Enige maanden terug kreeg ik als @home abonnee zijnde een mailtje van @home dat ze een proef gingen doen met telefonie via de kabel.
Hiervoor zochten ze 400 proefpersonen in Zwolle en Tilburg.
Ik heb mij hiervoor aangemeld en gisteren lag er een kennisgeving van TPG Post op de mat dat er een pakket van @home voor mij klaar stond op het postkantoor.
Deze heb ik vandaag opgehaald en echt alles wat er maar nodig is, zit er in.
Vele meters telefoonkabel, een wandcontactdoos, een telefoonstekker, een modulairtang incl. stekkertjes, een telefoon en het belangrijkste:

Een Toshiba PCX3000 kabelmodem die zowel geschikt is voor kabelinternet als telefonie.
Deze is voorzien van 2 telefoonaansluitingen, een LAN aansluiting en een USB aansluiting.
In de begeleidende brief werd aangeraden om mijn Motorola Surfboardmodem zo snel mogelijk te vervangen door de nieuwe Toshiba.
Dit natuurlijk direkt gedaan, dan is dat tenminste klaar.
Het 'cable' lampje begon te knipperen en volgens het boekje moest deze op den duur (na uiterlijk 1 uur) continue groen blijven branden.
Na anderhalf uur knipperde dat ding nog steeds.
Dus maar eens bellen met de helpdesk van @home.
De 1e lijns helpdesker raakte danig in de war, want dit modem was anders dan de normale en hij kon dus zijn standaard vragenlijstje niet afwerken.
Hij gaf me dus vrij snel een ticketnummer en ik werd weer in de wacht gegooid voor een 2e lijns helpdesker.
Deze had het blijkbaar nogal druk, want het duurde nog een half uur.
Toen ik hem eindelijk aan de lijn had, was het probleem snel opgelost.
De @home telefonie pilot start pas op 24 mei a.s. en pas vanaf die datum kunnen de Toshiba modems gebruikt worden!
Dit zijn ze echter vergeten te communiceren naar de 400 proefpersonen.
Dus mocht er hier nog iemand problemen ondervinden met de Toshiba PCX3000,
gewoon je oude modem weer aansluiten en wachten tot de 24e.
Hiervoor zochten ze 400 proefpersonen in Zwolle en Tilburg.
Ik heb mij hiervoor aangemeld en gisteren lag er een kennisgeving van TPG Post op de mat dat er een pakket van @home voor mij klaar stond op het postkantoor.
Deze heb ik vandaag opgehaald en echt alles wat er maar nodig is, zit er in.
Vele meters telefoonkabel, een wandcontactdoos, een telefoonstekker, een modulairtang incl. stekkertjes, een telefoon en het belangrijkste:

Een Toshiba PCX3000 kabelmodem die zowel geschikt is voor kabelinternet als telefonie.
Deze is voorzien van 2 telefoonaansluitingen, een LAN aansluiting en een USB aansluiting.
In de begeleidende brief werd aangeraden om mijn Motorola Surfboardmodem zo snel mogelijk te vervangen door de nieuwe Toshiba.
Dit natuurlijk direkt gedaan, dan is dat tenminste klaar.
Het 'cable' lampje begon te knipperen en volgens het boekje moest deze op den duur (na uiterlijk 1 uur) continue groen blijven branden.
Na anderhalf uur knipperde dat ding nog steeds.
Dus maar eens bellen met de helpdesk van @home.
De 1e lijns helpdesker raakte danig in de war, want dit modem was anders dan de normale en hij kon dus zijn standaard vragenlijstje niet afwerken.
Hij gaf me dus vrij snel een ticketnummer en ik werd weer in de wacht gegooid voor een 2e lijns helpdesker.
Deze had het blijkbaar nogal druk, want het duurde nog een half uur.
Toen ik hem eindelijk aan de lijn had, was het probleem snel opgelost.
De @home telefonie pilot start pas op 24 mei a.s. en pas vanaf die datum kunnen de Toshiba modems gebruikt worden!
Dit zijn ze echter vergeten te communiceren naar de 400 proefpersonen.
Dus mocht er hier nog iemand problemen ondervinden met de Toshiba PCX3000,
gewoon je oude modem weer aansluiten en wachten tot de 24e.
[ Voor 3% gewijzigd door swollywood op 18-05-2004 22:30 ]