Foto's waar je alleen van kon dromen? *lees topicstart*

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Spike_wolf schreef op 21 juni 2004 @ 11:37:
[...]

Kijk dat is idd een once in a lifetime shot in mijn ogen, dat krijg je niet slen nog een keer voor elkaar _/-\o_
ontzettend gaaf :Y)
Ja idd, hoe heb je dat zo getimed.. het is erg moeilijk om zoiets te fotograferen je moet een tijdje van te voren al knippen dus lijkt mij erg moeilijk.

offtopic:
ik heb ooit ook een x een straaljager proberen te fotograferen op de vliehorst (op vlieland) een man daar had de piloot gevraagd om dicht langs de toren waar we in waren te vliegen, dus wij naar buiten, maar door het lawaai is dat niet echt gelukt :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik heb de foto genomen in burst-mode; een fractie van een seconde voor de ontmoeting de ontspanknop indrukken en ingedrukt houden. De D60 is niet bijster snel met 3 f/ps maar na een seconde (3 frames dus) zat op de 2e foto dit beeld :)
Heb het totaal een keer of 7 geprobeerd en 6x is het gelukt :D

www.jurgroessen.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Post van Ajajong en het commentaar erop getrashed. Nogmaals, het gaat om droomfoto's, niet zomaar allerhande los grut. Na deze post geen waarschuwingen meer, alleen actie indien men met foto's of commentaar niet voldoet aan het doel van dit topic. Enjoy ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

De volgende foto komt uit deze post van Mud starr in het Macro topic. Het is dus geen foto van mij.

Het is volgens mij wel een droomfoto vanwege het moment en de kans. Hijzelf post hem hier toch (nog) niet, dus doe ik het maar.... ;) Het is in elk geval een foto die ik zelf ook maar al te graag zou willen maken.... ik blijf hem geweldig vinden, elke keer als ik erlangs scroll in dat topic.

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/libelle%203.JPG

Een libelle die lang genoeg in je hand zit om een foto te kunnen maken; hoevaak krijg je de kans daarvoor ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 21:32 ]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 17:48
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 17:11:
Een libelle die lang genoeg in je hand zit om een foto te kunnen maken; hoevaak krijg je de kans daarvoor ?
Is het wel een echte dan :? :+

Verwijderd

utbone schreef op 18 juni 2004 @ 23:29:
G3 - [afbeelding]
Ik heb de paddo's op een mooi stukje groen gezet.
Als je zelf de compo hebt bepaald en daarvoor zelfs je onderwerp ergens neer zet is het geen foto om van te dromen.
Hangloozz schreef op 21 juni 2004 @ 15:46:
Ik heb de foto genomen in burst-mode; een fractie van een seconde voor de ontmoeting de ontspanknop indrukken en ingedrukt houden. De D60 is niet bijster snel met 3 f/ps maar na een seconde (3 frames dus) zat op de 2e foto dit beeld :)
Heb het totaal een keer of 7 geprobeerd en 6x is het gelukt :D
Uh Jurg, dan is het dus niet once in a lifetime ;) of heb ik het verkeerd.

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 17:11:
De volgende foto komt uit deze post van Mud starr in het Macro topic. Het is dus geen foto van mij.

Het is volgens mij wel een droomfoto vanwege het moment en de kans. Hijzelf post hem hier toch (nog) niet, dus doe ik het maar.... ;) Het is in elk geval een foto die ik zelf ook maar al te graag zou willen maken.... ik blijf hem geweldig vinden, elke keer als ik erlangs scroll in dat topic.

[afbeelding]

Volgens mij is de libbele net klaar met ontvellen..
Als je goed kijkt zie je dat zijn vleugels slap en rommelig er uit zien.
Ben geen bioloog, (8> maar volgens mij is hij nu bezig om zijn vleugels "op te pompen".
Als dit zo is heb je idd wat meer tijd voor een mooie pic :)
Desalnietemin....erg mooie pic...scherp en leuk onderwerp

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

eth0 schreef op 18 juni 2004 @ 23:56:
Hier wat van mijn droom foto's

[afbeelding]

Zons ondergang in het Krugerpark (zuid-afrika).

[afbeelding]

panoramo foto van de Blyde river (zuid-afrika)

[afbeelding]

Een Coca-Cola truck in Managua (Nicaragua).

[afbeelding]

Krabje in Parque Nacional anual Antonio (Costa Rica).

[afbeelding]

Bangkok (Thailand).

Alles is klikbaar.

De foto's zijn alle gemaakt met een Canon A40.
Ik ben zo vrij geweest om je foto eens met fotosoep te bewerken.
Hij ziet er nu niet meer zo vaag en grijs uit.

Afbeeldingslocatie: http://dijkp.nl/fotos/bangkok.jpg

Lijkt al veel meer op een droomfoto nu. :)

Tandem rulez.... IBM s*cks

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dijkp schreef op 22 juni 2004 @ 23:59:
[...]

Ik ben zo vrij geweest om je foto eens met fotosoep te bewerken.
Hij ziet er nu niet meer zo vaag en grijs uit.

[afbeelding]

Lijkt al veel meer op een droomfoto nu. :)
Hoe heb je hem nou bewerkt om dit resultaat te krijgen? Heb je er een bepaald filter overheen gegooid ofzo?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Zo te zien gewoon een beetje het contrast omhoog gegooid..

@ eth0.. is dat toevallig van de hoogste toren in Bankok gemaakt, die met dat roterende platform erop/aan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Raegin
  • Laatst online: 05-02 14:16
Acid_Burn schreef op 23 juni 2004 @ 00:53:

@ eth0.. is dat toevallig van de hoogste toren in Bankok gemaakt, die met dat roterende platform erop/aan.
Met contrast krijg je denk ik dat resultaat niet, meer met saturation, levels of curves. of een combo van deze

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Probeer het eens zou ik zeggen.. dan zie je dat dat wel kan :P

* Acid_Burn heeft het namelijk geprobeert.

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 04-02 14:55

Mud.Starrr

I shoot people for money

Vet, zit ik alle mooie foto's te bewonderen hier, kom ik een foto van mezelf tegen :)

Zoals al eerder gezegd denk ik ook dat die libelle net uit de cocon oid is gekropen.
Hij vloog wel maar heel slecht.

Het begon met de eerste foto hieronder.
Daarna schrok hij en vloog hij weg ik beleef hem volgen en de 2 foto's erna nog met veel moeite kunnen maken.

en toen het mooie moment hij vloog zomaar op mijn hand en ik heb dus met andere hand gouw een foto gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/libelle%202k.JPG
Bovenstaande foto MOET je uitvergroot kijken!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/libelle%205k.JPG

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/libelle%206k.JPG

Hier is ie nog eens
Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl/tijdelijk/libelle%203.JPG

Alle foto's zijn ook in groot formaat door er op te klikken (behalve die op mijn hand, ik kan hem er ook nog wel bijzetten als iemand dat wenst)

edit: Vergeet ik bijna FirePower te bedanken voor dit compliment.
Ik maak nu nog geen 2 maanden macro's foto's, en het is geweldig als
iemand anders dan al droomt van een foto die jezelf gemaakt hebt! :9

Gebruikte cam: Sanyo Xacti J4 (<- link DPrevieuw), zonder extra tools als voorzetlensen (werd namelijk naar gevraagd).

[ Voor 23% gewijzigd door Mud.Starrr op 23-06-2004 12:50 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

OMG! _/-\o_

Die eerste foto owned zo hard!!! Tering die ogen zijn gewoon in detail te zien

_/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door Ebayzo op 23-06-2004 16:28 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Die eerste foto van Mud starrr is idd prachtig :D Zo'n scherpe foto zie je niet al te vaak langskomen... Die hele serie is verder wel mooi, alleen bij de 2e een beetje jammer dat de focus op z'n middenstuk en niet op z'n kop is. :Y)

Verwijderd

Deze is gemaakt in Kuala Lumpur (Malleisie) Uitzicht vanaf de KL tower op de Petronas Tower (Twin Tower). Dit was tot eind vorig jaar de hoogste toren ter wereld, met een hoogte van 452 meter. Foto is gemaakt in de avond bij een lichte nevel, en dat geeft een heel leuk effect.

Peter

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dinkipi/Petronas.jpg

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 16:15:
Deze is gemaakt in Kuala Lumpur (Malleisie) Uitzicht vanaf de KL tower op de Petronas Tower (Twin Tower). Dit was tot eind vorig jaar de hoogste toren ter wereld, met een hoogte van 452 meter. Foto is gemaakt in de avond bij een lichte nevel, en dat geeft een heel leuk effect.

Peter

[afbeelding]
Mooie foto, heb je hem ook op grooter formaat??

• Zerora
  • Laatst online: 05-02 18:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Als je zo'n insect van dichtbij gaat bekijken, denk ik toch van "zo'n beest wil ik niet in het groot meemaken".

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Peter

[afbeelding]
Domme vraag? Wat is nu dan de hoogste toren?

Default blanke hetero

Verwijderd

EbAyzo schreef op 23 juni 2004 @ 16:29:
[...]

|:( |:( |:( |:( |:( :z

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Geef dan antwoord wat nu de hoogste is...
Wat is het hoogste gebouw ter wereld?

Er zijn 4 manieren om het hoogste gebouw te meten. Daarbij winnen de Petronas Towers in Kuala Lumpur (Maleisië) het net van de Sears Tower in Chigago. Petronas is de oliemaatschappij van Maleisië.
Voorlopig is dit nog het hoogste gebouw in de wereld (452m).
De de twee torens steken hoog boven alles uit. Een enkele keer ligt het bovenste gedeelte helemaal verscholen in de wolken. Bovenop de torens staan masten met knipperende lichten om vliegtuigen van zich af te houden.

Onderin de Petronas Towers bevindt zich een groot warenhuis met zes verdiepingen. Verder is er een hotel in gevestigd en bevinden zich er een bioscoop, een concertzaal, conferentiezaal, petroleum museum en gebedsruimtes voor moslims. Het hoogste punt dat men als toerist kan bezoeken is de luchtbrug op de 42e verdieping, die de 88 verdiepingen tellende torens met elkaar verbindt.

In Taipei wordt momenteel de laatste hand gelegd aan het hoogste gebouw ter wereld 'Taipei 101'. Het complex zal 508 meter hoog zijn en 101 verdiepingen tellen. Als alles goed gaat zal het gebouw in november 2003 al in gebruik worden genomen.

Let wel: hierboven wordt enkel gesproken over de hoogste gebouwen ter wereld. De hoogste toren ter wereld is de CN Tower in Toronto met maar liefst 553,33 m hoogte. Verschil is dat deze toren enkel dienst doet als telecommunicatiepaal en er verder geen verblijfvertrekken aanwezig zijn. Wel is ook dit complex open voor publiek en beschikt zelfs over een glazen vloer van waarop men de duizelingwekkende diepte in kan kijken.

Eigenlijk is KL-tower (telecommunicatie) in Kuala Lumpur met zijn 421 meter nog hoger, want deze staat op een heuvel.

[ Voor 83% gewijzigd door Ebayzo op 23-06-2004 16:58 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Eigenlijk is het niet de hoogste toren ter wereld, maar het hoogtse gebouw.
In Taipei (Tawain) staat de Taipei 101, dit is sinds eind vorig jaar het hoogste gebouw in de wereld met 508 m.
EbAyzo schreef op 23 juni 2004 @ 16:29:
[...]

Verwijderd

Peter

[afbeelding]
dan is nu een droomfoto :) eindelijk

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35487/full.jpg

Ik ben hier aardig tevreden mee. Het was 23 April, 19:21 als ik het goed heb... en de lucht was zo mooi. Ik kan maar een kleine hier neer zetten maar de uitvergroting was echt :* O+

Ik heb de foto vanuit de bus gemaakt, tussen Doesburg en Dieren. Haast was dus geboden, en ik moest ook zorgen dat de zon / reflectie uit mijn camera bleef.
Jammer van die donkere vlek... maar verder, een geweldige foto. Wat kan de lucht uit zichzelf toch al tot mooie composities komen :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Peter

[afbeelding]
_/-\o_
_/-\o_ _/-\o_

Stoere foto! Die nevel maakt hem juist extra mysterieus vind ik.

• dijkp
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Acid_Burn schreef op 23 juni 2004 @ 00:53:
Inderdaad een beetje zitten spelen met contrast en helderheid.

Tandem rulez.... IBM s*cks

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ikzelf ben eigenlijk best wel trots op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hallers/GoT/fire.jpg
(sluitertijd: 3,2 sec, F: 8,0 - alleen ge-resized en randje eromheen, verder origineel)

Was afgelopen weekend met een stel vrienden kamperen, en we hadden een vuurtje gestookt. In eerste instantie probeerde ik om een 'normale' foto van het vuur te maken, maar één van mijn vrienden blies op dat moment door het vuur. Ikzelf vind het resultaat mooier dan ik had kunnen dromen...

[ Voor 8% gewijzigd door tijn.online op 24-06-2004 00:24 ]

Verwijderd

Schitterende foto, tijn.online. Deze is duidelijk topic-waardig!

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 21:54

Emetic

Blook

Eigenlijk is KL-tower (telecommunicatie) in Kuala Lumpur met zijn 421 meter nog hoger, want deze staat op een heuvel.
Goh, dan is mijn huisje in Zwitserland misschien wel het hoogste gebouw. 8)

Ontopic: mooie plaat, dat haardvuur!

De Supermolecuul

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brand op de UT november 2002, had mn camera meegenomen omdat ik wat rook zag, bleek uiteindelijk iets grotere fik te zijn dan verwacht. Na tientallen foto's rondom gemaakt te hebben sprong deze er toch wel uit.
Hij heeft o.a. in de universiteitskrantjes van de UT en TU Delft gestaan en hangt in het kantoor van het bedrijf die de opruimwerkzaamheden na de brand heeft verricht :)

Afbeeldingslocatie: http://cyberspin.student.utwente.nl/zooi/brandUT(Small).jpg *clickable*

Verwijderd

ramptoerist :)
maar op zich een nette foto, een nette compostie

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
Ok dan, ook maar even de moeite genomen om een foto in te scannen en online te zetten, want ik ben er eigenlijk best trots op. Genomen in Zuid-Afrika, afgelopen april, vanaf de Bloukrans brug. Dit is de hoogste commerciële bungy-jump ter wereld. Eerlijk toegegeven, deze foto is gemaakt door iemand van de crew (die ingehaakt helemaal aan de rand van het platform ging staan), maar wel met mijn camera, heel oude Nikon (F2 volgens mij) met Nikkor 28-85mm lens. Verder alleen iets contrast en helderheid aangepast en een witte rand gemaakt.

Ik ben echt heel blij dat ik een gewone SLR mee heb genomen tijdens mijn reis, nu heb ik deze foto op 50x75 cm... :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.b.j.baake/lodewijk-klein.jpg

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Excuus voor de bewoording, maar ik vind het nergens op slaan om het halve topic te trashen. Wie bepaalt wat een 'droomfoto' is? Persoonlijk heb ik tussen de duizenden die ik er geschoten heb nog geen zitten waarvan ik verwacht dat men zegt 'WOW!', dus ik heb nog niet gepost, maar als iemand van zijn foto dat wel vindt, be my guest. Vind je hem mooi, reageer dan, vind je hem niet mooi, laat maar.

Dit topic zal erg kaal worden in no time ben ik bang.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

Ik heb deze afgelopen week genomen in de bergen (streek heet Chablais, lig in franse gedeelte van de alpen) bij het meer van Geneve. Kwamen er een heel zwikkie van deze gitzwarte vogels aan, achter elkaar (ingezoomd) een aantal geschoten hopende op een goede.

Sh*t sh*t, start nou op, zoom nou in voordat ze weg zijn.. :)

Deze is het meest geslaagd.

(Klik voor onbewerkte origineel)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjeetz/got/915677/vogeltje_in_de_bergen_klein.jpg

Genomen met Canon IXUS 400, volledig ingezoomd

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 29-06-2004 23:38 ]

https://k1600gt.nl

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
shades schreef op 29 juni 2004 @ 23:31:
Kwamen er een heel zwikkie van deze gitzwarte vogels aan
Ziet eruit als een raaf (oud grieks: korax :D )

• shades

shades

huh ?

koraks schreef op 29 juni 2004 @ 23:56:
[...]

Ziet eruit als een raaf (oud grieks: korax :D )
Ik denk het ook maar weet het niet zeker

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik dacht dat raven geen gele snavels hadden. Kraai mischien?

[ Voor 185% gewijzigd door Acid_Burn op 30-06-2004 00:37 ]

• koraks
  • Niet online
Acid_Burn schreef op 30 juni 2004 @ 00:29:
Ik dacht dat raven geen gele snavels hadden. Kraai mischien?
Je hebt helemaal gelijk, een raaf heeft een zwarte snavel 8)7 Maar hij lijkt zo groot voor een kraai (laat staan een kauw)...

• shades

shades

huh ?

koraks schreef op 30 juni 2004 @ 09:08:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, een raaf heeft een zwarte snavel 8)7 Maar hij lijkt zo groot voor een kraai (laat staan een kauw)...
Maar dus wel een geslaagde foto al zeg ik het zelf....

• koraks
  • Niet online
shades schreef op 30 juni 2004 @ 15:26:
[...]

Maar dus wel een geslaagde foto al zeg ik het zelf....
Jawel, prima foto hoor, al blijven er altijd wel puntjes van kritiek mogelijk :) Zo had je ietsje kunnen overbelichten waardoor je meer detail krijgt in de vogel zelf (omgeving wordt natuurlijk dan verder overbelicht). Daarnaast is de foto jammergenoeg niet haarscherp.
Maar als je nou ff kan uitzoeken wat voor beest het precies is, dan ben ík weer helemaal gelukkig :P

Verwijderd

koraks schreef op 30 juni 2004 @ 17:31:
Jawel, prima foto hoor, al blijven er altijd wel puntjes van kritiek mogelijk :) Zo had je ietsje kunnen overbelichten waardoor je meer detail krijgt in de vogel zelf (omgeving wordt natuurlijk dan verder overbelicht).
Dat kun je met een Ixus niet bepalen. Daarnaast heb je geen tijd voor instellingen als je zo'n beest wilt schieten. Gezien de beperkte mogelijkheden van de camera en de snelheid waarmee de foto genomen moest worden, is hij erg mooi gelukt.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Afbeeldingslocatie: http://firearrow.xerax.nl/fotos/Locations/Texel/IMG_2686.jpg
hiervan heb ik altijd al gedroomd :z
hij bleef gewoon stil staan, dus ik had alle tijd :)

Met mijn 300D + 70-300 gemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door FireArrow op 30-06-2004 18:09 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

shades schreef op 29 juni 2004 @ 23:31:
Ik heb deze afgelopen week genomen in de bergen (streek heet Chablais, lig in franse gedeelte van de alpen) bij het meer van Geneve. Kwamen er een heel zwikkie van deze gitzwarte vogels aan, achter elkaar (ingezoomd) een aantal geschoten hopende op een goede.

Sh*t sh*t, start nou op, zoom nou in voordat ze weg zijn.. :)

Deze is het meest geslaagd.

(Klik voor onbewerkte origineel)

[afbeelding]

Genomen met Canon IXUS 400, volledig ingezoomd
Mooie foto! Zeker met die achtergrond...

(Dolf van Alfred Jodokus Kwak was toch ook een kraai met een gele snavel :+)

Default blanke hetero

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 20:48
Ik dan ook maar eens. Misschien fototechnisch niet geweldig, maar het moet allemaal snel hè. Die vissen laten zich minder vaak zien als dat je hoopt, dus als je dan op zo'n bootje staat en je ziet er eindelijk een, dan is het gelijk point and shoot.

Ter info, foto is twee weken geleden genomen aan de west kant van Vancouver Island.

En ja, hier had ik sinds het boeken van de reis over gedroomd. :z

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/peeth/orca.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door peeth op 02-07-2004 16:18 ]

Vincere Per Belli

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 22:57
Mooi plaatje :) altijd leuk om zo'n beest tegen te komen. Is het een orka?

• shades

shades

huh ?

koraks schreef op 30 juni 2004 @ 17:31:
[...]

Jawel, prima foto hoor, al blijven er altijd wel puntjes van kritiek mogelijk :) Zo had je ietsje kunnen overbelichten waardoor je meer detail krijgt in de vogel zelf (omgeving wordt natuurlijk dan verder overbelicht). Daarnaast is de foto jammergenoeg niet haarscherp.
Maar als je nou ff kan uitzoeken wat voor beest het precies is, dan ben ík weer helemaal gelukkig :P
Is ook best te doen als je camera nog niet uitstaat en ze suizen over :) Gaat ook om het moment niet om een perfecte foto want dat had ik even een statiefje neer gezet ;) (ik ken mijn ixus 400 ook nog niet goed genoeg voor technisch perfecte fotos)
EbAyzo schreef op 30 juni 2004 @ 20:05:
[...]

Mooie foto! Zeker met die achtergrond...
offtopic:
Yup mijn pa vond het niet zo leuk, links gaat het namelijk gelijk 500m naar beneden en ik maar die vogel volgen hehe :+ (voor de liefhebbers kan ik wel ergens een plaatje (360gr pano) van de gehele omgeving posten met oa uitzicht op skigebied van portes du soleil

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 30-06-2004 22:08 ]

• koraks
  • Niet online
shades schreef op 30 juni 2004 @ 22:04:
[...]

Is ook best te doen als je camera nog niet uitstaat en ze suizen over :) Gaat ook om het moment niet om een perfecte foto want dat had ik even een statiefje neer gezet ;) (ik ken mijn ixus 400 ook nog niet goed genoeg voor technisch perfecte fotos)
Je hebt ook gelijk; het is een nette plaat: juiste moment, fatsoenlijk uitgevoerd. Prima :)

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 20:48
dimitio schreef op 30 juni 2004 @ 21:46:
Mooi plaatje :) altijd leuk om zo'n beest tegen te komen. Is het een orka?
Ja klopt. Een echte. :D

Vincere Per Belli

Verwijderd

altijd al gedroomd om een grizzly van dichtbij te kunnen zien (in het wild uiteraard). Tijdens een wandeling in Katmai National Park (Alaska) is dat gelukt, we zagen deze beer in eerste instantie toen hij nog op een meter of 200 van ons af stond. Zoals we geleerd hadden was het een kwestie van blijven staan (hold your ground) en de reactie van de beer (die ons al lang gezien had) afwachten. De beer kwam langzaam dichterbij, en omdat we op een zgn. beartrail stonden, dwz een pad dat gebruikt wordt door beren, was het onbekend wat de beer zou doen. Uiteindelijk naderde de beer ons tot op een meter of 3 en week toen van het pad af en ging de struiken in. Omdat we geen onverwachte bewegingen wilden maken was foto's nemen lastig, toch zijn een aantal foto's onder deze omstandigheden goed gelukt. Het was als in een droom, eigenlijk onwerkelijk dat je een dier je zo dicht benadert. Vreemd genoeg totaal geen angst gevoeld, alleen ontzettend veel ontzag voor zo'n machtig dier

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alaska/wildlife/brownbear08_std.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 11:48 ]

• Luuk
  • Niet online
wat denk je zelf ;)

die zijn VEEL te erg verscherpt .. heel lelijk dus

Verwijderd

foto's bewerkt, verkleind en de jpg kwaliteit wat omlaag gezet ivm plaatsing op mijn website. Helaas niet de hele vogel op de foto kunnen zetten, dit kwam ook totaal onverwacht en dus snel wat foto's maken en hopen dat ze gelukt zijn.....
We zijn 4 weken rondgetrokken door Alaska en dan kom je regelmatig dieren tegen, vaak onverwacht dus dan is het vaak snel foto's schieten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 13:44 ]

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 02 juli 2004 @ 12:26:
[...]

wat denk je zelf ;)

die zijn VEEL te erg verscherpt .. heel lelijk dus
ik heb via een tooltje de pagina's voor mijn website gemaakt, daarbij wordt de kwaliteit, formaat aangepast en zorgt het programma inderdaad ook voor verscherping. Super is het niet, maar de filesize blijft wel binnen de perken

Orgineel: Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alaska/images/IMG_9451.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 14:00 ]

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 21:54

Emetic

Blook

shades schreef op 30 juni 2004 @ 00:20:
[...]

Ik denk het ook maar weet het niet zeker
Mooie pic, ik heb ze vaak geprobeerd (scherp) erop te krijgen, maar ze werken niet mee. 't Is overigens een Alpenkauw.

De Supermolecuul

Verwijderd

Die beer _/-\o_
Dat is mijn droom, een foto van zo'n grizzly.

Komend half jaar ga ik proberen er een te maken in Canada (British Columbia) want ik ga lekker stagelopen daar. ;)
Het allermooiste lijkt me als hij zich opricht, alleen dat lijkt me wat minder geslaagd voor mezelf, omdat ze dan vaak geschrokken zijn of kwaad ofzo.
Als het me gelukt is dan zien jullie hem hier wel verschijnen, duim voor me dat ik er zonder kleerscheuren vanaf kom. :Y)

Verwijderd

Betreffende die arend: ik heb zelf even binnen een minuutje wat geprobeerd. Wellicht kan het nog véél beter... of is dit resultaat misschien zelfs minder.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/eagle.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 23:01 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ziet er een stuk beter uit op zich..alleen om een of andere reden lijkt het haast wel een tekening nu.... :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Dat kan. De levels (het histogram) zet helemaal aan de linkerkant van de foto. Er zitten bijna helemaal geen lichte kleuren in, waardoor het lastig te herstellen is. Je moet dan de donkere kleuren allemaal lichter maken, en dan de overbelichte lucht weer donkerder maken.

En daarnaast, mijn probeersel is in een minuutje gefixt om te zien of het beter kon worden door de foto lichter te maken; als iemand er meer tijd (en meer Photoshopkennis wellicht) insteekt, kan het denk ik wel beter.

2de poging, maar met iets andere waarden (en andere volgorde van bewerken):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/fotoforum/eaglepoging2.jpg

Echt jammer van de onderbelichting, anders waren dit twee echt geweldige foto's geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 23:12 ]

Verwijderd

die 1e bewerkte was veel mooier, nu ligt de nadruk te veel op de blauwe lucht en de kopveren zijn niet meer wit genoeg.

ik vind t vooral jammer dat de rechter vleugel er niet helemaal op staat

Verwijderd

de foto is inderdaad niet goed belicht, maar de mogelijkheid tot deze foto kwam onverwacht, geen tijd om de camera goed in te stellen en helaas ook net de hele vogel er niet op
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 01:32:
die 1e bewerkte was veel mooier, nu ligt de nadruk te veel op de blauwe lucht en de kopveren zijn niet meer wit genoeg.

ik vind t vooral jammer dat de rechter vleugel er niet helemaal op staat

Verwijderd

ik ben afgelopen jaar ook in British Columbia geweest, daar helaas geen grizzlies gezien, wel een aantal zwarte beren. Die zitten regelmatig langs de weg om te eten van de grassen die daar groeien. Dan kun je redelijk veilig foto's maken. Ik heb helaas geen goeie foto's van een staande grizzly echter wel videoopnames In Alaska liep een grizzly op de weg Toen die grizzly ons opmerkte ging hij even op zijn achterpoten staan op ons eens goed te bekijken en rende toen weg, zeer indrukwekkend.....

Als je mooie foto's wilt maken van grizzlies dan zou je met een gids naar Katmai National Park in Alaska moeten gaan. Daar zijn wij ook geweest en daar van heel dichtbij een aantal grizzlies in het wild kunnen zien. Als je op TV beelden van grizzlies ziet zijn die bijna altijd in dat park gemaakt. Plaatsen als Brooks Camp en McNeill River zijn wereldberoemd, echter wel vrij toeristisch (met uitkijkplatform etc, nog net geen McDonalds). Wij zijn met een gids naar een gebied van dit park geweest waar je nog echt in de vrije natuur bent.
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 21:47:
Die beer _/-\o_
Dat is mijn droom, een foto van zo'n grizzly.

Komend half jaar ga ik proberen er een te maken in Canada (British Columbia) want ik ga lekker stagelopen daar. ;)
Het allermooiste lijkt me als hij zich opricht, alleen dat lijkt me wat minder geslaagd voor mezelf, omdat ze dan vaak geschrokken zijn of kwaad ofzo.
Als het me gelukt is dan zien jullie hem hier wel verschijnen, duim voor me dat ik er zonder kleerscheuren vanaf kom. :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 10:29 ]

Verwijderd

offtopic:
Thanks man. Ik heb de tijd hoewel Alaska waarschijnlijk niet haalbaar is.
Ik zit 80 km ten oosten van Vancouver (Mission). In ieder geval zal ik je tip in gedachten houden wie weet. :)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Superfoto's in dit topic zeg :) Hulde aan iedereen _/-\o_
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 10:25:
ik ben afgelopen jaar ook in British Columbia geweest, daar helaas geen grizzlies gezien, wel een aantal zwarte beren. Die zitten regelmatig langs de weg om te eten van de grassen die daar groeien. Dan kun je redelijk veilig foto's maken. Ik heb helaas geen goeie foto's van een staande grizzly echter wel videoopnames In Alaska liep een grizzly op de weg Toen die grizzly ons opmerkte ging hij even op zijn achterpoten staan op ons eens goed te bekijken en rende toen weg, zeer indrukwekkend.....[...]
offtopic:
OMG :X Volgensmij zijn de nummer 1 bedreiging van zwarte beren de amateurfotografen: Mensen die stoppen langs de weg als ze een beer zien. Vaak zorgt dat voor de zogenoemde bearjams. Jaarlijks worden er tientallen beren afgeschoten omdat ze uit hun doen zijn (en vaak dan ook in leefgebied van mensen gaan rondstruinen). Dat je 't zelf doet is een ding, dat je het andere gaat aanraden |:(

btw. veilig =/= beren

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

offtopic:
OMG :X Volgensmij zijn de nummer 1 bedreiging van zwarte beren de amateurfotografen: Mensen die stoppen langs de weg als ze een beer zien. Vaak zorgt dat voor de zogenoemde bearjams. Jaarlijks worden er tientallen beren afgeschoten omdat ze uit hun doen zijn (en vaak dan ook in leefgebied van mensen gaan rondstruinen). Dat je 't zelf doet is een ding, dat je het andere gaat aanraden |:(

btw. veilig =/= beren
als je je wat verder in dit onderwerp zou verdiepen dan zou je niet van dit soort onzinnige opmerkingen plaatsen. Ik weet niet wat jij van plan was als er een beer op of langs de weg staat? Er zo hard mogelijk langs of overheen rijden ? 8)7
Ik heb jaren in Amerika gewoond en ben er daarnaast veelvuldig op vakantie geweest (ook in Canada). Ik heb daarbij tientallen keren beren mogen aanschouwen, heb gekampeerd in gebieden waar veel beren leven en heb vele boeken over dit onderwerp gelezen
Het fotograferen van beren is zeer zeker geen probleem zolang je beren de ruimte geeft, dwz niet achter een beer aangaan en al helemaal niet voeren. Dat laatste is namelijk in 95% van de gevallen de oorzaak dat beren moeten worden afgeschoten. Als een beer eenmaal weet dat er bij mensen eten te halen is komen ze terug en gaan ze een probleem vormen. Als je langs de weg een beer ziet en stopt om vanuit de auto foto's te maken is daar niets mis mee. Als een beer daar niet van gediend is gaan ze vanzelf weg.
En als je een link naar een foto plaatst, plaats dan ook een foto van een bearjam, als je die foto eens goed zou hebben bekeken zie je dat het bisons zijn, zoveel beren bij elkaar tref je echt niet aan
Ik ben het overigens met je eens dat bearjams geen goede zaak zijn, dat betekent namelijk dat er teveel verkeer in een bepaald gebied is (zoals vaak het geval is in Yellowstone, ik zou dan ook niemand aanraden naar Yellowstone te gaan). Beter zijn m.i. de parken waar het verkeerd gereguleerd wordt, zoals bijvoorbeeld Denali waarbij je niet met eigen vervoer het park in kunt, alleen met shuttlebussen die beperkt toegang bieden.
Grootste bedreiging voor beren zijn mensen met een gebrek aan kennis!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 11:04 ]

Verwijderd

Zo, nu we toch in Alaska zitten tussen de beren...

Iedereen die naar Alaska gaat droomt ervan een beer op de gevoelige plaat vast te leggen.
Ten tweede, ik droom er nog steeds van, om dezelfde foto's met een betere camera beter vast te leggen... Gebruikte cam: Samsung 130mm zoom compact (geen aanrader).

Korte situatieschets:
Zomer 2000, ik was 2 weken onderweg in Alaska, Kenai peninsula en Denali National Park and Reserve. Daar alleen van zeer grote afstand een paar keer een beer gezien vanuit een bus.
Dan: voor mijn werk 2 weken naar het hoge noorden, Prudhoe Bay, olievelden (werkte toen in de dienstverlening voor de oliesector en was op bedrijfsstage).

De bewuste nacht: ik zit rond middernacht, jawel, de Nederlandse film Karakter in het Nederlands met Engelse ondertiteling te kijken, als over de luidsprekers het bericht komt: "There's a bear on the pad."
Het was net na middernacht, dus lange sluitertijden, niet gemakkelijk, door een raampje met muskietengaas heen (glas opzij geschoven, kon ook niet dicht) en met bewogen beren: niet 1 beer maar moeke met kroost!!

Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/beren/UFCHereWeComeThum.jpg
Het kroost staat er nogal bewogen op, die waren flink aan het stoeien - en het was immers na middernacht - wel bij de poolcirkel in de zomer, maar toch heel anders dan klaarlichte dag; je zou er net de krant bij kunnen lezen, niet veel meer.
Het gebouw dat je ziet is een zijvleugel, ik stond 1tje verderop.

Naast me kwam een andere bezoeker van de site staan, kan alleen maar een Amerikaan zijn, stond (middernacht, echt waar) een hamburger te eten. Tsja, zelfbedieningskeuken, altijd open en all you can eat...
Maar: ik stond dus achter een deur (waaibomenhout, voor mijn gevoel) met een open raampje op gezichtshoogte, een ladder aan de buitenkant en een stel hongerige nieuwsgierige beren. Binnen notime stond moeders dus voor dat raampje want beren kunnen goed ruiken (over hun zicht zijn de meningen verdeeld). Wij dus als angsthazen een nieuwe uitkijkpost gezocht, waar we die deur van de zijkant konden zien. Beer op achterpoten met de voorpoten tegen die deur.... Heb ik geen goede foto van, veel te wazig (cam kan niet focussen door glas, plus lange sluitertijd).

Toen ging het stel buitenom naar de zijkant van de kantine, waar ik deze geschoten heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/beren/BearNCubsThum.jpg
en deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/beren/PlayingCubsThum.jpg

Tsja, reflecties van mezelf op het raam, niet optimaal gestabiliseerd en lastig..
Waarna onze Amerikaan het niet kon laten om de aandacht te trekken, wat hem goed lukte.
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/beren/NoseyCubThum.jpg

Wat hier zo geniaal aan is is dat het de beren zijn die vrij rondlopen/vrij zijn en de mensen die opgesloten zitten.

En dan komen we nu eindelijk naar de echte droomfoto, de beren waren inmiddels naar de andere kant van het gebouw gegaan, ik had geen ramen, maar er was een brandtrap waar ik dus 1-hoog zonder verdere barrieres dit schouwspel vanaf een metertje of 15 heb mogen waarnemen (met bijna een bruine beer in mijn onderbroek want als die deur achter me dicht zou vallen was 4 meter naast de beren de ingang geweest) :
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/beren/FeedMeThum.jpg
Waarom dit mijn droomfoto is?
Je ziet het niet zo goed, maar de berin ligt hier haar jongen te zogen. En het zijn beren in vrijheid. Wie kan mij dat nazeggen dat hij/zij dat heeft gezien?
En: veel geluk als je een foto van een zogende en in vrijheid levende berin wilt maken. Post het resultaat hier maar ;)

Ok, ik vrees wel dat jullie enigszins over de kwaliteit gaan vallen - mee eens, is niet geweldig.
Maar goed, een cam met actieve AF, veelal door glas, na middernacht zonder flits (wel hel), dan zitten de omstandigheden niet echt mee...

Als toegift, niet omdat je ervan droomt, maar omdat je er nog nooit van gedroomd hebt, en omdat ik geen idee heb wat dit is: ze zijn plm. 5 cm lang:
1 in close-up en
2 van wat verder weg.
Gemaakt BOVENOP Ayers Rock in hartje Australie (door een Amerikaan met digicam - mijn eigen waren ongeveer gelijkwaardig, maar die heb ik niet in digitale vorm), waar het af en toe ook droog zou moeten zijn.... Veel vraagtekens... :?

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dat zijn eehh... gevaarlijke wezentjes denk ik.

die van hen is mooi....

• inquestos
offtopic:
Ik geef toe, ik ben maar 1 keer op vakantie geweest in Canada, 4 weken. Echter heb ik er wel zeker over gelezen, tot 2 maal toe een soort van voorlichting bijgewoond, en een gesprek gehad met een "ranger". Daarnaast ben ik verschillende malen een beer tegengekomen (echter geen foto's gemaakt), en tientallen bearjams. De cijfers over het aantal doden etc. kan ik me niet meer herinneren. De boodschap was echter eenduidig: Het stoppen voor beren langs de weg is fout (en al helemaal niet naar het beest toelopen voor een leuk kiekje) . De beer verliest zijn natuurlijke schuwheid voor de mens, zeker als je 'm gaat voeren. Vooral jonge mannelijke beren zijn er gevoelig voor. Natuurlijk heeft het op een beer geen invloed als je een keer naar 'm toeloopt voor een foto te maken. Wanneer dit echter tientallen keer op een dag gebeurt, tjah, dan wordt de situatie tamelijk hopeloos. Als er daarnaast nog eten bij komt kijken (bijvoorbeeld als "lokkertje"), gaat het natuurlijk helemaal de verkeerde kant op met de beren.
Ander nadeel zijn natuurlijk de opstoppingen (al hoewel het natuurlijk altijd leuk is om zo'n dier te aanschouwen)

btw. Dat van die foto klopt (dat had ik natuurlijk ook wel gezien), zijn idd bizons, maar was wel de enige foto die een beetje in de buurt kwam van een echte bearjam (kon er zo gauw geen vinden op google)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

groeten van bali :D
ik ben nu na 11 dagen java rondreizen 6 cd's met ieder 512 mb aan foto's rijker, en er komen er de komende 10 dagen op bali nog wel wat bij :D
er zitten iig een paar droomfoto's bij... herten, apen, slangen, schorpioenen, kaketoes, toke's, gekko's, hagedissen en nog meer hagedissen, spinnen, kakkerlakken zo groot als mijn schoen (maat 43), en nog veel meer... zonsopgang bij de bromo vulkaan, paardrijden door de zandzeevlakte naar een boeddhistische tempel aan de voet van een vulkaan, watervallen, jungle, etc :)
maar ik zit hier in het hotel met een 33.6k modem, ik ga zo naar kuta dus misschien kan ik daar wel een foto uploaden (hoewel de snelste internetverbinding die ik tot nu toe heb gezien een 56k modem is...). alle rijkere jongeren (oftewel chinezen :P ) spelen ragnarok en mmorpg spellen, en ze verkopen hier ook de vetste mobieltjes :D (hoewel ze in hong kong e.d. wel vettere zullen hebben :P )
oh, en de dvd's kosten hier 15000 rupiah oftewel 1 euro 50 per stuk :D in nederland kost een doosje + kartonnetje meer :D
iig, ik ga weer, doei :) :) :)

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10-2025

N00bDaan

De N00b.

Mooie foto's allemaal. :) Heb zelf geen digicam. Wil er wel een maar ja...

I cna tpye 300 worsd pre minute

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Van een aantal foto's, niet alle, kom ik helaas niet verder dan een leeg vaak met rood kruisje. Uit andere replys maak ik op, dat op andere pc's deze foto's dus wel te zien zijn. Bijgevoegde verwijzingen/links naar de websites leveren doorgaans op, dat de server eruit ligt en je wordt doorgesluisd naar de algemene sit: XS4all en Chello members.
Welke instelling is bij mij onjuist?
Nieuwe mediaplayer geinstalleerd en ook de beveiligingsinstellingen staan bij mijn weten goed.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 20:33
peeth schreef op 30 juni 2004 @ 20:41:
Ter info, foto is twee weken geleden genomen aan de west kant van Vancouver Island.
Daar was ik ook een weekje geleden :) Tofino?
Helaas niet van zo dichtbij de humpbacks gezien :{

[/offtopic]

• EXX
  • Laatst online: 04-02 09:50

EXX

EXtended eXchange

Zit ik vanmorgen ik de huiskamer wat te lezen, hoor ik ineens een luid gepiep. Zit er een jonge merel op de vensterbank voor het raam.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/Vogeltje_small.jpg

Vanaf grote afstand genomen mbv het volle zoomgebruik van de A2. Ik durfde niet dichterbij te komen; bang dattie zou wegfladderen.

[ Voor 27% gewijzigd door EXX op 18-07-2004 12:18 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

EXX schreef op 18 juli 2004 @ 12:15:
Zit ik vanmorgen ik de huiskamer wat te lezen, hoor ik ineens een luid gepiep. Zit er een jonge merel op de vensterbank voor het raam.

[afbeelding]

Vanaf grote afstand genomen mbv het volle zoomgebruik van de A2. Ik durfde niet dichterbij te komen; bang dattie zou wegfladderen.
Ah man...laatst ook s'avonds. Keek naar buiten op mijn ouders slaapkamer en wat zie ik: Een slapende duif op de "rand" aan de buitenkant van het raam. Maar kreeg hem er verdomme niet goed op :'(

Na een paar x schieten had ie me door en peerde hem! Was echt een cool gezicht zo'n in elkaar gedoken duif...

Default blanke hetero

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~pts13506/IMG_4794%20klein.jpg
Hawaii
Canon Powershot G3
Onbewerkt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:09 . Reden: Verkeerd linkje ]

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 22:57
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:58:
[afbeelding]
Hawaii
Canon Powershot G3
Onbewerkt
Wel leuke foto :)
Jammer dat er niet aan de zijkant van de foto nog een palmboom stond, die zou het misschien net wat interessanter maken.

offtopic:
heb je btw nog meer hawaii pics? :9

Verwijderd

Wel leuke foto :)
Jammer dat er niet aan de zijkant van de foto nog een palmboom stond, die zou het misschien net wat interessanter maken.

offtopic:
heb je btw nog meer hawaii pics? :9
Ik was er iets te kort om een boompje te planten... :)

Op verzoek, nog meer foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~pts13506/IMG_4810%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~pts13506/IMG_5086%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~pts13506/IMG_5142%20klein.jpg

• hars73
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dit is op een strand op het eiland Romo in Denemarken afgelopen voorjaar.. het waaide nogal hard en je ziet hier tijdens de zonsondergang het zand over het hele brede zandstrand waaien... een hele aparte ervaring. :)

ow ja.. een Canon S30 zorgde voor deze foto...

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~pjhstaaks/foto/img_0100klein.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 19-07-2004 21:16 ]

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 22:36
hars73 schreef op 19 juli 2004 @ 21:14:
Dit is op een strand op het eiland Romo in Denemarken afgelopen voorjaar..
Waar zijn de auto's en de campers?? :) Vorig jaar nog geweest echt bizar gewoon
met je auto naar de kustlijn rijden. Ow en mooie foto, mijne waren minder denderend als deze.

Slache!

• Deesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2021

Deesje

Sleepy

Dokter Phil Dees

• inquestos
_/-\o_ Wow _/-\o_ super. Alleen was die schildpad zeker niet een geval van: oh, snel klikken, lijkt me wel dat je daar aardig de tijd voor had :P

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
inquestos schreef op 19 juli 2004 @ 23:45:
_/-\o_ Wow _/-\o_ super. Alleen was die schildpad zeker niet een geval van: oh, snel klikken, lijkt me wel dat je daar aardig de tijd voor had :P
In tegenstelling tot dat eiland, daar moest hij pas echt snel voor zijn :)

• Montana
  • Laatst online: 03-02 16:15

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/Foto%20collectie%202004%20nr%20076.jpg

Zaterdag 10 juli vroeg in de avond in Duitsland, net na het eten een stukje wandelen. Het leek zo mooi weer, echter na 20 min een ontzettende regenbui.
Met daarna de zon. We stonden onder een boom en daar kwam de eerste regenboog 50 meter van ons vandaan. Presies op het bosje, kort daarna kwam er ook een 2e en dat maakt het wel bijzonder dacht ik.
( foto ook al elders gepost in dit forum)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

meesterlijk ja (ben zowiezo wel onder de indruk van de foto's die je in diverse forums post)

• Artz
  • Laatst online: 02-02 09:06
Mega libelle kwam op een takje naast me neerstrijken en moest op de foto. Gemaakt met een HP 945. Misschien wel een van de mooiste foto's die ik heb gemaakt. Ook al is het met zo'n libelle niet moeilijk om een lelijke foto te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/stuff/libelle.jpg

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo'n beest had ik dus ook op de vlaggenstok aan me balkon zitten... toen ik me digicam gepakt had was ie helaas al weg :/
beest was een dikke 7 cm lang, echt gewoon een übergrote libelle :)

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Anticipation_AJT schreef op 02 augustus 2004 @ 01:41:
Mega libelle kwam op een takje naast me neerstrijken en moest op de foto. Gemaakt met een HP 945. Misschien wel een van de mooiste foto's die ik heb gemaakt. Ook al is het met zo'n libelle niet moeilijk om een lelijke foto te maken.

[afbeelding]
wel hele gave ogen zeg! ook mooit hoe die zich vasthoud, t ziet er wel grappig uit.
heb je ook nog een grotere res.?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Artz
  • Laatst online: 02-02 09:06
CyberArt schreef op 02 augustus 2004 @ 20:40:
[...]

wel hele gave ogen zeg! ook mooit hoe die zich vasthoud, t ziet er wel grappig uit.
heb je ook nog een grotere res.?
100% crop van een andere foto uit de serie. Echt een monster:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/stuff/libelle-closeup.jpg

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Anticipation_AJT schreef op 02 augustus 2004 @ 22:06:
[...]

100% crop van een andere foto uit de serie. Echt een monster:

[afbeelding]
:r wat verschrikkelijk :) bah... maar., is dat nou een rups op zn schouder?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Dan maar 2 foto's van mij die ikzelf redelijk geslaagd vind. De eerste keer dat ik op wintersport ging en de eerste keer dat ik echt foto's ging nemen, wat een paar imo mooie plaatjes opleverde.

Ze zijn overigens gewoon klikbaar
1.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/m.p.graus/16A.resize.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/m.p.graus/18A.resize.jpg

Beide foto's zijn geschoten in Le Corbier tijdens afgelopen winter, na het hoogseizoen. Ze zijn gemaakt met een Praktica MTL5 en een Jena 135/3.5. Een mooie halfautomaat, die zoals op plaatje 1 te zien is geen matrixmeting heeft, de geitjes hadden namelijk dezelfde kleur. Verder is het fixed focus, zeker met een snowboard aan je vast, redelijk klote om een leuke compositie te maken.
Op zich was het wel erg leuk om berggeiten te zien in een wintersportgebied. Ik denk dat ze zichzelf voeden met boterhammen van mensen die denken dat het wel gezellig is een 'bammetje te eten bij die lieve geitjes'.
Ze zijn overigens gescand bij de negatievenscanner in de ICTheek op de TU eindhoven, type kan ik zo snel niet bedenken.
Naja, voor mij misschien droom, voor anderen misschien niet.

[ Voor 5% gewijzigd door marrk op 04-08-2004 15:33 ]

blog
sow
eee

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~smeadrep/Moulins.jpg

Uiteraard Clickable,
een beetje info bij de foto(verhaaltje)
Gemaakt tijdens een ballonvlucht die ik cadeau had gehad van mijn vriendin,
het was de hele ochtend al mistig en toen we opstegen (rond 8-en) zagen we dit soort taferelen onder ons. En dan maar snel klikken en hopen dat de boel er mooi uit gaat zien en IMHO is dat best gelukt

Comments are welcome

Ps. bekijk em (mits je de bandbreedte hebt) ook effe full-size of iig schermvullend, dan komen de molens mooier uit ;)

• HawVer
  • Laatst online: 09:54
Maruku schreef op 04 augustus 2004 @ 15:32:
Dan maar 2 foto's van mij die ikzelf redelijk geslaagd vind. De eerste keer dat ik op wintersport ging en de eerste keer dat ik echt foto's ging nemen, wat een paar imo mooie plaatjes opleverde.

Ze zijn overigens gewoon klikbaar
1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

Beide foto's zijn geschoten in Le Corbier tijdens afgelopen winter, na het hoogseizoen. Ze zijn gemaakt met een Praktica MTL5 en een Jena 135/3.5. Een mooie halfautomaat, die zoals op plaatje 1 te zien is geen matrixmeting heeft, de geitjes hadden namelijk dezelfde kleur. Verder is het fixed focus, zeker met een snowboard aan je vast, redelijk klote om een leuke compositie te maken.
Op zich was het wel erg leuk om berggeiten te zien in een wintersportgebied. Ik denk dat ze zichzelf voeden met boterhammen van mensen die denken dat het wel gezellig is een 'bammetje te eten bij die lieve geitjes'.
Ze zijn overigens gescand bij de negatievenscanner in de ICTheek op de TU eindhoven, type kan ik zo snel niet bedenken.
Naja, voor mij misschien droom, voor anderen misschien niet.
Leuke foto's. Jammer dat de eerste een beetje overbelicht is. Verder vind ik hier erg mooie foto's in dit topic. De meest grote mazzel foto vind ik die van de vliegtuigen!

http://hawvie.deviantart.com/

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
ook een van mij

op zich niet zo'n bijzondere compositie, maar de lichtinval en de refelcterende zon maken hem wel fraai.

Houdoe

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 08:48
.... is al weg hoor

[ Voor 96% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 17-08-2004 13:11 ]

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op 17 augustus 2004 @ 08:23:
hier de mijne. misschien voor sommige van jullie geen droom foto, maar voor mij wel.
is namelijk genomen met een dsc-u20 , waar je 5 seconden van te voren moet klikken wil je een foto maken :)

[afbeelding]
Tja, redelijk nutteloos :?

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tja, jammer dat er zoveel mensen zijn die eigenlijk de waarheid wel kennen ("ik weet dat deze foto voor jullie niet een droomfoto is" oid) Maar deze toch niet onder ogen willen zien en vervolgens hun niet interesante foto posten..

En nee, ik heb zelf geen foto's om aan het topic toe te voegen. :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Ook ik heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk een "droom" foto geschoten. De bedoeling was om ook echt een droom foto te creeeren. Ik zag namelijk de zon heel mooi tussen de rotsen doorschijnen en dat gaf echt dat gevoel van "even alleen op de wereld zijn". En ja, dat moet je natuurlijk vastleggen :P ! Ik hoop dat jullie mijn mening delen!

Afbeeldingslocatie: http://dev.christiaanstoffer.nl/foto/small/liechtensteinklamm-thumb.jpg

Grote versie (1.6 mb 1700x1300)

De foto is genomen met een Canon Powershot A60 in plain AUTO mode, wel zo makkelijk en ik had haast (helaas)

edit:

De foto is aangepast, SjonKanon wees mij op de lensflare (die nu niet meer aanwezig is) deze heb ik er maar gelijk uitgehaald, Bedankt SjonKanon

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 15:17 ]

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Het is een mooie foto! Misschien dat je de overbelichting linksboven en de lensflare rechtsonder nog mooi kan werwerken? Die maken het namelijk net geen droomfoto :P

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Verwijderd

SjonKanon schreef op 17 augustus 2004 @ 14:50:
Het is een mooie foto! Misschien dat je de overbelichting linksboven en de lensflare rechtsonder nog mooi kan werwerken? Die maken het namelijk net geen droomfoto :P
Ghi, gek genoeg vond ik de overbelichting juist wel wat aan het effect toevoegen, dat van die Lensflare ben ik met je eens. Ik zal de foto nog eens onder handen gaan nemen

Bedankt voor je reply!

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Ja dat is ook wel weer zo, maar het maakt de foto wel hard voor het oog. Misschien is het nog mogelijk om hem wat zachter te maken zonder afbreuk te doen aan de sfeer (geen idee hoe dit moet overigens :P, misschien dat de echte PS experts het weten). Nu is het ook al een hele mooie foto!

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Verwijderd

Voor sommige mensen géén droomfoto, maar voor mij komt deze toch aardig in de buurt. Heb net één week een Canon PowerShot S1 in bezit en toverde vandaag deze foto eruit, ben er aardig trots op:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/digitaal/Tak_640_480.jpg
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Lees de topicstart goed door voor je reageert!