404 Signature not found
Laten we dat voor lief nemen.Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 16:24:
[...]
Nog 160 centrales die geen ADSL hebben, eind dit jaar zijn ze allemaal ADSL-geschikt. Ik heb dus maar alle centrales toegevoegd, dan zijn we ook gelijk weer klaar voor de volgende snelheidsverhoging. Nadeel is wel dat je niet meer kan zien welke centrales nog geen ADSL hebben
Je hoort van zelf welke centrales geen ADSL hebben en dan kun je ze nog altijd uit de lijst halen.
Ja maar kpn zit met een geld tekort en met volgens mij voldoende bandbreedte. Snelheid verhogen is dus voor hen een stuk aantrekkelijker dan de prijs verlagenSMSfreakie schreef op 20 mei 2004 @ 18:01:
ik zie liever dat de prijs daalt,
als ze nou es 4.4 mbit leveren gingen voor zeg like 50~60 euro per maand, dan wordt voor veel mensen de overstap van kabel naar ADSL wel waard.
Das niet waar, door de overhead weg te halen ga je ip van door 10 te delen door 8 dus is het alleen maar hogerDe 'upgrade' is vrij minimaal, dus de snelheid die je daardoor zou winnen is net dat ene stukje overhead, waardoor je precies de snelheden hebt, van de snelheden die je nu hebt... Eigenlijk ook wel heel erg logisch...
Met overhead
2048/320 2240/416 :10 = 224 kb/s down en 41.6 kb/s up
Zonder overhead
2048/320 2240/416 :8 = 280 kb/s down en 52 kb/s up
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Errr.Moffin schreef op 20 mei 2004 @ 18:37:
Zonder overhead
2048/320 2240/416 :8 = 280 kb/s down en 52 kb/s up
2240000 / (8 * 1024) = 273,44 kilobytes/s
Verwijderd
En dat zijn deze centrales die nooit adsl krijgen...JeroenM_tbs schreef op 20 mei 2004 @ 18:12:
[...]
Laten we dat voor lief nemen.
Je hoort van zelf welke centrales geen ADSL hebben en dan kun je ze nog altijd uit de lijst halen.

1
2
| Zwolle-Werkerlaan Zl-Wkln ZWOLLE Overijssel 500 Eindhoven-Grasrijk Ehv-Grk Grashoen 92 EINDHOVEN Noord-Brabant 2000 |
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 21:47 . Reden: url aangepast ]
Hmja heb ik ook.TerryC schreef op 19 mei 2004 @ 21:14:
Minimale update, maar toch geinig. Jammer dat ze alleen niet de upload in één keer naar 512 gooien ofzo, dat was wel relaxed geweest!
Router:
1
| Duration 126d 04:44 |
Errr.
(2240 * 1024) / (8 * 1024) = 2240 / 8 = 280
1 byte = 8 bits
1 kilobyte = 1024 bytes
b = bit
B = byte
k = kilo
Nieuwe snelheden:
1
2
3
4
| ADSL Go 384/128 416/160 ADSL Lite 1024/320 1120/352 ADSL Basic 2048/320 2240/416 ADSL Extra 4096/640 4480/704 |
Met basic zou je zonder ATM en TCP/IP overhead 250kB/s moeten kunnen halen. We weten allemaal dat dit niet helemaal het geval is. Om het een beetje uit te rekenen kan je de gegeven aantal kilobits delen door 9,5 om een realistische download snelheid te krijgen.
Wat mensen bedoelen met de overhead wegwerken is door de snelheden dusdanig te verhogen dat de uiteindelijke download snelheid zonder overhead zou zijn. Door de verhoging is dat ook een beetje zo. Na de download verhoging van basic hou je namelijk 235 - 240kB/s over, wat 2048kbit is min de tcp/ip overhead (~6%). Het is alleen jammer dat Kpn deze verhoging gewoon had moeten doorvoeren zonder de klanten daarvan op de hoogte te stellen, aangezien niemand er nu nog niks aan heeft, omdat ze alsnog gaan rekenen met de gegeven snelheid.
Dat hele gezeur over 'zonder overhead blahblah' begrijp ik toch al niet. Je modem (de Alcatel Speedtouch iig) geeft toch gewoon je connect snelheid weer!? Als hij nu op 2048/320 en straks op 2240/416 staat, welke overhead is dan weg?[Airwolf] schreef op 21 mei 2004 @ 02:10:aangezien niemand er nu nog niks aan heeft, omdat ze alsnog gaan rekenen met de gegeven snelheid.
En daarbij gaat dat hele overhead verhaaltje bij Go en Basic nog niet eens op. Go wordt 25% sneller, Basic 30%. Kom nu nog maar eens met 'overhead'.
Nee, het is gewoon een snelheidsverhoging, punt.
Signatures zijn voor boomers.
Tja, maar het is marketing technisch gezien juist wel interessant om verhogingen bekend te maken.[Airwolf] schreef op 21 mei 2004 @ 02:10:Het is alleen jammer dat Kpn deze verhoging gewoon had moeten doorvoeren zonder de klanten daarvan op de hoogte te stellen, aangezien niemand er nu nog niks aan heeft, omdat ze alsnog gaan rekenen met de gegeven snelheid.
Verwijderd
Zwolle Werkerlaan heeft al ADSL, vorig jaar al. Er is alleen geen postcode opgenomen in de lijst, dus via de postcode-check is het niet te achterhalen.Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:45:
[...]
En dat zijn deze centrales die nooit adsl krijgen...Bron @ Rhunen
code:
1 2 Zwolle-Werkerlaan Zl-Wkln ZWOLLE Overijssel 500 Eindhoven-Grasrijk Ehv-Grk Grashoen 92 EINDHOVEN Noord-Brabant 2000
Een paar jaar terug lagen aan de Werkerlaan enkel nog maar wat boerderijen, maar nu staat het er vol met nieuwbouw.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 09:21:
Voor de laatste keer de database geleegd, vanaf morgen gaan ze bezig met de snelheidsverhoging. Of zijn er al mensen die geupgrade zijn ?
Volgens adslcentrale.nl is er al iemand ge-upgrade, maar er zijn altijd van die pipo's die vullen in dat ze al upge-grade zijn.Geupgrade centrales:
Bergen op Zoom-Centrum ( Boz-C )
Volgens de meldingen van onze bezoekers zijn 1 van de 1353 centrales klaar.
Verwijderd
Mijn speedtouch geeft nog 1024/320 aan
Hopelijk dat dit maal weer snel gebeurd.

Overigens is 11 mei hier de centrale voorzien van capaiciteitsuitbreiding. Niemand bij mij in huis had daar overigens iets van gemerkt. Nog mensen bij wie er ook capaciteitsuitbreiding is geweest en die het wel gemerkt hebben? En met opmerken bedoel ik dan enige offline tijd, geen snelheid (want een capaciteitsuitbreiding is wat anders dan een sleheidsverhoging).
Edit:
In werkelijkheid duren ze volgens de huidige planning t/m 14 juli 2004 ipv 1 april 2004. Mijn centrale had ook capaiciteitsuitbreiding gekregen op 11 mei, dat is dus ook na die periode.quote: KPN2. Daarnaast zal ongeveer 30% van de ADSL klanten óók nog onderbroken worden als gevolg van de capaciteitsuitbreiding van bepaalde netwerkonderdelen. Deze onderbreking duurt enkele minuten tot maximaal 15 minuten, in uitzonderlijke gevallen echter maximaal 30 minuten. De onderbrekingen vinden plaats tussen 08:00 en 12:00 uur op werkdagen, in de periode tussen 5/1/2004 en 1/4/2004.
Voor de complete lijst met welke centrale wanneer qua capaiciteit wordt uitgebreid:
Capaciteitsuitbreidingen KPN ADSL (geen snelheidsverhogingen!)
LET OP!
Genoemde link heeft NIETS met de huidige snelheidverhoging te maken!
De planning van snelheidsverhogingen is simpelweg nooit bekend!
Zoals ik hierboven al zei gaat de link over de capaciteitsuitbreiding avn de centrales om ook in de toekomst bij meer gebruikers stabiele verbindingen te kunnen leveren.
[ Voor 62% gewijzigd door Joen op 24-05-2004 11:50 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:02 ]
Ik ben gewoon nieuwsgierig of mensen ook daadwerkelijk een tijdje offline zijn geweest tijdens die werkzaamheden. Mijn modem gaf geen tekenen dat die offline is geweest namelijk.
Die gruchten heb ik ook gelezen ja.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:12:
Ik ben wel benieuwd hoe snel ze deze keer gaan uitrollen. Ik hoor geruchten dat het nu remote zou kunnen.....
Uiteraard.Dit topic is natuurlijk niet bedoelt als opsom topic van speedtest results. Maar de eerste die kan melden dat hij geupgrade is (met speedtest result) mag dat natuurlijk wel melden! (en daarna niemand meer want dan gaat het topic dicht).
Maar ook geinig om te weten is allicht de allerlaatste die de verhoging krijgt.
Dat was toch al sinds het allereerste begin van de site zo?Ik wil ook iedereen vragen om http://www.adslcentrale.nl in te vullen! Hoewel de snelheidsverhoging maar beperkt is, is het toch leuk om te zien hoe snel en waar KPN bezig is!
Vrijwel altijd een Fair Use Policy (FUP), maar dat is niet echt een hard limiet. In de lagere regionen (goedkopere abbo's dus) heb je meestal wel een vast datalimiet.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:04:
heeft kpn datalimiet?!
The devil is in the details.
Verwijderd
ik kon er niks vinden op kpn.nl, dus DIRECT ADSL GO en LITE hebben een fup? en ik heb nog een vraag, op kpn.nl staat dit:Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:11:
[...]
Rare vraag in combinatie met het onderwerp van dit topic. Maar goed. Het antwoord is: KPN heeft geen datalimiet. Misschien dat bepaalde ISP die gebruik maken van KPN dat wel hebben, maar dat was je vraag niet. Overigens kun je dat soort dingen ook prima vinden op de website van KPN bijvoorbeeld.
Go 416/160 van € 21,95 voor € 19,95
Lite 1120/352 van € 29,95 voor € 19,95
allebij voor 20 euro, dus betekend dat dat ze voor altijd 20 euro zijn of eerste x maanden?!
Verwijderd
ja maar ik wil direct adsl van kpn.. dat is dus zonder ispjep schreef op 24 mei 2004 @ 17:14:
KPN is van de infrastructuur. Of je een datalimiet hebt of niet hangt af van wat je ISP je aanbied.
(http://www.kpn.com/kpn/show/id=328616/sc=6ea62a)
maar ik vind het echt een onduidelijke site, er staat niks over datalimiet, en helemaal niks over die 20 euro van go en lite ( of het x maanden is of voor altijd )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 17:21 ]
Verwijderd
We hebben het hier ook over MX Stream. Maar deze naam bestaat niet meer en is overgegaan in ADSL van KPN.hmd01 schreef op 24 mei 2004 @ 17:18:
word Mx stream dan ook sneller?
Beetje opletten
hmd01 schreef op 24 mei 2004 @ 17:18:

MxStream IS KPN (en het heet al heel lang geen MxStream meer ook), dus ja, jij krijgt ook verhoging
Hotmetal was me nét een seconde voor
[ Voor 10% gewijzigd door KillerBee op 24-05-2004 17:22 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
En nog steeds heb ik van Planet geen melding gezien op de site, ook als je bij abonnementen kijkt, zie je nog steeds de 'oude' snelheden. Of Planet moet nog ff goed wakker geschudt wordenKillerBeeForEver schreef op 20 mei 2004 @ 10:41:
Zo te zien doet Planet niet mee met deze verhoging, ik heb 't iig -nog- nergens op de site kunnen lezen
.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Of KPN voert een test uit, om te zien of het netwerk zich houdt.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:53:
[...]
Er zijn andere verklaringen:
- mensen kunnen pas s'avonds thuis komen en dan pas checken.
- er is minder intresse omdat de verhoging maar relatief weinig is.
- kpn heeft nog niets gedaan en er zijn 2 grapjassen.
Dat is een andere goede verklaring. Maar 2 gemeentes zijn wel erg weinig om te testen.Chutney schreef op 24 mei 2004 @ 18:03:
Of KPN voert een test uit, om te zien of het netwerk zich houdt.
Verwijderd
hmm, oke toch bedankt nog, dus geen kpn voor mijVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:30:
[...]
nogmaals: verkeerde topic! En nogmaals zie kpn site! Op de door jouw genoemde link staat:
[...]
KPn is al een tijdej niet alleen meer van de infrastructuur.jep schreef op 24 mei 2004 @ 17:14:
KPN is van de infrastructuur. Of je een datalimiet hebt of niet hangt af van wat je ISP je aanbied.
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:18:
(...)
maar ik vind het echt een onduidelijke site, er staat niks over datalimiet, en helemaal niks over die 20 euro van go en lite ( of het x maanden is of voor altijd )![]()
Waar heb je dat vandaan dan? Net als rightone_ schrijft vind ik KPN ook niet de meest duidelijke site hebben en kan het ook niet zomaar even vinden.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:30:
nogmaals: verkeerde topic! En nogmaals zie kpn site! Op de door jouw genoemde link staat:
[...]
OMG, wanneer was je laatste bezoek op GoT?hmd01 schreef op 24 mei 2004 @ 17:18:

Planet was bij 1 van de vorige verhogingen ook wat traag en bij de ander juist vroeg (maar weer een misleidende berichtgeving). Verbaast me dus niks als Planet het (overigens te laat) stilletjes op haar site veranderd. Me is zelf ook Planet ADSL gebruiker.KillerBeeForEver schreef op 24 mei 2004 @ 17:31:
[...]
En nog steeds heb ik van Planet geen melding gezien op de site, ook als je bij abonnementen kijkt, zie je nog steeds de 'oude' snelheden. Of Planet moet nog ff goed wakker geschudt worden, of Planet abonnees krijgen dus geen verhoging(?)
Juist! En zo is het!aramdin schreef op 24 mei 2004 @ 17:41:
Ik zie gelijk weer echt typische Nederlandse-het-is-nooit-goed reacties...
Dan wordt er weer een upgrade gedaan van de snelheid, en dan nog zeuren dat het zo weinig is...Wees blij dat er sowieso een ophoging plaats vind
Ik zelf was ook begonnen met 768/128 in begin augustus vorig jaar en daar was ik al best blij mee, omdat ik het daar voor jarenlang met een telefoonlijntje moest doen. Vervolgens in november gelijk al de verhoging naar 1024/160, vervolgens de verdubbeling van de upload naar 320kbps. Toen was ik dus al hardstikke blij met met mijn 1024/320.
Laat ik zo zeggen: alle kleine beetjes zijn wel welkom, maar ik ben niet de gene die het hardst zak zeuren om verhogingen.
Al met al: ooit had ik maar betaald voor 768/128 en ik ben zonder een cent extra te betalen al naar 2048/320 gegaan en straks dus naar 2240/416. En zolang het niets extra kost vind ik niet dat je mag klagen.
Het valt mij ook op dat er inderdaad nog niet veel vermelding van upgrades zijn.GlowMouse schreef op 24 mei 2004 @ 17:43:
Volgens adslcentrale.nl zijn vandaag pas 2 centrales geupdate. Waarom zouden ze dit keer zo langzaam updaten, in tegenstelling tot de vorige keren (al heel veel centrales de eerste dag)?
Ik zou als ik jou was inderdaad voor een misschien wat duurdere betaalde internetprovider kiezen die die dingen wel wat duidelijke gedocumenteerd op de site heeft staan.
Als je echt totaal zonder datalimiet wilt zitten ben je denk ik toch het beste af bij de kebelboeren, alhoewel vooral Wanadoo, XS4All, Planet Internet en Direct ADSL van KPN ook nog erg 'flexibel' met hun datalimieten schijnen om te springen en er niet eens echt op lijken te controleren.

Onderaan in het grijs.JeroenM_tbs schreef op 24 mei 2004 @ 19:32:
Waar heb je dat vandaan dan? Net als rightone_ schrijft vind ik KPN ook niet de meest duidelijke site hebben en kan het ook niet zomaar even vinden.
Daar heb je echt haast wel een bril voor nodig om dat te kunnen lezen.
Maar mijn punt is gewoon dat ze het wel wat duidelijker op de site mogen zetten.
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe lang het hier gaat duren
Hij disconnect en reconnect gewoonVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:13:
Moet je trouwens zelf je speedtouch zelf resetten of wordt dit automatisch gedaan?
Ik ben benieuwd hoe lang het hier gaat duren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je kunt die instelling veranderen, echt snugger is dat echter niet.
Sla anders de handleiding er nog eens op na.
alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen
maar nu even een nuttige vraag: weet iemand waarvan KPN al die upgrades financierd, moet hun toch ook bakken vol geld kosten die "gratis" upgrades voor ons, gaat het zo goed met kpn dat ze dit zo geregeld doen of is het puur om de kabelboeren en andere ADSL netwerken bij te houden
Gevolg: BBNed kan alleen maar in prijs omlaag gaan als ze willen stunten (wat hun geld kan gaan kosten) en de snelheid van het snelste pakket kan ook niet overal gegarandeerd worden. KPN daarentegen heeft de technische limiet nog niet bereikt en hun verbindingen kunnen best nog wel wat verhoging aan. De prijzen veranderen niet en zodoende kost het KPN niets of iig niet veel.
Verder houden ze met regelmatige verhogingen de klant enigszins te vriend en lokken ze nieuwe klanten aan omdat die nieuwe klanten dan denken: goh die KPN is zo slecht nog niet, ze verhogen regelmatig de snelheid.
En bovenal: KPN speelde eerst op safe (garanderen dat iedereen die zich kan aanmelden voor ADSL ook daadwerkelijk de opgegeven snelheid kan halen) en later gaan ze stapje voor stapje proberen de snelheden te verhogen.
Verwijderd
BBNed levert lang niet overal consumenten ADSL. Hier is het al vrij snel na de realisatie van KPN ADSL (en 2 maanden daarna Essent @home) blijkbaar ook BBNed gekomen, echter alleen bitstream en dus niet betaalbaar voor normale consumenten...Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:37:
Als KPN was blijven zitten op het niveau van voor de upgrade van November dan waren vele klanten overgestapt naar BBned. Concurrentiestrijd heet zoiets

Het is KPN dus vast niet alleen om de concurrentie te doen, maar vast wel voor een deel ja.
Verwijderd
Er staat "Go van € 21,95 voor € 19,95". Weet iemand of dit dan blijvend € 19,95 is? Of wordt dit na verloop van tijd weer duurder? Het wordt mij niet duidelijk op hun site iig.
Er wordt trouwens wel een datalimiet genoemd, maar vooralsnog wordt er bij een overschrijden daarvan nog geen actie ondernomen. Eigenlijk dus ongelimiteerd...
Als het duurder wordt naar bv. 3 maanden en je bent dit niet overeengekomen, dan kun je het abonnement beëindigen. Je hebt een contract waar beide partijen zich aan moeten houden. Dus goed opletten bij het afsluiten van je abonnement.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:33:
Ehhmm... even over ADSL Direct, het goedkoopste abonnement.
Er staat "Go van € 21,95 voor € 19,95". Weet iemand of dit dan blijvend € 19,95 is? Of wordt dit na verloop van tijd weer duurder? Het wordt mij niet duidelijk op hun site iig.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ja Harry, dat zie ik ook wel! Je kan het alleen op meerdere manieren interpreteren. Daarom hoopte ik hier het antwoord te vinden van iemand die er wel wat vanaf weet, misschien iemand die zo'n abo heeft, i.p.v. dit onzinantwoord...JvS schreef op 24 mei 2004 @ 22:38:
En het staat er gewoon bij, er staat nota bene een sterretje bij...
"* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004"
1). Dus als ik voor die tijd een abo neem dan heb ik de rest van mijn leven deze actieprijs? Want zo werkt dit ook met mobiele telefoonabo's...
of
2). Na 1 november ga je ook gewoon € 21,95 betalen, niks geen actieprijs meer. Net zoals die schandalige commercial van Wanadoo waarin ze onbeperkt ADSL aanbieden voor € 14,95 terwijl dit alleen voor de eerste 3 maanden is...
[ Voor 96% gewijzigd door JvS op 24-05-2004 23:04 ]
Verwijderd
En zeg vriend kan jij je gemak even houden? Ik geloof dat iedereen hier verder nog vriendelijk tegen elkaar blijft.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:01:
[...]
Ja Harry, dat zie ik ook wel! Je kan het alleen op meerdere manieren interpreteren. Daarom hoopte ik hier het antwoord te vinden van iemand die er wel wat vanaf weet, misschien iemand die zo'n abo heeft, i.p.v. dit onzinantwoord...
"* deze actieprijzen zijn geldig tot 01-11-2004"
1). Dus als ik voor die tijd een abo neem dan heb ik de rest van mijn leven deze actieprijs? Want zo werkt dit ook met mobiele telefoonabo's...
of
2). Na 1 november ga je ook gewoon € 21,95 betalen, niks geen actieprijs meer. Net zoals die schandalige commercial van Wanadoo waarin ze onbeperkt ADSL aanbieden voor € 14,95 terwijl dit alleen voor de eerste 3 maanden is...
ontopic: Ik zie bij BBned vrij veel problemen met die migraties, snelheidsverhogingen, enz. Daar heb ik KPN nog niet echt op kunnen betrappen voor zover ik weet. De keuze voor XS4All is toen gevallen, toen Demon opeens €150 opstartkosten begon te rekenen. En tot nu toe heb ik er geen minuut spijt van gehad. Je hoort vrij veel problemen bij Demon, bij XS4All amper.
Dus ach ik mopper niet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 23:08 ]
Same heredrienties schreef op 24 mei 2004 @ 20:24:
vroegah, toen had ik nog 512/64
als ADSL-comfort, kvind wel dat KPN goed bezig is met deze upgrades.
alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen
Ze hadden ook gelijk de snelheden in kunnen voeren maar ze willen de volgende dingen bereiken (Denk ik dan he......maar nu even een nuttige vraag: weet iemand waarvan KPN al die upgrades financierd, moet hun toch ook bakken vol geld kosten die "gratis" upgrades voor ons, gaat het zo goed met kpn dat ze dit zo geregeld doen of is het puur om de kabelboeren en andere ADSL netwerken bij te houden
a. Geen overbelasting en/of te kort aan Bandbreedte @ Backbones
b. Ze willen stap voor stap @Safe spelen wat betreft afstanden tot centrales
c. Voorkomen dat klanten meer moeten betalen "opeens" (Het is altijd opeens volgens mij voor iedereen maar goed....... dat is een ander verhaal.......) en daarmee willen ze dus ook die klachten voorkomen...
d. GRATIS Reclame........... duh......... staat zo leuk als je er niks voor hoeft te doen en een Krantje erover schrijft en jij hebt er niks voor betaald
Tot zover mijn "Theorie"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Okee, ik was er eigenlijk ook al bang voorJvS schreef op 24 mei 2004 @ 23:03:
2 dus. Een beetje eigen logica helpt ook. Zowel de Go als de Lite zijn 20 euro, daarna worden ze duurder, de 1 22 euro de ander 30 euro. Ze gaan natuurlijk niet twee snelheden voor exact dezelfde prijs verkopen
Maar ik moet je wel vertellen dat ik bij Demon voor het 512/256 een half jaar lang EUR 39,- heb betaald terwijl nieuwe klanten voor dit abo slechts EUR 19,95 betaalden. Demon meet dus wel met 2 maten en door de continue problemen daar wil ik er zeker weg, vandaar...
Verwijderd
Ehh, hehe, ik had er beter wat smileys bij kunnen zetten jaVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:07:
[...]
En zeg vriend kan jij je gemak even houden? Ik geloof dat iedereen hier verder nog vriendelijk tegen elkaar blijft.
ontopic: Ik zie bij BBned vrij veel problemen met die migraties, snelheidsverhogingen, enz. Daar heb ik KPN nog niet echt op kunnen betrappen voor zover ik weet. De keuze voor XS4All is toen gevallen, toen Demon opeens €150 opstartkosten begon te rekenen. En tot nu toe heb ik er geen minuut spijt van gehad. Je hoort vrij veel problemen bij Demon, bij XS4All amper.
Dus ach ik mopper nietHet is gewoon internet zonder gezeik. Dat je daar wat meer voor betaalt, nou ja.... Kwaliteit kost wat
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik zit nu nog bij Demon maar er zijn veel problemen (ping, e-mail, helpdesk reageert niet per mail, bellen duurt >45 minuten) daarom wil ik weer terug naar KPN...
Je kunt het inderdaad op verschillende manieren interpreteren. Ik denk echter dat als je daadwerkelijk een order plaatst het wel wat duidelijker wordt uitgelegd. Je zult wel wat akkoord vinkjes moeten plaatsten. Vervolgens zal het in de bevestigingsbrief ook nog wel een keer staan.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:01:
Je kan het alleen op meerdere manieren interpreteren.
Verwijderd
No problemVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:17:
[...]
Ehh, hehe, ik had er beter wat smileys bij kunnen zetten ja
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik zit nu nog bij Demon maar er zijn veel problemen (ping, e-mail, helpdesk reageert niet per mail, bellen duurt >45 minuten) daarom wil ik weer terug naar KPN...
De facturering klopt tenminste, de helpdesk heeft verstand van zaken, en hij heeft er tot nu toe nog niet uitgelegen. Ping van 10ms, daar kon ik bij Chello alleen van dromen. Dus dat je dan wat inlevert: Boeit me niet, het werkt gewoon
Login in met telnet op je modem. Geef vervolgens het commando "adsl info" en zoek even naar up/downstream en kijk wat er bij staat.
vb:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| eth0@birdofprey:~$ telnet 10.0.0.138 Trying 10.0.0.138... Connected to 10.0.0.138. Escape character is '^]'. Username : Password : ------------------------------------------------------------------------ SpeedTouch 510 ------------------------------------------------------------------------ =>adsl info <knip> Downstream Upstream Margin [dB] : 20 7 Attenuation [dB] : 2 1 OutputPower [dBm] : 7 4 Available Bandwidth Cells/s Kbit/s Downstream : 9660 4096 <<<< Hier kijken dus. Upstream : 1509 640 <<<< En hier. <knip> => |
Zoals je kunt zien ben ik nog niet geupgrade
Deze manier is veel beter als via speedtest enzo. Zeker omdat de upgrade nu minimaal is en dat is lastig te zien met dat soort testen..
Augustus vorig jaar (toen hier dus ADSL beschikbaar kwam) kost het gedeelte wat je aan Planet moet betalen nog maar €24,30 en nu €27,= voor nieuwe klanten. 'Oude' klanten zoals ik betalen nu nog steeds €24,30.
Planet Internet schopte bij mij en ook een paar andere GoT-ters een hoop verwaaring door te zeggen dat de snelheidsverhoging totala gratis zou zijn en tot onze grote verbazing zagen we duurdere abonnementen staan op d ADSL infopagina van Planet Internet.
Na een mailtje lbeek dat dit alleen voor nieuwe abonnee's zo te zijn en oude abonnee's zouden hun oude bedrag blijven behouden 9wat dus ook zo gebeurd nog steeds). XS4All is in die tijd ook in prijs omhoog gegaan voor nieuwe abonnee's.
Ze rekenen dus met meerder maatstaven. Niet dat mij het boeit dat ik minder dan de nieuwe abonnee's hoef te betalen.

@eth0:
http://10.0.0.138
Lijkt me toch wat eenvoudiger.
Damn, wat gaat dat snel. Alweer 2 reply's er achter aan.
[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 24-05-2004 23:29 ]
Verwijderd
Zeg ikJvS schreef op 24 mei 2004 @ 23:29:
[...]
En voor de mensen die graag niet moeilijk doen: Klik op deze link: http://10.0.0.138 en kijk naar de getalletjes achter "bandwith" (Firmware versie 4.2 dan).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 23:31 ]
En voor de mensen die graag niet moeilijk doen: Klik op deze link: http://10.0.0.138 en kijk naar de getalletjes achter "bandwith" (Firmware versie 4.2 dan)eth0 schreef op 24 mei 2004 @ 23:25:
Deze manier is veel beter als via speedtest enzo. Zeker omdat de upgrade nu minimaal is en dat is lastig te zien met dat soort testen..
[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 24-05-2004 23:31 ]
Verwijderd
De verhoging gebeurt stilzwijgend en heeft verder geen wijzigingen met je contract tot gevolg.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:36:
Niet om spannend te doen. Maar kan dit niet een mooie reden zijn voor XS4ALL om de oude klanten die bij vorige prijsverhoging werden ontzien (ik betaal nog de oude prijs) nu de nieuwe prijs te laten betalen?
{signature}
niet dat ik het echt ga merken, maar toch leuk presentje van kpn
Speed (Kbit/sec) 704 up / 4480 down
Duration 00:06:16
Verwijderd
Gister was ik m'n link kwijt, maar dat lag aan Tiscali.DDX schreef op 25 mei 2004 @ 13:07:
net even mijn link kwijt en updated
Dan ben jij zeker nu de eerste die het in dit topic komt melden.DDX schreef op 25 mei 2004 @ 13:07:
Gefeliciteerd dan he.
Misschien wel ff handig geweest om even te melden dat je in Assendelft woont zodat we allen weten waar KPN is begonnen.
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:10:
[...]
Gister was ik m'n link kwijt, maar dat lag aan Tiscali.
Ook al.. Ik kon wel nog op sites van tiscali komen (homepages/servicecentre e.d) maar voor de rest niks..
Upgrade is altijd handig vooral als het gratis is.. Vorige keren waren we hier 2 weken na de start van de upgrades aan de beurt.. Zal nu dus ook wel zoiets zijn..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Zou je toch eens ff speedtest results kunnen posten, aangezien je de 1ste bentDDX schreef op 25 mei 2004 @ 13:07:
En welke centrale zit je op aangesloten?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
En aan Adslcentrale.nl is ook te zien dat daar ook zijn centrale staat, want hij stata gemarkeerd als geupgrade.JeroenM_tbs schreef op 25 mei 2004 @ 13:23:
[...]
Dan ben jij zeker nu de eerste die het in dit topic komt melden.![]()
Gefeliciteerd dan he.![]()
Misschien wel ff handig geweest om even te melden dat je in Assendelft woont zodat we allen weten waar KPN is begonnen.![]()
[ Voor 84% gewijzigd door Joen op 25-05-2004 15:45 ]
Zoals je ziet komt alleen de upload snelheid dicht in de buurt bij de theoretische oude snelheid (320kb/s = 40kB/s).
De download is nog steeds flink beneden (2048kb/s=256kB/s).
Ik weet wel nog niet zeker of ik ben geupgrade, maar ik heb in elk geval nooit zo'n hoge upload gehad.
Oja centale Amsterdam-Diemen, en heb per ongeluk op adslcentrale.nl die centrale aangemeld als "al geupgrade" terwijl ik het niet zeker weet

[ Voor 17% gewijzigd door RUFFNECK op 25-05-2004 15:52 ]
Je kan in je adsl modem toch gewoon zien of je geupgrade bentRUFFNECK schreef op 25 mei 2004 @ 15:49:
Teovallig zat ik ook op speedtest zonet en had ik nog de oude waardes (219 down/31 up), kreeg een uitvallende verbinding zonet, en nu krijg ik 235 down (1885 kbps)/39 up (317 kbps). Dit voor een ADSL basis abbo.
Zoals je ziet komt alleen de upload snelheid dicht in de buurt bij de theoretische oude snelheid (320kb/s = 40kB/s).
De download is nog steeds flink beneden (2048kb/s=256kB/s).
Ik weet wel nog niet zeker of ik ben geupgrade, maar ik heb in elk geval nooit zo'n hoge upload gehad.
Oja centale Amsterdam-Diemen, en heb per ongeluk op adslcentrale.nl die centrale aangemeld als "al geupgrade" terwijl ik het niet zeker weet

Vertel?Sephiroth schreef op 25 mei 2004 @ 15:54:
[...]
Je kan in je adsl modem toch gewoon zien of je geupgrade bent
edit: zucht la maar..
[ Voor 7% gewijzigd door RUFFNECK op 25-05-2004 15:57 ]
+- 15 kB extra download en +- 10 up
234.0 KByte/sec
(=1872 kbps)
41.7 KByte/sec
(=334 kbps)
190.0 Conn/min
11.0 ms
volgens speedtest (16:00)
[Edit]
Om een uur 10:00 lag adsl er voor een minuut uit, ik denk dat ze het toen verhoogd hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Dre op 25-05-2004 16:03 ]
heb hem daar aangemeld jaJeroenM_tbs schreef op 25 mei 2004 @ 15:44:
Assendelft dan denk ik he. Postte ik net al...
[...]
En aan Adslcentrale.nl is ook te zien dat daar ook zijn centrale staat, want hij stata gemarkeerd als geupgrade.
[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 25-05-2004 16:09 ]
Een hele tijd hebben ze hier 'per ongeluk' en 'stilletjes' een SDSL verbinding gehad van 2Mbit, maar nu lijkt het echt ADSL 2Mbit/1Mbit te zijn geworden.
Is zoiets ook mogelijk op de Speedtouch Home?eth0 schreef op 24 mei 2004 @ 23:25:
Omdat het testen via speedtest enzo niet betrouwbaar is, hier een korte howto over het uitlezen van de up/downstream op een SpeedTouch 510 modem/router.
Login in met telnet op je modem. Geef vervolgens het commando "adsl info" en zoek even naar up/downstream en kijk wat er bij staat.
vb:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 eth0@birdofprey:~$ telnet 10.0.0.138 Trying 10.0.0.138... Connected to 10.0.0.138. Escape character is '^]'. Username : Password : ------------------------------------------------------------------------ SpeedTouch 510 ------------------------------------------------------------------------ =>adsl info <knip> Downstream Upstream Margin [dB] : 20 7 Attenuation [dB] : 2 1 OutputPower [dBm] : 7 4 Available Bandwidth Cells/s Kbit/s Downstream : 9660 4096 <<<< Hier kijken dus. Upstream : 1509 640 <<<< En hier. <knip> =>
Zoals je kunt zien ben ik nog niet geupgrade
Welk abbo/provider heb jij dan wel niet, Basic = € 47.35 en plus = € 79.32nero355 schreef op 19 mei 2004 @ 21:31:Ook leuk is dat mijn Pappie maar 48 € betaalt wegens Klant korting in het begin ofzo in ieder geval minder dan de officiele 54 €
@ JeroenM_tbs : hoe kan je nou met een adsl modem inbellen op sdsl

[ Voor 17% gewijzigd door Lex_brugman op 25-05-2004 16:19 ]
Enigszins:evaarties schreef op 25 mei 2004 @ 16:16:
Is zoiets ook mogelijk op de Speedtouch Home?
http://www.nubz.org/alcatool/Home.html
Line Stats op openingsscherm en dan Line Info
[ Voor 13% gewijzigd door Jake op 25-05-2004 16:22 ]
awaarle schreef op 25 mei 2004 @ 16:01:
Amsterdam bijlmer heeft inmiddels een upgrade achter de rug.
+- 15 kB extra download en +- 10 up
234.0 KByte/sec
(=1872 kbps)
41.7 KByte/sec
(=334 kbps)
190.0 Conn/min
11.0 ms
volgens speedtest (16:00)
[Edit]
Om een uur 10:00 lag adsl er voor een minuut uit, ik denk dat ze het toen verhoogd hebben
Mensen, ik wil graag even benadrukken dat het qua speedtests bij deze post blijft
Dus, hoe blij je vast en zeker ook zult zijn met je verbinding, 100 keer een speedtest met "Ik ben ook over !111" is niet gewenst. Post zo'n test dus alleen als er echt iets *raars* aan de hand is
Verwijderd
en dan ?? ik krijg dit:Jake schreef op 25 mei 2004 @ 16:20:
[...]
Enigszins:
edit:
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 9424 kbit/sec
Attainable Atm rate : 8928 kbit/sec
Used line rate : 2668 kbit/sec
Fast used Atm rate : 2240 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 28
Noise Margin : 30 dB
Line attenuation : 23 dB
Output Power : 19 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
ik heb adsl basic van planet
Je bent dus geupgradeFast used Atm rate : 2240 kbit/sec
The devil is in the details.
Verwijderd
hah
Jouw centrale, Amsterdam-Oost ( Asd-O ), is nog niet geupgrade
heb het ze gemeld
Verwijderd
Dank je wel, de adsl-site is afhankelijk van de meldingen van gebruikersVerwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:43:
[...]
hahop die adsl centrale site zeggen ze dat ik nog niet ben geupgraded(a'dam oost:
heb het ze gemeld
Best interessant; ik heb, nog niet geupgrade:Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:37:
Used line rate : 2668 kbit/sec
Fast used Atm rate : 2240 kbit/sec
1
2
| Used line rate : 2500 kbit/sec Fast used Atm rate : 2048 kbit/sec |
De overhead is van 22,1% naar 19,1% gegaan. Absoluut van 452 kbit naar 428 kbit.
Of is de Used line rate per locatie verschillend? Zou iemand het misschien even kunnen checken, door het ook te 'testen'? Edit: met alcatool dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Jake op 25-05-2004 17:43 ]
down 235 up 40.7
Ik betaal ook 47,35Lex_brugman schreef op 25 mei 2004 @ 16:16:
[...]
Welk abbo/provider heb jij dan wel niet, Basic = € 47.35 en plus = € 79.32
@ JeroenM_tbs : hoe kan je nou met een adsl modem inbellen op sdslen een adsl modem kan ook maar max 1mbit up aan.
HCCNet. Je bent verplicht lid te worden van HCC. Nu hebben ze daar een actie mee voor E 22 in het jaar.
Ik hoop dat ik na nu niet meer hoef te trashenXandrios schreef op 25 mei 2004 @ 16:34:
[...]
Mensen, ik wil graag even benadrukken dat het qua speedtests bij deze post blijft
Dus, hoe blij je vast en zeker ook zult zijn met je verbinding, 100 keer een speedtest met "Ik ben ook over !111" is niet gewenst. Post zo'n test dus alleen als er echt iets *raars* aan de hand is

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
graag gedaan alleen de site zegt nog steeds:Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:55:
[...]
Dank je wel, de adsl-site is afhankelijk van de meldingen van gebruikers

ik haal dus nu 42kb/sec upload wat erg mooi is aangezien ik met zon download snelheid ben begonnen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 18:29 ]
Moet een password intikken ?? als address staat speedtouch.lan.Jake schreef op 25 mei 2004 @ 16:20:
[...]
Enigszins:
edit: