Ik zelf ervaring genoeg met Helpdesk's inclusief die van @home.
Mijn uitspraak? wordt volwassen; aap.
Hoe oud is die ervaring? sinds ze met telefonie begonnen zijn is de helpdesk gewoon enorm achteruit gegaan en is alles ineens moeilijk. Storing op je lijn, modem krijgt geen signaal. Helpdesk bellen: 1e lijns na 30 minuten wachten: we verbinden u door, wachttijd 45 minuten. Vervolgens doorverbinden: we leggen het bij netwerkbeheer neer, die gaat kijken hoe en wat, komt monteur langs die afspraak gaat maken... nooit iemand geweest, na een week nog geen internet, laat staan de juiste lampjes branden op modem. Helpdesk bellen: "het zal wel aan uw PC liggen".Killion schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:01:
De diverse mensen in deze topic kletsen zeker uit hun nek. Ik wil ze ook wel prutsers of inferieure helpdeskmedewerkers noemen. Doodnormale uitspraak om een rotzooi bende een stel apen te noemen of een dierentuin, heeft vrij weinig met volwassenheid te maken.Killion schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:01:
Nou Baracus ik wil niet jou woorden gebruiken maar ik ben het meer dan 100% met je eens. Gelukkig werkt alles hier nog wel naar behoren maar ik had ook mega trieste start problemen en dan met name de klantenservice is echt te droevig voor woorden. Ik kan niks anders zeggen dan dat @home een 1 ontvangt voor de klantenservice. Ik heb vaak genoeg bij mensen Internetplusbellen van KPN moeten installeren en een enkele keer hun klantenservice moeten benaderen maar dat was een kwestie van 5 minuten wachten en ik had iemand aan de lijn. En niet als bij @home dat je on-professionele mensen aan de lijn had die je niet helpen (eerste en tweede lijn) Nee ze hielpen je direct en kwamen met concrete oplossingen waar je wat aan had. Dat is echt niet bij @home zo.BARACUS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:30:
[...]
Jij werkt zeker bij die tent![]()
Ik gebruik niet zomaar het woordje apen want het is echt een klerezooi bij die helpdesk. Niemand zijn niveau is bestand tegen de @home helpdesk kan ik je vertellen. Dat het achterliggende probleem bij te weinig personeel ligt of de totale wanorde door de kabeltelefonie flop mag je dan zelf beslissen. Vroegah had ik alleen maar complimenten voor de helpdesk, binnen 10/15 minuten was je meestal wel klaar met je telefoontje. Ik wil je nog net geen kapotte internet en telefonie verbinding wensen zodat je je eigen uitspraak kunt inslikken
[ Voor 17% gewijzigd door thestiffmeister op 20-06-2006 01:05 ]
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Verwijderd
Ik zou even informeren bij mensen in de buurt die @home hebben, @home heeft nogal al wat probleemgebieden, en daar wordt meestal geen haast mee gemaakt. Als er geen klachten zijn over @home, dan is het een redelijk product. En zoals je merkt is de helpdesk van @home niet altijd goed. Je kan alle @home producten ook 2 maanden vrijblijvend proberen, da's mischien ook een manier om te testen of de boel in jouw buurt in orde is.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:07:
Kunnen jullie mij voor een compleet nieuwe aansluiting, waarbij ik telefonie (zij het VOIP, normaal of VODSL zijn), televisie en internet (middensegment) nodig heb, nou @Home aanraden?
Voor ADSL (met of zonder voip/vodsl) en vaste telefonie heb je een vaste lijn nodig. Maar er zijn ook VOIP oplossingen die provider onafhankelijk werken, die kun je dus ook nemen bij @home zonder hun telefonie product af te nemen.Gezien de laatste zoveel reacties is telefonie via @Home pruts. Voor de andere aanbieders heb ik zelf een vaste lijn nodig van de KPN, niet?
[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 20-06-2006 17:26 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Verwijderd
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Mijn moeder woont in Heerlen (omg Landgraaf dus) en heeft nooit problemen met @home internet. Geloof me ik weet het, ik heb daar mijn servertje staanVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:34:
Bij @Home zijn sommige regio's bagger (zoals rondom Landgraaf), andere regio's hebben vrij weinig problemen (zoals Twente). Dit geldt voor zowel telefonie als kabelinternet.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
[ Voor 7% gewijzigd door thestiffmeister op 26-06-2006 23:42 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:33:
Mijn ouders wachten sinds 05-05-2006 al op een telefoonverbinding.
In eerste instantie zijn ze van twinner teruggegaan naar KPN IPB, echter had de Primafoonmdw hun vergeten meete delen dat zij eeerst een periode alleenmaar telefonie zouden hebben en dat het ipbgedeelte pas na minimaal 3 maanden kon worden aangesloten, juist vanwege die overstap van telefoonnummer.
Nu zijn ze dus terug gegaan naar @Home. Sinds 05-05-2006 telefoonnummer óf in gesprek óf een dode lijn. Telefonielampje op de modem knippert en knippert en knippert en knippert.......zucht. Meerdere malen tevergeefs gebeld met de Helpdesk, doorverbonden en er worden zaken beloofd die niet nagekomen (kunnen??) worden. Al met al zeker 3 uur aan de lijn gehangen en gewacht om nog maar niet te spreken over die keren dat ik gewacht heb en maar heb opgehangen.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en nu een werkende telefoonlijn?
Marrik
uit het schone drentse land
Ja super! Ik had die rommel op 10 maart 2006 besteld en in het archief op die dag staat prachtig aangeven: "Probeer nu 2 maanden telefonie".... Mooi!DarkFire schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:26:
Hier het internet archief van de home site, ik hoop dat je er iets aan hebt:
http://web.archive.org/web/*/http://www.home.nl
Marrik
Ik kan niet verder dan 2005 komen klopt dat?marrik schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:58:
[...]
Ja super! Ik had die rommel op 10 maart 2006 besteld en in het archief op die dag staat prachtig aangeven: "Probeer nu 2 maanden telefonie".... Mooi!
Overigens ben ik zowaar vandaag gebeld door de mannen van @Home... Ze gaan mijn fakturen crediteren... Eerst zien, dan geloven...
Je hebt gelijk! Ik ook niet... Maar dat klopt niet want vorig jaar was deze actie er toch niet?
Marrik
Geen problemen gehad vandaag!hemiparo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:49:
en schijnbaar weer een (telefonie?) storing bij @home. Bellen en gebeld worden is niet mogelijk... infolijntjes geven aan dat er geen storing is en 0900 is niet te bereiken (lange wachttijden...).
Verwijderd
Verwijderd
job schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:56:
0800-2846631bedoel je?
Verwijderd
Normaal gesproken is paging dit: paging (wiki)lasharor schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:46:
Zou iemand mij kunnen helpen?
op de laaste factuur staat onder Variabele bedragen het kopje Paging kan iemand mij vertellen wat Paging inhoud? (er zou 1x naar gebeld zijn met een duur van 0.52sec wat dan 17 cent kost)
[ Voor 87% gewijzigd door Mr.CeeJay op 11-09-2006 16:24 ]
@echo off
Ja, je krijgt gratis het Arris telefonie modem.sander815 schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:31:
is het nou zo dat ik met mijn intensief gratis een nieuw modem kan krijgn als ik telefonie aanvraag, en dus geen abo betaal?
Nope, je kan ook een nieuw nummer nemen.MOET je je huidige kpn telnr inleveren, of kun je ook een nieuw telnr krijgen, naast je kpn telnr?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het ligt er gewoon aan in welke regio je zit, in sommige regio's is @home zeer stabiel en heb je nooit klachten, in andere regio's is het huilen met de pet op. Als je in een goeie regio zit is @home telefonie absoluut geen slechte keuze.Klippy schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:50:
Ik twijfel nog steeds dus... vind het uitermate vervelend dat als het niet werkt je met je GSM naar @Home moet gaan bellen, loopt flink op in de kosten. En het ergste is nog dat je dan niet bereikbaar bent.
Als je telefoon zo belangrijk vind dan is een vaste lijn (mobiel eigenlijk ook) eigenlijk de enige keuze nog, je betaald er natuurlijk ook wel voor.Klippy schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:58:
Internet is vrij stabiel, heb 't al meer dan 6 jaar, maar toch heb je soms gewoon dat het eens een dagje niet werkt... of een lease probleem zoals laatst.. zit je dan een uur of een dag zonder telefoon.
Denk dat ik het voorlopig dus maar niet doe. Vind telefoon veel te belangrijk daarvoor.
[ Voor 22% gewijzigd door Yucko op 24-09-2006 08:35 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Misschien kun jij een dag zonder internet, maar ik niet.Klippy schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:58:
Internet is vrij stabiel, heb 't al meer dan 6 jaar, maar toch heb je soms gewoon dat het eens een dagje niet werkt... of een lease probleem zoals laatst.. zit je dan een uur of een dag zonder telefoon.
Denk dat ik het voorlopig dus maar niet doe. Vind telefoon veel te belangrijk daarvoor. Internet kan je zonder, dan wacht je een dag en dan werkt 't wel weer. Maar na 5 minuten zonder telefoon zou ik al de helpdesk bellen.
Ja dat zou ik ook een goede optie vindenDefiant schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:09:
[...]
Eigenlijk zou @home een service moeten bieden dat telefoongesprekken kosteloos naar je mobiel worden doorgestuurd in het geval van een storing.
maar de keuze om te bellen via een analoge lijn of voip is er met die arris niet meer bij neem ik aan?Defiant schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:47:
[...]
Ja, je krijgt gratis het Arris telefonie modem.
[...]
Nope, je kan ook een nieuw nummer nemen.
Nee, als je 2 telefoonlijnen hebt (bijv VOIP en een vaste lijn) dan kan je wel een centrale ervoor zetten die het telefoonverkeer kan routeren afhankelijk van je keuze, maar daar heb ik verder geen verstand van.sander815 schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:25:
maar de keuze om te bellen via een analoge lijn of voip is er met die arris niet meer bij neem ik aan?
Verwijderd
ze leveren geen arris meer uit. het is nu een ander merk (ben de naam vergeten maar is eigendom van cisco).. telefoon inprikken in het modem en het moet werken. ze gebruik geen standaard protocollen volgens mij.sander815 schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:39:
hoe werkt dat in die arris dan? Heb je ook een sip server, login naam en password in te stellen? zoals bijv bij xs4all voip?
het is geen linksys.. zal thuis eens kijken welk merk het precies is maar ben nu op mijn werk._JGC_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:52:
Hmm, eigendom van Cisco, klinkt als Linksys... brrr, nooit weer zulke crap in mijn huis, die WRT54G is het laatste ding wat ik ooit van die lui gekocht heb.
Overigens is de locale kabelboer hier nu ook bezig met een test met internettelefonie. Heb het bij een kennis van me al gezien hoe ze dat nou weer gaan doen: hop, extra splitter op je lijn, extra Arris modem erbij en zo heb je 2 EuroDOCSIS modems... Ik mag hopen dat ze dat niet gaan doen als de testfase voorbij is, heb geen zin in nog een extra modem op de kabel, het signaal is al brak genoeg om nog net perfect te werken.
ik ook, al 1,5 jaar bijna, maar dit werkt dus niet blijkbaar icm met @hometelefonieVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:25:
Gebruik gewoon een Fritzbox of een andere VOIP router. Je haalt er een router mee in huis die zowel je dataverkeer als je telefoonverkeer gaat regelene.
m3gA schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:30:
[...]
ze leveren geen arris meer uit. het is nu een ander merk (ben de naam vergeten maar is eigendom van cisco).. telefoon inprikken in het modem en het moet werken. ze gebruik geen standaard protocollen volgens mij.
[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 27-09-2006 07:16 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
@echo off
Verwijderd
En Scientific Atlanta hoort weer bij Cisco..... lekker duidelijkKillion schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:47:
Die webstars rollen uit een motorola fabriek.
Verwijderd
Ze bedoelen dat ze geen service bieden om meerdere computers aan te sluiten zonder router.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:17:
Nee, wij bieden geen zogeheten multiple IP meer aan en bieden hierop daarom geen ondersteuning meer.
Yup, geen enkel probleem.Heb nu Internet intensief en een router met daarop 3 pc's. Werkt dit straks ook nog gewoon ?
De regel voor @home telefonie is simpel, als @home internet stabiel en zonder problemen draait in je regio dan is @home telefonie een prima product. De vaste lijn van KPN blijft natuurlijk het betrouwbaarste product (blijft het ook doen tijdens stroomstoringen,etc), maar ik denk dat @home telefonie toch wel beter is dan bijvoorbeeld InternetPlusBellen van KPN, die toch wel aardig wat landelijke storingen te verwerken hebben gehad dit jaar.I-King schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:10:
Hoe vaak zijn er nog problemen?
Tenzij zn pa een meer recent toestel (bij voorkeur draadloos) heeft, die doen t namelijk niet zonder stroom...defiant schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:28:
[...]
... (blijft het ook doen tijdens stroomstoringen,etc)...
Sometimes you need to plan for coincidence
Klopt helemaal!I-King schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:34:
Aan de telefoon werd me namelijk verteld dat telefonie en internet op twee aparte systemen gescheiden opereerden. Het zou dus kunnen dat je wel belt maar niet internet. Maar in de praktijk zal dus gewoon alles plat liggen?
Helpdesk bellen zal dus weer een mobiel grapje worden dan?
Volgens mij kan internet online blijven terwijl telefonie een storing heeft, maar als internet een storing heeft dan ligt alles plat.I-King schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:34:
Maar in de praktijk zal dus gewoon alles plat liggen?
Heb vanochtend ook moeten bellen met de mobiel naar de helpdesk, ze zouden voor mensen met telefonie dat eigenlijk gratis moeten maken.Helpdesk bellen zal dus weer een mobiel grapje worden dan?
[ Voor 90% gewijzigd door Yucko op 01-11-2006 01:08 ]
Ik heb het net aangevraagd, en je kunt tijdens de aanvraag (via internet) kiezen uit een 5tal regio nummerssander817 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:00:
als je een abo neemt zonder nummerbehoud, krijg je dan gewoon een nummer in je eigen regio?
Kiestoontest moet je meteen uitvoeren als je je modem hebt aangesloten, staat ook 2x in je boekje en in al die foldertjes.Denker schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:16:
Wij hebben het installatiepakket ook thuis ontvangen, heb het modem aangesloten en na 2 uur de helpdesk gebeld omdat het nog niet werkte. Bleek dat de barcodes nog moesten worden ingevoerd in hun systeem.
Het bellen via @home gaat pas over twee weken in, maar ik kon het modem al wel vast aansluiten, internet werkt nog steeds gewoon. Ik ga er vanuit dat ik die bijgeleverde telefoon pas kan testen als het bellen bij @home ingaat? Aangezien ik nog geen kiestoon hoor?
Ja. Voor dat het bellen ingaat moet je al een kiestoon hebben. Het Telephone lampje op je modem (Arris Tuchstone?) moest ook branden en niet knipperen.Denker schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:16:
Dat staat er wel in, maar er wordt niet gezegd of de kiestoon ook werkt voordat het officieel ingaat, dat is mijn vraag.
Heb ze vanavond aan de telefoon gehad, maar de kiestoon hoeft niet per se te werken als het bellen nog niet is ingegaan. Het lampje brandt ook niet als ik de hoorn van de haak neem.Flappie schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:04:
[...]
Ja. Voor dat het bellen ingaat moet je al een kiestoon hebben. Het Telephone lampje op je modem (Arris Tuchstone?) moest ook branden en niet knipperen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 09-11-2006 21:42 ]
Yup, dat wordt zelfs al aangeraden toen ik op telefonie overstapte. Ik weet niet of @home de procedure inmiddels veranderd heeft, maar ik denk het niet.SandeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:42:
Kan ik het modem wat ik nu heb gekregen en geschikt is voor telefonie nu al aansluiten ?
Maar moet ik dan ook direct me computernaam aanpassen van -A naar -B ?defiant schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:44:
[...]
Yup, dat wordt zelfs al aangeraden toen ik op telefonie overstapte. Ik weet niet of @home de procedure inmiddels veranderd heeft, maar ik denk het niet.
Denker schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:10:
[...]
Heb ze vanavond aan de telefoon gehad, maar de kiestoon hoeft niet per se te werken als het bellen nog niet is ingegaan. Het lampje brandt ook niet als ik de hoorn van de haak neem.
Ja, maar dat staat ook ongeveer 20x in de handleiding, in de brief en er zit nog een kaartje in je doos waar dat op staat...SandeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:42:
Ik heb me pakketje vandaag ontvangen.
Ik heb al @home internet.
Me computernaam krijgt nu -B als toevoeging ipv -A.
Het telefonie gedeeelte gaat in op 4-12-06.
Kan ik het modem wat ik nu heb gekregen en geschikt is voor telefonie nu al aansluiten en op me huidige internet gebruiken ?? (met of zonder aanpassing van computernaam van -A naar -B ??)
Voordat er mee ga prutsen
Direct naar -B. Reden daarvoor is dat dat account aan telefonie gekoppelt is, en dan kan @home voor de maand om is nog allerlei tests uitvoeren (tenminste, dat stond in de brief die ik kreeg).SandeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:46:
Maar moet ik dan ook direct me computernaam aanpassen van -A naar -B ?
Of pas naar -B als de telefonie op 4-12-06 actief is ?
Ik heb wel gelezen, en er stond idd wel in dat je het zo snel mogelijk moest aansluiten, en dat het wel 2 uur kon duren voordat er iets werkte.. Dat ging volgens mij over de telefonie, maar dat gaat dus pas in om 11.30 @ 04-12-06Klippy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:47:
[...]
Hoe kan je nu een kiestoontest uitvoeren zonder kiestoon?
Ik had iemand aan de lijn van @Home de dag nadat mijn modem kwam (voor iets anders overigens) en die vroeg of ik de kiestoontest al gedaan had want die zou je meteen moeten hebben.
[...]
Ja, maar dat staat ook ongeveer 20x in de handleiding, in de brief en er zit nog een kaartje in je doos waar dat op staat...
Ik stond versteld van 't aantal keer dat ze dat benadrukten en de hoeveelheid info die je erbij kreeg, lijkt me sterk als jij dat allemaal niet hebt
Je krijgt zelfs nog een kaart in de bus binnen een paar dagen voor als je 't vergeet.
Kunnen ze namelijk bij @Home meteen checken of je nieuwe modem goed werkt en alles goed is ingevoerd zodat je niet 't risico loopt dat je zonder telefoon zit als je KPN lijn wordt opgezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 09-11-2006 21:50 ]
Inderdaad. Het aansluiten van me huidige ging ook gepaard met flink bellenKlippy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:03:
Die 2 uur gaat ook over internet, die houde nze voor elke modem update aan trouwens, maar normaal duurt 't nooit zo lang. Modem is vaak wel eerder online, maar een nieuwe moet zich zelf aanmelden ofzo,
Je kan iig beter voor je gaat slapen je modem aanlsuiten en dan rustig slapen en de ochtend erna eens voorzichtig kijken of het werkt. Anders zit je weer zonder internet.
Blijft @Home he
[ Voor 97% gewijzigd door Hmmbob op 10-11-2006 13:35 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Cock flavored soup mix
Dit hoor ik ook van iedereen met wie wij bellen sinds we een @home telefonie abonnement hebben, zelfs als we met een andere @home telefonie abonnee bellen. Wij kunnen wel mensen normaal verstaan.2f2f_fan schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:00:
[..] naar iemand bel die een @home telefonie abbo heeft dan is meestal in het begin van het gesprek de kwaliteit zo slecht dat het lijkt of de persoon met de @home verbinding praat met een vervormde stem er vallen regelmatig ook stukken van woorden weg.
|_____vakje______|
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Internet Regelmatig (4000/600), postcode 5251.2f2f_fan schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:00:
Welk internet abbo van @home hebben jullie? Het is nl wel zo dat de mensen waar ik het bij geprobeerd heb een van de lagere abbonementen hebben.
|_____vakje______|
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq