@home telefonie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Alm4riC schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:59:
Ook wou ik vragen, of je je kpn lijn kunt blijven aanhouden (tenminste nog voor het eerste jaar) zodat wanneer er iets mis mocht gaan je toch nog telefoon hebt.
Is volgens mij wel mogelijk (uiteraard niet met nummerbehoud) maar het is wel zaak om de telefoons niet op beide nets tegelijk aan te sluiten... Verder moet het gewoon kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Klippy schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:40:
Meer mensen die dat gehad hebben vandaag?
Heb nu v2.0.2r1152-060404.
Ik heb die versie al in ieder geval 33 dagen (sinds de laatste reset) en het laatste deel van het versienummer doet mij vermoeden dat ie al sinds 04 april 2006 bestaat (al is dat natuurlijk wel een gokje, want ik weet niet of ze bij Scientific-Altanta echt zo tellen).

|_____vakje______|

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
@home biedt ons de komende twee jaar gratis bellen aan vanwege een actie van de gemeente. Op dit moment hebben we een kpn belbasis voor inkomende gesprekken en bellen we met een linksys pap voor uitgaande gesprekken met voipbuster. Werkt uitstekend over het algemeen. De analoge kabel gaat in de linksys en zorgt er dus voor dat wwe gewoon analoge gesprekken blijven ontvangen. Zou het nu mogelijk zijn die analoge kabel aan te sluiten op het kabelmodem van @home ipv de kpn-lijn. Om zo dus inkomende gesprekken via @home te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Zo ... sinds gisteren hebben wij ook @Home telefobie.
Het nr. is geporteerd en ik heb 1 telefoontje kunnen plegen. Daarna en nog steeds krijg ik nu alleen een in-gesprek-toon op de handset .. en als ik mezelf bel.

Modem paar keer gereset -> geen succes.

Naar de helpdesk gebeld vanmorgen vroeg .. half uur in de wacht met duur mobiel abo .. totdat ik eindelijk een onwetende onverstaanbare 'uitzendkracht' aan de lijn krijg die het door gaat geven aan de Tech. Dienst. Kan ongeveer 3 dagen duren . Ja 3 dagen onbereikbaar. Zo maak je vrienden.

Nu hebben we 2 maanden vrijblijvend testen. Maar als ik terug ga naar KPN .. gaat dat geld kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

BoXie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:39:
Het nr. is geporteerd en ik heb 1 telefoontje kunnen plegen. Daarna en nog steeds krijg ik nu alleen een in-gesprek-toon op de handset .. en als ik mezelf bel.

Naar de helpdesk gebeld vanmorgen vroeg .. half uur in de wacht met duur mobiel abo .. totdat ik eindelijk een onwetende onverstaanbare 'uitzendkracht' aan de lijn krijg die het door gaat geven aan de Tech. Dienst. Kan ongeveer 3 dagen duren . Ja 3 dagen onbereikbaar. Zo maak je vrienden.

Nu hebben we 2 maanden vrijblijvend testen. Maar als ik terug ga naar KPN .. gaat dat geld kosten ?
volgens mij wel ja.. dan betaal je de aansluitkosten van KPN
daarnaast gaat dat aansluiten dan weer enige tijd duren (als ik me niet vergis, 4 tot 6 weken)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoopgevend allemaal, net vandaag mijn installatiepakkert binnen gekregen.
Had er echt zin in, maar na jouw ervaring te hebben gelezen, wacht ik wel ff een paar weekjes ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier toevallig precies hetzelfde.
Donderdag over gegaan naar @home telefonie.
Donderdag gewoon kunnen bellen/en gebeld worden.
Vrijdag alleen maar in gesprek toon. Gebeld naar @home. Eerst 45min in de wacht gehangen.
Toen een vrouwke aan de telefoon die alleen maar van haar schermpje dingen kon aflezen. En kwam alleen maar met reset de modem blablabla. Nu moest ik hem 12 uur van stroom afhalen en dan zouden hun een update sturen.

Nu stroom er weer op gezet. En nog steeds hetzelfde probleem.
Vandaag weer bellen. En was gisteren al €10,- kwijt aan bellen naar @home."
--edit--
En weer terug naar KPN gaat geld kosten ja. Moet je Telefonie modem betalen.
En volgens mij bij KPN weer opnieuw aansluitkosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met de klantenservice.

Er werd mij verteld dat het gaat om een landelijk probleem.

Er stonden 26.000 mensen in de wacht voor een nieuwe update te ontvangen.
Ze doen er 4.000 per uur werdt mij verteld. Dus over maximaal 7 uur moet ik weer verbinding hebben met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Nou ik ben al vanaf donderdag offline .. geen telefonie. Nog steeds niet ..

Het is werkelijk een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Nou hij doet het dan weer (vanaf maandag) ... maar als ik met mijn GSM naar huis bel (Vodafone) zie ik op mijn GSM regelmatig staan 'netwerk bezet' ... bij andere nr's die ik bel met mijn gsm heb ik dat niet/ nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 13:47
FAX problemen.

Ik heb zojuist een bij KPN prima werkende fax aangesloten op een prima werkend @Home telefonie netwerk (zelfs rechtstreeks in het modem), echter binnenkomend verkeer werkt wel, maar bij uitgaand verkeer krijg ik wel een kiestoon, echter na het kiezen van het nummer krijg ik telkens een ingesprektoon.

Weet iemand raad?

Van @Home krijg ik enkel de reactie dat er geen support wordt verleend op fax....

De fax is een Brother T94

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
bvos schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:33:
FAX problemen.

Ik heb zojuist een bij KPN prima werkende fax aangesloten op een prima werkend @Home telefonie netwerk (zelfs rechtstreeks in het modem), echter binnenkomend verkeer werkt wel, maar bij uitgaand verkeer krijg ik wel een kiestoon, echter na het kiezen van het nummer krijg ik telkens een ingesprektoon.

Weet iemand raad?

Van @Home krijg ik enkel de reactie dat er geen support wordt verleend op fax....

De fax is een Brother T94

Alvast bedankt!
Uit de @Home telefonie FAQ:
Kan ik mijn fax blijven gebruiken?

Ja, in principe werkt alle standaard faxapparatuur in combinatie met telefonie van @Home. @Home kan echter geen garantie geven op een correcte werking.
Het wordt dus niet officieel ondersteund.

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik ben gisteren benaderd door at home i.v.m. een actie; Als je een internet intensief abbo hebt bij @Home, dan krijg je telefonie gratis.

Ik ben een Nederlander, dus gratis is altijd goed, zal ik maar zeggen. Helaas kon de jongedame aan de telefoon mij niet vertellen wat voor modem er geleverd wordt wat tot gevolg heeft dat ik niet kan kijken of dat ding wel een beetje stabiel is. Het laatste wat ik wil is een instabiele verbinding met Internet.

Graag zou ik dus van mede-tweakers willen weten wat huin ervaringen zijn met de modems die gebruikt worden voor telefonie.

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

FunFactory schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:58:
Ik ben gisteren benaderd door at home i.v.m. een actie; Als je een internet intensief abbo hebt bij @Home, dan krijg je telefonie gratis.

Ik ben een Nederlander, dus gratis is altijd goed, zal ik maar zeggen. Helaas kon de jongedame aan de telefoon mij niet vertellen wat voor modem er geleverd wordt wat tot gevolg heeft dat ik niet kan kijken of dat ding wel een beetje stabiel is. Het laatste wat ik wil is een instabiele verbinding met Internet.

Graag zou ik dus van mede-tweakers willen weten wat huin ervaringen zijn met de modems die gebruikt worden voor telefonie.
Paar weken geleden heb ik besloten om deze actie te gaan testen, na een paar dagen krijg je arris modem opgestuurd met handleiding etc. gelijk aangesloten en getest.
Tot nu toe geen problemen met stabiliteit en de snelheid blijft gelijk, helaas heb ik wel eens gehad dat ik niet kan surfen maar wel kan pingen. Om dit te voorkomen heb ik DNS handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook problemen met @home. Al 2 dagen geen internet en geen telefoon. Was ik er maar niet aan begonnen. Regelmatig was ik niet te bereiken door anderen. Tevens gebeurde het ook regelmatig dat andere personen met @home telefoon ook niet te bereiken waren (bezettoon: ook met mobiele telefoon naar die @home bellers: bezettoon).

Nu had het dus al weer een paar weken gewerkt, en nu dus 2 dagen al niet. Natuurlijk gebeld met die uitzendkrachten. Uiteraard met het mobieltje, maar dat koste mij zoveel geld, dat ik vanuit een ander huis ben gaan bellen.
En wat een sukkels zijn het toch aan die telefoon. Ze hebben natuurlijk alle data van het modem, maar dat is wat ze elke keer vragen. Was ik op het andere adres, vragen ze weer het nummer van het modem...
De eerste helper zegt dat er een monteur binnen drie werkdagen langskomt, dus uiterlijk aanstaande dinsdag! Belde ik vandaag met een andere helper, die zegt dat de monteur vandaag al zou kijken in de kast, en het zou vreemd zijn als het niet om 18:00 zou werken, anders zou ik terug moeten bellen.
Bel ik vanuit het andere adres, vraagt de nieuwe helper om het modemnummer (zucht, dat heb ik natuurlijk niet bij de hand). Gaf ik een hint gratis: kijk toch eens in die computer die voor je staat. Dan vermeldt deze helper dan ook dat hij het vreemd vindt dat die vorige helper gezegd heeft dat de monteur vandaag zou langskomen. Probleem dus: powerlampje brandt, DS lampje knippert, alle andere lampjes uit. Was ik maar niet overgestapt want met het normale kabelmodem werkte alles
(hoogstens bijvoorbeeld een paar dagen uitval af en toe, maar dan kon ik toch bellen naar de helpdesk). En mobiel bellen vanuit binnen het huis is ook al geen succes heb ik gemerkt.
Ik heb in ieder geval @home telefonie afgezegd, dit kan dus pas op 2 april want dat is het proefabonnement van 2 maanden afgelopen. Daarna moet ik weer naar kpn voor ongeveer 48 euro.
U snapt natuurlijk wel dat ik daarna van @home afga, want ik heb wel genoeg van die fratsen.

Ik blijf het toch vreemd vinden dat dit in Nederland mag. Als een normaal burger dit soort praktijken zou uitvoeren dan heb je toch meteen een probleem met je buren, kennissen, de politie, deurwaarders etc.? Ik snap niet hou zo een bedrijf er zo gemakkelijk vanaf komt. Ze mogen iedereen voor uren aan de (telefoon)lijn houden of duur laten wachten met mobieltje (vandaag ben ik zomaar 16 euro kwijt voor alleen het melden van het modemnummer).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat ook vervelend is: je moet de proefperiode afmaken. Dat betekent dat ik moet bellen via @home tot 2 april, ook al werkt het niet. Dus dat betekent ook dat als ik bij KPN weer een aansluiting wil hebben dat het een ander telefoonnummer moet worden als ik dat nu wil.
Of misschien is het mogelijk om dat door kpn op precies 2 april aan te sluiten?

Als dat laatste zo is, dan is het volgende probleem dat ik dan ook nog adsl moet laten aansluiten, en dat kan alleen op een bestaand telefoonnummer van kpn. Dus ik kan pas beginnen met aanvragen vanaf 2 april als ik hetzelfde telefoonnummer wil behouden.

Wat een gezeur eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:21:
Dus wat ook vervelend is: je moet de proefperiode afmaken. Dat betekent dat ik moet bellen via @home tot 2 april, ook al werkt het niet. Dus dat betekent ook dat als ik bij KPN weer een aansluiting wil hebben dat het een ander telefoonnummer moet worden als ik dat nu wil.
Of misschien is het mogelijk om dat door kpn op precies 2 april aan te sluiten?

Als dat laatste zo is, dan is het volgende probleem dat ik dan ook nog adsl moet laten aansluiten, en dat kan alleen op een bestaand telefoonnummer van kpn. Dus ik kan pas beginnen met aanvragen vanaf 2 april als ik hetzelfde telefoonnummer wil behouden.

Wat een gezeur eigenlijk.
Tele2 is ook een optie:
Om je @Home nummer te behouden dien je een aanvraag te doen bij Tele2 nog voor dat je je kabeltelefonie abonnement word opgezegt. Sterker nog(!): Je mag die pas opzeggen op het moment dat Tele2 de nummerportering heeft uitgevoerd.
Mooi extratje is dat je zelfs een 2e Tele2 telefoonnummer krijgt.

Dit gaat dus in principe als volgt:
1. Je doet een nieuwe aanvraag bij Tele2 (liefst 8 tot 9 weken van te voren)
2. Op het moment dat je modem wordt geleverd sluit je deze direct aan
  • Aansluiten op aansluitpunt KPN
  • je @home telefoonnummer doorschakelen via *21* naar het 2e Tele2 telefoonnummer
  • je sluit je telefoontoestel vervolgens aan op het modem
  • vanaf dit moment duurt het ongeveer 8 tot 10 werkdagen voordat Tele2 je nummer heeft geporteerd
  • Nadat je portering is voltooid dien je zelf je telefonie abo bij @home op te zeggen. (NIET eerder dus!)
Toelichting: Die laatste stap is voor mensen die van kabel overstappen op ADSL van groot belang. Normaal gesproken zou de Provider voor jou je telefonie kunnen opzeggen, maar bij de kabelleveranciers is dit niet mogelijk.

Overigens, ik weet niet of KPN wellicht ook zo'n procedure heeft voor het overstappen van kabel naar ADSL. Tele2 dus wel.
Al met al zit je dus wel in een orderproces van 8 tot 9 weken hiermee. Maar een beetje goed vooruit plannen kan hier dus wel helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan eerst maar een nieuwe telefoonnummer aanvraag bij kpn.
Die pesters van @home willen die twee knoppen niet indrukken, ze laten me mooi het proefabonnement van 2 maanden (waarvan ik de smaak gruwelijk vind) afmaken. Dus dat telefoonnummer ben ik kwijt.
Dat kunnen ze gewoon doen, in feite kunnen ze doen wat ze willen, want er staan nergens voorwaarden voor deze "dienst".

Daarna neem ik misschien een abonnement op speedlinq, of misschien wel inter.nl.net want die laatsten schijnen erg goed te zijn. Heb ik van een vriend gehoord die dat ook al een jaar heeft zonder een enkele uitval. Hij heeft 10 Mb download, in de praktijk is dat 8 Mb en nooit, maar dan ook nooit uitval gehad.

Tele2 durf ik eerlijk gezegd niet aan. Lijkt wel op een van die Yoko Ono providers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij kpn gevraagd of ik het telefoonnummer snel kan terugpakken van @home.
Ze sturen formulieren op en daarna zou het in ongeveer 1,5 week kunnen. Dat zou mooi zijn, laat maar komen die papieren.

En daarna adsl aanvragen bij een provider, misschien speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde vandaag vanaf het werk rond 17:00 uur naar huis, en de bekende bezettoon. Toen naar @home (25 minuten wachten, maar ja, bellen op kosten van de baas...).

Toen zeiden ze dat de monteur thuis was langsgekomen en ik niet thuis was (ja, vreemd he, ik ga niet vrijdag tot en met dinsdag thuis zitten...). Er zat volgens hem een kabel mij los. En natuurlijk is dat niet zo, het heeft een paar weken gewerkt en opeens niet. En dus zit er ook geen kabel los. Elke kabel zit verankerd voor de komende duizend jaar.

Dus gaan we morgen weer bellen vanaf het werk denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag werkte alles weer. Ik hoefde alleen nog maar alle tv zenders te installeren want die waren weg. Heeft te maken met de digitale ontvanger die aan de kabel hangt denk ik. Misschien hebben ze een kabel losgetrokken en weer beter vastgeschroefd?

Zouden de problemen die veel mensen hebben te maken hebben met slechte kabelverbindingen? Ik bedoel problemen als het niet telefonisch bereikbaar zijn (Bezettoon) op bepaalde momenten.
Tja, dat zou kunnen, die kabels liggen er al sinds het einde van de tweede wereldoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb gisteren zon proef Abbo @home telefonie geinstalleerd bij een kennis, deze kreeg wel gewoon na aansluiten een kiestoon op de telefonie, maar gewoon geen internetverbinding meer, zowel niet via de router als rechtstreeks (en ja de naming is veranderd van de A naar de B).
vage hap allemaal (zelf had ik namelijk wel direkt weer mijn verbinding met internet maar geen kiestoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die @home is gewoon troep qua telefoon. Normaal gesproken zou ik altijd @home blijven hebben als het alleen internet is.
Helaas voel ik me nu zo genaaid, dat ik koste wat kost straks overstap op adsl, heb dan veel meer keuze en kan elk jaar overstappen voor een of ander leuke aktie (5 euro per maand e.d.).
Dus ik word er gewoon niet goed van dat ze eerst via de telefoon zeggen dat ze de kosten voor het opnieuw aansluiten bij kpn vergoeden, en dat ze dit doodnormaal ontkennen als het zover is.
Het zijn een stelletje kleuters bij @home.
Ik ga voor fatsoenlijke adsl die het gewoon altijd doet, en waar ik niet vaak moet bellen omdat het weer eens niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij proberen al sinds september 2006 een stabiele telefoonverbinding te krijgen. Maar het gaat vanaf het begin al mis bij het uitgeven van telefoonnummers. Bij aanvraag van @home telefonie mochten we kiezen uit 3 telefoonnummers. Toen we het pakket binnenkregen en wilden gaan bellen, kregen we alleen een dode lijn. Na heel veel bellen met de klantenservice bleek dat het nummer dat we hadden gekozen 2 maal was uitgegeven, gevolg we kregen een ander nummer.

Twee maanden zonder problemen bellen, tot opeens de lijn weer dood was. Maar weer bellen met de klantenservice. Het was onduidelijk waarom de lijn dood was, het werd doorgegeven aan de Technische Dienst en die zouden het oplossen binnen 72 uur. Na 3 dagen weer niets gehoord te hebben en nog steeds geen telefoon, maar weer bellen. We kregen hetzelfde te horen, doorgegeven aan de Technische Dienst en wederom 72 uur wachten. Inmiddels 6 dagen verder nog steeds geen telefoon. Na meer dan 2 weken wachten en bellen, kregen we eindelijk te horen wat het probleem was. Ons nummer was weer 2 maal uitgegeven (mij een raadsel hoe dat kan, we belden al 2 maanden met het nummer). Er was maar een oplossing, weer een nieuw nummer!!!!!

Wederom moesten we weer alles veranderen. Maar volgens de Klantenservice was dit toch echt de enige oplossing en zat er niets anders op dan dit te doen. We sprongen bijna uit ons vel, maar je staat machteloos, dus weer een nieuw nummer gekregen. En ja hoor, de telefoon deed het weer.

Tot 19 februari (nog geen 4 weken later), weer een dode telefoonlijn. Gebeld met de Klantenservice, die hadden weer geen idee wat het probleem was en zouden het doorgeven aan de Technische dienst, 72 uur wachten. Niets gehoord, donderdag 22 februari maar weer zelf gebeld met de klantenservice, maar ze konden niets vinden over het probleem. We moesten maar weer 72 uur wachten, want het werd doorgestuurd naar de Technische Dienst. Maar tijdens dat gesprek werd wel vermeld dat ons huidige nummer niet gekoppeld was aan onze gegevens en dat dat wel eens het probleem kon zijn. Volgens de medewerker van de Klantenservice was dat heel eenvoudig op te lossen door de Technische dienst.

Op maandag 26 februari maar weer gebeld (uiteraard weer geen telefoontje gehad van de Technische Dienst). Maar wederom konden de Klantenservice ons niet helpen. Dit keer kregen we te horen dat ze geen idee hebben waarom dit gebeurt en al helemaal geen idee hebben hoelang dit zal gaan duren en dat we maar gewoon moesten wachten. Dus, weer terug bij af, geen telefoon, geen antwoorden en geen tijdsbestek waarin het opgelost gaat worden.

Vandaag 4 maart maar weer gebeld, hetzelfde riedeltje wordt weer afgedraaid. Het advies afwachten. Gek worden we ervan. We zijn al meer dan 5 jaar klant van @home (Internet, Televisie en Telefonie). Met Internet en Televisie hebben we nooit echt grote problemen gehad, maar de Telefonie is een groot drama. Nu alweer 2 weken zonder telefoon en volgens de medewerker van de Klantenservice die we op 4 maart weer hebben gesproken, was het toch echt een eenvoudig probleem, een kwestie van modem gegevens koppelen aan onze telefonie gegevens, we moesten vandaag (5 maart) maar afwachten, we zouden een telefoontje krijgen van hun. Om 17:00 uur maar zelf @home weer gebeld. Het komt er in het kort op neer dat er weer niets is gedaan aan ons probleem. Het referentie nummer mbt deze klacht stond nu als afgehandeld in het systeem van @Home, met de mededeling: Klant heeft geen telefonie. Dus volgens hun probleem opgelost. Het blijkt dat we weer niet in het bestand staan als zijnde telefonie klant.

Maar de meneer van de klantenservice had het licht gezien en vertelde dat door nu een nieuwe aanvraag te doen voor telefonie het probleem dan voorgoed opgelost zou zijn. Dat hebben ze dus in januari ook gedaan, nieuw nummer etc. We hebben gezegd dat we hier niet mee akkoord kunnen gaan als dat inhoud dat we weer een nieuw nummer krijgen en onder vermelding dat dat in januari dus ook al gedaan is en het naar een maand weer mis ging. De oorzaak noch de goede oplossing voor het probleem is ons dus nog steeds niet bekend (bij ons dan). Verder was het advies weer, 72 uur wachten.

Ik moet toegeven Internet en Televisie hebben we nooit problemen mee, maar dit is echt dramatisch knullig gewoon. Het lijkt erop dat het alleen maar een administratief probleem is, volgens de klantenservice dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week gebeld door iemand van at home.
Die vroeg wat ik vond van de at home producten. Vreemd, ik dacht dat ik dat al duidelijk gemaakt had.

Toen zei die telefoonmiep dat at home de kosten zou betalen als ik terug moest naar kpn. Nu probeerde ik nog vriendelijk te blijven.
Via email wordt mij altijd gemeldt dat ikzelf die kosten moet betalen. Terwijl ik bij de aanvraag van telefonie juist wel te horen kreeg dat at home die kosten zou betalen. Hier staat ook niets over in de voorwaarden (die vindt je als je heel goed zoekt op hun homepage).

Wat ik ook dom vind is de volgende aktie van at home. Er wordt gemeld dat het maandabonnement omhoog gaat in prijs (dus de prijs wordt even duur als het kpn belbasis abonnement, waarom uberhaupt naar at home telefonie dan, maar dit terzijde). Voor mij verandert er niets volgens die email want het totale pakket van telefonie en internet blijft hetzelfde.
Dus echt zin heeft die prijsverhoging niet aangezien je alleen kunt bellen via at home als je ook internet er van hebt. Vreemd allemaal.

Maar volgende week komt kpn weer in huis, en daarna een leuk adsl abonnementje aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het inschakelen van de COAX (kabel internet belangenvereniging, http://www.coax.nl/), zijn we in ieder geval in contact gekomen met iemand van @home met beslissingsbevoegdheid. (voor het lange verhaal van alle problemen zie mijn post op 6-3, huppelepup). Voordat we deze meneer te spreken kregen, werden we eerst tot onze grote verbazing op woensdag 7 maart gebeld door een meneer van Netwerken uit Amsterdam, deze meneer was heel duidelijk of we namen weer een nieuw nummer (het 4e nummer intussen) of we waren geen klant meer bij @Home. Ik sprong echt uit mijn vel, een ultimatum!!!!! Hij wilde het verhaal niet eens aanhoren, het was dit of geen klant meer. Op mijn vraag hoe het toch kan dat ons nummer steeds 2 maal uit word gegeven, kreeg ik als antwoord Domme Pech, en uitleggen had geen zin want wij begrepen er toch niets van. WOEDEND was ik. Direct contact opgenomen met COAX en donderdag kregen we een telefoontje van een zeer vriendelijke meneer van @Home. Hij had volledig begrip voor onze boosheid en erkende dat het echt niet door de beugel kon.

Wel kwam hij tot de conclussie dat het het beste was dan weer een nieuw nummer te nemen. Al onze telefonie gegevens zouden gewist worden, en we werden dan aangemeld als nieuwe klant, zodat er geen vorige nummers meer bij onze gegevens stonden). Hij wilde wel gaan proberen ons oude nummer te behouden maar dat kon heel lang gaan duren, zonder garanties of het ook daadwerkelijk zou lukken. Hij kwam met een goed voorstel om ons schadeloos te stellen voor alle gemaakte kosten (incl. vergoeding van het abonnementsgeld op de alarmcentrale) en de belofte dat het voor eens en altijd opgelost zou zijn. Ook hebben we zijn directe nummer gekregen, bij eventuele problemen kunnen we hem rechtsstreeks contacten, zonder inmenging van de klantenservcie. Maandag a.s. zouden we dan weer telefoon hebben.

En verdomd, donderdagmiddag rinkelde onze huistelefoon, mijn man en ik keken elkaar eerst stomverwonderd aan, en na een paar keer overgaan beseften we dat het toch echt de telefoon was. Het was dezelfde meneer op ons nieuwe huisnummer, hij had hemel en aarde bewogen en het was gelukt om ons binnen 2 uur aangesloten te krijgen (modem etc. hadden we immers al). Zo kan het dus ook.

Kreeg ik alleen gisterenmiddag (vrijdag) de postbode aan de deur met, jawel, een installatiepakket van @home, met modem en al. Als dat maar goed gaat, we hebben al een modem en alle modemgegevens hebben we donderdag doorgegeven om gekoppeld te worden aan onze telefoniegegevens. Nu staat er dus een nieuw modem, ik ga maandag maar direct bellen met onze contactpersoon bij @home. Nu maar hopen dat de Technische Dienst met de vingers van onze gegevens afblijft. Tot zover zijn onze problemen dus opgelost, maar hopen dat het hier bij blijft. Ik ben wel blij dat ik nu een contactpersoon heb, en niet meer via de vreselijke klantenservice hoef. Mensen een tip, neem contact op met de COAX, ze worden serieus genomen en werken echt ongeloofelijk snel had steeds binnen een paar uur antwoord van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga in ieder geval, als kpn de telefoon aangelegt heeft, 12move nemen (10 euro per maand voor internet van 2 mb) of speedlinq. Stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 12move 5 mbit aangevraagd. Lijkt me wel ok.

En oh ja, ik heb weer gewoon kpn telefoon met hetzelfde nummer. Komt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

Was namelijk aan het denken om gewoon tv, internet en telefonie van @Home te nemen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan internet en telefonie te nemen, maar heb afgelopen vrijdag net mijn contract ontbonden bij hetnet ibp. Het is nu dinsdag en nog geen reactie van hetnet.
hopelijk gaat dit allemaal goed ??

ik kan in ieder geval eerst kabel nemen en erna evt telefonie.

ach het zijn ook allemaal witte boorden criminelen; die grote bedrijven telefonie, stroom, etc urghhh :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:51:
Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

Was namelijk aan het denken om gewoon tv, internet en telefonie van @Home te nemen.
ja hoor sinds ik telefonie heb van @home er nog geen problemen mee ondervonden (OK OK 1tje maar die was snel verholpen door hen) maar voor de rest werkt het nu goed hoor

en als je een combo pakket neemt krijg je ook nog eens korting ook.

ik heb nu alles van @home thuis (digitale tv (extra), internet(intensief) en telefonie(volop bellen weekend en tussen 20:00 en 08:00))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik werd gisteravond gebeld door @home, of we interesse hadden voor internet telefonie, aangezien we dit toch al van plan waren (we hebben nu geen vaste telefoon) maar goedgekeurd, eens kijken of het allemaal goed wil gaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

gisteren heb ik ook telefonie van @home aangesloten. Eerst deed niks het. Ik bellen met de helpdesk en het bleek dat onze modem nog helemaal niet aangemeld was. Ik dus alle serienummer zooi van het modem doorgeven en na 2 uur de stroom van het modem eraf gehad te hebben, kon ik de stekker er weer in doen. Internet werkt. Alleen de telefoon niet. Het lampje blijft knipperen terwijl deze gewoon uit moet blijven. @home weer gebeld, maar zij weten het verder ook niet en kunnen ons niet helpen :S

Nu mijn vraagje. De dikke groene kabel vanuit de meterkast loopt naar zo'n klein kastje van @home (beige kleur) vanuit daar loopt er een coax naar het modem. Hiervoor heb ik gewoon een bestaande coax kabel gebruikt die er al lag. Deze is ook een stuk dikker dan dat prielerige dunne kabeltje wat @home mee leverd. Deze kabel is toch niet de oorzaak, want internet werkt ook gewoon perfect :S een coax kabel is een coax kabel lijkt me toch ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:24:
gisteren heb ik ook telefonie van @home aangesloten. Eerst deed niks het. Ik bellen met de helpdesk en het bleek dat onze modem nog helemaal niet aangemeld was. Ik dus alle serienummer zooi van het modem doorgeven en na 2 uur de stroom van het modem eraf gehad te hebben, kon ik de stekker er weer in doen. Internet werkt. Alleen de telefoon niet. Het lampje blijft knipperen terwijl deze gewoon uit moet blijven. @home weer gebeld, maar zij weten het verder ook niet en kunnen ons niet helpen :S

Nu mijn vraagje. De dikke groene kabel vanuit de meterkast loopt naar zo'n klein kastje van @home (beige kleur) vanuit daar loopt er een coax naar het modem. Hiervoor heb ik gewoon een bestaande coax kabel gebruikt die er al lag. Deze is ook een stuk dikker dan dat prielerige dunne kabeltje wat @home mee leverd. Deze kabel is toch niet de oorzaak, want internet werkt ook gewoon perfect :S een coax kabel is een coax kabel lijkt me toch ?
je coax kabel is voor je tv en internet.

als het goed is gaat vanuit je telefoon een rj11 naar de modem van @home

krijg je wel of geen kiestoon op de telefoon? heb je nummerportering laten doen? (dus behoud van je eigen nummer) dan moet je even goed kijken op de brief van wanneer je je nummer kan gebruiken, vanaf die datum gaat ook pas je telefonie in

het lampje moet niet uit zijn hoor, uit is niet goed namelijk.

Heb je ook je CC/CP naam naar de -B gezet? (just to be sure) want op de -A doet je internet het wel maar telefonie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:56:
[...]

je coax kabel is voor je tv en internet.

als het goed is gaat vanuit je telefoon een rj11 naar de modem van @home

krijg je wel of geen kiestoon op de telefoon? heb je nummerportering laten doen? (dus behoud van je eigen nummer) dan moet je even goed kijken op de brief van wanneer je je nummer kan gebruiken, vanaf die datum gaat ook pas je telefonie in

het lampje moet niet uit zijn hoor, uit is niet goed namelijk.

Heb je ook je CC/CP naam naar de -B gezet? (just to be sure) want op de -A doet je internet het wel maar telefonie niet.
bedankt voor je snelle antwoord. Ja computernaam (van de router) is naar -B geset. En internet werkt gewoon. En ja er gaat vanuit de telefoon een RJ-11 naar het modem. Ik heb ook al het telefoontje wat erbij zat erop aangesloten, maar hierbij geen kiestoon. We hebben wel voor nummerbehoud gekozen.

edit: ze belden net op. op de vaste telefoon. Hij deed het dus ineens :P @home mannetje aan de lijn: "doet ie het???" :9 :X :X ik: tja anders konden we nu niet praten toch ? :D :+ :+ :+ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door jos_zwa op 21-03-2007 16:54 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van @home af en heb nu 5 mb/1 mb van 12move. Dit is zo supereenvoudig te installeren binnen 10 minuten. Meteen internet zonder gezeur. Ben blij dat ik van @home af ben, met adsl veel meer keuze. 12move is aan te raden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het noorden woont, neem dan de telefonie niet van athome.

Het zit zo ;

Het noorden intresseert athome niet, kwa telefonie maar in het zuiden etc, da's veel meer belangstelling dus zorgt athome daarwel voor dat het werkt...

Telefonie werkt namelijk via VOIP en zogenaamde sip servers... en die kunnen de aanvragen niet aan, omdat heel nederland zulke pakketen willen afnemen.

Bij Tros radar en kassa wordt hier vaak over gesproken, laatst nog van KPN... wat heb ik gelachen...

athome geeft tegenwoordig deze modem's hierbij weg.

Arris 401B / 402B of 501B

Atlanta EPX2203 / EPC22003

( ik heb zelf de Arris aangesloten en het mac adres etc doorgegeven en hoppa internet om het uur eraf. dus snel weer de Motarola aangesloten en doorgebeld. )

Beide modems zijn precies dezelfde die chello hiervoor gebruikt.

Mocht je telefonie eruit liggen moet je dus mobiele kosten maken en die vergoeden ze echt niet..

Wacht gewoon nog een paar maand/jaar voordat alles lekker werkt.

De reclame's hiervoor worden nog mondjesmaat op de televisie vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Nog meer mensen last van nieuwsbrieven spam van @home?

De Stichting Reclame Code stelt @home aan de kaak. Bericht staat hier.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Ik heb de nieuwsbrief inmiddels ontvangen! Lees de inhoud!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm in mijn vorige posts iets te snel de boel een beetje de lucht in geprezen :(

momenteel heb ik net als bekenden van mij vaak last dat vooral in de avond uren als mensen mij proberen te bellen dat ze een in bezet toon krijgen, mij dan mobiel of per msn vragen of ik toevallig ook aan het bellen ben, want ze krijgen op mijn huistelefoon een ingespreks toon.

pcgebied 7800 - 7899

nog meer mensen in de noordelijke of landelijke regio hier de laatste paar weken last mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

CAP-Team schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:54:
Ik werd gisteravond gebeld door @home, of we interesse hadden voor internet telefonie, aangezien we dit toch al van plan waren (we hebben nu geen vaste telefoon) maar goedgekeurd, eens kijken of het allemaal goed wil gaan.
ik ook, terwijl ik het al een 1 jaar heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

CAP-Team schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:54:
Ik al enige malen..... en vervolgens belt men dan na een paar dagen terug dat ik volgens de postcodecheck niet aangesloten kan worden en het feest niet doorgaat.....

Op 1 april bleek aansluiting plots wel mogelijk te zijn volgens de check, direct maar aangevraagd.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:24:
[...]

Ik al enige malen..... en vervolgens belt men dan na een paar dagen terug dat ik volgens de postcodecheck niet aangesloten kan worden en het feest niet doorgaat.....

Op 1 april bleek aansluiting plots wel mogelijk te zijn volgens de check, direct maar aangevraagd.
Weet je zeker dat het niet om een 1-aprl grap gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Hey mensen,

Bij mijn grootouders telefonie geïnstalleerd, werkte vlekkeloos. Toen het installatiepakket kwam heb ik meteen, zoals de instructies voorschreven, het nieuwe modem eraan gehangen. Er stond dat het tot twee uur kon duren voordat er weer internet was, maar pas du tout, het ding kwam meteen online. Ook de kiestoon was meteen goed. Op de dag van de overschakeling ook geen centje pijn. Kabeltje uit ISRA punt en in het @Home-modem en werkte meteen.

Ik heb overigens zelf wel de nodige problemen gehad met @Home bij een modem switch :P Had eerst een SB4200 (zo'n trage) en ben er een maand oid mee bezig geweest ze aan hun verstand te peuteren dat ze maar gewoon het MAC-adres van m'n nieuwe modem in moesten kloppen. Dat was iets minder :P Maja, dit telefonie gebeuren heeft mijn vertrouwen in hun wel weer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:03
Zsub schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:31:
Hey mensen,

Bij mijn grootouders telefonie geïnstalleerd, werkte vlekkeloos. Toen het installatiepakket kwam heb ik meteen, zoals de instructies voorschreven, het nieuwe modem eraan gehangen. Er stond dat het tot twee uur kon duren voordat er weer internet was, maar pas du tout, het ding kwam meteen online. Ook de kiestoon was meteen goed. Op de dag van de overschakeling ook geen centje pijn. Kabeltje uit ISRA punt en in het @Home-modem en werkte meteen.

Ik heb overigens zelf wel de nodige problemen gehad met @Home bij een modem switch :P Had eerst een SB4200 (zo'n trage) en ben er een maand oid mee bezig geweest ze aan hun verstand te peuteren dat ze maar gewoon het MAC-adres van m'n nieuwe modem in moesten kloppen. Dat was iets minder :P Maja, dit telefonie gebeuren heeft mijn vertrouwen in hun wel weer verbeterd.
In welk deel van het land woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 10:40
Ik lees veelal negatieve berichten van @home telefonie. Zelf heb ik 'Internet regelmatig', en wil daar telefonie bij. 10 Procent van de kosten komen maar voor rekening voor het daadwerkelijke bellen...: vandaar.
Wat zijn de te verwachten problemen, of zijn die er niet? :9
At home zegt zelf dat problemen zijn verholpen..., maar ik zoek graag naar objectieve meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik heb het nu een jaar en ik heb misschien 3x uitval of storingen gehad met een totale duur van 24-30 uur. Ik moet erbij zeggen dat we in dit huis pas sinds 1995 Essent Kabel hebben liggen en dat we in een landelijk dorpje wonen wat natuurlijk heel anders is als in een stad waar in een flat misschien al coax draad ligt van 20 jaar oud met vanalles aan elkaar geknoopt zonder versterkers waardoor je sneller storing kunt ondervinden. Want dat is vaak wat ik ervaar. Heb je nooit een probleem, dan zal het bijna altijd goed werken. Maar heb je eens een probleem dan blijf je ze houden...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hoewel ook hier erg nieuwe coax ligt (ik geloof iets van 2001 zo ongeveer in hele grote stukken van het dorp vervangen) en het nu weken goed heeft gewerkt was het gisteren bijvoorbeeld weer raak.
• De telefoon ging niet constant over als iemand belde, maar er leek iedere keer een nieuwe oproep te komen. Lastig opnemen dus.
• Tijdens de gesprekken veranderde soms ik en soms de ander in een robot. Het stemgeluid werd vervormt en hakkelend en vaak zelfs compleet onverstaanbaar. Gesprekken van langer dan 2 minuten waren gewoon te irritant (en dat is vervelend als er iemand jarig is thuis).

Al met al is het allemaal net-aan bruikbaar, maar omdat ze de introductiefase toch al eventjes voorbij zijn had ik wat beter verwacht.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Wij hebben nu ook een niet fijn probleem met telefonie van @Home.

Sinds afgelopen zaterdag van een stad naar een dorp verhuisd, niks geen probleem aangezien @Home volledig beschikbaar is in het dorp. Alleen hebben ze ons nieuwe telefoonnummer niet actief gemaakt. Konden eerst wel bellen, maar het oude telefoonnummer werd gebruikt. Na paar dagen bellen, konden we helemaal niets meer, sinds gisteren werkt het nieuwe telefoonnummer wel maar als je belt naar het nieuwe telefoonnummer krijg je een in gesprekstoon.

Mijn vader heeft als enige een mobiel van de zaak en heeft steeds zelf elke dag gebeld. Hij wordt er helemaal knettergek van de helpdesk daar. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd, heeft twee referentienummers gekregen wat niks geholpen heeft, moet tig keer het modem of 15 sec uitzetten of 2 uur en iedereen heeft een andere oplossing.
Mijn vader is niet technisch, maar hij weet nu ook dat alleen de technische dienst of iemand anders die er veel verstand van heeft ons kan helpen, anders wou mijn vader weg bij @Home.

Internet is netjes overgezet en werkt, digitale televisie werkt ook goed, alleen de telefoon in principe vanaf het begin niet.
Terwijl de telefoon het belangrijkst is. Hopeloos. :(

[update]
Het werkt eindelijk weer(met het nieuwe telefoonnummer), dankzij iemand die wel verstand had bij helpdesk. Geen idee wat ze gedaan hadden, dat wist me vader niet. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic_Jack op 28-04-2007 16:50 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben sinds kort ook het alles in één pakket van @home.

Internetten en bellen etc. werkt tot dusverre prima.

Het enige vreemde is dat sinds de overstap van KPN naar @home het ingebouwde antwoordapparaat van de telefoon: Panasonic KX-TG7123 niet meer werkt. Normaal moet het antwoordapparaat het na een aantal malen overgaan het gesprek aannemen zodat mensen iets kunnen inspreken. Alleen nu blijft de telefoon gewoon overgaan zonder dat het antwoordapparaat het overneemt. Natuurlijk alles nagekeken, maar alles staat prima ingesteld. Bij de KPN werkte het antwoordapparaat gewoon prima. Iemand enig idee hoe dit kan?

Een mailtje naar de helpdesk met de vraag of de voicemail soms aanstond (terwijl die uit hoort te staan) werd niet beantwoord en over het antwoordapparaat werd simpelweg medegedeeld dat er geen apparaten van derden ondersteund werden noch uitleg over zal worden gegeven. Opzich wel begrijpelijk, maar enig nuttig antwoord had ik toch wel verwacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb hetzelfde Panasonic telefoontoestel en zit me nu af te vragen of sinds de overstap (nu zo'n 2 maanden) er al eens wat op het antwoordapparaat heeft gestaan.

Wat ik wel heb gemerkt en wat er zeker mee te maken zou kunnen hebben is, dat de telefoon soms 2x overgaat met nummerherkenning in beeld. Het dan lijkt alsof ie niet meer overgaat (heel kort), om daarna toch weer verder over te gaan, maar dan zonder nummerherkenning in beeld. Kan me voorstellen dat het antwoordapparaat de tel op de een of andere manier kwijtraakt als dit vaker gebeurt.

Een collega van mij heeft een ouder type Panasonic en daar gaat ie zelfs maar 2x over, om daarna helemaal niet meer over te gaan. Terwijl de testtelefoon wel netjes over blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:30:
Ik heb hetzelfde Panasonic telefoontoestel en zit me nu af te vragen of sinds de overstap (nu zo'n 2 maanden) er al eens wat op het antwoordapparaat heeft gestaan.

Wat ik wel heb gemerkt en wat er zeker mee te maken zou kunnen hebben is, dat de telefoon soms 2x overgaat met nummerherkenning in beeld. Het dan lijkt alsof ie niet meer overgaat (heel kort), om daarna toch weer verder over te gaan, maar dan zonder nummerherkenning in beeld. Kan me voorstellen dat het antwoordapparaat de tel op de een of andere manier kwijtraakt als dit vaker gebeurt.

Een collega van mij heeft een ouder type Panasonic en daar gaat ie zelfs maar 2x over, om daarna helemaal niet meer over te gaan. Terwijl de testtelefoon wel netjes over blijft gaan.
Ja dat van dat overgaan - even wachten - niet overgaan dat heb ik volgens mij ook gezien. Waarschijnlijk zijn die telefoons dus niet compatible met het signaal dat @home verstuurd?
Die testtelefoon doet het inderdaad prima. Tja, je verwacht toch eigenlijk dat het allemaal netjes werkt in plaats van deze rare fratsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb het helemaal gehad met telefonie van @home... na maanden problemen gehad met de voicemail (mensen konden wel inspreken maar ik kreeg te horen: geen bericht) doet nu de nummerherkenning het al enkele weken niet meer.

Melding gemaakt bij @home en te horen gekregen dat ik nog 'geluk' had: nummerherkenning is al maandenlang bij sommige abonnee's niet mogelijk. Verwacht datum van oplossing: niet bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hemiparo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:28:
Heb het helemaal gehad met telefonie van @home... na maanden problemen gehad met de voicemail (mensen konden wel inspreken maar ik kreeg te horen: geen bericht) doet nu de nummerherkenning het al enkele weken niet meer.

Melding gemaakt bij @home en te horen gekregen dat ik nog 'geluk' had: nummerherkenning is al maandenlang bij sommige abonnee's niet mogelijk. Verwacht datum van oplossing: niet bekend!
Dit lijkt ook wel een beetje op het probleem van mij hierboven.. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de boel gewoon werkend te hebben. Naja ik kan wel bellen en gebeld worden (dat werkt altijd wel tot nu toe), maar dat 'dubbel overgaan' is nog steeds aanwezig, waardoor het antwoordapparaat nooit afgaat en de nummerherkenning bij de 2e keer overgaan het soms wel en soms niet doet.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste