de X800XT en GF6800U kopen en deze een tijd lang vergelijken en dan degene die me het meest aanspreekt houden. Maar omdat de X800XT zo lang opzich laat wachten heb ik de X800 Pro gekocht. Ach ja, het is nog één van m'n weinige hobby's die echt geld kost, vroeger ging het geld op aan 3 avonden stappen per week :D

[ Voor 40% gewijzigd door edward2 op 15-06-2004 11:00 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 15 juni 2004 @ 10:58:
[...]

In princiepe wilde ik alleen de X800XT en GF6800U kopen en deze een tijd lang vergelijken en dan degene die me het meest aanspreekt houden. Maar omdat de X800XT zo lang opzich laat wachten heb ik de X800 Pro gekocht. Ach ja, het is nog één van m'n weinige hobby's die echt geld kost, vroeger ging het geld op aan 3 avonden stappen per week :D
Heb je de X800PRO al ? Of ge pre-ordered ? Koop je altijd de reference modellen of merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 15 juni 2004 @ 11:19:
[...]

Heb je de X800PRO al ? Of ge pre-ordered ? Koop je altijd de reference modellen of merk ?
Die heb ik al een aantal dagen, ik koop geen bepaalde merken wat betreft ATI. Bij nVidia heb ik wel een voorkeur voor Gainward.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 15:34
zeker weten gainward , deze heeft super snel ram en iets hoger voltage's waardoor je beter kan overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

is dat echt zo? Bij de 5950U kon de asus ver over geclocked worden vanwegen zijn goeie geheugen, en ik twijfel over het merk namelijk.....
tis gewoon verleidelijk om asus te pakken. Ten eerste omdat ik een asus moederbord heb (en deze icm met een asus geforce het stabielst zou zijn volgens velen) en ten tweede omdat ik asus gewend ben vanwege hun kwaliteit.

@edward2: hoe kan het dat jij er al een hebt? En heb je al wat kunnen testen?

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 15-06-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

er zijn mondjes maat wat pro al te koop, Edward heeft een msi X800 pro bij alternate gehaald afgelopen vrijdag. Red Dragon van het C!T forum (hier bekend als gfmike) heeft er zelfs 2, een sapphire en een gigabyte X800 Pro ;)

asus videokaart op een asus mobo heeft geen enkel voordeel, hoogstens dat de kleur van het pcb mooi bij elkaar past :+

tssss, je moet het ati draadje ook bijhouden hoor !! })

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 15-06-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-08 21:47

RtN

edward2 schreef op 14 juni 2004 @ 21:38:
Daar is ie dan, voor de yuppende gamers onder ons, de gf6800Ultra CoolFX van Gainward op "VOORRAAD" voor slechts € 900:

http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413
Is deze zaak betrouwbaar, anders bestel ik de MSI 6800 Ultra hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik wil eerst het verschil weten tussen de MSI NX6800Ultra en de Asus V9999Ultra. Bij de Geforce FX5900Ultra was ik ook net iets te snel met kopen. Het bleek dat de MSI en Leadtek de beste waren. Als MSI nu weer aan kop gaat, koop ik de MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op 15 juni 2004 @ 13:05:
er zijn mondjes maat wat pro al te koop, Edward heeft een msi X800 pro bij alternate gehaald afgelopen vrijdag. Red Dragon van het C!T forum (hier bekend als gfmike) heeft er zelfs 2, een sapphire en een gigabyte X800 Pro ;)

asus videokaart op een asus mobo heeft geen enkel voordeel, hoogstens dat de kleur van het pcb mooi bij elkaar past :+

tssss, je moet het ati draadje ook bijhouden hoor !! })
Yup, heb er wel 499 voor betaald (geen 599 btw via altenate.de) maar heb voorlopig alleen een 3DMark03 bench mee gedraaid 10716 (oc 520/560). UT2004 draait ook als een speer, Far Cry wordt er binnenkort weer opgezet.
Helaas zit m'n heatsink zowat "vastgelast" krijg die dus niet los voor een modpoging.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.