Heb ADSL extra, maar haal nu met die upgrade maar 3665/554 (kbit/s). Heb nooit op volle snelheid kunnen draaien. Kut Planet
(en misschien wel kut (afstand tot) centrale)
Wat geeft de postcodecheck van KPN ADSL aan? Is het fast abonnement (nog) wel leverbaar op jouw adres?internetinfo schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
Heb ADSL extra, maar haal nu met die upgrade maar 3665/554 (kbit/s). Heb nooit op volle snelheid kunnen draaien. Kut Planet(en misschien wel kut (afstand tot) centrale)
Dich bis echt unne foëzen haas
Hier in het oosten wordt nu ook geupgrade, want ik (centrale vriezenveen) ben nu ook geupgrade woei!
Yes, hier in het hooge noorden is er ook ge-upgrade.
Volgens mijn speedtouch zit ik al 02:39:07 (uur/min/sec) op 352 / 1120. Ik zit op centrale Zwaagwesteinde (zww). Ik weet dat speedtest resultaten alleen niet mogen, maar ik heb nog geen resultaten gezien van een lite abbo. Dus hier de resultaten van een lite abbo:
Download:
117.5 KByte/sec
(=940 kbps)
Upload:
33.7 KByte/sec
(=270 kbps)
Connection:
1,106.0 Conn/min
Ping test:
15.0 ms
Upload valt wel wat tegen.
Volgens mijn speedtouch heeft de upgrade maar 2 min geduurd:
10 days 23:04:16
xDSL linestate up (downstream: 1120 kbit/s, upstream: 352 kbit/s)
10 days 23:02:16
PPP link down (PPPoA_1) [145.53.186.50]
xDSL linestate down
Wel lekker snel dus, en ik heb nog steeds geen last gehad van uitval etc.
--EDIT--:
Ff een bestand up-geload naar mijn homepage ruimte, dit gaat rond de 35,5KByte/sec
Volgens mijn speedtouch zit ik al 02:39:07 (uur/min/sec) op 352 / 1120. Ik zit op centrale Zwaagwesteinde (zww). Ik weet dat speedtest resultaten alleen niet mogen, maar ik heb nog geen resultaten gezien van een lite abbo. Dus hier de resultaten van een lite abbo:
Download:
117.5 KByte/sec
(=940 kbps)
Upload:
33.7 KByte/sec
(=270 kbps)
Connection:
1,106.0 Conn/min
Ping test:
15.0 ms
Upload valt wel wat tegen.
Volgens mijn speedtouch heeft de upgrade maar 2 min geduurd:
10 days 23:04:16
xDSL linestate up (downstream: 1120 kbit/s, upstream: 352 kbit/s)
PPP link down (PPPoA_1) [145.53.186.50]
xDSL linestate down
Wel lekker snel dus, en ik heb nog steeds geen last gehad van uitval etc.
--EDIT--:
Ff een bestand up-geload naar mijn homepage ruimte, dit gaat rond de 35,5KByte/sec
[ Voor 32% gewijzigd door Westereen op 08-06-2004 18:05 ]
Info volgens je router / modem of een meting? Als het een meting is is het vrij normaal, je hebt ook dingen als overhead enzo heinternetinfo schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
Heb ADSL extra, maar haal nu met die upgrade maar 3665/554 (kbit/s).
3665kbit = 458,125kbyte en dat is bepaald geen slechte snelheid.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Volgens de speedtest meeting, dus is niet helemaal betrouwbaar, i know, maar toch 
Router geeft het overgins netjes aan:
Router geeft het overgins netjes aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| --------------------------- ATU-R Info (annex A) ---------------------------- Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME DS Actual Rate : 4480000 bps US Actual Rate : 704000 bps DS maximum Rate : 10432000 bps US maximum Rate : 1120000 bps DS Path Mode : Fast US Path Mode : Fast NE Current Attenuation : 15.0 dB Cur SNR Margin : 20.0 dB DS actual PSDM(C) : 00000007 US actual PSDM(R) : 00003e77 ADSL Firmware Version : 40e2be29 |
Volgens de postcode check is het gewoon beschikbaar hoor. Ik woon gewoon in Deventer, niet een of ander klein gehuchtslaay schreef op 08 juni 2004 @ 16:39:
[...]
Wat geeft de postcodecheck van KPN ADSL aan? Is het fast abonnement (nog) wel leverbaar op jouw adres?

[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 08-06-2004 17:57 ]
Ha, na al die disconnect van afgelopen weekend ben ik toch ook eindelijk geupgrade. 
Alleen jammer dat er meer mensen zijn die opgeven op www.adslcentrale.nl dat ze het nog niet hebben, nu is mijn centrale nog een rood stipje.
Alleen jammer dat er meer mensen zijn die opgeven op www.adslcentrale.nl dat ze het nog niet hebben, nu is mijn centrale nog een rood stipje.
Ikke zit nu ook op 1,1 Mbits
me is happy
Ik heb op www.adslcentrale.nl submitted dat zwaagwesteinde is ge-upgraded. Ik heb ook nog 2 andere plaatsgenoten gevraagd dit te doen & zij hebben dit ook gedaan. Maar zwaagwesteinde staat nog steeds niet in de lijst van ge-upgrade centrale's, hoe zit dit?
Dat betekend dat er 3 of meer mensen zijn die heben opgegeven dat ze niet geupgrade zijn. Geloof ik...

Verwijderd
Mensen, er was een probleem met ADSLcentrale.nl, alle centrale's alfabetisch van Schoonoord tot Zwolle werden niet weergegeven. Gelukkig is dit nu opgelost,
bedankt voor het melden. Wil iedereen wiens centrale-namen beginnen met S-Z hun upgrade nog een keer melden ? Alvast bedankt
bedankt voor het melden. Wil iedereen wiens centrale-namen beginnen met S-Z hun upgrade nog een keer melden ? Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 23:48 ]
edit:
oeps
oeps
[ Voor 95% gewijzigd door Xander op 09-06-2004 07:02 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
En toen waren er ineens een hele hoop mee centrales al geupgrade.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:47:
Mensen, er was een probleem met ADSLcentrale.nl, alle centrale's alfabetisch van Schoonoord tot Zwolle werden niet weergegeven. Gelukkig is dit nu opgelost,
En mijn centrale is ook weer een mooi groen stipje.
Wat mij tegenvalt is dat het zuidoosten van het land weer eens word achtergesteld. We hebben al lang moeten wachten voordat er eindelijk een breedband internet kwam en nu weer lang wachten voordat alles geupdate word.
AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB
Verwijderd
Zojuist is het hier gelukt, opeens wilden een aantal sites niets meer doen. Ik kijk in de config van de modem, stond 1 groot rood krijs, de dsl eruit. Nou ja, even 2 mins wachten en ja hoor verbinding automatisch hersteld en met de nieuwe snelheden
(edit: laar west, arnhem overigens)
Eerste keer dat ik een rood kruis heb gezien in die speedtouch
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:43 ]
Ze maken ook lekker haast met het noorden van het land

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Dat gaat de goede kant opVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:39:
[...]
Zuidhorn (provincie Groningen) is nu ook ge-upgrade...
Nu Friesland nog.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
En Renswoude (centrale Ederveen) ook
Hehe, ik heb het afgelopen weekend zoals je kunt lezen in een paar reply's terug wel tig maal zo'n rood kruis (geen krijsVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:43:
Zojuist is het hier gelukt, opeens wilden een aantal sites niets meer doen. Ik kijk in de config van de modem, stond 1 groot rood krijs, de dsl eruit. Nou ja, even 2 mins wachten en ja hoor verbinding automatisch hersteld en met de nieuwe snelheden(edit: laar west, arnhem overigens)
Maar mensen gelieve in dit topic het vooral over eventuele storingen tijdens de upgrades te hebben en niet dat je geupgrade bent.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat het topic op slot gaat.
Edit:
Het lijkt allemaal nu btw wel in een rapper tempo te gaan.
En aan het kaartje te zien gaat KPN veel verspreider te werk dit maal ipv in regio's te werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 09-06-2004 15:21 ]
Verwijderd
Dat viel me ook al op, maar er had iemand al gezegd dat KPN meestal tegen het einde harder gaat werkenJeroenM_tbs schreef op 09 juni 2004 @ 15:19:
[...]
Hehe, ik heb het afgelopen weekend zoals je kunt lezen in een paar reply's terug wel tig maal zo'n rood kruis (geen krijs![]()
) gezien en daar voor ook ooit wel eens.
Maar mensen gelieve in dit topic het vooral over eventuele storingen tijdens de upgrades te hebben en niet dat je geupgrade bent.
Je wilt vast niet op je geweten hebben dat het topic op slot gaat.
Edit:
Het lijkt allemaal nu btw wel in een rapper tempo te gaan.
En aan het kaartje te zien gaat KPN veel verspreider te werk dit maal ipv in regio's te werken.
Verwijderd
damn vandaag voor het eerst een storing gehad sinds de verhoging; 5 dagen terug

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Downstream Upstream Margin [dB] : 31 24 Attenuation [dB] : 19 11 Far End Failure No Failure Near end failure No failure Far end failures since reset Loss of frame: 0 failures Loss of signal: 0 failures Loss of power: 0 failures Loss of link: 1 failures Errored seconds: 7 seconds Far end failures last 15 minutes Loss of frame: 0 seconds Loss of signal: 0 seconds Loss of power: 0 seconds Loss of link: 0 seconds Errored seconds: 0 seconds Far end failures current day Errored seconds: 0 seconds Far end failures previous day Errored seconds: 6 seconds Near end failures since reset Loss of frame: 0 failures Loss of signal: 1 failures Loss of power: 0 failures Errored seconds: 7 seconds Near end failures last 15 minutes Loss of frame: 0 seconds Loss of signal: 0 seconds Loss of power: 0 seconds Errored seconds: 0 seconds Near end failures current day Errored seconds: 0 seconds Near end failures previous day Errored seconds: 6 seconds => |
Laren, Noord-Holland is nu ook gedaan 
Moet eerlijk toegeven vroeger downloadde ik met 220KB/s volgens FlashFXP, en tegenwoordig is dit 224KB/s maar DU Meter geeft nu wel 240 aan ipv. 220 vroeger...
Ik weet niet waar de kink in de kabel zit maar ok
, net positief bericht op de FP dus ik weet wel waar ik over een maand +/- op surf
Moet eerlijk toegeven vroeger downloadde ik met 220KB/s volgens FlashFXP, en tegenwoordig is dit 224KB/s maar DU Meter geeft nu wel 240 aan ipv. 220 vroeger...

Ik weet niet waar de kink in de kabel zit maar ok

Intentionally left blank.
OMG! OMG!
Kreeg een mailtje van Planet Internet zojuist binnen (verzonden: di 8 jun 2004 23:46):
Kreeg een mailtje van Planet Internet zojuist binnen (verzonden: di 8 jun 2004 23:46):
Mijn inziens zijn ze met dit bericht echt veeeeel te laat. ;):D Ik heb mn verhoging zelfs al gehad.Snel, sneller, snelst
Wederom goed nieuws van Planet Internet! In navolging van de snelheidsverhoging van januari dit jaar, gaat de snelheid van uw ADSL-verbinding opnieuw omhoog. Uw huidige snelheid van 2084/320 Kbit/sec. wordt per 15 juni a.s. verhoogd naar een snelheid van 2240/416 Kbit/sec. Dit houdt in dat u nu nóg sneller kunt surfen, film- en muziekbestanden downloaden en foto’s versturen.
Grenzeloos
Maar dit is nog niet alles! De huidige datalimiet van uw ADSL-abonnement verdwijnt en wordt vervangen door een zogenaamde Fair Use Policy. Dit betekent dat u in principe onbeperkt kunt internetten en zoveel kunt up- en downloaden als u wilt. Planet Internet behoudt zich echter het recht voor om bij zeer intensief internetgebruik maatregelen te treffen. Planet Internet wil hiermee voorkomen dat haar abonnees de dupe worden van een enkeling die extreem veel gebruik maakt van de voorzieningen.
Wilt u meer weten over de Fair Use Policy, klik dan hier.
Met deze maatregelen hoopt Planet Internet dat u nog meer kunt profiteren van de mogelijkheden die internet te bieden heeft. Surfplezier gegarandeerd!
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales
JeroenM_tbs ik haat je

Ik zie dit :
maar dan zie ik dit :
Kortom : Ik haat je
Ik zie dit :
en ik denk : Oke dan go Planet !!! een Planet upgrade only ofzo extraJeroenM_tbs schreef op 09 juni 2004 @ 19:56:
OMG! OMG!
maar dan zie ik dit :
[...]
Mijn inziens zijn ze met dit bericht echt veeeeel te laat. ;):D Ik heb mn verhoging zelfs al gehad.
Kortom : Ik haat je
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ze zijn op 24 mei al met de verhogingen begonne, dus ik vond dat Planet Internet deze email al deze email had moeten sturen (net zoals elke andere provider nu al doet).
Vooral om deze reden: het internet zal er plm. 2 minuten uitliggen tijdens de upgrade. Mensen die neit door PI geïnformeerd worden over de verhogingen en niet zoals ons tweakers zijn die overal wel van op de hoogte zijn zullen dan de helpdesk weer gaan bellen met de vraag wat er aan de hand is en komen er dan pas plotseling achter dat het om een snelheidsverhoging gaat.
* Joen begint ineens te begrijpen waarom nero255 me ineens zo haat: hij heeft mijn reply verkeerd begrepen
Met "OMG!" bedoelde ik dat ik achterover viel van verbazing dat ze nu pas zo'n email sturen.
En tsjah, voor de voleldigheid heb ik de hele email maar gepost ja.
Sorry, dat jij een verkeerde manier van interpreteren hebt.
Kan ik het goed maken met een kusje?
Edit:
Iedereen weet natuurlijk wel dat Planet Internet levert via het KPN netwerk en dat de snelheid van Planet Internet afhankelijk is van wat KPN levert. Maw: het kan nooit een Planet Internet only verhoging zijn!
[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 09-06-2004 20:25 ]
Weet ik ook wel maar : "One may hope of nietsomsJeroenM_tbs schreef op 09 juni 2004 @ 20:21:
* nero355 begint ineens te begrijpen waarom nero255 me ineens zo haat: hij heeft mijn reply verkeerd begrepen
Met "OMG!" bedoelde ik dat ik achterover viel van verbazing dat ze nu pas zo'n email sturen.
En tsjah, voor de voleldigheid heb ik de hele email maar gepost ja.
Sorry, dat jij een verkeerde manier van interpreteren hebt.
Kan ik het goed maken met een kusje?![]()
Edit:
Iedereen weet natuurlijk wel dat Planet Internet levert via het KPN netwerk en dat de snelheid van Planet Internet afhankelijk is van wat KPN levert. Maw: het kan nooit een Planet Internet only verhoging zijn!![]()
Vergeven hoor
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Sterker nog, die sukkels maken nog typefouten ook in communicatie naar de klant.... Wat een prutsersJeroenM_tbs schreef op 09 juni 2004 @ 19:56:
OMG! OMG!
[...]
Mijn inziens zijn ze met dit bericht echt veeeeel te laat. ;):D Ik heb mn verhoging zelfs al gehad.
Misschien kun je even vertellen waar die fout dan staat, want ik zie zo gauw geen fouten in dat mailtje.Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 22:38:
[...]
Sterker nog, die sukkels maken nog typefouten ook in communicatie naar de klant.... Wat een prutsers
ik heb weinig gemerkt van de upgrade, was toevallig net aan het eten 
meteen de status op www.adslcentrale.nl maar ge-update
meteen de status op www.adslcentrale.nl maar ge-update
Centrale is geupdate, maar heb nog steeds een probleem met mijn upload.
Ik kom niet boven de 25K in speedtest, download zit rond de 235K.
Volgens mijn router (draytec 2600WE) is mijn huidige upload 256000?
Ik heb een 2240/416 verbinding, heb ook nog een firmware update gedaan maar heeft niets geholpen. Iemand enig idee?
edit:
Zal onderstaande een proberen
Ik heb een 2240/416 verbinding, heb ook nog een firmware update gedaan maar heeft niets geholpen. Iemand enig idee?
edit:
Zal onderstaande een proberen
[ Voor 6% gewijzigd door debeer op 10-06-2004 11:27 ]
debeerzietzevliegen.nl
Probeer eens een fors bestand naar een FTP server te uploaden. Speedtest is niet echt "betrouwbaar" te noemen. Daarom bij downstream test: groot .bin bestand downloaden, en in Dumeter de snelheid bijhouden.debeer schreef op 10 juni 2004 @ 11:14:
Centrale is geupdate, maar heb nog steeds een probleem met mijn upload.
Upstream: fors bestand naar een FTP server uploaden.
Volgens zijn router is zijn upload 256000.. Lijkt er dus op dat hij het zoveelste "slachtoffer" is van een foutje (bij KPN of ISP??) zoals hier al een paar maal eerder vermeldt is. Of de lijn kan de nieuwe snelheid niet aan omdat de lijn te lang is en trained daarom op een lagere stabiele snelheid..slaay schreef op 10 juni 2004 @ 11:24:
[...]
Probeer eens een fors bestand naar een FTP server te uploaden. Speedtest is niet echt "betrouwbaar" te noemen. Daarom bij downstream test: groot .bin bestand downloaden, en in Dumeter de snelheid bijhouden.
Upstream: fors bestand naar een FTP server uploaden.
[ Voor 12% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-06-2004 11:47 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
ik heb ook nog steeds last van dat probleem.
Mijn lijnsnelheid geeft ie aan 416 terwijl die 704 moet zijn. Heb Xs4all al gemailt
die sturen me door naar Kpn. Kpn stuurt me door naar Xs4all!
Het afhouden van het probleem kan dus gaan beginnen. Ik had een medewerker van KPN gevraagt of hij de lijn kon testen of die wel de juiste snelheid had, deze mederwerker kon dit zien binnen 5 sec.. Ook nogal verdacht dacht ik zo!
Iemand ook nog dit probleem?
Mijn lijnsnelheid geeft ie aan 416 terwijl die 704 moet zijn. Heb Xs4all al gemailt
die sturen me door naar Kpn. Kpn stuurt me door naar Xs4all!
Het afhouden van het probleem kan dus gaan beginnen. Ik had een medewerker van KPN gevraagt of hij de lijn kon testen of die wel de juiste snelheid had, deze mederwerker kon dit zien binnen 5 sec.. Ook nogal verdacht dacht ik zo!
Iemand ook nog dit probleem?
Planet is altijd extreem laat met dit soort meldingen. Ik woon in Utrecht (Vogelenbuurt) en heb de verhoging ook al een tijdje. 210 is nu 245 geworden, 35 up is nu 42 up geworden.JeroenM_tbs schreef op 09 juni 2004 @ 19:56:
OMG! OMG!
[...]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ja, inderdaad laat zoals ik zelf ooka l zei. Ik heb slechts bij 1 van de afgelopen 4 verhogingen die ik mee gemaakt heb (inclusief deze) wel op tijd een mailtje van Planet over een verhoging gehad.
Mooi, lees net op adslcentrale.nl dat mijn centrale ook om is (Sevenum)
Kan ik tenminste weer rustig op 2 oren slapen vannacht
Kan ik tenminste weer rustig op 2 oren slapen vannacht
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Nou altijd fijn een "!gratis! verhoging, maar of dit nou echt nodig was? veel zal je er ook niet van merken (downloads zijn niet ineens uren sneller binnen, hoogstens minuten.
Maar vooral bij games hosten is het WEL prettig. want dit is toch al makkelijk 1+ player erbij als je host.
Op naar de volgende verhoging
Lite (yeah right) 2 MBIT/ 0.5 MBIT
Maar vooral bij games hosten is het WEL prettig. want dit is toch al makkelijk 1+ player erbij als je host.
Op naar de volgende verhoging
het is inmiddels zo'n 20 dagen verder, en ik heb nog niks gehad.. klopt die datum uit topictitel wel?
of doet wanadoo niet mee?
of doet wanadoo niet mee?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
@BasieP:
De upgrade wordt t/m 15 juni uitgevoerd. De topictitel vermeld wanneer het nieuws over deze verhogingen officieel bekend was.
En Wanado doet natuurlijk wel mee: KPN verhoogt namelijk de snelheid, niet de provider zelf.
Heb geduld dus.
De upgrade wordt t/m 15 juni uitgevoerd. De topictitel vermeld wanneer het nieuws over deze verhogingen officieel bekend was.
En Wanado doet natuurlijk wel mee: KPN verhoogt namelijk de snelheid, niet de provider zelf.
Heb geduld dus.
ik kan het met het downloaden uit nieuwsgroepen wel merken die verhoging
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| PPP link up (pppoa_pppoa) [80.126.xxx.xxx] PPP PAP Authenticate Ack received PPP PAP Authenticate Request sent AUTOPVC QoS profile for pppoa (Intf pppoa_pppoa Vpi 8 Vci 48) changed to _auto_8_48 AUTOPVC bridge connection added for Vpi 8 Vci 48 AUTOPVC bridge connection added for Vpi 8 Vci 49 AUTOPVC bridge connection added for Vpi 8 Vci 50 AUTOPVC bridge connection added for Vpi 8 Vci 51 AUTOPVC bridge connection removed for Vpi 8 Vci 51 AUTOPVC bridge connection removed for Vpi 8 Vci 50 AUTOPVC bridge connection removed for Vpi 8 Vci 49 AUTOPVC QoS profile for Vpi 8 Vci 48 removed AUTOPVC QoS profile for pppoa (Intf pppoa_pppoa Vpi 8 Vci 48) changed to default xDSL linestate up (downstream: 4480 kbit/s, upstream: 704 kbit/s) PPP link down (pppoa_pppoa) [80.126.xxx.xxx] xDSL linestate down |
Lees van beneden naar boven toe! Wat moet ik me voorstellen bij die AUTOPVC?
Ik had van de week wel heel even 40K toen ik een testje deed met speedtest.FlipFluitketel schreef op 10 juni 2004 @ 11:47:
[...]
Volgens zijn router is zijn upload 256000.. Lijkt er dus op dat hij het zoveelste "slachtoffer" is van een foutje (bij KPN of ISP??) zoals hier al een paar maal eerder vermeldt is. Of de lijn kan de nieuwe snelheid niet aan omdat de lijn te lang is en trained daarom op een lagere stabiele snelheid..
Een half uurtje later nog een x getest en vanaf toen niet hoger gekomen als 25K.
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
iemand al wat gehoord over de verhoging van juli of augustus
is dat spekulatie of is het echt
wie heeft enige informatie ?
is dat spekulatie of is het echt
wie heeft enige informatie ?
Automatische configuratie vanuit de DSLAM voor pvi, vci, qos etc. Maar dat werkt eigenlijk alleen maar goed in bridge en pppoerelay mode en het moet ondersteund worden.slaay schreef op 10 juni 2004 @ 17:40:
Wat moet ik me voorstellen bij die AUTOPVC?
Je kunt het eventueel uitzetten met: `:autopvc config mode=passive type=bridge' en dan `saveall'. De standaard KPN template/ini, die je waarschijnlijk niet gebruikt hebt, zet autopvc ook op passive.
Ik heb gewoon het standaard config bestandje in mijn modem geladen. Vandaar dat ik het vreemd vond dat er opeens remote aan gesleuteld kan worden
Verwijderd
Nee hoor, anders hadden ze dat allang verbeterdJeroenM_tbs schreef op 10 juni 2004 @ 20:29:
Geen van beide, het was een typfoutje van Tweakzone.
Het kunnen ook luilakken zijn.
Bedenk dat Tweakzone geen Tweakers.net is he waar alles superieus is.
Bedenk dat Tweakzone geen Tweakers.net is he waar alles superieus is.
[ Voor 57% gewijzigd door Joen op 11-06-2004 11:14 ]
Okay, ik zal aan KPN doorgeven dat ze jou mogen overslaan in juli/augustusJeroenM_tbs schreef op 10 juni 2004 @ 20:29:
Geen van beide, het was een typfoutje van Tweakzone.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik geloof er eigenlijk ook nog niks van.. Tweakzone had voor deze verhoging ook van bronnen vernomen dat de snelheden verdubbeld zouden worden, en zoals we nu allemaal zien was dat dus ook complete onzin.KillerBeeForEver schreef op 11 juni 2004 @ 11:40:
[...]
Okay, ik zal aan KPN doorgeven dat ze jou mogen overslaan in juli/augustus![]()
.
Ik wacht rustig af tot KPN het officieel meldt. (Tuurlijk hoop ik ook dat de snelheden weer omhoog gaan, maar ik laat me niet meer blij maken met een dooie mus..)
BTW Centrale Thorn is sinds 10.40u ook geupgrade.. Dit stond in mijn modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 23:51:37 xDSL linestate up (downstream: 2240 kbit/s, upstream: 416 kbit/s) 23:51:09 PPP link down (pppoa_pppoa) [195.240.181.35] 23:51:09 xDSL linestate down (Waarbij 23:51:09 dus ongeveer 10.40u was..) |
Gaat dus echt wel snel (28sec)..
(Gisteren nieuwe firmware derin gezet, daarom is de uptime van dat ding nog geen 24u..)
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Er zouden "langzaam" geupgrade worden, tot de max bereikt was, maar aangezien KPN het nu wel erg traag doet, zitten ze misschien al bijna tot aan de max.
Zou jammer zijn
Gelukkig is ADSL2(+) versneld.
Zou jammer zijn

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Leuk dat ophogen maar is er iemand met een ADSL verbinding die, volgens bijvoorbeeld Speedtest.nl, de theoretische snelheid haalt?
Als de opgegeven snelheden in de parktijk nooit gehaald worden dan vallen dit soort minimale verhogingen binnen afwijkingen.
Op deze manier zijn de aangeven van snelheden bijna reclame misleiding.
Ik ben van kabel (@Home) overgestapt op KPN-ADSL (Wanadoo). Ik heb het gevoel dat de kabel wel de opgegeven snelheid haalt.
Als de opgegeven snelheden in de parktijk nooit gehaald worden dan vallen dit soort minimale verhogingen binnen afwijkingen.
Ik ben van kabel (@Home) overgestapt op KPN-ADSL (Wanadoo). Ik heb het gevoel dat de kabel wel de opgegeven snelheid haalt.
ADSL heeft altijd een stukje overhead. Om je echte snelheid te berekenen moet je het aantal kbits delen door 10 in plaats van 8. Dan kom je op een realistischer getal uit.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:52:
Leuk dat ophogen maar is er iemand met een ADSL verbinding die, volgens bijvoorbeeld Speedtest.nl, de theoretische snelheid haalt?
Ik vind die speedtest.nl en ook mordax.nl niet echt betrouwbare testsite's... Want eer dat je de volle snelheid haalt, dan is de test al afgelopen, dus niet echt betrouwbaar.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:52:
Ik kijk meestal effe bij cistron.speedtest.nl.
[ Voor 12% gewijzigd door Br@m op 11-06-2004 18:01 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Mwa, lijkt me nou niet, gezien de waslijst van capaciteitsuitbreidingen in Nederland.Thund3r schreef op 11 juni 2004 @ 12:34:
Er zouden "langzaam" geupgrade worden, tot de max bereikt was, maar aangezien KPN het nu wel erg traag doet, zitten ze misschien al bijna tot aan de max.
Zou jammer zijnGelukkig is ADSL2(+) versneld.
Verwijderd
Wow, 10 procent... Ik had eerst een download van 215 gemiddeld maximaal. En nu 250 en upload van 31 naar 37. Dat is toch wel een mooie vooruitgang
Meer als 10 zelfs 
Edit: sterket nog, met bittorrent van maximaal 31 a 32 kb up naar 42!
Edit: sterket nog, met bittorrent van maximaal 31 a 32 kb up naar 42!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 01:01 ]
* LifeTecH LifeTecH voelt sarcasme.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:25:
Wow, 10 procent... Ik had eerst een download van 215 gemiddeld maximaal. En nu 250 en upload van 31 naar 37. Dat is toch wel een mooie vooruitgangMeer als 10 zelfs
Ik ben vooral blij met de upload, vooral mijn serverbak zal het fijn vinden
Nog 1 dag, en op adslcentrale.nl staan nog niet eens de helft van de centrales geupgrade.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat wil niet zeggen dat ook pas de helft is geupgrade...Thund3r schreef op 14 juni 2004 @ 09:39:
Nog 1 dag, en op adslcentrale.nl staan nog niet eens de helft van de centrales geupgrade.
Inderdaad KPN heeft vandaag & morgen nog. Volgens adslcentrale.nl zijn ze op 1/3, maar niet iedereen die adsl heeft gaat daar heen. Zijn er nog mensen op dit forum die nog niet zijn ge-upgrade?
Wij zijn vorig week pas overgezet op de nieuwe snelheden.
Verwijderd
Heb nogal wat problemen met mijn USB modem op dit moment.
Er staat dit upload (416) en download (4480). Lijnsnelheid is dat!
Er zou toch dit moeten staatn (760) (4480)...
Ik heb nog de verkeerde upload gegevens. Heb KPN al gebeld om mijn
lijn door te meten. Dit heeft de medewerker gedaan en zei dat de lijn op de
juiste snelheid was ingesteld. Xs4all steekt het nu op mijn USB Modem, dat ik beter een ethernet modem kan nemen.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Dat mijn USB modem de upload niet meer trekt ofzo?
Er staat dit upload (416) en download (4480). Lijnsnelheid is dat!
Er zou toch dit moeten staatn (760) (4480)...
Ik heb nog de verkeerde upload gegevens. Heb KPN al gebeld om mijn
lijn door te meten. Dit heeft de medewerker gedaan en zei dat de lijn op de
juiste snelheid was ingesteld. Xs4all steekt het nu op mijn USB Modem, dat ik beter een ethernet modem kan nemen.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Dat mijn USB modem de upload niet meer trekt ofzo?
Zou kunnen, al vind ik die 416 wel heel verdachtVerwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:01:
Verwijderd
Ken niemand hier in de buurt die een ethernet modem heb. Maar iemand die 5 km hier verderop woon (andere centrale uiteraard) heeft een ethernet modem en heeft gewoon 704 als lijnsnelheid.
Weet echt niet meer waar het aan kan liggen. Alleen m'n modem is de enigste optie nog.
Weet echt niet meer waar het aan kan liggen. Alleen m'n modem is de enigste optie nog.
Het staat er om bekend dat de USB modems vandaag de dag veel problemen opleveren.
Mede daarom verkoopt KPn ze standaard niet meer en worden de Ethernet modems soms zelfs gratis weggegeven bij een ADSL abbonnement.
Ik raad je ook aan zeker eens te testen met een Ethernet modem.
Mede daarom verkoopt KPn ze standaard niet meer en worden de Ethernet modems soms zelfs gratis weggegeven bij een ADSL abbonnement.
Ik raad je ook aan zeker eens te testen met een Ethernet modem.
hmm, kreeg ik zonet allemaal kruisjes te zien door m'n LANverbinding icoontjes in de systray, dus ik naar m'n router sjouwen om te kijken wat er aan de hand is... De hele boel staat daar te knipperen
Dus ik kijk voor de gein even in de system info van m'n alcatelletje, staat ie op 416 up/ 2240 down
Dus ik kijk voor de gein even in de system info van m'n alcatelletje, staat ie op 416 up/ 2240 down
Je zou KPN/je provider voor kunnen stellen om tegemoet komen door een gratis of gereduceerde prijs een ethernetmodem te leveren! Wie niet waagt die niet wint!Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:24:
Ken niemand hier in de buurt die een ethernet modem heb. Maar iemand die 5 km hier verderop woon (andere centrale uiteraard) heeft een ethernet modem en heeft gewoon 704 als lijnsnelheid.
Verwijderd
mijn upload is nog steeds verneukt zeg maar!! heb xs4all fast en zou eigenlijk 72kb up moeten hebben. ik heb nu 26kb up! download is wel helemaal goed.. nu heb ik al een andere modem via m'n netwerkkaart, download is weer stukje sneller alleen upload is nog steeds kut... nu steekt kpn het op de bekabeling.. er zitten namelijk 2 verlengstukken tussen.( van die haspels).. zou dit hier aan kunne nliggen?
2 telefoonhaspels bij je thuis of ergens van KPN (want dan klinkt het wel erg vaag iig...)? 
Als je die haspels tussen de ISRA en de splitter hebt zitten is dit IMO een zeer slecht idee. Ook tussen de splitter en de modem mag de afstand niet te lang zijn, theoretisch maximum is 20 meter, maar als er meerdere aan elkaar gekoppeld zijn verslechterd dit de zaak nog eens.
Probeer de kabel tussen zowel ISRA en splitter als tussen splitter en modem zo kort mogelijk te houden voor het beste resultaat.
Wat ook kan zijn is dat de kabel naar jou huis verouderd of te lang is, alhoewel je dus zegt dat het volgens KPN niet aan hun ligt.
Als je die haspels tussen de ISRA en de splitter hebt zitten is dit IMO een zeer slecht idee. Ook tussen de splitter en de modem mag de afstand niet te lang zijn, theoretisch maximum is 20 meter, maar als er meerdere aan elkaar gekoppeld zijn verslechterd dit de zaak nog eens.
Probeer de kabel tussen zowel ISRA en splitter als tussen splitter en modem zo kort mogelijk te houden voor het beste resultaat.
Wat ook kan zijn is dat de kabel naar jou huis verouderd of te lang is, alhoewel je dus zegt dat het volgens KPN niet aan hun ligt.
Verwijderd
Heb KPN nogmaals gebeld. Probleem ligt waarschijnlijk in de centrale. De bekabeling is gewoon goed zeiden ze. Omdat mijn download gewoon goed is en mijn upload niet ligt het niet aan de bekabeling anders zou mijn download ook slechter moeten zijn.JeroenM_tbs schreef op 15 juni 2004 @ 14:57:
2 telefoonhaspels bij je thuis of ergens van KPN (want dan klinkt het wel erg vaag iig...)?
Ze gaan nu de wizzkids aan het werk zetten. maar waarschijnlijk is het probleem de centrale.
Klopt, ik had dat laatst ook gezegd (een lagere upload kan niet door slechte bedrading komen want het is een lagere frequentie) en toen bleek het dus toch aan de eigen bekabeling te liggen!Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 15:47:
[...]
Hoho, dat is te kort door de bocht hoor. Het kan goed zijn dat upload en download verdeeld zitten op een bepaalde frequentie gebied en dat het probleem zich alleen voordoet op hoge of lage frequenties.
Ik zou het voor de zekerheid toch even rechtstreeks met een ander kort telefoonkabeltje op de ISRA testen en kijken hoe snel het dan is. Want in de AV van kpn staat dat de onderzoekskosten voor jouw rekening zijn, als de storing door jouzelf veroorzaakt wordt (je eigen kabels zijn je eigen verantwoording).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
KPN heeft het weer laten afweten...Adslcentrale.nl:
Volgens de meldingen van onze bezoekers zijn 572 van de 1353 centrales klaar
Dat kun je niet zegen, niet iedere gebruiker komt op adslcentrale.nl
Als er iemand op got is die kan melden dat die nog geen nieuwe snelheid heeft, dan mag je pas zegen dat KPN het heeft laten afweten
Verwijderd
Waar haal je die 20m vandaan?? Er ligt hier op zijn minst 30meter tussen, gaat prima. Signaalwaarden zien er verder normaal uit. Het enige wat die splitter doet is de frequenties scheiden en het daarna op nóg een telefoonlijn gooien. En aangezien is maar 1100m van de centrale af zit zal die paar extra meter het hem ook niet doen...JeroenM_tbs schreef op 15 juni 2004 @ 14:57:
Ik heb zojuist gekeken op de website adslcentrale.nl waar ten eerste verkeerde informatie staat betreft mijn centrale (heeft iemand een email adress van de webmaster, staat niet op de site) en ten 2e is hij nog niet geupgrade, het gaat hier om postcode gebied 2492 te Leidscheveen.
KPN bellen zou ik zeggen, want de 15e is toch echt geweestpt0x schreef op 16 juni 2004 @ 10:31:
Ik heb zojuist gekeken op de website adslcentrale.nl waar ten eerste verkeerde informatie staat betreft mijn centrale (heeft iemand een email adress van de webmaster, staat niet op de site) en ten 2e is hij nog niet geupgrade, het gaat hier om postcode gebied 2492 te Leidscheveen.
Verwijderd
Zouden we dan toch nog een upgrade krijgen?
http://www.xs4all.nl/nieu...php?meldtype=aankondiging
Wat me opvalt is de massa aan capaciteitsuitbreidingen, misschien dat de kleine verhoging slechts een oefening was om te kijken het remote upgraden kon werken? Tenminste dit begint wel bij me op te komen zo langzamerhand
Wat me opvalt is de massa aan capaciteitsuitbreidingen, misschien dat de kleine verhoging slechts een oefening was om te kijken het remote upgraden kon werken? Tenminste dit begint wel bij me op te komen zo langzamerhand
Kan ook zijn dat ze na de upgrade van Juni inneens wel erg dicht tegen de max. van de lijn aanzitten daar. Dus even wat uitbreiden.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:14:
Zouden we dan toch nog een upgrade krijgen?
Maarja,@home heeft nu bijv. een abo voor 50E wat bijna gelijk staan aan KPN's abo van 80 Euro

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
dat zijn uitbreidingen van de capaciteit van de centrale, geen verhogingen van de adsl snelheid.
Verwijderd
Maar wat misschien wel kan leiden tot een volgende upgrade.JvS schreef op 25 juni 2004 @ 17:00:
dat zijn uitbreidingen van de capaciteit van de centrale, geen verhogingen van de adsl snelheid.
Nee, de capaciteitsuitbreiding zoals ze op hun eigen KPN site hebben staan zijn nog niet afgerond. De laatsten waren in eind juli dacht ik.
Maar goed, misschien is het icm met deze kleine verhoging wel een opstapje naar een volgende verhoging ja.
Maar goed, misschien is het icm met deze kleine verhoging wel een opstapje naar een volgende verhoging ja.
Verwijderd
Over KPN direct adsl gesproken, ben nog steeds in de war met deze 2 zinnen
Of ben ik gewoon erg in de war?
Ik hoop echt niet dat die mensen hier terugwerkende kracht bedoelen? Al is dat volgens mij (en sommigen die ik ken) niet echt legaal. Maar zoals het daar staat zou het best wel een mogelijkheid zijn...Gaat u over deze datalimiet heen, dan brengt KPN dit vooralsnog niet in rekening. Als KPN besluit om het wél in rekening te brengen, dan laat zij u dit twee maanden van te voren schriftelijk weten.
Lijkt mij anders harstikke duidelijk.Gaat u over deze datalimiet heen, dan brengt KPN dit vooralsnog niet in rekening. Als KPN besluit om het wél in rekening te brengen, dan laat zij u dit twee maanden van te voren schriftelijk weten.
Ze hebben het over een policy, niet of ze iets in rekening brengen ja of nee.
Als het goed is houd dit dus in dat de regel pas in gaat 2 maanden nadat ze het aan je hebben mede gedeeld en ga er maar vanuit dat zij over de periode waarin deze regel niet geld geen rekening gaan brengen als je over je limiet komt.
wat denk je zelf? Dat ze hiermee wegkomen?Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:54:
Over KPN direct adsl gesproken, ben nog steeds in de war met deze 2 zinnen
[...]
Ik hoop echt niet dat die mensen hier terugwerkende kracht bedoelen? Al is dat volgens mij (en sommigen die ik ken) niet echt legaal. Maar zoals het daar staat zou het best wel een mogelijkheid zijn...
AAAARGH!
$@#@%@#
Herinnerd men mijn vorige idioot veel geëdite bericht nog in dit topic?:
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml]
Ik heb nu dus wéér last van idioot veel connection en link loss-es. De resetteller is in een nacht+ochtend tijd van 29 naar 78 gegaan (Thomson Alcatel SpeedTouch 510i).
Hij wil in de tijd dat het niet goed meestal niet hoge syncen dan op 1600kbit download ipv 2240.
Op dit moment van schrijven is het gelukkig al weer 50 minuten goed.
Ik heb er toch maar achteraan gebeld bij Planet, gelijk een 1e lijns aan de telefoon (gelukkig!
) die me toch doorschakelde naar een 2e lijns waar ik wel even 10 minuten op moest wachten (á €0,10 p/minuut
), maar dat had de 1e lijns wel netjes voor gewaarschuwd.
De 2e lijns kwam tot de conclusie (en achteraf vermoed ik het zelf eigenlijk ook wel) dat waarschijnlijk mijn modem niet meer deugd (beetje kapot). Hij vroeg me of ie ook warm was (heb em overeind staan dus de warmte kan wel wegkomen) en dat heb ik na het gesprek nog gecontroleerd: handwarm ongeveer.
Hij heeft een ticket aangemaakt bij KPN en zij zouden me binnen 48 uur terug moeten bellen zei hij (maar vast niet in het weekend
). Hij vermoedde dat de modem wel omgeruild zal moeten worden.
Ik hoop dus dan ook dat ALS de modem inderdaad niet deugd dat ze em dan nog voor de 24e willen omruilen, want dan verloopt mijn garantie...
Ik had het er nog met de 2e lijns over dat ik de neiging had om KPN als schuldige aan te wijzen met hun rare verhogingen (vooral omdat de vorige keer dat dit gebeurde in de verhogingen periode was nog voor dat ik zelf verhoogd was), maar je moet natuurlijk alle mogelijkheden nog open houden zoals dus een kapotte modem.
To be continued...
Herinnerd men mijn vorige idioot veel geëdite bericht nog in dit topic?:
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml]
Ik heb nu dus wéér last van idioot veel connection en link loss-es. De resetteller is in een nacht+ochtend tijd van 29 naar 78 gegaan (Thomson Alcatel SpeedTouch 510i).
Hij wil in de tijd dat het niet goed meestal niet hoge syncen dan op 1600kbit download ipv 2240.
Op dit moment van schrijven is het gelukkig al weer 50 minuten goed.
Ik heb er toch maar achteraan gebeld bij Planet, gelijk een 1e lijns aan de telefoon (gelukkig!
De 2e lijns kwam tot de conclusie (en achteraf vermoed ik het zelf eigenlijk ook wel) dat waarschijnlijk mijn modem niet meer deugd (beetje kapot). Hij vroeg me of ie ook warm was (heb em overeind staan dus de warmte kan wel wegkomen) en dat heb ik na het gesprek nog gecontroleerd: handwarm ongeveer.
Hij heeft een ticket aangemaakt bij KPN en zij zouden me binnen 48 uur terug moeten bellen zei hij (maar vast niet in het weekend
Ik hoop dus dan ook dat ALS de modem inderdaad niet deugd dat ze em dan nog voor de 24e willen omruilen, want dan verloopt mijn garantie...

Ik had het er nog met de 2e lijns over dat ik de neiging had om KPN als schuldige aan te wijzen met hun rare verhogingen (vooral omdat de vorige keer dat dit gebeurde in de verhogingen periode was nog voor dat ik zelf verhoogd was), maar je moet natuurlijk alle mogelijkheden nog open houden zoals dus een kapotte modem.
To be continued...
[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 09-07-2004 14:12 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:40
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb het al eens eerder gezegt, maar toch:
Dat je veel wegvalt kan naast defecte apparatuur ook nog een andere reden hebben:
Als je ver weg woont, verhoogt kpn je snelheid toch zomaar. Ik viel na een verhoging ook zomaar opeens weg, na lang testen uitproberen etc. Bleek het gewoon dat ik te ver weg woonde voor die snelheid!
Ik heb meteen verlaagt en verhip ineeens was mijn internet weer goed.
Dat je veel wegvalt kan naast defecte apparatuur ook nog een andere reden hebben:
Als je ver weg woont, verhoogt kpn je snelheid toch zomaar. Ik viel na een verhoging ook zomaar opeens weg, na lang testen uitproberen etc. Bleek het gewoon dat ik te ver weg woonde voor die snelheid!
Ik heb meteen verlaagt en verhip ineeens was mijn internet weer goed.
Dan vind ik dat ze je dan wel van te voren mogen waarschuwen of op verzoek nog eens nameten.
En dat verklaart niet waarom het 1 maand lang tussen mijn 2 incidenten wèl goed gaat. een kapot gaande modem lijkt me in mijn geval aannemelijker.
Zeker gezien het "kleine plaatjes probleem" zoals ik hier boven heb beschreven.
En dat verklaart niet waarom het 1 maand lang tussen mijn 2 incidenten wèl goed gaat. een kapot gaande modem lijkt me in mijn geval aannemelijker.
Zeker gezien het "kleine plaatjes probleem" zoals ik hier boven heb beschreven.
[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 09-07-2004 16:58 ]
Joepie, al weer 8,5 uur goed! \\O//Line State Enabled
Speed (Kbit/sec) 416 up / 2240 down
Duration 08:30:41
Maar (*zucht*) net op dat moment (21.30 uur) belt er 1 van de KPN om het incident verder af te maken.
Samen komen we tot de conclusie dat ik sinds 13.17 uur weer een goede verbinding zou moeten hebben. Dat was volgens de KPN-medewerker althans de laatste keer dat mijn modem een verbinding met het KPN-netwerk opnieuw heeft opgebouwd. Volgens mij heb ik rond 14.00 uur ook nog connection loss-es gehad maar goed. Ben ff te lui om dat exact na te rekenen (iemand die het voor me uitrekend?
Ik had zelfs nog allerlei gegevens uit een telnet-sessie met de modem gegeven aan de KPN medewerker. Zegt ie doodleuk dat ie daar nog nooit mee gewerkt heeft en dat het hem niet veel zegt.
Ik dacht dat als je een bepaald product koopt waarin het bedrijf min of meer 'gespecialiseerd' is dat je daar ook wel een klein beetje support op kan leveren?
Maar goed... het komt er dus op neer dat KPN ook niets kan uitrichten nu de verbinding weer een hele tijd goed is. Dat wordt dus ook gene modem omruilen....

Nouja, als ie alsnog kadoek gaat koop ik me er dan zelf wel eentje van ook een heel ander merk.
Maar nu waren hier vandaag tegen over ons huis ook al KPN medewerkers aan het graven geweest, een paar weken geleden plm. 40 meter verderop (ook aan de overkant) ook en er belde me een buurtgenoot op vanaf haar mobiel dat hun 'vaste' telefoon het niet deed.
Zou er dan toch iets goed mis zijn met de lijn?
Ook heb ik al 2 keer in ongeveer 3 weken tijd gehad dat ik een "in bezet toon" kreeg als ik de hoorn normaal opnam (dus niet wanneer de telefoon gaat). Een keer ophangen en opnieuw opnemen en het was weer goed.
Strange....
Anyway..
* Joen hoopt dat het ten minste voor een maand weer goed gaat
En die garantie? Nouja, jammer dan? Dan maar zelf een modem kopen. En dan eentje die echt stukken beter is.
Hmm, val in de herhaling.
Volgens mij moet je gewoon eens een storing melden.JeroenM_tbs schreef op 09 juli 2004 @ 22:01:
[...]
Joepie, al weer 8,5 uur goed! \\O//
"Blaaaat"
Maar nu waren hier vandaag tegen over ons huis ook al KPN medewerkers aan het graven geweest, een paar weken geleden plm. 40 meter verderop (ook aan de overkant) ook en er belde me een buurtgenoot op vanaf haar mobiel dat hun 'vaste' telefoon het niet deed.
Zou er dan toch iets goed mis zijn met de lijn?
Ook heb ik al 2 keer in ongeveer 3 weken tijd gehad dat ik een "in bezet toon" kreeg als ik de hoorn normaal opnam (dus niet wanneer de telefoon gaat). Een keer ophangen en opnieuw opnemen en het was weer goed.
Strange....
Lijkt er op dat je telefoonlijn niet helemaal lekker is gezien de graaf activiteiten in jouw buurt.
Verzopen las of zo.....
[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 10-07-2004 00:24 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
als ik je goed begrijp valt dus om de X aantal uur/minuten je verbinding weg?JeroenM_tbs schreef op 09 juli 2004 @ 22:01:
[verhaal]
datzelfde probleem heb ik dus ook, zit eerst adsl modem, dan vigor 2200E router en dan 3 pc's, merk het tijdens werken altijd omdat windows zegt 1 van de kabels is niet aangesloten. Dan kijk in ik me router menu en zie ik dat router zichzelf heeft gereset (of omdat de verbinding werdt verbroken, of uit zichzelf
nooit echt aan geergerd, maar als jij ut toch aan ut oplossen bent
Nee, ik heb daarbij niet aldoor last van een melding dat de netwerkkabels niet zijn aangesloten.
Ik heb dat slechts 1 keer gezien en zag daarbij de automatische reset van mijn Thomson Alcatel SpeedTouch 510i en daarna heb ik nog maar 1 reset zelf gezien. De andere resets zijn min of meer 'ongemerkt' gebeurd.
Nu is het dan zo in eens weer goed, dus ik laat het hier dan nu ook bij.
Maar toch vermoed ik dat het in mijn specifieke geval 3 oorzaken zou kunnen hebben:
• toch de warmte (gisteravond was het op mijn kamer best warm, vooral door de buitentemperatuur, mijn kamer is in weze namelijk niets anders dan een gedeelte omgetimmerde houten zolder)
• te hoge luchtvochtigheid (het was gisteravond best benauwd en slecht weer waardoor er waarschijnlijk een redelijk hoge luchtvochtigheid zou kunnen zijn)
• slechte telefoonlijn (vermoeden is er vooral door opmerken van de werkzaamheden van de KPN-ers en het vernemen van een buurtgenoot dat ze niet kan bellen (en dat wordt pas maandag opgelost
ook zo vreemd...))
Ik zal er de volgende keer eens een beetje op proberen te letten als het hele voorval weer gebeurd, maar ik vermoed eigenlijk 1 van de bovenste 2 of allebei.
Edit:
Over dat automatisch resetten: die van mij reset dus uit zich zelf als er teveel 'verbindingsfouten' zijn geweest.
De Planet Internet helpdesk en de KPN helpdesk hebben dit beiden min of meer bevestigd dat dit zo gebeurd ja.
@AvK:
Als het aan de telefoonlijn ligt hoef ik de storing niet te melden. De laatste tijd wordt hier al vaker aan de telefoonlijn gewerkt. Puur en alleen om juist de (door reeds anderen gemelde) storingen te verhelpen.
Anders komen ze hier nooit namelijk.
Ik heb dat slechts 1 keer gezien en zag daarbij de automatische reset van mijn Thomson Alcatel SpeedTouch 510i en daarna heb ik nog maar 1 reset zelf gezien. De andere resets zijn min of meer 'ongemerkt' gebeurd.
Nu is het dan zo in eens weer goed, dus ik laat het hier dan nu ook bij.
Maar toch vermoed ik dat het in mijn specifieke geval 3 oorzaken zou kunnen hebben:
• toch de warmte (gisteravond was het op mijn kamer best warm, vooral door de buitentemperatuur, mijn kamer is in weze namelijk niets anders dan een gedeelte omgetimmerde houten zolder)
• te hoge luchtvochtigheid (het was gisteravond best benauwd en slecht weer waardoor er waarschijnlijk een redelijk hoge luchtvochtigheid zou kunnen zijn)
• slechte telefoonlijn (vermoeden is er vooral door opmerken van de werkzaamheden van de KPN-ers en het vernemen van een buurtgenoot dat ze niet kan bellen (en dat wordt pas maandag opgelost
Ik zal er de volgende keer eens een beetje op proberen te letten als het hele voorval weer gebeurd, maar ik vermoed eigenlijk 1 van de bovenste 2 of allebei.
Edit:
Over dat automatisch resetten: die van mij reset dus uit zich zelf als er teveel 'verbindingsfouten' zijn geweest.
De Planet Internet helpdesk en de KPN helpdesk hebben dit beiden min of meer bevestigd dat dit zo gebeurd ja.
@AvK:
Als het aan de telefoonlijn ligt hoef ik de storing niet te melden. De laatste tijd wordt hier al vaker aan de telefoonlijn gewerkt. Puur en alleen om juist de (door reeds anderen gemelde) storingen te verhelpen.
[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 10-07-2004 01:28 ]
Toevallig onlangs blikseminslag gehad in jouw buurt?JeroenM_tbs schreef op 10 juli 2004 @ 01:23:
@AvK:
Schijnbaar is er een redelijk grote storing opgetreden.
Als ze 'overal' aan het graven zijn ...........
Overigens loop je het risico dat ze jouw lijntje overslaan als je niet zelf een storing meldt. Kans is niet groot, maar toch.
Ik acht de kans groot dat deze storingen in jouw buurt (en de daaropvolgende graafwerkzaamheden) de oorzaak zijn van de connection loss.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ze waren niet tegelijekrtijd met het graven ebzig toen ik de connection loss-es had. Het waren btw ook meer link loss-es dan connection loss-es. Het gaven door de KPN-ers was 's morgens en dat gedoetje met mn modem begon pas 's avonds rond 17.30 uur en ging tot en met 14.00 uur de volgende dag door, ongeveer net als de vorige keer eigenlijk (4 juni).
Nu is mijn verbinding alweer een hele tijd goed terwijl mijn buurtgenoot nog steeds niet normaal telefoon heeft (volgens mij heeft ze op het moment wel normaal ADSL).
Nu is mijn verbinding alweer een hele tijd goed terwijl mijn buurtgenoot nog steeds niet normaal telefoon heeft (volgens mij heeft ze op het moment wel normaal ADSL).