Sleutelen aan bevriende pc's (deel2)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14
Regelmatig krijg ik mensen met problemen aan de deur of telefoon of ik ze even kan helpen, vroeger deed ik ik dit nog wel eens, maar tegenwoordig alleen voor directe familie.

Maar, een jaar geleden was ik op de begravenis van de vrouw van een Oom (van mijn vriendin), het stel was bijna precies een jaar eerder getrouwd :(

Afijn, OP de begravenis wordt mij gevraagd of ik de pc kan repareren die was kapot en er stonden brieven, mails etc van de overledene op welke haar man erg graag wou hebben. Dus ik accepteer dat natuurlijk, blijkt die pc een compleet wrak te zijn, de HD was ook stervende, en het geheugen was erg slecht waardoor het nagenoeg onmogelijk werd.. Hoe bedoel je "No pressure!"

Dus ik maar proberen te fixen terwijl er op de tafel achter mij allerlei emoties de vrije loop hebben, het is immers de dag van de begravenis..

Maar goed, het is gelukt, maar zoiets hoop ik toch echt NOOIT meer te hoeven doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat snap ik. Maar het is dan ook wel een uitzondering he, dat:
-je een begrafenis hebt waarop dat gevraagd word.
-dat de pc zo slecht is dat de mensen zelf er niet meer bij kunnen
-dat het je zelf ook bijna niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

mhr-zip schreef op 18 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Owkee, je zei al dat het 64 was, maar van dat geld, kan ze beter wat geheugen bij kopen.
Van dat geld kan ze beter een nieuwe PC kopen :+

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Ben op dit moment ook een PC van een collega aan het fixen. Hoe ik het doe?

- Kast bij mij thuis afleveren.
- Wat er geinstalleerd moet worden op papier zetten.
- Wat er weg mag (in dit geval een format complete HD. Maar wees hierin duidelijk, want wie heeft er nou geen documentjes, foto's of andere belangrijke troep opstaan. Laat ze in dat geval zelf maar een backup maken zodat jij straks niet de schuld krijgt dat er belangrijke data is verdwenen.)
- Op mijn gemak installeren, dus zeg dat het 4 dagen duurt ofzo ... Zit je niet gestressed mochten er wat onverwachte problemen opduiken bij de installatie.
- Voor wat hoort wat. Ook vantevoren goed afspreken.

Zo gaat het al een tijdje goed. Ik hou me meestal wel redelijk op de vlakte over PC's enzo. Mensen die ik niet of nauwelijks ken, laat ik ook niet merken dat ik het wel kan fixen of er verstand heb. Voor vrienden, bekenden, goede collega's en familie repareer ik graag een PC'tje. Ik heb al leuke dingen gehad, zoals geld, inktcartridges, brandertje, DDR-Ram etc.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Wat jullie net als ik ook vast vaak tegen komen:
Pc's vol met adware, spyware, searchbars, popups etc. etc.

't Probleem is dat ie mensen gewoon niet snappen, dat ze het verkeerd doen en dan krijg je dat soort dingen.
Sinds kort heb ik daar een goede oplossing voor (zodat ik niet elke 3 maanden een verse install hoef te doen).
Die oplossing heet: Ad-aware Pro met Ad-watch en natuurlijk de Google Toolbar.
Je kunt Ad-watch al die installers automatisch laten wegklikken. Helaas moet je voor Ad-aware Pro betalen maar daar weten jullie net als ik vast wel iets op.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:45
vandaag weer wat mee gemaakt, een vriendin van mijn ma had een PC die echt rete langzaam was, eerst verleden week 5 uur bezig geweest om de boel op orde te zetten, blijkt er een reepje geheugen kapot te wezen, dus dat ding mee naar huis wat blijkt:

chipsetkoeler loopt niet meer (ff wat olie en nu draait ie weer wel)
defecte aangesloten CD-ROM speler( eruit gesloopt)
DIMM eruit gehaald die defect was
audio kabel van de defecte CD-ROM naar de Goede gedaan.

en dat in 5 uurtjes totaal, terwijl een andere kennis dat moederbord e.d. 5 dagen had getest :| en dan nog geen zak vinden :Z wat voor een ei ben je dan ook.

Gelukkig heb ik veel klantjes die ik help met software probleempjes en ook hardware spullen, en die groep word steeds groter. De lokale PC boer heeft nu ietsjes minder inkomsten >:) en heb nooit echt problemen gehad met die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
_WgV_ schreef op 18 juli 2004 @ 15:02:

Je kunt Ad-watch al die installers automatisch laten wegklikken. Helaas moet je voor Ad-aware Pro betalen maar daar weten jullie net als ik vast wel iets op.
Werkt dat ook naast spybot en spywareblaster?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een pc van mijn buurvrouw hier staan

sasservirus.. hoe kom je eraan :/
allemaal linkjes geprobeerd. gebrand op mijn pc en dan naar haar toe om te installen... niks... weer terug andere bestandjes van inet geplukt... weer gebrand .. nog niks :(
ik heb nu de pc thuis staan en ben er al een paar dagen mee bezig. er hangt een toetsenbord op van het jaar nul en een muis die niet eens in een muispoort gaat maar met zo'n breede stekker ( vergeef me mijn n00bheid ;) ik weet niet hoe zoiets heet ) Als ik mijn scherm erop aansluit ( iilyama tft lcd monitor ) dan reageerd het toesten bord niet meer 8)7

ik heb de hele zooi er eindelijk afgekregen na veel gepruts. hij wil nl niet eens booten vanaf een CDROM. Nu nog eventjes wachten todat ze haar windows CDROM opduikt en dan kan ik het weer installen.

het zoontje van haar vriend had achter de pc gezeten en dit was al de tweede keer dat er een virus in zat. kleine jochies op rare plaatsen en rare emailtjes openen..... ach joh.. iedereen waarschuwd je er alleen maar voor, maar gewoon openen hoor :/

ik zet er meteen verschillende gebruikers in. de kinderen hebben dan alleen nog maar beperkte handelingen die ze kunnen doen en dan maar hopen dat het goed gaat. :P

en nu wil ik echt niet beweren dat ik verstand heb van pc's want dat is maar een paar % :P maar ik zit nu al zo'n 7 jaar op het internet en ik heb nog nooit een virus gehad of rare dingen. ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij.

en dan hebben we het nog niet eens over mijn vader :D die belt me op met de vraag : zonealarm moet worden geupdate kun je me ff komen helpen? 8)7 come on... LEZEN wat er staat en dan komt het goed :)

sow frustie's van een n00b :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:42:
Ik heb een pc van mijn buurvrouw hier staan

er hangt een toetsenbord op van het jaar nul

en een muis die niet eens in een muispoort gaat maar met zo'n breede stekker ( vergeef me mijn n00bheid ;) ik weet niet hoe zoiets heet )
Zoiets heet een COM-poort :P (en dat is wel een muispoort alleen een oldie)

en een toetsenbord = een toetsenbord dus die kun je niet de schuld geven van de lange reparatietijd :>

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
mhr-zip schreef op 18 juli 2004 @ 15:29:
[...]

Werkt dat ook naast spybot en spywareblaster?
Ja, gaat prima samen, nooit problemen gehad hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mr.S schreef op 18 juli 2004 @ 18:31:
[...]

Ja, gaat prima samen, nooit problemen gehad hiero
Hoe werkt dat adwatch? Blokkeerd dat dingen ofzo?
Je kunt Ad-watch al die installers automatisch laten wegklikken.
Hoe? Of doet hij dat automatisch? En waar vind ik een link naar bijv. gator?

[ Voor 29% gewijzigd door mhr-zip op 18-07-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

krvabo

MATERIALISE!

mhr-zip schreef op 18 juli 2004 @ 20:08:
Hoe werkt dat adwatch? Blokkeerd dat dingen ofzo?
Die blokkeerd regestry edits (en dan kan je nog op cancel klikken voor bijv installen van apps, dus echt een hulp is het niet met n00bs) en blokkeerd ook pop-ups.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
krvabo schreef op 18 juli 2004 @ 20:42:
[...]

Die blokkeerd regestry edits (en dan kan je nog op cancel klikken voor bijv installen van apps, dus echt een hulp is het niet met n00bs) en blokkeerd ook pop-ups.
Heb je er nog niet veel aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb niet zo'n probleem met het komen opdrafen bij pc problemen.. khou dr een leuk zak centje aan over en dat is wel heel handig (voor mij dan 16 jarige scholier...)

maarja.. soms komen mensen met hele domme, niet zelf naar een oplossing gezocht hebben problemen.. die wil ik wel oplossen kost je alleen 5 uur (per half uur)

dus..

be warned ;)

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sasser = Windows XP op een PC met een seriële muis ?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 22:33 . Reden: trema ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Onder de 1000mhz en de 256mb "repareer" ik niet meer.

Windows installaties heb ik gehad....en printers doe ik ook niet meer

of ze moeten me meer betalen dan ze al doen

mn ouders, schoonouders en bepaalde vrienden krijgen de dienst gratis

[ Voor 36% gewijzigd door CRAM op 18-07-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag onder 500 mhz traagheidirritatiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:41:
Ik vraag onder 500 mhz traagheidirritatiebelasting.
ik had vanmiddag nog een 800mhz met 128mb.....tranen in mn ogen

en ik irriteer me mateloos (laat het niet merken btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij Win98 herstart vergoeding.
ME kan je beter helemaal niet aan beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 22:46 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
+ BSOD opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik meestal merk is dat veel mensen het niet voor elkaar krijgen om hun pc schoon te houden.

Ik heb al vaker goedkoop pc onderdelen voor vrienden moeten bestellen,samenstellen en configureren.

Na een tijdje hoorde ik steeds: men pc doet traag,wil je er even naar kijken? Ik dus kijken,en wat blijkt: pc's zitten vol met spyware,trojans,virussen enz.

Ik heb hier mijn pc al 3 maanden lang bijna elke nacht aanstaan en heb er bitdefender opgezet,en geen enkel virus of spyware te vinden! Het ligt dus gewoon aan de manier van omgaan met internet en pc.

Vooral het feit dat veel mensen zonder verstand dingen downloaden die niet goed zijn voor windows irriteert me als ik hun moet helpen.

Iig zet ik er als eerst nu bitdefender op als ik weer eens iemands pc moet formateren,want Norton houd de boel niet schoon, en vertraagd XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07-2024
_WgV_ schreef op 18 juli 2004 @ 15:02:
Wat jullie net als ik ook vast vaak tegen komen:
Pc's vol met adware, spyware, searchbars, popups etc. etc.

't Probleem is dat ie mensen gewoon niet snappen, dat ze het verkeerd doen en dan krijg je dat soort dingen.
Sinds kort heb ik daar een goede oplossing voor (zodat ik niet elke 3 maanden een verse install hoef te doen).
En weet je wat geheel gratis is?...................Mozilla Firefox. Ben je ook van het gelazer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
ad-aware, avg anti-virus en sygate....is allemaal gratis en precies wat ze moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
CRAM schreef op 18 juli 2004 @ 23:09:
ad-aware, avg anti-virus en sygate....is allemaal gratis en precies wat ze moeten hebben
Ja maar de poster bedoelde dat je met Mozilla Firefox deze programma's normaal gezien veel minder vaak nodig zal hebben :)

Beter voorkomen dan genezen

De goede raad van ome amour :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
als ik winxp install doe bij iemand dan gooi ik meteen dit er allemaal op...met de instructie om elke week even te updaten (als het niet auto kan)
Nu istie bullet-proof en kunnen ze raak internetten :P

cram begrijpt amour ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CRAM op 18-07-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een flink aantal PC's in onderhoud. Eigen PC's, directe naaste en een zooi van vrienden. Maar nooit echt gedonder d'r mee...

Het enige is dat ze af en toe ergens niet uitkomen maar dat is ook alles, heriinstallaties en meuk hoeft nooit, iedereen gebruikt XP (eindelijk) heeft de HDD netjes gepartitioneerd en gooit op C: alleen de instalatie en op D: (of whaterver) de niet kwijt te raken data.

En als ze een keertje echt hulp nodig hebben kijk ik het eerst of ik het op afstand kan doen en zo niet, dan brengen ze de PC wel hier.

Geld rekenen voor zoiets vind ik niets, zeker niet als het goede vrienden zijn...

Laatst wel een flinke klus, maar dat was omdat een maat van me zijn "schuur/tuinhuis" ging omtoveren tot zijn hobbyhok. Dus toen moest er opeens een UTP-kabel daar naartoe. De schuur stond alleen aan de andere kant van de tuin dus dat werd graven. na 3 flinke middaggen bezig te zijn geweest heeft hij nu ook 2 UTP aansluitingen in z'n schuur.

Als dankje hiervoor heb ik van hem een goede fles wiskey gehad en hij heeft mij geholpen een raam te vervangen. :*)

Alleen voor die zo genaamde kennissen op verjaardagen en zo heb ik zoiets van ga maar naar de computerboer op de hoek, of anders gaat het een flinke duit kosten, en dan druipen ze gelukkig meestal wel weer af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
dark_bounce, das ook wel beetje mijn motto....

Tuurlijk reken ik geen geld voor vrienden...het betaalt zich wel terug in de kroeg ;)

Maar het probleem is dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden dat je het ff doet, voor niks! Zelf hebben ze helemaal geen zin om zich er in te verdiepen, en jij bent zo weer ff 2 a 3 uurtjes bezig
Dat vind ik beroerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet ook op alle machines fxsasser, fixblaster, mcafee AV, Adaware ed. Scheelt zowieso al veel problemen, maar ik zie vaak dat mensen ze meteen weggooien, of gewoon nooit draaien. Als ik ergens een pc moet fixen, meteen op virussen trojans en reclameshit scannen.
Sommige PC's staan echt zo vol troep dat ik er niet eens aan begin om hem te fixen. Ze zijn zo traag en onstabiel als wat. Vrjwel elke PC is sneller als ik er mee bezig ben geweest. Je zult versteld staan hoe vaak ik PC's moet fixxen omdat er blaster of sasservirus op staat. Er zijn tegenwoordig zo enorm veel tools voor, maar schijnbaar kan niemand het vinden.

Dan heb je nog mensen die bij problemen zelf aan de gang gaan, en zo meer verneuken dan goed maken. En dan ook keihard ontkennen dat ze er iets aan gedaan hebben, terwijl je het gewoon weet.

Mensen vertellen me vaak dat het handig is om zoveel kennis over PC's te hebben als je er problemen mee hebt. Maar ik heb niet het idee dat mensen zelf ooit onderzoek doen op internet oid. Sommige problemen die ik zie zijn zo basic, dat ze met een uurtje surfen hun problemen zo opgelost hadden. Ik ken mensen die simpele driver cd's neit durven instaleren omdat ze "niet weten hoe het moet", of gewoon geen programma's kunnen vinden om Mp3tjes om te zetten, cd's/DVD's te branden, of wat dan ook.

Ik doe ook vrij veel aan 2e hands en nieuwe hardware. Sommige mensen verwachten daar van alles van. Ze komen 2x per week langs of je nog nieuw spul binnen hebt. Ze willen P4 bakken voor honderd euro, of een supersnelle videokaart voor enkele tientjes. Ik heb zelf niet veel te besteden, dus goedkope hardware houd ik zelf, of verkoop het met winst.

Mensen verwachten ook levenslange ondersteuning bij gekochte hardware/software. De eerste keren wil ik wel helpen, later kunnen ze gerust een paar dagen/weken op me wachten. Tyfuseinden rijden voor een glaasje cola en bedankje hangt me gauw genoeg de strot uit.

Gelukkig zijn er ook mensen die niet zeuren, zelf ook op zoek gaan, willen weten wat je doet voor de volgende keer dat ze problemen hebben, en zonder gezeik bedanken en betalen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:56:
Ik doe ook vrij veel aan 2e hands en nieuwe hardware. Sommige mensen verwachten daar van alles van. Ze komen 2x per week langs of je nog nieuw spul binnen hebt. Ze willen P4 bakken voor honderd euro, of een supersnelle videokaart voor enkele tientjes. Ik heb zelf niet veel te besteden, dus goedkope hardware houd ik zelf, of verkoop het met winst.

Mensen verwachten ook levenslange ondersteuning bij gekochte hardware/software. De eerste keren wil ik wel helpen, later kunnen ze gerust een paar dagen/weken op me wachten. Tyfuseinden rijden voor een glaasje cola en bedankje hangt me gauw genoeg de strot uit.
laat maar 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door CRAM op 19-07-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:56:
*knip*

*knip*
Ja dat ken ik ook. Ik zeg nu duidelijk dat als ik voor hun een computer bouw dat ik een jaar lang gratis langskom voor hardwareproblemen en er dan voor zorg dat het in orde komt en dat ze voor softwareproblemen me ook mogen roepen maar dan tegen betaling. Lijkt me een eerlijke deal niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niks. Ik ken mensen van mijn leeftijd waar de hele studie spaak loopt door de computerhandel. Ik doe alleen wat aan bijverdienen. En anders gaat het wel via mijn collega, die heeft een eigen handel. Dus altijd goedkopere hardware. Dus ik kan ook leveren voor PC Prive projecten en aan bedrijven.

Natuurlijk houd mijn collega hier ook wel centen aan over, maar ik doe ook genoeg voor hem, en hij heeft vaak genoeg leuke aanbiedingen, leuke karweitjes of gratis hardware voor mij.

Zo'n dergelijke positie heeft wel pluspunten bij PC reparaties. Als er iets stuk is neem ik wat hardware van mezelf of colega, en test het daarmee. Mocht het stuk zijn, kan ik het goedkoper leveren en inbouwen, dus dubbele inkomsten.

Hoeveel rekenen jullie eigenlijk per uur?
Bij mij afhankelijk. Als het iets simpels gewoon vol tarrief. Als het iets ingewikkelder wordt, er zelf voor aan het zoeken moet omdat ik er weinig over weet (kan gebeuren, ik ben ook neit perfect) dan vaak wat minder. Als het erg leuk / interessant / leerzaam werk is reken ik ook altijd minder.
En dan is het natuurlijk nog gerelateerd aan hoe ik de mensen ken, of je er koffie krijgt, hoeveel voorwerk er is (Cd's met windows, drivers, spywareremoval ed fikken) of ze dr zelf iets van opsteken, hoe snel het moet, en hoever het rijden is. Mijn standaard tarrief is 17euro per uur, maar ik rond het altijd af naar beneden. Meestal geven mensen toch wel meer, vooral bij spoedklusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:23:
Dat lijkt me niks. Ik ken mensen van mijn leeftijd waar de hele studie spaak loopt door de computerhandel. Ik doe alleen wat aan bijverdienen. En anders gaat het wel via mijn collega, die heeft een eigen handel. Dus altijd goedkopere hardware. Dus ik kan ook leveren voor PC Prive projecten en aan bedrijven.
Tja, gewoon zorgen dat het niet al je tijd opslorpt. Ik doe het vooral in de schoolvakanties en als ik geen zin/tijd/... heb dan zeg ik gewoon dat ik later kom omdat ik geen zin/tijd/... heb. Vrienden gaan zoiezo voor op m'n computerreparatie bezigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal heel bekend deze verhalen.

Heb op stage ooit iemand geholpen met haar pc. Die had een nieuwe computer gekocht, en deze moest geinstalleerd worden met een nederlandse XP.
Geen probleem, 20 euro en ik bel je zodra je em op kan halen.

Ze kwam dus met een vriend die pc brengen, ik installeer zooi, pas was zaken als profielen op een andere partitie en dergelijke.

Haalt pc op, rekent netjes af, en gaat naar huis
Dezelfde avond belt ze dat ze niet op internet kan. --> goh een telefoonstekker in de modem doet zijn wonderen :X

Goed, 2 weken later belt iemand me op mijn mobiel op.
De vriend van de collega hierboven.
hij: Ik wil een pc kopen
> Dat kun je doen.
hij: ik heb er hier 1 van Dell, is dat goed?
> ligt eraan waarvoor je je computer wilt gebruiken, heb 2 ervaringen met dell. de eigen ervaring was goed, een ander niet.
hij: Ik lees het wel even voor, tis maar 4 pagina's.
> Mail maar ff naar **********@*************.***
hij: okay, bel ik over een half uur.
> ik mail wel ff terug is goedkoper :)
hij: okay, komt goed

Ik zie die technische specificaties, en denk mjah voor beetje internet is dat best leuk.
mail hem terug dat hij het kan doen.

hij belt weer:
hij: Je weet zeker dat het goed is ?
> jup je wou toch niet veel meer dan internetten?
hij: klopt
> okay bestel maar.
hij: prima als ik hulp nodig heb hoor je het wel.
>ok.

na een uur mijn vrije tijd verspild te hebben kon ik weer verder met waar ik mee bezig was.

2 weken later belt hij weer
hij: Jah mijn beeldscherm instellingen zijn niet goed
> Stel ze in via configuratiescherm --> beelscherm
hij: dit lukt niet
> Wanneer trad het probleem op?
hij: Ik had een virus gehad en mijn collega vertelde mij dat ik alleen die windows XP cd er in moest doen.
> Okay niet goed... :( je mist stuurprogramma's en dergelijke zaken.
hij: kun je dat voor me oplossen?
> nou liever niet eigenlijk want ik ben de laatste tijd erg druk.
hij: Ik bel op een later tijdstip wel terug.
> graag dank je

En maar bellen en bellen, ik nam gewoon niet meer op, hij belde elke keer om het kleinste iets. Ik werd er naar van. ik ken hem niet eens?!

Goed, na 3 weken bellen gaf hij het op en deed de poging om langs me huis te gaan. Me ma doet open en roept mij, hij smeekte me bijna op zijn knieen of ik alsjeblieft zijn systeem wou repareren, het mocht best wel wat kosten zei hij.

Prima, ik vraag er 25 euro voor, reken er niet op dat ie binnen 7 dagen klaar is, en je moet hem hier afleveren.

hij: PRima! super bedankt _O_

Later komt hij de pc brengen, me ma neemt het aan, en ik loop naderhand naar benenden. Staat er een volledige boodschappentas voor me kalar met allemaal koekjes enzo van LU. :~

Prima, ik direct systeem geinstalleerd, de zelfde avond nog klaar, hij haalt me op, ik vertel hem dat allleen zijn internet instellingen bij hem thuis gedaan moeten worden.

Dus hij neemt me netjes mee naar zijn huis, zit daar onder het genot van nog veel meer koekjes en krijg flink wat alpha bier _O_

Dus ik heb extra aandacht aan deze man geschonken, ik had em genegeerd maar ik krijg dikke luxe.
Zo zie je maar dat het ook op een leuke manier kan.

Pas geleden werd ik door een kennis van me pa opgebeld of ik bij zijn zus een ADSL router wou installeren.
Ik heb geen ervaring maar ik wou die wel opdoen dus maar gezegd dat ik het wel wou doen. Hij vroeg direct wat ik ervoor wou hebben. Ik heb maar gezegd dat ik er alleen geld voor wou vangen indien ik het aan de praat kan krijgen. Dat was goed. Dus ik daarheen, een of andere gare router. Blijkt dat er geen utp bekabeling aanwezig is. :( Hoe kom ik bij die router?!?!?!

Goed, die kabels gekocht, en maar prutsen, het was mij niet duidelijk waarom het niet wou werken, na 3,5 uur prutsen toch gelukt. Daarna netwerk.
Vanaf de laptop werkte het, vanaf een win98 pc niet. Mijn ervaring is altijd al geweest als je van een pc die op internet is geweest met een modem onder windows 98 dat je het wel kan vergeten om daar een netwerk aan de praat te krijgen. dit was me ook niet gelukt. (iemand enig idee waarom niet?!?!?)

Toen heb ik gevraagd of ik een andere keer terug kon komen om testmaterialen mee te nemen (knoppix cd, extra utp kabel krimptang rj45 stekkers etc. (die kabel had ik zelf gekrompen maar wist niet 100% zeker of dat ie goed was)

Dat was prima, nog ff een dagje daar windows 98 geinstalleerd onder het genot van 2 heerlijke vrouwen van 18 en 21 (ben zelf 20) en gratis koffie + peuken.

Op het moment dat ik wegging vroegen ze hoeveel ik ervoor wou hebben, ik zei 10 euro, ik heb een gezellige tijd gehad! dus ik kreeg 25 euro in de handen gedrukt + msn adres van 1 van de 2 dames.

Daar gaat ik nu binnenkort gezellig wat mee drinken :) op haar kosten uiteraard :P

zo kan het ook leuk zijn om te knutselen :)

p.s. typfouten voorbehouden, tis al laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is altijd al geweest als je van een pc die op internet is geweest met een modem onder windows 98 dat je het wel kan vergeten om daar een netwerk aan de praat te krijgen. dit was me ook niet gelukt. (iemand enig idee waarom niet?!?!?)
que :?
toch wel netjes op 'lan' gezet bij de instellingen van IE?

maargoed, ook mensen zoals jij, daar verdien ik weer geld mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

is toch juist goed? Onderhouden de GoTters elkaar. :+

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfling
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-04-2022
Ikzelf ga vaak naar de *** ambassade om pc te fixen omdat zij daar geen systeembeheerder hebben.
Laatst kwam ik bij een irritante persoon die zei dat mijn keyboard niet werkt. Hij gebruikt een KVM switch en 2 pc's. Ik ff kijken naar zijn bekabeling en zag dat zijn keyboard/muis voor die ene niet werkte pc niet aangesloten is op de KVM switch en de KVM niet was aangesloten op zijn pc.....ik ff uitgelegd, hij als reden....uhh...die was zeker afgevallen.......%^#$ jaa...zal wel...maarja,voor 2 min aanwezigeheid vond ik beetje lame om cash te zien.

Voor de andere afdelingen vraag ik gewoon 20 euro per x of 50 euro voor grotere werk.
Laatst had ik wat pc's afgeleverd en bij 1 persoon zat ik 3 dagen aan zijn pc te fixen omdat hij niet op internet kon....en hij maar zeiken: pc is slecht enzo.....

>>Wie heeft daar ook ervaring mee??....je doet moeite om pc's voor iemand aan te schaffen waar je toch al geen winst op maakt. Je installeer alles thuis of op je werk, stel alles in en je levert het tip top bij die persoon. Na 1-2 dagen belt die persoon en zegt: dit doet het niet, dat doet het niet. Je gaat daar heen, je controleerd het dezelde dag of je neemt het terug en checkt je het op je eigen plekkie en merkt je dat alles gewoon goed werkt. Dan wordt je toch para op die persoon omdat hij het zelf op een of andere manier de pc fok had gemaakt!

Probleem die na 3 dagen was, Internet bedrijf die ADSL had aangelegd, een te korte IP range had ingesteld 8)7 die persoon zei dat hij een range had genomen voor 50 pc's maar en ging toch ergens fout......sukkels~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 08:20:
[...]

que :?
toch wel netjes op 'lan' gezet bij de instellingen van IE?

maargoed, ook mensen zoals jij, daar verdien ik weer geld mee
zo gek ben ik ook weer niet ;)

neej, ik denk dat het aan winsock of TCP/ip ligt oid, ik krijg gewoonweg geen dhcp en keihard tcp gegevensinvullen doet ie ook nooit, reinstall en het werkt perfect

denk er wel aan dat hierbij gaat om windows 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan, als jij het zegt. ik heb er alleen nooit problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wazig, ik denk dat ik er maar een topic over ga startne :P heb het probleem al 2 jaar ofzow :) gelukkig doet format c:/u/c/v:C altijd zijn werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:52:
wazig, ik denk dat ik er maar een topic over ga startne :P heb het probleem al 2 jaar ofzow :) gelukkig doet format c:/u/c/v:C altijd zijn werk :+
Ik snap het ook niet hoe je dat niet voor elkaar krijgt. :D
Zelf heb ik regelmatig windows 98 omgezet van 56K naar adsl/kabel.

Gewoon bij internet opties selectie veranderen van
"Altijd mijn standaard verbinding kiezen" naar:
"Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is".
Als dan de breedband verbinding eens uitvalt,
is er nog een alternatieve 56K verbinding mogelijk.
Als je geen backup inbelverbinding wilt,
alle inbelverbindingen weggooien,
en dan kiezen voor:
"Verbinding maken via een LAN netwerk".

Schiet me trouwens nog te binnen.
Vinden jullie ook regelmatig een stuk of 3 inbelverbindingen op pc's van een ander:
Mijn verbinding, Mijn verbinding 2, Mijn verbinding 3 8)7
Ik zie eigenlijk nooit gewoon 1 standaardverbinding staan,
ook gebruikt men nooit een logische naam als HetNet, Planet of zo. :D

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 19 juli 2004 @ 13:48:
Schiet me trouwens nog te binnen.
Vinden jullie ook regelmatig een stuk of 3 inbelverbindingen op pc's van een ander:
Mijn verbinding, Mijn verbinding 2, Mijn verbinding 3 8)7
Ik zie eigenlijk nooit gewoon 1 standaardverbinding staan,
ook gebruikt men nooit een logische naam als HetNet, Planet of zo. :D
ik zie er meestal een stuk of twintig. inderdaad met hele algemene namen, maar wel vaak met vreemde telefoonnummers eronder. beginnen meestal met 09 of 00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Wil hier niet flamen ofzo :) maar is al dat gratis gedoe niet typisch "Nederlands" ? Af en toe wordt mijn expertise voor diverse probleempjes of website's gevraagd en daar wordt ik zonder dat ik daar veel moeite moet voor doen dik betaald :Y)

Laatst nog een complete website gebouwd ( http://www.aquajolly.be ) en daar gewoon een compleet maandloon voor gekregen. Ook onlangs een pc in elkaar gestoken volledig volgens mijn specs. :9~ Draait sinds september zonder 1 klacht !

Meestal voel ik mij beschaamd omdat mensen zoveel geld geven voor bvb installatie adsl , hard/software (kost meestal niet meer dan 15 minuten).

Wat ik wel nooit doe is windows installeren : meestal zijn de mensen veel te lang bezig met daarna alles goed te krijgen, dus ik herstel altijd de software in oude glorie :P Dit kost minder tijd en mensen zijn meestal meer onder de indruk; recovery cd in packard bell of compaq steken kan elke noob.......

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:52:
En als je nou alleen het netwerkgebeuren opnieuw installeerd :?
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:53:
[...]

ik zie er meestal een stuk of twintig. inderdaad met hele algemene namen, maar wel vaak met vreemde telefoonnummers eronder. beginnen meestal met 09 of 00 :)
Idd daarom rop ik meestal dial-up modems er gewoon uit. Voor je het weet krijg je ook nog de schuld van die dikke telefoonrekening :X

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus de enige in de familie die 'wat' verstand heeft van computers. In het begin vond ik het leuk, maar de laatste tijd bellen ze echt voor ieder wisse wasje. Mijn eigen pc wil ik nu al een lange tijd opnieuw installeren (omdat die ook gaar is ja :P ), maar kom er gewoon niet aan toe.

Kijk, in het begin is het leuk, maar op een gegeven moment eisen ze van je dat je tijd voor ze maakt. En als je dan iets ff niet uit je hoofd weet dan hebben ze daar geen begrip voor.

Maar goed, het blijft een kick geven om hun vreugde te zien als je hun uit de brand geholpen hebt.

//ps
wat wel irritant is, als je bij hun thuis zit... zit hele gezin/familie mee te kijken. Dan moet je al je stappen uitleggen enzo. Nou lees daar maar handleidingen over op het internet of koop een boek hoe je je besturingssysteem moet hanteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

maar soms is t ook wel beter als ze mee kijken... dan weten ze voor de volgende keer hoe ze hun computer in het netwerk moeten inloggen... maar soms is het wel irri... zo'n kleffe warme adem in je nek :*)

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copycat schreef op 19 juli 2004 @ 21:10:
[...]

En als je nou alleen het netwerkgebeuren opnieuw installeerd :?

[...]

Idd daarom rop ik meestal dial-up modems er gewoon uit. Voor je het weet krijg je ook nog de schuld van die dikke telefoonrekening :X
het probleem is dat ik de NIC zovaak als mogelijk opnieuw kan installeren, maar gewoon geen dhcp krijg. Ook keihard instellen van DNS, Gateway, ip en subnet doet gewoon geen moer.

Dit zijn vaak pc's die niet door mijzelf geinstalleerd waren. Wat het probleem is ben ik nog steeds niet uit.

Maargoed, het draait dus echt NIET om internet explorer settings of wat, de netwerkkaart is gewoonweg niet aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRAM schreef op 18 juli 2004 @ 22:39:
Onder de 1000mhz en de 256mb "repareer" ik niet meer.

Windows installaties heb ik gehad....en printers doe ik ook niet meer

of ze moeten me meer betalen dan ze al doen

mn ouders, schoonouders en bepaalde vrienden krijgen de dienst gratis
ik zit hier op een 1ghz 128ram, en dat draait goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 14:48
Ja, ook ik ben een van hen die net 1% meer van computers weet als de gemiddelde persoon. Nee, ik ben geen wizkid maar buren, familie, kennissen en vrienden weten me gemakkelijk te vinden als de computer niet (meer) doet wat zij zouden willen.

Nu vind ik het leuk... meestal ook wel bereid direct even langs te komen en niets is leuker dan het probleem oplossen en een tevreden "klant" achter te laten. Minder leuk is het echter om een week later weer een telefoontje te krijgen van diezelfde persoon die meent dat het probleem misschien toch niet helemaal was verholpen want de computer doet weer zo raar. Dit meestal nog gevolgt door een "wat een rotcomputer, het is ook altijd die van mij... anderen hoor ik er nooit over!" ... ze zouden eens moeten weten...

Gisteren op MSN aangesproken door een vriend van mij... iemand die zelden problemen heeft met zijn computer maar dan ook nog met een telefoonlijntje internet en mijn aanwijzigingen braaf opvolgt (Updates, virus defs en firewall draaien... geen rare dingen aanklikken en niet allerlei sh!t installeren zonder dat je weet wat het is) en tot nog toe prima virusvrij is gebleven. Hij zat bij een vriendin die wat betreft het opvolgen van aanwijzigingen precies het tegenovergestelde is (doet nooit updates, virus defs wat zijn dat??? gebruikt wel een firewall maar geeft alle programmas toestemming in en uit te wandelen, klikt alles aan wat op haar scherm verschijnt en gaat zelfs op zoek naar vage programmas.)

Hij vraagt mij hoe te werk te gaan want haar computer is zo traag en de firewall meldt dat er een Trojaans Paardje in haar computer rondloopt. Of ik weet waar hij het programma vandaan haalt om dit te verwijderen... "Dan moet je toch eerst weten welk virus/trojan er binnen is geslopen"... "En hoe gaan we daar achter komen?"... "Draai eens een virusscan!"... "Oh ja, ik heb Norton van mijn werk meegenomen. Zal ik die er eerst dan maar eens opzetten dan?"... "Hoe bedoel je? Zit er geen virusscanner op dan?"... "Nee, die heeft ze er nooit opgehad... had ook niet geholpen want haar nieuwe computer begon na 2 maanden al raar te doen!"

Nadat ik even tot 10 heb geteld en overwogen of ik misschien in de maling genomen werd doormiddel van de volgende vergelijking nog 1 keer geprobeerd iemand iets wijzer te maken: "Iemand met haar internetgedrag die geen virusscanner draait is als sex zonder condoom... en dan vreemd opkijken als ze met een SOA zitten of zwanger raken!"

Antwoord: "Jezus man... wat klink jij oud opeens. Zit niet zo te zeiken en vertel hoe we er vanaf komen!"

... ik geef op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 19:58

Khaine

Python liefhebber

Padme schreef op 29 juli 2004 @ 10:07:
Ja, ook ik ben een van hen die net 1% meer van computers weet als de gemiddelde persoon. Nee, ik ben geen wizkid maar buren, familie, kennissen en vrienden weten me gemakkelijk te vinden als de computer niet (meer) doet wat zij zouden willen.

Nu vind ik het leuk... meestal ook wel bereid direct even langs te komen en niets is leuker dan het probleem oplossen en een tevreden "klant" achter te laten. Minder leuk is het echter om een week later weer een telefoontje te krijgen van diezelfde persoon die meent dat het probleem misschien toch niet helemaal was verholpen want de computer doet weer zo raar. Dit meestal nog gevolgt door een "wat een rotcomputer, het is ook altijd die van mij... anderen hoor ik er nooit over!" ... ze zouden eens moeten weten...

Gisteren op MSN aangesproken door een vriend van mij... iemand die zelden problemen heeft met zijn computer maar dan ook nog met een telefoonlijntje internet en mijn aanwijzigingen braaf opvolgt (Updates, virus defs en firewall draaien... geen rare dingen aanklikken en niet allerlei sh!t installeren zonder dat je weet wat het is) en tot nog toe prima virusvrij is gebleven. Hij zat bij een vriendin die wat betreft het opvolgen van aanwijzigingen precies het tegenovergestelde is (doet nooit updates, virus defs wat zijn dat??? gebruikt wel een firewall maar geeft alle programmas toestemming in en uit te wandelen, klikt alles aan wat op haar scherm verschijnt en gaat zelfs op zoek naar vage programmas.)

Hij vraagt mij hoe te werk te gaan want haar computer is zo traag en de firewall meldt dat er een Trojaans Paardje in haar computer rondloopt. Of ik weet waar hij het programma vandaan haalt om dit te verwijderen... "Dan moet je toch eerst weten welk virus/trojan er binnen is geslopen"... "En hoe gaan we daar achter komen?"... "Draai eens een virusscan!"... "Oh ja, ik heb Norton van mijn werk meegenomen. Zal ik die er eerst dan maar eens opzetten dan?"... "Hoe bedoel je? Zit er geen virusscanner op dan?"... "Nee, die heeft ze er nooit opgehad... had ook niet geholpen want haar nieuwe computer begon na 2 maanden al raar te doen!"

Nadat ik even tot 10 heb geteld en overwogen of ik misschien in de maling genomen werd doormiddel van de volgende vergelijking nog 1 keer geprobeerd iemand iets wijzer te maken: "Iemand met haar internetgedrag die geen virusscanner draait is als sex zonder condoom... en dan vreemd opkijken als ze met een SOA zitten of zwanger raken!"

Antwoord: "Jezus man... wat klink jij oud opeens. Zit niet zo te zeiken en vertel hoe we er vanaf komen!"

... ik geef op...
[flauw modus]
Het antwoord hierop is zo kinderlijk eenvoudig .
Je computer is zwanger . Abortus is de enige optie ... dus je haalt de harde schijf eruit en installeerd een nieuwe schijf met een ander OS .

De computer zal zich compleet anders voelen en is niet zwanger meer .

[/flauw modus]

Ontopic : Ik help een hoop mensen maar mensen die zo beginnen als die mensen van jouw daar weet ik wel raad mee . Die raad ik aan een typemachine aan te schaffen (gaat makkelijk als je je Pentium Xeon Dell "office PC" van de hand doet .

Ik schrijf altijd het IP op van de mensen die ik help (mits ze vaste connectie hebben ) . Als ze dan niet willen luisteren dan geef ik ze gewoon een berichtje via NETSEND .....

Tik dit maar eens in via netsend :

U'r virusscanner [.. naam] is outdated . If you do not upgrade it immediately I will send a trojan in !

ThA UpGrAdEzOrR^TeAm

Gegarandeerd suc6 :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig toch sleutelen aan pc's en toebehoren. Laatst ook even adslletje aangesloten. Kwartiertje werk en €20 rijker.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Netsend over internet :? Dat is mij nog nooit gelukt.

* AtleX heeft geen last meer van alle problemen, ik verwijs ze door naar mijn stagebedrijf :). Dan moet ik het alsnog fixen maar dan staat er niemand in je nek te hijgen en bij herstart gilt de eigenaar/eigenaresse ook niet heel de boel bij elkaar.

[ Voor 71% gewijzigd door AtleX op 29-07-2004 10:36 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
AtleX schreef op 29 juli 2004 @ 10:35:
Netsend over internet :? Dat is mij nog nooit gelukt.

* AtleX heeft geen last meer van alle problemen, ik verwijs ze door naar mijn stagebedrijf :). Dan moet ik het alsnog fixen maar dan staat er niemand in je nek te hijgen en bij herstart gilt de eigenaar/eigenaresse ook niet heel de boel bij elkaar.
Het is wel mogelijk dankzij die bug in de Messenger Service (niet MSN Messenger dus!) waardoor sommige mensen spam berichten kregen net alsof ze een netsend bericht zouden krijgen.

* Admiral Freebee heeft daarom de Messenger Service uitgeschakeld :)

Als je het toch niet gebruikt op je netwerkje is het waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah,

Eergister kwam een vage broer van een kennis langs, hij had van te voren gebeld of ik zijn pc ff opnieuw wou installeren, hij had een virus en een kaartspel werkte niet meer.

Ik zo, jah is prima, breng maar langs, kost je nix (ik had daarvoor een ghost image gemaakt :+)

Dus ik zet de pc hier aan, laat hem tijdje draaien, ding lijkt prima in orde, virusscan maarus gedraait, nix gevonden.

Na een 40 minuten kwam er een xxxdial tevoorschijn (hij zit met modem op internet, en het was belangrijk dat zijn pc asap werkte ivm rekeningen betalen).

Prima, deze verwijdert, en het werkte weer. Ik kon het probleem van kaartspel niet ontdekken.
Daarna toch maar image teruggezet, virusscanner + win98Se updates gedraait.

Hij kwam langs om hem op te halen, ik gevraagd of hij em werkend wou zien. Hij antwoorde dat hij dit wel graag wou en of ik misschien een beetje kon uitleggen hoe GIMP werkte. dit gedaan en hij vroeg mij het kaartspel te starten. bleek dus niet patience maar freecell te wezne (uhhhh ik speel die spellen nooit dus wist niet wat ie bedoelde)

Dit probleem ff op internet opgezocht, probleem lag aan een programma dat in de achtergrond draaide.

Opgelost, gevraagd of hij nog wat wou weten, was allemaal goed, hij zou bellen als het thuis niet lukte.
Dus toen ging hij weg, en vroeg wat ik ervoor wou hebben. Toen zei ik dat ik met 7.50 wel blij was, en als hij geen kleingeld had, dat 5 euro wel ok is. (tenslotte 2,5 uur werk waarvan 2 uur wachten :) en ontertussen gewoon aan me eigen pc werken)

Dus hij zegt breng jij mijn systeemkast ff mee, dus ik til die op, hij legt 15 euro op me bureau en zegt, kom ik ga naar huis....

Toch leuk verdiend =) niet veel tijd in die pc hoeven te steken, hij super blij:y)

Hij heeft ook de hele avond niet meer gebeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:22 . Reden: paar onduidelijkheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat overigens ook geweldig is, heb ik althans een keer gehad, is dat als je daar zeg maar komt, dat er dan "toevallig" ook nog een neefje is die wel even mee wilde kijken en "er ook wel wat van af wist" en dat als je dan vraagt of ie even iets wilt aangeven, met 3x het verkeerde terugkomt. En dan toch nog stug eigenwijs doen over van alles en nog wat, en op dat soort momenten, zit ik daar beschaafd op de bank, met een biertje, en een smile van hier tot tokio op mijn face rustig tot 10 te tellen.

Geld vragen? Eigenlijk nooit :s Meestal geven ze gewoon wat. De muis van mijn oma was overleden, even een nieuwe aangesloten, krijg je dan €10 voor, maar ja, is dan natuurlijk wel je oma _/-\o_

Daarentegen iemand zijn internet verbouwen tot adsl, constateren dat je een verkeerd multi-modempje (moest isdn zijn) hebt, zelf maar even mee naar de winkel om de goeie uit te zoeken, en dan alleen maar bedankt te horen en een glas cola te krijgen valt me weer lichtelijk tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Kennis van me laats via msn:

Standaard intro van hoe gaat ie ed ? boring :X

Daarna komt de vraag of er gratis agenda applicaties zijn. Geef hem wat tips een linkje naar download.com waarin al een lijst met agenda apps staan. Dan zegt ie gewoon helemaal niets meer (maf zal wel te lui zijn om te zoeken tussen die lijst). En dan ineens offline, geen bedankje oid helemaal niets.

Hij zeurt dikwijls zat met vragen die hij zelf ook kan opzoeken, aangezien hij toch de hele dag werkeloos thuis zit :X Maarja dat is de metaliteit die veel mensen in de familie ondertussen van hem kennen.

Support voor hem vervalt bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

The Widow Maker schreef op 22 mei 2004 @ 11:30:
Nou gewoon eens een vraagje, hoevaak per week/maand krijgen jullie mensen die problemen hebben met hun PC, en die geholpen willen worden?
ongeveer elk weekend ;) maarja, ik heb dan ook privé klanten ;) een stuk of wat :)

verdien per maand een kleine 250 a 300 euro extra hieraan :) is toch best mooi mee genomen, en dat terwijl ik mijn eigen tijden uitmaak :)

Ik heb niets meer te klagen :D

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padme
Ik bedacht me nog zo´n situatie die mij niet lang geleden is overkomen.

Bij een buur al diverse keren langsgeweest. Weer wordt ik erbij gehaald want de hele boel doet het niet meer of is traag oid. Ik vraag ze eerst eens de virusscanner op te starten en kom een half uurtje later kijken. Ding zit vol met virussen, trojans, spam, malware etc etc... wetende dat ik al diverse keren dat ding weer heb weten op te lappen en dat het eigelijk gewoon tijd word voor een nieuwe install heb ik ze gezegt dat ze een week krijgen om alle bestanden (fotos, documenten etc etc) die ze willen bewaren op een cdtje te branden.

Een week later eerst het cdtje gechecked op virussen en nee... er was wonderwel niets meegekomen. Vervolgens nog een keer gevraagt of ze niets vergeten zijn... "Nee, gooi maar leeg!" En zo geschiedde.

Nog geen 5 minuten na de start van het opnieuw installeren van de OS: "Oh sh!t, de vakantiefotos vergeten over te zetten! Die kan je toch nog wel terug krijgen!?"... "Nee, dat gaat niet meer"... verwijtende blik mijn kant op en het zou niet moeten maar begin mij zowaar nog schuldig te voelen ook!

Een aantal uurtjes bezig geweest omdat alles opnieuw geinstalleerd moest worden, netjes firewall, virusscanner en updates verzorgt... overal de laatste drivers en updates voor oftewel tip top in orde. Gewaarschuwt voor diverse programmas en "leuke" dingetjes...

2 weken later: "Kan je toch nog weer een komen kijken? Ik heb het gevoel dat ie weer wat trager wordt..." Ik vervolgens weer heen en zogoed als de complete collectie aan virussen, trojans, add- en mallware etc etc staat er weer op. "Tsja, dat wordt dus gewoon weer een nieuwe installatie... geheel leeghalen maar daar heb ik momenteel weinig zin in nadat ik er nog geen 2 weken geleden al een middag mee bezig ben geweest.".... "Jemig, weer leeghalen? Wat een rotding... ONZE computer heeft ook altijd wat... kan je hem niet gewoon zo maken dat dit niet meer voorkomt?" En weer zou je je schuldig gaan voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padme schreef op 29 juli 2004 @ 11:34:
Ik bedacht me nog zo´n situatie die mij niet lang geleden is overkomen.

Bij een buur al diverse keren langsgeweest. Weer wordt ik erbij gehaald want de hele boel doet het niet meer of is traag oid. Ik vraag ze eerst eens de virusscanner op te starten en kom een half uurtje later kijken. Ding zit vol met virussen, trojans, spam, malware etc etc... wetende dat ik al diverse keren dat ding weer heb weten op te lappen en dat het eigelijk gewoon tijd word voor een nieuwe install heb ik ze gezegt dat ze een week krijgen om alle bestanden (fotos, documenten etc etc) die ze willen bewaren op een cdtje te branden.

Een week later eerst het cdtje gechecked op virussen en nee... er was wonderwel niets meegekomen. Vervolgens nog een keer gevraagt of ze niets vergeten zijn... "Nee, gooi maar leeg!" En zo geschiedde.

Nog geen 5 minuten na de start van het opnieuw installeren van de OS: "Oh sh!t, de vakantiefotos vergeten over te zetten! Die kan je toch nog wel terug krijgen!?"... "Nee, dat gaat niet meer"... verwijtende blik mijn kant op en het zou niet moeten maar begin mij zowaar nog schuldig te voelen ook!

Een aantal uurtjes bezig geweest omdat alles opnieuw geinstalleerd moest worden, netjes firewall, virusscanner en updates verzorgt... overal de laatste drivers en updates voor oftewel tip top in orde. Gewaarschuwt voor diverse programmas en "leuke" dingetjes...

2 weken later: "Kan je toch nog weer een komen kijken? Ik heb het gevoel dat ie weer wat trager wordt..." Ik vervolgens weer heen en zogoed als de complete collectie aan virussen, trojans, add- en mallware etc etc staat er weer op. "Tsja, dat wordt dus gewoon weer een nieuwe installatie... geheel leeghalen maar daar heb ik momenteel weinig zin in nadat ik er nog geen 2 weken geleden al een middag mee bezig ben geweest.".... "Jemig, weer leeghalen? Wat een rotding... ONZE computer heeft ook altijd wat... kan je hem niet gewoon zo maken dat dit niet meer voorkomt?" En weer zou je je schuldig gaan voelen...
geef hun een bootdiskette met daarop :
in het autoexec.bat file
X:\ghost\ghost.exe -rb -fni -mode=pload src=X:\ghost\image.gho dst=1:1

doet zijn wonderen :)

dus ff image aanmaken, deze bootflop geven (weet niet of de parameters 100% ok zijn) en er 50 euro voor vragen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Wat ik zowieso nu altijd doe: 2 partities maken. C: voor de Windows-meuk, een D: voor games, docs, pics, muziek, films etc etc.

Dus als ik formatteer, dan blijven alle belangrijke zaken gewoon netjes behouden. Voorkomt zoveel problemen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

Leuk topic... erg herkenbaar allemaal.

Wat ik zelf al een paar keer, tot mijn ergernis, heb meegemaakt...

Bellen vrienden/kennissen/familie op omdat ze een nieuwe PC willen en ze gehoord hebben dat ik zelf ook PCtjes in elkaar kan knutselen. Of ik misschien iets voor ze kan betekenen. Ik vraag dan wat ze met een nieuwe PC willen doen en wat hun budget. Dan ga ik dus aan het webshoppen en stuur een offerte door.

Vervolgens hoor ik een tijdje niets en uiteindelijk bellen ze toch weer op omdat ze toch maar een Packard Bell/Compaq/Dell/etc. hebben gekocht en dat die het niet goed doet... zucht... :(

Waarom vragen ze hulp aan mij als ze toch een merkcomputer gaan kopen? :?

Vervolgens komen ze met de gekochte ellende toch weer bij mij terecht...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:41:
[...]

in het autoexec.bat file

doet zijn wonderen :)

dus ff image aanmaken, deze bootflop geven (weet niet of de parameters 100% ok zijn) en er 50 euro voor vragen :Y)
dat soort dingen vind ik altijd extreem link, je weet nooit wat ze allemaal met de partitieindeling gedaan hebben. je kunt zo je belangrijke bestanden kwijt zijn.
eigenlijk is dit alleen maar bedoeld voor vaste omgevingen enzo.

ik zet een image altijd met de hand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wildfire schreef op 29 juli 2004 @ 14:32:
Leuk topic... erg herkenbaar allemaal.

Wat ik zelf al een paar keer, tot mijn ergernis, heb meegemaakt...

Bellen vrienden/kennissen/familie op omdat ze een nieuwe PC willen en ze gehoord hebben dat ik zelf ook PCtjes in elkaar kan knutselen. Of ik misschien iets voor ze kan betekenen. Ik vraag dan wat ze met een nieuwe PC willen doen en wat hun budget. Dan ga ik dus aan het webshoppen en stuur een offerte door.

Vervolgens hoor ik een tijdje niets en uiteindelijk bellen ze toch weer op omdat ze toch maar een Packard Bell/Compaq/Dell/etc. hebben gekocht en dat die het niet goed doet... zucht... :(

Waarom vragen ze hulp aan mij als ze toch een merkcomputer gaan kopen? :?

Vervolgens komen ze met de gekochte ellende toch weer bij mij terecht...
Idd mij opa belt al 2 jaar van ik ga een nieuwe pc kopen kan jij mij helpen?
Alle winkels langs gaan, offertes doorgestuurd, alles uitgelegd noem maar op koopt hij uiteindelijk toch een packard bell (en niet zo maar 1 nee een echt "game" packerd bell met 3.2 ghz 1024mb ram,... en een vette videokaart wat doet mij opa op de pc=> juist ja de beurs checken en mails checken B) pfff niet normaal :X

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:55
behandel die noob prutsers net zoals gebruikers bij grote bedrijven:

laats ze onder XP alleen gebruiker zijn, geen Admin.
ben je gelijk af van al die spyware die ze uit willen proberen.

willen ze iets installeren? neem je vanaf je eigen pc thuis scherm over en berekent wat kosten. tada money in the pocket

laat ze alleen in mijn documenten schrijven en verander het pad naar d:\nogwat
zodat je een image van op c: terug kan zetten.

installeer goede antivirus.
gebruik geen internet provider cd!! zo moeilijk is het nu ook weer niet om zelf een dialup verbinding te maken of een macadres in te typen.

geef ze alleen hotmail, geen popmail!

enzovoort..... 8)7

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Dit is wel de meest uitgelegde foutmelding ooit, op MSN:

Dude: dat weet jij misschien wel? als ik een spel probeer op te starte krijg ik gelijk een foutmelding en ddan doet het dus nie

Ik antwoord er niet eens meer op :S

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n baas vroeg laatst of ik misschien wist wat er mis zou kunnen zijn met zijn harde schijf...
Een vriend van mijn baas had de hardeschijf geformatteerd omdat er een virus opstond(blaster aan de kenmerken te horen)
Ik kon vanuit dit standpunt(recht tegenover hem in supermarkt) niets zeggen wat het zou kunnen zijn (hij wist vrij weinig te vertellen over het probleem)
Enfin ik op een donkere avond met hem mee naar huis, eenmaal achter de computer zag ik dat die vriend van hem had zitten klooien in de bios.
first boot device LAN... enz
die vriend wist overigens wel windows 98 erop te knallen en had toen het slimme idee om van daaruit 2000 erop te gooien en dan XP. 8)7
Ik had toen voor de zekerheid de hardeschijf maar geformatteerd.
Bios settings teruggezet naar hoe het hoort.
XP prof. gepakt, erop gezet, drivers voor IDE controller geïnstalleerd enz.
pats klaar.
vraag me alleen af wat ik ervoor moet vragen?

edit
Ik kreeg er €30 voor.
best netjes, ik was er niet eens zo lang mee bezig.
/edit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag voor een volledige installatie van WinXP met drivers en complete afstelling tussen de 25 en 40 euro, afhankelijk van degene waarvoor ik de installatie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb er totaal geen problemen mee om mensen te helpen, mits ze maar dankbaar zijn. Waar ik een grote hekel aan heb zijn mensen die denken dat ze veel weten.
Dan heb ik mooi een W-Lan routertje gekocht omdat het wel handig was bij ons en mijn huisgenoot gaat dat gebruiken. Tuurlijk hebben we kosten gedeeld, maar de router staat op mijn kamer, omdat daar de kabel binnenkomt. Ik dat ding geconfigureerd..getest..perfect. Ga ik even weg, kom ik een uur later weer terug. Geen internet? Huh? Oh..de router is niet benaderen, hij zal toch niet gecrasht zijn? Even stroom eraf dan maar. Opeens een schreeuw: "Waar blijft mijn internet??" uit de kamer van mijn huisgenoot.
Blijkt dat ie mijn kamer in is gegaan, boekje heeft gelezen, router hardwarematig gereset, wachtwoord veranderd, WEP-key veranderd en zo'n beetje de complete protection uit heeft geschakeld, omdat dat sneller zou gaan en hij niet tevreden was met de overdrachtssnelheid van zijn mijn comp naar zijn comp, en hij wel wat dingen wist....nou vraag ik je.

Nog zo'n leuke, wordt ik gebeld door een vriend, of ik kan helpen met het aansluiten van een microfoon bij een kennis van hem, waar hij overigens voor wordt betaald. Ik zeg tegen hem dat het wel basic is...stop hem in de microfooningang en als die niet bestaat in de groene waarschijnlijk. Gewoon allemaal langsgaan en zorg dat ie geselecteerd is bij geluidsinstellingen. Zegt ie vervolgens dat dat dus niet kan, want de microfoon wordt niet herkend. Huh? Sinds wanneer horen mini-jacks herkend te worden? Tja, daar moest hij ook over nadenken. Ik zeg...ga nu maar naar geluidsinstellingen en stel het goed in. Jaaaaaa! Ik heb al een vinkje gezet bij microphone. Ik denk...oh nee heh? het zal toch niet??? Je hebt hem toch niet gemute? OOoohw...ja, dat was het..nou bedankt in ieder geval. Toen heb ik nog even gezegd dat je als je dat soort dingen niet weet, je beter maar niet aan andermans computers kan sleutelen.

LOL @ Widowmaker :P
Nog zo één via msn:
-Ja we hebben een virus! Weet jij hoe ie eraf moet?
-Ehm..virusscanner updaten en draaien?
-Ja me vader zei dus al dat dat nergens op sloeg, want virussen hebben niks met -Inernet Explorer te maken.
-Wat gebeurt er dan?
-Als ik Internet start, dan krijg ik een rare pagina met search ofzo, maar alle andere pagina's werken niet meer.
-Waarom denk je dan dat het een virus is?
-Nou, omdat de computer zo raar doet.
-Ja, maar dat is helemaal geen virus ofzo hoor meteen. Je pa had wel gelijk. Draai gewoon Spybot/AdAware.
-Spybot?
-Ja dat is een spyware en allmeaal enge programmaatjes verwijderaar.
-Ja, maar dat heeft er helemaal niks mee te maken.
-Geloof me!!! Draai dat gvd! nou maar.

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-07-2004 14:57 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op 30 juli 2004 @ 14:50:
*knip*

Nog zo'n leuke, wordt ik gebeld door een vriend, of ik kan helpen met het aansluiten van een microfoon bij een kennis van hem, waar hij overigens voor wordt betaald. Ik zeg tegen hem dat het wel basic is...stop hem in de microfooningang en als die niet bestaat in de groene waarschijnlijk. Gewoon allemaal langsgaan en zorg dat ie geselecteerd is bij geluidsinstellingen. Zegt ie vervolgens dat dat dus niet kan, want de microfoon wordt niet herkend. Huh? Sinds wanneer horen mini-jacks herkend te worden?

*knip*
offtopic:
Bij sommige nieuwere moederborden wordt er wel herkend dat er een ander apparaat insteekt (zoals bvb andere speakers of een microfoon) en wordt dit meegedeeld bij het opstarten :P Jack Sensing Technology noemt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
amour021 schreef op 30 juli 2004 @ 15:05:
[...]

offtopic:
Bij sommige nieuwere moederborden wordt er wel herkend dat er een ander apparaat insteekt (zoals bvb andere speakers of een microfoon) en wordt dit meegedeeld bij het opstarten :P Jack Sensing Technology noemt dit.
Ja okee :P you got me...maar het gaat hier om een On-board-geluidskaart van het merk Kruidvat ofzo :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net voor tien euro een oude cd-rewriter aan een vriend van mijn verkocht en ook geinstalleerd. Belt hij de volgende dag op.

Hij: Wat een %^&ding is dat zeg! Ik kan helemaal niets kopiëren!
Ik: Wat probeer je dan kopiëren?
Hij: Een backup van mijn muziek cd!
Ik: Je weet dat de meeste cd's beveiligd zijn zodat je ze niet zomaar kan kopiëren?
Hij: Kan me niet schelen, ik hoef dat %$#ding niet meer, dus geef me mijn geld en kom dat ding maar halen!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:14:
Ik heb net voor tien euro een oude cd-rewriter aan een vriend van mijn verkocht en ook geinstalleerd. Belt hij de volgende dag op.

Hij: Wat een %^&ding is dat zeg! Ik kan helemaal niets kopiëren!
Ik: Wat probeer je dan kopiëren?
Hij: Een backup van mijn muziek cd!
Ik: Je weet dat de meeste cd's beveiligd zijn zodat je ze niet zomaar kan kopiëren?
Hij: Kan me niet schelen, ik hoef dat %$#ding niet meer, dus geef me mijn geld en kom dat ding maar halen!

Zucht...
Geef hem een snelcursus "shift ingedrukt houden tijdens laden audio CD" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op 30 juli 2004 @ 15:17:
[...]

Geef hem een snelcursus "shift ingedrukt houden tijdens laden audio CD" :+
Autoplay gaat te ver voor dit figuur... hij zoekt het maar lekker uit met z'n cd-rewriter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:41:
in het autoexec.bat file

Geniaal. Zoiets zocht ik net en het is dus mogelijk. Ik heb net ff de pdf bij ghost doorgelezen en volgens mij moet het zoiets zijn:
In de autoexec.bat file om een image terug te zetten:
D:\ghost\ghost.exe -CLONE,mode=pload,src=X:\ghost\image.gho,dst=1:1 -rb

Ik snap alleen niet het nut van fni: disable direct ide access. Kun je uitleggen waarom je die gebruikt :?

Om een image te maken:
D:\ghost.exe -CLONE,mode=pcreate,SRC=1:1,DST=D:\destination.gho -ghostoncd -bootcd -locktype=U -rb -skip=\hiberfil.sys -z2 -sure

mode=pcreate: van partition -> file
SRC=1:1 van hd 1 partitie 1
DST = destination path
ghostoncd = ghost.exe op cd
bootcd = stop een bootable floppy in je floppy drive en de cd wordt bootable
locktype=U = image kun je alleen op je eigen pc gebruiken
skip=\hiberfil.sys = hibernate file van veel MB overslaan
z2 = medium compressie
sure = niet zeuren tijdens het prutsen (alleen gebruiken als het de eerste keer al gelukt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Glival is blij!

Vandaag een oude PC bij de buren geinstalleerd die ze van iemand gekregen hadden (Pentium 100, 16MB EDO RAM, 1GB HDD) en alles even aangesloten (AT keyboard, serial mouse, 14" scherm) en de buurman geduldig alles uitgelegd. Voor een uurtje werk heb ik tien euro gevangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:23
Over het algemeen heb ik ook wel goede ervaringen met dit soort dingen. De laatste tijd komt het vaak neer op spyware e.d. verwijderen. Als ik wegga vragen zij ook vaak: Hoeveel krijg je van me? Zo hoor het ook.

Gisteren nog iets meer dan 2 uurtjes bezig geweest om een pc op te schonen. (schoon)zoon en dochters hadden diverse programma's geinstalleerd om de boel op te schonen e.d., maar het tegendeel doen. Maar goed, alles gefixt en aan het eind vroeg ie ook: wat wil je ervoor hebben? Ik zei maar 20 euro. Kwam ie aan met 50 euro 8)7 Het blijft voor mij ook maar een beetje hobby'en, en met 30 euro waren we ook allebei blij :9

Voor buren, familie e.d. doe ik het wel voor niks, voor kennissen vind ik 5 euro per uur ook wel genoeg. Het gaat me meer om het idee, en dat ze ook eigen verantwoordelijkheden moeten leren kennen. Voor advies sta ik ook altijd klaar, mits er waardering komt van de andere kant.

Een collega van m'n moeder belde jaren geleden ook vaak, voor de meest lompe dingen. Kreeg vaak niks behalve een kort bedankje, of later een zakje drop of zo :/ Ik was dat wel zat, en vroeg de laatste keer heel subtiel: Kunnen we gelijk afrekenen (7,50)? O-)
Nooit meer wat van gehoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik word gisteren gebelt door iemand, ja mijn printer is aan vervanging toe wat zal ik doen? zal ik die nieuwe canon kopen maar die heeft geen... Ik had geen zin om het hele verhaal aan te horen dus ik zeg ik heb nog een gloednieuwe printer in de doos, nooit gebruikt, is dat niet wat? Ow ja dat is ook goed.. kan je die morgen komen installeren dan? Ja is goed.

Dus ik met een printer onder mijn arm die kant op, hmm ja nu je hier toch bent ik heb een probleem met mail ennuh, kan jij miss ff kijken? Outlook express was totaal verkracht, er was gerommelt in de settings en ipv de pop server stonden er dingen zoals inbox enzo dus dat werkte allemaal niet. Wachtwoord was ook verandert zag ik.
Ik: Heb je het oude wachtwoord nog?
Wachtwoord? zit dat ook op email dan? Hmm even zoeken dan... nee kan ik niet vinden!
ik: wanneer is dat wachtwoord er dan ingezet?
Eh, toen de PC is geinstalleerd hier.... ongeveer 7 jaar geleden denk ik
ik: En door wie is dat dan gedaan?
hmm ja door de vriend van de zoon van eehm... ik bel hem wel even!

Na ongeveer 5 minuten bellen zit er volgens de vriend van de installateur geen wachtwoord op en begrijpt ie dus ook niet waar het over gaat. Ik zat in de tussentijd ff te grasduinen op de PC en zie dat die PC echt aan n reinstall toe is, ik zie allemaal virtuele modems en loze scriptjes en andere meuk met allemaal de geheimzinnige naam Skippy en je kan de helft niet verwijderen dus dat schoot ook niet erg op. Na 1 uur kan ik er gewoon niet uitkomen zonder de wachtwoorden enzo dus ik zeg van dan installeer in die printer wel. Zit er bij die dell printer geen usb kabel :S nou ja die haal ik morgen dan wel ff, ik zal iig ff de software installeren erop. CD erin, This version of windows is not supported 8)7 aaaaaaaaaargh dat is waarom ik Dell zo verafschuw :'( dus ik mag nu morgen XP gaan installeren en proberen de PC te verlossen van die win98-terreur..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ zorg nou eerst maar eens voor dat wachtwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 30 juli 2004 @ 15:45:
[...]

Geniaal. Zoiets zocht ik net en het is dus mogelijk. Ik heb net ff de pdf bij ghost doorgelezen en volgens mij moet het zoiets zijn:
In de autoexec.bat file om een image terug te zetten:
D:\ghost\ghost.exe -CLONE,mode=pload,src=X:\ghost\image.gho,dst=1:1 -rb

Ik snap alleen niet het nut van fni: disable direct ide access. Kun je uitleggen waarom je die gebruikt :?

Om een image te maken:
D:\ghost.exe -CLONE,mode=pcreate,SRC=1:1,DST=D:\destination.gho -ghostoncd -bootcd -locktype=U -rb -skip=\hiberfil.sys -z2 -sure

mode=pcreate: van partition -> file
SRC=1:1 van hd 1 partitie 1
DST = destination path
ghostoncd = ghost.exe op cd
bootcd = stop een bootable floppy in je floppy drive en de cd wordt bootable
locktype=U = image kun je alleen op je eigen pc gebruiken
skip=\hiberfil.sys = hibernate file van veel MB overslaan
z2 = medium compressie
sure = niet zeuren tijdens het prutsen (alleen gebruiken als het de eerste keer al gelukt is)
sommige netwerkkaarten / chipsets geven problemen als je em niet gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:43
Heb ondertussen zo het halve dorp hier afhankelijk van mij :P (oke, btje overdreven mrjah)

Sommige mensen kun je iig idd dingen niet aan het verstand brengen, doe dit niet, draai regel matig adaware, virus updates, wat is dat nou weer? 8)7

Ah jah, leer der mee leven. En ik heb 'n leuk systeempje in me hoofd. Hoe meer ze bellen voor eigenlijk kleine onzin dinge, hoe hoger de rekening op den duur wordt...Dan leren ze het vanzelf wel (hoop ik!)

Heb btw ook nog 'n leuk verhaal:

Ook weer 'n dorpsgenoot (waar ik al 'n paar maandjes met z'n netwerk aan et "onderhouden" ben, met de nodige probleempjes) vroeg of 'n aanbieding van dell niks was...(gratis printer etc) Omdat ik zelf ook pc's verkoop (assembleren / doorverkopen, en geen fan van dell ben) zei ik,
1: Ik ben geen fan van dell
2: Als er iets met et ding is, bel dell maar, ik kan er niet veel aan knommelen ivm garanties e.d...(en het is gewoon tegen mijn principes :P )

Iig, hij zag al vrij snel weer van het dell gedeelte af en ik heb er weer bijna 'n klant bij....

Edit:

By the weg, waarom mensen leren wat ze fout doen? Zolang je er zelf gewoon geld voor vraagt / krijgt heb ik er geen problemen mee......Ik verdien / leer ermee, dus klaag zowiezo niet... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Supermario16 op 18-08-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Van de week twee avonden aan het knutselen geweest bij familie:

dinsdagavond:
Tante heeft laptop gekocht (Siemens, Centrino), inclusief (Sitecom :X) wireless router. Ze krijgt het wifi netwerk niet voor elkaar. Goede vriend (IT specialist) heeft ernaar gekeken, kon wel z'n eigen laptop op het wifi netwerk krijgen, maar niet de betreffende laptop.
Tante heeft laptop ingeruild voor een Packard H.. euh Bell :D zonder Centrino. Maar goed dus het spul wil nog steeds niet werken, ook mijn neef heeft ernaar gekeken, kon het ook niet voor elkaar krijgen. Dus bellen ze maar eens met mij B)

In eerste instantie maar es geprobeerd of m'n eigen laptopje wel verbinding wou maken, na ff proberen had ik dat wel voor elkaar, dus moet het ook kunnen werken op die andere laptop. Na eerst de netwerkverbindingen eens opgeschoond te hebben (stonden een paar bruggen e.d.) werkte het dan toch :D
Toen moest ook de normale PC nog op draadloos op het netwerk. Nou ja dat was in principe ook zo gepiept
Verdienste: € 20 :Y)

Woensdagavond:
Laptop van oom moet op het draadloze netwerk. Gelukkig was dit erg eenvoudig: hij had nog een wifi pcmcia kaartje liggen, en na het installeren van de drivers deed hij het ook meteen.
Ook hier moest een andere pc nog ff op het draadloze netwerk, dit was gelukkig vrij snel klaar..
Er moest alleen nog wel e.e.a. geupdate worden.. NAV, Windows update (SP1) stond er nog niet op, spyware verwijderen :o
Nou ja ook weer twee uurtjes verder, geen geld voor gevraagd, oom helpt mij ook wel eens met aquarium enzo.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan komende week weer aan een PC gaan knutselen... de PC van een neef van mij begon zo'n anderhalve maand geleden raar te doen en foutmeldingen te geven bij het opstarten. Toen ik er na twee weken eens werd bijgeroepen bleek de HD vaak niet door te starten en die foutmeldingen waren SMART-foutmeldingen. Ik heb toen gauw een Ghost-image gemaakt en op CD gezet...

Vanmiddag werd ik gebeld dat de HD het nu helemaal niet meer doet. Dus morgen ga ik een nieuwe HD kopen en zondag neem ik die PC mee naar huis om 'm te fixen (moet toch bij m'n neef zijn, is dan jarig :))

Hopelijk kan die image zonder problemen worden terug gezet, anders kan ik weer uren knutselen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Schoonouders hebben een nieuwe pc gekregen, is door hun achterbuurman gebouwd en geïnstalleerd enzo. Nou ja prima, schoonouders belden mij dus of ik ff wou komen kijken. Ja hij was helemaal up-to-date!! Ik denk mooi! Toch ff checken..

Windows update: SP1 staat er nog niet eens op!!! :o
Er moesten dus nog een berg updates geïnstalleerd worden en voor 'n ander programma werd telkens om de cd gevraagd.
SP1 geprobeerd te installeren, illegale CD-key :X FCK* enz. |:(

Achterbuurman erbij gehaald door schoonmoeder, hij zo van ja alles zit dichtgespijkerd hoor, SP1 is niet goed, daar krijg je problemen van, en er staat toch een virusscanner (NAV2004) en een firewall (Zonealarm) op?
Ja en hij installeerde altijd met dat FCK-serienummer want dat was beter want dan krijg je SP1 er niet op.. |:(

Toen ie weer vertrokken was heb ik maar gezegd dat ik van de week wel ff het serienummer ga veranderen en SP1 er wél op ga zetten inclusief alle updates die daarna nog zijn verschenen..

En mijn schoonouders vinden die man zo goed want hij weet er alles zo goed van.. nou ik heb er mijn twijfels bij..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja, in een ander topic liep iemand nog te verkondigen dat virusscanners maar bullshit zijn.

ik kan me er al niet meer aan ergeren, ik verdien mijn boterham met dat soort dommigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Ik vraag hier in Italie € 35 per uur (met factuur komt daar nog 20% BTW bij). Aan zowel bedrijven of particulieren. Grappige is dat ze dat graag betalen; als je € 5 euro vraagt ben je kennelijk niet professioneel/goed genoeg. Whatever :-).

Ik werk overdag fulltime en moet dus helaas vaak in de avond of weekend bij de mensen langs (want voor dat bedrag per uur zorg ik voor vervoer, tools, vervangende hardware, etc). Kost een hoop vrije tijd maar voor mij is dit dè manier om mijn computer hobby te bekostigen: ik koop niets aan PC spul met mijn normale salaris anders blijf je bezig...

Soms installeer ik op een oude P2 Windows 98 met Office en na 3 uur ben je dan weer klaar. Is toch weer een dikke € 100 en zij zijn gelukkig omdat hun PCtje weer werkt. In de winkel kost het vaak meer èn zijn ze niet flexibel.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?

italië is toch EU? dat betekent toch dat ik als hollander automatisch recht heb op een werkvergunning? het klimaat daar staat me ook wel aan.

/me lastminutes maar es ff gaat checken...

• Padme
Ik heb de laatste paar weken al een paar keer nee gezegt :) :) Begin ik het dan toch te leren? :p

• MC Taz Man
  • Laatst online: 16-09 23:07
Ik heb zelf weinig van deze verhalen meegemaakt. Al zijn ze zeer onderhoudend ;). Echter heb ik wel een klant van het type "ik heb ergens een bel gehoord, maar wat is een klepel???". Echter leert dit persoon wel bij. Hij had een jaar terug nog een P1 & vroeg mijn advies voor een upgrade. Hij had echter weinig tot geen geld en ik kon hem dus ook helaas niet helpen. Kocht hij de Packard Hell van zijn ouders. Hij blij (net nieuwe DVD brander erin (NEC1300a) & HD). Komt ie een half jaar later bij mij. Hij had Win98 geprobeerd te reinstallen (had mij het al eens zien doen) & dat was fout gegaan. Niet eens zijn schuld :D. Ik moest toch die kant op & wou m wel helpen. 3 dagen bezig geweest met die PC. Geen Win98/2k/XP op te krijgen. Mobo kapot. Zelfs de rescue disks van PH deden t niet meer. Hij uiteindelijk wat geld kunnen vrijmaken voor een upgrade. Voor de tijd die ik in die PC heb gestoken niets gekregen, voor de upgrade wel :D.

Normaal reken ik zo'n € 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik repareerde eerst ook eigenlijk altyd gratis, ik vraag nu gewoon altyd geld.. of het moeten echt goede vrienden zijn... ik vind het namelijk gruwelijk irritant als vaders en moeders je een glaassie cola geven en zeggen: kun je het maken :P
zit je daar weer een uur voordat alle virussen en spyware er af is :S
ik leg vooral veel draadloze netwerken met adsl aan :) echt leuk om te zien hoeveel mensen geen beveiliging op hun netwerken hebben :)

ik doe dus niet meer zo veel aan gratis... als je het gratis doet word je te veel leeg gezogen.... heb nog wel wat beters te doen zoals op got zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
17-9-2004 15:21:58 Tim: frank
17-9-2004 15:22:10 Tim: 1.6 werkt op software en niet gewoon op de video kaart
17-9-2004 15:22:18 SoloNijN : drivers installen
17-9-2004 15:22:23 SoloNijN : www.ati.com
17-9-2004 15:22:26 Tim : heb ik al gedaan
17-9-2004 15:22:52 SoloNijN : van je videokaart ?
17-9-2004 15:22:57 Tim :ja
17-9-2004 15:23:09 SoloNijN : dan heb je ze niet (goed)geinstaleerd
17-9-2004 15:23:22 Tim jawel
17-9-2004 15:23:31 Tim ati staat rechts onderin
17-9-2004 15:23:34 Tim daarvoor niet
17-9-2004 15:23:51 SoloNijN : dan moet je em in opengl zetten?
17-9-2004 15:23:59 ja doe ik steeds
17-9-2004 15:24:32 Tim verzendt goffe domme.JPG
17-9-2004 15:24:33 Tim dit krijg ik
17-9-2004 15:24:52 Je hebt goffe domme.JPG van Tim ontvangen.
17-9-2004 15:25:43 SoloNijN : kweet het niet
17-9-2004 15:25:53 Tim k
17-9-2004 15:26:01 SoloNijN : maar als het aan je drivers ligt of een driver instelling kost het je 10 euro
17-9-2004 15:26:14 Tim :|
17-9-2004 15:26:16 SoloNijN :: www.LethalNijNtjes.com :: #NijNtje @ Q-Net Tim k?
17-9-2004 15:27:05 Tim SoloNijN :: www.LethalNijNtjes.com :: #NijNtje @ Q-Net nee
17-9-2004 15:30:56 SoloNijN :www.ati.com
17-9-2004 15:31:02 Tim :|
17-9-2004 15:31:03 SoloNijN dpwnload daar drivers van
17-9-2004 15:31:08 Tim misschien
17-9-2004 15:31:15 SoloNijN : mja
17-9-2004 15:31:18 SoloNijN : laat ook maar
17-9-2004 15:31:20 SoloNijN : sterktre

Dan PROBEER ik te helpen, wil die het niet.... zoek het dan maar lekker uit hoor

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in hun eigen sop laten gaar koken. en als ze helemaal radeloos zijn kost het 14,95 per kwartier (ja da's een stuiver minder dan bij de mycom :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik heb ook nog wel een leuke anekdote

Tijdje terug kwam er zo'n oud vrouwtje bij mij uit de straat langs. Die wou graag internet enzo. Dus ik heb gewoon cheap-ass abo bij zonnet aangevraagd, en beloofd dat ik het wel ff kwam installeren (hoeveel werk is dat nou eenmaal).

Dus het pakketje kwam binnen met de modem e.d.
Ik kom daar aan trek meterkast open.
Licht geloof het of niet, een LODEN kabel. Isser hier iemand die ooit wel eens een loden kabel heeft gestript!

Afijn uurtje later is er eindeijk een kiestoon en de splitter zit er tussen. Aangezien ik niet veel zin had om ook nog eens een telefoonkabel naar boven te trekken stelde ik voor een draadloos modem te halen. Dat vond zij zelf ook een goed id. Dus ik opweg naar de mycom.
Draadloos SMC modem en pci kaartje.

Spulletjes uitgepakt. Kabeltjes enzo erin..
Stekker in het stopkontakt... stopkontakt... "ik heb geen stopkontakt in de meterkast!"
(Wie heeft er nou geen stopkontakt in de meterkast.

Goed.. ik maak ook wel even een stopkontakt. Tijdje klussen stopkontakt gefixt. Werkt prima. Laptop erop verbinding enzo... Helemaal leuk.

Dus was haar pc aan de beurt. (onee.. AMD k6/2 350mhz)
Kastje open.. OEH wat een stof... UCH UCH. Kaartje erin. Kastje dicht.
Copmuter aan.. windows start. liep best goed.
Software installeren. driver word niet herkent, hardwarefout.

Goed ander PCI slotje.
Kastje open UCH UCH. Kaartje ander slotje. Kastje dicht.
Doet prima, alleen de software...

Zodra het software programma zou moeten starten, blijft het scherm een kleine seconde open staan. En sluit dan weer.

Inmiddels fabrikant al gebeld enzo., maar nog geen oplossing.

EN HIER HEB IK NOG STEEDS GEEN GELD VOOR GEHAD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN HIER HEB IK NOG STEEDS GEEN GELD VOOR GEHAD!
Ahhhh, je helpt oude vrouwtjes toch ook bij het oversteken? ;)

Overigens moest ik wel effe lachen om die loden kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, ik lach mij kapot om sommige ervaringen hier, algoe dat ik niet zoveel mensen over de vloer krijg, maar, ik fix alles wel gratis.

Ikzelf accepteer moeilijk dingen van iemand, vb in mijn beginjaartjes pc fixen vroegen mensen mij of ik iets wou drinken of eten. Toen weigerde ik altijd, kreeg dan altijd een cola'tje of water voorgeschoteld.

Een jaartje geleden ofzo ging ik weer eens bij een familielid van een maat van mij de pc fixen (kleine dingetjes fixen), me maat bracht me op het adres (ikke geen vervoerskosten, tof :) ) eenmaal ginder vroegen ze mij of ik iets wou drinken ofzo, ikke zeg "neeeh, dat hoeft echt niet hoor" en die kijken mij raar aan, loLL. Ff later bracht ze een plateau naar boven met chips, koekjes, drinken. hahaa, lacheu :)
2de maal, zelfde maat, ander familielid, vroegen of ik iet wou drinken, ikke weer "neeeh, dat hoeft echt niet hoor", me maat "jawel, da moet". ikke weer, lachen.

na een paar keer zo'n situaties tegen gekomen te zijn heb ik geleerd, niet te weigeren :) zelfs als ze mij geld geven omdat ik de pc heb gefixt accepteer ik het niet. Zoveel geld heb ik nou ook weer niet, maar toch, geld accepteren vind ik maar raar, tenzei ik als arbeider/bediende werk ofzo, dan vind ik het normaal om geld te accepteren, maar om kleine dingetjes te doen, echt niet, ookal duurt het 6uur.

Maar voor de rest, krijg je iets (met uitzondering geld), niet weigeren :) (misschien wel ff zeggen van, "dat moet echt niet hoor" maar wel accepteren, anders klink ik zo hebberig. maja

en hier komt het :) er was eens een tijdje dat ik veeeeel pc's moest fixen, mijn moeder tegen mij: "wanneer ga je nu eens geld vragen", Ikke: "nee ma, dit, en dat .... (een hele uitleg, te lang en geen zin om te vertalen, ik spreek Chinees tegen mijn moeder), ikke dus een dag zever van mijn moeder aangehoord.
Dag nadien, vriendin van me moeder die nogal veel op bezoek komt, vraagt of ik iets van pc's ken, Ikke: "ahu". Zij vroeg of ik haar pc kon instaleren, ikke: "tuurlijk".
Mams zo tegen mij: "nu moogde nie ineens beginnen geld te vragen he", ikke lach mij kapot, zever de zever dat zij zeverde tegen mij, hahahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:38:
maar om kleine dingetjes te doen, echt niet, ookal duurt het 6uur.
6 uur? Dat is driekwart van een werkdag, en dat noem jij "kleine dingetjes" :D

"Vroeger" fixte ik ook PC's voor helemaal niks behalve soms een kleine wederdienst zoals een doosje CD's. Nou komen er echter zo vaak mensen met vragen en te bouwen systemen, dat ik wel geld "moet" vragen... zelfs nu ik geld vraag, kan ik nog steeds mijn klanten kiezen als het moet. Zou ik geen geld vragen, dan zouden er nog meer mensen langskomen met problemen.

Ik vind het niet meer dan normaal.
Zij hebben een probleem -> Ik werk ervoor om het op te lossen -> zij betalen mij.

De prijs die ik vraag is echter afhankelijk va hoe goed ik mensen ken, hoe vaak ze problemen hebben, of ze adviezen wel/niet opvolgen... (Als ik de 3de keer in een maand langs moet om het laatste nieuwe virus weg te halen, omdat je na herhaald advies nog steeds de virusscanner niet opwaardeert, dan wordt het duurder voor je... als "motivatie" :P Het is ook voor mij geen pretje om 3x per maand hetzelfde te moeten gaan fixen bij dezelfde mensen.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
van de week weer bij een kennis geweest waarvan zijn pc ook niet helemaal lekker meer liep

en natuurlijk helemaal vol met virussen en spyware, die kerel heeft een pc waarop ie vrij veel download alleen had hij nog niet van een firewall gehoort

dus ik de hele pc opnieuw geinstalleerd en gelijk zonealarm erop en ad-aware

die kerel snapt trouwens nogsteeds niet hoe het erop is gekomen, laten we hopen dat ie volgende week weer niet belt met hetzelfde probleem (zou me niet verbazen hoor maar ik kom echt niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
Met vrij grote regelmaat heb ik dit soort dingen.

Ik kan moeilijk nee zeggen.

Laatst nog:

Kenissen hebben wanadoo (abo el cheapo) en een nieuwe computer en de oude naar boven gedaan. Eminent routertje voor zo een USB speedtrut. Je kent het wel de verkoper van de mediamarkt heeft gezegd dat het werkt........ Mooi niet dus het hele rommeltje werkt niet blijkt een net iets nieuwer type Speedtouch te zijn een grijze. Na lang wachten update voor dat eminent ding uit. En ja hoor het werkt nog niet.

Ik zeg had het eerder gevraagd had ik het even goed kunnen aanschaffen en jullie zaten dan allang online.

Ik sweex modem router op de lijn tada het werkt.

Ik PC boven aansluiten. Goh een netwerkkaart met twee aanlsuiting gek zeg??? Kabel zat er werkelijk in met een rj 11 plug ik denk he hoe kan dat nou. Nee hebben ze een cat 5 kabel getrokken 4 aders aangesloten en tada in de modem gestopt. Tenminste oom van hun die het wel ffies zou regelen. Ik maar even goede plug eraan gezet en netwerkkaart geplaatst.

Ben je eindelijk klaar en uitgelegd niet overal ja op te klikken en jawel binnen twee dagen gaat de telefoon dat de computer het zo slecht doet. Ik denk ga maar eens kijken.

Beide computers waren rijp voor een herinstallatie.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hmm ik heb eergisteren nog €55 verdient om een paar uurtjes te werken. Eerst ging ik langs bij een vriendin omdat ze ziek is en als je de hele dag voor de TV ligt is wat bezoek altijd welkom :) De moeder komt ook binnen en vraagt of ik even naar de computer wil kijken want hij doet zo raar. Goed, ik kijk even (heb ik daar al wel vaker gedaan) en ja hoor, er staat wééral een zooi spyware op. Na een rondje ad-aware, spybot s&d en hijack this heb ik maar geconcludeerd dat het het beste was om het OS opnieuw te installeren.

Eerst even gevraagd of er een backup moest gemaakt worden maar die hadden ze al. Zalig vind ik dat _/-\o_

De rest van de installatie verliep zonder problemen en daar heb ik €25 verdient voor iets wat mij weinig moeite kost en in het gezelschap van een goede vriendin :)

Dan heb ik nog windows opnieuw geinstalleerd bij vrienden van m'n ouders. Ze hadden ook al een backup :*) en alle driver CDs klaargelegd. Zo moet het dus!

Ze hadden ook nog een iets meer belegen computer staan en vroegen of er ook Windows XP op kon zonder een upgrade te doen maar het was een AMD Athlon 550MHz met 128mb sd-ram. De processor is nog te doen maar 128mb RAM is echt te weinig. Ik heb hen nog voorgesteld om wat RAM bij te steken maar ze zeiden: nee, neem hem maar mee als je wil. Uit beleefdheid heb ik dan ook nog maar een Pentium 166MHz meegenomen omdat ze hem anders naar het containerpark moesten brengen. En daarboven op kreeg ik nog eens €30 en kreeg de opdracht om voor hun een nieuwe computer te bouwen. Zo kan het dus ook, computers repareren voor vrienden en kennissen is niet altijd slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
M'n peet-tante wou erg graag een keer haar PC geformateerd hebben, wat ik dus wel doe want ze helpen mij ook vaak. Ik daarheen, backupje gemaakt van de emails en hun documenten en foto's, wat overigens 2 uur duurde omdat de PC zoo fuckt up was dat er telkens 100% cpu werd gebruikt, en er 75 (!) processen draaide als er niks open stond. Het was aaaaalemaal spyware, adware, en malware. Ad-aware draaien wou niet, omdat ie dan crashte bij de 100 :X. Ik dus formatteren, windows er weer op gezet, klaar. Ze waren alle drivers kwijt?! Zodat ik op de hardware moest gaan zoeken wat het was (+ in apparatenbeheer) Na een tijdje alles wel klaar, behalve de netwerkkaart. Het was een el-cheapo merkje waar geen naam op stond en die was geleverd door chello, maar er waren geen drivers bij achter gelaten. Ik dus zoeken, zoeken, zoeken, en ik niks vinden. Toen maar met m'n tante naar de winkel gereden en een cheap sweex kaartje gehaald, die erin geduwt en hij deed het! Kostte me toch wel een half dagje werk. (vooral de install en backup duurde erg lang)

De week erna, ik kom terug, vooooool met spyware + adware 8)7
Ik ghost image teruggezet, useraccountje afgeknepen en een los adminaccountje gemaakt waar ze maar mee moesten installeren.

Toen ik naar huis ging kreeg ik toch nog 15 euro in m'n hand gedrukt, wat ik wel erg waardeerde.

Het bedraagde een oude AMD 744 MHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
:/ In zo'n geval zou ik meteen een reborn kaartje hebben geadviseerd, als ze het zelf niet netjes schoon kunnen houden, biedt zo kaartje enig sinds wel een uitkomst,

En je hebt je klauwen er niet mee vol, maarja je verdient weer 15 euro minder eens per tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:04
sjukke schreef op 17 september 2004 @ 19:22:
M'n peet-tante wou erg graag een keer geformateerd worden, ...
Als ik het zo lees zou ze het goed kunnen gebruiken... ;) :9

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.