[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.977 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Tutti-frutti schreef op 14 juli 2004 @ 10:25:
[...]

Kan je in de bios bij bootsequence niet iets met NVraid aangeven, of PCI-device instellen ?
Heb zowel de keuze uit "Harddisk" als "Nvidia Boot Agent" geprobeerd ... ik ga nu maar structureel eens bekijken wat het probleem kan zijn, zit nu te checken of hij met 1 ide zonder raid opstelling wil installeren.

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

LoEnaTiQ schreef op 14 juli 2004 @ 10:22:
OK :z ... na ongeveer een half jaar getwijfeld te hebben, is de knoop eindelijk doorgehakt.

Heb dan eindelijk een nieuw systeem gebouwd, bestaande uit een 3200+ Athlon 64 met 1Mb in combinatie met een Epox 8KDA3+ moederbord. Geheugen is totaal 1GB > twee maal Mushkin 512Mb PC3500 geheugenreepjes die op 2-3-3 kunnen draaien. Overige onderdelen die in het systeem komen bestaat uit een WD 200GB SATA schijf, 2x WD 80GB ATA schijf en een Pioneer A06S DVD-rom.

Heb allereerst een WinXP install gedaan op alleen de SATA schijf wat gewoon perfect liep ... en bovendien binnnen 10 min geklaard :*) ... wat voorheen wel anders was geweest.

Echter als ik nu via NvRAID een IDE raid aanmaak met de 2x WD 80GB en vervolgens daarop een WinXP wil installeren zonder de SATA schijf, gaat hij na de eerste reboot hangen op het scherm met << Press a key to boot from CD ..... >> verder doet ie niks meer :?

Hebben er meer mensen last van dit verschijnsel? ..... ik ga nu wel even verder knutselen, maar mocht er iemand zijn die al weet wat het probleem kan zijn, graag _/-\o_
hoe warm word het koelblok van de chipset bij jou?
heel warm of valt dat wel mee?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

mydogisgone schreef op 14 juli 2004 @ 10:45:
[...]

hoe warm word het koelblok van de chipset bij jou?
heel warm of valt dat wel mee?
CPU = 43 C
System = 29 C

en mijn kast ligt open natuurlijk ... maar dit moet toch wel meevallen voor een a64? :?

edit:

Nou nou nou, na een paar uurtjes te hebben gerotzooid ... ben ik dan eindelijk er achter gekomen dat je eerst die Boot-Floppies van de bijgeleverde Epox CD moet halen ...

Ik heb nu dus 2x80GB in raid staan met NvRaid ... heel gemakkelijk eigenlijk, indien je de manier weet om het te doen. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door LoEnaTiQ op 15-07-2004 01:36 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Legion schreef op 13 juli 2004 @ 14:22:
Heb je nog ergens een bron waar ik deze uitspraak van je onderbouwd zie?
Heb ik ook wat te lezen namelijk ;)
Ik kan zo snel niets vinden. Meestal komt het tijdens een review van de Athlon64 ter sprake.

AMD Reports Second Quarter Results

Een aantal quotes (samenvatting afgelopen kwartaal):
• AMD announced the completed design of its AMD64 dual-core processor. AMD expects to deliver high-performance dual-core products to the x86 server and workstation market in mid-2005 and introduce dual-core solutions for high-end client PCs later that year.

• AMD opened the AMD Japan Engineering Laboratory in Tokyo to support AMD’s mobile processor platform design activities.

• Leading enterprise benchmarks, including TPC-C and several SPEC® benchmarks, confirmed that the AMD Opteron processor is the world’s highest-performing processor for x86 2 and 4-way servers.

• AMD launched the AMD Athlon 64 FX-53 processor and the AMD Athlon 64 processors 3800+, 3700+ and 3500+, offering customers the highest performing x86 processors for the desktop market.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08
silentsnow schreef op 15 juli 2004 @ 07:13:
[...]
AMD Reports Second Quarter Results

Een aantal quotes (samenvatting afgelopen kwartaal):

[...]
Wat mij opviel en erg leuk om te weten, gross margin van AMD = 38% over afgelopen kwartaal, terwijl dit bij Intel 60% is.

Let dit, dit is niet enkel op CPU's maar het complete bedrijf, dus ook chipsets, flash geheugen, etc, etc, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118716

ik wil iedergeval een 939 proccessor, vind het zonde om een 754 te kopen. Ik hoop alleen dat ze een beetje betaalbaar worden, anders moet ik zo lang wachten 8)7

MaestroGDK (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Naar het eind van 2004 toe zullen de lagere modellen ook naar s939 komen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ach een 939 processor kan je wel op gaan w8en maar dan kan je net zo goed altijd w8en er komt toch steeds weer wat nieuws uit.
ikzelf wil een Epox EP-8KDA3+ aanschaffen icm een AMD Athlon 64 3200+ 512kb cache.
en daarop zet ik 2x 256mb Mushkin PC3500 Level II (bh-5) en een ATI 9700pro.
dit hele setje zal worden gekoeld door middel van watercooling.
alleen zit ik met de chipset van het epox mobo.
hoe kan ik daarop een waterblok monteren?

en wat vinden jullie van dit setje?

hij krijgt trouwens sap geleverd via een Antec 550watt treucontrol. :)

zie hieronder de foto van het chipset met geen gaten rondom het socket.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/7517/chipset.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mydogisgone op 15-07-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Is het dan echt nodig om de chipset ook te koelen met watercooling? Het standaard koelblok volstaat wel hoor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Hacku schreef op 15 juli 2004 @ 22:19:
Is het dan echt nodig om de chipset ook te koelen met watercooling? Het standaard koelblok volstaat wel hoor.
nou liever wel, omdat ik het graag wil cool houden.
dit systeem zal dag en nacht aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mydogisgone schreef op 15 juli 2004 @ 23:02:
[...]

nou liever wel, omdat ik het graag wil cool houden.
dit systeem zal dag en nacht aan staan.
koelblokje is er echt wel op berekend hoor om dag en nacht onder full load aan te staan... anders hadden ze het niet zo op de markt gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Palomar schreef op 15 juli 2004 @ 23:19:
[...]

koelblokje is er echt wel op berekend hoor om dag en nacht onder full load aan te staan... anders hadden ze het niet zo op de markt gebracht...
dus ik kan het beste alleen mijn gpu en cpu water coolen?
ik weet het trouwens niet zo hoor. bij een review zeggen ze ook dat hij super warm word.
en bij de msi zit er een Actieve op. dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102064

Ik heb zelf dat Epox mobo, en die chipset koeler wordt niet idioot warm (ja, misschien als je 24/7 full load draait dat hij wat warmer wordt, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk).

Anders een dun koperen buisje door het standaard koelblok 'weven' een optie?

Of anders een papst 12dB fan @ 5 volt met een verloopstukje, die hoor je ook niet, heb je toch actieve koeling?

Let er wel op dat de 2 Sata aansluitingen die rechtstreeks via de chipset lopen echt heel dicht boven de graka zitten en dus misschien voor problemen zorgen bij aansluiten waterkoeling of een Zalman passieve koeling!!!!!! :(

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 102064 op 16-07-2004 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 102064 schreef op 16 juli 2004 @ 08:31:
Ik heb zelf dat Epox mobo, en die chipset koeler wordt niet idioot warm (ja, misschien als je 24/7 full load draait dat hij wat warmer wordt, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk).

Anders een dun koperen buisje door het standaard koelblok 'weven' een optie?

Of anders een papst 12dB fan @ 5 volt met een verloopstukje, die hoor je ook niet, heb je toch actieve koeling?

Let er wel op dat de 2 Sata aansluitingen die rechtstreeks via de chipset lopen echt heel dicht boven de graka zitten en dus misschien voor problemen zorgen bij aansluiten waterkoeling of een Zalman passieve koeling!!!!!! :(
ik kan natuurlijk ook gewoon het koelblok vastmaken door middel van adhesive.

maaruh dat van die 2 s-ata poorten weet ik.
daar heb ik ook rekening mee gehouden en moet makkelijk lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Klopt het nu dat het L2 van een 90nm K8 trager zal werken dan een 130nm versie?
nieuws: Details toekomstige AMD-processors onthuld

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117823

Ik ven van plan omstreeks de eerste week van augustus een Socket 939 3500+ te kopen met een MSI K8N Neo2 Platinum , ik heb het geld en ik wil wel een hogere prijs betalen , ik ben ook ongeduldig ( ;) ). Of zou dit een erg stomme zaak zijn (vermits begin eind augustus zogezegd de prijzen zouden dalen) :?

Graag jullie mening.

Entarus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik zou gewoon wachten tot de prijzen dalen, voor de 3500+ scheelt het nl heel wat nieuws: Prijsverlaging AMD-processors verwacht in augustus
Kan je je geld in wat anders stoppen (geheugen enzo)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op 16 juli 2004 @ 21:59:
Ik zou gewoon wachten tot de prijzen dalen, voor de 3500+ scheelt het nl heel wat nieuws: Prijsverlaging AMD-processors verwacht in augustus
Kan je je geld in wat anders stoppen (geheugen enzo)
Prijsdrop is eind juli, dus paar weken daarna is voorraad van winkeliers er doorheen en hebben ze de goedkopere. Sommige al eerder. Dus je zult het snel genoeg merken. De XP cpu's zijn erg schaars want deze zijn allemaal opgekocht omdat deze in prijs zullen stijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door The Source op 16-07-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ja , als ik wacht kan ik 2 extra 256MB latjes kopen (en in dual channel plaatsen) , (ik was al van plan nog een 512MB latje te kopen) , nu vraag ik me enkel af of er echt veel verschil zit tussen 1 Gig RAM of 1,5 Gig Ram.... 8)7

Edit : @the source , prijsdrop is eind augustus niet juli dus dan duurt het nogwel een lange tijd tot midden september. :/

Entarus,

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 117823 op 16-07-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Vanaf de 23e aug. Nog ff de link met mogelijke prijzen: nieuws: Prijsverlaging AMD-processors verwacht in augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hacku schreef op 16 juli 2004 @ 19:32:
Klopt het nu dat het L2 van een 90nm K8 trager zal werken dan een 130nm versie?
nieuws: Details toekomstige AMD-processors onthuld
Ja dat vond ik ook vreemd.
Hoe zit dat eigenlijk bij de p4's, of moeten die gewoon op full-speed draaien vanwege dat 't geheugen een beetje een botlleneck zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

OMX2000

By any means necessary...

gp500 schreef op 17 juli 2004 @ 00:23:
[...]

Ja dat vond ik ook vreemd.
Hoe zit dat eigenlijk bij de p4's, of moeten die gewoon op full-speed draaien vanwege dat 't geheugen een beetje een botlleneck zou kunnen zijn.
Zou kunnen, maar het is een beetje in tegenspraak met de benchmarks die gedraait zijn op de 90 nm CPU's, en waaruit bleek dat er een performance boost van 5% zou zijn bij gelijke kloksnelheid.

Zie hier : nieuws: AMDs 90nm-processors leveren vijf procent prestatiewinst

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
OMX2000 schreef op 17 juli 2004 @ 10:06:
[...]
Zou kunnen, maar het is een beetje in tegenspraak met de benchmarks die gedraait zijn op de 90 nm CPU's, en waaruit bleek dat er een performance boost van 5% zou zijn bij gelijke kloksnelheid.

Zie hier : nieuws: AMDs 90nm-processors leveren vijf procent prestatiewinst
Ik zou dus dan eerst maar zien als een gerucht.
Lijtk me ook onwaarschijnlijk dat ze 5% meer kunnen krijgen met een lamme L2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Alleen wanneer komen ze uit, want als er nu al samples zijn die gebenchmarkt kunnen worden. Verwacht ik eigenlijk binnen 2-3 maanden dat ze op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Wss pas eind dit jaar, omdat dan de eerste 90nm Athlon 64 komt. (4000+) Dan pas zullen de lagere modellen ook een 90nm core krijgen. De 90nm Opterons mogen we wss eerder verwachten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over de 3500+ : Ik lees op het net dat je gelijk welke ram latjes nu kan gebruiken en deze dual channel laten werken. Nu zou het problemen opleveren moest ik twinmos (dat ik nu heb) en bv. takems geheugen van de zelfde groote en cas latency in een dual channel opstelling zet ? Of kan ik maar beter 2 twinmos latjes gebruiken ?

Entarus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
2x twinmos is "veiliger"
2 merken door elkaar zou ook moeten werken maar met de A64 weet je nooit :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 13:52
Ik ga straks een nieuw systeem aanschaffen en ik twijfel nog tussen de FX 53 (s939) en de 3800+. In een review zag ik dat de 3800+ het wint van de FX 53, maar dat lijk mij toch niet helemaal juist :?

Edit: Ik heb het dan over game benchmarks, waar ik ook het meest in geïntereseerd ben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kwistnix op 17-07-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal jij die benchmarks dan ? In de bench marks van tomshardware verslaat de FX de 3800 elke keer. Ook als je ooit wat anders dan gaming wilt doen zit je beter met de FX53 vermits deze meer cache geheugen heeft en dus in zaken zoals video encoding en andere applicaities ook beter zal draaien. En dan nog het feit dat het gewoon een pak cooler is om een FX53 te hebben i.p.v een 3800. :P

Tomshardware UT en farcry charts :

http://www.tomshardware.c...1/images/chart_farcry.gif
http://www.tomshardware.com/cpu/20040601/images/chart_ut.gif

Edit : Welk moederbord begoog je trouwens , voor mijn 3500+ denk ik aan de K8N Neo2 Platinum , het alternatief is de Asus A8V deluxe maar ik hoorde over bios problemen bij de A8V.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 117823 op 18-07-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik zat aan de Asus A8V Deluxe Wireless te denken.
Nou, aangezien die FX-53 toch beter presteert denk ik dat ik daar voor ga.
Gelukkig kan ik hem rechtstreeks van de groothandel scoren tegen inkoopprijs en excl. BTW, want dat kreng is duur zeg :{

[ Voor 72% gewijzigd door Kwistnix op 18-07-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op 17 juli 2004 @ 13:52:
Wss pas eind dit jaar, omdat dan de eerste 90nm Athlon 64 komt. (4000+) Dan pas zullen de lagere modellen ook een 90nm core krijgen. De 90nm Opterons mogen we wss eerder verwachten.
Dan zal Intel de lead weer nemen want de P4 4Ghz komt in week 40 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 23-05 09:36

JF_

The Source schreef op 18 juli 2004 @ 01:56:
[...]

Dan zal Intel de lead weer nemen want de P4 4Ghz komt in week 40 gok ik.
Laat Intel eerst maar eens zorgen dat ze de hitteproblemen van de huidige Prescotts onder controle krijgen... Ik heb nu een 3.4GHz Prescott (socket 478), die met bijgeleverde original Intel-koeler *niet* vol belast kan worden (met open kast wordt 'ie 80 graden, en throttled zichzelf terug tot ongeveer een 2.8GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

zo mensen ik ga vanavond een AMD Athlon 64 3200 2.2ghz 512kb processor halen.
moederbord moet ik nog even op wachten jammer genoeg :(
maar dat komt wel goed. ik kan mezelf alvast geil maken met de processor :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

mydogisgone schreef op 21 juli 2004 @ 15:20:
zo mensen ik ga vanavond een AMD Athlon 64 3200 2.2ghz 512kb processor halen.
moederbord moet ik nog even op wachten jammer genoeg :(
maar dat komt wel goed. ik kan mezelf alvast geil maken met de processor :P haha
Tenzij je dat moederbord al besteld hebt is het niet handig om alvast een CPU te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

OMX2000 schreef op 21 juli 2004 @ 16:43:
[...]

Tenzij je dat moederbord al besteld hebt is het niet handig om alvast een CPU te halen.
het moederbord is ook al besteld. :) maar ja ik moet toch me voeding halen nou dan kan ik net zo goed gelijk de processor mee nemen. toch?
het moederbord is trouwens een Epox EP-8KDA3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/f/diy/047/20/040720_hd_ss_semprons_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/f/diy/047/20/040720_hd_ss_semprons_2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/f/diy/047/20/040720_hd_ss_semprons_3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Hee, in Q4 2004 een socket 939 Athlon 3000+. Eindelijk een echte goedkope processor voor s939!!

Trouwens: eindelijk is het rijtje Opterons in de PW compleet:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/325

Dus 140..150 en 240..250 en 840..850.

Is dit de genadeslag die AMD aan Itanium / Xeon toe gaat brengen?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 21-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op 21 juli 2004 @ 22:37:
Dus 140..150 en 240..250 en 840..850.

Is dit de genadeslag die AMD aan Itanium / Xeon toe gaat brengen?
Pff dream on, Xeon verkopen liggen nog steeds vele malen hoger dan die van AMD. Heeft AMD nog wel paar jaar voor nodig om dat te switchen... maar ze zijn wel goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77606

Even een vraagje,

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een FX-53 op 'n board met socket 939 en een board met socket 940???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Socket 939 versie is wat sneller dan de 940 versie en socket 940 zal ook langzaam enkel nog voor de server markt zijn en misschien zelfs verdwijnen. Ze hebben de socket 940 versie maar ook op de markt gezet om de mensen die nu al een socket 940 moederbord hebben de mogelijkheid te geven om uptegraden.

Entarus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 77606 schreef op 22 juli 2004 @ 17:40:
Even een vraagje,

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een FX-53 op 'n board met socket 939 en een board met socket 940???
Socket 940 is eigenlijk enkel voor servers bedoeld, ik denk ook niet dat je nog de FX53 voor socket 940 kunt krijgen, afgezien van wat oude stock. De FX voor 940 is EOL en dus in de toekomst enkel nog te upgraden met een Opteron 1xx CPU.

Socket 940: dual channel registerd memory
Socket 939: dual channel memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77606

Dank jullie allebei voor de reply's, dit betekend dus dat ik gewoon een FX 53 op 'n 939 board ga prikken. Nu maar eens uitleven op 't zoeken naar mooie boarden. Iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Plaatjes werken niet, wat stond hier?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Hacku, hier zijn de afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37928/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37929/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37930/full.gif

Op RWT heeft iemand interessante informatie gegeven over de microcode update mogelijkheden van de K8. Het was al bekend dat middels een BIOS update de microcode geupdate kon worden, maar nu is het mechanisme erachter ook bekend. De persoon in kwestie heeft zelfs een script geschreven waarmee je, vanuit Linux, de microcode kan wijzigen.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Of het al langs gekomen is weet ik niet. Maar ik zie nu bij een Duitse shop iets heel aantrekkelijks;

AMD64 3500+ S939 ; 367 Euro

Ik vind het beetje raar, omdat in een duitse pricewatch de shops die erna komen gewoon 481+ euro vragen.

En als ik het goed begrijp leveren ze dus amd64's voor de prijzen van XP's ?
Hinweis zu den AMD Athlon 64 XP CPU`s:

Athlon senkt die Preise für die XP CPU´s! Wir haben bereits die neuen Preise eingepflegt, bekommen aber nur ein sehr begrenztes Kontingent zum Ende Juli 2004 geliefert! Also bitte rechtzeitig bestellen (per Nachnahme haben Sie kein Zahlungsrisiko der Vorauskasse!), wir können voraussichtlich nur die Frühbesteller beliefern!!!!
http://www.profiseller-bindlach.de/

ps. Je moet bij de shop bij amd xp's kijken, ook beetje vaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-07-2004 10:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Klein vraagje tussendoor.. zijn de bevestigingsmethoden voor socket 939/940 hetzelfde als voor 754? M.a.w. als ik nu een fijn waterblokje koop voor s754, kan ik dat dan later nog op een s939 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Yup :)
De sockets zijn op de pinnen na identiek qua afmetingen enzo.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Tutti-frutti schreef op 23 juli 2004 @ 10:16:
Of het al langs gekomen is weet ik niet. Maar ik zie nu bij een Duitse shop iets heel aantrekkelijks;

AMD64 3500+ S939 ; 367 Euro

Ik vind het beetje raar, omdat in een duitse pricewatch de shops die erna komen gewoon 481+ euro vragen.

En als ik het goed begrijp leveren ze dus amd64's voor de prijzen van XP's ?

[...]

http://www.profiseller-bindlach.de/

ps. Je moet bij de shop bij amd xp's kijken, ook beetje vaag.
Das een behoorlijk brakke site :/ Kan die prijs overigens niet terugvinden.

De retail prijs hier in de VS $450, terwijl AMD's richtprijs $500 is. €367 vind ik ongeloofwaardig.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118716

Hey ff voor de duidelijkheid, je hoeft niet ver van huis te kijken op pricewatch is nu 3500+ voor 368,30 en dan wel in NL. Alleen levertijd is onbekend, maarjah je kan niet alles hebben. Kan dit soms de prijswijziging zijn die AMD wil uitvoeren???..

AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Zercom Computers Eindhoven € 368,30

MaestroGDK (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Anoniem: 118716 schreef op 24 juli 2004 @ 00:54:
Hey ff voor de duidelijkheid, je hoeft niet ver van huis te kijken op pricewatch is nu 3500+ voor 368,30 en dan wel in NL. Alleen levertijd is onbekend, maarjah je kan niet alles hebben. Kan dit soms de prijswijziging zijn die AMD wil uitvoeren???..

AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Zercom Computers Eindhoven € 368,30

MaestroGDK (8>
Dat lijkt mij een foutieve prijs. Kijk maar naar de andere prijzen. De tweede laagste prijs is €487,75, dus dat is wel een heel groot verschil.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Bij nader inzien, de lage prijzen zouden overeen kunnen komen met de prijsverlaging die AMD door zal voeren op maandag as.
AMD Reseller Mail

"
Dear Herr XXXX,

We would like to inform you that on Monday, July 26th, 2004, prices will decrease for

ALL AMD Athlon™ 64 processors, from model numbers 2800+ up to 3800+.
Please note that AMD Athlon 64 FX processors will not be affected by this price move.

In addition, on Monday 9th August, prices will increase for

AMD Athlon XP processors, from model numbers 2800+ up to 3200+.
There’s never been a better time to move to AMD64 processors;
step into the future…

For further information on pricing and availability, please contact AMD’s authorized distributors at www.amd.com/EuroDistributors.

Yours sincerely,

The Reseller Team
www.amd.com/euroreseller
bron

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is er iemand die de MSI K8N Neo2 Platinum nForce 3 Ultra al inbezit heeft :?

Heb hem bijna 2 weken geleden besteld, maar hij is nog steeds niet binnen (Euromaxi, verder echt en topwinkel hoor, kunnen zij ook niks aan doen). Vroeg me alleen af of iemand anders em al had...?

komt btw een Athlon 64 3200+ op met 4*512MB Crucial Pc3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

g00fy schreef op 24 juli 2004 @ 09:52:
Is er iemand die de MSI K8N Neo2 Platinum nForce 3 Ultra al inbezit heeft :?

Heb hem bijna 2 weken geleden besteld, maar hij is nog steeds niet binnen (Euromaxi, verder echt en topwinkel hoor, kunnen zij ook niks aan doen). Vroeg me alleen af of iemand anders em al had...?

komt btw een Athlon 64 3200+ op met 4*512MB Crucial Pc3200
Neo2 is socket s939, hoe ga je daar een 3200+ opzetten :?

ik hoop dat die prijsverlaging van die 3500+ klopt :9 eindelijk is de tijd voor aanschaf van een nieuwe PC gekomen.
offtopic:
nu hopen dat zowel de Athlon64 als Nvidia 6800U goed leverbaar word, anders word het nog lang wachten :(

[ Voor 21% gewijzigd door M55 op 24-07-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 10:38:
[...]

ik hoop dat die prijsverlaging van die 3500+ klopt :9 eindelijk is de tijd voor aanschaf van een nieuwe PC gekomen.
offtopic:
nu hopen dat zowel de Athlon64 als Nvidia 6800U goed leverbaar word, anders word het nog lang wachten :(
volgens de handleiding is dat mogelijk.... :?
Supports Socket-939 for AMD K8 Athlon 64 FX / Athlon 64 (Socket939) processor
from 1100+ MHz to 3400+
edit : omfg, idd....dat gaat niet werken |:(

mobo nog niet binnen dus, maar mn 3200+ wel, en ook 4*512MB ram waarvan er maar 3 op passen :'( (op k8n platinum) iemand een idee wat t beste is voor me :?

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 24-07-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

g00fy schreef op 24 juli 2004 @ 10:58:
[...]

volgens de handleiding is dat mogelijk.... :?

[...]

edit : omfg, idd....dat gaat niet werken |:(

mobo nog niet binnen dus, maar mn 3200+ wel, en ook 4*512MB ram waarvan er maar 3 op passen :'( (op k8n platinum) iemand een idee wat t beste is voor me :?
ik zal de 3200+ verkopen en de 3500+ kopen (indien die in prijs is verlaagd) dan kan je de 4 modules gebruiken (dual channel ipv single channel) Tevens heb je dan betere upgrade mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 11:13:
[...]

ik zal de 3200+ verkopen en de 3500+ kopen (indien die in prijs is verlaagd) dan kan je de 4 modules gebruiken (dual channel ipv single channel) Tevens heb je dan betere upgrade mogelijkheden.
Ik heb de winkel al gemaild of ik de Athlon kan terugsturen, dus dan wil ik toch de 3500+ liever.

edit :

winkel gebeld en ik mag mn athlon terugsturen (euromaxi _/-\o_ ) en dan bestel ik na de prijsverlaging de 3500+ :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 24-07-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
M55 schreef op 24 juli 2004 @ 10:38:
[...]

[/offtopic]
socket 939 past wel een 3200+ CPU op, echter moet de s939 3200+ cpu nog gereleased worden (Q4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit de grote prijsverlaging waarvan eerder sprake ? Ik dacht dat die pas op 22 augustus zou plaatsvinden :?

Edit : Ik heb trouwens Euromaxi ge-emaild gisteren en ze zeiden dat ze de Neo2 eind volgende week hoopten binnen te hebben.

Entarus,

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 117823 op 24-07-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

The Source schreef op 24 juli 2004 @ 11:59:
[...]

socket 939 past wel een 3200+ CPU op, echter moet de s939 3200+ cpu nog gereleased worden (Q4).
ja ok :), ik had neer moeten zetten 'jouw 3200+' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 23-05 09:36

JF_

g00fy schreef op 24 juli 2004 @ 10:58:
In ieder geval niet in paniek raken :-) De K8N Neo heeft inderdaad maar 3 dimms, maar dat i een socket754-bordje. De K8N-Neo2 is een s939, en die heeft 4dimms (2x2 in 128bit mode). Gewoon 4x512 inrammen dus, alhoewel ik liever voor 2x1024 zou gaan - kan je later tenminste nog eens uitbreiden.

Dus - je houdt de Neo2+4x512 en neemt een andere CPU,
of - je houdt de CPU, dumpt je ram voor 2x1024, en neemt de ouwe Neo.

Optie 1 lijkt me de betere.

[ Voor 25% gewijzigd door JF_ op 24-07-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, ik stuur de athlon 3200 terug naar euromaxi. En de 3500+ bestel ik als ie goedkoper is, hopelijk wel voor de 14e, dan wil ik uiterlijk verbouwd hebben.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

....dan wil ik uiterlijk verbouwd hebben....
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik ben van plan om toch een S939 3800+ te kopen (de S939 FX-53 is niet verkijgbaar bij de winkel in kwestie). Ik zit me alleen af te vragen hoe het zit met de boxed cooler van dat ding. Acceptabel koelen doet ie vast en aangezien niet van plan te gaan OC-en ben ik over de temps niet zo ongerust (hoewel er ook nog een X800 XT PE in de Midi kast zal hangen...). Ik ben dan ook het meest benieuwd naar de geluidsproductie. Nu is het natuurlijk wel zo, dat wat voor de een stil is, voor de ander nog te luid is, maar een globale indruk zou wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tja, ik ben voor de vakantie bij mn ouders, en de 15e ga ik weer terug naar mn eigen stad. Voor die tijd wil ik dus t liefst wel verbouwd hebben... (aantal pc's van kast wisselen, ik de nieuwste aka de 3500+)

Hoelang duurt het normaal voor wij de prijzen merken, gezien de mail van AMD naar de resellers (zelf ook gehad :X )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

in de Pricewatch was de eerste shop in Eindhoven er iig al als de kippen bij: een 3500+ voor €368,30 !

Die wijziging was na 0:00 in de nacht :+

Hm - slapen.. goed idee wel :O

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109788 op 26-07-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ook yorcom biedt de 3500+ nu aan voor 365euro. Net even gebeld en over 2 a 3 daen verwachten ze hem.... geen garantie op uiteraard.

Zercom die besteld ze per klant en dan is ie er tussen 4 en 7 dagen aldus de man die ik aan de lijn had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik wacht nog even tot er echt goede moederboarden verkrijgbaar zijn, met nforce 3 250 , en dat is de msi helaas niet :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Tutti-frutti schreef op 26 juli 2004 @ 12:31:
Ik wacht nog even tot er echt goede moederboarden verkrijgbaar zijn, met nforce 3 250 , en dat is de msi helaas niet :(
op de nieuwe mobo's zitten toch een nforce3 ultra :) geen 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

M55 schreef op 26 juli 2004 @ 12:51:
[...]

op de nieuwe mobo's zitten toch een nforce3 ultra :) geen 250
Maar is de 250 dan niet beter ? Hmm, ben ik nou in de war :?

edit: Ok, de Nforce 3 ultra is gewoon een socket939 uitvoering van de nforce 250 :). Wist ik niet :X

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-07-2004 13:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Nieuwe retailers prijslijst van AMD, aangepast per vandaag: http://www.amd.com/us-en/...oom/0,,51_104_609,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 26 juli 2004 @ 12:58:
[...]

Maar is de 250 dan niet beter ? Hmm, ben ik nou in de war :?

edit: Ok, de Nforce 3 ultra is gewoon een socket939 uitvoering van de nforce 250 :). Wist ik niet :X
die 250 is voor de s754 en de ultra is voor de 939 (kwam ik gelukkig ook nt op tijd achter, zie hierboven :X )

hmm, heb je t net ge-edit :p

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 26-07-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Welk mobo (+ processoren, hoe goed zijn opterons overklokbaar?) raden jullie aan als ik een SMP Athlon64 systeempje wil hebben? Twee processoren, met alle nodige workstationfuncties natuurlijk (USB2, degelijke SATA controller (NCQ, TCQ en hotswap liefst, ik vrees dat ik naar PCI-X moet gaan uitkijken :(), dat soort spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116105

Opterons zijn op dit moment nog niet goed te Ocen. Misschien komt hier evrandering in als de Nforce 4 voor Opterons uitkomt. Ook de mobo's met PCI-X maken gebruik van de AMD-8000 serie chipset welke geen ondersteuning biedt voor Usb 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik heb afgelopen week een setje AMD-64 systemen gehaald:

GigaByte K8NS (simpel nForce 250 bordje socket 754)
3x AMD Athlon64 2800+ (1.8Ghz, 512Kb, newcastle rev. 04/2004)
2X AMD Athlon64 3200+ (2.2Ghz, 512Kb, newcastle rev. 04/2004)

Allen lopen stabiel, met de standaard AMD cooler, ik heb alleen zwaar het idee dat ik net zo goed alleen maar 2800+ CPU's had kunnen halen en ze dan op 2.2Ghz laten lopen :/

De 2800+ CPU's worden allen 53-55 graden (met koe), en komen zelfs op 2.0Ghz (FSB 222, rest default) niet boven de 56 graden uit. (Hoger nog niet getest, omdat ik niet veel risico's wil lopen, en het daarom op de 10%-regel houd)

De 3200+ CPU's draaien op de standaard 2.2Ghz al tegen de 70(!) graden aan (met koe, 9.0 mkeys). Zodra ik hem op 2.3Ghz zet stijgt de temperatuur al tot de 74 graden, waarna ik hem maar weer snel terugzet.

Ik heb de 3200+ hier nog losliggen, omdat de kasten er nog niet voor binnenzijn, dus wellicht dat dat er nog iets mee te maken heeft.
De coolers draaien nu rond op 3000rpm, en zodra ik de cooler bijna afdek giert ie zo door naar de 5000rpm. Als ik het me goed herinner, draaien de coolers bij de 2800+ systemen ook aanzienlijk sneller.
Zit er een soort van flow-detectie in ofzo ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
The_Cook schreef op 26 juli 2004 @ 13:03:
Nieuwe retailers prijslijst van AMD, aangepast per vandaag: http://www.amd.com/us-en/...oom/0,,51_104_609,00.html
De FX53 nog duurder :D
De 3500+ is nu wel erg aantrekkelijk.
racoontje schreef op 26 juli 2004 @ 15:25:
Welk mobo (+ processoren, hoe goed zijn opterons overklokbaar?) raden jullie aan als ik een SMP Athlon64 systeempje wil hebben? Twee processoren, met alle nodige workstationfuncties natuurlijk (USB2, degelijke SATA controller (NCQ, TCQ en hotswap liefst, ik vrees dat ik naar PCI-X moet gaan uitkijken :(), dat soort spul).
Voor dual config heb je een Opteron nodig. Als mobo kan je een Tyan of Rioworks nemen.
Anoniem: 116105 schreef op 26 juli 2004 @ 16:01:
Opterons zijn op dit moment nog niet goed te Ocen. Misschien komt hier evrandering in als de Nforce 4 voor Opterons uitkomt. Ook de mobo's met PCI-X maken gebruik van de AMD-8000 serie chipset welke geen ondersteuning biedt voor Usb 2.0.
AMD zou binnenkort met een nieuwe chipset komen die ook USB 2.0 ondersteunt.
Dan is er nog serverworks die ook met een Opteron chipset zou komen.

[ Voor 74% gewijzigd door XWB op 26-07-2004 18:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13
Dit is wel een heel goed moment om een nieuwe pc te kopen.

Geheugenprijzen zijn nu weer redelijk laag, zullen straks wel weer omhoog gaan. AMD heeft net dus een hele mooie prijsverlaging gedaan waardoor ze weer veel goedkoper dan Intel zijn en je kan er vanuitgaan dat er dus binnenkort niet nog een prijsverlaging komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Hacku schreef op 26 juli 2004 @ 18:26:
[...]
[...]
[...]
AMD zou binnenkort met een nieuwe chipset komen die ook USB 2.0 ondersteunt.
Dan is er nog serverworks die ook met een Opteron chipset zou komen.
Hacku heb je hier soms een bron van?

Ik sta zelf op het punt om een Dual Opteron WS aan te schaffen maar ik maak mij zorgen over de continuiteit van het Socket 940 platform met de huidige AMD8000 series chipsets.

Dingen als USB 2.0 zijn niet beschikbaar vanwege (alweer) een bug in de chipset.

Als jij mij meer informatie over die nieuwe AMD chipset zou kunnen geven, dan ben ik je erg dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Dingen als USB 2.0 zijn niet beschikbaar vanwege (alweer) een bug in de chipset.
Dat is al een heel oude bug, die zorgde ervoor dat USB2.0 PCI kaartjes niet goed werken met de AMD8000 chipset.
Als jij mij meer informatie over die nieuwe AMD chipset zou kunnen geven, dan ben ik je erg dankbaar :)
Ik zoek de link van die nieuwe chipset even op, alleen weet ik niet juist meer waar ik dat gelezen had. Ik had het in het vorige deel ook al gepost.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 26-07-2004 19:48 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 13:39
Ik heb al een tijd een a64 genesteld in een asus k8v se deluxe, maar ik heb nog nooit volledig gebruik kunnen maken van de cool-n-quiet techniek. De cpu verandert wel van snelheid alleen de cpu fan(boxed) blijft altijd rond de 3400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Het probleem is dat die SMP mobo's bv geen AGP hebben --> geen stoere videokaart erin. Het zijn allemaal servermobo's :(

EDIT: Spoke too soon:
http://www.rioworks.com/HDAMB.htm

:)

[ Voor 28% gewijzigd door lvh op 26-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
alternate: de althon 64 3500+ 375 euro
levertijd 48 uur :)

beter 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 26-07-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Ik weet dat nu het optimale moment is om een nieuwe PC te kopen, maar ik wacht liever nog even. Waarom?

Iwill gaat (zeer binnenkort blijkbaar) een nForce3 250-G uitbrengen met dual Opteron :) Wat natuurlijk fantastisch is, aangezien de nForce3 gewoon /de/ snelste is atm. En ik ben geconverteerde nVidia fanboy omdat ze hun Linuxgebruikers een beetje au serieux nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Hacku schreef op 26 juli 2004 @ 18:26:
[...]

Voor dual config heb je een Opteron nodig. Als mobo kan je een Tyan of Rioworks nemen.

[...]
Even voor de volledigheid: je kan ook prima een MSI of een Iwill (beide meerdere modellen) of een Gigabyte (GA-7A8DW) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Update, het moederbord bestaat al, nml de Iwill DK8N...
Het ondersteunt echter geen overklokken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb toch wel in een redelijke impuls de 3500+ en de msi s939 nforce3 ultra besteld :) Hopelijk dat het beetje snel wordt geleverd.

Hmmm, wat wel beetje jammer is, is dat de mem voltage maar tot 2,85 volt ingesteld kan worden.

http://www.pcper.com/arti...?aid=57&type=expert&pid=5

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-07-2004 09:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Heeft iemand enig idee hoe ik toch nog op de iwill D8KN kan OC'en? De BIOS lijkt het niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
racoontje schreef op 27 juli 2004 @ 10:45:
Heeft iemand enig idee hoe ik toch nog op de iwill D8KN kan OC'en? De BIOS lijkt het niet te ondersteunen.
Kun je de hypertransportbus ook verhogen.

Heb wat gelezen maar nvidia heeft die chipset zo gemaakt dat als je overgeklokt zou worden dat je niet boot.
DUs heef iwill het maar uit gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door gp500 op 27-07-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Is dit dmv een BIOSflash op te lossen? Anders dan maar geen nForce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

launch van 90nm athlon 64 4000 vertraagd naar Q2 2005?

ik weet niet wat de oorspronkelijke launchdatum voor 90 nm athlon64 was maar het lijkt dat pas in Q2 2005 de zware jongens (> 4000) op de markt komen...

http://www.overclockers.com/tips00628/
The third item is new, and at first glance rather odd. Why would AMD list within the product line of a single socket the same speed grade twice?

It's not a typo; the 4000+ that is supposed to come out in Q2 '05 has a dash in front of the 4000+, as does the 4200+ promised in Q3 '05.

The only explanation I can come up with is that the 4000+ that will be introduced at the end of the year will be a 130nm processor, while the 4000+ that will be introduced six months after that will be a 90nm processor.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 27-07-2004 15:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Eigenlijk een vraag.Ik wil me een AMD64 3500 kopen met een MSI moederbord of Gigabyte K8NSNXP-939
Maar nou zie ik dat bij iemand de temperaturen goed oplopen , hoe zit dat nou met de nieuwere AMD64 processors.
Ik hebt toen een AMDxp 1800 gehad en dat was een letterlijke verwarmingskachel liep steeds op 70 graden.
Nou dat wil ik niet meer hebben.Ik ben toen overgestapt op P4 en die loopt steeds netjes op 40 graden.Maar pentium bevalt me voor geen meter
Vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20-05 22:56
Anoniem: 96789 schreef op 27 juli 2004 @ 21:44:
Eigenlijk een vraag.Ik wil me een AMD64 3500 kopen met een MSI moederbord of Gigabyte K8NSNXP-939
Maar nou zie ik dat bij iemand de temperaturen goed oplopen , hoe zit dat nou met de nieuwere AMD64 processors.
Ik hebt toen een AMDxp 1800 gehad en dat was een letterlijke verwarmingskachel liep steeds op 70 graden.
Nou dat wil ik niet meer hebben.Ik ben toen overgestapt op P4 en die loopt steeds netjes op 40 graden.Maar pentium bevalt me voor geen meter
Vandaar mijn vraag
Ik heb een 3200+ (s754) en idle zit ie op 42 graden, stressed op 48 graden. Met Cool&Quiet gaat ie dan idle richting de 35 graden (2.2 GHz -> 900 MHz).

Niet slecht vind ik, zit niet ver af van mijn "oude" XP2400+.

Loek.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Tr1gg3R schreef op 26 juli 2004 @ 18:59:
[...]

Hacku heb je hier soms een bron van?

Ik sta zelf op het punt om een Dual Opteron WS aan te schaffen maar ik maak mij zorgen over de continuiteit van het Socket 940 platform met de huidige AMD8000 series chipsets.

Sry ik had me vergist, er komt idd een nieuwe chipset maar niet met USB2.0 maar PCI-X 2.0. (ik wist dat het iets met 2.0 was :))
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040614071459.html

Het kan natuurlijk zijn dat ze er tevens usb2 support bijstoppen maar daar is geen sprake van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

microsoft stelt 64 bits versie windows verder uit:
Microsoft said Tuesday that it was delaying an update to its Windows Server software as well as the first version of Windows to support 64-bit x86 chips such as Advanced Micro Device's Athlon 64.
The software maker said Windows Server 2003 Service Pack 1, Windows Server 2003 for 64-bit Extended Systems and Windows XP 64-bit Edition for 64-bit Extended Systems will all be pushed back until the first half of next year. All three products, which are being developed together, were slated to ship by the end of this year.

The move is a blow to AMD, which has had its 64-bit desktop and server chips on the market for some time and has been waiting for a version of Windows that can take advantage of their capabilities. Intel has also said it will have chips that support the 64-bit extensions to the existing Pentium architecture, known as x86. There is already a version of Windows that supports Intel's 64-bit Itanium architecture, which uses an entirely separate instruction set than x86 chips.
http://zdnet.com.com/2100-1104-5285913.html

zal dus wel Q3 2005 worden... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 28-07-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 21:04
Anoniem: 88387 schreef op 28 juli 2004 @ 00:53:
microsoft stelt 64 bits versie windows verder uit:

[...]

http://zdnet.com.com/2100-1104-5285913.html

zal dus wel Q3 2005 worden... :O
Lekker typisch.

MS wacht gewoon tot er een Intel 64bits op de markt is.
Hoezo vriendjespolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Legion schreef op 28 juli 2004 @ 01:18:
[...]

Lekker typisch.

MS wacht gewoon tot er een Intel 64bits op de markt is.
Hoezo vriendjespolitiek.
Daar lijkt 't wel op, want ze kunne 't van de spreekwoordelijk plank pakken.
De linux distro's moeten nu op de drivers en meer verscheidenheid van software hammeren.
Dan kunnen toch wel wat inpikken.

"t lijtk btw bij alles een beetje op afwachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Eerder dan verwacht heeft AMD vandaag officieel de Sempron-productfamilie aangekondigd in een persbericht. Begin vorige maand raakte bekend dat AMD's budgetprocessorlijn, die al jaren door het leven ging onder de naam 'Duron', voortaan 'Sempron' zou gaan heten. De eerste generatie Semprons is gebaseerd op bestaande Athlon XP-processors, en is dan ook enkel geschikt voor Socket A. De bussnelheid van deze Athlon XP's is opgevoerd naar 166MHz en de snelheidsrating is met een paar honderdtallen verhoogd, zodat er nu desktop-Semprons zijn met ratings van 2200+ tot en met 3100+. Er zijn ook mobiele versies van de 'nieuwe' processor met ratings van 2600+ tot en met 3000+ en low-voltageversies van de mobiele Semprons met ratings 2600+ en 2800+. De desktopprocessors zijn onmiddelijk beschikbaar, voor beide mobiele versies is het wachten tot augustus.

Vreemde eend in de Sempron-bijt is echter de 3100+: deze is een Athlon 64 met uitgeschakelde 64-bit-extenties, en is dan ook geschikt voor Socket 754. Ook de mobiele Semprons zijn gebaseerd op Athlon 64-chips en hebben dus 754 spikes onder de zolen. De huidige Socket A-Semprons zijn ook meteen de laatste CPU's voor dit platform, alle toekomstige Semprons zullen gebaseerd zijn op Athlon 64's. Met de 3200+ zal waarschijnlijk de stap worden gemaakt naar het Socket 939-platform. De Athlon XP wordt binnenkort definitief vaarwel gezwaaid. Om het overgangsproces te versnellen heeft AMD maandag prijsverlagingen voor de Athlon 64 en prijsverhogingen voor de Athlon XP aangekondingd, zodat men er geen enkel voordeel bij doet om nog een Athlon XP te kopen, nu er voor een lagere prijs een gelijkwaardige Sempron is.
nieuws: AMD introduceert Sempron-productfamilie

De Athlon XP is dus ten dode opgeschreven.
De s754 Semprons hebben een K8 core maar zonder AMD64, geen No eXecute instructies en slechts 256kb L2.
Begin 2005 mogen we de Sempron op s939 verwachten, welke dan een dual memory controller krijgen. Bedoeling is dat s754 tegen eind 2005 moet verdwijnen.
nieuws: AMD Sempron roadmap

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 28-07-2004 11:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05
Hopelijk komt er weer een tweak om het 64 bits deel van de Semprons aan te zetten... Of zouden ze dit er helemaal uitlaten???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macer schreef op 28 juli 2004 @ 12:49:
Hopelijk komt er weer een tweak om het 64 bits deel van de Semprons aan te zetten... Of zouden ze dit er helemaal uitlaten???
de huidige sempron voor socket A is gebaseerd op de ahtlon xp core, er zit geen "verborgen uitgeschakelde" 64 bits functionaliteit in.

de socket 754 en 939 semprons (2005+) zullen wel een amd 64 core hebben maar deze zal slechts op 32 bit draaien.

als je 64 bits linux wilt draaien zul je toch voor een athlon64 of opteron moeten gaan, voor windows zijn goede 32 bits resultaten te behalen met semprons/ athlon64/opteron.

amd 64 bit functionaliteit voor mainstream windows computing staat nog in de kinderschoenen en is nog verre van gereed. ms komt in 2005 pas, na herhaaldelijke vertragingen, met windows 64 bit support. drivers en applicaties/games volgen pas als windows 64 bit een grote installed base heeft (>2006?). amd 64 bit heeft geen relevantie momenteel als het over windows gaat. het is een beetje hetzelfde als dat je een hele dure videokaart koopt omdat je "longhorn ready" wilt zijn; komt overeen met 64 bits feature van intel/amd x86 processoren; je loopt voor de muziek uit. linux uitgezonderd natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 28-07-2004 15:27 . Reden: relevantie windows 64 bit toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.