Sleutelen aan bevriende pc's (deel2)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Suepahfly schreef op 29 juni 2004 @ 17:39:
[...]

Een beetje website kost normaal al gauw rond 750~1000 euro (in FrontPage ja)

Ik weet dat brinkoflex.nl destijds 5000 gulden heeft gekost (was net voor de euro)

Dus jij doet het wel errug goedkoop
Ja, maar als ik die website zie. Is het best veel. Want hoeveel uur is een beetje programmeur hier nu aan bezig?

Ligt er ook wel aan, of je informatie aangeleverd krijgt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij mij altijd standard fare, zeg maar.

Het is begonnen bij familie, die je weer aanbeveelt bij kennissen, en als deze tevreden zijn bevelen die je ook weer verder aan... enzovoorts.

Het is nu, na jaren PC's te hebben geïnstalleerd en gebouwd zover gekomen dat ik tussen de 10 en 20 PC's per maand onderhoud/repareer/installeer/bouw, van vele verschillende mensen. Er komen ook mensen aan mijn deur die ik niet eens ken; ze hebben mijn adres via-via gekregen. Er komen genoeg mensen steeds weer terug; zoveel zelfs, dat ik best een "bedrijf" zou kunnen starten als ik zou willen. (Dat doe ik echter niet, om verschillende, hier niet relevante redenen.)

Ik ben niet al te duur met mijn prijzen; de mensen schijnen hetgeen ik ervoor vraag graag ervoor over te hebben, aangezien ze vaker terugkomen en zonder gezeur altijd betalen, en vaak nog wel extra geld geven ook.

Dit PC-werk is tot op heden nog lucratief genoeg om ervoor te zorgen dat ik geen bijbaan hoef te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Laatst toch echt weer diepte punt bereikt. Vriendin van moeder dus vooruit: even langs gaan.

Probleem 1: "Internet was weg"
Oplossing: nieuwe snelkoppeling gemaakt op het bureaublad en he, daar was "Internet" weer
Probleem 2: "Last van virussen"
Oplossing: virusscanner voor het eerst in een jaar aangezet (moet nog de wizzard draaien die je na de setup krijgt). Update gedraait, ruim 380 virussen gevonden (leve kazaa) en een aantal niet verwijderbaar.

Ben gewoon weer weg gegaan. Internet deed het weer en virusscanner staat automagisch aan. Vroeger zou ik zo gek zijn om er een format aan te wagen, maar die tijd wil ik er niet meer aan kwijt zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 30-06-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas geleden belde iemand me in wanhoop op: "de mail en internet deden het niet meer". Ook moest de PC telkens rebooten. Ik had de patches voor MSBlaster meegenomen op een flashdisk, en geïnstalleerd. Dus hij laten zien dat de mail het niet deed. Hij start Outlook, vraagt de firewall of Outlook op Internet mag. Klikt 'ie op "nee". Hetzelfde bij Iexplore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 07:45:
Pas geleden belde iemand me in wanhoop op: "de mail en internet deden het niet meer". Ook moest de PC telkens rebooten. Ik had de patches voor MSBlaster meegenomen op een flashdisk, en geïnstalleerd. Dus hij laten zien dat de mail het niet deed. Hij start Outlook, vraagt de firewall of Outlook op Internet mag. Klikt 'ie op "nee". Hetzelfde bij Iexplore :P
Hahaha, die is echt goed _/-\o_, waarschijnlijk stond de booschap er nog in het Nederlands ook. Ja mensen hebben nog wel is moeite met LEZEN B). Heel raar trouwens, dat soms de meest slimme/hoog opgeleide mensen ineens in paniek raken van zo'n firewallmelding (in mijn ervaring), terwijl als ze even lezen en logisch nadenken ze er best uit kunnen komen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Net weer 4 uur bezig geweest een HP pc aan de praat krijgen. Uiteindelijk een format en dan met openschripeven de componenten weten te bepalen en drivers voor te installeren (standaard rescue partitie werkte niet...). Wel netjes windows update en norton AV helemaal geactualiseerd op mijn kabelverbinding.

Pfff. Eén voordeel die PC geven ze niet snel meer af want ik heb hem een maand ongebruikt in een hoek laten staan voordat ik eraan begon. :)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
bombadil schreef op 02 juli 2004 @ 00:49:
Net weer 4 uur bezig geweest een HP pc aan de praat krijgen. Uiteindelijk een format en dan met openschripeven de componenten weten te bepalen en drivers voor te installeren (standaard rescue partitie werkte niet...). Wel netjes windows update en norton AV helemaal geactualiseerd op mijn kabelverbinding.

Pfff. Eén voordeel die PC geven ze niet snel meer af want ik heb hem een maand ongebruikt in een hoek laten staan voordat ik eraan begon. :)
Heb je ook een snelkoppeling van live update op het buroblad gezet? Norton vergeet nog wel eens te updaten, als je een inbelverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de week belt er een collega van mn moeder (jaja...de grote boosdoeners zijn vaak familie en vrienden) of ik ff naar dr pc wil kijken.

dat ding zat echt bom vol met spyware, virii en allerlei zooi.
dus ik zeg nog tegen mn moeder hier begin ik gewoon niet aan, dit word gewoon een verse install van xp pro dan is dat een winst winst situatie.
zij kan weer snel dr pc vol proppen met spyware en virii, en ik kan weer verder met wat ik wilde doen.

dus mn ma belt naar die collega "joh dat ding zit vol met rotzooi en virussen, alles moet verwijderd worden"
ja is goed hoor zegt die collega.

na alles geinstalleerd te hebben, virus scanner, alle updates en patches en drivers erop.
pc'tje word opgehaald en ze zijn tevreden dat het zo snel ging.

bellen ze gister: ja toen we de computer aan deden kwamen er allemaal sex popups en allerlei vensters, wat uiteraard niet hoort.
echt op zo'n toon van "wat heb je ermee gedaan"
alsof ik sex sites bezoek weetje wel op haar pc (terwijl ik hier zat pc's heb staan mocht ik dat al willen doen).

en onze emailtjes en documenten konden we niet terug vinden !

mijn reactie was vrij rustig toen gezien het een collega was van mn ma:

ja eh we hadden gezegd dat die pc geformatteerd moest worden !
zij op haar beurt weer: ja maar we zijn gewent dat de persoon die ons helpt ons even belt als er iets verwijdert moet worden.

kan je die bestanden nog terug halen ?

voelde toen echt ff zo'n hulk aanval op komen :9

heeel kalm gezegd dat het wel kan maar als die shit vol zit met virii enzo, dan begin je weer terug bij af.

bovenstaande is dus heel fijn, als men binnenkomt met een bak en vervolgens dus niks anders zegt dan "hij start niet op".

natuurlijk had ik al gekeken naar de bestandjes die erop stonden, maar dit was allemaal meuk die niks voorstelde.
niets belangrijks.

gelijk maar de laatste keer dat ik die mensen help, ik ben al zo vrij om er niets voor te vragen enzo en dan word je ook nog is op zo'n toon afgeblaft alsof je een werknemer bent van een computerzaakje die iets 'fout' doet.

vast een herkenbare situatie !

maargoed, ze brengen die kast terug en dan krijgen ze gewoon lekker te horen dat ik nog 1 keer alles eraf trek voor ze en dat het dan maar gescheten is met hun documenten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik word er tegenwoordig voor betaald :P

Mijn ex baas heeft wat problemen met zijn pc.. Die dan ook al 8 jaar oud is |:(

Maar er komt een nieuwe aan, alleen hij had IE 5 geinstaleerd en nu deed van alles het niet meer. (Af en toe vraag ik me af waarom je aan werkende shit gaat zitten kloten, aangezien hij toch al een pc van 8 jaar oud heeft en al jaren met IE4.5 draait, moet hij nu opeens 5?? 8)7 )

Anyway, internet deed het niet, goed, opgelost. Maar girotell deed het ook niet. Dus ik naar postbank site om nieuwe versie te downloaden, kan niet :?

WTF? Ik ben 3 uur bezig geweest, maar hoe laag ik de beveiliging ook zette, hotmail deed het niet, msn wilde niet, en die nieuwe girotel versie wilde ook niet :?

Nog geprobeerd om een andere browser te downen, maarja, op een 48kbit lijntje wil dat ook niet echt.

Gelukkig begrijpt mijn ex-baas dan wel dat ik gedaan heb wat ik kon en dat, als ik de pc bij mij had gehad, ik het waarschijnlijk wel had kunnen fixen, maar dat het nu een verloren zaak was. Nu gaat hij morgen op vakantie en als hij terugkomt heeft hij een nieuwe pc die ik helemaal ga dichttimeren, dus dat komt goed uit :P

En mijn buurman help ik graag, hij helpt mij ook als ik hem nodig heb, en toch duwd hij me nog wat in mijn handen als ik wegga, hoewel ik dat ook bij hem. Op die manier helpen we elkaar gewoon.

Verder zijn er nog wel wat goeie vrienden waarvoor ik het graag doe, en meestal toch nog wel wat in mijn handen gedrukt krijg, hoewel ik dat in eerste instantie altijd afsla.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:03:
dus mn ma belt naar die collega "joh dat ding zit vol met rotzooi en virussen, alles moet verwijderd worden"
ja is goed hoor zegt die collega.

na alles geinstalleerd te hebben, virus scanner, alle updates en patches en drivers erop.
pc'tje word opgehaald en ze zijn tevreden dat het zo snel ging.

bellen ze gister: ja toen we de computer aan deden kwamen er allemaal sex popups en allerlei vensters, wat uiteraard niet hoort.
echt op zo'n toon van "wat heb je ermee gedaan"
alsof ik sex sites bezoek weetje wel op haar pc (terwijl ik hier zat pc's heb staan mocht ik dat al willen doen).

en onze emailtjes en documenten konden we niet terug vinden !
Dat is wel sterk dat ze denken dat jij op hun pc heb zitten surfen naar "bepaalde websites" >:) 8)7

Maar die documenten, dat is altijd zo dat men zegt dat alles weg mag.
In de praktijk blijkt men niet te beseffen wat ze allemaal precies kwijt zijn.
Dat is ook de reden dat ik nooit een format doe.
Ik hernoem de mappen windows; program files en documents and settings.
Daarna begin ik een schone installatie en vis dingen uit die ongebruikte oude mappen.
Heel af en toe belt men later op dat men toch nog een een of ander dom spelletje mist of zo.
Dat staat dan ergens in de system32 map of zo, net alsof ik daar ga zoeken. :+
Maar terughalen gaat prima, want c:\windows.old\system32 staat er nog compleet op. >:)
Dit truukje lukt natuurlijk alleen als hun harddisk voldoende groot is.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen naast windows minder dan een cd'tje aan data hebben, ruimte zat dus.

Enne, maak trouwens altijd een image van het zojuist schoon geinstalleerde systeem.
Tenzij je het leuk vindt om de hele dag niets anders te doen dan al die pc's van anderen steeds opnieuw te installeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mhr-zip schreef op 02 juli 2004 @ 11:32:
Heb je ook een snelkoppeling van live update op het buroblad gezet? Norton vergeet nog wel eens te updaten, als je een inbelverbinding hebt.
Voorlopig hebben ze helemaal geen internet want iemand moet dat voor ze installeren en ik doe geen huisbezoekjes. :P

Maar het is wel een goede tip.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou me niets verbazen als ze die image dan ook lekker laten infecteren met allerlei shit enzo.
voor bijv. familie enzo maak ik gewoon die image wel, maarja voor iemand die je al zo aan spreekt van "ben je al ingelicht wat er moet gebeuren" ga je al niet extra moeite doen.

en idd, erg vreemd dat zo iemand er ook maar even aan denkt dat ik op die pc van hun naar vreemde sites ga zitten surfen terwijl ik hier zat computers heb.
gelijk een goede les voor mn ma dat ze gewoon niet per ongeluk meer eruit gooit dat ik er handig in ben, en dat ik dus ook een opleiding ict doe.
krijgen we nog meer van dit soort gedoe (ik word al dood geflood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

markvt

Peppi Cola

Nog een tip gooi de nieuw gemaakte image in de systeemkast van de persoon waar de pc van is.

image.gho op cd in die pc dan heb je als ze nogeens komen de juiste image er gelijk bij.

Wat zou ik aan moeten met tientallen image cd's van anderen in mijn kast, terwijl het in hun systeem prima op te bergen is. Stukkie tape en tegen de zijkant van de kast tapen.

uiteraard ghost.exe niet op die cd erbij anders zouden ze het zelf kunnen gaan recoveren, desnoods ook nog de file hernoemen naar iets anders dan .gho om te voorkomen dat ze ontdekken watvoor file het is en zo toch gaan uitvissen wat ze ermee kunnen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is bij mij lekker drastisch ingezakt toen ik er geld voor ging vragen. Ik vraag totaal niet veel 10,- per uur. En als het hele onbekende mensen 15,- per uur.
Maar sindsdien heb ik het wel wat rustiger savonds. Alleen nog wat boeiundere klusjes als mijn muis doet het niet.
Volgende week eens een ander modem met wirelessAP en notebookje met Wifi uitzoeken voor een "klant" dat vind ik pas wat leukere dingen om te doen ipv. ik krijg telkens schermpjes als ik op inet zit. Mag je dus weer lekker adaware etc gaan draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook wat aan de bevriende pc's gesleuteld :Y).

Het ging zo...

Ik zou vandaag lekker uit gaan maar degene met wie ik zou gaan kon niet. Geen nood, want daarna werd ik gebeld door een vriendin of ik zin had om wat te doen. Uiteraard, dus wij zo afspreken en naar de shoppa. Flink wat Neerlandse Kruiden gehaald en vlug naar der huis. Na wat blowtjes vroeg ze of ik de pc wou opschonen, want hij werkte niet meer zo goed. Het was een P4 3 Ghz HT, 1024 mb, 9800 pro. Zoals het werkte was het echt nix. Omg zo traag, dus ik d8: Dit is Spyware. Gelukkig stond Spy-bot er nog op van de vorige keer. Ik zette de scan aan ging een nieuwe blow draaien. Daarna ff naar buite en ff roken en toen ginge we weer naar binnen. Kom ik in der kamer zit der broertje achter de pc. De scan heeft ie weggedrukt want "hij was tog al klaar" |:( . Zij schopte der broertje weg :*) en ik ging er achter zitten. Na het scannen met spybot waren er 7 entry's verwijderd. De pc werkte nog niet vlekkeloos. Ik het internet op om Ad Aware te downloaden. Ik kon geen enkele letter in de adresbalk typen. De rest van Windows werkte perfect behalve Avant Browser. Ik heb toen het schermtoetsenbord gepakt en. FireFox gedownload ;). Met FireFox weer Ad Aware gedownload en die vond 213 running processes. De pc had nog last van wat merkwaardige kwaaltjes dus ik d8 dit te fixen met Hijackthis. Heel veel entry's verwijderd en toen begon de pc wat beter te draaien. Hierna in de software lijst gaan kijken en overige spyware gedelete. Daarna mbv msconfig alle overige dingen uitgezet (uiteraard de overbodige :+ ) en nu start de pc ipv van 3 min, in 1 min compleet op. Toen ik daar de deur uit ging kreeg ik nog een warme zoen met een lief bedankje.

offtopic:
Ik was idd wel jaloers ja op die pc :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 12:28
Ik onderhoud bij ons op de studentenvereniging nu het hele netwerk.
Het netwerk heeft een samba (linux) fileserver en wordt via webmin aangestuurd. Het is erg veel werk, maar wel erg leerzaam en ik kan lekker aankloten. Bovendien leer ik de mensen in alle commissies erg goed kennen (ik ben zelf 1e jaars). Ook is iedereen erg dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:05
ook even mn frustraties kwijt.
ben al vanaf groep 6/7 bezig met computers, en moet sindsdien voor iedereen in de familie en vriendenkring de computer maken als die t niet doet, voor familie doe ik t gratis, maar krijg ik er indirect altijd wel wat voor terug. van mn opa wel eens een boek, van mn ouders gewoon wat geld in handen gedrukt. vrienden en familie laat ik betalen, 5 euro per uur :P en dan ook de tijd meenemende dat hij windows aant installeren is en ik gewoon op me eige pc bezig ben
maar nu heb ik ook een vriendin die een beetje ver weg woont en die ik dus via internet zou moeten helpen, in t begin vroeg ze heeel soms eens een keer iets maar afgelopen weken word het steeds meer, en ook steeds onbenulliger, vragen als hoe moet je een plaatje doen op cu2 :S en dan verwacht ze ook nog dat ik het echt ga doen, en gelijk maar even haar hele cu2 in orde maak, of dat ze een film wil hebben, of een programma, en of ik dat maar ff voor haar wil fixen :| 1x, hoogstens 2x doe ik zoiets onbenulligs wel, maar bvegin t nu zat te worden, en dan word ze boos dak dat niet even voor haar over heb.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm TE herkenbaar gewoon, maar de eindgebruiker(s) is de gene die voor de problemen zorgt. als je niet weet wat je aan het doen ben met zo'n ding moet je er gewoon vanaf blijven. die n00bs weten er zeeeeeeeeeer weinig van en klikken maar wat weg
zonder dat ze weten dat een pc van alles opslaat/registreerd etc. en zo instellingen veranderd voor het gebruik ervan

-dit en dat werkt niet, kun je er "eventjes" naar kijken

als ik er naar kijk en wat kietel met spyware removers e.d wordt het soms alleen maar erger
maar zijn op ten duur wel de problemen een tijd weg !

ze willen het gewoon niet weten allemaal

en dat is het lastigste

zelf draai ik maanden op een xp installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Afgelopen woensdag op m'n werk nog zeer enerverend gesprek met een collega gehad... volgens mij kun je mensen zo een zak poep verkopen als je zegt dat dat de oplossing is:

Collega: Weet jij mischien hoe ik mijn computer sneller kan maken? Hij wordt de laatste tijd steeds langzamer...

Ik: Hoe woon je dan? Rijtjeshuis of in een flat?

Collega: In een flat, 4e verdieping... hoezo?

Ik: Dan kan het zijn dat ie door de luchtdruk in de zomer langzamer wordt. Probeer hem eens bij iemand thuis die niet in een flat woont aan te sluiten.

Colllega: [kijkt me met zeer grote ogen verbaasd aan] Is dat echt zo? Dat wist ik niet? Dan is er zeker niks aan te doen?

Ik deed 't bekant in mn broek van 't lachen... Mijn hemel!

Zelfde dag was er ook nog een collega die een Windows CD nodig had, maar de zijne had meegegeven aan iemand die aan de andere kant van Nederland woont (!?).
Of ie de mijne mocht lenen. Ik gezegd dat ik alleen een kopietje had, maar er niks aan de hand was als ie zijn eigen CD-Key maar gebruikte die op de sticker op z'n PC staat. Hoe panisch kan iemand reageren:

Collega: Maar dat kan toch helemaal niet, installeren met een zwarte CD? Ik die al mn bankzaken op die computer, en dan staan ze straks bij me voor de deur. Daar zijn ze echt heel streng in de laatste tijd was op het journaal. Heb je dat niet gezien dan?

Ik: D'r is helemaal niks aan de hand, gewoon installeren en je eigen CD-key invoeren.

Collega: Weet je dat echt zeker? Volgens mij kan dat niet eens want moet je je eigen CD gebruiken. Daar staat dat nummer toch op geschreven? En ze volgen alles wat je doet als je online gaat.

Hij ging wel een half uur door... uiteindelijk toch mijn CD meegenomen.

Af en toe heb ik wel eens de neiging om gillend weg te rennen, maarja... 't leven is nou eenmaal niet makkelijk :D

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
* Timo is heel erg jaloers.
*leeft van 10 euro zakgeld p/maand
(voorheen 6)

*helpt alleen oom, maar daar vraag ik niks voor.
Laatst wel nog een monitor gekregen.

*zoekt nog steeds werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:27

McMiGHtY

- burp -

* McMiGHtY had afgelopen woensdag ook wat leuks

ik zat bij de buren om de pc even opnieuw te installeren (dat is naast me ouders de enige waar ik niet eens wat voor wil hebben) belt de dochter des huizes op met de vraag of paps nog ergens een cdtje met een Anti Virus heeft en AdAware aangezien de mensen bij wie zij was, een nieuwe laptop hadden die errug traag was.

Uiteindelijk kreeg ik de telefoon in de handen gedouwd, en uiteindelijk even heen gegaan.
Leuk nieuw laptopje, 3,0Ghz,512Mem en 80Gb hd. Maar erop internetten lukte niet.
Volgens de persoon zouden er virussen opstaan.

Antivirus geinstalleerd en inderdaad 20 virusjes (toch best snel voor een 2 dagen oude laptop), vervolgens met 750bytes AdAware gedownload en tig entrys verwijdert.

De vrouw van de laptopeigenaar was ondertussen ook thuis gekomen en vroeg hoe het zou kunnen komen. Toen ik vervolgens in de History keek en een aantal sexsite's tegenkwam, en dit melde ging zij vervolgens over de zeik, waarna ik naar huis toegereden ben.

Aangezien ik hier nog niet zolang woon, vraag ik momenteel nog geen geld voor dit soort mensen, aangezien dit goeie kennisen zijn, en ik op deze manier een naam opbouw.

Onlangs voor me zwager zijn pc'tje opnieuw geinstalleerd, en die belde gisteravond op dat een kennis van hem met een eigen bedrijfje een PC Crash had gehad en of ik even wilde bellen. Gebeld, en hij ging eerst zelf wat proberen, hij zal morgen allicht terugbellen.

Opbouwen van een "naampje" duurt ff, dus geld komt binnenkort pas.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McMiGHtY schreef op 10 juli 2004 @ 16:19:
De vrouw van de laptopeigenaar was ondertussen ook thuis gekomen en vroeg hoe het zou kunnen komen. Toen ik vervolgens in de History keek en een aantal sexsite's tegenkwam, en dit melde ging zij vervolgens over de zeik, waarna ik naar huis toegereden ben.
Dit is gewoon hilarisch... :P Zeker de manier waarop je het verwoordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
eatme schreef op 25 mei 2004 @ 17:19:
Op het laats heb ik maar aan gegeven dat ik gek ben op surinaams eten en de volgende dag was er een complete surinaamse maaltijd voor mij en mijn vriendin :) . Als ik extra geld wil verdienen ga ik wel overwerken, maar er gaat niets boven goed eten.
Dat is ook de ultieme beloning.
Ik vraag dan ook alleen geld aan mensen die ik echt helemaal niet zie zitten.
Voor kennissen van kennissen doe ik 1 keer een schone Windows install en maak gelijk een image op cd, waarna ik de cd weer mee naar huis neem met hun naam erop.

Voor exotisch eten wil ik best wel de buren hun computers onderhouden.
Wat dat betreft zit ik hier in de buurt precies goed.

Vorige week nog een oude 8 speed cd brander geruild voor een startmotor voor mijn karretje. De buurman wist er nog eentje te liggen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Daarjuist begon een maat tegen mij op msn, normaal zegt hij nooit iets op msn tegen mij, dus hij had weer iets nodig.

Zijn laptop moest geformateerd worden en er moest een verse windows op...
Ok, geen probleem, maar gratis doe ik het niet meer. Dus we zijn overeen gekomen dat ik zijn laptop even fix, en dat hij mij morgen even weg doet naar een electronicawinkel (is +-30km hiervandaan) :)

Iig doe ik zogoed als niets meer gratis, tenzij het voor naaste familieleden is.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jellabie schreef op 10 juli 2004 @ 18:25:
Dus we zijn overeen gekomen dat ik zijn laptop even fix, en dat hij mij morgen even weg doet naar een electronicawinkel (is +-30km hiervandaan) :)
... die dicht is op zondag :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Ik heb er niet zoveel op tegen om aan PC's te sleutelen, meestal houd ik er ook nog wel een leuk bedrag aan over.
De mensen (wat familie, maar ook wat onbekenderen) waar ik het voor doe vinden het gewoon logisch dat ik er wat voor krijg. Het is af en toe wel wat druk, maar goed, ik moet toch ergens wat geld mee verdienen, en dan liever met iets wat ik leuk vind om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Voor directe familie en erg goede bekenden sleutel ik in principe gratis. Voor wat verder afstaande kennissen/vrinden krijg ik meestal wat gald, wat neerkomt op "wat je ervoor wilt geven". Verder lever ik ook wel eens telefonische hulp, zoals tegen mensen zeggen dat ze hun scanner aan moeten zetten voor ze gaan scannen (echt gebeurd, vandaag zelfs).
Wel vind ik het altijd jammer als mensen niet luisteren naar je. Ik zeg al weken tegen een familie dat ze op moeten passen met spyware en adware, maar toch staat er altijd weer de vreemdste crap op. Naja, als ze me elke 2 weken over de vloer willen hebben... mijn portemonee wordt er niet leger op :P.
Ik ben blij om op deze manier mensen te helpen, maar ik snap ook best van mensen dat ze het alleen tegen betaling doen, of echt een uurloon instellen. Enkele keren heb ik zoveel gedoe gehad in een week dat ik er ook wel eens over nagedacht heb, maar deze gang van zaken vind ik toch fijner.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:27

McMiGHtY

- burp -

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:28:
[...]

Dit is gewoon hilarisch... :P Zeker de manier waarop je het verwoordt. :+
Vervolgens wel een lief Winny de Pooh kaartje door de bus voor:

Martijn - Helpdesk

Weliswaar van de vrouw des huizes, maar goed. Volgende keer betaald de beste laptopeigenaar de volle mep

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ironx schreef op 10 juli 2004 @ 09:34:
Afgelopen woensdag op m'n werk nog zeer enerverend gesprek met een collega gehad... volgens mij kun je mensen zo een zak poep verkopen als je zegt dat dat de oplossing is:

Collega: Weet jij mischien hoe ik mijn computer sneller kan maken? Hij wordt de laatste tijd steeds langzamer...

Ik: Hoe woon je dan? Rijtjeshuis of in een flat?

Collega: In een flat, 4e verdieping... hoezo?

Ik: Dan kan het zijn dat ie door de luchtdruk in de zomer langzamer wordt. Probeer hem eens bij iemand thuis die niet in een flat woont aan te sluiten.

Colllega: [kijkt me met zeer grote ogen verbaasd aan] Is dat echt zo? Dat wist ik niet? Dan is er zeker niks aan te doen?

Ik deed 't bekant in mn broek van 't lachen... Mijn hemel!
LOL! Die moet ik zelf ook eens proberen :P

Volgende keer eens zeggen dat de mensen hun computer op de kop moeten zetten omdat dan de andere kant van de harde schijf verslijt ipv van de kant die al versleten is :P

Wedden dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 21:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Palomar schreef op 10 juli 2004 @ 19:07:
[...]

... die dicht is op zondag :?

:+
offtopic:
.... die zondag voormiddag open is ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik vraag me af wat jullie van deze prijzen vinden, die zijn namelijk van mijn werk:

Component inbouwen en installeren (zoals pci kaart of cd brander): 15 Euro
Als het niet druk is kan je erop wachten, anders meestal zelfde dag klaar.

Upgradeset inbouwen of bestaande pc overbouwen, systeem assemblage: 29 Euro

Windows installeren wanneer ALLES is meegeleverd (incl drivers): 29 Euro

Windows installeren wanneer alleen serienr is meegeleverd (maw we moeten de hele meuk zelf opzoeken): 49 Euro

Spyware of virus verwijderen: 15 Euro per half uur, prijsindicatie van tevoren

Is dit goedkoop, normaal of duur? Veel mensen lopen te zuchten en te steunen wanneer ze dit horen, maar volgens mij ligt dat meer aan die mensen :P

Vorige week weer een dieptepunt bereikt. Packard Bell pc'tje werd gebracht, deed niets meer, ging niet aan of wat dan ook.
In eerste instantie denk je: Voeding, simpel op te lossen.
Na onderzoek bleek het het moederbord te zijn. Dus dan bel je op: Ej het is je moederbord.... kunnen we niet vervangen, we kunnen alleen met de oude onderdelen een nieuwe pc opbouwen.

Klant had mobo al laten vervangen pas geleden, dus ging wel ff bij Packard Bell informeren.
's middags stonden ze er weer want Packard Bell wilde er niets meer van weten.
Was niet vreemd: de meneer legde uit dat zijn dochtertje sluiting had gemaakt via de front USB poort oid :? (vraag me ook niet hoe)
Maar iig, dat mobo had er dus geen zin meer in.

Nieuwe pc samengesteld, bruikbare onderdelen overgezet naar de nieuwe pc.
Gelijk ff Windows werkend gemaakt voor zover dat nog ging en ff wat opgeschoond (spyware enzo).
Dezelfde middag werd 'ie opgehaald. Klant aanbevolen om met deze Windows backups te maken (hadden ze natuurlijk nog nooit gedaan) en daarna een verse Windows install te beginnen.

Toen kwamen de telefoontjes...
"Er staat een Spybot icoon ofzo op mijn bureaublad, wat is dat"
Waren we blijkbaar vergeten te uninstallen. Dus ik uitgelegd wat het is en wat ze ermee kunnen doen, of hoe ze het weg kunnen halen.
"Ja dat boeit me niet wat je nou allemaal lult, maar ik heb het geopend en hij vraagt iets, op welke knop moet ik nou drukken"

Nahja die toon staat me al helemaal niet aan... dus ik zeg gewoon heel droog: Lees nou eens wat er staat. (ik wist uiteraard wel dat het om het licentie/waarschuwing geblaat ging)
"Ja weet ik veel, ik zie gewoon 2 knopjes hoe krijg ik die troep weg?"

Dus nogmaals.... Lees nou eens wat er staat. Daarna de wacht-knop op de telefoon ingedrukt en na een minuut weer uit de wacht gehaald.
Zo, gelezen?
"Ja maar op welke knop moet ik nou drukken dan"
Op het juiste antwoord op de vraag. Veel succes, dag. *klik*

Paar minuten later... telefoon. Zelfde lui weer...
"Internet werkt niet. Hij zegt dat er geen kabel is aangesloten ofzo"

Oh dat kan. Heeft u internet via een USB aansluiting of via een netwerkaansluiting.
"Gewoon ADSL, maar jullie hebben het niet goed ingesteld want hij zegt dat de kabel niet is verbonden."
En heeft u die ADSL verbinding via de netwerkaansluiting, of via de usb aansluiting
"Nou moet je es luisteren, die modem heeft gewoon 2 lampjes en het internet werkt niet, dus nou niet van die stomme vragen gaan stellen"

Ja graag gedaan hoor... bel dan niet als je het allemaal zo goed weet. :|
Maar even eroverheen gewalsd en verteld dat een USB modem los staat van de LAN verbinding en dat ze Windows eerst maar opnieuw erop moesten gooien ipv die brakke zooi die de helft van de drivers mist.
Maar dat mag niet , want dan heb je een slechte winkel met slechte service..

Dat de pc binnen een paar uur weer volledig opnieuw was opgebouwd en draaiende was, en dat er geen onderzoekskosten zijn gerekend dat vergeten ze voor het gemak maar even.
Volgende keer wordt het dus betalen voor alles wat we tegenkomen aan die bagger Windows installatie van ze :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Getverdemme wat een zeikerds... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die prijzen lijken me redelijk normaal hoor, graag of niet.

dat onderste verhaal snap ik niet echt. waarom in godsnaam een oude (en verrotte) windows install gebruiken bij een nieuw mobo? da's vragen om problemen. het was een packard hell, dus ik neem aan dat er gewoon een oem-stickertje achterop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Omdat ze geen geld wilden dokken voor een nieuwe installatie, en omdat er nog allemaal gedownloade shit en werkstukken op stonden. Die ga ik niet backuppen, dat mogen ze zelf doen.

En er zat een Windows ME sticker op de Packard Bell kast, ze hadden er zelf een keer XP op gezet (F, C, K, G, W....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou ik die klus niet eens aannemen. (ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat er veel zaken zijn die zoiets zouden doen zonder nieuwe windows install)

stel dat jij fietsenmaker bent en iemand komt aanzetten met een paar roestige buizen die aan elkaar gelast zitten. vervolgens zegt die iemand: maak mijn fiets ff :P

//of gewoon heel schijnheilig: ja, we probeerden hem te updaten, maar SP1 wilde niet. zoiets hebben we nog ooit gezien, vreemd hoor. probeert u het eens bij de leverancier van uw besturingssysteem, misschien weten die hoe dat komt :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het soms fijn om aan bevriende pc's te werken.

Als het iets zeer simpel is zoals een harde schijf bijsteken, of geheugen bijsteken, of eens formateren enzo vind ik dat allemaal niet erg, maar als het dan ingewikkelder word zoals het bios flashen en zo'n dingen begin ik het een beetje lastig te vinden, want er kan altijd iets fout gaan, en wie krijgt dan de fout? Inderdaad, ik.

Het lastigste vind ik dat je de pc's niet kent.... Jouw eigen pc ken je zeer goed, je weet hoe hij reageerd enzo, je kan hem bijna aanvoele om het zo te zeggen.
Bij een bevriende pc...mja, je kent de hardware wel, maar dat is dan ook alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een bevriende pc...mja, je kent de hardware wel, maar dat is dan ook alles...
da's een kwestie van ervaring. als je in je leven maar genoeg pjoeters voor je neus gehad hebt, gaat het vanzelf makkelijker. je moet het leren aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 22 mei 2004 @ 19:11:
[...]

Of zich heb je wel gelijk en is het een beetje dom van hem, maar ik snap niet waarom je iemand die blijkbaar maar weinig van PCs weet met iets anders dan IE probeert op te zadelen. Zo is bijvoorbeeld bijna elke handleiding om instellingen te wijzingen op internet geschreven op IE, daar kan hij dus niets mee. Verder werken sommige sites alleen met IE (jij zal wel snappen waarom ze het dan niet doen, maar hij niet), was hij waarschijnlijk al bekend met IE en gebruikt hij op zijn werk IE. In mijn ogen frustreer je die persoon op zo'n manier alleen maar met jouw eigen aversie tegen IE.

Waarschijnlijk ten overvloede: ik wil geen anti-/pro-IE reacties uitlokken, maar zou wel willen weten waarom je zo iemand het 'gemak' van IE ontneemt.
Ben ik het niet mee eens. Ik dacht er eerst net zo over als jij maar als je elke week weer IE aantreft met onverwijderbare spyware dan moet je sommige mensen naar mijn idee een goed alternatief aanbieden.

Het schijnt trouwens wel dat IE6 van XPsp2 wel meer beveiligingen e.d. tegen spyware heeft. Zoals bijvoorbeeld het standaard uit staan van de knop ´Ja´ als het gaat om de vraag: wilt u software van GAIN installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Ik had een tijdje terug bij een neef van mij een computer mee helpen uitzoeken. Ik heb er Windows XP opgezet en Office enz. Ook nog de nodige programma's voor het bedrijf van hem. Ik had er 40/50 euro voor gekregen. Toch leuk om zo veel te krijgen. Toen was ik net 15 volgens mij, (nu ben ik bijna 16 :D), en ja je krijgt niet elke dag zoveel geld. Alleen jammer was dat hij de computer zomaar in een keer bij een computerwinkel besteld had. Oftewel hij was 100 euro duurder uit.

(Wij gaan ook nog nieuwe computer kopen :D :D :D ) :P )

EDIT

Er schiet me nog iets te binnen van de overburen bij ons. Daar moest ik een spelletje installeren, omdat hun niet wisten wat de code van dat spelletje was. Ik kwam daar aan. Veel te kleine computertafel. Cd-RW drive stond open, en wilde niet meer dicht, hij ging na 3 sec weer open. Geluidskaart werkte niet. 3 Virusscanners allemaal zonder auto-protect.

Wat bleek: Ze hadden net een virus gehad. Vader had Windows opnieuw geïnstalleerd met zo'n recovery cd. Ze hadden er heel erg veel werk mee gehad zeiden ze. Ze gaven er niks om dat de geluidskaart het niet deed en dat de cd-rw drive open bleef staan. De muis was ook niet alles, het was nog een oude balletjes muis, maar wel draadloos.

Ze hadden wel een 17" beeldscherm, maar ze hadden een resolutie ingesteld van 640/480. Ze vonden het zo goed, ik mocht het niet veranderen want dan kwam er misschien een virus op. Ik mocht alleen maar dat spelletje installeren en verder niets. Ze dachten nu ze 3 virusscanners hadden dat er geen virussen meer op konden komen (auto-protect uit). Die hadden ze uitgezet omdat anders de computer te langzaam werd.

Hier wordt ik dus zo gek van. Waarom doen die mensen zo dom, en ze zitten ondertussen elke minuut te zeggen dat ik er niets anders op moet zetten. Net of ik daar zin in heb. Ik ga echt niet Office 2003 Professional bij hun erop zetten. Maar ze wilden mij niet geloven. :?

Ik denk dat ik maar een virus ga emailen. }) }) }) }) }) }) })

[ Voor 58% gewijzigd door Steephh op 10-07-2004 22:08 . Reden: Zeer belangrijke info vergeten. ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svzje schreef op 10 juli 2004 @ 21:52
[...]Ze dachten nu ze 3 virusscanners hadden dat er geen virussen meer op konden komen (auto-protect uit). Die hadden ze uitgezet omdat anders de computer te langzaam werd.
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:26:
dan zou ik die klus niet eens aannemen. (ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat er veel zaken zijn die zoiets zouden doen zonder nieuwe windows install)

stel dat jij fietsenmaker bent en iemand komt aanzetten met een paar roestige buizen die aan elkaar gelast zitten. vervolgens zegt die iemand: maak mijn fiets ff :P

//of gewoon heel schijnheilig: ja, we probeerden hem te updaten, maar SP1 wilde niet. zoiets hebben we nog ooit gezien, vreemd hoor. probeert u het eens bij de leverancier van uw besturingssysteem, misschien weten die hoe dat komt :P
Wij nemen dat wel aan, maar installeren het niet. En we zeggen er ook bij dat die Windows XP niet legaal is, en beperkt is.... Wat zij er mee doen is hun eigen keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Ik begin het idee te krijgen dat PC's meer zijn dan een doos componenten, zo heb ik bij de PC's die ik repareer (meestal rotzooi/virussen/spyware verwijderen) er een paar tussen zitten waar ik altijd zo mee klaar ben, en altijd "meewerken" met wat ik er mee wil.
Er zijn ook een paar PC's die mij niet moeten ofzo, want daar werkt het nooit de eerste keer, of als ik het ene probleem heb opgelost er weer een ander voor in de plaats komt.

Zo had ik vandaag een PC waarbij het me gewoon niet lukte om alle virussen/spyware te verwijderen, ik had de virusscanner (McAffee in dit geval), Ad-Aware en Spybot S&D geupdate en toen in de veilige mode opgestart en daarin alles gescanned en verwijderd, ook nog even handmatig het register schoongemaakt om zeker te weten dat er geen "rotzooi" meer wordt opgestart bij het aanzetten van de computer. Hierna start ik de PC opnieuw op en de HD is nog niet klaar met ratelen of ik heb alweer een waarschuwing van de virusscanner om men oren vliegen dat er weer een virus op staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op 10 juli 2004 @ 16:19:
* McMiGHtY had afgelopen woensdag ook wat leuks

Aangezien ik hier nog niet zolang woon, vraag ik momenteel nog geen geld voor dit soort mensen, aangezien dit goeie kennisen zijn, en ik op deze manier een naam opbouw.
Ik zou juist beginnen met een tarief in te voeren, weet iedereen waar ze aan toe zijn. En dat je eens wat kleine dingen gratis doet, daar bouw je ook wat mee op.

Maar dingen als spyware, zou ik altijd wat voor vragen. Want dan zit ik liever thuis op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
dreeke schreef op 10 juli 2004 @ 21:15:
Windows installeren wanneer ALLES is meegeleverd (incl drivers): 29 Euro

Windows installeren wanneer alleen serienr is meegeleverd (maw we moeten de hele meuk zelf opzoeken): 49 Euro
Hier bij de computerboer op de hoek, vragen ze 70 euro. Voor een complete install, als je geen drivers meeleverd. Ik weet niet of ze moeilijk doen, over een 'serial'

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 11-07-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmorgen om halfacht kreeg ik een smsje. Dus ik pak met mn verdwaasde kop mn telefoon. Je wilt het geloven of niet maar dit stond er:

Ik eens even nadenken wat we mooi konden terugsmsen. Toen maar geciteerd van iemand hier. (naam kwijt)

Wat moet je daar nou mee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
veel van de verhalen die ik hier heb gehoord, komen bekend voor. Toch moet je het misschien ook eens van de andere kant bekijken: Ik sleutel inmiddels een jaartje of 15 aan pc's, heb zo'n beetje alles vanaf Windows 3.1 meegemaakt en voorbij zien komen, en stukje bij beetje bijgeleerd. Als je vandaag de dag vanuit NUL kennis ineens een pc koopt, heb je wel even wat meer kennis nodig dan in "mijn tijd", toen je met het commando "help" en de handleiding van MSDOS 3.3 al een heel eind kwam.

Neemt niet weg dat verreweg de meeste mensen ook werkelijk geen enkele interesse tonen in het apparaat, en inderdaad nogal snel vertrouwen op de goedheid van de computernerd in de familie/kennissenkring.

Eerst loste ik ook alle problemen voor jan en alleman op, tegenwoordig doe ik alleen nog pc's van mensen die mijn kennis respecteren, en die laten zien dat ze waarderen wat ik doe (dat heeft niets met geld te maken). Ik blijf er vaak eten, heb een prettige avond, leg de mensen wat uit, en al die mensen snappen ook wat ik te zeggen heb, en doen het voortaan niet meer verkeerd, vragen naar mijn mening en zien die ook als waardevolle informatie.

Zo houd je het leuk voor jezelf!

Dan nu een paar tips:
1) doe je een verse installatie, maak dan een image op het eind.
2) zorg dat je ter plekke altijd op internet kan, neem desnoods je eigen pc mee
3) dwing de mensen niets op: als ik bijv. ergens Mozilla Firefox installeer, leg ik de voordelen van MF versus IE uit, maar laat de rest aan hen over.

have fun! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0siris schreef op 11 juli 2004 @ 11:43:
Eerst loste ik ook alle problemen voor jan en alleman op, tegenwoordig doe ik alleen nog pc's van mensen die mijn kennis respecteren, en die laten zien dat ze waarderen wat ik doe (dat heeft niets met geld te maken). Ik blijf er vaak eten, heb een prettige avond, leg de mensen wat uit, en al die mensen snappen ook wat ik te zeggen heb, en doen het voortaan niet meer verkeerd, vragen naar mijn mening en zien die ook als waardevolle informatie.

Zo houd je het leuk voor jezelf!
Goede insteek. Als ik mensen hun PC schoonmaak, en dan Mozilla installeer, met bijbehorend mailprogramma (Nederlands), met de "opdracht" dat te gaan gebruiken, dan verwacht ik eigenlijk dat dit gebeurt. Idem met de virusscanner: ik verwacht dat die aan blijft, en ge-update wordt. Ik vertel hen de voordelen, geef veel uitleg, en ik verwacht dat er waarde aan gehecht wordt.

Met je 3de tip ben ik het dus niet eens.

Het komt vaker voor dat mensen gewoon eigenwijs zijn, Mozilla eraf flikkeren, en lekker met IE verdergaan, en de virusscanner verwijderen. Dat doe je 1x; dan herstel ik je PC de tweede keer, met de mededeling dat je dubbel tarief betaalt of maar iemand anders zoekt, indien ik nogmaals moet komen, en zie dat ze het weer zelf schuld zijn omdat ze mijn informatie negeren.

En het schijnt te werken ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
  • Laatst online: 18-08 21:42
Ik vraag er nooit wat voor behalve respect.
Als mensen zich er niet voor interesseren of geen respect hebben voor wat ik voor ze doe kunnen ze meteer opzouten. Maar dat is dan ook meteen alles wat ik ervoor vraag. Ik bezit deze kennis en zij niet, dus waarom zou ik ze niet helpen. Zij helpen jouw immers ook als jij hun kennis nodig hebt.

Zo ben ik pas geleden (2 maanden) verhuisd en zat mijn huis vol met jan en alleman die mij kwamen helpen. En blij toe, ik mag dan verstand hebben van PC's en alles wat daarbij hoort, maar ik ben zeker geen electricien of monteur of wat dan ook.
En volgende keer bouw ik hun PC weer. En zo hoort het ook te gaan lijkt me. In principe doe je het als vriendendienst (kennissen incluis), maar dat doen zij ook en zo staan we allemaal weer quite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik repareer pc's of help mensen geregeld.
Omdat veel mensen weten dat ik een ICT opleiding volg word ik veel gevraagd.
In het begin deet ik het voor nop maar toen er steeds meer mensen kwamen en ze ook zelf aanboden om te betalen ben ik overgestapt op betaling maar dan alleen als ik het oplos of het probleem heb gevonden en dan de mensen zo verder help. Als iemand voor het eerst komt kost het nix, daarna een 10tje per uur ofzo.
Maar soms is een cdbon ofzo ook wel leuk.
wat wel vervelend is zijn mensen die komen met 1 probleem bijvoorbeeld en virusje. en vragen wat het gaat kosten. dus ik zeg dan een tientje. en dan kom je daar en dan blijkt het veeeeel erger dan dat de persoon je in eerste instantie zegt. of ze hebben tijden het werken nog tig verzoeken. en dan kan je slecht zeggen, "jah dat kost dus meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Nou laatst stond de buurman weer eens voor de deur:

1. Internet werkte niet meer
2. Diskette met document erop werkte niet
3. Spelletjes werkte niet op xp

Nou, toen ik er eens naar ging kijken had ik al het gevoel van: daar gaat mijn avond. Dit zijn dus mensen die Windows XP draaien op een Celeron 400 Mhz met 64 MB RAM. Een brok elende dus. Probleem 1 had ik zo gezien, brak ding stond bomvol spyware en toolbar elende, naja spybot erover en de msn plus gedeinstalleerd. Vervolgens msn plus er weer op (ja, want de toekomstige breezerdochter wil dat toch) zonder de sponsor :X . Ook nog maar even er firefox opgezet en er bijgezegd dat ze die voortaan beter kunnen gebruiken (zullen ze toch wel niet doen).

Bij probleem 2, had ik echt het idee van: ga nooit meer achter een pc zitten. Hij deed hem er dus verkeerd in :X hoe iemand zoiets voor elkaar krijgt blijft me een raadsel.

Probleem 3 was vervolgens ook weer iets te simpel, installeren is ook handig buurman :X . Vervolgens even getest of die ouwe brakke kiddies software wel op xp werkte en dat deed het. Vervolgens kwam de buurman ermee dat het spel zo traag was en dat het schokte, mijn gedachten toen: vind je het gek op zo'n oud brak ding zonder degelijke videokaart, proc, geheugen etc.

Nu kwam hij er ook mee dat hij een nieuwe computer wilde kopen (in zijn woorden: kast :X ) Even rondgekeken en waarvan we de idioot kennen is dat hij maar al te graag voor nog minder dan een dubbeltje op de eerste rang zit. Het nadelige is dat het je buren zijn, en dat je wel vriendelijk moet blijven, wil je het een beetje aangenaam houden. Maarja tot nu toe nog geen geld gevraagd, maar de volgende keer dat hij me weer komt storen zal hem dat te duur komen te staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kwam hij er ook mee dat hij een nieuwe computer wilde kopen (in zijn woorden: kast ) Even rondgekeken en waarvan we de idioot kennen is dat hij maar al te graag voor nog minder dan een dubbeltje op de eerste rang zit.
bereid je dan maar vast voor op een nachtje vloeken tegen een onwillende supermarkt-computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:04:
bereid je dan maar vast voor op een nachtje vloeken tegen een onwillende supermarkt-computer :P
* 0siris leest dit bericht wat verbaasd vanaf zijn Aldi Medion 8008XL van mei 2003 die 'm nog nooit in de steek heeft gelaten, al diverse LANparties heeft meegemaakt, voorzien is van een andere dvd brander, een extra harddisk en floppydrive en die toch best een tikkie harder loopt dan uit de doos :o

[ Voor 4% gewijzigd door 0siris op 12-07-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een echte Aldi Medion, die dingen rulen als je wat van computers afweet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 19:58:
Ik heb ook een echte Aldi Medion, die dingen rulen als je wat van computers afweet!!
Als...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 19:58:
DIT is humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
je kan beter zeggen dat ze rulen als je er echt geen kloot van afweet. er zit alles in, en alles is voorgeïnstaleerd, als je er wat vanaf weet, dan weet je waarom dat medion zo goedkoop is, de kwaliteit is niet zoals een doordeweekse pc die je bij je lokale pcboer koopt.
nfi, ik heb zelf een medion gehad, en ik weet waarover ik spreek, ik ben nu blij met een pctje dat ik zelf met mijn eigen handen inelkaar heb gestoken.

edit: als ik het zo eens nalees is het mss wel wat te afkrakend, maar ik heb al 4 paar luidsprekers van medion gehad, allemaal binnen de garantie, mooi hier gestuurd, niets op tegen, maar toen ze de vierde keer ook stuk gingen, heb ik maar gewoon in de winkel een nieuw paar gekocht, en die gaat al zo lang mee als de 4 samen.

edit 2: moet ik over die memorystick ook beginnen? ik wil hier echt geen medion-oorlog beginnen, over de garantie is geen probleem, ik heb altijd wel een werkend exemplaar weer gekregen, maar is het zo moeilijk om direct eens iets te geven dat werkt?

[ Voor 44% gewijzigd door Mayco op 12-07-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
hmjah. d'r zit een MSI moederbord in, een Intel pentium 4 processor, een Seagate harddisk, een Pioneer dvd brander en een Sony dvd speler, Samsung geheugen, een Ati Radeon videokaart..... tuurlijk, wat een rommel allemaal! :Z
Kunnen we weer ff ontopic please? :D
<edit>Dus op basis van een paar lamme luidsprekers beoordeel jij meteen de computers van Medion? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door 0siris op 12-07-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0siris schreef op 12 juli 2004 @ 21:35:
[...]

hmjah. d'r zit een MSI moederbord in, een Intel pentium 4 processor, een Seagate harddisk, een Pioneer dvd brander en een Sony dvd speler, Samsung geheugen, een Ati Radeon videokaart..... tuurlijk, wat een rommel allemaal! :Z
Kunnen we weer ff ontopic please? :D
<edit>Dus op basis van een paar lamme luidsprekers beoordeel jij meteen de computers van Medion? 8)7
omdat ik de aanstichter was zal ik zelf ook even reageren: ik heb zelf een paar aldi-pc's en ben meer dan tevreden.

wat ik bedoelde: zodra je zelf gaat kloten aan de software van zo'n ding is de service van fujitsu siemen / medion / micromaxx / whatever natuurlijk nul. ze zijn niet gek.

en dat mag RonaldMade dan weer gaan oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 17:47:
[...]

Het komt vaker voor dat mensen gewoon eigenwijs zijn, Mozilla eraf flikkeren, en lekker met IE verdergaan,
Even alle snelkoppelingen naar IE verwijderen. Firefox standaard. Niet bestaande proxy invullen bij IE en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:32:
[...]

omdat ik de aanstichter was zal ik zelf ook even reageren: ik heb zelf een paar aldi-pc's en ben meer dan tevreden.

wat ik bedoelde: zodra je zelf gaat kloten aan de software van zo'n ding is de service van fujitsu siemen / medion / micromaxx / whatever natuurlijk nul. ze zijn niet gek.

en dat mag RonaldMade dan weer gaan oplossen...
Nou, ik heb de discussie even gevolgd, maar ik heb in eerste instantie nog niet eens naar een medion pc gekeken. Niet dat de bakjes slecht zijn ofzo maarja voor de buurman zijn die zelfs nog te duur :X

Nee, wat de buurman wilt is de goedkoopste alternate pc, en zelfs dan gaat ie nog de belastinggeld zien terug te halen oid. Voor de mensen die graag de specs (ahum) willen weten :/ http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/sjbv06.html

Kijk op zo'n moment wordt ik een moe van die gasten, ze willen wel een pc hebben maar het mag niets kosten, vervolgens dat ze een brak ding kopen dat weer maar een jaar of 2 hooguit mee kent, en dat msn dan zelf weer meer kracht van het ding vraagd. Maar als hij dat ding gaat kopen, en hij wilt er een OS + drivers op geinstalleerd hebben zal hij wel naar zijn familie rennen ofzo, want ik vraag daarvoor standaard al 50€ voor.

Nu ik er aan denk :D was tijdje terug bij dezelfde buurman, had ie een trust spacecam oid gekocht en dat wilde niet werken onder msn, even gekeken (terwijl zijn een of andere gozer er een hele middag naar had gekeken). Hij mocht van mij netjes terug om een logitech te gaan halen, want ik ga niet mijn hele dag laten verzieken door zo'n webcam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
mhr-zip schreef op 13 juli 2004 @ 11:43:
[...]

Even alle snelkoppelingen naar IE verwijderen. Firefox standaard. Niet bestaande proxy invullen bij IE en klaar.
Mja, en vervolgens dat ze naar je bellen, whatever om te zeuren dat IE het niet doet. En ja helaas blijft de klant de koning (wel een domme meestal). En kan je het alsnog gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

RonaldMade schreef op 13 juli 2004 @ 11:46:

Nee, wat de buurman wilt is de goedkoopste alternate pc, en zelfs dan gaat ie nog de belastinggeld zien terug te halen oid. Voor de mensen die graag de specs (ahum) willen weten :/ http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/sjbv06.html
Wat is er nou mis met die PC? Als ie niet meer wil dan wat office werk is dit toch meer dan genoeg? Ik heb hierboven nog een Duron 1300 staan waar ik tot voor kort Far Cry mee speelde, en dat liep best ok (640mb ram, Radeon 8500, ECS K7s5a). Dus hoezo zijn die specs te min? Beter dat het een beetje bescheiden pc is, zodat er minder snel kans is op ongelukjes met de CPU ofzo.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cd brander? dvd speler? verder misschien best wel aardige office bak hoor. maar minesweeper is helaas te veel gevraagd voor dit beestje :)
Software: Omschrijving: Zonder besturingssysteem
ronald, je hebt werk! (alleen legale windows natuurlijk. RETAIL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:57:
cd brander? dvd speler? verder misschien best wel aardige office bak hoor. maar minesweeper is helaas te veel gevraagd voor dit beestje :)

[...]

ronald, je hebt werk! (alleen legale windows natuurlijk. RETAIL)
Linux als het aan zijn budget ligt :/ Mja, wilt ie dat ik er windows op installeer, zorgt hij maar zelf dat ie het regelt, koopt ie maar netjes een licentie. Op de ouwe celeron bak die hij nu heeft staan, staat ook windows xp op... uiteraard die code waardoor er geen een patch of wat dan ook opstaat :X .

Die vent gebruikt het alleen om wat factuurtjes mee te maken enzo, meer kan hij er gelukkig niet mee. maar dan kwam hij laatst ook met die 3d games voor zijn kids aanlopen, mja dat trekt dat beestje echt never-nooit-niet. Daarbij moeten ze maar inzien, dat ze een pc kopen die langzamer en slechter is dan mijn bak van 3 jaar oud :X (wel enig sinds gemod :P )

edit:
Nog even over dat: je hebt werk!... ik denk van niet, want die standaard kosten gaat hij nooit betalen (verwacht ik) en, zie ik geen geld, ziet hij geen service.

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldMade op 13-07-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, leuke topic :)
Best herkenbaar :)

Vroeger deed ik alles gratis, np...
Maar ze vroegen me echt altijd, dus 3 keer per week zat ik een avond bij iemand anders gratis te knutsellen....
Soms zelfs kwartier fietsen om een floppy inhoud te kopieren naar de c schijf...

Op een gegeven moment hoorde ik dus van mijn ouders dat op een verjaardag waar ik niet bij was over me was gesproken....
Dat wat ik deed kinderspel was en dat ze het zelf ook wel konden, sterker nog hun kinderen waren echt IT experts!!! ( een 8 jarig kind dat op een toetsenbord loopt te raggen als of het een piano is zonder nuttig resultaat... ( ow wacht, wel nuttig resultaat want de pc liep vast en ik moest langs komen! :( )).

Resultaat:

De volgende dag werd ik alweer gebeld door 1 van deze personen of ik de pc kon repareren want hij deed het niet meer.
Heb toen ook nee gezegd..

Dus toen is het kwartje gevallen en ik doe niks meer voor ze...
Inhuren daarin tegen kan altijd. :)

Ik maak uitzonderingen voor een oom wie ons altijd hielp toen we de badkamer gingen verbouwen ( en hij was er gewoon van 2 tot 10 uur savonds !! ) en de tuin gingen verbouwen dus daar mag je dan wel iets voor doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Widow Maker schreef op 22 mei 2004 @ 11:30:
Nou gewoon eens een vraagje, hoevaak per week/maand krijgen jullie mensen die problemen hebben met hun PC, en die geholpen willen worden?
Ook al ben ik bijna 2 maanden te laat :P
Ik krijg ongeveer 3x per dag een verzoek om iemand te helpen met z'n pc.
Uiteindelijk komt het erop neer dat ik ongeveer 3x p/maand langer dan 2 uur met iemand anders' PC bezig ben, maar een keer of 5 p/week een soort van 'manual' schrijf met oplossingen of dat ik tv aan 't kijken ben en dat ik mensen er doorheen moet praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Laatst iemand geholpen met het installeren van een virusscanner... Verse install virusscanner, even snel scannen...

Resultaat: 20169 besmette bestanden :o :o :o

[ Voor 12% gewijzigd door ludo op 13-07-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RonaldMade schreef op 13 juli 2004 @ 11:48:
[...]

Mja, en vervolgens dat ze naar je bellen, whatever om te zeuren dat IE het niet doet. En ja helaas blijft de klant de koning (wel een domme meestal). En kan je het alsnog gaan oplossen.
Ja, maar klanten betalen. Dus dan maakt het niet uit wat ze doen.

Maar, ik heb meestal familie. Die ik gratis help, en die het vervolgens slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
ludo schreef op 13 juli 2004 @ 12:26:
Laatst iemand geholpen met het installeren van een virusscanner... Verse install virusscanner, even snel scannen...

Resultaat: 20169 besmette bestanden :o :o :o
Het aantal resultaten dat je bij zulke personen met Ad-aware krijgt is meestal ook verbijsterend hoog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 21:38
Soms heb ik het rustig, soms ook druk. Zondag even naar m'n oma geweest omdat die op de kabel was gegaan (jaja, mensen van over de 70 willen ook wel eens wat). Die mensen konden het helaas niet werkend krijgen en hadden de PC maar achtergelaten zonder internet. Later bleek dat ze heel veel rommel er af hadden gegooit inclusief het spel patience waar mijn oma verslaafd aan is. :)

Ik heb hem toen even volledig opnieuw geïnstalleerd en als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe processor voor haar door de bus (1,13 GHz / 512 kb cache PIII) omdat haar Celeron 667 MHz wat sloom is voor Windows XP (stond ook eerst Windows 98 op). En ja dan krijg je het verhaaltje: De computers op de cursus zijn veel sneller. Dus daar ben ik binnenkort ook nog wel even zoet mee, bovendien is dat altijd best wel gezellig. :)

Nu ga ik me afreageren:

Ik heb een hekel aan mensen die mij vragen om even te komen omdat er wat aan mankeert. Vervolgens laten ze niets meer van zich weten en moet je maar lekker er zelf achteraan gaan. Kom je daar wordt je achter de PC gezet en als ze klaar zijn bedanken ze je en gooien ze weer snel de deur dicht. Ohw ja: Soms gooien ze ook zelfs nog een euro erachter aan. :( Niet gezellig, je mag zeg maar blij zijn dat je daar mocht komen. :O Nou, mooi niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Verhaaltje...

Nicht van m'n vriendin wilde windows xp op haar pc hebben (ze hadden al eens meer RAM gekocht en dat had ik er ook in geplugd, geen probleem) het ging ongeveer zo:
Verjaardag
> Hé Remco die computer he?.....
< Wat moet er gebeuren?
> nou we willen graag windows xp gebruiken, kan dat?
< ja dat moet geen probleem zijn.
> wil je dat even doen?
< ja hoor maar heb je al backups gemaakt van je bestanden?
> nee nog niet
< doe dat eerst maar even dan
enfin daar hadden ze geen zin in dus tijdens de verjaardag géén windows xp!
volgende keer; weer feest! hoera! een dochter!! en weer de vraag...
Bevalling
> Hé Remco, die computer he? .....
< windows xp wilde je hebben volgens mij?
> ja, als je dat even wilt installeren.
< is goed, backup gemaakt?
> ja hoor. hier zijn de cd's.
Dus ik ga aan de slag. netjes formatteren want ze hebben er toch 'n bende van gemaakt. windows installed en office d'r bij. ik kon mooi bij de rest blijven zitten want de pc stond in de woonkamer. ik had er geen omkijken naar. ende van de middag naar huis, niets aan de hand.
maar toen
Doomsday
-telefoon-
> Met Remco...
< Ja hoi met Monique... we hebben een ERNSTIG probleem.
> vertel?
< We zijn de foto's van de bevalling kwijt. daar ben je vergeten een backup van te maken.
HO EVEN. nu ben ik dus al degene die de boel verneukt heeft. terwijl ik duidelijk heb gevraagd om 'n backup. maar daar stonden de foto's dus niet op. jammer maar helaas.
Maar zo gemakkelijk kwam ik er niet vanaf. ze bleef niet eens meer beleefd maar eiste gewoon dat ik die computer kwam maken. ik laat me niet zomaar wat zeggen dus ik zeg "breng maar langs, dan wil ik wel even kijken" nog geen half uur later stonden ze op de stoep met de pc.
DMV Lost & Found probeerde ik de bestanden terug te halen maar zonder probleem. En elke volgende keer dat ik bij d'r kwam begon ze wéér te zeiken over die foto's en elke keer weer die vermeende schuld naar mij toe terwijl ze dondersgoed weet dat ze zelf in gebreke zijn gebleven.

ik maak me er niet druk om omdat ze na 't installen van windows xp ook geen moment hebben genomen om me te bedanken of 'n paar euro's te geven. niets.
zo bleef 't een tijd, tot voor kort.
Voor kort
-telefoon-
> met Remco...
< ja met monique, nou je raadt het nooit, we hebben de foto's weer terug
> ah dat is mooi zeg
< het heeft ons wel €600,- gekost maar dat is het ons wel waard.
> das 'n hoop geld hoor maar fijn dat je ze weer terug hebt. heb je de foto's al laten afdrukken bij de hema of zoiets?
< nee, dat komt nog wel 'n keer.
in het begin was ze in staat om de hele wereld naar de verdoemenis te helpen om die foto's terug te krijgen. nou HEEFT ze de foto's terug en nou VERTIKT ze het gewoon om die dingen uit te printen. Ik HOOP gewoon dat die HDD gigiantisch doorfikt op een of andere manier.

gatver....

ps. ik heb verder altijd positieve ervaringen met buren en kennissen die me netjes een bedrag aanbieden als ik ze heb geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Schelte schreef op 13 juli 2004 @ 12:33:
Ik heb hem toen even volledig opnieuw geïnstalleerd en als het goed is krijg ik vandaag een nieuwe processor voor haar door de bus (1,13 GHz / 512 kb cache PIII) omdat haar Celeron 667 MHz wat sloom is voor Windows XP (stond ook eerst Windows 98 op). En ja dan krijg je het verhaaltje: De computers op de cursus zijn veel sneller. Dus daar ben ik binnenkort ook nog wel even zoet mee, bovendien is dat altijd best wel gezellig. :)
Ook alle visuele extra's van xp afgezet ?, dan zou het iig een stukje sneller van moeten worden, schakel ook onnodige services uit ed :) Maarja een processor vervangen is iig nog altijd leuker dan dik een uur zitten wachten tot ad-aware klaar is met het vinden van ××××× aantal files :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMade schreef op 13 juli 2004 @ 12:39:
[...]

Ook alle visuele extra's van xp afgezet ?, dan zou het iig een stukje sneller van moeten worden, schakel ook onnodige services uit ed :) Maarja een processor vervangen is iig nog altijd leuker dan dik een uur zitten wachten tot ad-aware klaar is met het vinden van ××××× aantal files :X
ja, en er dan achterkomen dat ie 5 seconden sneller is en dat je nu wel op internet kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net zo'n mailtje:
...
Zou jij soms bereid zijn mijn computer eens een schoonmaakbeurt te geven, want ik vind dat hij al serieus trager geworden is tegenover een jaar geleden toen ik hem pas had. Ik wil je hiervoor vergoeden en voor vervoer zorgen.
...

Als men het zo vraagt, dan zie ik het wel zitten. Ik vraag er geen geld voor (mailtje van de pa van goeie vriend/klasgenoot).
Ik heb dan teruggemaild dat ik wel wou komen maar geen vervoer had (of 3 kwartier moest fietsen), dus komen ze mij morgen thuis oppikken.
Zo heb ik er geen enkel probleem mee, als ik tijd heb en ze het vriendelijk vragen!
(let op vragen en niet eisen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:41:
[...]

ja, en er dan achterkomen dat ie 5 seconden sneller is en dat je nu wel op internet kan >:)
elke seconde telt bij een tweaker :P

Daarnaast heb ik ook erg goede ervaring met pc's repareren bij sommige mensen, daar mag je op je gemak even werken, klets je wat met man en familie, krijg je lekkere koek oid (aangezien de man bakker is), voor zulke mensen doe je toch graag weer een beetje extra :)

Ook letten deze mensen goed op, wat ik doe en tijdens de uitleg. Als je naar de o-zo gehaatte buurman kijkt, leg ik het ook allemaal netjes uit maar zegt ie simpel weg: mja je hoeft niet uit te leggen hoor, ik snap er toch niets van. Mja, ik vind dat je toch wel wat moeite zelf mag doen om je pc een beetje werkend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach eergisteren een nieuwe pc voor iemand in elkaar gezet, en dat leverde me toch 100 euro en een oude p3 700 op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:48:
ach eergisteren een nieuwe pc voor iemand in elkaar gezet, en dat leverde me toch 100 euro en een oude p3 700 op :D
Kijk! Dat is nog eens een mooie ruil :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest frustrerende van 'vrienden' helpen met hun PC's is als je vraagt of ze er ook zelf iets aan gedaan hebben.
Bijvoorbeeld zoeken op google of tweakers.....

Ze kijken je aan met een heel dom gezicht....en reageren: daar kom jij toch voor?

Of zeggen er al 3 weken mee te lopen en echt alle sites hebben afgezocht voor
hun probleem.

Als ik dan zeg ik los het op voor 10 euro en het is 1 vinkje afzetten in windows settings dan zeggen ze dat ze het zelf ook hadden kunnen doen en of ze niet minder kunnen betalen!
Mijn antwoord is dan uiteraard nee en ik zou nog meer moeten vragen voor dit soort domme onzin van ze.

Meestal bellen ze me daarna nooit meer .... en ze hebben de kennis gekregen om het zelf op te lossen.
Ook daar krijg je geen dank je wel voor dat je ze zover hebt gekregen....alleen maar arrogantie dat ze het zelf ook kunnen oplossen!

En dan komt het mooiste want ze denken dus nu zelf ook andere mensen te kunnen helpen met hun PC's !!
Dat gaat de eerste keren falikant mis en komen dus weer voor een x bedrag bij mij terecht.....daarna krijg ik meestal te horen dat ze me begrijpen als ik zo dom tegen ze doe....want nu zijn zij degene die lastiggevallen worden met domme vragen.

1 magic keywoord en je vind alles wat je nodig hebt...het probleem is...ze moeten lezen en er echt zelf iets voor doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

In het begin deed ik ook voor andere mensen dit soort dingetjes...
- Nieuw geheugenreepje
- Windows installeren
- Een schoonmaakbeurt (Defraggen, Ad-Aware, en virusscan)

Maar uiteindelijk kom je toch wel van een koude kermis thuis...

The complete story:
- Een 'goede' kennis belt me op met het verzoek een virus van de PC te verwijderen
- Ik ga netjes op de afgesproken tijd langs, en jah hoor niemand thuis
- Ik ga weer een keer langs Rausch de kast open, mik die Dimm op z'n plek
- Start de PC loopt allemaal keinetjes... Paar kleine settings veranderd zoals pagefile, en even een standaard sweep van Virussen en spyshit... Prima
- Kennis is zeer tevreden en betaalt me netjes mijn reiskosten, materiaalkosten, en uiteraard de afgesproken 15 Euro's aan loon...
- 1 week later gaat de telefoon: "Jah het hele zaakje is inmekaar gestort"
- Ik ga kijken: PC Vol met virussen (Die er dus in 1 week weer zijn opgezet), en de hele zaak staat weer onder curatele bij Big Brother, dataminers en IE Browserhijacks.
- Ik zo netjes geweest om te zeggen dat ik het nog 1x zou maken (en ook zo dat er geen kosten voor zouden zijn)
- Maarjah, 2 weken later weer het zelfde verhaal: Virussen etc. Dan maar aangeraden om eens een ECHTE virusscanner te kopen. Die geinstalleerd, problemen werden al minder
- Belt ze ^*^*&(^ WEER op: Sinds dat extra geheugen erin zit piept de PC :-S Of ik maar weer wilde komen kijken wat het kon zijn EN het mocht nix kosten...
- Langsgegaan (goeie orde bewaren) gekeken: Nix gevonden
- Komt er nog een weekje later weer een mailtje... NU WAS IK PISSED...
- Heb tegen haar gezegd: Je gaat maar naar de MyCom (Jah je leest het goed) en laat ze daar maar eens kijken wat het probleem is... Als blijkt dat alle problemen door mijn Dimm komen... Neem ik hem terug en krijg je je geld ook terug... HEERLIJK: NOOIT MEER VAN GEHOORD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 19:38

Blauw

De Schreeuw

Ik heb het ook weer eens meegemaakt hoor. Vriend van me zegt dat zijn pc (celeron 300mhz 32 mb) niet goed meer werkt omdat er allemaal virussen opzitten. Naja, langsbrengen dan maar. Windows 98 stond erop, maar goed, dat is met 32 op z'n zachts gezegd niet heel snel en soepel maar ik had op de één of andere manier het gevoel dat een nieuwe Win98 install niet zoveel uit zou maken, afgezien van het feit dat ik niet bij de BIOS kon (ACER?) en ik geen drivers kon vinden voor de cd-rom speler in DOS. Kortom: ik heb alle spyware (meer dan 20.000 bestanden) maar eens weggeflikkerd, alles leeggegooid en het register opnieuw op laten bouwen. Nog steeds niet supersnel, maar goed: van zo'n pc mag je dat ook niet verwachten denk ik. En dan nog verbaads zijn dat in windows 98 niet opnieuw heb geinstalleerd en er dan bij zeggen: 'dat had wel gemoeten eigenlijk.' Hoezo? Had het dan zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk als je ten eerste een pc helemaal vers installeerd. Optimaliseerd en alles snel laat werken (ze waren verbaads hoe snel de pc wel niet was 8)7 ). Hele avond mee bezig geweest...

3 dagen later bellen ze op, ja ik heb nog een pc gekocht en die heeft nu geen internet... Ze hadden wel een router ertussen enzo.. Ik zelfs in paint getekend hoe de kabels moesten liggen 8)7 ging nergens over... Nee het klopte echt zoals het er stond enzo... Kwamen ze me afhalen... Bleek het modem direct aan pc 1 te hangen en de router aan pc 2 8)7 8)7 8)7 ik kabels goed gelegd... pc1 had internet.. pc2 had een probleem met de netwerkkaart... Niemand wist welke netwerkkaart het was... ik vragen heb je der cd's cq. diskettes bij gekregen? neuhhhhh.... ik nog wat proberen, kast zelfs open geschroeft om te kijken of er iets op de kaart stond niks... half uur verder.. Zaten er echt geen floppy's/cd's bij?!?! Ja, ow wacht alleen deze (lading 8)7) AAAAAAAAH!!. Een floppy was dus van de kaart en die werkte verder ook...

Die andere pc moest ik trouwens ook weer helemaal opnieuw installeren (wouden nederlandse versie erop...) zucht.. ja, ik was er toch he kon ik dat ook ff doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07 20:06
Ook ik help vrienden, kennissen en familie graag met hun pc, voor de één gratis, voor de ander niet, want we kunnen niet aan de gang blijven.
Maar wat mij opvalt en wat ik al 3x heb meegemaakt (laat staan hoe vaak het gebeurt dat ik het niet mee maak) is het volgende:
* Mr.S gaat tevreden weg bij tevreden Mr.X met gefixte PC.
- PC van Mr.X gaat weer kapot en durven Mr.S niet nog een keer te vragen of hebben iemand in de buurt die het ook wel kan/wil doen om wat voor duistere reden (LET OP niet omdat ze ontevreden over mij waren).
* Mr.S wordt afgekraakt over zijn betreffende handelingen aan de PC van X. Ik word voor debiel uitgemaakt die geen reet van PC's snapt. Vervolgens geloven die mensen hem en ik hoef niet meer te komen omdat die ander zó véél bétér is in hun ogen.

Het gaat mij om het volgende en wil weten of meer mensen dit hebben:
Waarom kraken de IT'ers elkaar onderling zo af? Zijn ze het niet eens met de geïnstalleerde meuk of wat :?

Want bij de betreffende persoon X had ik Symantec Corporate v.9 erop gezet en alles lekker auto-updaten en auto-protecten, kom ik er de volgende keer toevallig omdat peeceetje zo sloom is staat er een compleet pakket van Norton 2002 (wegrottend zonder update [dus nog uit 1999] en zonder auto-protect) en voor de extra zekerheid een (trial versie) ZoneAlarm en (ook trial) Avast AV op en ik mocht er niets aan doen omdat de betreffende oom had verteld dat ik er niets van bakte. Maarja kom op, wie zet er nou een Norton pakket en al die zooi op een WIN 98 P1 200MHz met 32 MB RAM wat niet ge-update is en zonder auto-protect.

Ik geloof vast niet dat ik de enige ben die dit mee maakt, dus roept u maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mr.S schreef op 13 juli 2004 @ 20:57:
Ook ik help vrienden, kennissen en familie graag met hun pc, voor de één gratis, voor de ander niet, want we kunnen niet aan de gang blijven.
Maar wat mij opvalt en wat ik al 3x heb meegemaakt (laat staan hoe vaak het gebeurt dat ik het niet mee maak) is het volgende:
* Mr.S gaat tevreden weg bij tevreden Mr.X met gefixte PC.
- PC van Mr.X gaat weer kapot en durven Mr.S niet nog een keer te vragen of hebben iemand in de buurt die het ook wel kan/wil doen om wat voor duistere reden (LET OP niet omdat ze ontevreden over mij waren).
* Mr.S wordt afgekraakt over zijn betreffende handelingen aan de PC van X. Ik word voor debiel uitgemaakt die geen reet van PC's snapt. Vervolgens geloven die mensen hem en ik hoef niet meer te komen omdat die ander zó véél bétér is in hun ogen.

Waarom kraken de IT'ers elkaar onderling zo af? Zijn ze het niet eens met de geïnstalleerde meuk of wat :?

Want bij de betreffende persoon X had ik Symantec Corporate v.9 erop gezet en alles lekker auto-updaten en auto-protecten, kom ik er de volgende keer toevallig omdat peeceetje zo sloom is staat er een compleet pakket van Norton 2002 (wegrottend zonder update [dus nog uit 1999] en zonder auto-protect) en voor de extra zekerheid een (trial versie) ZoneAlarm en (ook trial) Avast AV op en ik mocht er niets aan doen omdat de betreffende oom had verteld dat ik er niets van bakte. Maarja kom op, wie zet er nou een Norton pakket en al die zooi op een WIN 98 P1 200MHz met 32 MB RAM wat niet ge-update is en zonder auto-protect.

Ik geloof vast niet dat ik de enige ben die dit mee maakt, dus roept u maar.
Ik kraak mensen ook vaak af.

Maar dat is juist omdat er geen virusscanner op staat ed.

Maar ik vertel er (tegenwoordig) ook bij, dat iedereen ze eigen manier heeft. Dus ja, maar het liefst wel alles door 1 persoon. En dat hoef ik niet te wezen. Als ze me dan ook maar niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Laatst online: 22:39
Heb nu wat voor elkaar...
PC moet worden "versneld" omdat deze langzaam liep.
Echter ze gingen op vacantie en ze kwamen met het idee om de PC bij mij neer te zetten. Nu kan ik in drie weken! de PC weer goed aan de praat krijgen. Het voordeel is dat de eigenaar zelf al norton + updates heeft geinstald + anti-spyware gedaan heeft.
Nadeel: Probeer XP met 128 MB nog snel te krijgen...
Dus alle onnodige services uitgeschakel en swap-file geoptamaliseerd..
Blijft nu onder de 100MB en ik heb nog twee weken de tijd voor defragmenteren en afstellen...
(Werk in principe gratis, maar ik krijg er wel vrij zeker geld voor) :)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
h.edink schreef op 13 juli 2004 @ 22:32:
Heb nu wat voor elkaar...
PC moet worden "versneld" omdat deze langzaam liep.
Echter ze gingen op vacantie en ze kwamen met het idee om de PC bij mij neer te zetten. Nu kan ik in drie weken! de PC weer goed aan de praat krijgen. Het voordeel is dat de eigenaar zelf al norton + updates heeft geinstald + anti-spyware gedaan heeft.
Nadeel: Probeer XP met 128 MB nog snel te krijgen...
Dus alle onnodige services uitgeschakel en swap-file geoptamaliseerd..
Blijft nu onder de 100MB en ik heb nog twee weken de tijd voor defragmenteren en afstellen...
(Werk in principe gratis, maar ik krijg er wel vrij zeker geld voor) :)
Geheugen er bij geen optie?

Je stopt er voor 100 euro moeite in. Terwijl een reepje 128 mb, 27 euro kost.

En je doet WTB, dus dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 13-07-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:48:
Waarom hebben mij kennissen, altijd een pent 100?

(owkee, ik lieg een beetje: ik heb 1 keer een 450 mhz gehad, maar de rest is pent 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07 20:06
Wat ik nu ga vertellen is echt te grappig/toevallig naar aanlijding van mijn post eerder op de avond.

Ik kom net van die vriend van mij vandaan bij wie ik niet meer aan de PC mocht zitten door de "heldendaden" van zijn oom. We waren beetje aant voetballen en opeens begint ie over ze verragde PC'tje. Hij zegt:"Ja ik kan dat ene oude spelletje niet meer spelen". Ik zeg, Joh ik kijk wel effe.
Wat bleek nou, had die oom van 'm een keer iets opgevangen over virussen via een collega of what-ever en heeft hij z'n hele omgeving gewaarschuuwd en verteld toen hij op bezoek was: "je moet DirectX verwijderen want daar krijg je virussen van bij internetten".

Pfffffffffffff, had ie het blijkbaar nog verkeert verstaan ook, beste oom als je je aangesproken voelt en dit leest:
"HET IS ActiveX EN GEEN DirectX!" (en dan nog een ranzig scheldwoord )

Heh, dat lucht op! trouwens alles weer gefixt en ik ben weer de man bij X :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.S op 13-07-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 15:28

Standeman

Prutser 1e klasse

Mr.S schreef op 13 juli 2004 @ 20:57:
.....<knip>

.....<knip>
Als ik het zo lees ben jij _zeker_ niet afgekraakt door een IT-er, maar door een leipo die er geen verstand van heeft of die mensen heeft geprobeerd op lichten (waarschijnlijk beide!!). Ik zelf kraak nooit IT-ers af, alleen mensen die slecht werk leveren en er dus blijkbaar geen kont van snappen. Er zijn denk ik weinig IT'ers die andere afkraken omdat ze iets "goeds" doen, maar er zijn altijd klootzakken tussen! (Maakt niet uit welke bevolkingsgroep / beroep!!)

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 13-07-2004 23:23 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet helemaal niet veel van computers, maar als ik mijn moeder moet helpen heb ik meer een cursus ondervragen op FBI-niveau nodig.

"Ja euh, mijn lijst is weg!"
-"Welke lijst?"
"Ja die met namen."
-"MSN bedoel je?"
"Nee, niet SMN, dat andere, Madelon was op mijn computer gegaan en die klikte op dat kruisje en toen waren al mijn namen weg."
- "Waar gebruik je de namen voor?"
"Voor E-mail."

Ja, inderdaad, iemand had het lijstje contactpersonen in outlook weggeklikt. 8)7

Verder belt ze me ook vaak als MSN het niet doet.
"SMN doet het niet!"
-"Oh, wat zegt ie dan?"
"... temporaaarielie ... updaaatte ...."

Juist, Microsoft is de boel aan het onderhouden, dat staat er ook. Maar nee, waarom zou je eerst ook lezen? |:(

Verder is haar computer ook zo langzaam als de pest natuurlijk, omdat er allemaal van die rotzooi op zit.
"Ja leuk hè, elke 2 minuten komt er een andere foto op de achtergrond..."

Verder word ze ook helemaal panisch al ik 'te snel' ga, en is alles mijn schuld als het niet werkt. Een tijdje geleden kon ze ineens niet meer op internet (ze had waarschijnlijk het verkeerde wachtwoord ingetypt), en zat ze zonder dat ze het wist in te bellen. Totdat ze de telefoonrekening kreeg, toen was er paniek in de tent.
Dus ik wis dat oude wachtwoord, en ik vraag wat haar originele wachtwoord van internet was. Wist ze niet. Dus ik vraag of ze een brief had met installatieggevens. Wist ze ook niet. Het nummer van zonnet wist ze natuurlijk ook niet, maar dat kon ik zelf wel ergens achterhalen. Ondertussen stond ze helemaal te flippen natuurlijk. "Nou kan ik straks niet meer op internet!". Zonnet gebeld, binnen 5 minuten was het opgelost. Er kon geen bedankje vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 15:19

PnD

like in Pinda ^_^

40 euro voor een jumpertje omzetten doe ik wel, maar voor de rest pffff..
Alleen bij echt hele goede vrienden die ik wekelijks spreek e.d. ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 14:50:
Er kon geen bedankje vanaf.
Zoek eens naar het volgende nr: Gerard de Vries - Gratis voor Niets. Als je het niet kan vinden, moet je me maar even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eignelijk zouden we hier een boek over moeten maken.....

Ik sleutel niet aan veel pc's, maar heb zo mijn 'reguliere' klanten. Een kerel die het gewoon niet snapt, maar heel erg waardeert wat ik allemaal voor hem doe, mijn broertje met de pc van mijn ouders en een kerel waar ik vroeger voor gewerkt heb maar nu alleen nog de computer voor doe. Die eerste twee help ik gratis en de laatste betaalt, als ik langer dan een uur bezig ben tenminste.

Hij is alleen zo ongelooflijk lui in zijn computeronderhoud, dat ik echt niet snap dat hij nog steeds zijn documenten van een jaar terug heeft! Hij heeft wel een redelijke computerhistorie, dit is zijn vierde geloof ik, maar hij snapt er geen kont van. Al 2 jaar zeg ik tegen hem dat hij backups moet maken van zijn systeem, en nog steeds staan de 'mijn documenten' mappen van zijn vorige 3(?) pc's op zijn bureaublad! En mooi niks branden hoor!

Een korte anekdote van laatst:
Zijn harde schijf was een beetje slecht gehusseld (kapot volgens hem) en windows wilde met geen mogelijkheid meer opstarten. Ik heb met knoppix alle belangrijke bestanden naar mijn pc gehaald en een clean install op een (nieuwe!) harde schijf gedaan. Daarna alle bestanden teruggezet en alle door hem gebruikte software geinstalleerd.

Totaal werk ongeveer 10 uur (inclusief eerst uitvinden dat er niets stuk was, in en uitbouwen, complete backup (60gig) en daarna complete install), ik kreeg er 50 euro voor.

Wordt ik twee dagen later in paniek gebeld: zijn monitor gaf toch een ander soort beeld en wat ik met zijn banksoftware had gedaan? Ik leg uit dat misschien de juiste monitor driver geinstalleerd moet worden (ik crt en hij tft) en heb hem er in 35 minuten doorheen moeten praten (niet gelukt) en daarna verteld dat ik niet aan zijn bankzaken ga morrelen, omdat ik dat link vind en hij waarschijnlijk zelf wel kan importeren in de nieuwe install (10 minuten uitleg).
Werd ik notabene uitgescholden dat ik half werk leverde en dat ik voor mijn 'beloning' dat soort dingen goed moet regelen. Ik heb vriendelijk uitgelegd dat hij met uitleg vragen alleen bij de supportservices van bv. de bank en Belinea al meer kwijt is dan bij mij. En dat ik hem NOOIT meer zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt ik twee dagen later in paniek gebeld: zijn monitor gaf toch een ander soort beeld en wat ik met zijn banksoftware had gedaan? Ik leg uit dat misschien de juiste monitor driver geinstalleerd moet worden (ik crt en hij tft) en heb hem er in 35 minuten doorheen moeten praten (niet gelukt) en daarna verteld dat ik niet aan zijn bankzaken ga morrelen, omdat ik dat link vind en hij waarschijnlijk zelf wel kan importeren in de nieuwe install (10 minuten uitleg).
Werd ik notabene uitgescholden dat ik half werk leverde en dat ik voor mijn 'beloning' dat soort dingen goed moet regelen. Ik heb vriendelijk uitgelegd dat hij met uitleg vragen alleen bij de supportservices van bv. de bank en Belinea al meer kwijt is dan bij mij. En dat ik hem NOOIT meer zal helpen.
en dat is dan weer zo jammer, je hebt er zoveel werk voor gedaan. hij blij, en jij zeker ook. Omdat jij het gevoel hebt: yes, lekker gedaan.
En met dit soort dingen wordt het dan weer vergalt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Bij mij is het ook zeer verschillend, voor mijn ouders en schoonouders wil ik echt wel alles doen wat ik kan, en ook wel op de meest rare tijden.

Daarnaast heb je ook andere familie leden voor je echt wel dingen wil doen. Zo heb ik een oom met wie ik vorige week de afspraak heb gemaakt : "Zorg jij dat die PC bij mij komt, zorg ik dat die binnen een dag ofzo weer klaarstaat, compleet opnieuw geinstalleerd enzo". Maar deze mensen vragen eerst ook gewoon om hulp, om een keertje te kijken naar hun printer ofzo. Daarna geven ze gewoon aan, dat je met hun pc mag doen wat je wilt, zolang je hun docjes maar bewaart. Kijk dat vind ik nou gewoon leuk, zo erg is het dan niet om een PC in te richten.

Je hebt echter ook familie leden die als het ware al doen ALSOF het jouw schuld is dat hun computer het niet doet. Daar kan ik niet tegen en dan heb ik er ook meestal niet zo'n zin in om hun te helpen.

Gewoon aardig vragen doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Sommige mensen die ik help luisteren ook echt nooit, en dat demotiveerd ook aardig. Ik kom vlak voor het eten langs, 3 minuten nadat ze gebeld hebben. Ik weet dat het weer spyware verwijderen geblazen is, dus ik zet ad-aware aan en leg ditmaal weer kalmpjes uit hoe ad-aware werkt. Ik verwijder 230 spyware items ofzo, maar 2 exemplaren zijn wat hardnekkig. Ik zeg tegen ze: "twee items zijn er nog over,m die zal de virusscanner wel pakken, maar ik had al een kwartier geleden thuis moeten zijn voor eten. Laat even weten hoe het afloopt en anders kom ik vanavond meteen nog langs." Niets meer gehoord. Het verbaasd me uberhaupt al dat het een maand is sinds ze voor het laatst gebeld hebben.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update op mijn post op pagina 9...

ik heb dus alles weer netjes gefixed...bellen ze me een dag later:

alles is weer vast gelopen, wil je alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft langs komen.

kijk mensen, dit soort dingen, daar krijg je toch een spontane hulk aanval van ?
of zit ik nou fout ?
eerst zeggen dat het mijn schuld is dat er porno op die pc zit, en nu dit weer ?
dat ding heb ik nog laten checken door een vriend van mij, die echt alles kan laten crashen.

dat gebeurde dus niet, alles was perfect gedaan, en NOG flikken ze het om hem in elkaar te laten draaien.

niet te geloven toch...nu kan ik dus vanavond, lekker langs komen enzo.

edit: nieuw probleem:

nu beginnen ze op msn ook al, zeiken dat ik slecht bereikbaar ben enzoooooo.
bullshit, als je me wakker belt elke keer zet ik mn telefoon gewoon uit totdat ik wakker ben.

neem ik op "oh heb ik je wakker gebeld ?" en dan gewoon door gaan, niet excuses maken ofzo.
mij verwijten dat het 11/12 uur is.

daar heb k zo'n ****** hekel aan.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb het dus beter bekeken dan jullie.

Ik heb 3 pc's in " beheer " . Allemaal via RC te benaderen. Alle software problemen worden op die manier opgelost. Op alles PC's ghost geinstalleerd en een kind kan de was doen.

Hardware problemen oplossen alleen bij mij thuis. :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Blue_White_Army schreef op 15 juli 2004 @ 14:52:
Ik heb het dus beter bekeken dan jullie.

Ik heb 3 pc's in " beheer " . Allemaal via RC te benaderen. Alle software problemen worden op die manier opgelost. Op alles PC's ghost geinstalleerd en een kind kan de was doen.

Hardware problemen oplossen alleen bij mij thuis. :)
Hoe doe je remote controle naar die bakken? Gewoon de porten opengezet in de router ofzo? Of via VPN ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 pc's maar, ja eh dat kan ik ook doen, maar om nou 40 pc's remote control te doen, met allemaal verschillende verbindingen (slecht, slechter, slechtst) ?
en vaak word er (bij mij dan) gevraagd of ik 'em helemaal wil nakijken.
neem aan dat de kast dan ook even open moet, ff de shit cleanen omdat die bakken meestal stofzuigers zijn.

en installeren is ook wel relaxed als je er gewoon voor zit.
dat geklooi met remote control enzo, hier thuis heb ik het ook allemaal draaien hoor daar niet van, maar das thuis.

de mensen die ik help wil ik z.s.m. niet meer aan de telefoon of dergelijke meer hebben.

edit: ik ga kappen met 40 pc's onderhouden, jammer dan, maar het kost teveel tijd, en het levert niks op.
ik ga echt niet in mn avonden naar die mensen toe omdat ze te belabberd zijn om ff op google te zoeken naar het probleem.
er word zelfs een error code geleverd, je moest eens weten hoeveel je daarmee vind.
bovenstaande is dus ook de reden dat ik stop.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

mhr-zip schreef op 15 juli 2004 @ 14:59:
[...]

Hoe doe je remote controle naar die bakken? Gewoon de porten opengezet in de router ofzo? Of via VPN ofzo?
Gewoon via RDC, 2 x via VPN, 1 via een poort geopend op de router.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.