Hier nog zo'n slachtoffer van Telefonie@Home!
Gisteren mijn ouders overgezet van de KPN naar Home. Laat ik nu maar een maandag kiezen en niet zo lekker laat tegen het weekend. Nou de KPN opgeheven om exact het tijdstip wat gegeven is. 11.30. Toen @Home erin prikken en het werkte meteen. Dacht dit is een goede start.... Dat kan vast niet :-)
Maar goed... eerst heb ik nog ff kunnen bellen met @Home Telefonie voor zo'n 3 uurtjes. Daarna was de lijn dood. Ofwel een knipperend Telefoon lampje op mijn Arris en een in-gesprek-toon. Ook niet meer te bereiken met een mobiel. Dus probleem. Internet werkte nog wel.
Bellen met @Home.. Heeft die gast een nieuwe update in mijn modem gedaan en moest hem 24 uur aan laten staan. Niet eerder uitzetten of resetten want moest gesynchroniseerd worden o.i.d. Dikke onzin dus eigenlijk! Maar goed... na die reset knalde het internet er ook uit.
Geen @Breedband meer maar @Sloom. 40 KB/s download en 0,3 KB/s upload. Dit was ook al zo toen ik me net het nieuwe modem had geinstalleerd. Mijn hostname was niet meer gekoppeld aan een IP-adres. Dit resulteerde dat ik verkeerde internetadressen had en mijn hostname van buitenaf niet meer te bereiken was. Als ik mijn eigen IP-adres ging tracen vanaf de UT kwam ik op een totaal andere kompjoeternaam/hostname uit.
Weer gebeld dat het internet er nu OOK uitlag. Las ik mijn IP-adress voor.... Dat kan niet meneer die is van iemand anders :-) (tss... hoe de fuck???). Of ik mijn hostname al veranderd had. Tja ben ook niet dom... het heeft gewoon al gewerkt met het nieuwe hostname (zei ik al 3 keer).
Maar goed.. Ik had een IP-adress moeten hebben maar heb intussen alweer 3 anderen gekregen. Na vele resets aan hun zijde is het opgelost....
Telefonie??? Nog steeds niet.... Technische dienst aan de lijn gekregen (na 3 uur w88). Maar goed met het 0800-nummer --> goede tip!!! Thx. Bleek dat we uit het systeem verwijderd zijn. Had die eerste knuppel dat niet kunnen zeggen. Duurt weer 4 werkdagen had die het over: moet naar netwerkbeheer etc... Maar goed.... het telefoonnummer hadden ze ook neit goed... Maar het moet allemaal goedkomen.....
Al met al zit ik nog in de proefperiode... Zit sterkt te tweijfelen om naar de KPN weer terug te gaan. Snap nog steeds niet waarom ik in 1 keer verwijderd ben... Heel vreemd
FF afwachten dus.