[NGC] Resident Evil 4

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ben dit spel nu een 2 weken aan het spelen , ben nog bezig met disk 1. wat een geweldig spel, absoluut het beste dat ik ooit op een console heb gezien. 10/10 ! :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

ik heb vandaag mijn viperGC binnen, dat betekent dus niet meer klooien met een crappy 1.04 freeloader \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wat MP3's, voornamelijk uit The Mercenaries: http://www.macabre-productions.com/re4/

PU review: 98.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Nog wat filmpjes van de mercenaries, voor het geval je inspiratie nodig hebt:

spoiler:
Ada:
1, 2

spoiler:
Leon:
1, 2, 3

spoiler:
Hunk:
1, 2, 3, 4, 5

Specs Computer

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ben wat later begonnen met het spel omdat mijn freeloader het niet fatsoenlijk deed, lang leve de viper \o/.

Anyways ik zit nu vast,
spoiler:
Ik ben in zo'n kamer waar je het schilderij moet beschieten, eerst de kip, dan het brood etc..
Als ik dat gedaan heb kom je in een rode kamer met een kist in het midden, als je daar ingaat gaat een kooi naar beneden en komt die gladiator gast (die had ik al vermoord, wtf?) anyway, ik krijg die deuren met geen mogelijkheid open. De strategy guide zegt dat een granaat die deur opent, maar ik heb alleen nog maar flash en incendiary grenades, en die werken dus niet. Ik ben al helemaal teruggegaan naar waar je salazar voor het eerst ontmoet, maar ik kan nergens meer een granaat vinden :(.

Wie weet hoe ik zonder granaat die kooi kan uitkomen? Ik heb geprobeerd die gladiator op de deur te laten meppen, maar het lukt me niet echt (en hij hakt constant me kop er af :( )

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Als ik met goed herinner helpt een beetje trappen ertegen. Net zolang tot 'ie stuk gaat.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Gewoon schieten!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Waarom kogels gebruiken als het ook zonder kan? :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ik dacht eerst ook, gewoon deurtje intrappen, maar hij ging pas na 5x trappen ofzo open :(
Ondertussen werd ik nog in stukjes gesneden door die rare gast :P

Volgens mij kan je dat slot gewoon met een shotgun op schieten en hij is open :)

Specs Computer

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Oh, kan 'ie ook open als die gast nog leeft? :P Ik had hem IN dat kooitje dood gemaakt, en die gasten aan de buitenkant af en toe weggevaagd met m'n shotgun :P Vandaar dat ik het een van de moeilijkste stukjes uit de game vond :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo had ik het idd ook gedaan net als captain N. Na 4 keer trappen ging ie nog niet open en die wolverine maar hakken in me rug. Dus afgemaakt IN de kooi :p

sinds gisteren eindelijk ook de handcannon unlocked. Het moeilijkste was toch echt met hunk zeg. Ik heb zeker wel meer dan 100 ganados ge-neckbreaked! lol! _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik wacht gewon lekker tot de release in nederland en dan koop ik hem. Hij wordt zeker vet.

P.S. Wat is je msn elroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

spoiler:
Wie weet hoe je op een gegeven moment in dat kasteel, in de kamer van die HELE GROTE BLOB, daar op een gegeven moment naar rechts kan op de kaart? Dat is dezelfde kamer waar die Novastraders oid Ashley ontvoeren. Die opening is precies tegenover de brug waar je dan verder moet. Alleen hoe kom je daar :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Net voordat je die blob kamer ingaat kun je rechts uit het raam klimmen.

De Easter Egg FAQ op gamefaqs is aardig om te lezen trouwens, leuk al die details die ze in de game hebben gestopt.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Zo ik hem gister maar eens voor een 2de keer uitgespeeld :)
1033 dode in 12 uur :)

Het valt me trouwens op dat als je het een 2de keer speelt, het pas echt opvalt hoe groot het spel wel niet is. Ik heb vaak gehad: oh ik heb bijna de chapter/spel uitgespeeld
Terwijl als ik dan een stukje verder speel denk ik: wtf ben ik hier pas :P

Ik zit er nog aan te denken om professional mode te doen, maar dan heb ik eerst meer tijd nodig :)

Ps. Is RE4 niet bijna uit in Europa.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Elroy schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:49:
Ps. Is RE4 niet bijna uit in Europa.
Eind volgende week pas. :(

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

GolbeZeromus schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:41:
spoiler:
Wie weet hoe je op een gegeven moment in dat kasteel, in de kamer van die HELE GROTE BLOB, daar op een gegeven moment naar rechts kan op de kaart? Dat is dezelfde kamer waar die Novastraders oid Ashley ontvoeren. Die opening is precies tegenover de brug waar je dan verder moet. Alleen hoe kom je daar :?
spoiler:
ik weet niet precies wat je bedoelt maar je moet die schakelaar schieten, en dan op de 2 hengsels v/d brug, dan komt de brug naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit een riante game. Alles klopt. Mooi, spannend, eng, snel en al die brute lui die je allemaal af willen maken en die je dan zo ongenadig hard voor hun tokus schiet en die monsters..eigenlijk onbeschrijfelijk hoe goed dit spel speelt. Een oneindig ritje in de achtbaan. Niet, echt niet zoeken. Urenlang naar een sleutel of deur of uitweg zoeken, dat wat veel spellen zo ongunstig maakt, is er bij resident niet bij. Geen moeilijke sprongen, niet steeds alles weer opnieuw moeten doen, zo goed als nooit hele enden backtracken.
Dit is een juweel. Het pronkstuk waar ik zo lang op heb gewacht. Dit spel maakt dat heel gamend Nederland naar een cube zal smachten.Ook al ben je nog zo anti-nintendo, ook al wil je nog zo graag die Mario en z'n gevolg in een diepe strontput gooien, de gc zal een must have worden.
Ik ga weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

mooi onder woorden gebracht, ik pink een traantje weg :'(

:p

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 12-03-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb eens wat filmpjes bekeken enzo en dat ziet er toch wel indrukwekkend uit... Toch maar goed dat ik een Cubeje heb staan :D
Alleen ik hou niet zo van die tijdsdruk.. bestaan alle levels uit het binnen een bepaalde tijd halen van een doel? Of valt het wel mee..

En hoe zit dat met die beeldverhoudingen? Is het wel gewoon goed te spelen op mijn kleine TV/video combi? Of moet ik hem maar beneden op de breedbeeld aansluiten..?

Dan maar eens even de winkel in de gaten houden offie er al is :D

[ Voor 21% gewijzigd door Syntagma op 14-03-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Waaaah.... waaah... donderdag... must... have...it...

:P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

pff, ik heb em allang :P

enne syntagma, op een kleine TV is het best te doen als je er niet te ver vanaf zit.

En die tijdsdruk is er alleen maar bij de extra missies, dus het gewone spel mag je zo lang over doen als je wilt....

[ Voor 2% gewijzigd door mace op 14-03-2005 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

voor degene die nog op de pal versie hebben gewacht, ik heb hem vanmiddag bij de MM Utrecht gehaald (ze hadden er zeker 30 liggen nog) en hij is echt heeeeel vet, begint een beetje rustig, maar als je eenmaal verder komt wordt ie echt strak, ik ga weer verder gamen!!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat kost dat bij MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

ik heb em vanmiddag gehaald voor E 54,99 en hij is elke eurocent waard, wat een vet spel

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Dit topic is wel erg stil sinds de EU release... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Elroy op 20-03-2005 13:26 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Iedereen zit in een hoekje te rillen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog op de mijne, Gcshop schiet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hmm, ik heb hem gisteren uitgespeeld en ik vind er niks spannend aan :/

Het is wel een goede game, maar spijtig dat ze de formule veranderd hebben. Ik zou veel liever nog een Resident Evil spelen zoals vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog niet uitgespeeld - ik zit nu in het kasteel - maar ik moet wel zeggen dat een heel stoer spel is. Ik ben het wel eens eldriks, maar ook wat mephis z hierboven mij zij.

Niets is perfect, deze game helaas ook niet. Er mist er iets aan deze game, ook al is de game nog zo goed.

Echte schrik en angst, die wel te vinden was in de Resident Evil remake voor de Cube. Bijvoorbeeld het moment in het begin van de remake, waar je het glas hoort kraken. Je schrikt je gek omdat je verwacht dat er hond naar binnen springt, maar die springt dus niet naar binnen. Die keer dat je rustig door de gang loopt en zo'n dino (hoe heetten ze ook al weer) de deur inbeukt. Die keer dat die zombie opeens opstaat. Maar de ouwe Resident Evil remake had dan soms weer van die vage raadsels en dat gedonder met die sleutels...
Ik vind het iets veel 3rd person shooter achtig geworden. Ook een beetje jammer dat je nu niet echt meer gedwongen bent om vijanden e.d. te ontwijken omdat je anders geen ammo meer hebt, dat hield de oude RE ook erg spannend. Maar toch nog een erg vette game.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:06:
Ik vind het iets veel 3rd person shooter achtig geworden. Ook een beetje jammer dat je nu niet echt meer gedwongen bent om vijanden e.d. te ontwijken omdat je anders geen ammo meer hebt, dat hield de oude RE ook erg spannend. Maar toch nog een erg vette game.
Op welke moeilijkheidsgraad speel je het dan? Ik speel het op normal en kom vrijwel het hele spel door ammunitie te kort.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 10:20
Ik speel op easy (blame me) voor de 1e keer en heb elke keer precies genoeg, kan me niet voorstellen dat je op normal of moeilijker niet hier en daar zonder ammunitie komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ben ook niet zuinig met ammo @ normal.. en dus kom ik te kort... ik heb geloof ik de aim van een blinde koe met een ooglap ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee dat kan best kloppen mensen.

Omdat Capcom in de US versie nogal gul was met ammo die vijanden lieten droppen hebben ze dat aangepast voor de EU release. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Willybubba schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:15:
Ik ben ook niet zuinig met ammo @ normal.. en dus kom ik te kort... ik heb geloof ik de aim van een blinde koe met een ooglap ofzo :P
Mijn aim-score ligt steeds rond de 80%(meestal een procent of twee hoger of lager), dus daar kan het niet aan liggen. Ik merkt wel dat ik steeds dat ik meer tussen de verschillende wapens begin te schakelen midden in een gevecht omdat ik ammunitie probeer te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik verbaas me toch steeds weer over wat Capcom uit mijn Cubetje weet te persen zeg... wat een beeld, wat een geluid, wat een sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 25-09 08:29
MetroidPrime schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:29:
[...]

Mijn aim-score ligt steeds rond de 80%(meestal een procent of twee hoger of lager), dus daar kan het niet aan liggen. Ik merkt wel dat ik steeds dat ik meer tussen de verschillende wapens begin te schakelen midden in een gevecht omdat ik ammunitie probeer te besparen.
Dat doe ik ook maar ik kom nog steeds ammo tekort. Ik heb ook echt ontzettend veel kogels nodig om een zombie te mollen, terwijl ik bijna altijd gewoon in het hoofd probeer te schieten. Die rifle is wel fijn want dan kan je met 1 kogel een zombie uitschakelen. Alleen die werkt niet echt fijn op close range. Iemand nog tips om ammo te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Je zakmes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zeker in de beginstukken kun je bergen ammo besparen. Als je een villager tegen komt kun je hem gemakkelijk dood maken door met je mes te keer te gaan op z'n knieën. Hij zal tegen de vlakte gaan, waarna je vrolijk verder kunt steken. Werkt alleen niet als ze in een groep op je af stormen.

Ook met kogels is het handig om op hun benen te mikken, zodat ze op hun knieën vallen. Ren naar ze toen zodra ze geknield zijn, en doe de Supplex move met A, of trap hun kop eraf.

Verder altijd zo licht mogelijke kogels gebruiken. Dus niet met je shotty los gaan op drie villagers die rustig naar je toe komen lopen of zo. Gewoon rustig met je handgun mikken op hun beentjes, er heen rennen en trappen maar. Of als je dat te riskant vindt een paar kogels in hun hoofd pompen. Niet vergeten eerst te mikken en dan te schieten, niet andersom :) En vergeet de TMC of hoe dat ding ook heet (die Machine Gun); het veroorzaakt heel weinig schade, heeft een hele slechte accuracy, en je jast je kogels er zo doorheen.

Niet vergeten die houten kistjes die je wel eens tegenkomt kapot te maken (met je mes!), kraaien te schieten als ze stil zitten in de verte (handgun!) en altijd kijken of je kastjes en dergelijke open kunt maken met A.

In de latere delen van het spel gaat het knifen en Supplexen wat minder makkelijk, maar het is vaak toch nog een optie. En natuurlijk zo veel mogelijk zwakke kogels gebruiken (zodat je bij eindbazen sterke kogels hebt, en niet alleen je handgun met wat kogels... handgun kogels krijg je ook het meeste volgens mij).

Als je een wapen gebruikt waarvan de kogels door de lichamen heen kunnen van die villagers en andere baddies, altijd proberen er zoveel mogelijk te raken met 1 shot. Dus als je met je rifle staat te wachten op een paar gasten die een hoekje om kopen lopen, altijd proberen te wachten tot ze netjes op een rijtje staan, zodat je 3 headshots kunt maken met 1 kogel.

spoiler:
Bij Salazar kun je trouwens je voorraad kogels weer goed aanvullen, door beneden die soort spinnetjes kapot te blijven schieten. Ze blijven maar komen, net als de items die ze laten vallen :)

En de laatste tip: Niet alles wat beweegt hoeft dood! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 20-03-2005 17:06 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 25-09 08:29
Bedankt voor de tips. :) Ik wist niet dat je ze dood kon trappen als ze op de grond lagen. Ook dat van die kraaien wist ik nog niet. Wat ik tot nu toe altijd deed was gewoon met de handgun meerdere keren op een zombie schieten (wel ff wachten tot ie hersteld is anders heeft het geen nut). En als de handgun 'op' is, dan met de shotgun.

Ik heb nog even een vraagje over "The Punisher". Kan ik dit wapen ook upgraden? Oftewel; kan ik m'n gewone handgun verkopen en dan verder gaan met The Punisher? Het lukte me namelijk niet om hem te tunen, terwijl hij wel gewoon stats heeft etc. Ik vind het namelijk nogal overdreven om twee handguns mee te sjouwen en als ik er dan toch 1 weg moet doen, doe ik liever de normale. Maarja, als ik die Punisher niet kan upgraden blijf ik denk ik toch liever bij m'n ouwe gun.

(Ja, ik ben nog niet zo ver, ben dit weekend pas begonnen. :p)

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs op 20-03-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ja je kan de handgun gewoon verkopen.
Als je hem de volgende keer weer tegen komt dan kan je the punisher weer upgrade :)

[ Voor 5% gewijzigd door Elroy op 20-03-2005 18:43 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goed spel, het enige spel wat me eventjes van World of Warcraft af weet te houden (noet 100% natuurlijk).

De vergelijking met het FPS-gevoel vind ik niet kloppen, het is verre van te vergelijken daarmee. Het is zeker niet zoals het was in de reeks, maar gelukkig is het weer iets anders.

Bepaalde punten moet je gewoon een beetje taktisch te werk gaan. Net als die gasten die die dynamietstaven dragen, schiet die eerst neer. Als je vallen, BAF de rest eromheen weg.

Met groepen schiet ik vaak met een shotgun, 1 schot, dan heb ik er vaak 2-3 neer, niet allemaal dood!

Wat overblijft schiet ik 1 keer in het hoofd, en dan ga ik met mijn mes over de vloer heen :). En natuurlijk let op explosieve tonnen :), Maak er gebruik van, als het heel erg is, gebruik ik een granaat.

Je kunt nu eenmaal niet alle wapens meenemen.

Als je iets neerlegt, of laat liggen, ligt het er dan altijd? Ik ben nog geen bosses tegengekomen, maar ik speel vrij rustig. Heb stukken wel 20 keer overnieuw gedaan, vind ik niet erg .... ik probeer het zo goed mogelijk te doen .... en het richten gaat me best aardig af!

Nu nog Devil may Cry naar de Cube! Als ze dan toch gaan sharen, doe het dan eerlijk! (kan meteen mijn PS2 vertrekken, die heb ik immers voor dat spel gekocht .... wel het beste console spel ooit :))!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:01:
[...]

Op welke moeilijkheidsgraad speel je het dan? Ik speel het op normal en kom vrijwel het hele spel door ammunitie te kort.
Normal. Voor zover ik weet heb ik alleen de tweede keer dat ik door de village heen moest rennen gewoon alle vijanden daar genegeerd.

Tip om ammo te sparen:
Wacht tot zo'n villager dichtbij komt, schiet ze een keer voor hun kop, geef ze een trap, en wanneer ze dan op de grond liggen molesteer je ze met je mes.

Verder ook zo veel mogelijk het mes proberen te gebruiken. Als je de eerste keer de village binnenloopt, loop dan via dat pad links zodat dat die villager die hout aan het hakken is met je rug naar je toestaat. Gewoon op afrennen en je mes trekken.
Ook als jij om een hoekje staat (vijand komt uit het huis door een deurpost, en zij lopen dus eerst het huis uit voordat ze jou echt aanvallen) kan je ze makkelijk afmaken met een mes.
Verder ook veel granaten gebruiken op groepjes vijanden van meer dan 2.

EDIT:

Nu even een vraag aan jullie. Als je gegrepen word door een monster heb je de mogelijkheid tot "shake off" waarbij je dus die gele stick van de controller zou moeten bewegen als ik het goed begrijp. Maar moet je de gele stick dan zo snel mogelijk roteren of moet je het gewoon in willekeurige richtingen bewegen? Het lukt mij namelijk vaak niet om vijanden af te schudden die me vastgrijpen, vandaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Het is toch de gewone Analogue Stick die je daarvoor moet gebruiken? Dat deed ik altijd iig :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

het beste is om de palm van je hand er op te leggen, en dan razendsnel ronddraaien, werkt het beste.
en het is iig de grijze stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met al die schatten die je onderweg vindt? Kun je die gewoon verkopen, of komen ze later in het spel nog van pas?
Ik heb nu bijvoorbeeld al een tijdje een soort masker bij me waar 3 edelstenen in bevestigd kunnen worden. Eén van die stenen heb ik al gevonden (en erin bevestigd), maar de andere 2 nog niet. Het lijkt dus opzich een quest waarbij je dat masker (als het compleet is) later nodig hebt om een deur te openen ofzo. Maar ik heb al gezien dat je hem ook aan die salesman kan verkopen, voor veel geld zelfs.

Ik ben nu net aan het begin van het 3e chapter. (level 3.1 zegmaar) en de salesman heeft weer allerlei nieuwe dingen bij zich zie ik. :D Alleen m'n geld is zo'n beetje op. Vandaar dat ik nu in de verleiding kom om m'n schatten dan maar te verkopen.

Erg vet trouwens, het einde van level 2.3...
spoiler:
Als je over dat weggetje loopt waar een hele grote groep villagers je staat op te wachten met fakkels. En dan opeens komt die vrachtwagen eraan rijden. Ik dacht echt: "Hoera! Die slicke gast (Luis geloof ik?) komt me redden!! En dan rijden we straks samen het level uit." Dus ik netjes wachten tot die vrachtwagen bij me is. "Hm, hij remt nog niet echt af. Hij is nu toch wel heel dichtbij..." SPLET. ;) Allebei dood. Erg leuk gedaan. De bossfight vlak daarvoor was ook erg mooi gedaan. Lekker onsmakelijk ook weer, als z'n oog eruit komt rollen. Ik werd er bijna onpasselijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:37:
Hoe zit het eigenlijk met al die schatten die je onderweg vindt? Kun je die gewoon verkopen, of komen ze later in het spel nog van pas?
Alles op de onderste rij in de treasure sectie kun je zonder problemen verkopen, zijn niet nodig in de game. Als je items combineert leveren ze meer op.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:06:
[...]
Alles op de onderste rij in de treasure sectie kun je zonder problemen verkopen, zijn niet nodig in de game. Als je items combineert leveren ze meer op.
Bedankt.
Dan ga ik morgen even flink zaken doen met die salesman. :p Echt veel wapens in dit spel zeg, en dan kun je ze ook nog allemaal heel veel stappen opwaarderen... een beetje overweldigend is het wel.

Ik word ook een beetje gestoord van die Ashley trouwens. Opzich is het best goed gedaan. Ik ken wel computerbestuurde karakters in andere spellen die veel meer in de weg lopen. Maar toch is het lastig om haar steeds in de gaten te moeten houden. Ik zal wel nooit een fan worden van dit soort missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D³ schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:06:
[...]
Volgens mij levert bijvoorbeeld die ketting ook meer op als íe niet in de drap flikkert :).

Ennuh, ja, het helpt als je de goeie stuk gebruikt om uit een grip te geraken, gewoon links/rechts bewegen, werkt bij mij in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hm ik heb zelf de punisher genomen (was toch 0$ i.v.m die blauwe bolletjes) en direct verkocht voor $$.
Momenteel heb ik een pittig geupgrade blacktail (ook een keer verkocht en opnieuw geupgrade om geld vrij te maken voor killer7, me blacktail is dus weer wat zwakker nu)

Momenteel ergens op disc2:

- Blacktail
- Killer7
- Shotgun
- Semi-Automatic Rifle
- TMP

- XLCase
- Tactial blabla Vest

Maar die Killer7..OMG!....
spoiler:
Echt alles, tot eindbazen aan toe leg je echt zo neer met dat ding.

Ik heb trouwens vrij weinig ammo tekorten..nu in chapter 5.2 ofzo wordt het wat krapper maar ik redt het nog altijd goed... (Normal, iets hogers kon ik niet kiezen :( )

[ Voor 31% gewijzigd door Max|Burn op 21-03-2005 09:03 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Hoger komt vrij als je normal hebt uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:14:
Hoger komt vrij als je normal hebt uitgespeeld :)
Goh dat doen ze normaal nooit hehe :). Was wel een verassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik weet het, maar toch flauw :)
Liever meteen Hard en dan nog Very Hard en "U be Dead"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:47

Yotta

0110101001111010

Ik heb sinds vandaag ook RE4 in m'n bezit, wat een geweldige game :9~
Alleen met het geluid ben ik niet zo gelukkig. Ik heb een Dolby Digital set van Philips maar tijdens het gamen heb ik af en toe last van gekraak, het is vooral de centerspeaker. Dit is erg vreemd want als ik bijvoorbeeld een DVD kijk heb ik er geen last van :/. Het lijkt wel of sommig zware tonen, bijvoorbeeld als er gepraat wordt in een filmpje, door de centerspeaker worden gestuurd.
Hebben meer mensen hier last van?

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ondersteund je setje ook Dolby pro logic 2.
Ik kan me voorstellen dat het geluid gaat vervormen als je hem op DPL1 zet of een ander soort surround simulatie. Je kan dan het beste je geluid op stereo zetten. :)
Btw, ik heb een setje met DPL2 en het geluid klinkt echt perfect :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Elroy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:24:
Ondersteund je setje ook Dolby pro logic 2.
Ik kan me voorstellen dat het geluid gaat vervormen als je hem op DPL1 zet of een ander soort surround simulatie. Je kan dan het beste je geluid op stereo zetten. :)
Btw, ik heb een setje met DPL2 en het geluid klinkt echt perfect :)
Maar DPL2 is backwards compatible met DPL1, dus het geluid gaat niet vervormen. Je zou dan dus normaal DPL1 geluid moeten krijgen. Dat krakende geluid hoor je dan dus niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

Ja m'n set ondersteund DPL2, dit is hem.

http://www.consumer.phili...d=LX3600D_22_NL_CONSUMER#

[ Voor 6% gewijzigd door Yotta op 21-03-2005 22:17 ]

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

MaxBurn schreef op maandag 21 maart 2005 @ 08:58:
Hm ik heb zelf de punisher genomen (was toch 0$ i.v.m die blauwe bolletjes) en direct verkocht voor $$.
Momenteel heb ik een pittig geupgrade blacktail (ook een keer verkocht en opnieuw geupgrade om geld vrij te maken voor killer7, me blacktail is dus weer wat zwakker nu)

Momenteel ergens op disc2:

- Blacktail
- Killer7
- Shotgun
- Semi-Automatic Rifle
- TMP

- XLCase
- Tactial blabla Vest

Maar die Killer7..OMG!....
spoiler:
Echt alles, tot eindbazen aan toe leg je echt zo neer met dat ding.

Ik heb trouwens vrij weinig ammo tekorten..nu in chapter 5.2 ofzo wordt het wat krapper maar ik redt het nog altijd goed... (Normal, iets hogers kon ik niet kiezen :( )
Die Killer7 is idd vet, echt een tof wapen.

Punisher was wel ff grappig, maar heb ik ook weer verkocht, de blacktail is 10x zo goed.

TMP vind ik zelf ruimteverspilling....

Ik heb geen enkele keer wapens hoeven verkopen om andere te kopen, ik ben ook super spaarzaam,
(heb misschien wel 20 granaten in mijn kist...)

Ik heb zelf:

-Blacktail
-Killer7
-Semi-auto rifle (met scope en heat scope)
-Die volautomatische shotgun (naam vergeten)

Ik gebruik de shotgun het meest, de rifle heb ik ook veel baat bij gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 21-03-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt ook erg leuk als je het uitgespeeld hebt en je speelt weer opnieuw met dezelfde save. Dan kan je pas goed upgraden. Je voelt je dan ook erg machtig!
Ja wat wil je:
full upgraded blacktail
full upgraded killer7
full upgraded auto-shotgun
full upgraded auto-sniper
8 granaten
4 herbs en 3 first aid sprays.
zooi ammo

BRING IT ON!! }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Broken Butterfly > Killer7. Exclusive van de BB maakt hem krachtiger dan de K7 (50 vs 35). Plus hij is nog gratis ergens in het kasteel te vinden ook. En gratis is niet duur!

[ Voor 4% gewijzigd door Dyxtra op 22-03-2005 22:59 ]

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Ik ben weer van Ashley verlost. :p Eindelijk weer gewoon spelen zonder de hele tijd op dat kind te moeten letten. Het mag van mij nog wel even duren voordat ik haar weer tegenkom.

Het blijft een steengoed spel verder. Ergens aan het begin van level 3.1 kwam ik in een kamer met echt absurd veel tegenstanders tegelijkertijd. Het leek me onmogelijk om daar levend tussenuit te komen... maar toch gelukt. Dat voelt dan toch wel weer lekker. Echt dat je na afloop het zweet van je voorhoofd zit te vegen omdat het zo'n intens gevecht was.

Alleen...
spoiler:
Wie is die Ada? Ik heb net de cutscene gezien waarin ze een kort gevecht met Leon heeft. En ze praten tegen elkaar alsof ze elkaar al heel lang kennen... zeker iets uit een vorig RE spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:29:
spoiler:
Wie is die Ada? Ik heb net de cutscene gezien waarin ze een kort gevecht met Leon heeft. En ze praten tegen elkaar alsof ze elkaar al heel lang kennen... zeker iets uit een vorig RE spel?
|:(

resident evil 2 :/

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Hmm ik heb RE(make) 1 en RE3 (uit)gespeeld, maar aan 2 ben ik nooit toegekomen (heb em hier wel liggen though)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat terwijl RE2 door velen als de beste uit de serie beschouwd wordt... ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, de oude Resident Evil spellen kunnen me niet zo boeien. Is het nog belangrijk dat ik iets over haar weet, of wordt het vanzelf allemaal wel weer duidelijk wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:06:
Hm, de oude Resident Evil spellen kunnen me niet zo boeien. Is het nog belangrijk dat ik iets over haar weet, of wordt het vanzelf allemaal wel weer duidelijk wat er aan de hand is?
Afbeeldingslocatie: http://62.251.67.184/screenies/ada.jpg

http://cube.ign.com/articles/571/571376p1.html?fromint=1
http://www.horrorchannel....News&file=article&sid=618

Had de zelfde vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

TheEvilCuber schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 02:38:
[...]

Hmm ik heb RE(make) 1 en RE3 (uit)gespeeld, maar aan 2 ben ik nooit toegekomen (heb em hier wel liggen though)
Hoe kan je nu 2 niet gespeeld hebben 8)7

Het is de beste uit de reeks :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-ETz-Memphis Z schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:27:
[...]

Eens is.

als je echt wilt weten wat er gebeurd is in de RE reeks moet je dit even lezen : [ur]lhttp://db.gamefaqs.com/console/psx/file/resident_evil_plot.txt[/]

Het is wel veel txt :Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Erg interessant om te lezen. Ik zou bijna zin krijgen om die oude RE-spellen alsnog te gaan spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:29:
Yes! Ik ben weer van Ashley verlost. :p Eindelijk weer gewoon spelen zonder de hele tijd op dat kind te moeten letten. Het mag van mij nog wel even duren voordat ik haar weer tegenkom.

Het blijft een steengoed spel verder. Ergens aan het begin van level 3.1 kwam ik in een kamer met echt absurd veel tegenstanders tegelijkertijd. Het leek me onmogelijk om daar levend tussenuit te komen... maar toch gelukt. Dat voelt dan toch wel weer lekker. Echt dat je na afloop het zweet van je voorhoofd zit te vegen omdat het zo'n intens gevecht was.
God ja, dat stuk had ik ook gister... en maar vloeken op Ashley omdat dat wijf steeds wordt meegevoerd door die monniken... ammo tekort... en echt absurd veel lui... en dan zijn die dood... en jawel, nog meer... en dan toch halen. Geniaal. M'n handen waren zeiknat van het zweet, nog nooit zo blij om een typemachine te zien :P

spoiler:
Vooral dat stuk dat je Ashley moet beschermen terwijl ze hendels draait om die platformen boven te krijgen... boven monniken... beneden monniken... en maar switchen tussen shotty en rifle... dat was echt cool! En GODDANK is ze eindelijk gevangen genomen.. ik mag haar zeker niet daar laten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Willybubba op 23-03-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:59:
[...]

Thanks! Erg interessant om te lezen. Ik zou bijna zin krijgen om die oude RE-spellen alsnog te gaan spelen. ;)
Ik dus ook.
Worden weer dure maanden, en lange nachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Willybubba schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:08:
[...]

God ja, dat stuk had ik ook gister... en maar vloeken op Ashley omdat dat wijf steeds wordt meegevoerd door die monniken... ammo tekort... en echt absurd veel lui... en dan zijn die dood... en jawel, nog meer... en dan toch halen. Geniaal. M'n handen waren zeiknat van het zweet, nog nooit zo blij om een typemachine te zien :P
[/spoiler]
Ik had dat dus nooit he, als ze opgepakt wordt schiet je gewoon die monnik neer? Zodra ze bij een deur zijn ben je de lul...daarom gewoon Ashley van deuren weg houden, laten meelopen :) (dus niet "wait") Ze gaat steeds netjes achter je staan en ze bukt ook dus ze zit dan niet in de weg. Steeds wegrennen van de monnikken, omdraaien, schieten, wegrennen, etc. En Ashley dus mee laten rennen.
spoiler:
Vooral dat stuk dat je Ashley moet beschermen terwijl ze hendels draait om die platformen boven te krijgen... boven monniken... beneden monniken... en maar switchen tussen shotty en rifle... dat was echt cool! En GODDANK is ze eindelijk gevangen genomen.. ik mag haar zeker niet daar laten :P
spoiler:
Die monnikken negeerde ik dus, blijven bewegen, monnikken rond Ashley neermaaien, en toen ze klaar was de anderen mollen.

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 23-03-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja, klopt, maar gister heb ik dus tot 3 keer toe Ashley ZELF neergeschoten in plaats van de monnik... like erhmmm.. oops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MaCe1337 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:19:
[...]
Ik heb zelf:

-Blacktail
-Killer7
-Semi-auto rifle (met scope en heat scope)
-Die volautomatische shotgun (naam vergeten)
De hele boel volledig / bijna volledig geupgrade hebben + voor alle ammo soorten een wapen + XL case (70.000) + tactical vest (60.000?) kost natuurlijk een stuk meer $$ he :) Ik ben ook zuinig, je kan je diamanten en geld toch maar op 1 plek kwijt dus verspillen kan amper :)

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 23-03-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ben zelf niet iemand die erg in hype gelooft, zo vond ik Halo 2 best matig achteraf gezien.

Maar dit spel is niet normaal goed/leuk. Ik durf dit best 1 van de beste spellen ooit te noemen.
Ik mag zo graag een tegenstander 'kneecappen' en dan afmaken met het mes, om een paar kogels te sparen.

De graphics zijn prachtig en je kan vaak de omgevind gebruiken in je aanvallen etc. Echt heel goed.
Ik ben ook nog geen 1 stuk tegengekomen, wat ik niet leuk vond om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Vooral dat stuk dat je Ashley moet beschermen terwijl ze hendels draait om die platformen boven te krijgen... boven monniken... beneden monniken... en maar switchen tussen shotty en rifle... dat was echt cool! En GODDANK is ze eindelijk gevangen genomen.. ik mag haar zeker niet daar laten
spoiler:
Lol, ik had eerst niet eens in de gaten dat er ook nog monniken op de benedenverdieping waren komen aanlopen. Ik was druk bezig om Ashley te beschermen met m'n rifle.... zie ik ineens zo'n lelijke rotkop in extreme close-up voor m'n vizier verschijnen. :p Dat was wel even schrikken.
Of toen ik EINDELIJK die eerste kamer helemaal schoon had geveegd van de vele monniken daar. En dan ga je eventjes 3 seconden de andere kamer in om een schakelaar over te halen... je komt terug, zit er verdorie weer een hele horde monniken je op te wachten! Daar was ik ook echt totaal niet op voorbereid.
In z'n totaalheid vind ik het kasteel totnutoe een stuk minder griezelig dan het dorpje, maar die twee momenten waren echt goede schrikmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het jammere vind ik persoonlijk dat als je veel survival horror speelt, je nergens meer van schrikt (ik niet teminste). Ik vlieg eerlijk gezegd nu als een trein door het spel heen, ik ga misschien 1x dood bij een baas, en heb gigantisch veel ammo/herbs/granaten.

Ik kijk met smart uit op de moeilijkere modi.

Trouwens: haal alle bottle caps in de 1e x spelen, de volgende keren dat je het speelt op dezelfde save, wordt het halen van bottle caps extreem moeilijk. Ik ga zelf het paasweekend lekker bottle caps halen zoveel mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Weet iemand een goede tactiek voor Chapter 3.1?
spoiler:
Ik zit daar in een kamer met twee zwaarden, waarvan ik vermoed dat ik ze moet omwisselen. Er zijn echter veel vijanden aanwezig en er lijken steeds vijanden te respawnen. Eerst schiet ik de drie gasten in de kamer neer, daarna loop ik rond en komen er twee in het zwart geklede gasten de trap op lopen. Één van die gasten lijkt de broer van Darth Maul te zijn, maar als je op hem schiet komt er een one-hit-kill monster op de plek van zijn hoofd te zitten. Terwijl ik tegen die twee gasten aan het vechten ben, lijken er steeds via een zijdeur meer gasten naar binnen te komen. Op die manier krijg ik dus nooit een moment de tijd om die puzzel op te lossen. Wat is de juiste tactiek?

Ik ga het straks nog ff een keertje proberen, hopelijk lukt het me dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:41:
Gewoon iedereen doodmaken. Ik ben totnutoe nog geen enkele locatie in het spel tegengekomen waar de vijanden eindeloos blijven respawnen. Als ze eenmaal allemaal dood zijn kun je op je gemak de puzzel op gaan lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 15:05
-ETz-Memphis Z schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:27:
[...]

Die heb ik zelfs op de pc! :o

Heb vandaag trouwens even Resident Evil4 in de Media Markt gespeeld. Shiiiiiiiiit had ik beter niet kunnen doen, nu wil ik hem hebben !

[ Voor 24% gewijzigd door Takahandar op 23-03-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:53:
[...]

Gewoon iedereen doodmaken. Ik ben totnutoe nog geen enkele locatie in het spel tegengekomen waar de vijanden eindeloos blijven respawnen. Als ze eenmaal allemaal dood zijn kun je op je gemak de puzzel op gaan lossen. :)
Ik heb 2 gebieden gevonden, waar gasten eindeloos spawnen.

Is ergens in Chapter 3 of 4, lezen als je aan het einde van Chapter 4 zit ;)

spoiler:
Bij het lava stuk waar die gasten in die "draken" zitten met vuurflammers. Aan het einde springen er telkens gasten van een muurtje naar beneden. Ik wilde ze eerst allemaal afschieten, maar ze bleven maar komen :P Je moet die gast verderop wel levend laten in dat vuurding.

Ergens in Chapter 5, lezen als je hem uitgespeeld hebt:

spoiler:
Als je met die truck (die bestuurd wordt door die muts) op een gegeven moment naar boven gaat, moet je uitstappen om ergens op een knop te drukken. Als je daarboven staat, zal Ashley telkens aangevallen worden door zo'n gast. Zolang je daarboven blijft staan en de knop niet indrukt, blijft die gast maar komen.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

spoiler:
Ik zit daar in een kamer met twee zwaarden, waarvan ik vermoed dat ik ze moet omwisselen. Er zijn echter veel vijanden aanwezig en er lijken steeds vijanden te respawnen. Eerst schiet ik de drie gasten in de kamer neer, daarna loop ik rond en komen er twee in het zwart geklede gasten de trap op lopen. Één van die gasten lijkt de broer van Darth Maul te zijn, maar als je op hem schiet komt er een one-hit-kill monster op de plek van zijn hoofd te zitten. Terwijl ik tegen die twee gasten aan het vechten ben, lijken er steeds via een zijdeur meer gasten naar binnen te komen. Op die manier krijg ik dus nooit een moment de tijd om die puzzel op te lossen. Wat is de juiste tactiek?
Zoveel zijn het er echt niet hoor...ik molde ze gewoon allemaal..was 1-2 minuten werk?! Je kan ook gewoon meteen
spoiler:
De zwaarden omwisselen :) er zit een zilveren zwaard in een gouden muur en andersom..rara..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

[..]

Wat ik handig vond is om op de trap tegen ze te vechten, laat ze eerst van de bovenste verdieping komen tot ze daar allemaal dood zijn, dan ga je boven aan staan en schiet je degenen die beneden binnen komen op de trap neer. Zo zitten ze altijd in een 'fuik' en kunnen ze maar van 1 kant komen.
Elroy schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:37:
Ik heb 2 gebieden gevonden, waar gasten eindeloos spawnen.

Is ergens in Chapter 3, lezen als je in Chapter 4 zit ;)

spoiler:
Bij het lava stuk waar die gasten in die "draken" zitten met vuurflammers. Aan het einde springen er telkens gasten van een muurtje naar beneden. Ik wilde ze eerst allemaal afschieten, maar ze bleven maar komen :P Je moet die gast verderop wel levend laten in dat vuurding.
Daar komt wel een einde aan hoor. Of er zit een heel lange pauze tussen de eerste stroom en de volgende, kan ook :P

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:53:
[...]

Het is mij ondertussen gelukt en ik ben alweer wat verder gekomen. Ik had een deel van de vijanden vanaf de trap verslagen en dat maakte de boel wat makkelijker. Nu de volgende uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

MetroidPrime schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:38:
[...]

Het is mij ondertussen gelukt en ik ben alweer wat verder gekomen. Ik had een deel van de vijanden vanaf de trap verslagen en dat maakte de boel wat makkelijker. Nu de volgende uitdaging.
als je die darth maul verslaat krijg je volgens mij iets van 5000 in gold bars.

tip: check ook alle portretten van die engerd saddler in het kasteel, als hij open kan, dan zit er 5000 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... dat duurde veel te kort... ashley is nu alweer terug. ;) Maar wel een erg spannend stukje...
spoiler:
...als je Ashley bestuurt. Jezus wat een naargeestige sfeer in die kelder! Echt perfect gedaan. Overal stof dat door de lucht dwarrelt, alles alleen maar verlicht door haar zaklamp. (Dat ziet er trouwens ook bizar realistisch uit, het licht van die zaklamp. Zo is het precies ook in het echt!). En dan die zenuwslopende muziek erbij. Er gebeurde in eerste instantie helemaal niks, en toch was ik op van de zenuwen. :p
En als je dan daarna achterna gezeten wordt door dat harnas breekt het klamme angstzweet je helemaal uit. Zo snel mogelijk probeer je weer naar buiten te komen... je hoort het ijzer van zijn kletterende harnas steeds dichterbij komen. Door de zenuwenen lukte het dodgen voor geen meter en heb ik alle herbs die zij kon vinden alweer opgegeten. Da's best wel zonde eigenlijk, maar ja. Ik vond het 1 van de engste gedeeltes uit het spel totnutoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:37
Yotta schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:59:
Ik heb sinds vandaag ook RE4 in m'n bezit, wat een geweldige game :9~
Alleen met het geluid ben ik niet zo gelukkig. Ik heb een Dolby Digital set van Philips maar tijdens het gamen heb ik af en toe last van gekraak, het is vooral de centerspeaker. Dit is erg vreemd want als ik bijvoorbeeld een DVD kijk heb ik er geen last van :/. Het lijkt wel of sommig zware tonen, bijvoorbeeld als er gepraat wordt in een filmpje, door de centerspeaker worden gestuurd.
Hebben meer mensen hier last van?
Kijk, ben dus niet de enige met dit probleem.. Ik heb met deze game ook onwijs veel last van geruis en gebrom door m'n speakers.. Vooral door m'n centerspeaker.. Het geluid laat ik via de tv naar m'n Logitech Z5500 gaan.. En dan ingesteld op Dolby Pro Logic II.. Klinkt alles behalve zuiver :( Verder is het echt een topgame.. Hebben er hier meer last van het geluid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Misschien hebben ze gewoon slechte decoders :P

Wat ook goed kan is een aardlus, probeer eens alleen het geluid aan te sluiten, en niet aan de TV, kijken of het beter wordt, zo ja > aardlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ik heb trouwens 1 bug ontdekt in het spel:

Chapter 5:

spoiler:
Als je op het stuk zit, waar je in zo'n koolmijn karretje zit waar de hele tijd gasten erbij komen springen. Op een gegeven moment wordt je karretje gestopt en dan moet je op een of ander bord schieten om verder te gaan. Maar dat werkte bij mij dus gewoon niet, ik heb dat bord met alles bevuurd, maar het karretje ging niet meer rijden :( Ik had de chapter maar overnieuw gedaan en toen werkte het wel :>

edit:
Zag net voor het eerst RE4 reclame op tmf, zag er goed uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Elroy op 25-03-2005 01:26 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

blakez schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:23:
[...]

Kijk, ben dus niet de enige met dit probleem.. Ik heb met deze game ook onwijs veel last van geruis en gebrom door m'n speakers.. Vooral door m'n centerspeaker.. Het geluid laat ik via de tv naar m'n Logitech Z5500 gaan.. En dan ingesteld op Dolby Pro Logic II.. Klinkt alles behalve zuiver :( Verder is het echt een topgame.. Hebben er hier meer last van het geluid??
Hoe gek het ook klinkt, bij mij lag het aan de RGB-kabel.
Ik had namelijk de RGB-kabel van NGC naar m'n TV en van m'n TV een scart-kabel naar m'n Dobly set.
Ik heb nu dus de RGB-kabel van NGC naar TV vervangen door de staandaard kabel, 3 tulp in een scart. Nu heb ik wel goed geluid, en nog steeds DP2. :Y)
Maar nog steeds één nadeel, de RGB-kabel maakte de graphics mooier. Dit is nu dus niet meer zo :/

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffft, de computer speelt dus echt wel vals...
spoiler:
...op die shooting galleries. Heel erg irritant. Ik bedoel, je ziet het toch duidelijk als je recht op iemands hoofd hebt gericht (rood lichtvlekje op het target).
Maar zelfs als je dan overduidelijk op iemand hebt gericht, je haalt de trigger over... ongeveer de helft van de tijd is het dan gewoon nog steeds mis? Waar slaat dat op?! Belachelijk gewoon.
Voor het eerst bij dit spel dat ik me ergens zo aan zit te ergeren dat ik het niet leuk meer vind. Ik ben nu bij die tweede shooting gallery aanbeland, en ben al een uur bezig om te proberen alle 6 die beeldjes te halen (ik heb er nu 5). Ik weet nog van de 1ste gallery dat je een leuke geldprijs krijgt als je alles haalt, daarvoor blijf ik het proberen (XL briefcase...mmmmm. ;)), maar ik vind het een verschrikkelijk vervelende onderbreking van het spel. En dan wordt je nog uitgelachen ook, elke keer als je het niet gehaald hebt! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Het blijft wel een geweldige game hoor... zeker een die ik nog wel een keer ga spelen na afloop :)

spoiler:
Ben nog niet ver hoor, stuk kasteel gedaan, nog steeds zonder Ashley (thank god :P) en ik heb net de monnik met de chaingun verslagen. Tot nu toe vind ik het kasteel een stuk minder cool dan de village, minder sfeer. Maar zelfs met minder sfeer heeft dit deel nog meer sfeer dan veel andere games :D Nee, geen spijt van mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Omg, wat is dit spel toch heerlijk.
Kheb het nu 3 keer achter mekaar rond zitten spelen, en nog heb ik er geen genoeg van :)
Eerste run was op easy, en daar deed ik 16 uur en een beetje over.
Ik ga het zeker op normal spelen morgen, want ik vind het spel net iets te simpel op easy.
ik kan me herinneren dat resident evil 2 lastiger was, ook qua puzzels.
De rest van de serie heb ik nooit gespeelt.
Wel is ALLES voor de rest aan dit spel echt zoveel beter dan resident evil 2, dat met die vaste achtergronden vond ik altijd zo iritant, om maar te zwijgen over het mikken op vijanden.
De sfeer in alle locaties waar je komt, is ook echt geweldig, en echt adembenemend mooi.
Al die wapens die je kan upgraden, unlocken en kopen houd dit spel ook echt elke keer dat je het verhaal speelt leuk :)
Ook de unlockable games zijn wel cool.
De replay value ligt ook erg hoog daardoor, echt zeer goed gedaan voor een survival horror spel.

spoiler:
Kheb nu de chicago typewriter, de infinite launcher en 3 bottle caps. die handcannon vind ik een beetje erg lastig om te gaan halen, dat merchants vind ik net iets te moeilijk, vooral dat level rechtsonder met die gruwelijk iritant snelle chainsaw dudes :(
Verder is het echt ontzettend grappig om te zien hoe snel die bazen doodgaan met die unlockable wapens zoals de typewriter, er is echt geen kunst aan :).
Verder vond ik Sadler in zijn parasite vorm een beetje erg makkelijk, ik had echt niet het gevoel van: YEAH! gebeat!. de enige bazen die ik echt ruk vond, waren dat kleine mannetje die in dat gedrocht zat aan de muur (even de naam kwijt), en krauser. dat je steeds in z'n oog moest schieten, en daarna snipen op hem zelf als dat omhulsel open ging... ik heb daar de eerste keer echt zoveel ammo verspild, en ging steeds dood. maar dat kwam denk ik doordat ik best moeite heb om met een joystickje heel gericht te mikken, zeker als die kop dan ook nog beweegt.
Het mooiste moment in het spel vond ik de eerste keer dat je zo'n gruwelijk grote trol mocht neer knallen. Ik zat echt zo van Woah.... en die moet IK doodmaken? 8)7 .
De keren dat ik serieus bang was, was met de keren dat je die regenerators tegen komt... dat geluid wat ze maken, en de manier waarop ze je grabben is echt de reden dat ik liever rond ging rennen als een bitch, dan dat ik ze dood wilde krijgen.
met de typewriter was dit overigens een stuk relaxter spelen bij die stukjes 8) .
Heeft iemand trouwens al dat hangende gedrocht kapot geknald wat in die toren hangt wat je tegenkomt als ashley word ontvoerd door die vliegende beesten? moet je es doen, want dat levert heel wat eye's op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je moet ook NOOIT games op easy spelen. Gelijk bij de eerste poging moeilijkste optie kiezen is het leukst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:44:
Maar zelfs als je dan overduidelijk op iemand hebt gericht, je haalt de trigger over... ongeveer de helft van de tijd is het dan gewoon nog steeds mis? Waar slaat dat op?! Belachelijk gewoon.[/spoiler]
Hoop mensen wijken een beetje af zodra ze schieten, misschien is dat het?... Raak = Raak namelijk, daar ben ik in RE4 van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, gister de game binnengekregen en hij is zooo vet. Het sfeertje, de muziek, het afknallen van zombies }) . Heerlijk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:18:
[...]Hoop mensen wijken een beetje af zodra ze schieten, misschien is dat het?... Raak = Raak namelijk, daar ben ik in RE4 van overtuigd.
Nog niet echt last van gehad, als ik mis schoot, kwam dat omdat de vijand ineens een plotselinge beweging maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:18:
[...]
Hoop mensen wijken een beetje af zodra ze schieten, misschien is dat het?... Raak = Raak namelijk, daar ben ik in RE4 van overtuigd.
Hm, ik weet het niet hoor. Als je probeert een target helemaal achteraan te raken op het hoofd... ik heb toch echt het gevoel dat ik dan vaak op een oneerlijke manier het target niet raak. In het spel zelf heb ik er nooit last van (maar dan schiet ik ook meestal pas als ze wat dichterbij zijn. ;)), maar die shooting gallery is echt duivels. Maar ja, het is me gisteren toch nog gelukt om de 6e bottle cap te halen. :) Ben nu weer verder met het avontuur.
spoiler:
Volgens mij sta ik op het punt om met "the right arm" van dat kleine kereltje te gaan vechten. Maar toen kwam ik een typmachine tegen en zag ik ineens dat het alweer 2 uur 's nachts was. :p Ben toch maar gaan slapen toen. Wat een spel, wat een spel. Als ik vakantie gehad zou hebben was ik ongetwijfeld de hele nacht doorgegaan. :D

Ik speel het trouwens ook op easy, en nog geen spijt van gehad totnutoe. Ik vind het al pittig genoeg zo. De volgende keer probeer ik het wel op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het spel op normal begonnen, maar stapte al snel over op easy. Het werd me iets te lastig en sterven doe ik niet graag })

Als ik het spel uit heb, is de kans groot dat ik het ga herspelen op normal. Het is toch wel vette game met veel secrets en unlockables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ben ook begonnen op Normal, achteraf had ik misschien beter met Easy kunnen beginnen maar zo gaat het ook goed :)

Ik was bang dat ik de minigames enzo op Easy niet zou unlocken...

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste