@home telefonie

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2022
Enige maanden terug kreeg ik als @home abonnee zijnde een mailtje van @home dat ze een proef gingen doen met telefonie via de kabel.

Hiervoor zochten ze 400 proefpersonen in Zwolle en Tilburg.

Ik heb mij hiervoor aangemeld en gisteren lag er een kennisgeving van TPG Post op de mat dat er een pakket van @home voor mij klaar stond op het postkantoor.

Deze heb ik vandaag opgehaald en echt alles wat er maar nodig is, zit er in.

Vele meters telefoonkabel, een wandcontactdoos, een telefoonstekker, een modulairtang incl. stekkertjes, een telefoon en het belangrijkste:

Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandweek.com/news/011210/images/toshiba.gif

Een Toshiba PCX3000 kabelmodem die zowel geschikt is voor kabelinternet als telefonie.

Deze is voorzien van 2 telefoonaansluitingen, een LAN aansluiting en een USB aansluiting.

In de begeleidende brief werd aangeraden om mijn Motorola Surfboardmodem zo snel mogelijk te vervangen door de nieuwe Toshiba.

Dit natuurlijk direkt gedaan, dan is dat tenminste klaar.

Het 'cable' lampje begon te knipperen en volgens het boekje moest deze op den duur (na uiterlijk 1 uur) continue groen blijven branden.

Na anderhalf uur knipperde dat ding nog steeds.

Dus maar eens bellen met de helpdesk van @home.

De 1e lijns helpdesker raakte danig in de war, want dit modem was anders dan de normale en hij kon dus zijn standaard vragenlijstje niet afwerken.

Hij gaf me dus vrij snel een ticketnummer en ik werd weer in de wacht gegooid voor een 2e lijns helpdesker.

Deze had het blijkbaar nogal druk, want het duurde nog een half uur.

Toen ik hem eindelijk aan de lijn had, was het probleem snel opgelost.

De @home telefonie pilot start pas op 24 mei a.s. en pas vanaf die datum kunnen de Toshiba modems gebruikt worden!

Dit zijn ze echter vergeten te communiceren naar de 400 proefpersonen.

Dus mocht er hier nog iemand problemen ondervinden met de Toshiba PCX3000,
gewoon je oude modem weer aansluiten en wachten tot de 24e.

[ Voor 3% gewijzigd door swollywood op 18-05-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb me ook opgegeven als geintresseerde... hopelijk kan ik ook snel gebruik maken van de dienst. Is het nu wel of niet zo dat je elke bestaande telefoon kunt gebruiken? Of moet je voor elke aansluiting ook een nieuw (duur?) toestel aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
hemiparo schreef op 18 mei 2004 @ 22:01:
heb me ook opgegeven als geintresseerde... hopelijk kan ik ook snel gebruik maken van de dienst. Is het nu wel of niet zo dat je elke bestaande telefoon kunt gebruiken? Of moet je voor elke aansluiting ook een nieuw (duur?) toestel aanschaffen?
Alle analoge telefoons zijn te gebruiken. ISDN toestellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Ondertussen ook een ontzettend grote doos met van alles erin ontvangen ('t leek wel sinterklaas :)). Ik vind het wel netjes dat ze echt álles meeleveren.

Ik heb 'm gisterenavond aangesloten, maar kom sindsdien met m'n upload niet meer boven de 14,9 uit. Zal dus nog wel gecapped zitten op 128 ben ik bang. De helpdeskmedewerker kon me het niet vertellen. Bij het doormeten zag hij ook alleen maar up 0 en down 0, en zo erg is het nou ook weer niet... Iets met andere software die zij nog niet kunnen bekijken o.i.d. (werd trouwens wel erg goed geholpen vond ik). Ook m'n download is nu wat lager dan eerst, maar alles is wel heel constant...
Morgen even de klantenservice bellen, speciaal nummer voor het telefonie gebeuren. Er stond in de brief dat ze tot 22 uur bereikbaar waren, maar om 18.15 bleek dat ze toch echt wel om 18 uur ermee stopten daar. Hoop dat ze't daar kunnen oplossen en ik gewoon van m'n 32 kB/s up kan genieten (en straks 64 :))

Ik heb iig al wel de kiestoon, dus als m'n abbo echt ingaat (1 juni) zou het allemaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik hoop dat de pilot succesvol verloopt. Heb me ook aangemeld, maar wij moeten wachten tot het uitgerold wordt over heel @home.

Wel "jammer" dat er een ander modem nodig is. Altijd even afwachten met een nieuw apparaat.
Maar wat zal ik blij zijn als ik KPN de deur uit kan doen.

Hebben jullie ook nummerbehoud gekozen? Of doen jullie het naast een regulier KPN-abo?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Wacht nog steeds op info van @home... hoop dat de proef geen maanden gaat duren. Ofdat ik mee mag doen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Telefoneren over de kabel met @home? Dat doe ik al jaren met Twinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mijn ouders bellen ook al weer een jaar of 2 via de kabel via Twinner, dus helemaal nieuw is het niet nee ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Dat Twinner....is dat gewoon ISDN? Want op de site staat dat je 2 telefoonlijnen hebt :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Tja... Twinner... gemengde gevoelens hierbij...

De kabel is gewoon onstabieler dan een lijntje van KPN.

Vaak was het zo dat internet uitviel... en dat ik toch gewoon kon bellen.... Maar als je telefoon er gewoon 2 of 3 keer in de maand uitligt en tijdens het bellen je verbinding ineens wegvalt (en ook dus je internet) dan zit je goed te balen....

Terug naar KPN was het voor mij naar 1 jaar Twinner...

Twinner is zowel analoog als ISDN beschikbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door d-motion op 28-05-2004 11:41 ]

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Maar wat ik zie op de site is dat je voor twinner internet toch nog 0,5 cent per minuut moet betalen. Gaat dat dan via de aansluiting van kpn? Of toch via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

leokennis schreef op 28 mei 2004 @ 11:16:
Dat Twinner....is dat gewoon ISDN? Want op de site staat dat je 2 telefoonlijnen hebt :?
Het is kabeltelefonie, en daarmee kun je idd wel met 50 lijnen tegelijk bellen, dus 2 is ook mogelijk.
Prang schreef op 28 mei 2004 @ 11:40:
Tja... Twinner... gemengde gevoelens hierbij...

De kabel is gewoon onstabieler dan een lijntje van KPN.
Oh ja, waarom dan? Heb jij getallen? Het is bij mij nog nooit uitgevallen.
e1f schreef op 28 mei 2004 @ 12:41:
Maar wat ik zie op de site is dat je voor twinner internet toch nog 0,5 cent per minuut moet betalen. Gaat dat dan via de aansluiting van kpn? Of toch via de kabel?
Alles via de kabel, KPN heeft hier niets mee te maken. En ik gebruik dat inbellen niet, daarvoor heb ik een @home budget abbonement.

[ Voor 21% gewijzigd door André op 28-05-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zojuist in de mailbox ontvangen:

@Home Telefonie Nieuwsbrief 29 mei 2004

---------------------------------------------------------------------
De eerste telefoongesprekken met @Home Telefonie zijn een feit
Wij willen u bedanken voor uw interesse in onze nieuwe dienst @Home
Telefonie. Het grote aantal geïnteresseerden heeft er mede toe
bijgedragen dat Essent Kabelcom besloten heeft om @Home Telefonie in het
hele voorzieningsgebied van Essent Kabelcom aan te bieden. In Tilburg en
Zwolle vindt er op dit moment een uitgebreide test plaats. De
installatiepakketten zijn verstuurd en de eerste deelnemers aan de test
kunnen al volop bellen met @Home Telefonie.

Onze plannen zijn ambitieus
Het streven is om nog voor het einde van dit jaar overal waar @Home
Kabelinternet wordt aangeboden ook @Home Telefonie aan te bieden.
Hiervoor zal het netwerk geschikt gemaakt moeten worden voor telefonie.
Dit betekent dat er de komende tijd hard aan de 'kabel' gewerkt moet
worden. Maar wij gaan ervoor.

Wij houden u op de hoogte
Het geschikt maken van het netwerk vindt gefaseerd plaats. Wij zullen u
op de hoogte houden van de voortgang, nieuwe ontwikkelingen en nemen
contact met u op zodra uw kabelaansluiting geschikt is voor @Home
Telefonie.

ff wachten dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
e1f schreef op 27 mei 2004 @ 23:36:
Ondertussen ook een ontzettend grote doos met van alles erin ontvangen ('t leek wel sinterklaas :)). Ik vind het wel netjes dat ze echt álles meeleveren.

Ik heb 'm gisterenavond aangesloten, maar kom sindsdien met m'n upload niet meer boven de 14,9 uit. Zal dus nog wel gecapped zitten op 128 ben ik bang. De helpdeskmedewerker kon me het niet vertellen. Bij het doormeten zag hij ook alleen maar up 0 en down 0, en zo erg is het nou ook weer niet... Iets met andere software die zij nog niet kunnen bekijken o.i.d. (werd trouwens wel erg goed geholpen vond ik). Ook m'n download is nu wat lager dan eerst, maar alles is wel heel constant...
Morgen even de klantenservice bellen, speciaal nummer voor het telefonie gebeuren. Er stond in de brief dat ze tot 22 uur bereikbaar waren, maar om 18.15 bleek dat ze toch echt wel om 18 uur ermee stopten daar. Hoop dat ze't daar kunnen oplossen en ik gewoon van m'n 32 kB/s up kan genieten (en straks 64 :))

Ik heb iig al wel de kiestoon, dus als m'n abbo echt ingaat (1 juni) zou het allemaal moeten werken.
Ik heb precies hetzelfde met de upload, en met download kom ik ook niet veel hoger dan 128 Kbyte/sec. , terwijl dat hier normaal rond de 330 Kbyte/sec. ligt :X

Morgen maar eens bellen en als ze het niet oplossen, moeten ze maar met een leuke korting over de brug komen, want het lijkt nu eerder een basis-abbo dan een breedband-abbo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
CAP-Team schreef op 28 mei 2004 @ 11:10:
mijn ouders bellen ook al weer een jaar of 2 via de kabel via Twinner, dus helemaal nieuw is het niet nee ;)
Het nieuwe aan @home telefonie is dat het gebruik maakt van 'voice over IP'(VoIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
swollywood schreef op 29 mei 2004 @ 09:17:
[...]

Het nieuwe aan @home telefonie is dat het gebruik maakt van 'voice over IP'(VoIP).
Het werkt op het zelfde systeem als bij www.multikabel.nl
Moet zeggen dat dit wel goed werkt
Al moest ik bij mij thuis @home weg doen omdat die per maand min 5 dagen offline was
Vaak zelfs langer :(
Tja dan ben je niet blij als je ook foon hebt van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
Dat modem is echt gecapped volgens mij:

Met het nieuwe Toshiba Modem

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun May 30 2004 om 00:11:59 UTC+0200)

Download : 118.3 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 1,155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

Met het Motorola Modem

(Overgenomen op Sun May 30 2004 om 00:13:39 UTC+0200)

Download : 325.5 KByte/sec
Upload : 29.2 KByte/sec
Connection : 1,611.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Alleen zit mijn download wel gewoon keurig op +/- 300 KB/s. Ik heb vrijdag de helpdesk gesproken, die zouden het doorgeven aan 'iemand' (iets technisch... heb niet zo goed opgelet) en die zouden er naar gaan kijken. Ik hou nu beetje speedtestjes bij voor een mailtje wat ik ze ga sturen. Van die mindere upload heb ik op dit moment toch geen last, dus zoveel maakt het me niet uit. Ze zouden bellen als ze erachter komen hoe het allemaal komt. Als ik niks hoor, mail ik ze gewoon dinsdag met alle resultaten enzo.
Verder trouwens nooit last van downtime van @home, dus ik vertrouw het wel om met ze te bellen. En straks de snelheden nog verder omhoog en dan ben ik helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Goed, ondertussen is dus vanochtend de aansluiting in werking getreden. Alleen als ik nu probeer mezelf te bellen op m'n mobiel krijg ik de ene keer de in gesprekstoon, dan weer snelle doorbroken hoge tonen, dan weer de mededeling dat dit nummer niet bereikbaar is, en een enkele keer gaat ie wel over. En dan met een onderdrukt nummer terwijl ik daar niet voor gekozen heb. Gebeld worden gaat overigens (voor zover ik weet) wel prima. Heb net een mailtje gestuurd met alle zaken die nog niet goed zijn en hoop dat ze dat kunnen gaan oplossen. Andere mensen met dezelfde problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door e1f op 01-06-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jaar kabeltelefonie van UPC gehad en dat gaf bij mij veel problemen. Af en toe kreeg ik bij het oppakken van de telefoon een stem die zei: alle lijnen zijn bezet, probeer het later nog eens. En als klap op de vuurpijl was na 2 maanden opeens mijn telefoonnummer gekoppeld aan een vrouw die 2 straten verderop woonde. Het nummer heb ik na een juridische procedure pas teruggekregen.

Ik ben dus erg huiverig hiervoor. Wat zijn trouwens de kosten van het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
Nog steeds niet opgelost. Maar eens een mailtje naar @home gedaan.
Geachte heer/mevrouw,

Enige weken geleden heb ik van u het installatiepakket ontvangen voor @home telefonie.

Mijn hartelijke dank voor dit zeer uitgebreide pakket wat zelfs een telefoontoestel bevat!

Echter heb ik één probleem na installatie van het Toshiba modem.

Mijn download- en uploadsnelheid komen plotseling niet hoger meer dan 1024 resp. 128 kbit/sec.

Als ik echter het oude Motorola modem weer aansluit liggen deze snelheden weer als vanouds op 2560/256 kbit/sec.

Aangezien @home telefonie in mijn geval pas op 16 juni a.s. in werking treed, zal ik tot die tijd weer het Motorola modem gaan gebruiken. Ik hoop dat u mij voor deze datum van een oplossing kunt voorzien, zodat ik ook mét @home telefonie van de snelheid van het @home breedband abonnement kan genieten.

In afwachting van uw spoedige reactie,

Met vriendelijke groet,
Nu maar afwachten wat ze er aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

swollywood schreef op 06 juni 2004 @ 22:33:
Nog steeds niet opgelost. Maar eens een mailtje naar @home gedaan.

[...]

Nu maar afwachten wat ze er aan gaan doen.
Gokje: Vanwege werkzaamheden bla bla bla :X

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
chromeeh schreef op 07 juni 2004 @ 09:59:
[...]

Gokje: Vanwege werkzaamheden bla bla bla :X
Sterker nog. Geen reactie. :(

Heb er nog maar eens een mailtje achteraan gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Op zondag 6 juni jl. zond ik u onderstaande email.

Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op mogen ontvangen.

Mag ik u er op attenderen dat er reeds 4 werkdagen verstreken zijn, terwijl u zelf aangeeft binnen 3 werkdagen te reageren?

Dank u.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
Oeps... quote ipv edit

[ Voor 92% gewijzigd door swollywood op 10-06-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Tegen mij zeiden ze dat je beter kan bellen naar dat nummer dat in de brief staat (0800-2846631). Dan kom je direct bij het telefonie gedeelte uit i.p.v. bij de algemene helpdesk met een e-mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
e1f schreef op 10 juni 2004 @ 20:51:
Tegen mij zeiden ze dat je beter kan bellen naar dat nummer dat in de brief staat (0800-2846631). Dan kom je direct bij het telefonie gedeelte uit i.p.v. bij de algemene helpdesk met een e-mailtje.
Je hebt gelijk, ik krijg net het volgende mailtje (na 5 werkdagen).
Geachte heer,

Door een nog onbekende storing halen de Toshiba modems momenteel geen snelheden hoger dan 128kilobit/s upload, deze storing is echter totaal niet van invloed op de download. Wij verzoeken u daarom om contact op te nemen met onze klantenservice omtrent uw downloadsnelheid's problemen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze portal via http://www.hometelefonie.nl/informatie of bel gratis 0800 - 2846631.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Dat wordt dus bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat 0800-nummer zie staan, en @Home, dan vraag ik mij af hoe lang dat nog blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

iig in de testfase denk ik... Zolang ze't niet naar behoren hebben werken zullen ze denk ik nog geen betaalde helpdesk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 28 mei 2004 @ 11:16:
Twinner is 'gewoon' een analoge lijn via de kabel. Je kunt twee lijnen krijgen, maar dat hoeft niet. Ikzelf heb 1 lijn, en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
Nog geen tijd gehad om te bellen met de klantenservice, aangezien deze alleen tijdens kantooruren bereikbaar is en ik dan zelf aan het werk ben.

Moet ik net wat downloaden, zie ik opeens een snelheid van 350 Kbyte/sec.

speedtestje:
(Overgenomen op Mon Jun 14 2004 om 19:59:03 UTC+0200)

Download : 357.6 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec
Download is nu dus goed. Probleem met de upload was een bekend probleem, dus dat zal nog wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Klantenservice is tot 22 uur bereikbaar, dus dat moet het probleem niet zijn denk ik.

Ik had vandaag nog even gebeld i.v.m. een vaag probleempje. Ik belde even naar m'n gsm vorige week om te kijken of nummerweergave alweer geactiveerd was. En dat was het dus, maar toen ik wilde ophangen bleef ie overgaan. De verbinding verbreken lukte maar niet, keer op keer de hoorn erop, stekkertje uit de modem etc. Toen de voicemail vol was hing de andere kant op, maar daarna was ik dus constant in gesprek. Ook de diagnosticspage van de modem gaf line off-hook aan. Na de stekker eruit en er weer in werkte het weer keurig. Vanochtend bleek ik geen kiestoon te hebben en na raadpleging van diagnosticspage bleek weer line off-hook te zijn. Helpdesk dus even gebeld en doorgegeven. Moest weer modem resetten en het werkte weer. Er waren meerdere mensen die dit probleem ook hadden en ze waren er aan aan het werken.

Probleem van upload hadden ze waarschijnlijk de oorzaak te pakken, ze waren ermee bezig, maar mensen die hun modem nog helemaal niet online hadden kunnen krijgen hadden even voorrang (leek me wel logisch eigenlijk).

Mailen werkt trouwens voor geen meter op dit moment, maar bellen werkt super. Wordt iedere keer keurig geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Net weer even de klantenservice aan de lijn gehad omdat ik gisterenavond vannacht weer storing had op de telefoon. Kreeg geen kiestoon en was dus niet bereikbaar. Modemlampjes line 1 en 2 knipperden. Na reset bleef dit zo, meerdere keren geprobeerd. Vanochtend brandde lampje line1 constant. Na opnieuw resetten werkte het. Dit dus even doorgegeven aan de klantenservice en het bleek dat mijn modem af en toe enkele seconden slecht bereikbaar was, dus misschien wat storing op de lijn. Maar ik krijg toch binnenkort een monteur omdat m'n buitenkabel iéts te kort is.

Kreeg verder nog uitgelegd dat het snelheidsprobleem met de upload waarschijnlijk komt omdat de motorola's op doscis 1.0 zitten en de toshiba's op doscis 1.1 en dat 1.1 iets anders werkt met de snelheidsconfiguratie. Maar ze zijn er dus iig mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
mooi dat ze er mee bezig zijn.

De geplande snelheidsverhoging voor 1 juli is trouwens al doorgevoerd.
(Overgenomen op Wed Jun 16 2004 om 20:39:24 UTC+0200)

Download : 524.7 KByte/sec
Upload : 26.7 KByte/sec
net ff modem gereset en ik heb de nieuwe snelheden. :P

maar nu dus 256 upload i.p.v. 512. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

yep... ik kom ook rond die waarden uit :)
Wel raar dat ze iedere keer voor de uploadsnelheid een upgrade achterlopen ofzo...

Nahja, morgen maar weer eens bellen... het lukt de telefoon niet om aan te melden, lampjes line 1 en line 2 blijven knipperen.

Oops... telefoon doet het weer gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door e1f op 17-06-2004 00:37 . Reden: Te vroeg gesproken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05

JeroenT

hoi!

Ik denk dat die overige 256kbit gewoon vast gereserveerd wordt voor het telefonie gedeelte :P

Lijkt me ook vrij logisch , voIP verkeer is ook data.. dus waarom zou jij 512kbit + de benodigde bandbreedte voor je voIP verbindingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
Klubbheads schreef op 17 juni 2004 @ 00:42:
Ik denk dat die overige 256kbit gewoon vast gereserveerd wordt voor het telefonie gedeelte :P

Lijkt me ook vrij logisch , voIP verkeer is ook data.. dus waarom zou jij 512kbit + de benodigde bandbreedte voor je voIP verbindingen hebben?
Omdat ik een @home breedband abbo heb met als specs 4000/512. (officieel pas na 1 juli) en daarvoor 47,95 per maand betaal.

En ik heb daarbij @home telefonie waarvoor ook betaald dient te worden.
2 verschillende producten.
Als het zo zou zijn als jij zegt , dan zouden korting op het breedband abbo moeten geven omdat dit niet volgens de specificaties geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is zo uit jullie ervaringen merk is dat het niet echt aan te raden is om hierop over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Hmm... ik weet het niet, ik wacht nog even af tot de monteur geweest is, er zou ook af en toe iets te weinig signaal op m'n kabel zitten.
Maar het is wel een stukje goedkoper dan kpn, helemaal als je naar een andere kabeltelefoon belt, dan kost het je nog maar 50%.
En dit is nog de proeffase, dus dan weet je dat er iets mis kan gaan. Ik neem eigenlijk aan dat straks alle kleine probleempjes zijn opgelost en het gewoon prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Kabelmonteur is ondertussen langsgeweest en heeft nu een klemverbinding op m'n te korte kabel gezet. Het wandcontactdoosje is dus nu weg en ik steek het stekkertje dat naar de signaalverdeler loopt als het ware nu 'direct' in de kabel. 't staat alleen een beetje raar, zo'n kabel direct uit de muur. Nahja, ff plamuren en een likje verf erover en't is prima. De monteur zei dat ik de oude wandcontactdoos helemaal niet had hoeven te vervangen, omdat die ook al een aparte uitgang had voor data... helaas helaas...

Upload is trouwens nog steeds de helft van wat het op zich zou kunnen zijn, maar als de tweede upload er eigenlijk al door is (wat ie op zich al is, gezien de download), dus nog steeds de helft te laag. Na 1 juli ga ik toch nog maar eens vragen hoe dat zit, als het dan nog niet is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door e1f op 25-06-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
e1f schreef op 25 juni 2004 @ 01:55:

Upload is trouwens nog steeds de helft van wat het op zich zou kunnen zijn, maar als de tweede upload er eigenlijk al door is (wat ie op zich al is, gezien de download), dus nog steeds de helft te laag. Na 1 juli ga ik toch nog maar eens vragen hoe dat zit, als het dan nog niet is opgelost.
Upload is nog steeds kut. Volgens de helpdesk zou dit voor eind juli opgelost moeten zijn, aangezien de deadline voor de echte start van @home telefonie op 1 augustus ligt.

Ik wacht het maar weer af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Upload is ondertussen prima in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swollywood
e1f schreef op 13 juli 2004 @ 15:16:
Upload is ondertussen prima in orde!
(Overgenomen op Tue Jul 13 2004 om 22:52:40 UTC+0200)

Download : 583.1 KByte/sec
Upload : 46.3 KByte/sec

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:46

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

SCHOP!!

Ik heb vandaag @Home telefonie aangevraagd, omdat deze in mei beschikbaar zou komen en inderdaad. Via www.hometelefonie.nl kon ik aanmelden en ik kon meteen uit een reeks telefoonnummers kiezen. Ik heb er 2 gekozen die enigzins gelijkenis met elkaar vertonen. Één voor de telefoon en de ander voor de fax. En nu maar hopen dat men deze uit elkaar kan houden, want het is maar 1 nummer verschil. Anders krijgen ze een oorverdovende gekrijs en gepiep aan de lijn :+

Ik dacht even dat de actie periode voorbij was, want er stond een link naar de actievoorwaarden die tot 30 april geldig zou zijn. En dat zie ik dan natuurlijk, nadat ik me aangemeld had. Maar gelukkig bleek dat een te late update van @Home te zijn, want de actieaanbieding zou volgens de helpdesk zeker tot augustus duren. Dus gratis installatie pakket, en voor mij ook nog eens gratis beltegoed van € 20, omdat ik geen nummers hoef te verhuizen.

Ik ben benieuwd! Zijn er nog meer mensen die aangemeld hebben?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MORCIK schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:04:
SCHOP!!

Ik heb vandaag @Home telefonie aangevraagd, omdat deze in mei beschikbaar zou komen en inderdaad. Via www.hometelefonie.nl kon ik aanmelden en ik kon meteen uit een reeks telefoonnummers kiezen. Ik heb er 2 gekozen die enigzins gelijkenis met elkaar vertonen. Één voor de telefoon en de ander voor de fax. En nu maar hopen dat men deze uit elkaar kan houden, want het is maar 1 nummer verschil. Anders krijgen ze een oorverdovende gekrijs en gepiep aan de lijn :+

Ik dacht even dat de actie periode voorbij was, want er stond een link naar de actievoorwaarden die tot 30 april geldig zou zijn. En dat zie ik dan natuurlijk, nadat ik me aangemeld had. Maar gelukkig bleek dat een te late update van @Home te zijn, want de actieaanbieding zou volgens de helpdesk zeker tot augustus duren. Dus gratis installatie pakket, en voor mij ook nog eens gratis beltegoed van € 20, omdat ik geen nummers hoef te verhuizen.

Ik ben benieuwd! Zijn er nog meer mensen die aangemeld hebben?
Nog grote schop :P

Mm, ik heb mij vandaag ook aangemeld (ik heb dit topic helemaal niet gevonden 8)7 ) en ik hoop snel m'n pakketje binnen te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb me maandje gelden aangemeld en het installatie pakket heb dan ook al een tijd binnen en aangesloten. Ze geven er veel dingen bij! Ik had alleen de modem nodig, maar je krijgt er echt nog 10-tallen meters kabel bij en tefefoonwandcontact dozen en zelfs zo'n telefoon- / netwerkkabel tang en een heuse TELEFOON!

Echt een uitgebreid pakket (bij mij iig).

Pas vanaf 23 mei is de aansluiting werken en geeft KPN mijn nummer vrij. Tot die tijd internet ik al wel met het nieuwe modem en het gaat geweldig. So far So good. Nu afwachten of ik 23 mei ook zo tevreden kan zijn :)

V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Even een vraagje: wonen alle telefonie mensen in deze draad nou ook in Tilburg/Zwolle?
Voorzover ik weet wordt het daarbuiten nog niet geleverd, en anders wordt het nog leuk, met het doorverwijzen van klanten naar de ándere helpdesk :X

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik heb vorige week de helpdesk telefonie gebeld, en die vertelde mij dat vanaf 1 mei telefonie van noord naar zuid uitgerold zou worden.

(0800-2846631)

Ik belde omdat ik al sinds 2001 breedband heb, ook al is er volgens de postcodecheck "helaas geen internet mogelijk op dit adres"...... 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:22:
Even een vraagje: wonen alle telefonie mensen in deze draad nou ook in Tilburg/Zwolle?
Voorzover ik weet wordt het daarbuiten nog niet geleverd, en anders wordt het nog leuk, met het doorverwijzen van klanten naar de ándere helpdesk :X
Nee ik woon in Rossum, vlak bij Oldenzaal en dat is minimaal 100 km van Zwolle en Tilburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:22

Yucko

One clown to rule them all !

Tja, hier is het iig nog niet beschikbaar als ik de check van de aanmeldsite moet geloven. En dat terwijl ik toch al een hele tijd terug een folder in de bus had liggen die het tegenovergestelde beweerde :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn @Home Telefonie pakket gekregen.
Superuitgebreid :) Alleen jammer dat mijn modem nog niet in het systeem was 'geplaatst' waardoor ik mijn oude modem er weer achter mocht hangen :P

Pakket bevat:

- Arris Touchstone Telephony Modem - Model 402A (of B, weet het neit zeker)
- 1 Meter UTP Cat5 kabel
- 1 USB kabel ( ( A to B ) (Male/Male) 1,5 meter)

- @home zooi
- ca 25 meter telefoonkabel met RJ-11 stekkertjes
- 1 meter telefoonkabel met 1 RJ-11 stekkertje
- 2 RJ-11 stekkertjes inclusief RJ-11 tang
- I-Tech T-12 telefoon
- Lasdoos voor telefoonkabels
- Handleiding (richting teletubbie niveau)

Nu hopen dat mijn modem snel wordt geactiveerd :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik zou graag willen weten als iemand al ervaring heeft met meerdere telefoons aansluiten op de nieuwe arris modem van @home. Er staan wel een hoop specs in de PDF van Arris, maar die zeggen me niet zo veel :)

We hebben hier namelijk 4 telefoons, dus mischien dat het problematisch kan zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey ik heb hier zelf 3 telefoons + 1 fax achter 1 lijn hangen, en ik zal binnenkort m'n ervaring posten of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wanneer is de bedoeling dat de telefonie echt zal worden aangeboden dan? Ook voor niet pilot mensen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bor de Wollef schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:24:
Wanneer is de bedoeling dat de telefonie echt zal worden aangeboden dan? Ook voor niet pilot mensen?
Zoals al eerder genoemd, vanaf 1 mei, uitrol van noord naar zuid. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Ik ben tot nu toe nog een zeer tevreden gebruiker van het telefonie gebeuren. Up en download zijn altijd goed. Laatst had ik een brom op de telefoon, maar ze doen er dan wel alles aan om dat op te lossen. Na zelf nog wat geëxperimenteert te hebben bleek dat wanneer ik niet de meegeleverde telefoon aansloot dat het dan weg was. Even later werd ik teruggebeld en heb dat gemeld en ze hebben meteen een nieuwe telefoon opgestuurd. Ik heb twee telefoons erop zitten (zonder huiscentrale) en dat werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

mooi,
Ik blijf graag op de hoogte van de ervaringen van de mensen.
Zit met smart te wachten op de uitrol goede klantenservice (gratis) tijdens pilot?
Maar hoe zit het dan na de pilot?
Iemand nog meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36

jurma

simply connecting...

Mijn ouders hebben ons ook aangemeld voor @home telefonie, maar als je nou zo'n nieuwe modem krijgt. Zit je dan weer helemaal in een andere ip ranges als met de (zwarte) Motorola modems?
Dit zou wel jammer zijn aangezien ik dan redelijk veel dingen moet veranderen op mijn webserver, intern linux server etc...

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
jurma schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:52:
Mijn ouders hebben ons ook aangemeld voor @home telefonie, maar als je nou zo'n nieuwe modem krijgt. Zit je dan weer helemaal in een andere ip ranges als met de (zwarte) Motorola modems?
Dit zou wel jammer zijn aangezien ik dan redelijk veel dingen moet veranderen op mijn webserver, intern linux server etc...
Jup, je IP verandert bijna zeker. Misschien verandert je computernaam zelfs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:59:
[...]

Jup, je IP verandert bijna zeker. Misschien verandert je computernaam zelfs :?
IP blijft hetzelfde zeiden ze tegen mij op de helpdesk.

Alleen je computernaam wordt veranderd (CO13253-A wordt CO13253-B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Je hebt sowieso een vast dynamisch ip bij @home. Eens in de zoveeltijd krijg je weer een ander ip, soms duurt het heeeeel lang, en soms niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:25:
[...]

Telefonie helpdesk? Dan zullen ze wel gelijk hebben, zij zijn beter dan de gewone @home :P
Toch raar, meestal verandert dat ding al bij de eerste de beste verandering :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zou toch zweren dat ik een ander IP heb gekregen :+ (weetik wel zeker)..... niet zo vreemd omdat ik ook een andere computernaam moest invoeren. Ook zit je met een ander MAC-adres en een (vast nog) niet verlopen lease.

Mijn IP is in ieder geval niet gelijk gebleven.

Was uit de range: 212.204.x.x
Is nu in de range: 213.51.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hmm opvallend dat @home ook voor Arris heeft gekozen...upc gebruikt ze al een tijdje. Nou ja, ze apen alles na bij @home. Com21, Moterola-modems ook al >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
WFvN schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:30:
Ik zou toch zweren dat ik een ander IP heb gekregen :+ (weetik wel zeker)..... niet zo vreemd omdat ik ook een andere computernaam moest invoeren. Ook zit je met een ander MAC-adres en een (vast nog) niet verlopen lease.

Ja, was toch wel te verwachten inderdaad.
Het zijn nog wel gewone @home ranges, dus je bent niet herkenbaar aan je IP. Jammer, zou leuk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:30:

Whehehe, enkele tijden terug zijn die veranderd (hier ook, ik ZAT in de 213.51. range) maar dat heeft niks met telefonie te maken, dat was er al voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wel heel verd*md toevallig dat het exact gebeurd is op het moment dat ik van modem en computernaam gewisseld ben. Een tijdje geleden is er inderdaad een wisseling geweest maar deze viel exact gelijk met de modem/computernaamwisel.

Bovendien: waar denk jij dat de IP-lease op gebaseerd is dan? Ik zeg op computernaam óf op MAC-adres van het modem óf beide..... andere computernaam én ander MAC-adres en je krijgt een ander IP. Eigenlijk zou ik nu thuis de modem en computernaam weer eens terug moeten zetten en zien wat voor IP ik heb.

Mijn gok is overigens dat het aan de computernaam gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:25:
[...]

Nu was er bij mij in het verleden iets fout gegaan met mijn CP naam, dus deze is een tijd geleden al veranderd van A naar B.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja, dan wordt bij jou die B een C. Is bij mij ook gebeurd. In het verleden heb ik last gehad van IP-diefstal, iemand had een statisch adres ingevoerd... 'mijn' adres dus... Toen hebben ze bij mij de A ook in een B veranderd. Nu met aanschaf van 'telefonie' is de B ook naar C gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk kan niet helpen bij het aanvragen helaas. Ik zit nu op mijn werk en wilde alvast aanmelden, maar dat kan niet. Ik moet het via de site doen en die is alleen bereikbaar als je op een @home aanslutiting zit (en dat zit ik momenteel niet).

Regio Zwolle / Almelo en Tilburg was al zeker, de rest kon de medewerker niet zeggen. In juni krijgen ze een lijst waarop alles staat, dan moest ik maar terugbellen.

Afijn, ik ga straks thuis wel even kijken, ik wil het ontzettend graag en hoop snel van ptt af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij 5 mei aangemeld en kreeg gisteren (10e) de doos thuis, tegelijkertijd lag in de brievenbus de opzegbrief van de kpn _/-\o_

De inhoud is idd overweldigend, zelf een telefoon erbij haha. Computernaam gaat inderdaad omhoog, bij mij van b naar c.

oja ik woon in Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:54:
Heb mij 5 mei aangemeld en kreeg gisteren (10e) de doos thuis, tegelijkertijd lag in de brievenbus de opzegbrief van de kpn _/-\o_

De inhoud is idd overweldigend, zelf een telefoon erbij haha. Computernaam gaat inderdaad omhoog, bij mij van b naar c.

oja ik woon in Almelo
Ik had de doos al met 2 dagen.
En dan die KPN brief; "We vinden het spijtig dat u ons verlaat bla bla"

Wel lekker dat de @Home Telefonie helpdesk lekker is geinformeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:57:
[...]

Ik had de doos al met 2 dagen.
En dan die KPN brief; "We vinden het spijtig dat u ons verlaat bla bla"

Wel lekker dat de @Home Telefonie helpdesk lekker is geinformeerd :X
Beetje risicovol dat @home je nummer gelijk overneemt van KPN. Voor je het weet krijg je je spullen niet aan de praat en dan zit je zonder telefoon. Verstandiger was eerst een tijdelijk nummer toe te wijzen met de optie als het goed werkt, deze over te zetten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

I_Stealth_I schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Beetje risicovol dat @home je nummer gelijk overneemt van KPN. Voor je het weet krijg je je spullen niet aan de praat en dan zit je zonder telefoon. Verstandiger was eerst een tijdelijk nummer toe te wijzen met de optie als het goed werkt, deze over te zetten.
Je kan vanaf 3 dagen voor de ingangsdatum de lijn testen. Werkt de lijn niet dan hebben ze dus 3 dagen om de boel in orde te maken. Doe je dit niet dan garanderen ze niet dat je zonder telefoon kan komen te zitten.... met andere woorden: test het 3 dagen vooraf en geef bij problemen (geen kiestoon) een signaaltje naar @home.

Verder: wie heeft er tegenwoordig geen mobiele telefoon?

* WFvN gebruikt de telefoon betrekkelijk weinig en vindt het helemaal niet erg om niet gebeld te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een vage reactie van de helpdesk gisteren vandaag een email dat ik eind mei ook telefonie kan krijgen in mijn woonplaats.

Ik stap zoiezo over, sinds 4 maanden is onze kpn rekening met 40 euro gestegen en het belgedrag is hetzelfde gebleven naar mijn mening. Ik ben het helemaal zat met kpn.

Ik hoop wel dat @home snel met de beloofde belbundels gaat komen, iemand al info daarover? De huidige prijzen zjin gewoone exact gelijk aan die van KPN en dat klopt mijn inziens niet. Goedkoper moet het worden, niet alleen op de abonnementskosten besparen, maar voordeel als iemand @home breedband, digitale tv uitgebreid en @home bellen heeft, bijv. gratis 6 uur bellen per maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Iemand al enig idee wanneer telefonie in de omgeving Roermond mogelijk wordt (dmv werkende postcodecheck) ??

Heb zelf al sinds 2001 kabelinternet, al is dat volgens de postcodecheck helaas niet mogelijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Alhoewel ik binnen nu en een jaar op een andere manier dan via kpn zal bellen, begrijp ik niet waarom mensen nu al op het aanbod van @Home ingaan terwijl je met bijvoorbeeld bel1649.nl gratis in NL kunt bellen naar vaste toestellen(alleen een starttik van 5 cent)

Je zit dan inderdaad nog wel met het veel te dure kpn abonnement maar je hebt nog maar beperkte gesprekskosten, behalve als je ook nog veel mobiel belt. Maar ik geef het toe kpn prijst zichzelf volledig uit de markt als ze zelf niet snel iets met voip gaan doen.

Als je nu alles op @Home zet is het eventueel overstappen naar ADSL/VOIP ook weer moeilijker.
Ik denk dat @Home toch iets moet gaan doen met gratis bellen naar vaste toestellen of in ieder geval binnen het netwerk. Kijk maar naar Tiscali en Wanadoo.

Begrijp me niet verkeerd ik zit zelf bij @Home en overweeg het ook maar dan zal @Home meer moeten doen. En bij @Home weten ze ook dat er nogal wat gaat gebeuren het komende jaar kijk maar naar de abonnementsverlaging van 13 naar 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik bel ook via 1609 en 1649 en vraag me ook af of ik goedkoper zou zijn met @Home telefonie.. als ze echter inderdaad gratis bellen (wel met starttarief) naar vaste lijnen in Nederland zouden bieden, dan wist ik het wel. Dan ging ik zo over! ;)

EDIT: Kreeg trouwens vandaag een mailtje van @Home, dat telefonie vanaf eind mei bij mij (Assen) ook beschikbaar zou zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door hars73 op 12-05-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:18:
Begrijp me niet verkeerd ik zit zelf bij @Home en overweeg het ook maar dan zal @Home meer moeten doen. En bij @Home weten ze ook dat er nogal wat gaat gebeuren het komende jaar kijk maar naar de abonnementsverlaging van 13 naar 6 euro.
Ik meen een mailtje gehad te hebben 3 weken geleden waarin stond dat er ook belbundels aankomen waarmee je voor 1 vast bedrag onbeperkt kan bellen. Zit nu alleen op mijn werk en heb de mail niet bij de hand...

Mijn keuze om over te stappen is puur persoonlijk. Ik heb het helemaal gehad met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb geen problemen met KPN. Echter bel ik enorm weinig. Als je kijkt naar dat vastrecht en je vergelijkt het met m'n telefoonkosten dan is dat vastrecht buiten proporties. De overstap naar @home maakt het vastrecht enorm lager. Ik belde met Tele2 dus worden de gesprekskosten nu wat hoger (gelijk aan KPN-tarief) maar ik moet wel zó enorm veel bellen (voor mijn doen) voordat ik evenveel kwijt ben als ik nu met KPN aan vastrecht kwijt ben.... dus de keuze is voor mij simpel. Byebye KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zow :P eindelijk me pakket aangesloten(door de vriendelijke monteur)
nu maar wachten tot 6 juni dan gaat ie van mij in.aleen internet werkt nog nie via nieuwe modem een of andere vage fout 2e lijn daaro gehad van Amsterdammed gingen ticket aanmaken volgende week interneten pas via nieuwe modem ach jah ik heb de tijd wel:Pvoor de rest met andere modem(motorola)Toppie verbinding hiero 520 down en 60 pcies op telkens(zit trouwens in Enter dat is regio Almelo)ik post me bevindingen wel van telefonie per 6 juni. 8) dus laterzzz

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En hoe weet je dat het modem niet werkt?
Computernaam met 1 letter omhoog gezet? -a wordt -b, -b wordt -c etc. als het goed is.
Lang genoeg gewacht? De motorola is bloedjesnel, die is bij mij binnen een minuut online na inpluggen van de powerstekker. De Arris doet er een stuk langer over de eerste keer. De eerste medewerker die ik sprak had het over 'och, half uurtje, 3 kwartier' maar de tweede had het erover dat het mogelijk 3 uur kon duren. Het modem moet aangemeld worden bij diverse punten zo heb ik begrepen.

Na die 3 kwartier wachten die medewerker 1 zei, had ik nog geen verbinding. Hij probeerde te pingen maar geen resultaat. Dus gebeld. 'Hoe lang hebt u gewacht?' '3 kwartier zoals uw collega heeft gezegd'. 'Ow, dat kan langer duren, heb 3 uur geduld'. 'Kunt u misschien wel even proberen te pingen voor de zekerheid?' 'Jawel.... momentje..... ik zie uw modem nog niet online. Dus u moet toch nog even een uurtje of 3 geduld hebben en daarna eventueel weer bellen.... ow wacht eens, ik zie hem net online komen.

Vanavond dus gewoon die Arris aansluiten en een nachtje geduld hebben. Doet hij het dan nog niet.... tja, dan Motorola erin en even later kan je weer netten.

[ Voor 28% gewijzigd door WFvN op 12-05-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Was iets met aanmelding bij @home zelf met m'n arris modem.
kan er pas mee interneten volgende week vrijdag.
was iets mis met het c-mac nummer dus dat zoude ze zsm aanpassen kan aleen tot vrijdag duren.
nou jah zit nu wel weer met m'n motorola op internet daarmee werkt internet wel(want met arris knipperde ds lampje telkens dus no go met dit modem nog)
Gelukkig is het nummer daaro gratis moest gisteren 30 min wachten mjah @telefonie is nieuw dus staat nog in kinderschoenen.maar heb er goede verwachtingen van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp krijg ik weer een nieuwe modem als ik telefonie neem? Kan je aangeven welke je wilt en zo ja, welke is het beste? Heeft er iemand linkjes naar de sites van de modems of kan iemand type nummers vermelden? Kan ik even zien hoe die dingen eruit zien.

Krijg je daarnaast net zoals bij Chello telefonie zo'n grote vierkante kast van 60 x 60 x 20 cm aan de muur of is dat wat normaler inmiddels (had het 4 tot 5 jaar geleden, dus wellicht oude techniek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Snoeki

Je krijgt een Arris Touchstone Telephony Modem - Model 402B modem bij je pakket.
je kunt de info van dat modem lezen op www.arrisi.com.voor de rest gewoon standaard modem niet echt iets bijzonders. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

amdboy1983 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:44:
Was iets met aanmelding bij @home zelf met m'n arris modem.
kan er pas mee interneten volgende week vrijdag.
was iets mis met het c-mac nummer dus dat zoude ze zsm aanpassen kan aleen tot vrijdag duren.
nou jah zit nu wel weer met m'n motorola op internet daarmee werkt internet wel(want met arris knipperde ds lampje telkens dus no go met dit modem nog)
Da's wel duidelijk dan ja. Bij mij brandden de LEDs allemaal normaal voor het modemgedeelte maar de verbinding liet nog bijna een uur op zich wachten

Maar dat je je Motorola moet blijven gebruiken boeit niet. Het is een goed modem.
Gelukkig is het nummer daaro gratis moest gisteren 30 min wachten mjah @telefonie is nieuw dus staat nog in kinderschoenen.maar heb er goede verwachtingen van. :P
Kben ook benieuwd maar heb er ook wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Je krijgt idd anders zon student die jou mail lees, waarneer die klaar is met zijn of haar mail van die dag hebben ze pauze.
Met ander woorden of je krijg geen bericht terug, of zodanig automatiche dat je dr nix aan hebt.
Bellen is zinvoller.

overgens gaat het bij veel ISP zo.. :(
helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook @home telefonie besteld, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat als je veel van de telefoon gebruik maakt je beter met b.v. 1601 of 1649 kunt bellen omdat de start en gesprekkosten van @home beduidend hoger zijn. Allen als je weinig belt verdien je geld door de lage abonnementskosten
Weet iemand of de installatiewijzer ook op internet is te vinden? :X

Uitgebreid installatiepakket ontvangen, het arris modem aangesloten, werkt prima, snelheid gelijk aan motorola modem. Op 15 juni wordt de telefoonlijn aangekoppeld. Ik hoop dat deze ook goed werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
swollywood schreef op dinsdag 18 mei 2004 @ 21:57:

De 1e lijns helpdesker raakte danig in de war, want dit modem was anders dan de normale en hij kon dus zijn standaard vragenlijstje niet afwerken.

Hij gaf me dus vrij snel een ticketnummer en ik werd weer in de wacht gegooid voor een 2e lijns helpdesker.
Telefonie helpdesk (0800-3846631) gebeld? of de @home helpdesk (0900-8112)?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
jurma schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:52:
gebruik je toch gewoon je DNS naar? hostname.dns-achtervoegsel Heb je geen ip meer nodig :D

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elgringo schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:06:
[...]
Telefonie helpdesk (0800-3846631) gebeld? of de @home helpdesk (0900-8112)?
swollywood poste in 2004! of toen 0800-3846631 vraag ik mij af.

Goed, ik heb ook @Home telefonie aangeschaft, vandaag Arris modem aangesloten, na 3x @home bellen nog niet online,
Nu zit m'n surfboardje er weer achter, gelukkig werkt die direct weer, vannacht de Arris er maar weer aanknopen en morgen kijken wat iet doet.

Telefoon doet het nog niet, dat wordt juni, geen enkele van de in aansluitingshandleiding genoemde aansluitingen is bij mij van toepassing, er staan veel voorbeelden in, maar he principe wordt nie uitgelegd.
Waarom mag ik niet gewoon de KPN-draadjes loshalen en daar de @Home draadjes op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nette brief + folder in de brievenbus gekregen dat ik mij nu eindelijk mocht aanmelden voor @home telefonie. Ik heb me nu ook aangemeld.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat @home telefonie ook met belpakketten komt (vast bedrag voor onbeperkt bellen). Ik kan het alleen niet meer vinden. Wie weet nog waar dit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:16:
[...]
.......... er staan veel voorbeelden in, maar he principe wordt nie uitgelegd.
Waarom mag ik niet gewoon de KPN-draadjes loshalen en daar de @Home draadjes op aansluiten?
even een tip van upc monteur, de kpn draadjes rood en blauw in de middelste twee pennetjes van een rj11 stekker aansluiten en je hebt je hele huis draaien op het arris modem. letop dat je de kpn hoofdlijn eerst wel afsluit. i.v.m. spanning op de lijn kun je het modem beschadigen.
de andere twee of drie draden gewoon afknippen. dit geeft nl. storing en kan na een dag of twee problemen geven.

ps. ik doe ca drie a vier voip installaties op een dag dus kan je wel verder uit de brand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ja hoor. ik heb ook telefoon via @home 17 mei 2005de grote dag
nadat KPN de telefoonlijn afsloot kon ik toch niet bellen met @home. de modem was niet geconfigureerd op het netwerk.na 2 dagen was dat probleem opgelost
daar diende zich op 21 mei 2005 zich het volgende probleem aan, de kiestoon pas na
ongeveer 30 seconden na het opnemen van de hoorn,
22 mei 2005 algehele storing telefoon niet ter beschikking
23 mei 2005 algehele storing telefoon niet ter beschikking
24 mei 2005 laat in de middag doet de telefoon het.
nu maar wachten op het volgende probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
vandaag ook het pakket in huis gekregen. Ik schrok in eerste instantie van de enorme handleidingen (voor installatie) die erbij zaten maar gelukkig, als bestaande internet abonnee hoef je alleen maar het modem te vervangen en vervolgens je telefoon in te pluggen.

ik had eerlijkerwijs wel wat meer verwacht van de telefoon die erbij zat. wellicht toch eentje met een display voor nummerherkenning. Ik blijf dus maar gewoon mijn oude telefoon gebruiken.

Kunnen eigenlijk alle moderne telefoons met de aangeboden nummerherkenning omgaan? (dat FSK protocol?).

Nou ja, 10 juni is de grote dag. Ik ga in de tussentijd alvast het modem aansluiten, en kijken of het qua snelheid nog scheelt. Maar over het algemeen erg tevreden over het pakket. Mooi verzorgd, goede handleiding en prima inhoud.

Nu maar hopen dat het straks ook allemaal werkt... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Wij hebben hier thuis een rekening van zo'n 60-70 euro max in de maand. Is het dan te doen om over te stappen, we hebben hier al @home breedband internet. Het scheelt dan zo'n 12 euro per maand op de abonnementskosten, terwijl bellen hetzelfde kost ?

En waar ligt het omslagpunt (aantal minuten, vooral regionaal vast, en een beetje naar mobiel) voor een carrierselect zoals tele2??

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Carrier select kan meestal altijd uit!
kijk bijvoorbeeld eens bij www.bel1649.nl als je naar vast belt via kpn betaal je altijd al €0,05, start tarief. er bij hun betaal je dan ook niks per minuut.
Aanvragen is binnen 10 minuutjes rond!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
eindelijk vandaag m'n arris modem werkt(kwa internet dan)
nu nog wachten tot 6 juni en dan kan ik bellen
aleen de upstream IS WEL 20 kb/s minder met dit modem heb @home al gemailt want 1 uur wachten op helpdesk heeft ook geen zin.plug ik mijn moto er weer in dan heb ik 60 kb/s maar met arris 40/kbs meschien omdat paar kb nodig is voor telefonie gebeuren ik hoor het vanzelf wel.
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
amdboy1983 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:28:
aleen de upstream IS WEL 20 kb/s minder met dit modem heb @home al gemailt want 1 uur wachten op helpdesk heeft ook geen zin.plug ik mijn moto er weer in dan heb ik 60 kb/s maar met arris 40/kbs meschien omdat paar kb nodig is voor telefonie gebeuren ik hoor het vanzelf wel.
})
ik wou ook telefonie nemen, maar als de upstream omlaag gaat vind ik dat wel een zwaar minpunt.

Hebben meer mensen hier dan last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
amdboy1983 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:28:
})
ook al zou dit zo zijn, dan zou ik dat alleen verwachten als je dan daadwerkelijk telefoneert. Trouwens, @home suggereet dat het data en telefoonverkeer gescheiden is dus. Je zou er niets aan moeten merken. Volgens de helpdesk (tijdens mijn aanvraag) was dit overigens ook zo, de snelheid zou niets omlaag moeten gaan.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb toch echt flink meer dan 40 kb/s upstream.... speedtest geeft me waardes van 55-60 kb/s up.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste