@home telefonie

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Op de @home site lees ik het volgende:

Ik heb een alarminstallatie die gebruik maakt van een analoge telefoonlijn. Kan ik deze blijven gebruiken?
In de meeste gevallen is dit technisch geen probleem. @Home kan echter geen garantie geven op een correcte werking.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
gratiz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:51:
Op de @home site lees ik het volgende:

Ik heb een alarminstallatie die gebruik maakt van een analoge telefoonlijn. Kan ik deze blijven gebruiken?
In de meeste gevallen is dit technisch geen probleem. @Home kan echter geen garantie geven op een correcte werking.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Houdt dit in dat je ook een Homevox hebt van KPN? Zo'n ding hebben wij namelijk thuis en daar kan een alarminstallatie op aangesloten worden. Ik krijg de Homevox echter niet correct aan de praat. Ik kan wel gebeldt worden maar kan zelf niet bellen.

Voor de duidelijkheid, een Homevox is een apparaat dat het mogelijkmaakt om binnenshuis meerdere lijnen aan te leggen. Er kan dan gebeldt worden van de ene telefoon naar de andere. De lijnen zijn dan afgeschermd van elkaar dus meeluisteren is niet mogelijk. Je hebt zeg maar 4 telefoons thuis staan die allemaal overgaan als je gebeld wordt. Degene die het eerste de telefoon oppakt heeft de beller aan de lijn. De 2e hoort niets. Er kan dan ook niet meer gebeldt worden omdat de lijn in bezet is.

Check ook mijn topic over @home telefonie & KPN Homevox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
De watte? Nee. Ik heb een alarmsysteem van de NUON. Bijna zelfde als HomeSafety van @home.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:21

jurma

simply connecting...

Ik heb nu de nieuwe modem van internet telefonie aangesloten. Ik kan op internet (internet word verdeeld door een linux server) maar de download en upload is sloom, hebben hier meer mensen last van of ligt het gewoon aan mijn server. Al opgelost paar scripts vergeten te editten. Ben alleen benieuwd of de telefoon ook dezelfde dag bij mij gaat werken

[ Voor 22% gewijzigd door jurma op 24-06-2005 18:55 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoewel ik betrekkelijk weinig problemen heb gehad; (1x een niet verstaanbaar gesprek maar verder niet) kreeg ik vandaag dit mailtje:
Geachte mevrouw, heer,

Een goede telefoonverbinding tegen een voordelig tarief, dat is wat u van ons mag verwachten, en waarvoor u zich bij ons als klant heeft aangemeld.

Tot onze spijt voldoet @Home Telefonie niet bij alle klanten aan de hoge kwaliteitseisen die wij er aan stellen . Het kan voorkomen dat uw telefoonverbinding nu en dan een minder goede gesprekskwaliteit heeft en dat de verbinding minder betrouwbaar is. Wij betreuren deze situatie - die voortkomt uit de snelle groei van onze service – zeer. We doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Dat wil ik u graag persoonlijk laten weten.

Daarom hebben wij besloten uw abonnementsgeld telefonie over de afgelopen periode te verrekenen met toekomstige facturen. Zolang de kwaliteit niet zodanig is als u van ons mag verwachten, en wij u willen bieden, brengen wij u geen abonnementskosten in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik had het via klachten@home gedaan en heb een reactie terug:
Geachte heer XXXXX,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw opzegging van de @Home Telefonie is op dit moment bij de betreffende afdeling in behandeling.

Bij contact graag referentienummer XXXXXXXX vermelden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice

Behandeld door: Sevilay Atasever
Nou, dat ziet er goed uit. Hopen dat ze voor 1 juli (de officiele ingangsdatum) het kunnen verwerken zodat mijn @home internet gewoon blijft werken, dat wil ik namelijk niet kwijt raken.
Dagblad Tubantia 22-6-05:

Essent Kabelcom biedt sinds 15 juni in haar hele gebied kabeltelefonie aan voor de internetabonnees van Athome. Voor zes euro kunnen zij onbeperkt bellen.
He? Was het onbeperkt bellen voor 6 euro? Nee toch? Ik heb dit uit de post op de vorige pagina, maar lijkt me een vergissing?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wfight@Home heeft nog niet alles onder de knie.

Zoeven naar het 0800 nummer gebeld met ce vraag om over te zetten van Twinner naar @Home Telefonie. De medewerwerker van @Home telefonie kon mij het volgende vertellen:

@Home telefonie neemt nu geen nieuwe klanten meer aan om eerst ervoor te zorgen dat de techniek weer in staat is te doen wat het moet doen.
De verwachting is dat de storingen binnen 1 maand opgelost zijn.

Wat je kan doen is op www.home.nl bij producten en dan bij telefonie kijken wanneer het weer mogelijk is om over te stappen van twinner naar @home en vanaf andere telco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51

defiant

Moderator General Chat
Nou het is officieel:
Problemen met digitale telefonie Essent Kabelcom

Opzich wel goed dat ze het toegeven, maar het is natuurlijk minder voor de gedupeerden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Geachte mevrouw, heer,

Onlangs heeft u zich aangemeld voor een aansluiting op onze dienst @Home Telefonie. Een goede telefoonverbinding tegen een voordelig tarief, dat is wat u van ons mag verwachten.

Tot onze spijt voldoet @Home Telefonie niet bij alle klanten aan de hoge kwaliteitseisen die wij er aan stellen . Wij betreuren deze situatie - die voortkomt uit de snelle groei van onze service - zeer en doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Dat wil ik u graag persoonlijk laten weten.

Omdat wij u op korte termijn geen optimale kwaliteit van onze telefoniedienst kunnen garanderen, menen wij in uw belang te handelen door uw overstap naar @Home Telefonie tot nader order uit te stellen. Tot die tijd blijft u abonnee bij uw huidige telefonie-aanbieder. Wij zullen ervoor zorgen dat dit u zo weinig mogelijk ongemak oplevert.

Wij informeren u direct zodra wij weer kunnen overgaan tot het activeren van nieuwe abonnementen. Wij zullen uw geduld belonen met een passend aanbod.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wij zullen u over de ontwikkelingen goed op de hoogte houden.

Hoogachtend,
Dit is wel jammer aangezien ik de modem hier al aangesloten heb en we zouden op 11 Juli overgaan, zoals ik het nu lees in mijn mail en brief is dat ons abo nog gewoon doorgaat bij kpn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01
Mijn ervaring:

Vrijdag eindelijk het installatie pakket gekregen, nadat ze eerder een fout hadden gemaakt bij het registreren.
Ik het modem aansluiten, het ding kon geen link krijgen en omdat het te mooi weer was heb ik het oude modem weer aangesloten.
Vrijdagnacht weer aangesloten, computernaam gewijzigd en de hele nacht laten staan.
Zaterdagochtend (lees middag) nog steeds geen verbinding, @home geprobeerd te bellen, maar omdat het te druk was op de helpdesk, werd ik er afgeschopt.
Dus het oude modem maar weer aangesloten, rest van de dag niet meer aan tijd gehad om er mee bezig te gaan.
Vanochtend nog maar eens een poging gedaan, en tot mijn verbazing werkte het :), telefoon erop aangesloten en ook nog een kiestoon. Ik proberen naar mijn mobiel te bellen, kreeg ik zo'n ophang geluid :S. Toen heb ik maar met mijn mobiel naar het nummer gebeld, en hij ging gewoon over.
In de brief staat dat morgen naar 11.30 alles zou moeten werken, dus ik hoop dat ik dan morgen dan ook kan bellen ipv alleen maar gebeld worden.

Gelukkig werkt het tot nu toe bij mij zonder al te grote problemen vergeleken bij anderen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonfie
  • Laatst online: 15:14

bonfie

Ik heb een paar weken van te voren het modem gekregen, geinstalleerd. Internet werkte toen perfect op het nieuwe modem. Nu we twee dagen de telefonie geactiveerd hebben, zijn we echter ook in de problemen. Het internet valt samen met de telefoon uit, ff modem resetten en je kan weer een half uur. Dus als je om het half uur je modem reset is het allemaal goed, maar dat wil ik niet :(

Het modem heeft zelf niet door dat de verbinding weg is, want alle ledjes blijven op de niet-error stand staan.

Iemand een idee over hoe je automatisch het modem om het half uur kan resetten? Een tijd schakelaar is niet zo nouwkeurig...

P.S. Ben nu bezig de tijden te noteren tussen het resetten en de internetuitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Defiant schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:45:
Nou het is officieel:
Problemen met digitale telefonie Essent Kabelcom

Opzich wel goed dat ze het toegeven, maar het is natuurlijk minder voor de gedupeerden.
blijft die aktie dan nog wel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:12:
[...]

blijft die aktie dan nog wel geldig?
Zodra problemen verholpen zijn krijg je een nieuw aanbod, minstens gelijk aan de actie van nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 dagen na de geplande aansluiting werkt de telefoon! Ik heb helaas wel het hele weekend zonder internet gezeten, dat is me in al die jaren nog nooit overkomen (alleen agelopen december 1 dag)
Ik had vanmorgen nog gebeld met de helpdesk, het blijkt dat er van mijn 3 meldingen (vrijdag, zaterdag en zondag gebeld) met de volgende problemen:
1) ik heb geen internet, 2 ik heb geen telefoon, 3 kan telefoon doorgeschakeld worden naar mijn mobi. maar 1 effectief in het systeem stond en wel het doorschakelen naar mobi, en dat doen ze schijnbaar in het weekend niet.
Al wel van de helpdeskmedewerker van vanmorgen ( _/-\o_ ) kreeg ik zomaar 3 helpdesktickets (die had ik nog nooit eerder gehad), voor 2 de problemen en 1 verzoek, half uurtje later was de mobiel doorgeschakeld, 1,5 uur later deden zowel internet en de telefoon het, #21 maar ingetoets thuis om het doorschakelen weer uit te zetten.
Ik weet niet of het toeval is maar ik krijg toch wel het idee dat er aardig wat verschil qua niveau in de helpdeskers zit.
Mijn downloadsnelheid lijkt wel ineens gekelderd te zijn, maar het is nog een beetje veel te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:37:
Mijn downloadsnelheid lijkt wel ineens gekelderd te zijn, maar het is nog een beetje veel te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen.
En dat terwijl de verhoging van @home internet er net doorheen is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Voor de mensen met een Twinner aansluiting:

Bel even met 0800-0619 (alleen bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op werkdagen). Dit is de Twinner helpdesk. Geef aan dat je gehoord hebt dat je een korting kunt krijgen op je Twinner abo. Resultaat hiervan is dat je voor je Twinner abo net zoveel gaat betalen als voor een Telefonie abo, dus 5.95 per maand...

1 foontje plegen voor 7 euro korting in de maand, da's toch niet teveel toch?

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:41:
[...]
En dat terwijl de verhoging van @home internet er net doorheen is :X
Dat was toch een beetje voorbarig ondertussen haal ik met de arris en met telefonie ondertussen ook af en toe 250kB/s down (@home family), dus die snelheids verhoging is er ook door en alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
ah... 18 dagen na beloofde oplevering doet mijn telefoon het weer... Gisteren modem gereset voor snelheidsverhoging. Opnieuw aanmelden van de Arris modem duurt ook een paar uur, dus weer een paar uur geen telefonie (of internet) 8)7

Maargoed, hij werkt! Eindelijk. Gisteren nog wel even de enquete ingevuld...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ik heb dus afgelopen nacht even dit topic nageplozen en even op de site van @home gekeken, Nu heb ik vandaag even de tarieven van kpn bekeken, en wat ik er van snap is dat je betaald in principe de zelfde gesprekskosten bij @home als bij kpn alleen is de lijn bij @home goedkoper, terwijl ze toch adverteren met "Bellen voor een vast bedrag"

Ik heb nu een mobiel abo wat me prima bevalt, Wij hebben hier thuis geen vaste lijn, maar ik zit er nu dus over te denken om @home telefonie aan te schaffen. Maar begrijp dus dat ik dan gewoon tegen een normaal tarief zit te bellen, alleen dat de lijn huur goedkoper is dan bij kpn.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:02:
Ik heb dus afgelopen nacht even dit topic nageplozen.

ik zit er nu dus over te denken om @home telefonie aan te schaffen.
Na het lezen van dit topic was ik niet op die conclusie gekomen...

Het is in jouw situatie beter om te wachten, @home komt binnenkort vast en zeker met een pakket voor onbepaald bellen voor een vast bedrag. En momenteel kan je je toch niet aanmelden aangezien ze geen nieuwe inschrijvingen verwerken ivm de grote problemen. Een nieuwe aanbieding (bijv. eerste paar maand geen abokosten e.d.) komt er zodra het allemaal werkt zoals het al had moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip voor de bellers naar de helpdesk. De wachttijd moet een stuk minder zijn, maar dat is nog niet echt het geval constateer ik.

Je kan het beste iets voor 22:00 bellen op werdagen. En wel om het volgende: om 22:00 gaat automatisch het @home telefonie systeem uit en kan men niks meer invoeren. De mederwerkers noteren dan je naam en telefoonnummer en vragen op welke dag en tijdstip je teruggebeld kan worden. En dat geef je dan mooi door en zo sta je maar een paar minuten in de wacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:18:
Even een tip voor de bellers naar de helpdesk. De wachttijd moet een stuk minder zijn, maar dat is nog niet echt het geval constateer ik.

Je kan het beste iets voor 22:00 bellen op werdagen. En wel om het volgende: om 22:00 gaat automatisch het @home telefonie systeem uit en kan men niks meer invoeren. De mederwerkers noteren dan je naam en telefoonnummer en vragen op welke dag en tijdstip je teruggebeld kan worden. En dat geef je dan mooi door en zo sta je maar een paar minuten in de wacht. 8)7
Ik ben er niet zo van dat @home me terugbelt, omdat ik van mening ben dat ze dit dus nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:56:
Ik ben er niet zo van dat @home me terugbelt, omdat ik van mening ben dat ze dit dus nooit doen.
Ik laat het wel even weten of ik gebeld word of niet, ik houd nog even hoop.

Edit: ik ben teruggebeld op de afgesproken tijd, leuk gesprek gehad en alles is opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
goed nieuws van @home trouwens, in ieder geval iets wat ik niet wist...
Geachte heer ...,

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden van uw e-mail in beslag heeft genomen. Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

De afgelopen dagen hebben veel abonnees contact opgenomen met onze Klantenservice. Door het uitzonderlijk hoge aantal abonnees dat tegelijkertijd heeft geprobeerd ons te bellen, zijn wij de afgelopen dagen minder goed bereikbaar geweest.

Door extra personeel in te zetten, hebben wij geprobeerd zoveel mogelijk abonnees te woord te staan en de wachttijd te beperken. Helaas is dit niet altijd gelukt. Onze excuses hiervoor.

Over het algemeen kunt u onze Klantenservice het best bereiken tussen 13.30 uur en 16:30 uur.

Wij kunnen u helaas met dit specifieke probleem niet per e-mail van dienst zijn. Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. De klantenservice is gratis bereikbaar op het telefoonnummer 0800-2846631. Het nummer van de klantenservice is ook gratis als u belt vanaf uw mobiele telefoon.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op http://www.hometelefonie.nl/.
U kunt ook gratis (mobiel) telefonisch contact opnemen met de klantenservice van @Home Telefonie op 0800-2846631.

Met vriendelijke groet,

A.J. Smid
Manager Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem hier.

Ik sluit de modem, Arisa Touchstone aan op mijn router, en via daar naar mijn pc.
Ik stel de mijn router in op cable modem mode (Automatisch ip en dns verkrijgen), vul bij hostname mijn clientnummer in die ik nieuw heb gekregen (tis hetzelfde als de oude alleen een B ipv A erachter :+ ).

Mijn router is ingesteld op Home gateway mode of terwijl:

In this mode, we suppose you use WL500g to connect to Internet through ADSL or Cable Modem. And, there are many people in your environment share the same IP to ISP.

Explaining with technical terms, gateway mode is , NAT is enabed, WAN connection is allowed by using PPPoE, or DHCP client, or static IP. In addition, some features which are useful for home user, such as UPnP and DDNS, are supported.

Vervolgens probeer ik op het internet te gaan, maar het lukt niet. Ik heb van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken. Er staat ind e handleiding iets over cross-over kabel gebruiken voor een hub, maar mijn router (Asus wl-500g) ondersteund auto cross-over functie (MDI-X), dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik. Verder heb ik van alles geprobeerd, maar ik krijg maar geen internet. Alle lampjes branden (behalve telefonpy, omdat die nog niet in geactiveerd.)

Wat zou hier de probleem kunnen zijn? Wel heel raar is het dat zodra ik mijn motorola modem aansluit hij het wel doet. Mijn nieuwe modem geeft mijn router de ip 192.168.100.3 mee.

EDIT: het is al gefixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Hallahan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:23:
Voor de mensen met een Twinner aansluiting:

Bel even met 0800-0619 (alleen bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op werkdagen). Dit is de Twinner helpdesk. Geef aan dat je gehoord hebt dat je een korting kunt krijgen op je Twinner abo. Resultaat hiervan is dat je voor je Twinner abo net zoveel gaat betalen als voor een Telefonie abo, dus 5.95 per maand...

1 foontje plegen voor 7 euro korting in de maand, da's toch niet teveel toch?
Ik dank u hartelijk voor dit bericht, dat gaat me idd geld schelen _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:46

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Aangezien er naar mijn weten zo'n 5000 telefonie abonnee's zijn, vallen de klachten wel mee ;)

De mijne zou 2 juni geactiveerd worden, maar helaas, wel kiestoon, maar niet gebeld worden of bellen. Na een telefoontje met de helpdesk waarvoor ik 20 min in de wacht heb moeten zitten kon ik wel bellen, maar nog niet gebeld worden. Nog een keertje bellen en 20 min wachten, en daarna deed deze het op 6 juni. Ik werd nog even gebeld door @Home om te vragen of het allemaal goed werkte. Jazeker! En tot op heden werkt het als een zonnetje. En voorlopig geen abonnementskosten voor mij :)

Nog meer mensen met positieve ervaringen?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
nu het eindelijk aangesloten is, werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het werkt, werkt het prima
Ik zie hier en bij troubles@home vrijwel geen nieuwe problemen meer voorbij komen.
Het lijkt erop dat @Home de telefonie-problemen onder controle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bij mij geen problemen, alles werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swollywood schreef op zondag 06 juni 2004 @ 22:33:
Nog steeds niet opgelost. Maar eens een mailtje naar @home gedaan.

[...]

Nu maar afwachten wat ze er aan gaan doen.
Hoi ff een vraagje als je je oude modem aansluit dan is jou snelheig sneller.
Maar ik heb een com21, zijn de modems vam motorola beter dan?
Zoja dan ga ik er een halen.
kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
w0t? sowieso "haal" je de modem niet, maar vraag je 'em aan bij @home. Ik weet niet of de Motorola modems sneller zijn. De reacties zijn verschillend. Sommige vinden de COM21 modems prima, anderen zweren bij de Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring tussen de Motorola modem en Arris modem qua snelheden? Bij mij zijn de download snelheden redelijk vergelijkbaar alleen tussen de upload snelheden zit een behoorlijk verschil (Motorola ca. 82kB/sec en Arris ca. 40kB/sec).

Even wat anders, ik irriteer me mateloos over hoe de helpdesk zaken niet terugkoppeld. Ik had dus een irritante piep bij de adapter van de Arris modem, volgens de helpdesk-medewerker was dit een probleem in de modem en zou deze vervangen worden. Toen ik later belde voor snelheidsproblemen (ik had weer de motorola aangesloten), wist een andere medewerker me doodleuk te vertellen dat een technische medewerker had besloten om mij geen nieuw modem toe te kennen. Ik snap niet waarom daar niet even over teruggekoppeld kan worden (een mailtje is toch zo geschreven?). Ook als een monteur in de wijkcentrale gaat vroeten wordt helemaal niets teruggekoppeld, je kan op z'n minst toch aangeven of het probleem is opgelost of dat er meer tijd voor nodig is.

Als het product goed werkt is het perfect, maar als je dan wat hebt.... (lees voor de gein maar even op troublesathome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:02:
Even wat anders, ik irriteer me mateloos over hoe de helpdesk zaken niet terugkoppeld. Ik had dus een irritante piep bij de adapter van de Arris modem, volgens de helpdesk-medewerker was dit een probleem in de modem en zou deze vervangen worden. Toen ik later belde voor snelheidsproblemen (ik had weer de motorola aangesloten), wist een andere medewerker me doodleuk te vertellen dat een technische medewerker had besloten om mij geen nieuw modem toe te kennen. Ik snap niet waarom daar niet even over teruggekoppeld kan worden (een mailtje is toch zo geschreven?). Ook als een monteur in de wijkcentrale gaat vroeten wordt helemaal niets teruggekoppeld, je kan op z'n minst toch aangeven of het probleem is opgelost of dat er meer tijd voor nodig is.
dat is niet zozeer een probleem van de @home helpdesk, of de TD, maar van @home als geheel als je het mij vraagt. Er word over het algemeen erg weinig gecommuniceerd naar klanten als het om problemen gaat.
Dit is ook al vaker hier op het forum aangemerkt (en misschien op de door jou aangehaalde troublesathome) maar dit is helaas ook niet 1,2,3 op te lossen. De hele communicatie/strategie zou moeten veranderen om dit soort problemen op te lossen.

maar door dit soort ergenissen bij de klachtenafdeling bekend te maken (dmv email bijv) word men van dit soort problemen bewust en zal men misschien sneller geneigt zijn iets te doen. Verwacht niet dat het met 1 klachtenmailtje opgelost is, maar als ze veel klachten hierover ontvangen zal het misschien ooit veranderen... klachten@home.nl

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet even mijn reactie nuanceren. Ik moet zeggen dat ik wel een verschil merk tussen de helpdesk van @home en @home telefonie. Bij @home (alleen internet) had ik diverse malen het idee dat ze geen zin hadden om verder te kijken en werd je afgescheept met de melding "Als je over een paar dagen nog het probleem hebt, moet je weer even terugbellen". Bij @home telefonie krijg ik het idee dat problemen serieus worden genomen, ook vanwege het gratis nummer voor de helpdesk van telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:56:
Ik moet even mijn reactie nuanceren. Ik moet zeggen dat ik wel een verschil merk tussen de helpdesk van @home en @home telefonie. Bij @home (alleen internet) had ik diverse malen het idee dat ze geen zin hadden om verder te kijken en werd je afgescheept met de melding "Als je over een paar dagen nog het probleem hebt, moet je weer even terugbellen". Bij @home telefonie krijg ik het idee dat problemen serieus worden genomen, ook vanwege het gratis nummer voor de helpdesk van telefonie.
Geheimpje:
Op telefonie zitten precies dezelfde helpdeskers als op internet, alleen worden de "telefonisten" geselecteerd bij internet, er zitten nu alleen nog ervaren mensen op telefonie. Terwijl je op internet altijd de kans hebt iemand aan de telefoon te hebben die in z'n eerste dag zit.

Maar het "bel later terug als hij het dan nog niet doet" heb je denk ik verkeerd begrepen. Dat wordt gebruikt in gevallen van storingen over het algemeneen. Omdat telefonie nog niet zo groot is, komen ze er meestal pas achter als iemand belt en moet het naar de 2e lijn. In die gevallen merk je dus zelf dat er iets gebeurt. Op internet is het afwerken van een storing wat meer 'routine'.

Maak je geen zorgen, die routine slijt er bij telefonie ook wel in :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Problemen zijn hier in Zwolle nog niet opgelost.
Gisteren had ik een telefoontje waarbij de andere partij nogal vaag overkwam. Het was verstaanbaar maar het leek wel of er gebeld werd vanuit Verweggistan met ouderwetse telefoontoestellen ofzo.

Ik zou een nieuwe enquête ontvangen maar die heb ik tot dusver niet gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 01-08-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even telefonisch contact gehad met de helpdesk en in oktober gaan ze weer beginnen met aansluiten. Ik weet niet of het alleen voor Friesland in oktober weer begint of voor heel Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:07:
Net even telefonisch contact gehad met de helpdesk en in oktober gaan ze weer beginnen met aansluiten. Ik weet niet of het alleen voor Friesland in oktober weer begint of voor heel Nederland).
we krijgen toch wel een aktie weer he dus dat je aantal dingen gratis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:26:
we krijgen toch wel een aktie weer he dus dat je aantal dingen gratis hebt.
Geen idee, zal vast wel.

Maar ik begin er niet meer aan. De afgelopen maand ben ik 12 keer door @home gebeld, maar aangezien ik nummermelder heb en het nummer niet herkende nam ik niet op (telefoonnummer uit amsterdam). Vrijdag werd ik toch nieuwsgierig omdat de frequentie van de telefoontjes begon toe te nemen. Ik heb het nummer gebeld, maar kreeg een bandje te horen dat @home niet meer op dat nummer bereikbaar was.

Vandaag maar eens opgenomen vanuit interesse en het was een @home medewerker die vroeg waar het installatiepakket bleef (ik had alles opgezegd ivm de problemen). Pakket had ik half juni al teruggestuurd, maar was kennelijk voor de registratie verloren geraakt bij @home.

Gelukkig heb ik verzendbewijs en foto's, nadat ik dat gemeld had was alles akkoord en vermelde de vriendelijke medewerker dat hij het zou afronden. Ik heb er geen vertrouwen meer in, als men daar niet eens de ontvangst van poststukken goed kan registreren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt @home telefonie weer beschikbaar? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nja, of je het graag moet willen begin ik langzamerhand te betwijfelen. In het begin had ik weinig problemen. Maar goed, problemen merk ik ook weinig op omdat we gewoon weinig bellen.
Nu ik een tijdje langer telefonie heb, kan ik wat meer zeggen. Toch af en toe slechte geluidskwaliteit, 1x totaal geen gehoor, 1x heeft de telefoon er helemaal uit gelegen; geen kiestoon. Qua kwaliteit zit het echt nog niet op hetzelfde niveau als KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het sinds een paar dagen maar moet nog 20 dagen wachten voordat ik zelf kan bellen...
eigenlijk weet ik niet waarom ik het genomen heb..
hoeveel kost het in de maand??
6 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Hier heb ik een mailtje gekregen dat ik me aan kon melden. Waren nog problemen met nummerbehoud (heb een Pilmo abonnement, geen KPN), werd daar over opgebeld, zou goed komen en wacht nu op installatie pakket.
Oh ja, hier is almelo
Mailtje is van ... ff kijken.... 25 oktober 2005

Enige tijd geleden heeft u zich opgeven als vooraanmelder voor @Home Telefonie. Hartelijk dank hiervoor.

Wellicht heeft u in de pers vernomen,dat @Home Telefonie korte tijd geen nieuwe abonnees heeft aangesloten. Deze onderbreking was nodig om de kwaliteit van onze dienst te verbeteren. Na een periode van verbeteren en uitvoerig testen met behulp van een groep abonnees voldoet
de dienst nu aan onze kwaliteitseisen.
U kunt nu abonnee worden van @Home Telefonie.

Meldt u vandaag nog aan!
Wordt u abonnee, dan kunt u gebruik maken van de volgende aanbieding:

GRATIS twee maanden 1e lijn abonnement
GRATIS @Home Telefonie installatiepakket t.w.v. €119
GRATIS behoud van uw huidige telefoonnummer
Daarom @Home Telefonie
Stelt u zich voor, u blijft gewoon op de oude vertrouwde manier bellen en toch betaalt u voor uw belabonnement ineens een flink stuk minder. Het abonnementstarief valt namelijk tot ruim 67% lager uit dan het standaard abonnement van KPN; BelBasis.

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het is zo geregeld. Via dezelfde kabel die u gebruikt voor internet en televisie kunt u nu ook telefoneren. Door het aanbieden van de combinatie van Internet & Telefonie* kunnen wij de abonnementskosten aanzienlijk lager houden dan andere aanbieders van vaste telefonie. En natuurlijk heeft @Home Telefonie gratis extra diensten als voice-mail, doorschakelen en nummerweergave.

Bent u geïnteresseerd? Meldt u dan vandaag nog aan!
Alleen via deze link kunt u zich aanmelden!

Wilt u meer weten over @Home Telefonie? Klik hier voor meer informatie.
We hopen u snel te mogen verwelkomen als @Home Telefonie abonnee.

Met vriendelijke groet,

Marco de Jong
Directeur Marketing & Sales

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Inmiddels is het hier in deventer ook geschikt voor @home telefonie, dus ik denk dat het zolangzamerhand overal beschikbaar is of komt. M'n pa heeft 't meteen besteld, de nieuwe arris telefonie modem was snel binnen, en telefonie wordt 1 maand na de opzegtermijn van kpn actief als je voor nummerbehoud kiest. De installatie van het modem en de overgang naar de nieuwe hostnaam gingen probleemloos, wellicht heeft @home nu iets wat wel goed werkt, maar da's altijd afwachten bij @home.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat ik dan niet snap is dat telefonie is een goede aanbieding. Helft van kpn abo en ook goedkoper bellen. Maar internet is gewoon nog 3 keer zo duur voor een vergelijkbare adsl verbinding en daardoor niet erg interessant imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

Copyman

Dode muis

Hoe zit het trouwens met de down/upstream snelheden van die Arris modem, blijven die gelijk aan de oude Motorola?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Copyman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:37:
Hoe zit het trouwens met de down/upstream snelheden van die Arris modem, blijven die gelijk aan de oude Motorola?
Ik merk geen verschil met de oude (witte) SB4200 modem, echt strakke maximum upload/download snelheid haal(de) ik hier uberhaupt toch al niet, dus of er echt een verschil is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
heb een mailtje gekregen van @home dat ze wellicht ook @home mobiele telefonie gaan aanbieden. Mailtje betrof een onderzoekje tot in hoeverre dat interessant zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:37:
heb een mailtje gekregen van @home dat ze wellicht ook @home mobiele telefonie gaan aanbieden. Mailtje betrof een onderzoekje tot in hoeverre dat interessant zou zijn.
Mijn god.

Laat @home nou eerst eens werken aan hun knullige administratie. Mijn administratieve problemen kunnen ze niet oplossen (klantnummer gekoppeld aan een andere klant). Essent is keigoed in het bedenken van nieuwe dingen, maar de uitvoering is altijd kut.

Ik heb na vele jaren slechte ervaringen echt geen vertrouwen meer in grote bedrijven. UPC, Essent (dus ook @home), Versatel etc. etc. Ze maken er allemaal een puinhoop van en om dan van 1 bedrijf compleet afhankelijk te zijn (internet, vaste telefonie, mobiele telefonie, gas, elektra, digitale tv, analoge tv) gaat mij veel en veel te ver.

Daarnaast is @home niet eens voordelig ten opzichte van de concurrenten. Ik ben wel benieuwd wat @home gaat doen als adsl2 straks overal beschikbaar is en je voor minder geld dan het @home breedband pakket een verbinding hebt die 4 keer zo snel is met gratis bellen erbij en de helft van de prijs kost. Zie bijv. dit van Wanadoo:
Supersnel internet tot 20 Mbit/s*, telefonie én mobiel bellen v.a.
€ 34,95 per maand.

Telefonie
onbeperkt bellen met Wanadoo Telefonie naar alle vaste telefoonnummers in Nederland!
geen starttarief per gesprek binnen Nederland naar vaste telefoonnummers
zeer voordelige gesprekstarieven naar mobiele en internationale nummers

Mobiel
’s avonds en in het weekend gratis** en onbeperkt mobiel bellen naar alle vaste nummers*** in Nederland (tot 1 juli 2006)!

Internet
snelheid 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s *
geen datalimiet
Dag @home :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:25:
[...]

Mijn god.

Laat @home nou eerst eens werken aan hun knullige administratie. Mijn administratieve problemen kunnen ze niet oplossen (klantnummer gekoppeld aan een andere klant). Essent is keigoed in het bedenken van nieuwe dingen, maar de uitvoering is altijd kut.

Ik heb na vele jaren slechte ervaringen echt geen vertrouwen meer in grote bedrijven. UPC, Essent (dus ook @home), Versatel etc. etc. Ze maken er allemaal een puinhoop van en om dan van 1 bedrijf compleet afhankelijk te zijn (internet, vaste telefonie, mobiele telefonie, gas, elektra, digitale tv, analoge tv) gaat mij veel en veel te ver.

Daarnaast is @home niet eens voordelig ten opzichte van de concurrenten. Ik ben wel benieuwd wat @home gaat doen als adsl2 straks overal beschikbaar is en je voor minder geld dan het @home breedband pakket een verbinding hebt die 4 keer zo snel is met gratis bellen erbij en de helft van de prijs kost. Zie bijv. dit van Wanadoo:

[...]

Dag @home :+
Maar je blijft wel bij KPN :+ en daar betaal je elke maand nog voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29
vanaf 27 december ook @Home telefonie gebruiker...
Aanmelden via de site lukte niet, dus de klantenservice telefonie gebeld, waar men mij als klant niet kon vinden. Helpen herinneren dat in mijn postcode de spatie verplicht is.... Doorgezet naar de 2e lijn die mij verteld dat hij me niet kan helpen. Volgens hun gegevens zou ik niet eens over kabel beschikken. Hij gaat Essent-klantenservice vragen het op te lossen, meldt alvast dat het weken kan duren voor ze daar wat van horen.
Vijf minuten later belt hij terug... Hij had zich bedacht dat hij wellicht die wijziging zelf zou kunnen doorvoeren via de verhuistool, of ik de website wilde proberen...
Drie dagen later het installatie pakket voor de deur. Aansluiten en werken!!

en wat Wanadoo betreft.... gebeld, aangemeld, teruggebeld, want niet beschikbaar op mijn adres
Dan valt er een folder in de bus bij mij van wanadoo, bewoners van dit adres....
Dus ik pak de folder, pluis hem uit en bel de klantenservice.... ik wil me aanmelden
en dat mag, en kan, alleen wordt het dan wel een KPN lijntje, en dus dubbele prijs én geen telefonie... grr... dat staat niet in de folder!! Nergens kleine letters, dus ik wil de callcenter manager spreken... en dat lukt. Hij gaat het uitzoeken en zal me terugbellen... weekje later hem teruggebeld en helpen herinneren... Ik bel je terug...
Daar wacht ik nu nog op :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ook @home Telefonie aangevraagt via de website wat nogal traag ging. 2 dagen later pakketje binnen nu alleen nog even wachten tot 13 februari.

Ben erb benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Als vervolg op onderstaande kan ik melden:
pduh schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:06:
Hier heb ik een mailtje gekregen dat ik me aan kon melden. Waren nog problemen met nummerbehoud (heb een Pilmo abonnement, geen KPN), werd daar over opgebeld, zou goed komen en wacht nu op installatie pakket.
Oh ja, hier is almelo
Mailtje is van ... ff kijken.... 25 oktober 2005

Enige tijd geleden heeft u zich opgeven als vooraanmelder voor @Home Telefonie. Hartelijk dank hiervoor.

Wellicht heeft u in de pers vernomen,dat @Home Telefonie korte tijd geen nieuwe abonnees heeft aangesloten. Deze onderbreking was nodig om de kwaliteit van onze dienst te verbeteren. Na een periode van verbeteren en uitvoerig testen met behulp van een groep abonnees voldoet
de dienst nu aan onze kwaliteitseisen.
U kunt nu abonnee worden van @Home Telefonie.

Meldt u vandaag nog aan!
Wordt u abonnee, dan kunt u gebruik maken van de volgende aanbieding:

GRATIS twee maanden 1e lijn abonnement
GRATIS @Home Telefonie installatiepakket t.w.v. €119
GRATIS behoud van uw huidige telefoonnummer
Daarom @Home Telefonie
Stelt u zich voor, u blijft gewoon op de oude vertrouwde manier bellen en toch betaalt u voor uw belabonnement ineens een flink stuk minder. Het abonnementstarief valt namelijk tot ruim 67% lager uit dan het standaard abonnement van KPN; BelBasis.

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het is zo geregeld. Via dezelfde kabel die u gebruikt voor internet en televisie kunt u nu ook telefoneren. Door het aanbieden van de combinatie van Internet & Telefonie* kunnen wij de abonnementskosten aanzienlijk lager houden dan andere aanbieders van vaste telefonie. En natuurlijk heeft @Home Telefonie gratis extra diensten als voice-mail, doorschakelen en nummerweergave.

Bent u geïnteresseerd? Meldt u dan vandaag nog aan!
Alleen via deze link kunt u zich aanmelden!

Wilt u meer weten over @Home Telefonie? Klik hier voor meer informatie.
We hopen u snel te mogen verwelkomen als @Home Telefonie abonnee.

Met vriendelijke groet,

Marco de Jong
Directeur Marketing & Sales
Even kort: In de week van 28 november gebeld dat ik nog niets had ontvangen of gehoord. Klopte, nummerportering moest handmatig gaan gebeuren. Wanneer komt het modem dan? Uiterlijk 1 december is het modem bij u binnen.

1 december: geen modem; gebeld, wordt opgestuurd meneer, uiterlijk zaterdag is hij bij u binnen meneer. Anders ivm weekend en afwezig zijn, dan wordt het maandag 5 december, dan wordt ook het nummer bij @home namelijk actief.

Op 1 december wordt de telefoon afgesloten van mijn oude provider (Pilmo; zie ook bevestigingsmail van Pilmo: Re: website question). Vanaf dat moment dus geen telefoon meer!

Zaterdag 3 december: geen modem

Maandag 5 december: geen modem; maar weer eens gebeld, Nee meneer, modem is vanmorgen om half negen hier vertrokken met Selekt vracht. Dan komt ie vandaag nog bij u binnen meneer, Selekt bezorgt dezelfde dag nog! Nou goed, dat geloof ik dus niet en ik zorg dus dat mijn buren het pakketje op dinsdag kunnen ontvangen.
Oude Motorola ondertussen al afgesloten! Geen internet EN geen telefonie meer ondertussen! Het moet niet gekken worden. Nog maar eens gebeld dus. Ja, dat gaat automatisch, daar kunnen wij niets aan veranderen. We gaan hem wel weer instellen, dan heeft u straks weer internet.
Goed, is gebeurd dus na een uurtje ofzo weer internet.

Dinsdag 6 december: modem ontvangen, aangesloten en zo'n drie uur gewacht; helemaal niets!
Maar weer even gebeld; nee meneer dat kan ook niet want het nieuwe modem is nog niet in het systeem gezet. Allerlei codes van het modem doorgegeven aan klantenservice en dan zou ik morgen (7 december) alles weer kunnen want aanmelden duurde nog geen twee uur. Morgenvroeg zou het modem helemaal werken.

Woensdag 7 december: niets, weer gebeld; Nee meneer, er wachten zoveel mensen op aanmelding van het modem in het systeem, dan kan tot twee dagen duren. Het is normaal dat dit zo lang duurt omdat mensen een week of drie voor de nummeractivering het modem al opgestuurd krijgen. Na vermelding dat mijn nummer al geporteerd is, krijg ik de reactie dat ze de interne afdeling nogmaals vragen dit uit te voeren.

Donderdag 8 december: niets, helemaal niets, weer twee keer gebeld, eerste keer weer hetzelfde verhaal van drukte, handmatig invoeren, ja is lastig voor u enz. kortom een ***gesprek. Tweede gesprek iemand aan de lijn gehad die meer begrip had voor het hele verhaal en die ook inzag dat er iets verkeerd was gegaan met de nummerportering en dat mijn geval anders was dan mensen die wel een modem hadden maar bij wie de nummerportering pas over een paar weken zou zijn. Hij zou nogmaals de interne afdeling die dit door moest voeren vragen om dat in mijn geval met prioriteit te doen. Hij adviseerde me om dezelfde avond of anders morgenvroeg (9 december) even contact op te nemen vwb de stand van zaken.

Vrijdag 9 december: niets, nog steeds. Weer gebeld, gevraagd naar stand van zaken; Nee meneer, staat nog niet in ons systeem. Doorverbonden met de tweede lijn, nee, kunnen we hier niets aan doen. We hebben geen direct contact met de afdeling die dat invoert. Gaan nogmaals een verzoek sturen. Ik moest 's avonds maar even een uurtje of drie het nieuwe modem aansluiten om te kijken of ie het doet. Op mijn vraag of ik dat ook kan merken aan mijn oude modem maw als mijn internetverbinding nu verdwijnt, is dan de nieuwe in uw systeem gezet? kreeg ik als antwoord: Ja, dat kunt u natuurlijk ook doen!?!
Vraag: hoe lang kan het dan nog duren? Antw. theoretisch kan het nog wel twee weken duren.
Ik zeg dan: theoretisch gezien kan het ook sneller als ik prioriteit krijg want het moet handmatig ingevoerd worden. Kunt u mij dan in contact brengen met de desbetreffende afdeling. Antw. Nee, dat kan niet

Zaterdag 10 december weer gebeld,
Tweede lijn te spreken gehad; nee, desbetreffende afdeling werkt niet in het weekend! maar ik ga er persoonlijk maandag achteraan.

Maandag 12 december
eind van de ochtend weer gebeld, nee, uw modem nog niet aangemeld (Tja, dat wist ik ook al) en ik kan zien dat ze ermee bezig zijn. Alle meldingen gaan tevens naar de persoon van de tweede lijn op zaterdag 10 december.
Om een uur of drie weer gebeld, helpdesk kon vertellen dat nummerportering niet goed gegaan was. Nee, nummerportering is te goed gegaan, mijn modem is nog niet aangemeld. Oh ja, ik zie het. Duurt inderdaad wel lang ja, ik zal er nog eens melding van maken. We kunnen ondertussen wel het nummer automatisch doorschakelen naar een mobiel nummer. Ik zeg tegen hem dat de kosten daarvan dan voor @home zijn? Nee, die zijn voor u meneer! Maar goed, als ik maar weer telefonisch bereikbaar ben maar tot op heden geeft mijn nummer nog steeds een in gesprek toontje.

Heeft iemand nog meer nieuws hierover? Het kan in mijn ogen toch niet zo moeilijk zijn om een nieuwe modem in te voeren in een systeem?? Misschien dat er toevallig een @home medewerker hier iets over leest en me kan helpen want ik vind dit wel heel erg knullig overkomen.

Cryforhelp:
cryforhelp schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:35:
[...]

Maak je geen zorgen, die routine slijt er bij telefonie ook wel in :P
Dat heb ik gemerkt ja. Is volgens mij toch niet normaal deze gang van zaken? Althans dat hoop ik dan maar. Misschien kun jij hier wat meer uitleggen over het hoe en waarom want ik snap dus echt niet waarom dat bij mij zo lang moet duren. O+

[ Voor 4% gewijzigd door pduh op 12-12-2005 22:14 . Reden: cryforhelp is toch helpdesk @home? O+ ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
kickje,
iemand een suggestie wat te ondernemen?
Vandaag weer gebeld, om half tien was er iets geprobeerd maar kregen ze een error uit het systeem.
Doorschakelen naar mobiel is ze trouwens wel gelukt dus telefoonnummer is goed geporteerd dacht ik zo.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
pduh schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:03:

Cryforhelp:

[...]

Dat heb ik gemerkt ja. Is volgens mij toch niet normaal deze gang van zaken? Althans dat hoop ik dan maar. Misschien kun jij hier wat meer uitleggen over het hoe en waarom want ik snap dus echt niet waarom dat bij mij zo lang moet duren. O+
Ik werk daar niet meer, dus heb geen idee hoe ze op dit moment in het systeem aan het kloten zijn.
Zo te horen heb je wel een hoop computerupdates gehad, maar daar schiet je blijkbaar ook niks mee op :P

Maar sterkte ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
pduh schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:03:
Als vervolg op onderstaande kan ik melden:

[...]

Donderdag 8 december: niets, helemaal niets, weer twee keer gebeld, eerste keer weer hetzelfde verhaal van drukte, handmatig invoeren, ja is lastig voor u enz. kortom een ***gesprek. Tweede gesprek iemand aan de lijn gehad die meer begrip had voor het hele verhaal en die ook inzag dat er iets verkeerd was gegaan met de nummerportering en dat mijn geval anders was dan mensen die wel een modem hadden maar bij wie de nummerportering pas over een paar weken zou zijn. Hij zou nogmaals de interne afdeling die dit door moest voeren vragen om dat in mijn geval met prioriteit te doen. Hij adviseerde me om dezelfde avond of anders morgenvroeg (9 december) even contact op te nemen vwb de stand van zaken.

Vrijdag 9 december: niets, nog steeds.
[...]
vind dit stukje wel tekenend. De eerste helpdesker verteld jou eerlijk wat er gaande is: zij kunnen niets voor je doen, de afdeling die de modems aanmeld 'is aan zet'.
Jij vind dit blijkbaar geen leuk nieuws. Bel je nog een keer, krijg je een mooi verhaaltje te horen en beloven iets wat toch niet zal helpen, en daar ben je wel 'blij mee'.

helaas heb ik geen echte oplossing voor je, behalve de klachtenafdeling aanschrijven. Zoals je al meerdere keren gehoort hebt is niet elke afdeling telefonisch bereikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Sorry, maar waar staat dat ik met die reactie blij ben?
Ik werd alleen vriendelijker behandeld en die persoon gaf me min of meer een toezegging dat hij er persoonlijk achteraan ging. Ik werd nog steeds met een kluitje in het riet gestuurd maar de manier waarop was iets "professioneler"
Maar goed, ik begrijp dat je geen tips of suggesties hebt.
KLachtenafdeling heeft allang een paar emails gehad (support-telefonie@home.nl en klachten@home.nl) maar daar krijg ik dus ook geen antwoord op.
Als ik dit telefonisch meldt krijg ik de opmerking: Ja, dat is algemeen bekend, ze hebben een mail achterstand.
Tja, zo kom je er natuurlijk makkelijk vanaf als klachtenafdeling.

Ondertussen nog anderen met suggesties waar het aan kan liggen dat het zo lang duurt?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb nu ook telefonie, maar dit vind ik wel vreemd. Als iemand mij belt zie ik de ene keer wel het nummer en de andere keer niet. Heb het dan over hetzelfde nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Het is nu zaterdag en ik heb tot nu toe elke dag gebeld hoe het ermee was maar geen resultaat.
Ik ben het nu echt spuugzat, ik ben zelfs bereid om KPN weer in huis te nemen en een stabiele ADSL verbinding te nemen.

Off topic; tijdens mijn zoektocht naar iets leuks met ADSL (je weet wel die aanbiedingen met geen kpn rekening meer) maar dan staat er wel dat je een KPN lijntje moet hebben. Weet iemand of je dan ook de aansluitkosten bij KPN nog moet betalen?

On Topic; hoe kan ik nu onder mijn contract telefonie komen (dat klinkt een beetje huichelachtig maar vanaf 1 december geen telefoon en dat is volgens mij (na een aanmelding op 28 Oktober) lang genoeg om ze in gebreken te stellen en het contract te laten ontbinden).
Op mailtjes wordt dus niet gereageerd.
Zou ik het dan toch hogerop moeten proberen (Tros RADAR, Consumentenbond, OPTA, nog meer suggesties???)

Iemand advies?
Wat is de redelijke termijn waarop zoiets geregeld moet kunnen zijn?\
De redelijke rermijn voor nummerportering is twee weken maar dat nummer is dus allang goed geporteerd, ik kan mijn modem dus niet aansluiten. Wat zouden jullie doen.

[ Voor 12% gewijzigd door pduh op 17-12-2005 10:53 . Reden: toevoeging laatste vragen ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pduh schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:49:
Het is nu zaterdag en ik heb tot nu toe elke dag gebeld hoe het ermee was maar geen resultaat.
Ik ben het nu echt spuugzat, ik ben zelfs bereid om KPN weer in huis te nemen en een stabiele ADSL verbinding te nemen.

Off topic; tijdens mijn zoektocht naar iets leuks met ADSL (je weet wel die aanbiedingen met geen kpn rekening meer) maar dan staat er wel dat je een KPN lijntje moet hebben. Weet iemand of je dan ook de aansluitkosten bij KPN nog moet betalen?

On Topic; hoe kan ik nu onder mijn contract telefonie komen (dat klinkt een beetje huichelachtig maar vanaf 1 december geen telefoon en dat is volgens mij (na een aanmelding op 28 Oktober) lang genoeg om ze in gebreken te stellen en het contract te laten ontbinden).
Op mailtjes wordt dus niet gereageerd.
Zou ik het dan toch hogerop moeten proberen (Tros RADAR, Consumentenbond, OPTA, nog meer suggesties???)

Iemand advies?
Wat is de redelijke termijn waarop zoiets geregeld moet kunnen zijn?\
De redelijke rermijn voor nummerportering is twee weken maar dat nummer is dus allang goed geporteerd, ik kan mijn modem dus niet aansluiten. Wat zouden jullie doen.
OPTA zal weinig kunnen doen, je kunt ze inderdaad in gebreke stellen en melden dat je abbonementsgeld inhoud en als de problemen aanhouden het contract als ontbonden beschouwd. Doe dit alles schriftelijk en niet via email, het liefst aangetekend. Voor de rest, vooral rustig blijven en als je mensen van @Home aan de lijn hebt hun naam vragen en deze even noteren samen met datum en tijd. Bij mondelinge afspraken vooral om schriftelijke bevestiging vragen. Als het mogelijk is je gesprekken opnemen.

En nu over dat ADSL, je kunt een ADSL abbonement afsluiten zonder KPN abonnement. Je moet dan wel +/- 9 euro p/mnd voor het koper (+ onderhoud) betalen.
Een belbudget lijn is dus iets beter want dan kun je altijd terugvallen op je analoge lijn bij problemen met VOIP. Dan moet je helaas wel aansluitkosten (dacht zo rond de 45 euro) betalen.

Je kunt natuurlijk ook @Home aansprakelijk stellen voor deze kosten omdat jij domweg niet kunt bellen, kijken of ze dan zelf niet met een voorstel komen om het abonnement te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:04:
[...]
Doe dit alles schriftelijk en niet via email, het liefst aangetekend. Voor de rest, vooral rustig blijven en als je mensen van @Home aan de lijn hebt hun naam vragen en deze even noteren samen met datum en tijd. Bij mondelinge afspraken vooral om schriftelijke bevestiging vragen. Als het mogelijk is je gesprekken opnemen.

En nu over dat ADSL, je kunt een ADSL abbonement afsluiten zonder KPN abonnement. Je moet dan wel +/- 9 euro p/mnd voor het koper (+ onderhoud) betalen.
Een belbudget lijn is dus iets beter want dan kun je altijd terugvallen op je analoge lijn bij problemen met VOIP. Dan moet je helaas wel aansluitkosten (dacht zo rond de 45 euro) betalen.

Je kunt natuurlijk ook @Home aansprakelijk stellen voor deze kosten omdat jij domweg niet kunt bellen, kijken of ze dan zelf niet met een voorstel komen om het abonnement te ontbinden.
@home geeft zelf op de site aan dat email rechtsgeldig is, dus waarom dan nog een keer aangetekend?
Hoe kan ik @home dan laten betalen voor de aansluitkosten van de KPN? En daar gaat dan ook weer een tijd overheen natuurlijk! Hoe dan ook, iemand eerder dit soort dingen gehad?
Heb dit verhaal ook op trosradar forum gezet, consumentenbond forum gezet en ik wacht nog op de inloggegevens voor troubles@home forum; kijken of daar ook iemand suggesties heeft.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 18:53
Probleem met rechtsgeldige email: hoe kan jij hardmaken dat ze die mail ooit gekregen hebben? Bij een aangetekende brief moeten ze tekenen voor ontvangst en heb jij bewijs dat ze die brief gekregen hebben. Mail kan opgegeten worden door een virusscanner/spamfilter, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Bij mijn ouders is inmiddels @home telefonie opgelevert, en het werkt prima tot nu toe, heldere lijn en geen problemen gehad bij het porteren van het kpn nummer. Nu is het afwachten of het storingsvrij blijft.

edit@pduh:
Er is iets meer dan 1 maand tussen de eerste aanvraag, en het werkend zijn van de @home telefoonlijn, dit is omdat er nummerportering is aangevraagd en kpn 1 maand opzegtermijn heeft. Bij een nieuw nummer zonder portering zou ik niet weten hoe snel ze zijn.
De modem moest meteen na ontvangst worden aangesloten, in de brief stond dat @home dan voor de telefonie werd opgeleverd nog allerlei test kon uitvoeren, m'n ouders kregen zelfs een schriftelijk herinneringsbrief om de nieuwe modem aan te sluiten. Ook moest je testen of je een kiestoon krijgt als het modem aangesloten is. Dus denk dat @home mede door vele problemen eerder in de porteringsperiode absoluut zeker wil zijn dat telefonie ook echt naar behoren werkt.

Enige 2 "nadelen" aan telefonie tot zover zijn: een nieuwe hostname+ip en het arrismodem is compleet afgesloten voor de gebruiker zelf, je kan dus niet je eigen signaalwaardes/etc checken.

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 19-12-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
zou je kunnen aangeven wanneer aangevraagd, wanneer modem aangesloten en wanneer telefonie werkzaam?
Het is mooi dat het bij hun werkt maar dan zou ik graag een tijdslijntje zien.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds enkele maanden @home telefonie, maar ik ben er nu echt spuugzat van!

Sinds 3 week doet de telefoon het totaal niet meer. @home houdt me aan het lijntje en doet er vervolgens niets aan!

Het probleem is het volgende:

Sinds 3 week heb ik een enorme kraak op de lijn, die zo erg is dat ik de beller niet kan verstaan. Tevens kunnen we niet naar buiten bellen, er is na intoetsen van de nummers geen beltoon meer. Ik heb meerdere telefoons geprobeerd, zelfs rechtstreeks op de modem aangesloten werkt het voor geen meter. Na herhaaldelijk klagen is er nog niets gebeurd. Ik ga @home vertellen dat ze de hele internet+telefonie aansluiting mogen weghalen.

Mijn IP adres is vaak niet bereikbaar, dus ook mijn website niet....

Tenslotte ben ik in juli overgegaan op @home family.... dus wat doet Essent...... @ home familiy uit het pakket gooien. Ik heb sinds december opeens breedband..... vreemd.....

Bye bye @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:02:
Ik heb sinds december opeens breedband..... vreemd.....
Daar heb je gewoon een brief over thuisgehad...
Je zit nu voor het geld van family op de breedband snelheid.. na x maand krijg je een brief thuis waarin ze je vragen wat je wilt? breedband of basis.

En nee je gaat er met basis niets op achteruit.. de snelheid van basis is opgekrikt op het niveau van het oude family.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 20-12-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.... qua snelheid is hij alleen maar slechter geworden. Mijn thuishosting website is niet eens meer bereikbaar af en toe.

Qua snelheden loopt de hele handel steeds vast.

Ergste is nog de telefoon die totaal niet werkt.

Heb net @home een brief gestuurd waarin ik alles opzeg.

Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest vind ik dit toch de slechtste prestatie die ze hebben geleverd. In het begin was internet hartstikke snel..... nu is het zo traag 'als dikke stront door een trechter'.... ;)

Ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:32:
Hm.... qua snelheid is hij alleen maar slechter geworden. Mijn thuishosting website is niet eens meer bereikbaar af en toe.

Qua snelheden loopt de hele handel steeds vast.

Ergste is nog de telefoon die totaal niet werkt.

Heb net @home een brief gestuurd waarin ik alles opzeg.

Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest vind ik dit toch de slechtste prestatie die ze hebben geleverd. In het begin was internet hartstikke snel..... nu is het zo traag 'als dikke stront door een trechter'.... ;)

Ik ben het zat.
van de @home site:
Als je je aanmeldt voor @Home Telefonie, wordt je contract op de ingangsdatum van Telefonie omgezet in een jaarcontract voor Internet en Telefonie.
ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Mijn @home telefonie en internet werkt nog steeds super goed en gebruik nu ook mijn -c naam. Maar als ik mijn oude -b naam wil gebruiken die nog steeds actief is en stop deze direct in de switch. Daar waar internet ook meteen opzit heb ik daar veel lagere snelheden. Ik kan dan op mijn 2de pc maar downloaden met 150 a 200kb en uploaden is helemaal een ramp dat is maar 3kb. Terwijl ik met mijn andere pc gewoon de goede snelheden haal vaan 600kb download en 88kb upload.

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? En zo ja hoe opgelost. Zelf heb ik het idee dat de arris 402B modem maar echt 1 actieve verbinding ondersteund waardoor die andere verbinding zo traag wordt. Qua hardware van de tweede pc zal het niet liggen omdat ik het al eens getest heb met mijn laptop / win2k server en gewone winxp werkstation. Daarvan lijkt me sterk dat die allemaal brak zijn. :)

Dus pc 1 = CPxxxxx-C en pc 2 = CPxxxxx-B

[ Voor 3% gewijzigd door jurma op 23-12-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
jurma schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:32:
Mijn @home telefonie en internet werkt nog steeds super goed en gebruik nu ook mijn -c naam. Maar als ik mijn oude -b naam wil gebruiken die nog steeds actief is en stop deze direct in de switch. Daar waar internet ook meteen opzit heb ik daar veel lagere snelheden. Ik kan dan op mijn 2de pc maar downloaden met 150 a 200kb en uploaden is helemaal een ramp dat is maar 3kb. Terwijl ik met mijn andere pc gewoon de goede snelheden haal vaan 600kb download en 88kb upload.

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad? En zo ja hoe opgelost. Zelf heb ik het idee dat de arris 402B modem maar echt 1 actieve verbinding ondersteund waardoor die andere verbinding zo traag wordt. Qua hardware van de tweede pc zal het niet liggen omdat ik het al eens getest heb met mijn laptop / win2k server en gewone winxp werkstation. Daarvan lijkt me sterk dat die allemaal brak zijn. :)

Dus pc 1 = CPxxxxx-C en pc 2 = CPxxxxx-B
wissel de computernamen eens om?
Dus pc 1 = CPxxxxx-B en pc 2 = CPxxxxx-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Dit maakt verder niks uit. Dan blijft degene met -C naam de snelste host. En de gene met de -B de trage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
De nieuwe CP naam is gekoppeld aan het nieuwe modem, vandaar dat je daar de juiste snelheid mee haalt, met de oude CP naam zal dat niet lukken. Deze wordt na een bepaalde tijd ook verwijderd, en zul je er geen gebruik meer van kunnen maken.

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

icejuh schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:48:
De nieuwe CP naam is gekoppeld aan het nieuwe modem, vandaar dat je daar de juiste snelheid mee haalt, met de oude CP naam zal dat niet lukken. Deze wordt na een bepaalde tijd ook verwijderd, en zul je er geen gebruik meer van kunnen maken.
Dat is echt jammer, want heb nu een linux server ala router en webserver. En een windows 2000 server die exchange draait en zorgt voor vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:04:
[...]

Dat belbudget gedoe is volgens mij inderdaad wel ongeveer het beste op dit moment. Ik heb onderstaande brief de 22ste verstuurd naar @home in groningen. Ben heel benieuwd welke reactie ik hier op krijg!
Denken jullie dat het zo duidelijke genoeg is dat ik het zat ben en ze hiervoor aansprakelijk houdt?

22 december 2005
Essent Kabelcom
Afdeling @home
T.a.v. klachtenafdeling
Postbus 9501
9703 LM Groningen
Geachte heer/mevrouw,
Sinds mei 2004 ben ik in het bezit van een @home internetabonnement. Omdat we toen verhuisden en internettelefonie toen net opkwam, hebben we gekozen voor een internettelefonie-abonnement van Pilmo (zie www.pilmo.com voor meer informatie). Dit hield in dat we de beschikking moesten hebben over een breedband internetverbinding; vandaar @home omdat we dan geen aansluitingskosten kwijt waren aan de KPN. Tot zover alles OK, alles werkte maar soms viel de internetverbinding een seconde weg. Op zich niet zo heel lastig, ware het niet dat bij het versturen van grotere hoeveelheden data (denk aan foto’s online laten afdrukken) is dat heel erg lastig omdat je dat steeds opnieuw moet beginnen met uploaden. Probleem voorgelegd aan Pilmo en aan @home. Pilmo geeft de internetverbinding de schuld, @home verwijst naar het Pilmo kastje. Op zich allemaal begrijpelijk en aangezien we een jaarcontract hadden afgesloten bij Pilmo besloten we het maar zo te laten en de ongemakken voor lief nemen. Met behoorlijke interesse volgde ik dan ook het internettelefonie project van @home toen dat begon. Na van verschillende kanten gehoord te hebben dat er nogal wat opstartproblemen waren, hebben we het maar even zo gelaten in de veronderstelling (zoals @home ook vermelde) dat zodra de problemen uit de wereld waren we alsnog konden instappen in het project. Ik heb me dan ook aangemeld op uw website om op de hoogte gehouden te worden voor wat betreft @home telefonie.
Op 25 oktober ontving ik een mail met daarin de opmerking dat ik me kon aanmelden voor telefonie. Diezelfde dag nog aangemeld en een mail gestuurd met daarin de vraag of nummerportering ook kon vanaf een Pilmo account. Pilmo zelf had me eerder al de bevestiging gestuurd dat dit mogelijk was.
Voor de gehele procedure wil ik graag verwijzen naar de bijlagen waarin ik een aantal e-mails heb afgedrukt die mijns inziens goed aangeven hoe het één en ander gegaan is. Tevens wil ik de volgende referentienummers ook hier nog even vermelden om alles te verduidelijken. Het gaat in eerste instantie om referentienummer 3733448 (probleem wegvallende verbinding combinatie Pilmo - @home) waarbij we ervoor hebben gekozen om dit probleem te laten voor wat het was.
Ten tweede gaat het om referentienummer 3900549 waarbij ik de heren Ton xx xxxx en Dennis xxxxxx van de tweede lijn support hier over heb gesproken (meerdere mensen natuurlijk van de eerste lijn en ook van de tweede lijn maar aangezien er vaak hetzelfde antwoord kwam, heb ik de namen van deze personen niet genoteerd). Als u de tijd even neemt om dit referentienummer en de gehele gang van zaken door te nemen ben ik ervan overtuigd dat u zult zien waarom ik u deze brief stuur.
Ten derde, sinds gistermorgen (21-12-2005) ligt mijn internetverbinding er ook uit (referentienummer 3970956). Hierbij kreeg ik op woensdag 21 december de mededeling dat er een algemene storing was en dat het met twee uur voorbij zou zijn. Hedenochtend nog maar een keer gebeld en toen de heer Wisman gesproken die me om 10:30 terug zou bellen met meerdere informatie betreffende dit probleem. Zoals afgesproken belde hij me terug en wist te vertellen dat alle modems met de hand weer moesten worden ingevoerd en dat ik rond 13:00 weer internet zou moeten hebben.
Het zal u vast niet vreemd in de oren klinken dat ik hierbij uiterst teleurgesteld ben in de gang van zaken bij @home (en dat is dan nog zeer beleefd uitgedrukt).

Heel kort even samengevat:
• Vanaf 1 december 2005 geen telefoon meer
• Vanaf 5 december is het @home telefonie nummer geactiveerd (volgens mijn informatie) en is automatisch mijn oude modem gedeactiveerd wat na een telefoontje trouwens met twee uur weer geactiveerd was.
• 6 december arriveert het telefoniemodem pas
• Tot vandaag is het modem door een error melding nog steeds niet ingevoerd want dat moest handmatig gebeuren
• Ergens vorige week (exacte datum kan ik nu niet achterhalen want die staat op het forum van de consumentenbond, radar en Gathering of Tweakers maar aangezien het internet niet functioneert, kan ik u daar geen datum van geven) kreeg ik de melding dat het nummer wel doorgeschakeld kon worden naar een mobiel telefoonnummer! Nu vraag ik mij af waarom dat niet eerder vermeld wordt, had een hoop kopzorgen bespaard. Op mijn opmerking dat ze dat maar moesten doen en dat de kosten dan vanzelfsprekend voor @home zouden zijn werd lacherig gereageerd met de opmerking dat het natuurlijk nooit zo zou kunnen zijn dat @home betaalde omdat het mijn nummer was en dat ik dat liet doorschakelen.
• 21 december valt ook het gewone internet eruit. Het was een normale storing maar ik krijg vandaag 22 december dus precies hetzelfde antwoord als bij het Arris (telefonie) verhaal; de modems moeten handmatig ingevoerd worden.

U begrijpt natuurlijk dat ik de hele procedure van @home natuurlijk niet meer serieus kan nemen. Het geheel komt uiterst amateuristisch over en ik stel u dan vanzelfsprekend ook aansprakelijk voor alle gemaakte kosten.
Daarom ontvang ik graag van u zo spoedig mogelijk maar in ieder geval na uiterlijk vijf werkdagen een voorstel van u voor nummerportering naar de KPN waarbij ik zelf voorstel dat u de aansluitkosten à ongeveer €47,00 voor rekening neemt. Dan kunnen we overstappen naar één van de vele ADSL aanbieders. Tevens vraag ik als vergoeding van gemaakte kosten tot nu toe een bedrag van twee maanden abonnementskosten van @home basis à €29,95. Hier bovenop ontvang ik graag een vergoeding voor alle gemaakte mobiele kosten. Het is natuurlijk onmogelijk om personen die mij anders via het vaste nummer bellen te vergoeden maar veelal heb ik aangeboden om terug te bellen om zodoende het ongemak van hun kant te beperken. Ik ben geïnformeerd dat @home niet verder gaat dan €1,00 per dag maar ik verzoek u dan ook vanwege het uitzonderlijke falen van uw kant dat dit bedrag geheel vergoed gaat worden.
Het lijkt mij niet meer dan een billijk voorstel van mijn kant aangezien ik enkele dagen vanuit huis werk en zodoende afhankelijk ben van een internetverbinding en telefoon.
Als laatste wil ik nog wel even vermelden dat ik het onbegrijpelijk vind dat @home een product aanbied dat nog niet functioneert. Voor mijn gevoel word ik steeds maar weer aan het lijntje gehouden. Ik zie deze brief aan u dan ook als uiterste inspanning alvorens me te beraden op andere stappen. Tevens wil ik u nog melden dat een kopie van dit schrijven ook naar de consumentenbond en radar gaat en dat ik er melding van maak op de websites van gathering of tweakers en troubles@home.
Met vriendelijke groet,

Ik moet er wel bij zeggen dat het internet het na twee dagen ('s ochtends was het weg, volgende dag 's avonds toen ik naar bed ging was het er weer) wel weer deed maar toen was de brief al weg.

[ Voor 2% gewijzigd door pduh op 26-12-2005 10:40 . Reden: namen medewerkers verwijderd + spelfouten ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Defiant schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:09:
edit@pduh:
Er is iets meer dan 1 maand tussen de eerste aanvraag, en het werkend zijn van de @home telefoonlijn, dit is omdat er nummerportering is aangevraagd en kpn 1 maand opzegtermijn heeft. Bij een nieuw nummer zonder portering zou ik niet weten hoe snel ze zijn.
De modem moest meteen na ontvangst worden aangesloten, in de brief stond dat @home dan voor de telefonie werd opgeleverd nog allerlei test kon uitvoeren, m'n ouders kregen zelfs een schriftelijk herinneringsbrief om de nieuwe modem aan te sluiten. Ook moest je testen of je een kiestoon krijgt als het modem aangesloten is. Dus denk dat @home mede door vele problemen eerder in de porteringsperiode absoluut zeker wil zijn dat telefonie ook echt naar behoren werkt.

Enige 2 "nadelen" aan telefonie tot zover zijn: een nieuwe hostname+ip en het arrismodem is compleet afgesloten voor de gebruiker zelf, je kan dus niet je eigen signaalwaardes/etc checken.
Ik zie nu pas dat je het bericht ge-edit hebt, anders had ik eerder gereageerd.
Die schriftelijke herinneringsbrief kreeg ik al toen ik mijn modem nog niet eens had. Modem aansluiten al zo vaak geprobeerd, zie brief hierboven, ik wil er eigenlijk gewoon van af want ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed komt.
@home komt volgens mij hun verplichtingen niet na en dat zou toch reden genoeg moeten zijn om de "verhuiskosten" naar de KPN op hun te verhalen maar dat zou ik graag horen van iemand die iets dieper op dat soort zaken in kan gaan.
De twee nadelen die je noemt zie ik niet echt, deed ik nu ook al weinig mee met de motorola, alleen als ik dacht als er wat mis was keek ik er eens naar. gewoonlijk zou alles het gewoon moeten doen.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:54:
[...]

van de @home site:

[...]
ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan
Ja, helaas...... daar beroept @ home zich nu ook op. Ik heb ze enkele malen in gebreke gesteld, maar ze negeren me nu. Ik heb er inmiddels een advocaat opgezet (via mijn rechtsbijstandsverzekering). Ik heb nog altijd geen telefoon overigens.

Hopelijk schiet KPN op met het overnemen van mijn nummer, want na ruim 1,5 maand niet bellen ben ik het meer dan spuugzat.

Mijn internet is overigens wel ietsje betrouwbaarder geworden, maar niet veel..... valt nu nog maar 1 dag per week volledig weg.

Kl*te @home......

Klantenservice mn.....

UPDATE:

Heb vandaag van de KPN te horen gekregen dat @HOME mijn nummer niet vrijgeeft. Ik zit nog tot september aan het contract vast.

Hebben die mensen bij @HOME soms geen hersens?? Ik kan niet bellen, niet internetten..... ze kunnen het probleem al 1,5 maand niet vinden....... Maar moet nog wel 9 maand betalen!!!!

Ik word er redelijk gek van.......

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin december Hometelefonie aangevraagd, zou per 27-12 ingaan. Heb de dag erna (28-12) gebeld of ik ook nog een pakket kreeg en een afmelding van KPN. Ik had beide nog niet gekregen. Volgens Essent was er iets misgegaan bij de nummerportering en moest ik worden afgemeld, ik zou binnen enkele dagen worden teruggebeld. Een week later heb ik zelf maar weer gebeld en bleek ik nog steeds niet afgemeld, dit kon niet zomaar aldus de helpdesk wederom zou ik worden teruggebeld.

Wederom ging er een week voorbij waarin ik niks hoorde van Essent, wederom zelf teruggebeld. Deze keer wilde ze mij bij de helpdesk wel doorverbinden. Ik bleek nog steeds niet te zijn afgemeld om opnieuw aangemeld te worden. Echter ik werd direct in enkele seconden afgemeld, heb ik hier dan al die tijd op gewacht?! Omdat Essent echter hun software aan het updaten was kon ik niet aangemeld worden, en ik zou de werkdag erna (maandag) worden teruggebeld. Wederom hoorde ik niks van Essent. Zelf weer gebeld, ik bleek wel aangemeld te zijn (heb gisteren het pakket gekregen en aangesloten). Mijn telefonie lijn gaat eind februari in.

Nu ik echter mijn nieuwe modem gebruik is de uploadsnelheid nog maar maximaal 2,5Kbps. Vanmorgen een half uur aan de telefoon gehangen en ik zou worden teruggebeld (ik ben benieuwd)...

Word vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
toen ze voor het eerst internettelefonie aan de abonnees voorstelden heb ik me gelijk aangemeld
en daarna via hun portaal nog een keer en later telefonischs nog een keer,....
het probleem zou zijn dat ik al via twinner bel maar ik kreeg vanaf dat moment wel de korting.
en zodra het mogelijk was, kreeg ik bericht. daarna heb ik nog 2 of 3 keer aangemeld.
ik krijg nog steeds de korting op twinner 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
OliverBB schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:45:
toen ze voor het eerst internettelefonie aan de abonnees voorstelden heb ik me gelijk aangemeld
het probleem zou zijn dat ik al via twinner bel maar ik kreeg vanaf dat moment wel de korting.
en zodra het mogelijk was, kreeg ik bericht. daarna heb ik nog 2 of 3 keer aangemeld.
Wat is het probleem nou? Je hebt de verhalen hierboven gezien en je wil nog steeds graag naar telefonie? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
OliverBB schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:45:
overstappen van twinner naar @home telefonie is nogsteeds niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
cryforhelp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:23:
[...]

Wat is het probleem nou? Je hebt de verhalen hierboven gezien en je wil nog steeds graag naar telefonie? :X 8)7
nee ik heb de korting al.

vind het prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
2 uur geleden mijn @Home telefonie pakket ontvangen.

het nieuwe modem aansluiten was snel en eenvoudig en het duurde na het aansluiten slechts 10 minuten tot mijn internet weer werkte.
daarna even de snelheden gechecked en die waren net zo goed als met het oude witte motorola modem.

daarna die kleine telefoon op de modem aangesloten om te checken of ik de piep toon kreeg.
nadat hij aangesloten was en ik de hoorn aan mijn oor hield hoorde ik niets :/.
alle kabels gechecked en nog steeds niets dus maar weer de hoorn op de hak gelegd.
Zag toen dat het lampje van telefonie ook niet brande.
2 minuten later brande dit wel en had ik dus een pieptoon.

ging dus sneller dan ik dacht in total nog geen 20 minuten werk inclusief het veranderen van de computer naam in de router.

btw wat moet ik nu me mijn oude witte motorola modem doen?
want ik kon in de papieren die erbij waren niets vinden over wat te doen me de oude modem.

Wil essent deze terug of kun je die houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag mijn telefonie modem online. Alles werkte naar behoren (internet en ik had een kiestoon)

Vanmorgen was ineens mijn verbinding weg en na een klein uurtje weer terug :?

Internet werkt wel weer. Alleen heb ik nu geen kiestoon meer. Alleen een in-grespreks-toon. Het lampje van Telephone 1 knippert nu steeds.

Is dit normaal? Of iets er iets mis en moet ik de helpdesk bellen? (18 april gaan we over van KPN naar @Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
wat denk je zelf :?

Je gaat 18 april over, en het is vandaag 5 april ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

Bigbot schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:43:
...

btw wat moet ik nu me mijn oude witte motorola modem doen?
want ik kon in de papieren die erbij waren niets vinden over wat te doen me de oude modem.

Wil essent deze terug of kun je die houden?
Een goede vriend van mij had zo'n zwart 5100E Motorola modem, en toen hij deze verving door zijn nieuwe modem ivm telefonie van @home, zou hij bij navraag te horen hebben gekregen dat hij het modem niet terug hoefde te sturen.

Hoezo capitaal vernietiging 8)7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Grolsch schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:55:
wat denk je zelf :?

Je gaat 18 april over, en het is vandaag 5 april ;)
Wat ik bedoel is dat ik vorige week wel een kiestoon had en mijn telefonie lampje bleef gewoon branden.

Nu geen kiestoon meer maar een in-gespreks-toon en mijn telefonie lampje knippert nu.

Beetje vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Nou heb inmiddels bij 5 mensen @home telefonie geinstalleerd. En heb nog alleen maar goede verhalen terug gehoord. Zowel installeren als omzettten ging vlekkeloos. >:) Dus ja er zijn ook genoeg mensen die er geen problemen mee hebben. O-) De langste heeft het nu ong. 7 maand.

[ Voor 9% gewijzigd door MasterMike op 05-04-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
snelheid viel em ook flink mee.
mijn vader had afgelopen zondag de aanvraag naar Essent gestuurd per email (om telefonie aan te vragen) en dus vandag het pakket gekregen en de brief van KPN dat het nummer etc word overgezet.

btw heeft iemand hier nog tips wat te doen met mijn oude witte motorola modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:45
Ik heb het nu ook zelf, mijn schoonouders en mijn ouders hebben het ook, bij de een was het aanleggen wat makkelijker dan bij de ander (afhankelijk waar het overnamepunt zit), maar zeker heel snel geregeld.

Ideaal, en een stuk goedkoper!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben thuis vanaf December @home telefonie het draait perfect. Nog nooit geen storingen oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
wel wennen dat het een andere toon is bij het overgaan, dus als je naar een @home nummer belt. Schrok er eerst van, maar t werkt perfect dus zal wel goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
Groentenboer schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:59:
wel wennen dat het een andere toon is bij het overgaan, dus als je naar een @home nummer belt. Schrok er eerst van, maar t werkt perfect dus zal wel goed zijn...
Die toon is een "Amerikaanse toon" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand met @home telefonie ook van dat blikkerige hortenenstoten geluid gehad? ik heb sinds vandaag @home telefonie maar dit gaat nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf besloten om voor VoIP te gaan dmv sipura kastej van de MM, want @home laat hier maar eeuwen op zich wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:49:
heeft iemand met @home telefonie ook van dat blikkerige hortenenstoten geluid gehad? ik heb sinds vandaag @home telefonie maar dit gaat nergens over...
Even bellen met 09000740 (lokaal tarief) kiezen voor optie 3 daarna weer optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:49:
Nee, totaal geen last van. Wellicht t modem nog eens opnieuw opstarten? En niet vergeten je computernaam te veranderen? Je wordt namelijk aan een ander netwerk gehangen als je telefonie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:20:
[...]
Nee, totaal geen last van. Wellicht t modem nog eens opnieuw opstarten? En niet vergeten je computernaam te veranderen? Je wordt namelijk aan een ander netwerk gehangen als je telefonie hebt...
allang gebeurt. Geluid is nu wel goed btw...

alleen komt de nummerweergave niet door op onze telefoon?! De telefoon ondersteund het FSK-protocol dus dat zou goed moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo
  • Laatst online: 10-09 15:58
NOFEAR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:34:
[...]

Even bellen met 09000740 (lokaal tarief) kiezen voor optie 3 daarna weer optie 3.
Ik kan je wel aanraden om dan een flinke kan koffie neer te zetten als je de helpdesk belt. Ik heb sinds anderhalve week problemen met mijn telefonie modem (geen internet verbinding meer mogelijk). Ik heb al een stuk of 6 keer gebeld met de helpdesk en de wachttijden zijn extreem lang...ik heb bij elkaar opgeteld al meer dan 6 uur in de wacht gestaan. Bij een gesprek stond ik 90 minuten in de wacht voordat ik eindelijk iemand van de technische dienst aan de lijn had, een andere keer bijna 2 uur. En mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Is dit normaal bij de helpdesk?

Ik heb al heel lang een @home abonnement en gelukkig bijna geen problemen gehad, maar is de helpdesk sindskort zo slecht geworden? Een aantal jaren geleden (ja zolang geleden heb ik voor het laatst met de helpdesk gebeld :P)waren de wachtijden echt niet zo lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:08:
[...]
alleen komt de nummerweergave niet door op onze telefoon?! De telefoon ondersteund het FSK-protocol dus dat zou goed moeten komen...
typisch, dat gaat hier wel goed...

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste