Remy: Is je commentaarpost of foto('s) getrashed? Dan was het een (reactie op) foto die niet aan het 'droomfoto' principe voldoet zoals hier uitgelegd door Chrasher. Denk dus heel erg goed na over een foto voordat je hem post, of het wel echt een droomfoto is die dit topic waardig is. Zomaar allerhande los grut wordt gewoon getrashed inclusief het commentaar daarop, zonder verder bericht.
Probeer dit topic dus zo schoon mogelijk te houden van offtopic/loze replies, en bedenk voor je een foto post: 'is het wel echt een droomfoto?'
Hebben jullie dat ook weleens? Je gaat er met je cam opuit om specifieke opnames te maken. En dan ineens ben je op het juiste tijdstip, de juiste plaats, hebt toevallig de juiste lens in de aanslag en ziet iets wat je eerst niet kan geloven.
Dan wordt je met een schok wakker en schiet erop los zolang het kan. Geen tijd meer om de cam in te stellen, je moet het doen met de waardes die je op dat moment hebt.
Even later zit je nog na te hijgen en denkt: "Is dit waar?" Je checkt direct je foto's (digicam) en hoopt dat er in ieder geval één gelukt is. Thuisgekomen lees je vol verwachting het geheugenkaartje leeg en springt een gat in de lucht, ze zijn gelukt!
Zo ook ik, gisteren laat in de middag in een klein stadspark van natuurmonumenten in Rijswijk. Had net mijn Sigma 50-500 erop geschroefd om nu eindelijk eens die groene spechten te schieten die ik daar regelmatig zie, maar die elke keer mijn lens ontvliegen.
Ik sta ergens midden op een lang pad op gepaste afstand bij een nestholte in de boom al 10 minuten te wachten tot ik achteromkijk en zie daar.......

Ik maak vlug enkele opnames en probeer voorzichtig dichterbij te komen. Helaas gaat hij er dan meteen vandoor en ik kan hem in het dichte struikgewas niet meer vinden. Maar ik heb de foto's!
Na een rondje te hebben gelopen ga ik weer naar die plek toe voor een verdere poging om de specht te snappen. Nog geen minuut later komen er aan de andere kant van het pad nu meerdere vossen tevoorschijn. En ik weer schieten met die cam....
Uiteindelijk is dit een van de mooiste geworden. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zelf deze foto gemaakt heb.

Bovenstaande pics zijn clickable, en de mooiste van die sessie kan je in mijn fotoalbum vinden.
Indien er nog meer van zulke ervaringen/verhalen zijn (natuurlijk met foto's), zet ze hier dan neer. Lijkt me leuk om meer van deze verhalen te horen.
[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 30-06-2004 12:24 ]
PSN-id: Chrasher