Sleutelen aan bevriende pc's (deel2)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.251 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
ik snap echt niet hoe mensen het voorelkaar krijgen hun pc zo te vernaggelen als jullie zoal omschrijven... :/

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucchan schreef op 15 juli 2004 @ 17:34:
ik snap echt niet hoe mensen het voorelkaar krijgen hun pc zo te vernaggelen als jullie zoal omschrijven... :/
gewoon desinteresse.

maarrem, heb jij dat soort pc's nog nooit gezien dan? ik denk dat minstens 1 op de 3 pc's zo mishandeld is als hiero gemiddeld gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:39:
[...]

gewoon desinteresse.

maarrem, heb jij dat soort pc's nog nooit gezien dan? ik denk dat minstens 1 op de 3 pc's zo mishandeld is als hiero gemiddeld gesteld wordt.
Als je je auto niet onderhoud, kost het erg veel geld.

Met je computer, laat je het gewoon een nerd opknappen.

Net zo als de zelfsprekendheid om gekopierde software te gebruiken.

Ze kunnen ook niet 'rijden', maar ja. Ik kan hun ook niet de bevoegdheid ontnemen.
Eigenlijk moet je hun pc kunnen locken, en die ze pas kunnen ontlocken. Na het nemen van een cursus.

Speciaal GOT team, die examens afneemt. En alle GOT-ers hebben license to lock.

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 15-07-2004 18:02 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:50
Oewhh ff stoom afblazen, ik zal op mijn woorden letten.
.
Ik heb een nieuw pc'tje gekocht via een pc-prive project van Ma, maar om die te financieren heb ik mijn oude pc weggedaan (half jaar oud, budget systeem maar werkte perfect). Nu was mijn oom al heel lang opzoek naar een nieuw systeempje dus heb ik die van mij flink goedkoop aan hem gekocht, maar dan moest ik hem wel compleet afleveren en installeren, en zijn oude pc even fatsoeneren. Tuurlijk vond ik dat geen probleem, tis tenslotte familie.

Kom ik daar moet ik eerst de hardware in een andere kast ombouwen, omdat hij graag de kast met het window voor zijn kinderen had. Tja kost wat tijd extra maar goed, paar uur later alles omgewisseld. PC aan en hoppa, alles werkt, ik blij, maar toen gingen mijn neefjes "Undergroud" spelen en de vga kaart raakte overhit :S. Met 6 casefans was het nog niet op te lossen, want hij moest in een computermeubel komen te staan. Ik dus weer alles omgebouwd, onderhand 10 uur 's avonds, gaat de pc soms niet meer aan, ik zo wtf maja, alles nagekeken, ik zet hem 5 keer achter elkaar aan, en hij doet het perfect. Laat ik hem 3 minuten staan, start ie niet meer op en ik was nergens meer aan geweest. Ik had echt zoiets van WTF is hier aan de hand. Naja, ik allebei de pc's mee naar huis. Thuis aangekomen alles gemaakt. Ik weer naar mijn oom, doet hij het daar in het begin, ik alle software geinstalleerd, start hem opnieuw op en doet hij het weer niet, wtf, ik werd helemaal gek.

Ik weer de pc's mee naar huis.

Na een x aantal uur bleek het dat het om het nieuwe pci modem ging, schijnbaar kon de pc niet overweg met rockwell modem chipsets. Dus ik een nieuw modem gekocht, weer van de "winst" af, en ik had hem al zo goedkoop verpatst.

Kom ik daar weer aan, weer alle k*tspelletjes voor die jong moeten installeren (15 cd's in totaal, en dat al voor de 2de keer terwijl als je het boekje leest je het ook goed zelf kunt!)

Moraal van dit verhaal, ong 15 uur bezig geweest met nix, 3 keer een pc in kast omgebouwd voor nix, geld kwijt voor modem, 2 keer alle software geinstalleerd voor nix en dan krijg ik ook nog 2 cd-roms met foto's mee naar huis krijgen om naar de afdrukcentrale te sturen (3de keer onderhand) en dat ook voor de nix.
De volgende keer verkoop ik mijn pc via internet, aan een onbekende, met garantie tot aan de deur, want dit doe ik nooit meer.

[ Voor 100% gewijzigd door Pietjuh op 15-07-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Pietjuh schreef op 15 juli 2004 @ 18:07:
en dan krijg ik ook nog 2 cd-roms met foto's mee naar huis krijgen om naar de afdrukcentrale te sturen (3de keer onderhand) en dat ook voor de nix.
Dat ga je toch niet zelf betalen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Allemaal leuk en aardig, maar je bent er zelf bij, je hoeft hem niets te verwijten, verwijt jezelf liever dat je dit allemaal over je heen laat komen! Je moet niet zo over je heen laten lopen man!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 19:38

Blauw

De Schreeuw

Ik heb trouwens ook wel benieuwd naar jullie verhalen over gedragsverandering. Wie van jullie heeft niet alleen het gevolg (een zwaar besmette, met spyware overladen pc) opgelost maar ook de oorzaken? Oftewel: wie heeft er een daadwerkelijk gedragsverandering bij zijn patiënten teweeg gebracht, en vooral: hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de topictitel klopt na alle verhalen niet meer :) Het zijn geen bevriende pc's meer :) Vijandige pc's met eigenaren die jouw vrienden zijn. (of hele verre kennissen van je ouders. ;) Maar dat is een ander verhaal)
Nog wat moois. Ik had hier een pc staan van Compaq. (systeemspec's doen er niet echt toe) En ik had een poos lopen kloten om het moederbord in de kast terug te krijgen. /me MISTERJONGE houdt niet zo van desktops :P
En even later komt een die eigenaar boven. "Is het gelukt?" ïk: "joah, ik heb de foto's met mij en mn bijl boven jouw moederbord maar gewist" Die blik in zijn ogen! Daar heb ik nog lang om gelachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jozzz schreef op 15 juli 2004 @ 20:41:
Ik heb trouwens ook wel benieuwd naar jullie verhalen over gedragsverandering. Wie van jullie heeft niet alleen het gevolg (een zwaar besmette, met spyware overladen pc) opgelost maar ook de oorzaken? Oftewel: wie heeft er een daadwerkelijk gedragsverandering bij zijn patiënten teweeg gebracht, en vooral: hoe heb je dat gedaan?
Belt: ik heb virus.

Ik bijlagen geblokt in outlook

Gevolg, meneer belt niet meer.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

krvabo

MATERIALISE!

Het beste is altijd nog mensen aan de alternatieve software helpen.
Outlook -> Thunderbird (niet dat outlook slecht is)
IE -> FireFox
en in geplande taken gewoon ad-aware zetten ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
krvabo schreef op 15 juli 2004 @ 21:28:

en in geplande taken gewoon ad-aware zetten ;)
Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
Ik heb er (bijna) nooit last van. De meeste die ik ken kunnen zelf nog redelijk tot goed met een pc overweg. Mijn jongere broer zit net als mij, op een ICT opleiding, en mijn pa is iets wat je een "gevorderde amateur" zou kunnen noemen.

Wat mij vooral opvalt is dat mensen altijd naar mijn broer toegaan wanneer ze pc-problemen hebben. Ikzelf ben namelijk een meisje, en zit als enigste meisje in de klas. (hoewel dat eigelijk niet eens erg is O-) )
Waarschijnlijk omdat ze denken dat hij het beter weet, omdat hij toevallig een jongen is |:( ofzo ik heb geen idee.
Maar dat heeft ook erg veel voordelen, m'n broer moet mensen zelfs achterna lopen. Vooral mijn ouders zeuren erg wanneer een goede vriend of kennis niet meteen geholpen wordt met z'n computer.

meestal gaat het als volgt:

Een kennis wil een nieuwe dvd brander, althans dat zegt ie. Jij weet er alles vanaf dus jij moet er maar 1 bestellen. Meneer wil het het liefste bij jou laten bezorgen zodat alles zeker goed gaat, ook zou het handig zijn als je even zou voorschieten.
Deze persoon "durft" dus niets zelf te bestellen, "durft" niet te betalen via internet, omdat hij weleens verhaaltjes gehoort heeft over hackers. Maar als toppunt: hij durft zijn computer niet eens te ontkoppelen om hem zo mee te nemen, om z'n dvd alsnog te laten inbouwen. Omdat het weleens mis zou kunnen gaan, en hij wanneer hij weer thuis komt, niet meer weet waar alle stekkertjes nou gezeten hebben.

Conclusie: Mijn broer is de hele middag bij hem geweest om z'n dvd in te bouwen, waar ook nog eens een speciaal frontje op moest, anders ziet de computer er zo lelijk uit. (vanwege kleurverschil met de rest van de kast) Dus dat werdt weer zagen omdat bij die coolermaster kasten, de schroefgaten niet meer kloppen wanneer je een frontje op je dvd plakt.

Alfijn dan ben je dus daar... om dat even te fixen althans dat denk je bijna 4 uur later sta je buiten, na het hele basis "computeren" 5X opnieuw te hebben moeten uitgelegd. En alles wat uitgelegd wordt, moet genoteerd worden, anders wordt het vast vergeten.

Wat dat betreft: nee dank je ben blij dat ze mijn broer dan vragen 8)

Laatst hadden we nog zo'n leuke, een collega van mijn vader:

- ik wil een nieuwe computer, met een mooie kast eromheen.
euhh ja wat voor computer wat is het budget en wat wil je er precies mee doen..??

later gelukkig niets meer van gehoord :r hij zal wel een pc bij de aldi gehaald hebben.

Of dan een groep mensen die nog wel het ergste zijn om te helpen:
VADERS!

En dan vooral wanneer ze denken dat ze alles weten, en verschrikkelijk eigenwijs zijn.

mijn pa: Hey ik heb geen internet verbinding meer! <naam> is vast weer aan het downloaden!
ik: Nee chello is al de hele middag offline ze zullen we een storing hebben.
mijn pa: Nee vast niet, hij start de pc minstens 5X opnieuw op, veranderd alle mogelijke internet instellingen 5X, loopt naar het modem reset dat minstens 5X, gaat alle kabels nalopen, unplugt de netwerk kabel, stopt de netwerkkabel er weer in.... start pc nog eens 5X opnieuw op, probeert andere netwerk kabel.

Als ergste gaat hij dan een oorzaak zoeken bij een oude pc, die we toevallig aan het netwerk thuis hadden gehangen, omdat er altijd een pc te weinig is wanneer we met z'n drieen willen internetten. Hij beveelt je dan die pc uit te zetten, omdat die pc mogelijk zijn internet verbinding zou aftappen, of via het netwerk de instellingen veranderd op zijn pc, zodat zijn internet niet zou werken. 8)7

Ondertussen is de storing bij chello verholpen...

komt meneer de techneut eraan gelopen:
"Zozo, jullie zitten beide op een ict-opleiding en wie heeft het internet wéér gefixt?" nou dat was ik dus weer, en wil je weten hoe ik het gedaan heb?!?

:/ als je dan "ja" antwoordt weet ie zelf niet meer wat ie precies gedaan heeft... :X

Of neem dan mijn oom, hij heeft nu een half jaar een nieuwe computer, waar hij erg trots op is. Het is een topmachine volgens hem zelf met een erg grote hardeschrijf die hij nooit van z'n leven vol zal krijgen, hij heeft sinds kort internet en is dus helemaal up-to-date.

Omdat hij een tijd geleden jarig was gaven we hem een spel, dat al wat verouderd was, omdat bleek dat hij maar een 5200 in zijn systeem had zitten. Hij wist niet hoe het te installeren, omdat er telkens een "rare" foutmelding kwam. Wat bleek dus, zijn harde schijf was al vol, en Windows stelde voor om schijfopruiming te starten. Wat natuurlijk nooit genoeg ruimte vrijmaakt, zijn hardeschijf stond gewoon bomvol. Bleek het een schijf te zijn van maar liefst 20 gig. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CrystalViriS schreef op 15 juli 2004 @ 22:20:

- ik wil een nieuwe computer, met een mooie kast eromheen.
euhh ja wat voor computer wat is het budget en wat wil je er precies mee doen..??

later gelukkig niets meer van gehoord :r hij zal wel een pc bij de aldi gehaald hebben.
Dat is ook zo irri ja.

Vraag iemand wat aan mij. Hij maakt voor ze bedrijf niet eens backup's enzo. Dus ik tekeningtje gemaakt in visio, voor de duidelijke uitleg. Hoppa, adsl, pc daar, laptop hier. Rekeningen gehouden met 'ja, het mag niks kosten' (als ik al ergens een hekel aan heb...)

Dus hij stelt nog een paar vragen, ik mail terug. Hoor je niks meer........

Ja doei, dan heb ik er ook niet zoveel zin in. En dat je zat te klagen, dat de pc winkel 70 euro per uur vroeg. Kan mij ook niet meer verrotten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:16
ik vind het trouwens ook vervelend dat ik m'n broertje (hangt hier ook rond :P) soms nog steeds moet vertellen wat z'n eigen IP-adres is in het netwerk en hoe je het netwerk in moet stellen enzo. ik bedoel, hij studeert ook aan het WO en ik heb 'm het al tig keer uitgelegd, maar hij onthoudt het niet. en als ik zeg "zoek maar op hoe het moet" wordt ie nog kwaad ook :/

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Vandaag belde iemand mij op: of ik ook "zo'n brede modemstekker had". Mensen hadden ADSL van HetNet aangeschaft, en KPN levert halve installatiepakketten, omdat toch het gros al ethernet onboard heeft, en de rest meestal overstapt van een kabelprovider naar ADSL.

Kom ik daar met een 3C905C-TXM kaartje (ja, ik heb niet anders, en nee, die zijn niet duurder dan een realtek, omdat ik ze in partijen van 20 koop voor 100 euro per 20 :P), zeggen ze: "Ik kom er helemaal niet uit, kan je ff helpen?"

Nou was dit slechts mijn 2e ADSL installatie, maar als ik zie wat voor bende sommige mensen hebben liggen... vorige keer een loden leiding waar een RJ11 connector aan moest, nu was het een grote koperdraadje-bende met alles overal en nergens heen lopend.

Na een dik uur prutsen onder een kast met daaronder hooguit 25cm ruimte, werkte de telefoonaansluiting weer en had het ADSL modem er zin in. Moest nog naar iemand anders toe, dus wordt nog vervolgd: ik mag die ethernet kaart nog installeren op die brakke win98 PC :P

Vroegen ze me ondertussen ook of ADSL dan echt beter was dan kabel. Leg ik die mensen uit dat ADSL hier in de buurt niet kan concurreren met @home breedband, maar dat de goedkope abo's over het algemeen meer leveren voor minder geld dan vergelijkbare kabel abos. En welke hadden ze nou gekozen? HetNet abo met 120 gratis minuten per maand :X een inbel-ADSL-account dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...

ZO ken ik ook wel ouders, en mensen.

Mijn ouders, die vindt ik persoonlijk niet eens zo heel erg.

De mensen, die z.g. geinteresseerd iets vragen, en dan uiteindelijk zichzelf op de borst slaan.

Alsof hun dat zelf hebben verzonnen.

B.v. DVD's kopieeren. Hoe moet dit en dat ?

Uiteindelijk gaat men dan, een DVD brander halen, en komt men er laten achter, dat men niet weet hoe dat moet.

Ongeduldig en boos zijn ze dan, maar ik heb nooit gezegd dat men die brander moest kopen.

Nee, dan denkt men van te voren al, daar wordt ik kosteloos mee geholpen.

En dat voor 7,50 per uur...(is 15 gulden, sjezus....)

Nee, voor zo'nb klein bedrag...kom ik niet eens mijn nest uit.
Is veels te weinig, zeker als men 150 dvd-tjes wil doen...en illegaal verkopen enzo.
En ik veel werken, moeilijk doen, als het een uurtje uitloopt (10 euro, ipv 15)

Maar vervolgens 1500 euro opstrijken nadien je alle dvd's hebt verkocht.

Gelukkig voor mij, had ik dit door, en bleken de verkochte dvd's niet goed gekopieerd te zijn etc. haha...

Eigen schuld..dikke bult.

En trouwens....werkgevers kunnen je ook voor veels te weinig laten uitbuiten, zeker als je geen andere baan hebt op het moment, en je voor 1300 per maand, zonder auto, zonder telefoon moet werken, omdat anders je huissie er niet meer voor je is.

Maar goed...we blijven lachen...de buitenkant...de binnenkant huilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ikzelf heb op een gegeven moment de fout gemaakt om voor een aantal mensen pc's te bouwen. Voor de meest idiote zaken werd ik daarna opgebeld: mijn balk is verdwenen maar ik heb echt niets gedaan - internet werkt niet, en dan doodleuk windows explorer aanklikken - ik heb een virus, ik weet niet hoe het kan, maar je moet even naar deze leuke bestandjes kijken die ik gemaild heb gekregen. Ik heb dit lang volgehouden, todat ik zelf ging werken, daarna heb ik iedereen doorverwezen naar de lokale computerboer met de melding dat ik er niets meer aan doe. Ik doe alleen nog mijn eigen pc en die van mijn ouders.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet afkloppen, ik ben enorm aant afbouwen en doe onderhand bijna niks meer, vroeger probeerde ik het op te lossen voor elke kennis / familielid e.d.
Omdat ze praktisch allemaal brak pc's hadden met crap mobo etc erin en alleen kochten op de grootte van de hD heb ik gezegd dat ik niets meer voor ze zou doen, echter alleen als ik het advies en de bouw van de nieuwe pc deed, 2 keer een advies gegeven en men liet het een ander bouwen (tsja ik vind zelf € 100 voor de bouw, het installeren en testen niet veel) maar wel mij weer opbellen voor de dingen die niet werken enzo, dus niet meer.

Nu help ik alleen nog mensen die mij ook helpen als ik ergens problemen mee heb en waar ik van weet dat ze mijn advies en inzet waarderen en hier ook wat voor over hebben. En ik moet zeggen tot nu toe werkt dit zeer goed.

Het valt mij wel enorm op dat mensen helemaal niet in de gaten hebben wat internet kan 'aanrichten' aan je systeem, overal maar op ja klikken, pc is traag, alles staat vol met spyware maar ach wat the hell, zodra MSN het doet vinden ze alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Hoe doen jullie dat nou als jullie een pc van een ander helemaal opnieuw instaleren doen jullie dan alles legaal ?? Mijn pc staat bijvoorbeeld niks legaals op maar bij andere doe ik dat ook niet. Legaal is zo duur altijd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Afhankelijk, de één maakt het nix uit de ander wel. Ik zeg altijd dat wanneer ze geen illegale software van mij willen ze bijtijds ZELF die software aanschaffen dan maakt het mij niets uit en install ik het wel voor ze (scheelt toch nix in tijd)!

ondertussen pen ik die serial over })

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.S op 15-07-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

krvabo

MATERIALISE!

TheTransporter schreef op 15 juli 2004 @ 23:39:
Hoe doen jullie dat nou als jullie een pc van een ander helemaal opnieuw instaleren doen jullie dan alles legaal ?? Mijn pc staat bijvoorbeeld niks legaals op maar bij andere doe ik dat ook niet. Legaal is zo duur altijd :(.
Zolang ze het zelf legaal hebben install ik het legaal, en anders niet :P
Ik wil ook nog wel eens iemand helpen aan een crack, maar niet voor die enorm dure progs als 3dmax. Als ze die willen, kopen ze hem maar.

Maar stel dat je iets illigaals installt, en het werkt ineens niet meer (spyware-zut) dan is het altijd jouw schuld omdat hij het in de trail _wel_ deed ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op 15 juli 2004 @ 23:55:
ondertussen pen ik die serial over })
Zo heb ik nog een wanadoo broadband inbel in mn telefoon genoteerd staan O-)
Iemand nog een modempje over? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vooropgesteld, ik ben er geen echte voorstander van maar je kunt het wel beter doen want men raakt toch elk w.w. en inlognaam e.d. kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn zusje (ze is 21 maar mentaal nogal jong) kwam een keer gillend naar beneden..had ze MSN+ met die sponsorshit geinstalleerd. Dr pc was vastgelopen en ze kon niks meer (viel me nog mee dat ze em niet hard resette)
Ik heb toen tegen haar gezegd: kijk, dat doet spyware/adware nou met je pc!
Daarna nog even verteld dat als ze het voor mekaar kreeg om bepaalde troep (trojans) en zware virussen op haar pc te krijgen (met wat enge verhalen over xs4all die je dan afsluiten van internet) en voila: ze scant netjes met adaware/spybot s&D. De rest update automatisch, dus als ze een keertje niet thuis is en ik scan ff op troep, vind ik niks meer.
En eerst waren het 300-500 items per spyware programma :X

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 00:31:
[...]

Zo heb ik nog een wanadoo broadband inbel in mn telefoon genoteerd staan O-)
Iemand nog een modempje over? :D
Toen ik zelf van adsl internet provider wisselde heb ik dat geprobeerd.
Via een kabel modem met gebruikersnaam en wachtwoord,
die ik mocht lenen van iemand anders, maar het werkte niet.
En dat terwijl ik 4 jaar geleden ook zo'n zelfde abbonnement gehad heb.
TheTransporter schreef op 15 juli 2004 @ 23:39:
In principe installeer ik bij voorkeur legale software indien voorhanden.
Maar heel vaak zeggen ze geen cd's te hebben.
Ik noteer dan hun eigen licentie nummer van hun oude windows install.
Die voer ik dan in nadat ik hun systeem schoon heb geinstalleerd met mijn cd.
Soms lukt het niet ze gelijk in te voeren, gezien het een ongeldig licentie nummer blijkt.
Dan gebruik ik mijn eigen licentie nummer, en gebruik regedit om mijn eigen nummer te vervangen door hun eigen ongeldige nummer.
Ik bemoei met al jaren niet meer met die dingen.
Zodra ik een pc opnieuw geinstalleerd heb, maak ik een image.
Zodra ze zelf hun windows weer om zeep hebben gemaakt,
kunnen ze zelf het image terugzetten.
Uiteraard heb ik gezorgd dat hun data op een alternative lokatie wordt opgeslagen.
Die raakt niet weg bij image terugzetten (documenten email favorieten).
Ik ken bijna niemand die een backup maakt van zijn data,
hoewel ik wel altijd uitleg hoe en waarom.

Ook bij een herinstallatie maak ik nooit een backup,
gezien ik dan altijd hun oude mappen hernoem zodat windows ze niet meer ziet.
Na de herinstallatie in de standaard mappen, vis ik hun data uit die ongebruikte oude windows mappen.
Snap niet waarom altijd iedereen maar gaat formatteren bij een schone windows installatie.
Zoveel extra werk en kans op data verlies.

[ Voor 9% gewijzigd door cjdijk op 16-07-2004 06:59 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
cjdijk schreef op 16 juli 2004 @ 06:52:

.....

Dan gebruik ik mijn eigen licentie nummer, en gebruik regedit om mijn eigen nummer te vervangen door hun eigen ongeldige nummer.

.....
Waar ik het register staat dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Zover ik weet in CurrentVersion in HKLM.

Maar even on topic. Het is waardering.

Ik werk in een computer winkel en dan ben ik natuurlijk diegene bij uitstek om te helpen bij computer problemen... uche uche...

Gisteren werd ik om 7.30 gebeld door iemand die een MP3 speler had verneukt en snel wou fixen want ze ging om 12.00 op vakantie. Ik over de zeik want ik sliep notabene nog maar dat kon haar nix schelen. Dan ben ik snel klaar en heb gewoon gezegd dat ik het niet weet.

Ook tegenwoordig als mensen iets willen zeg ik gewoon dat ik het niet weet. Werkt uitstekend. En als ze dan nog doorzeuren zeg ik maar dat ze langs moeten komen in de winkel, dan kan ik het daar voor ze doen.

Ik heb heel duidelijk gezegd tegen de mensen letterlijk:

"Ik heb net zoals jij recht op vrije tijd en hoe ik die indeel. Ik werk overdag al 8 uur lang met pc's en heb daarna geen zin om nog eens pc's te gaan fixen of dat soort ongein. Dat houdt in dat als jij een probleem hebt je iemand anders moet vinden of dat je hem naar de zaak moet brengen. Ook telefonische ondersteuning maakt daar deel van uit. Je kan het leuk vinden of niet, dat maakt mij niet uit. Het is mijn leven en als je het je niet bevalt dan rot je toch op."

Nou hoor ik nix meer :) heerlijk rustig. Moet je is kijken hoeveel mensen je dan alleen aardig vinden omdat je af en toe voor weinig de pc fixed. En als je dat niet meer doet hoor je nix meer van ze....

Voor sommige mensen doe ik het nog wel. Vooral van vaders wordt ik soms doodziek maar heb hem nu verplicht om opera te gebruiken, zo van "anders kom ik nie meer langs als ie stuk is", want hij weet ook alles te vernaggelen.

Andere familie zeg ik meestal dat ik geen tijd heb of geen zin (maar met geen zin moet je oppassen, bij familie :P).

En voor 1 persoon die ik vrijwel alles en zo snel mogelijk omdat diegene ook altijd voor mij klaar staat.

Ook voor bekenden van die persoon doe ik het voor weinig al is het soms irritant. Gisteren spyware verwijderd etc. zonder muis op een windows 95 machine (P2 300). Maar dat wordt zeer gewaardeerd en dat zie ik ook terug.

Vroeger toen ik nog iedereen hielp en daarnaast ook nog mijn eigen zut had zat ik tot diep in de nacht nog mijn eigen zut te doen omdat ik daar in de avond geen tijd voor had. Daardoor kwam ik vaak te laat op werk en ja, zodra werk eronder gaat lijden is het heel simpel he... kappen!

En misschien is het een idee om van dit topic een pdf/site te maken met daarin een opsomming van de punten (bijv. wat je vraagt per uur). Want als je me ECHT nodig hebt dan werk ik nog wel voor anderen á 40 € het uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Coolhva schreef op 16 juli 2004 @ 10:29:
"Ik heb net zoals jij recht op vrije tijd en hoe ik die indeel. Ik werk overdag al 8 uur lang met pc's en heb daarna geen zin om nog eens pc's te gaan fixen of dat soort ongein. Dat houdt in dat als jij een probleem hebt je iemand anders moet vinden of dat je hem naar de zaak moet brengen. Ook telefonische ondersteuning maakt daar deel van uit. Je kan het leuk vinden of niet, dat maakt mij niet uit. Het is mijn leven en als je het je niet bevalt dan rot je toch op."
Niet echt de subtielste/charmantste tekst lijkt me wanneer een naast familielid of je vriendin iets an vraagt.............dunkt mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gewoon duidelijk uitleggen hoe je de verschillende programma's moet gebruiken (een virusscanner, Windows Update en een spyware remover) en ze het laten opschrijven als ze het niet kunnen onthouden. Bij de meeste mensen werkt dit maar anderen (vooral gezinnen met kinderen!) zijn hopeloze gevallen |:( Nuja...meer geld voor mij :*)

Oh ja, als spyware remover laat ik ze meestal Ad-Aware gebruiken omdat die blijkbaar als het gemakkelijkst wordt ervaren. Virusscanner hangt er gewoonlijk vanaf welke dat ze al gebruikten want vaak hebben ze die wel hoor.. maar staat die niet geinstalleerd of staan de updates uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je krijgt het gevoel. Dat wat een automonteur zou krijgen, als hij. Voor een kennis zijn auto had uitgedeukt, voor niks. Zich omdraait. En die kennis schopt er gelijk weer een nieuwe deuk in.

Vervolgens zegt, ik kan niet met auto's omgaan, ze intresseren me toch niet. Maar maak je het nog wel even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
mhr-zip schreef op 16 juli 2004 @ 11:13:
Je krijgt het gevoel. Dat wat een automonteur zou krijgen, als hij. Voor een kennis zijn auto had uitgedeukt, voor niks. Zich omdraait. En die kennis schopt er gelijk weer een nieuwe deuk in.

Vervolgens zegt, ik kan niet met auto's omgaan, ze intresseren me toch niet. Maar maak je het nog wel even?
Dat is een goede vergelijking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 19:58

Khaine

Python liefhebber

Ik had pas geleden de ict-situatie bij uitstek , zo kan het dus ook :

> Collega : Hey Khaine , ik had een vraagje aan je .
< ik : gooi het eruit .
> Collega : Wij hebben een pc-tje maar die is gewoon toe aan een schoonmaakbeurt. Alleen weet ik niet wat ik er het beste aan kan doen . En normaal komt een vriend van mijn man langs maar die klooit volgens mij ook wat aan . Zou jij willen kijken voor mij ?
< ik : Tuuurlijk ... ik kom zo ff langsgecrossed (vrije middag , voor de zekerheid mijn CD-tjes maar meegenomen).
> Collega : Hey , dankje dat je wilde komen . Moet je wat drinken ? Eet je mee vanavond of denk je het af te hebben voor het eten ?
< ik : Nou ik zie wel hoelang het duurt , ligt eraan wat er aan gebeuren moet .
> Collega : Ow trouwens , ik hoop dat het niet wat laat is maar ik wilde ook een nieuwe cd-brander dinges hebben want deze is al zo oud .
< ik : Ja die zul je dan zelf ff moeten halen ... het inbouwen is geen probleem.
> Collega : Kun je me er 1 aanbevelen ?
< ik : Neem die van LiteOn bij de lokale computerboer , die is goed genoeg voor jouw gebruik en kwalitatief altijd top . En nu toch nog maar 35 euro .
> Collega : Owk dan ga ik die nu even halen , hier is je Ice Tea en wat chips ... tot zo.
< ik : Ik start eens op en bekijk de boel . Redelijk nieuw allemaal toch wel . 1,2 ghz athlon en bij aanschaf hadden ze geinformeerd naar onderdelen , en ze hadden alles A-kwaliteit gekocht . _/-\o_ _/-\o_ (dat wordt erg veel gewaardeerd).
> Collega : Hallo ik ben er weer , met de LiteOn die je mij aanraadde .
< ik : Mooi ik begin met de inbouw . Zo gezegd , zo gedaan , brander ingebouwd en gevraagd of ze nog documenten had die echt niet wegkonden .
> Collega : Jah ... kan ik die nu op CD branden dan ?
< ik : Jah en dat gaan we doen ook . Ik leg uit oe je dat soort dingen doet . Gelijk wordt het kladblokje tevoorschijn gehaald en opgeschreven hoe ik bepaalde dingen doe en waar ik op let . Mijn collega brand nu zelf een CD ... met suc6.
> Collega : Hey das makkelijk ... nooit geweten dat het zo simpel is !!
< ik : Owk nu is het tijd voor de format , als we nix vergeten zijn te branden dan gaan we nu ipv Windows ME , windows XP (waarvan je die serial hebt gekocht) installeren. Kijk eens of je dat zelf kunt met deze CD ? Ik blijf ernaast zitten.
> Collega : Collega installeert met mijn hulp af en toe suc6vol een XP installatie en is zichtbaar blij . "Nu weet ik er meer van dan mijn man ! " :D was de toepasselijke uitspraak.
< ik : Mooi ... nu gaan we je computer beschermen tegen ongedierte zegmaar .
> Collega : Ik heb nog een McaFee liggen ... is die owk ? (legale aanschaf _/-\o_ )
< ik : Jahoor die volstaat prima . En 1s temeer samen met haar de installatie doorlopen , ook weer suc6vol . Ze snapte al dat ze hem continu moest laten draaien .
> Collega : En nu tegen dat spyware gebeuren ... wat is dat eigenlijk ?
< ik : Leg uit wat spyware is ... zij installeerd met mij wederom Ad-Aware en wederom suc6vol .
> Collega : Hey dankjewel voor het inbstalleren met mij ... ik heb er veel van opgestoken.
< ik : Graag gedaan .
> Collega : Hier heb je 30 euro ( ik had al gegeten bij hun , 2 maaltijden ... cola en chips gehad) en de oude brander mag je ook gewoon hebben . :D
< ik : Dankjewel ! Tot morgen op werk :).

Kijk ... zo KAN het dus ook .
Bij deze collega ga ik binnenkort het internet delen ... mooi toch :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een leuk onderwerp. Mede omdat velen inderdaad "lastig" worden gevallen. Nadeel van copmputers samen stellen/bouwen, maar vooral installeren, is erg tijdrovend. De meeste mensen zien dat niet in. Vrienden en kennissen doe ik het graag voor. Deze weten mij altijd te waarderen en komen altijd met leuke verassingen als blijk van dank.

Voorheen kwam het veel voor dat kenissen en vrienden van vrienden dan ook aanklopte. Niks mis mee, zei het niet dat die het niet kunnen waarderen. Tweeledig wil ik er iets voor terug hebben, en liever geen geld, omdat ik dat onpersoonlijk vind. Verras me met iets leuk, net zoals ik de persoon verras dat ze een compleet geinstalleerde computer terug krijgen, zo compleet met een totale back up, die ze zo terug kunnen zetten.

Zoals eerder werd gezegd, ik vind het ook leuk om op nieuwe machines te werken. Zo heb je wel een goeie ervaring in gebruikte hardware en kun je zeker op een geveven moment stellen wat goed is en wat minder. Zo weet je ook na bepaalde tijd welke hardware fabrikanten hun produkten goed online ondersteunen of niet.

Komt vaak voor dat ze in de eerste week alweer problemen hebben, kan ook niet anders met die computer analfabeten, maar gelukkig is de back up er dan. 1 minuut aan de telefoon en het is weer goed.

Ik zou aan sommige frustie mensen willen adviseren : Als je ekend bent met pc's en niet steeds de pc's van anderen willen installen, idd, zeg dan gewoon dat je tijd kostbaar is en dat ze zelf ook eens enige bekendheid ermee moeten krijgen. ALs je ze je besluit niet respecteren om het niet te doen weet je ook gelijk waar aan je toe bent met die mensen ;) Als mensen niet willen leren en jou vrije niet respecteren, geef ze dan een vriendelijke lach en move on. Waste of time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ehh, zo begon het bij mij ook, het is lang goed gegaan zo, maar langzamer hand sluipt het er toch wel (bij iedereen die zo vriendelijk is om zo even te helpen...) in dat je je irriteert aan de manier waarop men denkt als er een probleem veroorzaakt is, en de computer niet meer werkt naar behoren.
zie mijn vorige berichtje maar, 3 (!!!) keer die pc gesloopt nadat hij perfect was afgeleverd, echt perfect.

de irritatie is gewoon, zoals in voorgaande pagina's van dit topic te lezen viel, dat men maar eens moet gaan oefenen, cursussen volgen, boeken kopen desnoods.
of simpelweg gewoon tijdschriften zoals de computeridee ofzo (hele basic blaadjes) lezen.

ik bedoel...je kan niet zomaar ff om elk probleem dat men zelf veroorzaakt doordat ze zelf onervaren zijn als de pest, op komen draven en alles maar fixen.

ik ga nu ook gewoon over op de betaalde manier, niet zoals hier soms voor komt ze af schrikken met hoge prijzen, maar gewoon nette prijzen, 20/30 euro ofzo.
ik heb een hekel eraan om geld te vragen ervoor, maarja dit kost teveel tijd allemaal en ik krijg er niks voor terug.

gisteravond was ik dus bij de patient, en ik zat daar gewoon weer tot half 12.
terwijl mijn eigen pc dus kapot was moest ik naar iemand anders omdat die persoon te bezopen is om ff gewoon windows update te draaien, netjes de virus scanner te installeren en te updaten, en ff zo bloody simple een spy sweeper/ad-aware te laten draaien.

@amour021

helaas flikken mensen het ook nog regelmatig dat ze gewoon lekker niet updaten he, ook al leg je ze het 100 keer uit dat het moet.
echt, echt hatelijk...dan wil je ze die computer gewoon afnemen })

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat jullie zo mega uber goedkoop zijn :| Ik zie veel mensen waarbij 30 euro, 40 euro per installatie gevraagd word ed. Ik doe het werk ook zo vaak bij vrienden, kenissen, buren etc. en vraag dan MINSTENS 30 euro per uur! WAAROM? Ik heb al zovaak gehad dat ik iemands computer had gemaakt (soms wel 2 a 3 dagen bezig ivm oude drivers en compitabiliteit enzo) en dan gewoon niets anders kreeg dan een bedankje.

Gewoon van te voren een vaste prijs per uur afspreken en je werkt ook een stuk makkelijker... Niet bang zijn om geld te vragen aan mensen is heel normaal anders krijg je tegenwoordig gewoon niets meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:54:
[...]
dan wil je ze die computer gewoon afnemen })
Als je nog 1 keer een virus hebt, dan bel ik de politie. En die komen je pc in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Khaine heeft het goed voor elkaar met zn collega, iemand die zich tenminste zelf in wilt zetten voor haar eigen spullen.

Heel vaak zeg ik ook dat mensen maar even op tweakers.net moeten kijken voor wat ingewikkeldere problemen, want daar kunnen de meeste kennissen dan nog wel mee overweg. Soms voel ik me een telefonische helpdesk 'he uuh, heb je ff tijd want mijn computer...' en dan weet je het al, je hangt zo een uur aan de telefoon... Ik vind het niet eens altijd vervelend, want het is en blijft een hobby maar op een gegeven moment word ik dr moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:04:
Het valt me op dat jullie zo mega uber goedkoop zijn :| Ik zie veel mensen waarbij 30 euro, 40 euro per installatie gevraagd word ed. Ik doe het werk ook zo vaak bij vrienden, kenissen, buren etc. en vraag dan MINSTENS 30 euro per uur! WAAROM? Ik heb al zovaak gehad dat ik iemands computer had gemaakt (soms wel 2 a 3 dagen bezig ivm oude drivers en compitabiliteit enzo) en dan gewoon niets anders kreeg dan een bedankje.

Gewoon van te voren een vaste prijs per uur afspreken en je werkt ook een stuk makkelijker... Niet bang zijn om geld te vragen aan mensen is heel normaal anders krijg je tegenwoordig gewoon niets meer!
Jah ga ik voortaan ook doen geld vragen van te voren. Laatst kwam een vriend naar me toe dat hij de pc van zijn ouders had verkloot hij starte niet meer op. Hij moest dat van zijn ouders oplossen dus kwam die naar mij 8)7 . Ik kreeg zijn pc ook niet meer normaal aan de praat. Maar er stonden nog zat dingen op die bewaard moesten blijven(e-mails enz.). Nou waren dat bestanden van gebruikers met wachtwoorden waar je dus niet zo bij kan. Ben ik gewoon 5 avonden mee bezig geweest voor alles weer werkte zoals het moest. Hij bedankt man en weg was hij.

Dat was de laatste keer dat ik iets voor niks doe. Behalve bij familie (en mijn ouders hebben ook wel is wat problemen :+ ) waar ik goede band mee heb doe ik het nog voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:04:

€30/u? Nou dat durf ik echt niet vragen hoor. Ik heb gisteren twee uurtjes bezig geweest aan iemand z'n computer en dat waren echt aardige mensen dus vroeg ik €25 aangezien ik ervoor nog eerst naar geheugen heb moeten zoeken dat blijkbaar weinig pc boeren nog op voorraad hadden... maar ze hebben mij €35 gegeven :*)

Voor dichte familie en goede vrienden/vriendinnen vraag ik over het algemeen niets tenzij het over een groot werk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op 16 juli 2004 @ 12:39:
[...]

€30/u? Nou dat durf ik echt niet vragen hoor. Ik heb gisteren twee uurtjes bezig geweest aan iemand z'n computer en dat waren echt aardige mensen dus vroeg ik €25 aangezien ik ervoor nog eerst naar geheugen heb moeten zoeken dat blijkbaar weinig pc boeren nog op voorraad hadden... maar ze hebben mij €35 gegeven :*)

Voor dichte familie en goede vrienden/vriendinnen vraag ik over het algemeen niets tenzij het over een groot werk gaat :)
Mensen moeten eens gaan inzien hoeveel werk het is, en hoeveel tijd wij erin hebben gestoken om op dit niveau zeg maar te kunnen werken. Verder is het zo dat bij een goeie computerwinkel je voor de thuis service rond de 65 euro of meer betaald, zonder garantie dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

PoweRoy

funky!

ik ging weer dit topic nalezen en kreeg gelijk vergelijkingen in mijn gedachte ;)

ik werd gebeld op mijn zusjes verjaardag(15 :X) niet dat t zo'n probleem is maar t was dus rond 12uur. een broertje van een vriendin van de vriendin van mij...(15jaar ofzo) broertje kom ik welles tegen als ik bij die vriendin ben. hij belde me omdat zijn internet t niet doet.
oorzaak volgens heb was: bij netwerk stond philips tvnogwattes :?
oorzaak volgens mij: spyware (altijd zo geweest :/)

VERVOLGENS 7 telefoontjes achterelkaar :X:X:X (ik neem altijd de telefoon op omdat ie 30cm van me ligt verwijderd)

1e: probleem uitleggen, advies: run ff norton en adaware.
2e: niks gevonden en ik vroeg ff naar de referencefile van adaware, 2003 blijkbaar(hij vond een file van 2003 nieuwer van 2004, adaware dan he 7(8)7 )
advies: download search en destroy, die ik naar em gemailt had!
3e: hoe hij t moest draaien omdat benede hij wel internet had, hij kwam op idee om cd brander uittebouwen en bnee in te bouwen en dan fikken en dan weer boven inte bouwen _O_
4e: hij had cd gefikt _O_ maar kreeg brander niet meer werkend boven. advies: stekkers
5e: werkt nog niet, ik zeg kijk ff in je bios(jaa, hij wist waar je dat kon vinden) en kijk ff bij 'deze computer' :P staat er niet bij, ik zeg duw stekker goed aan als pc uit is
6e: werkt nog niet, ik vraag is stekker goed aangeduwd, jaaaa, ik zeg dat ik t dan niet weer. advies: doe t zelfde wat je benee hebt gedaan met inbouwen.
7e: stekker zat niet er goed in :( :X:( :X :( :X :( :X

kreeg daarna een mailtje van em
Roy,

bedankt voor dat programma het is goed gelukt internet doet het weer en dat programma heeft er wel 600 bestanden uit gehaald.

groeten: ****
later:
kwam ik op de verjaardag van die zus en hij zei dat ie een probleem met pc had en ik zei dat ik op een verjaardag was, en toen liep ie weg. (moeder keek me lachend aan :))

wat ik wel leuk vind is:
bij die zus ff een brandertje installeren en formatten(spyware... van broertje)
ik start pc op... .duurt 5min tot hij helemaal opgestart is :D
ik denk is alle docu's opgelsagen, ja alles op diskette _O_
ik winxp cd erin gekeilt en formatten die hap.
toen t klaar was draaide de pc als een tierelier(1,2ghz), 2 accoutns aangemaakt voor broer en zus, moeder gebruikte van zus. voila :) allles word voor gezorgd drinken en eten en lol :)
en dan..
kom ik een x langs om met z'n alle film te kijken komt broertje weer. pc benee is super traag(dit is vorodat ie een eigen(300mhz) pc had gekocht voro 300euro of meer :+)
ik log in op zus accoutns en alles gaat goed. ik log in op broertjes account, 640x480 8bits kleuren een dikke bmp op achtergrond en hele bureaublad vol met icoontjes, gator en alle zooi start op, ik zeg zo als er een melding komt klik op nee :Y) doe ik ook zegt ie dan....
ik adaware en norton gedraaid maar kreeg paar dingen niet weg. search en destroy liep vast bij deleten van een spyware dingejte dus ik zeg zo probeer zo verder te computeren en als t egt niet meer lukt format. oke:)
gerelateerd: broertje gaat ook vaak naar ict neef van hun, maar ik mag oplossen :X

------
overbuurvrouw kwam een keertje langs of ik ff naar pc wilde kijken voor internet bij hun:P hetnet :X (we woonde eerst langs die buurvrouw(naar overkant verhuisd:+) en ze had nog nooit problemen, lees nog nooit een pc/internet (8> )
ze hadden zelf al de telefoon lijn neergelegd gesplit gebeld wat probleem zou kunnen zijn, ik kreeg mooi een blaadje met alle instellingen en ik proberen. t werkte maar niet ookal stond alles goed :o dus ik zeg srry maar ik weet niet wat er mis is. hun zeggen maakt niet uit we bellen wel pczaak. ik zeg erbij dat t ook aan de kabel kan liggen van de telefoonlijn. die man gelijk ow dat kan t wel zijn omdat ik t niet helemaal wist hoe ik t moest doen, zou wel iets fout gedaan hebben, hij opnieuw eraan werken! savonds krijg ik tehoren dat t werkte :)
----
bij een andere vriendin ookwelles pc helpen(was 200mhz met groengeelwit beeld :>) hun nu nieuwe pc en nog geen probs :) alles toen ik daarwas vroeg moeder ff of ik mee kon helpen met een formulier in word. (irri word2003 met reminder wat je veranderd had --> alles word blauw en dat print ie ook :X

zo dat was een groot stuk gal :+

[edit] ik zet erook welles dingen in zoals netwerk kaart ipv usb modem bij dat broertje :X

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Voor mij geldt : Voor directe familie sta ik (mits ik tijd heb) altijd klaar, en het kost ze niks.

Voor goede vrienden , sta ik ook klaar , maar alleen als het mij uitkomt. Ik vraag niks aan ze, ik zie wel wat ik krijg aan het einde . Krijg ik niks dan is er geen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 14:14:
Frustrerend verhaaltje:

Laatst de PC van een vriend geformatteerd en geïnstalleerd met WinXP Pro NL, Office 2000, ZoneAlarm, Norton AV 2003, WinRAR 3, DirectX 9, MediaPlayer 9, ACE Mega Codec Pack, Avant Browser 9, MSN Messenger 6, Acrobat Reader 6 en Neroburn 6. Verder had ik zijn systeem op alle mogelijke manieren geoptimaliseerd (Configuratiescherm, TweakXP Pro,...) en had ik een mooi thema geïnstalleerd ipv de teletubbie-layout. Alles samen nam het toch nog 3 uur in beslag, ondanks het gebruik van een unattended setup-cd en de silent installatie van diverse programma's.

Na enkele dagen kon hij geen filmpjes meer afspelen. Ik zei hem dat hij MediaPlayer eens moest herinstalleren. Geen probleem, hij deed het en hij kon weer filmpjes afspelen...

Drie weken later vroeg ik hem of zijn PC nog goed werkt. Ik kreeg als antwoord dat hij hem geformatteerd heeft! Ik vroeg 'Waarom dan wel??' Tja, antwoordde hij, hij stond nogal naar jouw hand en bij een Office-Update werd er gevraagd naar de CD en die heb ik niet en zo. Ik had voor elk programma nochtans duidelijk uitgelegd hoe het werkt, het thema en de vormgeving kan je zelf naar believen aanpassen en Office gebruikt hij zelden, dus een update was helemaal overbodig! Maar hij zag blijkbaar alleen een format c: als oplossing.

Heel leuk allemaal, nu heeft hij zijn PC zelf herinstalleerd met WinXP Home, de standaard XP firewall en een shareware-virusscanner die na enkele weken vervalt. Verder gebruikt hij weer Internet Explorer, DirectX 8 en Mediaplayer 8 zonder codecs, geen brandprogramma, wederom het teletubbie-thema en achtergrond en waarschijnlijk is SP1 evenmin geïnstalleerd... Leuk he? 8)7

De les die ik hieruit geleerd heb: Voor die persoon zijn PC doe ik niéts meer. :)
Wie gaat er dan ook thema's installeeren :/

Laat dat ding lekker als een kauwgombal of zet hem in Win9* mode....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Zonet een klant bij mij in de winkel die een spelletje kwam kopen en klaagde over z'n muis. Ik vraag wat voor 1, hij zegt ja een ouwe met een balletje maar ik heb een nieuwe met oplader gekocht van logitech maar ik kan hem niet installeren.
Ik denk dat het een MX700 is en dat is best makkelijk (voor de meeste mensen) om te doen alleen durfde die persoon het zelf niet.
Toen vroeg hij: Wil jij het niet doen en als het lukt krijg je 20 Euro?
Mr.S: OK! Zondag om 13.00?schikt dat?
Hij: ja, is goed, tot zondag.

Ik zal verslag doen zondag als het de moeite waard blijkt, maar ik denk dat ik zondag in 5 minuutjes 20 Euro's ga verdienen, ik heb namelijk 2 minuten reistijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mr.S schreef op 16 juli 2004 @ 17:38:
Zonet een klant bij mij in de winkel die een spelletje kwam kopen en klaagde over z'n muis. Ik vraag wat voor 1, hij zegt ja een ouwe met een balletje maar ik heb een nieuwe met oplader gekocht van logitech maar ik kan hem niet installeren.
Ik denk dat het een MX700 is en dat is best makkelijk (voor de meeste mensen) om te doen alleen durfde die persoon het zelf niet.
Toen vroeg hij: Wil jij het niet doen en als het lukt krijg je 20 Euro?
Mr.S: OK! Zondag om 13.00?schikt dat?
Hij: ja, is goed, tot zondag.

Ik zal verslag doen zondag als het de moeite waard blijkt, maar ik denk dat ik zondag in 5 minuutjes 20 Euro's ga verdienen, ik heb namelijk 2 minuten reistijd :P
Lol, zo heb ik ook al €20 verdient om even een e-mailadres aan te maken en een gebruikersnaam in Windows XP :P Ging heel vlotjes omdat z'n computer geen spyware, virussen of andere rotzooi had :)

Die man kwam mij zelfs nog ophalen bij m'n thuis zodat ik er niet naar toe moest fietsen :)

Zo moet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Deze week ben ik bij m'n ouders geweest, mijn vader had net een nieuwe pc, en de TV-kaart deed het nog niet goed (subtiel he? ;))

Dus ik vanmorgen nog aan het kloten gegaan, start ik dat ding op, staat er opeens een rare zoekbalk rechtsonder van BlazeFind. Eerst 2 uur bezig om die k*tspyware eraf te krijgen (hij was nogal hardnekkig). Ik weet niet zeker of het van een installer kwam of van Internet Explorer, maar evengoed heb ik er wel mooi Firefox op gezet. Hopelijk gaat hij het nu eindelijk gebruiken ook... Oh ja, en dan moet Outlook Express ook nog de deur uit 8)7

Tussendoor belde ook de overbuurman nog, hij had 13 mailtjes waarvan 11 spam (wat doe je dan met je mailadres, vraag ik me dan af) en of ik even een spamfilter kon installeren. Wat geGoT en geGoogled, K9 erop gezet, hupsakee. Volgende dag: "Ik krijg nog steeds spam, hij laat het door..." Tja, ik had nog wel iets gezegd over trainen enzo... maar ja, we kunnen gewoon niet allemaal verstand van computers hebben, en hij doet wel zijn best om het allemaal een beetje te volgen.

Ik vraag nooit echt geld ervoor bij familie, vrienden en kennissen maar soms word ik er wel eens zat van...

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:11
Was gisteren bij een klant die problemen had met Windows XP die steeds vastsloeg. Ik er naar kijken: tuurlijk sloeg ie niet vast...

Dus ik ga naar windows update, begint hdd ineens te rammelen en hele PC onbruikbaar...
Ik CTRL+ALT+DEL voor de taskmanager, maar die kwam maar niet. ipv reset geramd gewoon rustig afgewacht, uiteindelijk zag ik dat windows indexing service met CPU en RAM wegliep. Die gekilld, services uitgezet, rebooten, klaar.

ff Hijackthis erover gehaald om te kijken of er nog meer rotzooi was: zn dochters gebruiken Incredimail, dus ik mocht Precisiontime, Weathernogiets en GAIN weghalen. Dat allemaal weg, PC draaide weer als een zonnetje :)

Over het algemeen hebben mensen dusdanig veel verneukt dat je gewoon meteen opnieuw wilt installeren. Aan het weglopen van de indexing service konden ze echter nix doen, dat ding wordt gewoon standaard wel eens gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

mhr-zip schreef op 15 juli 2004 @ 17:57:

Als je je auto niet onderhoud, kost het erg veel geld.

Met je computer, laat je het gewoon een nerd opknappen.
[...]
Ze kunnen ook niet 'rijden', maar ja. Ik kan hun ook niet de bevoegdheid ontnemen.
[...]
Er is al eens iemand geweest die het voorstel heeft gedaan om een computerrijbewijs in te stellen. En dan het echt zo te maken dat een rijbewijs nodig is om een PC te gaan gebruiken. Dat vind ik wel een beetje te ver gaan. Je vraagt je af waarom mensen niet in een auto mogen stappen zonder rijbewijs, maar wel een apparaat mogen gebruiken zonder dat ze uberhaupt weten wat ze ermee zouden moeten.
Er bestaat een europees computerrijbewijs, maar dat is gewoon een snelcursus windows/word waarvan er 13 in een dozijn zijn naar wat ik gehoord heb.

Iets haalbaarder zou misschien een idee van verschillende gebruikersniveau's zijn. Iedereen mag met een PC omgaan, als je comp rijbewijs A hebt mag je op internet, met B mag je in je BIOS, met C mag je zelf bouwen (niet opeenvolgend bedoelt, maar apart te halen). Dan is er ook meteen een keurmerk voor tweakers en weten computerwinkels ook wat voor een mensen ze in huis halen.
En het beste rijden leer je toch door ervaring dus zo super moeilijk zouden zulke rijtesten niet eens moeten zijn.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
supermooi dit topic. had het nog nooit gezien maar ik kan wel beetje met jullie mee praten. vandaag een mevrouw geholpen die niet meer kon internetten... ze had 'block' gekozen voor iexplore in der norton-firewall. dat was gelukkig zo opgelost. de pc was echter enorm traag voor een pc van die leeftijd dus ik gooi er ook even ad-aware op. resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~unconnected/adaware.PNG

zo veel had ik er serieus nog nooit gezien. het quarantainen duurde ook superlang. ik heb der maar gelijk geleerd dat ze altijd nee moet zeggen bij de popups in internet explorer :)

voel je jezelf toch soms best slim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

The Dutch Dude schreef op 16 juli 2004 @ 21:03:
...

Computer rijbewijs geblaat
Dream on :+
Slim omdat je Ad-aware kan draaien :/

:+

[ Voor 102% gewijzigd door Ebayzo op 16-07-2004 21:18 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik help af en toe een kennis, oude vrouw in rolstoel die de PC gebruikt om met de webcam te MSN-en en wat surfen naar nieuwssites (nu.nl). Ze had die PC 2e hands gekocht van iemand, en was gewoon verder gegaan met de oude install. Het ding stond helemaal vol met allerlei IE-toolbars, spyware, virussen... Ik heb uitgelegd wat ik kon doen (formatteren of alle spyware etc. weghalen) en ze wilde graag dat ik hem formatteerde. Partitities aangemaakt en haar eigen Windows XP erop gezet.
Een eigen account voor haar gemaakt en een aparte voor 2 neefjes die daar wel eens komen internetten (waarna het meestal vol staat met troep :X ). Een account aangemaakt voor mezelf met wachtwoord erop. Vanuit dat account alles geïnstalleerd. Ze wilde graag een virusscanner kopen, en welke adviseerde ik haar? Ik heb gezegd dat Mcafee wel goed is, die heeft ze later gekocht en heb ik geïnstalleerd. Haar account en die van de neefjes heb ik minder rechten gegeven. De nieuwste MSN Messenger geïnstalleerd, alle drivers, en: Firefox geïnstalleerd. Haar verteld dat Firefox veel veiliger is en het die troep van de vorige install voorkomt. Ze zei dat ze alles wat veiliger is gebruikt :) als ik dat zeg. Bij account van de neefjes alle IE-icons weggemikt, zodat ze Firefox moeten gebruiken >:)
Meteen een wachtwoord op de router gezet, dat stond er nog niet op :o

Ik help dus wel vaker, het is 2 min. fietsen hier vandaan en ik krijg altijd wel 5-10 euro (voor paar minuten) of een zak drop :+

Vroeg ze wel pas geleden op MSN aan me wat het wachtwoord van "Admin" was, want ze wilde de spelletjes van de neefjes installeren :X
Ik het wachtwoord gegeven en gezegd dat ik het best vind dat ze dat account gebruikt om zooi te installeren, als ze maar haar eigen account gebruikt om de rest te doen. Vond ze prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
ik snap zelf niet dat veel mensen problemen hebben met kennissen die aankloppen als ze problemenen hebben , die moet je gewoon zowizo niet helpen , je bent er zelf bij en kan gewoon zeggen dat je geen tijd heb , ik werk altijd volgens het principe dat een eerste keer wil ik wel een gratis komen , als ik het aardige mensen vind . meestal willen ze je gewoon betalen omdat ze anders naar een computer winkel worden ( ik kost gemiddeld 15 - 20 euro per uur) en mensen die ik niet eens ken die help ik gewoon niet, ik ben geen pc winkel en het is een hobby voor me. ik vind het leuk om te helpen maar als het te gek word dan hoeft het niet meer.

scheelt wel omdat ik mijn vader moeder en zusjes( geen installatie rechten) al heb getraind ,. mam zegt niet zomaar dat ik alles kan ( en regelt verder wel betaalde klusjes , heel af en toe dan)

voor mijn vader en moeder doe ik alles gewoon gratis , ze betalen immers mijn studie en zonder hun had ik deze kennis niet eens gehad. zo had ik laatst na een HD crash een hele hoop data kunnen recoveren ( 130 Mb) en dan vind ik het gewoon leuk als pap dan zegt van , bedankt je ben een schat en ik maak het wel goed met je ( in bier :>:>) dus gezellig met pap bier drinken .

owja bij installeren van andermans pc's gebruik ik alleen hun eigen cd's , ga niet heel die pc vol met software duwen , illegaal maakt me niet uit maar ik ga niet van eigen cd's installeren .

enige wat ik meeneem is een anti spyware kit op cd. is meestal genoeg om 20 euro te verdienen.

het dichtimmeren van andermans pc doe ik niet aan , het is hun pc en ze mogen er mee doen en laten wat ze willen , ik zie die sextracker coockies gewoon niet meer, en vraag niet waar de spywaren vandaan kom, en helemaal volgespamd? neem een nieuw email adres en vul het nergens in :>

[ Voor 10% gewijzigd door DaTimMan op 16-07-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
amour021 schreef op 16 juli 2004 @ 12:39:
€30/u? Nou dat durf ik echt niet vragen hoor.
Wat vragen jullie allemaal belachelijk weinig!

Nu heb ik wel als "voordeel" dat ik dit ook als werk doe, en ook zo'n beetje overal voor gecertificeerd ben, en dus ook overal zo bekend sta bij fam. vrienden, en allerhande vage kennissen en allerhande vage kennissen van diezelfde fam. kennissen en vrienden...

Ze mogen hem langsbrengen a €45,- per uur, ongeacht wat er moet gebeuren. Langskomen kost ze gewoon €25,- voorrijkosten extra. Als ik ze vertel dat ze mij ook via mijn werkgever kunnen huren a €175,- per uur (ex. BTW en ex. €45,- voorrijkosten e.d.!), betalen ze dat ook grif en zonder morren (behalve die lui die voor €0,05 op de 1e rang willen zitten -> maar da's dan jammer voor ze en die kun je dan ook missen als kiespijn).

En over dat gemeuk met ghost images... als je een fatsoenlijke unattended windows cd bakt (met alle hotfixes, servicepacks en laatste patternfiles, etc. etc. geslipstreamed) dan heb je maar 1 universele cd/dvd die je op vrijwel ieder systeem kunt installeren... dan heb je ook geen fatsoenlijke breedband verbinding nodig mocht "de klant" de pc niet lang willen of kunnen brengen. Voor alle populaire software heb ik een 2e unattended dvd met keuze menu, dus dat staat er ook in no-time allemaal op. Rest alleen nog even internet en evt. exotische drivers installeren en klaar is kees. Bij installaties krijgen ze gewoon een kopietje van de cd/dvd (incl. eigen internet config e.d.) en een installatiehandleiding mochten ze de boel weer eens verkloten ofzo...

Hooguit uurtje "werk" bestaande uit cd/dvd erin kwakken en koffie/bier zuipen en een beetje TV kijken tot de installatie klaar is. Snel verdiende €45,- ;)

Alleen voor bepaalde personen doe ik het nog gratis, want zoals al zo vaak opgemerkt in dit topic, voor de meeste mensen ben je alleen lief en aardig als ze shit hebben met hun PC, als jij ze eens nodig hebt geven ze niet thuis, dus dan betalen ze er ook maar voor -> zo niet zoeken ze maar iemand anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kheb ook van die mensen..

ga je na toe.. ff internet aanslutien (modem van een jaartje of 8, made in pingpong)... geen driver te vinden..

breng maar langs; die hele meuk.

ik druk dat kaartje in me solide lopende xp machine..

nieuwe hardware gevonden _/-\o_ winxp _/-\o_

twaz een duron 1.2 met 256 mb geheugen

winxp dr op.. alle update's, loopt als een tiet.. 40 euro en een slof oekrainse malboro (100 % hetzelfde alleen 100x goedkoper :P ) ik blij hun blij.. i like life

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

TheTransporter schreef op 16 juli 2004 @ 08:39:
[...]

Waar ik het register staat dat dan ?
Ik zoek altijd op het nummer wat ik heb ingetikt van mijn eigen cd,
dan vind ik hem een stuk of 3 keer, dacht ProductID of iets dergelijks.
Coolhva schreef op 16 juli 2004 @ 10:29:
Voor sommige mensen doe ik het nog wel. Vooral van vaders wordt ik soms doodziek maar heb hem nu verplicht om opera te gebruiken, zo van "anders kom ik nie meer langs als ie stuk is", want hij weet ook alles te vernaggelen.
Andere familie zeg ik meestal dat ik geen tijd heb of geen zin (maar met geen zin moet je oppassen, bij familie :P).
Familie is over het algemeen "your worst nightmare" is mijn ervaring.
Ze betalen niets, maar willen wel als eerste geholpen worden.
Zo had ik vroeger als regel, het weekend vrijhouden voor mijzelf en familie.
Toen belde mijn zwager op woensdag avond of ik direct wilde langskomen,
ik zou net naar een kennis van een kennis gaan (betaalde klus).
Was een hele week volgepland maar wilde wel zaterdag komen,
*bij uitzondering* want een ander zou nog 3 dagen langer moeten wachten.
Je moest hem eens horen: Dat was niet goed, ik moet maar een afspraak afzeggen :(
Niet dus he, die regel is geschrapt, moeten maar rustig hun beurt afwachten. >:)
O ja, een dag later hadden ze het zelf maar even geprobeerd, en het was nog gelukt ook. :P
Khaine666 schreef op 16 juli 2004 @ 11:34:
> Collega : Kun je me er 1 aanbevelen ?
< ik : Neem die van LiteOn bij de lokale computerboer , die is goed genoeg voor jouw gebruik en kwalitatief altijd top . En nu toch nog maar 35 euro .
> Collega : Hallo ik ben er weer , met de LiteOn die je mij aanraadde . :D
Dat heb ik nu vrijwel nooit.
Dat men daadwerkelijk precies dat koopt wat ik aanbeveel.
Alleen als ikzelf meega lukt dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
cjdijk schreef op 17 juli 2004 @ 10:22:
Dat heb ik nu vrijwel nooit.
Dat men daadwerkelijk precies dat koopt wat ik aanbeveel.
Alleen als ikzelf meega lukt dat. :+
Heheh, klopt :)

Daarom bestel ik voor de meeste (ondertussen al vaste klanten :+ ) zelf altijd de spulletjes, ik vraag eerst wat ze willen en adviseer ik ze iets, past het in hun budget dan bestel ik het zelf. Als het niet past (wat nog nooit is voorgekomen) zou ik dan uiteraard weer iets anders adviseren.

Het voordeel van zelf bestellen is wel dat je het lekker zelf in de hand hebt, en je altijd binnen krijgt wat jezelf heb geadviseerd. Het nadeel is wel wat extra werk, maar dat is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo straks weer een PC verbeteren. Die had ik al zelf in elkaar gezet, met alle noodzakelijke meuk.

Nu heeft hij een Zyxel USB - ADSL modummetje op de kop getikt. Hieruit blijkt dat hij wèl goed heeft opgelet, want hij koopt tenminste een goed merk. Ook moest het wel USB zijn, want hij heeft want geen ethernet. Kortom iemand die toch nog oplet als ik e.a. uitleg.

Alleen . . . aangesloten en voor elkaar gekregen de boel vast te laten lopen :? .

Wat blijkt un; Het is helemaal een succes-storie: HIJ HEEFT EEN GHOST IMAGE GEMAAKT VOORDAT HIJ DE BOEL AANSLOOT _/-\o_ .

Ook wat dat betreft heeft hij geluisterd (ik had juist hierom les gegeven in het gebruik van GHOST).

Dus mijn leven wordt vandaag waarschijnlijk simpel . . . image terug, en alles op de juiste manier installeren etc. en weer een nieuwe GHOST maken voor in de toekomst.

Wilde ook nog eens een succes-storie met jullie delen. Met wat geduld (i.e. een keer of wat opnieuw uitleggen en voordoen) wordt zelfs de meest onervaren gebruiker een stuk verstandiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Nog zo'n 'leuk' verhaal.

Mijn AK docent die vraagt telkens wat aan mij over problemen en wat de beste adsl provider is. Nu vind ik dit best omdat het altijd het uur voor de pauze is en ik me toch verveel in pauzes. Dus na vel vragen en 2 weken verder vraagt hij mij om eens naar zijn pc te komen kijken.
Kom ik daar, staat daar een stokoude HP vectra waar ze vorig jaar voor 80€ een of ander geluidskaartje in hebben laten zetten. Nou dat geluid doet het dus niet meer. Ik kijk bij het volume controle paneel en ja hoor. Staat daar alles op 'mute' dus ik vraag aan die man. Waarom staat alles op mute?
Hij zeggen dat ie van niets weet. (Had zijn zoontje dat gedaan :X)
reward: 1 glas duffe cola :)

4 weken later ongeveer vroeg ie of ik kon komen omdat internet het niet meer deed en dat zijn computer zo traag was. (ja hehe 486 100Mhz met Win95) Dus ik eerst ad-aware gedownload @ 1.5k/s. Dan laatste filter. (toen was ik al een halfuur bezig) Ad-Aware gedraaid: 677 Hits. 8)7 Mijn mond viel een beetje open blijkbaar en hij vroeg of zoveel hits goed waren. Toen een heel verhaal gehouden over spy-ware enzo en dat je kans had dat zijn CC gegevens etc. nu bij iemand in Amerika waren trok hij toch wel heel wit weg. :D
Uiteindelijk 3 uur op het internet gezeten. Toen heb ik nog 2 koppen thee gehad. (voor een goede kop mint thee kan je me 's nachts wakker maken.) De week daarop komt ie bij mijn tafel staan terwijl ik met een vriend aam t praten was. En legt ie een envelop op tafel met de woorden: "hier is je salaris". Ik had zoiets van:" ja, ok, het zal wel." Dus ik zeg 'dankjewel' en loop de gang op (pauze). Zit er 1€ in die envelop. :X 8)7 Dus toen was ik wel ff pissed. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Pic_Art schreef op 17 juli 2004 @ 11:20:
Nog zo'n 'leuk' verhaal.

Mijn AK docent die vraagt telkens wat aan mij over problemen en wat de beste adsl provider is. Nu vind ik dit best omdat het altijd het uur voor de pauze is en ik me toch verveel in pauzes. Dus na vel vragen en 2 weken verder vraagt hij mij om eens naar zijn pc te komen kijken.
Kom ik daar, staat daar een stokoude HP vectra waar ze vorig jaar voor 80€ een of ander geluidskaartje in hebben laten zetten. Nou dat geluid doet het dus niet meer. Ik kijk bij het volume controle paneel en ja hoor. Staat daar alles op 'mute' dus ik vraag aan die man. Waarom staat alles op mute?

4 weken later ongeveer vroeg ie of ik kon komen omdat internet het niet meer deed en dat zijn computer zo traag was. (ja hehe 486 100Mhz met Win95) Dus ik eerst ad-aware gedownload @ 1.5k/s. Dan laatste filter. (toen was ik al een halfuur bezig) Ad-Aware gedraaid: 677 Hits. 8)7 Mijn mond viel een beetje open blijkbaar en hij vroeg of zoveel hits goed waren. Toen een heel verhaal gehouden over spy-ware enzo en dat je kans had dat zijn CC gegevens etc. nu bij iemand in Amerika waren trok hij toch wel heel wit weg. :D
Uiteindelijk 3 uur op het internet gezeten. Toen heb ik nog 2 koppen thee gehad. (voor een goede kop mint thee kan je me 's nachts wakker maken.) De week daarop komt ie bij mijn tafel staan terwijl ik met een vriend aam t praten was. En legt ie een envelop op tafel met de woorden: "hier is je salaris". Ik had zoiets van:" ja, ok, het zal wel." Dus ik zeg 'dankjewel' en loop de gang op (pauze). Zit er 1€ in die envelop. :X 8)7 Dus toen was ik wel ff pissed. :)
LOL! Dat is wel erg klote... zo'n ongelikte beer moet ik nog tegenkomen :P
En ja, het is nog altijd je docent dus kan je er niet zo veel van zeggen... Nou, wacht maar tot je bent afgestudeerd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 10:50:
een succes-storie: HIJ HEEFT EEN GHOST IMAGE GEMAAKT VOORDAT HIJ DE BOEL AANSLOOT _/-\o_ .
Kijk maar dit is ook iemand 'die het olie pijlt van zijn auto'.

Ik ken meer mensen die zand in de tank gooien: de foto's opslaan in de system32 dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op 17 juli 2004 @ 11:39:
[...]

Kijk maar dit is ook iemand 'die het olie pijlt van zijn auto'. -> Klopt :+

Ik ken meer mensen die zand in de tank gooien: de foto's opslaan in de system32 dir. -> Ook dat heeft 'ie afgeleerd
Nee hoor, GHOST image staat netje zoals ik hem dat heb geleerd op CDRW !! :D

Dus, da's zo weer gefixored.

/me Pakt alvast USB stikkie met updates en drivers in. Pakt Knoppix-CD en WinXP CD.

Klaar

Hmmm . . . nu hem nog wijzen op GoT, wordt 'ie ook tweaker :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 11:41:
[...]

Nee hoor, GHOST image staat netje zoals ik hem dat heb geleerd op CDRW !! :D

Dus, da's zo weer gefixored.

/me Pakt alvast USB stikkie met updates en drivers in. Pakt Knoppix-CD en WinXP CD.

Klaar

Hmmm . . . nu hem nog wijzen op GoT, wordt 'ie ook tweaker :*)
En nog even windows aanpassen, zodat zijn documenten en emails enz. op een alternatieve lokatie komen.
Zodat bij het terugzetten van een image windows compleet wordt overschreven maar niet zijn data.
Een regelmatige backup van documenten is altijd verstandig, maar zelf doe ik dat gewoon op een willekeurig moment,
in principe nooit als ik een image terug wil gaan zetten (hoeft ook niet want data en windows is 100% gescheiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
AAARRRRRGGGGHHHHHH

Je kan ook echt helemaal niks aan anderen over laten.

Stel je een offerte samen. Zo bestellen dan is hij goed.

Hadden ze gevraagt of het goedkoper kon, maar wel net zo goed......

Conclusie:

Vaag merk geheugen
Qtec voeding
Gaar toetsenbord
B-merk moederbord
Verkeerde dvd brander

Maar wie mag het oplossen, als er onbeduidende problemen ontstaan.

edit:
toch nog een meevaller vandaag, de pc winkel is bereid om alles tegen de meerprijs van de onderdelen om te ruilen

[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 17-07-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

Pic_Art schreef op 17 juli 2004 @ 11:20:
Nog zo'n 'leuk' verhaal.

1euro 8)7 zo iets vind ik net onbeschoft :(

geef me dan gewoon een bedankje maar als ze zeggen hier je salaris en je krijgt dan maar 1euro dan krijg ik het idee dat ze me als oud vuil behandelen.

Mijn kennis is wel wat meer waard dan 1 of 2 euro.
En zelfs een gemeend bedankje is wel wat meer waard dan 1 of 2 euro

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01
[quote]Pic_Art schreef op 17 juli 2004 @ 11:20:
1 euro salaris en lang verhaal.
[quote]

Ik zou altijd school en prive gescheiden houden. Je weet maar nooit wat er daarna kan gebeuren. Leuk zo'n leraar maar ik vind toch dat je zo iets niet zou moeten doen. Maar dat ben ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

doe ik ook. maarjah. ik slaap altijd in zijn lessen en sta nog een 9.
Mijn docente latijn is een goede vriendin van men ouders.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59

Piggen

Lekker bakkie

MXL schreef op 15 juli 2004 @ 23:24:
Ikzelf heb op een gegeven moment de fout gemaakt om voor een aantal mensen pc's te bouwen. Voor de meest idiote zaken werd ik daarna opgebeld: mijn balk is verdwenen maar ik heb echt niets gedaan - internet werkt niet, en dan doodleuk windows explorer aanklikken - ik heb een virus, ik weet niet hoe het kan, maar je moet even naar deze leuke bestandjes kijken die ik gemaild heb gekregen. Ik heb dit lang volgehouden, todat ik zelf ging werken, daarna heb ik iedereen doorverwezen naar de lokale computerboer met de melding dat ik er niets meer aan doe. Ik doe alleen nog mijn eigen pc en die van mijn ouders.
Heb ik ook gehad, welliswaar met maar 1 PC. Heb ik een PC gebouwd voor het gezin van een vriend van me. Schitterende bak trouwens, alles A-merk, legale software, helemaal up-to-date. Ook een "netwerkje" met een andere pc van hun aangelegd, met een snelkoppeling op de desktop, zodat ze bestanden over en weer konden gooien. Alles werkte perfect.
Wordt ik de volgende dag opgebeld dat die snelkoppeling niet meer werkte. Via de telefoon kwamen we er niet uit dus ik zou de volgende dag wel langskomen (geen probleem, want dat kon gemakkelijk na school).
Bleek daar dat ze de computernaam (of de naam van de harddisk) veranderd hadden, waardoor de snelkoppeling (logischerwijs) niet meer werkte.
Was natuurlijk zo gefixt, maar ik vroeg me echt af waarom ze het nu nodig vonden om dat te gaan veranderen.

Ook behoorlijk eigenwijs: als virusscanner moest er persé Norton of McAfee bij, omdat die het bekendste zijn. Uiteindelijk uitgelegd dat bekend niet altijd goed betekend en gewoon PC-Cillin (die bij het mobo zat) geinstalleerd.

Al een tijdje niks meer van gehoord dus het lijkt goed te gaan met die bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpmad schreef op 18 juli 2004 @ 03:46:
Ook behoorlijk eigenwijs: als virusscanner moest er persé Norton of McAfee bij, omdat die het bekendste zijn. Uiteindelijk uitgelegd dat bekend niet altijd goed betekend en gewoon PC-Cillin (die bij het mobo zat) geinstalleerd.
die discussie ga ik al niet eens meer aan.
gewoon installeren wat de klant wil. da's trouwens opvallend vaak de virusscanner van panda. zal wel door paradigit komen.

enige waar ik een beetje moeite mee heb is die nieuwe mcafee: heeft geen autoupdate maar een scheduler: en zit je die op fatsoenlijk elk uur checken oid, dan krijg je een hele zware load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:10:
[...]
enige waar ik een beetje moeite mee heb is die nieuwe mcafee: heeft geen autoupdate maar een scheduler: en zit je die op fatsoenlijk elk uur checken oid, dan krijg je een hele zware load.
Het zal heus niet zo zijn dat de AV-fabrikant ongevraagd zijn bijgewerkte bestanden naar je PC stuurt.

Alle programma's checken de beschikbaarheid van updates bij de leverancier d.m.v. een scheduler en het is niet zo dat de leverancier continu controleert of JIJ wel actueel bent.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doh!

ik bedoel alleen dat je die checks bij geen enkele virusscanner hoeft in te stellen, en dat je ze ook niet merkt.

bij mcaffee is dat dus niet zo, en da's wel eens vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:20:

bij mcaffee is dat dus niet zo, en da's wel eens vervelend.
Vreemd, ik heb nog nooit iets ingesteld en toch worden de virusdefinities minimaal dagelijks bijgewerkt. Ik ga eens zoeken hoe dat zit.

Done, standaard controleert McAfee elke 4 uur of er een update is. Lijkt me ruim voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 18-07-2004 10:32 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Welleweerd schreef op 17 juli 2004 @ 01:02:
...een slof oekrainse malboro (100 % hetzelfde alleen 100x goedkoper :P ) ik blij hun blij.. i like life
Junks die van het leven houden...... hoe diep in "denial" kan je zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die mensen die mij 5 jaar geleden meewarig aankeken als ik het over pc's of internet had, komen nu aan me vragen hoe ze ADSL moeten installeren of wie de beste provider is. Ik ken een gozer die rustig tegen mij zei dat hij liever op een terrasje zat ipv achter een computer. Maar wel bij MIJ aankloppen als er problemen waren ! Zijn spulletje was een keer helemaal vastgelopen en ADSL deed het niet meer: Spyware, virussen, noem maar op. Ik zijn harddisk geformatteerd, alles opnieuw geinstalleerd, kortom 4 uur verder deed alles het weer. Belt zijn dochter mij de volgende dag op hoge poten op: wat er met haar msn adressen en contacten was gebeurd ! Ik zei toen dat ze die zelf moest backuppen. Beledigd en boos dat mevrouw was ! Ik heb hem toen gezegd dat dit de laaste keer was dat ik kwam klussen.
Voor mijn ouders en mijn broer en zus doe ik alles gratis, bij collega's etcetera doe ik ip niets, behalve vrijblijvende adviezen geven en ik ga vooral niet langs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

@unconnected: Ok dan, 223 items meer dan mijn record :)

Op mijn vorige stage heb ik ook redelijk wat gedaan met dit soort vervuilde computers. Bij mijn huidige stage is het gewoon "Veel spyware en je krijgt het er niet goed af? Formateer maar!".

Thuis heb ik er gelukkig weinig last van, mijn PC is na 2 maanden nog brandschoon en de PC van mijn ouders valt de laatste tijd ook nog wel mee. Die heb ik helemaal dicht zitten timmeren met beperkte gebruikers, firefox, etc.

Mijn vrienden kunnen gelukkig allemaal zelf goed met een PC overweg en (vage) kennissen zoeken het maar uit. Ik ben van mening dat als ze het kunnen verneuken kunnen ze het ook weer fixen, ik geef ze wel een paar hints maar voor de rest doen ze het zelf maar.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:28
Gelukkig weten de mensen wat mij vragen om iets aan hun pc te doen dat ik in die sector werk (progger), zij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat ik geld kost.
Meestal vraag ik iets rond de 15 euro per uur voor sleutelen aan een pc. 25 (vanaf 8uur) voor proggen. Soms helemaal niets, het ligt een beetje aan de mensen. Vrienden en familie zoiezo gratis!
Ik was laatst bij een vrouw welke speciaal voor mij een stapel overheerlijke loumpia's had gemaakt. Dat heb ik nog veel liever dan die paar euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Holtkamp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04-2023
Dat pc's repareren meer kan opleveren dan geld bewijst het volgende verhaal:

Een tijdje terug kwam ik via een praatgroep in contact met een griet, die hoorde dat ik nogal handig was met computers. Ze vertelde dat haar pc regelmatig vastliep en vroeg of ik er een keer naar wilde kijken. Zo gezegd zo gedaan, dus ik kom daar en blijkt dat ze Windows ME draait (op een AMD Athlon XP 1600, met 256 MB geheugen). Ik stelde voor om er Windows XP op te installeren, maar dat ik daar wel even mee bezig zou zijn. Geen probleem volgens haar: "Dan kom je toch een keer op een zondagmiddag? Als je wilt, mag je ook blijven eten."

Vorige week zondag ben ik dus bij haar langsgeweest en keuring Windows XP geïnstalleerd over Windows ME heen (upgrade). Daarna alle patches geïnstalleerd en Systemworks er opnieuw opgezet. Deze gaf nog wat meldingen over missende shortcuts enzo, dus dat heb ik maar laten repareren. De pc draait nu weer als een zonnetje 8)

Maargoed, er was nog meer: tijdens het kletsen kwamen we erachter dat we nogal veel dingen gemeen hadden (hobby's, etc). Na het repareren was ik nog even gebleven om verder te praten en toen ik weer thuis was, heb ik haar een mailtje gestuurd om te zeggen dat ik het erg gezellig vond en dat ik nog weleens af wilde spreken. Ze mailde mij terug dat ze dat ook leuk leek.

Vrijdagavond hadden we weer afgesproken, ze bleef bij me eten en daarna hebben we wat zitten kletsen met een muziekje op de achtergrond. Omdat ze last had van haar rug kon ze helaas niet de hele avond blijven, maar ze heeft het toch volgehouden tot een uur of tien. Toen ze vertrok gaven we elkaar een kus op de wang en 's avonds stuurde ze me nog een sms'je dat ze het erg leuk had gevonden en of we snel weer wat af konden spreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Helpdesk schreef op 18 juli 2004 @ 11:10:

Vorige week zondag ben ik dus bij haar langsgeweest en keuring Windows XP geïnstalleerd over Windows ME heen (upgrade).
Nou, met mensen die windows over windows installeren, wil ik geen relatie :+

[ Voor 74% gewijzigd door mhr-zip op 18-07-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Omg....

WIndows xp UPGRADE |:(
Systemworks |:(

Ik laat me verassen....MSN+ voor d'r geinstalleerd?

[ Voor 80% gewijzigd door Ebayzo op 18-07-2004 11:39 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
EbAyzo schreef op 18 juli 2004 @ 11:38:
[...]

Wat is er mis met Systemworks en MSN+? Ik zeg niet dat ik ze goed vind. Maar wat is de reden dat het slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik laat me verassen....
offtopic:
de zogenaamde: Crematie pre mortem ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Holtkamp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04-2023
[...]

Omg....

MSN+ heeft ze daarna zelf geïnstalleerd. Als ze dat wil gebruiken, hou ik haar niet tegen. Windows XP draaide daarna trouwens nog steeds zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:39:
Belt zijn dochter mij de volgende dag op hoge poten op: wat er met haar msn adressen en contacten was gebeurd ! Ik zei toen dat ze die zelf moest backuppen. Beledigd en boos dat mevrouw was ! Ik heb hem toen gezegd dat dit de laaste keer was dat ik kwam klussen.
AFAIK staat dat mooi op de MS-servers; ik heb die lijst nog nooit hoeven backuppen bij iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
[...]

Omg....

offtopic:
Sorry, maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen problemen met Systemworks :)

Als een ander pakket de voorkeur van jou geniet...fijn maar de poster verkiest nu eenmaal Norton Systemworks.

Windows XP Upgrade heeft nu eenmaal ook niet m'n voorkeur maar als de poster dit nu prettiger vindt. Zolang het maar werkt en de "klant" tevreden is... niet?

Terug ontopic: Morgen ga ik een computertje bouwen voor mijn rijke klant... niet een topsysteempje maar ik kan er wel wat geld mee verdienen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ik ben (zoals de meesten hier) ook al weer bijna 10jaar de algemene pc vraagbaak..

omdat dit me idd na een tijdje iets teveel van het goede werd, heb ik voor mezelf de volgende regels gestelt;

- geen pc's ouder dan 5jaar, ik bouw wel wat nieuws als het moet werken.
- geen win9x (ME)
- men krijgt een account zonder admin rechten (voor de echte huis tuin en keuken gebruiker)
- computer word ingericht naar mijn eisen. (virusscanner, browserinstellingen enz.)

en ik moet zeggen dat ik door dat soort ofspraken nu zo'n 20 pc's van familie kennisen en vrienden onderhoud en daar nog geen dag per maand aan kwijt ben. vooral het ontnemen van de admin rechten en het administrator account een wachtwoord van mijzelf geven (kan de gebruiker dus niet in) lost een hoop op en zorgt ervoor dat machines rustig een 6 tot 12 maanden vlekkeloos draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Helpdesk schreef op 18 juli 2004 @ 11:10:
Dat pc's repareren meer kan opleveren dan geld bewijst het volgende verhaal:

...

Vrijdagavond hadden we weer afgesproken, ze bleef bij me eten en daarna hebben we wat zitten kletsen met een muziekje op de achtergrond. Omdat ze last had van haar rug kon ze helaas niet de hele avond blijven, maar ze heeft het toch volgehouden tot een uur of tien. Toen ze vertrok gaven we elkaar een kus op de wang en 's avonds stuurde ze me nog een sms'je dat ze het erg leuk had gevonden en of we snel weer wat af konden spreken :+
OF jij hebt daar een enorme hint gemist, OF je had er een van kunnen maken...
Volgende keer: rugmassage geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- men krijgt een account zonder admin rechten (voor de echte huis tuin en keuken gebruiker)
- computer word ingericht naar mijn eisen. (virusscanner, browserinstellingen enz.)
Dit vind ik eerlijk gezegd nogal ver gaan als ik zo vrij mag zijn om hier op te reageren. Bovendien zit je aan andermans computer te sleutelen. Ik ben het volledig met je eens dat het uitschakelen (ontnemen) van de admin rechten een hele hoop ellende kan besparen, zonder meer.

...Maar tis nog altijd iemand anders zijn computer, dus daarom vind ik niet dat je iemand de 'autonomie' over zijn computer mag afnemen. En stel dat die mensen een programma moeten installeren, staan ze weer bij je aan de bel, want zij kunnen het niet.

Ik installeer ook al zeer geruime tijd computers voor vrienden en kennissen, maar als ik klaar ben, maak ik altijd een image zodat ik de volgende keer tenminste in no-time klaar ben (alleen updates aanvullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Dit vind ik eerlijk gezegd nogal ver gaan als ik zo vrij mag zijn om hier op te reageren. Bovendien zit je aan andermans computer te sleutelen. Ik ben het volledig met je eens dat het uitschakelen (ontnemen) van de admin rechten een hele hoop ellende kan besparen, zonder meer.

...Maar tis nog altijd iemand anders zijn computer, dus daarom vind ik niet dat je iemand de 'autonomie' over zijn computer mag afnemen. En stel dat die mensen een programma moeten installeren, staan ze weer bij je aan de bel, want zij kunnen het niet.

Ik installeer ook al zeer geruime tijd computers voor vrienden en kennissen, maar als ik klaar ben, maak ik altijd een image zodat ik de volgende keer tenminste in no-time klaar ben (alleen updates aanvullen).
Precies...dat "ik ben een tweaker en weet alles" gedrag van de gemiddelde poster hier :r

ALs je niet wil helpen kruip je toch weer lekker in je hol terug...niet iedereen weet er "zoveel" van als jou. Mensen vragen of je even wil helpen...wil je niet dan weiger je.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Mijn manier (als ik Linux voor iemand installeer):
Je mag kiezen:
-OF je krijgt geen root-password, dan mag je alles doen, en bij problemen help ik je
-OF je krijgt een root-password, en als je iets sloopt, dan zoek je het maar uit
Tot nog toe kiezen ze voor het eerste (simpelweg omdat ze toch niet weten wat ze op een root-console moeten intikken) :)
Voor windows zou je hetzelfde kunnen zeggen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

mja, je kan het ook omdraaien. als je wilt dat ik je help gaat het op mijn manier, als je het zelf denkt beter te kunnen moet je dat vooral doen.
men moet wel onthouden dat met het op gang helpen van hun pc ik ze een plezier doe, niet andersom.

en wat betreft extra software instaleren, het is nou juist het idee dat mensen dat niet doen, internet apps, tekstverwerking en burn software oid installeer ik voor ze en dan hoeft er inprinciepe nooit meer iets aan de machine te gebeuren.
maargoed, ieder zijn/haar methodes.

/edit
ben het idd eens met remco, mijn post was een reactie op de 2 posts daarboven.

[ Voor 8% gewijzigd door lange op 18-07-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie............................................................................

20 jaar proffessioneel bezig met computers vanaf de 8080,
en dan blijven er van de absolute nitwit runderen denken dat blij bent als je hun computer even komt maken.
9 van de 10 keer is het ook meer de bediener van de computer die goed ingesteld dient te worden ipv van de computer.
Al een jaar of 10 weten bijna alleen mensen in de zeer naaste omgeving wat ik op dat gebied wel en niet kan en alleen daar doe ik wat voor. Iedere keer als ik heel zelden iemand help dan blijkt keer op keer je doet a of geeft tip B en dan begint het gelazer weer DEFGHIJKLMNOPQRSTUVW en nog een paar volgen.
Ik was er bijna weer ingetrapt om voor de ouders van zeer goede vrienden een PC in elkaar te sleutelen ( hun eerste ) maar ik hou het maar weer bij het via via advies van een systeem met een chipset met die software en daar te kopen :-)

is er ook een topic "sleutelen aan vrienden EN hun pc" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

.

[ Voor 102% gewijzigd door Koekje op 20-08-2004 19:39 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:47
8)7 Windows XP op 32 Mb RAM :|
Dat wil nieteens installeren... |:(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeBee schreef op 22 mei 2004 @ 17:19:
Even kijken of alles op zn plek zat... wat zit dat moederbord laag joh...
Had ie dus geen afstandsbusjes gebruikt en het mobo direct op de kast geschroefd :X
Haha heb ik ook gehad, in die oude kasten zitter er al plastic spacers in gebouwd op de backplate, in de nieuwere niet dus ik ger geoon op geschroeft, ik denk al wat staat dat mobo hol. aan zetten alles draait, alleen ja geen beeld en een oranje lampje op mijn beeld scherm.
ff vraagje gepost op een irc channel en ja hoor 2 tellen werk ok die spacers er in te zetten en hij deed het.

Nadeel: wou laatst mijn pc in nieuwere kast gooien, past mijn video kaart niet door die spacers kom net een c, of 0,5 tekort. wie kent dit probleem en kan die verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Langere afstandshoudertjes :? Die dingen zijn toch van een standaard formaat?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

het is dus 64 mb ;) ik overdrijf weer eens! :P

het is wel een sloom mormel >:)

[ Voor 82% gewijzigd door Koekje op 18-07-2004 13:23 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

AtleX schreef op 18 juli 2004 @ 13:15:
Langere afstandshoudertjes :? Die dingen zijn toch van een standaard formaat?
Nee :P

Je hebt lange / korte / fijn schroefdraad / grof schroefdraad / dikke / smalle :/

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
bonzaibuddy schreef op 18 juli 2004 @ 13:05:
mijn zus wil ik graag helpen met haar oude celeron 333mhz met 32 ram (ja win xp pro staat er op )
ze kan het vaak niet laten om mij geld te geven. eigelijk kan ik het niet aannemen voor een keer adaware draaien (of iets anders kleins doen)
Owkee, je zei al dat het 64 was, maar van dat geld, kan ze beter wat geheugen bij kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 18-07-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:56:

Ik was er bijna weer ingetrapt om voor de ouders van zeer goede vrienden een PC in elkaar te sleutelen ( hun eerste ) maar ik hou het maar weer bij het via via advies van een systeem met een chipset met die software en daar te kopen :-)

is er ook een topic "sleutelen aan vrienden EN hun pc" ?
Systeem samenstellen doe ik ook nooit voor iemand.
Nu willen ze b.v. alleen maar Word/Excel doen en over een half jaartje games e.d. en dan is het systeem weer te zwak.
Ik geef wel adviezen maar vraag dan duidelijk wat ze met de pc willen doen en dat ze er dan ook niet meer mee kunnen doen (geen superzware applicaties) zonder het systeem weer te upgraden!.

Reparaties e.d. doe ik wel.
Familie -> gratis (mits niet elke maand ;) )
Rest -> betaluh. of ruilhandel.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.