@home telefonie

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Na alle negatieve berichten hier weer een positief bericht :)

- 19 Maart aangemeld.
- 5 dagen later telefonie modem in huis
- Aangesloten, geen internet, geen kiestoon: helpdesk gebeld, modem moest geregistreerd worden
- Week later: Modem werkt
- Vandaag: Succesvol over van KPN naar @Home telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
Hier inmiddels een probleem met @home telefonie. Het binnenkomend geluid daalt om de paar minuten in kwaliteit, stukken vallen weg, en het klinkt alsof de bitrate opeens erg daalt. Helpdesk uiteraard gebeld (30+ minuten wachttijd), maar die kon niet direct een oorzaak vinden. Wel opvallend was dat het probleem wel doorgespeeld is naar de 2e lijn, maar hij me maar niet doorverbond wegens nog langere wachttijden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Wij zijn hier ingegaan op het aanbod om 2 maanden internet en telefonie uit te proberen. Binnen 3 dagen na aanmelding alles in huis om internet en telefonie te installeren. Binnen een kwartier hadden we internet aan de gang. Vol lof over de kwaliteit en snelheid.
Alleen de test-toon is nog niet te horen via de test-telefoon. Sterker nog we horen helemaal niks en ook het lampje knippert op de modem. Nu worden we ook pas 4 mei omgezet dus de technische dienst heeft nog ff om het in orde te maken. Maar is het normaal dat we nu helemaal niks horen door de test-telefoon of moeten we wel 1 of andere toon horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik geloof dat je een week moet afwachten, en dan zou er iets te horen moeten zijn...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Het is al emer dan een week geleden en via de mail zeggen ze dat de technische dienst er nog mee bezig is. Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nu na 4 weken zakiken mijn pakket dan ook eindelijk binnen
alles werkt (zoals je zit) maar kiestoontest niet.
Ik heb nu een knipperend lampje met een bezettoon (tuut-tuut-tuut).

Niet goed?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Lijkt me niet goed, ik hoor geen toon en ik heb een knipperend lampje. Nog erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Heb ik ook gehad, gebeld en na 5 dagen was het opgelost. 3 dagen nadat het was opgelost gingen we over zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gebeld naar dat 0800 nummer hierboven
Wordt een spoed melding van gemaakt om dat ik 26e al over ga op @home.

Ze gaan de administratieve dingen aanpassen en het modem moet het vanzelf detecteren, regelmatig resetten van modem kan ertoe bijdragen, dit kan nodig zijn, heeft men mij verteld.

Je moet dus echt een kiestoon horen (dus een constante tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut).
Alle andere dingen zijn vout

gr Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik heb me ook aangemeld, modem binnengekregen, meteen aangesloten, meteen kiestoon. 15 mei ga ik over. Hoop dat alles goed gaat, heb dus gelukkig nog niet hoeven te bellen met die helpdesk want met @home helpdesk heb ik minder goede ervaringen mee

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:43:
Heb gebeld naar dat 0800 nummer hierboven
Wordt een spoed melding van gemaakt om dat ik 26e al over ga op @home.

Ze gaan de administratieve dingen aanpassen en het modem moet het vanzelf detecteren, regelmatig resetten van modem kan ertoe bijdragen, dit kan nodig zijn, heeft men mij verteld.

Je moet dus echt een kiestoon horen (dus een constante tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut).
Alle andere dingen zijn vout

gr Wim
Als je de modem reset, betekent dit dat je je instellingen weer er opnieuw in moeten zetten? Ik heb er namelijk ook een router aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je modem valt niets aan in te stellen?

De instellingen van je router zitten in je router en blijven ook bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Dus ff resetten kan geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb al een paar keer eerder gereageerd in dit topic. Meestal vrij positief. Nu toch ook andere geluiden.

M'n vrouw belt veel meer dan ik en liep (en loopt) te klagen dat 'de andere kant van de lijn' lijkt te praten met een kussen tussen mond en hoorn. Ik had het nooit gehoord maar vorige week heb ik het ook gehoord. Dat komt volgens m'n vrouw dus veel vaker voor. Je moet je dan écht inspannen om de ander te verstaan. Het schijnt dat omgekeerd geen probleem is, dat men ons dus wél goed kan verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef Sss
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05-2021
We hebben nu ook @home telefonie hier. Sinds ik het modem heb geïnstalleerd gaat internet echt zooo ontzettent traag, dat het gewoon schandalig is vergeleken met eerst. Heb Family abonnement.

De resultaten van speedtest.nl geven de volgende resultaten:
Download - 258.2 KByte/sec - Vrij normaal, niks over te klagen
Upload - 2.2 KByte/sec - En dít moet toch niet kunnen ofwel?
Connectie - 159.0 Conn/min - Hier heb ik geen verstand van, kan dit dus niet beoordelen
Ping test NL - 280.0 ms - Ook dit kan ik niet beoordelen.

Hebben jullie hier ook last van? Vind dit echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Jozef Sss schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:34:
We hebben nu ook @home telefonie hier. Sinds ik het modem heb geïnstalleerd gaat internet echt zooo ontzettent traag, dat het gewoon schandalig is vergeleken met eerst. Heb Family abonnement.

Connectie - 159.0 Conn/min - Hier heb ik geen verstand van, kan dit dus niet beoordelen

je upload is te laag, je connectie is te laag en je ping is veels te hoog.

check alle kabels (klinkt stom maar zo heb ik vaak al problemen gefixed en veel mensen vergeten dit) en run speedtest dan een paar keer achterelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

We hebben sinds gisteren een andere modem voor telefonie. Kiestoon na 3 minuten en gewoon
prima 5 Mbit Internet :) Geen enkel probleem met de instalatie. Mijn vriendin had het op 10 minuten klaar O+

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jozef Sss schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:34:

Heb je misschien 2 verschillende client ID''s (een die eindigt op A en de ander op B?)
Ik had ook het probleem dat alles langzamer ging, maar toen ik de instelling veranderde van B naar A ging alles weer zoals normaal :X

[ Voor 48% gewijzigd door niels88 op 20-04-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef Sss
Ja dit klopt, ik had eerst A, maar in de handleiding van de aansluiting stond dat dit B moest worden.
Maakt dit verder geen verschil dan?

[edit]
Heb 't veranderd, zonder enig verschil. Er zit trouwens wel een router tussen, maar dat moet verder niet uitmaken. Knik in de kabel of iets anders is het zeer zeker niet, het is echt vanaf het moment dat ik het telefonie modem heb ipv de normale.

Even navraag gedaan, 2 andere mensen hier in het dorp hebben hier ook al last van. :?

[ Voor 61% gewijzigd door Jozef Sss op 20-04-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download
Download van een bestand 591.2 KByte/sec (=4730 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens 84.1 KByte/sec (=673 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie 1097.0 Conn/min

tja dit lijkt er inderdaad meer op, ping kan ik niet doen ATM omdat mn firewall ze tegen houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef Sss
Het werkt nu ook hier goed, ik zat fout bij de reboot van m'n router. Lag dus helemaal aan mezelf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afijn vervolg op mijn verhaal.

Ik weer aan de lijn, 3 dagen achter elkaar. ïk heb geen kiestoon maar een bezettoon".
De derde dag herkende de operator mijn stem al en vroeg al voordat ik de postcode genoemd had of ik daags tevoren ook al gebeld had. haha.
Ik moest wachten tot na het weekend en proberen te rebooten af en toe (het modem dus).
Niets

Vandaag maandag weer gebeld, doorgedruk zodat ik bij de ECHTE technische dienst kwam in Amsterdam. 30minuten wachten.

Daarna kwam dus een deskundig iemand die derect zag dat mijnmodem wel de gegevens opgehaald had maar toch niet doorstartte. Even rebooten -> zelfde verhaal.
Ik moest mijn modem uittrekken, dsan ging hij alles resetten, en 2 uur later mijn modem weer inprikken LETWEL ZONDER DE TELEFOON EROP TE STEKEN.
EN warempel, verbinding, ik heb een kiestoon.

Voor de veiligheid was de aansluitdatum van 26 april naar 2 mei gezet. Even nog een weekje wachten dus voordat ik echt omga.

Zou het toch nog goed komen met mijn telefoon??

Veel beterschap @HOME: jullie eerste lijns helpdesk is van nivo "studenten willen bijklussen", jullie email helpdesk kun je helemaal opdoeken omdat jullie reply mail helemaal automatisch verloopt en jullie antwoord ook automatisch want op al mijn mails wordt doodleuk geantwoord dat ik maar moet bellen, en aan de helpdesk verteld men mij dat ze meniet kunnen helpen.
Hier is nog geld te verdienen @HOME.

Maar de 2e lijns helpdesk is formidabel, goede deskundige hulp en ook probleemoplossend. Het KAN dus wel.

MAAR ALS JE ECHT GELD WILT VERDIENEN REGEL HET DAN EENS GOED, SCHEELT VEEL HOOR, ECHT!

my 2 cents.
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Had jij ook eerst dat je helemaal geen toon had? Ik heb nu namelijk helemaal geen toon. Wat kan ik het beste doen nu? Van het stroom afhalen of eerst resetten en dan 2 uur later weer aan doen zonder telefoonstekker erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Dit is wat je eigenlijk moet doen: ( zo verteld helpdesk het en zo staat het niet duidelijk in de manual, ik had dus de telefoon ook al aangesloten en dit kan fout gaan).
- eerst modem ophangen
- cai eraan
- ethernet eraan
- spanning erop.
- laat modem 2 uur hangen of in ieder geval totdat alle lampjes aanstaan.
- daarna telefoon erop prikken (onder spanning)
- luisteren of je de kiestoon hebt
- controleren of internet het doet natuurlijk

Bij ALLE problemen bellen, 0800-2846631 (=gratis), dan kiesmenu volgen van helpdesk en wachten.
Bij de eerste lijns help (komt er nooit uit) je niet laten afschepen met we maken er een melding van, maar jezelf in de wachtrij laten zetten van de technische helpdesk in amsterdam. Daar zit deskundg personeel en helpen je ECHT.

Ik ga 2 mei om en ben benieuwd. Voorlopig is hier alles in orde.

gr Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Dat wat hieboven wordt vermeld heb ik ook al tig keer gedaan. Zelfs elke dag. Ik heb een ander probleem. Ik ben nog niet aangemeld op de wijkcentrale. Dan mogen ze wel opschieten voor 4 mei! Ik ga maar weereens bellen. Betekent het niet dat wanneer je naar dat 0800-nummer belt je wordt doorverbonden en dan het lokale tarief betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Weet iemand hoe je bij @home telefonie de nummerweergave voor uitgaande gesprekken kunt aanzetten? Het staat standaard namelijk uit, mijn nummer wordt dus niet meegezonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 28-04-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook heel benieuwd naar. M'n ouders hebben nu telefonie via @home en het werkt allemaal wel perfect, echter hun huidige toestel (de KPN Orlando 120) ondersteunt het FSK-protocol voor nummerweergave niet. Uitgaande gesprekken worden ook niet goed weergegeven. Ligt dit aan het protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:27
Waarschijnlijk staat bij jou nummeronderdrukking uit. Je kunt dit controleren door te kijken naar de bijlage dit je hebt ontvangen bij de welkomstbrief bij aanmelding voor telefonie. Hier in staat of nummeronderdrukking uit staat. Je kunt een wijziging doorgeven via support-telefonie@home.nl.

Ik heb zelf dit probleem ook. Probeer nu al zes weken dit gewijzigd te krijgen. Heb al diverse mailtjes gestuurd en krijg standaard als antwoord dat mijn Telefonie account nog niet verwerkt is hun systeem. Vervolgens wordt verzocht het verzoek over 5 werkdagen nogmaals te doen. Bellen met de helpdesk heeft ook weinig zin. Men kan mij niet verder helpen. Doorverbinden met de 2e lijn heeft volgens de helpdesk geen zin omdat de 2e lijn dit niet (versnelt) zouden kunnen aanpassen.

Het is duidelijk dat Essent het organisatorisch niet voor mekaar heeft nu telefonie (bijna) landelijk wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de reden is waarom je van @home een nieuwe hostname krijgt wanneer je telefonie gebruikt? Mijn oude Hostname was: cpxxxxxx-a.landg1.lb.home.nl en nu cpxxxxxx-b.landg1.lb.home.nl. Ik ben toch wel geintresseerd waarom men de hostname veranderd heeft.
@home telefonie werkt overigens uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij kom je, wanneer je telefonie hebt, aan een ander gedeelte van het netwerk te hangen. Je IP-adres is ook veranderd... Je maakt dan gebruik van een heel ander platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Nou wij zijn ook nu volledig omgeschakeld gisteren op telefonie. Het heeft heel wat uren gekost aan de telefoon maar het is wel omgegaan op de afgesproken datum. Wij internetten, bellen en kijken nu tv via @home. Alles werkt prima tot nu toe. Het enige minpuntje is dus de klantenservice maar goed dat is al vaak genoeg aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vetellen wat al die stekkerstjes/snoertjes/etc. in de box van @home-telefonie inhouden? Ik heb gewoon het modem vervangen, telefoon erin geprikt en klaar. Wat moet ik met al die andere dingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat is als je op een alternatieve wijze de telefoon wil aansluiten. Bij mij heb ik het modem aan het huissysteem van kpn aangesloten, bij mijn schoonouders was het ook voldoende om de telefoon in het modem te prikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat valt er allemaal onder 'alternatieve wijze'? Die gevallen waarbij een centrale aanwezig is? Wat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:45
Wat ik niet terug kan vinden op de @home site en dit forum:

(misschien niet goed genoeg gezocht maar ik kan het echt niet vinden)

1. Betaal je met volop bellen (gratis bellen) wel een starttik of betaal je helemaal niks?
2. Als je een extra lijn neemt moet je dan 2x volop bellen nemen of is 1 ab bij beide lijnen genoeg (dus enkel die 11 euro en niet x2). Ik heb de helpdesk hier al 7x over gesproken en de ene zegt van wel de andere van niet. Als ik ze dan vraag waarom de ene zegt dat het wel zo is en de andere niet weten ze daar geen antwoord op te geven maar ik weet dus niet wie ik moet geloven.

Ik zou het graag willen horen hoe dat zit met deze 2 punten :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:41:
Maar wat valt er allemaal onder 'alternatieve wijze'? Die gevallen waarbij een centrale aanwezig is? Wat nog meer?
Nee, ik bedoelde anders dan rechtstreeks aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:53:
Wie kan mij vetellen wat al die stekkerstjes/snoertjes/etc. in de box van @home-telefonie inhouden? Ik heb gewoon het modem vervangen, telefoon erin geprikt en klaar. Wat moet ik met al die andere dingen dan?
*brabbelt iets over handleidingen.....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
knorde schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:21:
Wat ik niet terug kan vinden op de @home site en dit forum:

1. Betaal je met volop bellen (gratis bellen) wel een starttik of betaal je helemaal niks?

Ik zou het graag willen horen hoe dat zit met deze 2 punten :)
Op de eerste vraag kan ik je het antwoord geven dat je volgens @home naar nummers die gratis zijn geen starttik betaald (zou dus gelden voor voicemail, gratis 0800 nummers en gesprekken binnen Nederland naar vast).

Op de tweede vraag kan ik je helaas geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Waar kun jij terugzien dat je bij Volop Bellen 24-uur geen start-tik betaald? Ik kan het nergens vinden. Op de site staat gewoon tussen de normale tarieven dat je een start-tarief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

door mijn bedrijfje aan huis ben ik soms aangewezen op het versturen/ontvangen van faxen.. helaas wil dit niet meer sinds we @home telefonie hebben.

We hebben een 2 nummer erbij genomen speciaal voor de fax.. was het bij de kpn soms lastig 1 nummer met fax én telefoon, nu kunnen we helemaal niets meer. Uren in de wacht gehangen bij @home en geen oplossing.. faxsnelheden verlaagt, geen oplossing...heb 2 verschillende faxapparaten geprobeerd beide hetzelfde probleem... het duurt erg lang met faxbellen op het moment dat de andere fax opneemt verbreekt mijn fax de verbinding vanwege time-out.. time-out verhoogd geen verandering..

Arris Touchstone modem met 2 lijnen
Canon L250fax
Brother T64 fax

Nieuw utp(8aders>4aders gebruikt) lijntje met rj11 getrokken van modem naar fax, ca 5mtr lang.

Iemand nog een idee?

Groeten,
Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
hemiparo schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:17:
[...]

Op de eerste vraag kan ik je het antwoord geven dat je volgens @home naar nummers die gratis zijn geen starttik betaald (zou dus gelden voor voicemail, gratis 0800 nummers en gesprekken binnen Nederland naar vast).

Op de tweede vraag kan ik je helaas geen antwoord geven.
Ok dat wou ik weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Vdub schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:35:
door mijn bedrijfje aan huis ben ik soms aangewezen op het versturen/ontvangen van faxen.. helaas wil dit niet meer sinds we @home telefonie hebben.

We hebben een 2 nummer erbij genomen speciaal voor de fax.. was het bij de kpn soms lastig 1 nummer met fax én telefoon, nu kunnen we helemaal niets meer. Uren in de wacht gehangen bij @home en geen oplossing.. faxsnelheden verlaagt, geen oplossing...heb 2 verschillende faxapparaten geprobeerd beide hetzelfde probleem... het duurt erg lang met faxbellen op het moment dat de andere fax opneemt verbreekt mijn fax de verbinding vanwege time-out.. time-out verhoogd geen verandering..

Arris Touchstone modem met 2 lijnen
Canon L250fax
Brother T64 fax

Nieuw utp(8aders>4aders gebruikt) lijntje met rj11 getrokken van modem naar fax, ca 5mtr lang.

Iemand nog een idee?

Groeten,
Matthijs
Bij mij heeft het geholpen de fax op 2400 (snelheid) te zetten.
Tevens moet je foutcorrectie en echo (indien je dat kan instellen) uit zetten.
In mij geval werkt dit met een philips fax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 5 mei zijn we overgegaan, echter internet werkt prima, bellen is om te huilen, geen kiestoon, het lampje van telephone blijft knipperen, en bellen met de helpdesk lost niks op, wie heeft hetzelfde, en wat was jullie oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
knorde schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:41:
[...]

Bij mij heeft het geholpen de fax op 2400 (snelheid) te zetten.
Tevens moet je foutcorrectie en echo (indien je dat kan instellen) uit zetten.
In mij geval werkt dit met een philips fax...
Hmm, met 2400bps een fax verzenden is ook niet je van het. De meeste faxen zijn 14K4 tegenwoordig, sommigen zelfs 33K6, kom jij aan met je slome 2K4 ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Doorstuwen naar de technische dienst en duidelijk zijn. Zeggen dat je uitstel wil van de portering. Heeft bij ons geholpen. Jij kan thuis niks anders doen dan modem resetten e.d. Zij moeten iets in de centrale doen. Dus hup bellen naar het gratis nummer. Wachten wordt wel beloond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Waar kun jij terugzien dat je bij Volop Bellen 24-uur geen start-tik betaald? Ik kan het nergens vinden. Op de site staat gewoon tussen de normale tarieven dat je een start-tarief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb de hele topic niet doorgenomen als jullie het niet erg vinden ;)
Ik heb dus ook telefonie besteld en zit al een week te klooien met de nieuwe modem. Mijn snelheid is gewoon bedroevend laag, normale modem rond de 600kb/s nieuwe modem tussen 80/300kb/s.
De telefoon gaat pas over 2 weken werken gaat dan mijn snelheid omhoog of zit ik met een groot probleem? Ik denk ik vraag het de specialisten eerst voordat ik @home ga bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Morgen gaat onze @home telefonie in werking. Ben best tevreden over het Arris Touchstone modem maar het viel me op dat hij gister IP 192.168.100.2 uitdeelde aan mijn router en dat dit na een power reboot verholpen was. Ik kon tijdens dat moment wél de webinterface op 192.168.100.1 benaderen... niks spectaculairs...

Weet iemand of er kosten aan zijn verbonden als je binnen 2 maanden niet tevreden bent met @home telefonie en terug wil naar good old KPN ?!?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 20:52

marster81

to be or not to be

Jozef Sss schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:28:
Ja dit klopt, ik had eerst A, maar in de handleiding van de aansluiting stond dat dit B moest worden.
Maakt dit verder geen verschil dan?

[edit]
Heb 't veranderd, zonder enig verschil. Er zit trouwens wel een router tussen, maar dat moet verder niet uitmaken. Knik in de kabel of iets anders is het zeer zeker niet, het is echt vanaf het moment dat ik het telefonie modem heb ipv de normale.

Even navraag gedaan, 2 andere mensen hier in het dorp hebben hier ook al last van. :?
Heb je de naam in de router dan wel aangepast? Want als je er een router tussen hebt gaat het erom dat de router -B moet krijgen. sluit anders een pc met de naam -B rechtstreeks om het modem aan, je zult merken dat de snelheid dan weer normaal wordt
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:06:
Op 5 mei zijn we overgegaan, echter internet werkt prima, bellen is om te huilen, geen kiestoon, het lampje van telephone blijft knipperen, en bellen met de helpdesk lost niks op, wie heeft hetzelfde, en wat was jullie oplossing?
Zonder telefoonstekker in het modem zal het lampje stil moeten blijven branden. Dus telefoonstekker uit het modem, modem van stroom en dan kijken of het telefoonlampje weer gaat branden, zoniet dan is er iets mis bij @home zelf.

En die lease van 192.168.100.2 betekent dat je modem standby is gesprongen. Reden: geen idee.. Bij sommige modems is dat te zien als ds en us tergelijkertijd knipperen

[ Voor 57% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:34 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
marster81 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:49:
[...]

Heb je de naam in de router dan wel aangepast? Want als je er een router tussen hebt gaat het erom dat de router -B moet krijgen. sluit anders een pc met de naam -B aan, je zult merken dat de snelheid dan weer normaal wordt

[...]

Zonder telefoonstekker in het modem zal het lampje stil moeten blijven branden. Dus telefoonstekker uit het modem, modem van stroom en dan kijken of het telefoonlampje weer gaat branden, zoniet dan is er iets mis bij @home zelf.

[...]

Je betaalt dan alleen porteringskosten aan kpn (volgens mij rond de 45 euro)

En die lease van 192.168.100.2 betekent dat je modem standby is gesprongen. Bij sommige modems is dat te zien als ds en us tergelijkertijd knipperen

En btw:

* faxen worden officieel niet ondersteund door @home.....
* als je 2 lijnen hebt, betaal je 2 x abo kosten, dus minimaal 2 x 5.95 en als je een belbundel erbij neemt voor beide lijnen betaal je die ook 2 keer
* het valt me op dat 99% van de nieuwe telefonie abonnees de handleiding helemaal niet doorlezen.. :X
* krakende lijn wordt meestal veroorzaakt door de wandcontactdoos, die werkt als een soort filter, als je naar de klantenservice belt, kunnen ze je kostenloos een nieuwe toesturen

ja, ik werk bij de helpdesk van @home telefonie })
Werk je bij de eerste lijn of tweede lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:06:
Dat klinkt mij heel bekend in de oren, diezelfde situatie heeft bij ons 4,5 maand geduurd, we bellen nu alleen nog maar mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:36:
[...]

Dat klinkt mij heel bekend in de oren, diezelfde situatie heeft bij ons 4,5 maand geduurd, we bellen nu alleen nog maar mobiel.
Bij mij ook alleen was het wel verholpen na een dag. Dat is wel triest, 5 maanden bellen via mobiel terwijl je ook via de kabel had kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
[...]

En btw:

(...)
* het valt me op dat 99% van de nieuwe telefonie abonnees de handleiding helemaal niet doorlezen.. :X
(....)
Handleidingen zijn vaak (ook in dit geval) zo gedetailleerd en omslachtig dat men ze niet meer gaat doorlezen... Eerst 2 uur documentatie doornemen voordat je iets "kunt doen", wie heeft daar nou echt zin in ?!?

Heb je trouwens een verklaring waarom mijn modem spontaan in standby ging ?!?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister ook telefonie,
Alleen kan ik de brief met het nummer nergens meer vinden.
En als ik naar me mobiel bel, dan belt hij onbekend.
Heb al even een mailtje gestuurd, als ze die nummerblokkering uit kunnen zetten.

Maar verder werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
[...]
En btw:

* faxen worden officieel niet ondersteund door @home.....
* als je 2 lijnen hebt, betaal je 2 x abo kosten, dus minimaal 2 x 5.95 en als je een belbundel erbij neemt voor beide lijnen betaal je die ook 2 keer
* krakende lijn wordt meestal veroorzaakt door de wandcontactdoos, die werkt als een soort filter, als je naar de klantenservice belt, kunnen ze je kostenloos een nieuwe toesturen

Dat is vreemd dat er zoveel onduidelijkheid is.
Ik heb al vaker de helpdesk gebeld en nu net zeggen ze ook weer tegen mij dat je 1x een belbundel kan afnemen. Dit geld voor beide lijnen.
Als je hier http://www.home.nl/produc...ie/vergelijk_abonnementen goed leest lijkt het idd ook zo dat je 1x betaald. Toch heb ik tot nu toe 3x te horen gekregen ofzo dat het voor 1 lijn geldig is. Andere medewerkers zeggen weer (zoals het op de site staat) dat het voor beide geld omdat het als extra dienst is. Er staat ook "Bij alle belabonnementen van @Home kunt u kiezen uit de volgende extra diensten:"
2de lijn zegt ook dat het voor beide lijnen geldig is dus gewoon 1x belbundel kosten.
Ik ben benieuwd hoe het nou echt zit ik wordt er niet echt veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de webinterface van het telefoniemodem (Arris Touchstone) eigenlijk wel bereikbaar? Ik kan hem namelijk niet bereiken op 192.168.100.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stekker van de telefoon eruit, de modem zonder spanning en er weer op nieuw in doen.
enhet lampje van telephone blijft knipperen...............................
ligt dus bij Home, maar ja die noobs van de eerste lijn zeggen: ja dit ligt nu bij de netwerk beheerder ( speciale tak van home)
dus binnen een week moest het opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:16:
De stekker van de telefoon eruit, de modem zonder spanning en er weer op nieuw in doen.
enhet lampje van telephone blijft knipperen...............................
ligt dus bij Home, maar ja die noobs van de eerste lijn zeggen: ja dit ligt nu bij de netwerk beheerder ( speciale tak van home)
dus binnen een week moest het opgelost zijn.
nou vergeet dat maar rustig hoor. Heb je wel met de tweede lijn (technische dienst) gesproken? Zo niet, dan kun je het wel vergeten. Zo was de ervaring bij mij in ieder geval. De eerste lijn is om te huilen. Je moet je niet af laten schepen met ''ja het ligt bij de netwerk beheerder'' of ''ze zijn er mee bezig'' en ''heeft u de modem al gereset''? Dat is volledige bull-shit. Je hebt waarschijnlijk al 1000 keer je modem gereset. Je moet direct vragen om de 2de lijn: technische dienst. Die helpen je echt verder! Zolang je die niet aan de lijn hebt gehad zal er nooit iets gaan werken. Let wel: zo waren mijn ervaringen. Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
knorde schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:50:
[...]

Ik heb al vaker de helpdesk gebeld en nu net zeggen ze ook weer tegen mij dat je 1x een belbundel kan afnemen. Dit geld voor beide lijnen.
Als je hier http://www.home.nl/produc...ie/vergelijk_abonnementen goed leest lijkt het idd ook zo dat je 1x betaald. Toch heb ik tot nu toe 3x te horen gekregen ofzo dat het voor 1 lijn geldig is. Andere medewerkers zeggen weer (zoals het op de site staat) dat het voor beide geld omdat het als extra dienst is. Er staat ook "Bij alle belabonnementen van @Home kunt u kiezen uit de volgende extra diensten:"
2de lijn zegt ook dat het voor beide lijnen geldig is dus gewoon 1x belbundel kosten.
Een belbundel geld voor beide lijnen... net als vastvoordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81

marster81

to be or not to be

knorde schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:50:
[...]

Als je op http://www.home.nl/producten/telefonie/vergelijk_abonnementen kijkt, zie je bij elke bundel Eén telefoonlijn staan, een bundel geld voor 1 telefoonlijn en niet voor twee telefoonlijnen!!!

[ Voor 41% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:36 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
marster81 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:52:
[...]

Als je op http://www.home.nl/producten/telefonie/vergelijk_abonnementen kijkt, zie je bij elke bundel Eén telefoonlijn staan, een bundel geld voor 1 telefoonlijn en niet voor twee telefoonlijnen!!!

ow jah, na 3 juli komt er weer een snelheidsverhoging, intensief gaat naar 8000kbits en regelmatig naar 4000kbits.. upload weet ik zo niet uit mijn hoofd..moet morgen toch werken, kijk dan wel ff ;)
Er staat idd 1 lijn, echter staat er daaronder dat je extra diensten kan afnemen BIJ je huidige belbundel. Ook op de opleveringsbrief staat bovenaan je gekozen belbundel en een stuk eronder de aantal lijnen + opties per lijn. Dit is inmiddels ook meerdere malen door de 2de lijn verteld. Maar ik moet zeggen het staat er wel een beetje vaag, had wat duidelijker gemogen.
P.S. Dat van die snelheidsverhoging is dat zeker? Dat zou echt verrekte mooi zijn, goed nieuws dus!
Zodra je de upload ook weet zou je die dan willen melden, ben best benieuwd. P.S. Weet jij toevallig wanneer je de officiele mail hiervan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81

marster81

to be or not to be

knip

[ Voor 206% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:37 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Super dan! We zijn net abonnee. Dus dat begint lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Ook maar mijn reactie geknipt gezien het bericht waar ik naar heb gequote verwijderd is....

[ Voor 146% gewijzigd door Killah_Priest op 15-05-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
marster81 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:34:
dubbel..

Kom net van werk en ik kan bevestigen dat de snelheden van regelmatig 2000 (Basis) en Intensief 5000 (Breedband) verhoogd gaan worden vanaf 3 juli 2006.

Regelmatig 2000 vanaf 3 juli:

download van 2000 kbit/s naar 4000 kbit/s
upload van 400 kbit/s naar 600 kbit/s

Intensief 5000 vanaf 3 juli:

download van 5000 kbit/s naar 8000 kbit/s
upload van 750 kbit/s naar 1200 kbit/s

[...]

Verder is bij ons op de eerste lijns ook nog niks bekend. @home kennende zal er misschien wel een email over gaan naar de abonnes toe, maar wanneer zou ik echt niet weten. Als ik meer weet zal ik er uiteraad melding van maken.

Zoals het er nu uitziet wordt de snelheid van Soms 750 (Budget) trouwens niet verhoogd. :/
Zeer goed nieuws!
Upload naar 1200 dat is wel het laatste wat ik had verwacht!
Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81

marster81

to be or not to be

knip

[ Voor 99% gewijzigd door marster81 op 15-05-2006 22:37 ]

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Trosradar vermelde gisteren in hun wekelijkse uitzending dat ze veel klachten binnenkrijgen van @Home Telefonie klanten. Ze kunnen de klantenstroom niet aan en de wachtrij bij de klantenservice is te lang! Ook ik werd hier gek van. Lees verder:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/3/2249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb waarschijnlijk tot 3x toe geluk gehad en 's middags rond 14.00u gebeld. Steeds binnen 20 minuten had ik iemand aan de telefoon.

Ik had overigens het "geluid alsof de bitrate te laag is" blikkerige geluid probleem. Nadat dit werd doorgespeeld naar de TD in Amsterdam was het na een week verholpen. Alles werkt nu naar behoren. Al met al 3 weken slecht geluid gehad.

Voor de besparing die me dit op termijn t.o.v. KPN gaat opleveren vind ik dit meer dan acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Krijg je bij @Home Telefonie ook een SIP-account ? Die je dus kan gebruiken om je Asterisk te uplinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:28:
ik heb waarschijnlijk tot 3x toe geluk gehad en 's middags rond 14.00u gebeld. Steeds binnen 20 minuten had ik iemand aan de telefoon.

Ik had overigens het "geluid alsof de bitrate te laag is" blikkerige geluid probleem. Nadat dit werd doorgespeeld naar de TD in Amsterdam was het na een week verholpen. Alles werkt nu naar behoren. Al met al 3 weken slecht geluid gehad.

Voor de besparing die me dit op termijn t.o.v. KPN gaat opleveren vind ik dit meer dan acceptabel.
Welke lijn had je dan? De eerste of de tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
heeft iemand 'inside' info wanneer @home telefonie overal in Maastricht beschikbaar is? De postcode check geeft nog niks aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Pff na 2 uur aan de lijn te hebben gehangen om mijn trage internet te fixen ivm de nieuwe modem zouden de "it gasten" het moeten maken. Ik zal je de 2 uur besparen uiteindelijk heb ik dus zelf het probleem moeten aanwijzen, goh meneer dat is inderdaad het probleem 8)7 Wanneer dit klaar zou zijn geen idee, wie kan ik opbellen om info te vragen als er niks verholpen wordt...kan niet. Vandaag dus aangesloten op het telefoonnet en wonderbaarlijk, het werkte. Een beetje lopen klooien met de huiscentrale en alles was prima. Nou ja 2 keer test bellen en daarna viel het constant weg, nu alleen een ingesprek toon :r Mijn internet is ondertussen NOG langzamer :'(

Als er problemen waren moest ik maar terugbellen naar de helpdesk |:( gaat makkelijk als het boeltje niet werkt en ook de helpdesknummer achter een 0900 nummer stoppen zodat het niet gratis is :r (indien je telefoon wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Welke lijn had je dan? De eerste of de tweede?
gewoon eerste lijn, althans als dat diegene is die je aan de foon krijgt als je de klantenservice belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
BARACUS schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:02:
Pff na 2 uur aan de lijn te hebben gehangen om mijn trage internet te fixen ivm de nieuwe modem zouden de "it gasten" het moeten maken. Ik zal je de 2 uur besparen uiteindelijk heb ik dus zelf het probleem moeten aanwijzen, goh meneer dat is inderdaad het probleem 8)7 Wanneer dit klaar zou zijn geen idee, wie kan ik opbellen om info te vragen als er niks verholpen wordt...kan niet. Vandaag dus aangesloten op het telefoonnet en wonderbaarlijk, het werkte. Een beetje lopen klooien met de huiscentrale en alles was prima. Nou ja 2 keer test bellen en daarna viel het constant weg, nu alleen een ingesprek toon :r Mijn internet is ondertussen NOG langzamer :'(

Als er problemen waren moest ik maar terugbellen naar de helpdesk |:( gaat makkelijk als het boeltje niet werkt en ook de helpdesknummer achter een 0900 nummer stoppen zodat het niet gratis is :r (indien je telefoon wel werkt).
Gewoon het 0800 nummer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
awwexl schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:54:
[...]

Gewoon het 0800 nummer bellen!
Dan kom je in een web terecht van een computer, na 10 minuten door die hel te kruipen krijg je eindelijk iemand aan de lijn. Alleen kan die nummers geven wat de computer ook kan geven, doorschakelen of dergelijke dingen kan niet. Belt u maar de helpdesk... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
BARACUS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Dan kom je in een web terecht van een computer, na 10 minuten door die hel te kruipen krijg je eindelijk iemand aan de lijn. Alleen kan die nummers geven wat de computer ook kan geven, doorschakelen of dergelijke dingen kan niet. Belt u maar de helpdesk... :r
Ik snap je punt niet helemaal. Via dat 0800 nummer kun je ook door worden geschakeld van de eertse lijn naar de tweede lijn. Die je echt wel helpen. Ja dat het lang duurt weten we nu wel maar goed dat is nu niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
awwexl schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. Via dat 0800 nummer kun je ook door worden geschakeld van de eertse lijn naar de tweede lijn. Die je echt wel helpen. Ja dat het lang duurt weten we nu wel maar goed dat is nu niet anders.
Welk 0800 nummer is dat dan? Ik heb lopen zoeken en er was alleen een algemene klantenservice nummer die niks kan. Die kon mij alleen een 0900 nummer geven, dus als je voor mij dat 0800 nummer hebt :) Niet dat het erg helpt want mijn vaste lijn van KPN is opgezegd :X even kijken of ik een buur zo gek kan krijgen om de telefoon te lenen.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 25-05-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
BARACUS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:03:
[...]

Welk 0800 nummer is dat dan? Ik heb lopen zoeken en er was alleen een algemene klantenservice nummer die niks kan. Die kon mij alleen een 0900 nummer geven, dus als je voor mij dat 0800 nummer hebt :) Niet dat het erg helpt want mijn vaste lijn van KPN is opgezegd :X even kijken of ik een buur zo gek kan krijgen om de telefoon te lenen.
zoek in dit topic zou ik zeggen. Je kunt je toch door laten stuwen naar de 2de lijn! dat is de technische dienst voor de 1000ste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb de moeite maar genomen om iemand wel even te helpen...
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:04:Bij ALLE problemen bellen, 0800-2846631 (=gratis), dan kiesmenu volgen van helpdesk en wachten.
Bij de eerste lijns help (komt er nooit uit) je niet laten afschepen met we maken er een melding van, maar jezelf in de wachtrij laten zetten van de technische helpdesk in amsterdam. Daar zit deskundg personeel en helpen je ECHT.
MIsschien moet je even opletten op de manier waarop je dingen brengt, vriend awwexl...
Wellicht had hij een ander nummer of wel dit nummer maar werd hij wel afgescheept. Was jij erbij? Nee dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 25-05-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Groentenboer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:39:
Heb de moeite maar genomen om iemand wel even te helpen...

[...]

MIsschien moet je even opletten op de manier waarop je dingen brengt, vriend awwexl...
Wellicht had hij een ander nummer of wel dit nummer maar werd hij wel afgescheept. Was jij erbij? Nee dus...
Bedankt, dit nummer ben ik nog nergens tegengekomen op de site van Essent. Zoals ik al zei kon ik alleen een klantenservice nummer vinden maar dat was meer een computer telefoonboek voor 0900 nummers. Na dat doolhof eindelijk een mens aan de lijn gehad, die mevrouw heeft dus ook niks gezegd over dit gratis nummer, waar komt dat eigenlijk vandaan? Topics doorlezen gaat ook moeilijk mijn internet ligt er elke minuut uit, kun je weer opnieuw inloggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
BARACUS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:11:
[...]

Bedankt, dit nummer ben ik nog nergens tegengekomen op de site van Essent. Zoals ik al zei kon ik alleen een klantenservice nummer vinden maar dat was meer een computer telefoonboek voor 0900 nummers. Na dat doolhof eindelijk een mens aan de lijn gehad, die mevrouw heeft dus ook niks gezegd over dit gratis nummer, waar komt dat eigenlijk vandaan? Topics doorlezen gaat ook moeilijk mijn internet ligt er elke minuut uit, kun je weer opnieuw inloggen |:(
Dat is een oud nummer van @home en blijkbaar nog niet opgeheven. Maar je kunt ook de zoekfunctie gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
Even iets heel anders:

Wanneer je gaat bellen via @home (op 1 juni is het zover, kiestoon was na 2 uur aanwezig, alles lijkt goed te gaan) wordt er dan een gedeelte van je bandbreedte gereserveerd voor telefonie? Of loopt dit buiten je internetabbo om?
Ik heb heb Soms 750 abbo, dus voor mij zou het nogal schelen.

Tevens iedereen bedankt voor de opmerkingen over: compternaam-A --> computernaam-B. Dit ga ik vanavond meteen proberen, de verbinding is sinds vervanging van het modem instabieler en langzamer (vooral de upload)

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Gaat buiten je abo om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ja hoor, 1 uur en 5 minuten in de wacht om de technische dienst te krijgen verbreekt de verbinding. Lekker als je met je gsm de helpdesk moet hebben, 10 euro weg :r als ik ga mailen krijg ik over 2 weken een reply |:( Straks maar weer bellen en alvast een dikke vette brief schrijven om alle kosten te laten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ik zit nu al sinds 4 mei zonder telefonie. terwijl het sinds het begin goed heeft gewerkt (sept 2005).
al met al 4 keer gebeld in die tijd en minstens 6 uur in de wacht gestaan.
Geen idee wat er opeens aan de hand is met @home telefonie...maar dit is niet acceptabel...een weekje oke...maar een maand zonder telefoon kan gewoon niet.
Eigenlijk had ik wel vaker willen bellen maar door de lange wachttijden en de kosten(gelukkig nu een gratis nummer gevonden door dit forum) zie ik er vanaf en mailen help inderdaad al helemaal niet!!

zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 05-09 01:36
Hier nog zo'n slachtoffer van Telefonie@Home!

Gisteren mijn ouders overgezet van de KPN naar Home. Laat ik nu maar een maandag kiezen en niet zo lekker laat tegen het weekend. Nou de KPN opgeheven om exact het tijdstip wat gegeven is. 11.30. Toen @Home erin prikken en het werkte meteen. Dacht dit is een goede start.... Dat kan vast niet :-)

Maar goed... eerst heb ik nog ff kunnen bellen met @Home Telefonie voor zo'n 3 uurtjes. Daarna was de lijn dood. Ofwel een knipperend Telefoon lampje op mijn Arris en een in-gesprek-toon. Ook niet meer te bereiken met een mobiel. Dus probleem. Internet werkte nog wel.

Bellen met @Home.. Heeft die gast een nieuwe update in mijn modem gedaan en moest hem 24 uur aan laten staan. Niet eerder uitzetten of resetten want moest gesynchroniseerd worden o.i.d. Dikke onzin dus eigenlijk! Maar goed... na die reset knalde het internet er ook uit.

Geen @Breedband meer maar @Sloom. 40 KB/s download en 0,3 KB/s upload. Dit was ook al zo toen ik me net het nieuwe modem had geinstalleerd. Mijn hostname was niet meer gekoppeld aan een IP-adres. Dit resulteerde dat ik verkeerde internetadressen had en mijn hostname van buitenaf niet meer te bereiken was. Als ik mijn eigen IP-adres ging tracen vanaf de UT kwam ik op een totaal andere kompjoeternaam/hostname uit.

Weer gebeld dat het internet er nu OOK uitlag. Las ik mijn IP-adress voor.... Dat kan niet meneer die is van iemand anders :-) (tss... hoe de fuck???). Of ik mijn hostname al veranderd had. Tja ben ook niet dom... het heeft gewoon al gewerkt met het nieuwe hostname (zei ik al 3 keer).

Maar goed.. Ik had een IP-adress moeten hebben maar heb intussen alweer 3 anderen gekregen. Na vele resets aan hun zijde is het opgelost....

Telefonie??? Nog steeds niet.... Technische dienst aan de lijn gekregen (na 3 uur w88). Maar goed met het 0800-nummer --> goede tip!!! Thx. Bleek dat we uit het systeem verwijderd zijn. Had die eerste knuppel dat niet kunnen zeggen. Duurt weer 4 werkdagen had die het over: moet naar netwerkbeheer etc... Maar goed.... het telefoonnummer hadden ze ook neit goed... Maar het moet allemaal goedkomen.....

Al met al zit ik nog in de proefperiode... Zit sterkt te tweijfelen om naar de KPN weer terug te gaan. Snap nog steeds niet waarom ik in 1 keer verwijderd ben... Heel vreemd :-(

FF afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Heb je ook contact gehad met de technische dienst en niet alleen met de eerste lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Met de technische dienst (dus 2e lijn). Maar goed... ik mag pas weer over 4 dagen terugbellen want het moet eerst door het netwerkbeheer worden afgehandeld. Is intern via een mailtje gegaan. Beetje raar dat dit niet meteen kan.

Kan dat niet sneller?? Nee zei die: we kunnen alleen interne mails sturen naar ons netwerkbeheer, kreeg ik als antwoord.

Dus dag 1 is ingegaan: Nog steeds geen telefonie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bij mij was schijnbaar iets mis met een schakelaar in de buurt "meterkast". Ik weet ook niet precies wat nu geholpen heeft want ineens deed alles het prima nadat 4 mensen met 4 oplossingen kwamen.

- de schakelaar kast
- software voor de modem
- de IT afdeling zou iets moeten fixen
- het lag aan mijn AOP

:r ben nu bezig om alle gemaakte kosten te laten vergoeden en op zijn minst 1 maand abo geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Bij mij is de maat vol.

Kheb sinds 4 mei geen telefonie meer...het heeft daarvoor goed gewerkt vanaf sept 2005.
Vele uren in de wachtrij gestaan en steeds als ik bij de tweede lijn terechtkwam werd mij verteld dat er gegevens misten..en dat die gegevens nog even moesten worden in gevoerd. Dit moet naar de netwerkbeheerder worden gestuurd dus weer 5 dagen wachten etc. 5 dagen nog niks dus weer belen...etc etc...zucht.

Vorige weekend (10 juni) werd ik opeens gebeld door een "speciale" afdeling van de klantenservice dat het probleem nu echt opgelost ging worden. Maar we zijn nu alweer een week verder en nog steeds een knipperend telefonie lampje :(

Ik geeft ze nog de tijd tot morgen en dan ga ik telefonie opzeggen duurt toch veel te lang dit!!! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
jij ook al naar die netwerkbeheer????

bij mij is dat ook gebeurd... Nog steeds geen reactie.. Als ik dus jouw berichten lees gebeurd dit dus ook niet en kan ik dus blijven w88....

Ga nu bellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Damn weer 120 minuten wachtrij....

Tis goddomme gewoon niet te geloven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
De eerst keer dat er bij mij een melding naar de netwerkbeheerder werd gestuurd moest ik 5 dagen wachten nadat ik 5 dagen had gewacht weer contact opgenomen, bleek dat ze niks konden vinden en dus niks gedaan hadden |:( Dus die gast die ik toen aan de lijn had zei dat er nog steeds gegevens misten en dat het netwerkbeheer dit moest aanvullen, maar 5 dagen later nog steeds een knipperd lampje.

Wat ik ook vrij frusterend vind is nadat je al een maand zonder telefonie zit en je dan gewoon een standaard mailtje terug krijgt dat je je isra punt moet controleren, resetten..etc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Gisteren gebeld met @Home.... 2 uur in de wacht gehangen op de technische dienst....
Toen was het 22.00 uur, verbinding verbroken |:(

Toppunt van klantvriendelijkheid noem ik dit... Voor nu besloten:
Dinsdag nog geen telefoon... Gaat deze jongen weer terug naar de KPN.

Dan maar wat meer betalen... Heb je tenminste wel een goede zekerheid op een stabiele telefoonlijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd echt klantonvriendelijk.... 2 uur in de wacht hangen, hoe houd je het vol?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 08:25:
Dat is idd echt klantonvriendelijk.... 2 uur in de wacht hangen, hoe houd je het vol?!
Ondertussen op het forum posten en de telefoon op speaker :P
Klachtenbrief met eis om vergoeding van een aantal zaken (100 euro totaal) onderweg, direct een reply dat het 10 dagen gaat duren voordat ik bericht ontvang. We wachten af.....

[ Voor 26% gewijzigd door BARACUS op 19-06-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 18:31
BARACUS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:32:
[...]

Ondertussen op het forum posten en de telefoon op speaker :P
Klachtenbrief met eis om vergoeding van een aantal zaken (100 euro totaal) onderweg, direct een reply dat het 10 dagen gaat duren voordat ik bericht ontvang. We wachten af.....
Als één van die zaken "Telefoon/Mobiel" kosten zijn: Helaas. Staat in de voorwaarden dat deze niet worden vergeod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Killion schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:53:
[...]

Als één van die zaken "Telefoon/Mobiel" kosten zijn: Helaas. Staat in de voorwaarden dat deze niet worden vergeod.
Dat zei die pipo bij de helpdesk ook, alleen is 2 uur in de wacht staan niet normaal te noemen dus gelden de algemene voorwaarden ook niet meer. Ik heb het niet over 1 keer 30 minuten in de wacht staan om daarna de oplossing te krijgen. Ik heb totaal 6 uur!!! aan de lijn gehangen waarvan minstens 5 uur in de wacht 8)7 Weken voordat de telefoon werd overgeschakeld al 3 keer aan de lijn gehangen, het zou worden opgelost :z en dan werkt ineens niks meer. Ik ga niet opdraaien voor de kosten van een stel apen die de helpdesk beheren en het personeel tekort dat wachttijden van 2 uur geeft. Belkosten waren iets van 40 euro wat nog wel meevalt door een "goedkope" abo, prepaid mensen zouden janken :/ De rest is voor het wegvallen van internet (maandje) en telefonie (weekje), het abo geld dus gewoon terug. Hoe ze het gaan berekenen maakt me geen fluit uit, dan geven ze maar 2 maanden abo geld terug en geen belkosten vergoeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 18:31
BARACUS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:13:
[...]

Dat zei die pipo bij de helpdesk ook, alleen is 2 uur in de wacht staan niet normaal te noemen dus gelden de algemene voorwaarden ook niet meer. Ik heb het niet over 1 keer 30 minuten in de wacht staan om daarna de oplossing te krijgen. Ik heb totaal 6 uur!!! aan de lijn gehangen waarvan minstens 5 uur in de wacht 8)7 Weken voordat de telefoon werd overgeschakeld al 3 keer aan de lijn gehangen, het zou worden opgelost :z en dan werkt ineens niks meer. Ik ga niet opdraaien voor de kosten van een stel apen die de helpdesk beheren en het personeel tekort dat wachttijden van 2 uur geeft. Belkosten waren iets van 40 euro wat nog wel meevalt door een "goedkope" abo, prepaid mensen zouden janken :/ De rest is voor het wegvallen van internet (maandje) en telefonie (weekje), het abo geld dus gewoon terug. Hoe ze het gaan berekenen maakt me geen fluit uit, dan geven ze maar 2 maanden abo geld terug en geen belkosten vergoeding ;)
Stel apen?
Zegt al genoeg over jouw niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Killion schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Stel apen?
Zegt al genoeg over jouw niveau.
Jij werkt zeker bij die tent :?
Ik gebruik niet zomaar het woordje apen want het is echt een klerezooi bij die helpdesk. Niemand zijn niveau is bestand tegen de @home helpdesk kan ik je vertellen. Dat het achterliggende probleem bij te weinig personeel ligt of de totale wanorde door de kabeltelefonie flop mag je dan zelf beslissen. Vroegah had ik alleen maar complimenten voor de helpdesk, binnen 10/15 minuten was je meestal wel klaar met je telefoontje. Ik wil je nog net geen kapotte internet en telefonie verbinding wensen zodat je je eigen uitspraak kunt inslikken :P
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste