Ah laat me raden? Uhm dat is Bora Computers?LyP0 schreef op 07 mei 2004 @ 01:03:
van daag lekker na aken gefiest voor onderdelen. heb nu een papst 80 mm fan 0.9 watt . 19 db , 45 m3/h . en een papst 50 mm fan 5500 toeren 31 db . die 50 mm loopt dus nu op 7 volt . heerlijk stil . die ene fan is zowieso al stil . me voeding is ook gesilent mod . oja ook 2 blauwe ccfl's . groene hadde ze niet meer . da moest ik na muchengladbach fietse ( dusss niet ). een fingerguard met hl cs teken voor de voeding ( orginele finger guard van voeding dr uit ge dremeld ) . en een splitter om van 1 molex -----> 2 molexen te maken . maar nu ben ik dr ook weer achter gekomen waarom die pc op de zolder stof stond te verzamelen . er zit namelijk een klote quantum fireball in van 2.5 gig . een andere hd kan ik niet krijgen . en ik kan je verzekeren dat je knetter gek word van het geluid van deze hd . teering hey .maja het werkt , en vandaag lekker gefiest . 66 km met die fiets . das lekker hoor . ma heb wel ongeveer 30 euro bespaard
. ik heb dus nu 2 vraagjes , hoe krijg ik mijn cd speler gestealth . ik weet hoe het moet in die lian li ma niet hoe ik da krijg bij me huidige . als ik het kapje bevestig op het kapje van de lad en ik maak m da dicht steekt ie een stuk uit en ik kan hem niet een stukje naar achter zette want het kleinste stukje wat ik naar achter kan is 2 cm . en 2e vraag hoe zorg ik er voor dat mijn hd stiller is want nu is t niet uit te houwe
Verwijderd
Hier mijn 1e casemod. Het stelt niet zo heel veel voor vergeleken bij wat ik hier allemaal zie maarja kvin m zelf wel gaaf.
foto's zijn niet echt scherp maarja.
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
foto's zijn niet echt scherp maarja.
Verwijderd
achterkant is intake bovenkant out. (warme lucht gaat omhoog)Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:04:
waarom zit er maar 1 outtake fan aan de achterkant, en nog op de onderste ook!? :x
je kan je fan waarschijnlijk 1 plekje omhoog zetten en dan omdraaien. Dat zal beter voor je airflow zijn en zal je voeding helpen de warme lucht uit je case te trekken
Beetje standaard sweex kast is het niet? En ik zou aan de achterkant idd nog een fan plaatsen.
Ioniq 5 P45
Verwijderd
dat bedoelde ikRace Eend schreef op 26 mei 2004 @ 22:35:
je kan je fan waarschijnlijk 1 plekje omhoog zetten en dan omdraaien. Dat zal beter voor je airflow zijn en zal je voeding helpen de warme lucht uit je case te trekken
Weet ik, ik snapte het ook wel
Ik maakte het ff duidelijk
Verwijderd
Na bijan een maand lang paar avonden per week dremelen ben ik klaar met t vuile werk 
De bovenste foto is met de lampjes aan op capture, anders is hij te donker, de onderste is na het schuren zonder lampjes genomen
Morgen komt er een structuur mat zwarte verflaag op en dan het plexiglas!
(Het logo is het bandlogo van de Noorse Deathmetalband Dissection, mijn onbetwiste favoriet.)

De bovenste foto is met de lampjes aan op capture, anders is hij te donker, de onderste is na het schuren zonder lampjes genomen
Morgen komt er een structuur mat zwarte verflaag op en dan het plexiglas!
(Het logo is het bandlogo van de Noorse Deathmetalband Dissection, mijn onbetwiste favoriet.)

die vlekken of 'oneffenheden' hebben idd wel een lekker afgeragde/afgebrande look
wel jammer van de dvd-drive
Verwijderd
hey dat ding doet me denken aan die gateway computers. die hadden ook zo een doos met zo'n motiefVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 22:20:
ik heb maar 1 plaatje van me pc omdat ik zelf geen Cam heb
dus gooi ik die maar in topic
zie hier mijn pc Gemini (jammer dat hij niet aan stond)
[afbeelding]
ik heb um laatst geverfd zoals te zien en onder mijn diskdrive zit mijn VU-metertje
en de powerLED is een RGBledje met driver. (het printje er voor heb ik samen met _ferry_ op school geetst.)
Verwijderd
slteath alert!Digital-DNA schreef op 26 mei 2004 @ 23:00:
die vlekken of 'oneffenheden' hebben idd wel een lekker afgeragde/afgebrande look
Verwijderd
Jij snapt em!
De Musketeer is ook zilver btw, alles wordt matzwart, dat gebrande is puur door het geslijp en geschu8ur met de schuurmasjien
Hij blijft niet zo
De cdrom pak ik als allerlaatste aan
Geeft het niet een mooier effect als je je ccfl ergens anders plakt, naast het uitgedremelde plaatje? Mooi gedaan verder
.
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Verwijderd
Vanochtend wordt de eerste laklaag aangebracht, vanavond het plexi, het sukje achter het logo wordt gemateerdTruus schreef op 27 mei 2004 @ 00:33:
Geeft het niet een mooier effect als je je ccfl ergens anders plakt, naast het uitgedremelde plaatje? Mooi gedaan verder.
en klopt het dat ik nou steeds een koe hoor loeien of ben ik op tilt door al dat stof?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 07:16 ]
Het verschil tussen die hugh 120 mm fan en je kleine cpu fan is wel heel groot. Niet vervelend maar wel grappig om te zien.
Khad vandaag ff mn kast weer open gehaald om es te stoffen enzow, toen dacht ik, dit is een mooi moment om even foto's te nemen en ze hier te posten 
*alles klikbaar*
Ziehier mn stoffige fanguard (Zo stoffig geworden door mn andere fanguard):

Deze fangaurd plaats ik dus elkaar. De ene onder mn plexiglas en de ander boven, de reden hier voor is omdat alleen die U fanguard anders een zuigend geluid maakte
Mn koeler (toennet achter gekomen dat ik vergeten ben nieuwe koelpasta onder te doen
)

Jaja, kheb ook een nieuwe koeler gehaald voor mn videokaart, de Artic VGA silencer:
En zo ziet de binnenkant eruit:

Die molex naast mn Koeler is btw bedoeld voor mn videokaart, was ik ff vergeten dr in te stoppen.
Wat ik ook lelijk vond was de draad van mn koeler aan de sidepanel die te veel opviel, dus die had ik ff verlengt en er pluggetjes aangedaan om later die koeler dr makkelijker af te kunnen halen:

En dit is mijn kast zover (er moet natuurlijk nog heel wat aan gebeuren
):

En dan nog ff 2 vraagjes:
- Weet iemand of ik in deze kast een Coolermaster Aero Gate II kan stoppen, want ik weet niet zeker of mn klepje dan dicht kan.
- En ik had per ongeluk de voorkant van mn kast gekrast:

Kheb et even met groen omcirkeld, op de foto is het niet echt duidelijk maar er zitten daar 2 krassen. Die kras is daar gekomen toen ik de coolermaster casebadge wilde plaatsen, maar hij te groot was. Toen wilde ik even snijden in mn kast en gleed helaas uit
. Toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk de casebadge kleiner kon maken ipv te snijden in mn kast, maar daar ben ik dus te laat achter gekomen
Weet iemand hoe ik die kras netjes kan wegwerken?
*alles klikbaar*
Ziehier mn stoffige fanguard (Zo stoffig geworden door mn andere fanguard):

Deze fangaurd plaats ik dus elkaar. De ene onder mn plexiglas en de ander boven, de reden hier voor is omdat alleen die U fanguard anders een zuigend geluid maakte
Mn koeler (toennet achter gekomen dat ik vergeten ben nieuwe koelpasta onder te doen

Jaja, kheb ook een nieuwe koeler gehaald voor mn videokaart, de Artic VGA silencer:

En zo ziet de binnenkant eruit:

Die molex naast mn Koeler is btw bedoeld voor mn videokaart, was ik ff vergeten dr in te stoppen.
Wat ik ook lelijk vond was de draad van mn koeler aan de sidepanel die te veel opviel, dus die had ik ff verlengt en er pluggetjes aangedaan om later die koeler dr makkelijker af te kunnen halen:

En dit is mijn kast zover (er moet natuurlijk nog heel wat aan gebeuren

En dan nog ff 2 vraagjes:
- Weet iemand of ik in deze kast een Coolermaster Aero Gate II kan stoppen, want ik weet niet zeker of mn klepje dan dicht kan.
- En ik had per ongeluk de voorkant van mn kast gekrast:

Kheb et even met groen omcirkeld, op de foto is het niet echt duidelijk maar er zitten daar 2 krassen. Die kras is daar gekomen toen ik de coolermaster casebadge wilde plaatsen, maar hij te groot was. Toen wilde ik even snijden in mn kast en gleed helaas uit
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
dat wes wel een hele droge actie :x
probeer wat polish ofzo, voor de auto of motor, werkt erg goed...
de nkast is volgens mij mat van kleur, dus dan heeft ie opeens een glanzende plek zittenVerwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:49:
dat wes wel een hele droge actie :x
Verwijderd
tja met polish wel idd, ik bedoelde ook dat spul wat in je krassen gaat zitten... gaat er niet van glanzen normaal gesproken... heb t al is op mn lian li 65 gebruikt, en werkt aardig.... twas maar een ideetje
jah t was idd bora computers , goed geraden
hoe wist je dat ? ben je in je magische windows gaan kijke ? nee ff serieus .
maja ben nog niet echt veel t doen aan me mods ma heb wel alvast een sitje gemaakt : www.casemodinprogress.tk
wa vind je dr van ? jah ik weet t niet echt wat ma ey ik ben geen bioblade he !
oftopic : damn wat een reclame he , weet iemand een andere goede gratis host ? deluxnetworks is niet meer
hoe wist je dat ? ben je in je magische windows gaan kijke ? nee ff serieus .
maja ben nog niet echt veel t doen aan me mods ma heb wel alvast een sitje gemaakt : www.casemodinprogress.tk
wa vind je dr van ? jah ik weet t niet echt wat ma ey ik ben geen bioblade he !
oftopic : damn wat een reclame he , weet iemand een andere goede gratis host ? deluxnetworks is niet meer
[ Voor 16% gewijzigd door LyP0 op 27-05-2004 19:23 ]
ik voel me lekkaah !!!
hier een gratis host: http://www.cashmoneybroth...guage=nl&page=wepsite.htm 
met alleen een popup, aangezien de meeste mensen wel een popupkiller hebben of mozilla of dergelijks gebruiken....
met alleen een popup, aangezien de meeste mensen wel een popupkiller hebben of mozilla of dergelijks gebruiken....
[ Voor 36% gewijzigd door peddro op 27-05-2004 20:46 ]
wow 3.2 volt , man me corsairtjes worde al behoorlijk heet op 2.85 ( max mb ) ma draaie wel op lekkere speed en strakke timings , weet t niet meer precies ma wel dat ik ze toen goed strak heb gezet . tja dadelijk ff die host dan maar proberen , danke voor de tip
ik voel me lekkaah !!!
Gister ff mijn ide kabel van hd en dvd-writer gerounded.
Hier en daar een beetje kritiek (lees, bijna doormidden
) maar het werkt nog steeds
.
Hier en daar een beetje kritiek (lees, bijna doormidden
Proud to be vout!
wat ben ik blij dat mijn mobo standard 3.3v vmem heeftThaSarge schreef op 27 mei 2004 @ 20:53:
Het hoort eigenlijk in DOC, maar aangezien het ook elektronica is, kan ik em ook wel hierplaatsen
[afbeelding]
Een pic van de voltmod op mn moederbord die ik gisteravond bij een vriend van me gedaan hebEr vlamt nu 3,2v op mn BH5 reepjes
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
tja, ik heb zowiezo een p4 sys, en anders had ik een IC7-MAX3 kunnen halen, maar aangezien dit al een gewone IC7 ismydogisgone schreef op 28 mei 2004 @ 16:16:
[...]
wat ben ik blij dat mijn mobo standard 3.3v vmem heeftDFI ownt gewoon hahaha
Verwijderd
UNREAL LOGO GLOW IN THE DARK MOD!!
Beste modders!! Gister vond ik in een winkeltje glow in the dark spuitbussen en toen kreeg ik een cool idee. Ik had deze vorm van spuiten nog niet gezien en ik d8 let's try it out..!! Ik ging als volgt te werk!
Eerst een logo uitzoeken:

Natekenen en uitsnijden:

Dan heb ik het karton op me kast geplakt zodat het niet kan schuiven en niks onder het karton kan druppen.. Na het spuiten haalde ik na 2 minuten het karton weg.. De plakband liet ik even zitten tot het spul goed droog was..

Hier zie je het uitgesneden karton..

Hier het resultaat tot zover en de benodigde spulletjes:

Daarna heb ik met een zwarte stift de randen overgetrokken omdat de lijnen nie allemaal strak waren.. Dat lukt ook moeilijk, maar met een stift de randen overtrekken zorgt voor de afwerking:

Dit was het resultaat van mijn Mini-Mod... Eigenlijk moet ik in het donker nu een foto laten zien want dan ligt het op.. Maar dat valt niet mee.. Ik ben even in de voorraadkast gaan zitten, maar met een foto toestel zie je het licht effect heel slecht en dat is jammer.. Vanavond probeer ik het nog eens maar hier zie een je slechte foto alvast... Maar tis eigenlijk net zo fel in het echt als die glow in de dark sterretje..

Dit was mijn mini Mod.. Wat vinden jullie ervan?
(Die handen zijn trouwens van mij ma die ff help het karton vast te houden terwijl ik er plakbandjes onder deed.. Da je niet denkt dat ik een vrouwelijke modder ben
)
Beste modders!! Gister vond ik in een winkeltje glow in the dark spuitbussen en toen kreeg ik een cool idee. Ik had deze vorm van spuiten nog niet gezien en ik d8 let's try it out..!! Ik ging als volgt te werk!
Natekenen en uitsnijden:
Dan heb ik het karton op me kast geplakt zodat het niet kan schuiven en niks onder het karton kan druppen.. Na het spuiten haalde ik na 2 minuten het karton weg.. De plakband liet ik even zitten tot het spul goed droog was..
Daarna heb ik met een zwarte stift de randen overgetrokken omdat de lijnen nie allemaal strak waren.. Dat lukt ook moeilijk, maar met een stift de randen overtrekken zorgt voor de afwerking:
Dit was het resultaat van mijn Mini-Mod... Eigenlijk moet ik in het donker nu een foto laten zien want dan ligt het op.. Maar dat valt niet mee.. Ik ben even in de voorraadkast gaan zitten, maar met een foto toestel zie je het licht effect heel slecht en dat is jammer.. Vanavond probeer ik het nog eens maar hier zie een je slechte foto alvast... Maar tis eigenlijk net zo fel in het echt als die glow in de dark sterretje..
(Die handen zijn trouwens van mij ma die ff help het karton vast te houden terwijl ik er plakbandjes onder deed.. Da je niet denkt dat ik een vrouwelijke modder ben
Verwijderd
Aangezien ik mijn gsm (siemens m55) en mp3-speler nogal regelmatig aan m'n pc heb hangen, leek het me wel handig om de lader, datakabel en usb-kabel ergens in te verwerken ipv de losse kabels. Zie hier dus het resultaat van 10 minuutjes knutselen 

stevig genoeg om de gsm en mp3-speler aan te hangen, alleen moet ik het plankje met de rode tape nog ffkes goed vast maken
heeft er iemand misschien nog tips om kabels op te ruimen in een plexi kast? valt niet mee namelijk..
stevig genoeg om de gsm en mp3-speler aan te hangen, alleen moet ik het plankje met de rode tape nog ffkes goed vast maken
heeft er iemand misschien nog tips om kabels op te ruimen in een plexi kast? valt niet mee namelijk..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:03 ]
Verwijderd
kabels wegwerken? kabel sleeving eromheen en dan alles netjes met tie-wraps bij elkaar binden
je kan ook de kabels extreem mooi maken zodat het niet erg is dat ze een beetje in het zicht hangen, bijvoorbeeld door ze door doucheslangen te laten lopen... al is dat wel een beetje afgezaagd op het moment
je kan ook de kabels extreem mooi maken zodat het niet erg is dat ze een beetje in het zicht hangen, bijvoorbeeld door ze door doucheslangen te laten lopen... al is dat wel een beetje afgezaagd op het moment
Mooi gedaan zeg
. Maarreh... geeft dat niet een beetje veel luchtweerstand met die gaatjes?
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Verwijderd
ik heb er nu UV-reactive sleeves omheen zitten, maar het oogt nogal rommelig (hoewel het wat zal schelen als ik rounded IDE-kabels heb
)
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:12:
kabels wegwerken? kabel sleeving eromheen en dan alles netjes met tie-wraps bij elkaar binden
hoe heb je dat ingegraveerd Icepike?
als 't met een dremel gedaan is, dan heb je een zeer vaste hand en is het resultaat
't lijkt eerder of het met een CNC-frees of iets dergelijks gemaakt is aan die perfecte lijnen te zien..
als 't met een dremel gedaan is, dan heb je een zeer vaste hand en is het resultaat
't lijkt eerder of het met een CNC-frees of iets dergelijks gemaakt is aan die perfecte lijnen te zien..
[ Voor 32% gewijzigd door NewbieNeo op 29-05-2004 20:03 ]
Verwijderd
even een vraagje tussendoor:de mensen die hier bezig zijn met topics(CM's),worden die gesponsord?Zo ja hoe doe je dat dan?
Verveelde me

Ik had nog hetzelfde tobo int wit

[ Voor 20% gewijzigd door BioHazard op 29-05-2004 20:20 ]
uhm de meesten nietVerwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 20:12:
even een vraagje tussendoor:de mensen die hier bezig zijn met topics(CM's),worden die gesponsord?Zo ja hoe doe je dat dan?
om gesponsord te worden zul je eerst moeten bewijzen dat je veel kan en moet je eerst een paar mooie mods maken (uit eigen zak dus)
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Verwijderd
ok tnxs maar waar moet je ze dan showen?Biglines schreef op 29 mei 2004 @ 20:22:
[...]
uhm de meesten niet
om gesponsord te worden zul je eerst moeten bewijzen dat je veel kan en moet je eerst een paar mooie mods maken (uit eigen zak dus)
sorry, maar niet echt mijn stijlBi0Hazard schreef op 29 mei 2004 @ 20:19:
Verveelde me![]()
[afbeelding]
bijvoorbeeld op deze forums, bittech en casejunkies
Verwijderd
neej me ouders hebbe graveermachine dit is eerste resultaat op plexiNewbieNeo schreef op 29 mei 2004 @ 20:02:
hoe heb je dat ingegraveerd Icepike?
ik vind t wel aardig gelukt.. en luchtweestant valt wel mee t zuit gwoon door de gaatjes..
je spuit het dus op karton en dat plak je op de kast?Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:30:
UNREAL LOGO GLOW IN THE DARK MOD!!
[afbeelding]
Natekenen en uitsnijden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Die handen zijn trouwens van mij ma die ff help het karton vast te houden terwijl ik er plakbandjes onder deed.. Da je niet denkt dat ik een vrouwelijke modder ben)
(zo ziet het er in elk geval wel uit)
ik ben ff bezig geweest met een server tobo:

erg leuk ding, alleen heeft dit bord een duitse layout (QWERTZ) maar omdat er ook een touchpad op zit vond ik het wel de moeite waard om er een tobo voor mn server te maken en het is een Cherry

dus de hele handel uitelkaar en afplakken...

natuurlijk moet het tobo wel passen bij mn server, dus tijd voor een mooi metallic kleurtje

tja, weer eens wat anders
gezien de kleur verlichting van mn server ook groen is, leek het me een leuk idee om fluor groene toetsen te nemen voor dit bord...
helaas is de paintjob gedeeltelijk mislukt doordat de fluor verf iets anders was dan de witte basislaag die ik gespoten heb dus de verf vrat mekaar op
(was wel hetzelfde merk verf btw) magoed, wrijfletters erop en een deel met de hand erop gezet en een laag lak erover...

met dit als resultaat
ik gebruik dit bord eigenlijk niet, ik heb nu mn server en werkbak met een KVM switch verbonden dus dit tobo is meer voor op lanpartys...

dankzij mn vakantiegeld heb ik ook nog even geinvesteerd in wat extra harddisks. de server heeft nu een ruime 800GB aan opslagcapaciteit

hier de server met tobo en 9" CRT monitor. deze worden alleen gebruikt voor op lanpartys overigens, maar toch leuk om erbij te hebben
de monitor heb ik al eens eerder gepost, dus het spuiten ervan laat ik maar achterwege...

erg leuk ding, alleen heeft dit bord een duitse layout (QWERTZ) maar omdat er ook een touchpad op zit vond ik het wel de moeite waard om er een tobo voor mn server te maken en het is een Cherry

natuurlijk moet het tobo wel passen bij mn server, dus tijd voor een mooi metallic kleurtje

tja, weer eens wat anders
helaas is de paintjob gedeeltelijk mislukt doordat de fluor verf iets anders was dan de witte basislaag die ik gespoten heb dus de verf vrat mekaar op

met dit als resultaat

dankzij mn vakantiegeld heb ik ook nog even geinvesteerd in wat extra harddisks. de server heeft nu een ruime 800GB aan opslagcapaciteit

hier de server met tobo en 9" CRT monitor. deze worden alleen gebruikt voor op lanpartys overigens, maar toch leuk om erbij te hebben
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeL op 29-05-2004 23:49 ]
Verwijderd
dubbepost
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 02:37 . Reden: dubbelpost ]
Verwijderd
nice gemaakt da toetsenbordje hoor echt waar verry niceFiXeL schreef op 29 mei 2004 @ 23:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nice gemaakt da toetsenbordje.
[afbeelding]
tja, weer eens wat andersgezien de kleur verlichting van mn server ook groen is, leek het me een leuk idee om fluor groene toetsen te nemen voor dit bord...
helaas is de paintjob gedeeltelijk mislukt doordat de fluor verf iets anders was dan de witte basislaag die ik gespoten heb dus de verf vrat mekaar op(was wel hetzelfde merk verf btw) magoed, wrijfletters erop en een deel met de hand erop gezet en een laag lak erover...
[afbeelding]
met dit als resultaatik gebruik dit bord eigenlijk niet, ik heb nu mn server en werkbak met een KVM switch verbonden dus dit tobo is meer voor op lanpartys...
[afbeelding]
dankzij mn vakantiegeld heb ik ook nog even geinvesteerd in wat extra harddisks. de server heeft nu een ruime 800GB aan opslagcapaciteit![]()
[afbeelding]
hier de server met tobo en 9" CRT monitor. deze worden alleen gebruikt voor op lanpartys overigens, maar toch leuk om erbij te hebbende monitor heb ik al eens eerder gepost, dus het spuiten ervan laat ik maar achterwege...
wow super toetsenbord.
gloeien de toetsen ook op als je er een uv lamp op laat schijnen
dat Tobo heb ik ook, gekregen van mijn oom, die had er 100 gekregen van een bedrijfFiXeL schreef op 29 mei 2004 @ 23:47:
[afbeelding]
[KNIP]
misschien een idee om de verf er weer af te halen en het opnieuw te doen? want persoonlijk vind ik het zo slegter als eerst, terwijl je dat zilver heel mooi gespoten hebt
hmm... net ff getest met een uv ledje... yep, ze lichten opeltinio schreef op 30 mei 2004 @ 10:31:
wow super toetsenbord.
voor die enkele keer dat ik dat tobo gebruik vindt ik dat de moeite niet. ik gebruik nu mn Logitech Internet Navigator SE met MX500 muis, en dat werkt toch net wat lekkerder. (doordeweeks gebruik ik de server voor internetten en muziek e.d.)Biglines schreef op 30 mei 2004 @ 12:25:
misschien een idee om de verf er weer af te halen en het opnieuw te doen? want persoonlijk vind ik het zo slegter als eerst, terwijl je dat zilver heel mooi gespoten hebt
het is jammer dat de paintjob is mislukt, magoed het is niet anders....
Waar heb je die toetsen opgelegt tijdens het spuiten?
Dat ze zo strak tegen elkaar aan blijven liggen?
Dat ze zo strak tegen elkaar aan blijven liggen?
nergens opgelegd... ik heb gewoon de printplaat afgeplakt
Verwijderd
Door Phant0m - Saturday 29 May 2004 23:41
je spuit het dus op karton en dat plak je op de kast?
Nope, ik snij een sjabloon uit het kartoon en spuit het met behulp van die sjabloon op me case...
je spuit het dus op karton en dat plak je op de kast?
Nope, ik snij een sjabloon uit het kartoon en spuit het met behulp van die sjabloon op me case...
Wauw, die PSU mesh ziet er goed uit! Daar moet ik ook nog maar eens mee bezig gaan, maar daar had ik gister niet zoveel zin in. Wel had ik zin in painten, dus even m'n nickname gepaint 
Karton kon ik niet zo snel vinden, dus heb ik maar gewoon printpapier gebruikt
Even sjabloontje gemaakt, spuitbus erover heen en de randen met markerstif bij langs gegaan.
Hier het resultaat:

Ik weet dat het niet zo netjes is geworden, maar van afstand ziet het er best grappig uit
Karton kon ik niet zo snel vinden, dus heb ik maar gewoon printpapier gebruikt
Even sjabloontje gemaakt, spuitbus erover heen en de randen met markerstif bij langs gegaan.
Hier het resultaat:

Ik weet dat het niet zo netjes is geworden, maar van afstand ziet het er best grappig uit
Vandaag een btje aan mijn case gewerkt..
klik!

Dit is een vga koelertje die ik vanmiddag ff in elkaar geprutst heb, mn 9800SE@Pro@411 werd ietswat heet
comments en/of tips?
klik!

Dit is een vga koelertje die ik vanmiddag ff in elkaar geprutst heb, mn 9800SE@Pro@411 werd ietswat heet
comments en/of tips?
edit:
kleine pics neergezet..
kleine pics neergezet..
[ Voor 22% gewijzigd door geez op 31-05-2004 11:19 ]
Misschien handig om je plaatjes even vantevoren te resizen, zijn best wel ~1mb per stukgeez schreef op 31 mei 2004 @ 00:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
allen klikbaar
comments en/of tips?
Verder ziet er allemaal wel netjes uit, zuigt die fan ook lekker lucht aan bij de window zo?
Zal ik nog ff doencooolkast schreef op 31 mei 2004 @ 11:05:
[...]
Misschien handig om je plaatjes even vantevoren te resizen, zijn best wel ~1mb per stuk
Nah dat fannetje heb ik ff snel in elkaar geprutst, ik maak ooit nog wel een mooie, die in mn window gebouwt zit.. dit heeft al wel erg geholpenVerder ziet er allemaal wel netjes uit, zuigt die fan ook lekker lucht aan bij de window zo?
zo
m'n casemod uit 1999... (hey, toen was casemodden nog niet zo populair eh?
)
Op een verloren maandag in april ofzo wat spuitbussen gehaald, markerstiften en twee vrienden uitgenodigd om mee te helpen met spuiten/art erop tekenen.
Helaas is het een AT kast en staat die nu werkloos op m'n zolder
Ga er binnen kort wel een IO plate uitzagen denk ik zo... en een ATX voeding overzetten in de cage waar nu de AT-PSU in zit... met een heuse 13cm fan (JA, 13cm, en maakt een tering herrie ondanks dat ik er dunne rubberen strips tussen heb gezet... maar draait op 12V.. en een enorme airflow. Hehe.. industrial strength fan
)
Anyways, genoeg geblaat, hier wat brake pictures:
vooraanzicht met de oeroude abacus erbovenop...

Linker zijkant met een "piece" door smoke:

Rechter zijkant met een "piece" door silence:
m'n casemod uit 1999... (hey, toen was casemodden nog niet zo populair eh?
Op een verloren maandag in april ofzo wat spuitbussen gehaald, markerstiften en twee vrienden uitgenodigd om mee te helpen met spuiten/art erop tekenen.
Helaas is het een AT kast en staat die nu werkloos op m'n zolder

Anyways, genoeg geblaat, hier wat brake pictures:
vooraanzicht met de oeroude abacus erbovenop...

Linker zijkant met een "piece" door smoke:

Rechter zijkant met een "piece" door silence:

Het mooiste vind ik die kabel zooigeez schreef op 31 mei 2004 @ 00:25:
klik!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
comments en/of tips?
edit:
kleine pics neergezet..
Was er geen manier om die netjes op te ruimen?
De self-made VGA koeler is wel netjes!
Laat ik toch maar es mijn kastje plaatsen zoals hij er nu bij staat
De kabels zijn een tijdje geleden gemesht, maar dat het er nu zoveel beter uitziet?
Toch nog maar een keertje proberen op te ruimen.

Toch jammer dat je op foto's niet echt het effect kunt zien van de UV reactive inkt die er op mn usb-kaartje zit. In het echt ziet het er wel grappig uit

En in ben nog steeds blij met mn rgb glowpad

De ledjes veranderen nu nog langzaam van kleur, ik denk dat ik binnenkort maar eens iets ga veranderen zodat ik de kleur zelf kan bepalen en dan kan laten staan. Dit moet met 3 potmeters op een 4pins rgb led kunnen toch?
[spam] De ledjes heb ik hier vandaan
[/spam]
De kabels zijn een tijdje geleden gemesht, maar dat het er nu zoveel beter uitziet?

Toch jammer dat je op foto's niet echt het effect kunt zien van de UV reactive inkt die er op mn usb-kaartje zit. In het echt ziet het er wel grappig uit
En in ben nog steeds blij met mn rgb glowpad
De ledjes veranderen nu nog langzaam van kleur, ik denk dat ik binnenkort maar eens iets ga veranderen zodat ik de kleur zelf kan bepalen en dan kan laten staan. Dit moet met 3 potmeters op een 4pins rgb led kunnen toch?
[spam] De ledjes heb ik hier vandaan
[/spam]
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
heeee brinkdinges kabels zijn super mooi gemesht dus wou ik vragen welk merk mesh is het
want de meeste worden rose

Deze worden meer oranje, maarja, alles beter dan roze heVerwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:46:
heeee brinkdinges kabels zijn super mooi gemesht dus wou ik vragen welk merk mesh is hetwant de meeste worden rose
De mesh komt hiervandaan:
http://www.inkoopacties.net/ia/tdzwtjlx
Maarja, die ia is al weer een heel tijdje afgelopen. Ik meende dat er een deel 3 zou komen, maar volgens mij heb ik die gemist
Casemod: Cubeleon
Als ik alles nog eens overnieuw doe, kan het misschien wat netjeser.. maar je zou de andere kant eens moeten zien, zonder zijpaneel. Heb eigenlijk gewoon te veel kabels om mooi weg te werken.matinez schreef op 31 mei 2004 @ 16:04:
[...]
Het mooiste vind ik die kabel zooi
Was er geen manier om die netjes op te ruimen?
De self-made VGA koeler is wel netjes!
Zo na wat rommelen in een oude bak hier thuis met allerlei electronica heb ik een groen ledje met een weerstandje gevonden die op 5V kan. ik ff denken wat ik ermee kan en zo kwam ik op het idee om er een toetsenbord verlichting van te maken. dit omdat ik vaak last heb van ouders die s'nachts mijn deur opendoen en dan vragen of het licht uit mag. maar dan zie ik mijn tobo niet meer en weet ik nooit waar ik zit met mijn vingers. dus vandaar.
ik heb dit ledje gepakt om even te testen of het wel haalbaar is om te maken. nou en dat is het. het is eigenlijk heel simpel.
Dingen die je nodig hebt:
35 CM krimpkous
1 usb stekkertje
30 CM instalatie draad.
30 CM dunne draadjes voor de stroom.
1 ledje
1 weerstandje die de door jou uitgerekende waarde heeft om op 5V je ledje te laten branden.
dus je pakt de 5V uit de usb poort die aan de voorkant van je pc zit. (of je neemt de achterste maar dan moet je ff meten hoelang het kabeltje dan moet.)
dan pak je je usb stekkertje (bij mij van een oude muis) daar sluit je op de 5V en de gnd de dunne draadjes aan voor je ledje. sluit aan de andere kant je ledje met weerstandje aan. (zorg wel dat ze goed aangesloten zitten want andersom dan doen ze het niet
)
draai het kabeltje om het instalatie draad heen en zorg dat het instalatie draad goed op het usbstekkertje zit (dat ie er goed overheen zit) dan doe je er een stukkie krimpkous overheen en smelten maar. sluit em aan op je usb poort en kijk of ie het doet. zoja dan kun je em gaan richten zodat je tobo verlicht is. zoniet dan heb je iets fout gedaan en dan mag je van alles ff opnieuw gaan lezen
.
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/lampje/
hier wat foto's van mijn test ledje. zodra de ledjes van world-led.com binnenzijn ga ik em opnieuw maken en dan goed en mooi!
misschien hebben jullie er wat aan.
ik heb dit ledje gepakt om even te testen of het wel haalbaar is om te maken. nou en dat is het. het is eigenlijk heel simpel.
Dingen die je nodig hebt:
35 CM krimpkous
1 usb stekkertje
30 CM instalatie draad.
30 CM dunne draadjes voor de stroom.
1 ledje
1 weerstandje die de door jou uitgerekende waarde heeft om op 5V je ledje te laten branden.
dus je pakt de 5V uit de usb poort die aan de voorkant van je pc zit. (of je neemt de achterste maar dan moet je ff meten hoelang het kabeltje dan moet.)
dan pak je je usb stekkertje (bij mij van een oude muis) daar sluit je op de 5V en de gnd de dunne draadjes aan voor je ledje. sluit aan de andere kant je ledje met weerstandje aan. (zorg wel dat ze goed aangesloten zitten want andersom dan doen ze het niet

draai het kabeltje om het instalatie draad heen en zorg dat het instalatie draad goed op het usbstekkertje zit (dat ie er goed overheen zit) dan doe je er een stukkie krimpkous overheen en smelten maar. sluit em aan op je usb poort en kijk of ie het doet. zoja dan kun je em gaan richten zodat je tobo verlicht is. zoniet dan heb je iets fout gedaan en dan mag je van alles ff opnieuw gaan lezen

http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/lampje/
hier wat foto's van mijn test ledje. zodra de ledjes van world-led.com binnenzijn ga ik em opnieuw maken en dan goed en mooi!
misschien hebben jullie er wat aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Danjel op 31-05-2004 19:58 ]
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd
Ik ben plan een fan controller te kopen maar dan wil ik er een die ook een display heeft waarop onderanderen het toerental op word weergegeven.
Ik zat te denken aan de Aerogate II of de Enermax UC-A8FATR4
Zijn er nog betere altenatieven of als die er niet zijn welke van deze twee is dan beter ?.... (ben nog casemod noobjuh
)
Zijn er nog betere altenatieven of als die er niet zijn welke van deze twee is dan beter ?.... (ben nog casemod noobjuh
edit:
is het ook mogelijk om bij de Antec PlusView1000AMG (moet nog besteld worden) om daar het front panel (het klepje voor de external 5.25" Bays) weg te halen? ...
is het ook mogelijk om bij de Antec PlusView1000AMG (moet nog besteld worden) om daar het front panel (het klepje voor de external 5.25" Bays) weg te halen? ...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 20:57 ]
Ik vind het een beetje onzin om hiervoor een nieuw topic te openen dus doe het hier maar 
Ik ga binnenkort (omdatk toch al bijna vakantie heb
) beginnen met mijn allereerste mod; een serverkast maken (gewoon van mdf, mooi verfen etc, zal het resultaat iig wel laten zien
) maar ik heb nog een aantal vraagjes...
Ik heb net ff de voeding uit elkaar gedraaid, omdat ik de fan ervan wil vervangen omdat ie een takkeherrie maakt, maar kan ik daar zo maar elke fan in gooien? Of moet ik ook nog op het aantal rpm letten?
Zou graag deze fan erin hebben: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/tffvp0n1 maar ik weet niet of dat genoeg is...
Het is een Qtec 300w voeding (jaja, ik weet het, maar het is voor me servertje
) maar ik kan nergens de specs van de fan vinden...op het stickertje van de fan staat het niet, op de site van Qtec en op de site van 'Ruilian Science' ook niet...
Dit kwam er nog het dichst in de buurt: http://www.xinruilian.com/product/dc/new/80x80x25.htm maar daar staat de 'RDM8025SA' niet bij... (heb dus ook gegoogled)
Ik ga binnenkort (omdatk toch al bijna vakantie heb
Ik heb net ff de voeding uit elkaar gedraaid, omdat ik de fan ervan wil vervangen omdat ie een takkeherrie maakt, maar kan ik daar zo maar elke fan in gooien? Of moet ik ook nog op het aantal rpm letten?
Zou graag deze fan erin hebben: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/tffvp0n1 maar ik weet niet of dat genoeg is...
Het is een Qtec 300w voeding (jaja, ik weet het, maar het is voor me servertje
Dit kwam er nog het dichst in de buurt: http://www.xinruilian.com/product/dc/new/80x80x25.htm maar daar staat de 'RDM8025SA' niet bij... (heb dus ook gegoogled)
Verwijderd
ikzelf heb een aerogate II, en hij doet het heel erg goed, en is erg mooi...Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:50:
Ik ben plan een fan controller te kopen maar dan wil ik er een die ook een display heeft waarop onderanderen het toerental op word weergegeven.
Zijn er nog betere altenatieven of als die er niet zijn welke van deze twee is dan beter ?.... (ben nog casemod noobjuh)
edit:
Ja dat is perfect mogelijk, super kassie btw!Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:50:
edit:
Die aerogate is lekker, maar ik vind persoonlijk de Hardcano 12 véél mooier. Het kost ook wat, maar dan heb je ook wat!
Ik heb hier ergens een voedinkje liggen van een onbekend merk.. alstie aanstaat hoor ik weinig geluid en voel ik amper wat lucht, daarbij blijft de voeding redelijk koel. Ik denk dat je die papst er zeker in kan zetten, want volgens mij heeft een voeding niet een gigantische airflow nodig om te kunnen functioneren.. en wat betreft QtecsOidivUs schreef op 31 mei 2004 @ 21:04:
bla bla bla...

Gasloos sinds 2018.
[quote]Stephanoff schreef op 31 mei 2004 @ 21:20:
[quote]sOidivUs schreef op 31 mei 2004 @ 21:04:
bla bla bla...
Maar ik had snel een voeding nodig en ze hadden hier alleen een Qtec liggen... maarja ach, tis maar voor linux (Debian) servertje
Dus das er prima voor 
Maar oke, dan ga ik dit maar proberen
En anders kan ik hem altijd nog in mn aanstaande kast gaan hangen
[quote]sOidivUs schreef op 31 mei 2004 @ 21:04:
bla bla bla...
Ja, ik weet hetIk heb hier ergens een voedinkje liggen van een onbekend merk.. alstie aanstaat hoor ik weinig geluid en voel ik amper wat lucht, daarbij blijft de voeding redelijk koel. Ik denk dat je die papst er zeker in kan zetten, want volgens mij heeft een voeding niet een gigantische airflow nodig om te kunnen functioneren.. en wat betreft QtecSucces!
Maar oke, dan ga ik dit maar proberen
Verwijderd
WHOEI!!!!... die Hardcone is zeker veel mooier. Nog maar is ff over nadenken welke het dan word. Hij is wel erg prijzig.ScSi_009 schreef op 31 mei 2004 @ 21:14:
[...]
Die aerogate is lekker, maar ik vind persoonlijk de Hardcano 12 véél mooier. Het kost ook wat, maar dan heb je ook wat!
Mooi zo... die kap ga ik er dan van afhalen (als hij binnen is) en dan mijn cd brander en dvd speler zwart makuh.Ja dat is perfect mogelijk, super kassie btw!
Voeding zit op dun zwart en dun rood, respectievelijk - en + .
Brand het ledje zo niet gewoon omdraaien eh maar wit en groen zijn zeker data...
veel modgenot
Brand het ledje zo niet gewoon omdraaien eh maar wit en groen zijn zeker data...
veel modgenot
www.weefab.com
Verwijderd
Maar er zitten twee zwarte draadjes op of maakt dat niks uit?Soul__assasin schreef op 31 mei 2004 @ 21:47:
Voeding zit op dun zwart en dun rood, respectievelijk - en + .
veel modgenot
Verwijderd
Kijk even naar de spoortjes op het printje. Er zijn er slechts 2 aansluitingen die naar elke chip lopen: + en GND.Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:49:
Maar er zitten twee zwarte draadjes op of maakt dat niks uit?
het ene zwarte draadje is dikker dan het ander je hebt het dunne nodig....Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:49:
[...]
Maar er zitten twee zwarte draadjes op of maakt dat niks uit?
veel succes
www.weefab.com
Hmm.. Ik had nog effe een vraagje, aangezien ik een CCFL in me servermod wil gooien, wil ik dr ook aan de buitenkant zo'n knoppie voor hebben om m aan en uit te zetten...
Nu kwam ik dit tegen: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/j9mbs779 maar is het ook mogenlijk om die knop te vervangen door http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/gtb2lwp8 of http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/f132b6z8 of iets in die richting?
Danku =]
Nu kwam ik dit tegen: http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/j9mbs779 maar is het ook mogenlijk om die knop te vervangen door http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/gtb2lwp8 of http://www.inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/f132b6z8 of iets in die richting?
Danku =]
[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 01-06-2004 09:56 ]
Verwijderd
1e en 2e kan je gebruiken, de 3e natuurlijk niet (ja hij zal het wel doen maar dat slaat natuurlijk nergens op)sOidivUs schreef op 01 juni 2004 @ 09:55:
Hmm.. Ik had nog effe een vraagje, aangezien ik een CCFL in me servermod wil gooien, wil ik dr ook aan de buitenkant zo'n knoppie voor hebben om m aan en uit te zetten...
Danku =]
Hmm... Ja het gaat me dr nmlk een beetje om dat de knop een beetje chroom/zilverkleurig is, aangezien mn ledhouders + powerbutton dat ook zijn...Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 10:09:
[...]
1e en 2e kan je gebruiken, de 3e natuurlijk niet (ja hij zal het wel doen maar dat slaat natuurlijk nergens op)
Maar het is niet zo dat de CCFL maar ff aan gaat omdat dit zo'n knop is die meteen weer uit gaat? Want dan slaat het indd nergens op
edit:
Oh, dat staat dus wel bij de beschrijving... jammer
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 01-06-2004 10:16 ]
ik heb me nieuwe mobo binnen
natuurlijk is er standaard nix aan en met het warme weer vond ik wel dat ie wat extra koelers op konden. ook wel aardig van epox dat ze er 9 kleine koelblokjes bij deden (die blauwe). 1 van die koelertjes zit nu op de netwerk chip omdat ik ze allemaal wou gebruiken

mijn plannen: ik heb nu nog een chipset koelertje in bestelling met een blauwe ledfan. die worden vervangen door rode. deze koeler komt op me SB. en het blokje dat er nu opzit word verdeeld over de overige chips op het mobo. kweet niet eens of ze wel warm worden maar dat maakt mij verder niet uit.
mijn plannen: ik heb nu nog een chipset koelertje in bestelling met een blauwe ledfan. die worden vervangen door rode. deze koeler komt op me SB. en het blokje dat er nu opzit word verdeeld over de overige chips op het mobo. kweet niet eens of ze wel warm worden maar dat maakt mij verder niet uit.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Ik heb deze kingwin kast nu een tijdje. Na het monteren van Aerogate 2 Panel die blauw is vond ik dat het groene power ledje en de orange hdd activity led toch wel vervangen mochten worden. Dus ff naar shop gegaan en 2 blauwe 0.5cm ledjes gehaald. De soldeer bout gepakt en ze vervangen door de blauwe. Met als resultaat
before:

after:

excuses voor fotos ze zijn niet helemaal scherp
\\edit : 0,5mm is idd beetje klein
before:

after:

excuses voor fotos ze zijn niet helemaal scherp
\\edit : 0,5mm is idd beetje klein
[ Voor 4% gewijzigd door Eentje op 01-06-2004 16:31 ]
There eent no place like home
denk eerder iets van 0,5 CM en geen mm. zou wel heel erg klein zijn
Aangezien ik mn eigen verveelde vandaag ben ik maar weer ff aan de slag gegaan met dremel en vijl..

Afgetekend en wel, kan het dremelen beginnen

Tijdens het dremelen maar besloten dat ik het erg grof uitdremel en gewoon uitvijl met een ronde vijl, dan is die troep tenminste wat beter te bewerken

Klaar! Mooi gelukt al zeg ik het zelf..

Jaja, erachter is het nog niet echt mooi, maar ik spuit et deel erachter ook zwart als ik de hele kast weer een beurt geef, ook komt er nog een mooie anodized fan filter voor die fan.. En ik zit te denken om nog 2 kleine ccfl's achter tegen het front te plaatsen voor een mooi effect

Tijdens het dremelen maar besloten dat ik het erg grof uitdremel en gewoon uitvijl met een ronde vijl, dan is die troep tenminste wat beter te bewerken

Jaja, erachter is het nog niet echt mooi, maar ik spuit et deel erachter ook zwart als ik de hele kast weer een beurt geef, ook komt er nog een mooie anodized fan filter voor die fan.. En ik zit te denken om nog 2 kleine ccfl's achter tegen het front te plaatsen voor een mooi effect
Ik zou die witte randjes even zwart maken, desnoods met een zwarte stift.
Verder goed gelukt,
En mischien zo`n 120 mm alluminium stoffiltertje er achter:
Verder goed gelukt,
En mischien zo`n 120 mm alluminium stoffiltertje er achter:

[ Voor 38% gewijzigd door Mr.Nonflex op 01-06-2004 18:52 ]
What is impossibility but a challenge
Dropkick Murpy's logoThaSarge schreef op 01 juni 2004 @ 18:37:
Aangezien ik mn eigen verveelde vandaag ben ik maar weer ff aan de slag gegaan met dremel en vijl..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het binnen in even zwart stiften, die witte randjes.ThaSarge schreef op 01 juni 2004 @ 18:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een leuke kleuren koeler er achter lijkt mij zelf leuker.
Misschien moeten jullie iets beter lezen wat er onder de laatste pic staat 
Ik spuit het pas als ik de rest van de kast ook weer ga doen, als de casemod klaar is, anders kan ik aan het spuiten blijven
En ik had al een zwarte anodized fan filter besteld..
Ik spuit het pas als ik de rest van de kast ook weer ga doen, als de casemod klaar is, anders kan ik aan het spuiten blijven
En ik had al een zwarte anodized fan filter besteld..
De vorm heb ik via google gevonden, maar de hele casemod is wel voor een deel geinspireerd door DKM ja
[ Voor 46% gewijzigd door Sartsj op 01-06-2004 19:25 ]
de nieuwe sunbeam ccfl's hebben niet meer zo'n losse ronde zwarte maar een klein schakelaartje dat op een bracket zit, makkelijker inbouwensOidivUs schreef op 01 juni 2004 @ 10:14:
[...]
Hmm... Ja het gaat me dr nmlk een beetje om dat de knop een beetje chroom/zilverkleurig is, aangezien mn ledhouders + powerbutton dat ook zijn...
Maar het is niet zo dat de CCFL maar ff aan gaat omdat dit zo'n knop is die meteen weer uit gaat? Want dan slaat het indd nergens op
edit:
Zo en ik heb dan weer een mooie fan controller gemaakt
.
Nu kan ik met mijn 3standen schakelaar mijn fans uit, op 7 volt en op 12 volt zetten
.
Met led'je dat harder gaat als ze op 12volt lopen
.
Nu kan ik met mijn 3standen schakelaar mijn fans uit, op 7 volt en op 12 volt zetten
Met led'je dat harder gaat als ze op 12volt lopen
301SQN
Verwijderd
Ff een vraag hoe kun je je fans op 5 of 7 volt laten lopen (Nee ik heb er niet veel verstand van) want mijn fans maken nogal wat lawaai.
Dit wil ik graag zonder fancontroller ofzo
Dit wil ik graag zonder fancontroller ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:27 ]
gewoon de plus en de min op de gele en rode draad voor 7 volt en voor 5 volt de plus en de min op de rode en zwarte.
dit had je trouwens zelf ook kunnen vinden op dit forum
dit had je trouwens zelf ook kunnen vinden op dit forum
Verwijderd
Snoeren en kabels, de nagel aan de doodskist van elke tweaker.
Zie hier mijn kast voor:

1) http://www.inkoopacties.net

2) haal de voeding uit de PC

3) knip alle overbodige snoeren af

4) demonteer de voeding en desoldeer alle losse draden

5) sleeve de overgebleven draden en voorzie ze van een ATX resp een aantal MOLEX connectoren

(de losse draad is voor de voeding van m'n pomp, wordt nog netjes afgewerkt
6) er is weer door de kast te kijken
Zie hier mijn kast voor:

1) http://www.inkoopacties.net

2) haal de voeding uit de PC

3) knip alle overbodige snoeren af

4) demonteer de voeding en desoldeer alle losse draden

5) sleeve de overgebleven draden en voorzie ze van een ATX resp een aantal MOLEX connectoren

(de losse draad is voor de voeding van m'n pomp, wordt nog netjes afgewerkt
6) er is weer door de kast te kijken

Netjes gedaan
Je hebt alleen álle onnodige molexen etc verwijderd. Wat nou als je een nieuw apparaat in je systeem krijgt, dan zul je weer met splitters aan de gang kunnen gaan. Dat je die Aux stekker verwijderd heb snap ik helemaal, die is overbodig, maar een aantal molex connectoren die je niet nodig hebt, had je toch achter je mobo plate kunnen plakken
Voeding kan niet meer mee naar een volgend systeem, want ook de P4 stekker ligt eraf zo te zien
Je hebt alleen álle onnodige molexen etc verwijderd. Wat nou als je een nieuw apparaat in je systeem krijgt, dan zul je weer met splitters aan de gang kunnen gaan. Dat je die Aux stekker verwijderd heb snap ik helemaal, die is overbodig, maar een aantal molex connectoren die je niet nodig hebt, had je toch achter je mobo plate kunnen plakken
Voeding kan niet meer mee naar een volgend systeem, want ook de P4 stekker ligt eraf zo te zien
Verwijderd
Dank
Daar is aan gedacht.. de bovenste (normale) molex zit nu in m'n DVD-writer, daaronder zit een T-molex welke nog niet gebruikt wordt, en helemaal onderaan 2 T-molexen voor m'n SATA schijven.Je hebt alleen álle onnodige molexen etc verwijderd. Wat nou als je een nieuw apparaat in je systeem krijgt, dan zul je weer met splitters aan de gang kunnen gaan.
Die ongebruikte molex komt in m'n 'baybus to be'. Op die baybus zal ik aan de achterkant een paar vrouwlijke molexen zetten voor verbindingen.
Overigens.. deze T-molexen knijp je zo aan een bestaande draad, dus als er een molex bij moet knijp ik 'm er zo tussen

Waarom draden ergens plakken als je ze niet nodig hebt?Dat je die Aux stekker verwijderd heb snap ik helemaal, die is overbodig, maar een aantal molex connectoren die je niet nodig hebt, had je toch achter je mobo plate kunnen plakken
Als ik ooit een P4 stekker nodig heb, soldeer ik die er gewoon weer aan.Voeding kan niet meer mee naar een volgend systeem, want ook de P4 stekker ligt eraf zo te zien
Het is niet zo dat als je iets los soldeert, dat het dan nooit meer vast kan hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:39 ]
Nee oke daar heb je wel gelijk in, als je echt goed kan solderen moet dat geen probleem zijn natuurlijk, ik zou het niet zo gauw doen met mijn te dure Thermaltake 560w voeding, maar als je idd alles weer (als het nodig is) er terug op kan solderen dan is het natuurlijk geen probleem!Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:26:
[...]
Dank
[...]
Daar is aan gedacht.. de bovenste (normale) molex zit nu in m'n DVD-writer, daaronder zit een T-molex welke nog niet gebruikt wordt, en helemaal onderaan 2 T-molexen voor m'n SATA schijven.
Die ongebruikte molex komt in m'n 'baybus to be'. Op die baybus zal ik aan de achterkant een paar vrouwlijke molexen zetten voor verbindingen.
Overigens.. deze T-molexen knijp je zo aan een bestaande draad, dus als er een molex bij moet knijp ik 'm er zo tussen
[...]
Waarom draden ergens plakken als je ze niet nodig hebt?
[...]
Als ik ooit een P4 stekker nodig heb, soldeer ik die er gewoon weer aan.
Het is niet zo dat als je iets los soldeert, dat het dan nooit meer vast kan hoor
Dan hou ik verder mijn mond en doe ik alleen maar
het kan toch zijn dat de voeding niet genoeg kan leveren op een molex draad?
Dit topic is gesloten.