de voorgrond is n beetje onscherp en er zit redelijk veel ruis is. Niet een prachtige foto, wel grappig.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:34:
Hier is een van mijn spannendste foto`s. Gemaakt bij ons op de camping in Zuid Frankrijk vorig jaar.
http://home.planet.nl/~heist053/
(offtopic, ik weet ff niet hoe ik hier een plaatje neer kan zetten)
Jullie zijn nog niet zo makkelijk van mij af hoor.... 
De volgende foto's zijn gemaakt na veel oefenwerk op mijn welbekende "natuurfotografie-plek" in een Rijswijks park. Vooral in de winter komen veel reigers op deze plek bij elkaar omdat dit bijna altijd open water blijft.
De perfecte plaats om mijn panningtechniek eens uit te oefenen. Natuurlijk heb je dan wel wat meer kans op die speciale plaatjes.
Foto's zijn ditmaal licht bewerkt en gecropped.

De volgende foto's zijn gemaakt na veel oefenwerk op mijn welbekende "natuurfotografie-plek" in een Rijswijks park. Vooral in de winter komen veel reigers op deze plek bij elkaar omdat dit bijna altijd open water blijft.
De perfecte plaats om mijn panningtechniek eens uit te oefenen. Natuurlijk heb je dan wel wat meer kans op die speciale plaatjes.

PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Tja, ik weet et... het was ook wel twijfelachtig of we van de camping afmoesten. Ik geloof dat de rook bijna als een deken over de camping lag.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:54:
[...]
de voorgrond is n beetje onscherp en er zit redelijk veel ruis is. Niet een prachtige foto, wel grappig.
Verwijderd
Daaaaamzz.... hoeveel platen heb je moeten schieten voordat je deze 3 had? 300?Chrasher schreef op 25 mei 2004 @ 22:42:
Jullie zijn nog niet zo makkelijk van mij af hoor....
De perfecte plaats om mijn panningtechniek eens uit te oefenen. Natuurlijk heb je dan wel wat meer kans op die speciale plaatjes.Foto's zijn ditmaal licht bewerkt en gecropped.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Was jij niet vroeger "Krusher"? Die nick vind ik namelijk niet meer in de database, maar ik meen wel je icon te herkennen...)
Ik heb in totaal zo'n 15 foto's gemaakt, waarvan er ongeveer de helft gelukt is. Maar ik oefen al een aantal jaartjes met deze techniek, dus gaat het nu regelmatig goed.Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 01:37:
[...]Daaaaamzz.... hoeveel platen heb je moeten schieten voordat je deze 3 had? 300?
(Was jij niet vroeger "Krusher"? Die nick vind ik namelijk niet meer in de database, maar ik meen wel je icon te herkennen...)
En nee, ik ken geen Krusher... It wasn't me...
Verwijderd
@ Chrasher
Hele mooie foto's (die vossen in het begin). Wat ik zo puur eraan vind is dat je dan nog zegt, dat je haast niet kan geloven dat je ze zelf gemaakt hebt. Vooral die 3 op een rij...prachtig...heel sprekend
Met welke camera heb je de foto's gemaakt?
Welk park in Rijswijk is het eigenlijk? Ik heb daar nog gewoond. (Vonvessenepark ofzo met het Rijswijkse bos er tegenover
ik weet de naam niet meer precies)
(ik lees dit topic nu pas, vandaar mijn late reactie op je foto)
Hele mooie foto's (die vossen in het begin). Wat ik zo puur eraan vind is dat je dan nog zegt, dat je haast niet kan geloven dat je ze zelf gemaakt hebt. Vooral die 3 op een rij...prachtig...heel sprekend
Welk park in Rijswijk is het eigenlijk? Ik heb daar nog gewoond. (Vonvessenepark ofzo met het Rijswijkse bos er tegenover
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:31 ]
Ik heb tijdens mijn rondreis in de USA heel wat mooie platen gemaakt, maar deze sprong er echt uit:

Het is Yosemite Valley, in Yosemite National Park, California. Als je in de buurt bent, zeker langsgaan!
Het toestel waar ik de foto mee gemaakt heb is een regulier Canon toestel, geen digitale dus. (hey, 1999 was nog mijn pre-digitale tijdperk
) Ingescanned met een HP Scanjet 3570C op 1200DPI.
Nadat ik thuis kwam en 250 gulden had uitgegeven om al mijn foto's te laten ontwikkelen, was ik echt ademloos gegrepen door deze foto. (overigens had ik datzelfde toen ik ter plekke was!)
De foto is overigens wel een beetje bewerkt:
- vuiltjes van de scanner weggewerkt (op 1200DPI zie je elk stofje liggen)
- gecropped, omdat de randen vaag waren.
- saturation enigzins aangepast, foto was vaal.
Disclaimer:
Eigen gebruik toegestaan, commercieel gebruik uiteraard niet.

Het is Yosemite Valley, in Yosemite National Park, California. Als je in de buurt bent, zeker langsgaan!
Het toestel waar ik de foto mee gemaakt heb is een regulier Canon toestel, geen digitale dus. (hey, 1999 was nog mijn pre-digitale tijdperk
Nadat ik thuis kwam en 250 gulden had uitgegeven om al mijn foto's te laten ontwikkelen, was ik echt ademloos gegrepen door deze foto. (overigens had ik datzelfde toen ik ter plekke was!)
Disclaimer:
[ Voor 19% gewijzigd door DynaMikeY op 27-05-2004 04:22 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
DynaMikeY schreef op 27 mei 2004 @ 04:18:
Ik heb tijdens mijn rondreis in de USA heel wat mooie platen gemaakt, maar deze sprong er echt uit:
[afbeelding]
Het toestel waar ik de foto mee gemaakt heb is een regulier Canon toestel, geen digitale dus. (hey, 1999 was nog mijn pre-digitale tijdperk) Ingescanned met een HP Scanjet 3570C op 1200DPI.
Disclaimer:
die foto met die molen en die mist is ook echt uber mooi
Geschoten vanuit mijn kamerraam met een HP PhotoSmart C435
[ Voor 9% gewijzigd door KatirZan op 27-05-2004 14:27 ]
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Sorry maar die laatste 3 foto's vind ik echt niet zo bijzonder. Iig geen foto's waarvan je alleen kon dromen, ik heb 's ochtends al tientallen van die foto's gemaakt
Verwijderd

Wandelen in limburg ('t zal toch geen korenwolf zijn?) en nee hij is niet opgegeten door de hond :-) ) Tommie in 't groot.

Had idd haast (vandaar dat zijn voelsprieten er niet geheel opstaan) pauze was over. Vlinder in 't groot.

Vandaag (27-05-04) beest hing er al de hele tijd, tot dat ik mijn camera ging halen. In het groot is hij pas mooi.
Mvg,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:42 . Reden: url change ]

Alleen het feit al dat ik deze foto hoog in de lucht in de ballon heb gemaakt is al om te dromen, voorderest is het gewoon een mooi plaatje...
gemaakt nikon775
I reject your reality and substitute my own!
Verwijderd
Wat een drool-foto zeg...netjes hoor!! hij is een beetje onscherp, maar dat geeft een heel mooi dieptegevoel..mag je trots op zijnDynaMikeY schreef op 27 mei 2004 @ 04:18:
[afbeelding]
en hieronder mijn inzending.
Clickable

ps. als je een beetje bandbreedte hebt bekijk dan ff de full-size, ik vind dattie als desktop het fantastisch doet(deze resize doet de image geen eer aan), het is "maar" 625 kb.
Beetje extra info:
camera: Olympus c-750 UZ
mode: Sport
Zoom: +- 3x
Plaats:Barcelona(ergens bij een fontein)
Verhaal erbij: Gewoon een point and click van een musje in Barcelona achteraf viel pas m'n oog op de foto bij het bekijken op de computer, m'n mond viel open..iedereen die em ziet is er wel van onder de indruk.
Meningen zijn welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 01:38 . Reden: img-url effe veranderd en er zit nu een kadertje omheen ]
Fraaie perspectief met die kop thee op de achtergrond!
[ Voor 20% gewijzigd door Jasper op 27-05-2004 17:49 ]
GAAFFFFFFFFFFFFffffffffffffffffffffVerwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 17:34:
[...]
Wat een drool-foto zeg...netjes hoor!! hij is een beetje onscherp, maar dat geeft een heel mooi dieptegevoel..mag je trots op zijn![]()
![]()
en hieronder mijn inzending.
Clickable
[afbeelding]
ps. als je een beetje bandbreedte hebt bekijk dan ff de full-size, ik vind dattie als desktop het fantastisch doet(deze resize doet de image geen eer aan), het is "maar" 625 kb.
Beetje extra info:
camera: Olympus c-750 UZ
mode: Sport
Zoom: +- 3x
Plaats:Barcelona(ergens bij een fontein)
Verhaal erbij: Gewoon een point and click van een musje in Barcelona achteraf viel pas m'n oog op de foto bij het bekijken op de computer, m'n mond viel open..iedereen die em ziet is er wel van onder de indruk.
Meningen zijn welkom
Daar ben ik ook geweest, op 1 meter afstand van die watervalDynaMikeY schreef op 27 mei 2004 @ 04:18:
Het is Yosemite Valley, in Yosemite National Park, California. Als je in de buurt bent, zeker langsgaan.......
..............Nog meer info........
Kheb ook nog wat mooie plaatjes van Yosemite, helaas ook alleen analoog.
Ik post ze straks misschien nog wel even.
EDIT:
Laat ik ze tog maar niet posten, ze zijn niet echt "droom" foto's meer nadat ik ze had ingescant
Maar dit is in iig dezelfde waterval als op jou foto: linkje
[ Voor 55% gewijzigd door Dude86 op 27-05-2004 19:00 ]
Dit zijn voor mij toch echt wel fotos om van te dromen:
Na 1 van de vele nachtdiensten die ik afgelopen tijd gewerkt heb, zonsopgang in een polder, ik vindt fotos met mist/dauw zoiezo altijd erg aantrekkelijk.

gemaakt met een ixus 400
edit: op de fullsize is de sfeer beter te "proeven"
Na 1 van de vele nachtdiensten die ik afgelopen tijd gewerkt heb, zonsopgang in een polder, ik vindt fotos met mist/dauw zoiezo altijd erg aantrekkelijk.
gemaakt met een ixus 400
edit: op de fullsize is de sfeer beter te "proeven"
[ Voor 6% gewijzigd door Hexyl op 27-05-2004 20:07 ]
Verwijderd
mijn mooiste 2 foto's waarvan ik me niet bewust was dat ze zooo mooi zouden worden
:

Las Vegas
:

Ik vondt deze er wel erg uitspringen, lekker devilish.
(Vraag me niet hoe ik t voor mekaar heb gekregen)
halloween in Vegas
(geschoten met Sony P8 autom.-stand)
Las Vegas
:
Ik vondt deze er wel erg uitspringen, lekker devilish.
(Vraag me niet hoe ik t voor mekaar heb gekregen)
halloween in Vegas
(geschoten met Sony P8 autom.-stand)

tijdens het oeroude spel hamerwerpen deze foto kunnen maken van een eetbord. had alleen niet door dat de hamer er ook nog op stond.
zeer veel mazzel gehad met de timing
Van klussen krijg je grijze haren
Bedankt Femina, die foto's zijn gemaakt met een Canon 300D en het park heet "Te Werve" (met het zwembad buiten bij het grote meer). Dit was vroeger van Shell, maar tegenwoordig is het van het "Zuid hollands landschap" en als lid kan ja daar dus komen.Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:24:
@ Chrasher
Welk park in Rijswijk is het eigenlijk? Ik heb daar nog gewoond. (Vonvessenepark ofzo met het Rijswijkse bos er tegenoverik weet de naam niet meer precies)
Het licht trouwens tussen de Gen. Spoorlaan / Vredenburghweg / Huis te Landelaan / en de oude stadhuisvijver.
Trouwens er zitten weer veel superfoto's tussen.
Vooral
die van die Korenwolf is echt perfect! Dat is echt zo'n foto die je nooit een tweede keer maakt.Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 15:59:
[afbeelding]
Wandelen in limburg ('t zal toch geen korenwolf zijn?) en nee hij is niet opgegeten door de hond :-) ) Tommie in 't groot.
[ Voor 27% gewijzigd door Chrasher op 27-05-2004 21:55 ]
Verwijderd
Ja, idd erg leuk, ik heb er nog meer van, beestje was koud of zo, 't rende niet weg.Chrasher schreef op 27 mei 2004 @ 21:51:
[...]
die van die Korenwolf is echt perfect! Dat is echt zo'n foto die je nooit een tweede keer maakt.
Maar het is geen korenwolf (hoop ik, die beesten zijn erg beschermd) er is in limburg echt zo'n korenwolf ding. Hele bouwprojecten zijn stil gelegd als iemand riep dat hij een korenwolf zag :-)

Omdat het beestje wakker begon te worden --> na hem geflitst te hebben
rende hij een beetje panisch weg...
snif-groot.jpg
close2-groot.jpg
close1-groot.jpg
run-groot.jpg
Verwijderd
Volgens google is dit een korenwolf;Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:33:
[...]
Ja, idd erg leuk, ik heb er nog meer van, beestje was koud of zo, 't rende niet weg.
Maar het is geen korenwolf (hoop ik, die beesten zijn erg beschermd) er is in limburg echt zo'n korenwolf ding. Hele bouwprojecten zijn stil gelegd als iemand riep dat hij een korenwolf zag :-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat het beestje wakker begon te worden --> na hem geflitst te hebben
rende hij een beetje panisch weg...
snif-groot.jpg
close2-groot.jpg
close1-groot.jpg
run-groot.jpg

lijkt wel..
er zitten echt een paar super plaatjes bij 
om te beginnen die 3 wolven op een rij
De bij op bloem vind ik ook super.
En pyrodaan: die van jou is ook mooi, alleen jammer dat de paarden zo donker zijn
om te beginnen die 3 wolven op een rij
De bij op bloem vind ik ook super.
En pyrodaan: die van jou is ook mooi, alleen jammer dat de paarden zo donker zijn
Dokter Phil Dees
*kuch* vossen *kuch* 
Maar het zijn echt mooie plaatjes! Die 2de foto in Crasher zijn gallery waarop die vos zijwaarts kijkt, is ook heel mooi!
Maar het zijn echt mooie plaatjes! Die 2de foto in Crasher zijn gallery waarop die vos zijwaarts kijkt, is ook heel mooi!
[ Voor 74% gewijzigd door D-Three op 28-05-2004 09:08 ]
Verwijderd
Hehm het lijkt er op dat dit topic niet echt meer gevuld word met foto's
Jammer het begon leuk.
Mijn favo is de http://home.planet.nl/~smeadrep/P1010260.JPG van Point Flare
Jammer het begon leuk.
Mijn favo is de http://home.planet.nl/~smeadrep/P1010260.JPG van Point Flare
Ik was bij je in de buurt. Ik heb bergen fotos gemaakt. Even is wat opzoeken, dat was inderdaad spannend zeg. Je zag geen bal meer van de rook en dan dat gekke zonlicht er doorheen. Hele gekke spiegeling op de zee enzo. Dat was een kleine foto paradijs daaroVerwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:34:
Hier is een van mijn spannendste foto`s. Gemaakt bij ons op de camping in Zuid Frankrijk vorig jaar.
http://home.planet.nl/~heist053/
(offtopic, ik weet ff niet hoe ik hier een plaatje neer kan zetten)
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Volgens mij is het gewoon een veldmuis, op de foto's in dit topic. Zo hebben we ze bijna dagelijks in de muizenvalVerwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:50:
[...]
Volgens google is dit een korenwolf;
[...]
lijkt wel..
Verwijderd
@ silentsnow: leuke foto's opzich, ik vindt ze alleen een beetje flets qua kleuren (en jij bent bewogen) heb je geen foto's met wat meer zon?
volgens mij zijn het scans van analoge foto's, zo zien ze er tenminste uit.
Klopt idd. M'n olympus cameraatjedimitio schreef op 30 mei 2004 @ 02:31:
volgens mij zijn het scans van analoge foto's, zo zien ze er tenminste uit.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Ik heb wel meer foto's die ik hier zou kunnen posten maar zonsondergangen hebben altijd een grote indruk op me gemaakt 

Foto's zijn half november in Bilbao in noord-Spanje gemaakt

Foto's zijn half november in Bilbao in noord-Spanje gemaakt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
offtopic:
op hoeveel dpi scan jij je foto's normaal in? mijn scanner kan tot 9600dpi, alleen ik heb geen 3GB aan geheugen om die foto in te proppen... Hoe hoog scan jij ze?
op hoeveel dpi scan jij je foto's normaal in? mijn scanner kan tot 9600dpi, alleen ik heb geen 3GB aan geheugen om die foto in te proppen... Hoe hoog scan jij ze?
Heb je daar een High-Res versie van? * Fludizz wil die foto wel als bg hebben
[ Voor 31% gewijzigd door Fludizz op 30-05-2004 04:07 ]
Verwijderd
Deze was nog met mijn oude (gare) HP digicam genomen, maar wel een lucky-shot naar mijn idee 

fullsize: http://www.xs4all.nl/~roylo/IM000993.jpg

fullsize: http://www.xs4all.nl/~roylo/IM000993.jpg
Mijne ook op vakantie in USA,
Sunset @ grand canyon met canon powershot G2 - ook een ansichtkaart toch of niet?

tis alleen jammer dat de camera niet dat lichtspel heeft vast kunnen leggen wat zich daar op dat moment afspeelde.
Sunset @ grand canyon met canon powershot G2 - ook een ansichtkaart toch of niet?

tis alleen jammer dat de camera niet dat lichtspel heeft vast kunnen leggen wat zich daar op dat moment afspeelde.
[ Voor 28% gewijzigd door DeoDupke op 30-05-2004 11:59 ]
No worries m8
Verwijderd
Dr zitten echt wel schoon fotoos tussen ze! Vooral die van die insecten en die landscapes.
Vooral die met die mist en die molen is
Smooth
Vooral die met die mist en die molen is
Smooth
nvm..
[ Voor 99% gewijzigd door DrSnuggles op 30-05-2004 13:03 ]
Learn something new every day.
Gister op het strand gemaakt ik had voor de lol is de foto zwaar onderbelicht en had echt nooit verwacht dat dit er uit zou komen
.
Geschoten met canon powershot a70
Geschoten met canon powershot a70
Fludizz schreef op 30 mei 2004 @ 04:06:
offtopic:
offtopic:
Is je scanner optisch ook 9600DPI? Zo nee, scan niet hoger dan de optische resolutie van je scanner, mocht je meer pixels willen dan kan je dat net zo goed in photoshop (of dergelijk programma) doen.
Is je scanner optisch ook 9600DPI? Zo nee, scan niet hoger dan de optische resolutie van je scanner, mocht je meer pixels willen dan kan je dat net zo goed in photoshop (of dergelijk programma) doen.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Geen idee om eerlijk te zijn. Ik heb de scanner van de buurman gebruikt, en die heeft een 800MHz Celeron met 256MB RAM en een redelijk snelle HP scanner. Ik heb toen de HP software gebruikt voor de scan.Fludizz schreef op 30 mei 2004 @ 04:06:
offtopic:
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Mijn complimenten voor je foto's Chrasher!
Echt prachtig.
Echt prachtig.
Verwijderd
Ik heb zaterdag mijn Canon Powershot A75 besteld, dus als die binnen is zal ik ook wel eens wat foto'tjes gaan schieten en als d'r nog wat mooit uitkomt, hier posten 
zeer nette fotos in dit topic, vooral die vossen zijn echt mooi
zeer nette fotos in dit topic, vooral die vossen zijn echt mooi
Verwijderd
mijn meest recente mazzel foto :
Soms moet je gewoon geluk hebben, en bij deze had ik dat.. toevallig keken ze net (bijna) allemaal de goede kant op
Soms moet je gewoon geluk hebben, en bij deze had ik dat.. toevallig keken ze net (bijna) allemaal de goede kant op
Prachtig ! Je zou bijna denken dat het een "fake" foto isVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:21:
Het is een mooie foto, maar ik had denk ik de foto van uit een lager standpunt genomen.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Verwijderd
Ik ook maar er zat een fijnmazig hek voor-DarkShadow- schreef op 31 mei 2004 @ 12:50:
[...]
Het is een mooie foto, maar ik had denk ik de foto van uit een lager standpunt genomen.
Afgelopen februari, op wintersport. Het weer begon te betrekken, maar boven gekomen op de berg heb ik deze gefotografeerd:
Je ziet de kabelbaan waarmee we gekomen waren verdwijnen in de wolken beneden. Door de wolken (mist) naar beneden snowboarden was minder (<10 m zicht), maar ook dat is gelukt

Je ziet de kabelbaan waarmee we gekomen waren verdwijnen in de wolken beneden. Door de wolken (mist) naar beneden snowboarden was minder (<10 m zicht), maar ook dat is gelukt
[ Voor 12% gewijzigd door bassekeNL op 31-05-2004 15:12 ]
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:21:
[afbeelding]
Ga er vanmiddag zelf weer op uit, hopenlijk zit er weer iets speciaals tussen.
Nee, Col Reiser bij San Cristina, Dolomieten, ItalieLe Pic Blanc toevallig ?
Persoonlijk vind ik deze erg cool. Dit is mijn eigen kat en ik probeer haar al een tijd op een mooie manier op de foto te krijgen. Vooral de oogjes zien er erg mooi uit op de foto.
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Verwijderd
heb met mijn goedkope trust 820 lcd powercam zoom paar foto's waarvan ik altijd van droom en dat is van een mooie zonsondergang. maja goedkope cam is ook goedkope kwaliteit dus ze zien er niet echt mooi uit ofzo ma wil ze toch meedelen 

en

vooral van de laatste vond ik de kleuren combinatie erg mooi, van die takken en de lucht enzo

en

vooral van de laatste vond ik de kleuren combinatie erg mooi, van die takken en de lucht enzo

was zelf errug te spreken over deze foto, gemaakt tijdens wintersport in alpe d'huez
Ik moet erg om deze foto lachen, de houding van de coureur en de motion blur laten het lijken alsof dat ding met 200/u over de baan scheurtMadMarky schreef op 23 mei 2004 @ 23:16:
Dit is 1 van de beste 'meesleep' foto's die ik ooit gemaakt heb:
[afbeelding]
*clickable*
Heb ik 2 jaar geleden gemaakt met een HP715, die ik toen pas een maand had. Was bij de tractorpulling in Lochem. Leuke camera opzich, maar er viel totaal niets in te stellen. Op het moment dat deze foto genomen werd was het aan het schemeren, vandaar de langere sluitertijd (1/15s). De compositie kon beter (sleepwagen staat er maar half op), maar ik was superblij met deze foto
Beetje Donald Duck-achtig.
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 01-06-2004 01:33 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Onderweg van mijn werk naar huis reed ik s'avonds door het uitgestrekte flevopolderlandschap die ondertussen bezaaid is met windmolens. Tot het moment dat de zon bijna onderging en er een soort vaalachtige mist ontstond die de zon leek op te slokken. Ik had mijn trouwe Olympus C-2100UZ bij me en stopte ik om dit dromerige moment vast te leggen 
@winterpeen: kan je misschien uitleg geven bij de foto's waarom dit foto's zijn waar je alleen maar van kan dromen. Want het lijkt mij eerder dat je gewoon random 3 foto's uit je fotoalbum hebt geplukt en hier hebt gedropt.
Vind gewoon dat zo'n topic gereserveerd moet blijven voor echt speciale momentopname's die je bij wijze van once in a lifetime maar kan maken.Dus al die zonsondergnag foto's heb ik zoiets van: tja, leuk maar dat ziet er elke ochtend zo uit..
@Crasher: hele mooie foto!
Vind gewoon dat zo'n topic gereserveerd moet blijven voor echt speciale momentopname's die je bij wijze van once in a lifetime maar kan maken.Dus al die zonsondergnag foto's heb ik zoiets van: tja, leuk maar dat ziet er elke ochtend zo uit..
@Crasher: hele mooie foto!
[ Voor 8% gewijzigd door Dr C op 01-06-2004 04:30 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
wauw! werkelijk een prachtige foto! (kun je de realsize foto online zetten? lijkt me een leuke desktop achtergrond.JazzySOB schreef op 01 juni 2004 @ 03:05:
Onderweg van mijn werk naar huis reed ik s'avonds door het uitgestrekte flevopolderlandschap die ondertussen bezaaid is met windmolens. Tot het moment dat de zon bijna onderging en er een soort vaalachtige mist ontstond die de zon leek op te slokken. Ik had mijn trouwe Olympus C-2100UZ bij me en stopte ik om dit dromerige moment vast te leggen
[afbeelding]
Verwijderd
Hierbij even 2 foto's gemaakt in Arrajal d Ajuda, Bahia Brasil! mei 2004

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 11:47 ]
Ik ben een paar weken geleden een weekendje naar de Nordschleife geweest en heb daar wat geschoten.
Allereerst een lamborghini met een porsche ernaast in dezelfde kleur.

Verder nog wel een mooie close-up van een porsche remklauw.

En helaas niet zo scherp anders had het een hele gave pan geweest van een motor met een wheelie!

Het zijn dan misschien geen super foto's maar ik ben er toch wel best trots op !!
Deze foto's zijn onbewerkt maar met verkleinen nog iets meer gecomprimeerd.
Alles is geschoten met een Canon powershot A80.
Allereerst een lamborghini met een porsche ernaast in dezelfde kleur.

Verder nog wel een mooie close-up van een porsche remklauw.

En helaas niet zo scherp anders had het een hele gave pan geweest van een motor met een wheelie!

Het zijn dan misschien geen super foto's maar ik ben er toch wel best trots op !!
Deze foto's zijn onbewerkt maar met verkleinen nog iets meer gecomprimeerd.
Alles is geschoten met een Canon powershot A80.
Joohoo... Daar ben ik weer.
Even een vraag aan sommige posters om hier GEEN standaard vakantiefoto's te plaatsen, daar was dit topic niet echt voor bedoeld! Ik ga geen namen noemen, maar dat kunnen jullie zelf wel verzinnen.
Nou, ik was gistermiddag zoals gezegd weer eens aan het sneaken in ons vette bos, en jawel het was weer een heerlijk foto-middagje! Heb lekker veel jong grut (vooral vogels) gezien, waardoor je soms heel wat dichterbij kunt komen.
Gelukkig was een complete staartmezenfamilie bereid om voor mijn 300D met Sigma 50-500 te poseren, zodat ik weer een aantal megavette foto's heb kunnen maken.
Vervolgens kwam er een ganzenmoeder(vader) met kroost even langszwemmen, die ik (ben de kwaadste niet) ook maar even heb vastgelegd.
Tot slot zat daar moederziel alleen een jonge merel lekker in het zonnetje nog wat bij te bruinen.
Natuurlijk zijn alle foto's clickable voor de grotere versies:

Die 1000 euro voor die Sigma EX 50-500 is echt het beste geld wat ik aan foto-spullen heb uitgegeven.
p.s. Waar blijven nu die mooie verhaaltjes die bij sommige foto's horen ?? Ik wil meer leuke verhalen horen.
Nou, ik was gistermiddag zoals gezegd weer eens aan het sneaken in ons vette bos, en jawel het was weer een heerlijk foto-middagje! Heb lekker veel jong grut (vooral vogels) gezien, waardoor je soms heel wat dichterbij kunt komen.
Gelukkig was een complete staartmezenfamilie bereid om voor mijn 300D met Sigma 50-500 te poseren, zodat ik weer een aantal megavette foto's heb kunnen maken.
Vervolgens kwam er een ganzenmoeder(vader) met kroost even langszwemmen, die ik (ben de kwaadste niet) ook maar even heb vastgelegd.
Natuurlijk zijn alle foto's clickable voor de grotere versies:

Die 1000 euro voor die Sigma EX 50-500 is echt het beste geld wat ik aan foto-spullen heb uitgegeven.
p.s. Waar blijven nu die mooie verhaaltjes die bij sommige foto's horen ?? Ik wil meer leuke verhalen horen.
[ Voor 6% gewijzigd door Chrasher op 01-06-2004 12:20 ]
@ Crasher,
Mooie foto's! Die Sigma 50-500 vind ik verbazend scherp! Best wel een mooie lens om te overwegen i.p.v. de nikkor 70-300. Is natuurlijk wel ff flink wat duurder, (975,- bij foto konijnenberg zag ik net) maar de kwaliteit lijkt me als ik zo naar je foto's kijkt erg goed. Hij heeft volgens de specificaties ook een HSM motor. Stelt zeker erg snel scherp?
P.S: zitten er ook foto's tussen die met de grootste opening (F4) zijn gemaakt?
Wat vind je van deze?

Dit is de kat Max van vrienden van mij die in Portugal wonen. Dit is een ontzettend beweeglijk en schuw beestje. Na oneindig veel geduld te hebben en uren met de cam te hebben rondgeslopen wist ik toch in een onbewaakt moment hem -op de juiste manier poserend- op de gevoelige CCD vast te leggen. Mission impossible succeeded
Mooie foto's! Die Sigma 50-500 vind ik verbazend scherp! Best wel een mooie lens om te overwegen i.p.v. de nikkor 70-300. Is natuurlijk wel ff flink wat duurder, (975,- bij foto konijnenberg zag ik net) maar de kwaliteit lijkt me als ik zo naar je foto's kijkt erg goed. Hij heeft volgens de specificaties ook een HSM motor. Stelt zeker erg snel scherp?
P.S: zitten er ook foto's tussen die met de grootste opening (F4) zijn gemaakt?
Wat vind je van deze?

Dit is de kat Max van vrienden van mij die in Portugal wonen. Dit is een ontzettend beweeglijk en schuw beestje. Na oneindig veel geduld te hebben en uren met de cam te hebben rondgeslopen wist ik toch in een onbewaakt moment hem -op de juiste manier poserend- op de gevoelige CCD vast te leggen. Mission impossible succeeded
[ Voor 54% gewijzigd door Tranquility op 01-06-2004 15:52 ]
JazzySOB schreef op 01 juni 2004 @ 03:05:
[afbeelding]
Dank je. Ik zit momenteel in Portugal en heb dus niet de foto's bij me. Bovenstaande foto is een link vanaf mijn website www.wilschut.info, vandaar dat ik die hier zo kon plaatsen.Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:19:
wauw! werkelijk een prachtige foto! (kun je de realsize foto online zetten? lijkt me een leuke desktop achtergrond.
[ Voor 42% gewijzigd door Tranquility op 01-06-2004 15:35 ]
Verwijderd
Misschien geen echte droomfoto, maar ik vond het erg leuk om deze te zien!Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:37:
Hierbij even 2 foto's gemaakt in Arrajal d Ajuda, Bahia Brasil! mei 2004
In september ga ik namelijk hiernaartoe met mijn vriendin.
Voor mij, naast die ongelooflijke mooie molen, dus toch een droomfoto.
Ik heb er geen foto van. Had ik eigenlijk wel moeten doen, maar paar dagen geleden zat onze kat vast met zijn kop in een leeg pak vla. Het zag er niet uit.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
idd, ik heb de helft van deze fotos ook in mijn pic verzameling hoor. En ja, zondsondergang heb je dus 365keer per jaar...Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:01:
Ik denk dat sommige de topic titel nog maar eens moeten lezen. Er staan hier foto, die nou niet echt foto's zijn waarvan je alleen maar kan dromen.
Voorbeelden:
deze,deze en deze
Nou dan zal ik ook maar een plaatje van een stel katten plaatsen, niet echt een droomfoto, maar wel een natte droomfoto.
http://www.xs4all.nl/~tstrik/Foto/IMG00056.JPG
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Net zoals vogels die ook 365 dagen per jaar in bomen rondhangen. Zo kun je wel aan de gang blijvenjvvv schreef op 01 juni 2004 @ 18:50:
[...]
idd, ik heb de helft van deze fotos ook in mijn pic verzameling hoor. En ja, zondsondergang heb je dus 365keer per jaar...
Het is gewoon voor ieder zijn of haar droommoment. Maar sommige foto's horen inderdaad niet thuis in dit topic
Verwijderd
Misschien deze, normaal staan er maar een paar toestellen, dit keer 14 stuks.
Ze staan er overigens niet allemaal op.
Die beloofde foto's van dat brandende toestel kan ik helaas nergens meer vinden.
Ze staan er overigens niet allemaal op.
Die beloofde foto's van dat brandende toestel kan ik helaas nergens meer vinden.
Verwijderd
is dit een foto waar je alleen van kon dromen? ik vind er eerlijk gezegd weinig aan, maargoed, ik ben geen AWAC-expert
Verwijderd
En hup gelijk weer een foto die niet op de topictitel slaat. Moderators do your job and explain the rules.tstrik schreef op 01 juni 2004 @ 18:59:
Nou dan zal ik ook maar een plaatje van een stel katten plaatsen, niet echt een droomfoto, maar wel een natte droomfoto.
Holy f*cking shit, wát een vette foto zeg!BassekeNL schreef op 31 mei 2004 @ 14:46:
Afgelopen februari, op wintersport. Het weer begon te betrekken, maar boven gekomen op de berg heb ik deze gefotografeerd:[afbeelding]
Echt heel mooi, petje af
Misschien moet de TS het maar even goed aangeven: Dit topic is bedoeld voor droomfoto's. Dit zijn dus foto's waar je der maar een paar van in je leven maakt, dus echt foto's die iets speciaals met je doen.
Veel mensen zien dit echter als een topic van: "Ha leuk, ik zie foto's, laat ik ook maar ff een paar mooie plaatjes hier droppen" Opzich niks mis mee, maar daar is dit topic niet voor, der zijn genoeg andere topics waar je je foto's kan showen.
Het topic zou echt veel leuker zijn als er echt alleen droom-foto's gepost worden, nu worden die overschaduwd door de meer "vakantie-kiekjes".
Hopenlijk wordt hier wat aangedaan (duidelijk regels aangeven door de TS) of een mod zou evt. moeten ingrijpen, want het is echt jammer dat het nu meer een "mooie vakantie-kiekjes" topic wordt.
Veel mensen zien dit echter als een topic van: "Ha leuk, ik zie foto's, laat ik ook maar ff een paar mooie plaatjes hier droppen" Opzich niks mis mee, maar daar is dit topic niet voor, der zijn genoeg andere topics waar je je foto's kan showen.
Het topic zou echt veel leuker zijn als er echt alleen droom-foto's gepost worden, nu worden die overschaduwd door de meer "vakantie-kiekjes".
Hopenlijk wordt hier wat aangedaan (duidelijk regels aangeven door de TS) of een mod zou evt. moeten ingrijpen, want het is echt jammer dat het nu meer een "mooie vakantie-kiekjes" topic wordt.
Verwijderd
ja, inderdaad, het topic begon zo goed, 6 pagina's met prachtige foto's en dan komen mensen plotseling foto's van hun vakantie ertussendoor smijten(en daarmee bedoel ik die gewone kiekjes) kijk nou eens naar de foto van de kabelbaan die de wolken in gaat..en post dat, maar in godsnaam niet je kind op een boot. En nog offense to crasher, die foto's van die vogels zijn heel mooi, maar dat zijn echt geen once in a lifetime foto's, net zoals sommige van die kattenfoto's, op eentje zit die kat duf voor zich uit te kijken..dat doen die beesten vaker hoor
once again: no offence to anyone
, maar het begon zo lekker, ik wil meer van die super-foto's!
once again: no offence to anyone
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:57 ]
Verwijderd
Zou het een idee zijn om een "Foto waarop je trots bent" te starten of iets dergelijks, om dit topic voor de échte droomfoto's te reserveren ? Een foto waarop je trots bent, hoeft niet altijd een droomfoto te zijn...
Tja ik heb echt ik foto waar ik blij/trots op ben. Is volgens mij 1tje die je niet pland op te schieten.

Is genomen met een Nikon Coolpix 885. In de scene mode copy.

Is genomen met een Nikon Coolpix 885. In de scene mode copy.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
BriljantHangloozz schreef op 02 juni 2004 @ 02:20:
Hemelvaartsdag, Erbsleben (Maagdenburg) Duitsland.
8 uur 's avonds, heerlijk laat zonnetje.. kruip je door een opening in een bossage sta je ineens in een korenveld met een prachtig uitzicht..
[afbeelding]
de DPZ'ers kennen um denk al
btw. Ik snap niet dat sommige mensen zeggen dat sommige foto's geen droomfoto's zijn. Misschien voor deze mensen die hem posten wel... Ik zou daar maar vanuit gaan zou ik zeggen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:34 ]
Verwijderd
dat ging absoluut niet over dit soort practhige foto's wat mij betreft.
Maar 6 foto's van je kat posten vind ik niet een voorbeeld van unieke foto's
Maar 6 foto's van je kat posten vind ik niet een voorbeeld van unieke foto's
Deze vond ik persoonlijk van mijn beste ooit (Canon A40).
Station Londen met zon die er net doorviel:

4 bussen op een rij: (ok komt wel meer voor in Londen...)

Zon die net achter één van de karretjes verstopt was, en hierdoor heel goed effect maakte.

4 bussen op een rij: (ok komt wel meer voor in Londen...)

Zon die net achter één van de karretjes verstopt was, en hierdoor heel goed effect maakte.
[ Voor 36% gewijzigd door gill op 02-06-2004 12:54 ]
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Mensen, de bedoeling van dit topic is om hier foto's te plaatsen waarbij je op het juiste moment op de juiste plek de juiste foto hebt genomen. Natuurlijk zijn we allemaal trots op onze vakantiefoto's, maar dat zijn vaak foto's die makkelijk te reproduceren zijn door nog een keer naar diezelfde plek te gaan.
Het is echter de bedoeling van de topicstarter om van die 'once in a lifetime' shots te posten hier, die bijzonder zijn door een (vaak) toevallige samenloop van omstandigheden. Een vos die blijft zitten op een bospad en jouw kant op kijkt, een ongeëvenaarde zonsondergang met spectaculaire kleuren, een wheelie van een motorrijder die je net op de foto wilde zetten, etc. Gelieve kritisch naar je eigen foto's te kijken, voor je ze hier in dit topic plaatst
Het is echter de bedoeling van de topicstarter om van die 'once in a lifetime' shots te posten hier, die bijzonder zijn door een (vaak) toevallige samenloop van omstandigheden. Een vos die blijft zitten op een bospad en jouw kant op kijkt, een ongeëvenaarde zonsondergang met spectaculaire kleuren, een wheelie van een motorrijder die je net op de foto wilde zetten, etc. Gelieve kritisch naar je eigen foto's te kijken, voor je ze hier in dit topic plaatst
thnx!Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:32:
[...]
Briljant.
btw. Ik snap niet dat sommige mensen zeggen dat sommige foto's geen droomfoto's zijn. Misschien voor deze mensen die hem posten wel... Ik zou daar maar vanuit gaan zou ik zeggen.
nou, voor mij is het in zoverre een droomfoto:
je staat daar, fokking mooi licht, en dan? wat ga je instellen? hoe weet je zeker dat je de sfeer over kunt brengen?
IMO is dat het moeilijkste wat er is: sfeer vastleggen in een foto..dat je ahw kan proeven en ruiken hoe het daar was op dat moment.
Voor mij is dat gelukt met deze foto en dat maakt het tot een foto waar ik alleen van kon dromen.
Voor de 1 is dat een vossenfamilie (ernstig vette foto btw!!) voor de ander is dat een landschap, voor weer een ander is dat een gezichtuitdrukking van iemand.
Het best te omschrijven is dat als je een gevoel hebt van 'WOW' als je een foto ziet, dan kon je er alleen maar van dromen maar zie je het ineens in werkelijkheid
Voor een aantal foto's hier heb ik dat niet (zou bij mij onder de snapshots vallen) maar voor de eigenaar kan daar wel degelijk een 'wow' aan vastzitten.
Ook hier is het een kwestie van smaak, alhoewel er een bepaalde grens te trekken is.
Zowiezo heeft iemand die sinds 2 maanden een camera heeft eerder en laagdrempeliger een 'wow'-moment dan iemand die al 10 jaar fotografeerd.
Die laatste heeft meer een 'been there, done that' gevoel en heeft een behholrijke vette plaat nodig om hem in vervoering te brengen
EDIT: verkeerde reactie...
[ Voor 192% gewijzigd door Zerora op 02-06-2004 11:50 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Rakkerzero: heel fijn, maar dit soort verhalen voegen nul komma niks toe aan dit topic. Gaarne achterwege laten dus
Verwijderd
Verklein je foto's zelf, dan krijg je minder van die lelijke rafels langs rechte lijnen die diagonaal op de foto staan.gill schreef op 02 juni 2004 @ 10:51:
Deze vond ik persoonlijk van mijn beste ooit (Canon A40).
[afbeelding]
3 bussen op een rij: (ok komt wel meer voor in Londen...)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik tel trouwens 4 bussen.
kijk anders eens bij www.cornevaniperen.com , daar kost die lens € 895.00JazzySOB schreef op 01 juni 2004 @ 15:20:
@ Crasher,
*knip*
[ Voor 3% gewijzigd door Spotter op 02-06-2004 12:28 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens. Ieder zen eigen ding natuurlijk.Hangloozz schreef op 02 juni 2004 @ 11:13:
[...]
thnx!
nou, voor mij is het in zoverre een droomfoto:
je staat daar, fokking mooi licht, en dan? wat ga je instellen? hoe weet je zeker dat je de sfeer over kunt brengen?
IMO is dat het moeilijkste wat er is: sfeer vastleggen in een foto..dat je ahw kan proeven en ruiken hoe het daar was op dat moment.
Voor mij is dat gelukt met deze foto en dat maakt het tot een foto waar ik alleen van kon dromen.
Voor de 1 is dat een vossenfamilie (ernstig vette foto btw!!) voor de ander is dat een landschap, voor weer een ander is dat een gezichtuitdrukking van iemand.
Het best te omschrijven is dat als je een gevoel hebt van 'WOW' als je een foto ziet, dan kon je er alleen maar van dromen maar zie je het ineens in werkelijkheid
Voor een aantal foto's hier heb ik dat niet (zou bij mij onder de snapshots vallen) maar voor de eigenaar kan daar wel degelijk een 'wow' aan vastzitten.
Ook hier is het een kwestie van smaak, alhoewel er een bepaalde grens te trekken is.
Zowiezo heeft iemand die sinds 2 maanden een camera heeft eerder en laagdrempeliger een 'wow'-moment dan iemand die al 10 jaar fotografeerd.
Die laatste heeft meer een 'been there, done that' gevoel en heeft een behholrijke vette plaat nodig om hem in vervoering te brengen
Wat je zegt over je foto en die sfeer. Die breng je idd zwaar goed over. Echt een pracht foto.
Kan ik pas vanavond, zit nu op't werk...Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 12:06:
[...]
Verklein je foto's zelf, dan krijg je minder van die lelijke rafels langs rechte lijnen die diagonaal op de foto staan.
Ik tel trouwens 4 bussen.
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
ben eens gaan kijken hoeveel fotos ik echte droomfotos vond, en kom tot de conclusie dat de oogst toch wel mager is. Veel snapshotjes, vakantie fotos enz, maar weinig echte droomfoto's. een droomfoto is volgens mij: "Een foto die technisch goed gemaakt is, een mooie compositie heeft, en niet (of zeer moeilijk) opnieuw te maken is.
dat voor de een de grenzen hoger liggen dan de anderen begrijp ik, maar sommige fotos kan ik onmogelijk als droomfoto bestempelen. Wat ik wel droomfotos vind:
1 Crasher - vossen http://gathering.tweakers...message/20803285#20803285
Vooral de tweede is schitterend. leuke lichtval en een mooie "pose" van de vossen
2 nioxx - libelle http://gathering.tweakers...message/20804814#20804814
heerlijk scherp
3 Siluro - zonnebloemhttp://gathering.tweakers...message/20805973#20805973
mooie kleuren, en lekkere compositie
4 Marc H - Molen in de mist http://gathering.tweakers...message/20806305#20806305
(tja als ik mijn eigen foto geen droomfoto vond, had ik hem nooit geplaatst)
5 PyroDaan - panorama http://gathering.tweakers...message/20811696#20811696
Knap gemaakt
6 Reino - Les Menuires http://gathering.tweakers...message/20813193#20813193
Waarschijnlijk wel de mooiste foto. perfect belicht, en die mist, schitterend.
7 Phant0m - zon op http://gathering.tweakers...message/20845282#20845282
Heerlijke lichtval, vind de bovenste mooier dan de 2de foto
8 J.jumper - eerste fotohttp://gathering.tweakers...message/20845516#20845516
eerste foto erg mooi, lekker lange sluitertijd, om de nadruk op alle lichtjes te leggen. De tweede foto zou ik meteen gedelete hebben.
9 DeoDupke - grand canyon http://gathering.tweakers...message/20862197#20862197
Kan zo in de National Geographic gebruikt worden
10 micdis - zwaar onderbelicht http://gathering.tweakers...message/20863064#20863064
ERg knap, vooral de reflectie in het water doet het hem.
11 nimm2 - kabelbaan http://gathering.tweakers...message/20874527#20874527
die MIST!
12 Oeloe - Meeuwhttp://gathering.tweakers...message/20877600#20877600
Haarscherp!
13 Hangloozz - panorama http://gathering.tweakers...message/20883251#20883251
Moet zo te zien ook eens wat vaker door bossen gaan kruipen
en 3 net niet droomfotos:
1 crasher - brandnetel http://gathering.tweakers...message/20806550#20806550
knappe foto, maar, vind de foto een beetje te groen, waardoor insect een beetje onopvallend is
2 TobiasNL - sain tropez http://gathering.tweakers...message/20808760#20808760
Mooie kleuren maar wel onderbelicht.
3 havana - vuurtoren http://gathering.tweakers...message/20812650#20812650
zeker een mooie foto, maar volgens mij kan je die foto daar zo'n 250 dagen per jaar schieten.
4 DynaMikeY - Yosemite Valley http://gathering.tweakers...message/20840432#20840432
Mooie lokatie, mar er gebeurt niets spannends, geen half verhullende mist, of een spannend zonlicht. was dat er wel geweest, zeker een droomfoto
5 Murphy22x - lucht http://gathering.tweakers...message/20862054#20862054
Lucht is mooi, maar compositie niet, had graag wat meer gezien van de bebouwing aan de onderkant.
dat voor de een de grenzen hoger liggen dan de anderen begrijp ik, maar sommige fotos kan ik onmogelijk als droomfoto bestempelen. Wat ik wel droomfotos vind:
1 Crasher - vossen http://gathering.tweakers...message/20803285#20803285
Vooral de tweede is schitterend. leuke lichtval en een mooie "pose" van de vossen
2 nioxx - libelle http://gathering.tweakers...message/20804814#20804814
heerlijk scherp
3 Siluro - zonnebloemhttp://gathering.tweakers...message/20805973#20805973
mooie kleuren, en lekkere compositie
4 Marc H - Molen in de mist http://gathering.tweakers...message/20806305#20806305
(tja als ik mijn eigen foto geen droomfoto vond, had ik hem nooit geplaatst)
5 PyroDaan - panorama http://gathering.tweakers...message/20811696#20811696
Knap gemaakt
6 Reino - Les Menuires http://gathering.tweakers...message/20813193#20813193
Waarschijnlijk wel de mooiste foto. perfect belicht, en die mist, schitterend.
7 Phant0m - zon op http://gathering.tweakers...message/20845282#20845282
Heerlijke lichtval, vind de bovenste mooier dan de 2de foto
8 J.jumper - eerste fotohttp://gathering.tweakers...message/20845516#20845516
eerste foto erg mooi, lekker lange sluitertijd, om de nadruk op alle lichtjes te leggen. De tweede foto zou ik meteen gedelete hebben.
9 DeoDupke - grand canyon http://gathering.tweakers...message/20862197#20862197
Kan zo in de National Geographic gebruikt worden
10 micdis - zwaar onderbelicht http://gathering.tweakers...message/20863064#20863064
ERg knap, vooral de reflectie in het water doet het hem.
11 nimm2 - kabelbaan http://gathering.tweakers...message/20874527#20874527
die MIST!
12 Oeloe - Meeuwhttp://gathering.tweakers...message/20877600#20877600
Haarscherp!
13 Hangloozz - panorama http://gathering.tweakers...message/20883251#20883251
Moet zo te zien ook eens wat vaker door bossen gaan kruipen
en 3 net niet droomfotos:
1 crasher - brandnetel http://gathering.tweakers...message/20806550#20806550
knappe foto, maar, vind de foto een beetje te groen, waardoor insect een beetje onopvallend is
2 TobiasNL - sain tropez http://gathering.tweakers...message/20808760#20808760
Mooie kleuren maar wel onderbelicht.
3 havana - vuurtoren http://gathering.tweakers...message/20812650#20812650
zeker een mooie foto, maar volgens mij kan je die foto daar zo'n 250 dagen per jaar schieten.
4 DynaMikeY - Yosemite Valley http://gathering.tweakers...message/20840432#20840432
Mooie lokatie, mar er gebeurt niets spannends, geen half verhullende mist, of een spannend zonlicht. was dat er wel geweest, zeker een droomfoto
5 Murphy22x - lucht http://gathering.tweakers...message/20862054#20862054
Lucht is mooi, maar compositie niet, had graag wat meer gezien van de bebouwing aan de onderkant.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
NIet bijster goed maar op het moment dat ik de foto maakte dacht ik wel 'mijn god wat een bizar beeld!'
Alsof het een vliegtuig naar de hel is..
Alsof het een vliegtuig naar de hel is..
damn, dat lijkt idd wel een enorme vuurzee zeg
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat