As the chosen one heb ik Zelda uitgespeeld in denk ik ongeveer 40-42 uur door mij alleen bezig te houden met de main quest!!! mijn persoonlijke ervaringen over de plus en nadelen zal ik hier onder neer zetten!
Plus
* artistiek en presentatief ongeevenaard. (ja soms wazige textures, maar de animaties leven en zijn zeer vloeiend!
* Wii mote, al hoewel een beetje lastige learning curve is het zeer tof en heb ik bijvoorbeeld bij intense battles toch even uit me stoel mogen opstaan om flink te kunnen rammen. (niet te vaak trouwens maar van tijd tot tijd). Je wii mote als zwaard en als target werkt geweldig imho
* uitstekende orginele design van bazen
* Paar leuke nieuwe items en goede uitbreidingen op bestaande
*de grote stad ziet er geweldig uit
* beste verhaal lijn en uitstekende cutscenes
* side kick Midna, die op het eind echt tot zijn recht komt!
* interessante nieuwe puzzel mechanieken en een paar oude van bv lttp doen hun herintreding!
* vond de wolf link interessant
* temple of time dunguen erg goed!
* temple of the sky had de beste puzzels!
* last but not least.. Geen onnodig grinden, geen onnodig reizen.. de volle quest duurt 40 uur minimaal voor de eerste keer (beste compliment voor mij)
* rijden op epona
* Alle minibazen waren ontzettend vette interessante hack en slash gevechten!
* De besturing en interface is uistekend en de uitstekende "Z" target
Min (zeikmodus)
* de echte toffe deuntjes waren helaas te weining imho, terwijl de super kick ass maar op kleine en korte plaatsen gespeeld worden. maar ongeveer 4 tot 5 echte leuke tunes voor mij maar helaas. terwijl geen enkele dunguen geen interessante muziek had. van de 40 uur was er maar 1 uur muziek echt tof en dat is te weinig imho...
* Te veel puzzel en te weinig vechten in dungeus laat staan echt toffe gevechten!
soms puzzel je 15 minuten aan 1 stuk door met je zwaard op je rug.
* veel puzzels zijn te onoverzichtelijk en zijn gebaseerd op alleen maar de kamer rond kijken voor 10 minuten terwijl de oplossing er dan al meteen is, het werkt somes frusterend en er word vaak misbruik van gemaakt in de puzzel design
* 5 - 8 puzzels die echt bijna onmogelijk om zijn om zonder hulp op te lossen en dan denk ik bijvoorbeeld aan de eerste 2 keer je visje vangen enzo. er waren zelfs 2 of 3 puzzels die ik niet zelf had kunnen bedenken na het lezen van een guide/faq!
*vijanden zijn te makkelijk, de bazen zijn te makkelijk.
* niet kunnen uitzoemen met de camera achter link (mega frusterend)
* te weinig vecht moves
*
spoiler:eind gevecht erg matig en te traag
*
spoiler:laatste 3 temples te matig en sfeer/gevoelloos
* hyrule stad is geweldig mooi en het leeft, maar je hoeft er helemaal niks echt noodzakelijk te doen.
behalve dan een bepaalde plek constant te bezoeken! zonde van de enorme tijd en moeite die erin gestoken is.
* het openen van kistjes duurt gewoon te lang als je ook nog eens 3 pagina's tekst erbij door moet drukken
Van alle 9 tempels volgens mij vond ik er 3 geweldig met een uitschieter van de temple of time 3 zeer ok en 3 matig
Ik waardeer het spel op een 8 rekening houdend met een zeer lange development cycles van denk ik 4 jaar.. De min punten hadden er allemaal uitgewerkt kunnen worden. Ik heb perfectie geeist en kreeg maar een enkel geweldig spel

voor TP is het bijna ondoenelijk om een stuk beter te zijn dan LTTP en OOT, maar had het wel verwacht met 4 jaar development cyclus! er zijn gewoon wat project matige missers gemaakt