Allemaal heel bekend deze verhalen.
Heb op stage ooit iemand geholpen met haar pc. Die had een nieuwe computer gekocht, en deze moest geinstalleerd worden met een nederlandse XP.
Geen probleem, 20 euro en ik bel je zodra je em op kan halen.
Ze kwam dus met een vriend die pc brengen, ik installeer zooi, pas was zaken als profielen op een andere partitie en dergelijke.
Haalt pc op, rekent netjes af, en gaat naar huis
Dezelfde avond belt ze dat ze niet op internet kan. --> goh een telefoonstekker in de modem doet zijn wonderen
Goed, 2 weken later belt iemand me op mijn mobiel op.
De vriend van de collega hierboven.
hij: Ik wil een pc kopen
> Dat kun je doen.
hij: ik heb er hier 1 van Dell, is dat goed?
> ligt eraan waarvoor je je computer wilt gebruiken, heb 2 ervaringen met dell. de eigen ervaring was goed, een ander niet.
hij: Ik lees het wel even voor, tis maar 4 pagina's.
> Mail maar ff naar **********@*************.***
hij: okay, bel ik over een half uur.
> ik mail wel ff terug is goedkoper

hij: okay, komt goed
Ik zie die technische specificaties, en denk mjah voor beetje internet is dat best leuk.
mail hem terug dat hij het kan doen.
hij belt weer:
hij: Je weet zeker dat het goed is ?
> jup je wou toch niet veel meer dan internetten?
hij: klopt
> okay bestel maar.
hij: prima als ik hulp nodig heb hoor je het wel.
>ok.
na een uur mijn vrije tijd verspild te hebben kon ik weer verder met waar ik mee bezig was.
2 weken later belt hij weer
hij: Jah mijn beeldscherm instellingen zijn niet goed
> Stel ze in via configuratiescherm --> beelscherm
hij: dit lukt niet
> Wanneer trad het probleem op?
hij: Ik had een virus gehad en mijn collega vertelde mij dat ik alleen die windows XP cd er in moest doen.
> Okay niet goed...

je mist stuurprogramma's en dergelijke zaken.
hij: kun je dat voor me oplossen?
> nou liever niet eigenlijk want ik ben de laatste tijd erg druk.
hij: Ik bel op een later tijdstip wel terug.
> graag dank je
En maar bellen en bellen, ik nam gewoon niet meer op, hij belde elke keer om het kleinste iets. Ik werd er naar van. ik ken hem niet eens?!
Goed, na 3 weken bellen gaf hij het op en deed de poging om langs me huis te gaan. Me ma doet open en roept mij, hij smeekte me bijna op zijn knieen of ik alsjeblieft zijn systeem wou repareren, het mocht best wel wat kosten zei hij.
Prima, ik vraag er 25 euro voor, reken er niet op dat ie binnen 7 dagen klaar is, en je moet hem hier afleveren.
hij: PRima! super bedankt
Later komt hij de pc brengen, me ma neemt het aan, en ik loop naderhand naar benenden. Staat er een volledige boodschappentas voor me kalar met allemaal koekjes enzo van LU.
Prima, ik direct systeem geinstalleerd, de zelfde avond nog klaar, hij haalt me op, ik vertel hem dat allleen zijn internet instellingen bij hem thuis gedaan moeten worden.
Dus hij neemt me netjes mee naar zijn huis, zit daar onder het genot van nog veel meer koekjes en krijg flink wat alpha bier
Dus ik heb extra aandacht aan deze man geschonken, ik had em genegeerd maar ik krijg dikke luxe.
Zo zie je maar dat het ook op een leuke manier kan.
Pas geleden werd ik door een kennis van me pa opgebeld of ik bij zijn zus een ADSL router wou installeren.
Ik heb geen ervaring maar ik wou die wel opdoen dus maar gezegd dat ik het wel wou doen. Hij vroeg direct wat ik ervoor wou hebben. Ik heb maar gezegd dat ik er alleen geld voor wou vangen indien ik het aan de praat kan krijgen. Dat was goed. Dus ik daarheen, een of andere gare router. Blijkt dat er geen utp bekabeling aanwezig is.

Hoe kom ik bij die router?!?!?!
Goed, die kabels gekocht, en maar prutsen, het was mij niet duidelijk waarom het niet wou werken, na 3,5 uur prutsen toch gelukt. Daarna netwerk.
Vanaf de laptop werkte het, vanaf een win98 pc niet. Mijn ervaring is altijd al geweest als je van een pc die op internet is geweest met een modem onder windows 98 dat je het wel kan vergeten om daar een netwerk aan de praat te krijgen. dit was me ook niet gelukt. (iemand enig idee waarom niet?!?!?)
Toen heb ik gevraagd of ik een andere keer terug kon komen om testmaterialen mee te nemen (knoppix cd, extra utp kabel krimptang rj45 stekkers etc. (die kabel had ik zelf gekrompen maar wist niet 100% zeker of dat ie goed was)
Dat was prima, nog ff een dagje daar windows 98 geinstalleerd onder het genot van 2 heerlijke vrouwen van 18 en 21 (ben zelf 20) en gratis koffie + peuken.
Op het moment dat ik wegging vroegen ze hoeveel ik ervoor wou hebben, ik zei 10 euro, ik heb een gezellige tijd gehad! dus ik kreeg 25 euro in de handen gedrukt + msn adres van 1 van de 2 dames.
Daar gaat ik nu binnenkort gezellig wat mee drinken

op haar kosten uiteraard
zo kan het ook leuk zijn om te knutselen
p.s. typfouten voorbehouden, tis al laat