Sleutelen aan bevriende pc's (deel2)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

armageddon_2k1 schreef op 24 mei 2004 @ 15:52:
Maar waar ik echt een hekel aan heb is die vanzelfsprekendheid van sommige mensen!!
"Ja..kan je ff langskomen want hij doet het weer niet"
"Ja sorry, ik heb nu geen tijd"
"Hè?? Maar wat moet ik dan? Je kan toch wel even op de fiets springen."
"Nee sorry, ben aan het leren voor tentamens."
"ach kom op man! je bent toch student of niet!?"
"ja dikke vinger dan"

Of nog zo'n mooie:
-telefoon
"Met mij"
"Ja, met ......, ik ben een vriend van .....jij kan toch goed met computers omgaan?"
"Ehm ja...redelijk"
"Oohw, kan je even langskomen? Ik krijg msn niet meer aan de praat"
"Nee, geen tijd/zin"
"Jezus! Maar ... zei dat je altijd wel even langs kon komen ofzo!"
"Ja..blijkbaar niet"
Toen heb ik die vriend van me ff opgebeld en duidelijk gemaakt dat dit toch echt niet de bedoeling is.
LOL!

Zulke mensen ken ik gelukkig niet.
Met zo'n houding gaan ze maar lekker naar een TD á 80€/uur. :w

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic is al een aantal ker gevraagd wat nou een tarief zou zijn voor kennissen enz.

Ik ben daarin heel makkelijk. direct familie, broertje, zusje, paps kosteloos.
voor ooms tante, kennisen, kennissen van kennissen en onbekenden, heb ik lekker standaard tarief.

Ik reken gewoon 20 euro per uur. tijd is mij ook kostbaar.
En af en toe hoor ik weleens: zo das aardig verdienen...20 eurie p/u.
En de ander vraagt wrom t zo duur is.
Dan is mijn reactie gelijk: tja, dan moet je maar computerboer gaan bellen die komen je pcjte dan reparen voor 45 -50 eurie excl btw en excl voorrijkosten... :)
als ze dat verteld is, betalen ze maar wat te graag.

En wat betreft als mensen bellen op de onmogelijkste momenten en die denken dat ik met 5 min op de stoep sta hebben ze het mooi mis.
Dan zeg ik gewoon: nah, dinsdag over een week heb ik wel ff een gaatje over. :Y)

Maar meestal doe ik er niet zo moeilijk over .

btw: leuk topic om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan absoluut niet tegen mensen die het niet weten.. maar als je ze ergens op aanspreekt dan weten ze ineens alles.. dit gebeurd vaak in gevallen van ad aware enzo.

zo ook de vragen:
"mijn pc is stuk heb ik een virus"
"ik kan niet op internet heb ik een virus"
"mijn dochtertje heeft the sims geinstalleerd, maar deze vraagt nu om de cd"

dit zijn echt vragen waar ik niets mee kan.. of

"mijn beeldscherm doet het niet" kan je even komen..
kom je daar zit de stekker er niet in..

nu kan je zeggen tegen /mij dat vraag je toch.. ja indd en als ze nu ja zeggen de stekker zit erin.

vaak kom je voor echte nozem dingen, vragen over het boeken van een reis.

over het algemeen heb ik niets tegen helpen maar ik baal er gewoon van dat ze altijd maar vragen "wat moet ik doen, waar moet ik klikken" soms weet ik het ook niet precies maar als ik zelf achter de pc zit klik ik het zo goed.

mensen denken altijd dat het maar een paar stappen volgen is en niet even alles nalopen en controleren

BLEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Zeker een leuk topic om te lezen.....
Het is mij ook opgevallen dat als ik een pc voor iemand installeer veel te precies ben. Alle update's voor Windows en Office, start menu netjes indelen, oude messenger eraf msn 6.2 erop. Met gpedit.msc de hele boel finetunen en weg mieteren wat niet nodig is. Echter als je na een week of wat terug komt blijkt er een "handige"kennis langs te zijn geweest die de nieuwste GATOR erop heeft gezet en precision time, en ook nog Incredimail.... :X Tevens zijn er op het bureaublad een icoontje of 20 bijgeplaatst om het overzichtelijk te houden :(

Tip Van Flip: Hee jij heb toch verstand van computers? Nee ik niet..... :Z voor familie moet je gewoon doorbijten. Keer op keer opnieuw het image terugzetten......Er zijn mensen die leren het echt niet!!!!

Greeeeettzzzzz

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt ook zo vaak, is er bij iemand iets met zijn/haar PC. "Doet het niet meer".
Start Windows niet op. Vraag ik "wat heb je dan gedaan?"
"Ja, de computer stond zo vol dus heb ik dingen weggegooid" |:(
"Welke dingen dan?" "Ja, dat weet ik niet meer".
Windows (98) er opnieuw overheen gooien, heeft de schijf nog 8 Gig over :P
Genoeg dus, zeker als je met een P200 werkt.
Begint hij/zij ook nog te zeuren over dat hij/zij Internet op die PC wil. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:40
Bij mij in de straat weten ondertussen ook de meesten wel dat ik wel handig ben met een PC. Wat begint met "kan je een keer naam mijn internet kijken" eindigd in "Je moet mijn PC eens een keer opnieuw installeren". Voor deze laatste types heb ik altijd de raad om zelf de bijgeleverde CD eens in de gleuf te steken en dan de PC aan te zetten en alles goed te lezen. Andere buren weten echter perfect waar ze me mee kunnen overhalen. Toen ik een oud 10mbit kaartje bij iemand in de PC gezet had en er niets voor wilde hebben bleven ze aandringen wat zo'n kaart kost en wat ik er voor wilde. Op het laats heb ik maar aan gegeven dat ik gek ben op surinaams eten en de volgende dag was er een complete surinaamse maaltijd voor mij en mijn vriendin :) . Als ik extra geld wil verdienen ga ik wel overwerken, maar er gaat niets boven goed eten.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hmm wat ik altijd doe is een soort van preventief onderhoud. Als ik bij me ouders ben, ff 3 minuten pc checken. Adware runnen, ff hd checken en virusscanners updaten en windows updaten.
Nooit gezeur van me ouders.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
kzal ook ff mijn frustraties en tips posten:

TIPS
1
iemand had het al eerder genoemd maar idd BRENG MAAR LANGS is een magisch zinnetje...ik wordt soms helemaal niet goed dat mensen verwachten dat ik naar hun kom en dan wat voor de moeite krijg...SCHIJNTJE

2
spreek van te voren af wat het kost bij mensen die je vaag kent...kennissen van ouders bijvoorbeeld. Ik vraag voor een complete installatie meestal een € 30
das dus windows, office, antivirus en verdere standaard troep zoals SP's, updates, winzip, acrobat etc.

3
laat ze alle randapparatuur meenemen, printers en zo want geheid krijg je na de hand vragen waarom de printer het niet doet.

4
maak een ghost image van de oude installatie...mensen gebruiken altijd wel een vaag progje zodat ze bepaalde data ergens in een database bestandje zetten...adressenbestand bv.

5.
maak van een schone installatie altijd een ghost image en fik die op dvd ofzo (als je ghost of iets dergelijks hebt)...das een snel verdiende € 30 in de toekomst ;)

FRUSTRATIES
1
verder denken mensen dat JIJ echt hun helpdesk bent in het vervolg omdat de chello helpdesk € 0,10 kost per minuut! Zeker NA een installatie van jou!

2
mensen die klagen als ze iets kwijt zijn dat IK dus heb weggegooid.....ja euh !!!!!
JIJ moet zelf voor een backup zorgen...maar goed...heel veel mensen die dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Na het moe te zijn dat mijn zus altijd op mijn pc zit, heb ik maar snel een pentium 1 samen gesteld waarmee ze op internet en msn kan, dan is zij tevreden..

Kom ik vandaag thuis na een saaie dag int school, ik zet mijn pc op, en wat zie ik, men pc vol dialers van pron en vol spyware.

Ik gaan vragen wie het gedaan heeft, en natuurlijk heeft niemand het hier thuis gedaan....

Nu kunnen ze op hun kop gaan staan, als zij hun pc naar de maan willen helpen, is hun zaak, maar van mijn pc blijven ze voortaan _af_.

Mijn zus haar pc doe ik ook niets meer aan, is haar eigen schuld... begin het serieus moe te worden :(

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevanrooijen schreef op 25 mei 2004 @ 17:36:
mensen die klagen als ze iets kwijt zijn dat IK dus heb weggegooid.....ja euh !!!!!
JIJ moet zelf voor een backup zorgen...maar goed...heel veel mensen die dat niet doen.
Jep, vraag je voor de formattering en installatie nadrukkelijk of er iets bewaard moet worden... nee, niks.
Gaan ze naderhand zeiken dat er iets weg is. Of dat er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
woo dies idd bekend hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Kom ik vandaag thuis na een saaie dag int school, ik zet mijn pc op, en wat zie ik, men pc vol dialers van pron en vol spyware.
En deze installeren zichzelf :O

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 22:32

Khaine

Python liefhebber

jellabie schreef op 25 mei 2004 @ 18:02:
Na het moe te zijn dat mijn zus altijd op mijn pc zit, heb ik maar snel een pentium 1 samen gesteld waarmee ze op internet en msn kan, dan is zij tevreden..

Ik gaan vragen wie het gedaan heeft, en natuurlijk heeft niemand het hier thuis gedaan....

Nu kunnen ze op hun kop gaan staan, als zij hun pc naar de maan willen helpen, is hun zaak, maar van mijn pc blijven ze voortaan _af_.

Mijn zus haar pc doe ik ook niets meer aan, is haar eigen schuld... begin het serieus moe te worden :(
Mijn familie vraagt zich al jaren af wat mijn wachtwoord nou is . Misschien een handige voor je ?

Ik heb alles zo beveiligd dat ik met de n00bs die hier leven makkelijk nog 3 eeuwen mijn compje beveiligd heb :D

Andere tip m.b.t. ontopic zijn :

Mensen geef je een backup op hun 2e partitie . En een disk die norton ghost activeerd . Vervolgens maak je die 2e partitie onbeschrijfbaar en onzichtbaar voor publiek en schrijf je het volgende op de voorkant van het floppy :

** IK ben god-floppy . Gij laat mij NOOIT zitten in een drive . Gij zult mij NIMMER wissen , overschrijven en/of beschrijven . Gij zult mij ten alle tijden goed en veilig bewaren . Gij zult na een periode die afgesproken is mijn meester bellen , en uitleggen dat ik ververst moet worden . Alleen dan zult gij een gelukkig mens blijven **

Wedduh dat het werkt :D (owk het is wat overdreven maar gewoon op een floppy !!! BELANGRIJK , NIET WISSEN !!!! schrijven doet al zoveel wonderen ).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op 26 mei 2004 @ 00:12:
[...]

** IK ben god-floppy . Gij laat mij NOOIT zitten in een drive . Gij zult mij NIMMER wissen , overschrijven en/of beschrijven . Gij zult mij ten alle tijden goed en veilig bewaren . Gij zult na een periode die afgesproken is mijn meester bellen , en uitleggen dat ik ververst moet worden . Alleen dan zult gij een gelukkig mens blijven **
offtopic:
Dat OWND echt zwaar! /me Schrijft de zin op floppy's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me dood aan het knutselen van PC's van andere mensen. Het kost me zo fucking veel tijd voor dat kleine beetje geld ga ik het echt niet meer doen.
Uiteraard doe ik het voor goede vrienden, goede familie leden graag

Telkens dezelfde dingen:

- Tante's die je nooit meer hebt gezien sinds je 6e verjaardag bellen je opeens op "Hey ! Hoe gaat het alles goed tijd niet gesproken !" Na wat slap geouwehoer over hoe het gaat met school en hoe het gaat met de Ouders/zusjes/broertjes begint het echte gezeik. " Ja ik heb gehoord dat jij goed bent met PC's. Mijn PC doet echt raar hij start niet meer op zou jij misschien kunnen kijken of je hem kan fixen ?" Omdat het moet van je Mamma/Pappa ga jij maar even naar het Tante. Blijkt dat het een PI te zijn waarvan de drivers veloren gegaan zijn in de oog der tijd. Na het fixen van de PC bedanken ze je hartelijk. Uiteraard bellen ze wel wanneer er problemen zijn met hun PC. Voor andere zaken ben jij niet meer

- Vader/zoon heeft op een pr0nsite gezeten en heeft dikke dialers/snelkoppelingen op bureaublad naar de meest funzige sites gekregen die hij maar niet weg krijgt.

- Ouders willen op hun Pentium II Windows XP, "Want dat is toch zo snel en nieuw"
Vraag je of je nog drivers hebt van hun Okki Wokkie Videokaart. "Nee die hebben we niet meer" Na eindelijk 3 miljoen keer zoeken heb je eindelijk de juiste driver mag je nog de netwerkkaart aan de praat krijgen....

Ik zeg expres dat ik geen tijd hebt want ik heb het voorlopig een beetje zat.
Ga maar naar de computerzaak op de hoek van de straat kretterige mensen waar ze lekker je een poot uit draaien...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
@Khaine666: T*ring, hoe klein moet je dan schrijven 8)7

Weer zoiets. Heb ik een computer samengesteld voor m'n broertje. Hij wilde graag een upgrade. Okay, ik wat research gedaan om aan z'n budget te blijven. Alles besteld enzo onder rembours (wel via zijn naam natuurlijk). Heb ik alles in elkaar gezet - wat ook nog een klus was, omdat het powerbutton-stekkertje / hd-led-stekkertje / resetknop-stekkertje / etc niet op het moederbord paste, omdat alles in 1 grote stekker zat. Maar goed. dat was opgelost door nieuwe stekkertjes te halen.

Ik zeg tegen hem dat hij eventjes Windows XP opnieuw moet installeren omdat dat dat beter is als je een nieuwe moederbord/processor/geheugen/videokaart in je systeem hebt gekregen.

Ik heb in de tijd dat ik er mee bezig ben nog geen 1 keer 'dank je wel' gehoord ofzo. Desnoods koopt hij een zak chips voor me voor de moeite, maar dat kon er ook niet vanaf. Ten tweede was hij nogal agressief gisteren tijdens een potje voetballen. Hij vond het nodig om eventjes - al springend - zijn knie in mijn dijbeen te poeren, wat mij niet zo heel goed beviel. Hij's ongeveer 80 kilo dus dat kwam niet al te zacht aan. Ik ben wat groter en steviger dan hem, echter het deed wel verschrikkelijk zeer. 'k Heb er nu nog last van. Zegt hij nog geen eens 'sorry' of iets dergelijks. Loopt me een beetje uit te lachen en te zeggen dat ik me niet moet aanstellen. Okay broertje, wat jij wilt...

Vraagt hij me gister avond of ik Windows XP voor hem kon installeren omdat het hem niet lukte >:) Nee, misschien heb ik volgende week wel tijd voor je. Daarna kreeg ik van hem te horen dat ik kinderachtig was _O_

[ Voor 5% gewijzigd door TRON op 26-05-2004 13:10 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpelijk allemaal ,

denk dat dit wel bij elke pc sleutelaar voorkomt...

;) ik maak een pc netjes in orde = snel = stabiel :)

kom je later terug , staan er programma's op die ze niet gebruiken...

Gain , Kazaa Media Desktop ( download toch alsjeblieft LITE !!! )

ad-aware scan gedaan ,....

349 ;(

tis gewoon triest...

Tip : maak een backup van de HD op een andere partitie (moet je verbergen)
restoren , en is weer goed :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
'Geef even alles er bij wat je van je pc hebt.'

Wat moet ik nu met alleen een 12move cd 8)7

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Lekkere Kwal schreef op 24 mei 2004 @ 21:45:
[...]
Goed plan (al ben je niet de eerste), maar:
A. Wie betaalt dat?
B. Waarom zou het geld hiervoor aan dit worden besteed en niet aan iets anders (gezondheidszorg)?
C. Waarom zouden ISP's niet eerder gedwongen worden voldoende bescherming aan te bieden voor hun abonnees (verplichte virusscan, standaard alle poorten onder de 1024 dicht ténzij je kan motiveren waarom een of meer open zouden moeten enzovoort)?
D. Vind je niet dat het aantal potentiële slachtoffers door het gebruik van onvoldoende beveiligde computers niet veel kleiner is dan bij weggebruik zonder rijbewijs of het dragen van een vuurwapen zonder training? Is er überhaupt al iemand gewond geraakt of zelfs overleden door een onvoldoende beveiligde computer? Is de kans aanwezig dat er wel slachtoffers in de nabije toekomst zullen vallen?
E. Hoe wil je een computerrijbewijs laten aansluiten bij de aankoop van computers bij webshops? Die markt groeit met de dag en is van grote invloed op de financiële drempel voor mensen om überhaupt een computer te nemen, ik neem tenminste aan dat je dan in een winkel verplicht je rijbewijs moet tonen?
F. Hoe wil je de import van computers aan banden leggen mbt het rijbewijs?

Je zou ook kunnen stellen dat een rijbewijs slechts verplicht is bij het gebruik van internet (net zo goed als iemand ook zonder rijbewijs een auto mag kopen), maar hoe wil je dan dat dat geregeld wordt mbt DirectInternet van KPN (modem + telefoonlijn = internet) en de miljoenen huishoudens die nu al op internet aangesloten zijn?

Kortom: het woordje 'gewoon' in je verhaal geeft al aan dat je volgens mij iets te weinig hebt nagedacht over de realiteit van jouw idee. Op zich een leuk plan, maar het is net zo haalbaar als een plan om mensen te verplichten correct Nederlands te laten schrijven :P
Dat er misschien rechtstreeks geen doden vallen is waar; maar door slecht beveiligde computers verliest de economie jaarlijks wel x miljoenen door de vele crashes ten gevolge van slecht gebruik, slecht onderhoud, virussen, ...

Ik weet zelf ook wel dat het een zeer utopisch plan is. Wat betreft het onderwijs in lagere scholen: wij hebben vaak gewerkt met computers (al was dat met eigen programmatuur in GWBASIC (DOS dus)) ten tijden van windows 95, maar dat is gewoon onderwijs: hopeloos achter en zeker op computervlak. Ik erger me hier vaak aan anderen die zitten knoeien tijdens de lessen informatica die weinig voorstellen: er wordt een beetje Word gegeven, een beetje Excel en een beetje Access; daarnaast krijgen we ook nog Turbo Pascal (vreselijk verouderd van omgeving, taal is goed bruikbaar). Driekwart van de tijd gaat naar TP, hoewel je dit in het dagelijkse leven nooit zult nodig hebben (de meesten hebben hiermee problemen omdat ze niet hebben leren nadenken) en ik merk hier bij de lessen Access dat velen niet eens goed overweg kunnen met de Windows-omgeving zelf (leerkracht "selecteer kolom ... in tabel ... en klik dan op knopje met trechtertje(filter)", reactie van velen: "zucht, puf, blaas, kreun, kvind da ni".

Dat de ISP alles zou moeten beveiligen, vind ik een slecht idee; in principe geen slecht idee, maar dat zou hetzelfde als censuur zijn. Wat wel handig zou zijn, is alle poorten blokkeren, tenzij je expliciet in een instellingenpagina aanvinkt dat je dat niet wenst (hadden ze beter bij WLAN ook gedaan, als je ziet hoeveel draadloze netwerken onbeveiligd zijn daardoor). Een virusscan moet je lokaal gebruiken, omdat virussen ook via diskettes, usb-sticks en cd-rom's verspreiden.

Wat de betaling betreft: in het begin zou ik de overheid alles laten betalen, zodat ze computerscholen een label kan geven en de cursisten een bepaald bedrag moeten betalen om hun examen af te leggen en dat ze dat om de x jaar zouden moeten doen. Zo creëer je weer enkele jobs in educatie, administratie, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Nog veel vervelender vind ik mensen die hun neefje cq computer-enthousiast aan hun pc laten sleutelen.

" Jeroentje is heel handig met pc's hoor "

Jeroentje kan helemaal nix, alleen counter-striken. Daar leert hij dan hoe de syntax van hl.exe in elkaar zit .

Ik vertrouw alleen nog gecertificeerde mensen, mensen met know-how dus.
En nee , MTS informatica telt niet mee.

[ Voor 37% gewijzigd door troyk op 26-05-2004 16:20 ]

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
troyk schreef op 26 mei 2004 @ 16:14:
Nog veel vervelender vind ik mensen die hun neefje cq computer-enthousiast aan hun pc laten sleutelen.

" Jeroentje is heel handig met pc's hoor "

Jeroentje kan helemaal nix, alleen counter-striken. Daar leert hij dan hoe de syntax van hl.exe in elkaar zit .

Ik vertrouw alleen nog gecertificeerde mensen, mensen met know-how dus.
En nee , MTS informatica telt niet mee.
Dank je, ik houd ook van jou.

Volgens mij heb ik als amateur, genoeg probleem oplossend vermogen. Om een normale thuis pc te onderhouden.

Dat ik dan geen domeincontroller uit me hoofd installeer owkee, maar dat kan me ook niks schelen.

Maar ik heb ook een neefje, die is handig met pc's. Vroeger kon die het van een blaadje over tikken in dos, en nu kan die zelf al spelletjes installeren.

Alleen voor de crack moet tie altijd nog ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

mhr-zip schreef op 26 mei 2004 @ 16:41:
[...]

Dank je, ik houd ook van jou.

Volgens mij heb ik als amateur, genoeg probleem oplossend vermogen. Om een normale thuis pc te onderhouden.

Dat ik dan geen domeincontroller uit me hoofd installeer owkee, maar dat kan me ook niks schelen.

Maar ik heb ook een neefje, die is handig met pc's. Vroeger kon die het van een blaadje over tikken in dos, en nu kan die zelf al spelletjes installeren.

Alleen voor de crack moet tie altijd nog ff bellen.
Ik liev jou ook.

Dat terzijde :>
Mijn post is niet als Flame bedoeld, het is puur een momentopname van mijn frustraties jegens computer-amateurs. En ik geloof dat dat de bedoeling is van dit topic: je frustraties uitten :)

-edit- En een domeincontroller installeren is helemaal niet moeilijk hoor .
Start uitvoeren : Dcpromo :)

[ Voor 10% gewijzigd door troyk op 26-05-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

nadat je alles gefixt hebt; een Administrator account aanmaken of de wachtwoord wijzigen/instellen en de n00b rechten van een gebruiker geven...

hebben ze weer de neiging om te gaan klooien moeten ze eerst een belletje plegen...

})

scheelt weer een nieuwe installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:48:
nb. ondergetekende wordt al bijna ca. 20 jaar gevraagd voor dit soort dingen door vrienden/kennissen. En ik zie het als erg positief dat de hoeveelheid vragen en problemen sterk zijn toegenomen! Kennelijk neemt het aantal mensen dat deze mooie techniek, waar we hier zo van houden, probeert te gaan gebruiken nog sterk toe!
Juist, vrienden en kennisen.
Ga je ook naar de vriend van een zus van de buurman. En een week later naar een neef daarvan die ook weer iemand kent om daar een dag later te sleutelen?
Denk het niet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
taXoudanT schreef op 27 mei 2004 @ 00:02:
nadat je alles gefixt hebt; een Administrator account aanmaken of de wachtwoord wijzigen/instellen en de n00b rechten van een gebruiker geven...

hebben ze weer de neiging om te gaan klooien moeten ze eerst een belletje plegen...

})

scheelt weer een nieuwe installatie
Inderdaad, leuke oplossing. Echter, ik heb geen zin om elke week terug te moeten komen om een game te installeren ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

En dat alles voor een miserabele 5 euro, met het volgende bedankje:

"Hier mien jong, kun jij ook een keer een biertje drinken, dat heb je wel verdient"

[ Voor 6% gewijzigd door troyk op 27-05-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Dit kwam ik pas tegen in een niet nader te noemen noob computerblad.

Ik ga het 500 keer uitprinten, en bij iedereen op het midden van zijn beeldscherm plakken.

Afbeeldingslocatie: http://www.jkleinjan.cistron.nl/virusklein.jpg

Grote versie:

http://www.jkleinjan.cistron.nl/virus.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door mhr-zip op 27-05-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Hm.. goeie size, fijn leesbaar.

Wel grappig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Maar er eens:
code:
1
[img=400]www.plaatje.nl/plaatje.jpg[/img]

van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC's repareren voor de buren en voor andere mensen in het dorp of zelfs daarbuiten heb ik dus ook al tal van keren gedaan. Ik ben erachter gekomen dat een PC repareren als ICT'er op het werk of bij bevriende PC's een heel groot verschil is.

Mensen op het werk weten meestal waar je over praat en begrijpen je uitleg sneller. Deze mensen gaan bijvoorbeeld ook niet moeilijk doen als de PC even mee moet naar de TD om hem te fixen, tijd zat en anders geef je ze even een andere PC of Laptop mee. Zelfs als je een foutje maakt of dat tijdens jou herstelwerkzaamheden de voeding opgeblazen wordt is het geen probleem.

Echter bij een bevriende PC moet je heel voorzichtig te werk gaan. Deze mensen zijn meestal niet professioneel bezig met hun PC en hebben er dan ook minder verstand van. Mocht er op een gegeven moment iets mis gaan dan kan dit grote gevolgen voor je hebben. Je goede status kan door je ontevreden buren in één klap vernield worden wanneer je een storing aan het verhelpen bent aan de voeding en deze ontploft of zo. Dit akkefietje is dan niet jou schuld, want de PC starte niet voor niets niet op, maar ze kijken je er wel voor aan.

Mijn tip is als je bij buren of vrienden de PC gaat reparen om dan eens even door de ogen van je buurman te kijken. Het is immers geen door het bedrijf betaalde PC, buurman heeft er zelf voor betaald en moet je uiterst voorzichtig te werk gaan. Om misverstanden te voorkomen moet je je buurman eens goed voorlichten en hem zoveel mogelijk betrekken bij je werkzaamheden aan de PC. Leg hem dingen duidelijk uit, probeer de storing goed in te schatten en vertel op voorhand wat er kan gebeuren en hoe je denkt het op te lossen. Klinkt misschien allemaal wel wat overdreven, maar je helpt zowieso een heleboel misverstanden en teleurstellingen de wereld uit.

En als laatste; niet patsen over je eigen pc of allerlei vaktaal uit gaan kramen. Ga professioneel te werk maar zonder show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 15:31
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 13:06:
Mijn tip is als je bij buren of vrienden de PC gaat reparen om dan eens even door de ogen van je buurman te kijken. Het is immers geen door het bedrijf betaalde PC, buurman heeft er zelf voor betaald en moet je uiterst voorzichtig te werk gaan. Om misverstanden te voorkomen moet je je buurman eens goed voorlichten en hem zoveel mogelijk betrekken bij je werkzaamheden aan de PC. Leg hem dingen duidelijk uit, probeer de storing goed in te schatten en vertel op voorhand wat er kan gebeuren en hoe je denkt het op te lossen. Klinkt misschien allemaal wel wat overdreven, maar je helpt zowieso een heleboel misverstanden en teleurstellingen de wereld uit.
Goeie tip! In Jip en Janneke taal uitleggen wat je doet en waarom... Alleen is het probleem vaak dat ik te horen krijg "Ja maar dat snap ik allemaal toch niet hoor, hou maar op, als ie zometeen weer werkt ben ik al lang blij!" Dan hou ik op met uitleg en zorg zuchtend dat dat ding weer draait...

Als vervolgens 2 maanden later de telefoon weer gaat, zakt de moed weer ver in mijn sneakers... :'(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Basje2001 schreef op 27 mei 2004 @ 14:13:
[...]

Goeie tip! In Jip en Janneke taal uitleggen wat je doet en waarom... Alleen is het probleem vaak dat ik te horen krijg "Ja maar dat snap ik allemaal toch niet hoor, hou maar op, als ie zometeen weer werkt ben ik al lang blij!" Dan hou ik op met uitleg en zorg zuchtend dat dat ding weer draait...

Als vervolgens 2 maanden later de telefoon weer gaat, zakt de moed weer ver in mijn sneakers... :'(
Iedereen die voor "Dichttimmeren" is steekt nu z'n hand op .

Ik had het dus laatst ook weer . Iemand MSN-de naar mij datie bepaalde sites niet kon zien >:) .

Mijn reactie : "Goh .. en ik dacht dat ik alleen alle pron-sites gefilterd had ;) ".

Daarna was het 1 groot stilzwijgen met de geweldige mededeling "ownee ... tis al opgelost"

En zo heeft hij ( ongelofelijk maar waar) na 2 weken nog steeds 0 !!!!! items in Ad-Aware . Dat hij daarbij nix kan doen is bijzaak (hij checkt toch alleen (gescande) mail en surft een beetje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op 27 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Iedereen die voor "Dichttimmeren" is steekt nu z'n hand op .

Mijn reactie : "Goh .. en ik dacht dat ik alleen alle pron-sites gefilterd had ;) ".
Ik denk niet dat je zomaar het systeem van je buurman mag dichttimmeren. Dat hij daardoor elke keer maar weer rotzooi op z'n PC krijgt is zijn probleem. IPV alles dicht te timmeren zou je hem er heel subtiel op kunnen wijzen natuurlijk, of het hem laten merken dat die troep daardoor op z'n pc komt.

Dichtimmeren is geen optie bij een bevriende PC, behalve als er om gevraagd wordt; spyware komt niet alleen van pronsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Laatst online: 13:04
mhr-zip schreef op 27 mei 2004 @ 12:59:
Dit kwam ik pas tegen in een niet nader te noemen noob computerblad.

Ik ga het 500 keer uitprinten, en bij iedereen op het midden van zijn beeldscherm plakken.

[afbeelding]

Grote versie:

http://www.jkleinjan.cistron.nl/virus.jpg
En hier gaat het dus al fout he. Als dit uit een NOOB pc magazine komt, waarom gebruiken ze dan weer technische termen. Er is niemand uit mijn bevriende pc omgeving die dit snapt, maar ze willen het ook niet snappen.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
twitt schreef op 27 mei 2004 @ 14:33:
[...]

En hier gaat het dus al fout he. Als dit uit een NOOB pc magazine komt, waarom gebruiken ze dan weer technische termen. Er is niemand uit mijn bevriende pc omgeving die dit snapt, maar ze willen het ook niet snappen.
Zit ook wel weer wat in ja, het komt uit de PCM. Maar ik denk dat ik dit mijn pa nog wel uit kan leggen, maar die is dan ook uitermate leergierig op pc gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
ben bezig met een bladje op te stellen om mensen hun pc zoveel mogelijk proper te houden:

ALTIJD
- Zoveel mogelijk Mozilla/Firefox gebruiken in plaats van Internet Explorer
- Opletten met attachments: zeker met exe, bat, com, pif, scr, inf, reg. Alleen openen als je echt weet dat het geen virus is (dat het van iemand bekend komt is NIET genoeg). Dit wil niet zeggen dat andere veilig zijn. Oppassen voor deze extensies in een compressie-bestand (bv. zip), en ook voor dubbele extensies (bv. iets.jpeg.exe). Nieuwe virussen laten ook hun werk doen vanop een website. Pas ook daarmee op.
- Hoaxen: mails, ... die zeggen dat er een virus is, is meestal een hoax. Dit zegt dat er een virus is, maar dit is niet zo. Er zijn mails die al jaren op deze manier circuleren. Luister er dus niet naar.
- schijfindeling respecteren:
o C-schijf: alleen voor windows en programma’s
o Belangrijke data op een andere schijf opslaan, ook als een programma dit automatisch ergens anders zet
o OPLETTEN: “Mijn documenten” staat op C-schijf
- Warez(illegale software)/porno/...-sites zijn meestal lang niet veilig. Ze kunnen bv. zogenaamde dialers installeren. Dit zijn kleine programma’s dit een verbinding maken op jouw kosten. Ook andere programma’s die je PC overhoop halen worden automatisch geïnstalleerd. Blijf dus zo veel mogelijk van deze sites weg.
- NIET zomaar op JA/YES klikken als er iets vraagt om geïnstalleerd te worden. Lees duidelijk wat er staat en doe het niet als je niet 100% zeker bent.
- Alleen programma’s installeren die je echt nodig hebt. Te veel programma’s maken je PC traag. Bovendien zijn niet alle programma’s even lief, zeker die gratis commerciële programma’s op het internet.

ELKE WEEK
- Updates nagaan: firewall, virusscanner, Windows
Hoewel dit normaal automatisch gaat, toch zelf doen.

ELKE TWEE WEKEN
- Online laten scannen op de volgende website (met Internet Explorer)
http://housecall.trendmicro.com/
(sommige virussen kunnen je virusscanner uitschakelen)
- Defragmenteren
- Easycleaner
- Adaware
- Back-up maken op extern media (CD, DVD, externe harde schijf, ...)

wat vinden jullie ervan? en vooral: wat mankeert er nog?
graag jullie reactie

[ Voor 3% gewijzigd door plastronneke op 27-05-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 14:14:
Frustrerend verhaaltje:

Laatst de PC van een vriend geformatteerd en geïnstalleerd met WinXP Pro NL, Office 2000, ZoneAlarm, Norton AV 2003, WinRAR 3, DirectX 9, MediaPlayer 9, ACE Mega Codec Pack, Avant Browser 9, MSN Messenger 6, Acrobat Reader 6 en Neroburn 6. Verder had ik zijn systeem op alle mogelijke manieren geoptimaliseerd (Configuratiescherm, TweakXP Pro,...) en had ik een mooi thema geïnstalleerd ipv de teletubbie-layout. Alles samen nam het toch nog 3 uur in beslag, ondanks het gebruik van een unattended setup-cd en de silent installatie van diverse programma's.

Na enkele dagen kon hij geen filmpjes meer afspelen. Ik zei hem dat hij MediaPlayer eens moest herinstalleren. Geen probleem, hij deed het en hij kon weer filmpjes afspelen...

Drie weken later vroeg ik hem of zijn PC nog goed werkt. Ik kreeg als antwoord dat hij hem geformatteerd heeft! Ik vroeg 'Waarom dan wel??' Tja, antwoordde hij, hij stond nogal naar jouw hand en bij een Office-Update werd er gevraagd naar de CD en die heb ik niet en zo. Ik had voor elk programma nochtans duidelijk uitgelegd hoe het werkt, het thema en de vormgeving kan je zelf naar believen aanpassen en Office gebruikt hij zelden, dus een update was helemaal overbodig! Maar hij zag blijkbaar alleen een format c: als oplossing.

Heel leuk allemaal, nu heeft hij zijn PC zelf herinstalleerd met WinXP Home, de standaard XP firewall en een shareware-virusscanner die na enkele weken vervalt. Verder gebruikt hij weer Internet Explorer, DirectX 8 en Mediaplayer 8 zonder codecs, geen brandprogramma, wederom het teletubbie-thema en achtergrond en waarschijnlijk is SP1 evenmin geïnstalleerd... Leuk he? 8)7

De les die ik hieruit geleerd heb: Voor die persoon zijn PC doe ik niéts meer. :)
Je had een ghost image moeten maken :)
volgende keer dat ie het verkloot kom je langs, restored die image en vangt ff 30 euro voor 20 minuten werk (plus de reistijd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Lander schreef op 25 mei 2004 @ 17:08:
Echter als je na een week of wat terug komt blijkt er een "handige"kennis langs te zijn geweest die de nieuwste GATOR erop heeft gezet en precision time, en ook nog Incredimail.... :X
TE herkenbaar gewoon _/-\o_

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
LOL 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Allemaal herkenbaar ,
Mijn truk zit em in het installeren van realvnc als system service en die pc kopelen aan een dyndns accountje , dan een dyndnsclient erop , urltje+pass noteren , en dan kunnen we weer er een tijdje tegen aan ... dat scheelt heel veel fietsen/lopen/rijden etc...
Verder merk ik ook dat ik nogal snel geirriteerd raak van mijn zus als ze _weer_ beweerd dat de mail van postmaster@blaat.com iets echts gestuurt heeft en dat ik haar met hardehand >:) erop wijs dat het rommel is.
Verder vraag ik voor een clean install 30 euro aangezien dat voor mij 3uur werk is ongeveer ( passief werk ,aangezien ik terwijl gewoon lekker zit te gamen en op enter duw afentoe ) , heb pas een ad. gezien van een locale pc boer en die vroeg 70euro...
Wat ook wel irri. is zijn de adsl verbindingen ,ik zelf ben kabelaar in belgie , en vind het altijd stront vervelend om de modem drivers te moeten zoeken en op _ geluk _ een connectie aan te leggen... ( vaak moet ik naar huis weer rijden en de handleiding ff uitprinten :(
editje :
ik ga een handleiding schrijven over gebruik van Opera als browser aangezien ik mensen dat aanraad zodat ze van popups en rommelbars afzijn.

[ Voor 8% gewijzigd door analog_ op 27-05-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

plastronneke schreef op 27 mei 2004 @ 18:09:
o OPLETTEN: “Mijn documenten” staat op C-schijf
wat vinden jullie ervan? en vooral: wat mankeert er nog?
graag jullie reactie
Zelf persoonlijk zorg ik altijd voor een duidelijke scheiding tussen data en systeem.
Met andere woorden, in jouw geval, verplaats "Mijn Documenten" naar de D schijf.
Nog beter is ook hun emails, adresboek en favorieten ook naar d te zetten.
Geen copie maken, maar windows ook aanpassen dat die daar z'n data wegschrijft.
Ik ga er vanuit dat je een Ghost image hebt gemaakt, altijd handig, brand die ook op cd.
Tenzij je het natuurlijk leuk vind 1 keer per maand windows bij die mensen opnieuw te installeren. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

cjdijk schreef op 28 mei 2004 @ 09:16:
[...]

Zelf persoonlijk zorg ik altijd voor een duidelijke scheiding tussen data en systeem.
Met andere woorden, in jouw geval, verplaats "Mijn Documenten" naar de D schijf.
Ik ga er vanuit dat je een Ghost image hebt gemaakt, altijd handig, brand die ook op cd.
Tenzij je het natuurlijk leuk vind 1 keer per maand windows bij die mensen opnieuw te installeren. :)
Hoe kan je dat doen dan ?? De mijn documenten willen bij mij op geen mogelijkheid naar de D namelijk .??

Als je dat zou kunnen beschriijven ... graag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
jaja, dat was mijn bedoeling dus ook. maar blijkbaar niet duidelijk geschreven. ik wou vermelden dat je moet opletten dat "Mijn documenten" automatisch op de C staan en dat je die daar op één of andere manier moet weghalen.
heb al genoeg tragedies gezien door mensen die al hun data op C staan hadden ...
het is inderdaad misschien een goed idee om emails en dergelijke daar ook te zetten.

voor Khaine666:
"Normally the My Documents fold is in the Documents and Settings / User Name directory.
You can change that location by:
Start / Documents
Right click on My Documents
Select Explore
Right click on My Documents
Right click and select Properties
Click on the Move button and select the location you want to move it to."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Waar ik me nog steeds aan erger, is dat de meeste mensen totaal geen idee hebben wat een 'map' is.

Echt waar, pleur alles in je documenten, lekker overzichtelijk 824.567 bestanden door elkaar.

Maar hoe leg je iemand uit, doe mappen ed. werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Maar hoe leg je iemand uit, doe mappen ed. werken?
hoe ik het meestal uitleg: ik vergelijk het met een boekenkast (vergelijking zelf van een totaal-noob gekregen toen ik uitlegde hoe een pc werkte, dus het is makkelijk te begrijpen): je hebt één grote boekenkast, je harde schijf. daarin kunnen verschillende delen (deuren) zijn, dit zijn je partities. om alles daar een beetje op orde te houden heb je schappen nodig, voor elke soort boek/schrijver één. als je in een boekenkast alles gewoon op elkaar gooit, vind je niet zo makkelijk iets terug. daarom sorteer je per schap. hetzelfde geldt voor je pc.

meestal zeer makkelijk te begrijpen, zelfs voor totale noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

De boekenkast kende ik nog niet , erg duidelijk indeed.
Ik zal hem proberen te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 15:31
/me Basje2002 bookmarkt boekenkast-methode...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

plastronneke schreef op 28 mei 2004 @ 10:05:
[...]

hoe ik het meestal uitleg: ik vergelijk het met een boekenkast (vergelijking zelf van een totaal-noob gekregen toen ik uitlegde hoe een pc werkte, dus het is makkelijk te begrijpen): je hebt één grote boekenkast, je harde schijf. daarin kunnen verschillende delen (deuren) zijn, dit zijn je partities. om alles daar een beetje op orde te houden heb je schappen nodig, voor elke soort boek/schrijver één. als je in een boekenkast alles gewoon op elkaar gooit, vind je niet zo makkelijk iets terug. daarom sorteer je per schap. hetzelfde geldt voor je pc.

Zo heb ik zeker 12 jaar terug de tree-structuur uitgelegd en hij werkt nog steeds .
Prima methode om n00bs inzicht te geven in een computer .

Wat mij opvalt is dat bij de meeste n00bs er geeneens een verschil zit tussen je seagtae schijf en ram ..... ("Geheugen is toch geheugen ? " ) .

Overzicht maken kun je idd makkelijk met een boekenkast vergelijken , en daar sorteer je toch ook al je boeken op titel of schrijver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Wat mij opvalt is dat bij de meeste n00bs er geeneens een verschil zit tussen je seagtae schijf en ram ..... ("Geheugen is toch geheugen ? " )
Dit probleem ken ik ook. ik los dit meestal op door te vergelijken naar het menselijk lichaam: harde schijf is lange termijn heugen, ram het korte termijn en cache het werkgeheugen.
verder zijn de andere hardware-onderdelen ook te vergelijken met het m ensenlijk lichaam: cpu is hersenen, psu het hart, moederbord het skelet, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb je nog de joystick. >:) }) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik vind een ladenkast altijd een goede vergelijking met een bestandssysteem. dan hou je ook de analogie die MS zelf gebruikt aan. Ladenkast=harde schijf, lade=partitie, hangmap=map, vel papier (of meerdere bijbehorende vellen)=file.

Werkgeheugen omschrijf ik dan alsof je met een rekenmachine (=processor) ingewikkelde berekeningen uitvoert en tussendoor wat dingen opschrijft om te onthouden.
Of: dat het systeem vast een papiertje uit de ladenkast haalt en op het bureau klaarlegt, zodat ie daar snel van kan lezen en niet iedere keer het papier weer opnieuw uit de ladenkast moet halen.

Maar sommige dingen moet je niet eens willen uitleggen, wat fragmentatie is bijvoorbeeld 8)7 dat zit zover van de normale logica af.

[edit] en als ze vragen hoe iets moet, zelf laten doen en aanwijzingen geven. voordoen helpt voor geen meter, bovendien helpt zelf doen mensen ook over die drempel heen dat ze bang zijn om ergens op te klikken omdat dan de wereld vergaat ofzo :P
Khaine666 schreef op 28 mei 2004 @ 09:35:
[...]

Hoe kan je dat doen dan ?? De mijn documenten willen bij mij op geen mogelijkheid naar de D namelijk .??

Dmv. TweakUI kun je makkelijk bepaalde belangrijke folders naar een andere locatie moven, dus dat je de My Documents folder op D:\Docs zet ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Not Pingu op 28-05-2004 12:33 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my frustration:

Schoonmoeder die even opbelt met melding: Internet doet het niet....

Ik zeg: bel de helpdesk van je provider

En dan een opmerking dat dat 50 cent/minuut kost, krijgen....

zucht

Hardware problemen los ik graag op, serieus, net als het upgraden en bouwen /samenstellen van nieuwe systemen. Maar problemen met windows, internet, viri en nog meer van dat software geneuk oplossen, doe ik simpelweg niet meer.

Af en toe bij een maat even verse windows install ben ik ook niet te beroerd voor, maar moet ie wel bier in huis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Khaine666 schreef op 28 mei 2004 @ 09:35:
[...]

Ik zie dat iemand mij al voor is geweesd,
alleen moet je dat ook doen voor de gemeenschappelijke "Mijn Documenten" map.
Dat is dus eigenlijk "C:\Documents and Settings\All Users\Documenten"

Zelf pas ik dat altijd vanuit het register aan, met regedit.
Zoeken op "\Documenten" en goed lezen dat je geen foute settings meepakt.
Gebruik bij voorkeur knippen en plakken bij het wijzigen van settings.

Zover ik weet gaat dat niet vanuit windows zelf,
wat wel werkt met de "Mijn Documenten" map van de gebruiker. :)
plastronneke schreef op 28 mei 2004 @ 10:05:
[...]

Zelf gebruik ik ook die methode voor het uitleggen van de harddisk.
Alleen vertel ik er dan ook nog bij hoe het interne geheugen werkt, dat vergelijk ik met een bureau.
Als je een klein bureau heeft, moet je computer constant dingen, waarmee jij aan het werk bent, in/uit de kast halen/leggen.
Terwijl als je een groot bureau hebt, kan je computer gewoon alles laten liggen.
Alleen bij het aan/uitzetten van je computer, dan moet hij het 1 keer uit/in de kast leggen. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Gunp01nt schreef op 28 mei 2004 @ 12:20:

Maar sommige dingen moet je niet eens willen uitleggen, wat fragmentatie is bijvoorbeeld 8)7 dat zit zover van de normale logica af.
ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is?
om nog even verder te gaan met de boekenkast: windows is slordig en als ie een boek gelezen heeft, smijt ie dat er gewoon terug in, niet helemaal op de juiste plaats. als je je boekenkast dan niet regelmatig opruimt, heb je een grote puinhoop.
defragmenteren is je boekenkast opruimen.
Gunp01nt schreef op 28 mei 2004 @ 12:20:
Dmv. TweakUI kun je makkelijk bepaalde belangrijke folders naar een andere locatie moven, dus dat je de My Documents folder op D:\Docs zet ofzo.
waarom een programma gebruiken dat weinig mensen kennen/vertrouwen als het ook zonder even makkelijk gaat? (zie mijn vorige post)

[ Voor 10% gewijzigd door plastronneke op 28-05-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op 27 mei 2004 @ 12:27:
En dat alles voor een miserabele 5 euro, met het volgende bedankje:

"Hier mien jong, kun jij ook een keer een biertje drinken, dat heb je wel verdient"
hou er alsjeblieft mee op haha als ik al dat bier opzuip wat ik ermee "verdien" volgens hun dan had ik al 3 levers versleten..

komt altijd onproffesioneel over die "5 of 10 euro voor een biertje"
kan hier niet tegen heb nog liever dat ze niets geven en zeggen zo zo jonge dat heb je goed gedaan je weet er echt veel van..

dan
"goh hier heb je 5 of 10 euro kan je biertje kopen" (dit is echt een manier van mmh moet maar weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

plastronneke schreef op 28 mei 2004 @ 12:49:
[...]

ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is?
om nog even verder te gaan met de boekenkast: windows is slordig en als ie een boek gelezen heeft, smijt ie dat er gewoon terug in, niet helemaal op de juiste plaats. als je je boekenkast dan niet regelmatig opruimt, heb je een grote puinhoop.
defragmenteren is je boekenkast opruimen.
Dat vind ik eigenlijk toch een foute analogie. Als je harde schijf een boekenkast is, en alles staat door elkaar, duidt dat toch meer op een slechte archivering? voor je het weet denkt de gebruiker dat Defrag ook al zijn rondslingerende brieven, mp3tjes en pr0n netjes bij elkaar in mappen stopt. Overgeneraliseren heet dat, en dat is in een geval van onbekendheid met iets erg veel voorkomend

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH

3 maanden geleden aan mij gevraagd wat ze moeten kopen. Zeg ik, ja ik wil wel wat samenstellen, maar dat is zo weer verouderd. Dus dat doe ik wel als je echt wat wil kopen.

Komen ze thuis met:

http://www.decomputerkrak...task=view&id=44&Itemid=31

Support van mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik word regelmatig gevraagd voor dit soort problemen en ik vind het geen probleem om dan even te helpen. Meestal is het ook niet zo dat ik bij mensen langs ga om de computer te fixen, maar voor de gezelligheid. Tussendoor kijk ik dan wel naar hun computer. Dus het is een sociaal bezoekje met bijbedoelingen. Ik begin eigenlijk bijna nooit over geld, maar de meeste beginnen er zelf wel over. Soms krijg je €20,- toegestopt, of een VVV-bonnetje van €25,- Meestal vind ik een bedankje wel zo fijn, en heel vaak komt er vanzelf een moment dat die mensen iets terug kunnen doen voor mij. Het enige wat ik bijna altijd vraag is koffie oid :P
Wel maak ik per defenitie geen backups bij herinstalls. Ik leg ze uit hoe ze dat moeten doen zodat als ik kom alles eraf kan. Is dit niet voor elkaar dan zal ik proberen een work-around te vinden en anders kom ik volgende week (of over een paar weken) nog wel eens langs.

Tijdens mijn house-calls komt het gespreksonderwerp meestal wel op m'n werk (als helpdesker) terecht en wat dat normaal gesproken kost. Mensen hebben onbewust/bewust toch een andere kijk op gratis en betaalde hulp. Door dit tussen neus en lippen door te noemen krijgen ze toch een ander beeld. Vervolgens hoef ik niet over geld te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Gunp01nt schreef op 28 mei 2004 @ 13:52:
[...]

Dat vind ik eigenlijk toch een foute analogie. Als je harde schijf een boekenkast is, en alles staat door elkaar, duidt dat toch meer op een slechte archivering? voor je het weet denkt de gebruiker dat Defrag ook al zijn rondslingerende brieven, mp3tjes en pr0n netjes bij elkaar in mappen stopt. Overgeneraliseren heet dat, en dat is in een geval van onbekendheid met iets erg veel voorkomend
okee, je hebt ergens wel gelijk, maar hoe antwoord je anders op de vraag "waarom moet ik dat doen, dat defragmenteren?" als je niet een voor hen zinnig antwoord kan geven, doen ze het niet. het hoeft daarom niet 100% correct te zijn. er zit ergens een waarheid in, maar het is niet helemaal waar.
de mensen willen ook niet de volledige waarheid horen, dat is veel te ingewikkeld voor hen. als ik naar een garage ga omdat er iets kapot is, wil ik ook niet alle details horen want ik versta er toch niets van. ik wil wel weten wat het ongeveer is.
daarom leg ik het voor hen ook zo simpel uit.

edit: ik vertel ze er wel bij dat het opruimen gebeurd binnen één schap (ze moeten nog altijd zelf hun folders aanmaken). windows zet het wel in het juiste schap maar niet op de juiste plaats binnen het schap. ik weet dat het niet helemaal correct is, maar het is wel beter dan geen antwoord vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door plastronneke op 28-05-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 13:49:
[...]

hou er alsjeblieft mee op haha als ik al dat bier opzuip wat ik ermee "verdien" volgens hun dan had ik al 3 levers versleten..

komt altijd onproffesioneel over die "5 of 10 euro voor een biertje"
kan hier niet tegen heb nog liever dat ze niets geven en zeggen zo zo jonge dat heb je goed gedaan je weet er echt veel van..

dan
"goh hier heb je 5 of 10 euro kan je biertje kopen" (dit is echt een manier van mmh moet maar weer)
Juist! Ik heb idd vaak nog liever een oprecht bedankje, met blijdschap op hun gezicht dat alles weer goed is, dan verdomme die 5 a 10 euro omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44

DancePlaza

ninja

haha idd... dit komt me allemaal bekent voor.

Natuurlijk doe ik zelf voor vrienden en familie alles gratis. zelfde geld ook voor de buurman. natuurlijk kunnen zei mij altijd in natura terug betalen met zijn/haar talenten :D.. maar ze mogen me ook een biertje sponsoren bij het stappen.

ik heb ook een papa die mij al te graag promoot bij zijn collagá's en kennisen. maar meestal is het vaak zo dat hij wat nodig heeft van die persoon en daarna komt hij naar mij toe en vraagt tie mij of ik zijn/haar pc ff kan fixen voor nix. ik mag nix rekenen omdat hij ook al een dienst van die persoon heeft gehad. :( hier baal ik echt van

ik heb nu mijn eigen regels op gesteld..voor vage kennisen en viavia personen.

ik doe alleen de dingen die mij intressant zijn, geen windows 95 installleren op een 486 of modem drivers opzoeken voor een 33.6 bps modempje ze kopen maar wat nieuws...

graag leg ik altijd wat uit als je iets snapt maargoed daar betaal je me dan ook voor. ik wil graag uitleggen hoe je kazaa moet gebruiken of een mailtje moet versturen. maar dan kost je het ook gewoon geld klaar.

er moet een fatsoenlijke internet verbinding liggen (minimaal kabel/adsl)

als het nodig dat er software moet worden geinstalleerd zonder licentie dan installeer dat ik ook. maar met de risico dat zij zelf verantwoordelijk zijn.

zelf reken ik 15 euro per uur af... dat schrikt veel mensen af. dus dan zijn de "een die voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten" of "hier heb je 5 euro voor een biertje" mensen die dan geen zaken willlen doen met je :D

ik ga er van uit als je iets wilt snappen dat je zelf aantekeningen maakt. als je iets wilt weten (hoe je mail moet versturen b.v.). ik ga geen stap voor stap handleiding maken voor piet of miep

ik doe alleen dingen als het mij uitkomt.

ik geef zelf geen garantie, garantie haal je maar bij de winkel.

je moet me ook niet bellen met de vraag of ik ff door de telefoon kan vertellen hoe je dit en dat moet downloaden oid. aangezien dat ik ook op een helpdesk werk heb ik redelijk veel verstand van internet verbinding en adsl en dergelijke. op de helpdesk word ik ook betaald

de mensen denken dat je iets ff wel doet voor hun omdat jij er verstand van heeft. maar dat wil niet zeggen dat het ook makkelijk om dat even te fixxen.

stel je eerst voor bij een automonteur: die iets moet vervangen waterpomp oid. daar kan je zien dat het wel moeilijk is om dat te vervangen omdat je zelf kan zien onder de moterkap. maar bij pc's ziet je dat niet. je klikt hier en daar en je hebt iets bereikt

de meeste kennis zit bij mij in de kop, dus ik weet hoe het moet en kan je ok de theorie vertellen waarom een probleem is ontstaan en een oplossing kan hebben.

voor de rest doe ik het voornamelijk voor de lol en doe ik het ook met alle plezier

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ echt hulde aan deze topic! :*) heerlijk om te lezen wat er bij iedere persoon die verstand heeft van pc's in zijn hoofd om gaat, als een bekende voor de zoveelste keer vraagt me internet doet het niet, heb een virus of whatever :P

Voor mijn familie en beste vrienden doe ik het gratis :) , gewone vrienden en bekenden wil ik toch wel iets van een kwartier/uur prijs rekenen (Kwartier prijs van 5 euri lijkt me handiger wegens het toch vaak korte klusjes), maar wat valt daar onder? Wat vraag je voor het inbouwen van geheugen/harddisk/brander, of het installeren van zijn of haar OS, of het bouwen van en compleet systeem? Of werk jij alleen voor een bedrag per uur en maakt het niet uit wat je doet ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Mijn ervaring met n00bs & tweakers is dit , en at klinkt msschien best gek ... :

- Mannelijke n00bs :

Kloten een eind weg met dingen waar ze denken verstand van te hebben . Soms lukt dat ze en dan zijn ze de man ... meestal verkloten ze het enorm . En als het ze lukt weten ze achteraf niet meer wat ze deden . .... 99% van de keren .

- Mannelijke Tweakers :

Weten waar ze voor komen , installeren alleen het hoog nodige en gaan weer "naar huis" of lullen nog ff na .

- Vrouwelijke n00bs :

"Ja maar als ik op ja druk dan blaas ik strax de pc op !". "Nee ik installeer geen speleltjes hoor ,... das allemaal veel te ingewikkeld". MAar als ik ze een handleiding voor schotel dan nemen ze die rustig door ... en na een paar uur zijn ze PRO in mozilla .

- Vrouwelijk tweakers :

Gaan babbelen en babbelen en ... nouja ... u get it . En vervolgens lossen ze tijdens een drankje het probleem op hun gemak op .

dit is wat ik tot nu toe ervaren heb van het verschil tussen de beide sexxen bij computers ... maf he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet dat er een stuk of 10 zijn op GoT waarvan 1 3 hooguit actief, maar waar vind je die over het algemeen vraag ik me af :P

/EDIT: Zo goed :P

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 09-06-2004 18:02 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
3 actief! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op 09 juni 2004 @ 16:31:
Mijn ervaring met n00bs & tweakers is dit , en at klinkt msschien best gek ... :

- Mannelijke n00bs :

Kloten een eind weg met dingen waar ze denken verstand van te hebben . Soms lukt dat ze en dan zijn ze de man ... meestal verkloten ze het enorm . En als het ze lukt weten ze achteraf niet meer wat ze deden . .... 99% van de keren .

- Mannelijke Tweakers :

Weten waar ze voor komen , installeren alleen het hoog nodige en gaan weer "naar huis" of lullen nog ff na .

- Vrouwelijke n00bs :

"Ja maar als ik op ja druk dan blaas ik strax de pc op !". "Nee ik installeer geen speleltjes hoor ,... das allemaal veel te ingewikkeld". MAar als ik ze een handleiding voor schotel dan nemen ze die rustig door ... en na een paar uur zijn ze PRO in mozilla .

- Vrouwelijk tweakers :

Gaan babbelen en babbelen en ... nouja ... u get it . En vervolgens lossen ze tijdens een drankje het probleem op hun gemak op .

dit is wat ik tot nu toe ervaren heb van het verschil tussen de beide sexxen bij computers ... maf he
Komt me heel erg bekend voor :p de "mannelijke noob" is dan ook vaak gefrustreerd als ik iets wat voor hem onoplosbaar is in 5 minuten fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd vandaag nog gebeld dor m´n opa, hij was bij ene vrouw wiens pc niet meer opstarte. Zowat om de hoek, dus ik avt mn fiets en ben er in vijf minuutjes.
Kom ik daar aan, wordt me van alles aangeboden :P . `K stop ff de windows cd erin en installeer hem opnieuw...Alles loopt weer, behlave dat ze nu al der bestanden enzow kwijt is, maar dat was toch maar 73mb en vond ze niej erg. En ikke voor 30 min. weer 15 euro verdiend!! 1x in de maan dofzow is wel ok! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:44
ik heb het voordeel dat ik van windows heel veel vergeten ben omdat ik het nauwelijks meer gebruik :P

maar verder... als mensen met triviale dingen telkens weer bij je komen wordt het erg irritant. ze worden er nl gemakzuchtig van, je kunt het ze beter zelf laten doen en ze aansporen hun eigen gezonde verstand te gebruiken.
user interfaces lijken me toch ook ontworpen met het doel duidelijk te maken wat alles doet :|

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik doe het voor close vrienden, en familie die me na aan het hart staat.
Voor de rest maak ik geen uitzonderingen meer. Sorry.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwijk (nog in aanbouw) en daar komen mijn beste maten allemaal kort om me heen te wonen.
Zit er aan te denken om ze een mooie service te bieden, waar denk ik velen wel oren naar hebben.
Log aan op mijn domein, laat je pc middels policies dichtspijkeren, mep een share naar mijn raid array, welke structureel gescript gebackupped word. Tevens draaien we dan een imap (of misschien exchange, weet ik nog niet) om zodoende ook de mail te kunnen backuppen.
Heb eens wat maten gepolst, en hij keek wel belangstellend.

Wat vinden jullie van zo'n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
UltraSub schreef op 15 juni 2004 @ 00:44:
Ik doe het voor close vrienden, en familie die me na aan het hart staat.
Voor de rest maak ik geen uitzonderingen meer. Sorry.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwijk (nog in aanbouw) en daar komen mijn beste maten allemaal kort om me heen te wonen.
Zit er aan te denken om ze een mooie service te bieden, waar denk ik velen wel oren naar hebben.
Log aan op mijn domein, laat je pc middels policies dichtspijkeren, mep een share naar mijn raid array, welke structureel gescript gebackupped word. Tevens draaien we dan een imap (of misschien exchange, weet ik nog niet) om zodoende ook de mail te kunnen backuppen.
Heb eens wat maten gepolst, en hij keek wel belangstellend.

Wat vinden jullie van zo'n idee?
En wat voor internet verbinding wil je daar voor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wireless voor het snelle netwerkverkeer...
Demon 8/1 voor mijn eigen internet lijn en mailserver.
Is zat. Ik ken mijn vrienden ;)
Als ze willen internetten nemen ze zelf maar een abbo.
Ik heb het hier dus niet over abbo sharing! Puur over het voor vrienden bieden van een handige service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nero355 schreef op 09 juni 2004 @ 17:51:
[...]

Ik weet dat er een stuk of 10 zijn op GoT waarvan 1 3 hooguit actief, maar waar vind je die over het algemeen vraag ik me af :P

/EDIT: Zo goed :P
Er zijn niet zoveel vrouwelijke tweakers.

Maar er zijn genoeg, 'vrouwelijke, bewuste gebruikers'

Waar onder mijn vriendin en zusje. Ze zullen nooit op eigen houtje, firefox instaleren. Maar ze weten meer van word af dan ik. Ze verneuken hun pc niet, en volgen je adviezen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
UltraSub schreef op 15 juni 2004 @ 00:52:
Wireless voor het snelle netwerkverkeer...
Demon 8/1 voor mijn eigen internet lijn en mailserver.
Is zat. Ik ken mijn vrienden ;)
Als ze willen internetten nemen ze zelf maar een abbo.
Ik heb het hier dus niet over abbo sharing! Puur over het voor vrienden bieden van een handige service.
Nee owkee, je wilt je mail ed. via een draadloos netwerk doen.

Ik dacht via internet.

Nu heb ik Cistron 2/1. Echt super verbinding, nooit spijt gehad dat ik geen Demon heb genomen. Maar om alles te moeten uploaden met 105 kb/s up, zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

mhr-zip schreef op 15 juni 2004 @ 00:53:
[...]

Er zijn niet zoveel vrouwelijke tweakers.

Maar er zijn genoeg, 'vrouwelijke, bewuste gebruikers'

Waar onder mijn vriendin en zusje. Ze zullen nooit op eigen houtje, firefox instaleren. Maar ze weten meer van word af dan ik. Ze verneuken hun pc niet, en volgen je adviezen op.
Is jouw zusje nog vrijgezel ? _/-\o_ _/-\o_

Ontopic :
Blij dat er bewust surfende mensen zijn . Mijn vriendin komt daar ook steeds meer in de buurt .(trainen .. trainen ... trainen ... zucht ).

FireFox is bij haar nog een pokke-end verwijdert , vanwege die paar bugs die er nog in zitten (erg vervelend btw ).

Bij mij is linux al aan het dagen :D ,. en ik wil binnenkort dat 26-pack CD's bestellen van linux . Dan help ik me girly direct aan Mandrake 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Zelf ga ik nergens meer heen om aan pc's te werken, ik wil alles doen maar hier thuis en alles rustig aan. Het gaat hier zo dus:

=> Hallo met mjdejong
- Met ........ ik heb problemen met bla bla bla bla.
=> Ik wil er wel naar kijken maar wel hier thuis dus als je hem langs wil brengen en het niet erg vind om hem een weekje kwijt te zijn kan ik er wel even naar kijken.
- Bij jou thuis maar ............
=> Dat is makkelijker voor mij, hang ik hem aan het internet via het netwerk en kan ik alles rustig opzoeken wat ik nodig heb om JOU }) fouten te herstellen.
- O, euh ik laat het je nog wel weten.
=> Is goed mail maar.

Ik vind dit fijn werken en ook handig een computerboer op 3 minuten lopen hier dus als je wat moet vervangen alles lekker in buurt.

[ Voor 17% gewijzigd door mjdejong op 15-06-2004 09:40 ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is volgens mij áls je het al wilt doen, by far de beste methode..
Als het wat kleins is, zoals weer eens ff de echt irritante spyware removen voor mijn schoonvader, wil ik remote desktop doen. Anders niets. Rij er niet meer voor op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
Waar ik me aan irriteer zijn n00bs die het woord n00b hebben geleerd, en dan gelijk denken dat ze alles weten :P Dan zit je daar te praten met iemand over dit en dat, en natuurlijk witl die gast "erbij horen" dus dan krijg je een hele hoop gezeur van; Wat is dit, Wat is dat. En om dan nog ontopic te komen; Mijn moeder heeft laatste tijd de neiging om gewoon tegen mensen te zeggen dat ik wel ff langs kom omdat ik daar goed in ben, gelukkig heb ik haar duidelijk weten te maken dat dat niet zo werkt. Gisteren nog voor een vriend van me gedaan, maar als ik iemand niet echt goed ken dan mogen ze maar lekker de pc langsbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
pc van vriendin d'r pa zat weer eens vol met spyware, dialers etc.. ik alles eraf halen, zij vragen waar dat nou toch steeds van komt. dus ik kijk even in de history, uiteraard 1001 porn sites :)
mocht ik d'r pa gaan vertellen dat ie wat minder porn sites moest bezoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
unfor schreef op 15 juni 2004 @ 11:47:
pc van vriendin d'r pa zat weer eens vol met spyware, dialers etc.. ik alles eraf halen, zij vragen waar dat nou toch steeds van komt. dus ik kijk even in de history, uiteraard 1001 porn sites :)
mocht ik d'r pa gaan vertellen dat ie wat minder porn sites moest bezoeken :D
Hij weet dat ik het weet en er verder geen probleem van maak. Moettie zelf weten.
Maar is in het begin wel raar ja, als je dat moet zeggen :)
* UltraSub heeft al bijna 10 jaar dezelfde schoonvader.
Dus dan wordt dat toch wat makkelijker :P

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 15-06-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Een oudere man die ik vaak help met z'n pc belde vorige week in paniek... hij had een nieuwe telefoonprovider (geen kpn of tele2, maar een of andere voor mij onbekende) en kon nu niet meer inbellen.

Ik ernaartoe, hij samen met z'n vrouw uitleggen wat ze hadden gedaan en wat het niet meer deed. Ik ga zitten achter de pc --> internet explorer --> internet opties --> verbindingen --> vinkje 'altijd mijn standaard verbinding kiezen' weer aangezet en inbellen die hap :)

1 minuut werk een een kwartier uitleg daarvoor gehad :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb er nooit zo'n probleem mee om (voor bekenden, dat wel) even iets aan de pc te fixen. Maar ik word dan ook niet wekelijks gebeld. Vooral sinds ik het huis uit ben is het heerlijk rustig op dat gebied ;)

Maar wat ik altijd doe is constant uitleggen wat ik doe en waarom ik dat doe. Ik heb bijv. es voor iemand een 1 op 1 netwerkje aangelegd (met crosskabel) en dan moet je dus ip adressen enzo instellen. Das natuurlijk abacadabra voor een leek en ik heb ze gewoon ff uitgelegd wat ik precies heb gedaan en ook ff de belangrijkste settings op een briefje geschreven. Op die manier leren ze er nog wat van en gaan ze het de volgende keer eerst zelf proberen.

Kijk, als je gewoon achter hun pc gaat zitten en als een nerd supersnel klik-klik-klik enter-enter-enter alles installeert dan denken de meeste mensen ook 'het zal wel goed zijn.' En de volgende keer als er ook maar een klein dingetje niet werkt heb je ze al weer aan de lijn.... dan blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik help een heel select clubje mensen met hun PC's. Dat zijn:
-Een klein groepje vrienden
-(Schoon)familie.
-Huisgenoten van me eige en van mijn vriendin.

Voorwaardes zijn er dan wel
-Geen Kazaa draaien. PC's waar kazaa op staat (ook kazaa lite, of andere filesharing zooi) stop ik geen moeite in. Sinds ze dat weten draaien er een stuk minder kazaa en zijn de problemen flink afgenomen :) Bovendien heeft iedereen een brander tegenwoordig, dus als je graag films/muziek wil hebben kan dat prima met CD's of usb stickies.
-Verder maak ik een map "afblijven" op die PC's waar ook echt afgebleven wordt met daarin een kopie van de windows CD die bij die PC hoort en ik gooi er de nodige tools bij, als ad-aware en zo. Als ik dan opnieuw erbij moet is alles lekker bij de hand.
-Avondeten en koffie op kosten en moeite van de PC eigenaar. En dan bedoel ik wel echt eten en niet een bakje afhaalzooi.

Als ik een weekend bij mijn ouders, vriendin en bij mijn schoonouders kom draai ik altijd zelf even windows update, ad-aware en een virusscan op alle pc's. Soms ook even defragmenteren.... Is maar 5 minuten aktief werk en je laat ze onder het eten gewoon lekker pruttelen. Soms vind ik wat, soms niet. Geld vraag ik niet, hoef ik ook niet omdat ik weet dat de mensen die ik zo help ook vaak genoeg voor mij klaar staan ;)
Ik leg iedereen ook uit waarom naar porno/warez surfen slecht is, dat voorkomt ook e.e.a aan problemen, net als dat ze mails die ze niet vertrouwen niet moeten openen. Soms word ik gebeld door iemand die een mail gekregen heeft van een bekende maar die er toch wel erg raar uit ziet. Dan ben ik altijd maar blij dat ze gebeld hebben voor ze erop klikken en niet er na.

Ik heb wel een buurvrouw die op een hele oude machine van een vaag merk problemen bleef houden en die heb ik toen hun harddisk het begaf op gegeven moment geadviseerd maar iets anders te kopen bij een winkel waar ik goede ervaringen mee heb ipv hun vorige winkel. Kazaa, surfgedrag van dochtertje lief en windows ME op 133MHz/32 MB Ram draaien hielpen trouwens ook altijd flink mee... Bij hun heb ik voor het eerst besloten mensen die kazaa wilden blijven draaien niet meer te helpen en zij draaiden blijkbaar liever toch kazaa. Nou ja, zij hun zin, ik blij dat ze niets meer vragen :)

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ palomar
Daar zit wat in maar ik heb eigenlijk nooit zin om alle dingen uit te leggen die ik doe. Ben ik nog langer bezig. Wat ik meestal wel doe is een account voor mezelf aanmaken op die pc en die toegang geven tot extern bureaublad. (uiteraard met toestemming) Als er dan nog eens iets is kan ik mooi vanaf mn eigen pc het 1 en ander regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik maak op XP machines ook altijd even een account voor mezelf aan met een password erop voor externe toegang. De gewone user krijgt dan geen administrator rechten en zij krijgen mijn password voor als ze software willen installeren. Windows Update vergeet toch iedereen, dus daar krijg ik nooit vragen over dat het niet werkt.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 22:49

Jiffy

God, you're ugly!

Ook een leuke, iets van een jaar geleden ofzo:

zwager: M'n pc doet raar, hij wil niet meer starten!
jiffy: Kom maar langs met dat ding, ik kijk wel ff...
(zwager brengt pc)
jiffy: Wat heb je er eigenlijk mee gedaan?
zwager: Niks hoor!
(jiffy zet pc aan: idd, niet opstarten, wél stinken)
(jiffy schroeft pc open)
(jiffy kijkt in pc)
jiffy: Eh... Zeg, hoe komt die voedingskabel van de diskdrive op die jumpers?
zwager: Oh, ja, ik dacht 'gut, een los snoertje, die zal vast wel ergens op aangesloten moeten worden...'

Wat moet je dáár nou op zeggen? |:( |:( |:(

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Jiffy schreef op 15 juni 2004 @ 13:22:
Ook een leuke, iets van een jaar geleden ofzo:

zwager: M'n pc doet raar, hij wil niet meer starten!
jiffy: Kom maar langs met dat ding, ik kijk wel ff...
(zwager brengt pc)
jiffy: Wat heb je er eigenlijk mee gedaan?
zwager: Niks hoor!
(jiffy zet pc aan: idd, niet opstarten, wél stinken)
(jiffy schroeft pc open)
(jiffy kijkt in pc)
jiffy: Eh... Zeg, hoe komt die voedingskabel van de diskdrive op die jumpers?
zwager: Oh, ja, ik dacht 'gut, een los snoertje, die zal vast wel ergens op aangesloten moeten worden...'

Wat moet je dáár nou op zeggen? |:( |:( |:(
Geweldig !!! Ik heb onder tafel gelegen van het lachen :D:D:D .

Wel al iemand gezien die een nieuwe kast gekocht had ... of ik um kon installeren .

Diegene had dus ook echt een ATX kast (inhoudloos) gekocht en een winXP CD . Hou dan je lach maar eens in en vertel dan maar eens dat diegene nog meer nodig heeft dan alleen dat .

"Ow ... de afzetters" was het antwoord . Geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mhr-zip schreef op 28 mei 2004 @ 14:07:
AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH

3 maanden geleden aan mij gevraagd wat ze moeten kopen. Zeg ik, ja ik wil wel wat samenstellen, maar dat is zo weer verouderd. Dus dat doe ik wel als je echt wat wil kopen.

Komen ze thuis met:

http://www.decomputerkrak...task=view&id=44&Itemid=31

Support van mij :X
Dit komt me zó bekend voor.. Mensen in de directe omgeving die aangeven binnenkort een nieuwe Pc te willen gaan kopen, die ik dan toezeg wel te willen helpen met het uitzoeken van de onderdelen. Nadrukkelijk zeg ik er dan nog bij dat ze ondertussen niet ff naar de Dynabyte ofzo moeten gaan maar eerst eens moeten kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn. En jawel hoor, 2 dagen later hoor je dat meneer trots aan een vriend vertelde dat ie een Dynabyte Pc heeft gekocht. En 'kijk eens hoe snel er zit wel een 3.0ghz CPU in'. Dat schiet lekker op icm een GeForce 5200 ja, als je veel spellen speelt. |:( Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

whahahaha, :D
ik mag morgen weer aan de gang :p

maar is zien waar dat op uit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Paradise schreef op 15 juni 2004 @ 13:54:
[...]

En jawel hoor, 2 dagen later hoor je dat meneer trots aan een vriend vertelde dat ie een Dynabyte Pc heeft gekocht. En 'kijk eens hoe snel er zit wel een 3.0ghz CPU in'. Dat schiet lekker op icm een GeForce 5200 ja, als je veel spellen speelt. |:( Erg jammer.
Daar heb ik echt zo'n tering hekel aan.

Dan zou ik ze het echt maar moeten laten uitzoeken. Maar ja, dat doe je dan weer niet. Want het is toch familie etc.

Maar die pc van de computer krakers is nog niet het ergste. Maar hij heeft zelf alles werkend gemaakt.

Of te wel, hij heeft office en email in laten stellen.

Maar straks met de virussen begint het gezeik.

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Paradise schreef op 15 juni 2004 @ 13:54:
[...]

Dit komt me zó bekend voor.. Mensen in de directe omgeving die aangeven binnenkort een nieuwe Pc te willen gaan kopen, die ik dan toezeg wel te willen helpen met het uitzoeken van de onderdelen. Nadrukkelijk zeg ik er dan nog bij dat ze ondertussen niet ff naar de Dynabyte ofzo moeten gaan maar eerst eens moeten kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn. En jawel hoor, 2 dagen later hoor je dat meneer trots aan een vriend vertelde dat ie een Dynabyte Pc heeft gekocht. En 'kijk eens hoe snel er zit wel een 3.0ghz CPU in'. Dat schiet lekker op icm een GeForce 5200 ja, als je veel spellen speelt. |:( Erg jammer.
Gewoon zeggen dat ze er al bijna zijn . Het enige wat nu nog vervangen moet worden is "alleen maar" wat extra ram , een nieuwe videokaart , en wellicht ook een nieuw moederbord (gooi er wel een HELE kluit sarcasme door he , laat het duidelijk zijn) .

Ow en ... als ze geld over hebben moet dat toetsenbord ook de deur uit , want draadloos gamed niet ... en die muis moet op z;n minst een MX510 zijn ... (enz enz enz enz enz enz enz) .

Want bij mij komen ze ook klagen dat ze wel veel weten (right) , geen virussen hebben (zeker weten) en dat far cry toch sloom draait.
Blijkt dat ze een HELE SNELLE (in hun woorden) PC hebben gekocht met maarliefst 256 MB ram en een GF FX5200 (van sparkle ofzo ... de XT versie 8)7 |:() en dat Dar Cry helemaal niet zo snel draait ......

Goh is vaak mijn antwoord :D

Als de mensen maar niet boos worden op mij vanwege hun domme keuzes vind ik alles best hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Voor mij geldt het volgende:

Wel help ik?
Vrienden en familie is geen enkel probleem. Zelfs erg gezellig met een bakkie of een biertje erbij! (soms wel ff compu verplaatsen :-))
Niet help ik:
Vrienden van vrienden, vage kennissen etc.

Het minste dat ik verwacht is een beetje waardering. Mensen beseffen vaak niet dat het werk en de tijd die jij in hun computer stopt in de echte wereld best waardevol is.

Als voorbeeld onderstaand wat tarieven die Mycom en KPN berekenen voor een monteur aan huis (of bij mycom pc brengen):

KPN en ADSL:
-ADSL installeren -> € 123,64
-ADSL Wirelesspakket -> € 153,64
-Installatie Ethernetkaart (optie 1) € 37,50
-Configuratie extra pc (optie 2) € 50,00

Voor volledige tarieven klik hier.

Tarieven Mycom (rekenen €1,- per minuut (edit))(alleen bij mycom pc's korting):
Inbouw van:
-Geheugen -> €15,-
-CD-rom,DVD,Geluid,HD,Modem,Nic,CPU,VGA -> per stuk €30,-

Installatie van:
-Externe apparatuur, internet & e-mail, nic, partities -> per stuk €30,-
-Besturingssysteem -> €60,- :-)

Onderhoud van:
-Diagnose/test, upgrade advies -> €15,-
-Back-up, bios instellen, schoonmaken -> €30,-
-Viruscheck en verwijderen -> €45,-
Fine tuning (incl. benchmarks) -> €75,-

Mocht je dus twijfelen over wat je moet/kunt vragen aan misbruikers van jouw goedheid, bedenk dan dus even wat het bedrijfsleven rekent 8)

[ Voor 3% gewijzigd door -Wahtah- op 15-06-2004 16:10 ]

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 13-09 08:52
(jarig!)
-Wahtah- schreef op 15 juni 2004 @ 16:00:
Mocht je dus twijfelen over wat je moet/kunt vragen aan misbruikers van jouw goedheid, bedenk dan dus even wat het bedrijfsleven rekent 8)
Danku, Danku, deze lijst ga ik inderdaad tonen aan de eerst volgende 'klant' (uitbuiter) die zich probeert te melden :9

[ Voor 4% gewijzigd door vriesdude op 15-06-2004 16:07 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

He he, laatst heb ik nog een Compaq nieuw leven ingeblazen. Er stond ontzettend veel aan virussen op. Ik durfde niet eens te booten met mijn netwerk eraan, bang dat ik was voor bende vanuit die pc :X

Helaas wel een 64 Mb sticky kwijtgeraakt uit de verzameling om het bakkie een beetje aan de gang te krijgen met winXP. Ach, het is niet dat ik het komende jaar iets met dat geheugenreepje gedaan zou hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriendin van mijn moeder zocht een bepaald nummer van Whitney Houston en ze was al 3 cd winkels bij langs geweest, maar die hadden dat nummer dus niet...
Toen moest ik maar dat nummer van het Internet plukken. FF kazaa opstarten, search, downloaden klaar. Ongeveer 5 min werk. En die vriendin was zo blij dat ik er €25 voor kreeg. Maar dan moest ik wel dat nummer nog een keer op cd zetten... wat erg >:)

Nu moet ik naar mijn oom want zijn pc is erg sloom en Internet is ook traag en hij heeft allemaal van die dialers op zijn desktop staan.... bla bla en hij kan geen mp3 op cd zetten want dan doet de cd het niet in zijn cd speler. Eigenlijk moet ik een backup maken en daarna de boel formateren en windows opnieuw installeren. Daar staat natuurlijk wel wat tegenover. Heb geen filantropische instelling 8) en besides het is ook nog een uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik kom regelmatig bij mensen die problemen hebben met hun PC of die ADSL aangesloten willen hebben.
Ze weten dat ik er geld voor vraag en tot nu toe is niemand te beroerd geweest te betalen, meestal zelfs nog leuke fooien erbij :P
Als ik geweest ben geef ik ze ook vaak goed advies over het onderhouden van de PC, zoals het draaien van updates, adaware, enz.
Dit gaat meestal wel goed, althans, de bedoelingen zijn goed.
Kortom: ik ben niet te beroerd mensen te helpen, het is tenslotte een leuke bijverdienste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
-Wahtah- schreef op 15 juni 2004 @ 16:00:

Installatie van:
-Externe apparatuur, internet & e-mail, nic, partities -> per stuk €30,-
-Besturingssysteem -> €60,- :-)
Doen ze niet zo stom met al die extra instellingen.

Want meestal met een install alleen ben je er niet. Al die email instellingen gaat ook een hoop tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
ik ken iemand die heeft me al 2x gevraagd om een website te bouwen , en nog een paar keer ieen kennis van mn moeder. Nou de eerste keer 25euro (was nog in frontpage :X) nu de 2e keer , netje hand coded html, 100 euro en nu voor een ander persoon het updaten van een bedrijfs site 125 euro , ZO kan het dus ook :)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik las de nieuwe pc-active.

En kwam daar 2 handige backup programma's tegen:

www.simplysafebackup.com (gratis)
www.genie-soft.com

1 keer instellen. En zelfs je lompste kennissen kunnen backuppen. Nooit meer gezeik dat je wat kwijt heb gemaakt.

Ook handig voor niet noobs trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05
ThaKiller schreef op 15 juni 2004 @ 17:02:
ik ken iemand die heeft me al 2x gevraagd om een website te bouwen , en nog een paar keer ieen kennis van mn moeder. Nou de eerste keer 25euro (was nog in frontpage :X) nu de 2e keer , netje hand coded html, 100 euro en nu voor een ander persoon het updaten van een bedrijfs site 125 euro , ZO kan het dus ook :)
Een beetje website kost normaal al gauw rond 750~1000 euro (in FrontPage ja)

Ik weet dat brinkoflex.nl destijds 5000 gulden heeft gekost (was net voor de euro)

Dus jij doet het wel errug goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
mtthw schreef op 15 juni 2004 @ 16:23:
Ik kom regelmatig bij mensen die problemen hebben met hun PC of die ADSL aangesloten willen hebben.
Ze weten dat ik er geld voor vraag en tot nu toe is niemand te beroerd geweest te betalen, meestal zelfs nog leuke fooien erbij :P
Als ik geweest ben geef ik ze ook vaak goed advies over het onderhouden van de PC, zoals het draaien van updates, adaware, enz.
Dit gaat meestal wel goed, althans, de bedoelingen zijn goed.
Kortom: ik ben niet te beroerd mensen te helpen, het is tenslotte een leuke bijverdienste :)
Yup, zo gaat het bij mij ook. Ik kom voor een simpel probleempje maar ik blijf om de mensen wat "op te voeden" ;)

Voor goede vrienden/vriendinnen is het gratis en voor directe familie ook maar één of andere vage kennis van m'n moeder laat ik gewoonlijk wel betalen. Ik laat de mensen gewoonlijk zelf het bedrag kiezen want ik vind het nogal rot om zo te gaan: "en dat is dan €25 dank u :)" maar 99% van de keren krijg ik toch een mooi bedrag :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.