Koolance PC2-601W | Dubbele WC Setup?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze posting stond in http://gathering.tweakers...message/20930463#20930463 maar verdient eigenlijk wel zijn eigen topic. Het is immers een iets te specifiek subject om in een algemeen topic te plaatsen.

Ik ben de (inmiddels iets minder) trotse bezitter van een Koolance PC2-601.
Afbeeldingslocatie: http://epowerhousepc.com/store/images/koolance/601_side.jpg

Nu 't reservoir stuk is en ik nieuwe hardware gekocht heb, moet er e.e.a. veranderen. Vooral met 't plaatsen wordt het een hoop gefriemel ben ik bang, maar aangezien er al meer mensen een 601 onder handen hebben genomen ben ik benieuwd naar de input.

Nieuwe hardware:

- Abit IC7-Max3
- P4 2.8 512kb
- 2x 512 Corsair extra low latency

Nieuwe Watercoolingstuff:

- Asetek KT12A-L30 setje, bestaande uit:
- Black Ice Extreme Dual (met 2x120mm Pabst)
- Asetek Antarctica (soort van RBX) CPU cooler
- Asetek blokjes voor NB en GPU
- Asetek reservoir (vergelijkbaar met DD reservoir)
- Hydor Seltz L30

Nu moet dat dus passend gemaakt worden in die Koolance kast.
Ik haal 't reservoir sowieso eruit, en dan kan de onderste drivecage (die toch niet in gebruik is) er ook uit. Dat schept alvast plaats voor de L30 met het reservoir.
Nu moet ik alleen nog een Dual BlackIce kwijtkunnen in die kast.
Liefst zou ik die op de plaats hangen waar nu de Koolance radiator inzit, alleen is het nadeel dat die Koolance onder een soort van 'Kap' hangt met 3x80mm en daar zijn dus ook de fans en fanholes voor gemaakt.
Dat krijg ik dus nooit passend met een 2x120mm pabst.
Nu zit ik te denken of het misschien verstandig is om de rad aan de rechterzijkant (vanaf voor gezien) te plakken, en dan met een gatenzaag de 2 slangen de kast in te leiden. Dat bevestigen (plakken) zou ik dan met een soort van 'pootjes' willen doen, die ik aan de kast vastschroef. Of weet er iemand hoe ik mijn 3x80mm fanduct van Koolance kan modden naar een 2x120mm?

De fanduct is dus vergelijkbaar met die van de Exos, waarvan ik weet dat er laatst iemand aan het knutselen was met een andere radiator. Ben benieuwd of daar een oplossing voor is, anders wordt het dus echt stevig improviseren.

Andere optie is (eventueel) een soortgelijke constructie van de radiatorbevestiging (4 pootjes) maar dan aan de achterkant van de case, en met genoeg ruimte om allerhande kabels te vervoeren. Dit zou in principe (rekening houdend met slangbevestigingen) wel eenvoudiger zijn dan via de zijkant van de kast, aangezien je dan natuurlijk de slang in- en out via een van de inbouwbrackets aan de achterkant kunt laten lopen (effe zagen en hopsa).....

Nog een andere optie is natuurlijk om 't radiator(tje) aan de voorkant neer te zetten, op de plek waar voorheen 't reservoir en de drivecage zat.
Dan moet ik de pomp en 't reservoir echter ergens anders gaan onderbrengen, en dat lijkt me een groter vraagstuk. De 5 1/4 bays zijn gedeeltelijk gevuld (onderste twee) met een dvd-writer en een dvd-speler. Daarboven is dus in principe wel space voor een reservoir of een pomp, maar die lijken me beneden beter op hun plaats....

Any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x 80mm = 240mm = 2x 120mm. Met de lengte zit het dus wel goed, nu moet je alleen nog aan beide kanten van het ding nog 2 centimeter zien te schrapen...

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 1 groot gat maken met een alu frame erover zoals verkrijbaar bij de EVO rads.. De extreme aan de buitenkant vind ik persoonlijk niks.. dat ding is best groot en heel kwetsbaar. Ik heb er zelf een.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/b240_200.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil van de zomer die kast van Koolance gaan kopen maar ik ben wel blij dat ik even hierlangs kwam.
Is het niks die kant en klare kasten van die jongens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 901, en het is zeker wel iets!
Alleen voor extreem lage temps issie gewoon niet goed genoeg...
Dit komt oa door de rad en de dunne slangen.
Ik denk er ook aan om het te vervangen, maar ook mijn grootste probleem is het res, ik wil dat absoluut daar houden, anders zie ik het voordeel van een koolance niet meer, dan is het gewoon een chieftec 901 met waterkoeling en een window