cypress3d schreef op 03 juni 2004 @ 22:53:
Je stelt dat je 1 lijn moet gebruiken speciaal voor de 6800ultra, maar dan 2 molex stekkers uit die lijn? (overige andere lijnen mits te kort kan je verlengen dmv een 3 splitter?
Dus de kans is groot dat als ik een Antec True Power480/Tagan 480 watts zou kopen mijn pc ook beter zou presteren aangezien ik het nu met een Q-tec doe???
Je moet idd 1 lijn (waarop zich drie 4pins molexen zitten) helemaal vrijhouden (dit heet dedicated=toegewijd aan videokaart). Je hoeft maar 1 molex in je 6800Ultra te duwen, de andere 2 aan deze lijn moet je leeglaten. Dat heeft nVidia mijzelf ge-emaild.
Indien je gaat overklokken moet je een 2e dedicated lijn gebruiken.
Nog eens:
je hebt 3 lijnen.
de eerste lijn bevat gewoon drie 4pins-molexen
de tweede lijn bevat twee 4pins molexen en één FDD molex (voor floppy)
de derde lijn ziet hetzelfde uit als de 2e lijn.
Als je een 6800Ultra aanschaft, doe je de eerste lijn alleen toewijden aan de 6800Ultra. Dan is deze bezet.
Dan doe je op de 2e lijn je FDD molex aan je diskettestation. Op de eerste 4pins-molex op deze lijn sluit je alle casefans aan inclusief fancontroller (met een splitter). Op de tweede 4pins-molex sluit je je hardeschijven aan (als je er meer dan 1 hebt, gebruik je wederom een splitter).
Dan heb je de derde lijn nog over. Op de FDD molex doe je je zipdrive of whatever je nog hebt waarop deze voeding past. Op de twee 4pins-molex slinger je je dvd speler en brander aan (heb je meer dan 3 ROM drives, gebruik dan weer een splitter)
Houdt in je achterhoofd dat een brander meer stroom gebruikt dan een speler.
Even terugkomend op je vraag over die Antec. Als jij een Antec 480Watt koopt, weet je zeker dat je sowieso 440Watt effectief hebt. Bij een Q-Tec 550W betwijfel ik zelfs of die 300W effectief kan leveren. Je bent sowieso beter af met een Antec 480W dan met een Zalman 400Watt. En de Zalman 400Watt schopt de Q-Tec DIK kont.
De 300w van zalman schopt em zelfs nog.
Eigenlijk schoppen alle voedingen hem kont

.
De hoeveelheid apparaten dat je feitelijk op 1 molex kunt aansluiten hangt onder andere af van het aantal ampere dat deze lijn aankan
[
Voor 7% gewijzigd door
Deathchant op 04-06-2004 10:53
]