PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Ik vind de normal mode goed te doen, moet ook niet te makkelijk worden.
@Maniaci: treasures kan je gewoon verkopen, hoewel combinatie meer opleverd.
[ Voor 27% gewijzigd door Yotta op 25-03-2005 14:38 ]
0110101001111010
Vanaf het begin zijn easy en normal beschikbaar. Ik zit het spel nu op normal te spelen en bij het begin van chapter 3 - 2 aanbeland. Ik heb het spel even een half uur op easy gespeeld omdat ik normal toch wel moeilijk vind beginnen te worden. Het probleem met normal is alleen dat je bepaalde leuke dingen mist die het spel op normal juist zo leuk maken. Ik had zelf op easy de eerste keer dat je het dorp ingaatGolbeZeromus schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:07:
Zit er in de EU release een easy optie dan?
Vanaf welk hoofdstuk begint disc 2 eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 25-03-2005 14:50 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
ergens vanaf 4 a 5. Disc 2 is aanzienlijk korter dan disc1 maar nog wel vrij lang. Dit is bij de US versie dan zo heMetroidPrime schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:49:
[...]
Vanaf het begin zijn easy en normal beschikbaar. Ik zit het spel nu op normal te spelen en bij het begin van chapter 3 - 2 aanbeland. Ik heb het spel even een half uur op easy gespeeld omdat ik normal toch wel moeilijk vind beginnen te worden. Het probleem met normal is alleen dat je bepaalde leuke dingen mist die het spel op normal juist zo leuk maken. Ik had zelf op easy de eerste keer dat je het dorp ingaat
spoiler:alle vijanden verslagen en toen kon ik de boel daar rustig gaan verkennen. Tijdens dat ik aan het verkennen was, sloeg de klok en kreeg ik het filmpje te zien waar het dorp ineens weer vol was en iedereen naar de kerk liep. Ik heb tijdens het gevecht, in tegenstelling tot op normal, me niet eens in een huis hoeven te verstoppen, waardoor ik die gast met de kettingzaag nooit ben tegengekomen. Ik was ook al binnen 25 minuten bij de kerk en had onderweg met gemak alle vijanden verslagen, terwijl ik er op normal een uur of 2-3 over gedaan heb. Easy is naar mijn mening gewoon een stuk minder leuk.
Vanaf welk hoofdstuk begint disc 2 eigenlijk?
Verwijderd
Jamaar dat is toch niet echt een eerlijke vergelijking. Toen je op easy weer aan het eerste level begon had je er al wel 3.2 levels aan ervaring met RE4 opzitten.MetroidPrime schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:49:
Het probleem met normal is alleen dat je bepaalde leuke dingen mist die het spel op normal juist zo leuk maken. Ik had zelf op easy de eerste keer dat je het dorp ingaat
Ik persoonlijk heb (op easy) een superspannende tijd in het dorp gehad. Echt precies zoals de makers het bedoeld moeten hebben.
Maar als ik nu (net level 4.2 afgesloten) weer een keer terug zou gaan naar het eerste level vind ik dat allicht ook niet meer zo moeilijk of eng als de eerste keer.
Maar ja, ik ben nu trouwens wel bang dat ik één van m'n krachtigste wapens "verspild" heb in level 4.2....
Ik heb dat zo eens een paar keer geprobeerd... maar ik voelde me echt nogal kansloos. Zelfs als ik m'n flink opgevoerde shotgun op hem afschoot remde hij geeneens af. Echt geen idee hoe ik hem moest verslaan.
Bij de zesde poging ofzo was ik het zat, en heb ik hem in een hoekje staan opwachten met de rocketlauncher.
Zelfs dat overleefde hij (!), maar hij was toen wel dermate verzwakt dat ik hem met nog een paar shotgun-blasts uiteindelijk om kon leggen.
Maar m'n vraag is nu dus of dat nou wel zo'n slimme actie van mij was?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik ben echter wel veel dood gegaan bij scripted events, button sequences en is Ashley talloze keren in elkaar gebeukt... daar begon ik na een tijdje wel van te genieten, dat stomme wicht.. maar ja, je moet toch door op een gegeven moment heh?
Al met al het beste actiespel dat ik in een lange tijd heb gespeeld. Echt genoten.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:12:
[...]
Jamaar dat is toch niet echt een eerlijke vergelijking. Toen je op easy weer aan het eerste level begon had je er al wel 3.2 levels aan ervaring met RE4 opzitten.
Ik persoonlijk heb (op easy) een superspannende tijd in het dorp gehad. Echt precies zoals de makers het bedoeld moeten hebben.
Maar als ik nu (net level 4.2 afgesloten) weer een keer terug zou gaan naar het eerste level vind ik dat allicht ook niet meer zo moeilijk of eng als de eerste keer.
Maar ja, ik ben nu trouwens wel bang dat ik één van m'n krachtigste wapens "verspild" heb in level 4.2....
spoiler:... in dat gevecht met die "right hand" van dat kleine jongetje. Irritant rotbeest. Dat dodgen als hij door het plafond aanvalt ging me nog wel goed af. Maar als hij eenmaal begint rond te rennen in dat kleine hokje had hij me telkens in no-time in de hoek gedreven en kon hij zich lekker op me uitleven met die staart van hem.
Ik heb dat zo eens een paar keer geprobeerd... maar ik voelde me echt nogal kansloos. Zelfs als ik m'n flink opgevoerde shotgun op hem afschoot remde hij geeneens af. Echt geen idee hoe ik hem moest verslaan.
Bij de zesde poging ofzo was ik het zat, en heb ik hem in een hoekje staan opwachten met de rocketlauncher.![]()
Zelfs dat overleefde hij (!), maar hij was toen wel dermate verzwakt dat ik hem met nog een paar shotgun-blasts uiteindelijk om kon leggen.
Maar m'n vraag is nu dus of dat nou wel zo'n slimme actie van mij was?Verderop zitten er vast en zeker ook nog een paar pittige tegenstanders, bij wie ik misschien nog wel veel meer een rocketlauncher nodig zal hebben. Iemand suggesties? Gewoon doorspelen op deze savegame, of kan ik beter een stukje teruggaan (ik benut alle 20 de save-slots.
) en hem toch zien te verslaan zonder die raket?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:20:
[...]
spoiler:De righthand is IMO de moeilijkste vijand in het spel! Wat je "clue" van deze battle is dat je de koolstof staven moet gebruiken. 1 omgooien en hij raakt bevroren en dan maar los knallen.

Ik heb erop geschoten, met m'n mes op ingehakt en er een granaat naar gegooid, maar ik kreeg die vaten echt niet omver hoor.
Maar ik ben blij dat je zegt dat dat de moeilijkste tegenstander uit het spel is.
@Captain N: Hij kan zeker wel dood hoor.
Wat zal ik doen? Is Hard echt uber-moeilijk? Of is de volgende de ronde op Normal met nieuwe content?
De action command verandert zodra je in het gevecht zitVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:43:
spoiler:Maar hoe gebruik je die dan? Ik vroeg me al af waar al die dingen voor waren die in dat level zijn uitgestald. Maar als je er op af loopt krijg je alleen maar een action command voor "check", en dan zegt hij wat het is. Ja, erg interessant.
Ik heb erop geschoten, met m'n mes op ingehakt en er een granaat naar gegooid, maar ik kreeg die vaten echt niet omver hoor.
Maar ik ben blij dat je zegt dat dat de moeilijkste tegenstander uit het spel is.Dan heb ik die rocketlauncher toch nog op het juiste moment gebruikt.
Mijn foto's op Flickr.
Van die right hand ben ik gewoon hard weggerend zonder hem te verslaan
De tweede ronde natturlijk dikke wraak genomen
[ Voor 9% gewijzigd door GZ op 26-03-2005 16:39 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Grrr, hoe kon ik dat nou weer weten?!Captain N schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:42:
De action command verandert zodra je in het gevecht zit
De volgende keer dat ik het spel speel zal ik hem op de gewone manier proberen te verslaan.
De pesatas worden nu trouwens wel gul rondgestrooid zeg. In de afgelopen 2 uur van het spel heb ik echt een fortuin bij elkaar geraapt. Heb lekker een XL koffer gekocht, en weer een nieuwe rocketlauncher.
Ik zit nu ook op disc 2... het einde is in zicht. Ik moet zeggen dat het griezelige er nu toch wel een beetje vanaf is. Overdaad schaadt zullen we maar zeggen. In level 4 kom je zoveel vijanden tegen, je schrikt er gewoon niet meer echt van. Ik heb m'n wapens ook zover opgevoerd dat ze niet echt bedreigend meer zijn. Ik begin er nu meer een sport van te maken om ze met zo min mogelijk ammo dood te krijgen.
Klopt, vanaf chapter vier gaat het echt snel.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:11:
[...]
Ik zit nu ook op disc 2... het einde is in zicht. Ik moet zeggen dat het griezelige er nu toch wel een beetje vanaf is. Overdaad schaadt zullen we maar zeggen. In level 4 kom je zoveel vijanden tegen, Je schrikt er gewoon niet meer echt van. Ik heb m'n wapens ook zover opgevoerd dat ze niet echt bedreigend meer zijn. Ik begin er nu meer een sport van te maken om ze met zo min mogelijk ammo dood te krijgen.Dat is wel een verschil met het begin toen ik bij wijze van spreke al gillend wegrende als er 3 tegelijk op me afkwamen.
Ik vind zelf normal trouwens te makkelijk
Trouwens, het laaste gevecht moet je zoveel mogelijk die ogen raken, ook al kan je hem afmaken met die rocket launcher, dan krijg je meer geld nl...
Overigens, die rechterhand is idd de moeilijkste, dit is dan ook een "optionele" baas, als de lift er is kan je pleite, maar als je hem afmaakt dan krijg je muchos pesetas.
Als laatste moet ik wel zeggen dat het verhaal een beetje te dun is IMO

En zoals je al verwacht, het is best wel moeilijk
Na zovaak op normal gespeeld te hebben met vol getunede wapens
M'n irritatie tegenover ashley is ook weer terug gekomen
Ik zat net tegen de Chief te vechten en die kon me in 1x dood meppen, terwijl ik volledig gezondheid had

Verwijderd
Verwijderd
Ja!Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:29:
Ben je de regenerators al tegengekomen? Dan wordt het freaky...

Ja, de spanning zit er nu toch wel weer goed in. Ik vond zoals ik al zei dat er wel even een klein dipje was met het einde van level 4/begin van level 5. Niet dat het spel dan echt slecht werd ofzo. Maar gewoon teveel vijanden tegelijk en vlak achter elkaar. En ze hebben dan ook nog telkens dezelfde kreten enzo... op een gegeven moment wordt het eerder lachwekkend dan eng.
Maar nu is het lachen me (gelukkig) wel weer vergaan.
Edit: En uitgespeeld! Het laatste stuk van het spel (inclusief de eindbaas) waren heel erg bevredigend vond ik. Het voelde echt als de climax.
Het eindfilmpje vond ik dan wel weer een beetje mager. (Maar ik heb nog maar weinig eindfilmpjes gezien in spellen die ik echt de moeite waard vond... misschien ben ik wel te kritisch.
Mercenaries lijkt me niet zo heel erg boeiend... heb het even een paar keer gedaan, en ik kom niet hoger dan een 2 star rating. Maar ik vind het niet leuk genoeg om me er zover in te verdiepen dat ik echt goed wordt. Ik ga liever gewoon nog een keer het spel zelf overnieuw doen denk ik.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:11 ]
Maar ontopic:
Dit deel was opzich erg leuk, maar het miste weleens de sfeer. Natuurlijk had je wel enge momenten waarop je gewoon bijna dood ging, en dan toch net weer een herb vond ofzo. Maar ik heb het spel wel op Normal uitgespeeld, anders is het echt te makkelijk.
Trouwens, de mercenary's zijn echt gruwelijk. Het gaat allemaal lekker, maar elke keer ben ik op 20.000 punten ofzo, en dan...**hing hing** SHIT, NEEEEEE. Komt ie aan hoor, die knakker met die kettingzaag, bibbers eng
[ Voor 29% gewijzigd door Joe-star op 28-03-2005 21:36 ]
Ik heb hem al op Normal uitgespeeld waardoor ik
Nog een paar keer proberen morgen.
Ik zou als ik jouw was, nog maar wat meer oefenen op normal.HuggyB schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:41:
Ik ben opnieuw begonnen met Professional mode en dat is toch echt godvergeten moeilijk.
Ik heb hem al op Normal uitgespeeld waardoor ikspoiler:, maar als je gewurgd word dat zit je mooi in de shit, weg energie. Wat nog erger is is dat die dorpelingen nu niet meer relax op je af lopen maar veel vaker doorrennen totdat ze op een meter afstand zijn. Ik kom dat dorpje in het begin nieteens uit... moet je even je wapen reloaden staan ze allemaal om je heen, begint er 1 je te wurgen terwijl een ander in je rug hakt. You Died. Ik vond dit begin scenario erg spannend op Normal, meer niet, maar op Pro is het bijna niet te doen.een Special costume heb die dezelfde eigenschappen als een Tactical Vest heeft
Nog een paar keer proberen morgen.
Het dorp is relatief makkelijk op professional.
Chapter 2 wordt al aardig wat moeilijker, dan 1.
En Chapter 3 is echt moeilijk
Ik ben nu eindelijk voorbij de
Super Mario Bros 3Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:11:
Maar doe dan in ieder geval nog even alle levels voorbij laten komen tijdens de aftiteling. Of alle vijanden met hun naam erbij. Dat lijkt me toch allemaal simpel te doen, en is toch best leuk om naar te kijken.)
Sorry voor het gemiereneuk, maar het viel me al een aantal keer op in jou posts... het is OF opnieuw, OF over. Overnieuw is net zoiets als iemand optelefonerenovernieuw
Mijn foto's op Flickr.
Nou, ik ben "al" langs het begin stukje... je moet gewoon niet blijven stilstaan en zo snel mogelijk zoveel mogelijk dorpelingen afschieten. Voor de rest merk ik geen verschil met Normal mode, het is vrij makkelijk. Nou ok.... ik heb net de eerste 2 hoofdvijanden gehad.. en het begint erop te lijken dat je in geen enkel geval geraakt mag worden door deze entiteiten, anders kan je net zo goed inpakken. Gelukkig is het altijd zo met dit soort vijanden dat er altijd wel een strategie is om er langs te komen.Elroy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:32:
[...]
Ik zou als ik jouw was, nog maar wat meer oefenen op normal.
Het dorp is relatief makkelijk op professional.
Chapter 2 wordt al aardig wat moeilijker, dan 1.
En Chapter 3 is echt moeilijk
Ik ben nu eindelijk voorbij despoiler:.Invisible dingen in chapter 3, ik ben daar echt veelste vaak dood gegaan. Ik zit nu in de maze (doolhof), waar ik gek wordt van die kut honden
Verwijderd
Precies! Bijna alle Mario-spellen hebben zo'n eindfilmpje, en ik vind dat altijd erg leuk om naar te kijken.
Super Mario Bros 2 is trouwens één van de weinige spellen waarbij ik wel echt onder de indruk was van het eindfilmpje. Dat was toch op de NES. De console van simpele achtergronden en kleine sprites... en dan kreeg je ineens een beeldvullende Mario in beeld van tekenfilmkwaliteit die zachtjes lag te snurken. Erg mooi gedaan.
Meen je dat nou? Overnieuw klinkt me zo vertrouwd in de oren... is dat echt geen bestaand woord? In mijn omgeving wordt het volgens mij erg vaak gebruikt.Sorry voor het gemiereneuk, maar het viel me al een aantal keer op in jou posts... het is OF opnieuw, OF over. Overnieuw is net zoiets als iemand optelefoneren
Maar ik moet zeggen dat Wolters' Woordenboek Nederlands het inderdaad niet vermeld. Ik zal straks voor de zekerheid nog even in de Dikke Van Dale kijken, en anders gebruik ik voortaan opnieuw. (En het geeft verder niks hoor.
Ehr... deze post was wel heel erg offopic.
Maar over RE4 kan ik zeggen dat het spel een heel goed 2e leven is ingegaan als actiegame bij mij! Weliswaar is het de 2e keer natuurlijk lang niet meer zo spannend of eng als toen ik alles voor het eerst beleefde. (Al schrik ik af en toe nog steeds wel eens). Maar het was echt een gouden greep van Capcom om je tijdens de 2e ronde al je wapens en dergelijke te laten behouden. Ik vermaak me bijna net zo goed als toen ik het voor het eerst speelde.
Geeft niet hoor
Wat vond je trouwens van de eindbaas?
Mijn foto's op Flickr.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ik vond hem wel okee hoor. Op die right hand na vond ik alle eindbazen eigenlijk niet zo heel moeilijk. (Zal ook wel liggen aan het feit dat ik op easy speelde.Captain N schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:02:
Wat vond je trouwens van de eindbaas?
Ja duh.Willybubba schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:08:
spoiler:Net de Right Hand gehad. Die was toch vrij makkelijk of ligt dat aan mij? Gooi vat om en ros met de rocketlauncher. 1 schot en hoppa.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:15 ]
Alle einbazen tot nu toe kan ik makkelijk verslaan door aanvallen te ontwijken en meteen daarna zelf aan te vallen. Ik heb op normal veel meer moeite met de gewone vijanden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:13:
[...]
Ik vond hem wel okee hoor. Op die right hand na vond ik alle eindbazen eigenlijk niet zo heel moeilijk. (Zal ook wel liggen aan het feit dat ik op easy speelde.) Ik had meer moeite met gewone tegenstanders die met z'n allen tegelijk op je afkwamen.
Ik herinner me ineens dat ik het spel al bijna een week niet meer gespeeld heb. Ik ga maar weer eens verder aan chapter 3-2.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Jamaar dit IS toch de normale manier... die vaten staan d'r niet voor niks lijkt meJa duh.Op die manier worden alle gevechten makkelijk natuurlijk. (Zo heb ik hem ook gedaan.
). Maar eerst een paar keer op de normale manier geprobeerd, en ik kan je zeggen dat hij dan echt wel heel erg moeilijk is!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
De details in dit spel zijn echt grandioos... zoveel dingen die ik de eerste keer had gemist.
En nu dus een tijdje in het water gestaan met m'n mes in de aanslag... en als er een vis in de buurt komt... gelijk toeslaan.
Of in het allereerste huis waar je binnenkomt. Als je dan "check" doet bij de openhaard, maakt Leon al zo'n opmerking van dat er iets in het vuur ligt maar dat hij niet goed kan zien wat het is. Nu ik er voor de 2e keer langskwam had ik dus al m'n rifle bij me. Even met de scope ingezoomd, en dan kun je precies zien wat er in het vuur ligt...
Lol! Ja ik had het meer over de raket die je op hem hebt afgevuurd.Willybubba schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:37:
[...]
Jamaar dit IS toch de normale manier... die vaten staan d'r niet voor niks lijkt me
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:53 ]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Die chainsaw guy ging me redelijk af totdat mijn moeder me afleidde, jammer dus
Ik heb de amerikaanse versie, uitgespeeld op normal in ongveer 20-21uur..
maar dit is egt een van de beste games die ik ooit gespeeld heb
Overigens die right hand man, vond ik ook niet erg moeilijk, Zoals Willybubba al zei, een keer heb laten bevriezen en dan een roket launcher --> dood
De enige eindbaas waar ik echt moeite mee had was, kraussler, en dan voornamelijk door die **** timer (ik had nog 1.02 seconde over toen k door deur liep
De eindbaas vond ik erg mooi gemaakt, maar veels te zwak, dat beest heeft me echt 1x geraakt ofzo. Dat viel me wel iets tegen. Maar ik ga em zker nog een keer proberen op professional (ik heb nu al zin
had Capcom de game niet beter een andere naam kunnen geven
PIII 800@804 Mhz
Nee, ik heb hem nog niet uitgespeeld, maar ik zit nu in chapter 3-3 en de game had absoluut geen andere naam hoeven krijgen, ook al is de gameplay enorm gewijzigd. De ouderwetse schrik effecten ben ik tot nu toe niet tegen gekomen, maar er zijn wel stukken waar de ouderwetse Resident Evil sfeer hangt. Het spel voelt wel heel anders aan dan zijn voorgangers, maar het blijft toch wel duidelijk dat dit Resident Evil is.ViperGTS schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:43:
nu wat meer mensen m hebben uitgespeeld, nogmaals:
had Capcom de game niet beter een andere naam kunnen geven
Wel hoop ik dat het T-Virus een terugkeer maakt voor Resident Evil 5. Het zou de variatie aan vijanden in het spel goed doen, het enige nadeel dat ik tot nu toe aan RE4 kan ontdekken. Het lijkt mij wel leuk om een spel te hebben waar je zowel tegen T-Virus monsters zoals zombies en de Tyrant en tegen typische RE4 vijanden moet vechten.
Ik mis ook wel de schrik elementen, dit is gewoon een erg goed spel, maar minder resident evil..MetroidPrime schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:29:
[...]
Nee, ik heb hem nog niet uitgespeeld, maar ik zit nu in chapter 3-3 en de game had absoluut geen andere naam hoeven krijgen, ook al is de gameplay enorm gewijzigd. De ouderwetse schrik effecten ben ik tot nu toe niet tegen gekomen, maar er zijn wel stukken waar de ouderwetse Resident Evil sfeer hangt. Het spel voelt wel heel anders aan dan zijn voorgangers, maar het blijft toch wel duidelijk dat dit Resident Evil is.
Ik zeg niks, maar je staat nog voor een kleine verassing te wachtenspoiler:Het verhaal begint in het stuk waar ik nu zit beginnen er wat meer verwijzingen naar de eerdere delen te komen, met name Resident Evil 2. Ik krijg het vermoeden dat het op een gegeven moment duidelijk wordt dat Ozwell Spencer overal achter zit en dat Las Plagas het laatste instrument zal zijn dat hij nodig heeft om de wereld te overheersen, maar ik kan er naast zitten.

Idd, of een las plagas T/G virus combiWel hoop ik dat het T-Virus een terugkeer maakt voor Resident Evil 5. Het zou de variatie aan vijanden in het spel goed doen, het enige nadeel dat ik tot nu toe aan RE4 kan ontdekken. Het lijkt mij wel leuk om een spel te hebben waar je zowel tegen T-Virus monsters zoals zombies en de Tyrant en tegen typische RE4 vijanden moet vechten.
Zombies vatbaar voor mind control ofzo.
Zonde van het geld zo'n dingPittie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:48:
Overigens die right hand man, vond ik ook niet erg moeilijk, Zoals Willybubba al zei, een keer heb laten bevriezen en dan een roket launcher --> dood
4x bevriezen en met niet-rocket wapens maaien is spannend. Launcher lijkt me geen hol aanWillybubba schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:08:
spoiler:Net de Right Hand gehad. Die was toch vrij makkelijk of ligt dat aan mij? Gooi vat om en ros met de rocketlauncher. 1 schot en hoppa.
Ik was 20 shotgun shells kwijt en 200 TMP kogels, 2-3 granaten etc etc en hij was nog niet dood
[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 30-03-2005 21:47 ]
Ach geld had ik toch genoeg als ik eerlijk benMaxBurn schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:44:
[...]
Zonde van het geld zo'n dingGeeneen van gebruikt/gekocht.
[...]
4x bevriezen en met niet-rocket wapens maaien is spannend. Launcher lijkt me geen hol aan
Ik was 20 shotgun shells kwijt en 200 TMP kogels, 2-3 granaten etc etc en hij was nog niet doodUiteindelijk met doodsangst kunnen vluchten met de lift. Ps: jullie spelen op easy? Volgens mij gaat hij dan sowieso een stuk sneller dood.
heb op het laatst voor die eindbaas nog 5x first aid spray gekocht
Enne ik heb op normal gespeeld (--> easy bestaat bij mij niet
[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 30-03-2005 22:10 ]
Heb net een stuk gehad met mijnwagentjes. Dat vond ik nou weer klote, vette bult ammo erdoorheen gerost. Dat suckt dan weer, ik heb vrij weinig...
De rocket launcher is echt een geweldig wapen. Giganto's, salazar, en alles wat er tussen in zat, allemaal opgeblazen met dat dingWillybubba schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:23:
Uiteraard speel ik niet op easy. Gewoon normal. En die rocketlauncher hoefde ik ook niet te kopen, iemand was zo liev om hem in dat kasteel neer te leggen voor mij
Heb net een stuk gehad met mijnwagentjes. Dat vond ik nou weer klote, vette bult ammo erdoorheen gerost. Dat suckt dan weer, ik heb vrij weinig...
Heb een mooie 66 cm LCD tv gekocht, en daar moet ik het toch leuk
op kunnen spelen .
u huh, ik ben aan het sparen voor een infinite launcher + chicago typewriter, bring em onJoe-star schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:16:
[...]
De rocket launcher is echt een geweldig wapen. Giganto's, salazar, en alles wat er tussen in zat, allemaal opgeblazen met dat ding
Maar de spanning is nu echt velen malen hoger... die Ganados willen maar niet dood en als een Plagas uit het hoofd springt dan zit je daar weer uren op in te hakken (niet letterlijk... heb ik een keer gedaan, daarna nooit meer

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1 april!
Knight Rider is anders een behoorlijk vermakelijke game.MaCe1337 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:11:
Wat een kutspel zeg, echt slechter dan knight rider gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 01-04-2005 00:49 ]
Verwijderd
same here.. alles op dit beest afgegooit tot me laatste handgun ammo... was ik maar weggerent. Wel wraak genomen in me 2e run. EN dan koste het me nog een HEEL hoop ammo INCL Magnum ammo!MaxBurn schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:44:
[...]
Zonde van het geld zo'n dingGeeneen van gebruikt/gekocht.
[...]
4x bevriezen en met niet-rocket wapens maaien is spannend. Launcher lijkt me geen hol aan
Ik was 20 shotgun shells kwijt en 200 TMP kogels, 2-3 granaten etc etc en hij was nog niet doodUiteindelijk met doodsangst kunnen vluchten met de lift. Ps: jullie spelen op easy? Volgens mij gaat hij dan sowieso een stuk sneller dood.
Geweldige game. Nu Mercs en Assignment Ada
Ja ok maar voor de rest had ik er geenWillybubba schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:23:
Uiteraard speel ik niet op easy. Gewoon normal. En die rocketlauncher hoefde ik ook niet te kopen, iemand was zo liev om hem in dat kasteel neer te leggen voor mij

Weet niet of ie er al stond...
Ik had net bij het schieten van een slang gewoon een "golden egg" gekregen, dat had ik nog nooit gezien
Het valt me trouwens ook op dat ik steeds meer dingen zoals locaties en schatten ontdek in het spel, terwijl ik al voor de 3de keer speel

[edit]
Ahhh de horror @ prof:
[ Voor 18% gewijzigd door Elroy op 03-04-2005 17:57 ]

[ Voor 90% gewijzigd door Rival24 op 02-04-2005 21:06 ]
[b][message=23107315,noline]
[edit]
Ahhh de horror @ prof:
spoiler:Alle regenerators hebben ook zo'n ding op hun rug zitten
Ja, daar stond ik ook van te kijken. Ik heb nu een gouden, een bruine en een wit ei, gewoon leuk voor de hebIk had net bij het schieten van een slang gewoon een "golden egg" gekregen, dat had ik nog nooit gezien
Ik ben het nu voor de tweede keer aan het spelen, het schrikeffect is daarom bijna weg. Alleen schrok ik me de pleuris toen er opeens een slang naar me toe sprong na het stuk maken van zo'n pot.
[ Voor 3% gewijzigd door Yotta op 07-04-2005 12:59 ]
0110101001111010
Verwijderd
Yotta schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:03:
[...]
Ja, daar stond ik ook van te kijken. Ik heb nu een gouden, een bruine en een wit ei, gewoon leuk voor de heb.
Ik ben het nu voor de tweede keer aan het spelen, het schikeffect is daarom bijna weg. Alleen schok ik me de pleuris toen er opeens een slang naar me toe sprong na het stuk maken van zo'n pot.
Maar ja ik ben het meest geschrokken van die *** slangen
Verwijderd
Vorig jaar kwam Far Cry uit, deze game vond ik 'enger' in de zin van je hoort een vijand maar weet net waar deze zit.
Resident Evil 4 heeft een lekkere creepy sfeer, maar echt schrikken deed ik weinig. Je hoort de zombies al van ver aankomen, zodat je de tijd hebt ze te lokaliseren en af te knallen.
Heb je de oudere spellen geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:40:
Toen MoHAA uitkwam zat ik met een hartslag van 220 achter de PC. Ik was nog weinig ervaren met shooters maar dit spel deed me wat.
Vorig jaar kwam Far Cry uit, deze game vond ik 'enger' in de zin van je hoort een vijand maar weet net waar deze zit.
Resident Evil 4 heeft een lekkere creepy sfeer, maar echt schrikken deed ik weinig. Je hoort de zombies al van ver aankomen, zodat je de tijd hebt ze te lokaliseren en af te knallen.
Speel anders eens resident evil 1 REmake, op de gamecube,
een spel met meer schrikeffecten
Er zitten geen zombies in Resident Evil 4.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:40:
[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 07-04-2005 16:42 ]
Nutteloze info: GEWELDIG spel!!
eentje zal er schitteren, die moet je dan schieten.Vectrex Dude schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:07:
Ik ben nu bij het kasteel, maar ik kan nog een savegame terug gaan. Wat ik niet kon vinden was de treasure in het pad (rechterpad) van el gigante (zoals aangegeven op de treasuremap). Ik zie ook tonnen boven me in dat pad, maar ik zie geen weg om er bij te komen. Ik heb ook het linkerpad helemaal gedaan. Iemand een tip?
Nutteloze info: GEWELDIG spel!!
Of het zit in een vogelnest ofzo...
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 10-04-2005 10:51 ]
1 van de leukste spellen die ik ooit heb gedaan
Zijn die 2 nieuwe games die je krijgt na uitspelen nog een beetje de moeite waard?
Probeer het uitLow-Fi schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:55:
18 uur verder en 91 x dood te zijn geweest op normal. Uitgespeeld
1 van de leukste spellen die ik ooit heb gedaanZat eigenlijk geen 1 enkel stom stuk in
Zijn die 2 nieuwe games die je krijgt na uitspelen nog een beetje de moeite waard?
Assignment Ada vind ik persoonlijk niet veel aan, maar mercenaries kan ik me zeer zeker wel goed mee vermaken
Persoonlijk vond ik dat er 1 irritant stuk in zat, met die onzichtbare monsters in het riool, dat wekt behoorlijk wat irritaties op
Als je goed kijkt zie je ze wel hoorRival24 schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:13:
[...]
Persoonlijk vond ik dat er 1 irritant stuk in zat, met die onzichtbare monsters in het riool, dat wekt behoorlijk wat irritaties op
Toen ik doorhad hoe die beesten makkelijk te verslaan waren, was dat een erg makkelijk stuk.
Ik zit zelf nu in chapter 4.2
Ja, maar dan nog zijn ze rete irritant imo, enige beestjes waar ik moeite mee had. (en als boss was alleen Krauser moeilijk
Verwijderd
Met het mes?!?Low-Fi schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:12:
krauser heb ik met mes gedaan
me ammo was op dat moment zo goed als op namelijk
Knap van je.
Ben nu de tweede keer bezig met RE4, nu opnieuw begonnen met nieuwe costumes en de wapens die ik op het einde had
Verwijderd
Alleen vraagje over El Gigante, waar kan je hem nou het beste raken? In zijn benen/knien/voeten of maakt het weinig uit?
Verwijderd
Ik schiet hem meestal in zijn kop eigenlijk. Gewoon omdat ik dat in vrijwel alle gevallen als de meest kwetsbare plek zie.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:55:
Ben voor de 2e keer begonnen op normal nu.
Alleen vraagje over El Gigante, waar kan je hem nou het beste raken? In zijn benen/knien/voeten of maakt het weinig uit?
Heb alle bottle caps gehaald en had aan het eind de Rifle (semi-auto), de Blacktail, de Striker en de mine thrower. Bijna alle upgrades, alleen nog niet de laatste upgrade van de Rifle en de Striker.
Ik had de mine thrower pas redelijk laat gekocht maar ik heb er wel veel lol aan beleefd! Lekker op iemand's hoofd mikken en dan zien ontploffen in een groep
Ik heb nog niet de tijd genomen voor Mercenaries en Assignment Ada, dus heb ik nog wel wat nieuwe dingetjes te verkennen...
Het lastigste stuk vond ik
Later kreeg ik pas door dat je boven ook die ladders kan omgooien, toen ging het al makkelijker
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
De balans in dit spel is zeer goed.
Ik heb een aantal wapens nog geeneens geprobeerd.
En welke gun is nou beter de handgun of de punisher die je krijgt bij de merchant?
Verwijderd
De Red9 is tot nu toe de beste gun die ik heb gehad, daarna de punisher en daarna de handgun(blacktail heb ik niet uitgeprobeerd). Persoonlijk dan.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:30:
spoiler:Mooie stukken vond ik sterkere tegenstanders bevecht met 3 shotgun shells, 10 handgun kogels en een flash grenade
De balans in dit spel is zeer goed.
Ik heb een aantal wapens nog geeneens geprobeerd.
En welke gun is nou beter de handgun of de punisher die je krijgt bij de merchant?
EDIT; hehe, en die grenade launcher, ik zag 2.0 damage dus pas op het laatst gekocht, bleek hij toch wat sterker te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 16:00 ]

Savescherm
Uiteraard opmerkingen:
Tegen "it" vechten met bijna toch geen ammo is geen pretje.
Tegen Krauser moest ik eerst m'n mes techniek onder de knie hebben voordat ik hem kon killen (ben zeker 20x dood gegaan voordat ik hem dood had @ mes).
En de eindbaas was gewoon moeilijk

Verwijderd
Vooral vanwege Hunk en Wesker (leon = slap als de pest, ada slap als de pest, krauser te sterk, kun je amper leuke moves mee uithalen tenzij je met je mesje gaat lopen zwaaien.)
Maar hunk die daar met z'n leger uniformpje van man tot man rent, er ff naartoe stapt, nekje omdraait en doorloopt en daarna een ander mannetje ff in z'n voet schiet en daarna 500 meter verderop schopt terwijl dat arme gassie vliegend 20 andere zombie's met zich meeneemt.
Dan voel ik me wel teh 1337
Net als met wesker met z'n x5 headshot pistooltje. Bijna alles met zon neppe handgun dood, en als ie niet dood wil mep je 'm 500 meter verderop alles mee-nemend, of je laat 'm gewoon iemand z'n kop afschoppen terwijl iedereen om 'm heen ook dood gaat...
Nee echt, die mercenaries game is gewoon ZWAAR COOL!!!!
En die story is ook wel geinig. Met die bottlecaps enzo.
Maar normal is wel een beetje TE makkelijk, vooral als je die rocket launcher elke keer bij een baas kan veroorlofen. (op die kooiman na dan)
Zelf speel ik mercenaries dan ook meer om de ''onslaught'' van de mensen die op je af rennen, dan om de punten (hoewel dat extra dingetje voor 5 sterren overal wel handig is). FF alle time-bonussen oppakken en laten komen maar
P.S: Elroy, had jij geen problemen met die berserker kettingzaag mannen?
P.P.S: Persoonlijk vind ik de blacktail het beste, vanwege snelle reload, en is best sterk (voor een handgun). Die machinegun is totaal geupgrade ook wel geinig maar de handcannon of the chicago typewrite krijgt toch m'n voorkeur
P.P.P.S: Ja ik ben hier nieuw en ik heb veel last van tong smiley spam
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:59 ]
Wel een beetje makkelijk nu
Verwijderd
Vooral de keuze welke wapens koop je, welke upgrade je etc is goed voor replay waarde.
Had resident evil 0 ook gekocht maar die heb ik na 2 uur spelen in het dvd rek gestopt. En daar rust ie nu nog steeds...
Bij deze zijn de controls al een stuk beter. nog steeds beetje suck (mikken met links!!) maar wel al een stuk beter.
Verder roelt deze game echt zo fuckin hard, niet te geloven. Items hoef je tenminste niet meer in je inventory te stoppen, mikken is zwaar verbeterd, lopen is beter. Eindelijk van die laadtijden af. Veel mogelijkheden, mooi...
Dit is echt wel een van de beste gamecube spellen.
Verder nog een paar vragen.
Na een tijd heb je steeds meer van die kleine edelstenen, heb er al een stuk of negen. ZIjn die nog ergens voor nodig of zal ik die gewoon verkopen?
Heb ook nog kettingen, horloges , maskers etc. Misschien verkoop ik het nog een keer.
Heb nog geen een eindbaas gehad
PS:
Heb nu ook die punisher handgun. Maar die is gewoon identiek aan de 9mm?
Whats the point?
Bewaar je zeker voor een ander ventje?
Welke kan ik het beste upgraden, 9mm of punisher?
Gelieve geen spoilers te vertellen in je antwoorden ...
[ Voor 14% gewijzigd door IkBenAlles op 12-04-2005 14:10 ]
Samen staan we sterk!
Duh tuurlijk mik je met links, zo zit je gamecube controller nou eenmaal in elkaarIkBenAlles schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:09:
Ik heb het spel nu ook...
Had resident evil 0 ook gekocht maar die heb ik na 2 uur spelen in het dvd rek gestopt. En daar rust ie nu nog steeds...
Bij deze zijn de controls al een stuk beter. nog steeds beetje suck (mikken met links!!) maar wel al een stuk beter.
Die kun je gewoon verkopen bij een merchant (kerel met zo'n blauwe lampVerder roelt deze game echt zo fuckin hard, niet te geloven. Items hoef je tenminste niet meer in je inventory te stoppen, mikken is zwaar verbeterd, lopen is beter. Eindelijk van die laadtijden af. Veel mogelijkheden, mooi...
Dit is echt wel een van de beste gamecube spellen.
Verder nog een paar vragen.
Na een tijd heb je steeds meer van die kleine edelstenen, heb er al een stuk of negen. ZIjn die nog ergens voor nodig of zal ik die gewoon verkopen?
Heb ook nog kettingen, horloges , maskers etc. Misschien verkoop ik het nog een keer.
Er zit ook gewoon een beschrijving bij je wapensHeb nog geen een eindbaas gehad
PS:
Heb nu ook die punisher handgun. Maar die is gewoon identiek aan de 9mm?
Whats the point?
Bewaar je zeker voor een ander ventje?
Welke kan ik het beste upgraden, 9mm of punisher?
[ Voor 3% gewijzigd door Rival24 op 12-04-2005 14:18 ]
Ja oke maar in real life is het wel zo dat een kogel meer schade doet als ie niet dwars door iemand heen gaatRival24 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:17:
[...]
Duh tuurlijk mik je met links, zo zit je gamecube controller nou eenmaal in elkaar
[...]
Die kun je gewoon verkopen bij een merchant (kerel met zo'n blauwe lamp), maar er zijn treasures die je kunt combineren zodat ze meer waard worden.
[...]
Er zit ook gewoon een beschrijving bij je wapens, maar de punisher schiet door 2 vijanden tegelijk heen, en de standaard 9mm doet dat niet, welke je beter kunt upgraden... kijk naar de stats van je wapens en beslis zelf.
Verder is in het begin de punisher eigenlijk helemaal gelijk aan de 9mml (kwa stats)
Als je 9mm upgrade in firepower gaat ie gelijk naar 1.2 terwijl bij de punisher voor meer geld naar 1.1 gaat...
Dus wat raad je me aan?
Nog 1 ding dat ik trouwens krom vind: Niet kunnen knifen en lopen tegelijkertijd terwijl de "zombies" dat wel kunnen!
(En ik wil een kettingzaag van een "zombie" kunnen oprapen
[ Voor 10% gewijzigd door IkBenAlles op 12-04-2005 14:34 ]
Samen staan we sterk!
Ik ben voor de punisher gegaan, als je hem helemaal geupgrade hebt krijg je namelijk een erg leuke exclusive voor dat wapenIkBenAlles schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:34:
Ja oke maar in real life is het wel zo dat een kogel meer schade doet als ie niet dwars door iemand heen gaat![]()
![]()
Verder is in het begin de punisher eigenlijk helemaal gelijk aan de 9mml (kwa stats)
Als je 9mm upgrade in firepower gaat ie gelijk naar 1.2 terwijl bij de punisher voor meer geld naar 1.1 gaat...
Dus wat raad je me aan?
Ja dat heb ik nu ook maar gedaanRival24 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:57:
[...]
Ik ben voor de punisher gegaan, als je hem helemaal geupgrade hebt krijg je namelijk een erg leuke exclusive voor dat wapen.
Thnx anyways.

Was echt pissed dus direct shotgun erop, vlammen granaat erop. Was in 1 keer dood
Samen staan we sterk!
En dat is? Punisher is toch een vrij zwak pistool met als enige voordeel dat ie door 2 mensen/monsters kan heen schieten?Rival24 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:57:
[...]
Ik ben voor de punisher gegaan, als je hem helemaal geupgrade hebt krijg je namelijk een erg leuke exclusive voor dat wapen.
Ik denk dat je sowieso tuneup voor de wapens van de hoogste tier moet bewaren (dus alleen blacktail upgraden, nooit de basic handgun).
Great minds think in parallel gutters.
IkBenAlles schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:21:
[...]spoiler:Ben net voorbij die walvis/slang/oversized paling waterbeest. Heb het 10 keer moeten proberen ofzoBijna direct daarna kwam ik zon zombie met een octopussen hoofd
![]()
Was echt pissed dus direct shotgun erop, vlammen granaat erop. Was in 1 keer dood![]()
Was geen flash maar vlambare shitTwee Dee schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:36:
[...]
spoiler:Ganados met Plagas-uitsteeksels houden niet van Flash grenades, zijn ze ook meteen dood van
Samen staan we sterk!
Dat weet ik... Ik gaf een tip, nuttige informatie. Normaal kill je namelijk geen Ganados met flash grenades snappie
Verwijderd
Count schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:42:
[...]
En dat is? Punisher is toch een vrij zwak pistool met als enige voordeel dat ie door 2 mensen/monsters kan heen schieten?
Ik denk dat je sowieso tuneup voor de wapens van de hoogste tier moet bewaren (dus alleen blacktail upgraden, nooit de basic handgun).
Nog een tip: schiet vogels af als je genoeg ammo hebt, ze hebben vaak nuttige shizzle bij zich
Rival24 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:25:
Als je in het hoofdmenu even wacht dan krijg je wat promo filmpjes te zien, in één van die filmpjes zie je ada chief mendez in z'n rug schieten, maar ik ben dit niet tegen gekomen in het spel? (kan natuurlijk iets zijn dat geschrapt is).
Nog een tip: schiet vogels af als je genoeg ammo hebt, ze hebben vaak nuttige shizzle bij zich
Kettingzaag gasten zijn makkelijk op afstand te houden door een shotgun of een andere sterk wapen.Rival24 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:25:
P.S: Elroy, had jij geen problemen met die berserker kettingzaag mannen?
Als ze op de grond liggen, gewoon door blijven vuren op z'n hoofd.
Zorg er alleen wel voor dat je genoeg ammo hebt als hij weer opgestaan is
Ps. van afstand sniperen werkt ook goed
Verwijderd