[WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder gepost maar geen antwoord op gehad:

WElke is nou beter kwa pomp prestaties de hydro l-20 of evercool wtank (die met pomp he)??

alvast bedankt

srry voor spam :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 03 juni 2004 @ 12:15:
@seers, zou gewoon een airplex 240 nemen koelt erg goed hoor :)

En dat van die Hydor vraag ik me ook af, volgens syzzer kun je op die standaardslangpilaren gewoon 10x14 slang doen. Als dat niet lukt moet je een of andere dure converter kopen die ze geloof ik alleen bij freezinghardware hebben :(
ik heb mijn 10mm slangen gewoon over de standaard aansluitingen van mijn Hydor L20 gepropt. Wel eerst even in kokend water houden. Als je ze loshaalt na enkele weken heeft de slang zich aangepast en rekt niet meer. Je moet dan een klijn stukje afknippen. Anders gaat het lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

sapphire

Die-hard pruts0r

die truck ken ik jah, maar t leek mij wel erg groot die aansluiting dus k wist niet of het zou passen, maar wel thanx

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Heuw, het ging hier toch juist om 1/2" Slang. En jullie hebben het nu over 3/8" slang?
Typefout?
Edit: DIt zegt de Tweakstore ervan:
• Delivery Head 50\" (130cm)
• 11W Power Consumption
• Eheim Quality Equivalent!!!
• Ceramic Shaft (Minimal Heat Transfer)
• Compact Design (Half the Eheim Size)
• Adjustable Base with Suction Cups
• 3/8" (10mm) Barbed Fittings
• Inline or Submersible
• Dimensions (without accessories):
• Length 3.5" (89mm)
• Width 2.0" (51mm)
• Height 3.0" (76mm)

Een 3/8"-slang zou dan feilloos moeten passen.

[ Voor 72% gewijzigd door Seers op 03-06-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

* sapphire pakt geodriehoek en pompje en meet het op :P

binnen 9,5 en buiten ongeveer 12,5 á 13 mm dus past denk toch gewoon jah :)

[ Voor 91% gewijzigd door sapphire op 03-06-2004 18:11 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hey

Ik ben sinds kort over aan het denken om zelf een waterkoeling setup te maken, heeft iemand nog tekeningen van zijn/haar cpu/nb/vga block?

Dan zou je me erg kunnen helpen :)

Je kan het ook meteen mailen:

stefanpleyte[at]zeelandnet.nl

Bedankt! :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:12:
Ik heb het al eens eerder gepost maar geen antwoord op gehad:

Welke is nou beter kwa pomp prestaties de hydro l-20 of evercool wtank (die met pomp he)??
Voor zover ik weet is de Hydor L20 beter, tis al een tijdje geleden dat het langs is gekomen, maar er was een GoT-ter hier met die Evercool pomp die er niet echt tevreden over was...

Good Luck!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Gaming247 schreef op 03 juni 2004 @ 18:10:
Hey

Ik ben sinds kort over aan het denken om zelf een waterkoeling setup te maken, heeft iemand nog tekeningen van zijn/haar cpu/nb/vga block?

Dan zou je me erg kunnen helpen :)

Je kan het ook meteen mailen:

stefanpleyte[at]zeelandnet.nl

Bedankt! :)
Dit is wel een leuke howto met bijhorende tekeningen:
http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
BizonKid schreef op 01 juni 2004 @ 19:45:
Na nu een paar weekjes dat mijn setup draait, ben ik toch niet zo tevreden met mijn temps. Een WC met een idle temp van 41 a 42°C, is dat wel goed?? Het is nu de laatste dagen wel wat warmer geworden buiten, maar zomer is het nog zeker niet... Dit heeft echter de temperatuur al 1 à 2°C omhoog geduwd.

Ik heb:

-XP2700+ (tbred-b) met een Zalman WB2 blokje
-Radeon 9700 np met GT3 blokje
-Een nextcool wtank en single radiator.

Niks OC'ed.
Blijkbaar een moeilijke vraag? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Bij een pelt
Het is toch zo, dat hoe kouder je de warme kant maakt, hoe kouder de koude kant word?
Zou je dan een phch koeling erop gooien, dan een pelt van 300+watt >:) (of meer)
Zou je dan nog lager kunnen komen dan Direct-Die/?

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 03-06-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kan die phasechange 300+ watt afvoerden dan ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ok, ik ben ook warm gelopen voor een watergekoeld systeem. De voornaamste reden is dat ik een stille pc wil en dat ik het gewoon leuk vind zo'n systeem inelkaar te zetten. Ik heb bijna alle benodigde onderdelen. Ik mis nog een koelblok van Swiftech maar dat komt binnenkort binnen. Ik heb gekozen voor de Swiftech MCW 6000-64 aangezien ik een AMD 3200+ 64 bit heb en een MSI moederbord. Groot voordeel van dit blok is ook dat je je moederbord er niet uit hoeft te slopen.

De radiator heb ik van de sloop gehaald voor 10 euries en komt uit een Opel Astra.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/radi.JPG
Deze heb ik een nacht laten doorlopen met een ontkalker, een nacht laten inweken met zoutzuur en nog een nacht laten doorlopen met schoonmaak azijn. Het enige wat er nu nog uitkomt is schoon water.

Het reservoir bestaat uit een bakje van mij de Blokker vandaan voor 2 euro en is van het merk Rotho. Inhoud 0,75 liter.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/res.JPG

Hierin moet mijn pomp worden ingebouwd en komt in mijn kast te staan. Het pompje is van het merk MAXI-JET 750 en pompt 670 liter per uur rond. Voor 24 euro bij een aquariumzaak vandaan. Het wordt dus een inline pomp.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/pomp.JPG

Alles moet in mijn Antec Sonaty Lifestyle kast komen behalven de radiator, die bevestig ik aan de achterkant van mijn kast. In de kast zit een Nexus ventilator waartegen de radiator aankomt te hangen voor de koeling.

Het is dus de bedoeling dat alles er ongeveer zo uit komt te zien als het klaar is:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/kast.JPG

Dit leek mij de beste opstelling voor mijn case.

Als ik wat verder ben met mijn project dan zal ik meer foto's posten.

Als jullie nog suggesties of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met een watergekoelde voeding? Ik heb op dit moment mijn CPU, GPU, NB en harde schijven watergekoeld en nu zit ik er over te denken om ook een watergekoelde voeding te gaan gebruiken voor extra stilte. Ik ben best handig, al zeg ik het zelf, maar om zelf mijn voeding te gaan modden zie ik niet zo zitten. Nu heb ik wel verschillende kant en klare oplossingen gevonden, maar ik vraag me af of die nu ook goed werken.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/voeding.jpg

Deze bijvoorbeeld is gebaseerd op een Enermax EG465AX-VE (G) FM 460W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal even je case fan om draaien aan de achterkant.
Al hoewel dat wel een twijfel geval is weer... wat tot een discussie kan leiden van hier tot tokyo.
Fan zoals nu: Koude lucht van buiten door rad heen -> warmt op -> belandt in case... case wordt dus opgewarmt.... ( Een extra fan gemonteerd in de top van je case leid tot afkoeling van de casetemp)
Fan opdraaoen. Wat lauwe lucht die de rad af koelt. (extra fan voor in leid tot koeler casetemp en dus ook koelere lucht voor rad)

Tja het is meer exp. met je handel wat leid tot de beste resultaten.
tweak ZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:51

_Ernst_

Mark It Zero!

fooker schreef op 03 juni 2004 @ 20:08:
Bij een pelt
Het is toch zo, dat hoe kouder je de warme kant maakt, hoe kouder de koude kant word?
Zou je dan een phch koeling erop gooien, dan een pelt van 300+watt >:) (of meer)
Zou je dan nog lager kunnen komen dan Direct-Die/?
Nee, klopt niet, vanaf een graad of - 60 werkt het peltier effect niet meer, dus lager dan dat kun je niet komen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
wat voor slangkoppelingen heb je in je reservoir gestopt? En hoe zitten die vast?
Ze lijken uit 2 delen te bestaan. Zijn het van die opschroef dingen voor een buitenkraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:30:
Zal even je case fan om draaien aan de achterkant.
Al hoewel dat wel een twijfel geval is weer... wat tot een discussie kan leiden van hier tot tokyo.
Fan zoals nu: Koude lucht van buiten door rad heen -> warmt op -> belandt in case... case wordt dus opgewarmt.... ( Een extra fan gemonteerd in de top van je case leid tot afkoeling van de casetemp)
Fan opdraaoen. Wat lauwe lucht die de rad af koelt. (extra fan voor in leid tot koeler casetemp en dus ook koelere lucht voor rad)

Tja het is meer exp. met je handel wat leid tot de beste resultaten.
tweak ZE
Voordat ik dit las dacht ik PRECIES hetzelfde, viel me meteen op dat die fan verkeerd om zat, scheelt enorm in temperatuur!

PS. Die Antec Sonata is wel een superkast, ik heb hem ook en heb alle fans (dus ook de voeding!) gevoltmod met een regelbare Zalman fanspeed regelaar. Die pc van mij is dus practisch onhoorbaar :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/fun/fanprobleem.JPG

is het duidelijk? ;)
misschien snap k het verkeerd, sorry als k het verkeerd snap :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bulleteater op 03-06-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zolang de lucht er maar weer uitkan en niet gaat ronddraaien (aan de bovenkant ofzo eruit) maar tzou op zich wel moeten werken, denk alleen dat alsje de 2 fans aan allebei de zelfde kant zet je een beter resultaat behaald

[ Voor 2% gewijzigd door Welleweerd op 03-06-2004 23:39 . Reden: ff spel foutje dr uit ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

Exigence

dnkroz

Nee, dit gaat waarschijnlijk niet/nauwelijks werken. De fans zuigen dan lucht door zichzelf naar binnen, en blazen dat daar ook weer naar buiten, zodat er nauwelijks flow door de radiator is. Er ontstaat een minimaal vacuum tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
tja het kan dat je lucht uit je pc door je rad zuigt, helaas heb je dan niet echt afkoeling he omdat de lucht uit je pc vaak alles behalve koud is. Verder is het logisch dat je de koude lucht niet via je rad je pc in gaat blazen... want dan is ie warm als ie binnenkomt. Dus liever een apart luchtkanaal voor je rad, of als je dit niet mooi/praktisch vindt (wat ik goed kan begrijpen) dan laat je de lucht uit je pc door je rad gaan.

Ik wil niet bot doen maar is dit niet een van de tientallen, waterkoeling mods, 13 in een dozijn noemt men dat ook wel toch? Anyway:), het is tof dat ook jij van de herrie afwilt en kiest voor het efficiente waterkoeling. Best tof als het eenmaal (waterdicht :+) draait. Als het draadje open blijft kom ik nog een keer langs om te kijken hoe het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

waarom ga je eigenlijk alleen je cpu koelen.. kbedoel leg dan een paar euro meer op tafel en koel je North bridge en je GPU ook ben je klaar voor het overklok werk

and by the way... kzou als ik jouw was een iets orgineler resevoir bouwen.. dan is de lol er van ook veel leuker.. of een heel bijzonder reservoir waar.. hoe zeg je dat er nog geen een van is bijv... aan jullie fantasie om iets anders te bedenken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Welleweerd op 04-06-2004 08:05 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08

Metro2002

Memento mori

ik zou je radiateur aan de bovenkant vd kast bouwen zoals coolance dat doet.
zodat de warme lucht direct weg kan. met zo'n grote rad. kan je denk ik de boel bijna wel passief koelen.

en voor een autoradiateur vind ik het maar een klein rot dingetje :{ is die van een airco ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Hmm,

Ik wil dan eindelijk voor het eerst waterkoeling proberen. Na een jaar lang heel het internet afgezocht te hebben omg, ga ik het toch maar doe denk ik. http://www.tweakstore.net...id=1908&abt=55&itemgr=205 , Is dat een leuk setje om mee te beginnen? Ik ben met cpu's erop afzetten nogal leek dus ik hoop dat jullie nog wat tips hebben.

Of kan ik m'n 240 euro toch beter besteden aan een duurdere processor ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
niet bij tweakstore bestellen, je gaat 9/10 spijt krijgen!
voor de rest, goede set...

tip: bestel liever direct bij DD vandaan.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, er is niets mis met tweakstore. Ze lijken alleen geen geld te willen verdienen door de telefoon niet op te nemen en mails niet te beantwoorden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 11:45:
Tja, er is niets mis met tweakstore. Ze lijken alleen geen geld te willen verdienen door de telefoon niet op te nemen en mails niet te beantwoorden. :/
Ah, dat had ik ook al gemerkt ja :)
Direct bij Danger Den bestellen? Lijkt mij wel wat maar duurt dat geen eeuwen voordat het hier is dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had gister nog ff wat besteld bij tweakstore (wel met store pickup ;-)), maar kreeg binnen 5 minuten een reply op de vraag die ik in de order erbij had gesteld...

als je naar de winkel gaat is er echt niets aan de hand.. hij neemt echt de tijd voor zn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 13-09 19:39
irongangster schreef op 04 juni 2004 @ 12:23:
[...]

Ah, dat had ik ook al gemerkt ja :)
Direct bij Danger Den bestellen? Lijkt mij wel wat maar duurt dat geen eeuwen voordat het hier is dan :P
ach er zal wel een paar weken over heen gaan maar het is wel goedkoper om gewoon op dangerden.com te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Met tweakstore is idd nix aan de hand als je gewoon in de winkel besteld. Jeroen (eigenaar, flexe gast) heeft het nu gewoon te druk ivm reorganisatie en vele andere dingen. Hij praat je de oren van het lijf af als je eenmaal binnen stapt :)

En hij neemt idd de tijd voor zn klanten. Beste is idd gewoon langsgaan.

Volgens mij ben je een stuk duurder uit als je direct bij DD besteld, met een beetje ongeluk mag je ook Invoerrechten e.d. betalen, iets waar je ook niet echt blij van wordt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

04-06-2004

Inmiddels heb ik de radiator aan mijn kast gemonteerd. Kunnen jullie je mening daar over geven? Andere oplossingen hoor ik graag.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/ra1.JPG

(p.s.) let op de snelle sluitertijd van mijn digicamera. Casefan liep gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/ra2.JPG

Ik wil mijn aan en afvoersslang via mijn radiator door de achterkant van mijn kast laten lopen. Weet iemand hier een makkelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik wil nu dus een waterblokje gaan laten freezen voor mn cpu.
Het wordt dus waarschijnlijk een D-tek WW model.
Maar dtek heeft een soort 'kleine' smalle dwarse inlaat onder de inlaattule zitten, ik vraag me af waar dit voor nodig is? (bellemmert dit de flow niet alleen maar?)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/wwding.JPG

En dan had ik nog een vraag.
Zou het goed werken als ik er een soort Jet 'adaptertje' tussen zet (tussen de deksel en het blok?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/jetadaptor.JPG
de adaptor komt dus tussen het block en de deksel, en veroorzaakt een 'whirl' (adaptor wordt +- 0,5 tot 1cm dik en het is eigenlijk gewoon een plaatje met gaatjes erin geboort (klein boortje dan).
Zou dit een beetje gaan werken?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Hoe groot is die asta radiator? ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:26:
04-06-2004

Inmiddels heb ik de radiator aan mijn kast gemonteerd. Kunnen jullie je mening daar over geven? Andere oplossingen hoor ik graag.

[afbeelding]

(p.s.) let op de snelle sluitertijd van mijn digicamera. Casefan liep gewoon.

[afbeelding]

Ik wil mijn aan en afvoersslang via mijn radiator door de achterkant van mijn kast laten lopen. Weet iemand hier een makkelijke oplossing voor?
1) De aansluitingen die zich nu achter de rad bevinden (PS/2, USB, LAN, ...), gebruik je die dan niet?
2) Zo is er natuurlijk wel een groot stuk van jouw radiator waar geen fan op blaast maar beter zo dan niks :)
3) Ik zie, danzij de sneller sluitertijd van jouw digicam ;), dat er achter de fan een rooster van de case zit. Zou het niet beter zijn dat je deze verwijdert? Ik denk dat het zorgt voor een iets betere airflow door de radiator.
4) De gemakkelijste manier om de slangen door jouw cast te krijgen, is gewoon 2 gaten boren in de case (in het stuk metaal naast jouw kaarten). Gemakkelijk en goedkoop :) De randen van de gaten best wel afschermen met wat raamrubber ofzo om te voorkomen dat die randen in jouw slangen snijden.
El Snorro schreef op 04 juni 2004 @ 20:02:
Ik wil nu dus een waterblokje gaan laten freezen voor mn cpu.
Het wordt dus waarschijnlijk een D-tek WW model.
Maar dtek heeft een soort 'kleine' smalle dwarse inlaat onder de inlaattule zitten, ik vraag me af waar dit voor nodig is? (bellemmert dit de flow niet alleen maar?)
[afbeelding]

En dan had ik nog een vraag.
Zou het goed werken als ik er een soort Jet 'adaptertje' tussen zet (tussen de deksel en het blok?
[afbeelding]
de adaptor komt dus tussen het block en de deksel, en veroorzaakt een 'whirl' (adaptor wordt +- 0,5 tot 1cm dik en het is eigenlijk gewoon een plaatje met gaatjes erin geboort (klein boortje dan).
Zou dit een beetje gaan werken?
Die "kleine smalle dwarse inlaat" is toch een soort van jet-adapter? En vooral het water wordt mooi verdeelt over de volledige breedte van die groeven in het blok.

En het idee van zo'n zelfgemaakte "jet impringement" (als ik het goed spel), had ik ook al in gedachten. Het kan goed werken maar ik denk dat je vooral genoeg gaatjes moet maken om de flow niet teveel te belemmeren en ook weer niet te veel om het jet-effect niet verloren te laten gaan. Met wat meetkunde kan je uitrekenen hoeveel gaatjes je best maakt.

[ Voor 64% gewijzigd door D-Three op 04-06-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips!

Krijg ik dan wel een goede bocht in mijn slangen om dat vanaf mijn radiator in mijn case te krijgen?

p.s. die radiator is 18 bij 18 en is 5 cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik zou zeggen; probeer het ff :) Buig de slangen en hou ze gewoon ff naast de case vooraleer je begint te boren. Ik gok dat je wel 2 redelijk grote bochten zal hebben maar daar zal je niet echt onderuit kunnen. Tenzij je op dat rad van die bochtjes monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt er dan zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/DSC00303.JPG

De slang is dus in de bocht iets afgeknepen. Zou een siliconenslang deze bocht wel goed kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Tja het mag misschien wel net iets duurder zijn als tweakstore. Maar ik had het teminste wel binnen 1.5 week, en ook precies wat ik wilde. Ik wacht godverdomme nog steeds op 2 reservoirs van die tent!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:02:
Het komt er dan zo uit te zien:

[afbeelding]

De slang is dus in de bocht iets afgeknepen. Zou een siliconenslang deze bocht wel goed kunnen maken?
gebruik tygon slang... daar kan je behoorlijk krappe bochten mee maken en nog knikken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou toch eerder voor siliconeslang gaan dan voor tygon, ik weet iig zeker dat je met siliconeslang die bocht makkelijk kan maken, of het met tygon ook gaat weet ik niet

heb zelf ook die groene plastic slang voor CPU maar voor GPU heb ik silicone, had eerst ook plactic voor de GPU maar die ging bij mij enorm knikken en plat worden en beperkte daardoor enorm de waterflow

mijn slangen heb ik gehaalt bij ru58 -> www.ru58.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Owkee, Ik zei een paar post geleden dat ik WC zou aanschaffen maar ik wis niet welke. Tweakstore werd meteen afgezeken, nou goed ik ben naar Rotterdam gegaan. En ik moet zeggen, leuk klein zaakje met veel producten. Iemand die echt de tijd voor je neemt! Ik heb geloof ik 1.5 uur in die winkel gestaan, er was iemand voor me die ook goed werd geholpen.
Echt een aardige gast, die Jeroen(lol das leuk om te zeggen, als naamgenoot ;) :D).
Goed we hebben een setje samengesteld, hij heeft gekeken of ik niks iste en legte me alles goed uit. Ik wilde een goed setje met alles erop en der aan omdat ik voor het eerst WC probeer ;), Voor de Athlon 64, het is niet te prijzig geworden gelukkig en zoals ik wilde alleen CPU koeling. Dit is het uiteindelijk geworden:

Waterblok: Dangerden RBX A64 13mm
Radiator: Airplex evo 240 13mm
Pomp: Hydor L30 1200l/u
Reservoir: Cuttingedge Bayres. 2x3 1/2 Clear
Slangen: Tygob Tubbing 3/8 inch (2 meter)
Fan(s): ACE UV-Ledfan 120n Green/blue (2stuks)
Additives: Zerex Supercooland 4oz

Ik krijg het thuisbezorgt dus dat duurt nog ff,

We gaan het zien :P

*edit*

Btw, vindt je het gek dat ie je niet zo snel terugmaild, hij krijgt 600Mailtjes per dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door irongangster op 05-06-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ik heb vanmiddag ff een radiator (bij koeler geloof ik) gehaald (van een audi) 20 cm bij 30. Mooi ding maar wel wat vies. Nu zag ik wel in topics dat je ketchup moet gebruiken om em schoon te maken maar dat werkt niet echt van de binnenkant.
Zou cola goed genoeg werken of moet ik toch echt met zoutzuur gaan werken.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn radiator schoon gekregen door hem eerst een dag te laten doorspoelen met een antikalk schoonmaakmiddel, daarna een nacht laten inweken met puur zoutzuur en daarna nog een nacht laten doorspoelen met puur schoonmaakazijn.

Ik heb een kopere radiator en is nu brandschoon van binnen. Kwam eerst ook bruine reut uit maar na zo'n behandeling niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik ben al weer iets verder.

Mijn reservoir heb ik bijna klaar. De in en uitgang komt er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/a1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/a2.JPG

Met pomp erin moet het er ongeveer zo uit komen te zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/a3.JPG

Heeft iemand nog een idee om de stroomkabel van de pomp waterdicht door het reservoir te krijgen?

p.s. een tip. Om de slangtule door het reservoir te krijgen heb ik een stukje 12mm koperbuis gloeiend heet gemaakt en dit door het plastic van het reservoir laten branden. Dus geen gedoe met dremels enzo. De slangtule iseen fractie dikker dan het ontstane gat en na bevestiging al practisch waterdicht. Nog wat tweecomponenten lijm tussen de rubberen afsluitring en het reservoir en afkitten met siliconenkit. Ik hoop dat het echt waterdicht is. De pomp komt op een stukje spons te staan om resonantie te voorkomen. Maandag eerst naar de Gamma om een tweede slangtule te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Leuk dingkie.
stroomkabel naar boven doen misschien door het deksel want hij komt toch niet helemaal vol ? als je em helemaal waterdicht wilt hebben weet ik het zo niet.

Ik wil ff vragen wat nou ervaringen zijn met de ZM-WB2 GOLD van Zalman als koelblok.
http://www.zalman.co.kr/e...ew.asp?idx=84&code=005009

en dan ook het VGA koelblok van Zalman Lijken mij wel mooie simpel te installeren blokken?
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=90&code=013

Iemand ook niet iets aan te raden als HDD koeling ?
Wil je koelen doe het dan ook goed denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ff ter info, de prijzen bij tweakstore zijn weggehaald. Alle prijzen zover ik kan zien. Das een beetje een vreemde manier van zakendoen, maar dan kan je misschien voor een setje korting krijgen ofzo. Anyway tweakshop is een van de weinige winkels die een goed assortiment had, ze zijn alleen niet echt goedkoop.

/edit
ik zie dat bij sommige producten de prijs er wel bij staat :S weet niet wat ik ervan moet denken.

[ Voor 16% gewijzigd door justice strike op 05-06-2004 22:34 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 05 juni 2004 @ 22:32:
ff ter info, de prijzen bij tweakstore zijn weggehaald. Alle prijzen zover ik kan zien. Das een beetje een vreemde manier van zakendoen, maar dan kan je misschien voor een setje korting krijgen ofzo. Anyway tweakshop is een van de weinige winkels die een goed assortiment had, ze zijn alleen niet echt goedkoop.

/edit
ik zie dat bij sommige producten de prijs er wel bij staat :S weet niet wat ik ervan moet denken.
Ik zie hier gewoon alle prijzen. Zie ook dat de site veranderd is. Misschien is dat de oorzaak dat de prijzen even ontbraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hmm vreemd begin van de avond ontbraken de prijzen en stond er on request

actief mannetje dan, die eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Fed-Ex schreef op 05 juni 2004 @ 21:49:
Ik wil ff vragen wat nou ervaringen zijn met de ZM-WB2 GOLD van Zalman als koelblok.
http://www.zalman.co.kr/e...ew.asp?idx=84&code=005009

en dan ook het VGA koelblok van Zalman Lijken mij wel mooie simpel te installeren blokken?
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=90&code=013

Iemand ook niet iets aan te raden als HDD koeling ?
Wil je koelen doe het dan ook goed denk ik dan :P
Lees hier even: Zalman Reserator

Daar staan wat bevindingen (inclusief die van mezelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

SCSI beest bedankt voor de link maar dat is de Resator.
Ik bedoel gewoon de blokken los. In dat topic staan meer de bevindingen van het setje maar ik kwam wel wat tegen.
Het CPU blok heeft "maar" een doorvoer van 300 l/u dat lijkt me niet echt fijn als ik er een pomp van 600 aan hang.

Mijn vraag was even meer dat ik graag wil weten wat jullie voor cpu/vga blok aanraden. Nu heb ik al een forum gevonden waar dit in word behandeld maar als jullie iets aan willen raden? Geen problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik begrijp je volkomen maar de blokken worden beiden besproken in het Reserator topic ;)
Op T.net staat ook nog een review daar kan je de blokken ook zien ;)

Een blok aanraden is moeilijk, hangt volkomen af van je budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Fed-Ex schreef op 06 juni 2004 @ 10:37:
SCSI beest bedankt voor de link maar dat is de Resator.
Ik bedoel gewoon de blokken los. In dat topic staan meer de bevindingen van het setje maar ik kwam wel wat tegen.
Het CPU blok heeft "maar" een doorvoer van 300 l/u dat lijkt me niet echt fijn als ik er een pomp van 600 aan hang.

Mijn vraag was even meer dat ik graag wil weten wat jullie voor cpu/vga blok aanraden. Nu heb ik al een forum gevonden waar dit in word behandeld maar als jullie iets aan willen raden? Geen problemen mee ;)
ik heb sinds 2 dagen dat zalman blok, op een eheim 1048 en een innovatec gf4 blokje. Erg mooi blok. Groter als ik verwachtte.
Voorheen had ik een zelfbouw blok, deze gaf met het warmere weer temperatren van zo'n 34-35 graden. Nu zit ik rond de 31 graden. toch een mooie vooruitgang als je t mij vraagt.
(xp1700+ @ 2600+ kast is 24-25 graden) Wat wel apart is is dat hij door zijn ronde vorm rond kan draaien op de core. Iets wat volgens artic silver eigenlijk niet hoort omdat er dan lucht tussen koeler en cpu kan komen. al denk ik dat dat wel meevalt, zal denk zo zijn als hij nog niet geklemd is. Dat ie dan niet mag schuiven.
Waar kwam je trouwens tegen dat hij voor 300l/uur is gemaakt?
Op bittech hebben ze em trouwens ook gereviewd: http://bit-tech.net/review/234

offtopic:
Mocht je em kopen en de grootste slangtules (10x14mm) overhouden, houd ik me aanbevolen, kan ik namelijk voor me radiator gebruiken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 06-06-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
ferry, dat zijn mooie temperatuur waarden, degene die ik ook verwachtte bij mijn setup (ook Zalman WB2). Maar aan zulke temperaturen kom ik bijlange niet (zie vorige bladzijde ook). Enige verklaring is dat mijn Radeon veel warmer wordt dan een GF4? Ook mijn blok kan ik wat rondraaien op de CPU, dat las ik al bij verschillende reviews. Maar ik blijf er gewoon af.

Edit: raar maar waar zijn de temps die de BIOS aangeeft zo'n 5 graden lager dan MBM, zo snel kan een socket temp toch niet veranderen als je opstart?

[ Voor 18% gewijzigd door BizonKid op 06-06-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

mktje schreef op 02 juni 2004 @ 09:22:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
klikkerdeklik

ps: Ik ga niet oordelen of het past of niet, maar kijk zelf maar even
ps2: Je bent wel een beetje lui he ;)
Ah, ik had ook al plaatjes opgezocht. Maar kon er niet van oordelen. Heb het zekere voor het onzekere genomen en de gewone Socket A besteld.
Ik had gehoopt dat iemand zo'n block op een 8rda+ had, dan had ik het zeker geweten, van plaatjes blijft het moeilijk.

edit: dat plaatje is overigens een 8rda3+, ik heb een 8rda+... maar daar zal niet zoveel verschil in zitten neem ik aan..

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 06-06-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
nee volgens mij is het gewoon een revisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wat je nog kan doen is Frigus mailen voor de exacte maten en die dan toepassen op je mobo, dan heb je min of meer een idee toch?

Suc6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BizonKid schreef op 06 juni 2004 @ 11:42:
ferry, dat zijn mooie temperatuur waarden, degene die ik ook verwachtte bij mijn setup (ook Zalman WB2). Maar aan zulke temperaturen kom ik bijlange niet (zie vorige bladzijde ook). Enige verklaring is dat mijn Radeon veel warmer wordt dan een GF4? Ook mijn blok kan ik wat rondraaien op de CPU, dat las ik al bij verschillende reviews. Maar ik blijf er gewoon af.

Edit: raar maar waar zijn de temps die de BIOS aangeeft zo'n 5 graden lager dan MBM, zo snel kan een socket temp toch niet veranderen als je opstart?
ik gebruik dan wel een wat grotere radiator, en een radeon wordt denk wel wat warmer, maar dat zou geen 10 graden mogen uitmaken lijkt mij. De temperaturen die je bios aangeeft zou ik van uit gaan. Omdat het bios ze dan uitleest, en geen software welke fouten kan maken.
Je kan kijken wat er bijvoorbeeld met de temp's gebeurt als je een extra fan ofzo aansluit. en wat is je kast temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
_ferry_ schreef op 06 juni 2004 @ 14:23:
[...]

Je kan kijken wat er bijvoorbeeld met de temp's gebeurt als je een extra fan ofzo aansluit. en wat is je kast temperatuur?
Extra fan heb ik nog niet geprobeerd, dat moet ik eens doen, omdat mijn hd's ook niet voldoende gekoeld worden nu, met slechts 1 x 120mm casefan.

De kasttemperatuur die MBM aangeeft is sinds mijn waterkoeling 2°C gezakt naar 22°C, dat lijkt me ook een foute uitlezing; dat is wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mbm kan geen afwijkingen tbv je moederbord corrigeren. Je moet zelf even opzoeken hoeveel de afwijking van je moederbord is.

even nog een vraag tussendoor, heeft iemand de dangerden maze 4 gpu cooler? ik heb namelijk een filmpje net gezien, het is echt een grote blok, hoeveel pci sloten neemt hij in beslag, lijkt net of je 2 pci sloten wel gedag kan zeggen (wat erg veel is :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mbm kan je wel de afwijking corrigeren.
gewoon ff via de settings instellen... bij mij scheelt mn cpu temp bijna 10 graden tov de echte cpu temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

hoihoi,

ik vroeg me af welke radiator beter gaat coolen. Een innovatek dual radi of een koperen autorad (deze lijkt heel veel op de dangerden heatercore).

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
justice_strike schreef op 06 juni 2004 @ 22:50:
mbm kan geen afwijkingen tbv je moederbord corrigeren. Je moet zelf even opzoeken hoeveel de afwijking van je moederbord is.

even nog een vraag tussendoor, heeft iemand de dangerden maze 4 gpu cooler? ik heb namelijk een filmpje net gezien, het is echt een grote blok, hoeveel pci sloten neemt hij in beslag, lijkt net of je 2 pci sloten wel gedag kan zeggen (wat erg veel is :/)
Ja, hij neemt bij mij GEEN slot in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:22:

[afbeelding]

Hierin moet mijn pomp worden ingebouwd en komt in mijn kast te staan. Het pompje is van het merk MAXI-JET 750 en pompt 670 liter per uur rond. Voor 24 euro bij een aquariumzaak vandaan. Het wordt dus een inline pomp.
die pomp heb ik ook, je hoeft hem niet per sé inline te gebruiken, ik heb mijn 13mm slang net zover opgerekt (met fohn warm maken, gaat het makkelijker) dat ie over de aanvoer heen paste, toen met teflon en een slangenklem waterdicht gemaakt. Dit omdat ik een bay-reservoir wil, daar past die pomp niet in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

al iets te zeggen over m'n post hierboven over de radiators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 07 juni 2004 @ 12:40:
al iets te zeggen over m'n post hierboven over de radiators?
Van de Heatercore is bekend dat 't een lage weerstandsrad is.
Die Airplex Evo's zijn ook redelijk in trek, maar de weerstand is hoger dan die van een Heatercore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koolance PC2-601W Dual WC Setup verplaatst naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/921714

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Ik had ook een vraagje, ik heb plan gemaakt van hoe m'n case ingericht moet worden, gewoon ff snel me ps gemaakt, niet echt op schaal maar het gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ecromyn/case-design-green-UV-cables.gif
Dus: Reservoir->pomp->Radiator->waterblock->2x reservoir
Isset wat? M'n reservoir heeft 3 ingangens dus door de 2 uitgangen van het RBX block te laten gaan hoef ik de T-splitsing niet te gebruiken.
Weet iemand nog een beetje ruime kast voor deze opstelling? Chieftec vindt ik persoonlijk niet zo mooi :(

[ Voor 13% gewijzigd door irongangster op 07-06-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
is waterkoeling geschikt voor lanparty ivm transport.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Jawel, als alles goed is afgesloten(dus ook het reservoir enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb op straat een grote alminum rad gevonden (ziet aan de binne kant wat rood roestig uit), maar is dat ook bruikbaar ?

Want ik weet niet of er alminum cpu blokjes bestaan en of messing pilaren bij mag gebruiken.

Me zalman koelblok WB2 bestaat uit koper en alminum, ze zeggen dat ze het materiaal hebben geanonieseerd zodat het niet op elkaar gaat inwerken. Maar houdt dat ook in dat die bruikbaar is bij kopere en alminum radiatoren ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het rad niet geanodiseerd is, vreet het weg met een koper in dezelfde keten. Daarom heeft Zalman het aluminium geanodiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 10:22
Arg.

Ik loop nu al 2 uur te zoeken naar een redelijk betaalbare koperen chipset koeler met een 8/10mm aansluiting :X. Bestaan die dingen eigenlijk wel?

Ik zag wel een mooie chipset koeler van aquacomputer maar die had alleen een Plug & Cool of 10mm aansluiting. Weet iemand of ik die plug & cool er ook kan uitdraaien en er gewoon een inschroefverbinding in kan draaien?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn AMD Athlon XP 2500+ ben ik opzoek gegaan naar waterkoeliong er kwam uit bij de koolance kast pc 901. deze heeft de exos koeling kast erop hangen met een radje. Aangezien ik mijn pc NIET overclock oid en gewoon spellen speel hoeft hij niet zeer extreem te koelen. Wat ik later wel wil gaan doen.
Maar als ik naar mijn Albatron KMG18Pro kijk dan zie ik geen gaten rond mijn socket, mijn CPU koeler is geplaatst als een toren, dus in een kegel vorm. Ik maak vanaaf wel pics als ik thuis ben..Maar hoe kan ik de koolance blokjes dan bevestigen, zit hier een bevestigings plaat bij of zo, want ik zou het anders niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:16:
Voor mijn AMD Athlon XP 2500+ ben ik opzoek gegaan naar waterkoeliong er kwam uit bij de koolance kast pc 901. deze heeft de exos koeling kast erop hangen met een radje. Aangezien ik mijn pc NIET overclock oid en gewoon spellen speel hoeft hij niet zeer extreem te koelen. Wat ik later wel wil gaan doen.
Maar als ik naar mijn Albatron KMG18Pro kijk dan zie ik geen gaten rond mijn socket, mijn CPU koeler is geplaatst als een toren, dus in een kegel vorm. Ik maak vanaaf wel pics als ik thuis ben..Maar hoe kan ik de koolance blokjes dan bevestigen, zit hier een bevestigings plaat bij of zo, want ik zou het anders niet weten.
De Koolance blokjes worden bevestigd met clips op je socket.
Je hoeft er dus geen extra holes voor in 't moederbord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Baronneke:
Wat houd dat in dan? Betekent het dat een heatercore beter koelt dan een dubbele radiator van bv. innovatek?

@iets:
Wat dacht je bijvoorbeeld van de Innovatek Graph-o-matic, deze heeft 8mm aansluitingen en kan ook perfect op je chipset.
Ze hebben hem bij shop.freezinghardware.nl en dan bij search zoeken op innovatek. Om het je makkelijk te maken, dit is de directe link:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=959

[ Voor 64% gewijzigd door TheWizzard op 08-06-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:39:
[...]

De Koolance blokjes worden bevestigd met clips op je socket.
Je hoeft er dus geen extra holes voor in 't moederbord te hebben.
Bedankt voor je snelle antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 08 juni 2004 @ 11:11:
@Baronneke:
Wat houd dat in dan? Betekent het dat een heatercore beter koelt dan een dubbele radiator van bv. innovatek?
Dat houdt in dat een Heatercore het goed doet in combinatie met een sterke pomp en een blokje dat een hoge flowrate nodig heeft. De heatercore 'remt' namelijk het water minder af. In totaal echter is een Dual Innovatek ook erg goed, aangezien het koeloppervlak gewoon groter is. De druk in je systeem is echter wel wat lager dan met een Heatercore, maar het is gewoon de kwestie van waar je het mee laat combineren. Met een RBX bijvoorbeeld wil je veel pompkracht en weinig weerstand in je rad (dus bijv. een heatercore) maar met een Koolance setje bijvoorbeeld (lage flow) wil je gewoon veel koeloppervlak, omdat zo'n blok toch niets heeft aan een hoge druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

Epsilon

iets schreef op 08 juni 2004 @ 01:46:
Arg.

Ik loop nu al 2 uur te zoeken naar een redelijk betaalbare koperen chipset koeler met een 8/10mm aansluiting :X. Bestaan die dingen eigenlijk wel?

Ik zag wel een mooie chipset koeler van aquacomputer maar die had alleen een Plug & Cool of 10mm aansluiting. Weet iemand of ik die plug & cool er ook kan uitdraaien en er gewoon een inschroefverbinding in kan draaien?
Kan gewoon

Let op dat je 1/4" draad hebt. Dan kun je die 8/10mm aansluitingen (als je die van innovatec bedoelt) erin draaien. 1/4" is de meest gebruikte maat bij cpu blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
TheWizzard schreef op 08 juni 2004 @ 11:11:
@iets:
Wat dacht je bijvoorbeeld van de Innovatek Graph-o-matic, deze heeft 8mm aansluitingen en kan ook perfect op je chipset.
Ze hebben hem bij shop.freezinghardware.nl en dan bij search zoeken op innovatek. Om het je makkelijk te maken, dit is de directe link:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=959
Arg ik heb daar dus gisteren een hele set besteld maar ik heb daar overheen gekeken 8)7. Het ding heet ook 'graph-o-matic' dus heb ik daar verder niet naar gekeken :{.

Maar bedankt, dit ding is dan wel bijna even duur als m'n CPU block maar toch nog aardig betaalbaar ivm. andere NB blokken en niet lelijk :P.
Epsilon schreef op 08 juni 2004 @ 14:24:
[...]

Kan gewoon

Let op dat je 1/4" draad hebt. Dan kun je die 8/10mm aansluitingen (als je die van innovatec bedoelt) erin draaien. 1/4" is de meest gebruikte maat bij cpu blokken.
Dan ga ik toch liever voor de FH oplossing, die is een stuk goedkoper.

Toch bedankt :).

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 09-06-2004 02:48 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Styler, je moet natuurlijk niet de warme lucht van de radiator je kast IN blazen, dat komt je casetemp niet echt ten goede namelijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ghdew/ra2.JPG
Draai die fan maar eens om ;)
En wat Cyberia zegt, helemaal mee eens, Tygon is echt goed spul, helder, flexibel en sterk :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem juist omgedraaid omdat anders de casefan de warme lucht van mijn case in mijn radiator blaast. Daardoor werd de radiator behoorlijk warm. Mijn casetemp is nu ongeveer 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je benut zo ook niet de voldige opervlakte van je radiator.
Met dit warme weer 25°C hou ik met de zelfde radiator me overgeclokede barthon 2500+ @ 3500+(12,5*187 1,96v) maximaal op 38°C. Normaal zit ik max op de 35°C.
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 00:23:
Als het rad niet geanodiseerd is, vreet het weg met een koper in dezelfde keten. Daarom heeft Zalman het aluminium geanodiseerd.
Ja dat wis ik allang.

Mij vraag is of het klopt dat een alminum radiator van binne wat rode roest heeft ? Of er almuninium koelblokjes bestaan en of je messing pialeren er bij mag gebruiken?
En of eventeel zalman bij de WB2 koelblok toevalig ook het koper hebben geanodiseerd.

Om het even kort samen te vatten, kan je iets met zo erg grote alminium radiator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:12:
Ik heb hem juist omgedraaid omdat anders de casefan de warme lucht van mijn case in mijn radiator blaast. Daardoor werd de radiator behoorlijk warm. Mijn casetemp is nu ongeveer 42 graden.
dat had ik dus ook... een case temp van ongeveer 38/39 graden.
zelfs alles idle.

nu heb ik mn fans omgedraaid als outtake.. en nu is mn temp 27/28 graden!
overdruk warmt dus veel sneller op, en het kan nergens heen.
probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 06 juni 2004 @ 22:50:
:/)
ja ok..maar in hoeverre klopt dat...

met dat mooie weer van vandaag en een kamertemp van 32 graden wordt het water wel behoorlijk warm....ineens van 36 naar 46 idle...naja, niet om zorgen ove te maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Baronneke:

Nou, ik vroeg het dus omdat ik van plan ben over te gaan op 1/2 tygon slangen i.c.m. een pomp die minimaal 900 l/h kan. Ik heb momenteel een eheim 1048, maar zal een eheim 1250 aan te raden zijn. Ik wil over een maand ofzo ook overgaan van m'n innovatek x-flow op de dangerden rbx voor de amd. Vandaar m'n vraag over die 2 rads.

En nu weet ik het zeker. Die autorad die ik heb wordt ook verkocht als een dangerden heatercore (zie de foto hierboven, met die oranje fan ervoor).

@Garrett:
Hoe heb je die heatercore aan je kast bevestigd? Heb je ook foto's van de achterkant?

[ Voor 11% gewijzigd door TheWizzard op 09-06-2004 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:01:
[...]

dat had ik dus ook... een case temp van ongeveer 38/39 graden.
zelfs alles idle.

nu heb ik mn fans omgedraaid als outtake.. en nu is mn temp 27/28 graden!
overdruk warmt dus veel sneller op, en het kan nergens heen.
probeer het maar eens.
Dat komt niet door druk, maar doordat de lucht die door het rad gegaan is blijkbaar 10C heter is dan de omringende lucht.

Het rad wordt nu dus misschien dus wel weer warmer. Wat waren je CPU temps bij zuigen en blazen?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 09 juni 2004 @ 02:36:
Ik heb momenteel een eheim 1048, maar zal een eheim 1250 aan te raden zijn. Ik wil over een maand ofzo ook overgaan van m'n innovatek x-flow op de dangerden rbx voor de amd. Vandaar m'n vraag over die 2 rads.
Het is inderdaad advisable om een 1250 te nemen, of natuurlijk een Hydor Seltz L30. Het voordeel van die Seltz is dat ze standaard 1/2" aansluitingen hebben.. ;)

In elk geval is dat radiatortje van jou (i.c.m. een RBX en een vette pomp met 1/2" slangen) zeker voldoende om de boel lekker koud te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Goed, voor mijn WC setup(zie paar pagina's geleden) wil ik de Casetek CS 1019 gaan gebruiken.
Nu heb ik een vraagje, ik wil dus 2 blowholes maken aan de bovenkant van de case voor mijn 2x 120mm fans op de Airplex 240 radiator. Maar op de CS 1019 zit midden op het "dak" een USB/audio etc. ingang. Nou heb ik een beetje op internet zitten zoeken maar nog steeds is het mij niet duidelijk of dit gehele ding weg te halen is :S

weet iemand dat?

Alvast bedankt

Het gaat dus om dat ding :
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000374-00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000374-05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk is dat ding weg te halen, als je een beetje met de dremel overweg kan, dan ben je binnen 5 min ermee klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
Zo bedoel ik het eigenlijk niet, ik he nog nevernooitniet een dremel gebruikt dus dat word nog wat :P beetje oeps, en sjit were fout en daar gaat me case van 130 euro ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Baronneke:
Nou ik heb vorige week een andere pompt gekocht. Een super goedkoop ding, nl. een Libel Xtra 900 (moet direct in het stopcontact en loopt op 35 watt dus doet dan zo'n 1600 l/h). Het leuke aan deze pomp is dat er ook slangpilaren bij zitten voor een 13mm aansluiting voor bv. een tygon 13mm slang. Deze slangpilaren hebben dan weer een 1/2 inschroefverbinding, dus dat is perfect. De pomp verplaatst het water ontzettend snel (dus er is al een zeer goede flow, en straks met die 13mm tygon slangen en een RBX gaat dat helemaal super werken). Ik heb er zelf nog wat aan 'gemod', nl. ik heb alle inschroefverbindingen met rubber afdichtringen waterdicht gemaakt en de schroefdraden tevens met siliconenkit ingesmeerd om absolute waterdichtheid te garanderen (just to be sure:)). De pomp kost slechts €18 (afgerond) bij Hornbach, plus 2 1/2 naar momenteel nog 8mm slangpilaartjes en een setje rubber afdichtringetjes, heeft me niet meer gekost dan €22. Best wel een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
maar is ie stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets schreef op 09 juni 2004 @ 02:57:
[...]

Dat komt niet door druk, maar doordat de lucht die door het rad gegaan is blijkbaar 10C heter is dan de omringende lucht.

Het rad wordt nu dus misschien dus wel weer warmer. Wat waren je CPU temps bij zuigen en blazen?
die lucht ging dus NIET door een rad heen.. waren gewone 8cm casefans.. 2 stuks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@justice_strike:
De pomp is superstil, dat is juist het leuke eraan. Het is een megacheap ding maar werkt supergoed. Over waar voor je geld gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irongangster schreef op 09 juni 2004 @ 14:06:
Zo bedoel ik het eigenlijk niet, ik he nog nevernooitniet een dremel gebruikt dus dat word nog wat :P beetje oeps, en sjit were fout en daar gaat me case van 130 euro ;) :D
hmz, ik denk niet dat je zosnel iets kapot zult maken, tenzij je parkinson hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heeft iemand ervaring met de pompen van de gamma (greenway pompen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

ik ga morgen wel ff voor je kijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het grote verschil met jouw pomp en de pompen die over het algemeen voor wc gebruik is het vermogen/verbruik. 1 ding moet ik je toegeven: Veel value for money :) !

Swifttech MCP600
9watt

Eheim 1048
10 watt

Eheim 1250
28 watt

Hydor L20
14 watt

Hydor L30
27 watt

Alphacool AP1500 pump
8 watt

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 10 juni 2004 @ 01:33:
Het grote verschil met jouw pomp en de pompen die over het algemeen voor wc gebruik is het vermogen/verbruik. 1 ding moet ik je toegeven: Veel value for money :) !

Swifttech MCP600
9watt

Eheim 1048
10 watt

Eheim 1250
28 watt

Hydor L20
14 watt

Hydor L30
27 watt

Alphacool AP1500 pump
8 watt
Je vergeet wat ;) Zo uit mijn hoofd:

Sicce Nova
10 watt

Sicce Idra
+/-15 watt

Maar inderdaad, dat scheelt nog best wat. Maar wel lekker veel power voor een laag prijsje. Maar volgens mij hebben een aantal bouwmarkten ook nog wel vijverpompen die niet al te duur zijn, weet alleen niet of die erg stil zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 02:31 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.