Sleutelen aan bevriende pc's (deel2)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.254 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
RonaldMade schreef op 17 september 2004 @ 19:25:
[...]

:/ In zo'n geval zou ik meteen een reborn kaartje hebben geadviseerd, als ze het zelf niet netjes schoon kunnen houden, biedt zo kaartje enig sinds wel een uitkomst,
Het probleem met zo'n mensen is dat ze niet weten wat ze doen, er komt een message op een site, beveiligingswaarschuwing, waaaaaaaaah! Druk maar ff snel op ja, dan ben ik er vanaf!!! en huppaaa, weer een mooie xxx-toolbar erbij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Z-Dragon schreef op 17 september 2004 @ 22:12:
[...]

Als ik het zo lees zou ze het goed kunnen gebruiken... ;) :9
wooops typo, lol :D

Verwijderd

was laatst weer slachtoffer van zo'n randmongool die dacht dat ik dag en nacht beschikbaar was:

ik had het zoals menig tweaker hier weer eens laat gemaakt, en wilde dus uitslapen.
belt een kennis me "computer doet het niet".
dus ik zeg: "oh" nog helemaal slaperig enzo, mn hersens waren nog niet helemaal geboot.

hij: lag je nog te slapen ofzo ?
ik: ja je hebt me wakker gebelt (met een beetje pissige ondertoon).
hij: ah joh het is toch al middag
ik: wat is er dan
hij: netwerk doet raar
ik: WAT doet raar dan
hij: ene computer kan wel in de ander, maar andersom.
ik: ik weet het zo niet, staat je firewall aan ?
hij: weet niet, jij hebt het toch gedaan
ik: weet ik veel, ik hou niet van norton internet security, tis troep.
het houd teveel tegen en gebruikt teveel resources.

maar wat mij het meest stoorde was dat het hem niet leek te schelen dattie me wakker had gebelt, niet eens een soort van "excuse gebaar" ofzo.
alsof ik als iemand die er verstand van heeft 24/7 beschikbaar moet zijn wanneer hij weer is een stom probleem heeft wat op te lossen is door logisch denken.

zelfs mensen die nog half slapen kunnen het blijkbaar bedenken (ikzelf dus).

hij heeft al zoiets eerder geflikt, maar toen heb ik me maar heeeeel kalm gehouden.

dat hij begon te zaniken dat ik slecht bereikbaar was als hij een probleem had.

tegenwoordig mag hij alles zelf oplossen, net als zn draadloze netwerk etc.
hierna heb ik eigenlijk besloten dat het maar afgelopen moet zijn met al die mensen die ik help, alleen familie nog.
als men toch wil dat ik ze help dan moeten ze me maar 10 euro per uur betalen.
das best een redelijke prijs, gezien de meeste winkels al minimaal 20 euro rekenen om een analyse te doen (en dan fixen ze niet eens wat).
hierna smeren ze je vaak nog hardware aan ook.

dus wat dat betreft ben ik nu van de meeste zeikerds af en heb ik een fatsoenlijk normaal weekend.

kleine tip: hou altijd je mond op verjaardagen, en laat vooral je ouders hun monden dicht houden over dat je er goed in bent.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Ik doe ook wel eens pc's fixen. Zoals bij de meeste is het bij familie gratis en vrienden ook, maar wanneer die besluiten vrijwillig wat te geven zeg ik geen nee :Y)
Buren, vrienden van, maw: mensen die ik persoonlijk slecht of niet ken vraag ik gewoon de standaard 7,50 per uur maar meestal wordt dat minder aangezien ik slecht geld durf te vragen :'(
Ik laat meestal de mensen hun pc hier brengen, of als dat niet mogelijk is (printer/scanner/inet, etc probleem) fiets ik of daarheen of laat ze me ophalen (heb zelf geen auto)
Dit werkt meestal wel goed en als je 2 opdrachtjes heb gedaan wordt je volgens mond op mond reclame verder aan klanten geholpen. Heb nog geen 'lastige' klanten gehad die, zoals vaker voorkomt zie ik, je blijven lastig vallen omdat ze je betaald hebben 'om hun pc te fixen' en 'iets doet het weer niet'. Zal denk ik wel komen omdat meeste toch vrienden van zijn dus geen wildvreemden
Kom alleen niet vaak iets schokkends tegen. Soms pr0n dialer hier, maar ik ben ook niet het type dat persoonlijke documenten gaat doorziften voor pr0n :P

Laatste tijd is het alleen erg rustig, iemand nog tips hoe je jezelf beter bekend maakt? :)

[ Voor 13% gewijzigd door CU2morO op 18-09-2004 00:52 ]

Verwijderd

Ik moet morgen (vandaag dus) even een DVD fikker en extra HD van 80GB instaleren bij een kameraad. Belde vorige week helemaal overstuur op nadat ik zijn PC had ontdaan van de nodige spyware en rotzooi waardoor de PC weer eens minimaal 3x zo snel liep. Windows nog ff aangepast, ging het nog sneller.

Hij had ineens last van popups "nadat ik er bij gezeten had". Dikke bull omdat ik juist alles er grondig afgehaald had. Hij had natuurlijk geen enkele wazige zite bekeken (vandaar alle cookies met XXX en p0rn erin). Meteen vragen of ik zn fiker en HD kan inbouwen. Dus ik zeg morgen, meteen vragen hoe laat omdat ie t het liefst om 8 uur smorgens dr al in heeft. Dat wordt dus smiddags, na lang uitslapen.

Nog erger vind ik de mensen waar je programma's als McAfee AV, Adaware ed instaleert, uitlegt hoe t werkt, en na een maandje te horen krijgt dat hun PC weer traag is. Hebben ze McAfee dr af gehaald omdat ze ergens van een vage kennis gehoord hebben dat Norton wel goed is. Adaware weten ze na 3 dagen al niet meer te herkennen en wordt meteen als zodanig van de PC afgeflikkert.

Ik zet altijd wat zooi als adaware, hijackthis, Spybot ed erop zodat ze om de zoveel tijd hun eigen PC kunnen scannen, maar ze verekken het gewoon en bellen mij weer. Dat zijn de mensen die altijd een week of wat moeten wachten "omdat ik het erg druk heb".

Bij een van mn kameraden is het wel goed geregeld. Als er geknutseld moet worden aan de PC staat de asbak klaar, en de bier staat koud.

Wat betreft jezelf bekend maken:
Gooi het eens in je vrienden/kenissengroep als je wat in de aanbieding hebt qua hardware/software. Vaak hoor je dan zoiets als "Ohh, jij hebt verstand van computers? Ik heb nog een probleem met ..." En ze hebben vaak wel weer kenissen/vrienden/buren die ook problemen hebben of wat aan hun PC geknutseld wilen hebben.

Natuurlijk blijft de beste reclame mond op mond reclame. Als je meer bekend raakt en beter werk aflevert kun je altijd meer gaan vragen. Ik geef bijvoorbeeld als extra service een flinke schoonmaakbeurt tegen spyware ed. De PC is dan weer gefixt, en loopt sneller en zonder de ellende van ervoor. Daar zijn mensen altijd blij mee. Daarvoor neem ik altijd een CD mee met recente software. Er zijn ook genoeg 56K/ISDN'ers, en die vinden eht neit leuk als je eerst nog even rustig de nodige MB's gaat downloaden in kostbare tijd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 01:34 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds ik niet meer bij een computerzaak werk heb ik ook met dit soort dingen te maken. (Hoe je omgaat met mensen die graag willen dat je naar hun PC kijkt dus) Vroeger verwees ik iedereen naar de zaak, dan konden ze gewoon lekker de volle mep betalen bij mijn baas, was ik daar ook weer vanaf, maar nu blijkt het allemaal best wel een moeilijke questie. (Behalve voor vrienden daar deed ik alles gratis voor, maar dan praat ik over echte vrienden he)

Je krijgt toch met dingen te maken als: Die tank diesel wil ik ook een keer terugverdienen, mijn belkaart komt ook niet aanwaaien, en dan heb ik nog niet eens wat verdiend voor mezelf. En laten we vrije tijd ook niet vergeten, wat gewoon een waardevol iets is. Of laat ik het zo zeggen, in principe doe ik op een middag waar ik zelf zin in heb, zoals teveel koffie drinken achter mijn eigen computer, en als iemand dus wil dat ik iets anders ga doen in die tijd dan gaat dat gewoon geld kosten.

Wat ik wel mooi vind van een beetje klussen is dat je kan doen waar je zelf zin in hebt. Bij een baas moet je je gedragen zeg maar. Echter als ik nu bij een klant zit en zijn msn webcam plugin werkt niet ofzo, dan zeg ik gewoon je gaat maar aan het gas met je troep, msn heb ik geen verstand van en succes.

Oh ja en dan hebben we nog de volgende situatie:
Klant: 'Ik heb een probleem met mijn computer.'
Ik: 'Mooi, je bent op de hoogte van mijn uurloon en autokosten?'
Klant: 'Ja kom maar langs'
Ik: 'Mooi tot zo'
Klant: 'Ik heb dit en dit probleem en volgens mijn neefje, die 25 jaar geleden de prutshogeschool voor MSX programmeren op cassettebandjes heeft gedaan, moet je het zo oplossen'
Ik: 'Mooi, laat hem het dan maar oplossen, doeg.'

Ik vind dat die mensen een beetje een bord voor hun kop hebben. Laat ik vooropstellen: Ik voel me absoluut niet te slim of te goed om dingen van mensen op te steken, als iemand een beter idee heeft dan ik neem ik dat heb zeker in overweging. (anders zat ik ook niet op dit forum trouwens) Dus stel dat er een situatie is waarin ik er niet uitkom, dan wil ik best het idee van dat neefje uitproberen, weer wat geleerd. Echter ik word er toch zeker niet voor niets bijgevraagd? Ik word gebeld omdat men denkt dat ik een zekere kennis en ervaring heb om het probleem op te lossen, dan wil ik beginnen aan het probleem, en dan krijg ik een verhaal over me heen van 'mijn neefje denkt zus en zo', ik snap gewoon de gedachtengang niet.

[ Voor 32% gewijzigd door smvs op 18-09-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:44
Enige tijd geleden alweer bij m'n rij-instructeur van vroeger ADSL aangelegd. Zo ook via hem bij zijn zus. Die zus vroeg of ze mijn telefoonnummer aan een kennis door mocht geven om ook ADSL aan te leggen, prima :) Afijn, dat klusje ook weer geklaard. Iets van 9 euro per uur vind ik een mooi prijsje, toch gemiddeld weer iets van 25 euro (ook netwerkkaartje inbouwen en gelijk even opschonen en updaten).

Afgelopen zaterdag belde de broer van die kennis van de zus van m'n rijinstructeur me dat XP niet wou booten, dus ik ging er direct heen. Z'n nichtje had net een grote site gemaakt die maandag ingeleverd moest worden (voor school, hing een hoop vanaf). Kon Windows totaal niet meer in komen, uiteindelijk maar met Knoppix een hoop data kunnen branden en maar gaan formatteren. Hij weer erg opgelucht, ik vroeg 25 euro (2,5 uur bezig geweest) maar kreeg er nog 10 extra :) Aardige vent.

Kortom, die mond-op-mond reclame bevalt me wel :)

Kleine toevoeging:
Op het begin durfde ik ook geen tot weinig geld te vragen overigens. Maar als je je bedenkt wat comptuerwinkels vragen, dan is het nog een schijntje. Bovendien voel ik me veel minder misbruikt, er gaat al met al toch ook een hoop tijd in zitten. Gewoon brutaal zijn, weinig mensen zullen er raar van staan te kijken.

Voor familie en vrienden doe ik het wel gratis, daar ben je ten slotte vrienden voor. Soms komen die laatste na enkele dagen wel eens aanzetten met een fles Bacardi of zo, wat ook wel erg gewaardeerd wordt _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Hark_k op 20-09-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Wat voor virusscanners installen jullie altijd? ik deed vroeger altijd Norton Systemworks, maar de nieuwere versies nemen tegenwoordig zo enorm veel resources in dat een paar virii minder resources innemen dan norton Systemworks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

CU2morO schreef op 20 september 2004 @ 03:55:
Wat voor virusscanners installen jullie altijd? ik deed vroeger altijd Norton Systemworks, maar de nieuwere versies nemen tegenwoordig zo enorm veel resources in dat een paar virii minder resources innemen dan norton Systemworks :D
McAfee, gewoon een net-installatie voorvoor ze later netjes een rekening krijgen. Gebruikt amper resources, is door de grootste n00b nog te gebruiken en de auto-update werkt perfect itt die van Norton.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:20
CU2morO schreef op 20 september 2004 @ 03:55:
Gratis versie van AVG (6.0), werkt perfect.

http://www.grisoft.com/us/us_index.php

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zeg. belt een klant aan met een pjoeter onder de arm.

komt binnen en ziet mijn laptop staan, op nos-nieuws website ofzo.
klant: "gebruik jij internet explorer? slecht."
ikke: "ach, alles is relatief. en ik vind het all-in helemaal niet zo'n slechte browser. hij werkt tenminste altijd. dattie niet altijd even veilig is neem ik op de koop toe"
klant: "ik geloof niet dat jij veel verstand van computers hebt, firefox is veel beter hoor. ik ga wel naar een ander"
ikke: "ehm right. goedemiddag"

tsssskkk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sommige mensen zijn zo lekker simpel, bij voorbeeld de buren:

• ze komen hier om de mail te lezen waar een .pdf in staat (hadden nog geen aDSL, dus geen Acrobat Reader gedownload)
• uitgelegd hoe je beeldschermresolutie moet aanpassen, ze (of de kinderen) kregen hem wel op 640*480, terug lukte niet. 5 muisklikken verder en het werkt weer.
• Google voor het buurjongetje, had een haan nodig voor schoolwerk, ik heb maar niet de Engelse benaming er voor gebruikt :P
• de inkt in de printer even vastgezet ('de printer doet het niet')
• Quicknet/modem gaf problemen, geen idee wat de oplossing was maar hij deed het weer. Ik heb het niet zelf aangelegd.

Jammer dat ze gaan verhuizen, zulke simpele dingen los ik graag op.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:12:
nou zeg. belt een klant aan met een pjoeter onder de arm.

komt binnen en ziet mijn laptop staan, op nos-nieuws website ofzo.
klant: "gebruik jij internet explorer? slecht."
ikke: "ach, alles is relatief. en ik vind het all-in helemaal niet zo'n slechte browser. hij werkt tenminste altijd. dattie niet altijd even veilig is neem ik op de koop toe"
klant: "ik geloof niet dat jij veel verstand van computers hebt, firefox is veel beter hoor. ik ga wel naar een ander"
ikke: "ehm right. goedemiddag"

tsssskkk
Wees blij, voor dit soort mensen zou ik helemaal niks meer willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moest effe 1 pc van 4 jaar opnieuw instaleren. een dell. alles doet het lekker, behalve de vga. geen driver te vinden. je krijgt hem zaterdag binnen, en hij moet zondag klaar zijn. gelukkig dat ze er geen probleem van maakten dat ik het nog niet af had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 20 september 2004 @ 11:24:
Sommige mensen zijn zo lekker simpel, bij voorbeeld de buren:

• ze komen hier om de mail te lezen waar een .pdf in staat (hadden nog geen aDSL, dus geen Acrobat Reader gedownload)
• uitgelegd hoe je beeldschermresolutie moet aanpassen, ze (of de kinderen) kregen hem wel op 640*480, terug lukte niet. 5 muisklikken verder en het werkt weer.
• Google voor het buurjongetje, had een haan nodig voor schoolwerk, ik heb maar niet de Engelse benaming er voor gebruikt :P
• de inkt in de printer even vastgezet ('de printer doet het niet')
• Quicknet/modem gaf problemen, geen idee wat de oplossing was maar hij deed het weer. Ik heb het niet zelf aangelegd.

Jammer dat ze gaan verhuizen, zulke simpele dingen los ik graag op.
Deze ervaring heb ik ook een keer gehad met een klant. Dit ging dan niet over Internet Explorer maar over brandsoftware. Ik gebruikte Nero om een Back-up te maken, en de klant zei dat het helemaal niets was. Ik moest maar overstappen op Roxio... :? De klant begon te twijfelen aan mijn kunde... Toen ben ik maar opgestapt.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:14:
ik moest effe 1 pc van 4 jaar opnieuw instaleren. een dell. alles doet het lekker, behalve de vga. geen driver te vinden. je krijgt hem zaterdag binnen, en hij moet zondag klaar zijn. gelukkig dat ze er geen probleem van maakten dat ik het nog niet af had.
Voor een Dell zijn juist over het algemeen eenvoudig drivers te vinden.
Normaal staat er altijd C:\Drivers met daarin de mappen Audio, Network, Modem en Video.
Dus je zegt tegen windows dat ie daar de driver kan vinden en het werkt.
Indien je de boel geformatteerd hebt kun je dat nog wel op die Driver cdrom van Dell vinden.
En anders even op www.dell.nl kijken bij het model wat jij hebt. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:14:
Dell heeft vrijwel altijd een ATI videochippie on-board (Optiplex Gx serie in ieder geval wel)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe het voor mijn familie gratis, en voor een vriendin van mijn moeder, omdat zij heeft geholpen met de verbouwing, we konden bij haar stalle, en er kon hout worden gelakt. kijk dan wil ik wel echt geen probleem mee, en doe het echt wel, en dan ook wel goed voor je, no problemo. Moet ik een vreemde zijn pc doen, dan gaat er in prinicpe eeen tarief op, en wel duur, kom op het is niet zo duur als in de winkel, maar ik zir in mijn eindexamenjaar, loop de hele dag van alles te regelene, ook thuis, en draai voor mijn lol/g dat mijn fam. geen pc beschadigen ook nog servers, en daar leees ik ook over, daarna lees ik graag tolkien, en ben op meerdere fora actief, oja en een kookgroepje (is zeer leuk met een paar klasgenoten gezellig bijpraten, eten koken en daarna lekker eten, wat wil een mens nogmeer). Dus mijn tijd is schaars, en daar wordt dan maar voor betaald. een paar vreiewnden help ik wel, immers zij helpen mij als ik een pc probleem heb, of zo, niet erg en samen hebben we het dan ook gewoonl leuk. Mondelingenen uitleg kunnen ze altijd en iedereen krijgen in pauzes e.d. maar voor de rest niet kom op ben je prive computerslaaf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:44
Zojuist weer even wezen beunen, standaard spyware verwijderen. Een handig vriendje was ook al geweest, maar nadat ik bij de Windows Update als voorbeeld duidelijk uitlegde dat je deze ActiveX-componenten altijd moest afwijzen, tenzij je weet wat je doet, werd mij verteld dat dat 'handige' vriendje adviseerde altijd Ja te klikken 8)7. Pa des huizes was al niet zo gecharmeerd van hem, maar nu hoeft hij er helemaal niet meer aan te komen. Zulke mensen denken dat ze er wat vanaf weten, maar moeten er met hun poten vanaf blijven :( Ad-aware draaien kunnen we allemaal maar als die niet alles pakt houdt hun wereld op :(

Maar goed, gelijk goed opgeschoond en SP2 geinstalleerd, kan 'ie er weer ff tegenaan :)

Ben zelf enorm fan van Firefox, maar ik installeer het bewust niet bij betalende klanten zoals deze. Het zou ten slotte inkomstenverlies zijn voor mij. Hoe denken jullier hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:03
Ik denk dat de meeste mensen niets van firefox moeten hebben, het is veel handiger, maar alles wat nieuw is en waarnaar ze even moeten kijken is niet goed.......

Zelf ben ik bij familie en kenissen altijd "de computerman", en mag allerlei dingegies oplossen zoals:

Windows vern**kt
Adsl aansluiten
Spyware verwijderen
Pc vol met virussen

8)7 ik wordt er soms helemaal simpel van 8)7

En als ik wat moet uitleggen aan mn moeder krijg ik altijd het gezeur dat ik te snel klik, jezus christ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Ik was een tijdje geleden bezig geweest bij een paar vrienden van mijn ouders.
Natuurlijk een PC vol met alle soorten spyware die er maar bestaan. En of ik ook maar ff naar 2 andere pc in het huis wilde kijken, ook helemaal vol met spyware alle zooi, porn banners en porn popups.

In totaal 4 uur mee bezig geweest maar dan wel 3 computers tegelijk, voorzien van windows en drivers enz, die natuurlijk weer nergens te vinden zijn.

Wat denk je dat ik krijg? 10 hele euro's. eigenlijk als ik ze 1 voor 1 moest doen gewoon 12 uur mee bezig geweest.

Volgende keer vraag ik dus zeker wel geld. Ookal vind ik dat zo stom staan.

Bij oudere mensen is het vaak wel beter.

Zo moest ik laatst iemand uitleggen hoe ze clipart in word moest gebruiken. En ze hadden per ongeluk het default sjabloon overschreven. Daar ben ik nog geen 3 kwartier mee bezig geweest en daarvoor kreeg ik ook 10 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door _avalanche_ op 07-10-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Bertus schreef op 17 september 2004 @ 15:37:
*
17-9-2004 15:24:32 Tim verzendt goffe domme.JPG
17-9-2004 15:24:33 Tim dit krijg ik
17-9-2004 15:24:52 Je hebt goffe domme.JPG van Tim ontvangen.
*
Dan PROBEER ik te helpen, wil die het niet.... zoek het dan maar lekker uit hoor
Ach...hij zet zijn screenshots tenminste al in jpeg ipv BMP :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

EbAyzo schreef op 08 oktober 2004 @ 08:56:
[...]
Ach...hij zet zijn screenshots tenminste al in jpeg ipv BMP :)
Dat is inderdaad al heel wat, er zijn nog steeds mensen die mij een BMP van 3MB te sturen. En pas geleden had ik iemand die een rar van 1.2GB via MSN naar mij over wilde pompen :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik krijg regelmatig word documenten met screenshots erin toegemaild met daarbij een vraag van "wat moet ik doen als ik onderstaande scherm krijg?"

Ik flikker dat soort mails gewoon weg, de eerste keer krijgen ze waarschuwing dat ik niet reageer op DOC files met screenshots erin omdat ik die niet kan openen (ik draai linux op een oude slome laptop en ik WEIGER openoffice te installeren als ik mn stageverslag ook in abiword kan maken). Echter blijven ze pertinent MS word documenten met screenshots van 1024x768 erin of groter sturen. Als evolution dan weer een minuut bezig is de mail van mn IMAP server te trekken, weet ik dat het tijd is om mail weg te flikkeren.

Verder de standaard spyware removal zooi. Windows XP SP2 blijkt nix te helpen tegen spyware. Het is net als je ouders die zeggen dat een kind iets niet mag, dan gaan ze het juist doen. Met XP SP2 wordt je ook uitdrukkelijk verteld dat het niet slim is om toch die geblokkeerde plugin te installeren, maar toch durven ze dan nog te zeggen van "als ik op bepaalde sites kom, worden er ineens allemaal dingen op mijn PC geinstalleerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben zelf enorm fan van Firefox, maar ik installeer het bewust niet bij betalende klanten zoals deze. Het zou ten slotte inkomstenverlies zijn voor mij. Hoe denken jullier hierover?
Je hebt helemaal gelijk hoor. Virussen en spyware is wat beurten en apk is voor garage's: een verzekering van inkomsten.

Je kan dit soort dingen ook de andere kant op doen. Juist wel een Ghost maken en als je hem terugzet de uren rekenen die normaal voor full herinstall staan. Ik maak altijd een Ghost, dan heb ik in de toekomst altijd de keuze of ik iemand een poot uit ga rukken of niet. Als ik hem vervelend vind doe ik dat dan. Maar eigenlijk ga ik alleen naar klanten die ik mag. Het moet wel leuk blijven.

Maar goed ik installeer wel altijd FF, Spywareblaster en eventueel IE-spyads, dan heb ik mijn best gedaan. Mensen weten toch altijd wel weer wat te slopen op een manier die jij niet voor mogelijk achtte. Ik krijg liever een reputatie dat ik kwaliteit lever dan dat ik voor snelle inkomsten ga. Maar het blijft een keuze.

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 08-10-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Met veel frustraties ben ik het wel eens; veel mensen vinden het niet zo interessant om te weten hoe ze hun PC in conditie kunnen houden, laat staan nieuwe programma's te leren gebruiken/begrijpen. Echter aan sommige "whizzkids" hier kan ik me wel een beetje ergeren.

Als iemand je 's middags opbelt en zich niet verontschuldigt als-ie je wakker belt is dat helemaal niet zo asociaal hoor. Frustratie dta je niet "24/7"bereikbaar kan zijn telt niet echt als iemand op een normaal christelijk tijdstip belt....wees blij dat-ie niet om 9 uur 's ochtends belt.

Voor klanten is het erg moeilijk onderscheid te maken tussen verschillende whizzkids die tips geven over hun computer. Raak dan ook niet meteen gefrustreerd als iemand jouw geinstalleerde McAfee eraf gooit voor Norton ondanks dat je weet dat jouw McAfee beter is; die persoon weet gewoon niet wiens informatie hij hoger in moet schatten.

Mailtjes met daarin doc bestanden met screenshots zijn niet zo heel verwonderlijk en ik vind het een beetje onnodig die met "waarschuwingen"te beantwoorden; veel mensen weten niet hoe ze screenshots als jpeg's moeten opslaan, en gaan ervan uit dat jij wel de mogelijkheid hebt om DOC files te openen. In hun ogen is het namelijk "gewoon een tekstbestand met een plaatje erin, dat kan iedereen toch openen?"
Bovendien zijn screenshots standaard gelijk aan de ingestelde resolutie; in veel gevallen groter dan 1024x768...niet iedereen kan resizen...

Sommigen hier beweren trouwens ook dat FireFox de ultieme oplossing is. Probleem is dan wel dat je IE zoveel mogelijk weg moet werken uit het systeem omdat mensen anders hun oude vertrouwde IE linkje blijven gebruiken. Ten eerste lukt dit vaak niet helemaal (MSN links worden nog steeds in IE geopend) en ten tweede kom je in de problemen als betreffende klant Windows Update wil gaan gebruiken...

Verder nog een tip:
Als je een PC met virussen / spyware etc. gaat repareren bij iemand begin dan met opstarten in veilige modus, verwijder alle onzin uit de startup (met goedkeuring klant, maar meestal vinden ze het toch wel best) en draai dan pas je anti-spyware tools (Spybot / Ad-aware / Hijackthis of whatever). Scheelt je weer flink wat frustraties...

[ Voor 28% gewijzigd door RealCato op 08-10-2004 11:01 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
als je al moeilijk gaat doen over een screenshot in een doc bestand, willen die mensen nog wel dat jij ze helpt dan? :/ beetje ERG overdreven imo

overigens heb ik vaak dat ik 10 mins bij mn oma bezig ben (ze is 75), en ik vind het totaal niet erg om haar er mee te helpen. Ik vind het zelfs wel leuk dat mijn oma er meer van weet dan mijn moeder :o :D
Dan mijn oom :/ 2 uur bezig om een brakke router te installeren, bij hem kan er dan nog net een bedankje vanaf. Volgende keer als hij me nodig heeft dan heb ik het te druk (dan waardeert ie het weer als ik wel kom)

[ Voor 65% gewijzigd door marteltor op 08-10-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Bekend verhaal...

Mijn oom had zijn p3 1ghz ook kapot.
Komt ie hiernaartoe.
Dus ik onderzoek zijn pc..

Conclusie:hdd kapot...
Ik stel voor dat ie de pc hier laat om hem te fixen,
maar hij gaat weer naar huis (laat zijn cd boekje liggen).
Wij gaan die met onze stomme kop ook nog langsbrengen(2 uur rijden 2x)
En geven het af daar, wat blijkt, hij heeft iemand van de computer winkel laten komen om hem DAAR terplekke te fixen..

(Als dat gekund had, was dat al gebeurt door mij.)
Ik kreeg nog niet eens een bedankje van hem voor het terug brengen van het cddoosje....
:X :/ |:(

Heb ook van de week eens iemand in onze straat geholpen, computer boote niet meer.. HDD eruit -> usb hdd bij mij erin, format -> terug bij hun... windows er op nieuw op...
Ben er uitendelijk toch 3-5 uur mee bezig geweest, voor 12.50.
Maar voor mij vind ik dat wel genoeg voor de 1e keer. :)
Zo oud is 15 nog niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 08-10-2004 11:05 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RealCato schreef op 08 oktober 2004 @ 10:32:
Ten eerste lukt dit vaak niet helemaal (MSN links worden nog steeds in IE geopend) en ten tweede kom je in de problemen als betreffende klant Windows Update wil gaan gebruiken...
Dit is ook mijn grote frustratie, vooral die van msn. Windows update gebruiken de meeste mensen toch niet ;-)

Echt weer zo'n ingebouwde windows feature.

Wat wel werkt, is msn op basis van een pop3 adres, dan heb je geen IE meer nodig.
Maar ja, dat is ook lekker virus gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Thunderbird + virus scan die automatisch de email folder scant lijkt me veilig genoeg?:P
Word iedere dag @ boot gescand @ C:/Program Files/Tbird/emails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
fooker schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
Thunderbird + virus scan die automatisch de email folder scant lijkt me veilig genoeg?:P
Word iedere dag @ boot gescand @ C:/Program Files/Tbird/emails
Welke virus scan, kan aan de buitenkant van de thunderbird files, de virussen vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Kaspersky AV. >:)
:>
Even kijken welke dir het ook al weer is :)
C:\Documents and Settings\<name>\Application Data\Thunderbird\Profiles\default.zqw\Mail\pop.wanadoo.nl

[ Voor 135% gewijzigd door Timo op 08-10-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het erg goed begrijpen, sinds ik een vriend heb late overstappen naar Opera hoef ik bijna nooit meer bij hem langs omdat die probleme heeft met zijn computer.

Dat zegt wel meer dan genoeg :D , hij is zelf ook erg tevreden over maar dat kom ook doordat Opera veel sneller is dan die i-net exploler. IE heb ik geblokt bij de firewal van Bitdefender voor de veiligheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Hoe wilt die vriend dan updaten eigenlijk?
Daar is zo ver ik weet nog steeds IE voor nodig :?

Of loop je iedere dag langs om te updaten :+ :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 08-10-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Even een persoonlijke frustratie: mensen helpen via MSN.

Paar maanden terug had een vriendin een probleem met haar internet explorer; de remedie was het veranderen van een instelling. Ik uitleggen (je opent internet explorer, dan in het menu naar "tools" dan naar "internet options" etc), maar ze vond de betreffende optie niet. Ik het vervolgens geprobeerd uitgaande van een nederlandse windows, maar ook dat hielp niet.

Na een uur discussieren was het haar ópeens wel gelukt; wat bleek, had ze de hele tijd in 'windows explorer' lopen zoeken naar de optie.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik help familie soms met de PC. Als ik er achter zit en ik zie wat scheef gaan fix ik het vaak al voor iemand zelf het probleem gezien heeft.
Enige maar is: Geen download programma's a la kazaa of weet ik wat meer gebruiken. De meesten gebruiken dat dus ook niet (en hebben dus ook weinig problemen) en degenen die het wel doen die redden zich maar :)
Als ze een p2p programma gebruiken en ik zie de machine voor de eerste keer bied ik aan om het op te ruimen, mits het p2p programma er ook direct af gaat en niet terug komt. Meestal is dat goed. Is het niet goed, dan niet, even goeie vrienden, maar ze zoeken wel een ander. Mensen die achteraf toch weer die zut draaien help ik gewoon niet meer.
Als je films/muziek e.d. wilt van je vrienden kun je ook met een draagbare USB schijf langs gaan oid. Bandbreedte is vaak netto beter (megs/besteedde tijd), kans op fouten minder en bovendien is het een goed excuus om een bakkie te komen doen :)

Vage kennisen e.d. geef ik hoogstens advies. De kans dat ik hun iets ga vragen als ik omhoog zit is me te klein.

De bevriende PC's waar ik me mee bezig hou vertonen mede door mijn 'beleid' weinig kuren, dus heb ik er weinig werk aan. Geld hoef ik er niet voor te zien, dan gaan mensen ook meteen verwachten dat je zowiezo komt omdat ze geld "bieden". Enige eis is dat er tijdens het klussen koffie staat met iets lekkers erbij (beter dan speculaas) en als het lang duurt ook gratis lekker eten (geen afhaalzooi) :)

[ Voor 4% gewijzigd door VROEM! op 08-10-2004 12:21 ]

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
RealCato schreef op 08 oktober 2004 @ 10:32:
...

Als iemand je 's middags opbelt en zich niet verontschuldigt als-ie je wakker belt is dat helemaal niet zo asociaal hoor. Frustratie dta je niet "24/7"bereikbaar kan zijn telt niet echt als iemand op een normaal christelijk tijdstip belt....wees blij dat-ie niet om 9 uur 's ochtends belt.
Waar ik me ontzettend aan erger is dat mensen denken dat ik 24/7 mn mailbox sta te monitoren. Krijg je 's morgens mail, twee uren later hetzelfde mailtje geforward. Daar wil ik niet eens naar kijken, ik laat em gerust nog 5x forwarden voor ik dan antwoord geef. Ik help mensen in mijn vrije tijd, en ik ga geen vrije tijd maken om mensen te helpen. Ook Whizzkids hebben een eigen leven. Als het je niet aanstaat, breng je PC dan naar de winkel waar ze 20 euro onderzoekskosten rekenen, je vervolgens uitmelken voor 35 euro per uur, etc. niet dat die je altijd sneller kunnen helpen.
Mailtjes met daarin doc bestanden met screenshots zijn niet zo heel verwonderlijk en ik vind het een beetje onnodig die met "waarschuwingen"te beantwoorden; veel mensen weten niet hoe ze screenshots als jpeg's moeten opslaan, en gaan ervan uit dat jij wel de mogelijkheid hebt om DOC files te openen. In hun ogen is het namelijk "gewoon een tekstbestand met een plaatje erin, dat kan iedereen toch openen?"
Bovendien zijn screenshots standaard gelijk aan de ingestelde resolutie; in veel gevallen groter dan 1024x768...niet iedereen kan resizen...
Als iemand al een PC gebruikt sinds DOS 5.0, vervolgens elke windows en elke DOS versie die op de markt is gekomen gekocht heeft, en 24/7 achter zo'n ding zit en allerlei dingen op internet zit na te zoeken om zn systeem te tweaken, dan kan ik wel verwachten dat zo iemand ook wel doorheeft dat ik geen zin heb in een screenshot van 1024x768x32 met mooie achtergronden en weet ik wat om net dat ene venster te laten zien. Zo iemand zal in 15 jaar nog nooit uitgevonden hebben dat word intern zn screenshots in BMP formaat in het document gooit en heeft ook nog nooit van ALT+Printscreen gehoord.
Sommigen hier beweren trouwens ook dat FireFox de ultieme oplossing is. Probleem is dan wel dat je IE zoveel mogelijk weg moet werken uit het systeem omdat mensen anders hun oude vertrouwde IE linkje blijven gebruiken. Ten eerste lukt dit vaak niet helemaal (MSN links worden nog steeds in IE geopend) en ten tweede kom je in de problemen als betreffende klant Windows Update wil gaan gebruiken...
Mja, IE die met WinXP SP2 meegeleverd wordt doet het ook goed. Mensen die daarmee nog steeds hun windows verneuken, zoeken er gewoon om. een andere browser installeren helpt nix, ze downloaden dan gewoon de installer van hotbar en whenUSearch met firefox, draaien ze gewoon zelf de setup.
Verder nog een tip:
Als je een PC met virussen / spyware etc. gaat repareren bij iemand begin dan met opstarten in veilige modus, verwijder alle onzin uit de startup (met goedkeuring klant, maar meestal vinden ze het toch wel best) en draai dan pas je anti-spyware tools (Spybot / Ad-aware / Hijackthis of whatever). Scheelt je weer flink wat frustraties...
Safe mode en hijackthis vind ik altijd nog een van de betere oplossingen, hijackthis is de tool om snel te doen wat jij hierboven beschrijft. Na het draaien van hijackthis in safe mode is het tijd voor reboot, vervolgens een fatsoenlijke virusscanner zoals f-secure of KAV installeren en adaware erover: tijdens de adaware scan scant je virusscanner in de achtergrond lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even bij familie langs geweest. Beweren ze dat Outlook niet meer werkt (hij vraagt voor pop account om een wachtwoord :P), omdat ik een wachtwoord heb ingesteld op de gebruikers account :? En dan maar uitleggen dat dit niks met elkaar te maken heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeger belde ik mn neef altijd op, hoe ik dingen moet installeren. Ezo en als iets niet werkte. Nu belt mn neef mij altijd op, hoe iets moet. :) prachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik probeer me te beperken tot hardwarematige problemen (dat vind ik namelijk nog leuk om te doen ook, echt sleutelen, hardware ontdekken). Softwareproblemen hou ik me een beetje afzijdig van. Spyware en virussen verwijderen heb ik een grafhekel aan...

Belt iemand echter op met "Mijn pc zegt BOOT DISK FAILURE" dan ben ik niet te beroerd om 't ff (tegen betaling indien vage kennis) te fixen :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week nog 2 nieuwe huisgenootjes aan een fijne slipstreamed XP+SP2 geholpen. Firefox als default browser en een restricted account voor day-to-day use. Adminpassword ergens op een papiertje erbij geregeld })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
aha, een topic naar mijn hart :)
hier kan ik eens eindelijk mijn hartje luchten :)
Here go's:

Het is allemaal begonnen toen ik 13 jaar was en mijn vader in informaticakennis begon voorbij te steken...
Normaal ging mijn vader de buurvrouw wel een helpen als zei een probleempje had. Dat was toen gedaan, hij zei dat hij mij vertrouwde en dat ik het een mocht doen. Dus ik naar daar, evven gekeken wat het was, hier en daar geklikt, hopla, error was weg, starte iets sneller op en zij kon weer chatten 8)7 .

Dat was dat, een maand ofzo later, weer problemen, ik weer naar daar, en dat opgelost... en zo iedere keer weer en steeds vaker achter elkaar.
Maar het was altijd hetzelfde, pc was te traag, die popups wil ze niet, ze heeft daarvan gehoord, moet ik daarvoor zorgen, ze wil iets geinstalleerd hebben, moet ik dat gaan doen...
In het begin was dit allemaal wel fijn, omdat je een beetje kan opscheppen met je kennis over pc's. Maar op den duur word het saai tot zelfs vervelend.

Ik begon zelf steeds mee te klagen, twas ook grotendeels ook zo.
Jah, je pc is niet acht van de snelste he, zeg ik dan.
Dat heb ik dan een paar keer gezegd, na een dikke 2 weken belt ze, zeg wouter, ik heb een nieuwe pc, kom je eens kijken :)
Tuurlijk zeg ik, wie zou niet willen gaan kijken naar een nieuwe competoeter ;)
ik daar, zeer mooi ding, Neovo tft schermpje, Lianli case, maar toch nog wat zwakke specs, DDR266 (DDR400 was al vollop in de running) en een P4 2.4GHz, 120Gb HDD en nog een GFx4 mx...

zo dacht ik, dat zal wel een tijdje duren eer ze weer gaat klagen...
Jah tarara, volgende dag belt ze al, wouter hoe moet dat?
ik naar daar, dingen ingesteld hou zij wou en haar haar nieuwe harware uitgelegd (printer, modem, scherm, ...).
hehe, na 3 uurkes weer naar huis en dan nog met mijn huiswerk beginnen...

Dan was het vakantie, ja, mocht ik nog vakantie werk bij haar gaan doen 8)7 kwerd goed betaald, dat wel. 20eur voor wat bomen omkappen enzo, zowat het fijne werk.
maarja
dat was weer om mij te winnen zodat ik haar nog zou helpen...
ik haar dan nor maar een paar maanden geholpen met haar pc.

*Doet ze vaker, ze komt dan bv ook eens bananen of een ijsje brengen(speciale dingen), met als bedoeling als ze mij zag om te vragen of ik haar niet even wou helpen met haar pc, maar ze vraagt dat niet, ze legt dat uit, tot ik zeg dat ik wel zal komen kijken. Ook als ik er niet ben, doet ze haar hele verhaal tggen mijn moeder, tot zij zegt, wouter zal wel eens komen kijken. En pas dan stopt ze erover... Echt vervelend.*

toen ik weer eens bij haar zat, begon ze over haar dochter, ze vroeg of ik haar pc niet eens zou willen formateren. Toen heb ik haar rond uit gezegd, nee dat wil ik niet, en nu we het er toch over hebben, ik doe dit niet meer graag, ik wil gerust nog eens langskomen als je pc is gecrashed en je echt geen uitweg meer weet, maar niet voor iedere scheet om even een progje te komen installen of even iets doen wat je door even op het internet te zoeken al kan vinden...

ik heb toen mijn werk nog afgemaakt om naar huis te gaan...
kwam ze ineens achter mij aan met 20 eur voor mijn werk, wat ze anders nooit deed. Ik heb dit niet aangenomen, want als ik dat deed is dat een winwin situatie wat ik er niet van wil maken...

Toen had ik haar ook gezegt dat ze eerst zelf moet zoeken voor een oplossing, en als je dat niet lukt zal ik langskomen.

Belt ze me na 2 maanden, jah ik heb gezocht en niks gevonden, en ik weet echt niet meer wat ik moet doen... kan jij neit even komen?
alle dan, ik naar daar, moest ze wat progjes weghebben en een driver hebben voor haar webcam |:(

en zo iedere keer weer, ze belt, ze zegt dat ze heeft gezocht, en dan moet ik zon onozele dingen gaan oplossen...

Maar dat is echt zon vrouw die aandacht wil, als ik aan haar pc bezig ben, begint ze te vertellen en te vragen, zeer vervelend, want zo kan ik mijn werk niet doen.
als ik dan even niet antwoord, dan is het direct: Wouter? ey *por* wouter?
en als ik dan weer iets zeg is ze weer content
en ze moet alles weten wat je doet. Zodat ze weet wat ze de volgende keer moet doen. Tarara, na dat zinneke heeft ze zon vale lach, och dan bel ik jou wel :) ... haha, niet grappig :(

Nog geen 2 weken terug heeft ze een laptop gekocht, ben ik ook teweten gekomen via mijn moeder :(
Had ze gevraagt of ik eens wou gaan kijken...
tuurlijk, dus ik bel naar haar of ik mocht gaan kijken. Dat is goed zei ze, breng je dan je cd's me?
ik: cd's? welke cd's?
zij: jah, dan kan je even die programma's installeren...

hehe, alle dan, ik naar daar met mijn cd's.
eenmaal daar zie ik daar een laptop staan van bijna 2500 euro, Twas een acer WTFT, 1.7Ghz centrino, bluetooth, mobile R9700
echt zo de laatste dingen, en dan nog een bluetooth optical muis erbij >:)

echt sjiek ding

Maar wat gaat die vrouw g***** ***** ***** *** met die pc doen? ze chat alleen en ze luisterd naar wat mp3's...

Met een laptopke van 850 eur, had ze al meer dan genoeg.
Nog zoiets, ze heeft een 15" tft bij haar deskpc waar ze werkt met 800x600
zelfde op haar laptop, WTFT, werkt ze er met 800*600...
daar geef je toch geen 2500 eur aan uit?

En het strafste van al is, dat ze een zoon heeft die is afgestudeerd in informatica... 8)7
Maar zij zegt altijd dat hij dat niet wil doen... slimme jongen ...

zo, dat was mijn verhaal :(

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter06 op 09-10-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou toch echt een kleine bijdrage vragen van die vrouw hoor. Het moet niet veel zijn maar wel genoeg om als "remgeld" te werken snap je? :P

Voordat je het weet begin je ook al de kennissen van die buurvrouw te helpen enzovoort. Ik deed het in het begin ook allemaal gratis maar ik ben geld gaan vragen want anders hield ik geen tijd meer over.. Nu doe ik alleen maar dingen als ik tijd heb (en de meesten begrijpen het echt wel als je weigert of het later doet omdat je met je vrienden weggaat of schoolwerk hebt) en het is een leuke extra cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
ik weet het, maar als je het al bijna 2 jaardoetn, kan ik moeilijk geld gaan vragen...
Maar ik wil ook neit bij anderen gaan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Even naar KvK, rekeningetje openen en voortaan mag ze je helpdesk a 1,15 per minuut bellen.
Ohja, als je toch nog langs moet komen, voorrij kosten rekenen ;) Moet jij is opletten hoe goed ze dan ineens kan zoeken.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ach, pas had ik het mooi. (ff frustratie wegschijven)

Pc geinstalleerd, paar maanden geleden met windows xp helemaal up to date.
Alles zo veilig mogelijk ingesteld, dus updates automatisch downloaden en installeren. Maar toch is het fout gegaan. Veel spyware en zooi erop.

Dus in veilige modus opstarten, alles wat ik niet kende verwijderd, opstarten schoon gemaakt. Adaware en spybot gedraait pc schoon.

So far so good. Alles was dus weer zoals het moets werken. Nu nog ff windows enzo updaten. Ook maar in veilige modus gedaan met netwerkmogelijkheiden. Zelfs bij windows update kwam er gewoon spyware mee, omdat die inet verbinding niet zo snel is moest internet tijdje aan staan. Na min of 15 alle spyware stond er weer op. :(.
Ik denk download sp2 maar. Da was dus ongelooflijk traag(50kb/s) daar heb ik geen zin in. Dus weer naar huis. sp2 op dvd tje gezet. En het verhaal begon weer opnieuw. Gelukkig was het probleem weg na spyware verijderen en installeren van sp2. Maar daar ook meteen firefox op gezet. En standaard ingesteld. Ook gezegt dat het veiliger werkt. Ik denk wel dat zij dat zo veel mogelijk gebruiken als ze "gewoon" op internet gaan(dus niet via msn).

Ooh ja, financieel vraag ik eigenlijk niks. Ik bedoel als ik een probleem met m'n skeelers heb(moertje kapot ofzo) of een stukje "speciaal"ijzer nodig heb dan krijg ik het ook zo. Maar meestal krijg ik nog wel wat(achteraf via m'n vader ofzo).

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 09-10-2004 23:19 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kevinp schreef op 09 oktober 2004 @ 23:13:
Maar daar ook meteen firefox op gezet. En standaard ingesteld. Ook gezegt dat het veiliger werkt..
Juistem ;)

Same story here again...in het vorige deel (post link) had ik een nieuwe PC geinstalled voor familie-leden. Maar ik benadrukte dat er wel een andere Browser (Mozilla Firefox) erop kwam, want anders kon ik binnen een week weer alles fixen..
En tot hedendaags heeft dat geholpen, heb nog nix gehoord over problemen oid :)

Tijdje terug ook iets moois gehad, internet fixen voor mijn opa. Oke doen we zo even dacht ik.. Nou niets is minder waar, want die schijt 56k modem wou voor geen meter installen in Win98 :(

Na dik 2 uur flink flik flooien met de drivers en heen en weer gedonder met die Win98 CD, EINDELIJK internet. Geweldig !! Hij blij - ik blij _/-\o_
Ring Ring

Ik: telefoon opnemen
Persoon: Hoi
Ik: Moi
Persoon: Ik heb een probleem
Ik: Vertel...
Persoon: Printer doet het niet
Ik: Staat ie wel aan?
Persoon: Ik heb op knopje gedrukt en er gebeurt nix
Ik: Stekker wel in stopcontact dan?
Persoon: Euhhm nee...
Ik: Probleem opgelost 8)7
Ring Ring

Persoon: Ik heb zwarte randen rond mijn beeldscherm
Ik: Moet je monitor aanpassen of resolutie
Persoon: Watte?
Ik: Op welke reso staat ie nu?
Persoon: Hoe doe ik dat? en waar vind ik dat?
Ik: rechtermuis knop op desktop -> eigenschappen -> tabblad instellingen
Persoon: Oke zie ik staan.
Ik: Mooi, en waar staat ie nu op dan?
Persoon: 640x480
Ik: OMFG :X - zet em maar op 800x600
Persoon: Oke, en idd zwarte randen zijn weg maar alles is zo klein B)
Ik: Dan zet je em maar mooi op 640x480 en pas je de monitor aan
Persoon: Oke welke knoppen?
Ik: Weet ik veel... staat wel in handleiding boekje
Persoon: Oke
En idd, ik hoor jullie al hardop denken waarom bellen ze nu dan? |:(
Alles ligt zooo voor de hand, maar blijkbaar voor zulke personen niet...*zucht*

En weer een stukje uit mijn dagelijks leven (nu maandelijks inmiddels :+ )

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
x86-based schreef op 10 oktober 2004 @ 00:05:
Juistem ;)

Same story here again...in het vorige deel (post link) had ik een nieuwe PC geinstalled voor familie-leden. Maar ik benadrukte dat er wel een andere Browser (Mozilla Firefox) erop kwam, want anders kon ik binnen een week weer alles fixen..
En tot hedendaags heeft dat geholpen, heb nog nix gehoord over problemen oid :)
Inderdaad, tegenwoordig installeer ik ook altijd Mozilla Firefox bij mensen die elke keer problemen met spyware hebben. En daarna klagen ze bijna nooit meer over de computer die traag is. Het moeilijkste is altijd het uitleggen waarom ik Firefox installeer en wat er anders aan is... maar eenmaal ze dat doorhebben lukt het altijd best. En als er een website eens niet werkt in Firefox (door een slechte webbeheerder 8)7 ) dan zeg ik dat ze voor een keertje wel eens IE mogen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
amour021 schreef op 10 oktober 2004 @ 00:17:
[...]
Het moeilijkste is altijd het uitleggen waarom ik Firefox installeer en wat er anders aan is... maar eenmaal ze dat doorhebben lukt het altijd best.
Sjah het is soms inderdaad knap lastig met al die vragen, van hoe moet dat dan?- en hoe werkt dat dan? *2de zucht*
Ik leg ze dan ook alleen de basis dingen uit, maar goed Mozilla lijkt verdomd veel op IE imo met de zelfde icoontjes +/-

Hebben ze meer vragen (dan ben ik allang weg, want dat zie ik al ver van te voren aankomen :9) dan verwijs ik ze meteen door naar de handleiding die die gasten van Mozilla hebben geschreven voor IE gebruikers.

Ik: Klik op "Help" en dan vervolgens "For Internet Explorer Users"
Persoon: Ok
Ik: Lees en huiver >:)
moeten ze alleen geen problemen hebben met Engels :X

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt behoorlijk vaak gevraagd om voor iemand een pc in elkaar te bouwen of te advieseren welke pc het beste is en of ik hem wil samenstellen.

Wordt er af en toe best wel moe van en denk ik....

LEES TWEAKERS.NET!!!

Lezen-->Leren-->Kennis-->Ervaring-->Eureka! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook zo hatelijk: een broer van een goede kennis van mijn moeder had dus een kapotte pc die hij tegen betaling wilde laten repareren bij mij (10 euro per uur gewoon).
best, doe ik wel aangezien ik er ook wat voor krijg.

ik spreek dus af met die kennis dat haar broer de pc echt hooguit kwart voor 1 moet hebben afgeleverd want ik moet gewoon naar school.

ik wachten wachten wachten vanaf s'ochtend's terwijl ik ook makkelijk had kunnen blijven liggen tot 12.
lekker uitslapen dus.

wat is nou het hatelijke aan dit:

1) persoon komt gewoon (I^@(^#*&^ niet opdagen
2) persoon BELT niet eens ff dat hij niet komt.
3) ik laat mijn moeder bellen aangezien ik niets met die personen te maken had eigenlijk, en zij krijgt te horen van "ja hij vond het niet handig meer om langs te komen er was wat tussendoor gekomen".

mijn bloed kookte hiervan, aangezien ik die paar uurtjes extra wel had kunnen gebruiken, en het gewoon geen stijl is om zo zaken te doen.

tevens de laatste keer voor die goede kennis, en iedereen die ook maar wil dat ik help.
zelfs als er een leuke vergoeding tegenover hangt.

ik werk liever hard voor een laag uurloon, maar dat ik me niet hoef te irriteren en zeker ben van inkomsten dan dat ik voor mensen werk die er zelf geen hol aan doen om een beetje fatsoenlijk hun EIGEN pc te onderhouden.

dat is eigenlijk een beetje algemeen geloof ik, dat men wel erg graag op internet wil, maar niet de bijbehorende verantwoordelijkheid opzich neemt om gewoon zijn/haar pc op te schonen etc. etc.

dit soort gebruikers zijn de grootste oorzaak/zijn het grootste doelwit van virii en trojans en alle crap op internet wat allemaal onnodig is als men gewoon wat boeken en tijdschriftjes leest.
hoeft niet eens op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 21:52
Maar het kan ook zo:

Vorige week een leuk pctje in elkaar gezet voor een kennis en ik moest nog wat extra spulletjes bestellen. vervolgens krijg ik te horen: 'Waarom had je die tft nog niet besteld voor jezelf?' oeoeoe... Nu zit ik dus te typen op een hele lieve 17" tft. :)

[ Voor 7% gewijzigd door kieltju op 10-10-2004 01:22 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:51
Gelukkig ken ik voornamelijk mensen die het volstrekt normaal vinden om iemand te betalen voor het inzetten van kennis over dingen waar zij geen kaas van gegeten hebben. In dit geval computers dus. Zo was er laatst mij oom die met een probleempje zat. Ik kon hem alleen de vervelende boodschap geven dat zijn mobo overleden was. Kreeg toch nog even 15e mee. Of de vriendin van een vriend waar ik laatst een hd aan heb verkocht "wil je hem ook inbouwen en aan de praat krijgen?" "Voor 5 euro wel ja" en daar doen ze dan niet moeilijk over, volstrek normaal imo. Gelukkig heb ik niet zoveel negatieve ervaringen..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik help ook vaak mensen met problemen.

Eerst het volgende :

1 jaar geleden was ik altijd een beetje rouwig omzelf met mijn klauwen aan een processor te zitten.
Dus ik een kameraad ( afegstudeerd systeembeheerder/informatica) gebeld, en gevraagd of hij van de week tijd had om mijn systeem te upgraden.
Was geen enkel probleem dus ik bestel nieuw moederbaord en nieuwe proc.

2 dagen later had ie vrij dus hij kwam ' s middags ff langs.
Alles losgekoppelt en nieuwe mobo erin gestopt.
Tot dusver ging alles goed totdat de proc aan de beurt was.
Hij proc er ingeduwt en ik kijk er na en zeg: moet er geen koelpasta op?
-Oh verrek ja sorry dom. ( haalt processor weer los)

Na enige minuten alles klaar en moest ik alles weer aansluiten.
Eenmaal proberen op te starten hoorde je alleen de koeler en meer niet.
Mijn conclusie proc is dood.
Zijn conclusie mobo instellingen.

Hij 45 min gekloot maar nog steeds nix.
Hij de proc eruit gehaald en ik er mee terug.
Proc idd dood.
Nieuwe proc mee gekregen en opnieuw erin stoppen.
Weer zelfde probleem

tot 3 x toe een nieuwe proc opgehaald uit de winkel met de medeling ( die hij me gaf) procs zijn dood bij aankomst.

De winkel zei bij de derde x dit is de laatste x kom je nu weer terug dan krijg je geen proc meer mee en douwen wij die proc er wel in.

Je raad het al de derde proc sneuvelde ook.
Ik terug met de hele kast.

Die gast van de winkel geeft mij die proc en zegt doet het zelf es.
Ik douw de proc erin, koelpasta erop, koeler erop starten voila geen enkel probleem.

Tot op de dag van vandaag ben ik er nogniet achter gekomen hoe hij die proc tot 3 x heeft laten sneuvelen.

Nu doe ik het allemaal zelf en ben ik niet meer aanhankelijk van vrienden.

2de verhaal.

Mijn schoonmoeder (51) heeft 5 maand geleden mij een budget mee gegeven en mij een systeem laten samen stellen.
Dit werd het :
Amd xp 2500
512 mb ddr 400 mhz ram
Msi mobo
Ati radeon 9600 se 128 mb kaart
80 gig hdd en wat andere zut.

Gewoon een lekkere pc waar zij jaren plezier van kan hebben.

De pc werd volledig gemonteerd geleverd en met windows geinstald.

Geen problemen hier, maar toen kwam het.
Ze had wanadoo adsl besteld en zodra dat er was zou ik dat voor haar installeren,
Geen enkel probleem.
Toch wel, de lijn lag er en alles was aangesloten moest alleen nog ff die cd installeren voor het usb modem.
En wat ik je brom die cd wou niet doen wat hij moest doen.
Volgens de handleiding moest ik een menuutje krijgen en dat verdomde ding geef dat menuutje dus niet.

Na veel frustraties win xp eraf gegooid en opnieuwe geinstald en WEER nix.
Ik werd echt pissig.

Nou eerst maar ff eten dan ( was onderhand 2 u verder).
Na het eten van alles geprobeerd maar nix.
Weer windows eraf en opnieuw.
Cd erin
En hij werkte ,zonder aantoonbare reden, deed hij gewoon wat ie moest doen.
Ik stond versteld.

Nou daarna een afpsraak met haar gemaakt en alles uitgelegd over de basis dingen.
geloof het of niet maar ze had hiervoor een p1 133 mhz met 32 mb ram.
Dus er ging een wereld voor haar open wat betreft snelheid en internet ( wat ze nooit gehad had).

Nou zijn we 5 maand verder en ze leert echt elke dag weer dingen bij.

Ten eerste had ik firefox en adaware geinstald.
Dus van dag 1 heeft ze firefox gebruikt en alleen I.E als ze ging updaten.
Daarna spywareblaster en spywareguard geinstald 2 progjes die de spyware tegen houden voordat het eropkomt.
En als laatste protowall ( waaom protowall?) omdat protowall ook spyware blockt wat spywareblaster en spywareguard niet tegen houden.

Als laatste een virusscanner nou ze wou een legale virusscanner.
Okay geen probleem na verschillende trials te hebben gebruikt wou ze bitdefender hebben ( imho een erg goede virusscanner/firewall) dus een licentie aangeschaft en klaar.

Pc helemaal up to date en draaide als een tiet.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze binnen 3 dagen zou bellen met problemen.

Maar nee, ze doet het anders.
Elk prbleem wat ze tegenkwam schreef ze op en dat liet ze me dinsdags dan lezen ( ik eet er elke dinsdag) nou geeen probleem en erg handig aangezien ik precies kon zien wat er was aan de hand an de geschreven error's.

Ze heeft me de eerste 2 maanden redelijk vaak gebeld met de vraag hoe ze dit moest installen of hoe ze dat moest installen.

Daarna wist ze alles.
Hoe?
Ze schreef alles letterlijk op wat ik zei of wat ik deed achter de pc als ik er was.

Nu 5 maand verder heeft ze geen enkel probleem meer, behalve als het echt compleet nieuw is.

51 jaar is ze, en in een half jaar tijd ( ongeveer) heeft ze meer geleerd van pc's dan mijn beste kameraad in 5 jaar heeft geleerd ( dat zegt al genoeg over mijn beste kamaraad :P)

Dit wou ik graag delen met jullie, met de medeling dat er gelukkig ook genoeg mensen zijn die je hulp wel waarderen.
Iedereen op haar werk kent me nu als haar systeembeheerder/schoonzoon en ik voel me daar echt mee vereerd.
Het leukste is zelfs dat ze nu iedereen op haar werkt zover heeft gekregen dat ze daar allemaal werken met firefox en allemaal tenminstn adaware hebben geinstallerd.

Petje af voor mijn schoonmama :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Inderdaad petje af voor je schoonma, mijn familie is dan zo dat ik het maar moet komen doen (als MSN niet meer automatisch inlogt als gebruiker xxx), nou vind ik dat bij mijn oma niet zo erg, maar bij oompjes met trage pc's is het vre-se-lijk. En dan heb je ze nodig en dan komen ze niet.
Voor kennissen is het meestal dat ik eigenlijk niets vraag maar toch wat krijg.
Van de week: een docent vroeg aan mij of ik even kon komen kijken, RealJukebox startte niet meer. Ik daarnaartoe, RealJukebox opnieuw geïnstalleerd, klaar. Ongeveer 20 minuten werk omdat ik RealJukebox niet kon vinden. (is een oud, uitgerangeerd programma). Verdiend: €10,- :)
Dat maakt het toch weer wel leuk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een PC verkocht. Zou minimaal 500MHz wezen en 32MB ram hebben. Ik kastje bij buurman gehaald, en kreeg er een Celeron 633 en 64 ipv 32MB bij. Ik had van de week zelf ff een kastje met 32MB opgehaald waar ik een 566 in had gezet (meteen op 850 gezet, werkt standaard. Dus voor inkoopprijs aan mn kameraad verkocht, en t reepje geheugen omgeruild met mijn 32Mb, en de processor omgewisseld en op 950MHz gezet. Kwam ie netjes op tijd ophalen, ff in de auto gezet, en een bedankje erbij. Hij blij, en ik blij.

Wat ik trouwens wel een ramp vind zijn mensen die graag software willen hebben. Ik software halen, moet ik t zelf ook nog ff brengen. Niet dat t ver is, maar anders duurt t eeuwen. Vervolgens zelf dr achteraan om het terug te krijgen want ik ga dr zelf geen cd's aan verspillen. Goed, ik zal er tegen die personen zelf niet over zeuren, als ik eens wat zoek, of moet printen kan ik ook bij hun terecht, en zij kopen ook hardware via mij. T is meer een "service" maar het feit dat ik zelf weer moet zorgen dat ik het terug krijg vind ik toch niet kloppen.

Laatst sprak ik iemand op MSN die vroeg of ik de auto ter beschikking had, want hij had nog wat software van mij liggen. Of ik die ff op kon halen. Heb ik m dus laten fietsen, en hij krijgt niks weer mee.

Wat ik me wel af vraag, hoe zit het met de gemiddelde beun de computerhaas? Hebben jullie ook connecties met bedrijven/groothandel voor software/hardware?

Ik heb een collega waarbij ik 2e hands kan inkopen, en direct via de groothandel. Zo verkoop ik hem en zoek ik voor hem ook 2e hands hardware. Zo doe ik ook assembleerwerk en ik doe wel eens klussen voor hem om bij mensen thuis iets op te lossen, instaleren oid. Op zich wel de betere connecties. Ik doe iets voor hem waarvoor ik een bepaald bedrag zou vragen. Soms levert hij hardware voor mij tegen dat bedrag waarvoor hij bij een ander weer een hoger bedrag zou vragen. Echter, zelf koopt hij het voor nog weer minder in. Dus achteraf worden we er beiden beter van.

Ook handig zijn mensen met hun eigen expertise. Laatst een goedkope PC geleverd bij een kameraad die toen voor mij een goedkoop telefoontoestel tegen spotprijs gelevert heeft.

Wel een nadeel van een groothandel is dat sommige producten wel eens lang op zich kunnen laten wachten. Het liefst verkoop ik hardware die ik thuis heb staan. Ik heb eens een overcompleet systeem verkocht met 19" monitor. Echter de monitor zou 2 week later geleverd worden. Dus ik heb eerst een eigen vergelijkbare monitor geleverd. Uiteindelijk werdt de levering van de monitor steeds een week uitgesteld ivm de douane. Toen heeft het zeker 2 maand geduurt voor de monitor geleverd werdt. Niet alleen lullig voor hem, maar ook voor mij dus. Een andere monitor leveren is dan al geen optie meer omdat ik het al zo'n beetje tegen inkoopsprijs verkoop.

Nog een tip als een complete n00b een systeem wil kopen zoals ik laatst moet doen. Ik heb hem op een avond uitgenodigd, en even helemaal uitgelegd wat elk onderdeel in het systeem zo ongeveer doet, en wat hij nodig heeft/beter kan kiezen. Uiteindelijk bij de levering waren ze er wel blij mee. Ik had ze een iets duurdere muis toetsenbord / kast / speakerset / printer / aangepraat. Koste uiteindelijk nog geen 5% meer, maar het hele systeem leek van een heel ander nivo. Het resultaat was een lekker in de hand liggende muis, een lekker (geruisloos) tikkende keyboard, snellere en kleinere printer, luxere mooiere en beter klinkende speakerset met subwoofer en een stillere kast. Ik kijk toch vaak op hoe er bezuinigd wordt op randaparatuur wat toch een eerste indruk maakt op het totale beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hulde aan je schoonoma. Waren alle famillie leden maar zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 10 oktober 2004 @ 01:59:
[...]

Hulde aan je schoonoma. Waren alle famillie leden maar zo ;)
LoL laat haar maar niet lezen dat je schoonOMA zegt.
Het is schoonMAMA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
hehe... sja een echte tweaker ben ik zeker niet maar ik weet het meeste wel op te lossen. Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan wanneer het enige wat je hebt gedaan is de virusscanner/ad/spyzooi runnen wat bij elkaar soms een uur kan duren ofzo. Vragen jullie daar dan ook nog geld voor? Ik bedoel het enige wat je doet is met een paar klikken die zooi aanzetten, beetje relaxen in de stoel en babbelen met de mensen. Ik vind het dan nogal moeilijk om er 10 euro voor te vragen ofzo :X

btw hoe zal ik mijn buurman er op attent maken dat ik van mijn vrije tijd wil genieten ipv stomme dingen bij hem verhelpen, die vent zegt wel telkens van sorry dat ik je weer stoor maar toch komt ie elke week wel een keer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waren de 40 mensen die ik help maar zoals je schoonma zeg...pfff....dat zou me echt veeeeel irritaties schelen.

ik hou die mensen nu gewoon rustig af, met de reden dat het teveel tijd inneemt en niks oplevert.

verjaardagen beantwoord ik gewoon simpele vragen, en als ze met irritante zooi komen dan verwijs ik ze gewoon naar google.nl !
zoek het maar op, dat moet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Boomx schreef op 10 oktober 2004 @ 13:19:
hehe... sja een echte tweaker ben ik zeker niet maar ik weet het meeste wel op te lossen. Hoe kijken jullie er eigenlijk tegen aan wanneer het enige wat je hebt gedaan is de virusscanner/ad/spyzooi runnen wat bij elkaar soms een uur kan duren ofzo. Vragen jullie daar dan ook nog geld voor? Ik bedoel het enige wat je doet is met een paar klikken die zooi aanzetten, beetje relaxen in de stoel en babbelen met de mensen. Ik vind het dan nogal moeilijk om er 10 euro voor te vragen ofzo :X

btw hoe zal ik mijn buurman er op attent maken dat ik van mijn vrije tijd wil genieten ipv stomme dingen bij hem verhelpen, die vent zegt wel telkens van sorry dat ik je weer stoor maar toch komt ie elke week wel een keer ofzo.
Een vergoeding omdat het soms wel een beetje saai is. Zeker als de mensen geen tijd hebben om even een babbeltje te slaan. Als ik weet dat ze een draadloos netwerk hebben dan neem ik m'n laptop mee om nog even wat op MSN Messenger te chatten ofzo. De draadloze netwerken van de gemiddelde computergebruiker zijn doorgaans toch onbeveiligd. En dan beveilig ik ze nog snel even voordat ik doorga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 01:59:
Vandaag een PC verkocht. Zou minimaal 500MHz wezen en 32MB ram hebben. Ik kastje bij buurman gehaald, en kreeg er een Celeron 633 en 64 ipv 32MB bij. Ik had van de week zelf ff een kastje met 32MB opgehaald waar ik een 566 in had gezet (meteen op 850 gezet, werkt standaard. Dus voor inkoopprijs aan mn kameraad verkocht, en t reepje geheugen omgeruild met mijn 32Mb, en de processor omgewisseld en op 950MHz gezet. Kwam ie netjes op tijd ophalen, ff in de auto gezet, en een bedankje erbij. Hij blij, en ik blij.
JE GAAT TOCH GEEN OVERGECLOCKTE PC'S VERKOPEN.. wil je problemen ofzo??

:?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 10:03

Khaine

Python liefhebber

Welleweerd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:40:
[...]

JE GAAT TOCH GEEN OVERGECLOCKTE PC'S VERKOPEN.. wil je problemen ofzo??

:?
* remarkt dat het overclocken van een PC voor en office gebruiken dom EN nutteloos is.

Het lijkt me idd geen slim id 8)7

Trouwens .... kwam er vandaag achter hoe diep nostalgie kan zitten.

Een ideaal AMD 64 systeem (gig ram , 2x SATA 200 gig etc. ) met een (geloof het of niet) IBM 2 knops muis. Want die had ze nog liggen _/-\o_ :| :X :?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben een beetje erg moe van mensen die zeggen "ik wil wel weten wat ie doet maar dat gaat zo snel, flitst maar over het scherm". En dan zo'n verwijtend toontje.
KOOP DAN EEN BOEK!!!!
Ze snappen zeker niet dat als ik het uit moet gaan leggen ik bij 0 moet beginnen en 2 weken later NOG uit zit te leggen zeker?
's even meer richting pa trouwens, die dat intussen als verwijt maakt, andere mensen vinden het ook altijd dat het zo snel gaat en zijn dan teleurgesteld. Ja, 't is goed. Ik ben PC's voor Dummies: the live edition niet.
Overigens is mijn pa helemaal de verkeerde niet. Hij verwacht niet echt dat ik kom opdraven wanneer hij eens belt.
En hij staat zelf ook klaar voor mij en heeft mij veel geholpen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 11-10-2004 00:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Waar ik me steeds meer aan ga ergeren.

Desintresse. Men vraagt om een offerte, vervolgens laat men 3 maanden niks meer van hun horen. Kijk als ik nou een eigenzaak had, oke. Maar ik doe dit om mensen te helpen. Ik verdien er niks mee.

En steeds dat, 'kan het niet goedkoper'. Want daar en daar. Sorry, maar als ik van te voren weet dat je bij ieder wissewasje belt. Ga ik je geen pcchips s3 shared video onboard, qtec pc met 2de hands packerd bell onderdelen aansmeren. Want als tie het dan niet doet, mag ik hem repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ook zoiets: vriend van me belt op omdat een collega van hem voor een paar centen een 3D videokaart zocht die sneller was dan een TNT2 M64. Ik kijken in de rommelbak, Kyro2 64MB, mocht ie voor een paar euros wel overkopen.

Vriend haalt dat ding op, klaar, ik die kaart kwijt, collega van die vriend blij met zn kaart. Komt het...

Twee dagen later staat vriend met PC van zn collega en mn videokaart op de stoep: het zou een rotkaart zijn die niet werkte, ik moest em maar aan de praat zien te krijgen, anders wou ie zn geld terug.

Mij best, ik dus die PC open, kaart erin, wil de zooi aansluiten... maar dan...
220V plug was kapot, bungelde 3 losse draadjes met pinnen eraan op een plasticje los in de voeding rond. Daar ga ik geen stroom op zetten, dat vertrouw je gewoon niet.

Ik dus die collega van hem bellen over die kapotte PSU: "Ja dat gaat al een jaar goed zo, en laat het maar gewoon zo, dat komt wel goed". Ik hem uitleggen dat het gevaarlijk is en dat ie zn PSU moet laten vervangen of repareren. "Nee, het is toch maar de PC van mn schoonmoeder, die heeft er toch nix voor over". Pissed de telefoon opgegooid, als die vent zo met zn schoonmoeder omgaat, moet hij het maar weten. Heb de videokaart gehouden, geld teruggegeven en die vriend de PC weer ongerepareerd meegegeven.

Dag later kreeg ik die vriend weer over de vloer: hij had zn collega om weten te praten om toch die PSU te fixen. In eerste instantie afgesproken dat er een nieuwe PSU in zou komen, maar heb het toch anders gedaan: oude 486 PSU gesloopt, connector eruitgehaald en omgesoldeerd. Uiteindelijk hele boel weer inelkaar, videokaart geinstalleerd. Heb 15 euro extra gevraagd bovenop de prijs van de videokaart. Heb wel tegen die vriend gezegd dat dit de laatste keer was dat ie met PCs van collega's aan komt slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

Tweedehands antiek pc-tje voor nop afgeleverd bij iemand die hem (letterlijk!) alleen maar wilde gebruiken voor Patiencen. :)

Ergens rond een uur of 20:00 ontspon zich bij mij thuis het volgende gesprek...

ik: 'Je zei dat je nog een toetsenbord en een muis had. Weet je zéker dat het de goeie zijn?'
hij: 'Ja hoor!'
ik: 'Allebei met zo'n kleine ronde stekker? Zoals deze?' (ik laat de PS2 stekkertjes zien) 'Je kunt ze zo van me meekrijgen hoor.'
hij: 'Heb ik niet nodig, de mijne zijn goed!'
ik: 'Niet zo'n grotere ronde (toetsenbord) en een D-vormige (muis) stekker toch?'
hij: 'Nee, is echt de goeie!'
ik: 'Tuurlijk. Tot zo dan maar, hè!' ;)

Uurtje later. Dingdong!
Zelfde persoon aan de voordeur: 'Euh... M'n toetsenbord past niet...'
Ik pak het toetsenbord + muis die ik alvast bij de voordeur had gezet en prop het in z'n handen: 'Dat dacht ik al. Alsjeblieft!'
Needless to say paste z'n toetsenbord met DIN-AT aansluiting niet op een PS2 poortje. De seriële muis die hij nog had was op zich nog wél bruikbaar, maar ach, die ik had ik tóch over.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 19-09 15:33
Het mooiste vindt ik mensen waar ik een paar minuten ben even een paar vinkjes goed zetten en dat je dan zegt van laat het geld maar zitten en dat je dan met het dubbele naar huis gaat dan dat je normaal zouw vragen voor een uurtje werk.

op verjaardagen dan "weet ik niks af van computers" dat is de ideale oplossing dan bellen ze later maar een keer en het belangrijkste ik bepaal wanneer ik tijd heb.
en als ze er niet mee eens zijn of het gaat niet snel genoeg dan komen ze um maar ophalen en betalen ze wat ik er aan heb gedaan en gaan ze maar naar een ander.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

paar maanden terug een mooie :P

Moest even langs komen bij iemand want windows deed heel vreemd....

Afijn, ik daar, okay, windows TE f-ed up, opnieuw installeren dus....

Nou ja, op een P3 1ghz duurt dat wel eventjes, dus ondertussen maar ff klooien met de dvd installatie die ze net aangeschaft hadden, op het moment dat die aangesloten stond (EN netjes weg gewerkt) stond windhoos er ook weer opnieuw op, afijn, ik d8 met een uurtje of 2 wel klaar te zijn, maar het leuke ervan is dat als je ergens langs komt voor het ene, dat er ook altijd andere dingen toegevoegd worden om maar EVENTJES op te lossen...

Ik was daar om half 11 in de ochtend (in MIJN weekend) ging om half 8 's avonds pas weer weg :? maar wel 150 eurie rijker :+

Tja, ik ben niet goedkoop, maar dat was 2 maanden terug en ze hebben me nog maar 1 keer gebeld omdat de printer het niet deed (aan/uit knopje is ook moeilijk te vinden 8)7 )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op 11 oktober 2004 @ 17:00:
Ik was daar om half 11 in de ochtend (in MIJN weekend) ging om half 8 's avonds pas weer weg :? maar wel 150 eurie rijker :+
Dan ben jij heel overtuigend :o

Ik vang meestal maar 25-30 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Hmmm als ik geld voor alle vragen en hulp zou willen dan was ik nu multi-millionair 8)7 :7 Maar ja het blijven vrienden-diensten he, hobby zeg maar O-)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kost gewoon 20 euro per uur. Voor vreemden. En ben gewoon netjes maar correct.
"Ja kan je mijn computer maken ?"
- Ja is goed voor 20 € per uur.
"Oh :( " Gaan die gezichtjes dan.
-Je zou het ook zelf kunnen uitzoeken je brengt je auto toch ook niet voor elk wiswasje naar de garage. Ga eens naar www.google.nl en tik daar je probleem in, als je er dan nog niet uitkomt dan bel je maar nog een keer.
"ok"

15 minuten later ja ik kom er niet uit, maar 20 € per uur is te veel geld.
Nou als je hem langsbrengt dan kost het je slechts 10 € per uur :)
"Tot zo"

Zo gaaat het eigenlijk altijd.

Mensen die ik niet meer wil helpen zegik da ook heel eerlijk. Moet ik zeggen dat er probleemgevallen zijn. Mijn opa en oma van me vriendin. Die snappen het niet willen het niet leren maar die help ik wel. Ze verwachtten alleen jammer genoeg dat ik meteen even kom kijken. Maar dat heb ik al uitgelegd dat gaat niet door, als ik kom gebeurt dat op mijn tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen helpen is niet erg..

Je moet gewoon prioriteiten stellen. Wie wel/ Wie niet.
Mensen die er gewoon echt niet uitkomen kunnen ook altijd aankloppen mensen die niet willen leren ook maar die betalen fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Afgelopen vrijdag ff ADSL geïnstalleerd bij 'n vriendin van mijn vriendin. ADSL werkte in no-time als een zonnetje :Y) (op mijn laptop) dus toen nog ff werkend maken op haar eigen pc (en ja hij is nogal langzaam de laatste tijd)..

Ff stuk of 60 geïnfecteerde bestanden (virussen) en wat spyware (hoeveelheid viel me nog mee) verwijderd.. vriendin weer helemaal gelukkig, en nee dan hoef ik er niets voor te hebben

Nu belde vorige week ook mijn tante (waar ik vorige maand het draadloze netwerk voor haar laptop voor had gefixed waar niemand uit kon komen.. laatste redmiddel bla bla) of ik niet de pc van een goede vriendin even na kon kijken, mijn neef had zijn pc aan die vrouw verkocht en haar zoontje had de boel in de soep laten draaien.. En nu kon ze dus niets meer.. of ik er ff naar wil kijken, en nee dat hoefde niet voor niets..
Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk.. :{
Feit is dat IK mij nu schuldig voel over het feit dat het zoontje van die vrouw de boel in de soep heeft laten lopen... :r
* CAP-Team denkt nog eens heel goed na..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ehh cap, het kan erger hoor.
dat bijvoorbeeld je moeder zegt dat je niks moet aannemen van de mensen die je in je VRIJE TIJD moet helpen omdat het goede collega's/kennissen zijn.

das pas F-ed up.

je kan maar beter hebben dat er gezegd word dat je best wat mag vragen dan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:16:
dat bijvoorbeeld je moeder zegt dat je niks moet aannemen van de mensen die je in je VRIJE TIJD moet helpen omdat het goede collega's/kennissen zijn.

das pas F-ed up.

je kan maar beter hebben dat er gezegd word dat je best wat mag vragen dan bovenstaande.
Ik vrees, dat ik het dan niet zou kunnen oplossen. Want het is een ingewikkeld probleem. Ze kunnen beter even langs de computerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:16:
Collega's van jou of van je moeder? Slaat idd nergens op, ik merk het ook wel eens dat ik iemand help en diegene zijn kennissen mijn nummer geeft met de mededeling dat ik het wel gratis doe. Lijkt me dat je moeder dan ook zoiets heeft beloofd aan haar collega's.

Maar wat wel helpt in zo'n geval is de boel gewoon verprutsen :P dan komen die collega's en kennissen ook echt niet meer bij jou langs ;)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In den beginne:
Moeders: Een vriendin van de broer van mijn collega heeft een probleem met zijn Kompjoeter.
Ikke: Dat kan.
Moeders: Ik heb gezegd dat jij wel eventjes komt kijken.
Ikke: Huh!
Ikke: Ik heb nu geen tijd.
Moeders: Hij zei dat het dringend was.
Ikke: Kan ik niets aan doen.
Moeders: Ik heb gezegd dat je wel meteen komt.
Ikke: Dan zeg je maar dat ik niet meteen kom. Graag volgende keer alleen zeggen dat hij/zij maar moet bellen of mailen.
(Moeders heeft geleerd. :) )

Kennis heeft een probleem. Moeilijk probleem en dus terecht dat ze om hulp vragen. Ik geef aan dat het een hele tijd kan duren, (Workaround gemaakt zodat ze toch de PC kunnen gebruiken) en dat ze geduld moeten hebben. Zeggen ze: "Tuurlijk, neem de tijd". En dan nog 2x per week bellen of ik het al af heb.

By the way, als ik al geld vraag is het per probleem en niet per uur. Dan weet men precies wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 10:24

samo

yo/wassup

De laatste tijd doe ik gewoon bijna niks meer. Wel een paar vragen gehad maar ik heb geen zin om alles te gaan zitten uitzoeken.
Mn ma wil bijvoorbeeld draadloos internet delen met de buurman, en met haar Sony Vaio met Windows ME komt ze er niet op. Dus belt de buurman mij. Of ik het over de telefoon kan uitleggen, of ik anders even langs kan komen. (Zij wonen in Noord-Holland, ik in Brussel, dat is maar 4 1/2 uur met de trein, kost maar 30euro...). Ik heb gezegd dat ze het zelf maar moeten nalezen... Nu komt mn ma met het idee om Win2K op de laptop te zetten, dus ik zeg: success, maar reken er niet op dat ik help... (Ze heeft de laptop van mij overgekocht).

Of had mn broer (die weet ook wel wat van pc's) bij mn pa zijn pc geupgrade. Had van te voren al verteld wat een koopjes hij had gevonden. Ik vreesde al voor de stabiliteit van de pc, maargoed, ik doe er dan ook niks mee. Enfin, hij koopt alles (mobo, proc, hd, dvd brander), installeert alles, zet de pc aan, en er gebeurt niks: jawel de lampjes in het mobo branden dus de proc is dood. 's Avonds, als mn broer weer thuis is op de msn: de proc is dood... Ik stel 4 vragen en kom tot de conclusie: kijk eerst eens of je voeding wel goed genoeg is. Een week later komt mn pa online: met een nieuwe voeding. Mn broer stopte daar dus de nieuwe voeding in, zet de pc aan, loopt door de wizard nieuwe hardware en zit lekker te computeren.
Enkele weken later was ik ook eens op bezoek, en toevallig genoeg mn broer ook. Dus ik zeg tegen mn pa "goh ik hoorde dat je pc het eerst niet deed..." waarop hij antwoorde "ja je broer wist meteen al een oplossing." :?:?:?
Afijn, hij vond nog dat zn pc wat traag was, dus ik vraag aan mn broer: "Heb je windows er opnieuw opgezet?", en krijg als antwoord "nee, dat hoefde niet van je pa".!.!.!. :? Als ik het tegen mn pa zeg, krijg ik het zelfde antwoord "dat hoefde niet van je broer".
Dus ik ben maar in zijn luie stoel in de woonkamer gaan zitten, heb niks gezegd, en houd mij afzijdig. Dat zoekt hij zelf maar uit...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is op school gebeurd

klasgenoot: Hey, ken je Unreal Tournament 2004
Ik: Ja, cool spel is dat.
klasgenoot: Ja ik heb de demo gedaan, en ik wil het hele spel, maar met de gedownloade kan ik niet online, hoe kan dat wel?
Ik: kopen
klasgenoot: geen zin in, hoe kan jij dan online
Ik: ik heb de special edition gekocht.
klasgenoot: ooh, dan kun je die wel ff branden.
Ik: kan, maar dan krijg je niet mijn serial, en dan kun je nog niet online
klasgenoot: waarom krijg ik je serial dan niet. Komop zeg,
Ik: dan kan ik zelf niet meer online
klasgenoot: nou en, je kunt toch wel een simpele key aan iemand geven
Ik: niet als ik niet meer kan doen wat ik er mee wil doen, dus je koopt het spel, of speelt de demo. Naar mijn key kun je fluiten.

Ik ben niet te beroerd om ergens een kopietje van te maken, maar als ik zelf iets heb gekocht, dan ga ik niet mijn key weggeven zodat die andere persoon online kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:21:
Dit is op school gebeurd

klasgenoot: Ja ik heb de demo gedaan, en ik wil het hele spel, maar met de gedownloade kan ik niet online, hoe kan dat wel?
Ik: niet als ik niet meer kan doen wat ik er mee wil doen, dus je koopt het spel, of speelt de demo. Naar mijn key kun je fluiten.

Ik ben niet te beroerd om ergens een kopietje van te maken, maar als ik zelf iets heb gekocht, dan ga ik niet mijn key weggeven zodat die andere persoon online kan :/
Ik vind dit altijd zoo triest :/ Als je zo'n spel ECHT leuk vindt koop hem dan gewoon... en als je het te veel geld vindt dan wacht je maar tot die game naar 15 € ofzo wordt afgeprijsd |:(

* nero355 kent ook mensen die keys in winkels jatten :r Echt triest :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 11:58:
In den beginne:
Moeders: Een vriendin van de broer van mijn collega heeft een probleem met zijn Kompjoeter.
Ikke: Dat kan.
Moeders: Ik heb gezegd dat jij wel eventjes komt kijken.
Ikke: Huh!
Ikke: Ik heb nu geen tijd.
Moeders: Hij zei dat het dringend was.
Ikke: Kan ik niets aan doen.
Moeders: Ik heb gezegd dat je wel meteen komt.
Ikke: Dan zeg je maar dat ik niet meteen kom. Graag volgende keer alleen zeggen dat hij/zij maar moet bellen of mailen.
(Moeders heeft geleerd. :) )
Dat flikt mijn vader ook iedere keer :( Volgende keer zoekt hij het maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
Ik heb ook zo een moeder en vader. Ze zijn super lief hoor daar is niets mis mee.

Maar ze weten dat ik nogal een handige donder ben met computers. Alleen ze denken dat ik als ik klaar ben met werken als systeembeheerder met ODE tjes. Dat ik dan nog eens zin heb om 's avonds en in het weekend te gaan lopen klussen bij kennissen van hen thuis.

Meestal laat ik ze maar naar mij bellen en haken ze gauw af bij mijn ik wil wel 20 euro per uur en dat gaat in vanaf het moment dat ik in de auto spring naar jou toe. Daar leren ze wel van maar je hebt ze er ook bij die het aan jun neefje hadden gevraagd want die was zo handig (lees kan msn installeren en daar houd het op). Dat neefje maakt er een pestzooi van en voila ik kan de boel herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ook zo lame. Als je internet moet installeren, verwachten ze ook dat je even de kabels trekt. Ze hebben toch zeker niet spontaan lepra gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
Ik lees vaak mensen die er geen zin meer in hebben om kleine probleempjes van n00bs op te lossen. Dat is toch juist dé manier om geld te verdienen?
Ik vraag 20 euro per uur (ik heb jaren gedaan over het vergaren van kennis en doe dat nog, het is een expertise dus mag je er wat voor vragen).
Als ik gebeld word ga ik altijd eerst even langs, kijken wat er is en dan kan je ter plaatse beslissen of je er iets aan doet of hem naar je huis laat brengen (uitleggen dat je daar meer materialen enzo hebt). Ook moet je niet iemand gaan afbranden of zwaar gaan uitleggen, maar vragen of diegene er iets van afweet ("weet je wat spyware is?", is altijd één van m'n eerste vragen) en dan verzin je een begrijpelijk lulverhaal er om heen. Voor de eerste wissewasjes vraag je niets als extra service, daarna kan je weer wat vragen. Maak altijd een image en gebruik programma's die mensen al lang gebruikten, zelfs al is het een progje waar je een hekel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artz schreef op 12 oktober 2004 @ 12:56:
Ik lees vaak mensen die er geen zin meer in hebben om kleine probleempjes van n00bs op te lossen.
Kijk dat doe ik dus wel. Het is fijn als dat soort mensen je dankbaar zijn. (Moeten ze niet zeuren en mijn ideeen en mening accepteren).
Dat is toch juist dé manier om geld te verdienen?
Ik vraag 20 euro per uur (ik heb jaren gedaan over het vergaren van kennis en doe dat nog, het is een expertise dus mag je er wat voor vragen).
Als ik gebeld word ga ik altijd eerst even langs, kijken wat er is en dan kan je ter plaatse beslissen of je er iets aan doet of hem naar je huis laat brengen (uitleggen dat je daar meer materialen enzo hebt).
Juistem. Eerst probleem bekijken en dan bepalen of ze moeten betalen en hoeveel.
gebruik programma's die mensen al lang gebruikten, zelfs al is het een progje waar je een hekel aan hebt.
Welke programma's die mensen gebruiken moeten ze zelf weten, ik bepaal toch ook zelf wat ik doe.
dennismaus schreef op 12 oktober 2004 @ 12:42:
Ik heb ook zo een moeder en vader. Ze zijn super lief hoor daar is niets mis mee.
Dat heb ook niet gezegd. Zoals ik altijd maar zeg: "Je wordt 3x in je level opgevoed. 1x door je ouders, 1x door je partner en 1x door je kinderen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:21:
Dit is op school gebeurd

whehehe, wat een zieke gast |:( , kopen die shit })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op 12 oktober 2004 @ 14:43:
[...]

whehehe, wat een zieke gast |:( , kopen die shit })
Ja, der wordt tegenwoordig van mij uitgegaan dat ik alles illegaal heb aan software. Bij spellen is dat ook wel zo ( :O ) maar dat wil nog niet zeggen dat ik hun zomaar alles geef. Het is zo makkelijk iemand in de klas te hebben die wel verstand heeft van pc's maar die voor de rest niet echt belangrijk is. Nou ga ik hier niet zielig zitten doen maar het komt wel steeds vaker terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:16
Hier de komt de buurman meestal lang met de meest lullige vragen, even een kleine selectie:

buurman: mijn diskette doet het niet
RonaldMade: *pakt diskette draait hem om, drukt hem erin en opent A

buurman: mijn pc doet helemaal niets meer, hij wil niet opstarten etc etc etc...
RonaldMade: *haalt diskette eruit en druk op een toets...

Naja meestal wel zwaar zinloos, maarja je wil je buren wel een beetje bevriend houden enzo. Alleen toen hij me laatst stoorde tijdens het online gamen werd ik wel even vrij pissed :X

Maar ik ben nu mijn support verlening voor sommige mensen aan het verminderen, ze zoeken eerst maar zelf netjes uit en lukt het ze echt niet geef ik ze een tip en kunnen ze verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik lees vaak mensen die er geen zin meer in hebben om kleine probleempjes van n00bs op te lossen. Dat is toch juist dé manier om geld te verdienen?
Probleem is dat de insteek van je 'klanten' vaak is dat het niks mag kosten ;) anders waren ze wel naar een PC zaak gegaan of hadden ze een of andere helpdesk gebeld.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RonaldMade schreef op 12 oktober 2004 @ 17:35:
Naja meestal wel zwaar zinloos, maarja je wil je buren wel een beetje bevriend houden enzo. Alleen toen hij me laatst stoorde tijdens het online gamen werd ik wel even vrij pissed :X
Kunnen we hier een apart Topic van maken ?? Lijkt me echt super lachen >:)

* nero355 knows the horror B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvn
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik moest ooit bij een redelijk gefortuneerde familie (baas/collega van mn moeder en soort van familievrienden) een nieuwe PC uitkiezen (via PC Privé), instalaren, bestanden overzetten en wegwijs maken. 30 minuten werk. Mijn vader ook mee, zat een beetje voor te lichten over sneller internet. Cola erbij, wat toastjes, heel relaxed. Gaan wij weg (eerst zijn we nog gevraagd om te blijven eten). Krijg ik E 70 in mijn hand gedrukt. Had ik niet op gerekend, dus sla het eerst af. Nee, ze staan er op. Mijn vader krijgt een fles mijn mee.

Probleem, de vrouw des huizes (van die familie) en tevens meest computervaardig komt uit Tsjechie en heeft vreselijk accent/slechte taalvaardigheid. En ze gebruiken de E 70 als excuus om via de telefoon de meest onduidelijke vragen te stellen. Begrijp er niks van, dus moet ik er weer heen. Meestal lukt het me gelukkig om haar te verwijzen naar de Packard Bell Helpdesk >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:50:
"Ja euh, mijn lijst is weg!"
-"Welke lijst?"
"Ja die met namen."
-"MSN bedoel je?"
"Nee, niet SMN, dat andere, Madelon was op mijn computer gegaan en die klikte op dat kruisje en toen waren al mijn namen weg."
- "Waar gebruik je de namen voor?"
"Voor E-mail."
WTF ik lees het topic nu eens door... haha mijn moeder heeft precies hetzelfde.. SMN, DMN,NMS...... voor haar is het allemaal het zelfde + dat mijn zussie ook Madelon heet 8)7

Vooral irri zijn die zo genaamde collega's van je ouders... die zeggen dat IK het allemaal veelste snel doe en KLIKKLIK doe en dat ze er niks van snappen, maar als je het ze uitlegt zeggen ze snel "ja ja' en je ziet gewoon dat ze niet opletten... het zal ze echt een worst wezen en dan vind mijn ma het raar dat ik niet naar dat soort mensen wil om te helpen.. van dat soort 'collega's' gaat echt mijn bloed koken.. vooral als ze het op zo'n manier zeggen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
erm ik doe het nog steeds weer gewoon. Meestal wordt het wel gewaardeerd en je krijgt altijd wel een beloning, niet altijd geld, maar vaak wel een wederdienst

ondankbare mensen ken ik niet meer om eerlijk te zijn. Leg wel altijd ff uit hoe spyware er op komt, hoe het er af gaat en hoe het niet meer terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Palomar schreef op 15 juni 2004 @ 12:06:
Maar wat ik altijd doe is constant uitleggen wat ik doe en waarom ik dat doe. Ik heb bijv. es voor iemand een 1 op 1 netwerkje aangelegd (met crosskabel) en dan moet je dus ip adressen enzo instellen. Das natuurlijk abacadabra voor een leek en ik heb ze gewoon ff uitgelegd wat ik precies heb gedaan en ook ff de belangrijkste settings op een briefje geschreven. Op die manier leren ze er nog wat van en gaan ze het de volgende keer eerst zelf proberen.

Kijk, als je gewoon achter hun pc gaat zitten en als een nerd supersnel klik-klik-klik enter-enter-enter alles installeert dan denken de meeste mensen ook 'het zal wel goed zijn.' En de volgende keer als er ook maar een klein dingetje niet werkt heb je ze al weer aan de lijn.... dan blijf je bezig.
Zo werk ik dus ook altijd, zo heb ik mijn broertje leren branden met nero, met moeder leren surfen over het web, mail checken. Mijn oom en tante leren omgaan met mail, word.
En ze vonden het allemaal zeer prettig dat ze daarna nog eens rustig konden nalezen. Dat ik het zo uitlegde met briefjes erbij, werd door hen gewaardeerd en dat waardeer ik :D

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

woolysheep schreef op 12 oktober 2004 @ 22:14:
[...]

Zo werk ik dus ook altijd, zo heb ik mijn broertje leren branden met nero, met moeder leren surfen over het web, mail checken. Mijn oom en tante leren omgaan met mail, word.
En ze vonden het allemaal zeer prettig dat ze daarna nog eens rustig konden nalezen. Dat ik het zo uitlegde met briefjes erbij, werd door hen gewaardeerd en dat waardeer ik :D
Maar wat doe je met mensen bij wie je gewoon rustig uitlegt wat je doet, maar die dan al zeiken (altijd ACHTERAF!) dat het te snel ging enzo. Ik doe gewoon rustig aan, leg alles precies uit en dan A)letten ze niet op en b)schrijven ze niks op enzo... dan is't heel makkelijk hoor, dan kom ik ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 11:21
Net bij een kennisje geweeste die wilde weten hoe ze van meerde audio cd's een best of cd kon maken.
Is al een wat oudere PII pc met windows ME...ugh ME :(
Ik dus Grabit voor haar gedownload en start hem op, krijg ik een vastloper op het Aspi gebeuren &(*%^% dus.
Maar toch redelijk mijn geduld bewaard, pc opnieuw opgestart, was ik in ene de HD's kwijt.
Pffff, weer ff vloeken, pc uitgezet en ja hij starte weer op en de HD's waren terecht.
Aspi drivers gedownload, geinstalleerd en een wonder ik kon nu de audio cd's rippen.
Heb haar uitgelegd hoe ze het moest doen, ze schreef alles netje op en toen ze het zelf ging proberen lukte het haar in 1x. Zij blij met een big smile op haar gezicht, ik ook.
Ze heeft het financieel niet makkelijk en vraag haar dus niets..kreeg toch nog voor mijn 'werk' 15 euro. Die krijgt ze op een of adere manier wel weer terug d.m.v. een etentje of zoiets.
Ben met zulke klantjes gewoon blij als ik mijn kennis kan gebruiken om ze te helpen, geld is dan niet belangrijk voor mij. Heb ook wel een aantal klantjes die eigenwijs zijn en niets willen leren of begrijpen., die betalen dus gewoon 15 euro in het uur.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik denk dat iedereen dat wel heeft.. zolang mensen interesse tonen, respect hebben voor je en niet zoiets hebben van 'maak dat ding en oprotten' .. dan is het toch bijna altijd wel plezierig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 12 oktober 2004 @ 19:12:

(...)ondankbare mensen ken ik niet meer om eerlijk te zijn(...)
Ik dus wel.
Collega wilde een nieuwe pc, ik geholpen met uitzoeken van componenten op basis van computergebruik, gezocht naar nette prijzen, besteld, de pc in elkaar gezet, de software tot in de puntjes geregeld en alle instellingen overgezet van de oude pc. Ook nog maar even een image gemaakt, voor het geval. Drie dagen later ging de harddisk eraan. Krijg ik de schuld van die collega, want ik zou iets verkeerd geïnstalleerd hebben. Gewoon kapotte disk, dus voor hem een nieuwe geregeld bij de lev en de image erop gezet. Van de oude PC de mailbestanden weer op de nieuwe gezet. In plaats van een bedankje kon er alleen een nors "en waar is m'n nieuwe mail gebleven" vanaf... :(
Een week later weer een telefoontje, hij kon niet meer internetten. Wat bleek; hij kon wel internetten, maar met een keur aan prachtige popups, dagelijks gewijzigde startpagina's etc. Adaware gedraaid, meer dan 400 dingen gevonden! In een week! Ik leg dus uit wat er aan de hand was en hoe dat kan. En weer krijg ik de schuld, want dan had ik het niet goed beveiligd voor hem. Na toch twee tot drie keer heel langzaam tot tien geteld te hebben, heb ik dus wat instellingen strenger gezet. De volgende dag werd ik gebeld want meneer kon geen gamez of warez downloaden van diverse sites...

Hij krijgt dus geen hulp meer.

De broer van m'n vriendin had moeite met de pc, traag, continu schokkende beelden bij spellen enzo. Ik de zaterdag daarop kijken: gewoon 1 grote bende, voorbeeldje: de hoofdschijf was fat32, 89% gefragmenteerd! Af en aan toch een uurtje of 5-6 mee bezig geweest om dat ding een beetje op te schonen, als dank: waarom duurde het nou zo lang? |:(

M'n oom had een nieuwe pc, maar kreeg het toetsenbord en de muis niet aan de gang. Ik vraag dus of deze wel goed aangesloten zitten, ja dat was zo. Ik ga dus even langs (weer 80 km), om daar aan te treffen: een computer met het TB stekkertje in de muisaansluiting en de muis in de TB aansluiting. Prachtig kleurgecodeerd spul en toch nog fout 8)7 Ik corrigeer dat dus en leg uit wat er mis was. Het antwoord: "maar waarom zei je dat niet per telefoon, dan had ik nu al kunnen internetten"...

Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die het wel waarderen als je ze helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 10:24

samo

yo/wassup

of het ergste vroeger. Ook altijd uitleggen wat je doet en waarom.
* samo-arne: "Dus je gaat naar start,"
* noob: "Waarom?"
ja, leg dat maar eens uit...
* noob: "maar waarom dan in configuratiescherm? Hoe weet je dat?"
:X

[ Voor 10% gewijzigd door samo op 13-10-2004 03:05 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.