Mega libelle kwam op een takje naast me neerstrijken en moest op de foto. Gemaakt met een HP 945. Misschien wel een van de mooiste foto's die ik heb gemaakt. Ook al is het met zo'n libelle niet moeilijk om een lelijke foto te maken.
wel hele gave ogen zeg! ook mooit hoe die zich vasthoud, t ziet er wel grappig uit.Anticipation_AJT schreef op 02 augustus 2004 @ 01:41:
Mega libelle kwam op een takje naast me neerstrijken en moest op de foto. Gemaakt met een HP 945. Misschien wel een van de mooiste foto's die ik heb gemaakt. Ook al is het met zo'n libelle niet moeilijk om een lelijke foto te maken.
[afbeelding]
hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik
100% crop van een andere foto uit de serie. Echt een monster:CyberArt schreef op 02 augustus 2004 @ 20:40:
[...]
wel hele gave ogen zeg! ook mooit hoe die zich vasthoud, t ziet er wel grappig uit.
heb je ook nog een grotere res.?
Anticipation_AJT schreef op 02 augustus 2004 @ 22:06:
[...]
100% crop van een andere foto uit de serie. Echt een monster:
[afbeelding]
hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

[ Voor 5% gewijzigd door marrk op 04-08-2004 15:33 ]
Verwijderd

Leuke foto's. Jammer dat de eerste een beetje overbelicht is. Verder vind ik hier erg mooie foto's in dit topic. De meest grote mazzel foto vind ik die van de vliegtuigen!Maruku schreef op 04 augustus 2004 @ 15:32:
Dan maar 2 foto's van mij die ikzelf redelijk geslaagd vind. De eerste keer dat ik op wintersport ging en de eerste keer dat ik echt foto's ging nemen, wat een paar imo mooie plaatjes opleverde.
Ze zijn overigens gewoon klikbaar
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Beide foto's zijn geschoten in Le Corbier tijdens afgelopen winter, na het hoogseizoen. Ze zijn gemaakt met een Praktica MTL5 en een Jena 135/3.5. Een mooie halfautomaat, die zoals op plaatje 1 te zien is geen matrixmeting heeft, de geitjes hadden namelijk dezelfde kleur. Verder is het fixed focus, zeker met een snowboard aan je vast, redelijk klote om een leuke compositie te maken.
Op zich was het wel erg leuk om berggeiten te zien in een wintersportgebied. Ik denk dat ze zichzelf voeden met boterhammen van mensen die denken dat het wel gezellig is een 'bammetje te eten bij die lieve geitjes'.
Ze zijn overigens gescand bij de negatievenscanner in de ICTheek op de TU eindhoven, type kan ik zo snel niet bedenken.
Naja, voor mij misschien droom, voor anderen misschien niet.
http://hawvie.deviantart.com/
Houdoe
[ Voor 96% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 17-08-2004 13:11 ]
Verwijderd
Tja, redelijk nutteloosGh0stw4lk3r schreef op 17 augustus 2004 @ 08:23:
hier de mijne. misschien voor sommige van jullie geen droom foto, maar voor mij wel.
is namelijk genomen met een dsc-u20 , waar je 5 seconden van te voren moet klikken wil je een foto maken
[afbeelding]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 15:17 ]
Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm
Verwijderd
Ghi, gek genoeg vond ik de overbelichting juist wel wat aan het effect toevoegen, dat van die Lensflare ben ik met je eens. Ik zal de foto nog eens onder handen gaan nemenSjonKanon schreef op 17 augustus 2004 @ 14:50:
Het is een mooie foto! Misschien dat je de overbelichting linksboven en de lensflare rechtsonder nog mooi kan werwerken? Die maken het namelijk net geen droomfoto
Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:45 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-08-2004 22:58 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

[ Voor 46% gewijzigd door steveman op 26-08-2004 23:17 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mooie heldere kleuren, scherpe details, interessant onderwerp, mooie scherptediepte, leuke licht- en schaduwwerking, kortom: een goed gelukte foto!Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
Genomen op vakantie in Frankrijk:
Best goed gelukt vind ik zelf, aangezien ik verder niet echt veel foto's maak ofzo:
[afbeelding]
hey thanx, daar ga ik ook gebruik van makensteveman schreef op 26 augustus 2004 @ 23:12:
Ik las ergens in een andertopic dat je die vaalheid (die er helaas wel een beetje is) weg kan werken door de levels wat naar elkaar toe te schuiven.
was geloof ik het a75 ervaringen topic.
ach is ook maar 2 minuten werk om even te laten zien:
[afbeelding]
orgineel:
[afbeelding]
auto levels gebruikt van photoshop cs.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Irrep: http://www.1001freefonts.com/fonts/ifonts2.htmVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:44:
Mooie foto man. Zeker als je je camera pas een week heb.
Effe een klein vraagje. Welke font heb je hier gebruikt, en waar kan ik hem eventueel downloaden?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ah bahVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
Best goed gelukt vind ik zelf, aangezien ik verder niet echt veel foto's maak ofzo:
[afbeelding]
[offline]Die rups heb ik ookVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
[afbeelding]
[/offline]
[ Voor 4% gewijzigd door Micha op 01-09-2004 20:56 ]
Verwijderd

Problem Exists Between Chair And Keyboard
Gefeliciteerd, een prachtige foto die zeker het predikaat droomfoto waard is. Door de boom en het huis zie je pas echt hoe groot die flits is. Was zeker een behoorlijke knal daarna...majornono schreef op 10 september 2004 @ 21:42:
Enfin, zeker 80 foto's later is het onweer voorbij, maar de foto is gelukt:
Verwijderd
Niet helemaal scherp, maar briljante timing! Of was het gewoon geluk? Wat was je sluitertijd en diafragma? Het onweer moet hier nog komen hoop ik.majornono schreef op 10 september 2004 @ 21:42:
[afbeelding]
commentaar is welkom, I'm still learning
Foto's van onweer maak je m.i. het best door gewoon een hele lange sluitertijd te kiezen en te werken met een statief. Zo kun je bliksems gewoon vangen. En hoef je niet als een gek te gaan schieten en hopen dat je er eentje "vangt"majornono schreef op 10 september 2004 @ 21:42:
We zitten vanavond in de auto naar huis, ziet de lucht er al erg dreigend uit. Nog voordat we thuis zijn barst hij los: Overal om ons heen grote flitsen en zelfs de ruitenwisser op de hoogste stand mag niet baten.
Zodra we thuis komen snel m'n camera gepakt (Olympus C4000 Zoom). Ik heb niet veel tijd om na te denken, dus ik schiet er als een gek op los. Het moet me toch lukken om i.i.g. één foto van het onweer te maken![]()
[afbeelding]
commentaar is welkom, I'm still learning
[ Voor 4% gewijzigd door Master FX op 10-09-2004 23:44 ]
Stay safe
Ik neem aan dat je het diafragma verder kunt knijpen dan f/2.8, f/8 is geloof ik het maximum van de meeste digicompacts. Ik zou de camera handmatig op f/8 en een zo lang mogelijke sluitertijd (of 'bulb' met een draadontspanner) instellen. Je voorkomt daarmee dat een deel van het beeld overbelicht raakt, zoals nu het geval is.majornono schreef op 11 september 2004 @ 09:22:
De knallen vielen wel mee gelukkig.
De Exif info zit bij de foto. Ik heb een sluitertijd van vier seconden genomen, dat is het maximum van mijn camera. diafragma zal wel 2.8 geweest zijn, geschoten op 100 ISO.
Heeft deze camera geen bulb-mode en de mogelijkheid tot het aansluiten van een draadontspanner? Dat is namelijk een goede manier om bliksem vast te leggen. Camera op zo klein mogelijk diafragma instellen, sluiter openzetten met de draadontspanner, wachten op een flits en meteen de sluiter dichtzetten.Zoals Master FX al zegt, het beste kun je een lange sluitertijd nemen en een statief gebruiken. Dat heb ik ook gedaan. Maar 4 sec. is nog steeds erg kort als het onweert, dus je moet nog wel geluk hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door majornono op 11-09-2004 12:18 . Reden: quote weggehaald, beetje onzinnig direct onder de gequote post ]

[ Voor 87% gewijzigd door Kwintessens op 16-09-2004 03:06 ]
damnit wat een prachtige foto'smajic schreef op 16 september 2004 @ 02:16:
Ik heb wel een aantal fotos die ik graag nog een keer zou willen overdoen (scherper, beter belicht, andere camera etc etc) maar waar ik voorlopig niet van denk ze opnieuw te kunnen maken :
Notabene in Tilburg (parkje) gemaakt, ik zat op een bankje gewoon wat te zitten en tot mijn stomme verbazing huppelt dit prachtige beestje een paar meter voor me vrolijk heen en weer ....ondersteboven aan de tak hangend, mij bestuderend en permanentig er op gaan zitten alvorens het haze..nouja, eekhoornpad te kiezen. Al met al een minuutje of 2-3 zal het geduurd hebben :
[afbeelding]
Deze foto was er weer zo eentje die je dat gekke gevoel geeft als je op je display kijkt - je weet dan dat het geen standaard foto is, en dat je maar hoopt dat hij scherp is - en er snel nog een paar klikt ... eend met tegenlicht, onder een fontijn ..en een mooie druppel aan zn snavel
[afbeelding]
Ik betwijfel of ik nog in de nabije toekomst het geluk zal hebben om precies op de juiste plek en juiste tijd ergens zal staan om een koe voor de ondergaande zon te zien grazen - foto gemaakt in oost-frankrijk!
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
majic schreef op 16 september 2004 @ 02:16:
Ik heb wel een aantal fotos die ik graag nog een keer zou willen overdoen (scherper, beter belicht, andere camera etc etc) maar waar ik voorlopig niet van denk ze opnieuw te kunnen maken :
Notabene in Tilburg (parkje) gemaakt, ik zat op een bankje gewoon wat te zitten en tot mijn stomme verbazing huppelt dit prachtige beestje een paar meter voor me vrolijk heen en weer ....ondersteboven aan de tak hangend, mij bestuderend en permanentig er op gaan zitten alvorens het haze..nouja, eekhoornpad te kiezen. Al met al een minuutje of 2-3 zal het geduurd hebben :
[afbeelding]
Deze foto was er weer zo eentje die je dat gekke gevoel geeft als je op je display kijkt - je weet dan dat het geen standaard foto is, en dat je maar hoopt dat hij scherp is - en er snel nog een paar klikt ... eend met tegenlicht, onder een fontijn ..en een mooie druppel aan zn snavel
[afbeelding]
Ik betwijfel of ik nog in de nabije toekomst het geluk zal hebben om precies op de juiste plek en juiste tijd ergens zal staan om een koe voor de ondergaande zon te zien grazen - foto gemaakt in oost-frankrijk!
[afbeelding]
Probeer eens via http://www.megaproxy.com dan kun je zel wel bekijkenVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:55:
Helaas kan ik dé foto's waar iedereen enthousiast over is niet zien. Bordermanager hier op mijn werk stopt ze.
Slache!
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 10:20 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 10:21 ]
In Nederland kun je ze vrij vaak zien, mits het onbewolkt is (duh..) Als je er een beetje op let, zie je het misschien wel drie keer in de week ofzo.Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 10:07:
Wel apart hoor, ijskristallen in zuid Frankrijk met 30 graden op de thermometer. Zó hoog leek het ook niet te zijn. Ìk had het iig nooit bedacht.
Het gaat juist beter met een beetje sluierbewolking. Daar zitten die kristalletjes nou net in.koraks schreef op 19 september 2004 @ 22:27:
[...]
In Nederland kun je ze vrij vaak zien, mits het onbewolkt is (duh..) Als je er een beetje op let, zie je het misschien wel drie keer in de week ofzo.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hmm, de camera is slechts een hulpmiddel. Het is de fotograaf die de foto's neemt, en moet 'zien' of er iets interessants te maken is, en die uiteindelijk de compositie, etc... bepaald.Boeie schreef op 10 september 2004 @ 22:45:
wat een goeie camera allemaal al niet kan doen...
https://fgheysels.github.io/
[ Voor 57% gewijzigd door Bl@ckbird op 19-10-2004 23:05 ]
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 10-10-2004 17:17 ]
Verwijderd
Kijk, jij snapt het-Blackbird- schreef op 25 september 2004 @ 01:37:
[afbeelding]
*Clickbaar
Geschoten vanuit een rijdende auto in de polder. (Niet slecht al zegt ik het zelf)
Het gras op de voorgrond was bewogen/noisy. Dus dat heb ik donker gelaten.
Mooi. Maar niet meer dan dat.JeroenM_tbs schreef op 10 oktober 2004 @ 17:17:
[afbeelding]
Eens geschoten vorig jaar zomer vlakbij Delfzijl aan een afwateringskanaal 's avonds met een realtief eenvoudige Fuji digitale fotocamera.
Ik heb er best veel positieve en lovende reacties op gehad.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 20:04 ]
JA zo een had ik ook gepost, maar die is om duistere reden verwijderd.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-10-2004 20:08 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Idd schitterende foto's
[ Voor 3% gewijzigd door Hangloozz op 13-10-2004 11:05 ]
Alors.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Superfoto!Hangloozz schreef op 13 oktober 2004 @ 11:03:
Afgelopen zondag 's morgens insanevroeg opgestaan om wat platen te gaan trekken in Kinderdijk. Niet voor niets bleek want ik heb een aantal heerlijke shots kunnen maken.
1 van de opvallendste was deze.
Elke 30 seconden maakte ik een foto om de snel stijgende zon vast te leggen met verschillende compo's toen er ineens een koppel zwanen langs zwom. Eerst wat compo's met de dobberende zwanen gemaakt maar dat werd ze waarschijnlijk teveel want ineens trokken ze van leer en maakte ze zich al watertrappelend uit de voeten. Geen tijd tot nadenken; klikken alsof je leven er vanaf hangt!
Ik heb er een stuk of 5 kunnen maken met ook nog eens iets andere compo's (waar je al niet aan denkt op zo'n moment) maar dit was wel de beste.
[afbeelding]

Verwijderd
opzich een mooie foto alhoewel ik denk dat kleuren de foto meer recht hadden gedaan..Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:07:
Voor mij is dit toch wel een goed voorbeeld:
[afbeelding]
Santa Monica Beach, California, USA; zomer 2004
Gemaakt met een Powershot A70. Heb er nog even wat me zitten prutsen maar het lukt me niet de overbelichting en helaas immer aanwezige ruis weg te halen..
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 09:43 ]
Een polarisatiefilter in PhotoShop? Daar ben ik al een tijd naar op zoek. Is dat een plugin ofzo? Of bedoel je de kleurfilters onder 'Photo filter...'?Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 09:36:
misschien een simpel "polarisatiefilter" in photoshop tegelijk met een oranje filter voor t strand en een blauwe voor de lucht..
Verwijderd
Meesterlijk, als je alleen al de volledige foto bekijkt, wordt je scherm gevuld met die olifant!! moet vast schrikken zijn geblazen.Klippy schreef op 13 oktober 2004 @ 12:29:
Denk dat ik ook nog wel een heb die hier past.
Zeker als het in Nederland was gebeurd, maar het is Zuid-Afrika dus dan is het iets logischer
Zondagmiddag, tegen de schemering rij je door een park en opeens zie je wat auto's stil staan, je kijkt nog eens goed naast je en je ziet een olifant naast de weg.
Echt super, paar foto's maken.
Maar dan begint die olifant opeens erg kwaad te kijken naar onze blauwe Golf met 5 man erin en komt als een gek op je af stormen met veel getoeter. Dus dan ga je heeel snel zitten en rijd weg en je maakt op het laatste moment nog even een foto.
Gelukkig staat de auto er nog op zodat je de afstand beter kan zien.
Heb 'm gewoon helemaal onbewerkt op 2592 x 1944 op het web gegooit, heeft verder geen uitleg nodig
Kan zelfs nog een mooie crop maken van alleen de olifant
[afbeelding]
Verwijderd
dat gaat met een border action. wel effe zoeken, maar probeer het eens in 't dutchphotozone forum.jfeelders schreef op 23 oktober 2004 @ 10:24:
[...]
Een polarisatiefilter in PhotoShop? Daar ben ik al een tijd naar op zoek. Is dat een plugin ofzo? Of bedoel je de kleurfilters onder 'Photo filter...'?
[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 04-12-2004 13:08 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
https://niels.nu
Zie hier de oplossing van het raadsel in Natuurbehoud van februari 2002.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Rudedadude schreef op 29 oktober 2004 @ 12:43:
Ik bedacht mij dat ik een foto had die wel redelijk in de richting kwam van de foto's die TS hier ooit gepost heeft. Dit heeft dan met name te maken met het onverwachte en de onmogelijkheid de foto's nog een keer te maken. De beoordeling van de foto laat ik aan jullie over.
Het verhaal: ik was op vakantie nabij een camping en was net een eindje wezen ....
[afbeelding]
spreekt elkaar een beetje tegen als je de post boven je leest heMicDis schreef op woensdag 10 november 2004 @ 20:41:
[...]
offtopic:
Wij hebben een huisje in frankrijk in een boom daar is ook een nest met dit soort "wespen" Ze heten in frankrijk frelons trouwens. Ben een keer in mijn hoofd gestoken door zo'n ding. Zijn super aggresief en steken zonder dat je iets doet
Verwijderd
wat dacht je ervan om bijv. imageshack te gebruiken? het slaat natuurlijk nergens op om een foto te posten die het maar heel kort doet met de mededeling "over 5 dagen doetie t weer"Rudedadude schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:02:
Als het goed is doet de foto het over 5 dagen weer, dan begint voor mij een nieuwe maand bij Photobucket. En een nieuwe maand, nieuwe bandwidthEn toch voelde ik me best dapper toen ik die foto nam, gevaarlijk of niet
Deze plek is te koop.
[ Voor 3% gewijzigd door zomertje op 04-12-2004 11:59 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
[ Voor 35% gewijzigd door klomp op 04-12-2004 13:02 ]
Dit is een zwerfkatje op Fuerteventura. Ze worden daar min of meer onderhouden door de bezoekers van de appartementen. Heb er dus een flink aantal gevoerd en ook wel geaaid. Ik zit niet de hele tijd met de cam klaar, dit was gewoon mzzlRudedadude schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:11:
Nou, waar dan?Volgens mij was het trouwens je cache, want ik kreeg nog altijd een bandwidth exeeded plaatje.
Ik weet trouwens niet wat voor actieve kat het is, maar toen ik nog een kat had gaapte dat beest zo vaak dat het niet zulke enorme mazzel was geweest als ik hem zo had gefotografeerd.
[ Voor 7% gewijzigd door zomertje op 05-12-2004 10:06 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

[ Voor 16% gewijzigd door CaptainHook op 05-12-2004 14:41 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq