aha, een topic naar mijn hart

hier kan ik eens eindelijk mijn hartje luchten

Here go's:
Het is allemaal begonnen toen ik 13 jaar was en mijn vader in informaticakennis begon voorbij te steken...
Normaal ging mijn vader de buurvrouw wel een helpen als zei een probleempje had. Dat was toen gedaan, hij zei dat hij mij vertrouwde en dat ik het een mocht doen. Dus ik naar daar, evven gekeken wat het was, hier en daar geklikt, hopla, error was weg, starte iets sneller op en zij kon weer chatten

.
Dat was dat, een maand ofzo later, weer problemen, ik weer naar daar, en dat opgelost... en zo iedere keer weer en steeds vaker achter elkaar.
Maar het was altijd hetzelfde, pc was te traag, die popups wil ze niet, ze heeft daarvan gehoord, moet ik daarvoor zorgen, ze wil iets geinstalleerd hebben, moet ik dat gaan doen...
In het begin was dit allemaal wel fijn, omdat je een beetje kan opscheppen met je kennis over pc's. Maar op den duur word het saai tot zelfs vervelend.
Ik begon zelf steeds mee te klagen, twas ook grotendeels ook zo.
Jah, je pc is niet acht van de snelste he, zeg ik dan.
Dat heb ik dan een paar keer gezegd, na een dikke 2 weken belt ze, zeg wouter, ik heb een nieuwe pc, kom je eens kijken

Tuurlijk zeg ik, wie zou niet willen gaan kijken naar een nieuwe competoeter

ik daar, zeer mooi ding, Neovo tft schermpje, Lianli case, maar toch nog wat zwakke specs, DDR266 (DDR400 was al vollop in de running) en een P4 2.4GHz, 120Gb HDD en nog een GFx4 mx...
zo dacht ik, dat zal wel een tijdje duren eer ze weer gaat klagen...
Jah tarara, volgende dag belt ze al, wouter hoe moet dat?
ik naar daar, dingen ingesteld hou zij wou en haar haar nieuwe harware uitgelegd (printer, modem, scherm, ...).
hehe, na 3 uurkes weer naar huis en dan nog met mijn huiswerk beginnen...
Dan was het vakantie, ja, mocht ik nog vakantie werk bij haar gaan doen

kwerd goed betaald, dat wel. 20eur voor wat bomen omkappen enzo, zowat het fijne werk.
maarja
dat was weer om mij te winnen zodat ik haar nog zou helpen...
ik haar dan nor maar een paar maanden geholpen met haar pc.
*Doet ze vaker, ze komt dan bv ook eens bananen of een ijsje brengen(speciale dingen), met als bedoeling als ze mij zag om te vragen of ik haar niet even wou helpen met haar pc, maar ze vraagt dat niet, ze legt dat uit, tot ik zeg dat ik wel zal komen kijken. Ook als ik er niet ben, doet ze haar hele verhaal tggen mijn moeder, tot zij zegt, wouter zal wel eens komen kijken. En pas dan stopt ze erover... Echt vervelend.*
toen ik weer eens bij haar zat, begon ze over haar dochter, ze vroeg of ik haar pc niet eens zou willen formateren. Toen heb ik haar rond uit gezegd, nee dat wil ik niet, en nu we het er toch over hebben, ik doe dit niet meer graag, ik wil gerust nog eens langskomen als je pc is gecrashed en je echt geen uitweg meer weet, maar niet voor iedere scheet om even een progje te komen installen of even iets doen wat je door even op het internet te zoeken al kan vinden...
ik heb toen mijn werk nog afgemaakt om naar huis te gaan...
kwam ze ineens achter mij aan met 20 eur voor mijn werk, wat ze anders nooit deed. Ik heb dit niet aangenomen, want als ik dat deed is dat een winwin situatie wat ik er niet van wil maken...
Toen had ik haar ook gezegt dat ze eerst zelf moet zoeken voor een oplossing, en als je dat niet lukt zal ik langskomen.
Belt ze me na 2 maanden, jah ik heb gezocht en niks gevonden, en ik weet echt niet meer wat ik moet doen... kan jij neit even komen?
alle dan, ik naar daar, moest ze wat progjes weghebben en een driver hebben voor haar webcam
en zo iedere keer weer, ze belt, ze zegt dat ze heeft gezocht, en dan moet ik zon onozele dingen gaan oplossen...
Maar dat is echt zon vrouw die aandacht wil, als ik aan haar pc bezig ben, begint ze te vertellen en te vragen, zeer vervelend, want zo kan ik mijn werk niet doen.
als ik dan even niet antwoord, dan is het direct: Wouter? ey *por* wouter?
en als ik dan weer iets zeg is ze weer content
en ze moet alles weten wat je doet. Zodat ze weet wat ze de volgende keer moet doen. Tarara, na dat zinneke heeft ze zon vale lach, och dan bel ik jou wel

... haha, niet grappig
Nog geen 2 weken terug heeft ze een laptop gekocht, ben ik ook teweten gekomen via mijn moeder
Had ze gevraagt of ik eens wou gaan kijken...
tuurlijk, dus ik bel naar haar of ik mocht gaan kijken. Dat is goed zei ze, breng je dan je cd's me?
ik: cd's? welke cd's?
zij: jah, dan kan je even die programma's installeren...
hehe, alle dan, ik naar daar met mijn cd's.
eenmaal daar zie ik daar een laptop staan van bijna 2500 euro, Twas een acer WTFT, 1.7Ghz centrino, bluetooth, mobile R9700
echt zo de laatste dingen, en dan nog een bluetooth optical muis erbij
echt sjiek ding
Maar wat gaat die vrouw g***** ***** ***** *** met die pc doen? ze chat alleen en ze luisterd naar wat mp3's...
Met een laptopke van 850 eur, had ze al meer dan genoeg.
Nog zoiets, ze heeft een 15" tft bij haar deskpc waar ze werkt met 800x600
zelfde op haar laptop, WTFT, werkt ze er met 800*600...
daar geef je toch geen 2500 eur aan uit?
En het strafste van al is, dat ze een zoon heeft die is afgestudeerd in informatica...
Maar zij zegt altijd dat hij dat niet wil doen... slimme jongen ...
zo, dat was mijn verhaal
[
Voor 3% gewijzigd door
Wouter06 op 09-10-2004 22:57
]